Un produs Blogger.

miercuri, octombrie 16, 2024

MApN intentioneaza, prin proiectul sustinut si de PSD, sa elimine actualizarea cu cresterile soldei de functie si grad din perioada 2018-2025

121 comments

Pozitia PSD, seful CD

In textul ticalos pe care MApN doreste sa-l introduca  in Statutele cadrelor care primesc pensii militare apare notiunea de indexare in locul actualizarii permanente a soldelor de grad si funcție la valorile celor pentru activi, actualizare  propusa in Plx 540/2024. Nici vorba de diminuarea inechitatilor dintre pensiile inghetate in anul 2017 si cele stabilite ulterior.

De cateva zile am tot amintit ca indexarea proportionala nu inseamna aducerea soldelor de functie si grad la valorile pentru activi, dar multor cititori le sclipesc ochii dupa la fel de ticaloasele articole de sustinere a proiectului Jianu, proiect care inca nu este inregistrat la niciun organ legislativ.

Sa analizam fiecare teza din urmatorul text publicat pe SCMD, text care ar urma sa completeze art. 9 ^ 1 din Legea nr. 80/1995 cu modificarile si completarile ulterioare! 


"Prin derogare de la prevederile art. 59 din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, cuantumul pensiilor militare de stat se indexează ori de câte ori se majorează soldele de funcție ale cadrelor militare în activitate, proporțional cu acestea, și începând cu aceeași dată.

Prevederile alin. 4 nu se aplică pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației învigoare până la data de 1 ianuarie 2016.”


1."Prin derogare de la prevederile art. 59 din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare," inseamna ca in viitor pensiile nu s-ar mai indexa anual cu rata inflatiei ci numai cand se majoreaza soldele de functie ale activilor.

2. "începând cu data intrării în vigoare a prezentei legicuantumul pensiilor militare de stat se indexează ori de câte ori se majorează soldele de funcție ale cadrelor militare în activitate, proporțional cu acestea" inseamna ca dupa intrarea in vigoare a legii, daca va mai avea loc o majorare a soldei de functie a activilor, sa zicem cu 10%, se va produce si indexarea cuantumului pensiei militare tot cu 10%. Si tot asa in viitor, cand vor mai fi  alte majorari ale soldelor de functie.

 Conform acestui mizerebil text, o pensie inghetata in anul 2017, nu mai primeste cresterile soldelor de grad si de functie din anii 2018-2025, ci primeste si ea o indexare de 10% ca si toate pensiile stabilite in anul 2024.

  La fel, o pensie stabilita in anul 2021 nu mai primeste cresterile soldelor de grad si de functie din anii 2022-2025 ci tot o indexare de 10%. Asta este, vor zice unii! Da, dar pensiile stabilite in anul 2024 au in baza de calcul toate cresterile de functie si grad prevazute in L 153/2017 si OUG nr. 26/2024.

In cazul in care cresterea soldei de functie pentru activi ar fi o suma oarecare, sa zicem 500 lei, se calculeaza procentul de crestere a soldei de functie si acelasi procent se foloseste si pentru indexarea proportionala a intregului cuantum al pensiilor in plata, la aceeasi data cu cresterea soldelor de functie pentru activi.

Asta este indexarea proportionala pe care o propune generalul Jianu, seful DGFC din MApN, in locul actualizarii traditionale.

3. Potrivit ultimului alineat din textul citat, acest tip de indexare nu se aplica pensiilor militare stabilite inainte de 01 01 2016. Acestea ar continua  sa se indexeze anual tot cu rata inflatiei.

Din pacate, din interventiile publice ale domnului Ciolacu si ale celorlalti lideri PSD, rezulta ca acest proiect ar dori dansii sa fie  promovat, fara sa analizeze ca nu asa s-ar diminua inechitatile pentru cei inghetati prin OUG nr. 59/2017.

Spre cinstea lor, sefii structurilor asociative prezenti la Comisia de aparare a  Senatului, unde li s-a prezentat acest text, au respins in unanimitate proiectul propus de  MApN.

 

121 de comentarii:

Niky spunea...

Este incredibil acest DGFC din MApN, în loc să aducă o variantă care să aducă dreptate, aduce o bătaie de joc și mai mare! Indiferent ce se va întâmpla în continuare nu trebuie să se renunțe niciodată la indexările anuale cu rata inflației, indexare care păstrează cât de cât puterea de cumpărare.

Pop de Ploiesti spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Dodo spunea...

Pai dacă structurile asociative nu sunt chiar lupul cel rău, ci doar jianu,acest ciudat, individ ( daca toate cifrele sunt de partea lui, cifre negative,bineînțeles) atunci haideți sa îl incoltim pe acesta și sa îl tragem la răspundere. Cu toate ca,înțeleg,ca psd,face scut pt el. Sa eliminam puroiul, ca să nu se întindă și la alte organe. Asta se vede din observațiile de pe blog. Chiar atât de puternic este acest individ,încât nimeni nu îl poate inlatura? Tot ar trebui sa existe o portiță...

VALYCA2010 spunea...

Sunt niste sarlatani,au ceva cu noi pensionarii militari,poate dupa 25 oct. isi vor reveni!

Petrut spunea...

Sant sigur ca drept rezultat al alegerilor parlamentare vor fi revizuite si organigramele din MApN pentru a nu mai fi cadre ce propun solutii de acest gen . Probabil sant si alte conceptii asemanatoare si in alte compartiment a MApN ce sant influentate de cadre ce vor sa capteze bunavointa politicienilor vremelnici cu acest fel de propuneri ce probabil nu optimizeaza activitatea de care ei raspund direct.

Pop de Ploiesti spunea...

Jianu..vad ca face jocul politicului..., e clar ca dupa 90 Armata nu a avut lideri sa se impuna in fata politicului , doar indivizi care si-au urmarit propriul interes, umili , slugarnici.Ma intreb, ce are de castigat PSD..?...si-au pus intrebarea -unde a migrat electoratul din 2016 cand castigau alegerile cu 47%..iar in 2020 luau 29,5%..?Sigur vor da vina pe Dragnea..nu pe LOV care a nenorocit pensiile militare a 200000 rezervisti si al tradarilor din partid , culminand cu motiunea de cenzura impotriva propriului partid din 10.10.2019. Sigur ei fac calcule , in cazul in care voteaza legea pensiilor militare PNL...acestia din urma de la 12-14 % actual se vor trezii cu poate 21-22%. in ziua alegerilor care ar fi catastrofal pentru PSD lui Ciolacu .Ultimul sondaj dat publicitatii ieri de o casa de sondare credila si care l-a dat pe Nicusor Dan castigand Bucurestiul cu 46% inainte cu 3 zile de ziua elegerilor din Capitala , Ciolacu are 22,5...In atare conditii nu vad ca PSD sa aibe mai mult de 25-26%, ar fi irational, sa nu uitam ca nemultumiti sunt si minerii ,metalurgisti si toti cei care au lucrat in conditii grele care au pierdut la pensii ..
Dupa parerea PSD un VOT pe Legea pensiilor militare propusa de PNL ar da posibilitate Dreptei sa faca majoritate in Parlament cu AUR si Forta Dreptei.

Leo spunea...

@Pop de...
Ce are de câștigat psd ?
Păi cum ce are. Cu banii econiisiți de la pensiile militare , mai înființează niște agenții guvernamentale ca să-și îndestuleze cu sinecuri politrucii, sau își măresc privilegiile și salariile celor de la ASF , BNR , AMEPIP, SGG , PARLAMENT , etc.....
Îl doare la bască pe Marcel când vede cum stă în sondaje.
POPULIMEA VOTEAZĂ BINE !

RD spunea...

La un moment dat (s-ar putea să nu fie peste mult timp) s-ar putea să se ajungă mai rău decât acum. Cu inechități mai mari și cu măriri din an în Paste. Cu atâtea asociații, cu oameni care se întâlnesc cu politicieni dar nu vin cu ceva concret, de ceva timp a început să le placă să iasă la proteste (foarte bine dacă n-ar fi avut interese ce nu țin de binele pensionarilor militari) ca să arate lumii că există și să justifice banii celor care cotizează, să fie guralivi pe la tv, dar pe modul silențios la întâlniri și secretoși.

Nu am văzut pe vreo asociație sau sindicat ca să spună să rămână cuantumul avantajos indiferent de ce schimbare ar fi pe viitor și să nu se întâmple ca la unii civili ce vor aștepta ani buni până când pensia recalculată o va depăși pe cea aflată în plată.

Și terminați cu amenințările că nu votați cu x sau y fiindcă tot vor fi aleși de alte milioane. În sistemul de pensie de serviciu (militare de stat) nu există rezolvare să fie clar, dar nu vor să accepte realitatea decât 1-2% dintr pensionarii militari.

cristianp spunea...

Totusi acest Jianu este singur pe lume din ce a mai ramas din MApN/MAI? Acest Jianu si alti generali si colonei grei din ministere isi fac rău ei înșiși cu mana lor? Nu ies și ei la pensie peste 1, 2, 3 ani? Ceva pute aici!! Daca modificarile la legislatia pensiilor militare, in defavoarea noastra, veneau din zona politica era de crezut! Dar sa vina din partea unora care vor ,,beneficia,, de aceste modificari...greu de crezut! Cred ca mai degraba sunt petarde aruncate pe piata pentru a intarzia si a nu se rezolva nimic in ideea (cum a mai fost) : ,,Vedeti ca nu va intelegeti? Anulam tot, ne luam jucariile si plecam! Si PSD si PNL si Asociatiile etc. Parerea mea!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Niste scarbe sabotoare si ordinare!

maiag spunea...

CIULACU prin jocul murdar cu pensiile militare face pe gioana sau simion presedinte.cei 2 fac greseala ca nu si ddclara pozitia fata de pensiile nikitare.paeca vad ca va fu guvrn aur.pnl.usr.ciulacuuule fiu de meletar.daca o lungesti mult si partidul te ejecteaza dupa zlegeri gasindu te vinovat pt cs ti au dst mui militarii.

kostas spunea...

Daca solda de grad se scoate din baza de calcul si apoi se refac calculele noii baze de calcul fara solda de grad, normal ar trebui luata in calcul solda de functie actuala, din legea 153 si ar rezulta noua baza de calcul. exact cu acelasi algoritm de calcul aplicat pensiilor, valabil pentru cei care ies acum. Daca s-ar face asa, atunci pensia rezultata nu mai trebuie indexata cu nici o indexare decat cu cresterea soldei de functie la activi, din 2025 incolo, ceea ce mi se pare normal, fiindca nu s-ar mai crea diferente intre activi si pensionari.
Dupa scoaterea soldei de grad din baza de calcul, baza de calcul noua va fi formata doar din functie si eventual sporuri calculate din aceasta. Deci ori ca se mareste solda de grad cu, sa zicem, 10%, ori ca se indexeaza cuantumul pensiei cu 10% este exact acelasi lucru.

kostas spunea...

Doua prevederi ar trebui sa se introduca in legea data de MApN si ar fi foarte buna: 1) indemnizatia soldei de grad se actualizeaza permanent cu solda de grad a activilor. 2) dupa scoaterea soldei de grad din baza de calcul stabilita dupa legea 223, baza de calcul se recalculeaza conform modului de calcul si cu valorile soldei de functie prevazute in legislatia in vigoare in momentul aplicarii prezentei legi.

Flik spunea...

Chiar nu se poate înlătură clica de la MApn în frunte cu jianu

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

(NU) Cititi Cuiul catarii, sa vedeti acolo entuziasmele halucinogene, duse pana la stari de lesin emotional entuziaste ale adminului pentru majorarea soldelor de gard și soldelor de frecție, sau ce naiba or mai fi pe acolo, doar a colineilor cu moț si stea rosie in cinci colțuri in frunce, fiind de-a dreptul intrat in tranșă, precum orătăniile de curte cand văd pe ceriuri hulturul sau huliul angăriilor, durandu-l in rangă de cei deja paraditi in 2017 ca iar o mai incaseaza la pungile alea msaracane, dar fericirea dumnealui fiind dusa pana in varful șurii ca iau doar colineii dumnealui cu peste 10.000 cocoașe de cămiloi la penzii incă peste 1000 lei la aceste actualizari egoiste si cretine! Oameni ca astia promoveaza astfel de idei monstruoase ale clocarilor, si de aia nu rup eu butoanele laptopului sa intru pe un site egoist si asa zis elitist de prost gust si slab interes pentru batjocorirea celor multi si in nevoi, si in loc sa promoveze articole care sa sprijine masa mare si mutilata la pensii de catre infectiile clocare, domnia sa le promoveaza interesele meschine, egoiste si paraditoare si elogierea unei categorii de grade care, daca erau cata frunza si iarba candva, acum sunt ca firele de marar din gradina de zarzavaturi! Sa stea acolo acest blog prafuit, langa statuia prafuita a moastelor lui Mos Alecu, pana oi mai hi prostan vreodata sa-l mai citesc din pura plictiseala!

Prodan Aurelian spunea...

Cred că, în momentul de față, este imperios necesar să punem pe primul plan actualizarea soldelor de funcție și grad. Să nu cădem în plasa celor care lansează petarde fumigene. Să nu uităm că este în vigoare o lege a pensiilor militare
Efortul principal să fie pus pe actualiarea celor două elemente. Să nu fugim după doi iepuri. Actualizare acum !!!

Margarit Fernand spunea...

Ieri am stat de vorbă cu un candidat AUR ( pentru senator), care imi explica de ce trebuie să îi votez și l-am întrebat ce părere are în legătură cu discuțiile pe tema pensiilor militare( el nu știa că sunt pensionar întrucât eram la serviciu). Mi-a răspuns exact asa: ” Pensiile militare nu sunt un subiect de interes pentru partidul nostru nici acum și nici dacă ajungem la guvernare”

Mihai f. spunea...

Dar pentru magistrați cum a fost ..au devalizat tara cu pensiile lor și nu se opunea nimeni ..au actualizarea,au tot ..se știe cu adevărat impactul din PIB cu pensiile lor

Claudiu Marin spunea...

@kostas
Mai citeste o data extrasul din documentul MApN!
Cum poti sa spui ca este acelasi lucru actualizare cu sume de cca 4000 lei la solda de functie si cu 2000 lei la solda de grad pentru baza de calcul a pensiilor inghetate in anul 2017 cu iluzoria indexare a cuntumului, proportionala cu posibila crestere a soldei de functie pentru activi?
MApN propune o majorare proportionala cu cresterea soldei de functie, asa cum Anexa VI a L153/2017 reglementeaza cresterea soldei de grad proportional cu cresterea salariului minim pe economie.

maiag spunea...

KOSTAS vb prostii.ori o faci intentionst.ori ai facut aritmerics cu fem de serviciu.simuleaza un calcul cu functia si gradul tau pe cele 2 variante .sau roaga pe cineva din fam care stie operariuni matematice simple. Te faci de macariane si poate te cunoaste cineva de pe aici

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Subtitlu exploziv pe Romania tv, ,,Scandalul politic de la pensiile militare,'' urmand o relatare cu situatia actuala a acestui subiect de interes pentru noi!

Paul Puiu spunea...

PSD dorește ca și până acum, ca pensiile militare să stagneze, pentru ca așa e prevăzut în PNNR!!!!Aceasta este scuza lor actuală completată si de impactul bugetar pe care l-ar crea actualizarea pensiilor militare!!!
De ce nu s-a susținut scoaterea din PNNR a pensiilor militare de către PSD și PNL când au avut posibilitatea și s-a renegocieze PNNR-ul!! Acum Comisia Europeană a decis suspendarea tranșei a 3 a de împrumut de 2 miliarde pentru neîndeplinirea jaloanelor stabilite în PNNR de către guvernul României!!Aceasta situație atrage multe consecințe negative pentru viitorul an în 2025 asupra bugetului de stat în condițiile de deficit al PIB-ului, ceea ce ar atrage ca în legea bugetului să se prevadă inghetarea salariilor și pensiilor în anul 2025!!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡
Despre indexarea pensiilor iar adio și în 2025 ca asa e tradiția odată la 4 ani!!
Ultima dată a fost în 2021, tot după alegeri!!

kostas spunea...

Dl. Claudiu, am impresia ca nu prea intelegi ce scriu oamenii pe aici. Eu am zis ca DUPA recalcularea bazei de calcul cu valorile actuale ale soldei de functie si cu algoritmul actual de calcul a pensiei, deci ulterior acestei actualizari a pensiilor, orice majorare in procente a soldei de functie conduce la acelasi efect al cuantumului pensiei ca si o marire a cuantumului pensiei cu acelasi procent. Mai clar: o majorare a soldei de functie cu 10% este acelasi lucru cu o actualizare proportionala a cuantumului pensiei cu 10%

Prodan Aurelian spunea...

Ești redundant în afirmațiile pe care le faci. Vrei să ne convingi de ceva de care noi suntem convinși. Ce are de a face una cu alta

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

V-as ruga sa nu rupeti urnele votand HAUR: Am trimis mai mult de 50 de petitii bulibașului de șatră caldarar-ursar, Siminoc tare-n cioc, suit în par si circar, si niciodata nu mi-a raspus la vreuna, pentru ca i-ar cocli cazanele si ibricele, daca ar face-o, fiind nevandabile ca atare, asa ca lasati-l cu droaia lui de cocalari si bombardieri ca n-are el treaba cu noi si pensiile noastre, considerandu-ne cu pensii nesimtite si speciale, mai ales ca Siminoc a dat o salba de cocosei de aur, ascunsă in inima oistei de la caruță, sa nu fie halit in harmată!

Claudiu Marin spunea...

@kostas
Lasa ce zici d-ta. Discutam pe ce scrie in documentul lansat de MApN prin interpusi.
Unde vezi ca scrie acolo ca mai intai sunt adusi toti militarii in punctul 0 in privinta soldelor de grad si functie din baza de calcul. si apio se aplica indexarea?
Atentie la modul de adresare daca vrei sa mai comentezi pe acest blog!

kostas spunea...

Intr-o suma cu mai multi termeni, daca maresti valoarea termenilor cu un procent, iti da acelasi rezultat daca maresti rezultatul initial cu acelasi procent.Asa s-ar intampla si cu pensiile. Daca maresti solda de functie cu un procent, atunci cuantumul pensiei va fi identic cu marirea cuantumului vechi direct proportional cu procentul cu care s-a marit solda de functie. Deci mai bine ar fi scris in lege direct proportional nu proportional.

burebista spunea...

Toată lărmălaia (unii i-ar zice țigănia) de pe blog are un singur scop: dirijarea celor ce nu gândesc singuri către un partid. AUR; USR: FD; ETC., nu sunt frecventabile, însă PSD și PNL - care tocmai ne-au fericit cu proiecte la sfântul așteaptă , sunt singurii frecventabili ?” Aferim coane !

maiag spunea...

KOSTAS.iubitule.daca functia crestr cu 10 la suta si inflatia 3 la suta.e acelasi rezultat?mai exista si logica in afara operatiunilor de moment.legea actioneaza pe termen lung.asa ca.....fii logic in postari.nu gandii limitat frumosule.

kostas spunea...

D L. Claudiu, eu intotdeauna m-am adresat frumos, totusi va rog sa-mi spuneti ce expresie ati considerat jignitoare si ce v-a deranjat, ca alta data sa fiu atent, sa evit astfel de situatii. Singurul lucru care v-ar fi putut deranja ar fi faptul ca v-am reprosat ca nu intelegeti, ( expresie folosita de foarte multe ori, chiar si de dvs.) dar acesta remarca nu este o jignire, nu este un limbaj necorespunzator, nu gasesc nici un mod de adresare necorespunzator in adresarile mele. Totusi imi cer scuze daca va suparat ceva, n-am avut intentia decat de a-mi spune si eu un punct de vedere.

RD spunea...

Sunt atâtea încurcături fiindcă ei adică politicienii nu vor să mărească pensiile prin actualizarea lor și apar fel și fel de proiecte, uneori nu înțelegi din unele. Dacă voiau cu adevărat măcar încercau să introduc actualizarea lor prin jalonul din PNNR care apropo în această lună a fost aprobat de Comisia Europeană. PSD are dreptate că PNL doar face un joc penbil pentru Ciucă fiindcă omul e agitat că nu prinde turul 2 la prezidențiale. Și PNL probabil știe că Comisia Europeană nu ar accepta actualizarea pensiilor militare decât prin stagnarea sau diminuarea lor. Ori prin indexare dar nu actualizare.

Viorel spunea...

Mulți vă puneți întrebarea ce vor face și unde se vor duce Iancu Jianu, Tudor Vladimirescu, etc. Vor intra într-un partid care le-a și promis deja că le dă voie să-i pupe în fund, să le ducă mapa, sau să le țină paltonul. Funcții de finanțiști sau de altă natură (finanțiști, dar habarniști pe altă funcție, doar știți că astăzi nu se mai pregătesc oameni pentru anumite funcții ci se înființează funcții pentru prostia lor) nu se găsesc în structurile guvernului sau de funcționari publici pe la primării, CJ. În 2022, Cdt. Dn.Art. trecut în rezervă cu șuturi în cur a fost angajat imediat pe singura funcție existentă în cadrul Prefecturii Botoșani. Un tânăr cu facultatea la zi nu s-a găsit să aibă și el un loc de muncă, în schimb s-a găsit pentru tovarășul Col. care le știe pe toate și are o pensie cu 5 cifre. Un altul aflat în aceeași situație datorită prostiei lor (trecuți în același timp din același motiv) este mare sculă la SC Nova Apaserv. Vă dați seama câtă experiență au în domeniu acești indivizi. Dar pilele lucrează. Povestea este interesantă și hazlie, dacă ați ști despre ce este vorba ați râde cu gura până la urechi. Li s-a tras tot de la „războiul” dintre PSD și PNL pe timpul Pandemiei. Deci, nu le duceți nici grija și nici dorul pentru că gândul lor nu este la ceea ce fac în funcțiile pe care le au în MAp.N ci la viitoarele funcții politice. Aveși ca ex. un clasic în viață care pentru el, onoarea de a fi militar, cel mai mare militar nu se compară și nu o va da pe nimic. A dat-o pe politică după primii pași de pensionar.

John spunea...

În amintirea"marelui dispărut"
https://youtube.com/shorts/eJjaytLBNG0?si=8RoEt3tkKM46ed6x

RD spunea...

Altceva ce trebuie spus, ei trebuie să se prefacă, că sunt proști și că ne ajută, ne sprijină, se caută soluții, dar în realitate nu le pasă de noi. Și șefii de la asociații respectiv sindicate își fac jocul de multe ori ca să arate că vor.. Vorbim de prezent dar dacă ne uităm la ultimele modificări pentru pensiile militare și baza de calcul va avea un impact major când se va ajunge la ani, nu 6-12 luni. Iar gradul/funcția nu va avea un impact atât de puternic la 60 de luni în comparație cu 6/12 luni. De aceea am tot spus că treaba e complicată pentru noi. Cei ce vor ieși la pensie peste câțiva ani chiar la același grad, funcție, diferența se va face la lunile/anii calculați. Deocamdată se tace și nu se vorbește despre așa ceva fiindcă încă nu s-au ajuns acolo, dar timpul trece repede.

Brenda spunea...

Nu le pasă,consideră că le fac pe plac unor civili

xmax spunea...

.....dreptate pina la capat....
cu sacii cum ramine????
....tot nu vrei sa publici mesajul???
Crezi ca cineva doarme in pom iar dumneata in pat????

Ionica botez spunea...

De ce pierdem timp prețios pentru a comenta chestie falsa . Această știre e un fake news. Daca va apărea oficial atunci luam poziție. Dați cat mai multe detalii despre protestul din 25.10.

Viorel spunea...

RD. Românul a fost tot timpul inventiv dar și un mare mincinos. Mincinos, pentru că și Guvernul României i-a mințit pe cei de la CE și cei de la BM (aceștia plătiți cu bani grei pentru consultanță și nu una pozitivă, benefică pentru noi, ci una prin care să punem cât mari biruri pe spatele poporului român) că totul s-a rezolvat cu Jaloanele 214 și 215 (din cele 50 și,) și că tranșa a doua de plată către România poate fi făcută (s-a făcut). De rezolvat, ați văzut cum s-a rezolvat (nu tu contributivitate, nu tu dual, nu cumva să vă legați de armată că este război la graniță, dar ați băgat în baza de calcul 300 de luni ). Unii cu stânga și alții cu dreapta ejaculând Legea nr. 282/2023.
Nu ai voie să faci actualizare, nu-i nimic. Actualizarea o denumim indexare și folosim același mod de calcul ca și la actualizare. Dragi dușmani a-i poporului român numiți CE și BM. În dexul limbii române (nu europene sau americănește) indexarea este identică cu actualizarea. Deci vom indexa la zi pensile militare cu majorările de grad și funcție ale cadrelor militare active iar la punctul nr. 2 urmează indexarea anuală cu rata inflației. Un fel de ghiveci, dar asta e.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Pe 25 protestam impotriva la sabotaje sa-i coboram in sondaje ca sa castige la electorale cand o iesi din groapa tata mare!

Flik spunea...

Au dreptate și cei care au spus ca ani de zile când mălai mare a deținut anumite funcții nu a făcut nimic pentru camarazii sai.Sa vii acum sa spui ca aceasta actualizare reprezinta un efort financiar considerabil știind ca în fiecare an contabilul cu nu știu câte stele returnează sume nefolosite la buget este de un creștinism de neimaginat.Ba cretinilor de la PSD dar când alocați diferenta aia uriașă la pensiile celor cu rochii negre de frica pentru ca majoritatea dintre voi aveți câte un babau în dulap atunci nu este un efort bugetar.Eu am decis sa le fac cadou libretul și orice măsură poate fi luata împotriva mea nu ma prezint la mobilizare.Armata a facut și covrigarul,saormarul,torente etc.pot sa apere siei ce a mai rămas din tara.Eu am slujito 32 de ani.

RD spunea...

@Viorel,

Tot ce ii interesează pe politicieni e că jaloanele să fie acceptate de CE. Jalonul cu pensiile speciale sau de serviciu, fiecare le poate spune cum vrea, a fost acceptat de CE. Că nu ghiveci sau nu, mai puțin contează pentru politicieni dar și pentru UE. Cu anii, pensiile militare ar trebui să fie tot mai mici. Nici măcar asociațiile/sindicatele n-au pronunțe cuvintele păstrarea cuantumului avantajos. Despre ce vorbim? De peste 1 an și jumătate se tot vorbește de rezolvarea inechităților și am zis de multe ori că PNNR că nu știu ce, dar nu prea am fost băgat în seamă, dar iată că am avut dreptate de atât timp. Sunt sigur că CE nu va accepta actualizarea pensiilor militare doar cu scopul ca ele să scadă și/sau să fie actualizate rar. Fie că ne convine sau nu, aceasta este realitatea. Să vedeți PNL pe viitor, că n-o să le pese de noi. Să nu mai spun că Ciucă și Ciolacu era de acord cu proiectul MApN ce era o varză și mai varză fără solda de grad în cuantumul pensiei și fără solda de funcție. E bine să mergi la proteste cu speranța că poate va fi mai bine dar istoricul de peste 7 ani a demonstrat că nu a fost, nu este și nici nu va fi mai bine.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cand se supara boss, mai rar intra p-acilica să ne dea cate una cu nuiaua la dos! Pe mass media domneste egoismul si invidia, amuțidu-le cănțăurile despre noi cu apropourile, iar noi spumegam singuri ca marea la țărmuri... Idilic tablou fără nimic nou sub soare despre dezastrele la pensiile orăcăitoare!

Laleaua neagră spunea...

Dacă se fasaie și 25 octombrie ne merita soarta...ar mai fi o sansa sa Corbin cu Zelenski sa ne ajuta ca sigur vom reusi...SLAVA...

boga spunea...

Avem doua site-uri care informeaza despre pensiile militare.
Acum,despre propunerea Jianu,unul zice ca-i catastrofa de rau, celalalt spune ca-i catastrofa de rau.Noi, cititorii ce sa credem cand suntem bagati in ceata ?

Dan K. spunea...

Pe lângă subiect.Un coleg pensionat în 2015 ,pompier, a primit somație de la ANAF pentru plata sumei de 11800 lei in termen de 15 zile.Suma este pentru recuperarea diferenței apărute în urma recalculării din 2017.Este corect?Greșală lor și te condamna pe tine?Nu și-a stabilit colegul valoarea pensiei.In ce tara trăim.

csej spunea...

Actualizarea numai a soldei de grad in varianta Jianu fără păstrarea cuantumului cel mai avantajos pentru unii dintre noi va fi dezastru.
Jianu asta e o mare jigodie.Nu tot el a mobilizat o serie de activi dela resurse umane si dela finante sa ne lămurească ca legea 223/2015 se lasă cu lapte si miere?Celebra expresie "la data deschiderii drepturilor de pensie" mi-a micșorat drastic coeficientul de dispozitiv si cel de comanda.Numai intru in detalii.

viorel 1067 spunea...

Am citit acest specimen de gândire de la MApN, mai rău ca Băsescu când ne-au tăiat salariile. Sunt mână în mână cu PSD cu CIOLACU cred. Ministrul Apărării este de la PSD, cred că, le-a dat sarcini fără nici o abatere ca noi ,,nesimțiții pensionari", să trăim mai rău ca până acum. Acum în al doisprezecelea ceas PNL cu Ciucă să nu cedeze presiunilor ca să mai câțtige ceva capital electoral. Dacă și ei aprobă acest mizerabil proiect suntem ultimii oameni din țară. Pe 25 octombrie la miting și apoi săptămână de săptămînă să fim peste ei, să nu cedem.

MIȘU spunea...

O observație de bun simț; șefii armatei române generalul Gheorghiță, șeful M.I. juristul Predoiu, generalul SRI, inginerul Ionescu, sunt convins100%,că știe,vede zbaterile rezervistilor vede tot acest circ privind actualizarea pensiilor militare!
Oare ei nu au, nici un cuvânt de spus pe speța,problematica asta ???
S au se complac în mocirla acestui circ ?
Dacă este așa,să le fie rușine!
Sunt niște trădători ai camarazilor,lor!
Sunt niște oameni de nimic ,niște oameni puși în funcțiile respective vremelnic!
Azi,sunt, mâine NU!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cand PSD vrea sa bulesca in masă pe cei pe care-i urasc de moarte, ia tomberonul si basculeaza din el cate un gunoi habarnist de paradeala, asa cum a facut cu Băietu' la Muncii, asa cum a facut cu Penticostalul si cu Muci pe chieptTâlhar la noi, iar cand l-au pus pe Sociolog la buleală, doar ca nu se pricepea la a ne ajuta, si omul s-a prins ca iaurtul ca suntem buliti, l-au si ejaculat din schema, punandu-l pr Muci pe chiept Talhar, care e specialist in plagiate si nedreptate!

Viorel spunea...

În afara subiectului. Când citesc aceste rânduri îmi vine în gân (dacă i-aș avea în fața mea, pe ei și cei care au aprobat) să le dau câte un pumn în bot de să vomite numai cărăbuși și lui Șercan Căcărescu și lui Rexona Dospescu. Vedeți băi Ciucă și Ciolacu ce înseamnă să ai grijă de subordonați că doar sunteți șefii noștri în caz de pace și război firar mama ei de viață împuțită. Atea sunt prime sau premii ? Când a văzut militarul român prime ultima dată în viața de oștean. NU AVEȚI BANI ? Femeile de serviciu ce curăță / igenizează bazinele câte mii de euro au primit primă. Primă băi intelectualilor și nu premii, pentru că alea se dau și ca obiecte, diplome, medalii, etc.
„La prima vedere pare o glumă, însă e o realitate tristă. Când vine vorba de performanță, valorile și criteriile actualilor decidenți din sport sunt de noaptea minții. Pentru medalia de aur de la Jocurile Olimpice de la Paris, David Popovici a primit, din partea COSR, un premiu în valoare de 140.000 de euro, în timp ce Erhan Cătălin, secretar general FR Canotaj, și Roxana Petrescu, contabilul șef al FR Canotaj, au primit un premiu de câte 162.000 de euro. Adică mai mare decât premiul obținut de David Popovici”.
https://www.gsp.ro/sporturi/jocurile-olimpice/eduard-novak-scandal-premieri-fr-canotaj-elisabeta-lipa-david-popovici-760318.html

Viorel spunea...

Mișu. Azi sunt și mâine nu pentru că după alegeri, încetul cu încetul cei care nu au mai prins trenul (parte dintre ei cu bube în cap pentru că este imposibil ca 4 ani în funcția de senator sau deputat să nu fi făcut golăneli) vor trece pe la DNA și Beciul Domnesc. Nu vor fi scutiți nici cei care au fost numiți senatori, deputați și în guvern (li se ridică imunitatea și la interviu cu ei exact ca și la obținerea unei funcții la stat sau în privat. Tot la fel vor fi întrebați ce știu despre….). Dacă nu vor să rezove nimic cu actualizarea de funcție și grad a pensiilor militare, propun ca pe blog (la fel ca și cu taloanele) să ne adunăm 100 de pensionari și care să dăm în judecată pe fiecare politruc sau guvernant despre care știm că a făcut fel de fel de neghiobii ilegale cu documente care să ateste acest lucru. Cei 100, deschidem 100 de dosare / procese pe fiecare individ pe aceeași problemă. Are 10 probleme, eu îi deschid 10 dosare. Ne-am săturat de promisiuni și minciuni. Ăștia sunt oameni serioși. Promit în fața posturilor de televiziune după care nu ne mai bagă în seamă ?

Constantin spunea...

Ia să pârâm noi PSD-ul doamnei Anca Alexandrescu,să șteargă un pic pe jos cu ei,că nu s-au ținut de cuvânt atunci când în emisiunea dumneaei Budăi a promis că vor vota plx 540 în regim de urgență,poate le vine mintea la cap.

csej spunea...

Banii se duc cu predilecție pe armament.Ceva se mai scapa printre degete la activi fiindca daca nu,pleaca si ii lasa cu ochii in soare.
Asta e strategia conducerii armatei.
Rezervisti si cei in retragere mai la urma daca mai rămâne ceva.
Ii inteleg .Nu inteleg ce strategie e asta care oferă pensie ca mărime functie de anul pensionarii.
Dece in sistemul public de pensii de bine de rau au rezolvat problema in mod echitabil si in sistemul apărare, ordine publică,siguranta nationala nu se poate.
Tot scot la înaintare cum ca nu rezista bugetul.Cum naiba la civili a rezistat bugetul si in cazul nostru nu rezista.
Sunt convins ca tot raul ni se trage dela armata in frunte cu ministrul si directiile subordonate lui precum și dela cei din Statul major al apărării.Totul a fost si este manarie.
Ciolacu e manipulat de conducerea MApN si MAI.

Constantin spunea...

@Mișu Am semnalat și eu această chestiune de câteva ori pe blog și am afirmat că fără implicarea lor va fi greu de obținut ceea ce ne dorim. Oricum mai devreme sau mai târziu și activii vor avea aceeași soartă ca și noi când vor fi rezerviști dacă nu se vor implica acum.

csej spunea...

Margarit@candidatul AUR e un simplu figurant.El intră cu ideia lui si votează ce îi zice partidul.Degetul șefului de grup parlamentar îi arată cum sa voteze dar si ce sa vorbeasca.In partide democratia functioneaza ca in armata adica există dar lipseste cu desăvârșire.
Crede-mă că stiu ce vorbesc.

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

HAI SA VA VAD EXPERTILOR .
CÂND V-AM SPUS CA SUMELE SE RECUPEREAZ[Ă PRIN EXECUARE SILIATĂ PRIN ANAF , NU M-AȚI CREZUT . CPS -URILE NU AU VOIE SĂ EXECUE SILIT .
MAESTRE CHIAR DUMNEATA MAI CONTRAZIS ATUNCI .

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

@Dan K - Colegul poate ataca Somatia la Tribunal . Dar executarea silia se aplica după 15 zile . Să goleasca imediat toate conturile că tot Blochează ANAF iar din pensie îi ia o trime adică 33,33333% . Deja are titlu executoriu iar CPS ia Facut deja demult Deciziile de DEBIT

csej spunea...

Presa reacționează daca are un subiect de scandal.La niste proteste de anvergură celor cum am vazut in Franta,Grecia misca presa.La proteste amorfe nu se deranjează.

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

ANAFUL are acces la toate conturile tale DIN BANCI iar mai NOU ATENTIE = INSTANTELE DE JUDECATĂ AU UN PROGRAM SPECIAL CARE IȚI VERIFICĂ ÎN 5 MINUTE TOATE CONTURILE DIN BĂNCI . O ală porcarie a mafiei din justiție este faptul că la CSM a deschis un Portal unde toată pulimea din România iți poate verifica Sentintele . Unde mai este protecția datelor personale CSM de 2 lei cu Inpsectia judiciară care mi-a refuzat cercetarea a 3 judecatori fără o motivare legală . Vă acoperiți unii pe alții ???

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

Rectific = Actele de execuare ale ANAF se conesta la Judecatorie , atentie este un termen de 15 zile în caz contrar este o recunoastere a executarii silite . Nu contează ca este o Somantie . Codul de procedura spune clar ca ,, orice acte de executare se contestă în termenul legal ,,, în caz contrar PA . Oricum nu ai nici o șansă să castigi dar macar îi aburesti ca sa iți iabanii numai din pensie . Orice sume de bani care intra în conturi se CONFISCA în totalitate , în afara de salarii , pensii o treime și 50 % din venituri cumulate si indiferent cate executari silite sunt în functiune la acea dată și ( indemnizație + buget complementar handicap scutit 100 %)

Dan B. spunea...

Cristianp și alții, aidoma lui, se tot întreabă ce au Jianu și coloneii de câștigat din varianta MApN, dacă urmează să iasă și ei la pensie.
Păi, să vedem:
Să zicem că un colonel, proaspăt pensionar, are în baza de calcul o SF=8.000 și o SG=3.000 lei, în timp ce mai vechiul pensionar are SF=2.000 și SG=600 lei.
Dacă se majorează SF sau SG la valori de SF= 8.800 sau pentru SG=3.300 lei, rezultă o creștere de 10 %, aplicabilă și mai vechiului pensionar militar.
Așadar, potrivit proiectului MApN, mai vechiul pensionar, aplicându-i-se procentajul de creștere de
10 %, acesta va primi pentru SF=2.200 sau pentru SG=660 lei
Consecința ar fi adâncirea inechităților, căci noul pensionar ar primi o majorare a soldei în baza de calcul de 800, 300 sau chiar suma de 1.100 lei; pe când vechiul pensionar se va „îmbogăți” doar cu 200 pentru SF, 60 pentru SG sau cu suma de 260 lei pentru SF+SG
Ca atare, proaspătul pensionar ar beneficia în baza de calcul de plus în suma SF+SG=1.100 lei, în timp ce eu, ca vechi pensionar, aș primi un plus de 260 lei. În timp, inechitățile, în lipsa actualizării SF și SG, ecartul dintre pensiile celor doi pensionari militari va crește considerabil, căci alta-i indexarea proporțională, în absența actualizării, la următoarea majorare; dacă, să zicem tot de 10%, noul pensionar va beneficia în baza de calcul, în plus față de evenimentul anterior, 1.210 peste cei 12.100, adică SF+SG=13.310 lei. Iar la această a doua indexare, vechiul pensionar primind doar 286 lei, adică SF+SG=3146 lei .
Deci colonelul ieșit acum la pensie, care are în baza de calcul suma SF+SG= 11.000 lei, la prima indexare SF+SG=12.100 lei, iar la a doua SF+SG=13.310 lei. În schimb, suma echivalentă colonelului vechi pensionar ar fi 2600, 2860, respectiv 3.146 lei.

Vă pare că ar fi o eradicare a inechităților?

Dan B. spunea...

Mai există un mare pericol, respectiv modificarea prevederilor statutului din 1995, în sensul că SG urmează a fi scoasă din baza de calcul a pensiei și numită INDEMNIZAȚIE DE GRAD, plătită separat de pensia militară de stat.
Conform DEX, indemnizația de grad este o o alocație bănească, care nu are caracter de salariu.
Potrivit cutumelor guvernanților, fiind o indemnizație, este plătibilă de către guvernanți doar când, cum și în ce cuantum vor vrea „mușchii” lor.
Așadar, azi o vom avea, dar mâine ….. nu se știe!

PS: Pe blogul lui Neacșu Marin (În cuiul cătării), exist o analiză a dl Mateiaș, care susține varianta lui Jianu pentru statut. Vă rog s-o analizați și să vă exprimați opinia!

Dan B. spunea...

@JUDECĂTORUL DIAVOLULUI:

Somația ANAF se atacă obligatoriu în instanța judiciară. Atâta timp cât calculele pentru pensie s-au efectuat exclusiv în baza datelor deținute de către arhiva MApN, iar petentul nu a suplimentat aceste date cu înscrisuri procurate ca persoană fizică, somația devine nulă juridic pentru petent.

Ionel spunea...

Astept un presedinte care sa treaca in rezerva toata conducerea generalilor din MAN.....CU DREPT DE PENSIE PE CONTRIBUTIVITATE, SA SIMTA SI EI CE INSEAMNA ASTA !

Claudiu Marin spunea...

@Dan B
👍🏻

Totusi, nu analizam aici ce spune Neacsu pe site-ul sau!

Dodo spunea...

@ Judecatorul diavolului. Apropo de anaf și confiscări. Asa e ,confisca băieții,dar asta e numai începutul. Ne vor lua tot, încet încet. Nu o sa mai putem misca nimic. Se vor întâmpla în viitor,toate,dacă nu facem ceva,noi,națiunea asta. Invidia este de vina la tot ce se întâmplă. Poate o revolta națională ar trebui. Dar cine.....😭??? Vorba cuiva de pe blog,ne conduc niște analfabeți funcționali,pt ca pot,la cât de lași suntem cu toții. Ei își vad de treaba lor,iar noi......muți la nesfârșit. Pe când Trezirea??? Sa fie oare pe 25???

Viorel spunea...

Dan B. Studiați și analizați înainte de a da verdict:
Legea nr. 8/2006:
Art. 1 pct. (2) În înțelesul legii, prin uniuni de creatori legal constituite și recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică se înțelege persoanele juridice române de drept privat, fără scop patrimonial, din domenii precum cel al creației muzicale, interpretative, cinematografice, literare, arhitecturale, teatrale, jurnalistice și al artelor plastice, care sunt recunoscute ca fiind de utilitate publică.
(3) Cuantumul indemnizației reprezintă echivalentul a 50% din pensia cuvenită titularului sau, după caz, aflată în plată la data solicitării, dar nu poate depăși două salarii de bază minime brute pe țară, garantate în plată.
(4) Cuantumul indemnizației se modifică ori de câte ori se modifică pensia titularului, ca urmare a modificării valorii punctului de pensie.
Art. 10 pct. (1) Dispozițiile prezentei legi se aplică în mod corespunzător și pensionarilor sistemului pensiilor militare de stat și alte drepturi de asigurări sociale din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale, indiferent de data înscrierii la pensie, dacă îndeplinesc condițiile prevăzute de prezenta lege.
(2) În situația persoanelor prevăzute la alin. (1), cuantumul indemnizației se modifică ori de câte ori se modifică pensia titularului, ca urmare a indexării/actualizării.
Legea nr. 168/2020:
Art. 12 lit. (c) O indemnizație lunară în valoare de 1.000 lei, neimpozabilă, indexabilă anual cu rata inflației, după trecerea în rezervă sau retragere, precum și la încetarea raporturilor de muncă sau serviciu, după caz.
ATENȚIE! Începând cu anul acesta, suma de 1.000 lei neimpozabilă se indexează cu inflația la fel ca și pensia.
NUTĂ: DEȘI SE NUMEȘTE INDEMNIZAȚIE, NIMENI NU A AVUT TUPEUL CA SĂ LE ELIMINE AȘA CUM AFIRMAȚI CĂ S-AR PUTEA ÎNTÂMPLA CU SOLDA DE GRAD. NU ȘTIU DACĂ ACEASTĂ VARIANTĂ ESTE BUNĂ, DAR MĂ ÎNTREB! DACĂ BULANGII NU NE DAU NIMIC ESTE MAI BINE ? PRIN ACEASTĂ METODĂ PRIMIM CEVA ÎN PLUS ? Trageți singur concluzia.

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Bravo domnule, te comporti si d-ta ca un agent de influenta al structurilor militare!
Unde scrie in documentul lui Jianu ca indemnaizatia care inlocuieste solda de functie se actualizeaza?
Cum adica, daca nu se fac actualizarile pe perioada 2018-2015 este bine ca ne arunca o firimitura?

maiag spunea...

Domnu Neacsu in coiu catarii are un tupeu maxim de prosteala.ce urmareste nu pricep.face artificii de calcul in 2 tabele si arata ca unii colonei irs pe minus. Sa mori tu cs nu.ne fraeresti.spune ce vtei fratdlo

Lorin spunea...

Treabă complicată stimați colegi de blog. Eu cred că nu au timp și voința acești parlamentari in această legislatura sa adopte acea cum vreți să-i spuneți.... actualizare de grad și/funcție, pentru că , doar câteva zile ne despart de startul campaniilor electorale pentru președinție și parlament. Mă gândesc că toată această poveste arata ca o perdea de fum, in sensul că ei se fac că lucrează la acest proiect dar lor numai la asta nu le sta gândul, acum fiecare încearcă locul pe lista electorală, calculează daca sunt pe loc eligibil, sau caută un loc călduț și bănos pe la vreo agenție, acum cat mai are oarece influenta prin partid. In consecință, nu cred că această problema cu actualizarea soldelor de grad/funcție se va realiza în această legislatura. Plus că sunt o grămadă de motive pentru care efectiv nu vor să se realizeze acest lucru. Și încă ceva apoi închei, spunea cineva aici că un oficial (n-am înțeles exact care) a spus că nu sunt bani pentru pensiile militare (200 mii) dar au avut pentru pensiile din sistemul public (5 milioane). De fapt asta-i miza, cât mai mulți votanți, in cazul de față ...200 mii e mult mai mic decât 5 milioane....nu băgăm familia extinsă pentru că îngreunăm calculul

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Este a doua sau a treia oară când afirmați că eu sunt „OMUL
FSB-ului”. Ca exemplu că nu aveți dreptate la ultima acuzație (atunci eram omul CPS /MAp.N și induceam poporul muncitor în eroare. Era doar părerea mea analizând calculul din adresa lor, dar dacă ÎCCJ va spune că formula de calcul a CPS este corectă, vă cereți scuze pe blog ?), pe 23.09.2024 m-am dus la tribunal și am dat în judecată CPS a MAp.N pentru cei 19 lei reținuți prin impozitare progresivă. Toate procesele sunt și vor fi suspendate în baza OU nr. 62/13.06.2024 până se pronunță ÎCCJ.
Pe data de 08.10.2024, într-un comentariu pe blog, am afirmat că în urma unei discuții cu un Col. pensionar militar (mâna dreaptă a președintelui CJ și prieten bun cu Ciucă) acesta mi-a spus că pensionarii militari nu vor primi nici actualizarea soldei de funcție și nici a soldei de grad. Președintele CJ a stat de vorbă personal cu Gl. Ciucă (fiind buni prieteni pentru că este pentru prima dată după 1989 când PNL câștigă președinția CJ cu un candidat înscris în partid de maxim un an), mai mult, i-a înmânat și o sinteză documentată privind actualizarea solde de funcție și grad. RĂSPUNSUL A FOST CLAR. NU VREA CIOLACU. Și atunci, dacă nu ne dă nimic, o fi bună transformarea soldei de grad în indemnizație ca și în cele două legi prezentate ? Dacă nu e bună variant mea, atunci să ne mulțumim cu NIMIC (greșesc / indexarea de 10,4%. Dacă o vrea Ciolacu).

Leo spunea...

@Claudiu,
Viorel a fost "" alintat de cineva pe aici, ca fiind "majurul de la CI" și de aceea poate că s-a creat ideea că are vreo legătură cu serviciile.
NIMIC MAI FALS.
Eu îl cunosc destul de binișor pe VIO și este "o comoară de băiet" , meticulos și informat dar care uneori o cam ține pe a lui deși este în eroare . Adică are uneori idei fixe la care nu renunță deși sunt greșite.
În concluzie , VIO este prietenul blogului.


Andreottis spunea...

Sa zicem merci daca mai indexeaza cu cei 10.4% la 1.01.2025. Asa rau am ajuns. Niste coktailuri Molotov nu stie nimeni sa faca pentru petrecerea de pe 25 octombrie?

Dan B. spunea...

@Viorel:

Dta ai idee despre regimul juridic al INDEMNIZAȚIEI FINANCIARE, ca o componentă separată de salariu/pensie? Nu ai auzit de revoluționari sau de persoane cu dizabilități, rămase fără indemnizație, inclusiv pentru însoțitori. Motivul: Nu sunt bani la buget. În timp ce salariu și pensia sunt noțiuni garantate constituțional, indemnizația nu.
Am fost militari, motiv pentru care primeam solde aferente funcției și gradului, dar prin modificarea statului, vom primi pensie în baza exclusivă a soldei de funcție. Justificare? Gradul este, în viziunea lui Jianu, o chestie onorifică pentru pensionari, acum nemaiexercitând funcții militare. Pentru militarul în activitate funcția și gradul sunt indisolubil legate, iar pentru noi, pensionarii, pensia va reflecta fructul activității de cândva, ca militar activ.

Brenda spunea...

Dece vă plângeți,nu asta ați vrut să obțineți cu revoluția din 1989,

Dan B. spunea...

Prea târziu, s-a constituit cu mult timp în urmă Detașamentul de Luptă Împotriva Pensionarilor militari, iar liderii aceste structuri au avut grijă să promoveze și să-și instruiască urmașii, astfel încât, cei care-i vor urma „la butoane” să-și desfășoare activitate în baza acelorași principii, emanate de către șefii lor.

Pop de Ploiesti spunea...

Miting 25 octombrie 2025-Alături de asociațiile rezerviștilor militari și sindicatele polițiștilor din Poliția Națională și din ANP, și-au anunțat prezența și reprezentanți ai societății civile, între care membri ai sindicatelor transporturilor feroviari, rutieri, de la metrou, cadrelor medicale, didactice și ale silvicultorilor. Participarea acestora este determinată de protocoalele încheiate cu aceste sindicate și au ca scop susținerea reciprocă, ponderea de reprezentare a acestora fiind estimată la cca 25% dintre participanți.
Ultima sansa a noastra , veniti nu avem ce pierde!Dumnezeu sa ne ajute!

viocristea spunea...

Realpolitik
Din analiza istoriei pensiilor militare dupa anul 1990, rezulta:
1.Pensionarii militari nu au forta de presiune asupra politicienilor.
Daca am fi fost alaturi de ceilalti pensionari, aia 5 milioane, ar fi fost intr-adevar o forta.
Imi amintesc, cand candida Viorica lui Dragnea la presedintie, in 2019, se lauda ca , deja, crescuse valoarea punctului de pensie cu 55%.
Iar eu aveam blocata orice crestere a pensiei din anul 2017...... si pana azi si ....
2.Singura cale viabila de rezolvare a problemelor pensionarilor militari, cat le permite legislatia ticaloasa in vigoare, este Justitia/Tribunalul.
Restul , reclamatii, demonstratii, strigaturi, injuraturi ... sunt ... bune, dar nebagate in seama de cei care fac legile, pentru ca, repet, pensionarii militari nu au forta de presiune, nu intereseaza pe nimeni.
Personal am facut zeci de reclamatii fara rezultat, de la MAPN pana la Prim-ministrul Ciolacu si Avocatul Pop.
Dar cand am dat in judecata MAPN am castigat, este adevarat ca abia la CEDO.
Deci , calea viabila ramane sa ne unim cat mai multi in procese contra MAPN si Statului roman.

Constantin spunea...

@Viorel. Aici nu e după cum vrea Ciolacu,e după cum scrie la lege,punct.

Alexandru spunea...

Ceea ce eu nu pot să înțeleg, ce naiba păzesc și fac asociațiile lui pește prăjit de s-a ajuns în situația asta, contratimp, repede-repejor dar cu multă frână din partea guvernanților? Nu se știa că vin alegerile și toate alea? Iaca ghinion, nu mai e timp, pasămite. E teatru și din partea pnl. Pariez că după alegeri, tot jegurile astea de partide, pnl și psd își vor da laba și ne vor conduce. Vorbim după.

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

Are legaturi cu CPS , DGJ și DFC , ca dovadă este admiterea lui ca Intervenient în Dosarul cu Curea de Conturi ca să strice planurile Curtii de Conturi în procesul la ÎCCJ . Nimeni nu a fost admis decăt el . Este infliltrat în toate blogurile sub diverse pseudonime și lucrează mascat dănd informații la DGJ cu unul , PĂDURĂREANU HOITUL (cam așa ceva) . Are legaturi si în justiție cu numeroase dosare pe la Tribunal și Curti de Apel și lucrează ascuns .

Voicu Iulian spunea...

Am spus și repet: toți cei care au avut funcții de conducere și-au trecut, în ultimele șase luni, tot ce se putea,prime,premii, soldă ministerială,salariu de merit tot, înțelegeți? Tot. Acum au pensii de peste 8000 lei net. Oare nu vede nimeni? De asta nu vor, pentru că li se diminuează pensiile jigodiilor. Să se facă dracului odată curățenie în rândul acestora. Cei mulți și proști (după spusele lor)au pensii mici, deoarece comandanții își facilitau neamurile, amantele și pupincuriștii dar celor care ducea greul nimic. Acum cum să dorească recalcularea?

Prodan Aurelian spunea...

Interesant este că nici până la această oră nici-unul din cei în cauză (Mapn sau Psd) nu au nici-o reacție.

Viorel spunea...

Dan B. Și atunci de ce ne mai strofocăm pe blog discutând despre pensiile militare ? Doar ca să ne aflăm în treabă ? Fiecare vine cu câte o idee. Că așa e bine, că așa e rău, că vrem aia și pe aia, că vom lupta și protesta. Împotriva cui când minstrel Ap. și gașca lui de mincinoși, după discuțiile cu reprezentanții asociațiilor a plecat și l-a durut în cot. Ciucă promite și nici o mișcare în tranșee, sub pod sau în cort. Ciolacu promite dar se plimbă cu ziariștii făcând mișto și jignind pensionarii militari. Eu unul mi-am expus propriile părereri și ceea ce am auzit de la un Of. demn de încredere. Ce e rău în asta ? Spre știința mea, vă întreb. Între a nu primi nimic și transformarea soldei de grad în indemnizație care să fie actualizată ori de câte ori se majorează solda de grad la activi și indexarea în fiecare an cu rata inflației, ce este mai convenabil (asta a vrut să exprime comentariile mele, depinde ce a înțeles fiecare) ? Întrebarea este serioasă pentru că dacă considerați că solda de grad trebuie să rămână în baza de calcul chiar dacă pensile militare nu vor mai fi actualizate niciodată cu solda de funcție și grad și vom primi doar indexarea, atunci sunt de acord cu dumneavoastră având mai multă pregătire și experiență în domeniu.

Viorel spunea...

Constantin. La care lege te referi și la care articole din lege pentru a înțelege comentatorii despre ce e vorba. Eu pot crede că este vorba de legea electorală.

Dan B. spunea...

@Alexandru:

Multe nu înțelegi dta!
Ai fost sau ești membru al vreunei asociații de profil? Ai idee despre zbaterile membrilor constituenți?
Sau stai în fund și dai din clanță?
Vrei să faci ceva? Activează într-o structură a pensionarilor militari, iar dacă și eforturile dtale sunt urmate de eșec, mai rămâne o soluție, respectiv aceea a scoate, în Pța Victoriei, efectivele înarmate ale unității de proveniență.
Sau ai altă soluție?

Pop de Ploiesti spunea...

Se discuta numai balarii acum , hai draq sa discutam de miting ca oricum pe juridic sunteți varza doar Claudiu va mai scoate din ceata.Dreptul..e greu k carnea de porc..hai sa vede
m cum ne vedem la miting în numar enorm dragi cegi , lasă.ti FB și tastele..pe bune..

Leo spunea...

Stelică, pădureanul HONORIUS , s-a pensionat de ceva timp.
E pe linia moartă , parcat în triaj și așteaptă să-l ajungă sudalmele celor pe care i-a miruit din IȘ și VS uneori și din BC , în numele DGJ și CPS a MFA.

Dan B. spunea...

@Viorel:

Îți răspund și dtale la fel ca acelui Alexandru:
Ai fost sau ești membru al vreunei structuri asociative a pensionarilor militari? Nu-i suficient să-ți dai cu părerea pe aici și nici să ceri mizilic, căci poate vei primi 10-15% din acesta sau chiar nimic! N-ai înțeles că se INDEXEAZĂ PROPORȚIONAL (în lipsa actualizării dezirabile), adică a crescut valoarea gradului, de exemplu, de la 2.000 lei la 3.000 lei, respectiv o creștere de 50%, același procentaj aplicându-se, la indexare, și SG proprii din baza de calcul sau dinafara ei. Adică ai SG sa o indemnizație de grad de 400 lei, creșterea se va limita la pragul de 440, adică 40 lei peste ceea ce-ai avut.
Potrivit MApN, pensiile nu se mai indexează cu rata anuală a inflației, ci se vor majora elementele bazei de calcul proporțional cu creșterea procentuală a SG (IG) și a SF la cei activi.
Orice nemulțumire ar fi, până nu intervine vreun organism internațional sau nu se inițiază vreo insurecție a trupelor în Capitală, vom crăpa în sărăcie, îndeosebi cei mai tineri ca mine.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Judecătorule, pădureanul ginitor pe acest blog sa extraga probatorii de clasa 1 pentru procese la pensii, facand magistratii sa rada de el ca de catavencii, ca si roșeală al meu, care prafuieste căciulile dand cu ele de pamant, fost prins pe stradă si amendat ca umbla neînmormântat, si eu care credeam ca s-a pensionat direct in cripta de la Cimtirul Ghencea militar!

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Ce te-a apucat de introduci FSB-ul in aceste discutii?
Opinii ca ale d-tale, de tipul decat nimic, mai bine indemnizatie extrasa din baza de calcul, sunt cautate de cei care monitorizeaza in online pentru a fi prezentate sefilor ca dovada ca masurile propuse de institutiile militare sunt agreate de rezervisti.
Asa sunt compromise eforturile de legiferare a actualizarilor de solde din baza de calcul prin care s-ar reduce inegalitatile dintre pensiile stabilite inainte de 2018 si cele stabilite ulterior.
Nu esti singurul!
Am gasit pe e-mailul lui Huhu Rezea niste destainuiri despre modul cum ai fost sfatuit de un fost jurist al CPS sa renunti la cererea de interventie in contenciosul CPS-Curtea de Conturi.

maiag spunea...

Pe sityl camera deputatilor terme pt punct de vedere guvrrn estec20 noembrie.urmeaza apoi alte avize.concluxia clara.....premeditat s au cerut aswmenea termene.cel care a intiat postarea taloanelor poate inyiA si....juramantul pensionarului.miliysr.....juram da.nu votam pe cei cate ne au imilot


Slogsn aruncay in pists si pe 25 oct
Se va propaga prim tv la nivel national cu efect cayasyrogsl pt decidentii cu pteyentii ptrxifentizle si psrtid fe guvrnste.....juam?

Liviutatarush spunea...

Domnii de la ANCMRR au ramas la fel de obedienti ca totdeauna! Nici macar acum nu se dezic si pupa dosuri pe unde prind! Participa cu autoritatile locale, beau un sprit, strang o mana, pupa un dos si dupa aia CICA vin si ei la proteste! Huo, ba!!! https://i.postimg.cc/26RFkTjm/463440963-1764988330906613-3733848136073098005-n.jpg

Constantin spunea...

@Viorel Era vorba de indexarea de 10,4%. Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează, din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflației,nu cum vrea Ciolacu sau alt decident aflat vremelnic la putere.

Trofin spunea...

Rog pe cineva care este în măsură se depășească geniile care susțin modificarea Statutului Cadrelor Militare , recte Legea 80/1995 , printr-un proiect de lege nepromovat încă , să descifreze cum se poate înțelege alin. (2) al Art. V . Eu nu l-am putut descifra decât prin două variante posibile care dau rezultate diferite.
Textul este :
Art. V. – (1) Pentru aplicarea prevederilor art. I-IV, până la data de 30 iunie 2025, pensiile militare de stat aflate în plată la data intrării în vigoare a prezentei legi, se recalculează din oficiu, prin deducerea din baza de calcul prevăzută în decizia de pensionare a cuantumului soldei de grad/salariului gradului profesional.
(2) În situația pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016, prevederile alin. (1) se aplică pentru pensiile stabilite/recalculate pentru aceiași beneficiari potrivit prevederilor Legii nr.223/2015, cu modificările și completările ulterioare, în raport cu baza de calcul prevăzută la art. 28 din această lege, în vigoare la data stabilirii/recalculării pensiei, cu aplicarea în mod corespunzător a legislației privind actualizarea și indexarea pensiilor militare de stat, începând cu data de 1 ianuarie 2016 și până la intrarea în vigoare a prezentei legi.

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Știți că vă respect și nu umblu nici cu periuța după mine și nici nu vă pup mâinile ca să mă credeți sau să-mi postați ceva pe blog. Cum am intrat tot atât de bine pot să și plec. Citesc dar nu mai comentez. Nu voi face acest lucru pentru că, pentru mine, blogul Huhurez.com este un mod de viață. Discuțiile, documentele sau solicitările dintre mine și fostul domn HR au fost într-un mod privat și nu pe blogul – comentarii. Având în vedere cele precizate legat de un fost jurist de la CPS, țin să precizez faptul că, acea persoană a lucrat în birou cu mine la S1-Personal ani de zile. Am fost colegi și prieteni (că după ani de zile a devenit juristul zonei de nord a Moldovei asta este treaba dânsului. Fiecare cum îl duce capul. Asta nu înseamnă că trebuia să-i / să-mi devină dușman sau să nu mai vorbesc cu dânsul. Fiecare coleg încerca să-l tragă de limbă cu ce mai e nou pe la minister în folosul sau în defavoarea noastră) și nu mi-a dat sfaturi care să-mi diminueze pensia. Dimpotrivă, mi-a făcut un calcul comparativ ce am de câștigat sau de pierdut dacă în procesul dintre CPS a MAp.N și Curtea de Conturi dacă, câștigă unul sau altul. Comparați data de pe e-mailul domnului HR (când i-am spus despre discuția dintre mine și jurist) și data când am renunțat la Recurs. Este vorba de aproape 2 ani și atunci despre ce vorbim ? Am renunțat la Recurs (nici nu avea ce să caute recursul la ÎCCJ dar l-am trimis ca prostul) pentru că am avut Covid 19 cu tratament 24 de zile renunțând a mă interna pentru că nu avea cine să aibă grijă de Rex. Am slăbit 12 Kg în 12 zile. Nu-mi mai ardea nici de procese și nici de Întâmpinări, Răspuns la Întâmpinări atât la CAp.B, ÎCCJ și Tribunalul Botoșani. Mi le-a făcut un PROST care acum se dă deștept pe blog pentru că nu mă puteam ține pe picioare sau să gândesc / vorbesc coerent, dar să mai și scriu.
Legat de FSB, am dat ca ex. această structură pentru că citesc despre mine ca și cum aș fi un agent secret al rușilor strecurat pe blogul Huhurez ca să induc în eroare pensionarii militari. După atâta timp pe blog chiar asta credeți despre mine ?
Pentru a lămuri o dată pentru totdeauna și vă rog să-mi răspundeți (l-am întrebat și pe domnul Dan B.). Dacă solda de funcție și grad nu se mai actualizează nici peste 50 de ani, este bine sau nu să se scoată solda de grad din baza de calcul și să se actualizeze și indexeze așa cum am precizat în comentariul domnului Dan B (modificând toate *ahaturile de legi) ? Chiar atât de grea a fost întrebarea mea în toate comentariile postate încât nu ați fost în stare să deduceți și să-mi răspundeți ?

Viorel spunea...

Constantin. Nu uita de hoțul de Cîțu care ne-a furat indexarea de 3,8% în anul 2021. Și atunci tot despre lege era vorba.

Claudiu Marin spunea...

@Trofin
Uite o interpretare vulgara a textului pe care l-ai reprodus din, se spune, draftul variantei MApN cu care se vrea contracararea Plx540/2024!
Recalcularea consta doar in extragerea soldei de grad din baza de calcul a deciziilor de stabilire /recalculare a pensiilor in plata la data intrarii in vigoare a legii de modificare a Statutului.
Solda de grad extrasa ramane la valoarea avuta la data rercalcularii/stabilirii pensie, adica in valori variind de la 360 lei la 2868 lei, Cei mai avantajati sunt cei pensionati in anul 2024.
Din restul bazei de calcul se calculeaza cuantumul pensiei la momentul recalcularii(2016) sau la momentul stabilirii pensiei in perioada 2016-2025 prin aplicarea procentului de pensie potrivit art. 30 sau 60 din legea pensiilor. Cuantumul pensiilor recalculate in 2016, fara solda de grad, se majoreaza cu indexarile din anii 2016-2024, rezultand un cuantum mai mic decat cel in plata pentru ca lipseste din el solda de grad.
Cuantumul brut sau net, stabilit dupa 31 12 2015, fara solda de grad, primeste numai indexarile de dupa anul deschiderii dreptului de pensie. Cuantumul pensiei este mai afectat pentru cei pensionati in anul 2024.

Viorel spunea...

Dan B. Vă rog să prezentați public o realizare (nu de amploare) majoră privind pensiile militare ale vreunei Asociații, Sindicat sau Ligă și mâine mă duc și mă înscriu. Atât timp cât nici una dintre ele nu-mi reprezintă interesele (nici pentru liderii lor interesele nu sunt comune), nu am ce căuta într-o astfel de adunătură. Nu intru în detalii cam care este rolul și activitatea unor astfel de structuri în teritoriu (mă limitez doar în garnizoana mea, dar mă opresc).

Leo spunea...

Pe toți cei pensionați până la 31.12.2015 , sunt aliniați la prevederile L 223/2015 și li se consideră elementele de calcul ale Bazei de calcul , deja stabilite prin decizia de recalculare (implicit decizia de actualizare conf. L 152/2017) . Pactic efectele din Legea 263/2010 modificată de OUG 1/2011 sunt eliminate , de bază râmânând decizia de RECALCULARE și ACTUALIZARE

Claudiu Marin spunea...

@Leo
Actualizarea din 2017, prin marirea soldei de functie din baza de calcul cu 15% , n-a avut niciun efect asupra cuantumului pensiei in plata, actualizarea fiind estompata de indexaile de 5% din 2016 si de 5,25% din 2017.
Nu stiu de ce multi nu inteleg cum ar actiona actualizarea pensiilor in plata, daca ea ar fi reintrodusa in L 223/2017 prin Plx 540/2024.

Constantin spunea...

@ Viorel. "Constantin. Nu uita de hoțul de Cîțu care ne-a furat indexarea de 3,8% în anul 2021. Și atunci tot despre lege era vorba". Aveți dreptate,dar asta nu înseamnă că trebuie să acceptăm și să tolerăm astfel de comportamente discreționare.

GG spunea...

Am renunțat la comentarii,nu și la citit,dar nu pot sta deoparte când văd că unul spune ca ar trebui sa se renunțe la indexarea anuală!
Asemenea prostie am citit-o pe un blog ceea ce mă face să cred ca ar putea fi chiar autorul care a posta
t acolo!? Cum sa renunti fratele meu "Alb"la indexare? Dacă ACTUALIZAREA se face o data 5,6,7...10 ani ce facem? Bine, el s-a gândit ca tot ni le taie astia pe toate din urma la ev.actualizari,conform minților bolnave a celor din CC! Ar fi o varianta de a propus scoaterea indexarilor'banuiesc! Nu ii acuz ,dar ar fi o prostie sa se scoată indexare!
ESTE CEA MAI MARE INSELĂTORIE CA SĂ TAI TOATE INDEXARILE ANTERIOARE ACTUALIZĂRII!!! ASTIA SUNT BOLNAVI CU CAPUL! TAI INDEXAREA DIN ANUL CÂND SE FACE ACTUALIZAREA,DACA CUANTUMUL ESTE MAI MARE DECÂT CEL INDEXAT!!!!! NU TOATE INDEXARILE DIN ANII PRECEDENTI.INDEXAREA ESTE O MASURA LUATA DIN CAUZA INFLATIEI ANUALE. ALEA S-AU FACUT SI ASA RAMÂE!
CHIAR ASA DE PROSTI NE CRED QSTIA DE LA CC?

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

ACESTA ESTE TRĂDATORUL BLOGULUI . EL IA DAT PE TOPOGAN PE TOȚI LA DGJ PRIN ACEL INDIVID PĂDURARU , CASA-L AJUTE CU AJUTOARELE LA TRECERE ÎN REZERVA . DOVADA ESTE LA CURTEA DEAPEL IAȘI . A COPIAT SUTE DE FILE DE PE TOT BLOGUL , MULTI AU DISPĂRUT DE ATUNCI DE PE BLOG . O CORCITURĂ TRĂDĂTOARE ȘI UN BOLNAV PSIHIC , LA CARE RECUNOȘTE JARCA .

Dan B. spunea...

@Viorel:

Personal, am fost (nu concomitent) membru al SCMD, ANCMRR și LADPM, în fiecare dintre aceste structuri încercând sa-mi promovez principiile, reușita mea fiind doar parțială pe când activam la LADPM; aceasta a fost stopată la finalizare prin intervenția ANCMRR, cu proiectul Monac, susținut de gl Băhnăreanu, Bălăceanu și col Tudor. M-a dezamăgit ministrul Leș, cel care și-a abandonat propria-i opinie, acceptând presiunea politistului ascuns la MApN ca secretar de stat, pe funcția de acum a lui Bachide.
Așadar, nu am cunoscut un lider de organizație mai bătăios decât gl Gropan, cel sprijinit de Gachi și Gligor, generalul fiind autorul multor acțiuni în instanțele judiciare, documentele înaintate fiind de o reală acuratețe juridică. Dar cum Justiția s-a poziționat adesea împotriva noastră, eșecul respectivelor acțiuni a fost previzibil. Deci, toate căile de revendicare ale drepturilor noastre au fost parcurse, rămânând ca ultimă soluție un eveniment tip CADA din Pta Victoriei, adică o largă participare a militarilor activi alături de cei pensionați.

Cătălin spunea...

STRÂMBA CU ELIMINAREA TUTUROR INDEXARILOR ESTE DE LA CLAUDIU MARIN CARE A DOVEDIT DE MAI MULTE ORI CA ȚINE CU "URSUL".IN MOD NORMAL AR TREBUI CEL MUL ELIMINATA INDEXAREA APLICATA IN ANUL IN CARE SE FACE ACTUALIZAREA.UNII ISI TAIE SINGURI CRACA DE SUB PICIOARE, DAND DOVADA CA SUNT IN BARCA DUSMANILOR.
@ claudiu marin, daca esti OM, publici asta.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Pe Romania Pomana porcului Ghitâșor tv, mousiu Ciolacu a citat din Constitutie ca seful spanzuratilor din prepeleac este si sef peste harmata, in rest mucles hacanaua despre pensiile militare, dar nici Ciutacu nu are dragoste de noi sa-l intrebe ceva despre pensiile noastre, sau asa a fost intelegerea din culise sa ne ignore amandoi! Halal de amandoi ignorantii Vai de steaua noastra zburatoare si cazatoare intr-o căscătoare, dar nu si de zacusca mea terminata acum de mandea, dupa o zi grea!! Urmează, fără umor, un luuung sforrrr, sforrrr....

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

A făcut un APEL ilegal împoriva mea fără aprobarea Seful DGJ CIPU cum spune legea . A iesi un scandal între mine si DGJ și s-a constat ca acel individ executa silit facea reguli în moldova si AFARĂ .

Burebista spunea...

Claudiu Marin, în 2017 a fost crescuta doar valoarea soldei de grad . Singurelele sporuri care au crescut odată cu acea majorare au fost cel Pentru ore de noapte lucrate și cel pentru sâmbete duminici și sărbători legale... Cum cei pensionati înainte de 2012 nu au beneficiat de astfel de sporuri nu au avut creșteri pentru că cei 15% la SF per total a însemnat maxim 8 % față de calculul pe legea 223 din 2016 ... fără indexări. Normal că 8% era mai mic decât 5% la pensia din 2016 + 5,25 % la pensia 216+ indexarea 2016...undeva la 11 și ceva la sută față de 1 ianuarie 2016.. mult mai mare decât 8% creșterea cu solda de funcție

Dan B. spunea...

GG:

Potrivit proiectului Jianist, , se dorește scoaterea SG in baza de calcul a pensiei și plata ei separată ca INDEMNIZAȚIE DE GRAD, pericolul fiind că aceasta poate fi sistată la plată de către guvernanți din varii motive.
Indexarea anuală cu rata inflației, în proiectul catastrofic al MApN este anulată, urmând a fi înlocuită cu INDEXAREA PROPORȚIONALĂ a soldelor activilor, adică o majorare de 15% a elementelor soldei acestora implică o majorare tot cu 15% a elementelor din bazele de calcul a pensiilor noastre. Ceea ce scapă cititorilor este că 10% din 15.000 lei este o valoare diferită celei de 15% din 4.000 lei, elementele bazei de calcul sunt aferente anului 2009.
Așadar, o asemenea indexare proporțională va mări decalajul dintre pensionarii vechi și cei noi, și tocmai d-aia nu vor fi afectați noii rezerviști, căci nu vor avea decât pensii uriașe continuu, comparativ cu mai vechii noștri colegi.

Lorin spunea...

Va reamintesc faptul că mulți ani, solde de grad nu au fost mărite, deci conform legii nici actualizarea pensiilor militare nu a fost posibilă, deci în opinia mea, nu ne putem baza doar pe aceste actualizări care acum pot fi și este posibil sa mai fie peste nu știu câți ani. Trebuie sa existe și indexarea aceea cu indicele de inflație. In consecință, actualizarea și indexarea sunt doua măsuri diferite care se completează și nu se condiționează. Una-i pentru faptut că suntem militari și prin statutul nostru deținem un grad militar iar cealaltă este pentru faptul că există inflația la nivelul economiei. Cu stimă

Dorin spunea...

Atentie la modul perfid in care casele de pensie folosesc termenul de "indexare" in loc de "majorare" , in cazul de fata legat de majorarea soldei de grad si de functie. Aceasta procedura va duce la substituirea majorarii cu indexarea. Indexarea este o compensare legata de posibilitatile financiare existente la un moment dat, in timp ce majorarea este o crestere a valori/cuantumului, in cazul nostru stabilita pentru beneficiarii pensiilor militare corespunzator evolutiei soldei de grad si de functie a celor activi.

Alexandru spunea...

@Dan B.
Sunteți cam agitat. Vă știam om mai așezat. Nu, nu fac parte din nicio asociație, sindicat nici atât, chiar dacă nu aș fi avut interdicția toată viața, nu aș fi aplicat din considerente personale. Pur și simplu nu pot gira, sub nicio formă, jocul de glezne, incompetența și la final, fraternizarea cu inamicul, eventual trecerea de partea lui. E bine că pe dv vă satisfac "rezultatele" excepționale obținute în urma a muuulti ani de luptă de către cele X asociații ale pensionarilor militari. Eu pot doar să încerc să nu mai comentez aspectul, dat fiind faptul că nu particip, dar din păcate tot observ. Mă limitez la a participa pe 25 la miting. Și, cum am mai spus, ar trebui să fie doar antrenament pentru unul mai mare, pe 1 decembrie.

Viorel spunea...

Domnule Dan B. Eu dacă aș fi reprezentantul / președintele unei Asociații, Sindicat sau Ligă, în această perioadă până la alegeri aș sta zi de zi la poarta / ușa (dacă îmi dă voie în interior) primului ministru Ciolacu, mâine la președintele CD Ciucă, ziua următoare la ministrul Ap. și tot așa până se plictisesc de mine și-mi dau un răspuns clar și precis ce au de gând să facă anul acesta și nu la anul cu pensile militare. La sfârșit îi pun să semneze, ștampileze și înregistreze acel document / ciornă pe care o întocmesc în timp ce discutăm. Sunt 3 Gl. și un Col. (ca rezervă) ce conduc patru structuri importante. Cu excepția domnului Col. (Rz.) dr. Mircea Dogaru care mai publică câte ceva pe blogul SCMD, despre ceilalți nici nu i-am văzut și nici nu i-am auzit de mult, nici la TV și nici în presă. Timpul trece, vine Crăciunul, terminăm și subiectele despre pensile militare. Oare ce subiect o să mai dezbatem ? Trecem pe sport și muzică.

Dan B. spunea...

@Alexandru:

Dacă ai principii și vrei să le promovezi, nu la piață sau pe un blog, ci într-un cadru organizat, de ce ai sta ca alții să incerce a-ți salva și promova opiniile în fața guvernanților? Eu atât am putut să fac, am eșuat din cauza lipsei de verticalitate a ministrului Leș și, ca atare, am ieșit din LADPM, rămânând acasă (am și o vârstă înaintată). Dar am încercat soluționarea unor probleme cu care ne-am confruntat toți, inclusiv pentru dta. Ești tânăr și poți face mai mult, dacă vrei!

Dan B. spunea...

@Viorel:

Uite că n-am știut ce-i bine, respectiv șederea zilnică a lui Băhnăreanu, Gropan, Dogaru și Tudor la porțile instituțiilor culpabile pentru necazurile noastre. Dar cum toți au vârste înaintate, trebuia să le asigur și tărgi pentru staționare la porți? Sorry!

Alexandru spunea...

@Dan B.
Sunt absolut convins că ați făcut tot ce se putea mai bine. La fel, în principiu și în general, probabil că acționează și reprezentanții asociațiilor. Cu unele rezerve. Dar dacă dv ați eșuat, ce șanse ar avea un subofițer, ca mine? Să fim realiști. Eu am tot spus că s-a cam negociat și discutat în zadar, din ce se vede. Trebuie schimbate metodele, modul de abordare cu nemernicii ăștia. Din păcate, la noi, libertatea de exprimare nu înseamnă neapărat și o armă, ceva de luat în seamă, ceva care să se constituie în premisele obținerii unor rezultate. Urlăm ca lupul la Luna și cam atât. Iar timpul trece. Clar în defavoarea noastră. Când nu ai rezultate aplicând o "tactică" și tot pierzi și azi și mâine și poimâine, schimbăm naibii tactica.

Trofin spunea...

@CLAUDIU MARIN ... la 17.10.2024 ora 19:20
Vă mulțumesc pentru răspuns!
Dacă am înțeles eu bine , din baza de calcul determinată la data stabilirii/recalculării pensiei , anterior datei de aplicare a OUG59/2017, se scade doar valoarea medie a soldei de grad , fără consecințele acesteia în baza de calcul ( consecințe la gradații, spor de dispozitiv, sporuri toate majorate cu 10% in anul 2016) . În această situație , pensia brută rezultată , fără solda de grad , are o evoluție pozitivă ( ca să nu zic creștere pozitivă) față de situația în care solda de grad ar fi fost eliminată complet din algoritmul de stabilire a bazei de calcul , conform M25/2016 și a L223/2015 , Art. 28. Să fie așa ? Celelalte argumente contra la proiectul de lege sunt reale și nu lasă loc de negocieri.

Viorel spunea...

Dan B. Atunci să lase pe alții mai tineri cu dorință și voință de a face. Dacă ții de scaun doar că, cândva ai fost cineva iar astăzi nu te mai bagă în seamă nici militarul fost subordonat sau coleg pensionar ca și tine, ce să mai spun de societatea civilă dar mai ales de politicieni ca te trimit la plimbare în pas de defilare.

Dan B. spunea...

@Alexandru:

Greșești profund! În conducerea LADPM a existat și un subofițer, a cărei activitate a fost unanim bine apreciată! Iar dacă opiniile dtale nu sunt acceptate între membri structurii asociative, schimbi organizația. Din experiența mea la LADPM, am priceput că ideile bune sunt binevenite oriunde și oricând, chiar dacă autorul lor este doar subofițer.

Dan B. spunea...

@Viorel:

Îți mărturisesc că, spre deosebire de unele asociații ale noastre, eu nu am simțit că gl Gropan ar ține cu dinții de poziția sa de lider, adeseori rugând ca altcineva să preia frâiele conducerii, menționând că a obosit (are și o vârstă venerabilă). Ceea ce s-a și întâmplat, în cele din urmă, dar clarviziunea și combativitatea generalului a rămas în memoria mea. Conducerea LADPM are o altă componență și sper să facă măcar ceea ce a realizat gl Gropan.