Powered by Blogger.

Friday, November 08, 2024

Documentul care arata ca termenul de contestare la CCR a expirat pe 06 11 2024, orele 24,00. Proiectul este trimis la promulgare

157 comments

Din document observam ca presedintele Senatului a inaintat pe 04 11 2024, imediat dupa adoptarea in Senat, spre Camera Deputatilor, conform procedurilor parlamentare, proiectul legii de completare a Legii nr. 223/2015, pentru indeplinirea procedurilor prevazute in art. 15 al Legii nr. 47/1992, respectiv trimiterea proiectului spre promulgare, daca, in timp de 2 zile, nu se exercita dreptul de sesizare a CCR.
Termenul de 2 zile incepe sa curga din ziua urmatoare, pe 05 11 2024, si expira la sfarsitul zilei de 06 11 2024.
Avocatul Poporului si-a exercitat tardiv dreptul de a sesiza CCR, pe 07 11 2024.
In mod normal, CCR ar trebui sa respinga ca tardiva sesizarea Avocatului Poporului.
Pe data de 07 11 2024 Camera Deputtilor a trimis proiectul la promulgare. 
Vezi pozitia 14 din documentul Camerei Deputatilor!

14.Pl-x 540/07.10.2024Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat07.11.2024
Dupa cum vedem in lista proiectelor de lege ajunse la promulgare, Plx 540/2024 a ajuns la pozitia 14, pe data de 07 11 2024, cu doua zile dupa ce fusese trimis in asteptare, pentru exercitarea dreptului de sesizare a CCR.
Data de 07 11 2024 nu poate fi si o data in care presedintele are drept de sesizare a CCR si de promulgare, dar si o data in care Avocatul Poporului poate exercita dreptul de sesizare. 
Avocatul Poporului putea sesiza CCR anterior datei de 07 11 2024, timp de 2 zile, pe 05 si 06 11 2024.
Pe 17 12 2024, CCR nu poate sa constate decat ca sesizarea este formulata in afara termenului de 2 zile prevazut de art. 15 al Legii nr. 47/1992. S-a  suprapus peste o data in care doar presedintele mai putea sesiza CCR.
Sesizarea CCR pare a fi o operatiune de intarziere a aplicarii actualizarii pensiilor militare dincolo de Anul Nou.

 




157 comments:

Liviutatarush said...

Tot o sa fie necesar un termen ca sa judece daca a fost depusa in termen contestatia! Si la cum dau in branci aia de la CCR, poate sa treaca si un an de zile, daca nu doi!!! Asta e! Punem cruce!!!

Nemo said...

Trăiască partidu, votațil în continuare.

Margarit Fernand said...

In Decizia 607/2018, CCR s-a pronuntat ca daca se depaseste termenul reglementat de art 15 din Legea 47/1992, dar sesizarea se face in interiorul termenului de promulgare de 20 de zile, sesizarea este admisibila

RD said...

Și la OUG 59, CCR a decis ce a vrut. Așa că..

VALYCA2010 said...

Ce mai tura vara,suntem răniți ,suntem dezamăgiți de acești pași care ne îndepărtează de multele speranțe deșarte!Asta e realitatea ,cale de întoarcere nu mai este!

Liviu PO said...

Sunteți în eroare.Termenul de 2 zile se referă la perioada în care trebuie trimis la CEI ÎN DREPT în a sesiza CCR.Aceștia pot sesiza CCR atâta timp cât legea nu este promulgată...Credeți că Renate nu a primit verde de la Cotroceni?Nu cred...

Claudiu Marin said...

@Liviu Po
D-ta nu vezi ca legea a ajuns de ieri la Cotroceni, pentru promulgare?

farul said...

DECIZIA nr. 607 din 27 septembrie 2018 " Având în vedere însă că sesizarea Curții s-a realizat înainte de promulgarea legii, în interiorul termenului de 20 de zile, prevăzut de art. 77 alin. (1) din Constituție, sesizarea astfel formulată este admisibilă." Asta e. Totul a fost facut cu premeditare.

bilbaoromelo said...

de unde stiti ca ajuns legea la promulgare ??

Inginerul said...

Legea adoptată în procedură de urgență se comunică unor instituții printre care si avocatul poporului, cu 2 zile înainte de a fi timisă la promulgare. Deci trebuia să existe o dată stabilită când se trimite la promulgare, nu stiu unde, în ce document, iar cine voia să conteste, trebuia să o facă până la acel termen. Acum nu știm data stabilită pentru trimiterea la promulgare, și când s-a trmis legea la avocatul poporului, ca sa vedem dacă s-a incadrat.
Dacă nu s-au încadrat, au greșit ca fraierii, însă dacă nu intervenim cu avocat sau ceva, ne vor fenta, chiar dacă au greșit.
Și Johannis e în postură dubioasă, cu o lege trimisă la promulgare (dacă într-adevăr a fost trimisă, cum aud pe aici) dar în paralel contestată la CCR.

Paul Puiu said...

AVOCATUL POPORULUI IN EROARE GRAVA CU PRIVIRE LA OBIECȚIA DE NECONSTITUȚIONALITATE A PLx 540/2024 privind modificarea Legii 223/2015 - pwensii militare.
Temeiul invocat de Avocatul Poporului e art. 15 alin 2 din Legea 47/1992 privind CCR1.

”Articolul 15
(2) În vederea exercitării dreptului de sesizare a Curții Constituționale, cu 5 zile înainte de a fi trimisă spre promulgare, legea se comunică Guvernului, Înaltei Curți de Casație și Justiție, precum și Avocatului Poporului și se depune la secretarul general al Camerei Deputaților și la cel al Senatului. În cazul în care legea a fost adoptată cu procedură de urgență, termenul este de două zile.”
Argumente
1) Obiecția de neconstituționalitate a fost depusa la 07nov.2024, împotriva proiectului de lege PLx 540/2024, care a fost votat in Senat, în procedură de urgența, in data de 04. nov.2024. CCR nu a are competenta de a se pronunta asupra obiecțiilor de neconstituționalitate formulate impotriva proiectelor legislative.
2) CCR se prounuță înainte de promulgare, doar daca obiecția priveste legea si nu proiectul. In cazul de față Avocatul Poporului a formulat obiecția impotriva proiectului ( PL x 540.2024) si nu impotriva Legii 559/2024 adoptată in Senat, in procedura de urgenta in 04.nov 2024. Deci, obiecția e inadmisibilă.
3) Dacă obiectia Avocatului Poporului ar fi fost impotriva Legii 559/2024, ADOPTATA IN PROCEDURA DE URGENTA, aceasta trebuia depusă În doua zile de la adoptare, deci, cel mai tâarziu in data de 06 nov. 2024. Numarul de inregistarea a Obiecției la Avocatul Poporului este 37456 din 07 nov. 2024. Numarul de înregistrare la CCR este 10471din 07 nov. 2024. Prin urmare, chiar dacă ar viza Legea 559/2024, Obiectia Avocatului Poporului e tardivă. In ambele situații - inadmisibilitate sau tardivitate, CCR nu poate decât sa respinga Obiecția, pe INADMISIBILITATE... sau TARDIVITATE...
Pe de alta parte, Iohannis trebuie să promulge legea in forma adoptată de Senat și nu poate invoca Obiecția Avocatului Poporului pentru simplul motiv că Obiectia e cu privire la PLx 540/2024 și nu cu privire la Legea 559/2024. Iohannis are 20 zile pentru promulgare. Dacă după 20 zile nu o promulgă, legea se considera promulgată tacit și se publica in monitorul oficial.

Liviu PO said...

@Claudiu Marin
Da,văd că a ajuns la Cotroceni,dar a ajuns și la Av.P.,care putea până la promulgare să facă nefăcuta...

Marcell said...

@Claudiu Marin
Nu înțeleg de ce tot dați speranțe deșarte unora care vă cred și reîncălziți iar ciorba asta de s-a acrit rău de tot, tot la gunoi va ajunge. Totul era ok, bine pus la punct (și în opinia dv), urmau să intre banii pe card, calcule și etc și hop, s-a destrămat visul. Pentru că asta rămâne: doar un vis. Pare-se, chiar irealizabil.

Adrian71 said...

Bomba de sub PNRR: Legea pensiilor militare încalcă principiul ireversibilității reformelor aprobate, ceea ce duce la pierderea automată a banilor. Deja primiți...false vorbe...nu vor cei de la UE...

QSA? said...

Dacă Legea Nr. 559/2024 a ajuns la KW
pentru promulgare, sesizarea Avocatului Poporului la CCR nu mai are nicio valoare.
În opinia mea CPS-URILE trebuie să aplice L.559/2024. Punct!
Dacă vor emite Norme de aplicare CPS-URILE)
, este altceva.
În opinia mea, actualizarea celor două solde implică și actualizarea celorlalte elemente ale bazei de calcul. Este doar o părere. Asta este democrația!



lemente de calcul ale

valy said...

05.11.2024 depunere la Secretarul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constitutionalitatii legii

vasile said...

LEGEA 35/1997, art.13,litera e : avocatul poporului ,, poate sesiza Curtea Constituţională cu privire la neconstituţionalitatea legilor, înainte de promulgarea acestora;,, Deci termenul este pana la promulgarea acestora. Termenul de 2 zile este cel in care secretariatul parlamentului trebuie sa transmita printre altii si avocatului poporului legile adoptate in regim de urgenta. Deci totul este in regula!

Rezervistul said...

Admin.... Păi atunci ce mai așteaptă Mutu? Să termine de vorbit cu Orbu...de vorbit la Budapesta? Am înțeles că poate semna documente și la distanță folosind semnătura electronică și bineînțeles STS ul....

luchy19 said...

Chiar azi dimineață îmi spunea soția unui coleg că acesta a avut un mic preinfarct, acum nu știu dacă cele întâmplate ieri cu sesizarea are vreo legătură, dar sunt militari pensionari bolnavi și astfel de știri îi pot afecta grav....

valy said...

05.11.2024 depunere la Secretarul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constitutionalitatii legii. Se pune din ziua când a ajuns la Secretarul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constitutionalitatii legii. Deci este în termen.

vasile said...

Termen la ccr : 17.12.2024

valy said...


bilbaoromelo
legea se află pe saitul presedentiei.

Gerispring said...

Vuvuzelele coaliției care tot timpul sunt pe televiziuni ,sunt acum inexistente.Nu vezi și nu auzi una abordând subiectul pensii militare av.poporului.ccr.....aceasta tăcere este un raspuns
Totul pute a blat și a nesimtire

Adrian71 said...

După atâtea și atâtea nebunii , mai vine una ...luni ne întra pensia pe card.bravo pe 11.11
2024...

Brenda said...

Dar a primit cineva azi in vreo bancă ,că ăștia sânt capabili de orice

micutzul said...

Cu părere de rău dar sunt de acord cu Liviu! Pentru proiectele trecute în procedură de urgență acele două zile reprezintă termenul de înaintare celor prevăzuți în lege!


Acum vreau să mă adresez celor din parlament, guvern, MApN, etc :
În SUA a fost ales președinte Trump. Poziția acestuia cu privire la NATOeste cunoscută și este clar că statele vor trebui să aibă grijă să ridice capacitatea de apărare atât prin investiții, buget, mai mari cât și în ce privește resursă umană. Este clar pentru orice om cu pregătire militară că în cazul în care România este atacată un EVENTUAL sprijin militar constând în tehnică și personal ar ajunge pe teritoriul nostru cel mai devreme după 30 de zile! În cazul unui atac al Rusiei vă întreb pe unde ar putea veni acest ajutor dacă luăm în considerare poziția cunoscută a lui Victor Orban, poziția Serbiei față de Moscova sau faptul că Ucraina este deja în război cu Rusia ?
Potrivit manualului ai nevoie de ,,x" zile ( nu spun deoarece reprezintă un secret) Pentru a mobiliza armata , a încadra unitățile și a pregăti minim personalul! În toată această perioadă este logic ca Rusia să lovească puternic din aer , naval și terestru fortele militare active! Nu o să vă dau procentul care dispare din armată activa în primele două săptămâni de conflict! Concluzia este că la EVENTUALA sosire a trupelor NATO armata o să aibă mai mulți militari veniți din rezervă decât activi !
Mă uit și eu ca zecile de mii de rezervisti pe declarațiile de avere ale avocatului poporului, judecătorilor și în special ale celor de la CCR, ale parlamentarilor , miniștrilor și apoi mă uit la suma înscrisă pe cuponul meu de pensie , ofițer superior care am avut ca activ tot felul de interdicții și acum în rezervă primesc 3450 lei!
Și atunci , văzând sumele voastre și suma mea îmi pun două întrebări:
1. De ce să lupt eu pentru voi?
2. Voi sunteți normali la cap?

Adrian71 said...

Guvernul constată că legea să devieze România de la traiectoria de deficit bugetar ce urmează a fi stabilită prin decizia Comisiei Europene. Ea ar putea avea, astfel, implicații asupra măsurilor fiscale de austeritate ce au fost deja elaborate și a ajustărilor necesare.

Dacă legea intră în vigoare, majorările făcute celor vizați sunt obligatorii, întrucât un drept de acest fel odată câștigat nu poate fi retras. Altfel, rezerviștii afectați se vor adresa instanțelor și vor câștiga.

Adrian71 said...

Renate Weber se afla in concediu de odihnă și nu s-a făcut nici o formă legală de întrerupere a concediului!In aceste condiții nu avea dreptul sa semneze contestația!
A fost chemată la guvern (I s-a trimis mașina sa fie adusă) și sub amenințarea ca nu i se reînnoiește mandatul i S-a cerut să conteste legea la CC.
A venit la birou și a lucrat în secret,doar cu o persoană de la Dep.Juridic, fără consultarea adjuncților sau a consilierilor ,a întocmit lucrarea,a semnat-o (ilegal) și a trimis-o la Curtea Constituțională,dar după expirarea termenului de două zile!
Guvernul (primul ministru) l-a presiunea ministrului Boloș,a dat dovadă de o ipocrizie fără margini,ca după ce an inițiat votarea legii in Parlament, să acționeze deliberat pentru anularea ei!!
Rușine;așa ceva este de neconceput!

AdinaS said...

Stimați colegi eu una ma pricep destul de puțin pe partea legala dar ma tem ca cele legate de termenul de depunere a contestației semnalate de colegi sunt adevărate. Termenul de doua zile se refera la punerea la dispoziție a legii pentru contestare si nu la sesizarea CCR. Acum singura problema pe care o vad este într adevăr ca sesizarea se refera la proiect și nu la legea adoptata asta și pentru ca a fost redactata din timp și au omis sa o corecteze. Poate fi eroare materiala dar numai CCR poate decide asta sau nu. Înțeleg ca termenul de judecare este 17.12 cum a scris cineva mai sus. Președintele nu poate sa o promulge pentru ca din momentul depunerii sesizării termenul de 20 de zile se suspenda. Și după cum s au înlănțuit treburile nu va face nimeni nimic. Vom vedea ce zice CCR dar sunt slabe șanse dacă e sa fim realiști. Chiar aici pe blog s au tot discutat ca sunt ceva probleme dar ele nu s au rezolvat și asta este rezultatul.

Liviutatarush said...

Termen la CCR 17.12.2024! Alt presedinte, alt guvern, alt parlament!!! S-a dus definitiv!!!

avianyc said...
This comment has been removed by the author.
Arfy said...


Hari Bucur-Marcu
Degeaba tot spun eu că pensiile militare de stat nu sunt pensii speciale, ci pensii de serviciu, de asigurări sociale (venit acordat pentru supraviețuire), plătite direct de la bugetul de stat, pentru militarii care au servit activ în forțele armate, un număr suficient de mare de ani.

Senatul condus de un fost șef al Statului Major al Apărării (care este și președintele partidului ce a promovat inițiativa legislativă) a votat un proiect de lege despre „pensiile militare de stat”, în care acestea devin pensii speciale, acordate nu numai militarilor de carieră îndelungată, ci și „polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației peniteciare”.

Pensii care nu se calculează în procente doar din soldele militarilor, ci și din salariile nonmilitarilor care devin pensionari de pensii militare de stat, la „încetarea raporturilor de serviciu”.

Desigur, această situație nu e inedită. Legea în funcțiune conține aceleași prevederi. Ce este inedit în noua lege e faptul că, deși li s-a spus legiuitorilor că ar trebui să disocieze pensiile speciale de pensiile militare de stat, aceștia nu au făcut-o.

Ba, mai rău, proiectul de lege trecut deja prin Parlament intenționează o „rezolvare” a cuantumului pensiilor nonmilitarilor prin recalculare. Doar ca să mulțumească în plină campanie electorală acel segment de public național care asta vrea: ca cei cu pensii speciale să nu mai aibă venituri de la stat, pentru tot restul vieții lor, în sume imense față de cele primite de un recipient de pensie contributivă, de asigurări sociale.

Desigur, deținătorii nonmilitari de pensii din astea, așa-zise „militare de stat”, au suficientă influență și chiar control asupra autorităților publice centrale, așa că tentativa liberală de lovire în pensiile speciale (cu sacrificarea voluntară și benevolă a militarilor militari) a fost atacată la Curtea Constituțională a României de Avocatul Poporului.

Vorbim despre două instituții din afara puterilor statului (executivă, legislativă și judecătorească) dar aflate sub controlul infailibil al beneficiarilor de pensii speciale, care nu sunt militari de carieră îndelungată.

Cam aici stăm. Și aici vom rămâne. Situație din care militarii-militari vor ieși în orice variantă șifonați.

Și cu pensii de serviciu militar activ mult mai mici decât cele pe care le primesc militarii care ies la pensie anul ăsta, în aceleași condiții de vechime în funcții și grade.

Și cu prestigiul de apărători cu arma în mână ai poporului suveran transformat în oprobriu popular că militarii ar fi doar niște profitori de pe urma statului, care beneficiază nejustificat de „pensii speciale”.

Și cu imense confuzii conceptuale, din care rezultă asociații ale militarilor, polițiștilor și altor categorii beneficiare de pensii militare de stat.

Cum ar veni, în materia pensiilor militare de stat, militarii propriu-ziși nu sunt nimic altceva decât carne de tun.

Și asta în mod voluntar și benevol, cum spuneam.

Nemo said...

Televiziunile sunt plătite cu vårf și îndesat din indemnizațiile date partidelor,care s-a triplat în ultimii ani.Trăiască partidu!

Ionica botez said...

Speranța moare ultima. Vedem cum decid cei din CCR. Eu zic sa așteptăm. Cel mai plauzibil temei din toate punctele atacate de AP este după părerea mea termenul de 30 de zile , restul nu constituie motiv de neconstituționalitate.

Margarit Fernand said...

După ce am studiat mai atent mi-am dat seama că proiectul a fost trimis de către secretariatul Senatului sub numele de PLX 540, deci nu e o greșeală a Avocatului Poporului și sesizarea este în termen conform Deciziei 607/2018. Nu stiu de unde au scos unii termenul de 17.12.2024 la CCR pentru că lista de ședinte este făcută doar pentru noiembrie și oricum legea este neconstituțională. Singura noastră șansă ar fi fost să nu fie atacată, dar probabil că ăsta era planul dinainte stablilit!

Tudor said...

Domnul Paul Puiu a publicat integral postarea me de pe FB cu privre la argumentele de inadmisibilitate și tardivitate a Obiecției de neconstituționalitate formulată de Avocatul Poporului. Nu tin la ”dreptul de autor” asupra postarii mele, dar era corect ca domnul Puiu sa facă mențiunea că textul publicat de domnia sa pe acest blog este preluat de pe FB de la Tudor Leonte - col.(r)

SorinP said...

17.12.24 Termen judecată dosar la CCR

Leo said...

Pe 17.12.2024 , exact la 35 de ani de la RADU CEL FRUMOS , este termen pt. OBIECȚIA de neconst a Legii de completare a pensiilor militare .
Atunci vor fi trecute și alegerile .
În mod normal , Parlamentul nou investit începând cu 01.02.2025 când începe noua legislatură , ar trebui ca să pună în acord Decizia CCR cu Legea de modificare a pensiilor militare .
Om vedea. E lungime tată.
Ne-au copt-o .
ATENȚIE LA VOT !

Viorel said...

Am primit de la un bun prieten următorul text (redau textul așa cum l-am primit): Bună ziua ! Acum câteva minute în urmă am primit pe wzazap, pe grupul nostru la nivel județ, această informație! Dacă este adevărată, este destul de grav! În ce țară trăim!... Cu mandat expirat, fiind și în concediu de odihnă…. Renate Weber se afla în concediu de odihnă și nu s-a făcut nici o formă legală de întrerupere a concediului. În aceste condiții nu avea dreptul să semneze contestația. A fost chemată la guvern (i s-a trimis mașina să fie adusă) și sub amenințarea că nu i se reânoiește mandatul, i s-a cerut să conteste legea la CCR. Avenit la birou și a lucrat în secret doar cu o persoană de la Departamentul Juridic fără consultarea adjuncților sau a consilierilor, a semnat-o (ilegal) și a trimis-o la CCR, dar după expirarea termenului de două zile. Guvernul (primul ministru) la presiunea ministrului Boloș a dat dovadă de o ipocrizie fără margini, ca după ce au inițiat votarea în Camera Deputaților și Senat, să acționeze deliberat împotriva ei. Nu știu de unde provine această știre, dar vom afla cu siguranță! O zi bună.
Am postat ceea ce am primit. Cine are detalii sau mai multe detalii este bine venit să le expună public pe blog. Astfel vom afla și noi pe cine trebuie să luăm la *ulă în zilele votării. Încă nu sunt conștienți că doar 100.000 de pensionari militari pot întoarce calculele făcute de ei. Nu mai spun dacă suntem 500.000.
Notă: Aflată în CO trebuia să numească înlocuitor cu drept de semnătură (presupun), dar pentru a nu afla înlocuitorul, contestația a semnat-o dânsa. Și întrerupt legal concediu pentru o zi pentru a avea drept de semnătură ? Aștept comentarii. Mafia lucrează. https://www.cotidianul.ro/orban-vrea-sa-o-dea-jos-pe-renate-weber/

Sebi said...

@ Gerispring
Nuuuu... e un parfum șic, rafinat, userist, de șampon cerebral, de marotă cu patina vremii.
Pe ei, pe mama lor, pensionarii militari nesătui, cu două tuburi digestive, cu trei, cu patru.
Ce echitate mai vrem, când suntem arși cu fieru', huliți și denigrați aproape peste tot, de atâția ani... iar mai nou, din cauza pensiilor noastre enorme, de trei mii de lei jumate, nu mai văd chiorii lozincari banii din PNRR?
Pentru civilescu s-a putut, căci civilescu se sacrifică pentru patrie.
Nu pute... e miros de flori. Ca-n cimitir.

Sorin said...

Cu alte cuvinte, dacă legea 559 a fost trimisa la președinție și Iohanis o semna pe 7.11 dimineața, acțiunea lui Weber era nula și neavenita.
Deja am f multe motive sa votez cu Cristi Diaconescu și cu orice independent la parlamentare.
Nu cred ca va fi sfârșitul lumii dacă partidele politice vor sta pe bara 4 ani.

Viorel said...

Ce fac reprezentanții asociațiilor ? De ce tac ? Știrea a apărut de ieri și nu iese nimeni să spună ceva sau dacă au luat vreo inițiativă. Pe SCMD îl interesează „greva” (din 29 noiembrie) de la Lupeni care culmea, a avut loc în 1929 deci tot un 29 când minerii își negociau drepturile salariale și condiții de muncă. Cică ei ne reprezintă darn oi suntem cei de pe barricade care luptăm cu statul mafiot (de Traian Băsescu).

Marian29 said...

Bună ziua, stimați camarazi. Scurt: Propun NESUPUNERE CIVICA. Atunci când suntem chemați pt diverse activități ca și rezerviști sa cautam toate substraturile legale sa NE SUSTRAGEM, dacă ne dau armament pt tragere s-al trăim pe jos căci suntem pensionari și nu ne ajung banii de medicamente și tratamente. Sa tragem în sus , aer muniția alocată, sa venim cu întârzierea maximă, sa nu înțelegem comenzile, le înțelegem cu întârziere uni, alții anticipat. Sa facem cum fac guvernanții cu noi.... Niște NESIMȚIȚI.

maiag said...

Daca termenu e 17 dec.la ccr clar e aranjament politic
La data respectiva e si alt guvern si alt presedinte
Bolojan va invoca mostenirea grea si va spune ca el nu a promis nimic.asa ca trebuie sa vedem.pe cine votam presedinte in turu 2.asta sa fie plata noastra

bilbaoromelo said...

da...au intrat la raiffaisen

Marin said...

Soluția ccr după alegeri-stiri pe surse-

un oscar = o pensie said...

Ar trebui ca la parada de 1 Dec. sa nu fie prezent niciun rezervist in uniforma(cum o fi sa vezi pe senator Pauliuc cu pantofi de 5.000 de euro langa un general de 80 de ani cu 1.000 euro pensie?),urmatorul miting ar trebui tinut la ambasada sua(stiti de ce?),ref la rusia si viitor,deja se traseaza noi harti ( nu stim pe ce parte a noii linii am ajuns acum),rusii vor Odessa si o vor avea,atunci va incepe balul si la noi,din activi se vor evapora in vest multi,iar din rezerva peste jumatate,deja imi fac planuri preliminare de evacuare,decat sclav la rusi sau mort pt una ca Pauliuc( e tinta nr 1 ca a fost varf de lance si e miliardara)mai bine pribeag prin lume!!!!

GG said...

Curve cu două fețe,asta sunt.Au fost înțeleși! Noi militarii suntem ai nimănui! Părăsiți de Generali ce mai,de toti,dacă nici noi nu acționăm imediat,vom ajunge cum spuneam: asistații țări!
***Nu știu,dar e o adevărată experiență sa scrii de pe telefon aici mai ales sa corectezi ***!Dacă nici acum nu realizati bătaia de joc a celor ce conduc!

Paul Puiu said...

CCR a stabilit termenul de pronunțare pentru contestația avocatului guvernului Weber pe data de 17.12.2024, ceea ce dovedește ca nu s-a ținut cont de înregistrarea peste termenul legal de 2 zile!!
Indiferent de rezultat probabil dacă se va respinge sau se va admite contestația, rezultatul va deveni oficial abia după publicarea motivării CCR , minim peste 6 luni!!
Dacă se va dispune de CCR amânarea pronunțării la termenul din 17.12.2024 când toată lumea se află în spiritul sărbătorilor de iarnă, probabil totul va fi decis după desemnarea noului guvern, adică la anul și la mulți ani!!!!
CRED CA VERDICTUL E STABILIT DINAINTEA ÎNREGISTRĂRII CONTESTAȚIEI POTRIVIT DISPOZIITIILOR PSD-ULUI, ADICĂ DE ADMITERE A CONTESTAȚIEI!!!!
Să fim mulțumiți dacă noul guvern ne va acorda măcar indexarea de 10,4%🤮🤮🤮🤬🤬🤬😠😠🤬

Viorel said...

Mulțumim pentru material și precizări domnule Col.(Rz.) Tudor Leonte. Țara este plină de plagiatori, ce mai contează încă unul în persoana domnului PP.

Zibi1966 said...

Au intrat pensiile la BT.

Pop de Ploiesti said...

A fost semnat protocul cu Primaria Bucuresti pentru Marele Miting din 29 11 2024 , orele 13-15.

Rezervistul said...

Adrian 71....A intrat malaiu'...neactualizat la CEC BANK ȘI ING...la MAI....poate matale ești pe altă listă....de iei mălaiu'' pe luni... cine știe

Gogu Paleontologu said...

Clar a fost un fake ca să închidă gurile care strigau in Piața Victoriei...acum strigăm la Divinitate.... implorăm milă și de sărbătorile de iarnă vom primi Multă....UE!

JUDECATORUL DIAVOLULUI said...

Eu am sesizat ieri CCR -ul că avocatul poporului a încalcat constituția iar Sesizare era TARDIVĂ privind Legea 559/2024 . Maestre v-am, trimis ieri Sesizarea unde am prezentat CCR -ului TARDIVITATEA . LEGEA 559 /2024 TREBUIE PROMULGATĂ IAR CCR NU ARE NICI O ȘANSĂ .
GARANTEZ 100% ALTFEL PERSONAL MĂ DUC LA CCR ȘI-L IAU DE BARBĂ PE ENACHE.

raul said...

Ma dragilor,cred ca sunt unii mai informati!Unde sta d-l Jianu ,sa ne pisam pe la coltul blocului ,sa-l alunge vecinii!Sictir ,potailor mapniste!

raul said...

Cat despre CCR ,ce sa mai zicem?Alte potai naimite si culmea platite gros din banii poporului!Aceeasi lehamite!

Daniel said...

Răspunsul este clar ,dacă vroiau sa se rezolve problema militarilor se rezolva fără probleme, dar nu au vrut ci doar au simulat.

Gerispring said...

Dacă cele 5 televiziuni de știri abonate la banii partidelor au îngropat subiectul legii pensiilor militare este clar ca partitura a fost orchestrata!!!
Blatul este evident, rezerviști sunt considerați ultimii oameni care pot rezista la orice măgărie!!
Din aceasta cauza problema a fost lăsată la urma ptr ca acest cartof cald sa fie aruncat în poala noului guvern!

Marilena said...

Ca sa nu fiu amărât singur va spun ca se știa din fașa că nu vom AVea parte de nici o lețcaie. Ma voi alătura totusi la mitingurile viitoare. Și tot ca sa nu fiu singura suparata, ani in urma cineva spunea ca nu vom avea parte de nimic in viitor. Acum văd ca aveau dreptate ș.

Andrei said...

1. Pensia a intrat astăzi, BCR.
2. Articolul are o greșeală în mod sigur, din două motive. Prima dată pentru că presupune că președinția a primit documentul pentru promulgare și este de fapt pe lista celor care pot contesta la CCR. Al doilea, pentru că termenul de două zile este pentru trimitere la cei care pot contesta legea trecută prin procedură de urgență, nu un termen de contestare.
3. Cred că avem răspunsul la ceea ce ni s-a copt de către guvern și coaliția de guvernare, dacă ne uităm la adresa trimisă de Ciolacu la Parlament, în care spune că lasă acestuia puterea de a decide, însă are o sumă de obiecții. În plus, avem și avizul negativ dat de Iordache "altă întrebare", de la comisia legislativă, dacă nu mă înșel.
4. Amintiți -vă discursurile sforăitoare politic din Senat la dezbaterile pe L590 și după aprobarea proiectului de lege. Totul a fost o regie de prost gust.
5. Presa furajată politic este un alt indicator că am fost bătaia lor de joc. Au plâns pe umerii rezerviștilor înainte de votul în parlament, au invitat politruci care să spună că partidul, oricare, este trup și suflet în favoarea militarilor și respectă Armata Română. Respectă pe naiba.
6. Dacă sunt vicii de procedură, cum citesc pe aici despre Av. Poporului, acestea trebuie demonstrate la CCR. Prin urmare, cei care ne reprezintă în 17 decembrie, pot invoca lipsa legitimității sesizării, însă trebuie demonstrată. Totuși, Av. Poporului nu este o persoană, ci o instituție. Mă îndoiesc în respingerea sesizării de către CCR pe vicii de procedură.

Prin urmare, am fost și vom fi bataia de joc a politrucilor PSD și PNL. La alegeri, ne putem și noi bate joc de ei. Dar nu de noi încă o dată, votând cozile de topor ale rusiei.

Baghera said...

E gata sa terminat ,acum apar știri ca guvernul va pierde banii din PNNR daca legea se va aproba,sa va intre bine in cap pentru ei noi suntem cei cu pensii speciale nu altcineva.

Valii22 said...

Pentru Brenda: Eu am card la Garanty și a intrat pensia azi.

Viorel said...

V-am spus într-un comentariu anterior. Toți pensionarii militari să voteze la alegerile parlamentare și prezidențiale, senatori, deputați și președinți ce CANDIDEAZĂ INDEPENDENȚI. Dânșii, chiar dacă nu au în spate un partid candidează pentru că vrea o schimbare, știu că nu au șanse pentru că nu au avut bani de campanie electorală (cu excepția domnului MG) sau pentru a sponsoriza partidul. Nici nu anulăm votul ca să le facem jocul mafioților dar nici pe ei nu îi votăm. Sau votăm alt partid și candidat cu excepția PSD și PNL. Promulgarea legii până la alegeri. De Ziua Națională Armata să nu participle, jandarmii, poliția să se dea loviți. Tot ei să boicoteze secțiile de votare. Când tum ă *uți, eu îți trag *uie.
Iar CCR-ul să nu frece *ula cu câlcâiul că nu ține. Și așa așteptăm ani de zile până emit o Decizie, perioadă în care mulți justițiabili mor fără a mai primi un răspuns.

Liviu PO said...

”Amicus curiae” ar fi soluția asociațiilor.Trebuie angajați constituționaliști adevărați care să trimită asemenea materiale CCR.Nu uitați iertăciunea către poporul român...

Sebi said...

@ Sorin
Din păcate, voturile noastre (al tău ca și al meu) către Diaconescu vor avea efectul ăla de risipire favorabil tractoriștilor în maieu din fruntea sondajelor, eliminând șansa lui Geoană, cu toate bubele lui dar calificat pentru job, de a intra în turul doi împotriva ciolacului.
Cu un Trump imprevizibil peste ocean, dar care sigur o va trata pe Ursula ca un animal misogin, exact un diletant în politică externă și diplomație ne trebuia, ca să nu mai spun de candoarea străvezie a lu' tanti Nuți.
Dilema este îngrozitoare, ca întotdeauna când mintea spune ceva și inima altceva, dar astăzi am tranșat-o.
M-am săturat să votez cea mai puțin penală dintre curve, ca până acum, dar și să fiu considerat un gunoi, ca în aceste zile. Voi vota Diaconescu, iar la legislative mă îmbăt ca să fiu dat afară.
M-am săturat.

Arfy said...

Mă amuză majoritatea comentariilor!
Nesupunere civică, militară etc.
Nu votăm pe x sau y! Ba, nu! Îi votăm! După cum bate vântul!
Se înjură Avocatul poporului! Foarte bine!
Ce vină re instituția, reprezentată la vârf de vremelnic de doamna weber?
Si-au făcut treaba pentru că au găsit portiță de sesizare!
Înjurați, dacă asa vă simțiți bine, pe cei care au făcut proiectul, pe incapabili din orice asociație militară pentru neglijență sau necunoaștere a legislației!
Sunt foarte mulți rezerviști care sunt rupți de realitate(scuzabila înaintării în vârstă)!
Nu vă mai agitați degeaba! Așteptăm verdictul CCR!
Legea până la urmă vă ieși într-o formă sau alta, pentru că este nevoie de oreparatie și pentru pensionarii militari mai vechi dar și pentru cei noi !

Liviu said...

A întrat pensia astăzi. Despre ce vorbim?

Nemo said...

Domnule Claudiu Marin sa nu credeti ca sunt fan PNL sau Ciuca, nici cei menționati nu au avut în ultimile 24 vreo reactie la acest subiect,inseamna ca le convine.
Asa ca nu o sa votez nici cu Covrigaru nici cu Ciuca al nost.

magda said...

Asemanari..deloc ciudate/In 2015 Gabita izmenaru clama in mijlocul verii ca in sfarsit s-a facut dreptate pentru pensionarii militari prin adoptarea legii 223..Ca din neant asa..a aparut Colectivul..si pleaca Ponta la plimbare(Ponta pesedistul care spunea ca a dat tot ce luase Basescu..bine, ajutoarele alea de la pensionare le-a uitat ..dar,si mai rau..le-a suspedat la randu-i pana s-a dus si el).Vine PM( nici o aluzie la puscamitraliera) Ciolos si zbang ..da legii pensiilor militare prima scatoalca inainte de intrarea legii in vigoare.........ARC PESTE TIMP... VREO 9 ANI...Peneleul cu Ciuci,Pauliuci,etc clameaza ca in sfarsit s-a facut dreptate..din nou..pentru rezervisti.Pleaca legea spre promulgare si cand colo...Pazea..Apare din neant..o contestatie la cacarai..Cacaraii stabilesc termen 17.12.2024..v1- Declara legea anti constitutionala...Tarziu...Vin altii la putere...adica tot ei..Fac govern si parlament.....Vine Craciunul..Sorici,jumeri etc.STOP JOC...v2,Cacaraii decid ca e tardiva...LEGEA SE INTOARCE DE UNDE A PLECAT...Parlamentul iar e hentz...Tarziu...Vin altii la putere...adica tot ei..Fac govern si parlament.....Vine Craciunul..Sorici,jumeri etc.STOP JOC...Ca si-asa alegerile s-au dus la draqu-n praznic..TRAIASCA INDEXAREA...Ptiu drace...ma opresc/

Victor said...

Legea 47/1992 art.15 (2) În vederea exercitării dreptului de sesizare a Curţii Constituţionale, cu 5 zile înainte de a fi trimisă spre promulgare, legea se comunică Guvernului, Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi Avocatului Poporului şi se depune la secretarul general al Camerei Deputaţilor şi la cel al Senatului. În cazul în care legea a fost adoptată cu procedură de urgenţă, termenul este de două zile.
Deci Avocatul Poporului a fost in termen. Termenul de 2 zile este pentru transmiterea legii la cei care au dreptul sa sesizeze CCR.

xmax said...

Păi dacă soluția va fi după alegeri atunci cum va rămîne cu situația ȘI INDEXARE (dacă va fi) ȘI ACTUALIZARE ....ambele in același an????? Este în regulă așa????
Oare ăsta să fie jocul nemernicilor????
Sau poate decizia CCR este clară: NU VĂ DĂM NIMIC.
Cei care au antene poate știu mai multe.....

Cornelius Flavius Ifrim said...

Sansele noastre acum depind de eforturile avocatilor PNL sa intervina subtil la CCR, de telefoanele date si alte actiuni, mai mult sau mai putin subtile, sau obscure, si nu am incredere ca Ciolacu sa intreprinda si el ceva in sprijinul nostru, ca ,,nesimtiti'' ce suntem, demonstrandu-ne cu aceasta vorba de debut al actiunilor legislative cat de mult ne iubeste! Chiar sa se intample si o minune nu prea mai cred, si probabil s-a lucrat politic doar sa ne excite simturile, ca apoi sa ni se aplice lovitura fatala, pe motivatii de PNRR si lipsa banilor, iar faptul ca CCR judeca dupa alegeri este limpede ca ziua ca ne vor daramati definitiv, ca daca exista intelegere si se dorea sa se faca ceva, se putea face in luna Noiembrie, asa ca nu mai vad ca eu sa ma mai zbat pe aici sau pe aiurea, fiind treaba mai neagra decat smoala! CCR o stim bine cu totii cine este si ce face, ca si intreaga justitie, ca nu sunt favorabile noua, ci la dispozitia hotararilor politice, candidata Diana Șoșoaca fiind si ea o victima politica, chiar daca are un comportament inadecvat, dar legal trebuia sa aiba dreptul sa candideze... Doamna Tractor e doar scula de executie din mainile guvernarii, daca doreste sa mai ramana acolo la mucezit inca un mandat... Nu se vrea, si cu asta, basta! Anul asta ori nu votez deloc, ori votez cu PNL, peste orice vointa a mea, pentru ca ei au dat dovada practica si sincera de a ne sustine si a ne ajuta! In consecinta, continui sa-mi fac raciturile, ca supa am terminat-o, si de maine uit cu totul de panarama de pensie militara, de Armata, de politica si de toti dracii din lume, daca vreau sa nu mi se intample ceva medical negativ! Sanatate, dragii mei!

Viorel said...

Paul Puiu. Dacă și iar dacă. Dacă CCR va spune că legea este constituțională, nesimțitul / nesimțiții care au contestat ne-a / ne-au furat idexarea de 10,4% din 2025. Niște lăbari

andrei popa said...

Dacă am fi mai uniți lucrurile s-ar rezolva. Ieșim în masă în fiecare oraș, zi de zi. Cu siguranță nu ar rămâne nerezolvata. Din păcate părea prea frumos să fie adevărat. Prevăd ca pe 17.12 o sa se decidă o amânare. La acea data bugetul pe 2025 e deja votat, ma îndoiesc ca vom fi luați în calcul.

Claudiu Marin said...

@Victor
Termenul de 2 zile este pentru depunerea contestatiilor la CCR de catre toti cei imputerniciti de lege, mai putin presedintele.
A 3 a zi s-ar putea sa fie prea tarziu, daca legea este deja semnata.
Incepand cu ziua a 3-a doar presedintele mai poate sesiza CCR. Cand este procedura de urgenta nu se pot lalai procedurile.
AVIZ CELOR CARE FOLOSESC elecoral SUTUAȚIA CREATA DE TICALOSII CARE ADMINISTREAZA PENSIILE MILITARE. NU le voi publica materialele de propaganda.

avianyc said...
This comment has been removed by the author.
Sorin said...

Pe site-ul "stiripesurse.ro", care aparține lui Iosif Buble, ziarist, în editorialul de la ora 14.., se afirma ca CCR a scos chestiunea pensiilor militare din jocul politic, amânând decizia privind legea în cauza pt jumătatea lunii decembrie după alegeri. De regula Buble cam da știri în premiera. Mai le umfla sau interpretează. De remarcat ca s-a referit la scoaterea legii din jocul politic. Qui prodest? Cine s-a dus în jos în sondaje? Cine vrea ca unii sa se duca in jos in sondaje pt a lansa un perdant sigur in turul 2? Între ora 00.00 și ora 12 când Weber a semnat sesizarea, unde se afla legea și cine nu a semnat-o, pt a evita sa ofere cuiva oportunitatea de a sesiza neconstituționalitatea în intervalul de 20 de zile, conform acelei decizii ale CCR din 2018.

Claudiu Marin said...

Avyanik
Daca nu scrii ceea ce-ti dicteaza cei care administreaza pensiile militare inseamna ca te-ai țacanit!
Cum sa fie proasta legea daca a preluat acelasi text care a fost in articolul 60 din legea initiala? Adica in perioada 2016-2017 legea a fost buna. Dupa ce zgarciobii de finantisti au matrasit textul din lege, acum, cand se doreste reintroducerea lui, este prost este neconstitutional.

Dibaciu said...

Va salut, stimati colegi! Haideti sa dam timpul inapoi si sa mergem la intalnirile presedintilor de asociatii cu persoanele responsabile de emiterea legii. Ce vedem? A fost un acord total, inclusiv cu semnaturi. Unde sunt juristii rezervisti, priceputi la toate? Hai sa nu mai cautam vinovatii in alta parte, ei sunt in ograda noastra! Armata o fii ea armata, dar sa nu uitam ca politica e curva! Si ne-a tras-o!

Sebi said...

@ Arfy,
Nu da lecții de decență, nu "înjură" nimeni degeaba. Am folosit ghilimele pentru că vorbim despre niște reacții emoționale pe care oricine le poate califica după bunul plac.
Eu nu am înjurat niciodată pe nimeni, nici în viața de zi cu zi și nici măcar online, la adăpostul anonimatului. Astăzi m-am simțit insultat din nou, cu aceeași scârbă ca în ultimii ani, nu e nevoie să mai întorci dumneata cuțitul în rană...
Terfelți și păcăliți ca și cum toți am fi doar o masă amorfă de prostie. Suntem insultați întruna, de cei care produc, aprobă, promulgă sau ucid prin ordonanțe texte de lege. Hai să întoarcem creștinește și celălalt obraz, ca până acum, ba chiar să votăm cuminți umilirea. Președinte, parlament, distinși oameni politici, avocatul poporului, auzi colo... toate curvele perverse ale sistemului, de parcă am vota pentru nepoții noștri, nu ai lor.
M-am săturat de loaze ca pielea puiu ăla, comisari analfabeți și milțieni cu pensii de cinci cifre care acum exultă... nu am nevoie de lecții de civism pe acest blog.
Avem nevoie de calm, este adevărat... de acțiune fermă și nu de reacții subumane. Dar revolta este justificată și... cască-ți bine urechile, domnule Arfy... a aștepta verdicte nu mai este o opțiune!
Am ascultat destul. Nu mai ține!

Gerispring said...

Pe postul Realitatea TV...gen.Gabi Oprea spune acum ca este o lucratura politica ca la carte.A mai zis ca rezerviști, dacă este nevoie,servesc tara pana la 62 ani....Aici, chiar dacă este asa, se știe ca mulți rezerviști le vor arata degetul mare și cuponul de pensie!!!

Alexandru said...

Bună seara tuturor.
Pentru că văd multă scenarită și moduri de rezolvare a sesizărilor CCR, vă rugăm să vă aduceți aminte când am intervenit, și nu odată, pentru a vă tempera tentația de a cheltui banii neprimiti din viitoarea pensie în baza legii ce tocmai fu atacată de doamna Renate Weber.
În primul rând, vă pare că numele este românesc, ori prenumele 🤔🤔🤔, este săsesc cât cuprinde. Apoi aceasta a fost și rămâne omul lui Soros și a sistemului în general.
Aud că a fost chemată din concediu de odihnă, așa susține cel puțin la RTV general Oprea și tind să îl cred, că a semnat la umbra nu știu cărei umbrele etc, eu vă propun să căutați pe net și ce găsim despre această individă: a fost omul PNL și deputat, ulterior membru ALDE și numită la CCR, unde a rămas cu ajutorul PSD.
Nu trebuie să mă credeți pe cuvânt, uitați aici ce spune unul dintre articolele vremii
https://www.libertatea.ro/stiri/psd-depus-sesizare-la-ccr-revocare-avocatul-poporului-renate-weber-3606387
De asta votez Geoană și partidul România în acțiune, sunt mulți militari în acest partid și așa cum un alt partid al militarilor a făcut ceva pentru noi, sunt convins că acesta va face ceva pentru militari. Cel puțin așa este și promisiunea general Tomescu, iar cine îl cunoaște știe că spune adevărul.
Seară plăcută tuturor și nu mai mergeți după fente

Liviu PO said...

Geaba mai discutăm și se mai inflamează unii.Din experiența mea de viață știu un lucru:Lăcomia distruge omenia.Din moment ce au adăugat (șmecherește căci credeau că nu se prinde nimeni) că articolul 60 se exceptează,adică limitarea la net,ce mai vrem?În varianta făcută de Fenechiu nu exista așa ceva,dar de, lăcomia...De asemenea ,ca Ciucă să nu poată fi atacat de presă că își crește pensia au introdus și prevederea de neactualizare a pensiilor celor din guvern,parlament etc.De la început am spus că nu vom primi nimic și se pare că așa va fi.Îl vom regreta pe Jianu (mai ales după ieșirea sa la pensie,pentru că face parte dintr-o generație cu care se mai putea discuta...) cu a sa propunere de modificare a statutului pentru a primi cel puțin banii de grad,dar iarăși lăcomia le-a întunecat mințile.Unii se vor alege și cu dosare penale pentru amenințare a magistraților dacă au scris ceea ce au scris curții...
Soluția?Smerenia:să cerem milă poporului român prin reprezentanții săi, ca cei oropsiți de soartă prin boală să primească un minim egal cu valoarea coșului pentru un trai decent și încă 1 leu pentru fiecare treaptă militară conform gradului,adică 1 leu soldat,2 lei fruntaș etc.Cei care au pensii babane să și le păstreze (neindexabile pe viață),iar cei cu cele sub valoarea coșului să primească aceste sume minime,la fel ca cei cu probleme medicale dacă vreți:o pensia minimă militară garantată de stat.Soluția CCR pe 17 decembrie?Neconstituțională în totalitatea ei.Noi suntem victimizați pentru că de fapt nu ne-am revenit ca oameni după lovitura de stat,care a generat ceea ce a generat.Nu uitați iertăciunea către popor:”Eu,subsoldatul ................din vina mea și doar din vina mea am permis în prostia și inconștiența mea ca trădătorii de neam și țară să înlocuiască printr-o lovitură de stat conducerea legitimă a țării și să ne aducă într-o situație atât de proastă cum niciodată în istoria sa milenară, țara noastră sfântă nu a mai fost. Aștept doar milă și scuipat din partea poporului meu.Doamne DUMNEZEULE te rog să mă ierți!”

Nemo said...

Singura solutie ,,iesira tuturor militarilor in rezerva in strada" daca doar stam si calculam sau comentam pe siteuri ne mertam soarta.

Liviu PO said...

Președintele era în avion spre Budapesta...

Brainiac said...

Nu avea de unde sa stie Weber sumele precise care urmeaza a fi suplimentate pentru indepartarea inechitatilor. E clar de unde are informatia si la fel de clar cine a asmutit-o impotriva acestui act normativ. Au fost atat de disperati si speriati ca nu au mai gandit cum sa-si ascunda ticalosia.

csej said...

Liviu Po@sa-i ceri iertare lui Ma-ta.Eu nu am motive sa cer iertare poporului.Nu am ucis nici un semen al meu.Daca te simt cu musca pe căciulă du-te si stai pe coji de nuca la mormântul lui NC.

Victor said...

@Claudiu Marin: Mă gândesc la faptul că, dacă termenul de sesizare prevăzut de lege este de 2 zile, iar Avocatul Poporului l-a depășit, atunci CCR nu ar mai fi trebuit să considere validă sesizarea și să comunice acestuia că acțiunea sa este tardivă. Așa este procedural firesc. Ori, de fapt, CCR a comunicat că va discuta pe 17 dec. sesizarea aceasta, deci a considerat validă acțiunea Avocatului Poporului. Eu înțeleg din lege că termenul de 2 zile se referă la comunicarea legii către cei care fac obiectul. Data la care legea a fost depusă la secretarii generali ai Camerelor se aduce la cunoştinţă în plenul fiecărei Camere în termen de 24 de ore de la depunere. Depunerea şi comunicarea se fac numai în zilele în care Camerele Parlamentului lucrează în plen.

Iancu Mina said...

Situatia e identica cu 2010.In noiembrie parca spre sfarsit a venit FMI la Bucuresti.La volan era Chioru si cu Boc.Contextul era un pic diferit,dar Chiorul avand sange in instalatie stiti ce ne-a facut!Acum cine dracu o iesii sa vedeti dezastru!
NU uit ce a zis maretul Chelaru la ultimul miting:
-Camarazi haideti sa visam realist!!!
Eram aproape si l-am intrebat:
_ce vreti sa spune-ti?
Raspuns:Daca m-ati intrebat cred ca ati inteles.
MAI CLAR NU SE PUTEA!!!
Deci cacatul nu poate mirosii ca scortisoara(sau orice alta mirodenie vreti)
Sau si mai clar ultimele cuvinte ale lui Dogaru la ,,MANIA" tv de duminica trecuta.
Care ati urmarit,bineinteles cu atentie:))
Eu sunt un om foarte optimist din fire.Pentru cei care vom mai fi,poate in 2030 sa mai fie o actualizare,recalculare,lege noua sau cum naiba io mai zice.
Si nu uitati pot sa fie zeci de mitinguri,pichetari,greve ale foamei etc atunci cand prostul iti arata degetul mijlociu stie ce spune.
Sa fiti sanatosi,sa aveti sarbatori linistite si sanatate maxima.
Soarta noastra a fost hotarata in 1989( mai bine zis la Malta)
Poate daca am fistiut cine stie......

AdinaS said...

Lucrurile sunt clare stimați domni și doamne. Una este sa indexezi cu 10,4% in ianuarie pensiile actuale și alta era sa le indexezi pe cele actualizate. Apoi daca se va promulga legea diferențele nu vor mai fi asa mari la mulți cei ieșiți în ultimii ani chiar nu vor mai fi diferențe și iaca cum se face economie. Între timp unii săracii mai in varsta vor pleca intr o lume mai buna și tot asa. Da a fost făcută pe genunchi politic sa iasă voturile și gata. Pe urma după cum scriam anterior pana intra în vigoare mai este. Colegii pricepuți la calcule pot sa facă niște simulări și o sa se vadă diferențele. Legat de cum va vota fiecare aici e liberul arbitru și conștiința. Cine vrea sa creadă ca nu au fost toți mana în mana e treaba lui.

Iancu Mina said...

Corect!Pentru supravietuire!Asa a fost este si va fi!Cu unele exceptii......

Iancu Mina said...

Asta e tare rau!Cine va zis sau de unde stiti cfd(ca fapt divers)?!

luchy19 said...

Deja presa ne mănâncă
https://cursdeguvernare.ro/bomba-de-sub-pnrr-pe-care-o-poate-scoate-numai-ccr-legea-pensiilor-militare-incalca-principiul-ireversibilitatii-reformelor-aprobate-ceea-ce-duce-la-pierderea-automata-a-banilor-deja-primiti.html


Alexandru said...

Și alți colegi ai noștri gândesc la fel
https://sprd.ro/?p=4473

Leo said...

Weber a trimis la CCR Plx 540 și nu forma finală L559 , care este un text diferit față de ce este contestat la CCR.
Păi , dacă la CCR este Plx 540 , atunci CCR să judece PLX 540.
Iar forma finală L 559 , să-și vadă de parcursul de adoptare și publicare în Mof. , deoarece este ALTĂ LEGE .
Care este impedimentul legal sau constituțional ca L 559 să nu meragă înainte spre Monit. Oficial ?

Sense said...

Achiesez la ce spune @csej. Bai liviupop eu nu am nici cât negru sub unghie sa cer iertare vreunui popor. Nu am nicio datorie fata de popor chiar dacă legea zice ca încă as avea. Poporul ar avea la mine. Iar valoarea coșului plus 1 leu cere pt tine. Baga-ți coșul și leul undeva. Eu nu vrei mila.

Sebi said...

E tot mai urât ce se întâmplă, chiar și aici... Unii au luat-o razna tare de tot sau fumează porcării. Nevroze sau psihoze, bipolaritate, nu știu... dar strigătul de ajutor este evident. Nevoia de dragoste, de echilibru emoțional, de ajutor calificat nu se rezolvă exclusiv pe bani. Dar într-un stat civilizat, nu ar trebui ignorat acest tip de semnal.

Viorel said...

Nu știu despre unii sau alții care au comentat pe blog despre subiectul zilei intitulat „Documentul care arata ca termenul de contestare la CCR a expirat pe 06 11 2024, orele 24,00. Proiectul este trimis la promulgare”, însă, citind pe blogul SCMD materialul domnului Col.(Rz.)dr. Mircea Dogaru intitulat „Despre sesizarea pe care Avocatul Poporului a făcut-o la Curtea Constituțională, cu privire la Legea pensiilor militare / Ati cam dat cu mucii in fasole, doamna Renate Weber!”, cred că și eu am cam dat cu fasolea prin muci motiv pentru care îmi cer scuze și retractez tot ceea ce am afirmat jignitor la adresa unor persoane, partide, instituții. Redau parte din materialul care m-a convins de acest lucru și în care apare de fapt cel care ne-a tras în țeapă (vorba domnului Băsescu / cine vrea poate să-l citească integral pentru o informare mai amănunțită):
„V-ati incalcat asadar fisa postului care prevede ca "nu fac obiectul activitatii institutiei Avocatul Poporului si vor fi respinse fara motivare petitiile privind actele emise de Camera Deputatilor, de Senat sau de Parlament". Si n-ati facut-o conform art.30, alin.(1) din Legea nr.47/1992, permitandu-va sa incalcati si art.57 al aceleiasi Legi, cerand CCR un alt termen de solutionare, mai mare decat cel prevazut pentru aceasta institutie. Si, apropo, cine si cand v-a sesizat - nu cumva Gl. lt. Florin Jianu, care de o saptamana cere unei doamne secretar de stat la Ministerul de Finante, care nu are treaba cu finantarea proiectului, motive de prorogare?” Vinovat pare a fi Iancu Jianu. Rezultă că Col.(Rz.)dr. Mircea Dogaru știa sau bănuia ce ne coace MAp.N-ul.

Tudor said...

Leo, nu este nici un impediemnt ca legea 559/2024 sa fie promulgata și publicata in monitorul oficial. Depinde de Iohannis. In sistemul nostru de justiție, în general, o instanța de judecată, fie ea si CCR, judeca in limitele sesizarii. In cazul de fapță, CCR nu are ce judeca intrucât nu are cometența de a se pronunta asupra constituționalitații proiectelor legislative. Prin urmare, Iohannis trebuie sa promulge legea 559/2024 așa cum a fost adoptată de Senat. Iohaniss nu poate invoca Obiecția de neconstituționalitate a Avocatului Poporului intrucât acesta nu se referă la lege ci la un proiect anterior votarii in Camera Deputaților și apoi adoptat de Senat. Dar, in mod sigur, Iohannis o să stea cu curul la noi, cum a stat față de Ludovic Orban. Are 20 de zile la dispozitie pentru a promulga legea, adica pâna in data de 24 noiembrie. Nu o s-o faca pentru ca il doare in pix. Peste 2 săptamâni nu mai e președinte. Il putem arde ... la vila de prodocol... doar dacă iese președinte cine trebuie și un prim ministru care in mod sigur ii va trânti ușa in nas cu vila. cum a fost cu Băsescu.

Marilena said...

Consider ca spusele dl guran ,,noi ne-am ținut de cuvânt” a spus mult. Din acel moment eu una am știut sigur ca ne-a dus cu zăhărelul, dv înțelegeți poate altceva. Ma simt jignita de guvern, parlament, președinte și popor. In viitor sper sa mi ajungă de medicamente pensia. Altfel ….

Marilena said...

Cand sunt in corzi arunca vina in curtea unde știu ca nu ajungi.

JUDECATORUL DIAVOLULUI said...
This comment has been removed by the author.
raul said...

Iar virezi,Claudiule!Ma rog ,e mosia ta!Revin ,pt cei informati ,sa ne luminezs cu d-l Jianu ,ca am si eu un catel care vrea sa se pise pe cauciucurile masinii lui!Sunt sigur ca are ce mirosi pe acolo ,odata ce in locul ala sta o javra!!!!

Cornelius Flavius Ifrim said...

E un fost milițian, fost lider sindical penal pe jmanglă, o perioada stand la odihnă in băile termale din Beciului Domnesc, scapat de bulău ca prin urechile acului, azi fiind lider de partid si intoxicând Romania tv cu fleacurile si trancanelile lui stupide, dar o data nu a rostit cuvintele pensiile militare, eu nestiind nici acum cum il cheama pe individul încostumat ca un papițoi, fălcos si grețos, iar partidul se pare ca se numeste Partidul Patrihoților! Cine, mă, sa te mai voteze si pe tine, trăncănitorule de fleacuri casnice, ca o țață cu capul inhipt intre două uluce de gard, si mai ales daca ignori pensiile militare, nababule?!

Claudiu Marin said...

@Victor
Daca termenul de 2 zile ar fi doar pentru pentru comunicarea proiectului de lege aprobat de Camera Decizionala, poti sa spui de cate zile mai poate beneficia Avocatul Poporului ca sa si sesizeze CCR? Hai sa nu ne jucam cu interpretarile!
Cand depui o actiune tardiva la grefa unei instante, nu da instanta un termen in care se pronunta daca ete tardiva? Nu poate decide asta judecatorul de serviciu care primeste cererile.
Asa este si la CCR.
@Leo
Daca trimiti sosoiul sa studieze proiectele de lege ajunse la promulgare, vezi linkul din topic, va constata ca toate poarta numarul de Plx de la camera Deputaților.

Sebi said...

@ Liviu PO
De luni de zile n-am scos un cuvânt pe blogul ăsta, pe care îl citesc de mulți ani. Oricum spuneam rar câte ceva, de obicei încercând sa zâmbesc ori să aduc un zâmbet. Dar de câteva zile, de când s-au încins spiritele în așteptarea unei reparații istorice, am îndrăznit să îmi dau cu părerea, ca un moș prost ce sunt. Chiar și așa... ce am citit în seara asta, debitat de dumneata, mi-a zbârlit părul din tălpi.
Unii și-ar fi împușcat mai degrabă mama sau tatăl decât să înlăture un gunoi criminal, asta se întâmplă și acum, dar nu în lumea civilizată, ci în Coreea de Nord, poate în Rusia, poate în Iran... acolo unde violatorii, criminalii și canibalii poartă grade pe umeri. Nu credeam că voi citi ceva atât de dureros aici, chiar și metaforic este nedemn pentru un astfel de blog.
Discernământul ofițerilor noștri de elită uciși sau maziliți, înlocuit de slugărnicia tâmpă a fiilor din popor ai erei sovietice, apoi de mediocritatea struțo-cămilelor inculte emanate în zecile de ani de comunism, urmată de jalea de non-profesionalism și de căprărie ineptă a anilor '90 - 2000, lăsată în final fără militari în termen... care pare să continue în ciuda profesionalizării și apartenenței la NATO... Dumnezeule, sunt atâtea zeci de ani de istorie a unei armate care nu a făcut absolut nimic notabil în afară de a fraterniza în decembrie 1989 cu populația acestei țări, populație care s-a dorit a redeveni apartenentă la valorile democratice după deceniile de beznă.
Cu decembrie 1989, doar cu asta putem respira, unii dintre noi, bătrâni ca dinozaurii și acum săraci lipiți, ăia zdraveni la cap, cu decembrie 1989, restul a fost doar căprărie comunistă.
Liviu tată, dacă mai respiri... să-ți fie rușine chiar dacă ai spus la beție ce ai spus. Dacă ai nevoie de ajutor, cere. Discernământul tău este zero, lasă-i pe alții să analizeze legea.
Nu ne-am revenit "ca oameni" după... lovitura de stat, zici? Dacă aștepți doar „milă și scuipat”, de ce nu le-ai cerut până acum, cine te-a oprit, și ce legătură are asta cu bătaia de joc asupra pensiilor militare?
Decembrie 1989 este singurul lucru pozitiv în viața ta mizerabilă, noroc că n-a depins de paranoici ca dumneata. Nu ne băga pe toți în bezna minții tale, impostorule!

Cornelius Flavius Ifrim said...

Hai, sa nu exageram, sub presiunea dezamagirilor acestui esec politic, pentru a cășuna pe alții! Sa nu ne punem camarazii cu spatele la zid pentru o opinie liberă, ca in cazul lui Liviu Po, ca nu el e vinovat de situatia aceasta dezastruoasa! Realii vinovati alearga acum dupa voturi, sa castige si sa ne-o mai traga inca o data la oase!

akord said...

Surprize,surprize !!
La site-ul scmd au aparut comentarii .Am "plagiat" si eu unul, al unui anonim>Ca doar e la moda furtul inclusiv cel intelectual,nu-i asa? .....sau mai ales cel intelectual .Las ca stim noi "somitati...."
..................................................................................................
Batjocura PSD la adresa pensionarilor militari!
Complicitatea dintre PSD și Avocatul Poporului, pe înțelesul tuturor:

1. PSD este vinovat pentru inechitățile din sistemul pensiilor militare de stat deoarece un guvern PSD a blocat, în urmă cu mai mulți ani, actualizarea acestora cu salariile/soldele personalului activ.

2. PSD a refuzat să rezolve problema pensionarilor militari/polițiști/penitenciare, printr-un proiect comun cu PNL.

3. În data de 11 septembrie, PNL a depus în Parlament propunerea legislativă care să pună capăt nedreptăților. PSD a anunțat că nu-l susține!

4. ANTEPRONUNȚARE – mai mulți lideri PSD, puși de Ciolacu, chiar înainte ca proiectul să intre în dezbatere, s-au antepronunțat, spunând că proiectul este neconstituțional și că o să cadă la Curtea Constituțională, nespunând cine urma să îl atace.

5. TERGIVERSARE 1 – abia după 1 lună de zile, proiectul ajunge la Camera Deputaților, pentru a fi dezbătut ca primă Cameră sesizată. De ce a durat atât de mult timp? Pentru că PSD a călcat în picioare regulamentele și Constituția, invocând argumente false de tipul .. ”trebuie să vină punctul de vedere de la Ciolacu ...” adică de la Guvern. În viziunea partidului-stat, Parlamentul este supus Guvernului, nu invers!
În acest context, Președintele Ciucă a ieșit public de mai multe ori pentru a cere PSD și Guvernului să deblocheze proiectul și să trimită punct de vedere la Parlament. Presat de opinia publică, de PNL și de un protest în stradă, în fața Guvernului, Marcel Ciolacu a trimis într-un final, la Parlament, acest punct de vedere.

6. TERGIVERSARE 2 - Încă o piedică marca PSD: Biroul permanent al Camerei Deputaților a propus, inițial, dezbaterea legii PNL în mai multe comisii raportoare decât era necesar, practic pentru a face imposibilă adoptare! Stau mărturie și alte proiecte PNL trimise la raport de PSD la 4-5 comisii – adică raportul nu va veni cât trăim noi!

7. Mimând situația că ar susține proiectul, PSD l-a deblocat la finalul lunii octombrie și, în numai o săptămână, acesta a fost dezbătut (în Parlament, cu asociațiile reprezentative ale pensionarilor militari) și votat aproape cu unanimitate.

8. TERGIVERSARE 3 – secretarul general al Camerei Deputaților a tras de timp (încălcând legea) și nu a trimis legea la promulgare decât după ce Avocatul Poporului a sesizat CCR. Nu sunt speculații! Sunt zile și ore consemnate în scris! Termenul fusese depășit!..........

raul said...

Pana la urma,sa ma bata D-zeu,ia sa votez cu altii care vor sa desfiinteze pensiile militare ,ca decat asa bataie de joc ,sa se duca dracu toti!Daca stau bine ,aveam pensie mai mare!Sa-i ia dracu pe toti!Ca prostul am tinut la onoarea militara ,si altii au calcat-o in picioare!Fir-ar ai dracu toti care si-au batut joc de noi!Imi vine sa-mi dau palme la batranete ca am fost prost sa jertfesc copilaria mea de la 14 ani,pt un popor de idioti ,cum spunea Tutea!Lehamite si sictir!

Sebi said...

@ Cornelius
Dacă vreodată, deși nu cred, ți-a spus cineva că bați câmpii (glumesc, știu că asta se întâmplă frecvent, la cât ești de locvace și de original), se înșală amarnic.
Rar am întâlnit un om mai bine intenționat ca tine, în ciuda problemelor tale despre care noi am aflat cu timpul...
Ai dreptate, Cornelius, din nou. Vinovați sunt alții, mulțumesc că mi-ai atras atenția. Poate că ar trebui să ies din nou la pensie, eventual cu un șut în cur. Am un cult față de șutul în cur, și eu am dat câteva, de care-mi amintesc cu mare plăcere.
Dacă-i dat cu înțelepciune, n-am să mă supăr, doar am să tac.
Dacă puneți ceva la cale pe aici, la modul serios, mi-ar plăcea să răspund prezent.
Dacă nu, sărbători fericite!

Cătălin said...

ABUZ IN SERVICIU/ INFRACTIUNE. RENATE WEBER IN OFSAID. RENATE WEBER NU PUTEA CONTESTA L559/2024 DEOAREXE AVEA MANDATUL EXPIRAT. CAND AI PERMISUL DE CONDUCERE EXPIRAT, NU MAI AI VOIE SA CONDUCI MASINA. LA FEL SI IN CAZUL ACESTA. DETALII AICI:https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/pensionara-cu-pensie-de-280-000-de-lei-renate-weber-conduce-ilegal-avocatul-poporului-mandatul-i-a-expirat-din-iunie-cerem-numirea-altcuiva-spune-ludovic-orban--1676125.html

Viorel said...

Tudor. Se zice că CCR a stabilit ziua judecății de apoi pe 17 decembrie 2024. În cazul acesta președintele mai poate promulga legea ? Nu trebuie să aștepte decizia CCR ? Dacă CCR zice că nu este constituțională, cum rămâne cu promulgarea președintelui ? Și ultima de noapte bună. CCR poate modifica data deja stabilită aducând-o pentru săptămâna viitoare din proprie inițiativă sau dacă o instituție a statului o cere ? Mulțumesc.

RD said...

Habar n-am de unde sa stiu ce se va intampla pe viitor, dar serios, voi chiar inca nu ati inteles ca CCR decide si ceva ce e clar constitutional sau neconstitutional in opusul normalitatii? Ca Avocatul Poporului a sesizat proiectul din CD sau Senat ce mai conteaza pentru CCR? Sa asteptam decizia. Sincer, am spus multe de-a lungul timpului si am avut dreptate, dar nu credeam ca A.P. va contesta aceasta lege. Credeam ca fiind un proiect confuz si tot schimbat ca astia vor actualiza aiurea pensiile militare tocmai ca sa nu fie un impact mare sau poate sub inflatia de 10,4% pentru pensiile militare in 2025. Pai noi vrem sa treaca un proiect facut si asumat doar de PNL cand aveai nevoie si de voturile PSD? Si reprezentantii asociatilor foarte inteligenti, nu au cerut sa participe si PSD la fiecare intalnire si s-au multumit doar cu PNL. A fost o mare greseala, cu intentie sau nu din partea acelor pensionari sau activi ce au discutat cu PNL-istii.

Victor said...

In Decizia 607/2018, CCR s-a pronuntat ca daca se depaseste termenul reglementat de art 15 din Legea 47/1992 (2 zile pentru procedura de urgenta), dar sesizarea se face in interiorul termenului de promulgare de 20 de zile, sesizarea este admisibila. Deci nu conteaza ca s-au depasit cele 2 zile.

Sender said...

De fapt acel "anonim" a plagiat ceea ce a spus d-na Pauliuc.

https://www.news.ro/politic-intern/nicoleta-pauliuc-atacarea-ccr-legii-pensiilor-militare-catre-avocatul-poporului-doamna-weber-legitimitatea-conduce-avocatul-poporului-conditiile-executa-ordinele-prim-ministrului-ciolacu-1922401408002024111621829859

stefan tst said...

Legat de sursele de finantare pe care vor sa bata moneda , va supun atentiei cateva cifre extrase din bugetul propus ministerului apararii .
- in anul 2023 2,5 % din pib aprx. 28 md .lei s-a redus la 1,57 % prin oug.
- in anul 2024 2,5% (crestere cu 25%) 35 md.
- cheltuieli personal 8,6 md. cheltuieli asistenta sociala ( pensii + altele)5,1 md
- in anul 2023 - cheltuieli personal 7,8 md. cheltuieli asist.sociala 4,4 md
- in anul 2025 2 ,5% (crestere prognozata de 10,81%)
- cheltuieli personal 9,12 md cheltuieli asist.sociala 6,99md
Deci pentru anul acesta exista spatiu bugetar pentru actualizare o luna ramasa iar pentru anul viitor prognoza este planificata a creste cu 1,89md.fata de 2024 !
Toate datele sunt preluate de pe site Ministerului de finante -Bugetul de stat 2024 cap . Ministerul Apararii Nationale . Nota bene , prin hotararea CCR cu ,,penalizarea'' statului de 20md. cred ca vor reduce si anul acesta bugetul ministerului ,dar este alta discutie. Va veni Tramp si nu va accepta micsorarea bugetelor tarilor membre NATO , aviz noi...

Nemo said...

Pensie lacatus mecanic cu scoala profesionala 5500 lei net, pensie de colonel 3500 net, asta da echitate sociala.

Sorin said...

Nu doar interesul politic a generat acțiunea Avocatului Poporului, respectiv scoaterea unui cartof fierbinte în afara perioadei tumultuoase pana la alegeri, dar și bugetul necesar, se pare, în alta zona. Ieri, ministrul educației, a declarat ca urmează o noua mărire salariala pt profesori astfel încât sa se ajungă la același nivel de salarizare cu sistemul sanitar. Am o cunoștință medic la stat si cu un part time la propriul cabinet care plătește asigurare de sanatate 5000 lei pe luna. Cum asigurarea e 10% din brut, aritmetica zice ca are 50000 lei venit brut pe luna. Știu ca ii merita din plin.

Nemo said...

Apreciez comentariul publicat de Acord, cam asa s-a întămplat, ma mira faptul ca nu a fost cenzurat de catre administrator.

Leo said...

@Viorel,
-Fiind OBIECȚIE apriori , KWI nu poate promulga , deoarece acesta este scopul apriori , ca să se verifice constituționalitatea înainte de promulgare .
-CCR , nu va modifica termenul , pt. că în primul rând NU VREA , totul fiind o lucrătură coordonată psd - av.pop.-ccr
- memento - LOV , țuguianu , TERENTE , Daddy , MARDEL , țILVER , renata ,
ATENȚIE LA VOT !

VIO said...

Am crezut ca Anca Alexandrescu va merge pana la capat cu ajutorul prin care legea 559/2024 sa rezolve problemele pensionarilor militari !!! Acum cand trebuia sa insiste la emisiunile sale a preferat sa plece la plimbare in Spania pentru audienta de parca isi face campanie pentru alegerile viitoare ca sa fie votata de diaspora iar pensionarii militari nu o mai intereseaza

Ovidiu said...

Daca nu s-a cerut fisa financiara de la guvern (nu stiu daca e asa) legea e neconstitutionala in integralitate.
Uitati o speta similara de neconstitutionalitate, din acelasi motiv (nesolicitarea fisei financiare):
- "Decizia nr. 56 din 5 februarie 2020 referitoare la obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice"
in documentul din link, de la fila 17
https://www.ccr.ro/wp-content/uploads/2021/06/Sinteza-2020.pdf

Claudiu Marin said...

@Victor
Curtea a stabilit si in respectiva decizie din 2018 ca sesizare s-a facut in afara termenului stabilit in art. 15 din L 47/1992, dar este admisibila pentru ca legea nu fusese inca promulgata.
Deci, pe 17 12 2024 CCR se va pronunta mai intai pe admisibilitatea sesizarii exercitate in afara termenului prevazut in art. 15 al L 47/1992.
Noua Curte a lui Enache nu prea respecta jurisprudenta anterioara si poata sa decida ca Avocatul Poporului s-a suprapus in dreptul presedintelui de a sesiza CCR. Presedintele nu poate sesiza CCR in primele doua zile dupa adoptare. Are la dispozitie urmatoarele 20 zile.

akord said...

CM
De la mine o bila ⚪ de culoarea paginii asa ca nu prea se vede.Incepe sa devina placuta distantarea de partizanatul politic.Eram sigur 90% ca nu apare comentariul.M-am inselat si eu sunt cel mai surprins de chestia asta.Al batran o baga la 🚮🗑️ instantaneu

xmax said...

În urma acestor abjecții ale acestor mojici nenorociti de politruci, va trebui ca militarii în rezervă să se pregătească pentru a deschide dosare în instanță atacînd CONDUITA de borfaș a acestor nemernici!!!!
Este de neimaginat cît de ordinari au putut fi acesti paralizați ai societății umane, să își bată joc de oamneii care au slujit această țară, sub jurămînt de credință.
Măi weber nu ți-e frică de DREPTATEA DIVINĂ???
Nu ți-e frică de Dumnezeu?
Cine te crezi măi weber? Nu ți-e rușine de tine? Nu crezi că este prea mult?
Te crezi atotputernică? Cum îți permiți să distrugi viețile a mii de oameni?
CINE TE CREZI măi weber?????

Cristian said...

Aș vrea să știu dacă indexarea diferențiată, aproape mereu mai mică pentru rezerviști față de ceilalți pensionari, nu reprezintă o discriminare, strigatoare la cer, față de pensionarii militari. Chiar în ianuarie se va produce din nou. La următorul miting nu ar trebui să lipsească sloganul indexarea la fel ca toată lumea, că doar nu avem draci pe noi.

viorel 1067 said...

Concluzia pe care o cred eu este ca, nu s-a vrut ca legea sa fie aplicata de anul acesta. Pe 17 decembrie se va decide ceva bun sau rau pentru noi. Bugetul pe 2025 trebuie facut pana in 20 decembrie cred de catre actualul guvern. Sa nu avem surpriza ca aceste sume pentru a fi aplicata legea sa nu apara in buget. Daca se vroia anul acesta Guvernul gasea fondurile necesare, unul din motivele contestate de RW.

Victor said...

@Claudiu Marin - Sper din suflet sa aveți dreptate. Mulțumesc pentru răspunsuri.

VICTOR said...

https://www.institutiilestatului.ro/dezvaluiri/mii-de-pensionari-militari-batjocoriti-de-pnl-doar-ca-sa-l-faca-presedinte-pe-nicolae-ciuca-sedusi-mintiti-si-tradati-luati-de-la-pnl/?sfnsn=wa&fbclid=IwY2xjawGcEQRleHRuA2FlbQIxMQABHQmardVcggmkjn33CKJF-kOWINgO-pFUrT7MoIXkIyjYgz9jw4cQOH18Eg_aem_yPc8j1uEbDqFPbN9iuHm1w&sfnsn=wa

Cornelius Flavius Ifrim said...

Mi-a sarit postarea... Continui cu Bolos ca in Oradea laudata a lui Bolos nu e nici pe departe cum i se face apologia basista, ci o stare a foamei si saraciei cu strangeri inutile de surub, motivele fiind ca banii sa fie stransi de dragul ca oradenii sa sufere o atitudine basista, draga lui Bolos si pupatorilor lui de moaste si dosuri!

Nemo said...

Sunt vinovati jienii, avocatul poporului, juristii din ministere, oricine dar nu un anumit partid.
Cei menționati sunt niste marionete care actioneaza la ordinul tatucului.

Claudiu Marin said...

@Nemo
Pentru ca te vad foarte preocupat de a scoate din culpa insitutiile militare care gestioneaza pensiile militare, doresc sa-ti transmit ca, daca gandesti ceva mai mult decat o bibilica , ai realiza ca scandalul declansat prin interrmediul doamnei Weber nu foloseste nici PNL si nici PSD, tocmai in buza alegerilor prezidentiale si parlamentare.
Cine incearca sa puna in carca PSD actiunea madamei Weber pierde din vedere realitatea ca ONG-urIle soroxiste din care a facut parte Weber au fost si sunt permanent impotriva social-democratiei, Sunt de tot hazul declaratiile lui Guran si ale doamnei Pauliuc ca Weber poate executa ordine ciolace, cand ea a avut 3 mandate de europarlamentar castigate pe listele PNL si a mai fost si consiliera a lui Basescu.
Eu nu zic ca PNL joaca dublu, dar este clar ca Weber a executat ordinul acelorasi forte care controleaza intreg sistemul militar, forte care timp de 7 ani au promovat discriminarea si umilirea batranilor pensionari militari.
Eu nu cred ca la Guvern a fost chemata Weber ...ca sa primeasca in plic sesizarea catre CCR. A fost chemata la o structura guvernamentala care gestioneaza pensii militare. De ce nu spun acele stiri pe surse si institutia care a convocat-o din concediu pe doamna Weber?

Viorel said...

Victor. Interesant materialul postat de Costache Liliana. Merită citit.

Viorel said...

Viorel 1067. Conform art. 35 pct. (4) din Legea nr. 500/2002 cu modificările și completările ulterioare, bugetul trebuia aprobat de Parlament până cel târziu pe 15 septembrie. Acest lucru nu s-a întâmplat de ani de zile.

Anghel said...

Dle Claudiu Marin să înțelegem că Ciolacu și Ciucă au fost și sunt hotărâți să ne actualizeze pensiile dar că sorosistii infiltrați în MAp și MI, în cârdășie cu d-na Weber, au făcut ce au făcut?!
Chiar vorbiți serios? Păi de ce nu i- a demis ministrul Talvar in secunda doi pe cei din MAp care au luat parte la acțiunea asta?

avianyc said...

@ Claudiu
Mai avem conducere politică la map sau ministrul cu echipa politică sunt doar pentru decor?
De Bachide și susținerile lui sigur sunteți în cunostiinta.
În mod sigur ăștia în grup bat după bunul plac și indicațiile primimite susținerile lui Jianu sau le impun.
Nimeni nu misca acolo un pai peste deciile gruparii police care conduce ministerul
Chiar credeți ca antreprenorul prim ministru nu realizează ce lovitura de imagine ar fi pentru peseedeee majorarea unor pensii asa zis speciale în mentalul marei mase de votanti din mediul civil.
Chiar credeți ca antreprenorul se bazează pe câteva voturi ale rezervistilor când dintr-o majorare salarială pentru profesori compensează triplu tot. Bazinul lor de votanti este vast , bugetari ,pensionari civili , asistați sociali , etc.., mai ales ca venirea lui Bolojan în ecuație i-a speriat rău pe bugetari.
Suficient ca sa-si strice imagine majorând niște pensii speciale în prag electoral.
Ba mai da și o lovitură de imagine peneleeeului prin nerealizarea unei promisiuni.Evident promisiune PNL în scop de adunare de voturi dintr-un bazin electorar indecis.
Sigur vor îmbunătăți situația pensionarilor militari în cauza dar numai după ce va trece valul alegerilor și vor câștiga detașat și chiar poate alături de PNL
Elementele de neconstituționalitate din L559 nu sunt grave și se rezolva din mers prin voința parlamentara și guvernamentala.
Problemele sunt cu duiumul la pensiile civile , handicapați, nevăzători, cei din grupele de muncă si cei din grupele de munca care pe viitor vor iesi la pensie cu acele pensii micșorate ,și unde chiar sunt mari probleme de neconstituționalitate la L360.Surprinzator , cu intenție sau la indicații oare , madam Weber nu a atacat L 360 ?
Si nici chiar președintele!!
Iar cu atâtea probleme nerezolvate în cârcă sa vii sa mărești în prag electoral niște pensii speciale în considerentul mediului civil nu cred ca dădea favorabil pentru primul ministru candidat la președenție care are în spate psd.

Viorel said...

Leo. Având în vedere cele prezentate de noi și citite probabil și de unii dintre ei (politicieni), prezentate de presa online și TV, mă întreb! De ce nu iese președintele PSD și cel al PNL și să transmit public cine se face vinovat de toată această golăneală și mârșăvie politică făcută la adresa pensionarilor militari. De fapt, primul care trebuia să iasă era Gl. Ciucă ca un ostaș instruit cu onoare, demnitate și respect pentru pensionarii militari. Apoi urma Ciolacu pentru ca reproșurile și voturile noastre să nu-i afecteze partidul în caz că nu au nici o vină. Faptul că nu iese nici unul, înseamnă că vinovați sunt amândoi uniți într-un plan diabolic iar zi de zi cel puțin unul dintre noi pleacă la ceruri.

mihaighiba@gmail.com said...

Dragi politicieni mai sforăitori decât cei care au fost până în 1989,cei dinainte au construit Transfăgărășanul,Canalul Dunăre -Marea Neagră,etc.pe cadavrele militarilor Armatei Române,voi cei de astăzi înzestrați Armata Română pe cadavrele pensionarilor militari, câtă suferință ați creat nici nu vă dați seama!Dar veți plăti , fiți siguri de asta!Și ca să dau un exemplu de pensie , vă spun așa un tractorist cu 2 clase are o pensie mai mare decât a unui lt.col.cu studii superioare!O fi bine,o fi rău,decideți voi!!!

Leo said...

@Viorel
Foarte bine punctat.
Există o mare posibilitate ca nicu & marcel să fie pe mână în coordonarea acestei mizerii alui Weber.

Claudiu Marin said...

@avianyk
In interiorul institutiilor de forta exista tendinta de a se crea un stat paralel care infrunta totul, inclusiv partidele politice. Vezi staul paralel care a functionat recent, instituit de Base cu ajutorul lui Maior, fost ambasador in SUA, , Morar, Kovesi, Monica Macovei, Coldea.
Un deep stat functioneaza si in SUA, sub obladuirea Departamentului de stat, mai ales in guvernarile partidului democrat.

Ioan said...

Ia mai lasati ideiile tuturor generalilor care pe vremea cand au fost in activitate nu au facut altceva decat sa obtina fotolii cat mai caldute fara a propune sau realiza ceva constructiv pt. trupa.Cred ca ne-am saturat de frustratii intarziati pana peste cap.Daca urmariti toate comentariile si toate postarile de pe toate grupurile de asociatii,unde tot ei sau ales sefi sau reprezentanti ai rezervistilor,o sa ajungeti la concluzia ca tot ce fac este sa le fie din nou bine tot lor.EI IN CONTINUARE AU IMPRESIA CA GRADELE DAU INTELEPCIUNEA SI JUDECATA.Dar nu este asa.Sunt oameni cu grade mult mai mici care au capabilitatea de a gandi si de a exprima mult mai bine decat ei.Sanatate multa tuturor.

Petre said...

in conformitate cu dispozitiile art. 16 alin.(2) din Legea nr.47/1992 privind organizarea §i functionarea Curtii Constitutionale, va comunicam alaturat, in copie, sesizarea formulata de Avocatul Poporului, referitoare la neconstitutionalitatea Legii pentru completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat (PL-x nr.540/2024).
Va adresam rugamintea de a ne comunica punctul dumneavoastra de vedere pana la data de 3 decembrie 2024 (inclusiv in format electronic la adresa de mail ccr-pdv@,ccr.ro), tinand seama de faptul ca dezbaterile Curtii Constitutionale vor avea loc la data de 17 decembrie 2024.
Va asiguram, domnule Pre§edinte de deplina noastra considera

Cornelius Flavius Ifrim said...

Sinistrul Hanger Tâlhar de la Apararea de muște nu există, el e Fantomas, fiind cel mai prost politician PSD, intotdeauna analfabetii functional fiind extrem de retrasi si tacuti datorita acestui handicap grav, fiind numit la Aparare tocmai datorita acestor carențe, caci analfabetii functional sunt sclavii perfecti, executanti fara cracnet al ordinelor, neavand sentimente de empatie, solidaritate, iubire sau depresie, adica robotizati pe telecomanda, care oricum nu le pricep din cauza handicapului sever, individul teleghidat strivit fiind sub talpa haitei jegoase a jiganilor clocari, care cantă la ocarine si țambaline si el dansează pe sarmă tananika, si daca te duci brusc la el, din senin, sa-l intrebi cum il cheama, chiar avand buletinul in mana, se incurcă, se balbaie si raspunde ca vrea un cârlan de rachiu sau o ulcica de vin, ca o practica aproape din nastere, la suzetă, de pe meleagurile fratilor babei Vrancioaia, de unde e originar, in care apa e un blestem de neiertat si bautura din boghiță e temelie strașnică pentru cerebelul in ceață!

Claudiu Marin said...

@Petre
Institutia( Guvern, Senat, Camera Deputaților) care nu va transmite la CCR puncte de vedere prin care sa ceara respingerea obiectiunilor madamei Weber este complice cu ea

avianyc said...

Claudiu
Îmi pare foarte rău că nu mai colaborați cu @ tov. Leon
Cu siguranță erati informeat zilnic și minut cu minut despre miscarile de pe front si intențiile aleșilor suprapuse cu intențiile actualului ministru al apărării din postura călare pe F35 number one din în fruntea celor 32 de contracte. Inclusiv despre stocurile existente în execuția bugetară a min. finantelor si aparare.
Dacă l-ati „ostracizat” si lovit în credință politică, probabil că acum indepartat si supărat pe cei care i-au fost idoli își păzește vita de vie zi și noapte pentru a nu prinde vasc.
Neindepartat poate ne-ar fi spus ce intenții de vot ar fi avut înainte de amestecul sorosistei în treburile lui interne. Ca după amestec știm 🤣🤣🤣🤩

Petre said...

Adresa este destinată Președintelui Senatului Ionel Nicolae Ciuca

viorel 1067 said...

https://www.facebook.com/icleanudragos/videos/927252152630807/?idorvanity=601710453316699

akord said...

Pe unde-i nea JUDECATORUL DIAVOLULUI ca il anunt in mod oficial ca a primit ,ca ajutor si AVOCATUL DIAVOLULUI in responsabilitate
Acum are "suptordonata" 🦹🏿‍♀️😈😀

fs said...

Bună ziua, toți pensionarii militari ne-am am sperat să fie adoptată legea care să facă dreptate și să elimine măcar în parte inechitățile la pensiile militare. Vinovați pentru situația de acum sunt structurile financiare și juridice din MApN și cred că și din MAI, deși cred că cea mai mare vină o are MApN, al cărui punct de vedere preluat de Guvern cu privire la impactul bugetar, a demonstrat ca cel care conduce DGFC, respectiv Gl Jianu, nu a făcut nici cel mai mic efort să estimeze impactul bugetar al pensiilor militare actualizate, pentru 1 lună pe anul 2024, pentru că toți aveam speranța încasării unor pensii actualizate doar pe luna decembrie iar pentru plata în continuare putea foarte bine să estimeze care ar fi fost ponderea pensiilor militare actualizate in procentul de 2,5% acordat MApN. Ați văzut foarte bine că in punctul de vedere de la Guvern se vorbește de 90.000 de pensionari, cam câți are în plată MApN, pentru diferența până la 200.000 de pensionari nici nu se menționează în punctul de vedere, probabil că MAI a comunicat Guvernului că nu poate susține actualizarea pensiilor pentru beneficiarii care îi are în evidență, din experiență știm ca MAI a rămas fără bani pentru salarii aproape în fiecare an, de aceea mă gândesc ca asta este probabilitatea, iar SRI, cine știe? Uitați-vă la concluzia din punctul de vedere al Guvernului, a lăsat toată răspunderea proiectului de lege și actualizarea pensiilor militare la Parlament. Seamănă foarte mult această pasare a responsabilității cu ce s-a întâmplat în urma întâlnirilor dintre asociațiile de rezerviști cu reprezentanții MApN, când aceștia din urmă au spus că ei nu se mai opun actualizării soldei de grad la rezerviști, cum era la acea dată, dar să meargă rezerviștii la parlamentari să susțină proiectul de lege. Adică MApN care este instituția abilitată pentru reglementarea pensiilor militare nu are nicio posibilitate legală și să se ocupe cei direct interesați. De vină sunt și politicienii care au blocat din primăvară proiectul de lege cu actualizarea soldei de grad la comisia de buget finanțe al cărei președinte este de la PNL și ulterior s-au chinuit să facă un proiect de lege, prin copy paste a trei articole eliminate de PSD din forma inițială a Legii nr. 223/2015, spunând dl Senator Fenechiu că l-a rugat Ciucă să rezolve problema pensiilor militare. Restul îl cunoașteți cum PSD și PNL se luptau la un moment dat în proiecte de legi care să îndrepte inechitățile pensiilor militare iar în ultima vreme aruncă vina de la unul la altul. Lipsa de atitudine a liderilor PSD și PNL după atacarea legii, înregistrată cu nr. de proiect este clară, nu-i interesează de pensionarii militari, la fel nici pe media care este plătită din fonduri publice sau pe civilii care urăsc militarii din cauza unui turnător la fosta securitate, respectiv Basescu zis și Petrov. Referitor la unele comentarii aduc aminte ca acești pensionari militari, începând cu cei mai în vârstă, alintați ca varsovisti, au construit țara asta, vezi transfagarasanul, baraje, fabrici și combinate, când s-a apelat la ei, canalul Dunare-Marea Neagră, Casa Poporului, au strâns recoltele și multe altele. Așa că acești oameni care s-au sacrificat toată cariera merită din plin respectul unei țări care nu mai vine. Ei sunt cei mai loviți din toate părțile. Cred că ar trebui să ne dea de gândit să fim uniți nu să ne atacăm unul pe altul, sunt destui împotriva noastră.

akord said...

Alexandreasca a spus inca de aseara camarti la ora 20 va avea emisiune pe tema asta
Ce ma enerveaza papagalii aia cu "Ancuta"in sus "Ancuta " in jos Bai dati-o dracului de treaba ca n-a pascut vaca cu voi.Cu Dragnea da! 😂

Claudiu Marin said...

@avianyk
Leon a ales singur, suparat ca n-am inteles ce a spus Ciolacu despre rezervistii care cautau pe la sediul din Kiseleff ordonanta cu actualizarea numai a soldei de grad.
Probabil ca in gorunii de sub care aduna ghinda pentru tuica s-au cuibarit ceva tufe de vasc si a ales sa fie alaturi de vascosii sosoiului..

akord said...

Lasa catelu.Ma ofer eu. Pot sa dau si cu superglue si apoi un pumn de nisip pe parbriz...pe geamuri,in incuietori.Meaaaam ce idei am!!!

akord said...

Leoooon !!! Hai ba baiatule hai ma mosulica aici cu noi ca chiar ne intereseaza ce zici si mai ales cu cata meticulozitate scormonesti prin muntii de gunoi numiti legislatie
Hai ma mosu' ca pentru tine am pus avataru ala sa-ti dau "coraj" Hai ma mosu' ca inca vinu nu a stat din fiert,mustu s-a facut otet tuica mai e pana o pui la fiert.Hai uite ca promitem ca te ajutam.Ne trimiti pe email ce vrei si scotocim noi in 💩-ul numit legislatie.Pfuii deja a inceput sa puta!
hai maaa,hai odata ca avem "cosmariuri".
Leoaneeee!!!

VIO said...

PSD va avea maxim 5% dupa aceasta mascarada la parlamentare iar la prezidentiale va pierde sigur ! Oare nu cumva este abuz in serviciu cu chemarea Renatei Webber la guvern sa trimita la CCR legea pensiilor ca fiind neconstitutionala fiind in concediu de odihna si sa semneze un document neavand rechemare din concediu pentru a fi legal !!!!!

Vasile said...

Chiar daca ar fi constitutionala legea trimisa la Cotroceni, poate intra in vigoare in 2025. Scopul lor ar fi si sa nu dea doua mariri in acelasi an. Alta era daca era promulgata anul acesta si in 2025 se mai acorda rata inflatiei, fata de ceea ce este acum. Adica nimic. Daca CCR constata ca este neconstitutionala atunci daca Guvernul vrea ne mai da rata inflatiei dar cum se prevede ca vor ingheta totul o sa ne lingem ranile. Asta e, trebuie sa stam in case si sa aplaudam ce ne fac acesti nemernici.

Claudiu Marin said...

@Andrei
Chiar asa de credul esti incat iei de buna propaganda liberal -userista specializata in lansarea de "lebede negre" (vezi alegerea lui Iohannis care nu avea nicio sansa inainte de lansarea "lebedei negre" ca Ponta a blocat procesul electoral in Diaspora?Atat de mare a avut influenta PSD la CCR ca numai saptamana trecuta i-a declarat neconstitrutionale doua acte normative.