Powered by Blogger.

Monday, January 27, 2025

Romanii aflati sub stapaniri straine care nu au putut participa la Unirea din 1859. Peripetiile Unirii Principatelor. Unirea a fost favorizata de infrangerea Rusiei in Razboiul Crimeei

68 comments

Privind harta de mai jos, vedem ca maramuresenii, bucovinenii-inclusiv sucevenii, basarabenii, dobrogenii, banatenii, bihorenii si transilvanenii au absentat de la Mica Unire sub Alexandru Ioan Cuza.
Dintre cei care au participat la UNIRE, doar cei din Bugeac nu mai fac parte din actuala Romanie.
Putem spune ca moldovenii, muntenii si oltenii au stat la baza formarii statului national suveran Romania.
Slava celor care au trudit si luptat pentru formarea Romaniei Mari!

UPDATE
Din culisele Unirii Principatelor; 
Informatii inedite despre votarea lui AI Cuza in Adunarile ad-hoc de la Iasi si Bucuresti. Lascar Catargiu a pus armata, in 1866, la Iasi,  pe complotistii care unelteau sa rupa Unirea cu sprijinul rusilor.
Vasile Boierescu, personajul cheie care a convins Adunarea Ad-hoc de la Bucuresti sa-l aleaga pe AI Cuza. 
Ascultati PRESSONE si nu veti regreta!



68 comments:

Mid said...

Felicitari domnule Marin, felicitari ca ati renuntat la subiectele de manipulare electorala, chiar daca nu este pe tematica blogului este o mica informatie prin care puteti spune ca faceti "instruire", si recunosc ca modul impartial cum o prezentati, fara interpretari, face cinste unui jurnalist. Tot asa si veti readuce blogul la menirea lui initiala. Poate ne intalnim si in Piata Victoriei su dupa aceea bem si o bere, daca nu sunteti prea ocupat cu ... altele.

Nemo said...

Despre mitingul de astăzi zicem și noi ceva....,suntem rezerviști militari sau suntem?

Marian bajenaru said...

Nu au participat din cauza unor trădători de neam,vezi câți sunt și pe acest sait in funcție cu cel care îl conduce!

VALYCA2010 said...

câte transformări a suferit această țară minunată !

Ceparu said...

Andrei@ unde erai in 1990 si cati ani aveai?Cine crezi ca stie mai bine decat cel ce a întocmit dosarul penal pentru Iliescu,Român,Voiculescu?
Ori esti si tu unul din aceia care a făcut un curs de specializare de 3 luni la Băneasa.?Asa dai
impresia.Esti frate geamăn cu Claudiu?

Artileristu.... said...

@Ceparu. Ce sa spun....al dracului de bine a mai intocmit dosarele alea ca si acu zac in puscarie aia pomeniti de tine.

Ceparu said...

Am tinut sa-l ascult pe Dan Puric.Potolit.S-a exprimat cu preponderență Cuza,patrie,popor.
Curios este ca Puric,Georgescu,Ciolacu au rădăcini în județul Buzau.

Viorel said...

Un fapt este îmbucurător. Poate așa va vedea și domnul Ciolacu granița dintre Buzău și Moldova. Poate așa va înțelege (ar vrea dar nu poate pentru că toate se învață la timpul lor), ascultând versurile din Hora Unirii ce înseamnă bunătatea, frăția, omenia și nu minciuna, hoția și ticăloșia. Aste le știu moldovenii din Baltagul lui Sadoveanu.

Nemo said...

Cinste camarazilor care luptă pentru drepturile noastre și se află în Piata Victoriei.

Claudiu Marin said...

@Bajenariu
Multe prostii s-au spus pe acest blog dar niciuna nu rivalizeaza cu cea pe care o scrii d-ta despre cei care n-au putut participa la uirea din 1859.
Erau sub stapanire straina, sub otomani, sub rusi, sub austro-ungaril, Nu erau tradatori!
Pana la 1877 nu putem vorbi de un stat roman suveran,
Ca sa vedeti si voi ce incorect faceti politica "suveranista", arogandu-va dreptul ca doar voi sunteti poporul doar voi sunteti suverani.

Leo said...

Totuși , parcă la Istorie am învățat cândva demult , demult cum că a mai fost o unire , parcă pe la 1600 sub Mihai Viteazul deci cu 259 de ani mai devreme . Deci UNIREA , încă de atunci strălucea de sub obrocul turcilor și papistrașilor.
Vorba lui Eminescu , DE LA NISTRU PÂN LA TISA , - TOT ROMÂNUL PLÂNSU-MI-SA..
PS
Dar YURI , vine , vinee , vineee , calcă totul în picioare
Iar din MAI VA FI DIN NOU SOARE (pe ulițile Republicii România.)

Claudiu Marin said...

@Viorel
Asa se intampla cand vrei sa dai o copita lui Ciolacu cu orice prilej.
Articolul scoate in evidenta cat de multi romani nu au putut participa la Unirea din 1859.
Buzoienii au participat la unire dar nu in calitate de moldoveni.
Dupa cum vezi, Buzaul este la sud de Milcov.

Rezervistul said...

Am fost la miting....acum am plecat...se îngroașă gluma....au aruncat cu petarde civilii....Îi înțeleg sunt nervoși... Cred că iese cu ceva ciomăgeală....Sper să nu se adeverească...Am văzut jandarmii intrând amenințător in dispoz de luptă.. și-au tras cagulele pe față....Sper să nu fie cazul...De asemenea cred că este un semnal puternic de alarma pt ăia ascunși după perdelele in palatul Victoria...... că așa nu mai merge... Vedeți mai multe pe tv....

Rezervistul said...

A vorbit și Hodorogu de Dogaru pe scena improvizată in piața Victoriei că cică a fost primit într-o delegație in palatul Victoria Cam același lucru.... că să așteptăm 4 febr... și rectificarea bugetară după jumătatea anului.pt ceva indexare... și că guv preg o ordonanță dacă CCR respinge Legea vax albina

Mid said...

Concluzia in urma negocierilor pe timpul meetingului sindical impotriva ordonantei trenulet.... pentru negocierile cu militarii si politistii:
- Se vor plati orele suplimentare lucrate in weekend pentru jandarmi si politisti (sa ii poata avea la dispozitie la alegeri) incepand februarie.
- Pentru actualizarea soldei de grad si functie se asteapta decizia CCR din 4 februarie.
- Pentru actualizarea pensiilor militare cu rata inflatiei...se va vedea ce se poate face la rectificarea bugetara, daca aceasta este pozitiva (sa nu uitam ca in 2024 guvernul Ciolacu a refuzat sa faca rectificare bugetara).
- Reprezentanti guvernului prezenti la negocieriau suverat ca negocierele trebuiesc duse cu parlamentul nu cu guvernul (se pare ca Ciolacu nu a fost prezent, e bolnavoir). Se pare ca.la.fiecare negociere reprezentanti guvernului sunt mereu altii care habar nu au care sunt problemele rezervistilor si atunci iau la cunostiinta, adica totul se reia de la zero de fiecare data.
- Toti cei ezenti oa manifestatie au respins in totalitate propunerile guvernului prezentate de delegatia reprezentantilor militarilor si politistilor si au hotarat sa se continuie cu protestele.
Cam astea au fost cele in piata azi la manifestarea militarilor si politistilor.
La.ora 15 in piata Victoriei au inceput sa vin alte categorii de manifestanti, Dogaru a anuntat incheiere manifestarii sindicale, inlaturarea semnelor de apartenenta la asociatiile si organizatiile rezervistilor si politistilor urmand ca cei prezenti sa poata participa in continuare (dupa bunul plac) alaturi de manifestantii nou veniti in calitate de simpli cetateni si nu in calitate de rezervisti militari.

Ca o concluzie personala, banuiesc ca in mare parte rezervistii miltari sunt multumiti de pensiile lor avand in vedere numarul de participanti cat si de subiectele 0e aceasta tema postate pe qcest blog dedicat exact acestui subiect..

Cam atat, seara buna.

Claudiu Marin said...

@Leo
Unirile pasnice ale celor care au aceeasi. simtire sunt mai durabile decat cele cu forta armata, chiar cu mercenari.
Yuri al d-tale s-a comportat cam las! A varsat in Piata Victoriei cohortele de mardeiasi peste protestantii sindicalisti si s-a facut nevazut, lasandu-si "suveranistii" sa se imbranceasca cu jandarmii.
Institutiile statului, armata, politia, jandarmeria, serviciile sunt stalpi de sustinere a suveranitatii Romaniei. Ce fel de suveranisti sunt astia care se declara suveranisti si ataca fortele de ordine? Nu sunt suveranisti ci sunt la fel de jagardele ca si hastagistii din 10 august.

Mid said...

Imi cer scuze domnul Marin pentru comentariul meu anterior privind meetingul rezervistilor de azi din Piata Victoriei. Voiam doar sa-i raspund lui @Nemo. Inteleg daca nu vreti sa-l postati, nu are legatura cu subiecti propus de dvs. si cu atat mai putin cu tematica blogului. Inca odata scuze.

Relu said...

Din ce am inteles a vrut la inceput sa se lipeasca de mitingul sindicatelor dar ei au zus pas ca sunt acolo cu alta treaba, in schimb s-au carabanit din parc spre piata si acolo cum e si normal au aparut si unii care ca si la fotbal se duc doar poate iese de-o bataie cu jandarmii.

Arfy said...

Cum să pui de-un miting e o zi specială din istoria României? Cum să participi în numele oricărei formațiuni la aceeași manifestare!
Suntem un popor de tot râsul!
Oamenii care ar fi vrut să se bucure de un asemenea eveniment au stat acasă, s-au uitat la tv(din păcate) sau au făcut o plimbare prin parc!
Doare a dracu de rău când tu ca om simplu și normal la cap vrei să fie altfel!
E de înțeles ura față de fosta și actuala putere!
Sper să înțeleagă că nu mai merge prin fente și cu aceiași epuizați scoși la înaintare! Nu oameni gen, geo ne scot la liman!

Mid said...

"Relu spunea...
Din ce am inteles a vrut la inceput sa se lipeasca de mitingul sindicatelor dar ei au zus pas ca sunt acolo cu alta treaba, in schimb s-au carabanit din parc spre piata si acolo cum e si normal au aparut si unii care ca si la fotbal se duc doar poate iese de-o bataie cu jandarmii.

24 ianuarie 2025 la 18:03"

Probabil... ideea era.ca.ei sa vina la ora 16 dupa ce se termina meetingul sindicalistilor dar au inceput sa vin cu o ora mai devreme, nu stiu daca a fost cu intentie sau doar lipsa de coordonare si apreciere eronata a timpului de deplasare de la Tinerutului la .Victoriei

Mid said...

@Relu,
Sindicalistii aveau piata Victoriei de la 13 oa 16 iar ei de la.16 la 20.

Leo said...

@Claudiu ,
ATENȚIE !
Ești în EROARE.
YURI al meu nu avea cum să facă ceea ce ai spus tu , pt. simplul fapt că YURI al meu a fost la IAȘI

Mid said...

@Arfy
Ai mare dreptate, greseala noastra a celor care am fost acolo. Ai dreptate, mai bine stateam acasa. In zile speciale e bine sa iesi doar la votare 👍

Claudiu Marin said...

@Leo
Daca e vorba de Ilie, apoi noul Vlad Tepes a fost la Focsani, nu la Iasi.

Leo said...

Dragă @Claudiu,
NU.
YURI este cel care de peste 12 ani "BASARABIA ESTE ROMÂNIA " şi care a fost interyis în MOLDOVA şi În Ukraina din acest motiv.
De ce i-am spus YURI ? Deoarece GEORGE = YURI pe rusă .
YURI a fost azi la IEȘI

Viorel said...

Păi dacă sunt un armăsar de rasă pur sânge moldovenesc mai dau din când în când „cu copita” celor care le este frică să participle la Ziua Unirii Principatelor Române. Văd că îl urmează pe KWI. Îi este frică de poporul pe care îl guvernează ?

Artileristu.... said...

@Leo
Ala nu e YURI ala e SIEmion

Claudiu Marin said...

@Viorel
Da, i-a vaduvit pe suveranistii hastagisti de placerea de a huidui.Ce, ei s-au dus sa serbeze UNIREA?
Mai, sa nu va mai aud ca georgistii extremisti ar reprezenta poporul roman! Nu sunt decat partea naiva a romanilor:
Dar, chiar mi-as dori sa fiti condusi de asemenea caricaturi de politicieni. Adica, alesul sa fie reales. Nu mai aveti scuza din 24 nov ca nu ati stiut cine este Georgescu.

Leo said...

Pe CG nu-l va valida CCR ca să se înscrie , pe modelul DS. Adică se anulează alegerile din pricina ta că nu ai respectat legea , declarând zero cheltuieli , etc.... și tu poți să te înscii din nou ?
În locul lui va candida YURI .

Rezervistul said...

Mid...spui că azi Ciolacu sa dat lovit? Este bolnăvior ? Dacă este așa.... sigur i se trage de la ciorba de burta sau de la micii cu mustar că tot îi lauda în bucătărie acum câteva zile... cred că i sa aplecat.... Sau poate l au strâns pantofii și cămășile alea cumpărate cu 1500 euro de la Adina Buzatu că-i făcea reclamă acum câteva zile....

Ceparu said...

Claudiu te comporți ca un școlar de clasa 1.
"Al meu e mai ca e al meu".Bravo,ma trantisi Misule"
Al tau e scula celor ce m-au mintit ca imi actualizează solda de grad si de functie si ca imi indexeaza pensia cu inflația.
Tot al tau este scula celor ce mi-au mărit taxele și impozitele cu inflația fără sa-mi indexezi pensia cu inflația.
M-am săturat de minciuni
Votez si pe dracul si chiar si pe mama dracului
PUNCT

Viorel said...

Leo prietene. Atunci te contrazic. Eu CCR având în vedere că tu partid politic zis PNL ai sponsorizat (fără acordul acestuia) pe candidatul Călin Georgescu, sesizez instanțele statului pentru a lua măsurile necesare.
Ca un preambul. Eu pensionarul militar Bulă îl susțin pe blog pe domnul Călin Georgescu. „Organul” statului, supărat pe mine vrea să-mi dea la gioale.
Conținut: Ce trebuie să facă „Organul” statului cu declarațiile lui Simonis și Ciolacu, care atunci când au sesizat eroarea făcând publică mârșăvia din timpul alegerilor dând voturile candidatului Simion, deci deturnând scopul electoral ? În ambele cazuri ceva DNA, procurori, anchete, trotinete ?
Dacă nu, atunci înseamnă că favorizezi infractorii în detrimentul unui candidat căruia nu i-ai găsit nici puri și nici păduchi ci i-ai desenat tu pe piele ca să ai motiv de excludere.


Claudiu Marin said...

@Iceparu
Ai imbatranit urat! Mentalitate de infractor spagar.
Te votez daca ma platesti, spui!

Andrei said...

@Ceparu

Ca toți cegeii, ai numai impresii in cap. Cum poate cineva care a terminat școala la Pitești în 1990 să facă cursuri la Băneasa sau să fie securici, numai tu poți ști. Dar așa este când îți iei informația din apa de ploaie diluată și numpui mintea la contribuție.

Azi era un protest autorizat contra ordonanței trenuleț, aia care nu v-a acordat actualizarea cu rata inflației. V-ați dus ca Neandertalienii și ați anulat tot. Bravo

A-propos, voi știți de ce vă pune Căcălin psiho-pupu să protestați? Că justiția și CEDO a zis să vă băgați piciorele in ligheanul cu apă rece, H2O, nu ce spune Mesia, și să așteptați ca toți ceilalți alegerile din mai sau iunie.

Cât despre rușinea adusă profesiei de militar, adusă prin comportamentul unora dintre voii astăzi, în văzul unei țări întregi, să vă fie rușine. Râul făcut nu îl vom mai șterge ani buni. Chiar dacă dă Căcălin ordonanță. Rușine!

Calinmihaib12 said...

Arfy: (18:52'/24.01.2025)
..te parafrazez:.. la..= "cum să pui de-a un miting.."(p)e"... o zi specială.." // ..cu:..=.." cum să pui de "ALEGERI INTERCALATE PARLAMENTARE"..în ..= 1 DECEMBRIE 2024..= ZIUA NAȚIONALĂ ..a .. ROMÂNIEI ..‼️..❓.. =.."faptă".. = a "guvernanților"..=PERFIZI=..ai..= ROMÂNIEI..siluite..❗

Claudiu Marin said...

@Andrei
Astia sunt patrioti, nationalisti sau sustinatori ai suveranitatii tarii doar daca li se majoreaaza pensiile. Nu, poate sa se aleaga praful de tara!
Voteaza cu unul care este laudat de Rusia si lauda Miscarea Legionara. Nu-i intereseaza ca tara ar putea fi izolata pe plan internaqtioinal si in 2-3 ani guvernul nu le-ar mai plati nici pensiile actuale. Gandesc din bombeuri.
Voi prezenta dispozitiile legale potrivit carora cetatenii pot contesta atat propunerile de candidati, cat si candidaturle admise de BEC.
Generalul Barbu a anuntrat ca personal va contesta candidatura lui Calin Georgescu.

Calinmihaib12 said...

Arfy (28:52'/24.01.2025):
🔅PS:
2. ..tot ce s-a întâmplat în ..24 noiembrie 2024..= ziua.."trigger" = a evenimentelor care au urmat .., cu = efect direct ..= aproape.."ÎN OGLINDĂ = cu cel din.."1 decembrie 2024, a fost urmat de "evenimentele".. care și în prezent: = sunt în desfășurare, cu un "sfârșit" (cum ar spune ..unii!)..= "rezultat"..imprevizibil..!
3. .. rezumând: toate evenimentele și .."incertitudinile" declanșate după.."24 noiembrie 2024" sunt consecința (nefericită ❓) a.."faptelor"..= DELIBERATE, PLANIFICATE ORGANIZATE și ..puse în aplicare de către..=.."decidenții"..POLITICO- MILITARI..❗

Viorel said...

S-a ajuns și Gl. Barbu mare politruc și contestă dânsul candidatura domnului CG. Dacă este atât de bine pregătit, cu pile și relații, de ce nu a făcut nimic pentru actualizarea pensiilor militare ? De ce nu a candidat dânsul la președinția României ? Nu este capabil ? Aaaa! Este Gl. cu compas și nu se pricepe decât la inginerie (inginerii), la predat și la ascultat la catedră!

QSA? said...

@CM"
Chiar, Mircea Mîndrescu și ceilalti de la postul voiculescian ce păzesc?
Barbu a fost deschizător de "pârtie" pe listele pusl la alegerile europarlamentare și a fost un perdant "de frunte".

Ceparu said...

Barbu a devenit gl. cu ocazia trecerii în rezervă.E POLITRUC in partidul puscariasului Voiculescu.Se da mare strateg dar habar.Nu a văzut Cincu,Malina,Babadag etc.
Asta ca sa stie si urmașul lui Huhu Rezea.
Andrei@esti prea mic sa-mi dai tu lectii.Ai auzit de aliniamentul fortificat Metaxa.?Te jucai cu puta in praf cand eu intram in TR-85.Asta fiindca spui ca esti tanchist .In 1990 eram satul de armata.Du-te mai băiatule si fa nani.

mega2005 said...

@Claudiu
"Generalului de carton" Barbu, i s-a urcat "sortzuletzul" la cap. Dintr-un obscur inginer de catedra, devenit nu se stie cum rector al Academiei Tehnice Militare, se crede azi miezu' de la dodoasca. Un neica nimeni cu aere de mare analist politico-militar. Nu sperie pe nimeni infatuatul asta, E in stare s-o conteste si pe ma-sa, daca primeste ordin.

Andrei said...

"Fanatic ești atunci când indiferent de dovezile care demonstrează că cel pe care îl slăvești este un șarlatan mitoman cum e cazul lui Georgescu, tu continui să îl susții pentru că vrei cu orice preț incapabil fiind să recunoști că te-a prostit.

Nemernic ești atunci când în ciuda faptului că știi că susții un șarlatan toxic și sonat care urăște democrația, îl susții cu bani publici pentru că crezi că asta e în avantajul tău așa cum face George Simion și nesimțiții din AUR în acest moment.

Victimă ești dacă disperat să tot crezi în tot felul de mârlani manipulatori și lipsiți de scrupule de la Funar, Dan Diaconescu, PSD-iști și PNL-iști de tot felul vrei să crezi cu orice preț că în sfârșit ai dreptate cu Georgescu nefiind capabil să vezi șarlatania lui, din lipsă de educație serioasă și gândire critică." Valeriu Nicolae

Inginerul said...

@Claudiu
La prima vedre ai dreptate.
Dar decidentii, deși cunosc problema și admit că ar trebui rezolvată, de ce au împins răbdarea oamenilor dincolo de limită, și cum? Cu minciuni, tromboane și masinațiuni de culise repetate, asmuțirea populației împotriva noastră etc. Ei nu se gândesc că în nemulțumirea lor prelungită, oamenii ăia, recte noi, vor ajunge să voteze pe oricine altcineva, chiar și pe unul de teapa lui CG? Nu le ajunge câți ani ne-au furat? Asta înseamnă că le pasă de țară? Dacă lor nu le pasă, care pot rezolva problema oricând având pâinea și cuțitul în mână, mie, care am un biet vot, de ce mi-ar păsa?
Știu, o să-mi spui că acum avem o lege, să sperăm, să avem răbdare că o să se rezolve. Nu mai am pic de încredere, nici măcar o fărâma. JOS!!! Că asta meritați. Ce o fi după o să văd. Din păcate parlamentarele s-au dus și acolo încă eram credul. Dar măcar la președinție le-o trag.

QSA? said...

@Viorel 25 ianuarie 2025 la 00:17
Este și mare tactician! Cum analizează el situația de pe frontul din Ucraina.
În viața lui n-a pus o situație tactică pe hartă, darămite pe un "gin".

Viorel said...

QSA. Sunt și mare tactician. Iar spre știința dumitale la aplicațiile pe hartă sau în teren (nu știu dacă și astăzi mai sunt aceleași denumiri), cei ca alde dumitale stăteau la cafea și una mică iar noi subofițerii (uneori chiar și la lumina felinarului / pentru că așa era directiva de partid și de stat) începeam „pictarea” raioanelor de bază și de rezervă (ale noastre) și a inamicului în funcție de informațiile primite. În timp ce noi „pictam” harta, mai trecea câte un Of. ca să „verifice” și să ne mai de unele indicații (unde să trecem cimitirul, biserica sau alt reper strategic). Cât despre gin, poate vă referiți exact la cel despre care vorbeam mai sus. Oricum amestecați cafeaua cu coniacul ca să nu vă prindă Cdt. (până la urmă vă dădeați de gol având în vedere că vă sticleau ochii, vorbeați prea mult și tare paralel cu tema aplicației). Acel gin nici nu erați în stare să vi-l cumpărați de la librărie ci îl cereați de la magazie din trusa comandantului de Cp./Pl. Succesuri cu analiza politică pe hartă.

Calinmihaib12 said...

Viorel:
..nu știu cu ce fel de..șefi lucrai.., dar în toate UUM.. normale, în aplicații (teren/hartă..!)= rar era chemat să "lucreze" câte vreun subofițer..care avea:..= "acces".., "mână bună.." și scria "frumos".. și curat..!; de regulă lucrau ofițerii de la "PL", iar la.."SU".. lucrau chiar șefii structurilor respective= cu statul lor major..!
..cât privește.. "ginul" (!)= el era un "instrument" cu specific militar și NU.. "se cumpără..de la librărie"..‼️🤔😜, ci se.."lua"/inapoia..= de la/ la..= compartimentul specializat...❗

Arfy said...

Calinmihai* ce răspuns pot să-ți dau?
Vrei să scriu în stilul tău caracteristic?
Am spus despre mitingul de ieri! Acuma vrei să scriu istoria de la 1601?
Ca idee! Mitingul a fost comun cu mai mulți participanți! Ce crezi că a ieșit în evidență?
Asa cum(prost scrie caramitru), au ieșit la protest senilii rezerviști!
Sunt senil! Dar am preferat să fac o plimbare de relaxare prin Parcul Tineretului!
N-am să votez niciodată vreun descreierat! Chiar dacă așteptările mele au fost încălcate, n-am să mă "lipesc" sufletește de niciun politician!
A greșit! Pot să-l înjur sincer fără niciun regret!
Îmi place de Viorel! El că participant la aplicații! Mor de râs!
Crede ca doar desenul pe hartă este important!
Sunt puțini militari care văd și pricep o situație de luptă!
Sunt ceva calcule matematice destul de complexe!
Cred că el participa la misiuni gen grupă sau pluton! Acolo nu avea nevoie de întocmire ordin de luptă, deplasare etc. Doar executai ordinele!
Foarte important sprijinul medical!
Astăzi avem nevoie pentru un anumit candidat.
Să mai așteptăm decizia din patru făurar?
O așteptăm degeaba!
Deși am decizia de retribuție financiară pentru urmaș refugiat din 1940-1945, n-am beneficiat de trei ani de nimic. Prorogarea!
Este un afront adus refugiaților ardeleni!

Calinmihaib12 said...

Ceparu: (14:02'/24.01.2025)
..mie nu mi se pare "curioasă situația"..= coincidenței..rădăcinii comune a acelor personaje amintite.., corelat cu ..caracterul lor.."ciudat"..= oarerecum= firesc, având în vedere..zona geografică = vecină cu.."intorsura"/ curbura..munților CARPATI, relieful, subsolul.. "agitat"..= .."cutremurogen.."..❗;
..cine "se aseamănă..= ..se adună.."..= într-un fel sau altul..! (viitorul.."apropiat" = câteva luni = va confirma/ infirma..opinia mea..!)

paul siser said...

Domnilor, n-am văzut așa de mulți "daci", ieri pe bulevard, de la candidatura lui Burebista. Pe care l-au asasinat ulterior că nu-i mai lăsa să bea vin de la Carrefour că era cu nano-cipuri imperialiste romane. În altă ordine de idei, toată lumea vrea bani mai mulți, nu contează de unde și strigă "hoții " (pe bună dreptate), dar își vând sufletul și demnitatea de militar al măreței armate române oricui i-ar da 2-3 sute de lei. Oare martirii neamului, ostașii necunoscuți cărora le aduceți coroane de flori, câtă pensie au avut? Ce au primit pentru sacrificiul suprem, ei și familiile lor, pentru ca tu să te poți văicări ca o babă faultată în careu, gata să trădezi viitorul copiilor și nepoților pe 30 de arginti? Înțelepciunea vine odată cu vârsta sau nu mai vine deloc.

Viorel said...

Călinmihaib12. Nu era aplicație la care subofițerii de stat major 3, 2, 1 să nu lucreze pe hartă. Asta era prima sarcină importantă. Grosul era făcut de noi la indicațiile Of. din statul major (fostul BPL ca să fiu în asentimentul dv. / de prin 2005 în UM în care lucram era Compartimentul S. 3 Operații și Instrucție). Am confundat ginul cu trusa de desen ethnic Rotring pe care o foloseau ca improvizație unii Of. pentru că unele ginuri se rupeau, altele erau șutite și luate acasă pentru a le da copiilor la facultate, etc. Ca și ex. pe linkul de mai jos găsiți gin scos „la licitație”.
https://www.okazii.ro/gin-a56398730

Viorel said...

Arfy. Probabil râdeți de ceea ce vedeți în oglindă. Regretatul Vadim Tudor avea o vorbă. „Asta-i fața ta sau te strâmbi la mine” ? Cred că de aceea râdeți. V-ați văzut fața.
Aveți perfectă dreptate. Subofițerul este prost și nu știe nimic în comparație cu ofițierul.
Am văzut și trait pe propria piele deșteptăcinea unor Gl. și Of. la revoluție. Mulți au făcut în pantaloni. Ați dat ordine aiurite. V-ați luat după păsări cântătoare / zburătoare crezând că sunt avioane sau elicoptere. Ați dat comenzi și trasat itinerare (PE HARTĂ) la Otopeni unde ați trimis tineri la moarte. Nu mai înșir că nu este cazul. Asta doar ca o descărcare sufletească.
Știu că sunteți o persoană echilibrată și meritați respect, însă nu-mi place să fiu luat de papagal chiar dacă aș fi.

Calinmihaib12 said...

Arfy: (13:59'/25.01.2025)
..eu mă refeream la evenimentele din noiembrie-decembrie 2024 = adică despre alegerile parlamentare INTERCALATE între cele 2 tururi ale alegerilor prezidențiale, și mai ales: alegerile parlamentare = SUPRAPUSE = peste.. sărbătorirea..ZILEI NAȚIONALE a ROMANIEI‼️..❓, alegeri planificate..DELIBERAT. PERFID..=..cu..rea credință și..INTENȚIE..= pt.a se obține rezultatele pe care "le vedem".., bulversând lumea românească.., care nu prea înțelege ce se întâmplă = socio-politico- economico-politico- militar..(dar nu numai..)..❗

QSA? said...

@Viorel 25 ianuarie 2025 12:20
Breee, eu mă refeream la Gl.Cristian Barbu, nu la dvs.!
Sunteți depășit de acele vremuri (nu vă supărați).
Ați înțeles TOTAL greșit!!! Cred că vă sticleau ochii voștri care stăteați cu cei de la BPL!
Eu nu am participat niciodată la o aplicație pe hartă sau în teren!
Nu jigniți camarazii dvs.(subofițeri , asta înțeleg)!
Dacă ați participat la "situații tactice" înseamnă că ați fost apreciat de superiori !
Eu am lucrat cu subofițeri care cunoașteau 2-3 limbi străine!
Domnule Viorel, cred că vă referiți la șefii matale.
Dacă ați fost pe la trupele terestre, este de înțeles.
Eu nu am avut, din păcate, această onoare.

Viorel said...

QSA. Recitind textul, înclin să vă dau dreptate că v-ați referit la Gl. Barbu. Din păcate și dv. ați înțeles pe de lături. Nu jigneam colegii subofițeri ci prezentam fapte reale care s-au întâmplat în acele vremuri, cu referire la Of. (parte dintre ei) cărora le sticleau ochii.
Dacă nu ați participat la aplicații pe hartă sau în teren este ghinionul dumneavoastră. Nici nu știți ce ați pierdut (vorba lui Dan Diaconescu în filmul Oglinda).
Înseamnă că probabil ați fost pasăre călătoare și atunci țin să vă aduc la cunoștință că în perioada în care Gl. Șt. D. a fost numit Șef al SMG, prima propoziție pe care ne-a spus-o în Clubul UM unde era adunat tot personalul militar și civil din garnizoană (a vizitat mai toate garnizoanele la numirea în funcție, înlocuindu-l pe Amiralul G.M.) a fost „cât timp voi fi Șeful SMG nimeni nu va mai da bani pentru a pleca în misiuni în TO”. Toți am rămas cu gura căscată. Parcă l-ar fi întrebat cineva ceva. Singur s-a dat de gol precum că problema se cunoștea la nivel de minister.
Dacă ați fost „delfin”, aici nu mă bag pentru că nu știu.
Este posibil să fi fost la „ochiul și timpanul” situație în care nu trebuia să vă deranjați cu hărți, ginuri sau suspinuri pentru că aveați papaciocari care vă puneau totul pe tavă.
Cât despre limbi, e bine că se pricepeau contorsionați în poziția 69.
Nu iritați Trupele Terestre pentru că solda și pensia în mâna DGFC, DGJ, CPS și a Șefului SMAp. (care domnește 8 ani de zile comparative cu marina și aviația și care de fapt conduce MAp.N).
Jargoanele cu matale și bre-e-e îmi amintesc de Formațiunea de greierași (Muzici Militare) formați în mare parte din cetățeni români de etnie romă. Ei foloseau și folosesc (această etnie) astfel de cuvinte.
În concluzie: Sof. / Trombonist, toboșar sau chiar solist vocal la Ansamblul Artistic „Doina” al Armatei. Sigur beneficiați de prevederile Legii nr. 8/2006.


Viorel said...

QSA = Of. CBRN;
Aplicații = Ce face marele Chimist CBRN-ist la o aplicație:
- Întocmește niște concluzii și propuneri;
- Întocmește / actualizează Anexa CBRN (maxim 1-2 pagini) la Ordinul de acțiune;
- Organizează patrule de Cc (cercetare) CBRN (2-3 patrule) pe care le reprezintă grafic pe hartă și materializează raionul Rezervei CBRN;
Funcția nu necesită studii cu Academie decât la nivel înalt / eșalon.
Pentru alte întrebări sau lămuriri sunați la: 898989.
CBRN-ul o face parte din Trupele Terestre se întreabă Lena lui Pârțag din Sadova ?

Viorel said...

Scuze. Am omis introducerea.
QSA. Pe blogul nostrum am avut un coleg căruia îi spuneam Don Cezare care în momentul actual și-a deschis propriul blog.
Acest coleg de suferință cu care am avut fel de fel de dispute amiabile și nu prea, dar am rămas buni amici (zic eu) mi-a dat un pseudonim. Viorel majurul de la CI. Ca să nu-l dezamăgesc pentru denumirea dată, în urma unor mici cercetări (nu am intrat în aprofunzime) am ajuns la următoarele concluzii:

QSA? said...

@Viorel
Eu nu-mi dau seama cum domnul Claudiu Marin îți publică comentariile lipsite de orice bun simț. Gândiți că un fost "plotoner" de companie de pe vremuri.
Sunteți depășit totalmente. Să vă fie rușine pentru toate comentariile făcute la adresa celor care v-au combătut cu argumente reale.

Iulian Mareș said...

Dacă nu cenzurai teoria punctului de vedere aveai ocazia sa afli mai mult decât în manual și *almanahe!
Iată orizontul Președintelui Academiei Romane...:

https://www.romania-actualitati.ro/stiri/romania/ioan-aurel-pop-romanii-au-luat-o-inaintea-istoriei-id205018.html

yar 99 soim said...

@claudiu
dar asa intitulatii proeuropeni impreuna cu globalistii cand protesteaza in piata victoriei si ataca fortele de ordine(vezi 10 august unde au fost usr+pnl+pdl) ce sunt ? iti spun eu ce sunt : manipulatori, mincinosi, tradatori, antipatrioti , numai proeuropeni unul si unul. nu inteleg de ce esti deranjat foarte tare de romanii care sunt suveranisti, patrioti si nationalisti si care au si ei preferintele si asteptarile lor ca si proeuropenii globalisti ? unde este democratia proeuropenilor pe care o clameaza precum respira si o cer la aceilalti ? astia nu sunt si ei tot romani care tin la tara lor ? Uite ca si Comisia de la Venetia a spus astazi ca a fost lovitura de stat si ca Romania se indreapta spre o dictatura, acum ce a constatat aceasta comisie de ce nu mai este respectata de actuala putere ? sau recunoaste doar cand ii convine, asta este statul de drept pe care il impun KWI, ciolacu si bolojan si pe care milioane de romani nu il mai vror ? chiar este greu de recunoscut ca aceasta grupare ne flituieste, ne minte, ne amageste si ne desconsidera cu asa zisa eliminare a inechitatilor pensiilor militare ? eu nu ii inteleg pe cei care merg inainte cu calaii pensiilor militare, dupa care tot ei tipa ca nu le-a dat ce spune legea, ba trebuie sa ma mai port si elegant ? adica ei ma omoara si eu le zic : mersi frumos !!!???

Claudiu Marin said...

@Soim
Cum iti permiti sa minti in halul asta ca ar fi spus cei de la Comisia de la Venetia? Comisia a spus ca cererea care i s-a adresat nu este de competenta ei, dar daca tot a fost intrebata a spus ca alegerile pot fi anulate in caz de motive intemeiate si transparente.
Se vede ca citesti doar surse de propaganda antieuropeana.
Da, nu este nicio deosebire dintre violenta hastag-rezista din 10 august si cea mesianic georgista din 24 ianuarie.
Aceleasi brute anti social democrate!

Iulian Mareș said...

Ion Aurel Pop, are orizontul de vedere spre 360 grade: „Nu știm sigur, întotdeauna ne bâlbâim și credem că unirea au făcut-o marile puteri sau războiul Crimeei; vedeți asocierea cu ziua de astăzi. De aceea unii zic că istoria se repetă. Dar nu se repetă întocmai, că și acum avem un război legat de Crimeea la granițele noastre. Nu! Unirea au făcut-o românii, profitând de împrejurările internaționale favorabile. De altfel, atunci nici n-aveam cum să ne facem soarta singuri, că nu eram complet independenți la 1859, și am știut să folosim rivalitățile dintre marile puteri și sprijinul puterilor occidentale, mai ales sprijinul Franței. Românii, însă, au avut un rol fundamental, după părerea mea, pentru că au aplicat politica faptului împlinit. Alegerea asta despre care vorbeaţi, la 5 ianuarie la Iași și la 24 ianuarie la București, n-a fost întâmplătoare. A fost un plan bine gândit pentru ca Unirea să aibă loc, fiindcă marile puteri voiau o țară care să se cheme Principalele Unite ale Moldovei și Țării Românești, cu două capitale, două guverne, două parlamente. Ce fel de unire era aceea? Or, românii au luat-o înaintea istoriei, voite de străini, și și-au făcut destinul. De aceea, politica faptului împlinit a fost aplicată și ulterior și a funcționat. Vreau să spun că, pe lângă împrejurările internaționale, a contat foarte mult voința națională, Cuza fiind un exponent al acestei voințe.

Dar oare cum a fost primită în Europa de atunci decizia Unirii Principatelor Române?

N-a fost primită bine. Cuza a avut nevoie de timp, după ce a fost ales și la București, ca să obțină recunoașterea dublei alegeri. Dar, cu ajutorul unor diplomați foarte serioși, atunci aveam o categorie de diplomați care umblaseră prin Europa, ştiau limbi străine, Vasile Alecsandri, Ion Ghica, toți s-au pus în serviciul Unirii, au mers în marile capitale și au convins marile puteri să recunoască Unirea. La început, dubla alegere. Prima etapă a fost să-l recunoască pe Cuza domn și la București și la Iași, și l-au recunoscut. E drept că unele numai pe timpul vieții lui Cuza au recunoscut Unirea, dar a mers.”

Artileristu.... said...

@Iulian Mares
Ca arc peste timp: si atunci si acum avem nevoie mai mult de sprijinul vestului decat a estului. Si asa cum atunci vestul ne-a scapat de protectoratul imperiului tarist sa speram ca si acum vom scapa de "protectoratul rusesc" pe care ni-l propovaduiesc tulburatul si turma lui de acoliti

John said...

Dedicație, pentru toți care au luptat sub Tricolor:
https://youtu.be/elJMp4dLuSg?si=bQ6zmZy2Rz6BDrY6

Iulian Mareș said...

@Artileristu..../Foc de baraj!
Nu intru in polemica cu cei care au un singur pdv, din motive arhicunoscute...
Aveti idei putine si alea preconcepute, iar aprecierile dv la cel pe care nu aveti rabdarea de a-l asculta si/sau cere traducerea din romana in romana nu va fac cinste! Nici el, nici eu si nici noi (inclusiv dv) nu suntem nativ cu rusii, insa vecinii nu ti-i alegi! Daca ati impartit romanii in *turma de acoliti si restul aveti o gandire fascista rau, pornita din eugenism!
Sa fim uniti unii cu alții si noi toti cu Dumnezeu!

Calinmihaib12 said...

Iulian Mareș: (07:02'/30.01.2025)
..e cam.."greu" cu.."unirea".. (dar și cu.."DEȘTEPTAREA..") .."noastră".., a românilor..! = care w o VALOARE.."rarisimă": la scară istorică..începând din: ..SECOLELE..XIX și..XX.., căci în: sec. XXI..= încă..= "nu a fost.. "cazul"..! 😢..❗

Calinmihaib12 said...

Claudiu MARIN: (20:41'/27.01.2025)
..ia-o.."mai ușurel" cu.."violențele"..APARENT..="anti social democrate"..(=în realitate= fiind = ANTI-DEMOCRATICE.., indiferent de opțiunile politice ale demonstranților..!)..pt. că.. "forțele".. INFILTRATE.. în..cele 2.."grupe" de demonstranți pașnici, în momente istorice diferite, despărțite de câțiva ani.., deci: acele "forțe"..sunt..= "originare" = din.."STRUCTURI..STATALE.."specializate"..! (mai mult sau mai puțin.."oculte"/ ~DARK..state..❗), = pe "modelul"..deja.."arătat" PUBLIC:..în filmul francez, celebru din anii..'70..= "Z"= al lui COSTA GAVRAS..‼️ (adică.."forțele" infiltrate ..între demonstranți = au MISIUNEA = de a compromite..= demonstrațiile pașnice.."amenințătoare" (sub o formă sau alta).. a =..linișt(e)ii.."puterii..oficiale"..!

Artileristu.... said...

@ Iulian Mares Domnul meu cred ca ati gresit "adrisantul" ca sa zic asa. Nu am nici intr-un caz un singur " pdv" (v-am citat ca sa nu spuneti ca fac tradurere din romana in romana) si daca o ca cautati postarile meke o sa vedeti ca nu am nimic cu cei care voteaza PSD, PNL, USR, UDMR, etc. Cred ca ar fi trebuit sa va adresati celor care spun ca cei 35 de ani de regim democratic sunt o aberatie, ca trebuie sters cu buretele tot ce au insemnat ei (cu UE,NATO,Schengen) si trebuie sa imbratisam valorile Rusiei ca doar ea stiu ce e bine pentru noi, celor care cred intr-un Mesia politic ce ne va aduce lumina calauzitoare. Acolo e mintea putina sau daca e mai multa e otravita de otrava razbunarii, neimplinirii si rautatii.
Sa stiti ca 90% din cei care ii canta , pe aici ode, tulburatului pana sa apara el ne injurau pe noi "ciucanii " ca avem pensii nesimtit de mari in comparatie cu ei. Acu si-au gasit idolul si cred ca tara asta se poate duce dracului daca nu i-a actualizat lui pensia ca unui ciucan (uitand ca si ei au avut alte avantaje pe care noi nu le-am avut).
Esti ingust la minte cand te lasi dus de nas de un asemenea personaj care spune ca legionarii au fost niste oameni extraordinari ca doar Rusia ne poate da lumina si alte mii de aberatii ca apoi la o saptamena sa se contrazica singur.
Imi pare rau ca acum trebuie sa plec si nu mai pot scrie dar iti promit ca te voi tine la curent cu ce inseamna sa gandesti singur sau cu turma si poate vei intelege cine e cu mintea ingusta si cine nu.

Artileristu.... said...

@Iulian Mares
Inca un mic PS
La aia cu eugenismul ai vrut sa te dai intelectual......zii drept
Iar la aia cu fascismul: uite iti pun aici definitia fascismului si poate o sa realizezi cine are porniri fasciste (cu desfiintarea partidelor, nationalizarea si altele). Asta bineinteles daca poti iesi din bula informationala in care, se pare ca te afli, numita realitatea tv.
"Fascismul este o ideologie politică radicală și autoritară de aripă dreaptă definită, în primul rând, de un naționalism radical (numit și "ultranaționalism"), de o putere dictatorială, de suprimare a opoziției și de o puternică regimentare a societății și a economiei." (sursa : Wikipedia)