Predoiu, cu firma sa de avocatură a blocat între 2010-2012, restituirea banilor opriți ilegal de stat tuturor angajaților din întreprinderile care extrăgeau sau prelucrau petrol și gaze. Mulți foști angajați aveau pensii de mizerie sau nu aveau niciun venit, fiind disponibilizați, iar sumele de bani, cuprinse între 10.000 și 20.000 de lei ar fi fost un ajutor important pentru ei. Problemele financiare i-a determinat pe foștii angajați să renunțe la continuarea proceselor, astfel firma de avocatură a lui Predoiu obținând milioane de lei de la stat și de la foștii angajați, obligați să plătească sume enorme, cheltuieli de judecată și dobânzi. Așa că, asta-i România! ,,Cine poate oase roade, cine nu nici carne moale". Oricum, JUSTIȚIA distruge România impreună cu mafia din politică. Sper să publici, Claudiu. La multi ani!
Ar trebui acest domn sa fie unul din cei ce optimizeaza structurile ce le are in grija si sa nu critice conditiile cel putin de pensionare . Oare daca se inrauteteste legea Pensiilor militare cadrele vor sta in activitate pana la 90 de ani. Sant curios in timp daca sant sanatos sa-l vad pe dinsul la ce varsta iese ,sa-l pot lauda ca a inteles si este convins de ce pareri emite dansul aici . Ma gandesc la sugestia gen "trenulet"ca se mai poate face economie la Buget daca se anuleaza si dreptul de a avea garda de onoare si s-ar economisi si cartusele ce se cuvin a fi trase intr-o atare situatie de urcare astrala !.
Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/ministrul-predoiu-vrea-sa-schimbe-rapid-termenul-de-pensionare-a-politistilor-este-o-lege-proasta-o-invitatie-la-pensie-3066751
Lăsați deoparte speranțele deșarte!Mersul ăsta este!Pensionarea în condiții identice ca civilii,așa că bye,bye actualizări și alte elucubrații!Doar magistrații vor mai avea pensii calculate in modalitatea actuală...
Care mai sunteți în putere și aveți un petec de pământ,apucați-vă urgent de agricultură,că vin vremuri grele!Bunicii mei au trăit fără vreo pensie,așa că mă aștept la orice...La mulți ani!
Alooo! Domnule mEnistru! Polițiștii și cadrele militare au plecat din sistem pentru că Legea nr. 153/2017 a fost făcută cu dedicație (Ministerul Sănătății) iar voi guvernanții și politicienii v-ați pișat pe toate principiile expuse la art. 6. O lege care nici astăzi pentru cei din SNAOPSN nu este aplicată în totalitate.
Polițiștii și cadrele militare au plecat din sistem pentru că voi v-ați pișat pe Legea nr. 223/2015 modificând aproape toate art. esențiale prin OUG.
Și vii acuma îngânând pe ÎÎÎ și AAA cu alte modificări sau propuneri de legi ce vor fi definitivate și puse în practică la alegerile viitoare.
A precizat că discuțiile se vor purta cu ministrul muncii, așa că dacă mai sunt polițiști și militari care îndeplinesc condițiile, acum e momentul.
Personajul acesta sinistru, în asociere cu personajul alunecos de la Ministerul muncii, va stabili că militarii vor ieși la pensie la 65 de ani, care mai apucă, cu o pensie de maxim 8000 de lei ofițerii și 5500 subofițerii, la valoarea punctului de astăzi.
E simplu, la ofițeri o medie de 2 puncte pe an, la 40 de ani vechime, plus 11 puncte de stabilitate, exact 90 de puncte, plus minus 5, adică 95 înmulțit cu 81 VPR, egal 7600 lei pensie.
La mulți ani!
Tot cu ei ti nene ? merge bn afacerea cu site-ul...
Grupa de muncă nu se poate șterge retroactiv, și civil ies la pensie tot datorită grupei de muncă. Nici unde în lume creșterea vârstei de pensionare nu se face brusc, ea se face gradual. Mă gândesc ,că poate vrea să mai scape de cei cu salarii mari, și le face curaj să depună mai repede raportul. In toată Europa, vârsta de pensionare pentru militari este de 52 ani, cu puține excepții.
Adriane: (22:23'/02/01.2025
..ia refă "calculul"..și vei constata că ai greșit..(!). ( de unde ai scos 90 de puncte
🔅 Vechime= 40 de ani(25 + 15 ani‼️),
🔅Calcul (pe: L.360/2023): = cazul unui ofițer:
25 ani × 2 PA = 50 P.TOTAL,
15 ani = P.Stb. = 11 P.Stb.(=10,50 puncte dtab.)
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
PT. (Pct. Tot.) = 61 PT ‼️
61 (PT) × 81 lei ( VPR) = 4.941 lei = PENSIE BRUTĂ..‼️
..dacă crezi că am greșit .., scrie ..❗
Pun pariu că în 15-20 ani nu va mai rezista nici unul în sistem decât câțiva anișori... Foarte putini vor atinge cel mult 15 ani ca să ia o pensie militară. Mulți... după ce se vor dumirii cu ce se mănâncă armata... adică își vor da seama că sau fraierit pierzând timpul prin școlile militare... vor fugi mâncând pământul la circa 2-5ani de la absolvire...când vor afla cum vor fi tratați...la pensie.. și după o viață de privațiuni..
Teoretic este genul de ministru care a făcut treabă pe unde a fost și a"ținut" cu oamenii pe care i-a reprezentat și condus. La justiție a funcționat. Dincoace, știu și eu.... să vedem, a zis orbul.
Sunt zeci de mii de polițiști, polițiști de penitenciare și militari care lucrează în condiții speciale peste 20 de ani. Cum să iasă la 65 de ani ca la civili care lucrează doar în condiții normale pentru cei mai mulți dintre ei? Și în sistemul public sunt destui care au ieșit mai devreme la pensie fiindcă au lucrat mulți ani în condiții speciale.
Apare cate unul care aberează. S-au făcut modificări în jalonul din pnnr și trebuie să se respecte ce scrie acolo. Nu se schimbă când îi sare unuia sau altuia.
Și în cei 15 ani peste cei 25 beneficiezi de salariu, deci în total sunt 40 de ani cu salariu in care primești puncte, iar la aceste puncte beneficiezi de cele 11, 25 puncte de stabilitate.
Pentru că să pricepi și tu, reiau: 40 de ani munciți cu 2 puncte anual rezultă 80 de puncte de pensie, la care se adaugă cele 11,25 puncte de stabilitate. E foarte simplu, asemănător civililor.
Nu poate fi adăugată nicio facilitate pentru că ar duce la discriminare pozitivă, neconstituțional. Cu siguranță, în cazul în care vor fi unele facilități, aceasta lege va fi contestată la CCR de către prtidrlecare se consideră anti sistem.
a
Slab ca ministru, incalecat de chestori, prost sfatuit!
sa si gasit cine sa-si dea cu parerea despre varsta pensionarii! sa treaca pe teren sa vada sacrificiiie care le fac politiistii cu ce bombardieri au de a face,sa manance ce mananca un politist pe fuga pe unde apuca sa fie trezit la orice ora din zi si din noapte!!!!etc etc si sunt multe multe alte motive de sacrificiu !
Dacă ridică vârsta de pensionare la 35 de ani vor ieși la minim la 60 de ani polițiștii roboței sau robocop!!!!
Automat și la ceilalți din MAN, SRI, Penitenciare le va crește vârsta de pensionare dacă se modifică L 223/2015!!!
Când era ministru la Justiție, Predoiu le majora veniturile la magistrați de parcă era ministrul muncii, al finanțelor și prim ministru!!! Predoiu dădea doar ordin de ministru și salariile și pensiile creșteau cu cât doreau magistrații !!
La Interne Predoiu nu vrea să majoreze salariile și pensii, ci vârsta de pensionare!!!🤬🤬😠😠🤮🤮😡😡
PP
Confunzi vechimea in munca cu varsta de pensionare. Varsta de pensionare este deja majorata prin L 282/2023.
Gandire liberala.pe undeva e o solutie de scadere a cheltuielilor si asigurarea efectivelor necesare.dar peste citiva ani se ajunge tot aici.inainte de 90 erau alte virste de pensionare si munceau in conditii cu adevarat grele. Daca ar iesii uzati la 45 de ani ar fi de inteles.dar ei imediat se angajeaza tot la stat in majoritate.ada ca e discutabil.un 50 de ani e rezonabil
Acum maestre..va rog sa ma scuzati..varsta de pensionare o fi ea majorata prin 282 insa nimeni nu-i impiedica sa modifice legea..cu cat mai restrictiv cu atat mai bine( pentru ei).Raman la parerea ca numai niste miscari ample,de efect pot impiedica alte catastrofe legislative.Si va spun eu una..demisia in masa din structurile asa zis sindicale.Cel mai simplu,prin refuzul platii cotizatiei..Mai sunt si altele..Toti generalii si coloneii care au capusat institutiile respective merita din plin asta pentru infrangerile succesive..Nu putem da vina pe guverne la infinit..
Mulțumesc pentru completare stimabile Claudiu Marin, dar din comentariu s-a înțeles sau a rezultat despre ce vorba, lasă completările astea ca nu ajută cu nimic!!
Apropo de câte ori am spus ca politrucii în frunte cu PSD ca nu vor de fapt actualizarea SG și SF pentru rezerviști și în retragere și ca totul e o simulare ordinare și să fim mulțumiți dacă ca măcar vor indexa pensiile, dar dumneata o tot dai ca dau fake newsuri!!
Eu nu răspândesc fake newsuri, ci expun doar viitoarele manevrele folosite pe care PSD le utilizează frecvent în ultimii 8-10 ani pentru diminuarea sau stagnarea cuantumul pensiilor militare!!
Anul trecut pe vremea asta când am anticipat ca CCR ca va respinge contestația de neconstituționalitate pentru adoptarea OUG 59/2017, la fel îmi contestai comentariile sau nu mi le publicai!!
Crede-mă stimabile Claudiu Marin, as dori sa nu mai fiu pesimist in viitor, dar cat timp va fi la butoane PSD sau Ciuma Rosie și vor exista in vigoare obligatiile asumate din PNNR , nu se va schimba nimic in cazul pensiilor militare, adica nu le vor actualiza și să fim mulțumiți cu ce avem în prezent și eventual cu pomana denumită indexare pe care o dau când au chef politrucii!!
As dori sa fiu optimist, dar deja măsurile de austeritate se aplică de guvern din ce în ce mai des și în curând ne putem aștepta să mai drastice de genul să și reducă pensiile militare, ca să dispară inechitățile, într-un cuvânt, sa nu să le mai majoreze ca sa nu mai împovăreze guvernul bugetul cu pensiile militare deja prea mari, întrucât nu sunt stabilite pe contributivitate în accepțiunea politrucilor în frunte cu Colacu Pinochio!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡
Acest “ministru” nu știe ce înseamnă viața unui militar operativ, care este tot timpul în acțiune, suportă pericolul, stresul, oboseala nopților pierdute, orele suplimentare care de cele mai multe ori nu au putut fi plătite/compensate prin timp liber datorită lipsei personalului, s a m d! Să le mărească vârsta de pensionare celor de pe la birouri care au lucrat 8 ore L-V, nu celor din “operativ”! Într-adevăr și cei de la birouri au avut niște riscuri, ca de exemplu să se înece cu cafeaua de dimineață la birou…..Doamne ferește…..
S-a comunicat execuția bugetară pe 2024 la MApN, 2,29 la sută. S+a făcut economie de aprox. 1 miliard de Euro, din 2,5 la sută alocat!
Ia sa le dea 2% la procentul de pensie pentru fiecare an lucrat peste 25 ani! Sa vezi cum nu mai ies la pensie cu 20 de ani vechime cu clasare de inapti sau apti limitat.
Ăștia sunt proști nativi!
Legea , oug 7 ...au fost făcute special pentru militarii din MApN! Dar idioții au aplicat și în celelalte structuri și ministere! De fapt oug 7 a fost o epurare mascată a cadrelor cu pregătire pe timpul comuniștilor! Au dat afară grade de la Cpt la Lt.col. și au păstrat colonei și generali fideli sistemului neomafiot !
@Claudiu : ala care a lucrat in strada sau pe sectia de detinere nu ti mai sta in sistem. Se va bucura ca scapa cat de cat intreg fizic si psihic.
Adrian:
..pot accepta, "teoretic" calculul tău. dar practic un "ofițer" = pensionar în plată acum, cu "vechime EFECTIVĂ "= de 32 de ani = dintr-un MAXIM posibil legal=de "35/36 de ani" cadru activ între limite de vârstă: = "19/20 - 55" de ani = nu..= prea poate avea MEDIA PUNCTAJULUI ANUAL..= "2" puncte..! = dacă a fost pensionat pe L.164/2001.. sau..= "anterior" de ea..!; de ex.: cazul meu:
= pensionat ("obligatoriu") la vârsta de: = 52 ani și 10 luni = în noiembrie 2004,
= vechime "efectivă"/ "de serviciu" 32 ani..: cu FUNCȚIE de: = LT. COLONEL MEDIC din start până la final de carieră, (cu câțiva ani intermediari =~ 4 ani = cu funcție de "MAIOR MEDIC") cu = PUNCTAJ TOTAL realizat: ("ciupit" = ilegal`) = 61, 42600 puncte (din vreo.."63,xxxxx' = real realizate) pe L.164/2001, și PT = 71,xxxxx-74,xxxxx= realizat pe baza = Ord. M.123/2016 = cu grupele de muncă modificate..! = adică în activitate aveam MEDIA punctajelor anuale între limitele:~ "1, 3 - 1,7".., abia spre final de carieră am depășit 2 puncte anuale (pe funcție de "LT. COLONEL MEDIC.. ȘEF / Bg..!);
..adică: ideea e că MAJORITATEA OFIȚERILOR pensionari.. = "disponibilizați" / sau NU (!)....pe legile anteroare L.223/2015 cu vârsta standard de pensionare = "55 ani" = nu prea ajung la..= "2 puncte anuale".., și mai ales = NU AU..= "40 de ani"= VECHIME EFECTIVĂ= CONTRIBUTIVĂ = în care să realizeze.. "punctaje ..lunare / anuale"..etc....!
Trebuie schimbata legea sa fie penalizati cei cu Apt Limitat,Inapt pt ca in ultimii 2-3 ani nu stiu daca au iesit la pensie 20% la limita de varsta,ceilalti partial anticipat si pensia in acelasi cuantum ca unul care a iesit la limita de varsta!De asta peste tot in media se zice xa au iesit la pensie militari de 41,42....45 de ani!Daca erau penalizati sigur nu mai ieseau!Majoritatea s-au si angajat dupa pensie si scandaluri la greu!
Sunt de acord dintotdeauna cu ce a spus Predoiu, ingrijorator e ca numai el are parerea asta si nu partidele in ansamblu. Este clar ca ministrul a gresit cand a anuntat asa ceva, asta provocand in curand un val de noi pensionari. Trebuie spus ca sectorul apararii prevede in foarte multe state membre NATO pensionari anticipate, ceea ce nu se poate spune despre politisti, servicii de informatii, magistrati. Numai in Romania exista asa ceva, fara nici o motivatie si exemplu de bune practici in UE si NATO. Cel putin in cazul magistratilor este strigator la cer sa iesi la pensie la 45 de ani cu o pensie care nu inseamna independenta justitiei, ci o viata in opulenta, adevarata batjocura la adresa celorlalti cetateni. Si asta in conditiile in care starea justitiei in Romania este jalnica. Sa nu uitam ca alte categorii socioprofesionale din Romania beneficiaza de pensii speciale (aviatorii de pilda) in situatia in care nu mai intalnesti in UE si NATO asa ceva. Concluzionand, mereu am fost de parere ca pensionarea anticipata in conditiile actualelor legi este preferabila (mai ales la magistrati) ramanerii in activitate, fiind o invitatie in acest sens cum corect spune Predoiu, un adevarat autosabotaj al statului.
Bună ziua și la mulți ani cu sănătate tuturor celor din SNAOPSN, pensionarilor militari și tuturor românilor. Am citit un articol scurt pe digi24.ro referitor la comentariul lui Predoiu privind vârsta de pensionare a militarilor și celorlalți din SNAOPSN. Acest ministru civil care habar n-are despre privațiunile unui militar suportate zeci de ani în carieră, despre care au amintit și alți colegi pe blog , spunea că Ministerul Muncii ar trebui să inițieze un demers legislativ în acest sens, adică alți civili care nu au nicio treabă cu domeniul militar. S-a văzut ce “specialiști are Ministerul Muncii care i-au făcut praf pe mineri, siderurgiști și toți care lucrează în condiții grele de muncă, asimilându-i cu cei care lucrează în birou, vânzători și alții care lucrează în condiții normale. Cum să evalueze condițiile în care se lucrează în SNAOPSN, unii care nu au făcut o zi de armată și au lucrat doar la birou, la fel ca acest ministru civil? După revoluție politicienii au copiat de la celelalte societăți occidentale și au înlocuit comanda instituțiilor de forță cu civili numiți politic. Da așa este în societățile democratice, însă acei miniștri civili din societățile cu adevărat democratice înțeleg bine domeniul militar și lasă legiferarea acestui domeniu la atitudinea comandanților militari care cunosc foarte bine acest domeniu. Acest lucru nu se întâmplă întocmai și în România, dovadă fiind modul cum nu respectă societatea civilă pe militari și rezerva armatei. Un coleg spunea mai devreme că pentru unii militari este pericolul să nu se înece cu cafeaua de dimineață. Fiecare militar când începe cariera militară începe de jos și lucrează în operativ, iar după zeci de ani de experiență este nevoie de ei și la birou pentru a lucra la normele și instrucțiunile care reglementează domeniul militar, specific pentru fiecare armă și specialitate militară. Fiecare are rolul său bine definit în cadrul domeniului militar. Fără asigurarea logistică unitățile luptătoare nu ar putea funcționa se știe foarte bine că toate specialitățile militare contribuie la îndeplinirea misiunilor armatei. Astfel de lucruri nu sunt cunoscute de civili și dacă instituțiile militare nu apără demnitatea și onoarea militarilor apar astfel de oameni cum este ministrul Predoiu și alții care spun că militarii nu produc nimic și au salarii și pensii prea mari. Ministrul Predoiu și ceilalți conducători din SNAOPSN au datoria să se informeze cu adevărat despre domeniul militar sau acolo unde au fost numiți politic și să le asigure subordonaților condiții bune de muncă și predictibilitate în carieră și după încheierea carierei, pentru că toți cei care încep cariera militară trebuie să știe bine ce privațiuni îi așteaptă dar și compensările pe care statul trebuie să le asigure și nu să schimbe regulile jocului pe parcurs din cauza unor politicieni mincinoși și corupți, care poate intenționat vor să slăbească sistemul de apărare a țării, la comanda unor puteri străine potrivnice suveranității României.
Claudiu MARIN:
.. și înainte de 1989 reglementările pensionării = prevedeau = opțional = pensionarea cadrelor militare clasate = "apt limitat".. / "inapt".., evident, în anumite condiții de vechime, ..etc. ..!
Dacă ești plafonat la pensie ,de ce să mai rămâi în activitate .Totul pleacă de la OUG 59/2017 ,atunci a început pensionările necontrolate.Profesia de militar și polițist nu mai este atractivă.Au anulat toate drepturile .
1. Predătoiu , când a fost ministrul justiției în ultima tură, a vârât spre aprobare noaptea un act normativ pt. majorarea salariilor magistraților , în timp ce penitenciariștilor le refuza pe bandă rulantă solicitările de respectare a legii 153. Iar acum e surd la solicitările polițiștilor care manifestează.
2. Mi-a spus șoșoiul ( care nu mai este supărat pe mine cam de 1 lună) , că vrea să-i dea în judecată pe guvernanți și să formuleze o acțiune cu o excepție de neconst. deoarece că atingerea dreptului de pensie prin neindexare s-a făcut printr-o OUG care a modificat o lege a parlamentului. A zis că mi-o dă și mie dacă vreau să-i dau în judecată. Dar eu am OBOSIT și trăiesc ca să mă ODIHNESC în viitorul apropiat. S-o facă dacă vrea , tânăra generație de bloggeri ai gazetelor.
Cei care sunt operativi (adică mulți, zeci de mii) lucrează peste 20 de ani în condiții speciale, adică 'pe teren'. Oriunde ar fi, ei ies pe la 50 și ceva de ani. Așa că ministrul mai este cunoscător rău de tot. În orice sistem de pensii ar fi, ar ieși la acea vârstă. Maxim 55 ani! Mai ales la ce tăieri au acum polițiștii cu aproximativ -1000 lei pe lună cu ordonanța trenuleț, să nu se mire dacă mulți ar pleca nu la pensie, dar în afara sistemului.
BLESTEM.va era teama ca nu se promulgu legea 559 ca sa prindem indexarea.uite ca dorinta s a indeplinit.nu a fost promulgata inaintea indexarii.dar...
Ce ne facem daca legea se promulga ipotetic dupav4 ianuarie si indexarea se face in toamna?care valoare se indexeaza?v am dat tema la cei care va place sa faceti calcule si ipoteze.sa nu vamplictusiti.ca minisstru finantelor din virf de munte azi a spus clar canobligatia guvernului e sa asigure fonduri pt plata pensii si dalarii la.nivel noembriev2024.restul mucles la.nivel general
.
@Leo
Spune-i Sosoiului ca nu sunt sanse: CCR a respins 525 de dosare cu exceptii de neconstitutionalitate ale OUG 59/2017. Mai sunt in asteptare inca 500 de dosare.
Motivele de respingere sunt in majoritate lor centrate pe considerentul ca neactualizarea nu reprezinta afectarea dreptului de pensie. La fel si neindexarea.
Pana in prezent doar fiscalizarea pensiilor sunt considerate afectari ale dreptului de pensie si CCR nu admite ca fiscalizarea sa se faca prin OUG.
Foarte probabil ca in comentariul meu sa existe si o doza de subiectivtate, nu neg asta. Totusi, ma scoate din sarite sa aud cum diversi insi, ajunsi conjunctural in pozitii guvernamentale, ofere solutii despre armata si militari fara sa fi existat inlauntrul sistemului. Nu poti pune semnul egal intre un civil si un militar. Si nu vorbesc aici despre pragul de pregatire, nu. Ma refer la multitudinea de privatiuni pe care le suporta un militar, subordonarea ierarhica care este factor de stres, obligativitatea de a executa ordinele, in multe cazuri lipsa (prin efectul regulamentelor) initiativei.
Si-mi vine acest nene, care sigur nu a facut nicio zi de armata, sa-mi spuna ce este bine sa se faca cu sistemul de aparare. Exista intradevar o problema de cadre si se manifesta si prin aceasta scurgere prematura din sistem. Fa neica atunci ceva care sa nu-l determine pe om sa paraseasca prea devreme un serviciu. Cointereseaza-l si ai sa vezi ca se va gandi de doua ori daca sa plece sau nu!
@Claudiu,
N-am apucat să-i spun , deoarece mi-a trimis că încearcă să se lege de Pct. 49 din Decizia CCR 650/2022 .
Treaba lui, se pare că acum are timp și chef , dar eu AM OBOSIT.
Numai dacă mă cheamă toamna , la vânătoare de potârnichii , atunci "aplic."
Adriane... să stai d ta 40 de ani in zona operativă... dacă te țin balamalele.....Am avut colegi ofițeri care au vrut să doboare viteza sunetului... adică să facă 30 ani și o zi să ia cu două mâini tot ce se putea lua pt îngrășarea viitoarei pensii..... și iau scos cu picioarele înainte din unitate....Iar un subofițer la fel a murit de inimă în drum spre serviciu. . Adevărat că au prins amândoi puncte ( cuie) de stabilitate la cartierul ăla plin de gars cu ușa în tavan ...
In loc de altceva...
https://www.youtube.com/watch?v=wB-CYXOGUbA
PENTRU CA TIN MULT LA PAREREA CAMARAZILOR MEI DIN FORTELE ARMATE ALE ROMANIEI
... Pentru ca suntem la inceput de an, am cateva intrebari "existentiale":
1)Acest Klaus Iohannis Werner mai este Presedintele Romaniei, mai poate comanda Fortele Armate ale Romaniei?
2)Vazand art. 2 (1) din Constitutia Romaniei, citez: "Suveranitatea nationala apartine poporului roman...", din cate stiu inca nu ne-am pierdut suveranitatea tarii, intreb: De ce este asa de blamat , cel putin la unele TV, de catre unii comentatori, cetateanul roman suveran/suveranist/care tine la suveranitatea Romaniei, tara romanilor?
Pun aceste intrebari si eu, ca si altii, care si-au exprimat gandurile indiferent de tema pusa in discutie de domnul Claudiu, deci nu cred ca fac ceva nepotrivit.
Claudiu MARIN: (18:38'/03.01.2025)
..ce spui privind motivele de "respingere" a OUG-urilor care au modificat, mare atenție: ILEGAL (!) = Legea PENSIILOR MILITARE Nr. 223/2015 = este parțial adevărat, în sensul că CCR devenind organ "legislativ" = prin acel "art.147, al. 2.." = care nu permite PARLAMENTULUI să-și..ASUME RĂSPUNDEREA.. și să DECIDĂ = forma/ conținutul unei legi prin VOT..(!) = ca unic ORGAN LEGISLATIV..=..CONSTITUȚIONAL.. ❗, deci, revenind: CCR.."ia" ("fură"..!) din atribuțiile consacrate
=în esență= ale parlamentului: = dreptul și obligația de..= A LEGIFERA..!
..numai că.."lucrurile "sunt mai complicate..la "noi": adică PUTEREA POLITICĂ este înțeleasă cu CCR .. ca "lucrurile" = să se întâmple așa cum "vedem" încă din:.."decembrie 2015-februarie 2016" = fapt PROBAT de încălcarea CONSTITUȚIEI (!) . chiar de către GUVERNUL..si..PARLAMENTUL ROMÂNIEI care "nu au respectat"/ au încălcat: CONSTITUȚIA, "art. 115"= prin nefinalizarea..= "DE URGENȚĂ.. (= prin VOT PARLAMENTAR: de..APROBARE sau..RESPINGERE..!).. = a traseului constituțional al tuturor acelor OUG.-uri care au violat L 223/2015..
CCR a interpretat..= ABUZIV, SOFISTIC = peste VOINȚA PARLAMENTULUI ..exprimată și VOTATĂ..=..din art.59 și 60 = ale L.223/2015 = formă ORIGINARĂ și promulgată, VOINȚĂ ..din LEGE..= încălcată de către CCR..prin depășirea propriilor lor atribuții ..constituționale..! (desigur = prin: CONSPIRAȚIA:..PUTERE POLITICĂ + CCR..!)
viocristea. Nu vorbi de suveranitate pentru că imediat ești taxa ca fiind rusnac, rusofil, pedofil (după unii), etc. Indiferent dacă ești în casa ta, curtea ta, orașul tău sau țara ta, nu ai voie să fii suveran. Interzis de la Bruxelles, NATO, Haga, chiar și de formația ABBA. Trebuie să fii servil, servitor, iobag sau ți-o bag.
@Viocristea
De ce te feresti sa citezi intregul art. 2 din Constitutie?
"(1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.
(2) Nici un grup şi nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu."
Suveranitatea nu se exercita de fiecare roman cum vrea sau cum o intelege el. SE exercita prin organele sale reprezentative alese liber.
Suveranitatea nu este exercitata de o multime razvratita pe strada sau pe scarile tribunalelor.
Presedintele Romaniei este un organ ales al statului. Durata mandatului, inceperea mandatului si finalul mandatului sunt definite exact in Art. 83 al Constitutiei.
DURATA mandatului este de 5 ani. Inainte era de 4 ani.
Mandatul incepe cand presedintele depune juramantul
Mandatul se termina nu la 5X365 zile ci la momentul in care noul presedinte ales depune juramantul.
Ce este neclar in reglementare?
Iohannis se afla in prezent in exercitarea celui de-al doilea mandat pana in luna aprilie cand noul presedinte ales depune juramantul.
In consecinta, noul presedinte ales, sa zicem Antonescu, isi incepe mandatul in aprilei si-l exercita cinci ani pana in aprilie 2030.
Scapam in viitor de alegerea presedintilor in luna decembrie.
CCR a dat o solutie corecta in privinta mandatului presedintelui.
sa zicem Antonescu... hahaha
„Umberto Eco, filosof și scriitor italian, spunea că discursul totalitar are o particularitate importantă: el nu este un discurs care să ofere o poziție clară ce poate da naștere unui alt discurs, exterior, în contradicție. Nu. Discursul totalitar, cu declinările sale fasciste sau comuniste (pentru că extremele se ating), propune deja contradicția în interior. El poate susține un lucru și contrariul său în același timp. Așa cum face Georgescu.
În același interviu, Georgescu spune ca nu a susținut niciodată și că nu va susține mișcarea legionară, după care la trei minute distanță spune că e singura mișcare profund și legitim românească. Georgescu este împotriva NATO și cu NATO. Împotriva UE, dar cu UE. E în acelasi timp creștin și păgân, mesianic și druidic.
Doar când vine vorba de Rusia nu mai e ambivalent, ci o pune sub semnul păcii și „întelegerii cu vecinii”.
Discursul lui Georgescu este o șaorma total(itar)ă cu de toate: vrei cartoful prăjit al vindecării miraculoase? Este! Vrei independență și suveranitate? Băgăm! Cu sos de apă informațională? Sigur! Carne locală de la daci sau de la extraterestri? Avem, că dacii sunt extraterestri și invers!
Cu aromă de femei? Sigur, avem și mari preotese dace, dar și soții tradiționale care fac găluște pufoase pe ritmuri de sârbă! Meniu complet? Se poate servi cu băutură carbogazoasă cu nanocipuri sau cu apă din râurile sfinte ale gliei strămoșești.”
(Articol din Contributors)
Cam așa arată „suveranismul” izolaționist: șaorma cu de toate pentru toți credulii. Poftă buna!
Ma du-te dracului.Vii tu cu scoala la Băneasa sa contrazici constitutionalisti cu experienta.
@Claudiu Popa,
Milioane de oameni nu sunt de acord cu ce ai scris dumneata! :)
Libertate! Turul 1 nu va fi uitat de nimeni! Acum vom avea turul 2 și 3. Ce comedie! Și am mai scris. Nu am votat în turul 1 la prezidențiale. Dar adevărul doare.
@RD
Asta este opinia d-tale. Eu zic ca sunt alte milioane de romani care nu rezonanza cu CG. La primul tur au voatat cu el doar 12% din totalul romanilor cu drept de vot.
Dar aici nu discutam despre extremism sau despre intelepciunea lui Putin ci despre legea pensiilor militare.
Ce spune fosta judecătoare botoșăneancă despre DICTATURA ANARHICĂ. Îmi place mult că „laudă” Guvernul României: „Guvernul Romaniei amana aplicarea unor dispozitii legale votate de Parlament sau modifica legislatia fiscala in 30 decembrie, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie.”
“Ceea ce am aflat ca s-a intamplat la Curtea de Apel Bucuresti, mai precis ca judecatorul recuzat, inainte de a se solutiona cererea de recuzare, a ramas sa judece dosarul, dand cuvantul pe exceptii si pe fond, fara a se da cuvantul pe admisibilitatea probelor, mi-a confirmat ceea ce banuiam. Dupa 6 decembrie am intrat intr-o dictatura anarhica.
Curtea Constitutionala a dat tonul, incalcand Constitutia si legea.
Politia in loc sa trimita invitatie scrisa sau telefonica, suna la usa la ora 6 dimineata, sa te conduca la sediu. Dar nu pentru ca ai fi savarsit o infractiune, ci pentru a fi atent ce postezi pe FB sau tiktok.
Guvernul Romaniei amana aplicarea unor dispozitii legale votate de Parlament sau modifica legislatia fiscala in 30 decembrie, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie.
Legea a devenit obligatorie doar pentru popor, nu si pentru autoritati.
Dar ce e mai grav este ca legea pe care o aplica autoritatile este una arbitrara, pe care doar ele o cunosc, pentru ca nu mai are nicio legatura cu legea scrisa in actele normative publicate in Monitorul Oficial.
Statul Roman este in agonie, cu institutii in disolutie, iar o clica de reprezentati ai acestor institutii joaca tontoroiul pe capetele cetatenilor romani”.
https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/FMfcgzQZSXxlScpbCVGbjntDSpvTWksq
Știe cineva, la militari, ce înseamnă "pensii mici" la 29 ani de armată?!
Viorel /3 ianuarie 2025 la 19:57
Dupa cum stim, aproape cu totii, România este definită, in Constitutia sa, ca „stat național, suveran, independent, unitar și indivizibil”. Deci ,conform Constitutie, n-are de ce sa-ti fie frica spui ca esti suveran.
Pe de alta parte, ultimul care a incercat forma asta de suveranitate pe care si-o doreste Georgescu, a fost Ceausescu si multi dintre noi (astea mai oldboys) am simtit pe propria noastra piele "efectele benefice" ale "epocii de aur"
Gicu:
..până.nu ne spune public guvernul României ce înseamnă: "PENSII (militare, dar nu numai.., ci și cele civile..!) .."MICI".. și "MEDII"..(!).., putem presupune că: "pensii mici" înseamnă..acele pensii care sunt "mai mici" decât un..SALARIU MINIM..NET..pe economie.."..?;
..cât privește.."PENSII MEDII.." dracu știe cum.."le"..definesc.. guvernanții..? ;
Artileristul. De cine și de ce să-mi fie frică ? Îmi este frică de Dumnezeu pentru greșelile făcute în timpul vieții, în rest, de nimeni. Nu eu mint poporul, nu eu am adus țara în pragul sărăciei, nu eu am împrumutat zeci de miliarde de euro fără justificare parte dintre ei fiind furați de grupuri și grupulețe, nu eu pun botniță poporului român pentru a nu-și spune propriile dorințe.
Mai vine și „doamna” PIPI, mai vin și cei doi de George la pătrat (culmea au și numele și prenumele aceleași inițiale Ge.Simi / Ge.Sor), amanetat fiind și Mucușor și vor Republică Parlamentară. Când unii nu vor ca să fii stăpân în țara ta, atunci să vină Georgel Sor și să-ți impună tot ce vrea el. Fii sclav, iobag sau câine în 4 labe dacă nu vrei să stai drept și cu demnitate în fața idioților cum te-au învățat marii voievozi.
Mulțumesc Calinmihaib 12! Un an prosper!
Csej ,,Ma du-te dracului.Vii tu cu scoala la Băneasa sa contrazici constitutionalisti cu experienta." @ Csej: Spune-ne și nouă cui te adresezi. Unii poate nu înțeleg aluziile tale și ale multor altora care se dau inteligenți. Folosiți idei și explicații concrete, nu mai scrieți și ne lăsati pe noi să deducem, fiindcă poate noi suntem mai proști și nu întelegem ce vreți voi inteligenții să spuneți sau cui să vă trimiteți ,,dedicațiile". Inclusiv dumneavoastră, C.M, fiți jurist și faceți trimiteri ,,in concreto", nu cu ,,stiți voi....".
Ok, C.M. Ai mai lăsat puțin garda jos. Îmi pare rău de I.C.Ifrim că a cedat atât de ușor, deși îți sărea în apărare ,,una-două". Eu am scris la Moș Alecu, însă cu scopul dezaprobării unor nedreptați la adresa blogului nostru și al administratorului, fiindcă pentru mine este important: ,,ori ești loial, ori du-te și lasă-mă în pace". Totuși, cei care merg pe alt blog să iși critice administratorul de blog pe care a scris ani la rând sau cei care sunt dublicitari, vezi doamne ,,scriu unde vreau", eu personal le-aș limita postările, numai dacă nu, cumva aceștia sunt foarte buni furnizori de informații ale căror importanță îmi ridică raiting-ul blogului la un nivel superior, dar asta înseamnă că tolerezi doar ,,ce-ți este ție de folos". Oare, tu nu ai aceeași mentalitate ca a celor care sunt acum la putere? Cum este posibil să scoți mereu pensionarii militari de la beneficii și să vrei să te iubesc!!!!!!!!
@Leo: "2. Mi-a spus șoșoiul ( care nu mai este supărat pe mine cam de 1 lună) , că vrea să-i dea în judecată pe guvernanți și să formuleze o acțiune cu o excepție de neconst. deoarece că atingerea dreptului de pensie prin neindexare s-a făcut printr-o OUG care a modificat o lege a parlamentului."
- din păcate Guvernul poate afecta legi organice prin OUG. CCR are decizii în acest sens;
- Jalon215/C8/PNRR: - "Protecția deciziilor Curții Constituționale se va referi numai la pensiile magistraților, nu și la alte categorii, și se va referi numai la limitele explicite din argumentele Curții " - îi urăm mult succes!
@Claudiu Marin: "Spune-i Sosoiului ca nu sunt sanse: CCR a respins 525 de dosare cu exceptii de neconstitutionalitate ale OUG 59/2017. Mai sunt in asteptare inca 500 de dosare.
Motivele de respingere sunt in majoritate lor centrate pe considerentul ca neactualizarea nu reprezinta afectarea dreptului de pensie. La fel si neindexarea.
Pana in prezent doar fiscalizarea pensiilor sunt considerate afectari ale dreptului de pensie si CCR nu admite ca fiscalizarea sa se faca prin OUG."
- pe bune?? 1000 de bucăți s-au dus ca oile una după alta să caute dreptate la politrucii de la CCR? Ce n-au așteptat primele decizii în funcție de care să acționeze? De fapt, de ce mă mir....felicitări avocaților, așa faci un ban frumos curat cinstit :)).
- cine are chef de "distracții" la CCR, mai degrabă ar găsi motive în cuprinsul avizelor de la CL pt. ord. trenuleț;
- că tot are lumea visuri umede de actualizare, mai cităm o propoziție din vestitul PNRR /C8/J215 care aș pune pariu că se va regăsi în dispozitivul motivării CCR în excepția pe Plx540 : "Nicio pensie specială nu poate depășii venitul obținut în cursul perioadei de cotizare"
@John1
Blogul are notorietatea lui la care au trudit Plano10 si HR. Multi sunt chiar dependenti de informatiile de pe acest site.
Dupa cum se poate vedea , mai trebuie 9000 de accesari pentru a ajunge la 46 de milioane de accesari.In ultimele 30 de zile blogul a fost accesat cel putin o data de cca 35 000 de utilizatori.
Doar cateva sute citesc si comentarile, majoritatea acceseaza pentru a citi articolele.
Pentru ca blogul a deranjat permanent institutiile care gestioneaza pensiile militare, sunt cativa comentatoiri care au sarcina sa-l decredibilizeze.
Altii sunt de-a dreptul maniaci.
Deocamdata, sunt inca destul de tabacit sa rezist presiunii.
Mhy. Vă rog atât pe dumneavoastră cât și pe toți cei care se pricep să-mi spună și mie:
- Unde erau Guvernul, Parlamentul și Președintele României când un afon în materie gândea și scria PNNR-ul ?
- Unde erau cei menționați mai sus când alți afoni au semnat acest document și l-au trimis la CE fără ca ei să aibă cunoștință despre conținutul acestuia (vorbim de viitorul cetățenilor români) ?
- Când au văzut că suntem băgați în rahat până în gât cu acest PNRR, de ce nu au sesizat structurile abilitate pentru ca acești indivizi să fie cercetați, anchetați, felicitați dacă merită sau băgați la pușcărie ?
- Ridicăm în slăvi PNRR că salvează România. Doar un prost poate crede așa ceva pentru că: - primești 13,6 miliarde sub formă de grant și aproximativ 14,9 miliarde sub formă de împrumuturi, în total 28,5 miliarde euro; - pentru cei 14,9 miliarde sub formă de împrumuturi plătești dobânzi de te doare capul; - cu cât mai rămâi din cele 13,6 miliarde sub formă de grant ? Merită poporul român sacrificiile și umilința la care este supus pentru diferența ce mai rămâne ?
- Nu ai îndeplinit X, nu-ți primești tranșa, nu ai îndeplinit Y, nu primești *UE. Ia mai dațivă în papucii mei că doar nu suntem boi la poarta Europei.
Sper să primesc un răspuns.
@ Claudiu. Am spus ce gândesc și atât. Ai dreptate în multe privințe, însă nu întotdeauna ce crede un om, chiar de bună-credință, este drept sau corect.
Înainte de sărbatori ne-am întâlnit pensionarii militari de artilerie terestră (vreo 16 inși) din Craiova la un restaurant, lucru pe care-l facem lunar. La un moment dat, în zarva muzicală aud discutând doi colegi despre comentariile referitoare la decizia CCR, privind neconstituționalitatea impozitării progresive. Un coleg îmi trimite pe email știrea. Când deschid mail-ul, ce să vezi ,,Huhurez.com". Atunci aveai blogul blocat. Am deschis blogul și le-am arătat topicul. Au sărit toți să îmi zică: ,,De unde le știi tu pe toate?". Atunci am fost fericit că m-ai invitat să am din nou acces la blog, de puțin timp restricționat. Totuși, m-a deranjat indiferența lor referitor la faptul că de fiecare dată când comentam despre pensii le sugeram să intre pe huhurez, iar ei au ignorat acest lucru, bine, poate și din cauza euforiei întâlnirii. Da, este un blog serios și asta am spus-o mereu. De fiecare dată când accesez internetul, huhurez este primul site citit, apoi altele și altele.
@Mhy
Șoșoiul mi-a zis că se concentrează pe pct. 49 din decizia CCR 650/2022
Voi ține legătura cu el , ca să fiu la curent cu demersurile lui care se vor întinde pe minim 2,5 ani.
Dacă ești pensionar din generația Z , n-ar fi rău să continui și tu lupta. La MARATON e important să participi. Eu am prticipat la toate maratoanele din 2013 - la zi , dar acum sunt OBOSIT. Sunt un VARȘOVIST OBOSIT !
ai mai jos pct. 49 din decizia CCR menționată.
49. Curtea, în jurisprudența sa, a stabilit că „se poate deduce că interdicția adoptării de ordonanțe de urgență este totală și necondiționată atunci când menționează că «nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituționale» și că «nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică». În celelalte domenii prevăzute de text, ordonanțele de urgență nu pot fi adoptate dacă «afectează», dacă au consecințe negative, dar, în schimb, pot fi adoptate dacă, prin reglementările pe care le conțin, au consecințe pozitive în domeniile în care intervin“.
Dincolo de retinerile mele in privinta lui Crin Antonescu si a candidaturii sale la presedintie, nu pot sa nu remarc atutidinea sa avuta in aceasta seara la Digi24. M-a surprins hotararea sa de a se suspenda din cursa prezidentiala pana ce coalitia nu va fixa o data a alegerilor si nu isi va rezolva, in partidele ce o compun, problemele legate de numele unui candidat comun. Interesant……
"A apărut pe Facebook și pe mai multe alte grupuri.
Știe cineva mai mult?
Preluat de pe grupul meu de Whatsapp de la colegi mai informati!!!Va fi o noua lege a pensiilor militare,dar de care vor beneficia doar militarii,nu si politistii!!Asa se leaga ceva cu afirmatiile lui Predoiu!!Si de aceea s-a dat la fund si Ciolacu cu actualizarile si inechitatile!!Legea va fi adoptata rapid!!Nu am date despre continut,colegii zic ca MApN o are pregatita de vreo 2 ani,seamana cu legea americana a pensiilor militare si o tine la secret mare unul Jianu!!Politistii ar trece in sistemul public!!Asa MAI nu ar mai necesita suplimentare de fonduri de la buget pentru plata pensiilor politistilor fiind trecuti in sistemul public,iar MApN s-ar incadra oricum in PIB-ul de 2,5% alocat apararii!!Cam atat!!" pentru astazi.
@LEO
Ca sa nu te mai amagesti te rog sa citesti
https://www.huhurez.com/2024/08/cum-mistificat-ccr-enache-realitatea.html
Decizia 177/2024 a CCR e motivat expres ca actualizarea nu este un drept constitutional din categoria celor care nu pot fi afectate prin ordonante de urgenta.
@Iullian68
Ti-am mutat comementariul pe alt topic adecvat si ti-am si raspuns acolo.
Interpretarea d-tale este proasta.
La 22 decembrie Romania nu se afla in stare de razboi sau de catostrofa iar presedintele in functie era bine mersi si nu era aplicabila situatia de interimat. Singura prevedere constitutionala care evita vidul de putere este art. 83 alin (2).
Greșit.... TOATE legile se aplică și se interpretează confirm tuturor articolelor... In ordine cronologică...
Și eu spun decât că decizia CCR privind anularea alegerilor este Ilegală pentru că CCR nu are in atribuții anularea procesului electoral, ei doar veghează dacă alegerile sunt corecte și după terminarea acestora decid validarea sau invalidarea alegerilor .. prin Constituție nu pot întrerupe procesul electoral... Și în cazul în care un anumit candidat este promovat după încheierea campaniei electorale se aplică decât amenzi contravenționale... Te-am crezut mai deștept ...
Gândește-te că peste 5, 10 ani i altă curte constituțională creează la fel că asta o să zică că România trebuie să se întoarcă la comunism... Ce facem arunci ? Stam așa că proștii..
Anul trecut mi-am calcat principiile anti comunism și bineînțeles anti PSD de peste 32 ani... Am votat PSD și. Luat țeapă.. Sper să publici comentariul meu.
Yar 99 șoim Odată trecuți rezerviștii polițiștii pe altă listă... separați de militari să nu ne trezim că rămânem în urmă iar.... că ne vor lua puternic pe turnantă... Așa sa întâmplat și atunci la demilitarizarea poliției în 2004.... până atunci polițiștii ( având statut militar)...jandarmii,pompierii aveau aceleași solde la aceleași gradații sporuri,grade, funcții etc... După demilitarizare... polițiștii au depășit puternic la salariu pe militari...ca să nu mai spun că odată cu apariția sindicatelor... care negociau cu guv de pe poziții de forță... câștigau de fiecare dată ceva.. indexări măriri( sa dat o perioadă de câțiva ani( după ce băieții de la Mureș au câștigat procesul în instanță apoi toată țara a primit) și cei 1400 lei pentru CO etc...crema o luau ei apoi guv dădeau și militarilor ceva firimituri...ceva oase... Datorită demilitarizării poliției....soldele...ca și pensiile polițiștilor sunt cele mai mari in ziua de azi.... urmează militarii din SRI..MAI apoi pe ultimul loc rămân cei din MApN cu cele mai mici...
Yar 99 șoim.... Așa că.... să nu ne bucurăm că scăpăm de povara pensiilor polițiștilor și că ne vom încadra în cei 2,5%...Tot un canci mare vor primi rezerviștii militari.. Va avea grijă MApN să direcționeze malaiu' la alte priorități... armament și muniție pt noi și Ucraina... Pensiile militare vor fi pe ultimul loc întotdeauna...la aprobarea bugetului Va avea grijă Iancu Jianu, Hapău...Mămălău și alții cu vipușcă la pijama să ne ocolească la drepturi și să se laude în ședințe...ce economie au făcut ei la buget
@rezervistul
daca se va adeveri informatia nu trebuie sda ne bucuram intrucat cei de la putere in cuplaj cu jianu&comp. ne vor da o lovitura puternica prin faptul ca vom ramane doar noi si sri pe legea 223 . in aceasta situatie vom pierde un sprijin foarte important din partea politistilor in activitate care au sindicate puternice plus pensionarii lor cu care abia reusisem sa colaboram in lupta cu puterea. sri nu conteaza caci atat cei in activitate cat si cei in rezerva nu participa la proteste ei au alt statut. deci situatia aceasta a fost clocita de cei de la putere pentru a reduce din unitatea dintre militari si politisti. in rest sunt de aceiasi parere cu tine ca nu o sa primim nimic caci banii trebuie directionati la ce decide UE. sa speram ca nu va fi asa.
Rezervistul. Ai uitat pe cei din penitenciare care se subordonează Ministerului Justiției.
@Claudiu Marin - poftim citiți și vă cruciți:
Dec 177/2024 :
"98. Referitor la încălcarea art. 47 alin. (2) din Constituție, Curtea Constituțională a reamintit că legiuitorul este autorizat/îndrituit să stabilească conținutul dreptului la pensie și condițiile acordării acestuia, precum și să le modifice în funcție de resursele financiare existente la un anumit moment. Referindu-se la dreptul legiuitorului de a modifica legislația în ceea ce privește modul de actualizare a pensiilor militare de stat, Curtea a reamintit că art. 47 alin. (2) din Constituție, deși consacră dreptul la pensie, nu oferă garanții și cu privire la algoritmul de creștere a cuantumului acesteia în viitor. Din contră, valoarea punctului de pensie, limita maximă a cuantumului pensiei, condițiile de recalculare și de recorelare a pensiilor anterior stabilite, precum și indexarea acestora nu se pot face decât în raport cu resursele fondurilor de asigurări sociale disponibile. De asemenea, Curtea a arătat că, întrucât se realizează periodic, indexarea pensiei se supune prevederilor în vigoare la momentul indexării, potrivit principiului tempus regit actum, astfel că nu se poate vorbi despre un drept câștigat în temeiul unor reglementări anterioare, care nu mai sunt în vigoare. Întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să schimbe jurisprudența Curții Constituționale, Curtea a statuat că atât soluția, cât și considerentele cuprinse în Decizia nr. 844 din 14 decembrie 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 259 din 16 martie 2022, au rămas relevante."
Dec761/2023:
"17.Cu referire la pretinsa neclaritate a normelor criticate, Curtea a arătat că art. 59 și 60 din Legea nr. 223/2015 vizează două situații diferite și, ca atare, nu pot fi în contradicție. Astfel, art. 59 din Legea nr. 223/2015 se referă la indexarea pensiilor de serviciu deja stabilite, în conformitate (și) cu prevederile art. 60 din Legea nr. 223/2015. Indexarea reprezintă o măsură statală de protejare a pensiilor de serviciu față de efectele pe care le poate avea inflația asupra valorii reale a acestora, în vreme ce art. 60 din Legea nr. 223/2015 reprezintă expresia opțiunii statului de a nu permite ca o pensie de serviciu să aibă o valoare mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei (Decizia nr. 343 din 11 iunie 2020, precitată, paragraful 20)."
Nici nu știu la ce ne mai punem mintea cu ei, ăștia-s dea dreptul diabolici....
E clar : ale lor sunt securizate, ale noastre - după cum bate vântul...
@yar 99,
Ce amuzant! Când o să dați informații concrete atunci să discutați. Pot să garantez că pe cel mai mare grup de pensii militare de pe Facebook nu s-a scris de așa ceva. Sau mai bine zis unii cred că așa vor fi pensiile mari la militari. Ce să zic! Succes! Dar răutatea s-ar putea să vă dezamăgească! Deciziile de pensii militare pentru polițiști să le dea foc fiindcă dintr-o dată sunt făcuți civili?
Predoiu se referea că se iese prea devreme la pensie pentru toți, nu doar polițiști, dar el fiind ministrul MAI..
„A fost o invitație a acestor cadre, și nu numai din Ministerul de Interne, ci și Ministerul Apărării Naționale și din serviciile de informații, poate că și din alte domenii de activitate. A fost o invitație la pensie, a fost o politică greșită a statului român, care trebuie schimbată și schimbată rapid”, a afirmat Cătălin Predoiu.
Ideea e să nu se mai posteze dezinformări! Când e ceva concret, nu bârfe pe WhatsApp.
Predoiu trebuie să înțeleagă că cei zeci de mii de angajați din structurile de forță care sunt operativi oricum vor ieși mai devreme la pensie fiindcă aproape toți lucrează 15-25+ ani în condiții speciale. Și în sistemul public de pensii se iese cu mult mai devreme dacă se lucrează în condiții speciale. Cred că Predoiu e mai mult sau mai puțin dezinformat. Vârsta va creste prin jalonul din pnnr până la 65 ani.
Mhy. Ăștia ar trebui aleși de popor și nu numiți de Președinte, Senat și Camera Deputaților. Când citești declarațiile de avere, TE CRUCEȘTI CE SALARII AU.
Da. Este adevărat că există un astfel de mesaj.. Dar din punctul meu de vedere este pentru dezbinare. Nimic oficial! Vă rog să nu vă certați militari cu polițiști. Acum faceți ce vreți.
Mhy: ( 17:34:/04.01.2025)
.. Guvernul nu poate.."afecta.".."drepturi fundamentale" (=dreptul de/la "pensie"= art. 47..!) ..prin.. adoptare de..OUG-uri: = cf. art.115, al. 6 din CONSTITUȚIE, iar CCR nu poate = RESTRÂNGE = sensul acestor drepturi fundamentale = in mod abuziv, ilegal și..= neconstituțional = prin SOFISME...referitoare la ce tipuri de pensie.."pot fi": = tăiate/limitate/înghețate, ..etc., precum și cele..= care..= "nu pot fi":..= tăiate/limitate/înghețate/,. etc. ..!
.. dar: = "art.147, al.2"..din constituție = unul din cele mai TOXICE și TIRANICE (=adică =este..de-a dreptul: = BOLȘEVIC..!) = articole din "constituția".. lui..A. NĂSTASE , din 2003..❗= special a fost scris.."așa" = pt. a permite "PUTERII" = să comită orice.."năzdrăvănie LEGISLATIV-EXECUTIVĂ❗
Indiferent câte ordonanțe marfar dau politicienii,inechitățile din sistemul pensiilor militare de stat nu dispar.Indiferent cât durează,trebuie să facă ceva în acest sens.Unii vor apuca alții ba,dar nu le pot evita la infinit(inechitățile)!
@Ifrim
Dorule, doruțule, mare adevar graita-i aci! Inechitatile pot disparea si prin abrogarea legii pensiilor militare..... daca nu prin modificarea ei.
Decât pensii militare neactualizate de 7 ani, mai bine pensii pentru militari în sistemul public.
Cu excepția cazului în care este menționat expres altfel, conținutul original al acestui site poate fi folosit liber, cu citarea sursei, sub o licență Atribuire 4.0 Internațional (CC BY 4.0) - huhurez.com