Un produs Blogger.

marți, ianuarie 21, 2025

Comisia Europeana considera neindeplinit Jalonul 215 PNRR din cauza Plx 540/2024 si a deciziei CCR privind supraimpozitarea pensiilor speciale.

69 comments

 Explicatiile date de ministrul Bolos.

Se asteapta publicarea in MO a celor 2 decizii ale CCR privind supraimpozitarea pensiilor speciale si actualizarea pensiilor militare.

In perioada 10-14 februarie va fi o vizita a Comisiei Europene dupa care urmeaza o scrisoare de suspendare a cererii de plata nr. 3 din PNRR cu termen de remediere de 6 luni.

Bolos anunta ca Guvernul va remedia problemele care au impus suspendarea cererii de plata nr. 3 pana la 31 martie 2025.

Cred ca problema supraimpozitarii va fi rezolvata prin emiterea unei noi legi care sa reimpuna supraimpozitarea in conditiile admise de CCR.

In privinta Legii de actualizare a pensiilor militare, nu se stie cine a informat Comisia Europeana ca actualizarea ar presupune o majorare generala a tuturor pensiilor militare. In realitate, ea este o masura reparatorie pentru mai bine de 50% dintre pensionarii militari, ramasi cu pensiile inghetate la nivelul anului 2017. Este doar ceea ce se spune, de toti atatia ani, ca trebuie atenuate inechitatile din sistemul pensiilor militare. Cam asta ar trebui sa inteleaga Comisia Europeana. Altfel, actualizarea va fi amanata sine die, chiar daca vor fi respinse obiectiunile lui Weber la CCR, ori vor fi din nou recalculate contributiv toate pensiile speciale si militare, cum cerea jalonul 215.


69 de comentarii:

Viorel spunea...

Faptul că este o măsură reparatorie ar trebui să o explice CE deșteptul din fotografie. Un nemernic. El și clica lui au informat CE.

Ceparu spunea...

Propun ca pensionarii militari actuali si viitori in totalitatea lor sa fie expediati lui Putin poate acolo sunt utili.
Trăim într-o lume nebună.
Madam Alexandrescu merge pe drumul lui Rareș Bogdan.Atentie insa ca 90% dintre cei cărora le-a fost consilier au făcut pușcărie.Vaneaza si ea o funcție.
Vedeti dece unii dintre noi sunt anti UE?
Astept serviciul militar obligatoriu începând cu cei imediat sub 53 ani.Ma ofer voluntar să-i instruesc.


valy spunea...

Dacă pensia î-mi va fi din nou recalculată contributiv cum cerea jalonul 215, voi avea pensia mai mare, aproape dublu față de cât am acum.

Fănică spunea...

Pensionarii militari au fost duși de nas și influențați, de diferite manipulări și mașinațiuni făcute de mai toate posturile de televiziune, unii lideri de sindicat aserviți unor partide, de unele site-uri si bloguri. Lovitura de gratie a fost dată de LOV, de PNRR(initiator USR), Avocatul Poporului și cu politizata CCR. Din mizeria asta va fi greu de ieșit.Despre mers la Putin, să meargă putiniștii. Doamna Alexandrescu, cu postul Irealitatea Plus se vor dezumfla încetul cu încetul.Să te culci cu ideile tale și să te trezești cu ale doamnei manipulatoare, înseamnă că, mintea îți joacă feste.E timpul, ca unii pensionari militari, să revină cu picioarele pe pământ și să nu mai fabuleze fără noimă. Treziti-vă dragi colegi de suferință. Nu Alexandreasca va rezolva problema actualizării pensiilor militare, ci luciditatea unor decidenți politici. De inteligența unor noi lideri de sindicat și conjunctura economico-socială, va depinde soarta noastră. Să fiți sănătoși și cu mintea deschisă!

Brunosimba spunea...

Daca nu se reduc din inechitati la pensionarii mai în vârstă atunci să ne calculeze și componența contributivă la pensiile militare că la magistrați.Situatia este foarte gravă fiindcă am ajuns că pensia contributivă sa fie mult mai mare decât rezultanta pe calculul Legii 223/2015.In cazul meu pensie militara 4200,pe calculul civil 66 puncte înmulțit cu 81,fara sporul OMM.

Ceparu spunea...

Guvernanții fie nu stiu sau nu vor să explice la UE ca de fapt nu este o marire a pensiilor militare ci o reforma a sistemului de pensii asa cum s-a facut in sistemul public de pensii.
UE sa faca un sistem de apărare ordine publică siguranta după modelul SUA cu drepturi si obligatii.Ce mie nu mi-ar cade bine sa am pensia militara ca in Belgia,Franta,Germania etc.Ce sunt adracului sa vrea?
Credeti ca activii nu se întâlnesc si discuta cu militarii străini.?
La salariu si pensie sunt roman la obligatii si îndatoriri sunt militar UE.Ma sa dea naiba .


Ceparu spunea...

Claudiu@ revoltă noastra este legata de probleme pecuniare.Ne legăm si noi de cineva precum inecatul de un pai.Daca nu pot sa ripostez celui ce imi vrea raul altfel o fac prin vot.Votez si pe dracul daca dracul este împotriva celor ce ma ataca la mijloacele de trai.
Dece nu as vrea si eu o pensie militara ca afara?Tu nu vrei?.

magda spunea...

Uite cum UE...isi da singura ..UE...Suveranistii capata putere exact de la cine se asteaptau mai putin..Dupa aia.. sa vezi cum o sa chitaie ca in Romania au invins prorusii,bla,bla,bla...Comisiunea asta inca nu a priceput ce vant a inceput sa bata chiar de la vest...vestul lor..

Margarit Fernand spunea...

Eu am văzut mulți optimiști pe site-ul ăsta, dar să mai speri că va fi o decizie a CCR în favoarea noastră e de noaptea minții!
@Brunosimba Tocmai de-aia nu le trec pe așa zisa contributivitate , pentru că foarte multe pensii vor crește, iar rezultatul final ar fi bani mai mulți pentru pensiile militare. Nu este o părere a mea, ci explicația pe care mi-a dat-o cineva de acolo de unde se ”fac cărțile”! Eu m-am interesat de asta pentru că am aproape 42 de ani lucrați efectiv și trec de 90 de puncte, ceea ce pentru mine cu sporul OMM ar însemna o creștere de peste 2000 de lei, dar mi s-a răspuns citez: ”stai liniștit , n-ai să vezi”!

maiag spunea...

Au pregatit terenul si sugereaza indirect ccrca sa respinga.razboiu e pierdut pt generatia de pensionari pina in 2024.restul sa se bucure.noricul lor ca au iesit mai tsrzi

Calinmihaib12 spunea...

Ceparule:
..greșești: ..dacă-l votezi pe.."dracu'.." = faptele lui vor..ataca ("drăcui"..) = VIAȚA..prea multor oameni.."nevinovați"..! și apoi vei constata că..dracu'.. nu va rezolva ce crezi că..va rezolva
( dar..e un alt subiect..derivat.., = de dezbatere..filozofică..!)

Calinmihaib12 spunea...

magda:
..da.., numai că "promisiunile".. insului blond, cu ochi albaștri (de la Westul..vestului..) =..seamănă cu promisiunile promovate de "politicieni"..din..1917...încoace.. pe diverse meridiane și paralele..ale TERREI..!

avianyc spunea...

Caldă.
75 miliarde € de la UE cu condiția ca pâna în 2026 deficitul să coboare la 3%.
Și cum România fără bani europeni este falita , se preved zile grele pentru salariați și pensionari.

Stimate Claudiu , să înțelegem că îl cunoașteți pe Sprânceană exact ca și pe outsider-ul Georgică din primul tur , dar il garantați in baza gajului asigurat de Gadea ?
Poate-poate, face o minune și ne culcam cu deficit de 9% și ne trezim cu deficit de 3%
Pâna una alta Trump a tăiat pentru 3 luni finantarea razboaielor inclusiv din Ucraina.
Poate il copiazăsi UE si dirijează banii spre nevoile cotizațiilor la bugetul UE.

https://www.b1tv.ro/economic/marcel-bolos-astazi-este-o-zi-mare-pentru-romania-fiindca-se-aproba-planul-fiscal-ministrul-fondurilor-europene-a-explicat-ce-presupune-de-fapt-acest-plan-video-1549942.html

Inginerul spunea...

CE depinde cu cine discută. Nu neapărat i se va prezenta adevărul, și părerea mea că e mai probabil să fie mințiți, așa cum și acum li s-a comunicat despre creșterea pensiilor militare și nu de actualizare.
In ce privește declarația de aseară făcută de „Raisa” despre col Dogaru cum că a avut o misiune contra sindicaliștilor militiari, posibil încă să o mai aibe. Inclusiv aici m-am arătat sceptic în ce privește felul cum ne reprezintă, cu reacții și decizii ciudate care mai mult ne-au făcut rău, deci mai degrabă înclin să cred că așa e. De ce ar fi necesară o astfel de misiune, de ce ‘nu se vrea’, de ce e mințită CE? Nu putem să știm. Mai degrabă cred că la un moment vom fi o rotiță într-un angrenaj care se vrea a merge prost când va trebui. E și treaba cu economia la buget, dar mi se pare deja subțire. La cum s-a aruncat cu bani în anumite momente în ultimii ani, chiar și numai anul trecut, puteau să ne rezolve de zece ori.
@Călinmihai. Am mai zis, trădătorii și mincinoșii trebuiesc pedepsiți din principiu. Mai ales cu multirecidivă cum sunt ăștia. Ei nu se gândesc la nemulțumirea noastră și că putem vota în consecință un ciudat, cu consecințele bănuite de toți? Se gândesc, sunt convins, dar e ceva mai presus care îi oprește.

Ionescu G. spunea...

Prostii de doi lei. Magistrații iau salarii la nivelul occidentului. Militarii di România ar trebui plătiți la nivel NATO. Întrebarea este oare de ce Militarii români sunt excluși din drepturile legale care li se cuvin? O armată puternica este o armată plătită bine. Militarii români sunt pe ajutor social. Nu mai sunt necesari .

Teddy spunea...

Ce recalculari dupa contributivitate visați? Cine mai intră in armata gândindu-se că va avea o pensie ca un civil? Deja e penurie la porțile scolilor militare: 0,6 concurența. Vor urma importante schimbări in lume. Trebuie doar să asteptam. Dacă americanii vor suspenda construirea bazei de la Kogălniceanu, o să avem o alta perspectivă.

Gicuta1981 spunea...

Principiul contributivitatii trebuie aplicat tuturor cetatenilor Romaniei (in special magistratilor ). TOTI CETATENII AVEM ACELEASI DREPTURI SI INDATORIRI.JOS STATUL MAFIOT!

Claudiu Marin spunea...

#Gicuta
De unde ai aparut?
Noi, aici, pe blog am obosit mentionand ca toate celelalte pensii speciale sunt calculate si contributiv, dupa varsta de 65 ani.
Au dreptate cei care spun mai susu ca ar avea o pensie mai mare daca li s-ar calculan pensia si in varianta contributiva. Nu pot sa spuna asta cei care au iesit la pensie anticipata, cu clasare ca apt/inapt medical.

Mhy spunea...

@avianyc : "Caldă.75 miliarde € de la UE cu condiția ca pâna în 2026 deficitul să coboare la 3%."
B1tv.ro : "Boloș a menționat că România are acces la fonduri de peste 75 de miliarde de euro până la sfârșitul anului 2026, iar reducerea deficitului bugetar trebuie să fie realizată fără măsuri bruște, pentru a se încadra în ținta de deficit de 3%" .

Una-i una alta-i alta. Citim și judecăm, că noi nu suntem ca premierul cu nea Freddy, ok? Hai să ne calmăm, cum naiba să reducă aproape 5,6% din PIB deficit până în 2026? (8,6 - 3 :).

avianyc spunea...

@ Mhy
Scuze, 2027
Mersi de observație. 7 ani de condiționări.
Pe spinarea cui vom vedea !

Ceparu spunea...

Cand Dogaru s-a pensionat era ofițer în DGIA.Normal ca a fost documentat dar depinde cand.Ca veni vorba de Raisa Tic-tok chiar daca spune tampenii ele trebuie cercetate.
Oricum prestația lui Alexandrescu a fost lamentabila.
Căutați pe yutoobe o ceartă între Mitică Dragomir si Ciuvica.E de coma.

avianyc spunea...

Mhy
2012 , scrisul pe telefon , bătu-l-ar vina!

Alexandru spunea...

https://m.activenews.ro/stiri-dezvaluiri/DOVADA-FALSULUI-LUI-BICHIR-cu-MAMA-LEGIONARA-.-Aneta-Popescu-din-documentul-lui-Florian-Bichir-de-infierare-a-suveranistului-Calin-Georgescu-este-nascuta-in-1894-DOCUMENT-194675
Pentru cei cărora le place să servească cu polonicul, dar nu au măcar bunul simț să nu mai vândă gogoși râncede poporului și în mod special pensionarilor militari

Ceparu spunea...

Unii zic despre noi ca am fost legionari.Altii zic ca am fost securisti.La naiba,ăștia stiu mai bine decat mine ce am fost.Nici poliția si jandarmeria nu scapa.
Dacă îi cauti la rădăcina constati ca cine iti zice ca esti ala el.

RD spunea...

Pe bune? Pai nu s-a facut candva acest jalon? Nu-mi explic ce se intampla cu aceasta prostie. Atatea discutii si acum rezolva ei jalonul dupa nu stiu cat timp?

Viorel spunea...

RD. Pentru tranșa a doua trebuiau indeplinite 51 de jaloane / ținte. Toate au fost îndeplinite cu excepția celor două de mai jos și pentru care nu s-au primit banii (poate sau rezolvat între timp). Jaloanele 214 și 215 au fost rezolvate după cum au precizat CE și BM în calitate de consultant care ne-a ciugulit două milioane și ceva de euro din 4 și cât era stability înainte.
Problema apărută din nou cu JALOANELE și PENSIILE NOASTRE ESTE O LĂBĂREALĂ MARCA GUVERNUL ROMÂNIEI PENTRU A NU NE ACTUALIZA NICI O PENSIE. După cum am mai spus, GHINEA TREBUIE BĂGAT LA PUȘCĂRIE PENTRU CELE SCRISE ÎN PNRR CU EFECT NEGATIV ASUPRA ROMÂNIEI DAR ÎN PRIMUL RÂND A POPULAȚIEI. NU POȚI SĂ-MI ȚII PENSIA ÎNGHEȚATĂ 100 DE ANI PENTRU CĂ AȘA AVRUT SAU NU A ȘTIUT UN DOBITOC CE SĂ SCRIE ÎN ACEST PNRR. GUVERNUL SĂ-ȘI BAGE MINȚILE ÎN CAP ȘI SĂ NU NE MAI CREADĂ PROȘTI. Banii pe cele două jaloane au fost haliți deja. Nu poți să-mi bagi restricții pe o altă tranșă care are spre rezolvare alte jaloane.
La 15 decembrie 2022, România a transmis cea de-a doua cerere de plată, acoperind 51 de jaloane şi ţinte. În septembrie 2023, Comisia a adoptat o evaluare preliminară pozitivă pentru toate, cu excepţia a două jaloane. Jaloanele 129 şi 133, legate de investiţiile în energie, nu au fost îndeplinite satisfăcător, ceea ce a dus la suspendarea a 53,4 milioane de euro.

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/romania-primeste-3705-milioane-de-euro-fonduri-europene-ca-parte-a-celei-de-a-doua-cereri-de-plata-din-pnrr-3057457

avianyc spunea...

PNRR se încheie în 2026. Urmeaza însă aplicarea Planului Fiscal negociat cu UE și care a primit unda verde azi.
După cum este însă negociat recent PLANUL FISCAL cu UE , rezulta ca pe timp de 7 ani România este condiționată de acordarea de fonduri europene de reducerea în timp de 7 ani deficitul bugetar de la 7 %( 2025) la 3% (2012).
Reflectați pe spinarea cui se va face timp de 7 ani reducerea deficitului bugetar.

Marcel Boloș: “Astăzi este o zi mare, istorică pentru România fiindcă se aprobă Planul Fiscal”. Ministrul Fondurilor Europene a explicat ce presupune, de fapt, acest plan pentru țara noastră „
21 ian. 2025, 15:02

https://www.b1tv.ro/economic/marcel-bolos-astazi-este-o-zi-mare-pentru-romania-fiindca-se-aproba-planul-fiscal-ministrul-fondurilor-europene-a-explicat-ce-presupune-de-fapt-acest-plan-video-1549942.html-fapt-acest-plan-video-1549942.html

Calinmihaib12 spunea...

🤔CITAT din: "@Inginerul (17:30'/21.01.2025)":
"..Inclusiv aici m-am arătat sceptic în ce privește felul cum ne reprezintă, cu reacții și decizii ciudate care mai mult ne-au făcut rău, deci mai degrabă înclin să cred că așa e. ‼️De ce ar fi necesară o astfel de misiune, de ce ‘nu se vrea’, de ce e mințită CE? ❓ ‼️Nu putem să știm.‼️ Mai degrabă cred că la un moment vom fi o rotiță într-un angrenaj ❓care se vrea❓ a merge prost când va trebui. ❓ E .."
Încheiat CITATUL,
COMENTARIU:
🔅Inginerul:
.. în CITAT: între semnele ROȘII (chiar dacă se .." supără" unii comentatori.., deși respectivele semne roșii ii ajută pe comentatorii care citesc textul meu = să înțeleagă = referințele = din textul citat..!).. răspunsul la .."nedumeririle d-vs. = e simplu și evident: = "reprezentanții" noștri.. "mincinoșii" = fac..JOC DUBLU..: sunt "fizic"..prezenți în..UE (❗)= de la care.."se vor"..BANII (‼️).., dar cu "sufletul"= sunt...la MOSCOVA‼️; dar culmea/=PARADOXUL.."situației" = CONTRADICTORII = e că.."cei" care vor..BANII..= "ouăle"..GĂINII..OUĂTOARE..❗, vor și = desființarea/dispariția= "GĂINII"..=...UNIUNII EUROPENE..‼️

Calinmihaib12 spunea...

Brunosimba:
..CPS- urile și.. decidenții" politici nu vor ..să afișeze în = CMP= cupoanele mandat de pensii.. =..și cuantumul pensiilor pe sistem de calcul "contributiv"..= din.."n-șpe"..motive.., inclusiv..și..problema BANILOR..= doriți = a fi cheltuiți..în alte scopuri: = legitime dar și ..=ILEGITIME..(="lucrative"..)..‼️

Mid spunea...

Domnilor... de flcativa ani ma roade o intrebare, de fapt doua, si anume:
- Dintre tarile membre ale UE mai este vreo tara unde pensiile sau salariilor militarilor sunt conditionate de UE sau alta entitate din afara tarii respective?
- Mai este vreo tara in lume unde pensiile si salariile miltarilor sunt conditionate din afara?
... na ca acum mi-a venit si a treia intrebare... mai este vreo tara, care se considera ca avand democratie, unde militarii sa fie denigrati, batjocoriti si injositi de catre guvern si clasa politica aflata la putere?
Chiar va rog sa raspundeti la aceste intrebari daca aveti raspuns, multumesc.

Viorel spunea...

În seara aceasta la A3 în prezența lui Gâdea și a altor invitați (a început hora unirii la fel ca și în turul 1 cu întrebări și răspunsuri din partea moderatorului și a invitaților iar dacă nu știi poți să întrebi publicul), domnul viitor președinte al României Crin Antonescu a fost întrebat de către domnișoara Porumbel de ce încearcă să-l plagieze pe domnul Călin Georcescu folosind cuvinte și expresii de-ale dânsului, suveraniste într-un fel, cum ar fi: Antonescu = România și președintele acesteia trebuie să-și impună identitatea, personalitatea și autoritatea în fața UE. Deși a afirmat aceste cuvinte, la întrebarea dumneaei, nea Cais a c-am dat-o de gard. După cum am observat și moderatorul și-a mai îndulcit vocabularul conform doctrinei teologice învățate în școală. Încetul cu încetul o să le placă, o să le placă ca și lui nea Ion cartofii din fața casei.

xmax spunea...

PNRR....Știm cine a generat acest rău!!!
De ce nu este atacata acel nalefic individ care a scris numai tîmpenii în acel document PNRR? Este pus la dospit?
Putem observa simplu cîtă diversiune se generează pe marginea acestui PNRR....Se urlă permanent, dar nu se ia țapul de c...ie care a generat această nemărginită înjosire a tot ceea ce inseamnă rezervist al MaPN sau MAI!!!
De ce nu dă nimeni de pămînt cu acel individ? Deoarece este un ”instrument” care va mai fi folosit în astfel de probleme!
Se vede de la o poștă faptul că înțelegerile între ”ei” este evidentă, în ceea ce privește distrugerea a tot ce înseamnă cuantum al pensiei militare, mai putin alea ”șmechere”.
În rest urlete, gargară ieftină, vorbe goale, tragere de timp, minciună.
Anvelopa de cadre ale rezerviștilor este neimportantă, iar aceia care sunt responsabili în cadrul asociațiilor cardelor militare în rezervă, nu sunt capabili(sau mai exact NU DORESC) în a rezolva această mare problemă.
Acea doamnă ce apărea la Canal 33 tv, a mai ieșit cu ceva comunicate în privința pensiilor militare?
Totul este o mascaradă.

xmax spunea...

https://snppc.ro/comunicat-forma-extrema-de-protest-in-snppc-impotriva-ordonantei-trenulet-r-n-bd11518

Citind acest articol, întreb și eu: OARE ACESTA ESTE OBIECTIVUL CONDUCERII ACESTOR POLITRUCI RESPECTIV A CELOR DIN CONDUCEREA MAI?? DORESC OARE SĂ VADĂ CÎT MAI MULȚI PENSIONARI UMILIȚI??? ȘI DACĂ SE POATE SĂ DEVENIM ASISTAȚI SOCIAL???

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Suveranistii de astazi erau in pantaloni scurti cand Crin Antonescu, in calitate de presedinte interimar al Romaniei, a spus ca nu permite Departamentului de Stat al SUA si Uniunii Europene sa se amestece in treburile interne ale tarii. suparate fiind ca USL il suspendase pe Basescu si amenintau cu sanctiuni.
Voi nu aveti de unde sa stiti ca Antonescu are cicatrici in batalia pentru impunerea suveranitatii in fata organismelor europene.
Daca tu si Porumbel ati inteles ca Antonescu il copiaza pe smucitul neamului, aseara v-a dat o lectie de suveranism.

Ceparu spunea...

Claudiu@ de unde il cunosti tu pe C Antonescu?Dacă Orban,Tăriceanu,Musca incep ca vorbeasca rămâi crucit.Crin ar face bine sa se dea iar la fund.

avianyc spunea...

• Preşedintele american Donald Trump l-a graţiat pe creatorul platformei Silk Road (Drumul Mătăsii) de pe Dark Web.

Marco Rubio, noul secretar de stat al american: "Încetarea războiului din Ucraina va fi politica oficială a SUA. Pace prin forță"

Să fie primit! Avem nevoie de bani pentru cu totul alte priorități pașnice , salarii , pensii, alocații copii , spitale , autostrazi , etc.

Andrei spunea...

Vorbe mari și fără corespondent în realitate, "specialiști" în fonduri europene și multă frustrare aiurea. Mă scuzați, dar așa arată majoritatea comentariilor dvs.

Acum 2 ani am fost invitat la Strasbourg la una din sesiunile Consiliului European. Acolo am discutat cu Victor Negrescu, Siegfried Mureșan, Corina Crețu și cu Dan Tudorache. Toți au afirmat că problemele noastre în relația cu UE au rădăcinile la București. Că UE vrea să ajute, dar cei care nu vor sunt politrucii de la noi.

Corina Crețu a dat exemplul spitalelor regionale. Au fost alocați banii pentru 8 astfel de spitale încă din 2016. Au existat proiectele pentru construirea lor. Cine s-au opus? Dragnea și ministrul de atunci al sănătății care nu doreau spitale publice, ci spitale public private. Adică să introducă în ecuație și niște firme ale băieților deștepți care să primească bani pe viață pentru actul medical făcut în spitalul construit cu bani europeni.

Evident că Bruxelles-ul nu a vrut un astfel de jaf pe banii uniunii și ai românilor, pentru că exista și cofinanțare, așa că PSD a decis să se amâne pentru exercițiul financiar următor. De fapt nu a dorit să le facă. Că de aceea nu se fac nici azi.

Victor Negrescu spunea chiar că UE este dispusă la negocieri și refinanțări cu țările membre, acolo unde argumentele sunt solide. A făcut-o și cu România, spre exemplu pentru limita din buget alocată pensiilor. Unde nu negociază UE este acolo unde politicienii unei țări sunt de rea credință și nu vor să facă reformele negociate și promise.

Și atunci, de ce este rea UE care ne finanțează sute de km de autostrăzi și drumuri expres, ne-a dotat școlile cu mobilier nou, a introdus finanțări pentru utilități și ne-au dat bani pentru spitalele pe care ai noștri nu vor să le facă? Poate că nu PNRR este problema, însă este zugrăvită ca fiind problema de politrucii noștri." Noi am vrea, dar nu ne lasă UE", spun unii dintre ei. Serios?

Da, Ghinea este un cr3tin patentat care nu înțelege sistemul militar, dar nu el a inițiat și menținut inechitățile in sistemul militar. A făcut-o strict PSD în colaborare cu afiliații săi de la ALDE, PNL sau UDMR. Iar acum CGeii și auriștii promit că rezolvă ei, ca să îi votați. Cum să facă un psiho-pupu rus care vrea dezbinarea armatei la ordinul Moscovei așa ceva? Sau un lider de galerie care e când cu Georgescu când cu PSD?

Ne tot plângem că UE. Ok. De ce nu se duc Dogaru și cine mai sunt pe la asociațiile rezerviștilor la Bruxelles, să fie introduși la șefa Comisiei în audiență de unul din europarlamentari sau prin Biroul de presă al UE de la București și de acolo să vină cu un răspuns clar? Sau de la MApN, dacă tot spun că vor să reducă aceste inechități?

Pentru că nu vor să îi supere pe politrucii de la București. Și aici este problema. Nu Ghinea, nu Ursula și ce mai aveți unii dintre voi în cap care vă luați lumina de la scursuri de siteuri gen Active news sau Ortodoxia.ro. Vreți să înjurați? De acord, dar nu ajută dacă nu știm care este cauza.

Relu spunea...

@xmax : Poate greva foamei au vrut sa spuna, refuzul de hrana e ceva pentru arestati/detinuti care primesc mancare de la arest/penitenciar .

nastyboy spunea...

Parerea mea. Mai usor cu pianul marca Raisa pe scari. Multe dintre cele auzite si scrise de catre numita ar trebui , si sunt convins ca sunt, cercetate cu atentie. Prin incalcirea de fake-uri si noutati absolute primite seara, pe biletele, pe sub usa de la intrare, de la baietii din aripa anti Coldea, se strecoara, din greseala, desigur, si fapte, intamplari reale. Numai ca analiza noastra este mai proasta decat analiza lor, a generalului Rog, de multe ori. Astfel, eu cred ca este posibil ca onorabilul domn colonel istoric Dogaru sa fi complotat contra unor structuri sindicalizate ale rezervistilor militari. Dar sa nu aruncam cu oua in maresal ca asa ni s-a pus noua musca pe chipiu. Poate ca a fost un demers bun, bazat pe informatii de prima mana. Apropo. Cine baga mana in foc ca Gropan e cel alb? Cel alb din vestitul film "Cel alb, cel galben, cel negru", desigur. Sau rosu, ca nu mai mi-aduc aminte. Eram mic cand atunci cand am vazut filmul. Habar n-aveam ce sunt alea "surse deschise". Am onoarea, astept data de 4 februarie, sa vedem daca se recunoaste ca ne-au talharit astia cu supraimpozitarea aia.

avianyc spunea...

Bilă albă pentru Bolojan.
Să vedem cine îl sprijină ! Succesul si rezultatele benefice pentru cetatean la Bihor nu se vor repeta si la nivel central cu toate că el nu are obiceiul de a ceda.
În Romania sunt bani , numai că sunt tocati pe scursuri angajate peste tot plus, pe ingrasarea firmelor de partid din orice licitatii trucate , firme care nu fac altceva decat subcontracteaza lucrarile , sau le abandoneaza si intra in insolvență.

Artileristu.... spunea...

@avianyc Tu chiar crezi ca Trump s-a gandit vreo secunda, in tot discursul lui delirant la americanul sarac ......Cand ajungi presedinte, miliardar fiind si iti ei, ca prim sfatuitor, un miliardar nazist cu multe tigle lipsa te doare pe tine de cel aflat in nevoi cam " unde il doare pe cal ca fata iapa"
Mai oameni buni chiar nu realizati ca, prin ajutorul dat Ucrainei in bani si tehnica, se tine razboiul departe de granitele UE ? Nu pot sa cred ca un om cu putina ratiune (mai ales daca are si un gram de pregatire militara) nu realizeaza ca dupa ce pica Ucraina urmam noi....Moldova , Romania si tarile baltice. Sau poate ca voi credeti ca daca iese presedinte tulburatul vostru noi o sa fim lasati in pace.
Avianyc mi-ai trimis acu 2-3 zile un filmulet de pe Tik-Tok pe care nu l-am urmarit pentru ca nu am instalat asa ceva (l-am avut 2 zile in telefon si mi s-a parut cea mai idioata aplicatie asa ca am scos-o) in care te plangeai de declaratiile unui general la A3.....eu pot sa-ti spun ca l-am vazut pe marele Chelaru, care tuna si fulgera cand venea prin unitati in control, cum asteapta ca un catel cuminte sa termine de vorbit " Leana lui Partag din Sadova" alias Mugur Mihaiescu...poate ii da si lui voie sa spuna ceva la tv. Nu cred ca am vazut mai mare umilire a unui general in viata mea

Relu spunea...

Daca va considera cartelurile organizatii teroriste si va actiona in consecinta, sau asa spune el, sunt curios cum va considera bandele din state afiliate acelor carteluri si cum va actiona. Ca doar ei jura sa apare statul de inamicul"foreign and domestic".

giuly spunea...

Valy
Pensia contributiva care ai avut-o nu o sa se mai calculeze niciodata dupa formula care a fost in 2011. Daca scot grupele de munca, scoala, numitorul din formula de calcul va fi 25, nu 20 cat ai avut, plus ca punctul de pensie se calculeaza altfel, o sa iti para rau ca iti doresti contributivitate.

Claudiu Marin spunea...

@giuly
Ce o fi atat de greu de citit art. 85 si urmatoarele din Legea 360/2023 ca sa nu mai scrii prostiore pe blog?

Ceparu spunea...

gyuly@tu nu ai habar cum se calculează pensia in sistemul public.Simplu Nr.total puncte X 81=?Para malaiata in gura lui natafleata.Calculul anual al punctajului e ceva mai complicat.

Ceparu spunea...

Artileristule-Chelaru este singurul șef al MSt.M care nu a ținut cu dinții de functie.Sef de promoție in Liceul militar,sc.of. si AMG.Il cunosc de cand era elev în sc.of.Am fost elev loctiitor cdt.pl . cand era elev.
A fost aghiotantul generalului Ion Gheorghe.
Cand Milea era seful MSt.M eram similarul lui Chelaru la alt eșalon si țineam legatura cu el.
Chelaru a rezolvat conflictul între român si maghiari fără vărsarea de sânge.
A avut si idei in opinia mea euristice.
Are încurcătură cu un apartament. motiv după părerea mea care îl face să se abțină a iesi in prim plan.
Cineva imi zicea ca s-a prostit de cand s-a recăsătorit.

Viorel spunea...

Artileristu. Confundați capra cu varza și vă mănâncă lupul. Gl. Chelaru a fost și va rămâne unul dintre cei mai capabili șef de SMG/SMAp. Ca orice om a profitat de o portiță, și-a recunoscut fapta și restituie contravaloarea impusă de lege. Poți sămi spui ce face KWI cu casa / banii de restituit la stat, dar Ciolacu cu zborul cu păsărica, dar alții din societatea civilă cu plagiatul doctoratelor și ocuparea ilegală a unor funcții în urma cărora iau decizii uneori proaste pentru popor dar și un salar nemeritat. Dar despre marea majoritate a politicienilor împlicați (în timp) în fel de fel de hoții ? Deci, despre Gl. Chelaru numai de bine. Mi-a fost șef și-l apreciez așa cum a fost și este.

Artileristu.... spunea...

@Ceparu. Eu nu-i neg nicidecum calitatile. Din pacate ideile euristice au devenit "auriste" Am avut ocazia sa-l cunosc din unele controale, pe care le-a facut prin unitatile pe unde am "slujit" si eu si de aceea mi-a ramas un gust amar vazandu-l in asa companie la tv.

Viorel spunea...

După cum spune Europa (ca și cum noi nu am face parte din ea), România se mai poate împrumuta până la 60% din PIB. Sigur actuala guvernare va profita de porticică și ne va duce de tot la gropicică.
https://www.mediafax.ro/economic/consiliul-ue-adopta-recomandari-pentru-tarile-in-procedura-de-deficit-excesiv-intre-care-romania-22659008

Viorel spunea...

Artileristu. Las-o mai moale. Am văzut și eu acea emisiune când a fost întrebat de o fufă ziaristă despre condamnarea pentru apartament. Mugur Mihăiescu băiat deștept a intervenit primul sesizând capcana și situația dificilă a domnului Chelaru. Un altul își vedea de treaba lui. Adică ce vrei să spui prin „acea companie” cu referire la Mugur Mihăescu ? Așa a fost stabilită de către partid că doar nu-ți alegi partenerii. Credeți că dacă ați fost militar sunteți mai bine pregătit decât dânsul ? Cât despre controale, probabil va rămas un gust amar legat de calificativul sau observațiile făcute pe merit pentru că dânsul le avea întradevăr cu armata și știa să aprecieze munca și omul la adevărata ei / lui valoare.

Paul Puiu spunea...

Aud tot felul de laude despre Gheneralul Chelaru, dar din 2017 și până în prezent ce implicare a avut el personal în legătură cu pensiile militare??! E mereu pe la TV și nu prea e așa incisiv când e vorba de pensiile militare așa cum e tare în clanță pe alte subiecte!!!
Mai lăsați-l pe Gheneralul Chelaru ca e plină rezerva de generali ca el care dorm sau hibernează și nu îi interesează pensiile militare ca ei le au cu 5 cifre!!!!🫡🫡🫡🫡🫡

valy spunea...

GIULY
Pensia contributiva care am avut-o, nu am facut altceva dcat am înmultit punctele totale cu 81 cum este în legea 360/2023 ca la civili.

Viorel spunea...

Paul Puiu. Vorbiți cumva de dumneavoastră când erați comisar ? Păi dacă nu te interesează pe dumitale de ce l-ar interesa pe dânsul că nu a ajuns parlamentar datorită votului dumneavoastră. Câte petiții ați scris și câte procese aveți în instanță până în prezent de când ați devenit pensionar ? Sau nu vă interesează pensia! După felul cum postați cu ceva timp în urmă cred că nu-l întreceți la - tare în clanță -

Prodan Aurelian spunea...

Ptr. Paul Puiu: Bănuiesc că te referi la generalii (vopsiți) ca: Lipă, Turda și alții.

avianyc spunea...

Nu mai interesează pe nimeni azi în mediul concurențial cine și ce funcții ai îndeplinit prin cazarmă.
În viata civilă contează ce competente dovedești și atât.
Dacă un oarecare general în rezervă spune intr-o emisiune televizata în discuții inversunate cu un oarecare interlocutor ca " Din cauza lui Georgescu , concurenta la admiterea în ATM este de 0, 6 candidați pe loc" normal ca te-ai descalificat în ochii opiniei publice și extinzi fenomenul asupra întregului corp de cadre militare.
Din păcate mulți rezervisti au impresia ca în viata civilă în jurul lor ar trebui să se învârtă universul , alta lume nu contează.
Și tot din păcate atât civilii cât si politicienii pragmatici știu destul de bine ce le poate pielea la unii și la alții și de aici și situația în care s-a ajuns.

@ Giuly
Atenție, pe L360 punctajul pentru militari se calculeaza precum la mineri , siderurgisti și alți detinatori de încadrări în diverse grupe de muncă.
Dacă cuantumul rezultat este mai mic rămâne în plata cuantumul avantajos pana când prin indexari anuale cuantumul recalculat îl depășește pe cel în plată.
Doar dacă se vor emit alte prevederi pentru calculul contributiv al pensiilor militare situația la pensiile militare poate diferi de legea 360.

giuly spunea...

Valy, Ceparu, Claudiu
Cei cu 60, 80, sau cate puncte ai avut tu pe legea 263/2010, nu vor mai fi tot aceleasi si pe legea 360/2023. Pe legea 263 se asimilau la 1 an de scoala - 1 an de contributie, se asimila 1 an de stagiu militar cu 1 an de contributie, se majora puctajul lunar pentru conditii speciale cu 50 % , acum 1 an de scoala se asimileaza cu 0,25 puncte , 1 an de stagiu militar se asimileaza cu 0,25 puncte iar la conditii speciale se adauga 0,5 puncte pentru fiecare luna indiferent de punctajul pe care la-ai avut. In total, daca ai avut sa zicem 60 de puncte pe legea 263/2010, acum dupa legea 360/2023 poti sa ai 40 de puncte , functie de grupa de munca, de scoala pe care ai facut-o sau de cati ani ai de militar in termen. ASA CA ATUNCI CAND FACETI AFIRMATII MAI SI GANDITI, NU VA LUATI DUPA TELEVIZOR, ca deaia am ajuns unde am ajuns.

Relu spunea...

S-au suparat alde pisi pe la Senat care plimba cate o coala de a4 goala si aia. Pai nu le e rusine frate cand e cate 1 care munceste si 5 care plimba hartii?

Viorel spunea...

avianyc. Nu băgăm toți generalii la grămadă cum nu băgăm nici toți ofițerii, politicienii sau alți meseriași inclusive pensionari. Ăla încă nu se trezise din somn.

Artileristu.... spunea...

@Viorel Gustul amar nu mi-a ramas in urma controalelor ci in urma emisiunii. Pentru mine un general e totusi un general iar un mascarici e tot un mascarici si cand primul vorbeste doar in pauzele celuilalt nu-mi place.

Arfy spunea...

Viorel* dacă simpatizezi persoane ca Mugur și chelaru plus alții de genul lor... ești doar un mic naiv! Rupt rău de realitatea actuală! Sincer, nu ai habar de nicio idee economică și politică!
Am mai spus-o acum ceva ani!
Pentru militarii activi și în special pentru pensionari, singurul judecător este BNR! Prin însuși marele viziru, Manole!

Viorel spunea...

Artileristu. Și când vine FMI în vizită și tu în calitate de președinte interimar al României în loc să vorbești în limba română scurt și la subiect (să fie o mândrie că vorbești limba ta că și nu-ți impune să vorbești păsăreasca lor), tu ca să te dai mare începi cu FMI pentru noi este un fel da MAVĂR și TAVĂR. Las-o moartă.

Viorel spunea...

Citiți cât de bine este documentat acest material legat de pensile militare dacă ar fi calculate pe contributivitate.
https://www.juridice.ro/768338/statul-roman-fura-din-pensiile-militarilor.html?sfnsn=mo

kostas spunea...

Aveti grija, ca in actuala lege pe contributivitate, nu se mai calculeaza la fel punctajul anual ca in legea veche, pentru cei cu grupa speciala. Exemplu: Daca inainte aveai punctajul mediu anual 4 puncte + 2 puncte pentru grupa speciala, deci in total 6 puncte in acel an, acum, daca ai punctaj mediu intr-un an 4 puncte + 0,5 puncte pentru grupa speciala, deci in total 4,5 puncte in acel an. La o vechime in grupa speciala de 20 ani pierzi vreo 30 puncte daca esti in situatia exemplului. Plus ca nici indicele de corectie nu mai exista. Cei care nu pierd puncte sunt cei care au avut sau o sa aiba 1 punct si au grupa speciala. Pentru grupa nu se mai da 50% din total puncte ci 0,5 puncte. Deci, cu cat ai avut solda mai mare, cu atat pierzi mai multe puncte fata decat ai avut pe vechea lege. Ca la mineri.

Viorel spunea...

Arfy. Faceți atunci o comparație între Gl. Chelaru și aaa și âââ Gl. Ciucă dacă tot am ajuns la comparații între mari personalități. Citiți cărțile Gl. Chelaru și cartea care va rămâne neterminată a lui Ciucă dar pe care la un moment dat va trebui să o deconteze pentru că s-au folosit bani din munca poporului și nu din propriul buzunar. Ați urmărit emisiunile lui Gâdea înainte de turul I ? Ați văzut ce papagali avea fiecare candidat care vorbeau în numele lor ? De ce nu spuneți nimc despre generalii care conduc asociații, sindicate sau ligi și nu fac nimic deși îi reprezintă pe pensionarii militari. Ăștia au vreo valoare în fața politicului analfabet ? Da de unde! S-a văzut ce au realizat până în prezent. Nimic!

Leo spunea...

Viorele , exact asta îți spuneam și eu de curând .
Pt. VARȘOVIȘTI , ar fi super.

Calinmihaib12 spunea...

Kostas (22.01.2025/19:17')
.. greșești (!): pt. că omiți faptul..că dacă pensiile militare vor fi .."recalculate" CONTRIBUTIV:. = pe modelul..L. 360/2023.. = se pleacă de la = "PT" (PUNCTAJ TOTAL) = deja "stabilit" = pe LEGILE DE PENSII..trecute: L.165/2011= OUG.1/2011 și L 263/2010.., "PT"= "realizat" ( la care se menține..eventualul.."IC" = dacă punctajul realizat a și fost.."corectat" cu acel IC..!) = care apoi se va ÎNMULȚI cu valoarea "VPR"- ului în vigoare (probabil) la data recalculării pensiilor..devenite = "pensii anterioare"..LEGII,/ reglementării ipotetice..= "contributive a pensiilor militare..= "lege" care ar apărea în viitor..❓
..ceea ce scrii= e valabil..pt.pensiile ("noi")= stabilite = în baza acelei "legi'..=IPOTETICE= de pensii contributive ale =..MILITARILOR ACTIVI la data apariției ei..❗

Rezervistul spunea...

Ceparu....În legătură cu afirmația dumneavoastră de mai devreme în care spuneți de Alexandreasca...că își pregătește o funcție politică prin ceea ce face .... încearcați altceva... că nu merge. Îi stă bine unde este...salariu bun.... In repetate rânduri a spus că este întrebată de diverși invitați de platou despre o posibilă urcare in politică... negând acest aspect cu vehemență....Tot așa a apărut și Rareș Bogdan unde declara la toți că are un ceas la mână de 30 000 euro.. că și permite din salariul mare de la realitatea plus...Se vede treaba că în tv se câștigă foarte bine....

Calinmihaib12 spunea...

giuly (22.01.2025/16:01')
.. greșești, confundând = reglementări din =OUG.1/201, cu cele din = L.263/2010.., reglementări asemănătoare, dar totuși..= care aveau.."ceva deosebiri"..între ele..‼️
..OUG.1/2011= dădea:= "1)1" an/"punct lunar" = de pensie, adică PL= VLI/ SLMB/Lunar = în vigoare..= în "perioadele asimilate": ȘCOLI și FACULTĂȚI..de "cadre militare"..(1 pct/lună..!), precum și în perioada satisfacerii stagiului de.."MT" = militar în termen.., ceea ce L.263 ..= a REDUS..= la aprox..= "0,25 puncte lunare"..‼️;
..adică:..= ideea e că dacă va apare o "reglementare" de recalculare..CONTRIBUTIVĂ = a pensiilor militare .."vechi" (="în plată" = la acea dată a apariție ei..!) se va utiliza = "PT" = punctaj total REALIZAT deja..= în "condițiile" de la data STABILIRII lor și a = MAJORĂRILOR..= "PT" din = 2016 = în baza = ORD. M.101/2016= de modificare a condițiilor de muncă: CD, CS și..AC..= "25/50/50 =%" de majorare a PL..‼️..
.. cât privește Nr. de ANI ai stagiului de cotizare = începând cu cei = "20" de ani = la care se stabilea.."PMA"= Punctaj Mediu Anual (="abrogat"..!) în OUG. 1 /2011= era "fix" = 20 de ani = în condițiile când VSP= Vârsta standard de Pensionare era = 55 de ani‼️, iar în L.263/2010 situația era.."alta": =..în condițiile creșterii.."VSP" de la "55"..la.."60" de ani, cei = "20"de ani = se aplicau in calculul PL..=..pt. cadrele militare NĂSCUTE..înainte de luna: 1/1956.., după care cei 20 de ani se majorau..progresiv..=..până la..= "30" de ani..‼️

Calinmihaib12 spunea...

..păi nu spunea..TUDIOR BARBU. ( de la =TVR 3) = acum vreo câțiva ani..că ar avea vreo "7.000" de "Euro".. salariu.., după care ..la vreo câteva..zile ..interval.. a zis că.."a glumit"..= cu cifra "aia".. de 7.000 de Euro, fără a preciza .., totuși .., o altă.."cifră"..❗