Un produs Blogger.

marți, noiembrie 12, 2024

Culmea nesimtirii instituțiilor statului care au asmutit Avocatul Poporului impotriva legii de restabilire a drepturile pensionarilor militari, drepturi eliminate printr-o abuziva OUG din anul 2017

154 comments

 


Multumim ministrului Bolos care a calculat impactul bugetar anual pentru  restabilirea unor drepturi ale pensionarilor militari, drepturi  eliminate abuziv, in anul 2017, printr-o ordonanta de urgenta, data cand Ciuca era seful Statului Major General al Armatei si Mihai Tudose era prim-ministru.

Dansul vrea sa convinga opinia publica din Romania ce impact financiar grozav ar avea reluarea platii unor drepturi eliminate abuziv.

Domnul ministru de finante ne spune in realitate ca statul a castigat anual, incepand cu anul 2018,  un miliard de Euro pe spinarea pensionarilor militari, carora Guvernul  le-a inghetat pensiile la nivelul anului 2017.

In loc sa spuna ca statul a castigat 7 miliarde de Euro,  prin ostracizarea batranilor pensionari militari, si nu numai, Bolos incita opinia publica impotriva unei categorii sociale, insinuand ca in viitor guvernul va avea o gaura anuala in bugetul de stat de un miliard de Euro.

Institutiile statului abilitate sa apere bugetul statului erau subiect al dreptului de a sesiza CCR impotriva legii adoptate in regim de urgenta de catre Parlament. 

Din lasitate, ele nu au facut-o dar, pe cai oculte, au asmutit-o pe Renatte Weber, Avocat al Poporului, nu avocat al insituțiilor stratului. Trezita peste noapte, batrana doamna nici nu a sesizat ca i-au strecurat pe sub ochelari obiectiuni care nu erau de competenta domniei sale  sa le ridice in fata CCR. Nici nu a observat ca era si in afara termenului pentru sesizarea CCR in cazul legilor adoptate in regim de urgenta.

Aceleasi institutii statale infesteaza site-urile utilizate de rezervisti cu teze inepte care sa sustina cele 4 obiectiuni pe care le-au strecurat in lucrarea dresata doamnei Weber. 

Cele mai frecvente sunt cele potrivit careia noua lege a fost prost redactata, desi acelasi text a existat in L nr. 223/2015, pana pe 07 08 2017, text in baza caruia s-a si efectuat o prima actualizare pe 30 06 2017.

A doua ineptie este cea potrivit careia noua lege ar fi eliminat plafonul venitului net. Or, asa cum am mai demonstrat, art. 59 ^ 1, introdus in legea pensiilor militare, da posibilitatea  actualizarii soldelor de grad si de functie, din compunerea bazei de calcul, la nivelul soldelor activilor, prin exceptie de la regula insituita de L 282/2024, potrivit careia pensiile militare se actualizeaza, la stabilire,  cu indicele preturilor de consum. Plafonul venitului net actualizat ramane. 

Cea de-a 4 obiectiune nu face altceva decat, vorba comentatorilor de pe acest site,  sa ne demonstreze cine a redactat sesizarea catre CCR. 

Oare cine se vaita ca nu poate calcula actualizarea pensiilor militare in 30 de zile? 

In perioada aplicarii L 164 din 2001, contabilii Caselor de Pensii Sectoriale plateau actualizarile in aceeasi luna, sau cel tarziu in luna urmatoare  majorarii soldelor de grad si de functie ale activilor, prin majorarea valorii sectoriale de referinta.

Rusine activilor din institutiile care gestioneaza pensiile militare si rezervistilor care-si tradeaza camarazii!


154 de comentarii:

Randoom spunea...

Da,corect,cel mai grav este ca militarii(activi) tradeaza pe pensionarii militari.Te mai lupti cu politicienii,senatul,camera deputatilor,avocatul poporului sau ccr,dar cand tradarea vine din interior nu ai nicio sansa.CCR putea sa spuna simplu ca a depasit termenul avocatul poporului si aia era,dar si aia sunt anti militari.

SorinP spunea...

..mizerabiliiiiii! 🤬 https://hotnews.ro/scandalul-indexarii-pensiilor-militare-ministerul-de-finante-vede-un-impact-mai-mare-cu-500-milioane-de-euro-decat-calculele-de-la-guvern-1833282

Andrei spunea...

Un articol foarte bun. Felicitări!

Ce a spus popa Boloș arată doar cât a furat statul eșuat de la militari. La sumele astea se adaugă cât ne fură prin inflație, prin corupție, prin subvenții pentru partide, prin recalcularea în minus a unor pensii contributive, datorate eliminării unor grupe de muncă că așa au dat legea, plățile pentru demontarea campaniilor electorale, contracte acordate prin programe la prețuri mari și prost făcute, pentru a ține primarii aproape de partide, ...

Asta trebuie oprit, iar singura soluție este votul informat și de bună credință.

SorinP spunea...

..sa ne traiasca 🤢si înfloreasca 🤢 scumpele partide PNL și PSD, complice la batjocura si umilinta pensionarilor militari si nu numai.. 😡

viocristea spunea...

VINOVATI de umilirea pensionarilor militari SUNT CIOLACU=PSD SI CIUCA=PNL! inca din "cele mai vechi timpuri"!
Anul 2001: OUG prin care PSD=Adrian Nastase pune "capac" actualizarii pansiilor in plata, asa cum prevedea Legea pensiilor militare din 2001.
Anul 2017: OG nr. 59 prin care PSD=Mihai Tudose/prim-ministrul fara card bancar/unicat in lume, DISTRUGE SISTEMUL PENSIILOR MILITARE pus la punct pri Legea pensiilor militare din anul 2015.
Acest CIUCA NICOLAE din postura de sef al Armatei, Ministru al Apararii, prim-ministru al Romaniei A DUS PE NOI CULMI BATAIA DE JOC FATA DE PENSIONARII MILITARI, NEFACAND NIMIC CA SA INDREPTE STRICACIUNILE FACUTE DE PSD IN 2017.UNII ZIC CHIAR CA S-A OPUS VEHEMENT LE ORICE INCERCARE A UNOR ORGANIZATII ALE PENSIONARILOR MILITARI SI PARLAMENTARI CU SCAUN LA CAP, DE A REDA DREPTURILE FURATE PENSIONARILOR MILITARI IN 2017!
CE NE ARATA ANUL 2024?!
O MONSTRUOASA COALITIE CIOLACU/CIUCA CONTRA PENSIONARILOR MILITARI, pe care ii ataca din toate pozitiile cu tot felul de tertipuri ticaloase si prin "proxy" ticalosi!
Dixit!

Rusu Jenică spunea...

Boloș ne oferă încă o dovadă publică că JAVRELE ORDINARE de la PSD și PNL au furat pensiile rezerviștilor militari.
La alegerile prezidențiale voi vota cu oricine altcineva care nu face parte din categoria JAVRELOR ORDINARE de la PSD, PNL, USR.
Votând astfel cât mai mulți în turul I, JAVRA ORDINARĂ A PNL-ULUI pusă de americani să candideze va fi istorie.
Iar în turul II, votez la fel, pe oricine nu este JAVRĂ ORDINARĂ.
La fel procedez și la parlamentare, ca astfel nici împerechiate aceste JAVRE ORDINAREsă nu mai poate face majoritate și să piardă cât mai multe mandate de parlamentar.
Astfel, sunt șanse mari ca ceilalți din politică care nu fac parte din categoria JAVRELOR ORDINARE, care nu au fost la guvernare, să dea viitorul președinte al României, sau, poate, se ajunge în Parlament la o altă majoritate parlamentară.
- Rusu Jenică

w spunea...

https://ziare.com/sri/anunt-angajare-aplauze-faima-1905511

Prodan Aurelian spunea...

In 2004, după 3 ani de inghețare a pensiilor, în luna septembrie, pensiile au fost actualizate. Pensia mi-a fost mărită cu 42%. Întrebați-l pe gen. Nastase, care la acea dată era șeful Direcției financiare. De atunci s-au făcut doar pseudoactualizări. Cifra lansată privind actualizarea este imbecil de falsă. Se pleacă de la premize false. Din cei pensionați mai demult, jumătate nu mai sunt. Pensionații recenți au pensiile aproape de cele care ar rezulta din calcule. Pensiile de urmaș sunt în aceeași situație (mulți au fost, puțini au rămas). Idioțenia a-ți comis-o și, acum căutați argumente (justificări ale prositiei).

Flik spunea...

Auzi puncte de stabilitate la civili.Adica stai asa la loc călduț nu te scuipa nimeni nu îți f...te morții matii,nu te taie cu maceta.nu ei bolovani in cap nu îți sparge casca cu ranga.Colega de camera a primit plus 980 lei funcționara fiind, iar din ianuarie cu 12.1% gata ma depaseste cu pensia.Pai ba scriitor de cărți acum te gândești tu la camarazii tai presule.Ani de zile nu ai facut nimic ,șef stat major,ministru,priministru,șef senat.Ai ceva de spus ?Și apropo raspopitu este de la PNL?

Viorel spunea...

De fiecare dată când discutăm despre inechitățile dintre pensile militare, despre respingerea PLx- 221/2020, despre aruncarea la gunoi a PLx-199/2020, despre actuala lege contestată la CCR mă apucă o stare de nervi și ură din tot sufletul la adresa celor aflați la guvernare în 2017 dar în special Pupezei din tei care deși a avut în rol important, nu recunoaște că ea a gândit și insistat pentru emiterea OUG nr. 59/2017. Să nu încercați să mă contraziceți cei care o iubiți și stimați pentru că singură s-a dat de gol în momentul când a afirmat public la TV ceva de genul „Colonele, o să vii în genunchi la mine să te rogi să primești pensia pe contributivitate”. Asta denotă că Pupăza știa deja despre conținutul OUG, că urma să intre în vigoare, că pensile militare nu vor mai fi actualizate și vor rămâne în urmă ca valoare comparativ cu cele civile. Asemenea specimene trseiste nu au ce căuta în politica românească.

Marcel spunea...

Felicitari pentru articol! Subscriu in totalitate. Revin la propunerea mea, sa mergem sa predam livretele sa se spele cu ele pe cap. Motivul? Plec intr-o croaziera in jurul lumii pentru o perioada de 4 ani....

savel spunea...

1. Ministrul Bolos a calculat un impact bugetar mai mare decat al guvernului, dar pe al guvernului l-a calculat Ministerul Sanatatii,nu tot M.F.sau Ciolacu ia propus lui Bolos acest portofoliu si in viitorul guvern,numai sa iasa la opinia publica cu un buget care sa compromita actualizarea.

Cenușă-n cap spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Marcell spunea...

Mai simplu decât ca toate structurile care ar trebui să aplice actualizarea să simuleze efectiv și să rezulte sumele necesare, nu există. Mă îndoiesc că acest lucru s-a întâmplat. Estimările chiar nu pot fi realiste și sunt aruncate efectiv...la derută, din burtă. Iar cu cât suma care "afectează" bugetul este mai mare, cu atât mai bine pentru ei. Rezultă că nu se poate. Eu cred că orice am face, hotărârea este luată: nu va fi nicio actualizare. Dacă vedem indexarea de la 01.01 să spunem mersi. Pojghița rahatului în care ne-a băgat "coaliția -stat", prin incompetența ei, începe să crape și rahatul începe să iasă la suprafață. Deja pute până la Bruxelles și FMI. Fiți realiști și nu mai visați aiurea.

stefan tst spunea...

Am scris in cadrul unui topic anterior extras din proiectia bugetara a ministerului apararii in perioada 2022 - 2027 ( cand s- a hotarat cresterea bugetului mapn la 2,5 % din pib ) si evolutia anuala a capitolelor asistenta sociala si salarii in mapn ;
- 2023 - pensii 4,4 mld , 2024 - pensii 5,1 mld , 2025 - 6, 8 mld .Tinand cont de faptul ca lunar numarul de intrari - iesiri din plata este net negativ ( mor mai multi decat noi pensionari ) suma prognozata pentru 2025 este suficienta pentru a acoperi actualizarile . Toate acestea sunt aprobate de parlament prin bugetul din 2024!!! Dobitocii nu stiu nici sa -si citeasca propriul buget .

viocristea spunea...

APEL CATRE MILITARII ACTIVI AI STATULUI ROMAN!
DRAGI CAMARAZI
"Ca tine am fost,
Ca mine vei fi!"
Daca tineti la onoarea si demnitatea viitoarei voastre calitati de pensionari militari, faceti ca actualii pensionari militari:
VOTATI CONTRA PARTIDELOR SI REPREZENTANTILOR ACESTORA CARE UMILESC PENSIONARII MILITARI DE ZECI DE ANI!
Impreuna cu familiile si neamurile voastre!
Caci, slava Domnului, avem destule alte partide si alti candidati din care putem alege.
Si sa ne mai gandim la un lucru: LA VREMURI NOI, TOT EI!? DE 35 DE ANI?! in care am vazut numai coruptie si furaciuni!

Inginerul spunea...

Sa ne invite pe toti la o cafea, sa ne puna in ea ce trebuie si sa ne termine, ca se pare ca suntem o piatra de moara pentru tara asta. Incearca toti sa ne convinga de asta, numai noi ne incapatanem sa nu intelgem si ne vrem drepturile. Pentru țara asta m-as fi dus sa o apar si poate sa si mor fara sa clipesc? Bine ca n-a fost cazul, vorba lui Țuțea. Oricum am facut destule sacrificii DEGEABA, chit ca nu pe front. Ma uit la monitor cu ochii pierduti minute in sir, parca sunt intr-un vis urat, straniu, fara logica, inconjurat de dusmani, hulit de toti, fara putere, incercand in zadar sa inteleg ceva...

Claudiu Marin spunea...


Dorel
catre mine


”Trecându-i întruna cu vederea, faci din prost un obraznic!”
(Publius Sirus)

Unii au făcut ”buba” la cap!
Ce mult a ajuns să îi doară pe unii de bugetul țării!
Și mai au și impresia că, dacă amestecă în narativ niște articole din Constituția tăvălită de CCR, bugetul, PNNR-ul, sunt atât de docți prin afirmațiile și susținerile aiuritoare!
Cred că stau cam prost cu ”titiana”!
Blogul găzduiește niște mizerii debitate de tot felul de purtători de vorbe ai celor care pun tălpi constant reformării, actualizării pensiilor militare!
Degeaba stai și le explici!
Ei revin cu aceleași afirmații, întrebări, aroganțe, schimbând ordinea expresiilor și cuvintelor pe care le afișează drept axiome.

Toate bune!

Marcell spunea...

Din ciclul "tocmai ce vă spuneam". Alt exemplu, destul de asemănător cu al nostru, o lege făcută mai mult sau mai puțin "cu dichis" pentru a putea fi anulată. Oameni buni, ăștia nu mai dau burse elevilor și studenților și unii vor să li se dubleze/tripleze pensiile?! Bună dimineața!
https://www.romaniatv.net/bursele-de-merit-de-studiu-si-ajutorul-social-pentru-elevii-de-la-stat-neconstitutionale-decizia-de-ultima-ora-de-la-ccr_8602468.html

Randoom spunea...

@Claudiu Marin,si atunci de ce le publici dejectile?
cum sa spui ca nu sunt bani cand suma pentru actualizarea pensilor militare este minuscula fatza de alte sume aruncate aiurea de guvernanti in ultimi 4 ani. efectiv suma este ridicol de mica si daca ar fi asta umflata de bolos.Bani aia s-au dat pe 3 rachete si un avion ponosit.Deci suma este socant de mica oricum ar tot incerca ei sa o invarta.Numai diferenta pentru aia 10 mii de trantori si tradatori de tara din justitie care papa pensie cu adevarata nesimtita dintre 2020 si 2024 este tripla fatza de ce spune bolos pentru cei 200 de mii de pensionari militari/politisti.

Alexandru spunea...

Vedeți dece nu trebuie să credem guvernul PSD PNL, sunt mâna în mână și vor să conducă și în viitor destinul acestei țări și implicit a militarilor.
Așa că eu votez Geoană președinte și partidul România în acțiune la parlament.
Și alți pensionari militari gândesc ca subsemnatul.
https://politicaapocalipsei.net/2024/11/12/militarii-in-rezerva-proscrisii-lui-geoana/?amp=1

Mike Tyson spunea...

Nu suntem academicieni sau tehnocrați, fiecare scriem ce știm.Nimeni nu ne obligă să citim ce se scrie pe blog . Așa deci 10,4 % + de la 01.01.2025 și rămânem cu speranța că se va face ceva și pentru noi. Suntem supărați dar ce putem face !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

-Luminați-vă la meclane, javre ordinare, care sabotați pensiile militare!
-Iesi afara din Minister, javră ordinară fără caracter!
-Afară cu jigodiile clocare si paraditoare de pensii militare!
-

Claudiu Marin spunea...

Colaborator
catre mine
Analiza
"Nu am date încă privind devansarea, probabil că Ciolacu și Ciuca nu cred inca in forta protestului din 29.11 și ..... Sunt scenarii analizate pt a atenua riposta și huiduielile. După ce au jucat prost sceneta acum le este teama sa nu se întâmple mai rău decât în Valencia, la vizita familiei regale.
Dacă asociațiile nostre nu-i fac plângere dresatei Weber chiar sunt fraieri și merita sa fie maturati! Boloș, Jianu nu au argumente în fata gl.Năstase!
Acum sunt convinși ca rezervistii nu-i vor vota, teama este ca voturile vor migra spre AUR, Simion în mod deosebit, Diaconescu și Călin Georgescu!
Nu degeaba se arunca pe piață întâlnirea lui Simion cu of. GRU, la Cernăuți!
Ce dracu sa le distribuie Simion of. GRU? Deturnarea mitingului unionist?=o bășcălie...
Dacă el era cărăuș de informații îl lucrau ai nostri:SRI, DGIA, SIE!
Auzi, știau polonezii de asta dar acum ne-au informat! Mori de ras, căci sunt protocoale de cooperare clare în NATO și proceduri comune!
Anticipând migrarea voturilor rezervistilor și familiilor acestora spre Simion vor sa-l scoată din joc.
*Personal cred în devansare!
Dacă, totuși rămâne aceeași dată, ei pot corecta și înainta spre promulgare legea dar se pierde indexarea la valoarea actualizata! Nu știu dacă mai pot adaugă ceva în corpul legii, in sensul ăsta?
Oricum, asta sa fie paguba...bine, mulți camarazi o sa înjure, dar nu poți obține mereu 100% din ce ti-ai propus..."

Raspuns
Vad ca se bate moneda pe pierderea indexarii de 10,4% din 2025. Chiar daca actualizarea conf Art. II se va face inainte de 01 01 2025, cuantumul indexat cu 10,4% se va compara cu cuantumul rezultat din actualizarile urmatoare.
Nimic nu se pierde, totul se transforma, spune o lege naturala universala.

Viorel spunea...

Alooo! O întrebare de bun simț. Domnilor Ciolacu, Ciucă, Boloș [și nu mai da din mână Boloș și nu îmi arăt că îmi dai 0 (zero) lei], etc. De cine vă este frică de la unii se poate iar la alții nu. Ce a răspuns ministrul Finanțelor când a fost chemat în fața instanței de judecată ?
Dânșii își cer drepturile din 2010 până în prezent și de la un milliard de euro s-a ajuns la peste 3 miliarde și ei sunt aproximativ 20.000 (în activitate + pensionari) și nu 200.000 ca și noi.
„Documentul subliniază că această recentă majorare retroactivă a salariilor va conduce la o creștere a pensiilor speciale ale magistraților și anticipază apariția unui nou val de procese inițiate de magistrații aflați în pensie. Aceștia cer sume tot mai mari prin recalcularea pensiilor speciale.” LA NOI NU SE POATE FACE NICI ACTUALIZARE IAR DÂNȘII CER RECALCULARE ? SUNT SALARIILE ȘI PENSIILE NOASTRE CA A DÂNȘILOR ȘI NU ȘTIM NOI SAU VOI ?
Chiar dacă este din octombrie 2023, vă rog să-l citiți că merită (spre informare și comparație).
Magistrații au încasat un miliard de euro din banii românilor, dând statul în judecată și apoi câștigând | Avem documentul
https://www.antena3.ro/emisiuni/decisiv/magistrati-incasat-un-miliard-euro-judecata-stat-687695.html

teo spunea...

Dacă s-a negociat între structurile asociative și Guvern (reprezentanții în Parlament a celor care susțin guvernul) și în urma negocierilor a ieșit L 559 (nu Plx - 540) atunci pct. de vedere a d-lui Boloș e nul și nici documentat. Dacă s-a ajuns la o înțelegere cum afirmă partidele din coaliție să fie votată legea, în situația de acum e trădare!!! Cine a trădat e problema, pentru noi aștia cu ștampila să știm exact unde a nu o pune (fira-r mama lor a dracu)!!!

Viorel spunea...

„Nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă, totul se transformă / Antoine Lavoisier / luat de pe google”. Am scris cele de mai sus pentru a pune accent pe final. Eu aș vrea ca să-i transform pe unii în maimuțe sau urangutani și să-i trimit în spațiu, astfel, nimic nu se pierde în schimb totul se câștigă. Ei nu înțeleg un lucru. Simion are și nu are șanse de câștig la președinție (cum nici Domnul Băsescu nu avea în fața domnului Năstase și nici domnul Iohanis în fața domnului Ponta / astrele vor decide). Dar ce se fac cele două partide (care s-au jurat pe MIELUL nostru că nu mai fac alianțe, mai mult, că nu se aliază nici cu AUR) dacă partidul AUR obține un scor neașteptat de mare la parlamentare, apropiat sau egal cu al PSD și face alianță cu USR + independenți + etc. ? Dacă nu rezolvă problema cu actualizarea, cu scuzele de rigoare fraieri sunt cei care votează PSD sau PNL.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

PRIMESC TELEFOANE, DE LA CUTARE SAU CUTARE, CARE CER RAZBUNARE SA NU SE VOTEZE CANDIDATII CARE AU REFUZAT DREPTATE LA PENSIILE MILITARE!

Constantin spunea...

Măcar asta să fie pierderea,indexarea anuală de 10,4% și să se facă actualizarea soldelor de grad și funcție de la 01.01.2025.La indexare marea majoritate a pensionarilor ar câștiga între 300 si 600 de lei, în timp ce prin actualizare s-ar câștiga între 2500 și 3000 de lei net față de pensia în plată. Eu cred că e un câștig destul de bun. Ce să facem,cum ar fi spus un clasic în viață, atât s-a putut!

Liviutatarush spunea...

"Alexandru spunea...
Vedeți dece nu trebuie să credem guvernul PSD PNL, sunt mâna în mână și vor să conducă și în viitor destinul acestei țări și implicit a militarilor.
Așa că eu votez Geoană președinte și partidul România în acțiune la parlament.
Și alți pensionari militari gândesc ca subsemnatul.
https://politicaapocalipsei.net/2024/11/12/militarii-in-rezerva-proscrisii-lui-geoana/?amp=1"
Sunt unul dintre putinii rezervisti care a adunat semnaturi de sustinere pentru candidatura lui Geoana! Cine nu a facut niciodata asa ceva, nici nu stie cat de greu este!!! Efectiv "te lupti" pentru fiecare semnatura! Din pacate statea mai bine acum o luna in sondaje! Daca ar citi mai multi articolul ala, poate ca si-ar schimba parerea si ar vota in asa fel incat sa acceada in turul doi! Cum scrie si in articol, NIMENI nu este imaculat, dar acum este un moment sa discernem intre cei care ne-au dus de nas sapte ani si cei care chiar si-au exprimat, clar, dorinta sa ne ajute! In plus, pentru cei care-l cunosc, generalul Tomescu intermediaza tot ce tine de SNAOSPN in relatia cu Mircea Geoana. Cam atat!

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
george spunea...

buna seara! Ce ziceti daca trimitem la cotroceni ordinele "In serviciul patriei" in semn de protest. Daca suntem multi si daca anuntam si presa cred ca ar avea efect. multumesc

Mihai f. spunea...

dar se pierde indexarea la valoarea actualizata! nu inteleg acest pricipiu...am iesit in 2022, 5000 lei..am primit in 2 ani indexari 5,1 % si 13,8 %...am 6000 acum...diferentele la grad si functie ar fi cam de 3000 brut...la net cam 1700 ..sa inteleg ca mi se adauga cei 1700 la cei 5000 cu care am iesit ..si raman cu 6700 ....si pierd indexarile pe anii trecuti ...sau diferenta de 1700 se adauga la cei 6000 in prezent ...multi colegi au dilema asta si intreb cum ...Nimic nu se pierde, totul se transforma, spune o lege naturala universala.

John1 spunea...

Boloș face de rușine preoțimea ortodoxă română prin acțiunile sale mizerabile. Așa a procedat și când CPS/MApN (al PSD) a solicitat un pdv referitor la modul de impozitare a pensiilor militare către Ministerul de Finanțe (al PNL). Boloș a pasat problema la Ministerul Muncii (PSD) și rezultatul este încadrarea pensiilor noastre la necontributivitate și cu furtul celor 1-300 de lei lunar din pensiile noastre. Ce-a zis Boloș în sinea lui: ,,să se spele cu PSD-ul pe cap pensionari militari". În toate întâmpinările, CPS se scuză, menționând exemplul dat de angajata lui Baciu de la CPP. Prin această mojicie cu legea pensiilor militare pierd ambele partide la vot, deși PSD va beneficia de voturile civililor. Ambele partide evită să actualizeze pensiile militare cu scopul de a nu iși atrage ura civililor împotriva lor, fiindcă civilii nu ne iubesc deloc. Și mai este ceva, majoritatea membrilor PNL sunt de la PDL, iar Ciucă are un caracter care se mulează ca o mănușă cu caracterul pdl-ist. Vom fi pe 29 noiembrie la București și mai mulți ca data trecută și la vot obligatoriu, împreună cu toată familia, rudele și prietenii noștri.

Claudiu Marin spunea...

@mihai f
Oricat m-as stradui, nu pot sa explic fiecarui nou venit ce inseamna actualizarea pensiilor militare. Pe acest blog se discuta de ani de zile subiectul. Fa bine si studiaza articolele de la eticheta " Actualizare pensii" sau, cel mai comod, o simulare de actualizare pe o decizie de stabilire/recalculare reala.

Liviu PO spunea...

Prin aplicarea principiului solidarității camaraderești,o viitoare lege a pensiilor militare de stat poate avea la modul de calcul doar un singur articol și anume:
art.1
(a) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi,se instituie pensia militară minimă de serviciu calculată astfel:”valoarea coșului minim de consum pentru un trai decent/20 de ani* anii vechime efectivi”+ indemnizația pentru gradul militar conform statutului personalului militar.
(b)Pensionarilor de urmaș și cei de boală ale căror pensii rezultate sunt mai mici decât prin formula aplicată la alineatul (a) li se completează pensiile din economiile la buget ale ministerelor care le acordă pensiile.
(c)Pensia militară minimă de serviciu se acordă obligatoriu la cerere,începând cu luna următoare a înregistrării acesteia la CSP.
(d)Pensionarilor care nu optează pentru pensia militară minimă de serviciu li se vor calcula pensiile conform formulei folosite în sistemul public de pensii.
Fișa financiară:
maximum[ 200000*(3800/20*35)]*12+200000*15*12 (tot personalul ar avea gradul de maior)=15.96 mld.+36 mil.=15.996 mld.lei.
Din calculele de mai sus, se observă că bani sunt suficienți pentru ca orice pensionar militar să aibă un trai decent asigurat prin pensia încasată lunar,deoarece din fișa financiară rezultă că cu același buget pentru asigurări sociale alocat pentru anul 2024 instituțiilor OPSNA, se poate asigura o pensie suficientă tuturor membrilor instituțiilor din OPSNA.O parte bună din acești bani vine din impozitul de 25% virat la bugetul de stat de către activii OPSNA=6,4001235mld (mapn:10,220494 mld+mai:15,380 mld.)*25/100
Prin urmare, cu un efort bugetar (calculat la MAXIM!!!) mai mic de 9,5958765 mld lei se asigură tuturor pensionarilor militari cel puțin pensia militară minimă de serviciu în valoare brută egală cu valoarea coșului minim de consum pentru un trai decent,deoarece pensiile mai mari de această valoare vor fi impozitate la rândul lor,și sume frumușele se vor întoarce în circuitul de formare al bugetului de stat.
Ce spuneți:E bine să renunțăm in corpore la LĂCOMIE pentru a putea trăi toți pensionarii militari decent,fără a fi nevoiți să cerșească la propriu (cunosc caz concret în locul unde trăiesc)?

Petrut spunea...

Avocatul Poporului spunea ceva timp in urma .Documentul integral a fost trimis prin Gmail:
..............................................................................................................................................................
In plus, intra in putera Parlamentului ca"UNICA AUTORITATE LEGIUITOARE A TARII " dreptul de a stabili categoriile de pensionari ,precum si dispozitiile legale aplicabile fiecarei categorii in parte in functie de situatia juridica in care se afla . Atat MODIFICAREA continutului unor NORME JURIDICE ca faza de LEGIFERARE cat si APRECIEREA necesitatii adoptarii unor acte normative noi sau completarii normelor Juridice deja existente SANT DE COMPETENTA EXCLUSIVA A PARLAMENTULUI ....am incheiat citatul rezolutiei despre pensiile militare exprimate cu ceva timp in urma . Ca parere personala AVOCATUL POPORULUI nu are conform exprimarii sale ce cauta in activitatea Parlamentului ca Legiuitor . Am acest document ,am uitat de el dar cred ca in cel mai scurt timp problema pensiilor militare vor urma de urgenta traseul normal pentru contestatarii sa pastreze legalitatea .Avocatul Poporului conform acestei initiative de contestare recenta a facut un pas contrar demersurilor lui.

Petrut spunea...

Buna seara din nou . Fragmentul de mai sus este unul primit de la Institutia Avocatul Poporului eliberat de Registratura Generala cu numarul de iesire 22712 din 2018 . Acestea fiind existente maine cred ca Legea 559/2923 trebuie sa fie inmanata mai departe de maxima urgenta pentru promulgare daca se vrea un parcurs legal al acesteia .!!!!!

Lorin spunea...

Era bine ca ieri - 11.11.2024 și m-aș fi bucurat ca în afară de discuțiile curente sa ne amintim de Ziua Veteranilor, a celor care au luptat pe frontul văzut și cel nevăzut pentru aceasta țară

Alexandru spunea...

@LiviuTatarus, nu ești singurul și știm foarte bine.
Vă asigur că domnul general Tomescu este doar unul dintre militarii din jurul lui Mircea Geoană, iar mesajul nostru ajunge la domnia sa pe mai multe căi, inclusiv prin subsemnatul.
În privința sondajelor, am o singură rugăminte la toți colegii militari și familiile acestora, activi și pensionari, mergeți la vot și gândiți că votul dumneavoastră contează, iar exemplul cel mai concludent este victoria lui Trump în SUA când toate sondajele îl dădeau pierzător.
Pentru cei care vreți să votați Simion, deschideți va rog la antena 3 și vă lămuriți.
Seară plăcută și gânduri bune

Pop de Ploiesti spunea...

Eu , voi merge cu SOS...la parlamentare , la prezidentiale k diaspora cu Simion , fara covrigari sau bese-n cizme , pe 29 voi spune prezent cu tot plutonul si bateria..iar pe 1 decembrie ma uit pe Netflix la parada domnisoarelor care nu stiu pasul de defilare

Outlander spunea...

Guvernul trebuie să restituie:

- 400 milioane euro reprezentând taxa auto încasată ilegal;
https://adevarul.ro/economie/ponta-guvernul-trebuie-sa-restituie-400-milioane-643647.html

- Supraimpozitarea producătorilor de energie e neconstituțională;
Potrivit Asociației Energia Inteligentă, STATUL A ÎNCASAT APROXIMATIV 27 MILIARDE LEI ÎN ULTIMII DOI ANI, la care s-ar putea adăuga dobânzi de aproximativ 3 miliarde de lei.
https://www.digi24.ro/digieconomic/energie/supraimpozitarea-producatorilor-de-energie-e-neconstitutionala-reactia-ministerului-energiei-35905

- Este vorba de majorări salariale retroactive începând din 2018 și până în prezent, în valoarea totală de aproximativ
1,7 miliarde de lei - O PRIMĂ TRANȘĂ DINTR-O SUMĂ MULT MAI MARE, DE PESTE 16 MILIARDE,
pe care magistrații ar trebui să le primească în anii următori pentru perioada 2010-2022,
potrivit ministrului de Finanțe, Marcel Boloș.
https://romania.europalibera.org/a/bolos-magistrati-salarii-majorate-restante-/32662456.html

- Pensionarii care au pensii mai mari de 4.000 de lei vor primi înapoi, din oficiu, banii pe care statul i-a reținut în 2022 din veniturile lor pentru contribuția la sănătate (CASS), conform unei ordonanțe ce se aplică deja.
Măsura vine în urma unei decizii de neconstituționalitate de la finele anului trecut.
https://www.avocatnet.ro/articol_63486/E-oficial-Din-martie-cei-cu-pensii-mai-mari-de-4000-lei-vor-primi-inapoi-in-tran%C8%99e-lunare-CASS-ul-pl%C4%83tit-in-2022.html

Sunt doar câteva exemple din ”rezultatele fructuoase” generate de lăcomie, abuzuri și optimizări în formă continuată și prin rotație!

Doamnă Av. al Poporului!
Va scăpat să atacați la CCR decizia ÎCCJ și a Parchetului General!

Domnule Florin Iordache!
Ați cerut fișa impactului bugetar cu privire la decizia ÎCCJ și a Parchetului General?
Nu v-a deranjat discriminarea față de alte categorii de pensionari și salariați?

Domnule Boloș!
Și pentru dumneavoastră sunt la fel de valabile remarcile de mai sus!

Nu sunteți singurii!
Chiar dacă nu vă nominalizez, vă este comună Dubla Măsură!

Outlander spunea...

Noroc că nu suntem conduși de asemenea inși că cel care propune aiureala aceea de mai sus!
Abisală propunere!
Am impresia că parcă ar fi un subordonat al lui Jianu!
Am rămas perplex!
Stau și mă întreb cum și de ce nu se plictisesc unii care sunt la pensie!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Liviu Po e un om moral, coordonat de ampatie, solidaritate si corectitudine, si nu de lacomie! El n-a excelat pentru sine, ci pentru o rezolvare intr-o situatie grea si complicata economic, in care se impune renuntarea la lacomie si o asezare echitabila a veniturilor pentru ca cei napastuiti sa nu fie maltratati prin micimea pensiilor si imposibilitatea de a se mai putea sustine fara ajutorul sistemului! Asa ca nu-i sariti la beregati cu cruzime, pentru ca omul a prezentat intr-o opinie o varianta de avantajat si pentru caprele lacome, si pentru verzele din care au ramas doar cotoarele de saracie!

GG spunea...

Dacă va ieși din nou ăștia care si-au bătut joc cu legea asta de noi(a câtă oara?);iar vom suferi 4 ani.Măi militarilor,treziti-va ,căutați oameni sa nucmai voteze pe cei care si-au bătut joc de noi,nu mai votați le cei care ne-au nenorocit. Luați ex.la americani.Votati schimbarea din temelii,nu va este mila de camarazii vostru care fac foamea? Terminați dracului odată cu cei ce au înghețat pensiile cu OUG 59 și pe ăștia care au asmuțit Av.Poporului sa conteste legea la ccr.Admin Claudiu,o publici?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Viorel, am postat mai sus niste lozinci simpatice, care nu incita la violenta, dar le subliniaza caracterele infecte de praduitori!
@Popă de Ploiesti, cu șoșocarii si auristii bine-o nimeriti si politic si diplomatic, mai ales daca vi se alatura rusii, rusofilii si rusofonii aveti ocazia sa aveti si ambasador la Moscova, cu doamna Șoșoaca diplomat atasat al Abasadei Romaniei in serviciile de informatii secrete ale Kremlinului, si dl Simion ambasador plenipotentiar si extraordinar cu valente in dezinformarea societatii romanesti! Succesuri la vot, ca sa ne-o luam iar in bot, caci numai cine nu candideaza voteaza, si cine voteaza cu vână o să ia in mână cleanu' de Mălineanu!

Viorel spunea...

Domnule Liviu PO. De unde ești dumitale de ești așa deștept în calculi la rinichi ? Mă refer ca zonă ca să mă mut și eu acolo acum la bătrânețe. Ia citește puțin mai jos.
„Pentru o familie de doi adulţi fără copii, de 6.162 lei pe lună, iar pentru o persoană adultă singură este de 3.807 lei pe lună”.
Să spunem că avem același grad de Plt.adj.pr. = 2.277 lei.
O familie soț / soție = 6.162 : 2 = 3.081 + 2.277 = 5.358 x 85% = 4.554 lei.
Calculăm impozitul de 15% = 4.554 – 4.426 = 128 x 15% = 19 lei.
Calculăm impozitul de 10% = 4.426 – 3.000 = 1.426 x 10% = 143 lei.
Total impozit = 19 + 143 = 162 lei
Pensie netă = 4.554 – 162 = 4.392 lei.
Deci. Eu cu 36 ani vechime pensionat la 55 de ani am acum o pensie netă de 4.615 lei.
Dumitale care ai 20 de ani vechime, pensionat la 45 ani (par example) vei primi 4.392 lei.
Cu 223 lei mai puțin decât mine sau cu 223 lei mai mult eu decât tine.
Ți se pare corect Monseigneur ? Lasă vrăjeala că nu ține. Poate pentru tine și alții. Auziți la dânsul! 20 de ani vechime efectivi. Cornel a fost bolnav, dar dumitale ce ai făcut de nu ai nici 20 de ani de serviciu ? Ai dezertat ?
Soluția normal și legală = ACTUALIZARE LA CUB.

Negritoiu spunea...

Ce credeti : Va mai primi Jianu o stea in decembrie ?

kostas spunea...

Mai oameni buni, tot intrebati daca pierdeti sau nu indexarile din anii trecuti. Pricepeti odata: Se face actualizarea ( ori cu gradul, ori cu functia, ori cu amandoua ). Dupa actualizare rezulta o pensie neta actualizata. Se compara pensia actualizata cu pensia pe care ai avut-o pana la actualizare. Care e mai mare, pe aia o iei in continuare.

george spunea...

Haideti in strada cat mai multi.Si da, nici eu si nici familia mea nu votam PSD,PNL sau AUR!Trebuie sa fim cat mai multi si cat mai hotarati poate schimbam ceva.Javrele astea rad de noi ! discutati cu rudele, vecinii colegii de munca(pt ca multi dintre noi lucreaza ca nu ne ajunge pensia nesimtita) si scapam coalitia asta infecta-PSD,PNL AUR

Leo spunea...

Intervenția lui boloș , este dovada peremptorie , că psd și pnl sunt pe mână și lucrează coordonat împotriva eliminării INECHITĂȚILOR de la pensiile militare.
Nu e vina lor.........

stefan tst spunea...

De ani buni toti formatorii de opinii si in special comentatorii media fac cu obstinatie referire la impactul bugetului pentru plata pensiilor celor care au muncit in tara asta . Sa facem un calcul aritmetic simplu , cu datele oficiale INS pentru a evidentia manipularea si dezinformarea la care suntem supusi cu obstinatie in ficare zi !
Sunt un numar de 4,7 mil. de pensionari ; pensia medie in sistemul public (oct.2024 ) este de 2735 lei ; nr.de pensionari s-a redus fata de luna anterioara cu 28000 ! Rezulta o cheltuiala de aprx. 13 mld .lei (4,7* 2735 😊 lunar .
Sunt un numar de 5,7 mil. de angajati si 6,7 mil. contracte de munca inregistrate ; salariul mediu brut pe economie a fost in oct. de 7725 lei ; fiecare angajat plateste 25% contributie la pensie ,rezulta o suma de aprx.11mld.lei . Consideram ca celelalte contracte( 1 mil..) aduc inca aprx .1 -2 mld.lei in plus ( au un venit mai mic sau minim ) rezulta ca in fiecare luna raportul este cel putin egal !!!La aceste calcule sunt incluse si pensiile magistratilor si celorlalte pensii calculate pe alte legi mai putin ale militarilor si politistilor care sunt platite din bugetele ministerelor proprii . DE UNDE APARE ACEL CLAMAT DEFICIT LA FONDUL DE PENSII ??? Sa dea un raspuns serios si argumentat d.na ministru al muncii ! Repet , sunt date publice ale ins ,nu speculatii . Pentru asistenta sociala guvernul trebuie sa asigure ajutoare de la buget dar nu din contributii ale salariatilor . Analizati si actionati cat mai bine , votul este cea mai eficienta arma.

csej spunea...

Joacă cu noi Alba-neagra. Niste borfasi.Asta stiu asta fac dar suntem si noi de vina ca ne complacem.

Margarit Fernand spunea...

@george din postarea ta rezultă că trebuie să votăm USR, UDMR și SOS că alea mai sunt și oricum contează prea putin ce votăm noi pentru că în primării și consilii județene sunt ”ai lor” și ăia trag voturile rudelor și prietenilor și tot așa! Cunosc situație de instituție publică unde 60% din salariați sunt ai psd și ăia votează cu toate neamurile, deci după calculul meu cam 420 de voturi pentru PSD , mai mult decât toți pensionarii militari din oraș!

Alexandru spunea...

Cei de la Ministerul Finanțelor nu știu dar vorbesc.
Pentru cei care veți citi integral articolul de mai jos veți observa că cei din MF nu cunosc dar își dau cu părerea despre numărul pensionarilor militari cărora ar trebui să li se actualizeze pensia, însă avansează o sumă cu mult mai mare despre valoarea aferentă pensiilor militare în 2025
Și mai spuneți că PSD PNL AUR sau USR ne susțin cauza
https://romania.europalibera.org/a/pensii-militare-bani-pnrr-/33199533.html

Andrei spunea...

Bună dimineața. Câteva informații pentru cei care promovează AUR, dezamăgiți de PSD sau PNL și care indică faptul că votul pentru AUR este un vot pentru PSD:

1. Conform planificării trimise de Antena 3 candidaților la președinție, ieri trebuia să fie o emisiune cu Cristian Diaconescu. A fost anunțat în ultimul moment că emisiunea este anulată, dar a fost introdus in aceasta Simion. Deși Gâdea a zis că a venit neanunțat, punerea în scenă a "ne anunțării" a fost evidentă, așa cum scriu ziarele independente astăzi.
2. Mulți dintre membrii AUR l-au acuzat pe Simion că a pus în teritoriu pe listele pentru parlament, pe locuri eligibile, membri PSD care nu au mai prins lista partidului. De ce să bagi în parlament membrii altor partide?
3. La Realitatea TV, Gigi Becali a dezvăluit existența unui plan de aducere a lui Simion in turul 2, ca acolo, pe modelul Iliescu - Vadim Tudor să câștige candidatul PSD. La această informație se adaugă voturi pentru AUR în toată țara, pe modelul ajutorului pentru UDMR pentru a trece pragul electoral, de se mirau unii cum de sunt zeci de mii de maghiari in Dolj sau Olt.

Prin urmare:

1. Orice vot pentru Simion este un vot pentru Ciolacu, pentru că îl aduce pe candidatul AUR in turul 2 unde va pierde.
2. Orice vot pentru AUR la alegerile parlamentare este un vot pentru PSD, candidații intrați pe listele AUR părăsind partidul după alegeri și mărind grupul PSD din Senat și Camera Deputaților, în ciuda votanților care nu au vrut PSD și s-au trezit cu el la putere.

În 2020 "trădătorul" a fost Iohannis, acum vorbim de o sumă de "trădări" care fac jocurile peste capul alegătorilor. Să nu spuneți că nu ați știut.

Eugen Bărbat spunea...

Oare căt mai durează ca generaul Ciucă ( Senatul Romăniei ) , să dea un cumunicat-răspuns competent către Curtea Constitutională ! Nu este capabil ? De ce nu apără Armata Romăniei ? Mai vrea să fie și ales ? Cu respect !

Paul Puiu spunea...

Nea Marinica, banii pe care îi obține sau îi câștigă MAN și MAI sunt de fapt din urmă plafonarii ilegale cu 38,5% a pensiilor militare ale rezerviștilor de după data de 15.09.2017 si nu din înghețarea actualizării pensiilor militare!! Prin neactualizarea pensiilor militare nu se fac cheltuieli suplimentare din bugetul de stat pentru MAN și MAI și atât!!🤫🤫🤫🫡🫡🫡🫡🫡🫡

RD spunea...

Voi nu v-ați săturat de amenințările cu voturile militarilor pentru nu știu cine? Deocamdată s-a dovedit că nu schimbă cu nimic voturile militarilor. Nici în 2024, nici în anii trecuți! Poate acum cu Prezidențialele. Dar nu cred! Voturile militarilor se vor împărți ca de fiecare dată la PNL și PSD și o parte la Aur și restul. Și unii nu vor vota cu nimeni! Simplu! Mai pe românește că poate se înțelege se bip pe voturile rezerviștilor, neamurilor.si așa mai departe. Voturile se vor împărți în mare parte la PNL și PSD ca până acum.

luchy19 spunea...

Astăzi i am dus pensia socrului, 4100 lei muncitor uzină. Deja ,,mă amăra '' cu calcul pe care l făcuse cum că în ianuarie mai primește 10,4 % inflația PLUS 2.5% VALOARE DIN CREȘTERE SALARIU MEDIU BRUT, TOTAL VREO 13%. M a enervat, deja mă lasă în urmă cu pensia mea.
Să le dea la tot sistemul public, să ia de la militari, mama lor de politicieni mârșăvie.

Bicoz spunea...

@Mihai f. Pensia dumitale de 5000 lei din 2022 contine salariul de grad si de functie de la momentul pensionarii(2022). La actualizare, in pensia de 5000 se vor introduce valorile salariului de grad si de functie din acest moment in locul celor din 2022. Asa cum spui si dumneata, net e in jur de 1700 care se vor aduga la cei 5000 din 2022, rezultand 6700 lei. Un fost coleg de-al dumitale care are aceeasi functie si acelasi grad pe care l-ai avut si dumneata, care ar iesi maine la pensie ar iesi tot cu 6700 lei pentru ca in calculul pensiei sale s-ar regasi valorile salariului de grad si functie de azi si care valori le vei avea si dumneata in calculul pensiei in urma actualizarii. Cei 6700 actualizati se compara cu cei 6000 rezultati in urma indexarilor si ramai cu suma mai mare. Dealtfel e si normal sa fie asa pentru ca daca s-ar inlocui valorile salariului de grad si functie in cei 6000 indexati, dumneata vei avea o pensie mai mare decat un omolog care ar iesi azi la pensie ptr ca ai avea in plus sumele rezultate prin indexare. In esenta actualizarea ne aduce pe toti la nivelul calculului pensiilor din ziua de azi.

Claudiu Marin spunea...

@Paul Puiu
Calculul lui Bolos priveste anvelopa bruta pentru plata pensiilor militare.
Totusi, d-ta nu ai nici atata logica sa intelegi ca prin nepalta actualizarii pensiilor militare dupa anul 2017, plati efectuate pana atunci, la bugetul statului s-au facut economii de circa un miliard de euro anual, miliard care a fost folosit in alte nevoi bugetare?
Cand faci o reparatie de drepturi, dupa ce timp de 7 ani te-ai folosit de drepturile eliminate, nu poti sa fii atat de cinic sa afirmi ca faci o gaura in bugetul statului.

Claudiu Marin spunea...

@Andrei
Hai sa nu intram in jocul propagandei progresiste!
Cand in Romania ai 5 milioane de pensionari si inca 2 milioane de functionari ai statului este o prostie sa crezi ca poti elimina social-democratia de pe esicherul politic al tarii, cum se lupta in prezent USR si PNL.Electoratul le va pedepsi pa ambele.
Amenintarea pentru PSD de a pierde prima pozitie in preferintele alegatorilor nu vine nici de la neo -marxistii din USR si nici de la popularii basisti din PNL.
Amenintarea vine de la suveranisti, mai ales in contextul in care suveranistul Trump a castigat in fata progresistilor din SUA.
Sunt hilare scornelile ca PSD ar ceda voturi lui Simion. Aur si le castiga singur.
Sunt de noaptea mintii povestile ca Republica Moldova si Ucraina l-ar fi declarat indezirabil pe Simion din cauza ca ei ar avea dovezi ca Simion este agent rus. Nu, Simion este indezirabil pentru ca el considera R. Moldova teritoriu romanesc si pe Ucraina stat detinator de teritorii rapite de Uniunea Sovietica de la Romania Mare.
Deep state din SUA are 3 candidati la presedintia Romaniei, toti invitati la dezbaterile electorale de la Antena 3 CNN.

maiag spunea...

DILEMA.turu 2 ciuca si ciolacu.parlamentare sigur majoritar psd.ciuca presedinte.numeste premier si guvern cu usr.udmr.reper si ce o mai fi.bolos prim ministru.casrigam ceva?sigur nu.Alta ipoteza.Ciulacu presedibte.guvern si paelament majoritar psd
. Ciulacu a jurat ca rezolva si daca vrea poate.kiar daca legea se intoarce la parlament.psd majoritar face jocul.Intrebare.noi cu cinem vitam.daca risipum votul nu ne alegem cu nimic si ne facem si dusmani.in turu 2 sa vitam cu cell care

re spune clar ca rezolva.in rest palavre.nu va misca nimic pina dupa alegeri.ccr va xecide in functie de cine va fi la butoane.

Valentin spunea...

D le Admin Paul Puiu are perfecta dreptate, de cel puțin 6 luni scriu aici și v am spus că ELIMINAREA PLAFONARII pentru cei trecuți în rezervă cu drept de pensie trebuie sa devina o prioritate a blogului uitați pct 2 al Avocatului Poporului și vedeți ce a spus d na COLONEL Gheorghe și dl. Oprea.


Margarit Fernand spunea...

Pentru a vedea ce banal sună ”nu-i votați să-i învățăm minte” vă dau un exemplu. Am vorbit acum 30 de minute cu reprezentantul pensionarilor de la mine din sat. Sunt 1143 de pensionari din care 1136 au primit pensii mai mari în luna octombrie. Din ăștia 1136 zice bătrânul așa” păi cam toți votăm cu PSD, că ei ne-au dat mereu și ne mai dă”. Deci într-o comună cu 3-4 mii de locuitori peste 1000 votează sigur cu PSD și atunci vă întreb, are vreo importanță pentru ei votul pensionarilor militari, care oricum sunt divizați și mulți vor vota din alte motive tot cu PSD?

Vali spunea...

Salut camarazi,
"In situatii extraordinare trebuie luate masuri extraordinare" afirma marele nostru om politic Mihail Kogalniceanu, in timp ce Ernesto Che Guevara spunea:"„Imbecilule, nimic nu este imposibil în această viață, totul este posibil, imposibilitățile și le creează omul singur și tot el trebuie să le depășească!”
Acelasi Che Guevara afirma ca :'libertatile si DREPTURILE oamenilor nu se obtin cu discursul, ci cu arma in mana" !!! Priviti ce se intampla cu nemernicii de politruci care ne tin in saracie de 8 ani de zile ! Ce suntem noi rezervistii militari? Unguri, rusi, greci etc. sau romani ?????????????
Ce tara am slujit ? Rusia, Ungaria, Italia, Portugalia etc. sau Romania??????????????????????
Dupa o viata de privatiuni de tot felul si zeci de ani de munca si responsabilitati asta este respectul pe care l meritam din partea autoritatilor ??? Nu se poate sa obtinem nimic doar cu vuvuzele si strigate dintr un tarc pazit de paznicii lor !!! Trebuiesc gandite si luate masuri extraordinare ! Cu "baletul din Piata Victoriei" si cu barfa pe site uri obtinem din trei p a mai lunga ...

Claudiu Marin spunea...

@Bicoz
👍🏻
Cu precizarea ca militarul care iese acum la pensie are toate elementele din baza de calcul actualizate cu indicele preturilor de consum, urmand ca la urmatoarea actualizare numai soldele sale de grad si de functie sa fie aduse la nivelul avut de activi atunci.

Marilena spunea...

Va citesc de ceva ani in speranța ca voi găsi aici răspunsuri. Astăzi vin sa va amintesc ca o categorie profesională, acum ceva timp in urma, a acționat tacit in judecată pe cei care i au defavorizat prin indexari. Au primit toate drepturile din urma inclusiv cu dobânda aferentă. Ce vreau sa spun este ca - le dați idee invocând legi si ordonanțe si ei ,,iluștri” fără prea mult efort de memorie ne contraataca.

Claudiu Marin spunea...

@Valentin
Cu regret iti frang sperantele desarte!
Cat timp vor exista pensii de serviciu pentru militari, magistrati, grefieri, dioplomati etc, nu va disparea plafonarea pensiei la venitul net din activitate sau din baza de calcul actualizata.
S-a impus principiul ca nu poti avea o pensie neta mai mare decat ai avut salariul net la data pensionarii.
De ce nu recunosti ca aceasta plafonare se reduce in cazul in care politicile fiscale guvernamentale se relaxeaza, in sensul ca se micsoreaza impozitarea sau se reduc contributiile sociale?
Doamna Geta poate sa aiba opiniile sale dar, asa cum am mai spus, ea nu -si poate depasi conditia de ciucana.
Era sa bage legea de actualizare intr-o situatie peste care CCR n-ar fi putut trece, respectiv prin insistenta de a introduce smechereste o noua exceptie de la art. 60 ski in Art. II din noua lege. Noroc ca nici doamna Pauliuc si nici comisia de aparare din Senat n-au acceptat propunerea ARMIA si SNPPC.

Boby spunea...

Domnule @Claudiu Marin,
Soluția este o singură formulă de calcul pentru toți pensionarii militari, fără a se lua în calcul acele sporuri temporare OSKAR /MERITE DEOSEBITE care s-au acordat fix pentru 6 luni,dar cauzează prejudicii în toată durata de plată a pensiei, cu net în plată care să nu depășească netul de la media salariilor actualizate, iar BRUTUL bugetat să fie brutul de la media salariilor actualizate.
Așa se respectă și angajamentele din PNRR ca pensia să nu fie mai mare ca salariul plătit activilor și nici impactul de bugetare actualizare nu ar fi așa mare dacă ministrul finanțelor știe că toți sunt unitari ca formule de calcul și plată.Asa se merge pe brutul pensiilor care nu este real deoarece după septembrie 2017, ministerele sunt pe plus cu bani de la pensiile plafonate la net media salariilor
Trebuie să fim realiști și nu ca unii să primească 102% din brutul salariului activului, care plătit reprezintă un net de 58,5 % din 100 %, și tu pensionar vrei 102%, mai mult cu 2 procente fata de brutul salariului și cu pensie mai mare cu 43,5 % mai mare decât netul salariului
Actualizare și rezultatul plafonat la netul de la media salariilor

Andrei spunea...

@Claudiu Marin

1. Nu știam că RealitateaTV, Becali sau Hrebenciuc sunt progresiști sau fac jocuri pentru USR (am pus un link la un articol mai jos). Cu atât mai mult eu care nu voi vota USR. Am spus-o, votez Ludovic Orban sau Cristan Diaconescu. Cât despre social-democrație, PSD este social democrat cu numele, că în ADN-ul său râmâne tot comunist și totalitar. Prin urmare nimeni nu amenință mai mult social democrația, așa cum nimeni nu amenință mai mult liberalismul decât PNL. Despre suveranism mi-am spus deja părerea, dar asta nu înseamnă că nu este folosit politic de PSD sau PNL, chair de USR, pentru interesele lor.

2. Problema pe care am ridicat-o a fost aceea a modului de penalizare a celor care s-au jucat cu drepturile noastre și o fac în continuare, că dacă voturile sunt pentru alt partid care își mută apoi candidații în PSD sau PNL, n-am făcut nimic. Prin urmare, care este soluția, dacă există vreuna?

https://www.realitatea.net/stiri/politica/hrebenciuc-sforarulsef-nu-neaga-discutia-cu-becali-am-dreptul-la-opinie-strategia-murdara-facuta-de-psd_6718d0d406adf47f11281253

Liviutatarush spunea...

Plangere penala pe numele avocatului poporului https://www.tiktok.com/@daniel.jian68/video/7436394711037889814

Relu spunea...

@Claudiu Marin: liderii de sindicat MAI si Mj au inceput sa bata campii cu gratie prin emisiuni iar altii bajbaie. De ce nu luati legatura cu Anca Alexandrescu si sa mergeti la o emisiune si sa explicati ce si cum despre pensiile militare? Stiu ca e posibil ca in timpul emisiunii daca incepeti sa spuneti ca de fapt statul e economisit niste bani (multi de-a lungul timpului ) si cum sta treaba de fapt cu actualizarile si indexarile cu inflatia sau alti indici, sa va taie timpul sau sa deturneze alt invitat discutia, dar macar va fi un inceput.

magda spunea...

1.Cat cinism poti sa ai..sa mai spui ca esti si fiu de militar si sa nu rezolvi nimic. Atunci cand am vazut civilii ca isi frecau palmele.. multi dintre ei..pentru acele vestite puncte necontributive..de shtabilitate..abia atunci am inteles ca Ciolacu a pus de fapt rezerva armatei pe butuci...fix cu banii nostri din 2017 incoace.
2.Degeaba se bate gl.Vlad G.cu morile de vant....in caz de Doamne Feri..Ciolacu va mobiliza televiziunile,babele si ce votanti idioti o mai gasi..ca pe rezervisti nu va indrazni..rezervisti inarmati nu cred ca ii trebuie..Nici Gadea si ai lui nu cred ca ar accepta ideea..rezervistii ar fi cred( chiar daca nu toti) gadele lui gadea si al tuturor acoperitilor..numai buni de linia intai.
3.Se vorbeste prin oras ca sunt pensionari civili care au luat chiar si cu 3000 de lei in plus la pensie..Saracii de ei nici acum nu isi dau seama cat de fraieriti au fost zeci de ani de pesedepenele..Asa cum..acum ,pensionarii militari afla din gura bolosului cu cat au fost si ei fraieriti dar fara sa vada dreptatea la orizont. Pariu ca daca incepe razboiul..Ciolacu si Ciuca vor incerca sa ,,evadeze'' in grup?
4.Singurul lucru care va rezulta dupa alegeri este acela ca vom afla pe cam cati idioti utili se va mai baza actuala coalitie..De fapt stim..actualii membri de partid sigur..insa nu stim cine ii completeaza dar fara sa cotizeze.In conditiile in care ciolacul pare sa aiba cararea batatorita spre dealul cu pricina( bai nenicule..cand ,de vreo 35 de ani incoace,un candidat pesede este creditat in sondaje cu cifra 2 inainte la castigarea tronului?..) Bomba ar veni desigur la parlamentare( glumesc,este un pistol cu apa) ..daca pesede si penele aduna doar 40% + sau - 1-2% cu tot cu udemereul lor vreo 47-48%..nu ii vad bine...OARE??..Dar daca AUR le va da o mana de ajutor sa faca o majoritate confortabila?( adica acei senatori acoperiti sub AUR si care se vor intoarce inapoi in pesede..adica de unde au plecat cu ordin de serviciu acu vreo luna-doua? Realizati acum cat de inapoiati sunt multi rau dintre votanti? Iar prostimea va vedea incepand cu 2025,mai cu seama din 2026 incolo ca ,,maririle'' tot nu ajung? Ca inflatiile nu vor mai fi cu doua cifre? Degeaba trecut-au anii..Iar gl.Vlad G. TOT VORBESTE..ATRAGE ATENTIA..SI NIMENI NU DA DOI BANI PE CE SPUNE..POATE DOAR NOI..CARE AM MAI TRECUT PRIN CAZARMELE ALEA..

bilbaoromelo spunea...

toate discutiile de aici sunt inutile atata timp cat Ciolacu a mers la stapanii de la Bruxelles pt a discuta inghetarea salariilor si pensiilor ,incepand cu anul viitor ..

SorinP spunea...

Decât palavre goale și vise neîmplinite... cu mult mai bine ar fi ca toți liderii de asociații uniți să treacă la fapte, să aibe sânge în instalație și să obțină rapid o întâlnire cu Ciolacu pt a-l convinge sa dea o OUG!!! Ar fi salvarea, mda! 🙏

Relu spunea...

Uitasem: si in loc sa mergeti pe placa aia cu munca egala si pensia egala, mergeti pe faptul ca pensionarii militari indiferent de casa de la care provin, pana la o anumita varsta chiar si dupa iesirea la pensie au obligatii catre stat pentru ca oricand iti poate trimite un baiat cu plicul la usa si iti cam strica planurile .

Cătălin spunea...

DE MULTE ORI M-AM INTREBAT, PE CINE SLUJESTE CU ADEVARAT ACEST BLOG AVAND IN VEDERE CA O ARDE CU CONTRIBUTIVITATEA SI PNRR-UL MEREU SI LE DA MURA IN GURA GUVERNANTILOR TOATE INFORMATIILE NECESARE. SA FIE CUMVA VORBA DESPRE STATUL PARALEL?

Claudiu Marin spunea...

@boby
Sunt absurde pretentiile de a primi o pensie militara mai mare decat ai primit ultima solda lunara neta.
Nu poti sa introduci in baza de calcul a vechilor pensionari elemente salariale pe care nu le-au avut ca activi si nici nu poti sa scoti din baza de calcul a noilor pensionari elemente salariale pentru care au platit CIBS. Sunt chestiuni elementare ale unei corecte judecati.
Vad ca-ti sunt straine calculele procentuale, dar de ce nu te intrebi cum de o pensie plafonata la 85%+ sporul OMM dintr-o baza de calcul este abia 1/3 din pensia unui ciucan plafonat la 58,5% din alta baza de calcul? Inseamna ca baza de calcul din care s-a extras procentul de 58,5% este muuult mai mare decat baza de calcul din care s-a extras 102%
@Andrei
Toti adversarii politici ai PSD spun ca nu este un partid social democrat, toti adversarii politici ai PNL spun ca acest partid nu mai este liberal, toti adversarii politici ai USR spun ca este un partid neo marxist si toti adversarii politici ai partidelor suveraniste spun ca sunt extremiste.
Acesta este jocul politic.
Solutia pentru pensiile militare este revenirea la fostul text din art. 60 din lege, desigur intr-o forma actualizata, asa cum a fost redactata Plx 540/2024. Textul care va trece de cenzura CCR trebuie revizuit parlamentar si promulgat.
Cei mai in masura sa procedeze astfel sunt cei care au votat noua lege.


george spunea...

revin si spun: solutia este restituirea la cotroceni a semnelor onorifice " in serviciul patriei" si a medaliilor aferente. Ar fi un gest cu o semnificatie puternica si daca ar fi popularizat ar putea avea efect. Sau sa mergem fizic la cotroceni, la comandantul suprem si sa ne asezam la coada pentru a restitui aceste inseamna.

cristianp spunea...

Domnule Claudiu, care este de fapt procedura după controlul CCR? Spuneți ca ,,textul care trece de cenzura CCR trebuie revizuit parlamentar " Păi de ce trebuie revizuit dacă a trecut de cenzura CCR? Dacă toată legea este neconstituțională mai ajunge în parlament? Sau e adio cum a zis doamna Paulic? Poate ar trebui să dezvoltați puțin ce variante sunt după controlul CCR! Mulțumesc

MIȘU spunea...

Pe site-ul NEWSWEEK, a apărut la ora 11.00 un material provenit de la guvern,care sună așa:
GUVERNUL REFUZĂ CREȘTEREA PENSIILOR MILITARE,PENTRU MILITARI.
Materialul poate fi citit începând cu pagina 18.

SorinP spunea...

..alt traseist politic ce ne-o dă-n mână! 😡
https://www.facebook.com/100016135086078/posts/1673261039888383/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

Claudiu Marin spunea...

@Liviutatarush
Plangerea penala va primi un mare NUP!
@Relu
De ce sa ma duc eu la Realitatea cand cei din echipa doamnei Alexandrescu pot sa citeasca ce se scrie aici si sa modeleze discutiile din emisiunile stimabilei doamne. Nimeni nu-mi poate taia microfonul pe acest blog.
@magda
Inechitatile din cel mai inechitabil sistem de pensii din Romania vor fi inlaturate indiferent cine castiga alegerile. Am reusit sa constientizam politicul si mass media de aceste inechitati din sistemul pensiilor militare. Nimeni nu le mai poate accepta.
@Sorin P
Uiti ca Avocatul Poporului este singura institutie care poate ataca direct la CCR o ordonanta de Urgenta care incalca drepturile cetatenilor, asa cum ICCJ poate ataca inainte de promulgare orice lege din domeniul justitiei, nu si din alte domenii.
@catalin
Asemenea dileme le are numai un analfabet functional care nu intelege ce se scrie pe acest blog.

micutzul spunea...

Pe principiul ,, dă-i în măsa...,, popa Boloș vine și aruncă din izmene sume colosale doar doar sperie românii! După aceea o să spună,, Oh , am greșit cu 600 de meleoane..."! Adică joacă un fel de ,, Popa prostu'" cu militarii! Păi popa recunoaște singur că nu are date concrete ...dar cre'că îi place artimetica! Păi dacă nu cunoști câți sunt cu gradele xyz...câți cu funcții de...cum arunci așa niște sume astronomice?
În altă idee ...dacă se poate dovedi că Ciolacu a chemat-o pe Weber din concediu pentru contestarea la CCR ar fi sfârșitul lui Ciolacu pentru încălcarea gravă a Constituției și abuz în serviciu! Dar asta e treaba partidelor să dovedească!
@ LiviuPo
Am rugămintea să păstrezi emanații din ,,puța,, gândirii! Adică diferența la pensie să fie fro 200-500 între un caporal și șeful SMA? Sau poate calculezi cosul zilnic în funcție de studii, funcție, etc.?

gigi 2 spunea...

Peste 65 de ani pe contributivitate, cel mai corect.

GG spunea...

Citind com.de mai sus,costat ca oamenii de meserie ne baga gulgute otrăvite la greu iar unii le înghite nerumegate existând pericolul de inecare. De dragul de a comenta și a ne face cunoscuți în online,preluam din auzite tot felul de știri din mass-media și amestecate cu aceste gulgute ale oamenilor de meserie,coroborate cu a celor din politica iese un talmes-balmes.Un lucru,însă,este limpede: ne-au făcut și de data asta! De prima data am spus și o mai repet: Dacă aveau intenția sa rezolve iechit.ne băgau și pe noi cu activii!!! Tactica lui Lov.când ne-au exclus prin oug.59,spunând ca pe noi ne baga 8n 2022 când se va implementa l.153 la activi.Ce a urmat știm.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Acum ca, in zi de 13 Noiembrie, fatidica pentru noi, cand Guvernul refuza categoric sa mai actualize pensiile militare, puteti sa inchideti blogul, stimate Dle Claudiu Marin, si noi sa intram in hibernare pe sub plapumi, sugandu-ne unghiile ca ursul, caruia vulpea cea vicleana l-a lasat fara coada! Mai intai ne-au copt-o pe la spate, viclean, hoțește si mocnit, PSD si PNL, iar acum ne-au executat miseleste si fara pic de milă! Nici eu nu voi fi milos in cabina de votare, votandu-le dusmanii! Dixit.

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
D-ta poti sa intri la hibernare, dar blogul si speranta vor continua.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Puteti publica lincul, Dle Claudiu Marin, deja s-au umplut toate grupurile militare cu proasta veste, postata de altii, eu descoperind-o primul in telefon, cand inca eram in oras si nu ajunsesem acasa, dar m-am grabit sa ajung si sa postez vestea cea proasta!

Flik spunea...

Aprob

Boby spunea...

@Claudiu Marin,
1.Pensionat la 30.08.2017
-pensie brută 7603 lei
-pensie netă 6719 lei
2.Pensionat la 30.09.2017
-pensie brută 7603 lei
-pensie netă 6719 lei
-pensie plătită plafonată la netul de la media salariilor 4360 lei
Cine este avantajat? (cumva primul,cum reiese că a plecat din start lunar cu +2359)
De atunci până în prezent, primul a beneficiat de bonus în plus la indexarea diferențiată din 2023,a mai primit 100 lei în plus la mărirea pragului de impozitare
Cu ce este în avantaj:"ciucanul" că realitatea ne arată ca este cu mult în minus în fiecare lună din septembrie 2017 până în prezent
Doar pensiile după 15.09.2017 sunt plafonate la netul de la media salariilor și dvs. spuneți că se respectă limitarea la net, dar adevărul este că doar cei de după 15.09.2017 sunt limitați la net media salarii
O fi drept ca cei pensionați în 2016-până la 14.09.2017 să primească din nou "fără număr" , "fără număr"
Toate pensiile stabilite anterior datei de 15.09.2017 NU SUNT PLAFONATE LA NETUL DE LA MEDIA SALARIILOR, și ajung la 102 % din brutul salariului
Fiți corect și spuneți că cei mai avantajati ca pensie plătită sunt cei care s-au pensionat pe Legea 223 până la 14.09.2017, plus cei cu OSKAR /MERITE DEOSEBITE și dacă ar fi investigate la momentul acordării sunt??????? cu prejudiciu pe toată perioada cât se plătește pensie.
6719 este 1/3 din 4360?(nu cumva "ciucanul" este în minus cu 1/3?? ?)

fs spunea...

Bună ziua. Legea nr. 559/2024 pentru completarea Legii nr. 223/2015, nu își pierde efectele, cum spune doamna Pauliuc, pentru că nici nu a intrat în vigoare ca să producă efecte. După judecarea la CCR, dacă va fi voință politică vor fi remediate toate obiecțiile de neconstituționalitate, întrucât există suficiente măsuri de tehnică legislativă în acest sens, un lucru foarte important fiind asumarea de către Guvern a impactului bugetar, care de asemenea este posibil. S-a constatat că în fiecare an MApN a restituit sume importante de bani la bugetul statului iar suma estimată pentru actualizarea pensiilor militare este brută, o bună parte din aceasta se reține la bugetul statului. Ieri la emisiunea Andreei Cretulescu de la România Tv, domnul jurnalist și scriitor Bogdan Ficeac, probabil și beneficiar de pensie specială de la Uniunea Scriitorilor, a atacat din nou pensiile militare, a mai făcut-o și la Antena 3, dacă nu greșesc. La Realitatea plus astăzi Ana Maria Păcuraru își dă și ea cu părerea despre pensiile militare, care în viziunea ei și a propagandei ce urăște militarii, spunea că astfel de pensii trebuie să le aibă cei care luptă. O astfel de tâmpenie a spus-o și Tomac de la partidul basistilor. Păi ceilalți dintre noi care am suportat privațiuni și am făcut sacrificii toată cariera iar unii au ținut locul celor plecați în teatre ce fel de pensii să avem, in opinia unora care ne urăsc și vor să ne dezbine? Anul trecut când eram activ și nu știam nimic despre proiectul legii de modificare a legilor pensiilor de serviciu, ca nu s-a obosit nimeni din MApN să spună ceva militarilor cu privire la viitorul lor, am dat de acest blog, care publica la acea dată acel proiect care a devenit Legea nr. 282:2023. Domnul Orban de la forța dreptei împreună cu USR depuneau amendamente ca pensiile militare să fie trecute in sistemul public. Cei mai în vârstă le pot spune celor mai tineri cum au recalculat pensiile militare când au luat in considerare stagii cu salariul minim pe economie. Sper să nu greșesc dar l-am auzit pe Dogaru spunând acest aspect la televizor. Așa este nu știi cu cine să votezi, dar partide gen forța dreptei, pmp sau usr sunt vădit împotriva militarilor iar pnl își vede un interes electoral. Psd ne vinde pentru o masă mai mare de votanți. Să fim sănătoși toți și să sperăm că se va face dreptate pensionarilor militari într-o țară care nu îi respectă pe cei care o apără.

Paul Puiu spunea...

Nea Marian, potrivit noului cod penal( CP)intrat în vigoare la data de 01.02.2014 și care a împlinit deja 10 ani, nu mai există soluția de NUP, ci doar de clasare pentru abuz în serviciu, fapt prev și ped de art 297 al. CP!!! Deci solutia parchetului de pe langa ICCJ va fide clasare fata de faptă și nu fata de Weber, pentru ca nu va avea calitatea de suspect niciodată și se va începe urmărirea penală în rem față de fapta doar!!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
Ma uimesti ce memorie scurta ai! Pai, punctul de vedere al Guvernului este publicat pe blog inainte de a se dezbate proiectul la Camera Deputatilor. Ce este nou in linkul acela care mai fusese pus? Doar asa... sa facem trafic pe site-ul New....?
@Boby
Cele doua pensii pe care le introiduci in discutie au baze de calcul aproape egale, fiind deschise in aceeasi perioada.
Dar, dta, ca orice ciucan, nu vrei sa analizezi ca ambii au in baza de calcul o droaie de sporuri pe care cel pensionat numai cu 5-6 ani inaintea lor nu le au. Si de aceea 58,5% dintr-o baza de calcul poate sa fie mai mare decat 85%+spor OMM din alta baza de calcul.

BONIFATIE spunea...

Domnule Paul, nu lăsați colegii de bolg să creadă că nu există și C.proc.penală, indiferent de cine are dreptate. Haideți să ne relaxăm cu o știre de pe un alt blog. Politrucii din Parlament și din Guvern nu-l (absolut) găsesc pe Klaus ca să promulge legea, votată de urgență privind achiziția a 32 de avioane F 35. Probabil a dispărut ca să nu promulge Legea nr.559/2024.🧐🥶😃

Boby spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
andrei popa spunea...

Adevarul e ca era prea frumos sa fie adevărat. Pina la urma era vb de o reparație nu o mărire propriu zisa. Inechitatile astea exista și vor exista mereu. Din păcate. Ce pot face eu, militar din 1988, 28 de ani de cascheta, 40 de ani vechime cumulata, MMpr. (Pirotehnic-Isu) ieșit cu 102% în 2016 , am azi 4500 lei, iar alt coleg ieșit anul asta, Plt.adj. angajat în 2007, plafonat la procentul cunoscut are 7300 în mână! Eu scoala militara, el nu, eu 28 el 17 ani, pensie cu 60% mai mare. Iar ca să fie tacâmul complet, aflu de la un fost coleg ca sapt asta vom primi de la Anaf hârtia pt plata banilor primiți în plus în perioada 2017-2024...vreo 11000 lei plătibili intr-o singura tranșă. Fain...

csej spunea...

Încurcate sunt căile Domnului.Pai Bolos este din parte PNL-ului ministru de finanțe.Legea contestată este rodul reprezentanților din PNL.Cum naiba un ministru PNL pune piedică o inițiativă PNL.Ceva nu se leaga.E cu dus intors.Eu stiu cat de cat PNL.PNL e un sat fără câini.La PNL e brambureala.

Boby spunea...

@Claudiu Marin,
Atunci ce dreptate aduce această lege pentru cel pensionat la 30.09.2017?
Îmi amintesc cum la sfârșitul anului 2009 un coleg s-a pensionat fiind motivat și de acele solde acordate și care erau destul de substantiale, în jurul a 20.000 de $, și acum are pensia într-adevăr mai mică decât mine pensionat în 2021, dar nu cu mult, în jur de 200 lei fiind diferența
Alți colegi, care lucrau înainte de '89 având locuințe de la serviciu, le-au cumpărat la prețuri derizorii, având în vedere și inflația galopanta din anii '90
O lege nouă trebuie să aducă echitate, iar aceasta aduce "fără număr", "fără număr" doar celor pensionați în perioada 2016 - până la 14.09.2017 și nu este dreaptă. Menține inechitatea că DOAR CEI DE DUPĂ 15.09.2017 SUNT PLAFONATI LA NETUL DE LA MEDIA SALARIILOR, și nu este drept să vedem indexări diferențiate, bani în plus la creșterea pragului de impozitare(tot acestora), actualizați dar nu plafonati la net salariu actualizat (tot ei), iar alții catalogati :"CIUCANI" și tot pe minus la banii virați în cont
Toți suntem beneficiari de pensii militare și dacă se actualizează tuturor, la fel sa se aplice tuturor si plafonare

Claudiu Marin spunea...

@Boby
Dta citesti ce se scrie pe acest blog depre actualizare? Actualizarea nu este o majorare egala pentru toti pensionarii.Fiecare primeste din soldele de grad si de functie cat ii lipseste din actualele valori ale soldelor de grad si de functie?
Dtale nu ti-e jena sa pui asa problema ,cand un colonel pensionat in anul 2005 are in prezent jumatate din pensia pe care d-ta o aveai in 2017?

micutzul spunea...

Bobby
Mănânci ciocolată Dubai cu cremă de kk....

Fsafety spunea...

Domnule AndreI Popa (comentariul ora 16.36, 13.11.24)
Colegul/ colegii au primit somația de la ANAF? Eu am primit în Iulie decizie de restituire sume încasate necuvenit pt per 2017-2024 de la Casa de Pensii Sectoriala,dar inca nu mi a fost transmisă nici o somație de plată de la ANAF.
Nu retine Casa de Pensii esalonat sumele? Sau se poate face doar plată întregii sume la ANAFcf somației care o va transmite? Din ce localități sunt colegii care au primit sau de unde aveți informația că vor fi transmise somații de la ANAF?
MULTUMESC PT UN EVENTUAL RASPUNS

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ma ingrozesc de matematiccile din răcituri ale celor de subcaporali, care nu realizeaza ce este aia actualizare, unii confundand-o cu indexarea, chiar infuriindu-ma cei de dupa 2017, care cer acum actualizare daca se da sa fie fix ca la cei de inainte de 2017, facand-o pe prostii ca nu stiu de majorarile soldelor de functie si grad pe parcursul anilor, in trepte pana azi, adica acele majorari sa nu fie luata in calcul! Voi ganditi cu capul, vo sunteti balerine la Teatrul de Operă, sau sunteti militari, domnilor? Coloneii de azi au in medie, de exemplu, 3.500-4.000 majoritatea, dar voi stiti ca e real si ca situatia celor de dinaintte un dezastru total? Traiti pe planeta asta, Terra, si nu in cosmosul in care v-ati izolat si nici de-al naibii nu vreti sa va uitati in jur ce se intampla cu generatiile mai in varsta, ignorantilor! La noi e mocirlă, primim gunoaie, primim lături si firimituri, fata de luxul si avantajele voastre maxime, nerelalistilor!

Eugen Bărbat spunea...

@Claudiu Marin,
TOTAL de acord cu p.d.v.-ul Dvs. de vedere ! Sunt cam mulți cei care spun aberații și dovedesc multă răutate, păcat ! Cu respect !

Bzr spunea...

Buna seara!bani sunt,cel putin o buna parte din ei se pot lua de la armata actuva carora le-a crescut solda si le intra o suma mai mare din taxarea lor,netrebuind decat completata suma !popii de ce nu platesc 8mpozit?ei fac galagie?armata asta romana in rezerva sau 8n retragere nu are si magistrati militari cate sa ne ajute?vorbea cineva ca ii aduce plicul la usa sa plece!arunci plicul si mergem cu totii la mititica,unde e papa si caldura,apa,un pat cald!lasam acasa micutele solde ca poate ii ajunge consoartei singure!cand am zis de livrete,ommuri si altemedalii si decoratii aruncate spre ei ati spus ca incit!ce cauta rezervistul langa politician?ii blestem pe amandoi!dou fatarnici!seara buna,ne vedem pe 29!

Claudiu Marin spunea...

@Popa si @ Fsafety
Nu toti militarii pensionari ai CPS a MAI primesc decizii de retinere pentru pretinsul calcul gresit al actualizarii din 2017. Cei care dupa recalcularea din 2016 au ramas in plata cu cuantumul contributiv mai avantajos si actualizarea din 2017 a cuantumului recalculat nu a depasit acel cuantum contributiv, indexat in 2016 si 2017, nu au de ce sa se teama ca le va veni decizie de retinere.

Marcell spunea...

@Boby
Ușurel că superi "sistemul" blogului. În plus, aici fiecare susține ce-l doare, funcție de interes. Despre salarii compensatorii și alte cele, de genul, nu adu vorba că atingi pe unii la coarda sensibilă, trebuie uitate. Mai în glumă, dar mai ales în serios, suntem atâtea generații, categorii de militari aici, fiecare nedreptățiți în fel și chip dar în moduri diferite, încât nici naiba nu mai știe. Eu am spus și pe vremea lui Huhurez, dând un exemplu la întâmplare, colonei ieșit în 2005, 2017 și 2024, toți având aceeași pensie, pentru situații similare, desigur, n-o să fie în vecii vecilor. Iarăși am mai spus, cât timp sunt N asociații conduse de niște incompetenți (scuze dar rezultatele se văd), cu puncte de vedere și obiective adesea diferite, prost formulate legal și etc, peste alți 10ani, fix în aceeași situație o să fim, ba nu, mai rău. Citeam azi undeva pe Facebook o postare a cuiva, care în esență, susținea acest lucru: gata, unite cumva toate asociațiile de rezerviști, puși în frunte alți oameni, mai tineri, mai competenți și susținuți juridic de același fel de oameni și făcut o treabă klumea, fără tărăgănări, cu termene clare. Dacă nici așa nu merge, ieșit în stradă masiv, organizat cum trebuie, și cu concursul nostru, desigur. Ca să nu mai spun că eu aș începe cu partea a doua. Au tot negociat și closcocit ăștia de acum și se văd rezultatele. "Lupta" asta pe bloguri e așa, de plictiseală. Tot devize, sloganuri, propuneri, păreri, speranțe, calcule și etc și la sfârșit...realitatea: nu se poate. Revenind la calcule, părerea mea, nu mai faceți. De-ar da indexarea și aia e. Atâta puteam acum.

Marilena spunea...

Aici chiar ca subscriu la comentariul dv

Boby spunea...

Domnilor,
Ce bine ar fi să nu citim "printre rânduri"
Un loc ca toți pensionarii militari să dovedim unitate, se dorește exact dorința guvernanților, să fim dezbinati, să ne catalogati "ciucani", fiecare să obțină doar pentru generația din care face parte...
Eu am scris cu detalii ce nedreptate au făcut guvernanții în 2017 dar fiecare înțelege pentru generația sa
Nu am afirmat niciodată altceva decât că fiind toți pensionari militari să fim calculați și plătiți după aceleași formule. Fiecare pensie să fie actualizată la zi și este logic că unii fiind pensionari mai vechi au mai mult de primit, iar netul actualizat al tuturor pensiilor să fie plafonat,pentru a nu mai exista pe viitor indexări diferentiate(vezi 2023),la creșterea pragului de impozitare să beneficieze toți, să fie bugetat acel brut de la ce se plătește, și așa nu ar mai fi sume exagerate pentru bugetarea actualizării, iar prin plafonarea tuturor se încadrează și în cerințele negociate și stabilite prin PNRR
Trebuie să fim uniți, să privim în ansamblu problemele și nu pe generații
Gânduri de bine!

VICTOR spunea...

BOBY

Există două categorii de pensionari : una defavorizata , ieșită la pensie înainte de sept 2017 și alta după (Ordonanța 59)
Cei din urma sunt acei pensionari care :
- nu au plătit CASS ( sanatate) ,
- nu plătesc supraimpozitare
- primesc indexare la NET ci nu la BRUT !
Nu mai vorbesc că în ultimele 6 luni de activitate si-au băgat ore suplimentare , sporuri de OSCAR etc care au favorizat determinarea unei pensii " nesimtite " !
Daca vine un guvern care relaxeaza politicile fiscale cu 5%, netul lor creste cu 5% !
Oricum acel 58,5% din baza de calcul pentru pensionarii de după anul 2017 ESTE MULT MAI MARE (în valoarea reală a acestor pensii) față de 85% (sau chiar 102%) din baza de calcul a pensionarilor de dinainte de 2017 !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

PSD explica foarte clar cine sunt acum incurcă lume de la pensiile militare, explicit, adica Ciucă si PNL, plus Renate Weber, ca sa incheiem discutiile pe subiectul vinovatilor actuali:
stiripesurse.ro/psd-iese-tare-orice-esec-de-moment-al-implementarii-unei-legi-privind-pensiile-militare-este-exclusiv-vina-lui-nicolae-ciuca-si-a-pnl_3491631.html

raul spunea...

Azi Senatul a aprobat achizitionarea de F 35!Sursa financiara ,BUGETUL MAPN sau imprumuturi etc etc!Pai vino Renate fiti-ar sa-ti fie si zi ca nu-s fonduri ,ca e lipsa fisei financiare ,insuficienta resursei financiare ca nu-i pe ...ta ,pe tac-tu!IPOCRITII ,CRETINII SI VANDUTII naibii!

raul spunea...

Claudiule ,opreste-l pe Boby asta ,ca nu vreau sa-l jignesc!Sa dea test pt IQ ,sa stea acasa ,sa se uite in oglinda!

raul spunea...

https://www.stiripesurse.ro/psd-iese-tare-orice-esec-de-moment-al-implementarii-unei-legi-privind-pensiile-militare-este-exclusiv-vina-lui-nicolae-ciuca-si-a-pnl_3491631.html
A inceput curvaraseala!Ptiu !Lehamite enorma!

Claudiu Marin spunea...

@Boby
Plafonarile la 85% conf art. 30 si apoi la 58,8% din anul 2017 au fost impuse de dezmatul salarial din sistemul militar de dupa anul 2009, de improvizatiiile salariale din perioada anilor 2010-2017. Cresterea soldelor lunare s-a realizat pana in anul 2010 prin cresterea valorii de referinata. Dupa 2009 solda de functie nu a mai fost majorata pentru a nu se actualiza si pensiile. Lipsa de crestere a soldelor de grad si de functie a fost inlocuita de sporuri salariale introduse administrativ. Abia L 153/2017 a reimpus ordinea salariala. Pana ai anul 2022 cresterile dezordonate au fost limitate de nivelurile soldei de functie pentru anul 2022 peste care nu se mai putea trece prin majorarile soldelor de functie in cuantum compus. Nici acum nu s-a ajuns la calculul soldei de functie dupa formula din art. 12 din Legea 153/2017.
Cum sa mai ai pensii egale daca sistemul de salarizare a fost haotic?

Alexandru spunea...

https://youtu.be/worsdR36vCk?si=VNjB-JIGZoaGlGv9

Alexandru spunea...

https://youtu.be/kYHZCF0GKTQ?si=O9-yTCzt_rlZRNaO

Viorel spunea...

Bijuteria Liei Olguța Vasilescu a fost dezvăluită. Primărița din Craiova se laudă cu marea realizare, în ceas aniversar: „Le-am depășit pe toate”. Stadionul „Ion Oblemenco”.
Noi, pensionarii militari mai adăugăm o mare realizare. OUG nr. 59/2017 care a nenorocit sute de mii de pensionari militari dintre care zeci de mii au murit cu speranța în suflet și blestemul pe buze. Ultimul este valabil și acum și-l purtăm cu noi până o să regretați și secunda în care ați gândit acest plan odios împreună cu colaboratorii de atunci, deși nu aveați nici un drept legal, ați contestat public acel lucru dar tot public v-ați contrazis când v-ați adresat în direct unui domn colonel (ceea ce i-ați spus știți deja).

SorinP spunea...

..doi ipocriți, doi amăgitori, nimic bun din ei! 🤬

Marcell spunea...

Poftim: treabă trecută în aceeași zi și prin camera deputaților și prin senat. Un purcoi de bani, ghici de unde? Din bugetul MApN și ceva credite diferență. Vreo 7-8 miliarde de euro, nici nu mai contează suma. De unde vrem bani pentru pensionari rezerviști? V-am spus că nu sunt.
https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/senatul-voteaza-azi-legea-de-achizitionare-a-32-de-avioane-f-35-3004041

andrei popa spunea...

Decizia de reținere de la Anaf a venit unui coleg ieri la Cluj. Omul a și plătit. La decizia din iulie primita, îmi scria si mie ca am primit vreo 13000 în plus și după impozitare am vreo 11000 de restituit. Probabil zilele astea primesc și eu rețipisa de la Anaf. (Zicea colegul ca scria pe ea 15 zile termen de plata si el o primise după vreo18 zile)

raul spunea...

https://www.national.ro/economie/mapn-saboteaza-exporturile-industriei-romanesti-de-armament-840015.html/

Marcel spunea...

Nu trebuie sa generalizezi. Cu siguranta au fost np sa-si umfle cele 6 luni dar marea majoritate nu a facut asa.

Andrei spunea...

@Marcellov

Te superi tu și șefii tăi de la kremlin că România se înarmează cu F35? Atunci iată o veste și mai proastă pentru voi. Are voie să cumpere armament și din banii din PNRR. A decis UE zilele astea. Ghinion

Constantin spunea...

@Victor  Cei pensionați după 15.09.2017,plafonați la 58,5% plătesc contribuție la CASS(sănătate),contribuție la CAS(pensie) și impozit pe venit.Toate aceste contribuții și impozitul pe venit reprezintă 41,5% din media soldelor brute din baza de calcul,iar 58,5% din media soldelor brute din baza de calcul reprezintă de fapt pensia netă.

Claudiu Marin spunea...

Cenușă-n cap a comentat la "Culmea nesimtirii instituțiilor statului care au asmutit Avocatul Poporului impotriva legii de restabilire a drepturile pensionarilor militari, drepturi eliminate printr-o abuziva OUG din anul 2017"
Acum 32 de minute
@ Claudiu M @ Victor
Prin excepție de la spusele lui @ Boby lucrurile stau cam așa;
- în contestația la av poporului exista o fraza care spune ca prin nespecificata unui calcul clar la net a pensiilor se pot ivi cazuri când anumite cuantumuri nete pot depasi veniturile din baza de calcul.
Aceasta frază reprezintă cel mai mare pericol la judecata CCR .Pericolul poate consta în declararea ca neconstituțional art 60 , în sensul ca , calculul netului inn două moduri distincte poate induce o discriminare evidenta între pensionari.
Astfel oricat două baze de calcul actualizate cf.l5559 pot deveni apropiate sau sensibil egale.
Un exemplu poate fi bazele de calcul ale celor pensionati prin anii 2017 , 2018 , chiar și 2019.
În aceste cazuri și nu numai , o bază de calcul actualizzata cu valorile cf de grad și funcție prevazuti de anexa la L 153 la nivel 2024 de 102% impozitata progresiv cu pana la 20% potee fi în multe cazuri mai mare la net decât o bază de calcul a actualizata la nivel cf 2024 și impozitata cu 58.5%.
Pe mine este singurul lucru care ma îngrijorează treaba din contestația depusă de av poporului.
Dacă cumva CCRrecomandda calculul pe același sistem 58, 5 % pentru toți pensionarii. , cu recalcularea - actualizarea cf M25 a tuturor pensiilor de dinainte de 09.2017.
Ar fi o lovitură grea pentru mulți pensionati înainte de 09.2017 și posibilsi ceva economii la buget.
o economie.
Ssa sperăm că nu se va întâmpla așa.
Exemple se pot da ;
La 01.2016 au fost cuantumuri de pensii recalculate actualizate pe L223 de 5-6-7 mii lei pentru funcții de lt col , col.
Azi acele pensii au neturi de cel puțin 7-8 mii lei.
Actualizate cu s de grad și funcție la nivel 2024 pot ajunge la valori de 10- 12 mii lei.
O baza de calcul pentru cineva pensionat în 2023 presupunem a fi 14000 lei Asta la 58, 5% ar insemna = 8190 lei.
Voi șterge comentariul.
Fenomenul exista și pericolul ca CCR sa sesizeze fenomenul este posibil.
De aceea am atras atentia în comentarii anterioare ca această contestație este făcută foarte tehnic de catre cunoscători ai fenomenelor din interiorul pensiilor și ca ne putem astepta cu recomandările de mai sus din partea CCRin privința stabilirii neturilor.
Parcurgeți cu atenție contestația și veți sesiza observația facuta de av poporului."

Raspuns
Cine stie sa citeasca art. 59 ^ 1 intelege ca actualizarea la nivelul soldelor activilor nu poate sa afecteze procentul de calcul al cuantumului pensiei militare la actualizarea pensiilor militare.
Cine citeste altfel nu stie sa deosebeasca actualizarea de recalculare sau de indexare.
Articolul 60 alin 1, asa cum a fost completat de L 282/2023, are doua componente in definitie.
Prima, limiteaza cuantumul pensiei la momentul stabilirii pensiei- venitul net
A doua componenta prevede actualizarea soldelor lunare brute cu indicele preturilor de consum.

Art. 59 ^ 1 din noua lege prevede pe cale de exceptie ca actualizarea pensiilor in plata, numai soldele de grad si de functie se actualizeaza la nivelul soldelor personalului activ, nu cu indicele preturilor de consum.
Unde este afectat plafonul de 58,5%?


Articolul 60
(1) La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul, actualizate cu indicele prețurilor de consum lunar la data deschiderii drepturilor de pensie.

Marilena spunea...

Mai tinerelule eu zic sa ți vezi de țiglele tale ca sunt găurite

un oscar = o pensie spunea...

Am tot spus ,de cateva ori,protestul trebuie sa fie directionat catre ambasada sua,stapanul de facto al coloniei! Chiar credeti ca sua nu cunosc starea de fapt din colonie? Nu vedeti dovezile ? Evidentele arata ca sunt bani dar nu pentru rezervisti,americanii le spun politicienilor autohtoni-voi trebuie sa cumparati tehnica de la noi( taxa de protectie mascata,posibil sa o donam in viitor|) ,noi va aparam in caz ca rusul.... nu mai aveti nevoie de mosnegii aia care oricum nu au treaba cu tehnica noastra moderna,pai maare habar akord75(artileristul de acum 30 de ani) cu Patriot de azi? Deci lasati naibii calculele,mai rau ostilizeaza civilii ,lasati sperantele cu actualizarea si la mitingul din 29 nov rugati-va de ciolacu sa ne dea indexarea de 10,4 %,mitingul din 29 va avea rezultat ZERO,daca daca se va ramane pe pozitii defensive in piata Victoriei 2-3 zile ar putea avea vreun impact la Washington,care sa dea unda verde actualizarii,psd-pnl rad in hohote cand vad ce se scrie pe net la sinteza presei primita zilnic,serviciile citesc tot ce se scrie aici,mai urati-le si lor una alta.

AdinaS spunea...

Stimați colegi nu știu de ce trebuie sa se repete într una aceeași problema și unii o tot reiau aiurea de înnebunești. Nicio actualizare nu va reuși sa aducă toate pensiile la un numitor comun pt ca asa cum tot spun oamenii ăștia mai bătrâni de moderează fiecare a iesit în perioada diferite cu condiții diferite. V am tot dat ex tatălui meu iesit la pensie în anul 1990 cu pensia 4136 colonel comandant de subunitate. În anul 2018 I a venit recalculare potrivit noii legi care ii scădea pensia la jumate. A rămas pensia în plata. Dacă mai traia saracu murea sigur de soc. Acum cu toate indexarile ar fi avut 6400 pentru ca mama pensie de urmaș are 3200. Probabil ca la actualizare ar fi ajuns pensia lui undeva pe la 9000 hai 10.000 dar nu cred. Trebuie sa înțelegem ca cel puțin la salariul de functie sunt niște limite un minimum și un maximum. Nu toată lumea a avut la maxim. Și este și normal. Sunt aceleași frustrari ca și la activi ca de ce eu nu am si ala are. Uneori exista o motivație corecta gen diferenta de studii de experienta de mai multe sarcini etc. Alteori sunt diferențe arbritare. Acum vad multe frustrari ca de ce ăștia pensionați ieri au mai mult etc. Insa va rog sa fiți cinstiți mulți chiar au muncit de banii ăștia și chiar I au meritat fiecare în domeniul lui. Nu trebuie sa generalizam și sa facem mereu scandal ca ala de ce și eu nu. Din aceasta cauza nu se va reuși niciodată nimic. Știți probabil cu toții dictonul Divide et Impera. E vechi de când lumea și asa va fi mereu. Și apropo asa cum am zis indexarea va fi cu 12%. Si din păcate asa este tot ce se va da pentru moment. Se va schimba doar când vor fi unii afectați pana atunci suferințele oamenilor de varsta dvs nu prea contează. Cum nu contează nicăieri. Nu vreau sa va spun de cate ori m a refuzat salvarea și nu a vrut sa o ducă pe mama nicăieri doar pt ca are 87 de ani.

Marcell spunea...

@Andrei
😀😀😀 Păcat că nu ai prins ideea comentariului meu. Aceea că atunci "când trebuie", se votează pe foarte repede înainte și nimeni nu cârâie nimic. Iar despre bani...iaca ghinion pentru mine și pentru tine: n-o să fie, în continuare, pentru actualizarea pensiilor noastre. Dar lasă, bun așa, doar să nu stai cu ochii pe sus, spre cer, că F35-urile alea încep să vină după 2030. Iar când or veni, să nu le doneze sclavii de ne conduc prietenilor ucraineni 😏

un oscar = o pensie spunea...

Marcell,acele F-35 nu le vom dona Ucrainei,dupa 2030 cand ajung cateva avioane ,Ucraina (cat va mai ramane din ea) va fi vasala rusiei,nu mai are treaba cu europa,posibil sa donam urmatoarei victime alese de putin(baltici,Finlanda sau Polonia). Acum Polonia sapa transee la granita,cumpara la greu armament,au marit efectivele armate,aloca 4,7% din PIB armatei,NOI ce facem acum? nu vorbeste nimeni de asta,civilii sunt asmutiti contra militarilor,efectivele armate sunt subtirele( cati din activi vor raspunde prezent in caz de razboi,ca la rezervisti nu cred ca au asteptari).chiar nu am explicatii de ce fac asta rezervei!!! hai sa mai vb si de viitor ,ce vom face in caz de nevoie,Ucraina pierde teren si cred ca va pierde tot(vor fi sclavii rusilor).

Boby spunea...

Doamnă @AdinaS,
Eu v-am detaliat concret pentru doi pensionari ieșiți la interval de o luna, nu ani, nu modificări la salarizare,
1- pensionat la 30.08.2017
- brut pensie =7603 lei
-net pensie =6719 lei
2.-pensionat la 30.09.2017
-brut pensie =7603 lei
-net pensie =6719 lei
-net plătit, plafonat la net media salarii =4360 lei
Același brut, același net, al doilea limitat la net medie salarii, diferența de momentul pensionarii este o lună de zile
O lege dreaptă și constituțională nu trebuie să repare și să aibe rezultat ECHITATE ȘI îndreptarea nedreptăți pentru că după actualizare aceștia să aibe un cuantum net plătit egal?
Câți bani a încasat primul suplimentar față de colegul său?
Legea nu trebuie să fie aceiași pentru toți pensionarii militari, fără a face diferențe de momentul pensionarii dacă se actualizează nu trebuie să ajungă fiecare la acest moment și pensiile să fie plătite pentru toți cu acea limitare la toți?

Leo spunea...

@AdinaS
Tocmai ceea ce critici este esența nemulțumirilor.
Cum adică , dau un singur exemplu , un caporat ieșit azi 2024 la pensie , să aibe un cuantum dublu al pensiei față de un maior inginer cu 24 de ani vechime efectivă în MFA și să nu fie frustrat și nemulțumit ?

Gabi spunea...

La groapa de gunoi a istoriei cu ei. Încearcă unii lideri PNL să ne convingă că ei nu au nici cea mai mică implicare în oribila înscenare cu actualizarea salariilor/soldelor de grad și de funcție pentru pensionarii militari. Și ce exemplu mai bun de minciună crasă vreți când iese Boloș și instigă lumea spunând despre impactul devastator al unei eventuale actualizări ? Păi așa susțineți voi militarii și polițiștii rezerviști măi PNL-ilor ? Așa o să vă votăm și noi, pe voi, PSD și USR, la anul și la mulți ani.

Vali spunea...

Salut camarazi,
Ordonanta 59/2017 este profund anticonstitutionala si vizeaza pauperizarea celor iesiti la pensie dupa septembrie /2017 !!! Prin urmare primul gest pe care trebuie sa l faca politrucii este abrogarea acestei mizerabile ordonante ! In al doilea rand mai terminati cu termenele astea aiuristice varsovisti, natoisti, ciucani , toti suntem rezervisti militari punct !
Nu este nimeni mai breaz ! Sa fiti sanatosi , uniti si nu dezbinati !

Gabi spunea...

Ai și tu dreptate, dar până la un punct. Cei pensionați imediat după 15.09.2017 sunt într-adevăr în dezavantaj față de cei ieșiți până la această dată. Dar pe măsura înaintării în timp, chiar începând cu anul 2018, salariile au crescut și implicit baza de calcul, astfel că, chiar dacă s-a introdus plafonarea, pensiile au fost aproximativ egale cu cele stabilite anterior plafonării, chiar un pic peste. Iar din 2019 încoace nu mai vorbesc. Cu toată plafonarea, pensiile celor ieșiți au fost net superioare predecesorilor. Și vorbesc pe comparații existente în piață, nu pe zvonuri. Plus că nu-i atinge nicio impozitare. Dar asta bineînțeles nu e vina lor ci doar a politicului care a făcut terci legea pensiilor militare, deliberat zic eu.

Gabi spunea...

Trebuie să recunoști că plafonarea la voi s-a făcut din cauza introducerii contribuțiilor în baza de calcul. Păi cum era să ai 7000 salariul net și să ieși cu 10.000 lei pensie dacă se raporta la brutul ăla umflat ? Realizezi că era o aberație.

Gabi spunea...

Ai dreptate total. Sper că s-a lămurit și Boby. Prea insistă că a fost dezavantajat.

Gabi spunea...

Ai perfectă dreptate. Eu cred că politicienii ăștia de carton au făcut harababura asta în sistemul de pensii militare cu niște motive clare. Să inducă zâzanie între leaturile de pensionari și implicit dezbinare. Și să facă greu de aplicat o măsură unitară de calcul, care nu ar mai fi lăsat loc de interpretări și de scuze de tot felul.

Claudiu Marin spunea...

@Boby
Cei doi pensionari pe care-i invoci, din care al doilea probabil esti d-ta, au beneficiat ca activi de aceeasi degringolada salariala din anii anteriori. Era anapoda ca la pensionare sa se obtina o pensie neta mai mare cu 3000 lei decat ultima solda lunara neta.
Nu toti care s-au pensionat anterior datei de 15 09 2017 au beneficiat de substitutele cresterii soldelor de grad si functie. Avantaj pentru cei care au apucat sa se pensioneze cu cateva luni inainte de plafonare.
Limitarea pensiei la netul soldei brute lunare a fost o masura care se impunea, dar nu trebuia sa inlocuiasca actualizarea permanenta a soldelor de grad si de functie.
OUG 59/2017 putea sa completeze Legea 223/2015 fara sa elimine articolul 60 care reglementa actualizarea.
Legea actuala nu face altceva decat sa reinstituie un drept pierdut de militari prin modificarea art. 60 din L 223/2015.

Gabi spunea...

De ce spui că indexarea va fi 12%, inflația aferentă anului 2023 nu a fost 10,4% ?

Constantin spunea...

@Boby.  "Eu v-am detaliat concret pentru doi pensionari ieșiți la interval de o luna, nu ani, nu modificări la salarizare,
1- pensionat la 30.08.2017
- brut pensie =7603 lei
-net pensie =6719 lei
2.-pensionat la 30.09.2017
-brut pensie =7603 lei
-net pensie =6719 lei
-net plătit, plafonat la net media salarii =4360 lei"

Exemplele date de dv. sunt reale sau fictive? Dacă datele sunt reale,ce procentaj au avut din baza de calcul și cât a fost sporul OMM,de a rezultat o pensie brută de 7603 lei,având în vedere faptul că în cazul al doilea la o pensie netă de 4360 de lei rezultă o medie a soldelor brute din baza de calcul de 7453 de lei?

Koko48 spunea...

Aceasta este pozitia partidului care a promis ca aproba L 559/2024. Daca cineva isi mai face iluzii ca CCR ne va da castig de cauza , se insala. CCR nu a dat nicio hotarare favorabila pentru cazurile din instanta ale pensionarilor militari.

Lorin spunea...

@ Gabi
Înafara de inflația de 10,4% se mai adaugă jumătate din creșterea medie a prețurilor de consum, asta e motivul pentru care ajunge la 12%. Dar chestia asta a fost anunțată de CPP pentru pensionarii proprii, pentru pensiile militare eu nu am văzut sa se fi anunțat ceva in acest sens.

Mihai67 spunea...

Eu sunt gata să ies în fața guvernului care nu mă reprezintă și să dau foc livretului militar, singura legătură care mă mai leagă de o instituție pe care am slujit-o cu credință și loialitate, iar acum scuipă pe mine și pe toți pensionarii militari. Să vadă și partenerii strategici unde au dus politicienii și slugile lor Armata Țării!!

Marcell spunea...

@un oscar=o pensie
Bănuiesc și eu că nu le vom dona dar nici mâna-n foc n-aș băga 😀. A fost mai mult o aluzie la donația Patriot-ului. Asta cu următoarele victime alese face parte, în opinia mea, dintr-o largă și perpetuă campanie de dezinformare, destinată "potențialelor viitoare ținte ale rușilor" pentru a cumpăra la greu armament care, foarte probabil, nu va fi niciodată folosit. Sub nicio formă și niciodată n-aș putea fi vreodată pro-rus, din contră, sunt o nație care, după părerea mea și am mai afirmat asta, ar trebui efectiv izolată cumva de restul lumii până când va face implozie sau se va autodistruge cumva. Dar nu se poate. Și atunci trebuie să fii realist și să vezi tot tabloul. Departe de mine de a le lua apărarea dar tare îi mai și zgândăresc unii, cu mâinile altora, pentru a-și vinde armele și din diferite alte interese economice foarte mari. Și ne-am întors de unde am plecat. Situația e atât de complexă dat totuși nu atât de complicată ca cea din Orientul mijlociu, aici se va rezolva cumva. Desigur că viitorul ne interesează. Dar eu nu-l văd deloc bine. Putregaiul e atât de adânc înrădăcinat în tot ce înseamnă politic, administrație, inclusiv în instituții care ar trebui să combată niște lucruri încât chiar nu avem ieșire. Ne afundăm în datorii (adesea inutile), incompetența și nepotismul sunt ceva absolut obișnuit, învățământ la pământ, natalitate și multe altele, la fel. Unde sunt mugurii ăia ai speranței de care să ne agățăm?! Tare aș vrea să-i văd. Mă opresc aici că o să credeți că sunt vreun depresiv, ceva 😀. Nu e cazul. Dar realitatea...nu arată deloc bine. Normal că avem o speranță că o să fie și mai bine cândva. "O să...". Doamne ce mă seacă expresia asta. Noi, românii, în general, parcă suntem blestemați să nu facem ceva ACUM
. Tot timpul și în orice domeniu te uiți, "o să". Totul se petrece parcă, undeva în viitor. Apropo de viitor 😀. Dar bun și așa, decât deloc. Să zicem, că "o să" fie bine!

Claudiu Marin spunea...

@Constantin
Este evident ca in ambele cazuri date de @Boby procentul de calcul al pensiei brute a fost de 102%.
Situatia este reala pentru cazul particular de trecere la plafonul venitului net.
Problema care se pune este ca nu trebuia eliminata actualizarea soldelor de grad si de functie pentru pensiile in plata.
Noua lege introduce din nou actualizarea fara sa deranjeze plafonul la venitul net.
@Lorin
D-ta esti pensionar militar sau civil.
Pentru militari, potrivit aceleiasi OUG nr. 59, indexarea este numai cu indicele de inflatie.

Gabi spunea...

Tocmai. Nu cred că ne-au prins și pe noi în acest calcul. Suntem ca de obicei oaia neagră.

Lorin spunea...

@ Claudiu Marin
Dacă erați atent la detalii, observați că i-am răspuns lui @Gabi, omul avea o nedumerire și i-am explicat că 12% a anunțat CPP pentru pensionarii proprii. Pentru noi, pensionarii militari (căci sunt pensionar militar cu 27 ani de militărie) este cum spuneți, adică cu rata inflației și oricum nu au anunțat nimic despre cum o sa fie. Și apoi ce sa caute un pensionar civil aici?

Eugen Bărbat spunea...

Rog și propun să nu se mai publice decăt discuțiile despre pensiile militare ! Nu și alte aberații în afara poblemei noastre ,care ne doare cel mai mult ! Lăsați calculele aberante , în afara legii aprobate prin decret ! Cu respect !

Claudiu Marin spunea...

@Andrei
Nu-mi transfera mie traumele de hastagist pe care le induri dta.
Eu nu cunosc un rusofil din Romania, Moldova sau Ucraina care sa lupte pentru reintregirea Romaniei cu teritoriile rapite de fosta Uniune Sovietica, din care facea parte si Ucraina.
Ca atare, cine inghite propaganda ca unionistii din Romania sunt rusofili, ori e prost ori este habarnist in politica.
De ce Sosoaca, ruso-fila sadea, nu are interdictie in Moldova si Ucraina? Este simplu, pentru ca nu ataca statalitatea celor doua tari.
Da, suveranismul in Europa este o reactie la nesabuinta noilor internationalisti-globalisti de a rescrie istoria si de a impune norme morale straine de traditia fiecarei natiuni. Uniunea Europeana este croita ca o Europa a natiunilor, nu o Europa condusa un stat sau de un grup restrans de state.

Vali spunea...

Salut camarazi,
Pentru Gabi:
De la inceput generalizezi faptul ca de prin anul 2018 militarii care se pensionau ieseau cu pensie mai mare decat salariu avut in activitate ! Esti intr o mare eroare ! Am iesit la pensie in decembrie 2021, cu marea pensie de 3660, lei iar salariu net de cadru activ era de 4670 lei !!!(aici intrand si cei 300 lei pt functia incadrata prevazuta cu studii superioare !) Deci nu ma baga in aceeasi oala cu cel de care pomeneai ca a iesit cu 10.000 lei pensie si avea salariu activ de 7.000 lei...Astia au fost pilosii libidinosi si nicidecum merituosii...stim toti cum se obtinea Oscarul si alte "medalii" nemeritate !!!
Da, nu zice nimeni ca nu au fost si orientati care au primit Oscarul plus alte sporuri, dar acestia au fost putini...majoritatea au iesit cu pensii de 3-4000 lei (la subofiteri).Nu generalizam ca gresim !