Un produs Blogger.

luni, noiembrie 11, 2024

Condica de prezenta la Senat, la controlul Danei Budeanu

113 comments
@danabudeanumars Part 5 | #danabudeanu ♬ original sound - danabudeanumars

113 comentarii:

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Nu-i rău ca la acest asa zis audit sa se numere si ouăle cu bănuț lustruit, care sunt bune de clocit, caci de la atata bine, ca buboiului intre subsiori, a acestor oameni ,,șparlamentari superiori'' sa se trezească in cofraje cu acesti chițcuitori ciugulitori, niste bezele aiurele, bune de belele si ciugulele ca sa le invadeze izmenele cand ne vor vota penziile...

Artileristul spunea...

Da din ce in ce mai profesionist si intelectual sit-ul asta.......acu o promovati si pe budeanca si ce debiteaza ea........TAREEEEEE

Liviutatarush spunea...

7 zile de munca pe an! Bun tare!!! Pensie caporal. Buna tare!!! https://i.postimg.cc/bv3DYwG5/1.png

Claudiu Marin spunea...

CCR are sedinta si pe 21 11 2024...🤔

Laur1972 spunea...

Salutare! Domnilor, singura noastră șansă este o OUG...

sorin popescu spunea...

Domnule Claudiu Marin, nu " transpiră" și vreo ordine de zi din data de 21.11.2024 a ședinței CCR?

Petrut spunea...

In 21.11.2024 va fi pe ordinea de zi si Legea noastra contestata de Avocatul Poporului ?

Claudiu Marin spunea...

@Petrut
Deocamdata...NU!

Laleaua neagră spunea...

Bine intețeles ca se va amanta pana dupe sarbatori...

Margarit Fernand spunea...

Are cineva acces la proiectul de buget al MAN pe 2025? Acum vreo oră îmi spunea cineva să nu există alocați bani pentru nici un fel de majorare a pensiilor, dar nu mi se pare că ar avea unde să citească așa ceva, decât dacă i-a spus cineva ”din interior”!!!! Ăsta chiar ar părea un ”fake”, dar nu mai mă miră nimic!

Pensionar MAI august 2017 spunea...

Ordonanta ar fi singura soluție, ca și asa nu mai pupa nici președinție și nici guvernare.

Leo spunea...

Pe 17.12.2024 deocamdată nu este vizibilă nici o ședință pe calendarul dedicat din site-ul CCR ,

csej spunea...

Am inteles ca de vina e PSD,PNL ,Avocatul Poporului,MApN dar ce e de facut nu am inteles
Nu are din cei ce comentează o ideie strălucită?

Andreottis spunea...

https://campaniamea.declic.ro/petitions/nu-distrugeti-pensiile-militare-eliminati-inechitatile-in-randul-militarilor-rezervisti

Andreottis spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
SorinP spunea...

Ca bine zici... https://fb.watch/vNJ7Q9fux0/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

Viorel spunea...

Artileristul. Atenți la doamna Budeanu că avem același nume.

John1 spunea...

Pe Realitatea Plus se va discuta despre blocarea legii pensiilor militare.

maiag spunea...

Halal.daca am ajùns ca toate parasutele sa ne sustina.ne meritam soarta.sa7 recunoastem ca nu avem minlozce de fortare si nici de pedeapa.in turu 2 putem lovi in ciulacu daca se dovedeste ca e autorul.sa l doara ca tace.merits trintit la vot.

Andreottis spunea...

https://campaniamea.declic.ro/petitions/nu-distrugeti-pensiile-militare-eliminati-inechitatile-in-randul-militarilor-rezervisti
Faceti, va rog, un articol cu indemn la a semna petitia. O sa ajute la semnarea mai rapida si ajungerea la mumarul necesar de semnaturi. ;)

Leo spunea...

@monteoru ,
ce se poate face ?
Să-i ardem la vot , căci altceva ce.
Dar se pare că-i doare la bască , deoarece în sondaje stau sus.
Nu prea le pasă de cam 0 juma de milion de voturi de la militari.
din altă perspectivă , am putea spune că nici nu e moartă de tot treaba.
Este pe jumate amorțită și pe altă jumătate anesteziată.
CEVA , CEVA mai MIȘCĂ.............

raul spunea...

Am vazut ca ANCMRR MAI,a trimis o scrisoare lui Enache de la CCR!Generalii si coloneii nostri de la acelasi ANCMRR ,nu s-au trezit inca de la 26 octombrie sau pregatesc limbile pt dosurile lui Ciuca si Ciolacu???

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am fi avut foarte multe de castigat, daca o aveam pe Budeanca lider de sindicat, ca la cate vărzoaie inutile avem pe tură si fără gură in sindicatele din bătătură, care nu scot nici măcar soricelul din gaură, sau care cand opinează mai mult ne deraiază si derutează, dar cu asta tare-n ciocofoane si bine înhiptă-n bulane i-am fi spart la meclane pentru pensiile militare! O femelă gazelă, tacută, supusă si fidelă, nu-i ca cea tare in bumbul de manivelă, in mitralieră si turelă, sa dea pe spate un intreg Regiment sau sa rastoarne chiar si un Parlament, cand e vorba cu tot ce țese sa-și realizeze propriile interese, pe care nu toti bărbatii îsi merită trăstoiul torții ce le dotează dolofan chiloții, si nu de pomană îi ia Budeanca pe măturoi făcându-i cu dispreț fătălăi!

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

Ce este cu 21 .11.2024 NIMIC . CCR A cerut punctul de vedere al Guvernului pana pe data de 03.12.2024 . Ce treaba au ședințele CCR cu CAZUL HOASCA BABETA , CCR A FIXAT TERMEN PEB17 .12.2024 ATUNCI SE JUDECA CAUZA LA HOASCA

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, bro, astia ne iau la mișto pentru ca e destulă prostime pentru pacalire cu 100 lei la venituri mărire, cand e 200 lei e scumpire, iar inflatia in galop scade cosul minim dintr-un foc, caci poporeanul mocofan nu-i matematician, lui sa-i dai sa vadă sutica cât trihirica ca i-a asigurat cu cateva franzele burtica si nu-i mai trebuie nimica, votand ca bouleanul injugat tot ce-i spurcat de votat, ca un căpiat! Deci, votul cade si nu stiu ce i-ar mai putea arde, arde-i-ar intre besele lelii boala lenei si focul gheenei

Liviutatarush spunea...

Raspuns ANCMRR MAI la contestatia avocatului poporului! https://smallpdf.com/result#r=49a925a5bd2af89b198a12d1871e4e5f&t=share-document

Artileristul spunea...

@Viorel
Na, ce sa zic nu-i chiar un lucru cu care sa merite sa te lauzi

Alex spunea...

Nu stiu daca e cazul sa ne mai facem sperante, poate ar trebui sa ne gasim de lucru cei care mai putem lucra(sa avem si unde), astia nu ne vor da nimic, dar isi mai bat si joc de noi.Mergem la vot si votam pe cine: pe Ciolacu? Pe Ciucă?Pe Geoana? Pe Lasconi? Pe SImion? Nu au valoare, nu ai pe cine!

VALYCA2010 spunea...

Suntem între ciocan și nicovala!stăm și așteptăm deciziile ăstora!

csej spunea...

Eu voi vota pe Geoană iar daca Geoană se retrage voi vota pe Diaconescu fiindca aceștia sunt dotați intelectual pe cand ceilalti nu .Ceilalți sunt băieți de cartier ,smecheras de duzină.
Dacă tot e să fiu păcălit cel puțin sa fiu de unul cu staif.
La parlamentare nu vor avea votul meu PSD,PNL,AUR,USR,UDMR.In rest dau cu banul.
Parasuta asta de Budeanu are dreptate.Nu am nimic cu pensia lui Ciuca.Este legală.Si indemnizația ca președinte la Senat e legala dar sa fie meritata.

Viorel spunea...

Artileristul. Mă dezamăgești profund. Atunci ascultăi pe analfabeții care nu știu să scoată 3 silabe pe nas, ascultă ziariști, realizatori de emisiuni care te mint zi de zi. Ascultă politicienii care doar promit și nu nu fac nimic decât pentru interesul public. Se vede că nu ai citit nimic despre viața și pregătirea ei dar din păcate îți dai cu presupusul. Probabil mai mult îți plac manelele sau pițipoancele în curul gol (au cur și minte ioc) dar care se dau vedete pe la TV.

Flik spunea...

CFI te rog termina cu talentul poetic cu versuri pamflete etc. problema noastră este foarte grava și nu avem nevoie de zambete.Poate altădată când sper sa vad ca jig
odiile au pierdut pe mana lor O seara buna

Relu spunea...

In cazul in care nu ati observat in ultimul timp se pompeaza intens in tantica Lenutza, care se cam eschiveaza sa raspunda direct la niste intrebari, o tot arata ca mai urca in sondaje sa influenteze lumea, dar daca prin absurd va intra in turul 2 va castiga alegerile.
Si mai e o chestie : toata lumea pe la tv se da de ceasul mortii ca va incerca Rusia sa influenteze alegerile din Romania dar nimeni nu spune de trolii celor de la usr si toate ong-urile care le fac reclama. Din programe alde be1 o fac mai mascat, pro tot mascat, euronews si prima mai pe fata, programele facute dupa acelasi calapod de Sarbu&co

AdinaS spunea...

Dacă am ajuns sa ne uitam în gura doamnei respective și sa mai și postam e bine. Poate faceți o cercetare și la un simplu cautat pe google veți afla ca doamna este PSDista convinsa fiind se pare și măritată vreun anișor asa cu dl Hrebenciuc jr. Haideți sa lasam mahalaua acolo unde e ea și sa ne vedem de necazuri. Înțeleg ca nu prea e mai nimic de făcut decât sa așteptăm să vedem ce se ca decide la CCR și nu va mai luați după zvonurile plantate de unii și alții ca să tina lumea în banca ei. Nu se ca rezolva nimic înainte de alegeri și nici după pana anul viitor probabil mai spre toamna la rectificare. Poate ma înșel dar slabe speranțe. Aritmetica e foarte simpla dupa indexare diferențele vor fi mult mai mici și va fi mai ușor. Oricare calcule s ar face este inutil fiecare având alte condiții si nu toată lumea are de ex salariul de funcție la maxim și tot asa. Nu țin neapărat sa am dreptate sunt doar foarte lucidă și trecuta prin multe la rândul meu.

Dodo spunea...

Sunt de acord cu @ pensionar mai. Asa e, doar o OUG,ar rezolva sigur problema. Întrebarea care se pune este. Oare vrea ciolacutu?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Marcel Ciolacu, cu tărie, la Alexandria: ,,Ce ma deranjeaza cel mai tare este Minciuna! V

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Marcel Ciolacu: ,, CE MA DERANJEAZA CEL MAI TARE ESTE ESTE MINCUINA!'' ,,Voi face dreptate la pensiile militare!''
https://www.stiripesurse.ro/video-marcel-ciolacu-iese-puternic-dupa-ce-avocatul-poporului-a-contestat-la-ccr-legea-pensiilor-militare-ce-ma-deranjeaza-este-minciuna-se-va-face-dreptate-_3489891.html

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Daca Marcel Ciolacu a jurat c-o va face, eu il cred ca se va da peste cap liberalilor sa le-o coace, caci ei s-au angajat mincinos, coborandu-se cu mojicia foarte jos, caci prin dos i-au spus cu jale si dor madammei Tractor cu acea contestatie sa ne atace miseleste si fara sa se indure la pensii sa ne spulbere!

Pensionar militar spunea...

@news.ro ...Ciolacu, despre atacarea la CCR a legii pensiilor militare de către Avocatul Poporului: A fost europarlamentar al PNL, ocupă acea poziţie la propunerea PNL / Ce mă deranjează este minciuna / Se va face dreptate pentru pensionarii militari

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cititi-mi lincul cu Marcel Ciolacu, trimis chiar acum sa-l vada tot saracul ca si bogatul, sa va convingeti cum pesedeaua le va rupe liberalilor jarteaua vicleană, derutantă, mincinoasă si trucata horror cu contestatia madamei Tractor la portile Curtii Constitutionale sa blocheze pensiile militare, si cand Ciolacu a jurat ca ne va ajuta, asa se va intampla!

stefan tst spunea...

@ Fernand ; Bugetul mapn in proiectia bugetara 2022 -2027 a ministerului de finante prevede suma de 45 mld lei pentru anul 2025 !Capitolul bugetar asigurari sociale prevede cresterea de la 5,1mld in 2024 , la 6,8 mld in 2025 . In asigurari sociale intra pensii , indemnizatii , tratamente balneo ,recuperari , compensatii si altele asemanatoare . Sursa este bugetul de stat pe anul 2024 aprobat de parlament,pe site-ul ministerului de finante . Pentru salarii este suma separat dar tot in crestere .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Flik, nu-i tot una sula cu Prefectura, caci avem nevoie de veselie ca nu avem mortul pe nasalie, problema fiind deja rezolvată cat de indată si repede de catre Ciolacu si PSD! AI INTELES, BRE?!

Relu spunea...

Poate harneala aia cu "mi-a spus o sursa de incredere" cum ca a fost chemata avocata oricui la psd....a fost doar o dezinformare marca usere sau altii care bag abatul prin gard? Ca doar se poarta dezinformarile mai ales ca asta invata lumea la "Stefan Gheorghiu". Doar asa sa le mai creasca putin cota de piata?

Inginerul spunea...

E cam off topic dar sper sa nu supar.
Alegerile sunt aproape, asa ca imi permit sa va atentionez la o greseala pe care o fac multi alegatori, si care poate fi speculata prin sondaje cu rezultate false. Adica manipularea prin sondaje.
Sociologii stiu ca alegatorii vor ca votul lor sa conteze, asa ca daca cel pe care l-ar vota e dat pe locul 6 in sondaje sa zicem, se vor reorienta la unul mai din fata, preferabil la unul din primii doi. E profund GRESIT. Fiti consecventi. E foarte posibil ca sondajele sa schimbe clasamentul intentionat. Pe acelasi motiv, vedem sondaje diferite cu rezultate diferite, date la televiziuni diferite si care sustin candidati diferiti.
Sa va dau si un exemplu bazat pe aceasta tehnica. In ziua unor alegeri trecute, la una dintre televiziuni, mai pe dupa amiaza s-a anuntat: rasturnare de situatie, cel de pe locul trei a trecut pe doi; bineinteles ca nu se dadeau nume, dar cam toti banuiam ordinea. Asta ca sa ne faca, pe cei care inca nu votasem, sa il alegem pe candidatul lor care chipurile acum venise din trei pe doi, stiind ca alegatorii vor ca votul lor sa conteze si ca atare devenea interesant. Ceea ce in final s-a si dovedit fals.
Personal si eu voi vota unul de pe locul 5-6 acum in sondaje, si poate sa cada si pe 10 ca tot pe el il votez.

SorinP spunea...

..alt mincinos din politichia românească! 🤢 https://fb.watch/vN-wROyAX_/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

Viorel spunea...

Cornelius Flavius Ifrimus. Azi dimineață la ora 02.42 i-am trimis domnului deputat Marius BUDĂI pe adresa personală și cea de la CD următoarea solicitare:
Solicitare precizare

Budeanu Viorel
02:42 (acum 17 ore)
către contact

Către,

Domnului deputat Marius BUDĂI

Subsemnatul, Plt.adj.pr. (Rz.) BUDEANU VIOREL, cu domiciliu în municipiul Botoșani, B-dul. George Enescu nr. 11, Sc. B, Parter, Ap. 6, județul Botoșani, legitimat cu C.I. seria XT. nr. 890167, eliberată de SPCLEP Botoșani la data de 17.07.2019, pensionar militar pentru limită de vârstă cu o Vechime în serviciu realizată de 36 ani, 4 luni, 4 zile și o Vechime cumulată de 50 ani, 3 luni, 25 zile plafonat la 85% pierzând 14 procente (este inclusă și pensia suplimentară confiscată) datorită OUG nr. 59/2017 și o pensie netă de 4.615 lei, telefon 0748 200 150, e-mail: viorelbudeanu62@gmail.com , vă aduc la cunoștință următoarele:

1. Pe blogul nostru militar intitulat huhurez.com , am urmărit un comunicat cu punctul dumneavoastră de vedere legat de Proiectul de lege nr. 540/2024 / viitoarea Lege nr. 559/2024 aprobat de Camera Deputaților și de Senat, dar contestat la CCR de către Avocatul Poporului.

Unii l-am apreciat, alții care nu mai au încredere în actuala Guvernare (coaliție PSD / PNL) l-au considerat o făcătură politică pentru a fi păcăliți ca și până acum, pensiile noastre fiind înghețate de faimoasa OUG nr. 59/2017 numită de noi Ordonanța LOV.

2. Între timp apare următoarea înregistrare pe care cu tot respectul vă rog să o ascultați pentru că este în totală contradicție cu cele afirmate de dumneavoastră, fapt ce vă pune într-o situație dificilă din punct de vedere uman și politic ( https://www.youtube.com/watch?v=T08guntxS1E ).

Ca și fost ministru al MMSS v-am considerat unul dintre cei mai buni miniștri de după 1989.

3. La alegerile locale l-am votat pe domnul fost / actual primar Cosmin-Ionuț ANDREI (PSD) iar ca președinte al CJ pe domnul Valeriu IFTIME (PNL).

4. Pentru a nu exista dubii și fiindcă nu aș vrea ca partidul dumneavoastră să obțină un scor sub cel așteptat la alegerile Parlamentare și Prezidențiale (suntem 200.000 de pensionari din SNAOPSN, dacă luăm în calcul soțiile / soții, copiii sau nepoții cu drept de vot ajungem la 500-700.000). Dintre pensionarii militari vor vota cu PSD și PNL doar cei care au rude în aceste partide. Dacă voturile noastre contează sau nu contează lăsăm la latitudinea dumneavoastră, nu ca persoană ci ca membru și a partidului în sine.

Ceilalți vor vota senatorii, deputații și candidatul AUR la prezidențiale fiind singurul partid pe lângă PSD și PNL care au votat DA proiectul de lege, dar aprobarea și promulgarea lui nu depinde de ei ci de dumneavoastră (PSD-ul) și domnul Ciolacu.

Din înregistrare, la minutul 2.40 reiese că s-a primit ordin de SUS, SUS, adică de la domnul președinte am dedus noi.

Vă lăsăm pe dumneavoastră să analizați și să-mi dați un răspuns pe care să-l public pe blogul huhurez.com pentru informarea corectă a pensionarilor și pentru a ști cu cine votează sau îl puteți posta chiar dumneavoastră.

Cu mii de scuze, stimă și respect.

Plt.adj.pr. (Rz.) Viorel BUDEANU

Viorel spunea...

Leo. A greșit doamna de la secretariat. Nu este 17.12.2024 ci 17.11.2024. Deci, ne încadrăm în barem.

Artileristul spunea...

@CFI
Eu zic sa ne incolonam si cu cantec inainte sa-l alegem pe Ciolacu.......el e salvatorul nostru

Andrei spunea...

@ SorinP

Individul din video a zis că avea două soluții: exact. Prima să nu voteze, caz în care pierdea la imagine, deși Consiliul Legislativ condus de PSD-istul Ciordache a zis „Pas”, ia guvernul condus de PSD-istul purtător de servietă al lui Hayssam, a zis că nu e ok, dar a lăsat decizia la nivelul parlamentului. Căci nici nu se putea altef, parlamentul legiferează, nu guvernul.

Sau să voteze legea, apoi să o cheme pe Weber din concediu să o conteste la CCR, majorita PSD, unde va fi declarată constituțională. Așa, și?

Liviu spunea...

Ce o sa spun acum o sa deranjeze dar imi asum!Cand a venit PSD-ul cu Ciolacu si cu MApN-ul cu SG ca o indemnizatie scoasa din calculul pensiei si sa acorde pt toti rezervistii SG bruta pt ca toti rezervistii sa aiba aceeasi suma au facut scandal asociatiile de pensionari militari influentati de pnl-ista Pauliuc!Stiti prea bine ca mereu cand s-a vorbit de o lege pt rezervisti toata lumea era de acord sa se inceapa treptat!Anul acesta SG,la anul SF,peste ceva timp sa se anuleze OUG 59/2017 si tot asa!Va ganditi oare cati pensionari militari au intrat in depresie datorita acestei legi neconstitutionale care le-a dat sperante foarte mari si credeau ca le dubleaza chiar tripleaza pensiile la unii?De ce mai sunteti aici persoane care din nou dati sperante pensionarilor ca legea o sa intre in vigoare chiar daca e contestata la CCR?Va luati dupa guran care si joi cand a fost contestata legea tot discurs populist STATI LINISTITI PNL MEREU S-A GANDIT LA BINELE MILITARILOR SI LEGEA O SA FIE APROBATA IN CATEVA ZILE!Datorita caliciei asociatiilor si a majoritatii pensionarilor militari s-a dus totul de rapa!Daca acceptau legea cu SG sunt sigur ca legea intra in plata de 01.12.2024!Cine stie cati pensionari au facut preinfarct sau AVC acum cu contestatia la CCR!

Vasile Anghel spunea...

După părerea mea PNL -Ciucă ne-au manipulat că fac dreptate pensionarilor militari.Dacă erau bine intenționați comunicau cu PSD și găseau o soluție cu legea să fie aplicată în mai multe etape.Cred că strategia lor a eșuat și rămân la convingerea că tot PSD va rezolva problema.PNL cu Ciucă intră rău la apă.Seară bună vă doresc.

yar 99 soim spunea...

semneaza si da mai departe
https://campaniamea.declic.ro/petitions/nu-distrugeti-pensiile-militare-eliminati-inechitatile-in-randul-militarilor-rezervisti?share=1bc16d9b-f21c-486c-a338-90bce14f715a&source=facebook-share-email-button&time=1731340425&utm_source=facebook&fbclid=IwY2xjawGfNzxleHRuA2FlbQIxMQABHdmcfGu7Z_GrFDpxPog94KtY2DleJAgvFc0aSV8AF9zP0c_OsH_F-XbWKg_aem_i4wUus82ZPQQ26OJumpg7g

Inginerul spunea...

@Viorel. O simpla privire in calendar si 17.11.24 e duminica. Ori ati facut o gluma, ori ...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Vad mai ales la ceanga parpales, dar si la ceanga, ca si la manga, precum Baba Vanga, ca acea dreptate este atat de aproape, la vedere si cu mare incredere, incat vad prima pentru prima data pensia majorata in luna Decemvrie, cu indexare in luna Ianuarie si noi aruncandu-ne in sus paltoanele, bastoanele si cu meclanele destinse si zambitoare, ca dupa nori si ploaie, si ca o floare deschisă la petale primăvara in soare! Credeti cu tarie in tot ce va fi bine sa fie, si tot ce vorbesc despre aceasta neasteptată pleașcă o sa se indeplinească, dusmanilor fie-le in gâlcă ciuda cu obidă si, Doamne ajută!

Constantin spunea...

@Cornelius Flavius Ifrim.   Cum poate Marcel Ciolacu să rezolve problema pensiilor militare singur,când PSD este creditat în sondajele pentru Parlament cu aproximativ 30%. Și să nu uităm punctul de vedere al Guvernului pentru Plx 540,care de fapt a fost punctul de vedere al lui Marcel Ciolacu și care a fost de fapt un punct de vedere mai mult negativ,așa că am rezerve în ceea ce declară Marcel Ciolacu prin campania electorală.

Dodo spunea...

Eu nu știu cum va rezolva problema Ciolacu,ca tot vad ca apar susținători pe aici pe blog. Cine îi mai crede,sau cine mai crede în aceasta clasa politica. Mint cu toții,cum respira. Și chiar dacă vor reuși sa implementeze proiectul,o fac doar pt ca au fost descoperiți și de frica sa nu piardă voturi. Votul meu este clar în alta parte. Prea mult am fost mințiți și umiliți. La ei primează doar interesul. Am auzit cu toții,ce bani încasează ciuca( alt mincinos si un parvenit) din declarația Danei Budeanu.Asta înseamnă un om de stat? Un speculant,un aburitor,un smecher? Nici nu mai are rost sa mai continui cu lista de întrebări. Doamne ferește, era sa uit. Usr,alte specimene. De aur,nu ma pot pronunța,pt ca sunt oricum inofensivi. E o întâmplare ca sunt pe scena politica( părerea mea). Iar despre capoatele vișinii și av.pop. nu are rost sa ii pomenesc pt ca ei oricum sunt niște executanți fideli. Cine sa conducă tara asta? Chiar nu avem nici un viitor la orizont. Tinerii noștri au un cuvânt hotărâtor de spus ( nu peste mult timp) . De la ei ar putea veni salvarea. Chiar dacă este o generație naiva și vrajita de tehnologie și miserupism. Totuși ei ar putea fi salvarea. Cred,ca mulți vor fi de acord cu ce am spus. În același timp sper din suflet sa ni se facă dreptate,chiar dacă pt mine personal contează altceva. Dar sa se facă pt copii nostrii. Pt ai vedea pe ei fericiți,pt ca suferă mai mult decât noi. Dumnezeu sa le lumineze mințile întunecate celor responsabili și decidenți!!!

Arthur spunea...

Individul din clipul video se numește Gheorghe Mândruță, este senator PSD de Suceava, fost USR până în septembrie 2022, secretarul comisiei de apărare din senat. Ca pregătire, a fost mecanic auto absolvind Școală Militară Basarab l, șofer la SPP cu misiuni in Afganistan . E pus de PSD să ne aburească în speranța unor voturi, nu e demn de încredere.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Nu va pierdeti increderea cumva, pentru ca in mod sigur Ciolacu se va enerva o va rezolva cumva, si cand zice ceva sub cuvant se tine de legămant si de vorba spusă si stiută in proportie de 100%! Pana acum n-a spus-o dinadins si atat de convins, dar cand a vazut atata curvie de iudă zăludă si tradatoare la partenerii de guvernare s-a hotarat sa ia taurul de coarne si sa rezolve total si definitiv problemele arzatoare de la pensiile militare, astefel va veti convinge ca in cel mai scurt timp vom invinge! Mereu uitati ca Dumnezeu niciodata nu doarme si are o inima iubitoare pentru rezervele politiste si militare, deci credeti in vorbele mele ca se vor materializa toate chichițele prin actualizarea soldelor cu gradele si functiile la toate pensiile, vrand-nevrand, cat de curand, si v-o spun pe cuvant!

Randoom spunea...

@Liviu, deci dupa ce ca pensionari militari au fost furati fiecare in medie in ultimi 7 ani cu sume cuprinse intre 10 mii de euro si 60 de mii de euro fiecare,tu vreai ca solutie sa fie sa primeasca cei furati cateva firmituri?Dupa ce ca oricum este imposibil sa aiba cei cu aceasi vechime,functie si grad aceasi pensie(tot timpul o sa aiba cel pensionat in 2024 mai mult cu cateva sute de lei mai mult decat cel pensionat inainte de 2017) cu tot cu legea asta,acum mai si minti ca ar fi neconstitutionala?pai daca este neconstitutionala este neconstitutionala ca prostituatele ieftine de le CCR judeca impotriva pensionarilor militari si impotriva legii.Cum sa fie neconstitutionala o lege care a functionat bine merci in urma cu cativa ani?

Constantin spunea...

@Vasile Anghel. Nu plecați după fenta PSD-ului. Nu cred că PNL a sugerat avocatului poporului să conteste legea la CCR. Păi PNL-ul a inițiat legea,a susținut-o în comisii și în plenul Senatului,e drept cu sprijinul PSD-ului,dar cam ei erau în viziunea pensionarilor militari vioara întâi în rezolvarea problemelor cu care ne confruntăm de ceva ani,să fie vreo sapte,dacă nu mai mulți. Să fi încercat PNL să-și taie craca de sub picioare? Nu cred. Obiectivul lor e altul. Pe de altă parte nici PNL-ul nu-i ușă de biserică. Nicolae Ciucă a fost ministrul apărării, prim-ministru și nu a catadicsit să rezolve această problemă a actualizării pensiilor militare. Așa că și unii și alții sunt vinovați în aceeași măsură, mimează ajutorul,care vezi doamne vor să ni-l acorde în dorința de a obține avantaje electorale. Acum nouă nu ne rămâne de făcut decat să sperăm și să profităm de această mimă a lor pentru a ne vedea obiectivele îndeplinite.

Randoom spunea...

Cand ma gandesc ca psd a pierdut in 2009 prezidentialele si practic tot viitorul lor politic(jumatate din ei au intrat la puscarie si jumatate anchetati) pentru cateva mii de voturi,sa ajungi sa faci asa ceva militarilor cu cateva saptamani inainte de alegeri inseamna ca vrei sa iti fortezi norocul.de bine de rau militari si familile lor au cel putin o jumatate de milion de voturi.la fel si pnl care putea rezolva problema asta inca de acum 2 ani cand era ciuca prim ministru,se potrivea perfect,opinia publica nu spunea nimic ca s-a declansat razboiul la granita,ciuca era fost militar etc.pnl acum este in pozitia sa nu intre nici macar in turul 2 al prezidentialelor.Singura sansa a militarilor pentru a se razbuna pe acesti netrebnici de la psd si pnl,este sa voteze cu al 3-lea partid ca marime din tara(ca daca voteaza cu partidele mici sau candidatii independenti,doar se pierd voturile si tot la psd si pnl ajung).militari din pacate nu au ce asteptat de la prostituatele ieftine din justitie fie ele de la CCR sau ICCJ.Imi pare rau ca nu mai am linkul de la comunicatul lor de acum 2-3 ani cand era presiunea mare sa fie desfiintate pensile lor cu adevarat nesimtite si nemeritate iar ei spuneau ca militari au pensi mari si nu ei.Justia din Romania este corupta deci implicit anti militari.S-a vazut si acum,in loc sa judece in regim de urgenta(cum a fost si legea adoptata) legea,ei au amanat pana dupa alegeri.Ce vreti mai mult de atat ca dovada ca justitia este corupta aka anti militari?Ce aveau acolo se putea judeca lejer pana in 27 noiembrie,nu 17 decembrie.

stefan tst spunea...

@Liviu , cu parere de rau pentru modul cu gandesti , poate varsta ,dar sa afirmi ca ar fi trebuit sa ne multumim doar cu o firimitura este degradant pentru un fost militar . Am ajuns milogii societatii ? Eu nu ma consider milog si cu siguranta ca mine suntem multi , eu am iesit din sistem de 23 de ani , am fost furat de acest stat la fiecare lege a pensiilor militare . Trebuie acum in ceasul al 12 - lea sa le aratam adevarata forta si putere . Nu noi am tras in '89 ci multi dintre cei care au primit multe grade si au vandut armata si pe militari . Acum altceva , in bugetul pe anul acesta , ministerul de finante ,la nota de fundamentare exista capitol privind planul de inzestrare al armatei si sursele de finantare ; 20 % din bugetul curent al ministerului + fonduri inclusiv prin PNNR + credite de angajament + finantari guvern - guvern +++ etc . Nu banii sunt problema ci modul cum sunt cheltuiti , sifonati de niste sforari . Istoria se repeta , de fiecare data tara noastra este luata pe nepregatita , avand la conducere imbecili , analfabeti functionali , profitori , mai ales ca vorbim de mld . si nu de lei , eu sau $ !!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am ascultat vorbuliță cu vorbuliță a lui Mandruță, si n-am descoperit nici o gulguță de găgăuță, omul relatand corect despre comportamentul infect cu intanliri pe subiect la modul secret al taberelor de sindicate centrale cu cele liberale, egoiste, fara sa existe invitatii si pentru cele pesediste, asa ca n-oi fi eu linge blide haorde ale PSD, dar nici nu pot crede balivernele liberale impotriva celor care i-au salvat la guvernare, si actiunea solitară in chestiunea militara fiind una pur electorala, doar ca sa prejudicieze si sa vicieze cu diferite cacăreze autiste interesele pesediste! Dati Cezarului ce-i al Cezarului si Lui Dumnezeu ceea ce cred eu ca nu va fi rau si ca situatia nu-i departe ca PSD o sa ne faca DREPTATE!

Margarit Fernand spunea...

https://hotnews.ro/scandalul-indexarii-pensiilor-militare-ministerul-de-finante-vede-un-impact-mai-mare-cu-500-milioane-de-euro-decat-calculele-de-la-guvern-1833282 -citiți ce spune individul, toți acei optimiști care mai credeți că legea va fi vreodată aplicată!

w spunea...

https://hotnews.ro/scandalul-indexarii-pensiilor-militare-ministerul-de-finante-vede-un-impact-mai-mare-cu-500-milioane-de-euro-decat-calculele-de-la-guvern-1833282

Sorin spunea...

@Viorel și @admin
Cred ca ar trebui șterse datele personale din postarea comentatorului @Viorel, din emailul trimis lui Budai.. Sa nu facă obiectul unui/unor împrumuturi falsificate la bănci sau IFN uri.

Gabi spunea...

Leo, de unde ai scos termenul de 17.11. pentru judecarea contestației la CCR în loc de 17.12 ? Ai făcut o farsă sau ai fost și tu derutat de altcineva probabil.

Eugen Bărbat spunea...

Consider că acest General Ciucă (care a lipsit constant la lucrările Senatului) să transmită f.f.f. urgent raspunsul către CCR și să solicite totodată , urgentarea rezolvării -celeritate pentru o lege declarată "de urgență" de cele 2 camere ale Parlamentului Romaniei ! Sper că mai există în Senat, consilieri care să-i redacteze generalului un material spre semnare , îndestulător și ajutător pentru CCR , în rezolvarea "reclamației depusă de așa-zisul Avocat al Poporului" și acceptarea legii pensiilor militare , fără nici o altă amănare ! Acest General Ciucă trebuie " AJUTAT " mai mult să Ințeleagă în sfărșit , ce mai are de făcut . Cu respect !

Flik spunea...

Mai trăiește mălai mare ?

Claudiu Marin spunea...

@Margarit, @w

Fara sa vrea, Bolos, ministrul finantelor, spune ca statul a economisit un miliard de euro anual prin inghetarea pensiilor militare in anul 2017, prin OUG 59/2017. Actualizarea pensiilor militare a fost un drept taiat neconstitutional prin ordonanta de urgenta. CCR si-a incalcat, recent, propria jurisprudenta pentru a declara constitutionala OUG 59/2017.

Mihai f. spunea...

Prevăd după ce a spus ciolacu că se va găsi o soluție ,că ne vom mulțumi doar cu gradul ,la tv intensiv că este un impact de 7 miliarde...debusolează lumea .

Liviu spunea...

Acum a dat pe DIGI 24 un calcul facut de Ministerul Finantelor pt actualizarile pensiilor militare cu OUG care e contestata la CCR si a iesit un calcul de 1,4 MILIARDE EURO!Credeti ca vor accepta asa ceva guvernantii cand deficitul bugetar o sa sara in aer si asa e vai de el?Credeti ca FMI-ul a fost degeaba?De ce a fost si Bolos la CE?Acum sunt alegerile si tin secret discutiile sau mint si nu spun tot adevarul!Parerea mea e ca sunt slabe sperante!

Constantin spunea...

@Eugen Bărbat Nu vă faceți probleme că nu este nevoie de intervenția nimănui ca legea 559 să fie declarată constituțională. Dacă Marcel Ciolacu îi șoptește ceva la urechea lui Marian Enache,președintele CCR,se rezolvă imediat,cât ai zice pește. Din păcate așa se rezolvă problemele în România anului 2024,țară membră UE și NATO.

Eugen Bărbat spunea...

@Constantin Mulțumesc pentru intervenție ! Sper să aveți dreptate , in contexul alegerilor!

Cenușă-n cap spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
QSA? spunea...

DEX online: hoașcă= denumire injurioasă dată unei femei bătrâne și rea.
Concluzie: hoașcă bătrână=pleonasm.
Se poate aplica Renatei Weber, din funcția pe care o ocupă în momentul de față.


Constantin spunea...

Ministerul Finanțelor a făcut un calcul estimativ când a spus ca sunt necesari 1,4 miliarde de euro pentru actualizarea pensiilor militare. A considerat că sunt necesari în medie 3000 de lei pentru fiecare creștere de pensie actualizată. Socoteală simplă. 200000 de pensionari militari ori 3000 de lei ori 12 luni împărțit la aprox. 5 lei euro,egal 1,44 miliarde euro. Este într-adevăr o sumă, dar pentru pensiile civile impactul bugetar nu a fost mare,la ei cum de s-a putut iar la noi impactul bugetar e mare vezi doamne. Da dar 5 milioane de pensionari civili sunt o forță care influențează hotărâtor rezultatul alegerilor,iar 200000 de mii de pensionari militari sunt o cantitate neglijabila zic politicienii în sinea lor și intră în marja de eroare.

Cenușă-n cap spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Claudiu Marin spunea...

@Cenuă-n cap
Ti-ai tras cont nou ca sa poti comenta! Felicitari.
Nu pot sa accept ca ai mei cititori sa mai repete prostia, fixata adanc in mentalul rezervistilor, ca nu se pot modifica legile organice prin OUG.
Art. 115 alin (6) cere altceva ; nu pot fi afectate drepturi prin ordonante de urgenta daca drepturile au fost acordate primar prin lege.
OUG nr.59 a eliminat si indexarea cu 50% din cresterea venitului salarial si actualizarea ori de cate ori cresc soldele activilor.
Eu n-am atacat la CCR noile prevederi introduse in lege prin OUG nr. 59/2017, ci ceea ce aceasta ordonanta a eliminat neconstitutional din L 223/2017, respectiv eliminare indexarii cu 50% din cresterea venitului salarial si eliminarea actualizarii ori de cate ori de majoreaza soldele de grad si de functie ale activilor
Analfabetii functionali, atat cei care au redactat obiectiunea nr. 2 a Avocatului Poporului, cat si cei care spun ca noua lege ar fi eliminat plafonarea la venitul net, nu pot intelege ca actualizarea nu putea fi legata de cresterea soldelor de grad si de functie ale activilor, dar sa se calculeze cu indicele preturilor de consum. Domnilor analfabeti, exceptia de la art. 60, introdusa in art. 59 ^ 1, permite efectuarea actualizarea la nivelul soldelor activilor, nu cu indicele preturuilor de consum. Este adevarat ca pentru a se inlatura drobul de sare din mintea analfabetilor trebuia ca indexarea cu indicele preturilor de consum sa fie eliminata expres nu prin exceptie.
Treaba Avocatului Poporului este sa vegheze la respectarea drepturilor omului nu la impactul bugetar al restabilirii unor drepturi pentru rezervistii militari.
Avocatul Poporului trebuia sa conteste din oficiu OUG 59/2017, nu sa conteste o lege care restabileste drepturile eliminate prin acea ordonanta.

Viorel spunea...

Eugen Bărbat. Nu da sfaturi. Pune mâna ca și mine (domnului Budăi) și trimite urgent o petiție la Secretariatul general al Senatului cu cele menționate în comentariu sau mai bagă niște ghiocei de la dumitale până nu vine zăpada de tot. Roagă-l pe sercretar să-i strecoare petiția când îi duce corespondența la ora 13.00. Poate iese ceva. Noi încercăm.

Constantin spunea...

Până și Augustin Zegrean(iar de la el avem pretenții nu?)susține eronat în spațiul public faptul că militarii nu au contribuit la bugetul de stat(după 2001,că înainte n-a contribuit nimeni),atâta timp cât au fost în activitate. https://www.facebook.com/share/p/15Vje3kEuC/?mibextid=WC7FNe

Necunoscut spunea...

Pentru alte pensii SPECIALE, sunt bani: https://www.stiripesurse.ro/oug-pregatit-de-guvern-indemnizatiile-unor-pensionari-vor-creste-odata-cu-majorarea-punctului-de-pe_3490443.html

Viorel spunea...

Toți promit și iar promit însă nici unul nu spune ce face în situația în care nu ajunge nici președinte și nici prim ministru. Mai pierde și președinția partidului ca drept pedeapsă pentru eșec.

Negritoiu spunea...

Atat Ciuca , cat si Ciolacu, nu au avut niciun moment intentia de a actualiza cu adevarat pensiile militare. Tot circul acesta ieftin se desfasoara in baza unui scenariu bine pus la punct si in lumina difuzata de ,,marele licurici,,( pe post de reflector ). 17 decembrie ? O noua farsa de prost gust ! Cine , si cand , sa mai aplice eventuala hotarare de constitutionalitate a CCR ? Un alt parcurs al legii, pe traseul acelorasi institutii dar conduse de alti oameni ghidati de acelasi regizor. Imi pare rau,dar jocul s-a terminat ! Deoarece Ciuca si Ciolacu au ,,luptat din greu,,in favoarea actualizarii pensiilor militare ,cu merite egale, m-am hotarat : la vot voi pune stampila pe amandoi !

Valentin spunea...

Indiferent ce pare politică are fiecare dintre noi in această speță trebuie sa înțelegem cu toții și să participăm toți la mitingul din 29 Noiembrie indiferent de alte probleme pe care le are fiecare și de vreme, fraților cu ăștia nu se mai poate decât cu parul , altfel ne mănâncă.

RD spunea...

@Constantin,

Toată lumea știe ce vrea Ciolacu pentru noi. Firimituri.. Bine că și noi avem habarniștii noștri care doresc doar solda de grad fără să știe că majoritatea n-ar avea creșterea pensiei, pe când cu indexarea inflației, da. Și rezerviștii reprezentativi alți pricepuți. Au tot schimbat articole de buni ce sunt. Circ Time! Showtime!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, ce le-ati mai trantit mucii-fasole cu cateva parole pesimistilor, găgăuților si fataliștilor, care trag la dezastre, in loc de optimism si sperante!

csej spunea...

Eliminați din comentarii expresia indexare a pensiilor.Unde vedeti voi indexare expresie care a preluat-o dela voi si presa?.Actualizarea soldei de grad si a soldei de functie la nivelul activilor nu inseamna indexare.In primul rand un plus la pensie e diferit functie de anul pensionarii.Unii nu ar fi avut nici un plus.
La muncă egala pensie egala nu inseamna indexare ci echitate.Nici nu trebuia o lege noua ci abrogarea OUG 19 si 114.
Guvernul spre rusinea lui pune mai importanți banii decât un act de dreptate.Rusine.
Situatia internațională e complicată.E posibil ca Ucraina să ajungă în sfera de influență a Rusiei.O Ucraina neprietenoasa pune in pericol Romania.O armata prost plătită si deci si rezervisti trageți concluzia.

Liviu PO spunea...

@Mărgărit FERNAND Cifre mincinoase atât la guvern cât și la ministrul finanțelor.Guvernul a înaintat o cifră pentru 90,000 de oameni.Probabil,ministrul de finanțe a avut în vedere 200,000.Oricum ar fi ,se vede ”lucrătura” de la o poștă.La 200,000 ar fi o creștere lunară de 2,875 lei (6,9 mld/12/200,000)-mai aproape de adevăr,iar la 90,000 ar fi o creștere lunară de 4,074 lei.Pentru a regla treburile ,ar trebui să se revină la prevederile legii nr.164,adică doar grad,funcție și vechime,iar marii comandanți de oști ar trebui să renunțe (fără prea mare opoziție,pentru binele colectiv) la indemnizația de comandă.De ce?Sporurile cresc foarte mult pensiile și au un caracter nepermanent.O variantă personală:Dacă s-ar institui pensia militară minimă obligatorie de stat egală cu valoarea coșului minim pentru un trai decent,adică 3,800 lei/lună pentru 20 de ani vechime (pensionaților de boală și urmașilor să li se completeze pensiile până la această valoare din alte sume economisite anual de către ministere),adică o medie de 190 lei/an,la o medie de 35 de ani lucrați (fără grupe de muncă,acestea fiind plătite doar în activitate),media unei pensii ar fi de 6,650 lei- mai mult decât DUBLUL mediei pensiilor civile !!!!!!!!!! (15,96 mld/an).Gradul militar să fie alocat prin statute ca o indemnizație calculată la sfârșitul fiecărui an, egală pentru întreg sistemul OPSNAJ.Suma a numai patru bugete la asistență socială pentru anul 2024 ,respectiv MApN:5,765088 mld.lei,MAI:8,690727 mld.lei,SRI:1,110233 mld.lei și STS:3,637 mil.lei este de 15,569685 mld.lei,adică fără bugetele SIE și SPP, bugetul cumulat al acestor instituții ar asigura o pensie medie brută de 6,487 lei,adică la o medie de vechime de 35 de ani ar fi 185 lei /an.Concluzia?Bani sunt suficienți pentru un trai decent a tuturor pensionarilor din tot sistemul OPSNAJ,dar lăcomia unora dintre camarazii noștri a făcut să fie eleborată o lege atât de strâmbă încât unii să aibă de să dea pe lături,iar alții să nu poată trăi...Spuneam deunăzi, că eu pentru vechimea mea de 20 de ani de serviciu militar m-aș mulțumi doar cu 3,800 de lei pe lună plus un leu pentru fiecare treaptă de ierarhie militară,adică 1 leu soldat,2 lei fruntaș etc. (15 lei pentru maior,sau cât s-o putea după buget;se poate 10 lei,adică 150:mulțumesc Poporului Român;nu se poate,la fel :mulțumesc Poporului Român. ).
LĂCOMIA strică omenia!
Noi militarii ar trebui să fim omenoși cu camarazii noștri ,indiferent de grad,și să nu lăsăm pe nimeni în spate,pentru că se știe că în primele trei săptămâni de război 90% dintre victime sunt cei împușcați pe la spate,adică cei neomenoși și lacomi.PUNCTUM

Inginerul spunea...

Adevarul e ca nu se vrea, adica Mafia le pune pistoul la tampla cand vor sa faca ceva. Si nici nu vor, ca poate ar mai indrepta cat de cat ceva.
Dar ca sa raman in logica unor motivatii, hai sa o iau pe asta cum ca nu sunt bani. Adica cum? Sunt bani doar pentru unii si pentru altii nu, sau cum? Ori suntem prea multi pensionari militari, ori sunt pensiile prea mari, ori ceva e in neregula in logica asta. Sau mi s-au pus mie niste neuroni de-a curmezisul si nu mai inteleg. Si cum am mai zis, atatia ani cat ne-au furat drepturile a fost bine, acum cand hotia se termina nu mai e bine. Daca ar trebui sa ne dea retroactiv as mai intelege, dar ca sa mentii o inechitate cu buna stiinta e peste nivelul meu de intelegere pentru o tara care se vrea democratica. Numai ca asta e tara lui Papura Voda, in care oricine face ce vrea. Interesele straine primeaza, servicii nu mai avem demult, justitia e la comanda, pe politicieni nu-i intereseaza decat de ei, in rest, fiecare cum ii e norocul, pur si simplu e la noroc. Sa tot traiesti. 100% halal. Bravo celor pleaca!!

Mario spunea...

Unde este adevarul ???
https://www.facebook.com/watch?v=1951836558662862

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Artilerist, Prim ministrul si cadidatul Ciolacu detine puterile necesare pentru dreptate la pensiile militare, acum ca ne place sau nu ne place va tace si va face, caci promisiunea făcută e mai obligantă decat actiunea pe budă scremută, cum zice cu umor o snoavă din bobor!
Preiau o intrebare de revolta camaradului, @Iulian Mares in care se adreseaza asociatiilor sindicale militare ,,de ce pana acum nu au actionat in instante si la DNA sa-i faca plangere madammei Renate Weber pentru abuz in serviciu, uzurpare de calitati oficiale, depasirea calitatii prevederilor legale a scopului institutiei si nerespectarea procedurilor interne si legale?! (Depasirea termenului pentru interventie la CCR, semnarea si trimiterea catre CCR a interventiei s-a facut cand Av. Poporului se afla in concediu legal, nu s-a consultat cu nici unul din adjunctii sai, si continutul nu a fost supus nici unei analize si votului acestora!)
Acum si astfel putem afla toti buna credinta a celor care conduc ,,democratic'' asociatiile rezervistilor SNAOPSN!''
Alo, sindicatele, puzderie cu sutele, aveti acilea, hakana, intrebarea, acum sa vedem la Dv rezolvarea! Da?!

SorinP spunea...

..pnl-istul de Guran și psd-istul de Corlateanu nu ne m ai anunta nimic? 🤔 Zilele trecute erau f activi pe fb, vai de ei și vai de palavrele lor ieftine! 🤢

Costică Cristea spunea...

Bună ziua!Cum a ajuns Ministerul de finanțe la această sumă?Cumva au făcut ei actualizarea? Atunci cum ei au putut face calculele , iar Casele de pensii nu pot face în 30 de zile?

Andrei spunea...

Bună ziua,

Afirmația ministrului de finanțe ar trebui rostogolită sub forma: „ministrul PSD-PNL al finanțelor indică cât a câștigat statul român de pe urma inechităților din sistemul militar de pensii, din 2017 și până în 2024: un miliard de euro anual”. Și poate fi și topic pe acest blog.

maiag spunea...

T RILEMA...stai in pat cu o baba acrita.zbircita si baloaa si un homosexual.tu esti la mijloc.La care intorci spatele
DILEMA eta intre amanta si.nevasta ca nu sti cu care sa te culci A cum sa analizam la rece.Votam ciuca si pnl.asta inseamna dulapul la palatul aviatorilor.guvern pnl.usr si toate ciurucurile.unde e consensul? MALACU VA ASCULTA DE DULSP CA VA DEVENI.PTRDEDINYE PNL
variznta w.votam coulacu si psd.oricum parlament va fi.msjpritar psd.coulacu ptesedinte.oare.va rezolva problems@?Asta da DI lema
..
A

Leo spunea...

Nu știu ca ĂĂĂ...ÎÎÎ... să fi avut vre-o reacție la mizeria sinecuristei weber.
PASIVITATEA lui ĂĂĂ...ÎÎÎÎ..., coroborat și cu recenta atitudine a lui boloș privind imactul bugetar al actualizării , conduce către faptul că pnl și psd sunt pe mână .

GG spunea...

@QRS
Dar..., Dex-ul, ce spune când îi zici la o Oașca , "oașcă"? SAU, "băbăciune"
,la alta!?

fs spunea...

Bună ziua. Referitor la estimarea făcută de Ministerul Finanțelor de 1,4 mld euro anual privind impactul actualizării pensiilor militare la bugetul statului, cred că este o altă știre, aruncată în media de această dată de ministrul Bolos, care să influențeze opinia publică împotriva pensionarilor militari. Când s-a transmis punctul de vedere al Guvernului la Parlament, nu trebuia să fie consultat și Ministerul Finanțelor? Dacă s-a procedat așa este lipsă de profesionalism a celor care au formulat punctul de vedere. În altă ordine de idei, cine poate estima cel mai bine impactul bugetar, nu casele de pensii sectoriale ale instituțiilor din SNAOPSN, care au bazele de date cu pensiile în plată? Ministerul Finanțelor nu are astfel de informații iar estimarea lor nu cred că este aproape de realitate. Site-ul hotnews.ro a publicat luna trecută un articol în care se preciza că suma alocă pentru plata totală a pensiilor militare este de 2,8 miliarde euro, pe baza datelor obținute de la casele de pensii sectoriale. Uitați-vă ce site-uri publică informații cu caracter tendențios la adresa militarilor, hotnews.ro, digi24.ro, și altele care sunt propaganda USR și a partidelor ce se poziționează fățiș împotriva militarilor. Opinia mea personală, care am mai exprimat-o pe blog este că cei care se opun actualizării pensiilor militare sunt în primul rând instituțiile militare, care preferă să își fidelizeze angajații prin diferite majorări salariale sau sporuri, generalii care nu au niciun interes pentru pensionarii militari și nu în ultimul rând actuala guvernare, care dacă ar fi avut voință politică ar fi prezentat un punct de vedere cu soluții de tehnică legislativă și financiare, astfel încât legea să nu aibă vicii de constituționalitate. Sumele estimate pentru actualizarea pensiilor militare sunt brute, ca nu are nimeni timp să estimeze sumele nete, care efectiv acestea sunt plăți efective din bugetul statului, în condițiile în care toate pensiile după 15.09.2017 sunt plafonate la net, deci 41,5% din suma brută estimată este reținută la bugetul statului, fiind vorba de circa 40% din totalul pensiilor militare, conform unor estimări, iar restul de 60% sunt supraimpozitate. Dacă ar prezenta Guvernul sau Ministerul Finanțelor suma netă plătită pensiilor militare actualitate, nu ar mai avea efectul scontat de propagandiștii împotriva pensionarilor militari. Vă urez sănătate tuturor.

Randoom spunea...

@liviu, pai pe langa maririle salarilor bugetarilor si pensionarilor civili din ultimi ani,banii necesari pentru actualizarea pensilor militare sunt bani de tigari.Plus ca suma este clar exagerata,de unde 3 mii de lei pentru fiecare din cei 200 de mii de militar/politisti?Cei pensionat intre 2017-2024 deja au pensie babana si in mare parte actualizata,aia ce sa mai ia?Deci de unde 3 mii per pensionar militar?

raul spunea...

Liviu Po,colega cand spui lucruri bune spui cand pe semne te uiti la luna ,ca la 12,48 ,o iei pe aratura!Fii tu multumit sa traiesti cu 3000 si ceva pe luna,!Esti zdravan?Ai mostenit vreo avere din America???Pacat,am crezut ca esti baiat destept!

csej spunea...

Ce impact bugetar!La civili s-a putut echitate iar la militari dece nu se poate.Trebuia sa cerem reforma pensiilor militareTrebuia să cerem pensii egale la muncă egala nu alte tampenii.Cine va pus pe unii din voi sa cereți pensii mai mari?Cei cu pensii net 9000-10000 lei au stricat totul.

Cenușă-n cap spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Estimarea finantista nu exista, e un bruiaj cu sabotaj, un motiv jmecheresc si golanesc pentru cei care de noi se folosesc si ne prigonesc, (offf, un cuvant care poate sa doara pentru cei care l-ati iubit pe Silviu Prigoana, care azi, saracul, si-a găsit ca sa moară), suma ridicata pentru actualizare neffind atat de mare, ci doar de circa 900 de milioane, CSP-urile fiind de fapt obligate sa furnizeze aceste date, nu de acele zdrențe si cotrențe de la Finanțe, toti niste cotarle care au stors vistieria si de guguțul de sub poale pentru acele pensii mai speciale decat cele normal speciale, dar cand este vorba de politisti si militari brusc nu mai sunt bani, si asta de ani si ani!....

Viorel spunea...

Cornelius Flavius Ifrimus. Eu mă întreb de ce instituțiile abilitate ale statului nu se autosesizează în urma declarațiilor prezentate de doana Dana Budeanu cu referire la domnul Gl. politician Ciucă. Dacă dânsul s-a prezentat la Senat doar 7 zile într-un an, atunci să se facă un audit, să inetrvină DNA-ul sau cine se ocupă cu așa ceva, să-i calculeze salariul pe 7 zile iar diferența să o dea înapoi. Pentru fals în acte și obținerea de foloase necuvenite, pe lângă domnul Ciucă și toți cei implicați în așa ceva să fie condamnați conform legilor în vigoare. La privat când nu te duci la muncă ți-a luat ziua de salar. Dacă se repetă te dă afară. Pentru zilele în care domnul Ciucă a fost În CO, CM sau alte misiuni conform programului Senatului și are justificare, îi mai dăm ceva la salar. Pentru lipsa de la ședințe sau program se confiscă tot. Dacă tot ne-o tragem, atunci să ne-o tragem exact ca și în strigătura „Strângeți hora nu fiți hoți, să ne-o tragem bine toți”.

Viorel spunea...

Liviu PO. M-ai dat pe spate. Precizările din comentariu păstreazăle pentru dumitale care nu știu ce ai mai căutat prin armată, poliție sau justiție (ca să fie cu rimă) dacă la 20 de ani ați tăiat-o. Cât despre pensie, pentru 20 de ani cereți cam mult. Eu la 36 (activ nu pasiv) cam ce doleanțe ar trebui să am, pensionat la 55 de ani cu peste 50 vechime cumulată de Cioloș furată (OUG nr. 57/2015, art. 40) ?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Viorel, iti cred revolta despre acest soldațel cu Doctoratul ca o tinichea dupa el, cu mofturi speciale la prezidentiale, ca sa stie ca noi cand lucram nu ne jucam, si daca intarziam mai mult de o secundă ni se taia ziua de munca, cat era ea de lunga, desi in cazarma intrai si ziua aceea o munceai, dar Ciucale are patru ovale mai speciale, mai clocite si de aia absentele lui trebuiesc platite, ca daca institutiile si statul nu erau esuate astazi Ciucale statea exclus deoparte de la pomenile bogate de la romani de pe spate, asa ca o razbunare sa ne-o gasim la votare prin ștampulare sa se ducă, iaca, unde si-a dus dracul iapa si mutul capra!

Gabi spunea...

Ce actualizare s-a făcut în 2017 ? Poate indexare.

Gabi spunea...

Însă ar fi ceva speranțe pentru devansarea ședinței ? Mă refer nu la posibilitatea pe care o au de a devansa ci la o dorință efectivă de a face acest demers ! Fiindcă ăsta ar fi un semn clar că se dorește punerea în aplicare a legii până la sfârșitul anului.

Gabi spunea...

Este probabil un calcul estimativ făcut pe niște informații obținute de la casele de pensii. Dar sunt sigur că cifrele sunt aproximate la valorile maxime posibile. Ba chiar ușor exagerate fiindcă o parte dintre pensionarii militari trecuți în calcule au în plată o pensie al cărei cuantum nu poate fi depășit de cuantumul rezultat din actualizare.

Claudiu Marin spunea...

@Gabi
Poti sa-ti inchipui ca a fost o actualizare in anul 2017 in baza unui text asemanator cu cel din noua lege si eliminat prin OUG 59/2017, text despre care nimeni nu a spus ca a fost formulat prost sau ca era neconstituțional, cum niste ignoranti sau manipulati isi bat gura in aceste zile.
Citeste articolele de la eticheta actualizare pensii, sunt 283, si nu mai pui asemenea intrebari naive.

Claudiu Marin spunea...

@Andrei
Hai sa nu intram in jocul propagandei progresiste!
Cand in Romania ai 5 milioane de pensionari si inca 2 milioane de functionari ai statului este o prostie sa crezi ca poti elimina social-democratia de pe esicherul politic al tarii, cum se lupta in prezent USR si PNL.Electoratul le va pedepsi pa ambele.
Amenintarea pentru PSD de a pierde prima pozitie in preferintele alegatorilor nu vine nici de la neo -marxistii din USR si nici de la popularii basisti din PNL.
Amenintarea vine de la suveranisti, mai ales in contextul in care suveranistul Trump a castigat in fata progresistilor din SUA.
Sunt hilare scornelile ca PSD ar ceda voturi lui Simion. Aur si le castiga singur.
Sunt de noaptea mintii povestile ca Republica Moldova si Ucraina l-ar fi declarat indezirabil pe Simion din cauza ca ei ar avea dovezi ca Simion este agent rus. Nu, Simion este indezirabil pentru ca el considera R. Moldova teritoriu romanesc si pe Ucraina stat detinator de teritorii rapite de Uniunea Sovietica de la Romania Mare.
Deep state din SUA are 3 candidati la presedintia Romaniei, toti invitati la dezbaterile electorale de la Antena 3 CNN.

Gabi spunea...

Dacă țineai să ne convingi de buna credință a lui Simion și a aur-ului, nu ai reușit. Am ascultat și văzut părerile lui privind pensiile militare și nu mi-au inspirat mare încredere.