Un produs Blogger.

sâmbătă, noiembrie 09, 2024

Prima reactie a PSD la operatiunea "institutiile militare impotriva propriilor rezervisti"

141 comments
Ce sa zic... mureau partidele si doamna Weber de grija "jienilor" din CPS-uri,  ca nu pot socoti actualizarile intr-o luna! 

Mai... socotitorilor, da' cum reuseau colegii vostri mai in varsta sa calculeze actualizarile, potrivit L 164/2001, in aceeasi luna in care se majorau soldele de grad sau de functie ale personalului activ? Atunci erau calculatoare cu banda perforata.


Priviti inca o data inechitatile din cel mai inechitabil sistem de pensii din Romania!

141 de comentarii:

sky-zone spunea...

Si cum o sa rezolve baietul in conditiile in care ei spun ca nu fac alianta cu nimeni, iar toata lumea spune ca nu va face alianta cu PSD???

Cătălin spunea...

NU MA INTETESEAZA SCUZELE VOASTRE. PSD SI PNL ACEEASI MIZERIE. MI-E SCARBA DE AMBELE PARTIDE DIN COALITIA DE GUVERNARE. PASATI VINA UNII PE ALTII. DACA ERA SA O REZOLVATI, O REZOLVATI IN 48 ORE CU OUG. HOOOOOOO GUNOAIELOR CE SUNTETI. CHIAR SI DACA SE VA REZOLVA VOTUL PENSIONARILOR MILITARI VA FI NUL SAU VA FI PE ORICINE ALTCINEVA. CU SIGURANTA VA FI UN VOT DE BLAM. IN PLUS PE 29 NOIEMBRIE VETI AVEA DE INFRUNTAT MÂNIA PENSIONARILOR MILITARI. AȚI AUZIT EXPRESIA "IESI AFARĂ JAVRĂ ORDINARĂ"? ĂSTA VA FI URMATORUL SLOGAN AL REZERVIȘTILOR PENTRU CEI CARE I-AU BATJOCCORIT SI MINȚIT ANI LA RÂND.

MIȘU spunea...

Nenorociți ăștia de la PSD, au om care urmărește,citește situl acestasi acuma au reacționat.
În topicul anterior, cineva spunea,dacă nu mă înșel chiar administratorul site-ului, ca reprezentanți partidelor, psd &pnl ar trebuii să reacționeze la decizia lui Renate Weber, de a contesta Legea 599/2024.
E, uite ca psd ul prin acest neica nimeni, Budigăi, a reacționat!
Ce mai ziceți domnilor camarazi ?!

raul spunea...

Asta dupa ce l-am trimis pe Ciolacu ,sa-i dea voturi Ursula de la UE!Vax albina,ca sa nu mai spun sictir!

Brenda spunea...

Dle Claudiu, după cum vedeți și meritat să îi blestem, .... dar dvs nu ați publicat , așa că asta este problema ,vedeți să nu vă arunce o ciosvârtă, ...că așa parcă aveau de gând ,eu zic că ori tot ,ori nimic..deci mândrie ,

csej spunea...

Ce spune Băietul e cu dus intors.Cine se scuza se scuza.Pai mai tata daca guvernul Ciolacu in punctul de vedere înaintat zice ca nu prea vrea ce sa mai discute in alianta?Eu nu pun palma pentru PNL si nu pun la indoiala scopul de a obține voturi dar pana la urma mai bine mai tarziu decat niciodata.In concluzie din cearta lor ieșim noi cu bube in cap.Daca se voia să ne scoată din aria pensiilor speciala puteau sa negocieze la UE cum au facut-o in alte sectoare.Ne mângâie pe cap dar ne dau șuturi în fund.Baba e la mana lor si ma indoiesc ca daca Ciolacu si PSD iar cer sa retragă obiecțiile nu ar face ritornero.PSD tine lanțul Babei.

viorel 1067 spunea...

PSD-eule daca nu aveai nimic cu pensionarii militari, rezolvai tu simplu si urgent printr-o ORDONANTA DE URGENTA. In 2017 a-ti dat acea ordonanta de urgenta de ne-ati luat toate drepturile, acum de ce nu dati sa va indreptati greseala?

Pop de Ploiesti spunea...

Ce ne spune moldavu asta ? k PSD ul va citii cu atentie ce spune curtea ticaloasa care a impiedicat-o pe Diana Sosoaca ca asa a vrut Ursula.., deci vor citii motivatia prin martie aprilie 2025 ca mosii de la CCR nu se grabesc..taman cand v-a lovii tzunamul in economia romaneasca , liberalizarea energiei..disponibilizari in masa.Atunci vor arunca zvonuri de taieri de pensii si salarii si noi vom zice bogdaproste sa ne lase asa cu ele micutze dar neatinse de criza.Sa nu se uite ca , pe cand Senatul ne aproba Legea , la Ministerul Finantelor era FMI-ul cu lupa pe economia romaneasca.Cred ca ne trebuie un Trump...nu trisori fara de cuvant si onoare , poate il gasim pe 29.11.2024 intre cei 14 candidati la Presedentie si-l vom vota incorpore .

Sorin spunea...

@Catalin
Dar "Weber you are fired", "Ciolacu you are fired", "Ciuca you are fired" nu ar fi mai la moda? Sa întreb publicul..

bilbaoromelo spunea...

vrajeala ieftina !!

Alexandru spunea...

https://www.libertatea.ro/stiri/psd-depus-sesizare-la-ccr-revocare-avocatul-poporului-renate-weber-3606387
Ieri am transmis acest articol la toți parlamentarii PSD și PNL importanți cu avertismentul - ne întâlnim la vot, așa că PNL a ieșit prin reprezentanții săi iar PSD prin ai săi.
Nu uitați, PSD și PNL guvernează împreună și fac afaceri împreună, noi nu reprezentăm nimic.
De asemenea, nu uitați că WR a fost deputat PNL și ALDE, iar PSD a salvat onoarea ei și o menține pe un salariu ffff mare la conducerea avocatul Poporului.
De asta am și spus că nu am încredere în ei și votez Geoană președinte și partidul România în acțiune la parlament.
https://m.facebook.com/watch/?v=589895160237590&vanity=mircea.geoana
Să nu uiți Darie, să nu uiți.
Asta pentru cunoscători că tot votam peste 2 săptămâni

fs spunea...

Baietul Budai, cum îi spun unii colegi încearcă să ne ducă cu preșul. Păi cine este prim ministrul care a prezentat un punct de vedere jenant în legătură cu proiectul de lege privind actualizarea pensiilor militare? Nu este Ciolacu, șeful lui și al PSD. Este ipocrizie să dai vina doar pe unii pentru un proiect de lege făcut inițial destul de slab să nu îi spun altfel. Cat a stat proiectul la comisii în Senat și Camera Deputaților puteau să corecteze acele probleme de neconstituționalitate. Ciolacu râdea de rezerviști împreună cu Ciutacu când trecea pe lângă mitingul din Piața Victoriei și era numai un zâmbet la televiziuni. I-a mai pierit zâmbetul după ce au început acuzele cu implicarea PSD la CCR privind respingerea candidaturii lui Sosoaca la prezidențiale. În urma mitingului din 25 octombrie, Ciolacu i-a primit până la urmă pe reprezentanții rezerviștilor și ai sindicatelor la discuții pe tema proiectului pl-x nr. 540/2024 și l-a întrebat pe Gl Jianu: generale se poate rezolva problema? Da domnule prim ministru i-ar fi răspuns Jianu, potrivit informării transmise de participanții la discuții. Rezultatul după o săptămână a fost un punct de vedere al Guvernului, semnat de același prim ministru care promitea rezolvarea de urgență a problemei actualizării pensiilor militare, întocmit într-o formă jenantă, al cărui conținut era vădit împotriva proiectului de lege. Dacă Ciolacu ar fi pentru actualizarea pensiilor militare, chiar dacă proiectul PNL-ului era cu deficiențe de tehnică legislativă ar fi cerut MApN și MAI să vină cu propuneri de remediere și ar fi asumat inclusiv impactul bugetar al actualizării pensiilor, atât în anul 2024 cât și pe termen lung, întrucât este responsabilitatea Guvernului să identifice soluții de finanțare. Ăștia chiar cred în sinea lor ca mai pot păcăli pensionarii militari. Spun că actualizarea pensiilor militare afectează principiul ireversibilității reformelor din PNRR. Proiectul de lege abrogă vreo măsură adoptată prin Legea nr. 282/2023?, nici vorbă. Vârsta de pensionare a militarilor este de 65 de ani, baza de calcul a pensiilor a rămas să crească etapizat până la 300 de luni, chiar dacă acești militari nesimțiți, care nu fac nimic în viziunea unora care nu au făcut o zi de armată, dar nici nu ar vrea să fie recrutați sau să intre în sistemul militar, ca acolo nu poți să comentezi sau să faci grevă, când politicienii îți fac nivelul salariilor la periferia sistemului bugetar, sau când fac majorări salariale, militarii sunt trecuți cu vederea, sau pensiile militare sunt indexate doar dacă au bani ministerele, dar vor să te sacrifici o carieră întreagă și să îți dai viața pentru ei dacă este nevoie.Nici cu PNL-ul nu îmi este rușine, Ciucă vorbește la televizor de pericolul tandemului PSD -AUR, care ar baga tara în faliment și ne duc spre est, nimic despre acțiunea avocatului poporului împotriva legii de actualizare a pensiilor militare și despre dorința dansului de rezolvare cat mai urgentă a problemei nou apărute. De ce Avocatul Poporului nu s- a sesizat când au dat Legea nr. 360/2023 si au modificat punctele de pensie ale minerilor, siderurgiștilor și alții care au muncit în grupe de muncă speciale? Din cauza asta și-au pierdut rezerviștii încrederea in politicieni, astfel că mulți erau pesimiști și în ziua când se votase Legea nr. 559/2024.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Lamentări cu diferite insinuări si interpretări ale lichelelor si putorilor tuturor partidelor, care au sabotat pensiile militare prin proceduri de contestare, verbale sau prin intermediul Ogrăzii Constitutionale barbare, insă cunoaștem noi oafele ca si ,,marfurile'' care au sule impungatoare si răzbunătoare impotriva rezervelor militare, de parcă i-am fi violat gheboșit si nu i-am plătit!

Viorel spunea...

Greșiți stimați colegi. Ce măsuri a luat doamna Georgeta și reprezentanții structurilor asociative când în studioul Realitatea plus doamna Alexandrescu i-a spus clar că fără fișa cu impactul bugetar legea va fi atacată la CCR ? Am trimis o adresă să ne primească luni la prima oră dar vinovată e OUG 59 și LOV și LOV, adică lovește, etc., etc. Iar ei (sâmbătă / duminică) erau bine mersii la crâșmă sau dormeau liniștiți acasă. De bine de rău PSD și-a spus punctul de vedere. PNL de ce tace ? Ce și de ce nu au scris corect în proiect dând astfel motiv de contestare la CCR ? Acum sunt împotriva ambelor partide, dar măcar unul îmi dă un răspuns, mai mult, promite că va corecta și rezolva legea în sine. Mutul tace. Actualizarea noastră era rezolvată cu ani în urmă dar mutului de ce i-a fost frică nu a scăpat, adică nu propun proiect de lege pentru că zice că este cu dedicație pentru mine. Uite că exact așa sa întâmplat din păcate pe ultima sută de metri când nu vom mai putea rezolva nimic. Fie se aprobă legea (cine știe peste câte luni) și pierdem indexarea de 10,4%, fie nu primim nici o actualizare și trenulețul merge ca și până acum cu frâna trasă.

Andrei spunea...

O mizerie ce face acest Budăi.

1. Nu are nicio legătură PNRR cu atacarea la CCR a L599 sau 540, cum s-e numește.

2. Renate Weber a făcut subiectul schimbării din funcția de Avocat al Poporului la propunerea lui Orban, pe atunci PNL și a fost salvată de PSD, fiind menținută ilegal în funcție deoarece i s-a terminat mandatul. De acest aspect Budăi de ce nu zice nimic?

3. Ordonanța de urgență pentru actualizarea SG și SF la activi a fost dată de Ciolacu, PSD, în colaborare cu ministrul Talvar, PSD, în ea omițându-se intenționat pensionarii militari.

4. PNL a venit cu acest proiect de lege deoarece PSD a ținut proiectul de lege anterior, cu actualizarea, numai știu cine l-a inițiat acum câțiva ani, la sertar.

5. Forma proiectului de lege a fost cea negociată cu asociațiile militarilor în rezervă, o altă propunere fiind o mizerie a jienilor, cei care stau acum in spatele atacării de Av. Poporului la CCR. Prin urmare, militarii în rezervă și -o asumă.

6. Ce treabă are Ciucă in treabă asta? Păi are, deoarece id10tul de Simonis, PSD, spunea că Ciucă își dă lege pentru a-și mări pensia. Așa a apărut articolul cu neactualizarea la rezerviștii care ocupă funcții înalte de demnitari.

7. Iar cea mai mare mizerie, să spună că PSD este partidul care a actualizat pensiile militare cu 10,8%, cea mai mare mărire, când de fapt valoarea este a inflației pe care ei au făcut-o, PSD și PNL, e de noaptea minții și a analfabetismului economic. Cum să te lauzi cu inflația, când ea înseamnă sărăcirea prin scăderea puterii de consum, pe care tu a-i creat-o?

Prin urmare, PSD încearcă să se disculpe mizerabil și ne ia de fraieri, deși stă la baza tuturor nedreptăților militarilor. Poate uită că Olguța, cea stătătoare la dreapta lui Ciolacu la spectacolul de lansare a acestuia pentru Cotroceni, are vina nedreptăților militarilor. OUG 59 nu a dat-o nici USR, nici PNL, este a PSD, la fel ca toate ciuntirile L223/2015.

Este urât că folosesc militarii în campania lor pentru putere, pentru că știm că în fața noastră se ceartă, în timp ce pe sub masă își dau mâinile. Că doar sunt împreună la guvernare, nu?

Cât despre promisiunea că vor rezolva după ce CCR va da un verdict, ... doar o altă promisiune de politruci. Trebuia rezolvată până azi.

Rușine!

Marin spunea...

Bunelule! Aveti minus 6 voturi din parte mea.

bilbaoromelo spunea...

votez AUR ..am terminat cu actualii !!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Eu nu vreau parerile slugilor si lingăilor, ci ale stapanilor inelelor, cum e Ciordacu Pesedescu Nesimțescu, Dracku' Elenescu Neomarxescu, Laku' Geonale cu grețoaie hamerecane, Simionescu Hadale Haurare spoitor de ceaoane, sau Soldică Mălaimare Ciucale, laveta dintre rufele lăbărale, ca doar declaratiile lor pot fi diclofenatul oaselor atinse de flagelul reumatismelor, dupa o pălitură de topor a bășitei madammei Tractor impotriva penziilor brotăcarilor, de ocară, la Ograda Constipațională!

Viorel spunea...

Andrei.
1. De ce nu reproșezi nimic președintelui României care este Comandantul Forțelor Armate ?
2. Cine era prim ministru și la guvernare în 2020 când a fost emise Proiectele PLx-119 și 221/2020 ?
3. Cine le-a ținut la sertar ani de zile și motivul = Gl. Ciucă ?
4. O fi susținut-o pe babă dar pe Gl. Ciucă cine l-a mai ținut în funcți de Șef al SMAp. încă un an ?
5. HG nr. 28/2023 (axctualizare grad) și OUG 26 și 28/2024 (grad / funcție) au fost date de PSD, dar ce crezi că i-au spus ministrului Tîlvăr cârtițele (Jienii) rămase în system după plecarea domnului Ciucă (domnule ministr, nu mai avem bani și pentru *ulime) ?
6. Ciucă trebuia să iasă și să spună. Se acordă și la militarii demnitari după ce își termină mandatul de senator, deputat sau ce funcție îndeplinea, pentru că, vrei nu vrei a fost cadru military o viață de om.
7. Și da. PSD-ul a indexat pensile militare cu 13,8 la sută și nu cu 10,8%. Dacă nu voiau, înghețau anul ca și Cîțu în 2021.
8. Cu Volga de pe Centura Craiovei îți dau dreptate.
Acum o întrebare de specialist 1 și șofer. De ce totuși CCR a dat un termen atât de lung și nu în regim de urgență (după alegeri) ?

SorinP spunea...

Și poziția PNL... să tragem fiecare concluziile cu cine votam... https://www.facebook.com/groups/601710453316699/posts/aveti-pozitia-pnl-prin-vocea-dnei-nicoleta-pauliuc-postata-pe-pagina-facebook-a-/3024424874378566/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

Victor spunea...

Din punctul meu de vedere este un punct de vedere articulat și eu spun să avem încredere și răbdare, să nu fim lacomi. Să nu mai aruncăm cu lături, cu invective în stânga și în dreapta, pentru că tot de la acești politicieni va veni rezolvarea. Și va veni. Poate în primăvara 2025, dar va veni. Are dreptate parlamentarul PSD, totul s-a rupt când PSD a refuzat să voteze legea pentru Iohannis inițiată de PNL, dl. Ciucă a rupt din acel moment punțile din Coaliție și asta ne-a afectat proiectul în mod grav.

mircea spunea...

Mai Andrei...tu esti un USR ist mascat.Du te , muta te si scrie la alta masa ,fiindca esti cam dus de acasa.Vii cu niste argumente de tot rahatul.Budai ti a explicat clar cum stau lucrurile.Atat PNL cat si USR cu concursul lui Ghinea,Orban,Catu ,Ciuca n au miscat un deget pentru militari.Olguta ti a explicat clar de ce a semnat acea ordonanta....pentru partea civila si nu pentru cea militara.Ciuca si a batut joc de colegii lui militari si in schimb a facut mari ilegalitati pentru sotia lui.domnule Claudiu Marin ,de ce ii permiteti acestui Andrei sa dezinformeze si sa manipuleze pe acest blog.Eu l as atentiona si l as bloca urgent.Oricum din partea mea are bila neagra.Andrei du te la Partid si fa acolo intre ai tai aprecierile astea.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Printre alte camfure, lumanari si colive, pe Ne-Ve, moțăie in voie vajnicul Dogărescu pe tv, dar se tine tare sa ne apere pensiile militare, chiar dacă Violata, fătuca lu' tata care n-a facut armata, fiind moderatoarea, ii taie elanul si macaroana sa-l bage in invidie cu stirile despre majorarile la pensiile din civilie! Pe unde se duc sindicalistii nostrii, săracii sunt tratati ca prostii si ciumații, cu mare prigoană, de parca am face umbră pamantului de pomană, după dictonul: ,,Rezervistilor taiati-le microfonul sa nu li se audă trombonul!''...

mircea spunea...

ca bine au facut Misule. De ce PNL nu comenteaza nimic ca doar au fost atentionati de Alexandreasca ca vor fi contestati daca nu explica cum se rezolva Legea cu finantarea de la buget si impactul ei. I a durut in fund.au scris o si au promovat o repede stiind ca poate fi atacata la CC.Asta este Ciuca si ai lui.

mircea spunea...

Mai Andrei...tu esti un USR ist mascat.Du te , muta te si scrie la alta masa ,fiindca esti cam dus de acasa.Vii cu niste argumente de tot rahatul.Budai ti a explicat clar cum stau lucrurile.Atat PNL cat si USR cu concursul lui Ghinea,Orban,Catu ,Ciuca n au miscat un deget pentru militari.Olguta ti a explicat clar de ce a semnat acea ordonanta....pentru partea civila si nu pentru cea militara.Ciuca si a batut joc de colegii lui militari si in schimb a facut mari ilegalitati pentru sotia lui.domnule Claudiu Marin ,de ce ii permiteti acestui Andrei sa dezinformeze si sa manipuleze pe acest blog.Eu l as atentiona si l as bloca urgent.Oricum din partea mea are bila neagra.Andrei du te la Partid si fa acolo intre ai tai aprecierile astea.

Prodan Aurelian spunea...

@Andrei. În PNRR era prevăzută și revizuirea legii pensiilor.În baza angajamentului asumat(de cine?) S-a făcut o nouă lege a pensiilor, în care se stipulează și pentru militari, în niște articole. Am spus-o cam acum o lună și ceva că este imposibil sa se modifice o lege care a fost promulgată anul trecut. Se putea rezolva doar diminuarea diferențelor aberarante, între pensiile celor care au ieșit mai demult la pensie și a celor ieșiți după 2017.Asta printr-ordonanța de urgența.

BONIFATIE spunea...

Am onoarea, domnilor colegi! Propun pentru 29.11.2024 să ne confecționăm steaguri și veste cu imaginea care circulă pe NET cu un pensionar militar care își ascute coasa. Este sugestivă pentru "iubirea" pe care o avem față de politruci. Domnul admin o poate găsi și posta pe blog.🥶

maiag spunea...

REALITATEA .pe 17 decembrir avem alt parlament.alt ptesedinte si Lt guvern in consyructie.astia atunci.multi vor fi istorie.indiferent ce fecide ccr institutiilr nu functioneaza.pRlamentul se consrituie in sedinte l sfirditul anului.ptesedinte nu avem
Evrajeala electotsls.nu.vedeti ca ciuca di ciolacu tave pt ca ei sunt singiroi cTe msi.pot garanta ceva daca unu din ei ajunge presedinte.kiar ju stiu pe cine da votam.in turu 2.

Leo spunea...

Logică de psd-ist. să-i ajutăm că nu au timp 30 de zile......
Păi dacă nu au timp , să-i dea afară și să pună pe alții care pot și au timp în 30 de zile.
MOFTURI .
Și-au dat seama și ei și pnl-iștii că li se întoarce în muie , mizeria pe care au clocit-o .
Va urma un concurs de desvinovățiri ale pnl-ului și psde-ului , doar doar vor repara ce și-au făcut-o singuri ca să nu piardă voturi de la militari și famiiliile lor.
Țineți minte ce vă zice MOȘUL.
Dacă până pe 01.12.2024 nu se rezolvă problema , Ciolacu pierde, iar Ciucă nu vede turul 2.

VALYCA2010 spunea...

Oricum d-mnule Budăi rana este deschisă și ustură,suntem foarte foarte dezamăgiți,degeaba băgați și voi și PNL-ul motive faptul e consumat ,voturile sunt duse în toate direcțiile însoară PSD și PNL așa că vă turați degeaba!

Andrei spunea...

@activiștii de partid

Din experiență știu că nu este bine să îmi pierd timpul cu talibanii activiști politic. Din cel puțin două motive:

1. Vor neapărat să îți impună „dreptatea” și „adevărul” lor, pentru că nu vor să gândească decât așa cum văd la televizor. Acolo unde, picătură cu picătură, metoda chinezească, se spală creierele zi după zi. Astfel încât și dacă vor, nu mai pot să gândească. Iar dacă întâlnesc pe cineva care mai și gândește, este USR-ist, Sorosist, haștagREZIST, ce etichete li se mai pun celor care nu acceptă înrolarea de partid.

2. Pentru că vorbești cu pereții. Chiar dacă văd că o duc rău, chiar dacă văd că sunt mințiți și umiliți, ... nu partidul este de vină. Este pământul plat, alinierea astrelor, ...

Treziți-vă! Suntem mințiți, furați, dezbinați și manipulați de clasa politică. Dacă cineva mai crede că ceea ce ni se întâmplă nu este un scenariu odios și cinic pus în scenă de politruci, se îmbată cu apă rece.

Seară bună!

Claudiu Marin spunea...

Ce as rade ca dupa alegerile parlamentare sa avem o majoritate USR-PNL! Sa simta si rezervistii ce inseamna o guvernare care sa desfiinteze pensiile de serviciu, ca in 2010. Nu-i asa, decat pensii militare neactualizate mai bine pensii pentru militari in sistemul public.

akord spunea...

Sa tinem minte si sa incetam DEFINITIV cu tot felul de calcule si variante "aruncate asa direct in strada" Ca blogurile astea nici macar nu sunt inchise/grupuri nici macar atat.
Vorbiti despre orice altceva dar fara simulari cifrimistice ,alte calcule si alte si alte idiotenii
Pentru "savantele calcule " si nelamuriri exista o multitudine de alte cai de comunicare,de la banalul telefon pana la o fotografie trimisa pe email,whatsapp, sms...... mother fucker.....zeci de posibilitati
Am mai vazut pe cineva facand ca noi idiotii militari?Poate ati vazut judecatori,procurori,grefieri,profesori,invatatori,mineri,ceferisti sau orice altceva altcineva .Ei discuta despre orice altceva in public dar calculele le fac in cerc restrans?.....Bine zicea si Nea Câsu: IDIOTI UTILI !(si da ma refer la noi)fie ca va place fie ca nu
Hai pa!...cu bolta!
PS Poate asta trebuia sa o spuna chiar adminu scurt si concis, nu un oarecare ca mine

Viorel spunea...

Chiar mă bucur pentru acest om. Merită respect mai mult decât alți români. https://www.prosport.ro/fotbal-intern/soc-laszlo-boloni-a-intrat-in-politica-pentru-ungurii-din-romania-20027251

Viorel spunea...

Nu se poate domnule Claudiu Marin. Dacă acum ne-au fraierit cu actualizarea pensiilor militare pe motiv că i se mărește și domnului Ciucă (de la țelină, bună și tare) fiind PSD-ul la putere, atunci nici atât nu o vor trece pe contributivitate pentru că s-ar zice că e tot în interesul dânsului fiind chiar la putere. I-o lasă cum o are. Chiar cum o are oare ?

sorin popescu spunea...

Băi a lu' maiag, cât crezi că mai trebuie să suporte cei care intră pe acest blog cretinătățile tale de texte de prostalău ce-i curg balele din gură? Mai lasă vrăjeala cu tastatura, măcar 2 clase primare ai ca să arunci un ochi pe ce scrii înainte de postare. N-ai pic de rușine sau bun simț.

AdinaS spunea...

Nu o sa fie nicio guvernare USR PNL. Prin ceea ce s a întâmplat o sa iasă PSD majoritar și o sa facă singur Guvern. Prin aceasta manevra au câștigat mult mai mult decât PNL și Ciuca care daca intra in turul doi mare minune. Domnul ala de vorbește în videoclip chiar daca e un neica nimeni nu vorbește de la el de acasă co spune ce i s a trasat sa spună. Trebuie ascultat cu atenție ca să înțelegem ce se va întâmpla. CCR se va pronunța pe 17.12 dupa alegeri iar el zice ca vor studia și vor rezolva. Deci ei PSD care vor fi majoritari in Parlament. Chiar aici pe blog au fost semnalate problemele din lege sa fim sinceri dar s a mers pe burta numai sa iasă. Asa ca degeaba injuram ca nu va ieși decât atunci când trebuie sa iasă. După indexarea cu rata inflației care apropo s ar putea sa fie 12% nu 10,4%. Iar după aceea se va rezolva și restul mai spre toamna la rectificarea bugetară. Când vor fi mai putini bani de dat. Asa ca să fiți dvs sănătoși mai întâi și nu va mai necăjiți degeaba ca nu se rezolva decât atunci când va veni momentul pentru unii și alții. Și nu uitați de zvonul ce vi l am zis zilele trecute ca se pregătesc alte pensionari ca au venit unii la rand care nu mai au răbdare. O fi și asta un motiv oare sa nu se grăbească cu actualizarea ca poate rămân fără bani.

Retrotikitaka spunea...

Ce spunea avianyc la 24 octombrie 2024 ora 10.51
Dacă cineva de pe aici se sesiza și insista la negociatori lucrurile ar fi stat alfel.
Eu am sesizat inclusiv catre dna Anca , numai că......
Nereușită lui Nicu de a-si face stăpânul parlamentar au dus la ce avem azi
" Asta spunea avianyc la 24 octombrie 10.51, însă nimeni nu a luat in seamă

"M-am abținut să -mi scriu părerea ca în fapt pe la PNL s-a dat prin ordin de zi întocmirea de catre juriștii partidului a unei legi prin care sa-l facă pe Iohan parlamentar și o lege care sa le aducă ceva voturi și sa crească în sondaje.Aceasta se putea realiza doar apelând la militari , deoarece în afara de electoratul tradițional în jur de 18% PNL nu are alta audienta în rândul electoratului. Cu prima tentativa au eșuat și bine au făcut, de aici și ruptura între președintele PNL care nu si-a putut realiza o obligație fata Iohan și psd.Adica
a căzut dragostea de a guverna impreuna în interesul național.Cata ipocrizie???incape aici.
Asa au găsit oportun să antameze fulger și pe picior o lege care sa rezolve peste noapte inechitatile din sistemul pensiilor militare sperand la un aport de voturi în favoarea candidatului PNL și a PNL ca și partid.
Numai ca în stil neprofesionist au aruncat pe piața o lege care nu îndeplinirea niște condiții elementare în ciuda faptului ca juriștii PNL trebuiau sa cunoască faptul ca exista în aplicare o directiva europeana care limitează cuantumul pensiilor in plata la nivelul veniturilor salariatilor similari plus o decizie CCR care stipulează ca la elaborarea unor astfel de legi care prevăd majorari de salarii și pensii trebuia atașat obligatoriu impactul bugetar și sursa de finanțare.
Ce se va alege de propunerea legislativa în dezbaterea parlamentara rămâne de văzut ."

Ce am spus acoperea 3 puncte din cele 4 din contestatie.
Cel de-al patrulea punct legat de demnitari am omis sa scriu întrucât era la mintea cocosului pentru orice jurist ca este discriminare , plus ca exista o decizie CCR care permite cumulul pensie salariu.

Toate cele bune!
Ca de fiecare data @ maiag are și de data asta dreptate !!

Andrei spunea...

Închei spunând că am să votez Ludovic Orban, singurul care în 2020 și în 2024 a vrut să schimbe Tractorul PSD Renate Weber care ocupa funcția de Avocat al Poporului.

Aici aveți informația din 2020: https://romania.europalibera.org/a/ludovic-orban-cere-parlamentarilor-pnl-sa-verifice-daca-o-pot-demite-pe-renate-weber/30679657.html

Pe cea de anul acesta o găsiți singuri pe net. Sper că nu trebuie să mai explic ce a făcut Renate Weber. Sau de ce nu votez cozile de topor ale rușilor.

Claudiu Marin spunea...

@avianyk
Slabeste-ne cu textele primite pe sub mana pentru publicare si raspunde la intrebarea pusa in urma cu doua zile.
Care articol sau referire dintr-n articol al noii legi, care a ajuns la promulgare, zici ca a eliminat plafonul la venitul net, asa cum Jianu i-a dictat madamei pnl-iste Weber?
Asta a redactat contestatia la CCR dupa propunerile trimise doamnei Pauliuc de Armia si SNPP. Numai acolo se introdusese sintagma prin derogare de la art 60, inca din capul Art. II. Numai ca senatorii din Comisia de aparare a Senatului au scos traznaia.
Te-ai napadit si pe d-ta vascul?
@Akord
Crezi ca din calculul prezentat pe blog capitanul pensionat in urma cu 2 decenii primeste o pensie actualizata mai mare decat un capitan care se pensioneaza astazi.?? Nu mosule! Rad pensionarii astia mai tineri de temerile ca pensia d-tale ar deveni prea mare prin actualizare.
@QSA
D-ta de unde ai aparut?
Inainte de a pune intrebari citeste continutul articolelor. Proiectele se trimit la promulgare sub denumirea si numerotarea avuta la Camera Deputatilor.

Andrei spunea...

După ce încetăm să ne lingem rănile și să ne mai atacăm reciproc, cred că ar trebui să ne băgăm picioarele în apă rece, mintea la contribuție și să vedem următoarele:

1. Cât de vulnerabil este proiectul de lege la cele 4 puncte contestate de Avocatul Poporului;

2. Cât de vulnerabilă este sesizarea Av. Poporului pentru faptul că Renata Weber are mandatul expirat;

3. Deoarece a încetat prin contestare procesul legislativ, proiectul ieșind din circuitul Parlamentului, cât de posibilă este o OUG care să pună în aplicare într-o formă constituțională, actualizarea SG și SF;

4. Care sunt acțiunile viitoare în stradă, de luptă sindicală, pentru actualizare.

Alte soluții nu văd. Așteptând milă de la politruci, nu văd nicio șansă. Cu regret o spun.

Marilena spunea...

Ca femeie ajunsă la o vârsta respectabila, cu o activitate in spate făcută cu cinste, corectitudine și devotament, astăzi NU accept nici o justificare din partea politrucilor, ei ma jignească ca om și ca militar de ani de zile. Da accept scuze din partea celor care au jignit uniformă și activitatea mea. In rest guvernanți, parlamentari, președinți și alți pupincuristi sa facă bine sa dispară cu justificările lor de 5 bani vechi. Eu una am onoare și mândria mea.

yar 99 soim spunea...

buna seara dragi colegi
cand v-am tot spus din cand in cand pe acest blog sa nu aveti incredere in politruci indiferent de culoarea politica nu m-ati crezut , ba unii m-ati contrazis ori m-ati persiflat.
cand v-am tot spus din cand in cand pe acest blog ca politrucii sunt mincinosi, manipulatori, fara onoare, ca mint precum respira nu m-ati crezut , ba unii m-ati contrazis ori m-ati persiflat.
cand v-am tot spus din cand in cand pe acest blog ca politrucii nu stiu decat de frica caci de vorba buna nu tin cont nu m-ati crezut , ba unii m-ati contrazis ori m-ati persiflat.
Acum aveti dovada ca scenariul a fost pus la punct de PSD si PNL(cu actionare individuala) si ca scopul lor vizavii de rezervisti a fost unul pur electoral. Daca ar fi avut intentii corecte aveau timp sa repare atat PSD cat si PNL timp de 4 ani cat au guvernat impreuna, dovada pacalirii noastre fiind tardivitatea pe ultima suta de metrii si aruncatul vinei unul pe celalat(si PSD si PNL erau constienti ca aceasta lege este superficial intocmita si ca nu va avea finalitate). Scopul lor a fost doar sa atraga voturi cat mai multe de la rezervisti si familiile acestora.
Daca vom mai avea incredere in ce ne spun acum atunci ne meritam soarta. fac pariu cu oricine ca dupa alegeri guvernul se va forma tot din PNL si PSD indiferent daca presedintele ales va fi de la unul sau de la altul. o sa vedeti ca se vor intelege iar de minune ca si cum nu a fost nimic intre ei. chiar credeti ca renunta ei asa de usor la ciolan ? chiar nu vedeti ca din 1989 incoace se randuiesc la guvernare si uneori chiar isi dau si mana ? chiar nu vedeti ca din 1989 incoace la masa acestor burghezi proletari sunt cam aceleasi personaje care au acaparat institutiile statului si puterea prin minciuna, manipulare, dezinformare, saracire, divide et impera, furtisaguri, lacomie, bataie de joc, urmarire doar a interesului individual sau de grup, delapidare, nepotism, etc. daca nu ne vom uni , daca nu vom iesi masiv la proteste, daca nu vom fi incisivi cu ei, si daca vom crede vorbele lor mieroase va spun cu tot respectul ca vom pierde atat batalia cat si razboiul cu ei. lor le convine extraordinar de mult resemnarea si pasivitatea noastra si asta au incercat sa faca cu acest scenariu pe care recunosc ca l-au jucat destul de bine pana acum si le-a iesit. am discutat cu multi camarazi zilele acestea si imi spuneau ca s-au saturat, ca le este scarba de ce au avut parte si ca nu mai lupta, ca nu vor merge la vot, ca nu vor merge la protestul de pe 29, etc. pai tocmai ca pe acest fundament si rationament se bazeaza ei adica sa ne infranga vointa, onoarea si demnitatea trasaturi ce caracterizeaza un militar ,,normal". cu acesti politruci mediocrii cocotati la putere nu exista ,,negocierea" pentru ca nu au pregatirea si educatia sa priceapa ce inseamna, EI NU INTELEG DECAT DE FRICA. Uitati-va ce averi au, ce venituri au , nu au bun simt, nu au scrupule , nu au empatie , ei nu vad si nu urmaresc decat sa faca bani, bani si numai bani, pe orice cale si prin orice mod, sa le fie doar lor si alor lor bine. restul sa se duca pe cale naturala, cum spunea BOC/BASE care sunt bine mersi si care ne-au invrajbit, ne-au batjocorit si ne-au umilit pentru prima data. apoi au pasat metoda PSD-ului si PNL-ului care ni le-au aplica cu mult sarg de cand guverneaza.

QSA? spunea...

Întrebările se pun pentru afla răspunsurile. Nu toată lumea este "juristă". Îmi pare rău dacă am întrebat ceva ce nu vă convine. Scuze!

Retrotikitaka spunea...

@ Claudiu
Se pare că aveți o fixație ca eu as primi " texte pe sub mână "!
Interesant !!!! Poate de la ceva marțieni, Elon Musk , Peskov, V, Orban , ........
Probabil fiind o excepție între parte din comentatorii care-si exprima în comentarii mai mai mult refularile/ frustrările neuro-emotionale decât analiza legalității unui text de lege poate părea ceva suspect.
La întrebarea adresata vă răspunde în mod sigur CCR , dacă tot sa ajuns la acest nivel ....din prostie.
Ok! Sunt convins ca acceptați faptul că, artile de specialitate te învață multe și te mai luminează pe unele domenii. Totul depinde de ce fel de biblioteca frecventezi .Din unele comentarii pe care le acceptati se pare ca unii mai mult pe la biblioteca de la bar de zi , posibil si de noapte.
Sănătate multă și recuperati-l cât mai repede pe domn Leon , sigur a terminat de reactualizat biblioteca / arhiva.

akord spunea...

pentru ca toata lumea e "scula de bascula"....de la super contabilii de saptamana trecuta pana la superjuristii de acum....ca toti iestem destepti.Ca la adunarea bob pcr.Am ascultat "cu deosebit atentie " cuvantarea antevorbitorului recte vesnicul mincinos moldovean buda(i).Ca mie mi s-a acrit de cand era ministru si vedeam ce idiot e.
Deci constat ca nimeni nu a observat sau dicutat despre "ultimele 15 secunde" ale filmuletului unde buda(i) spune foarte clar. "Dupa decizia si MOTIVAREA cecere"...vom face si vom drege.
Da e ok. Decizia cecere va veni (relativ) repede ca nu asta conteaza, iar motivarea ahaaaa cititi cartea "Dupa 20 de ani".....Macar Adina S s-a prins repede si a comentat ceva,ceva
"Ailalti?" praf si pulbere .Deci "dupa 20 de ani" ca aici cecereul lui enache, e chiar superspecialist
De la ei au "invatat" si ceilalti magistrati tehnica "motivare la Sf Asteapta"
De abia dupa Sf Asteapta vor incepe si parlamentarii "sa se faca, ca lucreaza".
Tot e o veste buna pentru pensionarii bibani "promotie 2024' Nepotii lor la varsta majoratului le vor spune.Bunicule am auzit ca-ti mareste pensia si nu mai trebuie sa-ti dam noi un colt de paine .Auzisi anonimu cu cercu'?
PS :CM cred ca esti confuz .N-am inteles nimic din ce ai spus la adresa mea.Cum dracu sa inteleg daca eu deja am vechime mai mare in pensie decat in serviciu,adica mai ceva decat capitanasu ala.Sa mor daca am inteles !
PS2 Revedeti ultimele 15 secunde si sa-mi spuneti ca sunt diliu?
E drept ca e "subtire dar luuunga" Ca de'ngrosat nu cred

akord spunea...

@avianyc
In biblioteca aia depinde si de numarul de rafturi disponibile.Unii nu au suficiente,altii mai deloc.
Asa s-au nascut .Cum s-ar zice "zarurile iacta est" alea,alea 😉

QSA? spunea...

Prin H.P. nr.18/26.06.2019, publicată în Monitorul Oficial nr.524/2019, Renate Weber a fost numită în funcția de Avocatul Poporului, pentru o perioadă de cinci ani.
Mandatul a expirat pe 26.06.2024. Trageți și dvs. concluzia.

yar 99 soim spunea...

Un camarad a susținut în dezbaterile pe un grup că AP a sesizat în mod corect CC cu privire la neconstituționalitatea proiectului de lege proiectului legislativ de modificare a Legii 223/2015 - Pl x 540/2024 - privind pensiile militare de stat.
Citind mai multe Decizii ale CCR, și eu am ajuns la aceiași concluzie. Practic, proiectul în cauză a fost adoptat de către Parlamentul României și a devenit LEGE, ceea ce a permis AP să ridice excepția de neconstituționalitate, intrând astfel în sfera dispozițiilor art.146 lit.a) teza întâi din Constituţie şi de art.15-18 din Legea nr.47/1992. Dacă AP ar fi făcut sesizare cu privire la proiect înainte de a fi aprobat de parlament, da, atunci ar fi fost respinsă inițiativa respectivă. Vizavi de termenul de 2 zile, nu se ia în calcul, sunt decizii ale CCR prin care s-a considerat că termenul a fost stabilit doar așa ca să se știe, ca să existe timp de înștiințare a Președintelui și a celor implicați, fără însă să constituie un motiv de respingere a sesizărilor de neconstituționalitate.
Dar... care este obiectul de activitate al Avocatului Poporului ?
Conform prevederilor art. 1 alin. (1) din Legea nr. 35 din 13 martie 1997 (*republicată*) privind organizarea și funcționarea instituției Avocatul Poporului : ”Instituția Avocatul Poporului are drept scop apărarea drepturilor și libertăților persoanelor fizice în raporturile acestora cu autoritățile publice.”
Aici și-a depășit atribuțiile dna Weber, acțiunea ei fiind vădit abuzivă și clar îndreptată tocmai împotriva celor care ar fi trebuit să beneficieze de serviciile AP.
În sprijinul acestei afirmații vine [art.146 lit.d) teza a II-a, introdusă prin revizuirea Constituţiei]. Astfel, s-a creat un instrument juridic pus la îndemâna Avocatului Poporului de intervenţie instituţională pentru realizarea misiunii sale, și anume aceea de apărare a drepturilor cetăţenilor şi a libertăţilor fundamentale!!!
Chiar și în doctrina sa, CCR a arătat că Avocatul Poporului poate sesiza Curtea numai cu aspecte cuprinse în sfera sa de activitate, întrucât textul constituţional al art.58 alin.(1) consacră specializarea funcţională a Avocatului Poporului, limitând competenţa acestuia la domeniul apărării drepturilor şi libertăţilor persoanelor fizice; în consecinţă, o sesizare făcută de Avocatul Poporului care nu este subsumată acestui obiectiv depăşeşte competenţa acestuia, fiind inadmisibilă şi trebuind să fie respinsă ca atare de Curtea Constituţională.
Totuși... aceiași CCR prin Decizia nr.1133/2007 pronunţată în urma ridicării unei excepţii de
neconstituţionalitate în mod direct de către Avocatul Poporului, Curtea a stabilit că „art.146 din
Constituţie nu condiţionează [...] cazurile în care Avocatul Poporului este abilitat să adreseze Curţii
Constituţionale sesizări şi, respectiv, excepţii de neconstituţionalitate”.
Așadar.... mai putem vorbi de LEGE și DREPTATE în România cu o asemenea Curte și cu asemenea judecători care o dau la întors când vor, cum și când le dictează politicul astfel încât să iasă lucrurile așa cum își doresc cei aflați la putere din această țară?
În concluzie, este clar că CCR poate să nu ia în considerare sesizarea AP motivul fiind tocmai depășirea atribuțiilor sale (avantaj pensionarii militari) dar și s-o ia în considerare, și atunci, conform jurisprudenței CCR să ne ciuruiască 100% doar prin simplu fapt că nu exsită fișa bugetară și că nu este stabilită în mod clar sursa de finanțare (avantaj cei care ne conduc în aceste momente). Evident, după alegeri, întrucât există un deficit bugetar foarte mare, conform OUG care se va adopta, cu siguranță se vor îngheța anumite drepturi și nicidecum nu vor mai fii bani pentru pensionarii militari.

yar 99 soim spunea...


Dragii mei, am încercat să fiu cât mai optimist în speranța că vom fi înțeleși și respectați măcar în ultimul ceas. Din păcate, NU, nu se va întâmpla asta deoarece jocurile au fost făcute, Ciolacu ne-a lucrat într-un mod admirabil, ceea ce înseamnă că dacă va ajunge Președinte se va alege praful de această țară și de noi, pensionarii militari. Nicio clipă nu a dorit rezolvarea situației în care ne aflăm, altminteri ar fi dat o ordonanță de urgență cu mult timp înainte sau ar putea s-o dea chiar și săptămâna viitoare dar... NU VREA!
NU trebuie să ne mai facem iluzii iar cei care citesc aceste rânduri și au stat acasă pe 25 octombrie și vor să stea acasă și pe 29 noiembrie, din comoditate și nu din motive juste, luați-vă adio de la actualizarea și implicit mărirea pensiilor. Poate dacă ieșim în stradă 50.000 de oameni și facem un marș forțat prin București, (cu excepția celor care nu se pot deplasa dar care vor fi acolo, în Piața Victoriei în scaun cu rotile), poate... atunci și numai atunci, o să le fie teamă, rușine, sau ce mama Dracului le-o mai fi și le vor indica celor de la CCR să respingă sesizarea preacinstitei muncitoare și apărătoare a drepturilor noastre, dna Renate Weber!
Știu că tot ceea ce am scris pare plictisitor dar vă rog să citiți totul cu atenție, să treceți prin filtrul rațiunii voastre și să vă gândiți foarte serios la opțiunile pe care le aveți: fie să vă acceptați soarta, să aplecați capul și să trăiți de pe o zi pe alta, fie să vă mobilizați și să ieșiți în stradă pe 29 noiembrie, în cârje, baston, scaun cu rotile sau în ambulanță!
ESTE ALEGEREA VOASTRĂ!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Maiag, pentru ca-mi esti tare drag, te rog sa le trimiti un gag de gang, scris in stilul tau personal, vulgar si șucar, sa-i enervezi măcar, si astfel de ciudă ca nu te pot citi si ghici sa-si facă cate un harakiri cu tăișuri argintii, care dor cel mai tare, si anume la acele traistoaie greoaie unde-si tin pretioasele olaie, aia fiind si cea mai mare razbunare din partea rezervelor brotăcare! Sa-ti dea Dumnezeu, daca se poate, de toate, in fericire, viată lunga si sanatate!

Claudiu Marin spunea...

Nu mai spuneti nimanui, ca tot nu ne citeste nimeni: surse demne de incredere informeaza ca sub presiunea sociala si politica se incerca devansarea termenului stabilit de CCR . La rediscutarea legii in Parlament se va reglementa doar actualizarea permanenta a soldelor de grad si de functie din baza de calcul a pensiilor militare stabilite/recalculate/revizuite/ actualizate, ori de cate ori se majoreaza soldele activilor, cu pastrarea regimului juridic al pensiei de la momentul deschiderii dreptului de pensie.
De asemenea se va incerca scoaterea din articolele, 28 , 28 ^ 1 si 60 a sintagmelor "cu indicele preturilor de consum lunar" pentru uniformizare cu noua actualizare.
Sumele care vor rezulta in plus in urma actualizarii vor fi platite in 4 transe trimestriale incepand cu 01 12 2024.

Anghel spunea...

Asta cu devansarea termenului și cu transele e o dorință sau o glumă sadică!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Băietan bălan, cel de sus de pe ecran, sau Budigai, cum il alintăm noi, vorbeste măsurat si apasat, ca sa-l avem in inimi de castigat, la fără misto cum ca asa si pe dincolo, evocand intamplari neverosimile in cazuri posibile si imposibile, dar cel mai important mi se pare ca a transmis indirect rezervelor militare ce si cutare in tot esecul privitor si adormitor la contestatia doamnei Tractor, in care pesedeaua ca atare n-a intervenit cu damblale de sabotare in cadavrul Ograzii Constipaționale, asa ca sa le acordam cateva considerante circumstanțe atenuante, pe cand scuzele lăbărale sunt exact ca acele sarmale din oale, invelite in cupoane de pensii militare, cu iz de putoare ca-s din carne de lătrătoare!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dle @Claudiu Marin, ne-ati mai diminuat din venin, cuie si pioneze gata sa explodeze asupra haitelor maidaneze, care au instigat si manipulat horor si fără nici un martor cațaua Tractor impotriva noastra, a tuturor, dar noi ii stim pe fiecare dintre cei care au in randurile lor si mafiile jigano clocare, de le-ar da soarta la fiecare locuri cu parcelare de parcare intre garduri asiguratoare!

Marcel spunea...

17.12.2024 este data primei amanari CCR...conform jurisprudentei...:))

QSA? spunea...

În conformitate cu prevederile art.16,al.2 din Legea nr.47/1992, Președintele CCR "i-a scris" Președintelui Senatului, Nicolae-Ionel Ciucă.

AdinaS spunea...

Eu nu înțeleg ca stau prost cu aritmetica. Daca se actualizează pensiile nu se plătesc lunar? Adică ce sume se plătesc în patru transe ca nu pricep? Deși mie una mi se pare iar un os de ros aruncat sa nu cumva sa nu ii votăm

Viorel spunea...

Domnul Claudiu Marin a postat comentariul din 9 noiembrie 2024 orele 23:23 sau vreun escroc care și-a luat același nume și prenume ?

tutueanumarinel spunea...

Degeaba injuraturi , degeaba blesteme, degeaba scuze ,degeaba calcule, degeaba.......Din pacate , vorba pacatosului adevar graieste : suntem un segment de populatie putin important pentru ,,jegurile,, de politicieni !

bogdan spunea...

Cei pensionati dupa 2017 erau sa o muste putin asa la masa rotunda, .......a doua oara nu cred.....ca se mai baga.

Pop de Ploiesti spunea...

Sumele care vor rezulta in plus in urma actualizarii vor fi platite in 4 transe trimestriale incepand cu 01 12 2024....))))
cum vine asta ? ..imi da banii din 2014..2016...de cand a iesit omul la pensie..? iar minciuni..

bogdan spunea...

Un lucru este clar , pentru ca unora sa creasca pensiile ( pe buna dreptate fara tagada) ceilalti NU trebuie sa beneficieze de indexarea din 2025. Asa ramane aceeasi anvelopa financiara , aprox. Doar nu credeti ca va fi si actualizare si indexare.

Soldat spunea...

Domnule Claudiu Marin eu comentez rar.Va urmăresc, vă admir și vă mulțumesc.Chiar dacă nu veți fi in asentimentul meu am fost tricotați cu andrele circulare,la capete fiind PSD și PNL și maestru fiind Ciolacu.Priviti vă rog schema Nordis și am spus totul despre PSD.Seamana bine cu ceea ce noi am pățit.Vor câștiga alegerile în întregime,dar atât pot spune "Vai de noi!" Iar Ciucă? Eu în loc de vot îi ofer disprețul meu!

Marin spunea...

Maiag!
Daca redactati textul pe telefon, pentru limba romana, apasati atata 1.🤗

Raz0rblade spunea...

Pacat ca nu ascultati pe cei cu experienta
iar 99 soim a pus punctul pe i, politicienii nu sunt de incredere in nicio pozitie, poate doar in aia in care sunt la un pas sa intre la bulau si atunci isi toarna cu celeritate toata diagrama de relatii care i-a ajutat sa devina ceea ce sunt, adica niste lingai aserviti, abonati grei ai tocarii in van a banului public. Nu se doreste sa avem o tara normala, nu se doreste stabilitate in randurile rezervistilor militari, pe principiul intarita-i drace ca si mie-mi place. Legea a fost prost gindita de la inceput, pentru a exista suficiente motive sa fie respinsa pe diverse paliere. Madam Weber e doar virful aisbergului care se opune legii, aveti rabdare si veti vedea si restul.
Iar daca legea ar fi fost aprobata si s-ar fi aplicat, ar fi avut respectivii grija ca noi, rezervistii militari sa fim acoperiti de scuipatul restului populatiei României, catalogati ca paraziti si sugatori ai bugetului. Ca sa is astupe urmele caftanele stacojii si gulerele albe. Nu ca asta nu se intampla deja, am intampinat prejudecati de genul si inca le mai vad la oameni care-i cunosc de peste 30 de ani. Asta e urmarea manipularii media. Degeaba ai grija de unde te informezi, daca majoritatea zdrobitoare se duce pe turnanta minciunilor. QED

akord spunea...

Da,da in patru transe.Cunoastem spilu' si cu alte legi.Sau brusc v-a lovit amnezia?

Liviu PO spunea...

@CM
Dacă tot vor umbla și la alte articole,oare nu ar trebui să umble și la art.24 ,ca pentru condițiile deosebite de muncă să primească și militarii 4 luni la an în loc de 3,sau la speciale să primească 8 luni la an în loc de 6?Nu de alta,dar dacă tot suntem speciali să fim barem la fel de speciali ca civilii...De asemenea nu ar trebui clarificată și situația viitoare,prin care sunt ferm convins (faptele ne-au demonstrat) că la activi nu vor mai fi creșteri ale soldelor de grad și funcție,ci doar creșterea sporurilor și inventarea altora,în așa fel încât actualizarea pensiilor să se realizeze cât mai rar, (o dată la zece ani sau mai mult dacă s-ar putea)?O posibilitate ar fi un articol în care să se menționeze că orice apariție de sporuri noi sau creșterea celor vechi la activi să fie considerată creștere a soldei de funcție din baza de calcul a rezerviștilor,în același procent cu creșterea generată de acele sporuri ,indemnizații,sau cum s-or numi, a veniturilor celor activi...

akord spunea...

Totusi ma gandesc "ca e bine si asa"in 4 transe.Macar au timp sa lucreze in cele 4 x 30 de zile.
Ca sunt sumele mai mici si nici nu sar sigurantele de la cepese De "atata munca"🤔🤣🤣🤣

SorinP spunea...

https://www.f5xmedia.ro/presedintele-ladpm-comisar-sef-r-av-petrica-dima-scrisoare-deschisa-presedintelui-curtii-constitutionale-a-romaniei-9-noiembrie-2024/

maiag spunea...

AMUZANT.au aparut aici postari absurde aruncate in bascalie pe principiul ca orice prost gaseste un alt prost ss l admire.NU pricep de ce nu deskide nimeni din asociatii plingere penala umflatei sorosiste pe motiv de abuz daca se adevereste ca era in concediu.nu mai lansati zvonuri ca vad multi botanisti care dezvolta.amuzant ca unii infantili inca pun intrebari privind modu de calcul sau fac propuneri debmodificari legiskative.Hei ...Desteptarea
..

ifrim spunea...

@Viorel.Daca era așa cum intrebi nu trecea de moderare nu?

stefan tst spunea...

cap. 1 va supun atentiei urmatorul aspect , care nu are legatura cu topicul in discutie .In momentul de fata in tara noastra sunt peste 100 de asociatii ale pensionarilor militari (generic spus) plus sindicate din politie si administratia penitenciarelor .Inainte de 1989 ,ca tot se implinesc 35 de ani de la marea ,,bulibaseala '' in decembrie ,angajatii din familia ocupationala armata ,ordine si securitate nationala erau Toti Militari , cadrele aveau grade militare (de la sg.maj. la general ).Dupa '90 unele institutii au fost demilitarizate si reorganizate ,ceea ce a permis unor structuri sa formeze structuri de reprezentare sindicala dar unora nu . ARMATA este singura care nu permite acest lucru si daca nu ma insel si serviciile .Ceilalti ,politisti ,isu ,functionari cu statut special ,penitenciare au reprezentare sindicala si in negocieri pot sa abordeze si problemele pensionarilor proveniti din aceste structuri .Sindicatele pot negocia cu angajatorul multe ,de la salarizare la conditii de munca mai bune de munca si echipare .Militarii activi nu sunt reprezentati de nimeni si motivez ; ei se subordoneaza politicului .Nu am auzit niciodata vreun partid politic sa aiba o viziune sau strategie in domeniul militar in sine , nu despre apartenenta la un bloc militar , la o doctrina militara proprie ,cu interesele acestei tari ,ci la ce implica profesia de militar . Ministrii apararii impreuna cu personalul din conducere sunt politruci ,cu pregatire in domenii care nu au avut legatura cu armata ,vedetii pe ultimii -Talvar ,bachide , cine hotaraste salarizarea , conditiile si timpul de munca al militarilor activi - la un moment dat toti ajung pensionari -rolul si locul militarului in societate !Poate ca ar trebui ca militarii rezervisti sa se uneasca si sa militeze pentru drepturile activilor si implicit pentru drepturile dupa trecerea in rezerva .In caz de conflict militarul nu ,, munceste 8 ore ,, si pleaca acasa ,civilii insa pot .In actuala organizare politistii fac parte din ministerul administratiei si internelor ,unii cu statut militar altii cu statut de functionar public ,la min.justitiei sunt cei de la penitenciare ,dar la trecerea in rezerva sunt trecuti ca pensionari militari ,cu grade echivalente armatei .

stefan tst spunea...

cap.2.Ce treaba are un gardian ,un agent de politie cu armata ? Munca si activitatea lui este specifica ,circulatia ,ordinea publica , pasapoarte etc. , poate multi ma vor injura ,dar ei au o alta salarizare ,alte sporuri sa zicem ,alte elemente salariale in venitul brut . De aceea pensiile rezervistilor din aceste structuri sunt diferite fata de militari si in cuantum si in mod de calcul , fiecare are elemente salariale specifice .A nu se intelege ca am ceva cu ei , dar asa este acum ,in aceasta lege a pensiilor .Pe viitor trebuie sa revenim la normal , la o lege a pensiilor doar a militarilor , politicienii sa gandeasca la beneficii si obligatii functie de importanta si privatiunile fiecarei categorii .Militarii , indiferent de grad ,nu pot impune politicului ,de aceea toti decidentii militari incepand cu seful SMG nu pot face nimic , nici pentru activi ,nici pentru rezervisti ,eventual pica la pace pentru binele personal pe termen scurt .''Bate fierul cat e cald '' sau ''orice manz ajunge gloaba '' spune o vorba din batrani ! ,cred ca a venit momentul sa spunem AJUNGE politicului . Ei pot sa promita orice pentru voturi , salarii si alte beneficii,dar trebuie sa fie o limita .Asa am ajuns o categorie hulita si batjocorita de societatea civila ,binenteles cu concursul multora dintre noi , regulile clare nu pot fi lasate la voia intamplarii .Paradicma civili -militari s-a schimbat si se schimba permanent ,vezi comportamentul si viziunea tinerilor pentru armata ;ei cred ca in armata este ca in jocuri sau in filme ; vor sa traiasca in pace dar fug de razboi la o adica , vezi vecinii .Si un militar activ nu poate lupta non stop ,dar este permanent acolo , nu sta 8 ore si pleaca acasa , ca magistratul , profesorul , doctorul ,inginerul ,muncitorul din ''fabrici si uzine ''. Trebuie cerut politicului sa trateze militarul asa cum merita ,nu ca individ ci ca facand parte din acea institutie fundamentala a oricarui stat ,garant al existentei sale .Concluzie ;rezervistii sa lupte pentru drepturile activilor si vor avea si ei drepturi -'' daca voi nu ma vreti -eu va vreau ''. Sa auzim de bine .

akord spunea...

Am vazut ca pe aici sunt ceva capete din lemn de esenta tare.Elegant se mai numesc si analfabeti functionali.Pentru "inteligentul" care sustine ca 85%>58,5%.... Daaa! dar?
85% dintr-o 100 > decat 58,5% din 200 ??
mai asa pe "practica" : (BC e luat doar ca exemplu si nimic mai mult)
85% dintr-o BC(sa zicem grosier) de 3000 > decat 58,5% dintr-o BC de 7000? (si asta din limita de jos) Si uite asa ajungem sa-i invatam operatii elementare de clasa a 6-a pe cei din categoria "Romania Educata"....ca tot citeam si am vazut niste chestii sf de zici ca sunt de pe alta planeta.
Macar sper sa stie ce inseamna "v-ul" ala culcat pe-o râna
ps: hai sa zicem ca prinde cioaca 4 transe ....ori ma f*ti ori nu ma f*ti?.... ca la bordel.In cazul asta prima transa trebuie sa fie in decembrie(greu de crezut/improbabil 90%) si mai ales trebuie sa fie de MINIM 50%.ca sa nu fie inca o bataie de joc porceasca.

akord spunea...

"QSA?
𝐏𝐫𝐢𝐧 𝐇.𝐏. 𝐧𝐫.𝟏𝟖/𝟐𝟔.𝟎𝟔.𝟐𝟎𝟏𝟗, 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜𝐚𝐭𝐚̆ 𝐢̂𝐧 𝐌𝐨𝐧𝐢𝐭𝐨𝐫𝐮𝐥 𝐎𝐟𝐢𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐧𝐫.𝟓𝟐𝟒/𝟐𝟎𝟏𝟗, 𝐑𝐞𝐧𝐚𝐭𝐞 𝐖𝐞𝐛𝐞𝐫 𝐚 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐧𝐮𝐦𝐢𝐭𝐚̆ 𝐢̂𝐧 𝐟𝐮𝐧𝐜𝐭̦𝐢𝐚 𝐝𝐞 𝐀𝐯𝐨𝐜𝐚𝐭𝐮𝐥 𝐏𝐨𝐩𝐨𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢, 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐨 𝐩𝐞𝐫𝐢𝐨𝐚𝐝𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐜𝐢𝐧𝐜𝐢 𝐚𝐧𝐢.
𝐌𝐚𝐧𝐝𝐚𝐭𝐮𝐥 𝐚 𝐞𝐱𝐩𝐢𝐫𝐚𝐭 𝐩𝐞 𝟐𝟔.𝟎𝟔.𝟐𝟎𝟐𝟒.
Trageti și dvs. concluzia"
Asta trebuie spusa si scrisa pe toate "gardurile"( fara QSA?😉) .Da ce le pasa guzganilor!

akord spunea...

Marcel
...buna!!😂

ifrim spunea...

Ștefane nu mai baga zâzanie între MApN și polițiști deoarece ei ca activi au drept de grevă pe când militarii acti nu.Si mai sunt și incisivi în apararea drepturilor pensionarilor,deci pe lângă ei beneficiem și noi militarii fiind pe aceiași L223!Avem bugete separate nu te afectează!

BONIFATIE spunea...




Am onoarea!
Domnilor colegi, cred că este de interes, mai ales pentru Curtea Constituțională, să ia în considerare, pentru pronunțarea unei soluții temeinice și legale în cauza care ne privește pe noi, cu termen 17.12.2024, și următoarele aspecte:
Plx-ul nr.540/2024 a fost votat în Camera Deputaților și apoi în Senat, devenind Legea nr.559/2024 de completare a Legii nr.223/2105. Urma parcursul spre promulgare și apoi publicarea legii în Monitorul Oficial, în condițiile în care nu ar fi fost sesizată Curtea Constituțională cu obiecții de neconstituționalitate.
Aici intervine demersul instituției Avocatului Poporului, cu vădite elemente constitutive ale infracțiunii de abuz în serviciu.
Potrivit art.58 alin.(1) din Constituție „Numirea și rolul - Avocatul Poporului este numit pe o durată de 5 ani pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor persoanelor fizice.”
Dispozițiile legale de mai sus se coroborează cu prevederile art.146 alin.(1) din Constituție care prevăd, privitor la atribuțiile Curții Constituționale, printre altele, că „se pronunţă asupra constituţionalităţii legilor, înainte de promulgarea acestora, la sesizarea ... Preşedintelui României, a unuia dintre preşedinţii celor două Camere, a Guvernului, ... a Avocatului Poporului, ...”.
În litera și spiritul prevederilor de mai sus ale Constituției este evident că Avocatul Poporului poate sesiza Curtea Constituțională pentru apărarea drepturilor și libertăților persoanelor fizice, ADICĂ NUMAI PENTRU APĂRAREA, NU ÎMPOTRIVA PERSOANELOR FIZICE, or prin sesizarea din data de 07 noiembrie 2024 Avocatul Poporului și-a depășit atribuțiile care sunt conferite limitativ de Constituție, deoarece demersul său este împotriva apărării drepturilor persoanelor fizice, în speță ale pensionarilor militari, pentru că o eventuală admitere a sesizării are ca efect menținerea nedreptății, adică a inechităților pe care legiuitorul încearcă să le elimine, respectiv crearea unui prejudiciu material celor pe care Avocatul Poporului trebuie să-i apere.
Văzând motivele care au stat la baza formulării monstruoasei sesizări, majoritatea fiind preluate în mod inept de la aceiași „Gică Contra” care au făcut praf Legea nr.223/2015, este indubitabil că onorata Curte Constituțională trebuie să respingă sesizarea ca inadmisibilă, atât pe procedură, cât și pe fond, întrucât a fost formulată și depusă de o persoană care și-a încălcat atribuțiile stabilite de Constituție.
Cu privire la aspectele legate de respectarea termenului în care se poate face sesizarea C.C. dă de gândit contextul și motivul care a generat graba cu care a acționat „avocatul antipoporului”.

Sorin spunea...

Gl Jianu de ce poarta uniforma de culoarea FA? E absolvent de intendenta finanțe la Sibiu, academia FT.
Întreb pt un prieten

Claudiu Marin spunea...

Potrivit atribuțiunile constituționale de apărător al drepturilor cetățenilor, numai obiecțiuni nr 3, privind eliminarea actualizarii pentru demnitari, din sesizarea catre CCR era de competenta Avocatului Poporului.Celelalte 3 puteau fi invocate de Guvern, Președintel, Camere, deputați sau senatori.Avocatul Poporului trebuia sa sesizeze din oficiu CCR cand prin oug 5 au fost încălcate drepturile pensionarilor militari.
Acum, AP apară abuzurile statului împotriva pensionarilor militari.

Brainiac spunea...

Budai doar reuseste sa se faca de ras cu aceasta iesire, in media, gogorita cu PNRR au tot rostogolit-o de nu a mai ramas mare lucru din ea. Tot in PNRR era si jalonul cu 9.4% din PIB, pentru pensii, si totusi s-a rezolvat fara atata tiganeala, pentru eliminarea inechitatilor din sistemul public de pensii. Ce nu mai spune Budai, despre "buneii nostrii", e ca acolo, in sistemul public, sunt peste un milion de "pensionari speciali", incepand cu minerii si terminand cu cei care nu au muncit nici macar o zi, cei care fac frezoane cand aud de munca. Am ajuns, noi militarii, im mainile acestor politruci, exact ca vaca din bancul cu taranul pe care o duce la targ sa o faca de ras. Marele ghinion, al acestei tari, e, ca noi, nu avem politicieni si doar grupuri de interese si gasti, ne-au impartit zone de interese, exact cum o fac gruparile mafiote cand isi impart zonele de influenta, periodic, cand sunt alegeri, ne asmut pe unii contra celorlalti. Eu nu vad vreo iesire din aceasta situatie, lucrurile trebuie sa ramana asa, nu vor fi ultimile alegeri. Habar nu au acesti politruci cat de mult rau pot sa faca institutiilor statului, insa nu le pasa, daca ei isi ating obiectivele de procente in alegeri totul e perfect, pentru ei.

Vasile Anghel spunea...

Ștefan să știi că polițiștii și gardienii fac parte din structuri militarizate și au activități operative nu antrenamente.

akord spunea...

cred ca hoasca habar nu are ca de 6 luni e somera,pardon triplu pensionara cu adevarat speciala.Se trezeste din letargia( unde intra banu' special nefacand nimic) doar cand suna telefonul.....are unul rosu special si ala cu taste rapide,.....mai speciale asa....
intrebare pentru anonimul cu "procentu' " Oare ce o fi "tasta rapida"? Asta sunt sigur ca stie, mai greu e cu operatiile elementare de aritmetica
deci in continuare...cu boltă,cu boltă!

Retrotikitaka spunea...

@ akord la 08.42
Retrotikita ar spune in felul urmator.
Baza de calcul brută a unei pensii stabilite inainte de 15.09 2017 actualizata cf L559 ar putea deveni in multe cazuri egală sau cu ceva mai mica decat baza de calcul bruta a unui pensionat dupa aplicarea OG 59.
Ca atare pensia unui pensionat inainte de 15.09.2017 va fi egala cu 85% din baza de calcul actualizata plus OMM = maxim 102%
Din acest 102% se calculeaza impozitul progresiv (etape pana la max 20%) si rezulta pensia neta.
Cuantumul pensiei pentru cel pensionat prin aplicarea OG 59 va fi baza de calcul bruta actualizata (cu exceptia anului 2024) ,adica tot maxim 102% insa - 41,5% din baza bruta de calcul ,adica = 58.5% din media bazei de calcul salariale.
Drept urmare oricand doua baze de calcul sensibil egale a caror net este stabilit in mod diferit pot crea surprize de genul ca acel 102% impozitat progresiv sa fie mai mare decat acea baza bruta de calcul din care se scade 41,5%.
Despre indexarea succesiva cu rata inflatie in cazul in care ani la rand nu se majoreaza soldele de grad sau functie , nu povestim fiind reglementata de art 60.
Poate gresesc ,dar fenomenul poate fi si posibil ,mai ales pentru bazele de calcul brute umflate la greu până la09. 2017 după ce baietii s-au prins de jmecherie.
Benefic pentru multa lume pensionata inainte de 09.2017 numai ca pe parcurs se pot isca din nou ciocniri .

Gicu spunea...

Am "servit" pe șantierele PATRIEI echipați în pufoaice și cizme de cauciuc, am fost "cazați" în barăci de carton unde "iarna nu era ca vara"!

QSA? spunea...

@ak75_pi* pe ei 10 noiembrie 2024, 09:00
QSA5 R 73! Ok Sk

akord spunea...

Traduceti si mie ce inseamna "structuri militarizate"? Niste unii functionari publici cu grade profesionale condusi tot de altii la fel?Pai de astia sunt destui cu "grade" strungari/frezori/profesori/medici cfr-isti si cam toti. Ca daca nu, va dau eu explicatia reala
Stiu ca va place capro-varza, cu drepturi de militar si obligatii de civil.Si ati indus bine ideea si la civili care sunt convinsi ca orice agent de la rutiera este militar
De fapt daca am ajuns ca printr-o traducere idioata sa avem si "ofiteri de credite"....de la englezescul "office" ce ma mai mir ca functionarii publici cu statut de bla,bla....nu stiu nici macar ca gradul militar e unic.Orice paznic de puscherie e si el ofiter acum
Ce mi'e "agent" ce mie sergent major? Nici o deosebire zic unii....
ps Ca m-am ofticat! Mai sunt si unii pensionari care in functie de interes desigur sunt fie comisar-sef, fie colonel deh cum ii miroase militianului ca ar iesi mai bine.Depinde daca e vorba de radar sau de CMZ

akord spunea...

avianyk
La fel de posibil ca o intalnire cu extraterestrii, azi la o cafea
Hai sa fim corecti ca tot tu ai scris asta: "...adica = 58.5% din media bazei de calcul salariale.."
arunca o privire si pe mediile bazelor de calcul in ani diferiti dar la echivalenti si apoi discutam. Dar mai intai sa avem bazele procentelor.Ca asa faci procente din mere cu pere si iese tuica de te doare capul.Vezi ca te ajuta "icselu" lu' huhu sau oricare alta informatie/exemplu,despre BC
cred ca incepi sa pici in capcana "Romania Bine Educata"🤣
NU POTI calcula procente fara baza la care te referi.
Na aplica la mine BC 3000 procent 85%
Acum intreaba pe unul din 2024(ca sa nu spun eu) si aplica-i 58.5%
Vezi sa stai pe scaun cand iti da rezultatul..... 🫡😁 poti sa-l intrebi pe pielea puiului 🐔🍗"sa ne multumim cu ce avem" .Dar ai grija ca ala minte de rupe

viocristea spunea...

MESAJUL UNUI PENSIONAR MILITAR INGRIJORAT DE SANSELE DOMNULUI PRIM-MINISTRU CIOLACU MARCEL DE A AJUNGE PRESEDINTELE ROMANIEI!
Domnule Prim-ministru al Romaniei Marcel Ciolacu, viitor (!?) Presedinte al Romaniei
Ca viitor (!?) Comandant al Fortelor Armate ale Romaniei,
va propun sa faceti dumneavoastra ce a facut fostul prim-ministrul Mihai Tudose = PSD, cand a semnat criminala OUG nr 59/2017, DAR INVERS, CACI SUNTETI PRIM-MINISTRU AL ROMANIEI=PSD, ADICA SA SEMNATI O ORDONANTA DE URGENTA A GUVERNULUI PRIN CARE SA REINSTAURATI MECANISMUL DE ACTUALIZARE A PENSIILOR MILITARE IN RAPORT CU CRESTERILE SOLDELOR MILITARILOR IN ACTIVITATE , ASA CUM ESTE, DE EXEMPLU, LA MAGISTRATI, CA EI AU LUAT ACEST MECANISM DE LA LEGEA PENSIILOR MILITARE , IAR LA EI SE APLICA NEINTRERUPT DE ORDONANTE ALE GUVERNULUI MIHAI TUDOSE=PSD.
FACETI UN GEST CONCRET DE VIITOR (!?) COMANDANT AL FORTELOR ARMATE ALE ROMANIEI!
CA SA ARATATI CLAR TUTUROR PE CE POZITIE VA SITUATI, IN RAPORT CU CEI CARE "descurajeaza si omoara cu zile" REZERVA ARMATEI ROMANE.

QSA? spunea...

Pentru cei interesați: "scrisoarea nepierduta" , "docoment" oficial, o găsiți pe pagina de Facebook a Asociației ROMIL filiala București. O zi bună!!!

Retrotikitaka spunea...

@ akord
Baza ta de calcul după actualizare nu poate fi nici intr-un caz după actualizarea sg și sf 3000 lei pentru funcție de lt col.
Doar noua solda de grad este vreo 2600 lei plus cea de funcție cf anexei la l153 pentru cf 2.1-2.4 aprox în jur de peste 5100 lei lei
Pune în formula cum ti-a recomandat @Claudiu alături de celelalte elemente din baza brută ,redu la 85% apoia adaugă OMM , impozitează progresiv și vezi ce net îți rezulta.
Actuala baza de calcul de 3000 lei devine amintire , calculul la net se face după baza de calcul brută actualizată. După actualizare nu exista pentru lt col baza brută de calcul de 3000 lei.
Poate de la 5-6 mii în sus.
Apoi mergi la declarațiile de avere de pe site-ul mapn și vezi care este netul unui lt col activ. sau a lt col similar a cărui brut este redus cu -41.5 %

Retrotikitaka spunea...

@ akord
Retrotikitaka specifica ca spusele mele fac referire la cei care ating procente de 102% ,97,5%
Daca procentele nu depasesc 70-80% este alta poveste. Asta nu inseamana ca in cazul celor cu 102% nu exista posibilitatea expusă.

Retrotikitaka spunea...

Lăsati contestatia să-si faca cursul ,nu vă mai declinati peste tot incompetenta in materie cu tot felul de chichite legislative nesemnificative.
Poate sub presiune politica vor reveni la un termen mai favorabil.
Atributiile Avocatului Poporului;
4.Poate sesiza CCR cu privire la neconstitutionalitatea legilor inainte de promulgarea acestora
5.Poate sesiza direct CCR cu exceptia de neconstitutionalitate a legilor si ordonantelor
Sesizarea se poate face;
-din oficiu
-la cerere

QSA? spunea...

Toți candidații la "alegerile prezidențiale" sunt într-o "campanie agricolă" întârziată. De ce? Încearcă să adune voturi (ca porumbul pe vremuri sau alte recolte).
Trebuie să le-o dam "la temelie" rău de tot!!!
Pentru ce CCR a solicitat din partea Senatului răspuns până pe 03.12.2024? Aici este lucrătură, nu glumă! Organizatorii mitingului din 29.11.2024, oare nu au știut ce se va întâmpla?

Boby spunea...

@ak75_pi*pe ei
Avem doi pensionari:
-pensionat la 30.08.2017 cu 7603 brut și net 6719
-pensionat la 30.09.2017 cu 7603 brut, net 6719 și net plătit din media salariilor 4360
La ce pensie primită pe card au ajuns aceștia în noiembrie 2024?
Ce îmbunătățește acest proiect de lege contestat pentru cel pensionarut la 30. 09.09.2024 că tot limitat le netul mediei salariului rămâne, iar primul pensionat la 30.08.2017 va fi actualizat și plătită pensie netă din brutul pensiei actualizat.
Diferența este de o singură lună între cei doi pensionari timp în care nu s-a modificat nimic la salarizare, doar OUG de plafonare la netul din mefial salatiilor
Pentru primul "fără număr, fără număr", iar celalalt mai nimic
Legea trebuie să rezolve inechitatile din rândul pensiilor militare, să existe o singură categorie de pensionari militari nu împărțiți de OUG 59, toți cu același calcul, fără sporuri temporare de 6 luni care creează prejudicii cât se plătește pensie și nu 6 luni cât a primit în plus la salariu, și TOȚI CU ACELAȘI NET PLĂTIT (nu ca acum unii cu net din pensia brută și alții cu net din media salariilor)
Cel pensionat a beneficiat în această perioadă de indexare mai mare, de sume în plus la mărirea pragului de impozitare
Numai cei pensionați anterior de anul 2016 (ieșiți pe alte legi, nu pe 223) și cei din perioada 15.09.2017-31.12.2017 au cele mai mici pensii, urmați de cei din 2018 pana în anul 2021
Cei pensionați în 2016 până la 14.09.2017 au cele mai mari pensii nete plătite. Plus cei cu OSKAR/MERITE DEOSEBITE

Ovidiu spunea...

Mandatul si-a atins termenul de 5 ani la acea data.
Dar LEGEA nr. 35 din 13 martie 1997 privind organizarea şi funcţionarea instituţiei Avocatul Poporului - republicată, precizeaza la art. 8:
"(4)Mandatul Avocatului Poporului durează până la depunerea jurământului de
către noul Avocat al Poporului. "
Deci mandatul, din pacate, e inca activ.

csej spunea...

Ce va place sa lalaiti.Suntem in fata unui fapt împlinit.In loc sa va gânditi ce e de facut faceti tot felul de calcule e ar fi daca nu ar fi.Pregatiti-va de ample proteste,pregătiți parii .Numai cu parul se face dreptate.
Numai te lua de polițiști ca pensia lor nu e plătită din buzunarul tau.Pricepe ca funia de spanzuratoare e comuna .În plus polițiștii au demonstrat ca au coaie nu pupeze.
Nu sunt polițist,nu am membru in familie polițist dar i-am văzut pe polițiști in luptele împotriva lui Petrov.Si acum este un alt Petrov si e cazul "iesi afara javră ordinara".

Artileristul spunea...

Felicitari tuturor care ati avut ficat sa-l ascultati pe don juanul asta de botsani.....recunosc eu unul n-am avut. Ce ar putea sa spuna, care sa si conteze, figura asta de trista amintire. Raman la parerea mea si budai mi-o intareste: astea dupa ce au facut cu bolta pe noi se plang ca vantul a fost de vina.
Pe de alta parte sa injuri psd ul si sa spui ca votezi AUR , cu mai vad in unele postari, mi se pare ca tocmai faci jocul psd-ului...ca ce mi-e dracu ce mi-e tac-su.

Inginerul spunea...

Nu va mai luati de politisti. Unitatea e cuvantul de ordine, mai ales acum. Personal n-as vrea sa ma duc la vreo încăierare între clanuri nici ca gura cască, dar ca politist să fac ordine.
Problema e că se pierde timp, chiar dacă CCR va respinge contestatia. Nu va mai fi vointa politica, alegerile fiind deja trecute, iar argumentul va fi că finanțele sunt jale, ceea ce și este. Am mai zis cam ce trebuie facut dar nu mi s-a publicat, probabil sunt si niste parti-pris-uri la mijloc. Sigur, speranta moare ultima si bine ar fi sa ma înșel.
Ce mai observ, Ciolacu are un "sufleor" langa el mai tot timpul, pe Grindeanu. Cred pe undeva prin organizatiile secrete gen masoneria, Grindeanu e tare, e mult peste Ciolacu. De ce e important asta? Pentru că nici Grindeanu nu ne vrea. Este unul care ar fi avut puterea sa îndrepte lucrurile. E tare încât a doborât mafia autostrazilor, acum vad ca se fac, si unele chiar repede. Cât de bine e discutabil, dar măcar se fac. Doar in public e invers, adică Ciolacu e in față, probabil Grindeanu nu vrea sa se expună încă și mai mult sau simte că nu are priză la public ca Ciolacu, sau pur si simplu așa e decis acolo de unde vine. Deci ar trebui acționat in consecință, nu pe Ciolacu ar trebui sa-l convingem ci mai degraba pe Grindeanu. Cum, nu stiu, cei care au acces la anturajul lui probabil ar putea cumva.

Ovidiu spunea...

Uitati ca militarii activi din conducere, din tari cu adevarat democrate, nu sunt "ghiocei" ca ai nostri:
"În mandatul anterior, Trump a avut o relație tensionată cu o mare parte din conducerea militară de rang înalt, inclusiv cu generalul Mark Milley, acum pensionat, CARE A LUAT MASURI PENTRU A LIMITA capacitatea lui Trump de a folosi arme nucleare în timp ce era președinte, relatează CNN. În campania prezidențială, Trump i-a numit în mod repetat pe generalii militari americani “slabi”, i-a acuzat că sunt rupți de realitate și că sunt “lideri ineficienți”."
...............
"Secretarul Apărării, Lloyd Austin, a transmis miercuri într-un mesaj că armata americană se va supune numai ordinelor legale. “Așa cum a făcut întotdeauna, armata americană va fi pregătită să ducă la îndeplinire alegerile politice ale următorului său comandant șef și să se supună tuturor ordinelor legale din lanțul său de comandă civilă. Sunteți armata Statelor Unite – cea mai bună forță de luptă de pe Pământ – și veți continua să ne apărați țara, Constituția și drepturile tuturor cetățenilor noștri“
Sursa: https://www.biziday.ro/301411-2/
https://edition.cnn.com/2024/11/08/politics/pentagon-officials-discussing-trump

Ioan spunea...

Ia mai lasati ideiile tuturor generalilor care pe vremea cand au fost in activitate nu au facut altceva decat sa obtina fotolii cat mai caldute fara a propune sau realiza ceva constructiv pt. trupa.Cred ca ne-am saturat de frustratii intarziati pana peste cap.Daca urmariti toate comentariile si toate postarile de pe toate grupurile de asociatii,unde tot ei sau ales sefi sau reprezentanti ai rezervistilor,o sa ajungeti la concluzia ca tot ce fac este sa le fie din nou bine tot lor.EI IN CONTINUARE AU IMPRESIA CA GRADELE DAU INTELEPCIUNEA SI JUDECATA.Dar nu este asa.Sunt oameni cu grade mult mai mici care au capabilitatea de a gandi si de a exprima mult mai bine decat ei.Sanatate multa tuturor.

Artileristul spunea...

@Viorel
Eu m-as cam gandi ca CCr a pus termenul asa lung la ordinul cuiva.......da nu, nu are cu sa fie la ordinul psd-ului.........Doamne ce gradina mare mai ai

Flik spunea...

Am onoarea sa te salut.De data astapentru ce ai argumentat jos pălăria.

Viorel spunea...

Artileristul. Sunt 3 variente.
- CCR a stability data în funcți de programul lor [dar de ce nu au stabilit o dată atât de scurtă (și totuși lungă în cazul acesta) și la dosarele aflate în fază de raport pe OUG nr. 59 și 114 ?];
- La indicația cuiva cum afirmi tu ca să fie după alegeri mergând pe idea fie ce o fi (ies sau nu ies / președinte / partidul cu + la parlamentari);
- La indicația cuiva, ca apoi chipurile să solicite prin punctul de vedere adresat de CCR (Guvernului, președintelui Senatului și CD) și trimis acesteia scurtarea timpului de soluționare pentru a demonstra că s-au zbătut pentru rezolvarea situației militarilor.
Notă: Dacă cele afirmate de către domnul CM aseară la orele 23:23 sunt reale, atunci se adeverește pct. 3. Îmi întăresc această afirmație și pe cele spuse de către domnul Budăi precum că vor rezolva. Nu vor aștepta să treacă timpumpul până după alegeri. Săptămâna viitoare sau cel târziu în maxim 10 zile CCR cred că va da verdictul pe contestație. Să nu ne-o tragă domnul președinte având în vedere că cele expuse sunt realizate de PSD.

Andrei55 spunea...

Domnul Budai are perfecta dreptate. PSD are 10 voturi de la mine si familia extinsa. Persiflarile in ceea ce il priveste nu isi au rostul. Este un om serios si tebuie sa recunosc ca si PSD este mai serios decat PNL, iar pentru domnul Pop de Ploiesti prefer un moldav destoinic decat un oltean parsiv.

Pop de Ploiesti spunea...

Bre Ioane...bade , armate e pe ierarhii bre , oare unde ai lucrat matale , nu-ti place ierarhia mars din armata ,asta e armata , nu ca as fi vreun general.A...ca vezi pe la tv gen CNN generali care gred ca o babuta au doborat un elicopter cu-n borcan de gem ..musai ucrainian ...aia sunt papagali..nu o sa vezi p-aici..ca au euroii lui Soross...

Ovidiu spunea...

CCR s-a apucat de treaba. Poate nu amana solutia, sa vedem cum stam...
https://scontent.fcnd1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/466045036_122186605538217238_2843067715049978618_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=Hr5mX16CfQ4Q7kNvgFOcnJO&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fcnd1-1.fna&_nc_gid=AvrxwuyqjlBCAMComykHnLg&oh=00_AYBtn73aC-FebTAlJPx0VpF4dT1Uda7s0qWK0louSfBvZA&oe=67368626

Mihai67 spunea...

O mai spun o dată: Deșteptul promite și prostul trage nădejde...Să mergem în poarta lor și să ne batem pentru drepturile noastre. Să mergem la vot și să îi ardem așa cum nu își închipuie, cu toți membrii familiilor noastre! Ne-au luat de proști de prea multă vreme. Oameni fără școală au ajuns să facă politicile de apărare ale țării și să se ocupe de securitatea țării între două agape și o vizită la amante! Chiar atât de rău am ajuns încât să își bată joc de noi toți tâmpiții? Până când?

Pensionar MAI august 2017 spunea...

Acum sa vedem cât de convingător va fi Senatul. Punctul lor de vedere cred ca va conta f mult. Dl. Fenechiu ar trebui sa se pregătească f bine si sa vina cu argumente clare, inclusiv cu probe ( decizii de pensionare, mai vechi și de anul acesta sau din 2023, de la diverși pensionari cu funcții diferite, de la general la plutonier), ca să poata demonstra ca este aceiași inechitate ca in sistemul public de pensii, pana la apariția lg 360.

Mario spunea...

D-le Claudiu Marin , sunteti amabil sa ne dati mai multe amanunte referitoare la postarea dvs, din 9 noiembrie 2024 de la ora 23:23....Va multumesc.

SorinP spunea...

...ambele partide îsi arunca pisica moarta în ograda celuilalt, rusine sa va fie! 🤢 https://www.facebook.com/100064185577666/posts/954527650030079/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

Pensionar MAI august 2017 spunea...

Și ar mai trebui demonstrat ca impactul bugetar din actualizarea soldei de grad ar fi inexistent aproape, deoarece au intervenit indexarile care substituie practic actualizarea

Claudiu Marin spunea...

@Mario
Este o informație care va fi confirmata în următoarele 2 zile. Se lucrează pentru dezamosarea " lebedei negre" lansate electoral.

Mario spunea...

D-le Claudiu Marin , va multumesc pentru raspuns si... pentru ca ne dati sperante...O duminica frumoasa va doresc.

SorinP spunea...

Curaj! https://campaniamea.declic.ro/petitions/nu-distrugeti-pensiile-militare-eliminati-inechitatile-in-randul-militarilor-rezervisti?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR36Y-ByvVH-MNTmj9bzrtwUCoL6zJg3HjPiA3KXiaFhrKPI_6zPKMgg9Wc_aem_cP2eARiFSSitBNnN-BNc-A

Claudiu Marin spunea...

@Pensionar MAI
Obiectiunile vizand impactul financiar, actualizarea la nivelul soldelor activilor și neștiință socotitorilor din CPS-uri sa facă actualizarea în 30 de zile nu intra în competentele constitutionale date Avocatului Poporului sa le exercite. AP apară drepturile persoanelor fizice nu abuzurile și lenea instituțiilor statului
Singura obiecție care are legătură cu competentele AP este cea privind eliminarea actualizarii pentru demnitari
Celelalte 3 sunt de competenta președintelui, Guvernului, , deputatilor și senatorilor.

Viorel spunea...

Ovidiu. Asta este atribuțiunea lor când este vorba de o contestare la CCR. Dacă, contestarea era adresată de către o CAp., CCR solicita punctul de vedere Guvernului, președintelui Senatului, CD și Avocatului Poporului (nu este cazul la AP pentru că dânsa a contestat).

csej spunea...

Ne-au tras-o si e cazul să nu le rămânem datori.Cum?Pe unde îi intalnim"dispari javră ordinara".PSD se face frate cu dracul.PNL adio dar raman cu tine.AUR nu respinge o bucată de cașcaval.UDMR mai vrea încă odată.USR ne-au copt-o.
Votăm pe oricine dar nu partidele parlamentare in prezent.

fs spunea...

Bună ziua, ar trebui să fim foarte atenți la jocul politicienilor care încearcă să ne dezbine pe toți rezerviștii unii împotriva altora, ca unii sunt mai militari decât alții. Când suntem în rezervă toți, militari, polițiști, polițiști de penitenciare sau cei din servicii avem aceleași obligații până suntem trecuți în retragere. Să fim realiști ca foarte mulți din rezerviștii militari cu o carieră de zeci de ani în spate, indiferent unde au activat, am urmat liceul militar și școlile militare din MApN. Eu sunt rezervist care mi-am desfășurat activitatea doar în MApN, dar nu am văzut pe nimeni din cei activi cu responsabilități din minister să promoveze politici pentru îmbunătățirea calității vieții atât a celor activi, cât și celor în rezervă sau retragere. Spun unii colegi ca cei din MAI, penitenciare sau servicii au venituri mai mari (salarii sau pensii) decât noi cei din MApN, așa este pentru că unii au sindicate care le apără drepturile iar alții contează mai mult pentru politicieni decât militarii. Când ești militar activ și la structura financiară ai un Gl Jianu care preferă să returneze banii neutilizați la bugetul statului, decât să plătească drepturile militarilor sau să promoveze politici pentru actualizarea pensiilor militare, este evident că militarii au venituri mai mici. Domnul Dorobanțu de la penitenciare sau dl Zelca de la poliție au luptat mai mult pentru pensiile militare decât asociațiile de rezerviști ale cadrelor provenite din MApN, dar nu din vina membrilor ci din cauza slugărniciei președinților de asociații față de conducerea ministerului, care vor să aibă unele beneficii sau să fie băgați în seamă și după ce trec în rezervă. Ce să mai vorbim de șeful SMAp, care la întâlnirea cu rezerviștii spunea că nu este un moment favorabil pentru modificarea legii pensiilor militare și in calitate de militarul cu cel mai mare grad și funcție nu a făcut nimic pentru colegii lui aflați în rezervă sau retragere, ca de altfel nici cei dinaintea lui. Să fim corecți, toți din SNAOPSN avem privațiuni și restrângerea exercițiului unor drepturi și libertăți, cum este prevăzut în Constituție și trebuie să beneficiem de aceleași drepturi. Suntem cel mult 200 de mii de rezerviști și vedeți bine că nu contăm pentru politicieni sau societatea civilă, dacă mai suntem și dezbinați, cu atât mai mult vom fi dați la o parte. Asociațiile de rezerviști să boicoteze toate
activitățile MApN sau MAI până când aceste instituții vor respecta cu adevărat rezerviștii, dar vor fi de acord să renunțe la toate beneficiile pe care asociațiile de utilitate publică le primesc de la cele două ministere? Vom vedea. Vă urez sănătate tuturor.

Artileristu.... spunea...

@Viorel
Eu nu cred ca e chiar asa alambicat.....pur si simplu psd-ul n-a vrut sa-i faca pnl-ului rost de niste voturi in plus si nici sa fie el injurat asa ca a scos castanele fierbinti cu mana botosanencei (prea mult Botosani in toata afacerea asta). Cat despre voturile pierdute ...o parte dintre ele se vor duce la fratele mai mic al psd-ului, aur...deci sunt pe castig.

BONIFATIE spunea...

Da, domnule moderator, ați punctat corect la postarea mea, la fel ca și la aceasta privitor la limitele competenței Av.Pop. Observ că unii deviază de la subiectul problemei de azi și îl duc în derizoriu. Manipulanții de serviciu. Subscriu ideii de unitate și prezență în Piața Victoriei. 👍

akord spunea...

semnat !
@Sorin P
🫡
Inteleg incurajarea dar nu a fost necesar nici un fel de curaj.De ce ar fi?

https://campaniamea.declic.ro/petitions/nu-distrugeti-pensiile-militare-eliminati-inechitatile-in-randul-militarilor-rezervisti?source=rawlink&utm_source=rawlink&share=79ee471f-00ec-455f-8e61-6c8c914cae9f

Claudiu Marin spunea...

Ambasadorii CPS-urilor pe grupurile de socializare ale rezervistilor repeta cu obstinație, sa înțeleagă toți cei care nu pricep legislatie:
1. Era mai buna actualizarea doar a soldei de grad.
2. Sariti proștilor, ca noua lege a eliminat plafonul la venitul net, piesa de rezistenta în ciorna furnizata de finantistii și juriștii din sistem ...pentru Weber.
Dacă martafoii din sistem nu inteleg ca noua lege nu a eliminat plafonul net din art. 60 ci actualizarea cu indicele preturilor de consum, nu poți sa-i lămurești nici pe ambasadorii lor printre noi ca actualizarea ori de cate ori se măresc soldele activelor nu se face cu indicele preturilor de consum. De aceea s-a introdus în Art. 59 ^1 expresia prin excepție de la art. 69. De altfel, obiectia Jianu-Wwber nici nu citează corect textul din Forma adoptata de Senat .
Jalnica prestație, care trebuie ținută minte!

akord spunea...

mamaa curg semnaturile in draci....am convins si pe cei aflati in vizita in amerlocia sa semneze.Nici n-a fost greu

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Așa se întâmplă când termini (fosta) Școala Militară de Of. Activi „Nicolae Bălcescu” Arma Intendență / Specialitatea militară Finanțe cu media 6,00-7,00 după care datorită pilelor ajungi pe funcții de Col. / Gl. sau pleci din altă armă și în 4-6 luni te vopsești Finanțist la Chitila.

SorinP spunea...

ak75_pi* pe ei... multumesc! Dc curaj? Fiindca visele noastre pot deveni realitate daca avem TOTI curajul sa le urmam.. 👌

Petrut spunea...

Buna ziua , as dori sa linistesc pe deplin dar pe deplin !! toti colegii pensionari militari sa fie increzatori ca CCR -ul va fi responsabil in decizii/recomandari caci altfel nu se poate -aceea este menirea dansilor . Atat timp cat Camera Deputatilor cat si Senatul Romaniei au hotarat ce au hotarat Deputatii si Senatorii fiind acolo din vointa romanilor si exprimand vointa romanilor pentru romanii ce i-au ales ,nu pot fi neglijati nici chiar de CCR care are o misiune nobila dar care sant NUMITI si nu alesi . In plus faptul este de luat foarte in serios in seama caci daca se va ajunge ipotetic la un verdict negativ, cu generarea de sentimente negative asupra dansilo dar si a celor ce i-au ales acolo va avea un impact devastator cu consecinte cognitive nebanuit de neprietenoase si provocatoare de sentimente negative la adresa CCR si a celor ce i-au numit acolo in primul rand a pensionarilor sistemului de aparare si siguranta nationala ce reprezinta un insemnat contingent de rezervisti Apti Serviciu Militar inca cat si asupra componentei active din aceasta structura ce va deveni mai devreme sau mai tarziu componenta a rezervei armate ,inca apta serviciu militar si-si vede perspectiva in mana unora ce ii dispretuiesc procedand astfel. CCR-ul este de laudat cand emite decizii pertinente si legale dar perspectiva anularii vointei Camerei Deputatilor si Senatului Romaniei ce sant factori supremi de decizii cred eu si poate nu sant singurul ,da loc la pareri si sentimente ca se minimalizeaza importanta si destinatia celor doua Camere . S-ar putea intelege ca CCR -ul poate inlocui deciziile Camerelor ce au actionat legal . Sa nu uitam ca ceea ce avem noi mai important Constiutia Romaniei a fost conceputa de Camerele Parlamentare ale romanilor . Sant convins ca si membrii CCR au membri de familie ,vecini ,cunostiinte pansionari militari sau asimilati care vor fi cinstiti cu dansii si le vor impartasi parerile dansilor in cazul unei respingeri a Legii ce o asteptam de multi multi ani! Ma intreb la sfarsitul mesajului meu :oare Camera Deputatilor si Senatul nu emite legi constitutionale caci acolo exista specialisti si experti in asa ceva ?

akord spunea...

Ioan spunea...10 noiembrie 2024 la 13:00
probabil ca inteligenta dumitale fiind "mai inteligenta" decat a celorlaiti nu te-a lasat sa ajungi prea sus
Oricum m-a amuzat zicerea "inteligenta" cu "capabilitatea" Uite eu n-am avut capacitatea sa ajung atat de sus,dar dumneata avand "capabilitatea" esti de inteles
Offff ce le mai place unora sa faca parada de cuvinte.Au impresia ca arata inteligenta si reusesc sa arate doar ridicolul in care se afla
Hai sa vorbim "romgleza" ca merge la afoni

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cei care cer doar solda de grad sunt bătuții cu capul de gard, dar sa-si faca si cate o frectie la crețele pielițe sa abibă orgasme si pentru soldele de functie, si daca le-or sta in gat nu au decat sa le treacă de urât!

Vasile Anghel spunea...

A vota cu Simion echivalează cu a nu vota.Simion merită să fie votat dar nu poate ajunge președinte .Cum nici Ciolacu fără Simion în turul 2 nu ajunge președinte.La parlamentare AUR trebuie votat dacă PSD-PNLnu corectează inechitățile pensionarilor militari.Ciucă și Ciolacu vor fi departajați cu voturi puține iar voturile noastre sunt consistente..

xmax spunea...

....mare atenție cu acest termen 17 decembrie 2024!!!!
....pe surse se tot spune CORECTARE LEGISLATIVĂ TEMPORARĂ....Serios???
Mai nou la ÎNGHEȚAREA PENSIILOR așa se spune????

Păi atunci hai să zicem DISPOZITIV TEHNOLOGIC DE SCRIERE în loc de CREION.
Nu???

Cine sa gîndit că acest AVC va ataca la CCR legea cu pricina? Cu toate că știam cu toții că acest AVC este calificat pentru a ataca la CCR!!!

Deci azi cred că nu mai e loc de negoț!!!! Parul e singura soluție și aplicarea corecțiilor așa cum a făcut VLAD ȚEPEȘ!!!! Cu acești batjocoritori ai neamului românesc altfel nu se poate!

akord spunea...

@Petrut
Am rezistat sa citesc doar inceputul la ce ai scris.Si pentru ca eu atata pot,ce zici: daca n-ai dreptate sari tu cu banu'???......sau te executam silit?😁😂

giuly spunea...

Tuta poporului a contestat la CCR PLX 540 ( forma legii din Camera Deputatilor) care difera de forma finala adoptata de Senat L 552 si care este trimisa la promulgat. CCR -ul ce judeca ?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Petruț ne-a incantat bine cu acea opinie si referire la CCR, de s-ar săvârși mai repede!

raul spunea...

1.fs -ul are dreptate!
2.O sa ridic iar o problema pe care am mai amintit-o reritoare la calitatea vietii noastre de pensionari,poate or pricepe si tradatorii nostri de finantisti ,care vremelnic din cauza slugarniciei lor ,pt interese meschine si obscure ,ne vand pe noi ,camarazii si fratii lor!
Bai tradatorilor ,bai...,care acum credeti ca veti iesi la pensii cu indjde mii de lei ,sa va arat cum va fi viitorul vostru ,care acum e prezentul nostru ,din cauza opunerii voastre la niste legi reparatorii!Azi saracim noi ,dar peste ani veti saraci si voi ,nemernicilor!
O sa dau un exemplu,personal cu ce s-a intamplat referitor la veniturile mele si cum m-a respectat statul roman pe mine ,de cand onor la MApN si la DGFA sunt numai oameni de bine si de-ai nostri!
2013 salariul mediu net ,1579 pensia mea ,1497
2014 1697, 1563
2015 1859 1631
2016 2046 1717 apoi 1901
2017 2338 2630 cu L223 si indexari
2018 2642 2675
2019 2986 2707
2020 3217 2823
2021 3416 2823 ne-a pus-o Citu
2022 3801 2891
2023 4584 3172
2024 Dumnezeu cu mila!
Ce concluzie tragem dragi camarazi pensionati inainte de 2017 ,?Ca ne-a crescut nivelul de trai de nu mai putem de grasi ce suntem!Datele SMN sunt de la INS!L-am luat ca referinta pt ca arata aproximativ cat a crescut economia si Romania pe ansamblu si cat,prin procente se poate calcula , ne mai da si noua statul ceva !Sa traim !Sunt cifre mici nu ????Sa nu sa bucure cei mentionati mai sus ca au in dreptul lor pe cupon ,cifre mari ,pt ca in 10 ani ,CU LEGILE VOASTRE ,nemernicilor,VETI FI LA FEL DE SARACI CA NOI!Rusine!
Dragilor .trageti ce concluzii vreti voi!

RD spunea...

CCR va judeca ce va dori ca la OUG59 ca sa fie bine, sa nu fie rau. In realitate nu va judeca nimic, va scrie ce va dori si dupa ultimele (multe) decizii ele au fost impotriva pensionarilor militari.

stefan tst spunea...

Pentru d-nii Ifrim si V. Anghel ,departe de mine gandul de a va vorbi de rau ,dinpotriva apreciez faptul ca prin mijloace sindicale legale ati avut posibilitatea de a sustine si revendicarile rezervistilor mapn .Ai nostri mari conducatori au ramas si in rezerva tot cum au fost in activitate ,fara empatie pentru cei multi , dornici sa conduca indiferent ce , sa stie lumea . Am subliniat inclusiv necesitatea de a fi cat mai uniti , sa vorbim aceeasi limba , cu acelasi scop . Pentru militarii activi este mai greu sa inteleaga prin ce trec ,,batranii '' ,ne considera o frana in evolutia salarizarii lor (vezi atentionarea facuta de usr in plenul senatului ) . Conducerea militara a noastra se bazeaza pe supunere totala fata de politic , cel care le poate arunca un os frumos la terminarea mandatelor . Atitudinea aroganta si cinica manifestata de rezervisti nu este de acum ,dureaza de multi ani , dar acum se apropie sfarsitul si pentru ei . Vreti sa stea in varful patului fara sa dea ordine , cine ii angajeaza in mediul privat ? Eu am lucrat peste 15 ani si stiu ce vorbesc . Cu scuzele de rigoare ,va doresc o seara linistita tuturor .

Artileristul spunea...

Ceva mai tarziu dar totusi.....La multi ani celor care au slujit cu drag arma artilerie "Salve si mii de bombe"

Marcell spunea...

@Petrut
Ori nu trăiți în țară și scrieți de undeva din afară, de multi ani plecat fiind, ori sunteți de o naivitate...de ccr fiind vorba. Distractiv comentariul dv, pentru mine, cel puțin.

Claudiu Marin spunea...

@tatarush
Erai al doile sau al treilea care a mai postat linckul cu doamna Pauliuc . O felicit pentru ce a facut alaturi de Fenechiu in initierea proiectului si pentru ca, in final, a rezistat insistentelor celor care aveau fir deschis spre dansa de a repeta si in Art. II sintagma " prin exceptie de la art. 60. Acolo chiar se referea la eliminarea plafonului net, asa cum au si rercunoscut si sindicalistii propunatori ca doreau.
Oricum, actiunea parlamentarilor liberali a fost, asa cum am mai repetat, peste capul institutiilor militare care gestioneaza pensiile militare si, in frunte cu ostasul de pe stalpi, ne-a ostracizat, timp de 7 ani.