Un produs Blogger.

sâmbătă, octombrie 05, 2024

Forma proiectului B447/2024 pe care structurile asociative ale rezervistilor o propun initiatorilor/comisiilor raportoare din Camera Deputatilor.

118 comments

Ciolacu nu mai zice nu, dar va veni cu un proiect agreat de MApN  si MAI. Ghici care?

Observatii

 1.In preambulul art. 59 ^ 1 continua sa nu fie mentionat art. 108 din legea pensiilor militare, cel care reglementeaza sporul pentru pensia suplimentara.

2. Oriunde exista in cuprinsul legii de completare sintagma "prezentei legi" trebuie precizat "prezentei legi de completare", observatie facuta si de Consiliul Legislativ. 

Legea de completare se integreaza in corpul Legii 223/2015 si sintagma "prezentei legi" s-ar putea confunda cu intrarea in vigoare a Legii nr. 223/2015 sau drepturile existente la data intrarii in vigoare a acelei legi.

De luni, de cand s-a decis in Senat trimiterea proiectului la CD, functionarimea nici n-a formulat adresa de inaintare. 

Speram ca proiectul sa ajunga pana luni, 07 10 2024, orele 13.30, cand se intruneste in sedinta Biroul permanent al camerei, care inregistreaza, stabileste caracterul de urgenta si decide care comisii permanente vor fi raportoare.

Sa vedem daca PSD isi asuma riscul sa voteze impotriva proiectului. Mai  degraba vor tergiversa dezbaterile, nu vor asigura cvorumul in sedinte etc, astfel incat sa se ajunga la alegeri fara ca proiectul sa fie dezbatut.

Protestele privind urgentarea adoptarii proiectului, nu alte revendicari,  trebuie incepute de luni, atat in poarta PSD, cat si in portile Camerei Deputatilor, MApN, MAI si SRI.






118 comentarii:

VALYCA2010 spunea...

DOAMNE Ajută!

Liviutatarush spunea...

Terminati cu tot felul de calcule, Ciolacu este hotarat sa ne dea praful de pe toba! Initiativa PNL nu are nicio sansa!!! Spusa de el, azi, cu subiect si predicat. Ramane solda de functie, probabil, in varianta cea mai neavantajoasa pentru noi! https://www.facebook.com/Supercalifragilistic2/videos/1870178403468950?idorvanity=601710453316699

Liviu PO spunea...

Eu,subsoldatul ................din vina mea si doar din vina mea am permis in prostia si inconstienta mea ca tradatorii de neam si tara sa inlocuiasca printr-o lovitura de stat conducerea legitima a tarii si sa ne aduca intr-o situatie atat de proasta cum niciodata in istoria sa milenara, tara noastra sfanta nu a mai fost.Astept doar mila si scuipat din partea poporului meu.Doamne DUMNEZEULE te rog sa ma ierti!
Invatati-o pe de rost,spuneti-o noaptea la culcare odata cu si votati Calin GEORGESCU!Este singura sansa pentru ca acest popor sa-si mai revina de la traseul spre pierzare in care a fost impins de toata clasa politica in acesti aproape 35 de ani.Astfel ne putem salva doar colectiv,pentru ca individual :Nu vom primi nimic!

Anghel spunea...

E clară situația! PSD în frunte cu Ciolacu nu vor aproba proiectul PNL ci pe acela al M Ap. De fapt, era clar de la început, doar că acum a spus-o cu subiect și predicat, și a subliniat că nu-l interesează voturile noastre!
Cum procedăm?!

QSA? spunea...

Data intrării în vigoare poate fi și de trei luni. Și atunci avem de așteptat, abia după trec cele 30 de zile.

viorel 1067 spunea...

Acum câtva timp a spus Ciucă că, următoarea săptămână când a dat interviul, va aproba cu colegii din coaliție proiectul de actualizare a pensiilor militare. Și a trecut ceva timp. nu s-a realizat nimic. Vorbe goale de a lui Ciucă. Cum să votăm un MINCINOS ca președinte al României? Ciolacu la fel aduceți-vă aminte când se plimba prin fața celor care erau la miting pensionari militari cu Ciutacu că, va veni cu un proiect care va avantaja pe militarii rezerviști pensionari. Acum la fel tot promisiuni. Pe cine și când să credem ceea ce promit în fața întregii țări, doar s-a dat la televizor. Oricine am vota vor fi bine doar pentru ei. Și primari am votat și tot nu se face nimic în țara asta.

John spunea...

Ce vrea acest boșorog libidinos cu adevărat, că eu nu am înțeles nimic de aici?
https://sindicatulcmd.blogspot.com/2024/10/rezultatele-discutiilor-de-la-parlament.html?m=1

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Liviu Tatarus, lincul e mort, cu lacatul in afisare. Nu sunt circumspect, tragand inca nadejsea unei minuni. Ma intreb, dupa prefata adminului, cum de asociatiile intocmesc un material legislativ care prezinta erori de fundament? Doar sunt acolo si juristi sau avocati, banuiesc, mereu apar erori semnificative pe un document ce se vrea oficial. E bine ca acei initiatori sa-si vare nasucurile si pe aici, astfel sa se uite intr-o oglinda constatator reparatorie... Sa ne fie cu noroc, cu bucurie si, mai ales, cu impliniri, iar noi sa fim sanatosi! Doamne, ajuta!

Cristian spunea...

Ciolacu, aprobat cu ură proletara de către Vulputa de la stânga lui, tocmai ne- a spus cât de mult de urăște. Urâți-l și voi la vot, dacă aveți demnitate!

Costy spunea...

Nu ne va da nimic, Ciolacu nu este de acord, a spus astăzi, deci nu vom vedea nimic...

Alkan spunea...

La depunerea candidaturii ciolacul a fost categoric. Nu este de acord.

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

Ascuțiți topoatele ca să taie ca briciul pentru data de 25.10.2024 dacă NU SE ACTUALIZEAZA SOLDA DE GRAD SI FUNCTIE .

Viorel spunea...

Liviutătărușh. Ai vrea dumitale actualizarea soldei de funcție. Văd că apare mai tot timpu lângă Ciolacu Ciocănitoarea de pe Centura Craiovei. Acum îi bagă lui Ciolacu strâmbe pe gât legat de situația pensiilor militare.

Viorel spunea...

Angel. O să-i pese! O să-i pese! O s-o ia în mână pe ultima sută de metri. Răutatea lui și ura la adresa noastră denotă din cafteala ce o lua de la taică-su „GOLAN FIIND, PĂDURI CUTREIERA”. A vrut să-l facă om și a ajuns o lichea ajuns în politică sprijinit de nu știu cine mama dracului. Doar papagalul de el. Ăsta ar fi în stare să te bage în pământ cu zâmbetul pe buze. De luni de zile mai urmăresc câte ceva la știrile prezentate de posturile de televiziune. Chiar acum scria pe România TV / OTV-DDD, că diseară se discută despre toate pensile existente în România. Asta se repetă seară de seară și săracii bătrâni urmăresc cu sufletul la gură ce noutăți benefice mai apar. Aș întreba-o pe moderatoare. Und p…a măti ai vorbit sau vorbești și despre pensile militare că doar afirmi că te referi la toate ? Noi ce suntem ? Suntem sau nu suntem pensionari ?

Viorel spunea...

25 Octombrie 2024 = Protestul de la Capitoliu.

Brenda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

ndemnizaţia socială pentru pensionari

Începând cu data de 1 aprilie 2009, prin OUG nr. 6/februarie 2009, s-a instituit pensia socială minimă garantată, ca măsură de reducere a sărăciei şi de îmbunătăţire a standardului de viaţă al populaţiei, acordată pensionarilor sistemului public de pensii, cu domiciliul în România:

indiferent de categoria de pensie de care beneficiază (pensie pentru limită de vârstă, pensie anticipată, pensie de invaliditate sau pensie de urmaș);
indiferent de data înscrierii la pensie;
cuantumul însumat al veniturilor din pensii (atât din sistemul public de pensii, cât și din alte sisteme neintegrate acestuia) și din alte drepturi, stabilite și plătite de sistemul public de pensii în baza unor legi speciale, este sub nivelul stabilit prin lege.
Pensia socială minimă garantată nu reprezenta o categorie nouă/distinctă de pensie, întrucât nu era o prestație de asigurări sociale ci un ajutor cu caracter social.

Pentru a înlătura această confuzie, începând cu data de 3 iulie 2010, sintagma „pensie socială minimă garantata" a fost înlocuită cu „indemnizaţie socială pentru pensionari".

Indemnizația socială pentru pensionari, fiind un ajutor cu caracter social, nu se evidențiază pe deciziile de pensie ca element distinct de calcul, ci este înscrisă doar pe cuponul de pensie ca sumă acordată în completarea drepturilor de pensie/venituri situate sub plafonul stabilit prin lege.

În anul 2024, nivelul veniturilor care permit acordarea acestei indemnizații este de 1.281 lei.

Indemnizația socială pentru pensionari se determină ca diferență între nivelul acestei indemnizații și cuantumul însumat al veniturilor din pensii (atât din sistemul public de pensii, cât și din alte sisteme neintegrate acestuia) și din alte drepturi, stabilite și plătite de sistemul public de pensii în baza unor legi speciale, fiind suportată din bugetul de stat şi nu din bugetul asigurărilor sociale de stat.

Liviutatarush spunea...

Imi cer scuze acelora care nu au piutut vedea clipul, l-am postat doar pe Asociatia ROMIL filiala Bucuresti. Il aveti la liber aici! https://www.youtube.com/watch?v=qUWsY_LNKNs

Brenda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
QSA? spunea...

Ciolacu a spus că psd-istii și liberalii vor veni cu o propunere comună dar, vor ține cont și de propunerea MApN și de avizul MAI. Deci nu va ține cont de propunerile asociațiilor de rezerviști. Să nu ne pomenim, în integralitate, cu cel al MApN. Ar fi dezastru pentru pensionarii vechi(20, 25, 30 de ani).

raul spunea...

Acum va e clar camarazi!,,Comisia a spus ,opriti-va!Unde sa se opreasca?La noi!Cum dracu,parca suntem blestemati sa ne conduca numai de unii,sau de urmasii unora dintre noi!Om fi chiar neam de tigani ,cum spun unii,ca prea cum au ajuns in frunte ,au f....t intai pe ...ma-sa ,adica pe noi,parafrazand!Asa ca ori la lupta sa-i dam bataie la cur acestui puradel obraznic,ori lasam naibii orice speranta si asteptam ..purgatoriul!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Liviu Ttatarus, multumesc! Am ascultat clipul si nu vad la Ciolacu nici o rautate cu impotrivire, in afara de dizinformarea sa si necunoscand in profunzime ce ne dorim, avand dorinta de a se rezolva aceste probleme. Spune ca se va lucra pe un proiect comun, atunci vor veni toti cu propuneri, iar clocarii vor fi dezarmati in fata evidentelor ascunse Ciolacului cu dibacie. Porciile clocare pot fi invinse cu argumente, si nu uitati ca avem destui sustinatori, asa ca sa nu facem o tragedie din niste declaratii naive, care nu au un suport argumentat de probatorii, iar acele probatorii le au sindicatele si PNL, ca doar clocarii nu sunt ei dracul de pe comoara sa invinga un partid si mai multe sindicate, cu siguranta ca-si vor sparge caciulile de pamant, cum a facut un fraier de jurist la un proces de-al meu, cand judecatoarea la leganat in barci ca-i afon facut gramada si paralel, ca in geometrie, sau ca un geamantan abadonat pe un peron de gară! Dumnezeu e Mare si ne va ajuta, cu siguranta! Hai, sa fim calmi ca nu este o tragedie o declaratie lipsita de argumente, alaturi de o hicleană de hulpe rosie imbălsămată in damf bahic, avandu-si bârlogul, împuricat si dughit de putori si damfuri clocite, in subsolurile mâloase ale Cracoviei prazului scos cu cheia franceză! Doamne, pune-ne dusmanii in genunchi si cu boturile inhipte pe lonjeroanele adevarului si dreptatii!

ILie spunea...

Buna ziua, Din pacate proiectul nu este bun asa cum este acum pentru ca se mentioneaza numai cand se face actualizarea (cand se modifica soldele cadrelor active). Din pacate, nu se mentioneaza cum se face actualizarea. Asa ca ma astept ca actualizarea sa se faca pe baza IPC (indecelui de crestere a preturilor) asa cum este stipulat in legea actuala. In acest fel, cei pensionati pana in anul 2007 vor avea pensii recalculate pe baza IPCului mai mici decat acum. Ca atare legea trebuie sa mentioneze cum se face actualizarea pensiei pe baza soldelor celor in serviciu. Altfel nu va fi nici o echitate pentru pensionarii militari.

VIO spunea...

Rezulta ca PSD si PNL vor pierde alegerile clar in aceste conditii ! Sa vina opozitia sa faca dteptate iar ei sa revina pe scena politica dupa 80 de ani !

RD spunea...

Dragi colegi pensionari sau viitori pensionari, ce apreciez la Ciolacu spre deosebire de Ciuca? Are anumite momente cand este sincer si le spune lucrurilor pe fata chiar daca deranjeaza! Mai exact noua nu ne convine, trebuie sa acceptam ca (nu vreau sa spun niciodata, dar nu prea curand) nu se vor mai actualiza pensiile militare. Actualizare corecta, nu cu manevre, luam solda de grad din pensie, o cosmetizam si o introducam ca indemnizatie (adaug eu, de asistati sociali care n-au muncit niciodata, poate la negru). Ciolacu a spus clar.. Comisia! Pentru cine nu a inteles exact ce a vrut sa spuna, va 'traduc' eu: nu se vor actualizarea pensiile militarilor cu solda de grad si de functie!, fiindca ele ar inseamna 'enormitati' de bani in plus pentru pensiile noastre doar de 'dragul de a castiga alegerile' si aici vedem ultimul proiect asumat exclusiv de PNL pentru atragerea voturilor pentru Ciuca, seful lor. Ciolacu a fost sincer domne, chiar daca nu ne convine. Ciolacu a venit iar de propunerea corecta. Ce inseamna asta? Probabil va trece peste dorintele pensionarilor militari si va promova propunerae MApN cu scoaterea soldei de grad din baza de calcul a pensiilor militare si bagata in indemnizatie. Indemnizatie ce poate fi scoasa oricand fiindca una e sa fie solda de grad in pensie si alta e pe langa. Oricand poate veni cineva si sa spuna domne nu avem bani, datoria din PIB a trecut de 50%, vremuri grele, bla, bla, bla. Orice viitoare modificare pentru noi va fi ca alba/neagra, ca la ruleta, 50%-50%. Unii vor pierde, iar altii nu, dar 100% nu se vor rezolva inechitatile din sistemul pensiilor militare. E greu de acceptat, stiut, dar acesta este adevarul. Actualizarea pensiilor de serviciu vor mai fi doar pentru magistrati!

RD spunea...

@Cornelius Flavius Ifrim,

Ciolacu nu are dorinta de a rezolva problemel noastre, nu inteleg cum puteti intelege total pe invers. Am si scris mai devreme ce vrea Ciolacu. El sustine proiectul MApN, unul gresit pentru noi. PNL vrea ceva bun doar pe hartie pentru voturi. Una nu se pupa cu alta. Degeaba am scris de cateva ori pe aici de PNNR si jalonul respectiv unde suntem inclusi. Pentru ca aproape toti pensionarii militari nu baga in seama ca am fost inclusiv in PNNR si ce reprezinta pentru noi asa ceva. Cresterea varstei pentru viitori pensionari militari. Cresterea bazei de calcul de la 12 luni (incepand cu ianuarie 2024) pana la 25 ani. Claritatea actualizarilor pentru pensiile militare (adica un mare nu). Sa nu ajungem sa spunem mai bine cu indexare decat cu actualizarea (habar n-am care, poate a 'indemnizatiei de solda de grad').

Claudiu Marin spunea...

@Ilie
Mai citeste o data priectul si vei constata ca spune si cum se va face actualizareas, asa cum a fost reglementat si in art. 60 original din lege, pana la adoptarea OUG 59/2017. Soldele activilor nu sunt majorate cu IPC. Procedura de actualizare va fi reglementata si in Normele de aplicare,
Problema este ca desteptii din institutiile militare au impus modificarea, prin L 282/2024 , a actualizarii la momentul stabilirii dreptului de pensie in articolele 28 si 60.
Proiectul trebuie sa elimine neconcordanta dintre actualizarea la momentul stabilirii dreptului de pensie si actualizarile ulterioare, ori de cate ori se majoreaza soldele de grad si functie ale activilor, chiar daca actualizarea din art.28 si 60 priveste toate elementele salariale din baza de calcul iar actualizarea din art. 59 ^ 1 prveste numai soldele de grad si functie. .

Trofin spunea...

Vă sugerez să nu intrăm în panică cu privire la propunerile MApN de actualizare a pensiilor militare de stat. Am restudiat textul dat publicității , am separat propozițiile din fraza lungă de la Art. V alin(2) și am ajuns la concluzia că actualizarea părții din pensie ,din care s-a dedus solda de grad , se face corespunzător bazei de calcul construită pe prevederile Art.28 din legea 223/2015 ,în vigoare la data de 1 ianuarie 2016. Deci nu se utilizează modificările introduse ulterior prin OUG59/2017 , OUG114/2018 și Legea 282/2023. Actualizarea din 2017 se face corespunzător Art. 59 și Art.60, alin.(3), adică se aplică dispozițiile cele mai favorabile în anul în care se aplică atât indexarea cât și actualizarea.
Cuantumul brut al pensiei în anul 2024 va fi cuantumul brut al pensiei din 2016 din care s-a extras solda medie de grad indexată /actualizată cu procentele din perioada 2016-2024 , pentru fiecare caz în parte în anii 2022 și 2023. Inițiatorii proiectului ar trebui să reconsidere dispoziția de la Art.V alin.(4) care privește cuantum menținut în plată pentru beneficiarii de pensii stabilite/recalculate anterior datei de 1 ianuarie 2016. Este o discriminare.
Așadar , îmi reconsider punctele de vedere exprimate anterior vizavi de acest proiect și , în plus, am o teorie respectiv , singurul element care ne diferențiază sau ne apropie le pensie este gradul militar, funcțiile pe care le-am îndeplinit, sporurile , îndemnizațiile , ețc. au fost temporare iar ținerea lor în tempoul funcțiilor din actualitate nu este de domeniul normalității.

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

BRENDA
CUM ARE PENSIE MILITARA DIN 2025 ???
DACĂ ARE PENSIE MILITARĂ ȘI PENSIE CIVILĂ SE ADUNĂ AMANDOUĂ , iar dacă sunt sub 1281 lei ser ACORDĂ DIFERENTA PĂNĂ LA 1281 , în caz contrar NU .
Legea spune că : ,,,,nivelul veniturilor ,,,,,
,,,În anul 2024, nivelul veniturilor care permit acordarea acestei indemnizații este de 1.281 lei.,,

Leo spunea...

@Trofin
Pune un link de unde să vedem versiunea MApN-ului

Brenda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Dodo spunea...

Am urmărit video cu ciolacu și am vazut-o pe olguta lângă el( mare tupeu are duduia asta) și ma întrebam oare ce gândește despre noi în momentul când ciolacu vorbea despre proiectele noastre. Ii urmaream expresia feței și se citea frustrarea. Cred ca are coșmaruri vizavi de prostia care a facut-o la acea vreme când vorbea ea despre militarii care se pensionează la 45,..46 de ani...și ca ce mare nedreptate se face fata de civili. Nu stiu daca regreta.Nu se gândea ea atunci la acel moment, cata polemica va crea oug 59. De fapt alții au bagat-o la înaintare,ea căzând de frai.......ra. Știm bine cine era și este în spatele ei. Iar ciolacutu ( cred eu) minte din nou, demonstrând ca habar nu are cu ce se mănâncă milităria și problema cu inechitatiile noastre. Rămâne sa vedem ce lideri priceputi avem și care proiect se va implementa. Nu prea vad o soluție bună pt noi. Eventual ceva firimituri....din nou. Sper sa ma înșel și sa nu fim nevoiți sa ieșim în strada.

Claudiu Marin spunea...

@Trofin
Reconsidera-ti opinia cu privire la recalcularea preconizata in anul 2025 de proiectul Jianu, asa cum il identifica oltenii.
Intelegem ca baza de calcul este periata de valoarea soldei de grad de la data stabilirii/recalcularii pensiei,. dar pentru stabilirea cuantumului pensiei se utilizeaza procentele de la articolul 29 si plafoanele de la art. 30 si 60 din lege. Sa nu zici ca nu este asa din moment ce aceste articole nu sunt abrogate. N-are cum sa dispara plafonul venitului net.

Instituțiile militare ale statului l-au prelucrat pe domnul Ciolacu in sensul ca actualizarea propusa de liberali ar fi costisitoare pentru ca s-ar aplica uniform la toti pensionarii militari.
Or, nu este asa. Prin actualizare, fiecare pensionar primeste doar ceea ce ii lipseste din valorile prezente ale soldelor de grad si functie.De exemplu, cel pensionat in anul 2024 nu primeste nimic lșa solda de functie, cel pensionat in anul 2023 primeste doar 5% din solda de functie si tot asa in crestere pana se ajunge la anul 2017. Cel mai mult primesc la solda de functie cei pensionati pana in anul 2018, dar si aceste cresteri sunt micsorate prin comparare cu cuantumul indexat.

Potrivit articolului 74 din Legea 223/2015, indexarile si actualizarile nu sunt majorari ale dreptului de pensie militara, ambele avand rolul de a recupera pierderile de venit datorate inflatiei.
Asa ca sa ne lase cu teoria ca PNRR n-ar permite actualizari. Potrivit acestei motivari absurde, n-ar trebui permise nici indexari.

Mi-e greu sa cred ca Jianu ar fi redactat un proiect cu atatea lacune, daca el nu ar avea decat rolul de a ne tine de vorba pana trec alegerile.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

RD, ai puncte de vedere laudabile si argumentate, esti bataios si doresti sa fie dreptate si corectitudine, te inteleg, insa am eu credinta asta buna ca varianta finala nu va fi una exceptionala, dar bună va fi sa nu ramanem suparati! Reafirm ca Ciolacu este prost informat si cineva se va gasi sa-l faca sa inteleaga toata tarasenia asta. L-as fi rugat pe Dl Gen. Gabi Oprea sa-l invite peste gard la o cafea, dar UNPR si-a mutat sediul mai in sus-jos pe aceeasi strada, in spate langa Hotelul Triumf, iar Ciolacu acum e in calduri electorale si pe drumuri, ca i-ar fi explicat domnia sa moartea caprioarei dintr-un film sexos din filmoteca criticului, miss Irina Nistor! Ne-a zis @Leo sa mai ,,statem'' si sa asteptam, dar uite ca aproape se sparg varicele de la atata asteptare, noua albindu-ne podoabele capilare si hemoroizilor crescandu-le barbile si mustatile cernite de la atata asteptare deja, asa ca trebuie ori la bal, ori la spital cu legea asta prea mult cantata si dospită! Cu Dumnezeu inainte si dracul in iad vom reusi sa incercam si marea cu degetul! Sănatate!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Mari, materialul e redactat de catre Secretarul de stat bagacios, atasat pe langa MApN, acel sabotor cu antecendente recente de a atenta la pensiile militare, care e muci, praf si pulbere in cunostintele despre pensiile militare, si tot el il informeaza pe Ciolacu cu fel de fel de cretinisme, Jianu fiind prea mic si neînsemnat sa-si dea el cu parerea catre un Prim ministru!

ILie spunea...

@Claudiu Marin Din pacate eu nu vad asa lucrurile. Cred ca sunt multe discordante intre proiectul de lege promovat si actuala lege. Dupa cate stiu eu Normele metodologice nu au nici o valoare cand in lege exista o modalitate clara de actualizare. In plus, s-a introdus si articolul 30 care iti limiteaza pensia la 85 % din baza de calcul si nu din baza de calcul actualizata cu soldele celor in serviciu. Fara o corelare intre articolele care reglementeaza actualizarea va fi un dezastru pentru ca nimeni nu va aplica legea in favoarea pensionarilor. Toti vor aplica legea in asa fel incat sa nu fie obligat sa plateasca pentru ca a aplicat-o gresit.

Andrei spunea...

@Liviu Po

Fără supărare, dar bați câmpii. Revoluția din 1989 nu au făcut-o trădătorii, ci populația saturată de comunism. Jignești inutil și fără respect victimele de la Timișoara, București, Sibiu sau de la Cluj. Trădătorii, da!, au furat revoluția prin refuzul lui Iliescu de a implementa Punctul 8 de la Timișoara, dar asta nu înseamnă că din cauza Armatei Române.

Cât despre expresia „să ne aducă într-o situație atât de proastă cum niciodată în istoria sa milenară (milenară?), țara noastră sfântă (of! Grădina Maicii Domnului) nu a mai fost”, este reflecția propagandei rusofile care vrea să acopere realitatea că România are astăzi un PIB cum nici măcar Ceaușescu nu a visat: 53,6 miliarde USD în 1989, versus 355,55 miliarde în 2023, de 6 ori și ceva mai mult. Iar în ceea ce privește PIB/capita, rusia a fost întrecută anul acesta inclusiv de R. Moldova, stat pe care îl vor în siajul lor de stat terorist.

În ceea ce privește invitația ta de a vota Călin Georgescu, rusofil înfocat și autodeclarat, ea acoperă în întregime ceea ce spuneam mai sus. Eu cu propaganda federației teroriste rusă nu pot fi de acord, că nu sunt trădător de țară: ne-au furat teritorii precum Basarabia și Tezaurul și nu le-au mai dat înapoi de peste 100 de ani. Și nu vreau să ne fure și viitorul.

@all

Ciolacu care ne făcea nesimțiți, are abordarea unui politruc care nu vrea nici să piardă voturi, dar nici să actualizeze pensiile militare, dând vina pe opoziție. Găselnița că vine MApN cu o soluție, că MAI a adus un proiect propriu în discuție și că există o propunere de reconsiderare în totalitate a B447/2024 a Consiliului Legislativ, al cărui președinte este „Altă Întrebare” Florin Iordache, arată că PSD nu dorește actualizarea SG și SF.

Prin urmare, actualizarea în momentul de față are puțini prieteni (blogurile de profil, parte din PNL și ceva asociații militare, de a căror părere Ciolacu a spus indirect că nu ține cont) și mulți, foarte mulți dușmani (PSD, Ciolacu, MApN, MAI, Consiliul Legislativ, etc, de care a spus că va ține cont).

Acum, că știm cum arată terenul, că mai este puțin timp până la alegeri, că vedem care sunt taberele și „umerii ofensivei”, se poate da ordinul de luptă. Cine îl dă?

Anghel spunea...

Se poate face o simulare pe proiectul MAp/PSD?

Paul Puiu spunea...

Dodo, da într-adevăr cred ca i se rupe inima la Olguta de rezerviști și în retragere, după adoptarea OUG 59/2017, are numai remușcări și coșmaruri și își îneacă amarul cu multe pahare de vin!!!🍷 Cred ca in realitate Olguța l-a consiliat pe Ciolacu despre pensiile militare și i-a explicat cu ce au mai rămas rezerviștii și în retragere după marea plafonare și retezare a actualizarii lor și acesta a înțeles ca după supraimpozitare e suficient ce a făcut pentru noi și restul le va lăsa pentru momentul când vor fi bani la buget întrucât potrivit lui Iordache în prezent o actualizare a SG a crea un impact imens bugetului de stat și nu vor mai ajunge banii și pentru alegeri!!!🤬🤬🤬🤮🤮🤮🤮

Florin spunea...

Claudiu Marin, lasa-ne, ești o petarda a MApN!

Alexandru spunea...

Ora 21.20, se discută pe realitatea pe marginea pensiilor militare dar se cam pierde vremea, nu prea la obiect și informații clare.

Anghel spunea...

Manipularea atinge cote incredibile! Pe Realitatea TV, Gelu Vișan susține că pensiile militare sunt f mari și trebuie reduse pentru că așa cere Banca Mondială!!!!

NINO-NINO spunea...

Prezint o versiune clarificată și coerentă a textului propus, ținând cont de observația Consiliului Legislativ:
Art. 59¹
(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează de fiecare dată când se majorează gradul militar/profesional și/sau salariul de funcție al militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor. Actualizarea se face pe baza procentelor stabilite la art. 29 și art. 30 din Legea nr. 223/2015, în funcție de vechimea validată în ultima decizie de pensie, inclusiv prin derogare de la prevederile art. 60 din Legea nr. 223/2015, după cum urmează:
a) În funcție de gradul militar/profesional deținut la momentul pensionării/încetării activității și de salariul mediu de bază, salariul de funcție și indemnizațiile care au făcut parte din baza de calcul utilizată pentru stabilirea pensiei militare de stat, în conformitate cu legea;
b) Această actualizare se aplică și persoanelor cărora li s-au deschis drepturile la pensie înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi de completare.
(2) Fondurile necesare pentru plata drepturilor prevăzute la alineatul (1), pentru anul 2024, vor fi acoperite din bugetele aprobate pentru instituțiile din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională.
Art. 59²
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi de completare, casele de pensii sectoriale vor actualiza toate pensiile aflate în plată, în conformitate cu prevederile art. 59¹
Cu stimă Nino-Nino!

Viorel spunea...

Anghel. GV, un fost ciuri-buri al politicii românești ajuns acum un bufon / afon de analist / reporter (unde p..a mea ai făcut școala de analiști ca să mă duc și eu ? Cumva la Ștefan Gheorgiu ?) de investigații la România TV, plimbându-și curul pe lângă o altă reporter pe care nici nu m-a interest cum o cheamă și care umblă ca nebunii din sat în sat cică făcând investigații / reportaje, dar ei de fapt discută și își dau cu părerea anul altuia despre nu știu ce eveniment pozitiv sau negative din societatea românească, Pentru că altceva nu îi duce capul. Dute dracului și te culcă pentru că ești prost de dai prin carduri. Scursuri și emanații ale regimului B/B. Dacă aș fi ministru apărării i-aș concentra pe toți foștii politruci pe o perioada de 3 luni de zile și la instrucție tată că vine Putin peste noi. În raniță le-aș pune cărămizi și în polygon la Poplaca, Cincu, Mălina/Smârdan iar la instrucția pet imp de noapte iași trece prutul în Ucraina spunându-le că trec Oltul și acolo iași lăsa.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ascultam niste opinii cu candidatii, unde se spunea clar pe Romania tv ca Lasconi si Geoana sunt alesi cu grija de jandarmii lumii si ai Europei, cu scopul unic sa taie pensii si salarii, sau sa le inghete, pe langa alte cretinisme si idiotenii neomarxiste, astea spunand-o persoane neimplicate politic pentru vreun candidat anume, dandu-l exemplu in reluare pe Basescu si otravurile debitate de el cand a bagat toporul in drepturile romanilor. Cu Ciolacu e o treaba destul de ciudata si urata, nu din partea lui, personal, ci pentru ca este manipulat cu mare grija de anturaj, dar si extrem de bine pazit sa nu-i parvina nici o informatie reala cu starea pensiilor militare si, desi Ciolacu nu e dragostea mea nebuna, ca Mihaela pentru Geoana, fac afirmatia ca omul nu este rau intentionat, nu ne vrea deliberat nici un rau, in esenta, ci este informat numai cu ce vor Bahide si clocarii sa auda, iar daca Vasileasca i-a stat de-a dreapta, ca Hristos langa Dumnezeu, atunci cand a dat acea declaratie despre pensiile militare, pot sa bat palma ca madam a fost purtatoarea de cuvant a lui Bahide, sau Bachide ăsta si al acelor diavoli de clocari, montandu-l potrivnic intereselor noastre inainte de aceasta declaratie publica a lui Ciolacu, ea fiind mana in mana de pe timpul cand prăzoaia manevra drujba oug-urilor de trista amintire, ramanand si azi intr-o fratie morbidă cu inalta clocarime!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Nino la pătrat, sa-mi dai adresa sa aprob bunaciunea legislativa, dupa ce o aproba si Dl Claudiu! Nu-i rau deloc! S-o citeasca cine trebuie si s-o aprobe, cu aplicare imediată! Sanatate!

Claudiu Marin spunea...

@NINO
Nu se poate reglementa derogarea de la art. 60. S-ar reveni din nou la pensii militare mai mari decat media bazei de calcul(venitul net ca activ).
Lit b) a alin (1) este inutila. Actualizarea pensiilor in plata se deduce din restul textului.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Anghel, acest oportunist, Gelu Visan, lingău de clantauri si pupincurist basist, azi slugarind pesedistilor pentru un covrig uns cu flemă si bale, aruncat din mers, ca la coteii comunitari, a uitat ca a fost pedagog la un camin de fete si a fost acuzat, pana in zilele noastre, pe toate retelele, ca a hartuit minore, banuit fiind si chiar anchetat la acel timp ca a si violat fete... Astia sunt lichelele care au impresurat PSD si l-au adus din starea de social democrat la cel de neoliberal!

NINO-NINO spunea...

Domnule Claudiu ochii de vultur.:).......glumeam.:) am strecurat derogarea pentru specialisti din MapN care tot bagă strambe in drepturile noastre....cred că inebuneau dacă vedeau asta in propunere.:))) o seară faină!

kostas spunea...

O sa ne dea ciuciu, adica o laie. PSD sustine numai actualizarea cu gradul, care e zero barat, iar PNL sustine actualizarea cu gradul si functia, care intr-adevar e buna. Uite asa nu o sa se voteze niciuna.

RD spunea...

@Cornelius Flavius Ifrim.

Apreciez cuvintele frumoase la adresa mea, insa pe cuvant, nici la 'batranete' nu te poti bucura de pensie! In loc sa ma bucur de ea, stau de ani de zi sa vad ce se mai intampla cu pensiile militare! Din cand in cand se mai baga cate o modificare la legea 223/2015 care este o varza expirata! Ba cresterea varstei, ba baza de calcul (pana la 25 ani), ba plafonare si asa mai departe. Dar puncte de stabilitate, adica speciale, au putut baga la noua lege a pensiilor din sistemul public! Cu cat trec saptamanile, cu atat nea Ciuca este mai 'smecher' ca sa nu-i zic altfel. Stand la nivel inalt printre politicieni cu 'stofa' a invatat sa minta mai bine pentru prostime! Pai in urma cu cateva luni era nepasator cand erau celelalte doua tipuri de alegeri. Acum, hop, dupa ce e candidat la prezidentiale, vrea 'dreptate' pentru pensionarii militari! El face asa fiindca stie ca majoritatea pensionarilor militari se multumesc si cu 'gargara'. Scopul lui e ca sa dea vina pe PSD pentru voturi, ca domne aia nu vor sa se actualizeze pensiile militare, insa el stie sigur ca nu se vor actualiza pensiile militare (ma refer la cea de grad respectiv de functie). Orice ar fi, se cauta varianta cea mai proasta pentru noi. PSD se lauda cu cresterea pragului de la 2000 la 3000 de neimpozitare si pentru militari, iar PNL a plusat cu actualizare, ei stiind ca nu se va intampla asa ceva! Totul e un joc politic pentru voturi, de cand guverneaza impreuna nu s-a pus problema de actualizare si acum hop.. Vreau dreptate pentru toti pensionarii militari, nu pentru mine sau x, y, z. Dar stiu ca nu se va mai intampla asa ceva. Vrand, nevrand, trebuie sa urmaresc circul pana la sfarsit! M-am plictisit de atatea proiecte in acest an priinvd pensiile militare, cand s-a vrut marirea pentru activi, imediat s-a facut. Sau ridicarea pragului de neimpozitare! Cand vrei se poate si asta foarte repede. Cand nu, cauti variante impotriva pensionarilor militari.

kostas spunea...

DL. Claudiu, PSD nu vorbeste ca sustine proiectul MAPN ci amendamentul din PLX 262 pe care l-a acceptat comisia de aparare din camera deputatilor si care zace la comisia de buget-finante pentu raport. Ei pe acesta il sustin si se refera la actualizarea doar cu solda de grad, asa cred ei ca au rezolvat inechitatile. Vax albina, o luam in mana, pensiile pana in 2017 nu primesc aproape nimic, sau deloc, de-abea cei din 2018 spre 2024 or sa mai primeasca ceva, din an in an mai mult, datorita nr. mai mic de indexari, iar cei care ies acum la pensie primesc solda de grad in totalitate. Halal actualizare, mai rau se adancesc inechitatile.

Claudiu Marin spunea...

A NU SE UITA!
Prin actualizarea soldelor de grad si funcție nu primim toti - cei cu acelasi grad si aceeasi functie - cresteri egale.
Fiecare primim in baza de calcul doar ce ne lipseste din valoarea actuala a soldelor de grad si functie pentru activi.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, suna bine ca avem de primit, deie Domnul, fie si mult si putin, dar sa fie, mare sau mica, numai lunga si tare sa nu fie!
@RD, si eu am imbatranit stand zi si noapte urmarind pe laptop lunga poveste a pensiilor militare, ca in copilarie, cand tata inventase o poveste de fiecare seara, spunand-ne-o alaturi si de alti copii din vecini, poveste in care niste copii cautau sursa unui sunet straniu si ciudat, venit de undeva nevazut, deplasandu-se acest sunet de colo-colo, de prin prin labirinturi, poteci intunecoase de paduri, prin munti si văi sau de prin case parasite, cu treceri prin niste aventuri ce ne tineau cu inima la gura, uneori inspaimantatoare, sau pline de surprize fericite sau triste, sursa sunetului straniu, TIM-TIM-TIM TIRI-RIRI-TIM, din povestea asta ciudata si tainica niciodata nu putea fi dibuita ce poate fi, poveste fantastica, dar fermecatoare si captivanta, care in fiecare seara tata o termina cu promisiunea ferma ca a doua zi vom afla cine scotea acel sunet straniu, insa niciodata n-am aflat, fiind dusi cu presul cand noi cascam gurile cu atentie sa aflam cine facea asa, si pana a venit vremea sa ne plictisim de povesti, crescand mari... Matur fiind, dupa revolutie si inainte de a muri tata, l-am intrebat intr-o zi cine dracul era tim-tim-tim tiri-riri-tim-ul asta nenorocit si absurd si tata mi-a zis ca, daca am rabdare sa spuna iar povestea, voi afla, in sfarsit, cine era, la care l-am lasat balta exasperat si mi-am vazut de treburile mele avute atunci, stiind ca iar avea sa ma duca cu presul! Asa si cu pensiile militare: Le vom afla realizate ca si pe tim-timtim tiri-riri tim, fiind mereu si mereu dusi cu presul! Frumoasa povestire, dragii mei, nu? Tim-tim-tim tiri-riri-tim...
Pe 24 Oct, vine tata din groapa sa ne spuna, in sfarsit, finalul povestii lui de o viata, si poate ca va aduce cu el si finalul de la pensiile militare, deie Domnul cu slavă in el de tim-tirim ca o sa ma bage in țintirim!

yoshi960 spunea...

yoshi960 Buna dimineata, cred ca o greva electorala ar fi binevenita, daca nu il intereseaza voturile noastre; sa facem un calcul - 180K rezervisti + membrii familiei + rude, cunostinte, prieteni, e posibil sa se faca 500k voturi, care chiar cred ca sunt importante....o zi buna tuturor

Paul Puiu spunea...

Kostas, să se înțeleagă odată pentru totdeauna, varianta cu înlăturarea tuturor indexărilor a fost modificată prin OUG 59/2017 și în prezent nu mai există această prevedere!! Se tot discută despre ceva care nu mai există în vigoare!! Atât timp cat în noul proiect nu apare într-un aliniat ca în caz de actualizare ca se anulează toate indexările primite de-a lungul timpului nu are loc să existe nicio teamă!! Din păcate nu asta ar fi problema, ci folclorul, basmele sau vechea placă pe care o considera PSD valabilă pentru rezerviști și în retragere pe care le scoate la interval de fiecare dată și anume efortul financiar, însă cand sunt în discuție pentru alte categorii acordarea unor astfel de privilegii se identifică foarte resursa de finanțare!!!🫡🫡🫡🫡🫡

Leo spunea...

Nu am găsit forma textului elaborat de MFA , MAI , SRI , MJ.
L-am rugat pe Trofin să pună un link cu propunerea MFA-ului.
Dar având în vedere că alde jianu , RED , dr. luK ., livadariu , cirip acipu, aspiridonescu etc.. .de la MFA și omologii lor din celelalte ministere care se vor pensiona în curând , presupun că au formulat un text avantajos mai ales pt. ei și pensia viitoare a lor și astfel implicit să beneficiem și noi de acest context.
Dacă până pe 24.11.2024 nu se rezolvă nimic, atunci se închide fereastra de oportunitate și mai STĂTEM 4 ani în coada de așteptare. Cine o mai prinde..........

Claudiu Marin spunea...

@Leo
Nu d-ta ai semnalat sa-l citim pe SCMD?
Cine putea sa-l mai publice daca nu cei cu catarea cuiului?

Leo spunea...

DAAAA ?
Am găsit , am citit și nu am găsit teremenul ACTUALIZARE în formularea respectivă, pe lângă faptul că se vrea deducerea SG din BC.
Este clar că formularea îi avantajează pe cei care se vor pensiona după intrarea în vigoare a acesei modificări.
trebuie să recunoaștem că jianu &CO e bun la d-astea tată.
Asta nu e de bine și este exact forma agreată de Marcel. Până acum.
I-am scris șoșoiului ca să-mi dea mai multe detalii , că el are studii juridice sup. , nu ca mine.

Claudiu Marin spunea...

@Leo
Ca si in OUG 59/2017, art. VII, actualizarea este numita indexare, semn ca ambele documente au aceeaasi origine jieneasca. Cu toate acestea, oamenii folositi de institutiile militare pentru a proteja imaginea ministerului sustin ca Olguta a redactat art. VII din OUG 59,
Ciolacu nu stie sa faca deosebirea intre indexare si actualizare cum nu stie ca pensiile militare nu sunt pensii ocupationale. Transmite in public punctajul dat de institutiile militare.
Oricum, tensiunea in coalitie se destinde dupa eliminarea Racnitoarei din competitia prezidentiala. Ciuca are toate sansele sa redevina premier numit de Ciolacu.

Andrei spunea...

@Cei cu „Greva Electorală”

1. Nu știu de unde ați scos ideea asta de 2 bani. Cred că este fie lipsă de înțelegere, fie manipulare ieftină. Deoarece nu există așa ceva. Și dacă un singur votant se duce la urne, se declară câștigător cel ales chiar și de un alegător.

Singura „grevă electorală” existentă se numește boicot și se poate face doar când exită un prag electoral, așa cum este la referendum. Spre exemplu cel din R. Moldova, de unde probabil ați preluat ideea, că asta vor rușii.

La alegeri nu există prag electoral.

2. Am studiat fenomenul alegerilor și am observat că la o prezență de sub 45% la urne, iese câștigătoare reaua credință. Pentru că aceasta are mașinărie de vot, are bani să plătească și are mijloacele necesare să blocheze votul, așa cum a fost în diaspora când au redus numărul secțiilor de votare ca să iasă Ponta. Numărul mare de votanți de atunci, au anulat intențiile partidelor.

Atunci când se merge masiv la vot, șansele să iasă cei de mai bună credință sunt mari, deoarece votanții neînrolați politic sau necumpărați, decid după mintea și înțelegerea lor, iar buna credință este ușor de identificat. Pentru asta nu trebuie studii și competență.

O spune Gustav Le Bon și chiar Andrei Pleșu în „Minima Moralia”.

Prin urmare:

Mergem la vot, mai ales că boicotul nu este o opțiune, dimpotrivă. Și votăm pe cine credem că este de bună credință, indiferent de ce șanse ni se spune la televiziunile de rea credință că are sau că așa zic niște case de sondare care au avut erori și de 200%. Exemplu Nicușor Dan anul acesta, unde era dat la 16% și Firea la peste 50%.

Și mai luăm și pe cei din familie cu drept de vot să pună ștampila la alegeri, indiferent cu cine votează.

magda spunea...

Vazand-o pe Lia Vulpita rosie langa buzoianul cel viteaz am concluzionat rapid: pesedeul nu s-a reformat de la Liviu Dragnea incoace. De vreo opt ani de zile sa vii cu aceleasi personaje sinistre de tip trans.. nu gender ci partinice..sa umbli cu capra inainte de intrarea in post..si sa mai si vrei sa castigi presedintia..Eu cred ca strategia asta va fi din nou falimentara pentru Ciolacu. Nu am vazut ca un candidat dornic sa ocupe scaunul suprem respectiv functia de sef al armatei sa desconsidere atat de mult toate categoriile de forte fie ele active ori rezerva...nici macar un semnal.Domnule Ciolacu vad ca faceti poze,stati la suete,podcasturi...Nu vreti sa faceti si cu noi niste sefie-uri pe cateva tab-uri sau tancuri in piata Victoriei?...Ca tot va ingrijoreaza razboiul de la granite...Poate aflati si domnia voastra ce inseamna actualizare grad si functie la un ofiter/subofiter.A cam trecut ceva timp...Glumeam...sau nu?
Iar cu asociatiile de rezervisti..lasati-o balta..Ce,inca nici acum nu v-ati dat seama de ce sunt atat de multe ca ciupercile dupa ploaie? Eu vad ( si nu doar eu)ca ele ajuta DIN PLIN pe guvernanti sa ne-o traga...si cu vorba si cu fapta...Daca nici pana la 25.10.2025 nu se intampla ceva benefic...toate conducerile de asociatii ar trebui sa demisioneze in bloc iar daca nu o vor face atunci membrii asociatiilor sa nu mai plateasca cotizatii...sa ramana sefii,,si lideri si membri..Ce atatea milioane scurse prin sinecuri fara pic de valoare...

maiag spunea...

STOP.nu mai faceti calcule si prignoze.potrivnic slusaet.haraso?sapta
Mina asta vedem
Ori alba.ori negra.pnl Adat sah la osvd.savedem cine nuta calul

Pop de Ploiesti spunea...

CCR o mizerie..cum sa impozitezi pensiile militare altfel ca pensiile civile...nu exista pe Tera asa ceva..numai în capu FSN..ISTULUI ENACHE...SEF la CCR

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Imi luam medicamentele si, in timpul asta, sa nu ma plictisesc tot inghitind grăunțe ca un gânsac, citeam defecatiile clocare cu propuneri de a fi legiferate. O stufosenie de termeni, oxiuri si cifre octanice de benzinarie, incurcaturi si imbarligaturi incat, daca ai dori sa faci o aproximatie de viitor cuantum, ti-ar lua zile intregi din incalcela aia de acolo, ca lâna de la oile netunse! Nu stiu daca pe metoda lor vomitivă si primitivă as lua vreo 200 sau 300 lei, dar e vadit ca au intocmit sarmalele alea in zeama de harababura doar cu intentii de paradeala. Vezi, @Leo ca ti-am trimis stufosenia asta mafiota in aceasta săptălună si exista si pe SCMD in pozitia coitala doi, dupa prima! Amintesc crailor de curte veche ca anul asta este un an sexos, pentru ca pe 15 Octombrie implinesc pozitia de 69 de ani, si sper ca sa-mi aduca o brumă la pensie pe praful asta! Sa fiti cu totii sanatosi si sa aveti toti o zi de Duminica in Domnul (Duminica abv din lat. Domenicos: Ziua Domnului, dupa ce romanii de milenii o considerau Ziua Soarelui si se inchinau la zei) linistita, frumoasa si cufundati in Sf Biblie, nu in hogeacuri in chirie cu fro fomelă zurlie si dilie, si nu bând pe sparte inecati in pahare inalte si in halbe gulerate! Iac-așa!

valy spunea...

Ciuca și Ciolacu au toate șansele să plece acasă să se poată face lejer reforma partidelor, tineretul să acceadă la cârma țării fără ciuma galbenă și ciuma roșie.

kostas spunea...

Dl. Claudiu, lumineaza-ne si pe noi cu niste raspunsuri: 1) Acum, in 2024 pensiile se calculeaza dupa acelasi algoritm ca cel prezentat in nota de calcul din decizia pe 2018? Adica ce intreb mai clar: Cuantumul total al elementelor de la a-g este format din: cuantumul compus al soldei de functie, solda de functii, gradatii, solda de comanda, sporurile de la lit. g, care nu intra in componenta cuantumului compus al soldei de functie? Asa rezulta din nota de calcul. 2) Gradatiile sunt calculate din solda de functie + solda de grad? Asa rezulta din nota de calcul.

kostas spunea...

Scuze, mai am o intrebare dl. Claudiu, pe care am omis-o: in deciziile de acum, ale celor care ies acum la pensie, sporurile care nu sunt cuprinse in solda compusa de functie( solda actuala de functie din legea 223) se calculeaza din aceasta sau se calculeaza ca in nota de calcul din 2018 folosindu-se elementul de la pc. a ?

Alexandru spunea...

@Andrei
Foarte corectă analiza. De luat aminte.

"Preşedintele României este comandantul forţelor armate şi îndeplineşte funcţia de preşedinte al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. El poate declara, cu aprobarea prealabilă a Parlamentului, mobilizarea parţială sau totală a forţelor armate. Numai în cazuri excepţionale, hotărârea Preşedintelui se supune ulterior aprobării Parlamentului, în cel mult 5 zile de la adoptare. În caz de agresiune armată împotriva ţării, Preşedintele României ia măsuri pentru respingerea agresiunii şi le aduce neîntârziat la cunoştinţa Parlamentului, printr-un mesaj. Dacă Parlamentul nu se află în sesiune, el se convoacă de drept în 24 de ore de la declanşarea agresiunii. (Articolul 92 - Constituția României) "
Oare de ce mama naibii nu-l văd deloc potrivit pe Ciolacu pe funcția asta?

Claudiu Marin spunea...

@Kostas
Potrivit art. 12 din L 153/2017, soldele de functie din anul 2024 ar fi trebuit calculate dupa formula CF x sal minim pe economi din 2014, pentru ca, in iunie anul trecut, toate soldele de functie in cuantum compus din anul 2017 au ajuns, prin majorarile din art. 38, la valorile din Anexa VI a L 153/2017, corespunzatoare anului 2022.
Finantistii n-au procedat asa. pentru anul 2024. Prin exceptie de la art. 12 din L 153/2017 au majorat valorile corespunzatoare soldei de functie din anul 2022 cu 5%.
OUG nr. 26/2024 n-a majorat solda de funcie cu 30 % ci a majorat solda lunara cu o valoare ce reprezinta 30% din solda de functie din anul 2024 .
S-a terminat degringolada salariala cu solda de functie, solda de functie in cuantum compus, solda functiei. de baza.

Claudiu Marin spunea...

@Alexandru
Dupa eliminarea avocatei din cursa, voturile suveranistilor vor merge toate spre Simion, astfel ca acesta il va depasi pe Ciuca si va intra in turul 2, alaturi de Ciolacu. Va castiga ce a castigat si Vadim Tudor in competitia cu Iliescu.

csej spunea...

Dece nu Geoană?

kostas spunea...

Mulțumesc pentru răspuns dar fără supărare ați procedat ca politicienii, nu ați răspuns la nimic punctual din ce v-am întrebat. Vream sa ma lămuresc care-i algoritmul de calcul al pensiilor stabilite anul asta.Dar nu-i nimic,mulțumesc totuși,oricum cunoșteam ceea ce mi-ati răspuns.

Claudiu Marin spunea...

@kostas
Tare dificil esti omule!
Daca pentru anul 2024 n-ar fi fost majorare cu 5%, prin derogare de la art. 12, formula de calcul a soldei de functie corespunzatoare gradatiei zero era CF x 3700 lei.
Stii si cum se translateaza coeficientii de functie din 2009 in cei din 2022, nu?

Trofin spunea...

Pentru cine a solicitat linkul pentru proiectul de lege, postez în extras Art. V din acest proiect. Cine dorește textul complet îl găsește pe blogul SCDMR
”PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAŢILOR SENATUL
LEGE
pentru modificarea şi completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare,...., Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. I. – Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 155 din 20 iulie 1995, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

Art. V. –
(1) Pentru aplicarea prevederilor art. I-IV, până la data de 30 iunie 2025, pensiile militare de stat aflate în plată la data intrării în vigoare a prezentei legi, se recalculează din oficiu, prin deducerea din baza de calcul prevăzută în decizia de pensionare a cuantumului soldei de grad/salariului gradului profesional.
(2) În situația pensiilor militare de stat stabilite în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016, prevederile alin. (1) se aplică pentru pensiile stabilite/recalculate pentru aceiași beneficiari potrivit prevederilor Legii nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, în raport cu baza de calcul prevăzută la art. 28 din această lege, în vigoare la data stabilirii/recalculării pensiei, cu aplicarea în mod corespunzător a legislației privind actualizarea și indexarea pensiilor militare de stat, începând cu data de 1 ianuarie 2016 și până la intrarea în vigoare a prezentei legi.
(3) În cazurile în care se constată diferenţe între cuantumul pensiilor nete, stabilit potrivit prevederilor alin. (2), la care se adaugă cuantumul indemnizației lunare neimpozabile aferente gradului militar/profesional deținut la data trecerii în rezervă/retragere, și cuantumul pensiei nete aflate în plată, se păstrează în plată cuantumul avantajos beneficiarului. (4) Dacă cuantumul avantajos este cel stabilit în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, sau a legislației în vigoare până la data de 1 ianuarie 2016, se va menține în plată atât timp cât cuantumul indexat al pensiei militare de stat stabilit/recalculat pentru același beneficiar potrivit prevederilor Legii nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, va fi mai mic decât acesta.
(5) Pensiile militare de stat recalculate potrivit alin. (1)-(3), precum și indemnizațiile lunare neimpozabile aferente gradelor militare/profesionale deținute la data trecerii în rezervă/retragere, se cuvin începând cu data de 1 ianuarie 2025 și se plătesc începând cu data de 1 iulie 2025.

Mi-a reținut atenția Art. V alin.(2) propoziția 8 ”... în vigoare la data stabilirii/recalculării pensiei ”
Dacă sunt alte interpretări , nu am ce comenta . Eu am înțeles așa cum m-am exprimat și cred că am înțeles bine. Pensiile stabilite /recalculate anterior datei de 1 ianuarie 2016 se actualizează în baza legii valabilă la 1 ianuarie 2016.
Dl. Claudiu Marin , nu am nimic comun cu eseistul de la Craiova , din contră ...

Vasile Anghel spunea...

Socoteala pesediștilor că neparticipare lui Șoșoaca va duce voturile către Simion s-ar putea să nu le iasă.Păi Șoșoacă este considerată omul rușilor iar pe Geoană îl consideră Prostia Tv tot spre Rusia.Eu cred că voturile se vor duce către Geoană.

Arfy spunea...

Ce naiv sunteți D-le Marin!
Cum ați calculat redistribuirea!?!
Matematic, nu dă!
Trebuia să specificați că s-a încălcat grav Constituția României!
N-re nicio importanță, ce și cum!
Trebuia să spuneți că sunt prezidențiali (în cursa) de cea mai slabă calitate!
Ieșiți, dragi camarazi la vot!
Votați cum vă crede inima!
Votul vostru contează!
Nu-l anulați! Prin anularea votului câștigă cei pe care nu-i doriți!

Alexandru spunea...

@Claudiu Marin
Vă contrazic. Turul 2 va fi Ciolacu -Geoană și Ciolacu pierde.

Leo spunea...

@Trofin
Mersi , m-a lămurit Claudiu.
Acum , mai nou caut formularea lui CHELARU ....

Alexandru spunea...

Kostas
Algoritmul de calcul este (total venituri nete rezultate în urma adunării celor 13 luni / 13) * IPC aferent perioadei alese până în dec 2024.
Din discuțiile purtate cu foștii colegi înțeleg că cel mai bun IPC îl obțineți în 2020

Claudiu Marin spunea...

@Trofin
Cu privire șa proiectul Jianu imi mentin cele scrise in topicul anterior.
Pentru ca n-ai raspuns la intrebarea anterioara, te-as ruga sa comentezi cum se actualizeaza pensiile daca proiectul aduce modificari numai in constituirea bazei de calcul. dar lasa nemodificate articolele 29, 30 si 60, care reglementeaza procentele de pensie corespunzatoare vechimii si plafoanele de 58,5% si 85%.

raul spunea...

Dragilor filosofi,incep sa regret toata aceasta aventura!Vom pati ca in povestea cu cioara de pe gard!Teoretic si legal trebuia sa luam de la 1 ian 2025,10,4%!Tare mi-i,ca valoric ,dar cu orgoliile,partial satisfacute,vom primi taman prafu de pe toba ,adica nici macar atat!Prietenii stiu de ce !Potera l-a prins pe vremuri pe Iancu Jianu si i-a dat ...PNRR!Noi ce facem?

Dodo spunea...

Eu cred ca atâta timp cât sunt în campanie psd și PNL și ei tot "cea și hăis "vor fi,nu va fi aprobat nici un proiect. Poate după alegeri,dar și atunci vor prelungi cât vor putea,ca în final sa ne spună ca nu sunt bani și ca să ne mulțumim cu indexarea la 01.01.2025. S-a demonstrat de mult,ca orice lucru amânat,pute a .......Asa ca tot mai sigur pare ca protestul din 25,ar putea fi șansă noastră si aia,foarte mica.( Dar cu condiția sa fim multi și hotărâți)

Skoda 4x4 spunea...

De acord cu dvs. dar prima data trebuie sa batem zdravan la poarta ambasadei USA, poate asa avem ceva sanse .Stie cineva daca a fost planificata asemenea actiune si cand ?

Dodo spunea...

În ceea ce privește candidatura lui Sosoaca, dacă CCR va da înapoi,atunci e clar cine va câștiga. Poate e o strategie marca PSD-CCR, pt victorie. Oricum toți candidații sunt foarte nepotriviți pt o asemenea funcție. Doar unul singur ar fi potrivit,doar ca nu are șanse,pt ca e independent. Am văzut ca și alții de pe blog cred ca Domnul Călin Georgescu,ar fi cel mai potrivit. Păcat ca nu prea îl cunoaște electoratul,pt ca a apărut cam târziu pe scena.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dle @Claudiu Marin, conform noilor doctrine si teze, elaborate savant-schiloditor, de catre clocarimea mafiotă, puteti sa deschideti un nou topic, sau poate direct aici, in fuga, cu un calcul sumar cam cum am putea sa ne calculam singuri ruinarea pensiilor militare prin scadere, cum unii ganditori de seama dintre noi prevad ca se va intampla, daca se aproba aceasta varianta de la inima Dlui Prim ministru, ca eu ma incurc in matasea broastelor la felul laborios cum sună acest act legislativ in proiect provocator! Multumesc frumos, cu anticipatie, pt intelegere si sprijin!

maiag spunea...

Daca pina maine la 12 nu ajunge propunerea la camera deputatilor.se va prelungi la infinit deiarece pe 24 oct inceoe campania prezidentiala si tiata lumea va fi in teritoriu.nu va mai exista comisii
Cvorum sau sedinte in plen.asio si un praz verde.parerea mea e ca sw va trgiversa si nu se va intimpla nimic ln legislatura ast.e o lupta pierduta.cei 2 ciulacu si ciuca ne au traso elegant.nu a fist Ltceva ecat gargara si ebergie consumata.nu avem cu cine ne lypta.sa fim danatosi.va cchinuiti degeaba cu calculr si propuneri davante.faceti exercitiu de imaginatie gratuita.sa ne consolom cu demnitate.

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
De ce sa ne pierdem Doar azi nu e maine si B447/2024 intra in proceduri parlamentare la Camera Deputatilor.
Trimisii MApN vor incerca sa vîre cate ceva din lucratura lui Jianu ca amendamente in B44/2024, probabil viitoare Plx 538/2024.
Este aceeasi poveste, cu aceeiasi actori, ca la pretinsa ordonanta de urgenta care avea rolul de a bruia amendamentul Leoreanu la Plx 262/2024 de actualizare a soldei de functie .
Toata vara am fost intoxicati cu testul acelei inexistente ordonante.timpul cu calcule pe o jieneasca lucratura care nici macar nu este pusa in dezbatere ca proiect de lege.

Anghel spunea...

Dle Akord este f posibil să aveți dreptate, dar să nu uităm că la noi este o situație unică, cred, în lume! Și anume, dacă politicienii anunță măsuri împotriva pensionarilor militari, le cresc exponențial voturile din partea civililor! Și invers!
In mod f ciudat, nu se întâmplă la fel în cazul pensionarilor magistrați, în sensul că lumea pare indiferenta la pensiile acestora.

Claudiu Marin spunea...

@Akord
Exagerezi!
Pai de 7 ani nu s-a facut nimic si d-ta ai pretentia sa vina actualizarea asa intempestiv?
Propaganda impotriva pensiilor militare a fost serios contracarata de aparitia in presa a taloanelor din lunqa august cu cuantum de milogi , nu de colonei sau comandori.
Tot presa ne-a scos situatia umilitoare in atentia opiniei publice.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Apai, daca ziceti asa, Dle Claudiu, sa ne fie cu bafta si noroc, si deie Domnul ca ai nostrii sa-i invinga, dar si sa ne sara in ajutor toti cei de bine! Ciolacu trebuie convins ca a fost aburit de clocarimea mafiota, ăsta fiind șpilul nomber one! Doamne, ajuta!

Liviu spunea...

Eu consider ca majoritatea pensionarilor militari sunt intelectuali,oameni care au un echilibru si au capul pe umeri dar cand vad si aici si pe site-urile de pensionari militari ca amenintati cu voturile consider ca ganditi ca niste copii cand aud unele persoane cum spun ca familia mea si prietenii mei si vecinii mei nu vor vota cu psd sau pnl si vor fi 700-800 mii voturi unii cred choar un milion😆...mai oamenilor voi ganditi?Eu sunt sigur ca la multi dintre voi nici sotiile nu voteaza cu cine vreti voi nu mai zic de copii,rude,prieteni,vecini,etc!Se pisa pe voturile militatilor psd si pnl care oricum nu au nici o valoare pt ei,cantitate neglijabila!Din moment ce nu se mai inteleg ciolacu si ciuca clar nu o sa se aprobe nimic sau ceva infim cum ar fi SG!Aici toti veniti cu pareri si calcule diferite!Aveti vreo lege aprobata si normele de aplicare in legatura cu SG si SF sa stiti ce norme se aplicare si ce calcule se fac?Altii spun sa

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Azi vedem ca ciumpalacul ce luam din părți cu sacul de la Mardelaș Colacu, sau de la Dogar cu cardul ori se duc toate la dracul!

Ciuclabaridas spunea...

Pentru Liviu: felicitări pentru realism doar că nu stiu de unde ai scos-o p-aia cu intelectualii din armată... Păi cu exceptia ofițerilor si acolo cu rezervele de rigoare, marea masă a armatei formată din subofițeri, maiștri militari și soldați sunt la ani lumină de orice brumă de intelectualitate. Se poate observa ușor acest lucru și dacă urmărești acest blog mlăstinos cu iz de luptă de clasă. Sărăcia intelectuală din armată se poate vedea azi de pe lună cu ostașul Ciucă. Singurul isteț de aici este administratorul blogului care aruncă momeli la fraieri să poată supraviețui blogul, din face bani (din reclame) ca să-și cârpească pensia aia mică. Nu-l condamn. Aștept furia proletară a unor copii bătrâni.

Margarit Fernand spunea...

Ieri am vorbit cu cineva ”sus pus” de la PSD și mi-a confiramt ceea ce eu am mai scris cu ceva timp în urmă și anume că NU VOM PRIMI NIMIC! Nici măcar cei 10,4% din ianuarie!

RD spunea...

@Liviu,

Atât de intelectuali, dar atât de naivi. N-au fost de ajuns modificările negative la pensiile militare. Creșterea vârstei, bazei de calcul de la 6 luni la 25 ani, plafonare, diminuarea indexării în comparație cu civilii și așa mai departe. Și culmea! Tot cred în mierea oferită de politicieni.

https://politicaapocalipsei.net/2024/10/06/unii-generali-sunt-ticalosi-si-imbecili/

xmax spunea...

....de azi este de urmarit procesul legislativ cum se desfasoara atit la cDep cit si la Senat....
In functie de evolutie ar trebui sa i se readuca aminte doamnei Alexandrescu de promisiunile facute de Ciuca si Ciolacu....

Aceasta diversiune privind "neintelegerea" intre cei doi politruci a fost bine orchestrata....Niste nesimtiti...Spun asta deoarece la una din emisiunile TV, linga Ciolacu au fost prezenti atit LOV cit si TU....DOS.E(acel batjocoritor).
Pun si eu intrebarea: oare nu le este rusine sa se afiseze in public, stiind ca ei sunt initiatorii acelor OUG-uri care au distrus sistemul de pensii militare?
Evident am pus o intrebare fara sens, deoarece ei si-au atins obiectivele din 2017 pina in prezent(sapte ani). Faceti un calcul si vedeti ce inseamna sapte ani de taiere ilegala a pensiilor militare!

Daca va avea cineva detalii despre discutiile "cica" din comisiile de la cDep, de astazi, sa le posteze sau sa le faca publice. Multumesc.

valy spunea...

Liviu nu gândești.???
Și un vot contează.
Adu-ți aminte cum a fost la alegerile Gioană - Băpsescu.

Dodo spunea...

Repet ce am spus de cateva zile. Dacă nu ne repara inechitatiile, nu o sa mai am onoare și nu o sa mai răspund prezent, indiferent de ordin. Cu toată " dragostea"...Poate ar fi bine sa facem ( ca și cu cupoanele) o cheta de refuzuri,începând de ieri, privind,mobilizarea,chemarea și orice altceva legat de jurământul militar cu ceea ce presupune el. Și nu e o amenințare ci exact aceeași metoda cu care ne tratează, decidentii( care or fi ei). Și pe urma putem declara: "Ghinion".

Anghel spunea...

Akord
Vezi că în postarea mea am vorbit cu domnule! Ai grijă cum răspunzi că mă faci să mă dezbrac de caracter și să vorbesc altfel despre ce debitezi aici! De fapt e treabă d-lui Claudiu să se ocupe de marlanismele unora!
Ai confirmat ce am spus eu și anume că partidul care anunță masuri de creștere a pensiilor militare pierde voturi din partea civililor. Dacă erai deștept precum te dai , explicai și de ce se întâmplă așa și de ce trebuie să se vorbească în surdină despre așa ceva! Dar trebuie să stăpânești măcar niște noțiuni de bază ale psihologiei sociale pe care nu le ai!

Gabi spunea...

Unele din cele mai mari inechități între pensii ale unor militari cu același grad, funcție, vechime sunt cauzate de sporurile nenumărate și nesimțite care s-au acordat de-a lungul timpului. De la salariul de merit, la sporul pentru Covid și celebrul Oscar de așa zisă excelență. Acestea au determinat diferențe enorme între oameni care aveau același salariu/soldă de grad. Părerea mea este că acestea puteau fi acordate ca un beneficiu pentru cei în activitate, însă nu trebuia să se țină cont de ele la pensie întrucât au generat o isterie în goana după obținerea lor, obediență maximă față de cei în pixul cărora stăteau și, ulterior, diferențe semnificative, de ordinul zecilor de mii de lei, între doi pensionari având aceleași elemente salariale de bază. În concluzie, chiar și prin actualizarea soldei de grad, aceste diferențe nu se vor diminua, ba dimpotrivă.

Trofin spunea...

@CLAUDIU MARIN 6.10.2024 ora 17:57
Conform acelei propoziții ,la care am făcut trimitere , din fraza de la art. V alin.(2).
Solda de grad se elimină din baza de calcul la la 01.01.2016 , deci și toate implicațiile acesteia. Se aplică algoritmul din M25/2016 fără solda de grad.
Să-mi fie iertată expresia , dar nu cred că MApN este dominat de neghiobi astfel încât pensiile stabilite / recalculate anterior datei de 01.01.2016 să fie calculate , la actualizare , corespunzător modificărilor pe care le-a primit Legea 223/2015 după 01.01.2016. Parcă ați definit pe undeva ce trebuie să se înțeleagă prin actualizare!
Să nu aveți impresia că agreez inițiativa MApN, nicidecum , agreez inițiativa B447/2014 și PLx199/2020.
Inițiativa actuală a MApN este o extensie a amendamentului Comisiei de Apărare pentru Legea de aprobare a OUG26/2024 cu diferența că acest amendament promovează ideea deducerii soldei de grad din cuantumul pensiei și înlocuirea cu solda de grad a cadrelor din activitate care diferă de soluția MApN.

Alexandru spunea...

Ptr dl Mărgărit Fernand. Și de ce va bucurați asa de tare, încât va înecați in vb de fericire , la fel că Băsescu când a anunțat pe post, că salariile militare se reduc cu 25%. Daca aveți relații sus puse, de ce nu îi trageți de piept ptr bataia de joc a pensionarilor militari. Sau poate pe dv nu va interesează, aveți pensie mare și mai intrați pe blog doar așa de fericire!? Cum dracu sa ne sară și indexarea din nou ianuarie, da cine sunt ăștia criminalii pensionarilor militari?

Cătălin spunea...

@Gabi, "perfect" ADEVĂRAT, dar nu uita un lucru ca piloșii pe langa OSKAR au primit si salariu de merit (culmea ironiei) iar cei care au avut acces la "firul roșu" cu esalonul au stat pana s-au vazut cu toti sacii in caruță includiv cu ultima tranșă din noua LEGE A SALARIZARII si reducerea de IMPOZIT de la 16% la 10%, apoi si-au gacut valiza si nu s-au mai uitat in urmă.Asa s-a ajuns in situatia in care cu numai 4 ani inainte aveau venituri/ pensie cu de până la 3 X (ori) mai putin.
@claudiu marin, TE TOG SA PUBLICI ASTA. ESTR FOARTE IMPORTANT.

Margarit Fernand spunea...

@Alexandru, habar nu am de unde deduceți dv că ”mă înnec”de fericire și nu v-aș dori să aveți o pensie ca a mea care mă obligă să lucrez și la vârsta care o am ! Persoana care mă informează are casa la țară lângă mine și nu este un factor decident, dar are acees la informațiile din birourile ”celor mari”, așa că degeaba ”l-aș trage de mânecă” fiindcă nu poate el să treacă peste politica partidului!

Liviu spunea...

Nu trebuia trimis azi proiectul pnl B447/2024 la CD?Nu asa se batea cu caramida in piept un senator pnl care este si initiatorul acestui proiect de lege?Ciuca spune ca nu mai are ce vb cu Ciolacu,clar nu o sa treaca nici o propunere legislativa pt acrualizarea SG sau SF si la pensionari!Toti din pnl in frunte cu ciuca,rares bogdan spun ca vor o guvernare de dreapta si din decembrie dupa alegeti vin ca milogii la mana psd-ului sa faca din nou coalitie!E clar ca pe dreapta sunt doar rebuturile politicii si adunate toate partidele de dreapta nu fac 40% dar in frunte cu analfabetul de ciuca vor sa se scoata in ochii romanilor si spera sa-i mai pacaleasca ca ei urasc pad-ul cand iohannis hotul de case si seful pnl i-a chemat in coalitie pe psd!Ideea importanta este ca datorita circului lor nu stiu ,am sperante prea mici ca o sa se rezolve ceva cu inechitatile din pensiile militare!

maiag spunea...

CIONDAIALA fara rost.la ora asta propunerea trebuia sa fie la camera deputatilor.se pare ca nu a plecat.concluzia....saptamana asta nimic.saptanina vitoare tot asa. Au fost numai declaratii politice fara acoperire.pt declaratii politice un ales nu raspunde sub nici o forma.ne am agitat degeaba.hwrr daogaru.slavit sa i fie numele in veci acum trimitr scrisori la ambasade.asteptam americanii

Claudiu Marin spunea...

@Trofin
Fraza respectiva incearca sa-i cuprinda pe cei 68% care, dupa recalcularea potrivit L 223/2017, au ramas in plata cu cuantumul contributiv dar si pe cei care s-au pensionat in perioada 2016-2020 si au optat pentru calculul contributiv.
Vrea sa spuna ca si la unii si la altii nu li se aplica indexarea proportionala, deci nu egala, cu cresterea soldei de grad. Tot pentru acestia solda de grad se scade din baza de calcul stabilita potrivit L 223/2015. Nici n-ar avea cum s-o scada din cuantumul stabilit contributiv
Sa nu mai spui ca proiectul jienesc elimina plafonarea la net. Nu elimina art. 60 introdus in lege prin ordonantele 59.si 114 si prin Legea nr. 282/2024.
Definitia actualizarii soldelor de grad si de functie , in forma si pe intelesul tuturor am plasat-o pe frontispiciul blogului, dar nimeni n-o observa.

csej spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
basescu spunea...

Plx 540/07.10.2024 C. Dep.

Leo spunea...

Azi , Mircea le-a mai dat încă o lovitură de grație , via Department of State .
https://sindicatulcmd.blogspot.com/

DAN spunea...

Gabi ai mare dreptate, marile inechități la pensie provin de la salariile de excelență, și de la sporul pentru sâmbătă/duminică și sărbători legale care se includ în pensie. Un fost coleg(agent în MAI) care începând cu luna ianuarie 2024, a avut salariu de excelență de 50% din salariu de funcție și a lucrat în fiecare lună circa 48-60 ore în wekeend, are pensie de 11000 lei net în mână.

Andrei spunea...

@Leo

Colonelul scrie mult și cam fără rost. Mai are să se ia de NASA și de ONU, că în rest i-a înfierat pe toți. Acum câțiva ani a anunțat un protest la Timișoara la care au venit doar 5 membri, și ăia necotizanți. Asta arată cât este de reprezentativ pentru cadrele militare în numele cărora zice că se oțărește cu SUA.

Trofin spunea...

@CLAUDIU MARIN -07.10.2024 ora 14:38
Nu mai spun dar dreptul de a crede cred că pot să mi-l păstrez!

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

FRICOȘII DEJA ȘI-U FACUT PLANURI PE SPINAREA PROSTILOR . SĂ AȘTEPTATI VOI MULT ȘI BINE , CA ALȚII SĂ VA FACĂ VOUĂ PENSII EXACT CA PROCESELE LA CCR SAU LA ÎCCJ CU CURTEA DE CONTURI . HHHUUUUUUUUOOOOOAOOAAAA FRICOSILOR CĂCATI LA CUR .

mosmartin16 spunea...

Claudiu, limitarea la netul soldei operează la stabilirea pensiei ! Cui i s-a stabilit pensia înainte de "Volguța"...nu i se aplică 58,5%.

mosmartin16 spunea...

Pe varianta de actualizare din topic ( iar aici ma refer la partea pentru solda de grad ) prin actualizare se poate chiar pierde din pensie. Aceasta pentru ca pentru cei trecuti in rezerva mai de demult, indexarile acordate in timp duc la o pensie mai mare decat cea actualizata si nu e mentionat in proiect...mentinerea cuantumului avantajos ! E cea mai paguboasa varianta de actualizare a soldei de grad din cele 3 pe care le-am postat ieri pe pagina de facebook ! Sigur ca actualizarea si a soldei de functie poate duce la ceva consistent, dar eu m-am referit la prima componenta de actualizare, respectiv cea a soldei de grad !

mihai spunea...

Eu am ieșit anul acesta în aprilie la pensie, dar menționez că eu am fost disponibilizată în 2011, iar eu acum nu am primit nicio actualizare din cauza legii 223 schimbată anul acesta. Am fost actualizată cu indicele de consum atât. Am rămas cu brutul din 2009 ales de mine + 200 de lei peste rezultatul indicelui de consum. Eu, dacă trece proiectul depus de PNL, îmi va actualiza la zi toate actualizările celor activi?