Powered by Blogger.

Friday, November 01, 2024

Proiectul legii de actualizare permanenta a pensiilor militare va fi adoptat luni 04 11 2024 in Senat, Camera decizionala

141 comments

 Raportul Comisie de aparare, singura comisie raportoare, va fi intocmit tot luni 04 11 2024. Luni, dupa amiaza, vom avea forma finala a legii, daca nu va mai fi nevoie de o scurta intoarcere la prima Camera sesizata.

Este timp ca pana pe 24 11 2024, data alegerilor prezidentiale, primul tur, legea sa fie publicata si in Monitorul Oficial. 



141 comments:

SorinP said...

Să fie cu noroc luni...! Doamne ajută!

Alexandru said...

Doamne ajută!

SEBI62 said...

Eu sunt optimist,cu toată împotrivirea usereilor!Ăștia sunt dușmanii tuturor,nu mă refer doar la rezerviștii militari!Sperăm să se rezolve!

Gabi said...

Luni nu vor fi probleme.O sa fie votat.Problemele vor începe după ce va fi votat.

akord said...

Ce treaba are zeul ala numit "Dumnezeu"? Chiar asa de preocupat o fi el de chestia asta? Nu mai are alte probleme prin Univers? Io sunt mai asa ....cu tehnica nu le am p'alea cu pochii,smerenia din beserici si apoi porcaiala si betivaniile de dupa iesire din "lacasul sfant" Ca de ce e "sfant" nu stiu? Poate din cele 4 miliarde avere anuala ale BOR s.r.l.
Asa ca prefer "Doamnele ajuta!"
PS puneti bani de-o parte ca expira "garantia" de la "sfintirea" caselor de anul trecut Alt an alta sfintire alti bani.Ca n-o fi gratis mai nene! Sfant,sfant da trebuie sa sari cu "malaiu" ca altfel nu garantata.Am auzit ca mai nou(dar inca demult) prostanii isi sfintesc si bolizii de lux Can' se infig cu ei in capete de pod au impresia ca deja au dat spaga pentru "barbosu"
Asa ca vedeti ca doamne-doamne e ocupat la ora asta.Altii platesc mult mai gras,jiji fecali ar fi un exemplu.La noi parca ar fi Budha.Are sase maini!(de luat)
Asa ca incercati cu "Doamnele ajuta!"😉😄
CFI-ule baga si tu ceva! ca a avut doamne-doamne grija de tine "de te-a spart".
No acu astia de mai sus la biserica ,cu voi si maine si duminica! Da sa n-aud injuraturi dup'aia betivaneli si alea alea....Un prieten le spune farisei astora.....ca prietenii stiu de ce!

akord said...

Ha!... ce club de bocitoare se infiripa prin zona .Ha!😂

maiag said...

Ce dracu a ti luat frica usreilor.sunt 0 gasca de latrai fara importanta
Latra sa nu i uite lumea.nu au fortza sa ne incurce.ass ca...drum bun in senat.promulgarea va fi nesigura.incetati cu aberatiile.pauza baidti

akord said...

@SEBI62
ca sa zic o tampenie dar merita: "supersubscriu"

Claudiu Marin said...

@akord
Maine sunt mosii de toamna. Dai sau primestI? Și..și?

akord said...

off topic si in loc de noapte buna
La consult medical:
medic: cazuri de boli mintale in familie ?
pacient: am un var care e cu "slava ucraina"
.....................................................................................................................................
V-as spune un banc cu ciuca,dar e prost....
......................................................................................................................
Reporter: Spuneți 3 lucruri bune făcute de Iohannis.
Ciucă:
1) Sprijinul pt Moldova
2) Sprijinul pt Ucraina
3) Ăăăăăăăăă...

akord said...

CM
Ca la Radio Erevan desigur 😁 de dat mai dau doar "in primire"

akord said...

CM
in completare....scuze
Doamnele ajuta!

VALYCA2010 said...

sa dea norocul peste noi sa se termine odata si cu actualizarile astea sa avem un sfarsit de an fericit!!!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Akord, pana luni la orele 17.00 mi-e si frică să mai respir sau sa ies din habitat, sa nu starnesc spiritele rele catre Parlament, tremurandu-mi izmenele pe mine ca răciturile, zanganind clopoteii de la nojițe, asa ca trag aer cu portia si tot ce este extensie din corpul meu s-a chircit de nu le mai gasesc la necesitati, insa am si-o lupă mare de găbuire a obiectelor pitite si chircite, pentru menaj! Cred ca avem camarazi care deja au intrat in rugaciuni cu post negru, mătănii si acatiste de reusita a legii in Parlament, trăi-ne-ar votantii peste 100 de ani sanatosi, dupa ce i-am injurat indesat sapte ani, ca la capra podului, sărăcan de noi! Hai, cu Doamne, ajuta, ca intru si eu in catalepsie religioasa cu delir mistic, induse, ca sa ma rog sfintilor apostoli si Lui Hristos pentru victoria de luni! Amin. @Leo, prietene, vant bun din pulpa, ca poate de data asta o sa racoresc tribunalele si Curtile de Apel de cearceafurile innăclăiate de cereri, de ani si ani in sir, castigand numai sperante, incredere si experiente frumoase cu caciuli trantite de pamant si burti de ras de mascaricii trimisi de clocari sa incurce lumea si pamantul cu prostiile lor juridice! Aleluia si-un praz verde pân' la Rosiori de Vede si in padurile de brazi, cu sanatate, camarazi!

akord said...
This comment has been removed by the author.
akord said...
This comment has been removed by the author.
Andrei said...


Bună dimineața. Off the topic.

Voi trimite către casadepensii@mapn.ro o solicitare care vizează următorul aspect"

"Către Casa de Pensii a MApN

Subsemnatul ..., CNP...., nr. dosar ....., vă solicit urmatoarele:

Așa cum probabil cunoașteți, Parlamentul României are în procedură de emitere a L559/2024 care vizează actualizarea soldei de grad și a soldei de funcție pentru cadrele militare în rezervă și retragere, beneficiari ai L223/2015, cu cele ale militarilor aflați în activitate.

Pentru a elimina din spațiul public informațiile false și a aduce clarificări celor interesați, am rugamintea de a posta pe siteul Casei Sectoriale de Pensii a MApN, un calculator online prin care fiecare să își poată introduce datele din decizia de pensionare și să rezulte pensia brută și netă după actualizare.

Acest demers întărește și încrederea pe care mulți militari aflați la pensie au pierdut-o, din păcate, în urma lungilor procese în instanță în care pârâtă a fost instituția dvs., din motive care țin de aplicarea neuniformă a legii și, de multe ori, nu în interesul pensionarilor militari.

Și reprezintă un mod de a veni în întâmpinarea nevoilor noastre, dincolo de monologul realizat până acum, doar prin comunicate pe siteul dvs.

Cu stimă,
Gradul (r) Numele și Prenumele"

Cu cât trimitem mai mulți, cu atât mai bine. Poate și un articol.

Mulțumesc.

akord said...
This comment has been removed by the author.
Dodo said...

Doamne ajuta! Sa fie bine pt toți. @ akord 75,iar dvs sa va ajute doamnele ...

Claudiu Marin said...

@akord
Trebuie sa ai pe decizie, pentru 21 ani vechime in serviciu si 37 ani vechime cumulata procentul depensie de 65 + 12 +6(pensie suplimentara)=83
Vezi art. 29 din lege.

ifrim said...

@Ifrim.Tizule eu mai repezit din fire,deja în contul simbriei atualizate ce va să vină am și luat bani cu camătă de la pletoși și i-am mătrășit responsabil la lominițe(păcănele).Acu' de-o fi să nu fie RKul și vezi că nu mai postez niica....treaba-i oablă!

Petrut said...

Desi ma gandesc ca orice se poate intampla cu Legea 559 /2024 daca se va aproba si aplica chiar il votez pe Gen.Ciuca la Presidentie !!

Luc 3 said...

@Claudiu,Doamne -ajută ca luni 04.11.2024 să fie aprobat acest proiect,și să fie promulgat cât mai repede,că după 7 ani de așteptare,merităm și noi această actualizare!Femeia de serviciu ,de la unitate ,a ajuns la 4000 de lei pensie,net! Mă bucur pentru ea bineînțeles,și pentru toți ceilalți,care au beneficiat de măriri,așteptăm și noi ,cu ajutorul lui Dumnezeu!Toate cele bune!

Slivă said...

Stimați Colegi, rezervisti militari, sa nu uitam niciodată cine nu apreciaza munca și viata purtatorilor de grade și haina militara! Și ne întrebam unde sunt,, trolii".....?

Vali said...

Salut camarazi,
Am citit pe contul doamnei col.(r.) Georgeta Gheorghe ca Asociatia condusa de col.(r.) Mircea Dogaru nu a sustinut actualizarea soldelor de grad si functie si pentru cei pensionati dupa anul 2016 !!! A precizat ca ARMIA a depus un amendament la legea prin care se actualizeaza soldele de grad si functie, pt ca sa beneficieze si cei care au iesit la pensie dupa anul 2016...ca si ei au lucrat tot in armata romana, nu in cea maghiara, rusa si vietnameza...nu??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Pai pt. ce mama ma sii am iesit in strada la mitingurile organizate de "asociatia lui Drogaru"???
Pai ce faceti fratilor deveniti si voi precum guvernantiI, va vedeti doar interesele voastre meschine??? Dupa ce ca ne au tras o astia cu OIUG 59 , ne o mai trageti si voi...sinistrilor hulpavi !!!

burebista said...
This comment has been removed by the author.
akord said...

Dodo
Ajuta si ele mai mult sau mai putin.La cheltuit......
CM
Multumesc mult!

akord said...

mi se pare excelenta ideea.👍

luchy19 said...

Cuiul Cătarii a publicat ceva amendamente
Domnule colonel Neacșu, nu pot să înțeleg de ce nu faceți front comun cu asociațiile militare, cu vlogarii gen Huhurezea , mos Alecu și alții .
De ce nu stați la aceiași masa pentru a discuta soluțiile cele mai bune pentru legea pensiilor militare?

maiag said...

Coloneleasa asta care da din coate sa fie in frunte cu afirmatii aberante.si a gasit prostalai sa o admire.daca si a bagat botu in modificari la senat sa nu va sueprunda ca se intoarce la cd.ASta a aparut din spyma marii cu pretentii prwtenrii de nare luptatiare pt militari.tanti geirgeta....rusinuca ce faci.d ake ca matake an vazut multebprin armata.la loc comanda

Viorel said...

Luchy19. Nu poate pentru că este o persoană autoritară fără prea mare deschidere la dialog. Tot ce spune dânsul este corect, nu suferă modificări și rămâne bătut în cuie. Acum 3-4 ani am avut două-trei postări pe blogul În cuiul cătării. Cum era și normal, în comentariile mele am făcut aluzie la unii politicieni care își bat joc de pensile noastre. Mi-a pus pumnul în gură pe motiv că pe blogul dânsului nu se face politică și nu se atacă politicieni într-un mod mai dur. Păi sursa subiectului și comentariilor erau tocmai deciziile proaste luate de acei politicieni în defavoarea mea / noastră iar eu trebuie să tac, să fiu de acord, mai mult chiar să le mulțumesc. Citesc comentariile pentru informare și comparație și îmi văd de treabă. Domnul Col.(Rz.)dr. Dogaru a fost mai șmecher. Pe blogul dânsului doar citești dar nu poți comenta pentru a nu-ți da prea multe explicații plictisitoare pentru dumnealui.

vasile said...

Amendamentul referitor la propunerea de a se solicita Senatului sa scoata sintagma" ale caror drepturi au fost deschise inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi"din finalul art. 59 ^ 1 este foarte corecta si legala. Cu ce va deranjeaza acest lucru pe cei pensionati inainte de 01.01.2016? Prin atitudinea dumneavoastra demonstrati ca nu ati militat pentru eliminarea inechitatilor dintre pensionarii militari asa cum se prevede in expunerea de motive a legii, ci doar pentru interesul unei mici parti a acestora. Nu asa se face dreptate pentru toti!

akord said...

oricum tipa e ciucana-superciucana,asa ca gandeste in termeni ciucanăi

xmax said...

@Vali
....ciudat de interesant ceea ce a-ți citit!!!
De aici rezultă că ”dânsa cu pricina” nu susține o actualizare corectă a tuturor pensiilor militare!!! Deci implicit îi convine aceste inechități. Puțin credibil ceea ce spuneți!
Dar tot ce este este posibil....Exact ca și cu Legea nr. 284/2010 (mai la pulivară pentru unii).

inechitate sau echitate???!!!

Vali said...

Maiag ce ai tras pe nas ? Coloneleasa asta spune adevarul ! Si mai usor cu injuriile ! Ti se pare normal , moral si mai ales just ca cei pensionati dupa anul 2016 sa nu beneficieze de actualizarea soldei de grad si functie ????????? Si ai grija ca si noi stim sa injuram si o facem bine...nu te mai spala nici mama detregentilor ! Keep calm !

Claudiu Marin said...

@vali
Doar cei care privind prin cuiul catarii au vazut ca foarte bune variantele lui Jianu de actualizare a pensiilor militare. Tot ei au vazut ca documentul adoptat de CD nu s-ar aplica decat varsovistilor, desi, la o o citire atenta CPS-urile puteau sa interpreteze ca nu se actualizeaza decat pensiile in plata la data intrarii in vigoare a noii legi, lasand pe dinafara pensiile care urmau sa fie stabilitae ulterior.
Este foarte, foarte bine ca structurile asociative, inclusiv SCMD, au fost de acord cu textul care a fost adoptat de CD.
Daca nu erau de acord mai vorbeam de doar 2 zile pana se adopta textul final al legii? Nu!
Este foarte bine ca s-au transmis catre doamna Paliuc mici reparatii care tin mai mult de semantica textului, dar este foarte urat sa reprosezi celor care cu buna credinta se bat ca textul sa fie si mai bun.... ca de ce au sustinut varianta de la Camera Deputatilor.
Este foarte bine ca avem o lege care sa prevada actualizarea permanenta a soldelor de grad si de functie ori de cate ori se majoreaza soldele de grad sau de functie ale activilor. Este o mare realizare colectiva a tuturor rezervistilor. Nu e timp de reprosuri ci de ... SUS paharul!
Cine nu stie cum se face actualizarea, pentru ca nu a trecut niciodata prin ea, va simti efectele ei benefice in luna ianuarie, inclusiv carcotasii vascosi si pratzerlenderi.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Maiag, ,,colonaleasa'' uite ca a luptat si a putut sa miste lucrurile, mai ceva decat a putut s-o faca Col. Dogaru si ceilalti sefi de sindicate, domnia sa, ,,colonăleasa,'' animand actiunile, televiziunile, presa, opinia publica si politicul mai ceva ca un barbat coordonat de testosteron, nu de hormoni! Intotdeauna hormonii zglobii au dictat asupra testosteroanelor lenoase! Trebuie verificat ce a dorit Col. Dogaru, si nu cred ca a cerut sa nu obtina nimic cei pensionati dupa 2017, ci a combatut cererile acestora de a li remajora iar prin actualizare de la capat cuantumurile soldelor de functie si grad, chiar si aici discutandu-se despre aceasta bizarerie a lacomiei!
@Luchy 19, stapanul inelelor de la Cucuiul cântării se considera un unicat printre polcovnici si n-are treaba cu sărăcanii neimportanti cu grade de colinei, care nu se ridică la valoarea unicitatii domniei sale, care abordeaza numai genii de jenerali, sau maresali, de la Ciocan in sus, până la Napoleon Bonaparte, asa ca sperantele noastre de unificare sindicala nu poate sa rezide si din aportul Înălțimei Sale, Autocefalul Autodidact Unique!
-Nota Bene: Dupa acordarea acestor drepturi de majorare, qui prodest sa mai cerem si altele, cand sapte ani ne-au trebuit rablagiturile astea sa le obtinem, daca se vor aproba? Ai?

Claudiu Marin said...

@Vali
Doar cei care sunt analfabeti juridic, dar analfabeti rău, rau, au putut intelege ca Documentul adoptat in forma CD nu se aplica decat celor care au avut pensii militare inainte de L 223/2015.
A dat o oaie in balta si toate oile care nu stiu sa citeasca un text de lege s-au luat dupa ea. Oaia dupa care s-au luat toti zvonacii cu drobul de sare este sef la Consiliul Legislativ. La vremea cand a behait, oaia avea interesul doar sa tergiverseze proiectul.

Caro said...

Uitat-va la textul de lege care se voteaza luni, nu in gura "duamnei".

maiag said...

Nea Vali.nu injur.constat.prostia la eang de adevar e peruculoasa.cred ca intelegi mai greu un text de lege sau repeti ce spun altii ca sa fi si tu in poza.te inteleg.vrei sa devii din neica nimeni un mare analist.cam greu.nu ma tem dw injuraturu.duce vauatuuu.important e cine ma injura.daca e un cioflingar nu ma deranjeaza

Cătălin said...

@ claudiu marin, prietenii globalistilor cat am fost in activitate mi-au injumatațit venitul (salariul/ 2012-2016), m-au lasat doar cu banii de rată, chiar mai puțin prin ordinul dat de marinar.Dupa ce am iesit la pensie mi-au luat până si indexarea aceea mica in jur de 3% prin drogalaul care a fost prin beat la volan intr-o tara străină in timp ce se cumparau izolete si vaccinuri antikarkalak cat pentru 5 Românii iar prin bețivanca din Craiova (LOV) mi-a luat si aceasta actualizare timp de 7 ani. Nu mai zic ca prin STATUL PARALEL mi-a luat ajutorul banesc la data trecerii in rezervă (salariile compensatotii) castigate la prima instanta si SUSPENDATE la infinit.CINE DRACU II MAI CREDE PE GLOBALISTII CARE PRIMESC ORRDINE IN PLIC (VEZI PNRR) DIRECT DE LA STAPANI?
PS: @ claudiu marin, te rog mult sa publici acest comentariu.Multumesc!

Viorel said...

Domnule Claudiu Marin. Țin să vă contrazic. În fața oilor merge întotdeauna măgarul. Se întâmplă cum spuneți dumneavoastră doar când acesta se îmbată sau merge la *urve.

Sebi said...

În marea mea naivitate, am înclinat mereu să acord încrederea mea celor care mi-au solicitat-o, să mizez pe bunele intenții și pe sinceritatea celor de care am depins într-un fel sau altul. Evident, nu este o calitate lăudabilă, ci un "defect" de construcție. Deși mereu conștient de asta, am îmbătrânit naiv, la fel de naiv ca la douăzeci de ani, în ciuda experiențelor de viață amare.
Deh... ăsta-i felul meu.
Desigur, au fost și situații când am avut satisfacții din asta. Precum și situații în care eu însumi am înșelat așteptările altora, chiar ale celor dragi... uneori fără să-mi dau seama, din prostie, alteori vinovat de un cinism regretabil, iată ce surpriză, nimeni nu-i perfect.
În cazul de față, prea diletant ca să-mi dau seama cine, unde, de ce și dacă a greșit, eu știu una și bună: dacă băieții și fetele din Parlamentul României doresc să rezolve problema în mod echitabil, spre satisfacția tuturor pensionarilor militari, o vor face. Rapid, eficient și inatacabil. Indiferent dacă textul actual este perfect ori prezintă fisuri.
Dacă nu, nu!

Viorel said...

Am fi pățit exact cum am pățit cu actualizarea de 5% dată în 2016 prin derogare de la lege, unde CPS a NAp.N susținea sus și tare în toate întâmpinările că indexarea este dată doar și numai pentru anul 2016 după care se aruncă la gunoi.
Cât despre „sus paharul”, care pahar că nici pahare nu am în casă. Aștept actualizarea ca să-mi cumpăr (din plastic pentru că sunt mai ieftine / glumesc).

Leo said...

În afară de FLAVIUS , care și-a simulat actualizarea rezultîndu-i cam 3000 lei pensia actualizată , de la oleacă peste 1600 lei ( deci o majorare de cam 1400 lei ) , și-a mai simulat cineva actualizarea ?
Mie aproape mi s-a dublat baza de calcul .
@Leon prietene , ție cum ți-a dat simularea de actualizarea din L 559 ?

Claudiu Marin said...

@Leo
Leon n-a mai facut simulari de pe vremea cand se multumea cu actualizarea doar a soldei de grad.

sky-zone said...

Dragilor, stiti cum se spune, pe nemti sti ca i-ai batut doar atunci cand sunt in avion si pleaca, cred ca este timp de calcule si ar fi bine sa le facem doar dupa ce este publicata in monitorul oficial. Mai sunteti cativa pasi...Iohannis trebuie sa promulge legea, sa nu fie atacata la CCR, sau daca este atacata, sa nu judece constitutionalitatea dupa alegeri...Sper ca saptamana aceasta sa fie decisiva

akord said...

vasile spunea..."Cu ce va deranjeaza acest lucru pe cei pensionati inainte de 01.01.2016? Prin atitudinea dumneavoastra demonstrati ca nu ati militat pentru eliminarea inechitatilor dintre pensionarii militari asa cum se prevede in expunerea de motive a legii, ci doar pentru interesul unei mici parti a acestora. Nu asa se face dreptate pentru toti!"

Vali spunea..."Ti se pare normal , moral si mai ales just ca cei pensionati dupa anul 2016 sa nu beneficieze de actualizarea soldei de grad si functie ????????? "

Pentru ca ati spus cele de mai sus si vad ca sunteti foarte "scrofulosi la datorie nenicule" ma obligati sa "urlu" la voi precum urla altii de pe blog.
PREZENTATI VA ROG UNUL,MACAR UN EXEMPLU CARE SA VA CONFRME SPUSELE DE MAI SUS !! Cu data ,autor si citatul respectiv. In caz contrar nu va ramane decat sa va autodeclarati analfabeti functionali sau rau intentionati
Hai ca sunteti doi si aveti cam mult de lucru. Asteptam cu interes rezultatele si concluziile doveditoare.Eu nu am gasit asemenea idotenii.Poate le gasiti voi.Dar nu inchipuiri ci concret
Daca nu ,pe viitor eu am sa va numesc asa cum v-am spus mai sus.
Hai treceti "la rasfoit pagini" Doar UN EXEMPLU nu va cer sa va strofocati prea mult.Ca altfel am sa incep eu imediat in stil militienesc "promotie 2023-....." cu :
"Eu zic sa ne multumim cu ce avem" Normal ii convine pentru propriile pene 🐔🍗...dupa el potopul!! Priviti in ograda proprie ca este mai aproape decat va victimizati

akord said...

@Leo
pentru ca esti simpatic in general,pentru ca te-ai calmat fata de perioadele initiale pentru ca nu ti-a raspuns nimeni(cel putin eu n-am vazut dar poti merge inapoi pe pagini si te lamuresti singur) si pentru ca te-ai referit la baza de calcul, iti pot spune ca la mine cf simularii BCnou=BCvechi x 2 +527
Eu sunt "puturosul" cu doar 83%.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Leo, concret, la mine va rezulta cca 3.055lei, de la 1597 lei, ia lui @Leon i se va face cam 11.000-12.000 lei, cel putin, sa dea Dumnezeu! Un calcul al Dlui @Claudiu Marin ma favoriza cu mai mult, candva, la baza calcul 1019 lei, cu coeficient 61%, grad Plt. cu SG 257 LEI, SF 538 lei, SG Noua 2079 LEI, SF noua anexa VI 3750 lei SF majorata in 2024 cu 30% 4875 lei, ar fi cam
Actualizare solda grad 1019-257=762
Cuantum pensie actualizat doar cu SG= 762+2079=2841 LEI
Cuantum solda bruta =61%=2841x61%=1733 brut noua baza calcul
Actualizare SG+SF 1019-257-538=224
224+2079+4875=7178 lei
7178x61%=4378,58 lei
Daca se majoreaza si cu indexarea 4378,58=10,4%=4833,58!
Ia ghiciti care dintre suma de 3.055, cat am dat majorare la inceput si suma de 4833,58 lei ar fi gresita la acest calcul elevat-desfasurat, cu toate elemntele?

Rezervistul said...

Pt camaradul care joacă jocuri de noroc...Ai băgat L 559...la pariat ? Astrele ce-ți spun? E de bine?

Liviu said...

Vad d-le Claudiu Marin ca îi faceti in tot felul pe rezervistii care spun ca ei inteleg din OUG care a trecut la CD cum actualizarea ar fi facuta doar la pensionarii pana in 2015 sau 2016!Am si eu doua intrebari:1) Pe un site alt militarilor rezervisti pe fb parca avea un rezervist un radpuns de la Casa de Pensii a MAI unde spunea clar ca OUG este doar pt rezervistii pensionati pana la aparitia legii 223/2015!Intrebare:D-voastra o sa actualizati pensiile sai CPS?A doua intrebare :de ce punctul de vedere al guvernului face referire la 90.000 rezervisti militari cand suntem peste 200.000 rezervisti militari?De ce si MApN-ul si toate televiziunile si Parlamentul,Guvernul vorbesc doar de 90.000 pensionari militari care vor beneficia de aceste actualizari a SG+SF?De ce si SNPPC si Sindicatul din Penitenciare interpreteaza la fel doar cei pensionati la intrarea in vigoare a lg223/2015 si d-na colonel Gheorghe Georgeta la fel ?Oare chiar toate aceste persoane si sindicate si Guvern,Parlament sunt asa slab pregatite si d-voastra aveti adevarul absolut?Dpmdv interpretarea cea mai importanta e a CPS doar ele o sa faca aceste actualizari si cand am vazut raspunsul dat de CPS a MAI pt mn e clar ca interpretarea d-voastra este egala cu ZERO!Imu cer scuze daca am deranjat dar mi-am spus punctul de vedere doar!

Claudiu Marin said...

@Ifrim
De cate ori trebuie sa mai repet, ca sa retii si d-ta, ca in anul 2024 soldele de functie la activi s-au marit cu 5%, nu cu 30%.
Art. VIII din OUG nr. 26 majoreaza intreaga solda bruta lunara cu o valoare calculata la 30% din solda de functie..
Daca solda lunara este 4000 lei iar solda de functie este 2400 lei, solda lunara creste 30% x 2400= 720 lei.
Solda lunara devine 4720 lei.

Cornelius Flavius Ifrim said...

Multumesc, Dle Claudiu Marin, cu scuze, dar astfel au aflat si camarazii despre o realitate! D

Vasile Anghel said...

Se confundă solda de funcție cu solda funcției de bază care cuprinde și solda de grad . Crescând solda de grad a crescut și solda sau salariul funcției de bază.

Cornelius Flavius Ifrim said...

Multultumesc Dle, @Claudiu Marin, deci rezultand un total de 4.833,58 lei-150 (greseala de calcul)= 4.678,58 lei! Calculul meu deci fiind validat de Dv!

akord said...

Azi "am chef" de barfa.Dar eu sunt doar ala cu copy paste...........
Na c-ati pus-o !! vin reinforcementuri
https://politicaapocalipsei.net/2024/10/30/un-profesionist-desavarsit-doamna-maria-ciuca/
................................................................................
Buey ,io va luminez.Sa votati! Daca nu acum, atunci cand?Daca nu cu el, atunci cu cine?
https://politicaapocalipsei.net/2024/10/29/nicolae-ciuca-un-ostas-in-slujba-ridicolului/

rică said...

DomnuluiClaudiu: va rog să-mi spuneți cu ce suma înmulțesc coeficientul de functie pentru a afla mai exact solda de functie, adică cu salariul minim din 2022, 2023 sau 2024 și dacă suma rezultata se mai indexează cu ceva.Fara aflarea acestei sume care se înmulțește cu coeficientul de functie, toate calculele privind actualizarea sunt în zadar.Va mulțumesc anticipat.

Viorel said...

Rezervistul. Nu pot să-ți dau un pronostic pentru că, văzând că la cele 3 jocuri o iau în mână, am trecut la vecinul de alături numit Casa Pariurilor pe jocul Polonia Multi-Multi. Aici îmi surâde norocul ca și în BD. Una mie, una-două ție. Ai înțeles ? Sper să iasă bine. Am o strângere de inimă legat de atitudinea unui partid care din 34 aflați în sală 27 au spus nu printre care și 4 neânfiația ca un cumva să atace legea la CCR.
Cineva spunea că și ce dacă, pentru că erau PSD-iști și PNL-iști majoritari. I-ai avut, dar dacă la Senat mulți dintre ei lipsesc trecând peste cuvântul / ordinul dat de primul ministru și domnul Ciucă interesați fiind mai mult de convingerea votanților în teritoriu pentru un nou mandat și stăm la mâna USR, UDMR, minorități și neânfiați ?
O să plătesc 10 amenzi a 500 lei pentru tulburarea liniștii publice, dar îi huidui și mă iau de ei oriunde îi întâlnesc.

akord said...

CFI-ule nu te supara,sau n-ai decat, dar vezi si tu ce porcarii faci pe acolo.Nu sunt nici eu matematician dar da-o dracului de treaba.Puteai sa gasesti alte semne.Ia vezi aici!
"4378,58=10,4%=4833,58" Noi intelegem da' cre' ca vrei sa-i pacalesti pe civili...saaau???

mihai said...
This comment has been removed by the author.
Claudiu Marin said...

@Liviu
Pentru rigoare, nu vorbim de o ordonanta ci de un proiect de lege.
Zvonurile despre aplicarea anapoda a legii de actualizarev au fost initiate de cei care au dorit sa compromita adoptarea legii, pentru ca ei sa bage pe turnanta proiectul lui Jianu cu extragerea soldei de grad din baza de calcul.
Uite ca unii ca d-ta au si crezut gogomania si s-au ingrijorat.
Regulile de drept, pe care nu eu le-am inventat, spun ca modificarile aduse unei legi se aplica de la data intrarii in vigoare a legii de modificare, neputand sa se intoarca retroactiv la data intrarii in vigoare a legii modificate. S-a gandit cineva sa aplice Legea 282/2023 pentru situatiile juridice anterioare anului 2015? NU!!
Nici ordonantele 59/2017 si 114/2018 nu s-au aplicat din 2015.
Chiar daca scrie intr-o lege ca se aplica anterior publicarii ei in MO, respectiva dispozitie este neconstitutionala. Asa s-a intamplat cu L 164/2001 in care s-a scris ca intra in vigoare la 01 04 2001 dar in Monitorul Oficial a fost publicata pe 04 04 2021.CCR a stabilti ca legea se va aplica de la 3 zile dupa publicarea in MO.
Daca imi permit sa spun cum se face o actualizare si sa mai si si fac calcule, o fac pentru ca eu si altii mai in varsta am mai prins asemenea actualizari pe L 164/2001 cat si in 2017 , chiar in baza L 223/2017.
Pe voi va ingrijoreaza faptul ca nu primiti, prin prima atualizare potrivit noii legi, toate majorarile de solde de functie si grad din perioada 2018-2024, asa cum le primesc cei care s-au pensionat anterior anului 2018.
Sa stii ca nu este obligatoriu sa citesti acest blog si nici sa-ti insusesti opiniile si sfaturile transmise.
Nu incerca nici sa impui aici ce citesti pe alte site-uri! Nu pari a exprima opinii juridice proprii.
Cei mai multi militari cauta acest blog pentru informare in domeniul pensiilor, informare pe care institutiile militare nu o fac.
Sa fii sanatos!

andrei popa said...

Domnule Marin va mulțumim pt multiplele explicații! Respect!

akord said...

Printre tanguieli si vaiete....
////////////////////////////////////////////////////////////
Viagra (discutie intre pacient/client si doctor)
-Doctore fa-mi o reteta pentru viagra
-Pentru nevasta sau pentru amanta ?
-Pai cum? Nu-s la fel ?
-Nu ! Aia pentru nevasta incetoseaza privirea timp de o ora
........................................................................................................
Mama ta:
Sa faci ce vrei la tine acasa,cand te-oi insura
Sotia:
Aici nu esti acasa la ma-ta sa faci tu ce vrei
..........................................................................................................
O femeie adevărată care te iubește, va sta lângă tine indiferent cât de mult o minți sau o înșeli. Mă rog... la capul tau, cu o lumânare în mână... dar astea sunt doar mici detalii.

Cornelius Flavius Ifrim said...

Informez trolii ca absolut toata lumea va primi doar si numai ce le lipseste din a ceste majorari la soldele de grad si functie, fara sa conteze anul iesirii la pensie, varsta, gradul, etc! Repet ca scrie mare si cu rosu la intrare pe topic acest lucru, in dreapta la laptop! Cum vine asta? Eu am lipsa 100% din aceste majorari, pensionat de boala in 30 Martie 1989 si iesit in limita pe 15 Noiembrie 2014, si tot atat 100% vor lua si cei iesiti in 2017-2018, daca nici 1 leu nu au primit majorari. Fie ca dupa aceasta perioada ai primit sa zic 10%, vei primi restul de 90%, daca ai primit doar 50%, vei primi restul de 50%, etc inclusiv cei care vor iesi sau au iesit in acest an, cat si orice rest care nu-l satisface cu 100% majorari. Ce e greu de inteles? Daca este unul, sau sunt 1000 de indivizi care au primit majorarile 100%, ce ghioaga calului sa mai ia in cazul asta daca a primit tot?, ca nu e pomana sa se dea iar de la capat alte majorari! E chiar greu de inteles ca de data asta nu exista discriminari la aceste actualizari mai simple decat lumina zilei? Pai, fac galci cei cu pensii de 8000-10.000-15.000 iesiti mai recent la pensie, dar maiorii si coloneii iesiti inainte de 2017, cu pensii de 2700, 3000, 3500-4500 lei si blocati cu oug 57, oug 59 si oug 114, intepeniti asa de atunci, ar trebui sa improaste cu sange blogul? Habar nu aveati, cei noi iesiti la pensie, de lacrimile si suferintele noastre, zecile de mii de procese, zeci de proteste, sute de mii de petitii, agitatiile noastre in toti acesti ani si unii va gasiti galcosi cu pretentii care ating culmea absurdului la unii, sa ma exprim ca un om manierat, desi nu s-ar merita, caci n-am primit nici un sprijin din partea voastra atatia ani, dar azi venind sa va spargeti, unii, in figuri cu pretentii aiuritoare, desi pensiile nu sunt absolut de loc de plans pe langa junghiurile si sterpele noastre de pensii! Putin respect pentru suferintele noastre ani si ani in in sir cat si de foamea si lipsurile cu care ne-am confruntat, v-as ruga, domnilor lipsiti empatie, de maniere si realism!

maiag said...

Mihai.nu te mira.in timp creierul ramane fara neuroni
Alcoolul.virsta diminuiaza neuronii
Daca ai fost apevist ai vazut ca nu toti excelau in inteligenta.armata avea nevoie si de oameni care sa.nu gandeasca dar buni executanti

akord said...

Pentru cine poarta capul la el,cel care gandeste nu altul, mi se par complete clare si concrete explicatiile lui CM
@Liviu
In afara de gargara asta grosolana,ca gargara e pur si simplu ne aratati si noua "docomentul" cu antetul MAI sau macar un link?
Sau ramanem la stadiul:"am un var care are o matusa, ce a auzit de la soacra-sa,ca i-a spus nepot-su din partea cumnatului care si el stie de la țața Frosa din fundul satului care si aia a venit de la oras si a auzit la aprozar
Nu generalizez da' nu prea m-am inselat in legatura cu "nepotii ciucani" din "pensionul otan-ist
Prea multi "parasutisti" cazuti in 🙃
Deci dom Liviu vedem si noi "docomentu' " ala??? Sau e "secret de fb" ? Sau ramaneti 🙃?
Ca pe site-ul MAI nici pomeneala de asa ceva.Apropo sunteti "politian"?
Ma felicit ca mi-am inchis contul de fb acum vreo doi ani ✌️✌️✌️

akord said...

O sa ajungem sa ne dorim ca dusmanii nostri sa fie la fel de destepti ca "natoistii" nostri
Dar nu cred ! E greu, e greu rau de tot
Si tot asa ; sa nu le placa nici sa citeasca nici sa gandeasca

Claudiu Marin said...

@rica
Se pare ca nici soldele de functie ale activilor n-au intrat pe formula de calcul din Legea nr. 153/2017
Majorarile din anul 2024 pornesc de la soldele in plata in anul 2023, solda de functie fiind tot in cuantum compus din anul 2017, majorata in perioada 2018-2023.
Voi prezenta o decizie de pensionare din anul 2022 din care se vede cum sunt calculate soldele de functie.
Oricum, nu va faceti griji, finantele stiu care sunt valorile soldelor de functie in anul 2024 pentru fiecare coeficient de functie. Nu vor pierde timp sa le calculeze in cele 30 de zile de la intrarea in vigoare a legii de actualizare a pensiilor militare..

Viorel said...

Mihai. O întrebare de bun simț. Dacă tu ești atât de deștept, de ce ți-ai scris prenumele cu m și nu cu M ? Sau vine de la m mic în gândire ?

Viorel said...

O întrebare pentru Rezervistul nerăbdător și cei care într-un fel sau altul vor vrea să comenteze.
Oare ce verdict va da CCR pe cele două OUG nr. 59 și 114 după aprobarea Legii nr. 559/2024 și cum se va aplica actualizarea soldei de funcție și grad ? Din câte știu și cred, sunt cel puțin două dosare care nu pot fi respinse ?

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Dl Claudiu Marin, afirmatia Dv confirma serioase tare ale guvernantilor in a-si face datoria fata nu numai de rezervisti, ci si de activii in plata, si asta trebuie sa le dea de gandit ca le cresc numarul de dusmani declarati, pe linie electorala, daca nu se rezolva aceste probleme restante, ca la civili! Iar activii sa se activeze in acest caz, alaturandu-ni-se luptelor sindicale, caci numai multi facem puterea si suntem auziti, nu ca aici intre noi sa ne acuzam, sa ne aratam cu degetul reciproc, cand vina se afla la Guvern! Pe de alta parte, ferma de trolli exista si actioneaza, fie ca e de la Moscova, fie ca e de la Marele Licurici sau de la mafiotii platiti, si cum apare un troll pe aici trebuie depistat si starpit, ca pe un paduche din frunte!
Mi-a venit un iz de palinca de pe blog... A cui o fi ziua lui, in fiecare zi, si nu ne spune si noua, bre, sa-l felicitam pentru hanicia de fruntaș in intrecerea socialistă din beci?

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Viorel, un psiholog ti-ar raspunde ca, cineva care nu are respect pentru numele sau si al parintilor care i l-au dat, ascunzandu-l sub pseudonime sau scriindu-l cu minuscule, este un om slab emotional, superficial si cu lipsa de respect față de sine, fara a avea vreodata pretentia sa se considere a fi un barbat puternic si de incredere, denumirea de ,,bărbată fătălău,, potrivindu-i-se excelent, niciodata Armatei noastre populane nelipsindu-i si astfel de ,,bijuterii'' de pisicoși...

rică said...

Mulțumesc d-le Claudiu pentru răspuns. Informația mea în legătură cu valoarea soldei de functie este următoarea: -contabilii jieni sunt îngrijorați ca soldele activilor sunt prea mari pentru a fi actualizate în forma adoptata de camera deputaților și se lupta pentru o forma de actualizare mai ieftina pentru Guvernul României. Se pare ca nu le-au ieșit socotelile și vom asista la cea mai ,,tare,, rezolvare a inechitatilor peste capul lui Jianu.

Marcell said...

@CFI
Ești un "monument" de plictiseală. În urma calculelor dtale cred că vei fi foarte dezamăgit. Iar psihologia...las-o și pe aia ălora de se pricep.

rică said...

Domnilor, o informație de ultima ora:
Pe 4 noiembrie se votează în Senat, pe 7 sau chiar 6 noiembrie se promulga legea astfel încât pe 10 noiembrie sa între în vigoare iar plățile sa se facă pana pe 10 decembrie atat pentru luna decembrie cât și pentru 20 zile din luna noiembrie. Se vor trimite banii chiar înainte de 8 decembrie când este turul 2 alegeri prezidențiale.

RD said...

Im cate zile poate contesta USR legea de acum din Senat? In maxim 3 zile?

Viorel said...

Cornelius Flavius Ifrimus. Treba se nasolește. Să ne rugăm (la libera alegere) și să sperăm că problema cu legea noastră se resolvă cât mai rapid. Gura târgului vorbește că marii baștani (miliardari) din SUA i-au „solicitat” domnului KWI să-l sacrifice (nu vă gândiți la altceva sau la Crăciun) pe domnul Ciucă în favoarea domnului Gioană iar dânsul să ocupe fotoliul de la Palatul Victoria. Îți dai seama cam ce guvern se formează și ce viață ne așteaptă ? Nu numai pe noi ci întreg poporul român dacă se întâmplă așa ceva ? Vorbesc de guvern și nu de președinte.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Vasile Anghel a zis ceva la ora 19.20 si ar trebui acordata atentie zicerii domniei sale, dar vad ca a fost ignorata opinia aceasta! Si observatia Dlui @Claudiu Marin este foarte importanta in apropierea, dedesubtul comentariului cu calculul la pensia mea in cifre detaliate, la ora 18.46, si cred ca nimeni nu-i profet in tara lui sa determine cu exactitate un cuantum deplin corect. E chiar foarte importanta deschiderea discutiei pe acest subiect al celor doua solde, de grad si de functie, sa nu facem calcule eronate! Un asemenea subiect cred ca ar fi extrem de util de dezvoltat in discutiile noastre. Multumesc pentru observatia pertinenta, camarade, Vasile Anghel!

vasile said...

@akord Interesant modul dumneavoastra de a raspunde la o intrebare cu o alta intrebare, care nu are nici o legatura cu ce am spus eu. Jignitor si rautacios este si modul dumneavoastra de exprimare. Mi-am spus punctul de vedere referitor la amendamentul prin care se expliciteaza prevederea legala, convingerea mea bazandu-se si pe opiniile unor persoane apropiate care au studii si profeseaza in domeniul juridic. De altfel inclusiv domnul Claudiu s-a exprimat intr-un articol anterior astfel: ,,De aceea, este bine ca se propune Senatului sa scoata sintagma" ale caror drepturi au fost deschise inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi"din finalul art. 59 ^ 1. Mentinerea sintagmei ar elimina din definitie pensiile militare care se vor deschide dupa intrarea in vigoare a legii de actualizare.,, . In acest context nu pot sa va inteleg atitudinea. Va ia cineva din drepturile dumneavoastra? V-a jignit cineva? Pierdeti ceva vital prin eliminarea sintagmei respective?

Dodo said...

@ Rica. Și de unde aveți aceasta informație,mister Rica? Sau aveți ceva din baba Vanga? Sunteți un fel de clarvăzător?🤣

Claudiu Marin said...

@RD
USR, singur, nu poate sa conteste legea inainte de promulgare . Nu are numarul suficient de parlamentari, repectiv 25 senatori sau 50 deputati.

Claudiu Marin said...

@Vasile
Interpretarea tampa ca actualizarea s-ar aplica pensiilor militare deschise inainte de 01 01 2016 scade moralul ostirii ciucane.
Ca sa nu existe nici macar o asa interpretare tampa, am apreciat demersul de a scoate din definitia art. 59 ^ 1 a oricarei limitari in timp, pentru a intelege toata lumea ca toate pensiile militare trecute, prezente si viitoare vor fi actualizate, permanent, ori de cate ori se majoreaza soldele activilor.

vasile said...

Perfect! inseamna ca vorbim aceeasi limba!

Ciucanu said...

@Claudiu Marin
Chiar este absolut necesară eliminarea din textul art. 59^1 a oricarei delimitari în timp a categoriilor de pensii care se actualizează, acum sau în viitor, pentru că menținerea actualei forme crează o nouă inechitate, indiferent de cum interpretezi finalul articolului 59^1 respectiv "ale căror drepturi au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi".
În altă ordine de idei, recomand tuturor cititorilor blogului lecturarea (cu sânge rece) a articolului de la adresa https://in-cuiul-catarii.info/2024/11/02/fiecare-pasare-pre-limba-ei-piere-21414 .
O duminică plăcută tuturor!

Leo said...

Bine a mai zis-o ieri MIRCEA
..............”Pentru a stopa revolta „vestelor kaki”, adica a rezervistilor din Romania, aservitii Puterii si intereselor straine au inventat, peste noapte, doua ONG-uri: o „Asociatie” de pupeze, care sa ne inlocuiasca la spectacolele organizate de farisei pe 25 Octombrie, si o alta care sa-i tampeasca din interior pe cei mai slabi de inger, ca proiectul 559/2024 sa nu fie votat luni, 4 noiembrie, de Senat. Ceea ce ar insemna amanarea alinierii soldelor noastre de grad/functie pentru la anul si... La Multi Ani!
Li se baga in tartacuta lenesa, unora, ca pensiile celor trecuti in rezerva dupa 2017 nu vor creste, pentru ca sunt calculate pe NET si ar fi „inghetate”. Poate pe bat! Degeaba le spui ca toate vor creste, conform formulei de calcul a fiecaruia, pe BRUT, ori pe NET. E mult mai usor sa urli si sa injuri, decat sa gandesti! ”..........

xmax said...

CCR poate fi sesizată privind o Lege în perioada dintre adoptare și promulgare, avind aspectele legislative în vigoare după cum urmează:

Potrivit art 146 din Constitutie, Curtea Constituţională are următoarele atribuţii:
a) se pronunță asupra constituționalității legilor, înainte de promulgarea acestora, la sesizarea Președintelui României, a unuia dintre președinții celor două Camere, a Guvernului, a Înaltei Curți de Casație și Justiție, a Avocatului Poporului, a unui număr de cel puțin 50 de deputați sau de cel puțin 25 de senatori, precum și, din oficiu, asupra inițiativelor de revizuire a Constituției.
Asta este scris în Lege.

Acuma vedem cine va fi împotriva noastră dupa 4 noiembrie 2024(care deja se cunosc destul de bine conform celor care au votat pentru această Lege).

Claudiu Marin said...

@Ciucanu
Pe prima pagina a acestui blog este o trimitere directa la site-ul pratzerlender-ilor si nu mai era nevoie sa indici linck-ul.
Pana acum au ratat multe focuri, inclusiv sustinerea, ce sustinere? incercarea de a ne baga pe gat draftul lui Jianu cu sa ne multumim cu extragerea soldei de grad din baza de calcul.
Acum ii trage de urechi pe cei care au sustinul dezbaterea Plx 540/2024 in Camera Deputatilor.
Ei au sustinut doar transformarea actualizarii intr-o banala indexare proportionala.
@Leo
Pe acest blog am facut de multe ori trimitere la ARMIA, inca de pe vremea in care era doar un proiect rostit la o mica televiziune.
Sustin, dar nu neconditionat, noua asociatie de pupeze, cum plastic o denumeste domnul Dogaru, pentru ca am observat ca este o noua voce, deosebita de cea a inchistatelor asociatii de rezervisti.

akord said...

@vasile
Nici nu merita sa ma obosec sa va raspund pt ca eu ma referisem la cu totul altceva aia cu "ranchiuna si ura varsovistilor" debitate pe aici....O TAMPENIE ABSOLUTA !..... adica inca una din cele multe pe care le debitati impreuna cu vali /liviu s.a.m.d.
In alta ordine de idei cititi ce urmeaza : Ar fi bine sa incepeti, chiar cu ultimul rand.N-am zis-o eu!

"mos alecu02.11.2024, 20:40
@Leon 02.11.2024, 20:20
La : "@MA, odinioara parca juristii si finantistii erau mai bine pregatiti:
Legea 164/2001 completata de Legea 479/2003, "Articolul 79
(1) Pensiile militare stabilite în baza legislaţiei anterioare datei intrării în vigoare a prezentei legi se recalculează astfel:
a) cuantumul pensiei în plată se actualizează, având ca bază de calcul solda lunară brută în vigoare la data aplicării prezentei legi, corespunzătoare funcţiei maxime exercitate şi gradului militar, avute la data trecerii în rezervă, pe baza unei metodologii aprobate prin hotărâre a Guvernului, la propunerea instituţiilor prevăzute la art. 5 alin. (1),..."".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mai exista dubii privind pregatirea fostilor juristi si finantisti???
&&&&&&&&&&&&&&&
Nu trebuie uitat faptul ca dac'atunci ar fi fost si naucii care se manifesta azi ar fi "demonstrat" ca acea actualizare ar fi trebuit a avea ca data, data l.479/2003... Pen'c'acea lege avea prevederea cu "la data aplicarii prezentei legi"!
Noroc ca pe'atuncea pensionarii militari n'aveau printre ei atita nauci!"

Claudiu Marin said...

@akord
Poti sa le transmiti vascilor ca forma initiala a art. 79 din L 164/2001 era aceasta si a fost suspendata.

Articolul 79*)
Pensiile militare stabilite în baza legislaţiei anterioare datei intrarii în vigoare a prezentei legi se recalculeaza astfel:
a) cuantumul pensiei în plata se actualizeaza, având ca baza de calcul solda lunara bruta în vigoare la data aplicarii prezentei legi, corespunzătoare functiei maxime a ultimului grad avut în activitate, pe baza unei metodologii aprobate prin hotărâre a Guvernului, emisa în termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, la propunerea instituţiilor prevăzute la art. 5 alin. (1);
b) în cazul în care cuantumul pensiei obţinut conform lit. a) este mai mic decat cuantumul pensiei în plata se menţine cuantumul pensiei în plata.
------------
NOTA C.T.C.E. PIATRA-NEAMT:
*) Conform articolului unic din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 85 din 7 iunie 2001, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 325 din 18 iunie 2001 prevederile art. 79 din Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 183 din 10 aprilie 2001, se suspenda până la data de 1 ianuarie 2002.

Rezervistul said...

Viorel....Nu știu ce va zice CCR că eu nu am capot vișiniu.... Pot doar să folosesc două zaruri...ca matale...la jocuri de noroc Nu-mi fac socoteli înainte ca apoi să mă înțepe inima... Aștept cuminte... dă doamne ca politicienii să revină la sentimente mai bune față de armată și tot ceea ce reprezintă ea pt pentru țară....mai ales că tata Putin a spus acum câteva zile că nu se grăbește cu încheierea " operațiunii speciale" în Ucraina...A declarat că o poate tine așa și 10 ani de acum încolo... că are cu ce... cică de-abia sa încălzit...pe margine

Cristian said...

Acum câteva minute, din nou, antena 3 a spus că se vor recalcula pensiile la 90.000 de pensionari militari. Ar fi interesant de știut de unde își iau ăștia informațiile și mai ales cifrele.

Retrotikitaka said...

Nu mai faceți atâta tarantula dintr-un lucru hotărât.
Nevoia de voturi fu scopul și nu cauza care a dus la promovarea unei legi în favoarea militarilor.
Când se pune în aplicare " voința politica" nu -i mai sta nimic în cale , nici PNRR, nici lipsa fondurilor , nici Ursula cu blocajele UE , contează doar ca fiecare sa tragă cât mai multe voturi din afacere.
Sa speram ca nu vor mai veni cu vreo ordonanta înainte de a le pune în plată.
Deocamdată nu mai sunt bani pentru menținerea în stare operativa a avioanelor F 16 din dotarea mapn.
O viitoare conducere politica formata probabil din tandemul Ciolacu președinte și Bolojan prim ministru sa ducă tara spre un nivel de trai mai bun pentru toată lumea. Numai ca Bolojan este un politician pragmatic și nu arunca banii pe pomeni și risipă, lucru neconvenabil pentru peeseedee în mod special
Benefice descretirile de frunți promovate de admin și " maidanezul roșu " cu expresii de genul " vascii" , " piticul securila" , sau cu mesajele incantatoare , directe si la subiect ale lui maiag.

Claudiu Marin said...

@Avianyk
Nevoia de voturi a fost si la alegerile din primavara.
Dar, pe atunci nu se coagulase alianta dintre varsovisti si ciucani, si nici nu se realiza daca nu se tragea cu ordonanta baikonour, iar bariera mediatica privind inechitatile din sitemul de pensii militare inca functiona.

Claudiu Marin said...

viorel 1067 a comentat la "Proiectul legii de actualizare permanenta a pensiilor militare va fi adoptat luni 04 11 2024 in Senat, Camera decizionala"
Acum 3 minute
Citesc si ma minunez ce se poate scrie pe acest site de catre cei ce posteaza. ,,am citit ca.......o ia ca credul". nu trebuie sa credem si noi asa ceva. Se va decide maine ce, cum, cand se va aplica pentru toti pensionarii militari. Asa spune legea, pensiile militare aflate in plata. ..........si apropo nu mai credeti tot ce spune ANTENA 3, acolo si daca o virgula se pune incorect se amplifica in ceea ce vor ei. Sa fie cu noroc maine pentru toti pensionarii militari.

Raspuns
Lasa-i domnule sa spuna azi, ca poimaine este prea tarziu.
La A3 s-a citat din Punctul de vedere al Guvernului, incropit la MApN.

Mihai67 said...

Ca să ne mai descrețim frunțile...Prin 94, în perioada când se tot dădeau tot felul de diferențe de soldă din urmă și ni se promiteau, la fel, creșteri de solde, un șef de-ai mei avea obiceiul să vină de la ședințele de comandă și să ne spună: "Mi-e și frică să vă spun cât ne vor face ăștia soldele...". În baza spuselor lui, unii colegi angajau împrumuturi, făceau cheltuieli, ce mai...trai pe vătrai. Și venea și ziua în care se plăteau soldele...Vax, nimic în plus!! Ce dezamăgire pe cei cheltuitori...Atenție la neatenție!

Retrotikitaka said...

@ Claudiu
Dețineți o buna parte din meritul promovării acestei legi. Felicitari !
Poate ar fi benefic și un indemn catre pensionarii militari beneficiari ai prevederilor legii de recompensă cu mulțumiri pe gagina de fb pentru d-na Anca Alexandrescu care a avut un rol determinant în aceasta ecuație.
Probabil legea asta va pune capăt epocii " Răzbunarea cătușelor " promovata de știm noi cine în detrimentul militarilor.
Și încă odată , nu aduce glonțul sau anul ce aduce nevoia de voturi , mai ales când unii participanti la concurs sunt la ananghie.
Mai pe inteles doar @ maiag poate explica fenomenul.

akord said...

"Claudiu Marin spunea...
@akord
Poti sa le transmiti vascilor ca forma initiala a art. 79 din L 164/2001 era aceasta si a fost suspendata."
Prefer sa aplic zicala "despre morti numai de bine 🕯️"ref la L 164 asa ca nu transmit nimic nimanui...de parca ar avea nevoie?😁

Viorel said...

Cristian. S-a referit la pensionarii MAp.N care sunt în jur de 80.000 cu + / -. Habar nu au despre structura SNAOPSN dar dau din gură ca să fie dat.

Artileristu.... said...

@Avianyc
Ai dreptate.....cu tarantula poate fi o tevatura da cu tevatura nu-i nici o tarantula

Claudiu Marin said...

avianyk
Daca este un merit, el apartine tuturor celor care au comentat sau au distribuit pe retelele de socializare sau catre institutii cele 100 de taloane cu pensii militare din luna august. Nu pot sa nu mentionez emisiunile realizate de doamna col(r) Toba Daniela cu doamna col(r) Georgeta Gheorghe, pe Canal 33, clipul realizat si distribuit masiv de doamna Ioana Ramona Bruinsseles si, desigur, emisiunile de mai mare audienta realizate de Anca Alexandrescu pe Realitatea Plus. Fara aceasta pregatire mediatica, parlamentarii PNL nu si-ar fi permis sa treaca peste capul institutiilor militare pentru a promova proiectul de lege.

maiag said...

Plac mistocariile si aluziile rafinate.asta presupune inteligenta si deskidere la glume.insultele grobiene sunt rezultatul frusyrarilor acumulate in timp
Cei nascuti saraci material si cu duhul inceraca sa epateze fiecare cum se pricepe.un sarac se simte msi bogat cand vede unu mai sarac ca el.maine e momentul bagarii fegetului in kur.cei cate stou povestea.daca ne prind cu pantalonii gairiti si fara kilotio imbulinam fara drum de intoarcere.eu cref ca in parlamentai este si seriozitatr si redpect.vs fi ok.veti citii in coiu catarii numsi abratiiscrise de un pslkovnic isteric si propagandist desuet sau comentarii de la o pupaza in devenire de influencer.pina maine recomand cilentio stampa.dupa alegeri va asigur ca melodia liberalilor va fi..

In genunki.m antorc l tine.iar al pededeejlui....te vreau linga.mine .usr va cants..adio si n am cuvinte.soer sa nucinte gornistu stingerea

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Avianyc, ca vechi postator, cu ani lungi de experienta matura pe acest blog, dintr-o generatie oropsita si crunt pedepsita de guvernanti, iti apreziez opiniile realiste de mai sus expuse!
@marcell, de ce si eu m-as plictisi sa te conving ca lumea in care traiesti este egoista si superficiala, fara respect si stimă pentru sine si numele ce-l poarta, pentru propria viata si destin? Sunt subiecte despre pensiile militare, cu mult mai interesante, utile si atragatoare... Si ca sa-ti mai tai din elan, nu ai degete cate carti de tratate de psihologie si psihopedagogie am citit in viata mea, plus cat am invatat in Sc. Militara, apoi la cursuri anuale ale c.dtilor de plutoane la Casa Armatei, altfel nu aveam cum sa stiu sa deosebesc lichelele dintre OAMENI! Sa fii sanatos!
@TUTUROR: Se va aproba absolut tot, pana pe 8-10 Noiembrie, si in Decembrie se vor da pensiile majorate! PSD, ca si PNL, nu se joaca riscandu-si alegerile in detrimentul lor, caci cartile se vor juca pana la ultimul vot, care va fi mai strans decat o rozetă rozacee la constipatie cronică! Restul sunt doar consecinte ale povestilor vanatoresti... Doamne, ajuta sa ne fie bine tuturor, absolut toti avand de castigat beneficii, raportat la tot ce se regasesc in deciziile de pensionare! O duminica superba sa aveti, onorabili camarazi!

bogdan said...

CRISTIAN ,,Televiziunile vorbesc prostii.....nu au surse cum trebuie......de unde stiu ele ca doar nu sunt in contact cu liderii de asociatii pentru a afla cifrele.....sigur au infiltrati si troli acolo,,,,,,,

Claudiu Marin said...

@avianyk @ifrim
Licenta de blogger vâsc apartine lui @Leo. I-a transmis-o sosoiul!

micutzul said...

Să țineți minte două lucruri:
1. Seriozitatea și insistența câtorva sute face mai mult decât ANCMRR;
2. E minunat dacă unii n-ar mai scrie ceva când beau!

Ioan said...

Aproape 65.000 de persoane se află în acest moment în evidența Casei de Pensii a Ministerului Apărării, dintre care peste jumătate au pensia brută sub 3500 de lei, arată statisticile oficiale.

3500 de lei este valoarea pensiei medii brute pentru vechime completă aflată în plata Casei de Pensii a MApN și aproape 60 la sută dintre pensionarii militari au pensii sub această valoare medie. Statisticile publicate de Casa de Pensii a MApN nu precizează care este cea mai mică sau cea mai mare pensie militară.

Un procent de 6 la sută dintre pensionarii militari au pensii între 7.000 și 10.000 de lei.

Aproape 2,6 la sută dintre pensionarii militari depășesc nivelul de 10.000 de lei lunar, cei mai mulți fiind foști magistrați militari sau foști aviatori.

În ceea ce privește personalul militar în

Viorel said...

SACALUL (de pe Botoșăneanul.ro)
Nov 02, 2024
Vreau să le transmit celor două doamne Lăcătușu și Oleniuc, că 99,99% dintre pensionarii militari Botoșăneni și din toată țara vor vota ÎMPOTRIVA candidaților USR în Parlamentul României (senatori și deputați) și asta ca urmare a faptului că la alegerile locale din municipiu / județ cât și în toată țara v-ați atârnat de gât pancarde pe care scria JOS PENSIILE SPECIALE, JOS PENSIILE NESIMȚITE. Înainte de toate, pensile militare sunt pensii speciale (date de Alexandru Ioan Cuza și nu de politicienii de după 1989 - https://snpp.ro/wp-content/uploads/2023/03/Material-gl.-C-tin-Nastase-PENSIILE-MILITARE.pdf) pentru că legea se încadrează în categoria legilor speciale și nu pensia. Dacă, considerați că un Colonel care a avut în subordine 500 de militari și civili de care răspundea cu funcția și chiar cu libertatea în cazul unui eveniment deosebit merită o pensie de 3.800 -4.000 lei sau Șefi de compartimente, companii, baterii mai mici decât dânsul, atunci înseamnă că nu înțelegeți realitatea și importanța Armatei României. Când în sfârșit, după 7 ani (2018-2024 / pensile militare înghețate) de petiții, audiențe, rugăminți, plecăciuni și pupături în funduri, procese în toate instanțele din România de la Tribunal, CAp., ÎCCJ, CCR, am reușit să convingem clasa politică (de nedreptatea care ne-au făcut-o) să emită un proiect de lege (la fel ca și pensionarilor civili) prin care să ni se actualizeze pensile și să se elimine inechitățile create de OUG care au modificat Legea nr. 223/2015- LEGEA PRIVIND PENSIILE MILITARE DE STAT (așa se numește), la votul din data de 29.10.2024, dintre cei 34 de deputați USR, 27 au votat ÎMPOTRIVĂ, 5 sau abținut și 2 au spus DA (cinste lor). Același lucru o să-l faceți și luni la Senat ? De ce urâți cu atâta înverșunare Armata (militarii activi și rezerviștii militari) României ? Ce ați strigat la revoluție (mulți dintre dv. erați copii sau tinerei, acum vreți funcții ca să ne decideți soarta) ? Armata e cu noi! O să câștigați probabil, dar vreau să jurați cu mâna pe biblie la fel ca noi „chiar cu prețul vieții”. Dintre noi au murit pe câmpul de luptă, prin poligoane de instrucție, la trageri, etc. Dintre dv. nu a murit nici unul nici în Parlament și nici în Guvern. Mă opresc pentru că mă critică domnul redactor șef.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Dle Claudiu Marin, m-ati uluit! Chiam m-am zapacit auzind niste chestii aproape fantastice! Bine, ok, insa regret ca nu s-a preluat caracterul unic, moralitatea deosebita, omenia, verticalitatea si marele suflet de aur a lui @Leo!

Leo said...

@Dragă Claudiu ,
așa este precum ai spus ș ia fost validată și des utilizată de Dragul nostru H , care ținea la amândoi, eu făcându-i cunoștință cu șoșoiul de db , după ce noi ne-am găsit cunoștințe comune la recea de vl.
Dar de unde ai știut asta ?

Marcell said...

@Viorel
În teritoriu, cu atât mai mult la Botoșani, politicianul local nu gândește cu capul lui, face ce i se dictează de la centru. Altfel... zboară. Sunt județe unde, pe baza unor rezultate foarte bune obținute în alegeri, politicienii locali cu tupeu și curaj, au știut să-și revendice locul fruntaș în partid, implicit să atragă fonduri, să pună în funcțiune proiecte și să aibă realizări semnificative și pentru comunitățile respective. La ce procentaje are psd ul de ani și ani de zile, județul Botoșani trebuia să arate ca o floare, bașca dezvoltare, infrastructură, locuri de muncă bine plătite și toate cele. Însă când ești condus de mămăligi, rămâi la mămăligă și glod. Revenind la usr, oricum sunt cantitate neglijabilă și vor fi și mai și. Să sperăm. Că mare boală au pe noi.

Claudiu Marin said...

@Leo
Cum de unde stiu?
A ramas scris pe blog si in adresa blogului.

akord said...

Am si eu un vis: USR<5%
Stiu ca-i greu,foarte greu, ma multumesc si cu un 7% ,dar daca nu acum, poate data viitoare peste 4 ani.Pastrez sampania pentru atunci daca n-o fi sa fie acum.Unde traiesc eu din antipesedisti "inraiti" am devenit cu totii anti USR si mai inraiti
"Multumim"! Allen Coliban pierzator de frunte si un nimeni incepand cu 01.11.2024

Cătălin said...

@ claudiu marin, NU ZI HOP, PANA NU SARI PARLEAZU! Mai este mult pana departe. Calculele le facem fiecare si dumneata ca SPECIALIST, dupa promulgarea lui L559/2024 de catre cel cu 8 case.

maiag said...

Nici o masa fara pAine.nici o postare fara comentsrile luicornelus

La un moment dat devii plictisitor
Pamfletevdev2 bani cate nu tr fac sa raxi mivi fsca ye gafila vineva in talpa
Mereu fifica pe vineva in slavi dsu injura ce apucs.omileee scrieno vsrte ca sivi nu e cenaclu loyral de talentr
Svopul blogului e altul
Nemultumitea ta vednica po fi frisyranta pt unio

Cătălin said...

@ claufiu matin daca vrei sa recunosti acum cateva topicuri despre actualozare ai recunoscut ca exista riscul ca cei pensionati incepand cu 2016, sa nu beneficieze de actualizare.
PS: Daca esti un om corect ai sa publici acest comentariu

Andrei said...

Observ, din comentarii, multe încercări de deturnare a acestui proiect de lege care, cu toate neajunsurile sale, ajută toți rezerviștii beneficiari ai Legii 223/2015. Singura vulnerabilitate față de forma votată de Camera Deputaților ar fi aceea că există posibilitatea ca noii pensionați, după promulgarea Legii 559/2024, să nu beneficieze de prevederile actualizării automate a soldelor și salariilor de funcție. Totuși, eu cred că ar trebui să existe o prezumție de bună-credință.

În cazul în care modificările la lege trec și vine avizul cerut de Senat pentru intrarea la vot, înțeleg că, dacă există diferențe între formele adoptate, proiectul se poate trimite la Camera Deputaților pentru reaprobare în forma propusă de Senat. Acest proces ar putea dura ceva timp, dar este posibil de realizat.

Odată aprobată prin cele două camere, singurul care mai poate trimite legea la CCR ar fi președintele Iohannis, ceea ce ar afecta PNL-ul, partid care, prin acțiunile sale de până acum, a încercat să recupereze voturi care se duceau spre Simion și AUR, atrăgându-le către Ciucă și PNL. Prin urmare, șansele de sesizare a CCR sunt reduse.

Astfel, sunt șanse ca, până pe 10 decembrie, cel târziu pe 10 ianuarie, să beneficiem de prevederile Legii 559/2024. Acest lucru nu înseamnă însă că vom beneficia automat și de actualizarea cu rata inflației de 10,4%. Fără o garanție clară (care ar trebui obținută de asociațiile reprezentative ale cadrelor militare în rezervă și retragere de la guvern), este posibil ca, după ce PNL și PSD își ating scopul electoral, să uite de actualizare, așa cum a procedat și Cîțu acum câțiva ani.

Închei spunând că optimismul este o formă de politețe. Și că, dacă reușim, toți cârcotașii ar trebui să își pună cenușă în cap și să pună acatiste (de sănătate) pentru cei care au acționat în favoarea acestei actualizări – inclusiv pentru administratorii acestui blog.

Cătălin said...

DOAMNE AJUTA! EU SUNT PRIMUL CARE ÎI VOI MULTUMI LUI CLAUDIU. DAR UN LUCRU VREAU SA STIE DESPRE MINE, L-AM PROMOVAT PESTE TOT INCLUSIV LA ANCA ALEXANDRESCU. IAR TOPICUL CU CUPOANELE ISI VA ATINGE SCOPUL SPER SI DATORITA MIE. MULTA SANATATE CLAUDIU MARIN! SA FIE INTR-UN CEAS BUN SI SA AI DREPTATE!

Artileristu.... said...

@CF Ifrim
Domnul Ifrim aveti dreptate....n-are Marcell atatea degete ca-l cunosc...e infanterist si-a uitat sa arunce grenada cand i-a scos cuiul

Randoom said...

neomarxistii de la usr au avut noroc ca au intrat in parlaemntul european facand 8,1%(aveau nevoie de minim 8% fiind o alianta) la limita.Pacat ca la alegerile astea nu intra ca alianta ca faceau sub 8% si ratau intrarea in parlament.

AdinaS said...

Este posibil ca atunci când se refera la 90.000 militari sa se gândească doar la cei care într adevăr vor câștiga substanțial la actualizare. Cei pensionați în ultimii ani nu vor obține sume foarte mari chiar unii vor ieși pe minus pentru ca eventualele diferențe au fost deja acoperite prin indexarea cu 13.8% din ianuarie. Vad ca se explica în fiecare topic de n ori ca de lege vor beneficia toți nu știu de ce tot se repeta aceeași întrebare la nesfârșit și disperare. Cei ieșiți dupa 2022 au solda de funcție aproape de acea actuala doar cea de grad e mult mai mica dar repet a fost recuperata prin indexare. Nu trebuie sa fii mare matematician sa iti dai seama. Singura problema cu formularea respectiva a articolului 59 indice 1 este ca în formularea adoptata în Camera Deputaților se poate interpreta ca se aplica doar celor pensionați pana în prezent și nu celor care se vor pensiona de acum încolo atunci când va interveni vreo noua actualizare. Dar s a clarificat prin amendamentul propus în Senat.

Vasile Anghel said...

Dacă la parlamentul european procentul minim este 8%,ar trebui și la noi să fie același procent minim.Să terminam cu sateliții, care mai mult încurcă, exemplu fiind UDMR care este contra propriilor votanți din armată și poliție.

Randoom said...

Dupa 7 ani de hotii inimaginabile facute impotriva celor pensionati inainte de 2017(fiecare pensionar a pierdut in medie intre 20 mii de euro si 60 de mii de euro in ultimi 7 ani,bani pe care nu o sa ii mai vada niciodata) ar fi chiar culmea sa reclame la CCR cineva legea asta.Pentru mine cei din justitie oricum sunt niste pro$$stituate ieftine.Dupa ce ca au respins pensionarilor militari in ultimi aproape 14 ani absolut toate cererile(in timp ce lor isi aprobau toate maririle de salarii),acum vreo 2 ani mai si dadeau o declaratie publica dezgustatoare si lipsita de orice bun simt(dupa oprobriul legat de faptul ca au pensii uriase cei din justitie,lucru adevarat) in care spuneau ca de ce vorbim de pensile lor ca uite, militarii sunt mai multi si bugetul lor este mai mare.Cum sa dai o declaratie publica in asemenea fel?Adica publicul te intreaba de ce aveti pensii de 10 mii de euro pe luna si tu spui ca militarii sunt mai multi(da,doar ca militari au pensii de 600-1000 de euro majoritatea).In fine,daca gaseste cineva linkul respectiv ar fi frumos daca l-ar publica aici sa vada toti ce parere are justitia hoata despre militari si de ce s-au pierdut toate proceselein ultimi 14 ani(ca in ianuarie 2011 a inceput "vanatoarea" de militari si dezastru pentru militarii pensionari).

Randoom said...

@vasile anghel,la parlamentul european nu este pragul de 8%,dar usr a mers cu alianta(cu orban si inca un fripturist cu parti de buzunar) si in cazul asta nu este 5% ci 8%. Exact asa este si in Romania, doar ca neomarxistii de la usr acum au decis sa mearga singuri deci au nevoie de doar 5% si nu de 8%.p.s.:udmr oricum si-a trantit o lege(acum multi ani,au fost prevazatori),care spune ca daca au macar 20% in 4 judete,nu au nevoie de 5% national pentru a intra in parlament. de aia nu o sa scapam pana nu se abroga legea aia cu 20% in 4 judete.

Viorel said...

Vasile Anghel. Tu citești subiectele blogului și comentariile noastre ? Ia uită-te par example la subiectul din data de Marți, 29 octombrie 2024 intitulat: Cum au votat partidele legea actualizarii pensiilor militare ? Cel puțin UDMR-ul a avut bunul simț și s-a abținut. Dar ce te faci cu partidul de românași care au votat NU (împotrivă / 27 capete).

RD said...

Eu am mai scris că toate pensiile vor fi plafonate și să vedem dacă cei neplafonați vor avea cuantumul în net mai mare decât cel de acum. Claudiu Marin zice că nu vor fi plafonați cei neplafonați, eu spun invers. PSD stă la colț, abia așteaptă să fie declarate mai multe puncte neconstituționale de CCR. Și apoi să dea vina pe PNL și reprezentanții sindicatelor.

Marcell said...

@AdinaS
Cred că sunteți în eroare. Între mine, ieșit cu 02.01.2022 și similarul care iese în 2024 este o diferență de minim 30%. Nicicum cele două indexări prinse de mine (5,1 și 13,8) nu acoperă diferența asta, niciodată. Numai la grad ar fi de recuperat vreo 900 lei.
@Artileristu
😀😀😀N-ai cum să mă cunoști. Bați și tu câmpii, asta e. CFI degeaba citește cărți dacă nu reține chestii utile din ele și face afirmații doar ca să pară citit când de fapt vorbește prostii. Vă înțeleg, de la o vârstă te plictisești și vrei să pari ceea ce nu ești, poate ceea ce ai fost cândva, cine știe...😏

stefan tst said...

Doresc sa facem putina istorie si-mi aduc aminte de ziua cand am primit decizia de recalculare a pensiei trecute pe calculul contributiv de boc ,pe nou aparuta lege 223 data in 2015 cu concursul lui oprea si clasicul scandal .Pe masura ce parcurgeam continutul deciziei am fost surprins de termenii folositi ( cuantum compus al soldei de functie ,cuantul actualizat ,cuantum al functiei de baza ,etc ) ,fata de forma initiala -SG+SF ...+ simplu ,usor de inteles ,verificat .Ma gandeam ce minte a conceput acesti termeni si de ce ? Parerea mea este ca au fost concepute astfel bazindu-se pe prevederile legii si pe modul cum vor putea pe viitor sa fenteze aplicarea legii pentru militari ,asa cum au facut-o incepand din anul 2001 !!! Asa cum a-ti mentionat ,valoarea soldei de functie din anexa legii 153 /2017 nu a avut evolutia precizata in lege ,maririle fiind facute prin indexari la cuantumul compus af functiei !Abia acum in anul 2024 ordonanta 26 a marit distict solda de grad ; solda de functie primita de activi astazi nu stiu daca a ajuns la valoarea din anexa la L153 ,de unde si singtagma ,,proportional cu cresterea medie a valorii ,, folosita pentru actualizare .Aceleasi minti ticluesc orice pentru un rezultat cat mai economic ,sa zic asa .Toate cele bune .

Viorel said...

Marcell. Nu fi „tâlhar” prin omisiune. Citește din nou art. VIII pct. (2) din OUG nr. 168/2022 unde te încadrezi dumitale și o să constați că deși mică, ai mai primit o indexare suplimentară pe lângă cea de 5.1%.

Artileristu.... said...

@Marcell
Fiind botasanean de al meu nu-i imposibil sa ne fi intalnit vreodata in viata dar ce am scris eu s-a vrut doar un raspuns la "rautacismele" lui CFI. Sunt sigur ca el a inteles asta

Marcell said...

@ Viorel
Știu foarte bine ce-am primit. Am ieșit începând cu 02.01.2022, am mai spus de vreo două ori. Deci "aia mică" n-am luat-o. Și până la tâlhar...e cale lungă
@Artileristu
Deloc imposibil 😏. Nu sunt infanterist, am fost vecin cu ei 😏😀. Personal am respect pentru CFI dar mai trebuie "trezit" din când în când, atunci când o mai ia dârla.😀

florin13 said...

Domnule administrator va urmăresc cu interes temele puse în discuție, foarte interesante și de actualitate. Totuși poate limitați intervențiile obositoare ale domnului Ifrim care nu spun nimic și sunt foarte plictisitoare

Rezervistul said...

Maiag...Te urmărim cu interes dar fă ceva cu calculatorul ăla....nu se înțelege mai nimic.. parcă scri in " malgașă"

Viorel said...

Marcell și Artileristu. Având în vedere că sunteți mai mici în vârstă (nu contează între noi gradul și funcțiile avute la trecerea în rezervă / deocamdată) decât mine (reiese din comentariile voastre) și findcă ați afirmat că sunteți din BT (nu țigări bulgărești), dați câteva detalii ca să văd dacă vă recunosc. Marcel s-ar părea că a fost coleg cu mine după care a tăiat-o la SRI. Artileristul s-ar părea că este de la Dn.Art. condus de Col. SL apoi de Titi care s-a pensionat forțat pe motiv de încălcare a directivelor de partid. Hai, curaj.
Marcell. Am pus tâlhar în ghilimele. Contează ceva pentru tine ? Cât despre indexare ai luat 5,1 plus indexarea suplimentară (mică, ca procent, la ea m-am referit).

Viorel said...

florin 13. Nu te obligă nimeni să le citești. Lasă omul să se bucure de viață.

akord said...

@florin 13
Nu poti cere asa ceva adminului.Nimeni nu poate cere.Faci blog"propriu si personal 😁" si acolo faci ce vrei....
Eu aplic "tactica" mea de ani de zile.Cand vad "CFI" dau scroll pe randuri cu maxima viteza.Stiu ca-mi pierd timpul altfel CFI-ul are si el rolul sau,invarteste....
Eu o aplic p'aia cu "vobeste singur ca televizorul" De ani si ani procedeaza asa si gura nu i-o astupa nimeni.Ba da ...ceva la un moment dat, dar e valabil pentru toti
PS Si daca vrei sa se afle un secret spune-l cefei-ului.Treaba serioasa ce mai....😁

Marcell said...

@Viorel
Afirmativ 😀. Ei, mare curaj. Mai avem și de-ăla, probabil îți amintești că am venit la Bt de la Bacău, de la băieții ăia cu berete vișinii 😏. Chiar nu știu nimic de nicio indexare suplimentară, o fi fost, habar n-am. Știu doar de cele două indexări, din 2023 și 2024. Și nu-s supărăcios, nu-i bai. Să fim sănătoși și să se termine cu bine tărășenia cu actualizarea, asta contează. Cu toate că mie încă mi-e greu să cred...

xmax said...

Pe Senat avem: 20 senatori USR
Pe cDep avem: 40 deputati USR

Asta înseamnă că nu prea au șanse de a contesta la CCR acest act normativ, numai dacă vor convinge și alți senatori sau deputați din alte bărci, să se asocieze cu ei.

Oricum am privi aceste aspecte, fără a intra în polemică politică cu cineva, este ANORMAL să ajungem în această situație murdară, să ne cerem dreptul nostru CONSTITUȚIONAL, deoarece niște analfabeți funcționali ”LOV respectiv 20-20” și-au bătut joc de polițiști și militari, la comenzi politice!!!
Să le fie rușine.

Cît privește cît și cum vom primi, dacă vom primi actualizare PLUS indexare, este bine venit, indiferent în ce ERĂ am ieșit la pensie (înainte de 2017 sau după 2017). ECHITATEA va trebui să o privim în ansamblul ei cu bune și rele, fără să ne jignim între noi, așa cum am fost jignit eu personal cînd am spus de ”sacii” respectivi. Trebuie să avem decența și bunul simț, iar dacă nu suntem în stare, indiferent de ce grad am avut, (poate unii pe bază de căprărie au fost mari șefi), atunci ne merităm soarta!
Obiectivul nostru este de a clarifica, rezolva și finaliza acest proces de ACTUALIZARE, prin eliminarea tuturor inechităților, chiar dacă cei ieșiți după 2017 nu au primit acei ”saci” mai mulți sau mai puțini.

Eugen Bărbat said...

Prea mulți au vorbit rău intentionat , să se dea mari ! Aștetati normele de aplicare , apoi vorbiți în cunoștință de cauză ! Sper să ne fie mai bine în curănd !

maiag said...

Multumim din inima partidului.vad ca cel care detine blogul ...IN COIU CATARII are adepti si fac propaganda negativista.Nu exista o paternitate exclusivista.a fost un efort comun si complex cu rezultat corect.cel putin avem satisfactia ca dusnanu a recunoscut vina.nu cred ca cineva va indrazni sa puna piedici.nu mai lansati presupuneri.a xis cineva de norme?nu inventati.bine ca nu au skimbat trmenul de aplicare.pina pe 24 va fi promulgata.sanse minime de contestarefiind procedura de urgenta termenu de contestare e 2 zile.sper sa apara ce am scris fara greseli ca ma penalizeaza unii literati
Am convingerea ca vor fi si nemultujiti.e lege de actualizare.nu de marite.sa fim sanatosi.viata lunga tuturor.
Fiind

maiag said...

Multumim din inima partidului.vad ca cel care detine blogul ...IN COIU CATARII are adepti si fac propaganda negativista.Nu exista o paternitate exclusivista.a fost un efort comun si complex cu rezultat corect.cel putin avem satisfactia ca dusnanu a recunoscut vina.nu cred ca cineva va indrazni sa puna piedici.nu mai lansati presupuneri.a xis cineva de norme?nu inventati.bine ca nu au skimbat trmenul de aplicare.pina pe 24 va fi promulgata.sanse minime de contestarefiind procedura de urgenta termenu de contestare e 2 zile.sper sa apara ce am scris fara greseli ca ma penalizeaza unii literati
Am convingerea ca vor fi si nemultujiti.e lege de actualizare.nu de marite.sa fim sanatosi.viata lunga tuturor.
Fiind