Un produs Blogger.

joi, octombrie 10, 2024

Multumim Ancai Alexandrescu pentru sprijinul acordat rezervistilor militari umiliti de 7 ani

123 comments


Cine vrea sa revada emisiunea din data de 09 10 2024, Culisele statului paralel, difuzata pe Realitatea Tv:

 https://emisiuni.realitatea.net/844_2024_10_09_21_58_00.mp4

https://emisiuni.realitatea.net/844_2024_10_09_22_58_00.mp4-intereventia dopamnei GG



Precizare pentru doamna col(r) Georgeta Gheorghe

În noul dvs. rol de formator de opinie este bine sa cântăriți cu atentie cuvintele pe care le lansați în spațiul public. Altfel, va decredibilizati precum alți gălăgioși lideri ai rezervistilor.

Indexarea suplimentară din anul 2023, peste cea legala de 5,1%, prevazuta in art. 59, nu este discriminatorie dacă ea s-a aplicat numai pensiilor mici.

A fost o dispoziție care a avut rolul de a mai reduce nițel  din decalajul dintre pensiile militare mari și cele mici.

123 de comentarii:

Cătălin spunea...

ANCA ALEXANDRESCU ESTE SINGURA DIN TELEVIZIUNE CARE SE LUPTA PENTRU ADEVAR IAR DE DATA ACEASTA PENTRU ADEVARUL PRIVIND PENSIILE MILITARE SI UMILINȚA LA CARE SUNT SUPUȘI PENSIONARII MILITARI PENSIONAȚI ANTERIOR ANULUI 2018. MULTUMIM ANCA!

Alkan spunea...

Mulțumiri! Așteptăm rezultate.

RD spunea...

Dacă presei române îi păsa de pensionarii militari nu se ajungea la atâția ani de pensii militare neactualizate!! Dar ura și prostia lor... Au contribuit la încurajarea situației pensiilor militare!

magda spunea...

Bine regizata interventia cu scrisorica Olgutei...i-a luat ceva timp sa o crie.Eu nu cred ca Liviu Dragnea indraznea sa ii spuna Olgutei ce sa faca cu militarii...nu cred si nici voi nu credeti asta.Chestia aia ca Olguta se pricepe cel mai bine la militarie cred ca se referea doar la colonei ..in rest ,de ceilalti ofiteri si subofiteri nici nu s-a atins..DE vreo 7 ani chiar ..timp in care au urmat alte olgute si tutuieni pe la ministere..Pai daca Liviu Dragnea este cel care a indemnat( nu instigat) pe Olguta..Domnule Claudiu Marin aveti idee cine il consilia atunci pe Dragnea?
Sa fi fost Ancuta?..Si acum ,ne imbujoram si plangem cu lacrimi de... pe umerii rezervistilor...Demersul actual este laudabil dar istoria nu poate fi mistificata pentru generatiile noastre...Chiar ar fi o toamna minunata daca proiectul lui Ciuca va trece..cel cu actualizare grad si functie ...sa ne intelegem..PS...se aude ca ar mai fi cel putin o emisiune in care ar fi invitati si lideri de sindicate sau asociatii..pai,atunci s-a daramat sandramaua..acesti lideri sunt pregatiti la fel de bine ca nenea acela de la SRI prezent in studio aseara si care batea campii cu o lege din 1995..
Georgeta a conchis exceptional aseara...Ba,de ce platim angajatii din ministere,case sectoriale? Nu sa se ocupe de noi...cum adica sa consultam asociatiile de rezervisti..Un joc electoral cu consecinte triste pentru rezervisti.Doamne Ajuta tuturor.

Liviutatarush spunea...

Emisiunea fara reclame https://www.youtube.com/watch?v=IBsP2h4vBAE

VALYCA2010 spunea...

Stimă multă pt.d-mna Anca Alexandrescu și toți cei din platou,inclusiv d-mna Georgeta Gheorghe, a fost tare cu amenințarea de la sfârșit când a zic că dă de pământ cu aceste 2 partide PSD și PNL dacă nu rezolvă problema militarilor,să vedem de luni ce rotițe se mai mișcă!

Luc 3 spunea...

Așa cum a promis,acum vreo lună, a făcut emisiunea referitoare la inechitățile din sistemul de pensii militare!Felicitări pentru această emisiune,care a atins exact problemele pe are le avem!!! Mulțumim și tuturor din platou care ne-au susținut și au arătat adevărul despre "atacul" împotriva noastră,chiar din rândul celor care ne conduc!Vom vedea ce vor face în continuare factorii decidenți în această problemă!

Alexandru spunea...

Da, am urmărit, doamna merge unsă ca șefă peste toate asociațiile militare. Cu încă un plus de informație despre subiect, ar face treabă muuuult mai bună decât mulți foști colonei și generali. Ăia sunt cocoși și se dau inteligenții galaxiei doar în activitate, în civilie se transformă în altceva. Lucruri mai importante de reținut ar fi că primii și cei mai înverșunați dușmani, dar dușmani pe bune, la propriu, ai pensionarilor militari sunt tot niște colonei și generali din MAN și MAI iar a doua mare problema ar fi lipsa unității pensionarilor militari, prea multe asociații cu obiective uneori diferite. A treia problema, politicul, care ne duce cu zăhărelul, ar putea fi depășită mai ușor dacă nu ar exista primele două. În rest, să fim sănătoși! Că de optimism nu prea e cazul.

Vali spunea...

Bravo doamnei Anca Alexandrescu si doamnei col.(r.) Georgeta Gheorghe pentru emisiunea de aseara !!! Este deosebit de trist cum MApN isi bate joc de ani de zile de rezervistii militari prin gheneralii basinosi, puturosi si burtosi care pun botul la naparcile din politica.Sa vedem daca proiectul va fi semnat si de catre PSD asa cum au promis in emisiunea de aseara Guran si Budai.
O tot dadeau cu impactul financiar, pai bai desteptilor cand ati recalculat pensiile la 3.800.000 de civili ati avut bani ????? Dar pt 200.000 de militari nu sunt bani !!! De 7 ani pensiile militare sunt inghetate in timp ce indexarile cu rata inflatiei nu au fost sau s au acordat in bataie de joc 1,5 %, 2,5% , 7,5% fata de civili care au primit si majorari si indexari babane ! Ce e asta ? Daca nu ...DISCRIMINARE ??? Acea ordonanta prin care au fost inghetate pensiile militare este profund anticonstitutionala si trebuie eliminata imediat.Nicaieri in lume statul nu se sterge la fund cu rezervistii militari.

maiag spunea...

SA AVEM RABDARE.politica e o curva.faptele vorbesc.pnl poate urgenta deoarece comisia buget finante e a lor

Valentin spunea...

Am onoarea sa va salut, stimați colegi domnule Moderator după cum a ți văzut aseară în intervenția doamnei Colonel Gheorghe in care aceasta a spus că OUG 59 din 2017 a creat o grămadă de problema in urma plafonarii si de aceea doamfie pe același prna Colonel a sugerat că OUG 59ar trebui abrogată deoarece unii dintre noi am trecut în rezervă cu drept de pensie de 58,5 la sută alții cu 85 la sută și alții cu 100 la sută .Stimați colegi daca dorim echitate toată suflarea militară trebuie sa fie pe același plafon de 100 la sută iar noua celor trecuți în rezervă începând cu 2018 sa ni se acorde drepturile pentru care plătim impozit degeaba până la nivelul de 100 la sută așa cum a subliniat și d na Colonel Gheorghe.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

GENIALA DOAMNA, ALEXANDRESCU, O EXCEPTIONALA MODERATOARE, a lasat in urma un alai de moderatori, fiind la ora actuala cea mai stralucitor de buna realizatoare tv, si va intra in istoria mass media ca singura persoana ca a reusit sa invinga un blestemat de sistem mafiot, paraditor si sabotor la pensiile militare, atat din politica cat si din intregul sistem de aparare, ordine publica si sguranta nationala! S-o omagiem cuviincios si cu incomensurabila recunostinta pe Dna Alexandrescu, alaturandu-i de domnia sa si pe distinsii colaboratori luptatori, care au sustinut-o in acest demers la modul magistral si vehement, impreuna facand cat zece guverne romanesti luate impreuna, si nu gresesc cand afirm asta! Multumiri, respect profund si sa va dea Dumnezeu sanatate si viata lunga tuturor celor care ati luptat si luptati pentru noi, vrandu-ne binele si rezolovarea rapida si foarte buna a tuturor problkemelor grave de la pensiile militare! Doamne, ajuta!

micutzul spunea...

Magda
Ți-ai pus problema că Dragnea a ajuns la pușcărie pentru că dorea să rezolve pensiile militare ceea ce însemna în ani de zile miliarde de euro pe tehnică de kkt?
Oare de ce parchetul militar nu se autosesizează cu privire la actele săvârșite de DRU și alte direcții din MApN care prin masurile lor din 2010 până acum au destabilizat armata?

SorinP spunea...

Mulțumim d-nei col(r) Georgeta Gheorghe și d-nei Anca Alexandrescu!

Rezervistul spunea...

RD.....Nu te ambala sa critici pe toți din presă.... Există poate 1%....care prin acțiunile lor țin cu armata și cu tot ceea ce reprezintă ea pt Romania..Cel mai bun exemplu este d na Anca Alexandrescu...Nu se dezice de tatăl ei d zeu să-l odihnească...care la fel se lupta in presă ... cât putea și el cu caracatița apărută după revoluție ...una din tentacule fiind preș PNL Stoica care invidios a spus...De ce să ia numai militarii pensii de serviciu... Ia să pun eu umărul.. să luăm și noi pensii de serviciu...ca magistrații...procurorii, judecătorii...

Constantin spunea...

@Magda. N-ați văzut cât de"bine" se ocupă cei din ministere și casele sectoriale de noi,se ocupă atât de "bine" încât ne paradesc pensiile militare. Mai bine fără ei. Să ne proiectăm noi,asociatiile de pensionari militari modul cum trebuie să arate legile care ne guvernează pensiile militare,că o facem mai bine si în interesul nostru. Casele sectoriale să treacă numai la punerea în practică a acestor legi.

Margarit Fernand spunea...

Intr-adevăr cele două doamne merită tot respectul, dar emisiunea nu va avea nici un impact asupra politicienilor și nu se va rezolva nimic. Dl. Guran a spus clar că dacă nu se rezolvă înainte de alegeri proiectul va rămâne ca și celelalte ”la sertar”, iar înainte de alegeri nu prea mai are cum să se rezolve, s-au stabilit niște termene și se vor respecta sau se vor amâna, deci exclus ca legea să inre în vigoare la 1 decembrie!!!

Elisav spunea...

Este un pas înainte. Mai sunt însă mulți pași de făcut.

Alkan spunea...

Am primit 100 de lei în plus la pensia pe luna octombrie dupa ridicarea plafonului neimpozabil la 3000 de lei cu contribuția și a doamnei Anca Alexandrescu.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Adineaori, Marcel Ciolacu a declarat sa avem rabdare ca se poate veni cu un proiect mult mai bun, corect si concret, bla, bla bla! Dle Ciordacu, eu va inteleg suferinta si disperarea ca vreti iar o amanare la pastele cailor, ca sa ne ingropati de vii, dar pot jura ca nu va mai merge de acum incolo, pentru ca prea v-au calarit toata mass media si societatea, asa ca urgentati proiectul si, pa si pu la gara cu amanarile voastre criminale! Ne-am saturat de promisiuni, amanari, neseriozitate si intentia de a nu se mai face nimnic!

Rezervistul spunea...

Ma sunat un fost coleg care a ieșit în 2018....A intrat malaiu' la el la CEC Bank... fără dif de impozit de la 2000 la 3000... Deoarece este plafonat la OUG ul 59...nu ia nici măcar 100 lei in plus la pensie...

Cătălin spunea...

DACA NICI ACUM SEFII ASOCIATIILOR DE PENSIONARI NU VOR APASA "PEDALA DE ACCELERATIE" CU TERMENE SCURTE PANA LA SCHIMBAREA ACTUALEI CONFIGURATII PARLAMENTARE SAU EVENTUAL CU APROBAREA UNUI OUG SAU PRIN VARIANTA URGENTATII IN PARLAMENT, ATUNCI INSEAMNA CA TREBUIE SA-SI DE DEMISIA FIN FTUNTEA ASOCIATIILOR SI DATORITA FAPTULUI VA DE LA OPREA INCOACE, NU AU NICIO REALIZARE NOTABILA.

Dodo spunea...

@ Alkan. Sunteți pensionat înainte de 2018?

Ioan spunea...

Corect asa este.Nu se vede 100 de lei.Eu am iesit in 2020,pensia la fel ca luna trcuta.

Liviu spunea...

30.11.2016 ieșit la pensie. Am încasat 100 lei în plus.

Ioan spunea...

Stati sa vedeti marsavie,cei iesiti dupa 2018 nu o sa primeasca in plus nici macar 100 aia de lei rezultata din ridicarea plafonului de impozitare.Acum mi-a intrat pensia pe aceasta luna in acelasi cuantum ca si luna trecuta.Asta da magarie.

Brenda spunea...

Va dați seama ce îi fi spus OLGUTA lui CIOLACU ,dacă a scris la
televiziunea

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

La BCR au intrat pensiile acum cca 1/2 ora! Tot 1.593 lei blestemati! Dlor Ciolacu si Ciucă, va invit sa traiti 1 luna din ei, si sa aveti si bolile mele ca sa cumparati si medicamentele care nu sunt compensate cum va laudati domniile voatre, daca esti din provincie si dr de familie refuza sa faca contract cu MApN, din cauza birocratismului stufos si greoi!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Rezervist, vorbeste cu banca sa-ti introduca pe telefon aplicatia care te anunta exact cand vine pensia: Azi, in secunda in care voiam sa intru in aplicatie mi-a venit in paralel si mesaj ca a intrat pensia si simultan a aparut si bulina rosie pe dreptunghiul albastru al aplicatiei, semn ca daca intru in ea cu codul cifrat gasesc pensia intrata. Asta poate s-o faca oricine, si cam 5 lei platesc anual pentru aplicatie, dar stiu mereu ce si cat am pe card in orice secunda intrand in aplicatia BCR. Nu dureaza la Banca mai mult de 5 minute sa instaleze aplicatia, eu avand-o deja de cativa ani buni. Soro @Brenda, roaga nepotul sa te ajute sa instalezi aplicatia pe telefon, daca doresti asa ceva! Sanatate iti doresc, cat si @Rezervistului!

RD spunea...

Ciolacu vrea în continuare altceva, deci nu actualizarea soldei de grad și de funcție. Probabil cel cu solda de grad scos din cuantumul pensiei și adăugat ca indemnizație! Incredibil! E bine să trimitem mesaje la PNL să nu cedeze și să fie actualizate ambele, solda de grad și de funcție.

Marcel Ciolacu a subliniat că proiectul a fost realizat în colaborare cu Ministerul Apărării, Ministerul Muncii și reprezentanți ai Ministerului de Interne.

Proiectul a fost lucrat împreună cu cei de la Ministerul Apărării, Ministerul Muncii și Ministerul de Interne. Nu am nicio problemă cu proiectul actual depus de Partidul Național Liberal. Dacă va fi nevoie, Partidul Social Democrat îl va susține. Totuși, cred că putem veni cu o variantă mult mai coerentă, care să respecte realitățile și pe cei care au muncit și au ieșit la pensie, a declarat Ciolacu.

www gandul.ro/actualitate/marcel-ciolacu-despre-proiectul-privind-pensiile-militare-romania-asteapta-de-la-noi-responsabilitate-nu-un-concurs-de-propuneri-populiste-20325681/

Viorel nici la cei iesiti in 2019 nu aintrat diferenta de impozit de 100 lei spunea...

Nici la cei ieșiți în 2019 nu a întrat diferenta de la impozit de 100 lei

marian selaru spunea...

pe unde merg aud doar cuvinte de lauda la adresa doamnei Anca Alexandrescu ! Stimata Doamna , vrem sa fiti presedintele Romaniei !

Artileristu.... spunea...

Domnilor ,stiu ca n-are nici o legatura cu ce se discuta aici, dar nu ar fi trebuit sa primim amarata aia de 100 de lei de luna aceasta?
Intreb asta pentru ca tocmai ce mi-a intrat pensia pe card si e fix identica si la fel cu luna trecuta. Imi scapa mie ceva?

Constantin spunea...

@Cătălin Am înțeles că oug nu se poate deoarece există un proiect de lege în dezbatere în parlament pe aceeași temă. Rămâne soluția cu urgentarea.

Semaca spunea...

Și la mine s-a virat pensia, mărire zero lei. Pensionat 2019

RD spunea...

Cei care sunt cu pensia plafonată nu va primi 100 lei. Poate cineva să mă corecteze..

Ioan spunea...

Au reusit din nou sa ne imparta in doua categorii,cei iesiti inainte de 2017 si cei iesiti dupa 2017.Daca pentru 100 de lei au facut asta ,nici nu vreau sa ma gandesc ce proiect de lege pt. actualizarea pensiilor militare o sa iasa din mana lor.Nici nu vreau sa imi imaginez cum o sa arate normele de aplicare.Va dati seama ce economii o sa faca daca scot vreo lege de actualizare?Va dati seama cum o sa ne scoata ochii ca "V-am facut lege de actualizare",chiar daca o sa fim impartiti in doua cete,din punctul lor de vedere "in smintiti si in misei"?Si noi vrem sa rezolvam inechitatile?Cum le rezolvam?Sa dam la unii si la altii nu?Sa intretinem starea de nemultumire intre noi,ca de ce tu ai luat si eu nu?Va rog cine poate sa explice acasta marsavie facuta de ei,de ce unii au luat 100 de lei si altii nu.Va multumesc.

Paul Puiu spunea...

Ne va rezolva toate inechitățile domnul deputat Solomon oresedintele Camerei de Muncă și Protecție Socială ca și până acuma cu un aviz identic cu cel a lui Florin Iordache președintele Consiliului Legislativ!!!🤮🤮🤮🤬🤬🤬Daca ar fi fost voința politică se rezolva de mult, acum e prea târziu dacă nu s-a mers pe procedura de urgență și s-a decis la procedura de tergiversare normala a politrucilor ca până acum!!!!🤬🤬🤬🤬🤮🤮🤮🤮

Constantin spunea...

Pensionari militari,atenție vi se pregătește ceva(rău bineînțeles). Ciolacu vrea să vină cu un proiect al mapn,mai și al ministerului muncii,pentru a ciopârți din nou pensiile militare. Cei care aveți posibilitatea informați PNL să nu cedeze și să fie votat proiectul depus de ei. Puteți să o informați și pe doamna Anca Alexandrescu,ca diseară la emisiune,să atragă atenția măcar și în treacăt, că ceea ce vor să facă instituțiile nu este în interesul pensionarilor militari.

Rezervistul spunea...

Artileristul.... Cică nu se poate la matale nici măcar suta de lei... zice Olguța.
.din cauză că ești plafonat...mâncai aș gura ei de olteancă ... dacă ai ieșit înainte de 15 septembrie 2017...

Vasile Anghel spunea...

Deducerea se face din brutul pensiei .

Alex spunea...

Sa nu ne imbatam cu apa rece, PNL in disperare de cauza, vrea sa atraga militarii de partea lor, iar PSD-ul care se vede deja cu Presedintele la Cotroceni, profita de ocazie si spune ceea ce noi stim CIUCA NICOLAE n-a vrut, n-a facut desi a fost Sef de Stat Major al Armatei, a fost Ministru al Apararii, A fost Prim Ministru, acum Presedinte de Senat si se vrea Presedinte to la Cotroceni, Scoaterea Dianei Sosoaca din cursa, nu v-a aduce voturile dorite de PSD si PNL, iar noi nu cred ca ne vom vedea pensiile majorate, chiar astazi 10.10.2024, premierul CIOLACU s-a exprimat l-a maniera ca "Trebuie Facuta o Lege Unitara Nu Pe Fuga În Ajun de Alegeri, pentru Capital Electoral". In traducere militara ar suna: "Marș Bă, d-acilea, ca nu va dau nimic... Săracilor". Asa ca eu nu sper prea multe de la asa "oameni pregatiți", cine vrea poate sa-si faca sperante, eu unul nu am nicio asteptare de la acesti "politicieni".

Gabi spunea...

Ciolacu se lauda că a mărit pragul de impozitare de la 2000 la3000 lei la 200000 pensii militare.De unde? Minciuna .Cei ieșiți la pensie după 2017 nu primesc nimic și nici pensiile mai mici de 2000 lei.Vedeti câte mai rămân.

Viorel nici la cei iesiti in 2019 nu aintrat diferenta de impozit de 100 lei spunea...

Viorel

Alexandru spunea...

Bună ziua
Am urmărit cu interes la fel ca și dumneavoastră emisiunea doamnei Alexandrescu, căreia trebuie să îi mulțumim pentru tot ce a făcut vis a vis de subiectul pensiilor militare, însă am unele observații respectiv:
- chiar dacă aparent a pus la perete reprezentanții PSD și PNL impresia mea a fost că a fost un balet frumos de fațadă, uitați că am pus la masă cele 2 partide, bla bla bla;
- unul dintre obiectivele urmărite în cadrul emisiunii punctat cuvânt cu cuvânt a fost spălarea de păcate a LOV, mai aveam un pic și o luam acasă așa îmi dăduse lacrimile ascultând explicațiile scrise ale doamnei. Dar nu putem uita cuvintele de ură ale doamnei adresate lui Dragnea și nu numai, și nici faptul că la MApN și MAI erau doi miniștri PSD
- militarii activi și pensionari nu trebuie să uite că PSD și PNL au fost la putere și sunt în continuare iar dacă doreau puteau de mult timp să rezolve aceste probleme, însă domnul Guran a recunoscut o realitate - dacă nu se rezolvă până la alegeri nici nu mai se rezolvă curând problema
- https://www.gandul.ro/actualitate/marcel-ciolacu-despre-proiectul-privind-pensiile-militare-romania-asteapta-de-la-noi-responsabilitate-nu-un-concurs-de-propuneri-populiste-20325681
Mai sus comentarii făcute de domnul Ciolacu cu privire la modul de rezolvare a pensiilor militare, traduc - facem o combinație între propunerea PNL și cea a MApN, dar dacă PNL cedează atunci facem cum vor ei
Concluzia:
Nu vă mai grăbiți până nu apare forma finală a legii în MOf.
Nu contează că pentru darea gratuită a unui sistem Patriot de 1 miliard $ către Ucraina s-a votat pe repede înainte astfel că în maxim 2 săptămâni legea era și în MOf, însă contează cele 300 milioane/an pentru pensionarii militari și vă mai dura până se înțeleg ei cum împart cașcavalul.

Paul Puiu spunea...

Presedintele UNPR si al UMPMV, gl.(r) Gabriel Oprea, va fi invitatul jurnalistului Claudiu Giurgea, in emisiunea “Tunurile pe politicieni!”, vineri, 11 octombrie, la Realitatea Plus. Pensiile militare vor reprezenta principala tema a dialogului. Emisiunea poate fi urmarita in direct, de la ora 18.00.
Să nu uităm că legea 223/2015, actuala lege a pensiilor militare, a fost promovată de dl. general, legea purtand, bineînțeles neoficial, denumirea de " Legea Oprea".
" Am fost și rămân un susținător al intereselor legitime ale militarilor români, ale polițiștilor, jandarmilor, pompierilor și ale tuturor funcționarilor cu statut special care lucrează 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pentru români și pentru România. În cazul acestor oameni nu este vorba de pensii speciale sau de privilegii, ci de recunoașterea pe care societatea o datorează celor care îmbracă haina militară și își slujesc țara sub jurământ.
Așa se întâmplă în fiecare stat NATO, iar România are obligația de a-și trata militarii cu aceeași onoare și recunoștință.
O carieră militară înseamnă foarte multe constrângeri și privațiuni, pe care alte profesii nu le au. Pentru cei care muncesc zeci de ani în acest sistem suntem obligați să asigurăm o pensie demnă." ( Gl.(r) Gabriel Oprea ).

Ec. Carol Mihai Kellner

csej spunea...

Artileristule ce pensie brută ai?Vezi fratele meu ca 100 lei in propoziție e legata de marimea pensiei brute si impozit.

Alkan spunea...

@ Dodo
Sunt pensionar din anul 2001.

ILie spunea...

Dragi camarazi va rog sa nu uitati ca modificarile la legea 223 trebuie sa indrepte toate inechitatile din sistemul de pensii militare. Asadar, asa cum este acum Pl-x nr. 540/2024 are sanse mari sa adanceasca aceste inechitati pentru ca nu clarifica modul de actualizare a pensiilor. Clarifica numai momentul cand se face actualizarea si baza actualizarii dar nu si metodologia de actualizare. Legea actuala mentioneaza la art 28 ca actualizarea se face be baza Indicelui Preturilor de Consum. Daca aceasta va fi metodologia de actualizare, pensiile celor pensionati cu multi ani inainte vor scade si nu creste. Eu am depus pe internet o cerere de revizuire a propunerii legislative de actualizare care sa impiedice acest lucru astfel:
Sa se introduca un articol nou la articolul 59 al legii asa cum este mentionat mai jos :
''Prin derogare de la artiolul 28, actualizarea pensiilor militare se face pe baza mediei soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcţia de bază în ultimele luni consecutive de activitate, stabilite conform legii, actualizate cu cresterea soldelor de functie/grad la data actualizarii.''

Articolul 30 sa fie modificat astfel :
''Pensia stabilită, recalculată şi actualizată în condiţiile prezentei legi nu poate fi mai mare decât 85% din baza de calcul actualizata pe baza articolului 59 din prezenta lege.''

V-as ruga sa mergeti si dumneavoastra aici (https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=22015) si sa faceti aceiasi cerere de modificare a Pl-x nr. 540/2024.
Va multumesc.

Ionica botez spunea...

Nu toți pensionari militarii au de primit acea sută de lei din diferență de impozitare. Cei cu pensia sub 2000 cum e domnul de mai sus oricum nu plătea impozit. Iar cei ieșiți cu pensia mai mică decât ultimul net de la ieșirea la pensie plăteau impozit din acea suma care era mai mare decât ultimul net . Trebuie doar să citiți cu atenție decizia de pensionare și veți vedea da.ca vă încadrați sau nu

Valii22 spunea...

Am ieșit la pensie în 2021.Pensia la fel ca luna trecuta, oare de ce?

John1 spunea...

Constantin se poate orice, dacă se vrea.
Acesta este rezultatul muncii depuse de Claudiu și a ambiției sale de a nu renunța la postarea celor 104 cupoane de pensie. Sunt fericit că moderatorul a hotărât să accepte propunerea mea și să confirme că și el se gândea la o asemenea soluție. Politicienii nu vor scăpa de Anca Alexandrescu. Felicitări și doamnei col.(rez.) Georgeta Gheorghe!

Claudiu Marin spunea...

Ce memorie scurta au uniiai
Cei pensionati dupa 15 09 2o17 se lamentează ca nu le-a crescut și lor netul cu 100 de lei după creșterea plafonului neimpozabil la 3000 lei.
Dacă n-au plătit impozitul din cuantumul net în plată, cum putea sa crească netul prin creșterea plafonului neimpozabil?
@ifrim
Arunci vorbe de mahala pentru ca n-ai primit un leu după majorarea plafonului neimpozabil
Cum sa primești dacă ai cuantumul brut și sub plafonul de 2000 lei?

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

Eu v-am spu că sunt pensionari nilitari CARE NICI CU BULETINUL ÎN MÂNĂEI NU ȘTIU CUM ÎI CHEAMĂ .
hahahhahahahahh
hahahhahahahahahaa
Asa este armata care se va lupta cu RUSIA .

Andrei spunea...

A intrat pensia, mai mare cu 100 de lei, de la 4139 la 4239. Ieșit în 2007, cu 1500 de lei.

Observ o exagerare despre cine este Anca Alexandrescu. Foarte bine că a realizat emisiunea de la Realitatea TV, însă de aici și până la a o propune președintele României sau șefa asociațiilor de rezerviști este o exagerare care are pe fond lipsa înțelegerii rolului presei.

Doamna are în dulap mulți scheleți încă de pe vremea lui Năstase, inclusiv de pe vremea lui Dragnea, cărora le-a asigurat, pe bani mulți, cam câteva sute de pensii militare, consultanță în comunicare.

În plus, Realitatea TV are o agendă AURistă evidentă, iar atacul la PSD și PNL pe tema inechităților din sistemul militar, ordine publică și de siguranță pică ca o mănușă pentru aducerea voturilor spre formațiunea lui Simion, cu agendă eurofobă și filorusă.

Este păcat că nu înțelegem acest joc politic și cădem în plasă. Da, și eu îi mulțumesc pentru abordarea subiectului, însă asta nu schimbă cine este Anca Alexandrescu. Sunt suficiente detalii pe net despre ea, doar să aveți răbdare să cercetați.

Iar dacă nu aveți timp, vizionați acest video de la Starea Impostorilor: https://m.youtube.com/watch?v=CTMuC8OcnBw.

Mulțumesc.

Dodo spunea...

Deci,reiau discuția de acum vreo 4...5 luni. Un protest cu multi rezervisti... parca asa era. Din păcate ar trebui nu un protest doar de ziua armatei,cu și de ziua României și mai ales în zilele alegerilor,sa vadă ca existam.

cristianp spunea...

,,Ce memorie scurtă au unii" - au uitat ca în ianuarie 2024 cei pensionati înainte de septembrie 2017 nu au luat cei 13,8% inflație la netul in plata, au luat unii 12,5% alții 9,6% asta însemnând cu 200 - 400 - 600 lei mai puțin față de cei pensionati după 2018 care au luat 13,8 % la net însemnând mult mai mult de 100 lei.

Valentin spunea...

Pai tocmai din acest motiv d l CSEJ ar trebui eliminată plafonarea celor trecuți în rezervă cu drept de pensie după Septembrie 2017 așa cum a spus și d na Colonel Gheorghe aseară daca dorim sa eliminam inechitățile ,este normal să plătim impozit la ceva plafonat la 58,5 la sută, nu ar fi normal sa fie toți sută la sută daca dorim eliminarea inechităților?

MIȘU spunea...

Andrei,cine ești?
Până una alta, Anca, este singura realizatoare de emisiuni care a abordat pensiile militare în ultimii 7 ani!
Ceva date, despre Andreea Crețulescu, nu ai ???
Parcă,Cretuleasca împroșca cu venin rezervistii, nu Anca !

Claudiu Marin spunea...

@Cristianp
Mai citește o data art. 84 din oug 114/2018 care reglementeaza indexarea pensiilor plafonate la 58,5% din brutul bazei de calcul.

lucilov spunea...

Pentru cei iesiti dupa 2018, se vede cei 100 Ron pe cupon la impozit( este mai mic impozitul cu 100 Ron) . Netul a ramas la fel, find plafonat . Sa ii multumim Olgutei pentru plafonare.

Viorel spunea...

Poate un coleg cu carte să mă lămurească, cum mi-a calculat CPS a MAp.N pensia.
Mă duc la bancomat și verific dacă mi-a băgat pensia. Pe CARD erau doar 6 lei (având pensia de 4.516 lei, tot timpul scot 4.510 iar 6 lei îmi rămân în cont.).
Mă învârt în stânga / dreapta, după 15 minute verific din nou. Pe CARD erau 4.655 lei. 4.516 + 6 lei = 4.522. 4.655 – 4.522 = 133. 100 lei = pomana din ridicarea plafonului, dar 33 lei de unde provin ?

vasile spunea...

Multumiri doamnei Anca Alexandrescu. Astazi am avut termen in proces privind aplicarea eronata a cotelor de impozitare si mi s-a spus ca este imperativa suspendarea procesului pana la decizia ICCJ.

Ioan spunea...

D-le Claudiu Marin am si eu o rugaminte la dvs.O sa va prezint o situatie si va rog sa ma luminati.Pensionat in ianuarie 2020,talon pensie luna septembrie 2024 pensie bruta 7571lei impozit 715 lei.Talon pensie luna octombrie 2024 pensie bruta 7571 lei impozit 615 lei.Puteti sa imi ziceti cat ar trebui sa fie netul in cele doua situatii.Cu respect si consideratie,va multumesc.

Pop de Ploiesti spunea...

Privesc siderat colegi iesiti dupa 2018..mai exact 2020..plafonati la 58,5 %...cu pensii la subofiteri de 9800 brut femei in administrativ..colonei cu 15400...in pandemie...Taceti...

Viorel spunea...

Andrei. O realizatoare de emisiune care pe lângă studiile necesare mai are și o Facultate de Psihologie și Științe ale Educației, prin sutele sau miile de emisiuni știe să-l citescă din toate unghiurile pe interlocutor (când minte, când spune adevărul, când o ia pe arătură, etc.). Spunemi de curiozitate. Ce au știut profesorul Constantinescu, Cpt. Băsescu sau învățătorul Iohanis la numirea în funcția de Președinte al României. Nimic. I-au învățat consilierii. Nu vorbesc despre Președinție, dar cu c ear fi mai prejos doamna Anca Alexandrescu decât toți Președinții de Sindicate, Asociații, Ligi, care nu au făcut nimic pentru că nu sunt băgați în seamă. Nu pentru că nu ar fi oameni deștepți, ci pentru că parte dintre politicieni sunt prea nesimțiți, aroganți și *utuți în gât.
Nu poți trata un Gl. ar Armatei României cu indiferență, nu poți săl minți, pentru că în caz de război te mint și eu și te dau pe mâna inamicului. Toate structurile asociative referitoare la pensionarii militari trebuiesc desființate. Se înființează doar 3 cu câte un lider din MAp.N, MAI și SRI, care la rândul lor își aleg un șef care să reprezinte toți pensionarii din cadrul SNAOPSN. Poate fi unul dintre ei sau ca să nu se certe între ei, unul din afara sistemului și de ce nu, chiar doamna Anca Alexandrescu.

John1 spunea...

https://umbrela-strategica.ro/noile-modificari-ale-legii-pensiilor-militare-sunt-tergiversata-din-start

Styx spunea...

https://adevarul.ro/politica/psd-va-vota-in-parlament-modificarile-legislative-2393509.html

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Vai de mine, dle Claudiu, ca eu nu m-am referit la mine cu nimic, ca nu am intre 2000 si 3000, ci am explicat o cauza de neprimire a sutarului, bineînteles si cu adjuvantele ce se cuvin in situatie de stare exceptionala de razboi!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

PĂRINTE de PLOIESTI, alea pensii, bre, nu ca la noi, sărăcanii rupti in curpeni!

SorinDaniel spunea...

În cursul zilei a întrat pensia,surpriza cu 4 lei mai puțin.

Nemo spunea...

Pe 25 octombrie sa iesim toți în stradă.

raul spunea...

Of,sa ma bata Dumnezeu ,dar unii stau rau cu IQ-ul!Daca o fi din cauza varstei -desi nu prea are legatura,dar o caut eu cu circumstante atenuante-ar mai fi o scuza ,dar...,dar...!

Paul Puiu spunea...

Aseară la Realitatea TV PSD-ul a spus că sunt de acord și votează dar până azi s-au răzgândit, ce încredere să mai ai în astfel de specimene. pSD Au votat împotriva modificării și reducerii termenelor de adoptare al legi așa că rămas că la început, adoptarea legii după alegeri!!!🤮🤮🤮🤬🤬🤬🤬

sw_worker spunea...

Datele prezentate pe blog, spun ca 68% din pensionarii militari au in plata cuantumul mai avantajos dupa calculul contributiv pe legea 263 din perioada 2011-2015. Dar 68% inseamna majoritate, prin urmare in cazul actualizarii pensiilor militare cu solda de grad si/sau functie majoritatea pensionarilor vor beneficia partial de aceasta presupusa actualizare, insa o minoritate (32%) formata in special din cei cu vechime mai mica si sporuri consitente in lunile luate in considerare in baza de calcul, vor primi intreaga actualizare. Dar asta insemna adancirea inechitatilor din sistemul de pensii militare nu rezolvarea lor. Nici d-na Col(r) Georgeta Gheorghe si nici d-na Anca Alexandrescu nu au ridicat aceasta problema, care de fapt este problema majoritatii pensionarilor militari. Desi nu agreez personajul si actiunile sale totusi inteleg aprecierea facuta intr-un interviu de "Baietul" ca: legea propusa de liberali pentru modificarea legii 223/2015 nu va putea fi aplicata.
Sau in cazul in care va fi aplicata va creea inechitati si mai mari. Solutia este o noua lege a pensiilor militare.

Andrei spunea...

@Misu, @Viorel

Atunci când subiectul unui comentariu, postări sau articol este X și se aduce în discuție y, de genul : "dar pe Crețulescu nu o vezi?", ori v și z, spre exemplu "Băsescu sau Constantinescu", procedeul se numește whattaboutism.

Eu am spus că Alexandreasca are mulți scheleți în dulap. Apreciez că a pus problema pensiilor, dar așa trebuie să facă presa, să informeze. Cum ar veni, să nu aplaudăm ATMul că ne dă banii.

Cât despre dosar, "cine ești?", am mai spus, sunt printre cei mai vechi comentatori pe acest site, am gradul de căpitan MApN și am ieșit în rezervă în 2007.

Vasile Anghel spunea...

Echitatea pensiilor militare și rămânerea în activitate a militarilor și polițiștilor se poate face numai în acest mod:baza de calcul să fie din acele elemente care erau în legile abrogate de regimul Băsescu adică funcție,grad , gradații de vechime și sporul de comandă (conducere) iar procentul să fie stabilit pentru a se valorifică toți anii lucrați până la trecerea în rezervă.

Viorel spunea...

Andrei. Ne luăm de doamna Alexandresu precum că ar avea (eu nu știu să aibă scheleți) scheleți. Eu îți dau exemple de Gl., Col. din tot SNAOPSN cu scheleți, de politicieni nu mai vorbesc, nu intru în justiție că și acolo se găsesc oase. Deci, hai să fim seioși cu scheleții. Și ce dacă are, pune peste ei acid și dispar. Eu o apreciez așa cum este.

John1 spunea...

Andrei cred că ești supărat pe sistem fiindcă nu ai reușit să ajungi decât cpt. Si eu sunt puțin frustrat că nu am ajuns general ca alți mulți colegi de-ai mei care nu aveau curajul să îmi treacă prin față, atât în școala militară, cât și în activitate. Asta e....Unora le crește memoria mai târziu. În concluzie, doamna Anca Alexandrescu este o doamnă adevărată. Știe să descopere adevărul.

Claudiu Marin spunea...

@Worker
Citeste domnule ce scrie pe frontispiciul blogului dacas nu stii ce este actualizarea soldelor de grad si de functie.
Ai o logica tare stramba.
In primul rand raportul 68-32 existent in 2016 s-a modificat substantial dupa 8 ani. S-a echlibrat sau chiar s-a rasturnat!
In al doilea rand, actualizarea nu se adreseaza cuantumului in plata ci bazei de calcul din care rezulta noul cuantum, cuantum care se compara cu cel in plata.
Limitele in care se desfasoara actualizarea soldei de funcie sunt:
1. Cel mai mult vor primi in baza de calcul cei pensionati inainte de 01 01 2018
2.Cel mai putin vor primi in baza de calcul cei pensionati in 2024.
Actualizarea aceasta nu are cum sa mareasca inechitatile. Din contra, le atenueaza.

Andrei spunea...

@John1

Așadar Alexandrescu este extraordinară pentru că eu sunt frustrat. N-ai cum să nu râzi la așa comentariu. Continuați!

luchy19 spunea...

POLITICIENII știu că cei pensionați după 2017 nu primesc nici măcar acea sută de lei. Nenorociți dracului.

Alexandru spunea...

https://www.facebook.com/share/v/e9MsPSmtfvByaRCm/
Mai sus discuția de azi din CD cu privire la proiectul de modificare a pensiilor militare, urmare discuțiilor de ieri seară și promisiunea lui Ciolacu de rezolvarea problemelor noastre.
Claudiu am vrut să îți transmit fișierul audio însă este mare și emailul permite doar 20 Mg
Ascultați și nu vă mai dați cu părerea indiferent cine sunteți
Mulțumesc pentru înțelegere

Claudiu Marin spunea...

@luchy
Daca dupa 7 ani inca nu stii cum ti se calculeaza pensia, nu crezi ca mai intai ar trebui sa intrebi de ce n-ai primit restituire de CASS, sau de ce nu ti s-a micsorat pensia in plata cand s-a introdus supraimpozitarea?
Pensia d-tale bruta, din care se opreste impozitul, este mai mare decat netul venitului ca activ., plafonul instituit de oug 59/2017.

ILie spunea...

@Claudiu Marin, V-as ruga frumos daca puteti sa ne explicati unde in actuala lege si in cea care s-ar putea modifica pe baza Pl-x nr. 540/2024 este mentionata metodologia de actualizare in afara articolului 28 din actuala lege? Mai mult decat atat, ne puteti spune cum un militar pensionat in anul 2000 ar putea depasi 85% din salariul lui net fara sa fie limitat de articolul 30 din actuala lege care mentioneaza ca pensia indexata si actualizata nu poate depasi 85% din salariul net? Va multumesc!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Paul Puiu, multumesc pentru postarea cu Dl General, Gabriel Oprea, sub semnatura Dlui colonel Carol Mihai Kelner, cu care sunt prieten apropiat de multi ani si membrii UNPR si a sindicatului UMPMV!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

D.na Alexandrescu, daca reuseste imposibilul la pensiile militare, merita toata recunostinta noastra infinita, merita o statuie, nu numai o medalie, daca s-ar putea acorda din partea noastra! Nu intereseaza pe rezervisti absolut nimic din ce a facut domnia sa in trecut, important ce face domnia sa in prezent pentru noi, pentru romani, pentru a scoate infectia si puroiul la suprafata, si sa mi se zica cati sunt ca domnia sa sa se zbata pentru noi cu atata daruire, vervă, staruinta, empatie si spirit civic? Daca nu merita elogiile noastre, cumva le merita Olguta Vasilescu, care ne-a distrus in complicitate cu clocarii si clocariile?! ADMIRATIE, PRETUIRE SI RESPECT PENTRU DNA ALEXANDRESCU, BINEFACATOAREA REZERVISTILOR MILITARI SI A POLITISTILOR!

Claudiu Marin spunea...

Alexandru
Nu putem audia ceva ce este pe un grup inchis.
Incearca fragmentarea inregistrarii ca sa poata fi pusa pe platforma.

Tudor spunea...

Art, 30 trebuie coroborat c art. 108 in sensul ca in art, 108,sintagma ” se acorda un spor” să fie inlocuita cu sintagam ”benficiază de pensie suplimentara contributivă, în procente din baza de calcul prevazuta la art. 28”, respectiv - 3 - 6 si 9 %, iar pensia suplimentara sa nu fie inclusă in plafonul de 85% din baza de calcul intrucât e pensie contributivtivă, distinctă de pensia de serviciu, considerata oe nedreprt ca avand doar componenta nevcontrivutiva. Sa se reflementeza ca la magistarți ca la magistrați, cu deosevirea ca pensie necontributiva a militarilor e rezultatul contriburii voluntare la Fondul pentru pensie suplimentară. Noțiunea de ”spor” din art. 108 este inadecvată intrucât iduce, la modul insidior /parșiv ideea ca ar fi o recompensă. Sporirile sunt atribuite pentru munca in conditii de ris, munca in condițile grele, munca in misiuni speciala. E ilogic sa spui ca acorzi cun spor pen tru contribuția la fondul de pensie suplimentară. E lipsit de ratiune juridică sa acorzi sporul pentru că ai contribut voluntar la fondul de pensie suplimentară. Con tributa genereaza un drepr sub forma de pensie suplimentara contributiva și nu un ”spor”

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, iata ca prin raspunsul Dv la @luchy mai invata baietii cate ceva de care sa nu se mai minuneze cand vad ca la pensie nu se misca nimic pe plus sau pe minus! De luat aminte... Eu deja am furat-o, caci nu stiam asta, si nu mi-e rusine s-o spun!
Coane, @Leoane, treburile par a merge spre bine, asa ca mai da-ne un semn de sanatate si voie buna din zona frumoasa a Olteniei strabune si a zaibarului aromat! Sanatate!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Alexandru, un om cu valente si potente pline de talent, ca tine, ar putea sintetiza condensat ce este mai important, nu de alta dar salivam sa mai auzim noutati! Multumim frumos si cu recunostinta pentru eventuale bune intentii! Sanatate!

Margarit Fernand spunea...

@Alexandru, vorbiți de sistemul Patriot că s-a votat repede? Dar vă întrbați câți au votat asta din suflet? Părerea mea este ( și nu mi-o schimbă nimeni și nimic) că România este condusă de UE și SUA și votul a fost la ordin. Fac pariu că în timp ce noi ne agităm cu votul președintelui ” acolo sus” se știe deja cine va fi președintele României. În 2014 Ponta era președinte la ora 14,00 și apoi???? Am fost președintele unei secții de votare și pe procesul verbal Johanis a avut 2 voturi, la fel mi-au spus majoritatea colegilor noaptea când am predat votureile la Prefectură și rezultatul s-a văzut!!!! Am spus toată povestea asta pentru a vă face să înțelegeți că una e să votezi la ordinul ”stăpânilor” și alta e să votezi o lege în favoarea pensionarilor militari care nu prezintă interes pentru nimeni și nu sunt nici măcar o categorie simpatizată.

Andrei spunea...

Bună dimineața.

După zecile de comentarii de aici trag câteva concluzii:

1. Că, deși Claudiu Marin a scris foarte bine sub logoul acestui site că rezolvarea inechităților înseamnă că unii vom primi mai mult, iar alții mai puțin, sunt voci care se plâng, spunând că, pentru că nu au primit 100 de lei la pensie în octombrie, inechitatea crește. Și încă nu au început actualizările.

Vă dați seama când un "varșovist" va primi de zece ori mai mult decât un "ciucan", câte sudălmi și blesteme din partea ultimului?

2. Că există o greșită înțelegere a legii. Cel mai bun exemplu este Cifrim care, deși posedă o logoree cronică exprimată prin comentarii kilometrice, se văita că el, la 1560 lei pensie, nu i-a crescut și lui cu 100 de lei luna asta ca la alții, prin scăderea impozitării, deși el nu plătește impozit.

3. Că deși avem generali de carton, avem tendința de a face din oricine ne bagă în seamă, idoli de carton. Și atunci când ni se spune că nu așa se aleg idolii, că este necesar să facem o analiză mai întâi, ca să nu ne închinăm la ei ca la Sfânta Paraschiva, se răspunde cu huo!, sau că cine ești tu să distrugi imaginea lor, plus chestii de dosar și origini sănătoase.

Concluzia? Că primind diferit la actualizarea care este necesară pentru eliminarea inechităților, implicarea în proteste și revendicări este diferită. Inclusiv în comentarii. Că este nevoie de o aplecare mai atentă către lege, mai ales că veniturile solicitate nu vin din neant, ci din bani publici. Și cerând aiurea, ne facem de râs. Și nu în ultimul rând, că în lipsa unor lideri militari care să ne reprezinte, avem tendința toxică de a cauționa tot felul de indivizi si individe, cărora le facem statui.

Claudiu Marin spunea...

@Andrei
👍🏻
Multumesc pentru concluzii!
Eu nu prea urmaresc FB, dar am intrat pe contul Ancai Alexandrescu in care a facut promo emisiunii despre pensiile militare. Ma ingrozeste cultura superficiala de tip feisbucist.
Se pare ca sunt in van eforturile pe care multi le facem aici de a explica legislatia pensiilor militare.
Cel mai bun exemplu este dat de cei care se vaita ca nu au primit si ei reducere de impozit, desi ei nu platesc impozit din pensia plafonata. I-as adauga pe cei care inca mai cred ca decedata L49/1995 mai este in vigoare.

Alexandru spunea...

Claudiu încerc să rezolv problema, inclusiv prin transfer fișier mare
CFI și ceilalți colegi
Fișier audio spune că PNL Andronache a încercat să pună în regim de urgentă rezolvarea problemei pensiilor militare însă am avut doar 7 voturi pentru, 7 abțineri și 7 opoziție, așa că a fost respinsa propunerea, însă a fost aprobată trecerea proiectului prin avizarea la 4 comisii față de 5 cât se stabilise inițial, prin eliminarea Comisiei pentru minorități.
Mărgărit - tocmai de aceea voi vota Mircea Geoană și partidul România în acțiune, unde este și domnul general Tomescu, dar și mulți alții de valoare.
Pentru toți colegii - am transmis personal lui Ciucă și Ciolacu rugămintea să înceteze cu cearta pe subiectul pensiilor militare și să voteze acest proiect exact cum au procedat la cedarea sistem Patriot de 1 miliard $
Nu voi pune aici dovada pentru că nu este frumos din partea mea, însă Claudiu știe că am mai făcut astfel de gesturi, ultimul când recunosc s-a ținut promisiunea

John spunea...

O analiză pertinentă,de acord ,total.
https://politicaapocalipsei.net/2024/10/06/unii-generali-sunt-ticalosi-si-imbecili/?amp=1

Relu spunea...

@Andrei: in pandemie lumea credea ca sarma din masca e antena 5G si ca daca faci covid vei fi steril pana la a 3-a generatie. Si se propagau intensiv prostiile astea. Analfabeti corijenti la biologie explicau ei cu virusii. Asta e Romania din pacate, tara de oameni cu mentalitate de infractor, "e dreptul meu...." nu stie exact ce drept dar are el un drept ca a vazut la un alt prost pe fb, tara romanului care munceste la negru si se bucura ca nu plateste taxe dar cand vine pensia injura pe altii ca pensia lui e mica si ii mai poarta si pica. Aici ne-au adus manelele care au distrus tara asta prin ce promoveaza. Asta se promoveaza la tv, muzica depresiva de la radiouri, cu mici exceptii, este tot o manea ordinara si voi va minunati ca lumea nu intelege ca daca are pensia plafonata nu ia 100 de lei in plus. Pai aia de pe la finante si alti meseriasi in salarizare nu inteleg un fapt simplu: orele suplimentare si munca din weekend nu sunt sporuri. Sporuri sunt alea de praf, antena si ce se mai acorda.
Si stiti de ce mai este lumea scarbita de armata? Pentru ca atunci cand erau militari in termen erau tinta bataii de joc a unora care se credeau stapani de sclavi si acum se lauda ca au fost mari comandanti de osti desi nu au facut decat sa incurajeze prostia si bataia de joc. Si plang ca lumea nu mai iubeste armata ba mai mult sunt invidiosi pe cei pensionati mai recent ca au fost prin teatre de operatiuni si primesc bani in plus. Asta a fost contractul tarii cu NATO (sa trimita trupe) si trebuia respectat. La inceput unii au dat spaga sa plece ca erau buni banii, apoi cand au realizat ca la razboi se mai si moare isi cautau tot felul de motive sau boli sa nu mai plece.My 2 cents.

Alexandru spunea...

https://youtu.be/368Wi3denQw?si=kLbehHwaH1724lY8
Am reușit să îl descarc pe YouTube
Vizionare plăcută

Andrei spunea...

@Relu

100% de acord cu ce spuneți. Suntem unde suntem din cauza a ceea ce am făcut până azi, iar dacă vedem că nu este bine, este de la sine înțeles că trebuie să modificăm radical cele de până acum.

Avem exemplul publicării taloanelor de pensie, o acțiune extraordinară pentru că este printre puținele acțiuni transparente făcute de militarii aflați în rezervă și retragere. Ce învățăm de aici? Că transparența este o armă foarte bună de comunicare și o unealtă de bună credință.

Ce se mai poate face? Ca armata să își ceară public scuze pentru toate acțiunile incorecte: pentru umilințele suportate de militarii în termen, pentru crimele de la revoluție, ori altele. Dar și să arate că armata este o instituție importantă a statului de drept și trebuie reașezată în locul pe care îl merită în societate.

Un fel de T0 al resetării relației cu celelalte instituții și cu cetățenii. Apoi explicat de ce militarii sunt cu adevărat speciali și că ar trebui să se înțeleagă că ceilalți „speciali”, cum ar fi magistrații, doar s-au folosit de militari pengtru privilegii de care sunt acuzați acum ... militarii.

Nu lungesc. Rezolvarea vine așadar din transparență, asumarea greșelilor, punerea armatei în locul meritat și responsabilitatea tuturor, activi și în rezervă.

@Claudiu Marin.

Mulțumesc și eu pentru informare și pentru tot ceea ce faceți pentru militari.

Rezervistul spunea...

Pop de Ploiesti...Spuneai ceva mai devreme de coloneii aia ieșiți recent cu 15 400 lei...iar alții propuneau să se elimine cei 85% la unii și 58.5% la alții și să se egalizeze până la 100%... Păi atunci dacă se va întâmpla asta... îți imaginezi că nenea colonelul cu 3000 lei pensie ieșit prin 2001...va lua în plus... praful de pe tobă...iar colonelul ăla ciucan care zici că a ieșit recent cu 15 400 lei pensie cât va lua?Hmmm?. Deja mă doare capul numai când mă gândesc ... că decalajele se vor marii exponențial

Andrei spunea...

@akord

Dacă John The First ne dă adresa din Texas, mergem să îi facem bocancii. Poate așa nu ne mai privește de sus și i se mai reduce din frustrare.

Leo spunea...

Mircea azi mulțumește și el Ancuței.
Și dă oleacă de pământ cu vulvuța , lola gladiola , LOV ,....

Claudiu Marin spunea...

@Leo
M-am bucurat când un sceptic ca dta intrezarea ceva speranțe în adoptarea Plx540/2040.0
Frumos gestul lui Dogaru de a-i mulțumi doamnei Alexandrescu.
N-o vad bine pe șefa Armia când va fi luata în colimator pentru uzurparea rolului de formator al opiniei publice în domeniul pensiilor militare.
Domnul Dogaru nu indrazneste sa-i critice pe miniștrii Tutuianu din patria Sosoiului și Dan, adevăratele instrumente ale instituțiilor militare care au eliminat actualizarea pensiilor militare. Si nici pe miniștrii apărării si de interne care au urmat după cei doi

Artileristu.... spunea...

Domnule akord ma simt vizat de postarea ta asa ca o sa incerc (straduinta e mare) sa-ti dau un raspuns fair-play. N a tipat nimeni si nu s-a dat nimeni cu fundul de pamant in ce priveste suta de lei, doar au fost intrebari, zic eu de bun simt. Si cred ca ar trebui sa o cam terminam cu....ba a ta e mai mare ba a mea e mai mica, nu stiti nici dumneavoastra nimic despre mine si despre cariera mea si nici invers. Doua lucruri sunt insa clare:
1. am iesit la pensie in contexte diferite asa cum s-au desfasurat si carierele noastre fiecare dintre noi beneficind de avantavele pe care le-a oferit sistemul la un moment dat.
2. nu asa se rezolva problema pensionarilor militari uitandu-ne unii ta altii cu ura (am mai spus-o undeva intr-o postare neacceptata: nu pensia noastra, a ciucanilor, e mare ci pensia dumneavoastra e foarte mica. Noi cei mai "tineri" am tot spus asta pe aici si cred ca rezolvarea problemelor se va face prin unirea noastra si nu prin dezbinarea noastra.
In rest numai bine si sa fim cu totii sanatosi si.....sa stiti ca in ianuarie nu mi-au luat vreo 30 de lei in schimb acu nu mi-au dat o suta

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Țin să vă contrazic. Dacă prin art. 118 din CR:
(1) Armata este subordonată exclusiv voinţei poporului pentru garantarea suveranităţii, a independenţei şi a unităţii statului, a integrităţii teritoriale a ţării şi a democraţiei constituţionale, eu, cetățeanul Bulă (vorba lui Niels Schnecker) am dreptul și obligația să fac aprecieri pozitive sau negative pe anumite domenii la adresa Armatei României și a măsurilor luate de clasa politică și guvern pentru asigurarea tuturor condițiilor necesare îndeplinirea ireproșabile a rolului acesteia.
Dacă tu, politicianul Ițic sau guvernantul Ștrul te simți lezat de criticile mele, iați valiza și pleacă în *i*da măti că nu ești bun nici de pus la jug.

fs spunea...

Bună ziua, vreau să fac un comentariu referitor la afirmațiile Olgutei Vasilescu, care prin punctul de vedere prezentat în emisiunea doamnei Alexandrescu de la realitatea plus a încercat să se dezvinovățească cu privire implicarea sa în introducerea pensiilor militare în oug nr. 59/2017, aruncând toată vina asupra miniștrilor MApN și MAI de la aceea data. În opinia mea, doamna Vasilescu si cei doi miniștri sunt la fel de vinovați pentru înghețarea pensiilor militare încă din anul 2017, creându-se aceste mari inechități pe care le vedem în prezent. După prezentarea punctului de vedere în emisiune, au apărut titluri de presă în media gen “ fostul ministru Olguta Vasilescu aruncă bomba în problema pensiilor militare “ pe site-ul realitatea.net sau “pensiile care nu pot creste deocamdată “ pe site-ul capital.ro. Voi prezenta un comentariu, în urma unor verificări efectuate pe internet cu privire la această ordonanță.

Pop de Ploiesti spunea...

Vulvuta se zice ca a avut un drag in army..neserios..Claudiu de dragul PSD tau ,nu e ok de dragu istoriei s-o acuzi pe Dan care era urmarita si la WC cu microfoane...doar doar il vor face pe Dragnea..iar Tutuianu a cazut pe mana CI din army ...Sosoaca a fost facuta de afara din aripa Ursu..LA...Se zice ca nu mai au putere Bucurestiul sa puna un sef de gara fara Ursu.LA..

fs spunea...

Pe site-ul gov.ro am găsit nota de fundamentare a oug nr. 59/2017, publicată în data de 04.08.2017, în care se prezintă cadrul legal ce reglementează pensiile de serviciu ale unor categorii de beneficiari, respectiv personalul civil aeronautic navigant, funcționarii parlamentari, membrii corpului diplomatic…..și militarii, prezentându-se pe scurt și modul de stabilire a pensiilor de serviciu. Pentru a fundamenta urgența adoptării ordonanței sunt exemplificate câte 7 pensii militare în cuantum brut foarte mari, cu sume cuprinse între 19.789 lei - 22.023 lei la MAI, respectiv 26.480 lei - 33.093 lei la MApN. Pentru celelalte categorii de beneficiari se prezintă pensia maximă și pensia minimă. În final se menționează că aceste pensii se actualizează în raport cu majorarea salariilor celor activi și în condițiile în care se prevăd importante creșteri salariale în Legea nr. 153/2017, se propune adoptarea ordonanței pentru a nu se produce efecte negative la bugetul de stat. Forma publicată a notei de fundamentare prezintă o situație nerealistă a pensiilor militare de stat și prezint în continuare argumentele identificate

fs spunea...

Pe site-ul gov.ro am găsit nota de fundamentare a oug nr. 59/2017, publicată în data de 04.08.2017, în care se prezintă cadrul legal ce reglementează pensiile de serviciu ale unor categorii de beneficiari, respectiv personalul civil aeronautic navigant, funcționarii parlamentari, membrii corpului diplomatic…..și militarii, prezentându-se pe scurt și modul de stabilire a pensiilor de serviciu. Pentru a fundamenta urgența adoptării ordonanței sunt exemplificate câte 7 pensii militare în cuantum brut foarte mari, cu sume cuprinse între 19.789 lei - 22.023 lei la MAI, respectiv 26.480 lei - 33.093 lei la MApN. Pentru celelalte categorii de beneficiari se prezintă pensia maximă și pensia minimă. În final se menționează că aceste pensii se actualizează în raport cu majorarea salariilor celor activi și în condițiile în care se prevăd importante creșteri salariale în Legea nr. 153/2017, se propune adoptarea ordonanței pentru a nu se produce efecte negative la bugetul de stat. Forma publicată a notei de fundamentare prezintă o situație nerealistă a pensiilor militare de stat și prezint în continuare argumentele identificate

fs spunea...

În nota de fundamentare a oug nr. 59/2017, nu sunt menționate pensiile militare medii brute, care în luna iulie 2017, anterior ordonanței, erau de circa 3750 lei în MApN la un număr de aproximativ 63.000 de beneficiari, respectiv 4070 lei în MAI pentru un număr de aproximativ 59.000 de beneficiari. Datele sunt preluate de pe site-ul economica. net, publicate în anul 2018. Dacă comparăm pensiile militare brute medii din iulie 2017 cu pensiile medii brute ale celorlalți beneficiari, rezultă că pensiile militare medii se încadrează pe locurile 4 și 5 din 7 pensii analizate, deci la subsolul clasamentului, nu cum au fost prezentate în mod tendențios ca fiind foarte mari și trebuie înghețate. Pentru indemnizațiile maxime sau medii ale fostilor parlamentari nu sunt prezentate date.

fs spunea...

În nota de fundamentare a oug nr. 59/2017, nu sunt menționate pensiile militare medii brute, care în luna iulie 2017, anterior ordonanței, erau de circa 3750 lei în MApN la un număr de aproximativ 63.000 de beneficiari, respectiv 4070 lei în MAI pentru un număr de aproximativ 59.000 de beneficiari. Datele sunt preluate de pe site-ul economica. net, publicate în anul 2018. Dacă comparăm pensiile militare brute medii din iulie 2017 cu pensiile medii brute ale celorlalți beneficiari, rezultă că pensiile militare medii se încadrează pe locurile 4 și 5 din 7 pensii analizate, deci la subsolul clasamentului, nu cum au fost prezentate în mod tendențios ca fiind foarte mari și trebuie înghețate. Pentru indemnizațiile maxime sau medii ale fostilor parlamentari nu sunt prezentate date.

fs spunea...

Concluzii ce se desprind din analiza notei de fundamentare: în cazul pensiilor militare au fost prezentate doar pensiile foarte mari care mare parte din ele aparțin unor magistrați militari, după cum se va observa din cele ce urmează, nu au fost prezentate pensiile militare medii și numărul de beneficiari fiind indusă public ideea ca pensiile militare sunt foarte mari și este necesară înghețarea lor pentru a nu fi afectat negativ bugetul statului. Îmi vine greu să cred că specialiștii finanțiști și juriști ai MApN și MAI care au analizat proiectul ordonanței au dat aviz favorabil acestei forme a notei de fundamentare care nu prezintă realitatea pensiilor militare. Este la fel de posibil ca ordonanța să fi fost semnată de cei doi miniștri urmare a unor presiuni politice din partea liderilor PSD, ambii fiind membri acestui partid, presiuni transmise mai departe specialiștilor care au analizat proiectul. Rezulta în mod evident ca erau afectate toate pensiile militare în viitor inclusiv ale lor. Forma notei de fundamentare dezavantajează clar pensiile militare și dacă avem în vedere ca inițiatorul principal este Ministerul Muncii, trageți dvs concluziile dacă Olguta Vasilescu s-a implicat sau nu în pensiile militarilor. Prezint în continuare și alte argumente

fs spunea...

Într-un articol publicat în data de 30.07.2017, Olguta Vasilescu declara” Avem de gând să dăm o ordonanță săptămâna viitoare. Am lucrat la ea. Nu ne-am apucat de legea pensiilor pe contributivitate, unde este obligatoriu să facem creșterile din programul de guvernare, însă după apariția legii salarizării unice, ne-am dat seama că dacă lăsăm pensiile de serviciu să se actualizeze cu ce este la cei activi, vom ajunge într-o situație neplăcută de anul viitor….” Am prezentat doar un fragment edificator. Era clar ca trebuiau să facă rost de bani pentru creșterile salariale în sistemul bugetar si pentru aplicarea legii pensiilor din sistemul public și cum faci rost mai repede tăind de la alții.

Cristian spunea...

Voi, ăștia care sunteți supărați ca nu ați primit acum suta de lei, vreau să vă văd supărați și când se dau indexarile și voi le primiți întregi și ceilalți le primesc reduse cu 10, 15 ,20 la suta. Adică să vă supărați că ceilalți primesc mereu mai puțin decât voi și nu e corect.

fs spunea...

În contradicție cu situația nerealistă a pensiilor militare prezentată în nota de fundamentare a oug nr. 59/2017, într-un articol publicat în data de 31.07.2017 pe site-ul DIGI 24.ro sunt prezentate top 5 pensii militare din cele cuprinse în nota de fundamentare, care aparțin unor magistrați militari, cuprinse în intervalul 26.480 lei - 33.093 lei, acestea fiind 5 din cele 7 pensii foarte mari din MApN.
Ministrul Tutuiamu spunea într-un articol publicat pe același site în data de 30.07.2017 ca nu se va schimba algoritmul de calcul al pensiilor militare, dar ca sunt discuții la nivelul Guvernului pentru a se face corecțiile necesare la pensiile extrem de mari din sistem care ajung la 35.000 lei. Pe site-ul romanialibera.ro într-un articol publicat în data de 31.07.2018, asociațiile de rezerviști atrăgeau atenția ministrului Olguta Vasilescu ca și-a încălcat competențele profesionale legiferând în domeniul pensiilor militare prin mutilarea Legii nr. 223/2015 și a indus in opinia publică idea ca pensiile militare sunt foarte mari de 10.000, 20-30.000 de lei, fără a se prezenta situația reală și de fapt a sistemului pensiilor militare de stat.

Claudiu Marin spunea...


@fs
Rad de noi cei de la juridic si financiar, MApN, care au redactat draftul art. VII al OUG nr. 59/2017. Nu stia nimeni de la ministerul muncii sa ticluiasca textul acelui articol.
Propaganda institutiilor militare nu difuzeaza declaratiile ministrului in functie, Adrian Tutuianu, in iulie-august 2017. Si nici pe cele ale premierului Tudose, intoxicat tot de initiatorii eliminarii actualizarii. Acesta spunea la tv ca in baza de calcul a pensiei ar intra si norma de hrana si drepturile pentru echipament.
Ele se gasesc insa pe blog, in articolele scrise de fostul administrator HR in luna iulie 2017.
@Cristian
Ma vad nevoit sa intervin. Nu este adevarat ce spui despre indexari.

fs spunea...

Putem concluziona astfel, referitor la modul cum au fost prezentate pensiile militare atât pe la televiziuni în perioada anului 2017 cât și în nota de fundamentare a oug nr. 59/3017: Demersurile efectuate au avut drept scop prezentarea unei situații nerealiste a pensiilor militare, fiind prezentate doar pensiile foarte mari care aparțin majoritar unor magistrați militari , dar militarii fiind mult mai mulți decât ceilalți beneficiari de pensii de serviciu, era prioritară înghețarea pensiilor militare a căror actualizare presiunea fonduri mai mari iar politicienii de la acea dată aveau alte priorități, respectiv majorarea salariilor în sistemul bugetar și identificarea de fonduri pentru aplicarea noi legi a pensiilor din sistemul public (Legea nr. 127/2019). Prin prezentarea tendențioasă a pensiilor militare ca fiind foarte mari în comparație cu alți pensionari au atras ura împotriva militarilor și a celorlalți membri ai instituțiilor din SNAOPSN. Specialiștii din MApN și MAI ori nu au analizat ultima formă publicată a notei de fundamentare a oug nr. 59/2017, ori au fost supuși presiunilor politice din partea celor 2 miniștri de la acea dată, întrucât ordonanța afecta toate pensiile militare în viitor, inclusiv ale lor după trecerea în rezervă. În ceea ce privește implicarea doamnei Olguta Vasilescu in introducerea pensiilor militare în ordonanță, eu cred ca este evidentă. Dacă se consideră necesar poate fi transmis acest comentariu doamnei Alexandrescu. Personal pe mine m-a intrigat puțin intervenția Olgutei Vasilescu în emisiunea respectivă.



fs spunea...

Domnule Claudiu Marin aveți dreptate ca art. VII din ordonanța este elaborat de specialiștii din cele două ministere, dar eu m-am referit la nota de fundamentare, care trebuie să conțină aceleași date pentru toți beneficiarii de pensii de serviciu, pensia maximă și medie, aceasta din urmă nu se regăsește la pensiile militare. Am lucrat la sute de proiecte de acte normative în domeniul imobiliar, în activitate la MApN și notele de fundamentare trebuie să conțină aceleași informații pentru toate instituțiile care fac obiectul proiectului, pentru a prezenta corect situația la momentul inițierii acestuia, astfel încât să fie motivate în mod corespunzător propunerile care le regăsim în ordonanță în cazul de față. Aduceți-vă aminte cum erau adoptate ordonanțele de către PSD în acea perioadă, vezi și oug nr. 13 cu modicarea legilor justiției. Cred că inițial nota de fundamentale a conținut inițial datele privind pensiile militare medii brute și este posibil să fi fost eliminate ulterior sau a fost ordin politic să nu se facă referire la acestea. Nu în ultimul rând, trebuie avut în vedere că ordonanța fiind inițiată de Ministerul Muncii a plecat pe circuitul de avizare în această formă, semnată de Olguta Vasilescu, care anterior înfiera pensiile militare foarte mari pe la televiziuni, vezi emisiunea din acea perioadă la romania tv cu Andreea Cretulescu, precum și câteva informații prezentate de mine, luate de pe site-urile menționate. Sau este posibil ca specialiștii celor 2 ministere au fost inconștienți și au avizat cu bună știință această formă a notei de fundamentare a unei ordonanțe care a făcut mult rău pensionarilor militari, în special celor ieșiți mai demult la pensie.

Constantin spunea...

@fs. Ce nu este clar ca instituțiile au facut-o cu bună știință. Este regretabil că specialiștii din cele două ministere au avizat această formă a notei de fundamentare, care a avut consecințe negative asupra pensionarilor militari, în special asupra celor ieșiți mai demult la pensie. Este de neînțeles cum acești specialiști au putut ignora impactul negativ și au permis adoptarea unei ordonanțe care a anulat actualizarea soldei de grad și funcție ale pensionarilor militari cu cele ale militarilor activi. Este imperativ ca aceste ministere să își asume responsabilitatea și să corecteze această nedreptate pentru a proteja drepturile și demnitatea celor care au servit țara cu onoare. Dar,cunoscând slugărnicia și cinismul lor nu cred că o vor face.

Claudiu Marin spunea...

@Constantin
Ce nu este clar ca specialistii din ministere sunt chiar initiatorii art. VII din OUG 59/2017 nu doar avizatori? Ei s-au speriat ca pensionarii le secatuiesc bugetul daca ramane in vigoare actualizarea cu cresterile soldelor de functie reglementate de abia adoptata L 153/2017.

Constantin spunea...

@Claudiu Marin. Așa-i, aveți dreptate,ministerele au și avizat nota de fundamentare au și inițiat art.7 din oug.59/2017. Numai ei puteau s-o facă cu o asemenea precizie chirurgicală,dându-ne lovitura de grație, dar acum că am identificat vinovații ce-i de făcut? Eu zic că fără implicarea activilor,care în viitor vor avea aceeași soartă ca și noi,dacă nu se mobilizează și ei,slabe speranțe de îndreptare a inechitatilor.

Claudiu Marin spunea...

@Constantin
Ce urmeaza?
Aceleasi structuri militare vor interveni sa repare ceea ce le strica liberalii in Parlament prin proiectul care atenteaza la politica de cadre fata de vechii rezervisti.
Se vor plia pe actuala disputa dintre liberali si pesedisti, pentru a impune proiectul Jianu. adica extragerea soldei de grad din baza de calcul, dar fara sa fie actualizata, operatiune numita recalculare, si o indexare imprecisa a cuantumului pensiei militara, proportinala, deci nu egala cu cresterea soldei de functie a activilor.

Paul Puiu spunea...

Anca Alexandrescu prin ce a scos pe portativ prin cele afirmate de Olguta Vasilescu, îngroapă și mai tare pensiile militare!! Cetățeanii de rând, auzind gogoșile prezentate de Anca Alexandrescu au atras și mai tare antipatia lor, dând astfel apă la moară PSD-ului!!!
De ce nu a ieșit la interval Olguta și să răspundă la întrebări cu adevărat, nu să facă comunicate prin intermediari care nu gândesc când o fac!! Asta e ca lovitură de bumerang, îl arunci și se întoarce la tine!!!Prin acest articol Anca Alexandrescu a crezut ca face un bine rezerviștilor și în retragere, dar a căzut în plasă!!!
Dacă eram în locul moderatoarei i-asi fi cerut Olgutei să își expună personal pledoaria și să răspundă la întrebările celor care ar fi dorit să o contreze despre minciunile expuse!!!!
Ca civil dacă a-și asculta acest comunicat nu a-și face altceva decât să dau dreptate PSD-ului și a-și considera ca Olguta Vasilescu este un înger nevinovat!! Nu știu ce au de spus complicii săi din ministerele de resort și casele de pensii, spre care s-a aruncat toata vina in spatele acestora!!!!!🤬🤬🤬🤬🤬🤮🤮🤮🤮