Un produs Blogger.

vineri, septembrie 13, 2024

Guvernul modifica si completeaza, prin OUG nr. 110/2024, Legea nr. 244/2024 privind venitul neimpozabil din pensii

87 comments

 Ciolacu s-a tinut de cuvant! Ordonanta a si fost publicata in MO.



Pe ordinea de zi a sedintei de guvern din data de 11 09 2024

 -ANALIZA referitoare la PROIECTUL DE ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind modificarea art. III din Legea nr. 244/2024 pentru modificarea alin. (1) al art. 100 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal și stabilirea unor măsuri fiscale

-ANALIZA referitoare la PROIECTUL DE ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru completarea Legii nr. 244/2024 pentru modificarea alin. (1) al art. 100 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal și stabilirea unor măsuri fiscale


Ciolacu a afirmat la A3 ca in sedinta de guvern de  maine problema venitului neimpozabil pentru pensiile militare.

UPDATE

Suparatul @Alexandru a obținut si textul OUG!

ATENTIE CASE de Pensii de toate categoriile!

In Nota de fundamrtare a ordonantei se spune explicit ca plafonul neimpozabil se deduce din venitul din pensie, nu numai din prima. transa de impozitare,

Sa vedem reactia magistratilor, grefierilor, diplomatilor, pilotilor civili si functionarilor parlamentari pensionari speciali, care au si pensii contributive pentru limita de vârsta si care raman in continuare exclusi de la plafonul neimpozabil de 3000 lei. Asa a fost in declaratii, dar proiectul de ordonanta elimina discriminarea acestor categorii.

Pana pe 21 10 2024, CPS-urile vor deduce plafonul neimpozabil tot din prima tranșă de impozitare, nu din cuantumul brut al pensiei stabilite inainte de 2018, fie ca plafonul este de 2000 sau 3000 lei.



Avizul Consiliului Legislativ poate fi citit AICI.

87 de comentarii:

Petrut spunea...

Propun sa nu se mai joace vreun politician cu veniturile vreunui pensionar militar ,caci ati vazut pana cum cum arata un posibil militar luat si pregatit in cateva zile pentru vreo posibila nevoie imediata de luptatori eficienti ...dati-le 100 de lei ca si Ceausescu si o sa vedeti ce va fi ....si intrebati-i ulterior daca au vreo problema ...voi politicieni jucati-va cu norocul.......militarul care cica nu a platit impozit pe venit il lasati fara drepturi desi nu se solicitau legal acestea ..nu va jucati ..dragi politicieni . Oricum santeti mai multi de 300 de Deputati cat a dorit romanul prin referendum...acolo sant banii cheltuiti haotic si nelegal.....luati masuri sa intrati in legalitate ..Dl. Presedinte ar putea sa ia masuri dar cred ca este impiedicat de factori ce nu tin de intelegerea noastra ci de alegerea dansului ...Constitutia este la indemana Dvs pentru a intra in legalitate ..Legalitatea este dorinta romanilor si nu a celor vremelnici ..ce vor raspunde

VALYCA2010 spunea...

O bază de calcul la cum se aplică aceste prevederi cum ar mulțumi pensionarii militari ar fi benefică!

Pop de Ploiesti spunea...

Nu era mai normal ca Presedintele IOHANIS sa intoarca legea in parlament, pentru completare? Tot cu ordonante, am fost tratati pana acum si uite unde am ajuns.Stie ,El , comandantul suprem ca un colonel are pensie 5700 iar un plutonier iese acum cu pensie de 7000? Aloo NATO..? Geoana , se stie asta :? Daca e da ,e grav...

xmax spunea...

Si cu asta cum o fi?

https://realitateadincalarasi.ro/2024/09/02/dumitru-coarna-am-depus-amendamente-care-vizeaza-actualizarea-pensiilor-militare-aflate-in-plata-sau-cuvenite-cu-solda-de-grad/

Serios măi Ciucă! Ai scris această poveste cu solda de grad în minunata carte cu povești?
Și uite cît tupeu are acest Ciucă!

Claudiu Marin spunea...

@xmax
Amendamentul aiuritor al lui Coarna a fost respins de Comisia de aparare si nu va fi aprobat nici in Plenul CD.
In alta ordine de idei, incetati sa adresati apelativul covrigar in sens peiorativ. Este folosit de cei cu convingeri usr-ist basiste.
Dvs nu mancati covrigi?

Stan Ion spunea...

Magistrații nu sunt excluși de la derogare. Sunt cuprinsi la litera b, la litera c fiind militarii.
Totuși eu nu înțeleg de ce se dă "derogare" și nu "modificarea" art 101, litera b și c, așa cum a fost modificată litera a, pentru civili. Bănuiesc o nouă "șopârlă" introdusă în OUG, ca să fie respinsă în parlament, după alegeri sau, eventual, să pice la CCR.

Rezervistul spunea...

Pop de Ploiesti..... Nu era mai normal ca Iohannis să întoarcă legea..... Încă nu ați înțeles că pe Iohannis îl doare la bască de toți și toate....mai ales acum când mai are câteva luni pleacă din funcția pe care a avut-o cam degeaba...în care sa plimbat cu avioane închiriate pe spinarea țării cum a vrut mușchii lui...la piramide...la schi...pe bicicletă...la Neptun...la Sibiu să-și ia soția...că acesta tușea dacă folosea trenul până la București ...la africani...în SUA să pupe mâna licuriciului când era chemat la ordin sau devia de la traseu sau obiective etc...Nu este clar că e rupt de realitate....

Andrei spunea...

@ClaudiuMarin

Corect, nu se face să îl jignim pe șeful partidului spre care sunteți atât de evident de aplecat și atât prea pe față, atașat. Nu dă bine la politrucii care mai citesc pe aici. Să nu se supere și să ne mai trimită încă o dată în fund, la taxatoare, acolo unde armata e pusă de politic de zeci de ani.

În plus este evident că Ciolacu nu este covrigar, deși singura afacere cu care se laudă este o covrigărie. El este gonasul lui Hayssam, luntrașul penalului Dragnea și revoluționarul de carton care a beneficiat de acest statut, ca mulți alții de altfel, de avantaje de la stat, nemeritate. Ceea ce, a-i spune doar "covrigar" este doar un răsfăț față de toxicitatea acestui individ cu studii neclare și 7,03 notă la bac, de se bat matematicienii să afle cum a obținut -o din 2 sau 3 probe, notate cu ecart de 0,25 sau 0,50.

Ceea ce mă deranjează, este de ce este rușinos să fii userist. Sau basist. Că așa zice PSD? Că așa zice la televiziunile furajate gras din bani publici inclusiv de Ciolacu?

Și de când să critici pe cineva te face userist, marxist, sorosist sau hastagrezist?

Știu că la partide se practică lingușeala, dar ce treabă avem noi militarii discriminați cu politrucii care ne-au discriminat? De ce să facem sluj pentru ei, când ei ne tratează ca pe niște cârpe și ne mai fac și nesimțiți?

Întreb, evident, deși nu am speranțe că acest comentariu să fie aprobat. Mulțumesc.

Andrei spunea...

Dacă OUG trece în forma aceasta este un demers al guvernului care face mai mult decât să crească pragul d eimpozitare a pensiilor pentru militari. Deoarece în motivarea ordonanței, aproape toate punctele de acolo arată faptul că guvernul recunoaște o discriminare pe care legiuitorul a făcut-o față de militari.

Din punctul meu de vedere, asta constituie un motiv serios pentru a da statul român în judecată și pentru celelalte 2 discriminări: față de militarii în rezervă și retragere comparativ cu militarii activi, prin neactualizarea soldei de grad (reamintesc că asta a decis-o același guvern de astăzi și a fost adoptată de același legiuitor care a produs discriminarea cu pragul de impozitare) și între militarii aflați la pensie, prin discrepanțele dintre aceștia, în funcție de anul pensionării, prin ordonanțe date tot de guvernul României.

Cât despre cusătura cu ață albă făcută prin reparația unei nedreptăți printr-o OUG, nu cred că are rost să mai discutăm. S-au prins și curcile că este o dezonoare făcută militarilor, clasă socială trecută la fundul societății române de zeci de ani.

Claudiu Marin spunea...

Andrei
Trebuie sa fii tare nesimtit sau neinteresat in rezolvare, daca te adresezi cu jigniri celui de care depinde o revendicare.
Daca tot te-ai apucat sa inventariezi discriminarile, crezi ca salariatii nu sunt discriminati ca au ramas tot la plafonul de 2000 lei?

magda spunea...

Acest Coarna la inceputul inceputului parea ,la fel ca mai toti liderii sindicalisti,un individ serios..parea ca il preocupa problemele membrilor de sindicat ..vorba aia,erau chipurile, peste 50000 de membri( 25 de brigazi nenicule).Cu timpul insa si-a aratat clasa...,,obosise''...iar multi onorabili membri de sindicat intuind pasul urmator al lui cornelus, au parasit corabia. Iar el,IN TRUFIA SA, cu aere de avocat a lui Trump-ca nu degeaba a pascut oile prin sindicat-a intrat apoi in sindicatul pesede sperand sa ajunga si chiar sa depaseasca gloria de odinioara. Pesedeul,partidul cel mai ospitalier din Romania in care nimeni nu ramane nemancat,l-a ejectat intrucat seful de post avea visuri de pre prea marire..Acum,ca un veritabil lup singuratic.vine cu fel de fel de propuneri unele bune,altele aiuritoare.sperand ca poate va prinde un nou loc in barlogul ursilor. Ete..canci...nu mai tine. Ioc shansa..

magda spunea...

Domnule Claudiu Marin...interesant si pertinent raspuns ati dat lui Andrei...Insa pentru salariati exista o mare cloaca platita la greu numita ,,lideri de sindicat''.Cu acceptul lor a fost mutilat Codul muncii , Codul Fiscal ...de legislatia pe pensii nici nu mai vorbesc.....Cum naiba de mai rezista unul ca nenea Hossu ....sunt atatia ani?....Eu as mai completa doar atat....de ce impozit pe pensii?/

xmax spunea...

De acord domnule moderator cu ce spuneti! Dar atunci ce este cu amendamentul Leoreanu???
Sau trebuie sa alegem din doua rele pe cel mai putin rau?????

Cit priveste covrigaria din "sat" este o chestiune care a fost observata de altii care din pacate au dreptate! Fara culori politice ca nu tine figura!!!!

Iar daca matematic vorbim, oare si covrigul are raza ca si valoarea mediei de la bacalaureat???? Intreb si eu....nu dau cu parul....poate intelegi expresia...
O zi excelenta domnule moderator.

Vali spunea...

Va salut camarazi,
Domnule Pop de Ploiesti ,
Va dau dreptate in ceea ce afirmati vizavi de pensiile "necorespunzatoare" detinute de coloneii in rezerva mai in varsta, dar nu le mai raportati la pensiile plutonierilor adjutanti principali (nu...doar plutonieri, ca aia sunt activi !), ci la pensiile coloneilor iesiti astazi la pensie si o sa vedeti ca va ia durerea de cap ! Nu este drept si nici moral sa ma raportez la o echipa din Europa Leaque cand eu am jucat in Liga Campionilor...nu???
Politicul este de vina ca va lasat cu pensii subtirel indexate in decursul anilor...Ce sa mai vorbim de subofiterii in varsta care au pensii de 1700 sau 2000 si ceva de lei ???Acolo este o adevarata drama a foamei, cu 5700 lei clar nu faci foamea !!! Dixit ! Vae victis !

daniel sandu spunea...

dupa ce ca nu suntem intre noi uniti (de abia in ultimul timp pare sa ne mai strangem ) asta mai lipsea dihonie intre grade Ce distractie/bucurie pe guvernanti...

Popov Lucian spunea...

Se vede că ai pensia mare de vorbești așa! Stai liniștit că va veni și vremea ta peste 7 ani!

Laleaua neagră spunea...

Sa amanat cică nu au toate avizele...Dormitul in bocanci dauneaza grav sanatati...

victor spunea...

Buna zziua! Rog sa ma ajutati cu un model instanta pentru a recupera anii lucrati in viata civila
Adresa email: victorisac2000@gmail.com
Multumesc!

Pop de Ploiesti spunea...

@Vali-e tare cu 5700 lei clar nu faci foamea colonelule--e uite asa gandesc si politicieni...geaba latina...Ideea era actualizarea pensiilor pe grade si fctii cu actualitatea...doar atat..dreptate sociala.

Claudiu Marin spunea...

Astăzi era programata doar o analiza în ședința de guvern, nu si adoptarea ordonantei.

Claudiu Marin spunea...

Hai sa nu mai umblam cu jumătăți de măsura în actualizarea pensiilor militare!
Eu zic sa se reia aplicarea etapei 1. cea cu actualizarea la nivelul unei pensii militare minime din Plx 199/2020, cu elementele componente actualizate la valorile din anul 2024. Ar beneficia de creștere doar cei cu pensii mici sau mijlocii. Celelalte 2 etape, actualzare și recalculare ar pute fi aplicate în următorii 2 ani. Pentru cei care au uitat ce era aceea o pensie militara minima sunt invitați sa citeasca Raportul provizoriu al comisiei de muncă la Plx 199/ 2020.

luchy19 spunea...

Este corectă aceasta prevedere ?

Incepând cu anul 2021, cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata inflaţiei, la care se adaugă 45% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut, realizate pe anul precedent.

CEZAR spunea...

Da..daa..daaa...maestre !
Dar sint multi care se opun!..Nu-i stiti ?? Ar trebui sa fie nominalizati , macar sa stie toata lumea pe cine sa injure !!
Si nu este vorba de politicieni !! Daca ar fi fost vorba de politicieni..Plx..199 nu mai prindea contur ca sa zaca prin camera deputatilor cu toate avizele luate !

Claudiu Marin spunea...

@cezar
Ciu-ciolacii sa se abțină. Deocamdată, ei nu simt și nici nu inteleg ce înseamnă să nu se aplice dispozițiile privind pensia militară minima.

John1 spunea...

Eu inteleg ca plafonul este ridicat pentru lit. b) si c), doar pentru pensiile militare stabilite in baza legii 223/2015, adică pentru militari, magistrati militari si toti pensionarii cu pensii militare, nu si magistratii si cei care sunt partial contributivi, chiar daca este specificată lit. b), insa pensia nu a fost calculată in baza legii 223/2015.

Claudiu Marin spunea...

@John1
Trebuie sa intelegi ca toate pensiile integral contributive, partial contributive si exclusiv necontributive vor avea de la 01 10 2024 plafonul necontibutiv de 3000 lei dedus din venitul din pensie.

Claudiu Marin spunea...

luchy19
Prevederea respectiva nu mai este valabila pentru pensiile militare din 2017, dupa OUG 59/2017.

Alexandru spunea...

Claudiu nu sunt supărat însă mă deranjează să observ zilnic aceeași cârcotași comentând în spatele tastaturii ca niște anonimi, mulți și în viața de zi cu zi, dar care nu fac nimic pentru a impulsiona parlamentari locali sau cei cunoscuți, iar pe deasupra și jignesc pe cei care pot influența/ decide într-o anumită privință.
Am ieșit la pensie după peste 35 ani muncă efectivă începând cu 1 ianuarie 2022 și nu am acceptat să fiu catalogat nesimțit, dar am vorbit respectuos și știi bine ce am scris acolo.
Cu respect dar și cu fermitate vom rezolva problemele, dar vă rugăm fără boșorogii incompetenți despre care spuneam ieri și fără jigniri - suntem militari sau gunoieri 🤔.
Încă odată, nu câștig niciun ban din acest demers, însă câștigă militarii pensionați anterior 15.09.2017.
În continuare ne focusăm pe creșterea soldei de grad iar cu implicarea fiecăruia dintre noi vom câștiga, în caz contrar nu vom vedea nimic.

John1 spunea...

Eu din proiectul de ordonanta oferit de @Alexandru, am inteles din art. lV, ceea ce am sustinut in postarea anterioara, adica OUG este favorabila doar pensiilor militare stabilite in baza legii 223/2015. Vom vedea, s-ar putea sa aveti dreptate, insa eu cred ca magistratii, cel putin in baza acestui proiect, NU vor beneficia de ridicarea plafonului la 3000 de lei.

Claudiu Marin spunea...

@Dan B
Muta-ti cortul de pe acest blog. Aici nu se accepta expresii triviale sau xenofobe.
@ Alexandru
N-au minte nici cat o cîță cei care cred ca cu jigniri, injurii sau blesteme vor determina pe cineva sa elimine inechitatile din sistemul pensiilor militare.
Ziceam ca este prea putin sa ne focusam numai pe cresterea soldei de grad, dupa 7 ani de inghetare a valorilor acestor elemente salariale din baza de calcul a peniilor militare. Sa incepem cu actualizarea lor in baza de calcul a pensiei militare minime definita in Raportul preliminar al pensiei minime.

Daca esti pensionat in 2022, are un interes demersul cu actualizarea si pentru d-ta. Nu e de colo sa-ti creasca soldele de grad si funcție la valorile pentru activi din anii 2023 si 2024.
Generatia de pensionari militari mai veche de 10 ani este blazata sau conformista, asa incat sa nu supere autoritatea celor care ii conduc. Unii nici nu accepta sa le spui ca institutiile militare pot gresi in aplicarea legii.
Multii sunt atat de "curajosi" incat le-a fost teama sa-si publice taloanele de pensie aninimizate:

Claudiu Marin spunea...

@Dan B
Muta-ti cortul de pe acest blog. Aici nu se accepta expresii triviale sau xenofobe.
@ Alexandru
N-au minte nici cat o cîță cei care cred ca cu jigniri, injurii sau blesteme vor determina pe cineva sa elimine inechitatile din sistemul pensiilor militare.Basistii si progresistii au introdus agresivitatea in dezbaterea publica.
Ziceam ca este prea putin sa ne focusam numai pe cresterea soldei de grad, nu si pe solda de functie, dupa 7 ani de inghetare a valorilor acestor elemente salariale din baza de calcul a peniilo militare. Sa incepem cu actualizarea lor in baza de calcul a pensiei militare minime definita in Raportul preliminar al pensiei minime.

Daca esti pensionat in 2022, are un interes demersul cu actualizarea si pentru d-ta. Nu e de colo sa-ti creasca soldele de grad si funcție la valorile pentru activi din anii 2023 si 2024.

raul spunea...

Hmm!Marin mi-a preluat ideea cu jocul la doua capete al lui Solomon si-l prelucreaza pe site-ul lui!Sa fie sanatos ,daca eu nu l-am inregistrat la OSIM!Ha,ha!

Cătălin spunea...

ORA 18:00, OUG CU RIDICAREA PLAFONULUI DE IMPOZITARE A FOST APROBAT. A ANUNTAT CIOLACU IN LIVE PE ROMANIA TV IN CADRUL SEDINTEI DE GUVERN

csej spunea...

Claudiu Marin@ imi vine sa plang de bucurie.O picătură intr-un ocean.Stii care e culmea ironiei.A fost membru activ al unuia din cele două partide.

Claudiu Marin spunea...

John
Eu nu stiu cum citesti d-ta modificarea legii 244 prin OUG!
Potrivit legii, art. 101 lit. a), doar pentru pensiile contributive s-a ridicat plafonul la 3000 lei.
Potrivit OUG si pentru pensiile de la art. 101 literele b) si c) plafonul a fost ridicat la 3000 lei.
Magistratiii se incadreaza pana la 65 ani, ca si militarii, la litera c) iar dupa 65 ani la litera b)

Dodo spunea...

Soldele de grad și funcție...la nivelul anului 2024...următoarele ținte.

Alexandru spunea...

Claudiu, nu sunt ingrat și este normal să îmi profite creșterea soldei de grad, profită tuturor pensionarilor militari indiferent de data ieșirii la pensie.
Altceva am încercat să scot în evidență, să încerce toți să se implice în aceste activități și acțiuni dar fără jigniri.
Nu pot să facă această treabă atunci să nu ne mai încurce și să îi schimbe pe conducătorii asociațiilor militare din care fac parte cu unii competenți.
Apropo, vezi că am transmis email propunerea emanată azi la întâlnirea de la Senat

Leo spunea...

Orice se poate modifica prin OUG.
Inclusiv înălțimea valurilor din port.
CCR , a statuat asta.
Privind ridicarea pragului de impozitare la 3000 lei și pt. pensiile militare, Mircea a zis-o bine azi la o TV. , că ... "este cea mai mică problemă a pensiilor militare. "...
Ar fi trebuit să spună numai asta.
NIMIC MAI MULT

John1 spunea...

Ok, domnule Claudiu, insa nu stiam ca magistratii sunt pensionati in baza legii 223/2015 ca pensionarii militari. In fine, s-ar putea sa se interpreteze asa cum ziceti, fiindca magistratii stiu dedesubturile legii si atunci va fi exact cum ziceti dumneavoastra.

vasile iosif spunea...

Cu câteva zile în urmă i-am scris lui Ciolacu și lui Ciutacu. Mă întreb dacă le-o fi citit și acestea sunt răspunsurile speriate! Oricum, coincidența este mult prea mare ca să nu îmi pun întrebări!
Aveți textul celor două mesaje trimise pe Mess:
1) “Bună ziua.
La fel ca dl. Grindeanu, și dumneavoastră, la fel ca toți politicenii post-decembriști, mințiți și dezinformați cum respirați.
Dacă ar fi trăit tatăl dumneavoastră, probabil că primeați la propriu niște palme binemeritate pentru invectivul folosit împotriva militarilor și polițiștilor.
Spre știința dumneavoastră militarii primesc pensii de stat începând de pe timpul lui Alexandru Ioan Cuza și nici comuniștii nu au îndrăznit să facă ce fac politrucii mai ales în acești ultimi 15 ani: tăierea de salarii și pensii, emiterea de acte normative împotriva actualizării pensiilor militarilor.
Tot spre știința dumneavoastră, începând cu anul 2001 au fost reintroduse impozitele și contribuțiile pentru toți salariații, civili și militari, cu deosebirea că militarii au plătit tot timpul impozite și contribuții mai mari decât civilii pentru că și salariile au fost mai mari - astfel, încetați să mai mințiți cu nerușinare, sau cu nesimțire cum ne-ați caracterizat aseară pe noi, că nu am contribuit la fondul de pensii!!!
Mai mult, dacă citiți actele normative pe care le-ați dat în perioada 2015-2024 veți vedea că Guvernul țării a interzis actualizarea pensiilor militare (nu și cele ale civililor) astfel că o pensie de 2500 lei a unui militar a ajuns după indexările cu inflația la circa 3200 lei, în timp ce aceeași pensie a unui civil a ajuns la circa 4500 lei (asta da dreptate socială!!!); ați naționalizat (a se citi - furat) contravaloarea în bani a anilor lucrați în mediul civil după ieșirea la pensie; ați naționalizat (a se citi - furat) contribuția militarilor la pensia suplimentară de până la 9%).
În final, pentru a vedea clar minciuna în care vă scăldați, citiți scrisoarea și studiul comparativ primit de la Asociația Ofițerilor în Rezervă din România acum circa o lună în urmă și la care nu ați catadicsit să răspundeți!
Trebuie să recunosc că militarii nu sunt suficient de uniți cât să simțiți supărarea lor la vot, dar sper că atât PSD, cât și PNL și USR s-a simtă o unire a lor și să vedeți votul lor și al familiilor lor care nu sunt deloc de neglijat - 1 milion de voturi!
Cu toată lipsa de respect pe care o meritați,
Gl.bg.(rtr.)ing. Marin Alnitei”
2) “Bună ziua.
O minciună nu vine niciodată singură.
Motivația despre “nesimțiți” este pentru prosti!
Mai bine ați ieși cu capul plecat și v-ați cere scuze, măcar pentru memoria tatălui dumneavoastră!
Oricum, deja este degeaba, militarii nu vă vor mai vota în veci!
Cu atât mai mult cu cât iar dați o lege împotriva noastră a militarilor - pragul de impozitare doar pentru pensiile civile!
Cu aceeași lipsă de respect pe care o meritați,
Gl.bg.(rtr.)ing. Marin Alnitei
(un ofițer care prin activitatea sa a adus țării 2,1 miliarde de euro în anul 2010 și prin documentația tehnică întocmită împreună cu alți militari profesioniști am adus țării 9700 kmp de resurse minerale în platoul continental câștigat la CIJ de la Haga (și asta tot contribuție se numește și se măsoară în sute de miliarde de euro!!!) - poate îl întrebați pe Bogdan Aurescu despre asta.”

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Vreți să spuneți că până pe data de 21.10.2024, adică pensia pe luna octombrie va fi calculată ca și până acum după care ce se întâmplă ?
Începând cu luna noiembrie plafonul de 3.000 lei se scade din pensia brută și nu din SMNE (4.426) ? Păi nu-și dau cu tesla în cap cei de la CPS. Nu îi ia la șuturi judecătorii care au dat Hotărâri pro și contra pe aceeași speță. Nu îi ia la palme pensionarii că au fost purtați pe drumuri prin Tribunale și CAp. ? Sau nu am înțeles eu bine: „Pana pe 21 10 2024, CPS-urile vor deduce plafonul neimpozabil tot din prima tranșă de impozitare, nu din cuantumul brut al pensiei stabilite inainte de 2018, fie ca plafonul este de 2000 sau 3000 lei.”

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Eu am spus ce scrie in nota de fundamentare a OUG privind modificarea L 244/2024.
Cum vor proceda Casele Sectoriale si Teritoriale nu stiu, dar nu uita ca, pe 21 10 ac, ICCJ va da o hotarare in care va lamuri chestiunea de drept privind modul de aplicare a impozitarii progresive, chestiune supusa judecatii ICCJ de mai multe tribunale, in baza OUG nr 62/2024

Ovidiu spunea...

Oricat as vrea sa empatizez cu toti cei care posteaza un comentariu, nu pot. Suntem (cred) cu totii militari de cariera si am invatat pe bancile scolilor militare ca un razboi se castiga doar daca ai o startegie in urma careia castigi RAND PE RAND batalie dupa batalie. Parerea mea este simpla; acum ar trebuie sa ne focusam doar pe actualizarea soldei de grad. Si in paralel, specialistii sa gandeasca un alt statut care sa fie corelat cu Legea pensiilor. Cu cat cerem mai mult, cu atat mai putin primim. Iar diriguitorii nostri cunosc lucrul asta si nu inteleg de ce continua cu aceasta abordare. Din pacate, sunt de acord in totalitate cu @Alexandru, sa fim bucurosi daca vom primi actualizarea cu rata inflatiei...

magda spunea...

Cred...nu cred,sunt sigura ca 1.problema impozitarii progresive poate fi realizata nu pe 21.10 ci cat ai zice peshte ..asta si daca mariile sale ..case de pensii sectoriale. primesc ok-ul guvernamental..Ce nu e clar? Ei impart ca hotii pensia bruta in 3 transe de impozitare in loc sa faca intai deducerea fiscala si abia mai apoi ceea ce ramane dupa deducere sa fie triplu impozitat. E simplu..dar trebuie un ok de la cineva. 2.Problema gradului de asemenea..e nevoie doar de un ok guvernamental. Acestea sunt cele doua puncte perfect realizabile..orice alte solicitari acum cred ca nu isi au locul tinand cont de constrangerile bruxeleze.Oricum parlamentarii au un chef de munca acum pe final de mandat de te doare capul...Guvernul psd-pnl...la ei este cheia/

Dan B. spunea...

@Ovidiu:

„Cu cat cerem mai mult, cu atat mai putin primim.”

Nu ești aclimatizat cu principiile de negociere din piață. Cu cât ceri mai puțin, vei primi și mai puțin
Du-te la oricare tarabagiu din piață și vezi că au prețuri mari, ca să aibă marjă de negociere cu cumpărătorul. Și cumpărătorul va fi acela care vrea să ofere mai puțin pe produs.
Deci, dacă vă mulțumiți acum, cu 100 lei la cuantumul pensiei, în condițiile în care guvernanții aleargă după voturi la alegerile prezidențiale și legislative, fiți siguri că o asemenea ocazie, ref la actualizare, nu se va mai ivi decât peste 4 ani.

luchy19 spunea...

Nici asa, nici așa. Domnule admin, cum vezi dumneata pensiile militare ?
Cei cu vechimea peste 25 ani efectivi de șapcă ce pensii să aibă, pe corpuri de militari, SGP, MM și SOF, OF ?
Actualizare ca la activi sau indexare anuală plus acel indice raportat la SMB ? Dumneata dai dovadă de ceva cunoștințe juridice poate și financiare, de ce nu poți aduna la masă toate aceste asociații militare că doar nu toate sunt conduse de tâmpiți, fripturiști și panglicari? De ce nu duc pensionarii din sistemul de apărare o luptă unitară ?

Claudiu Marin spunea...

@luchy
E suficient ca foarte multi citesc ce scriu aici. De exemplu, ieri si astazi numarul cititorilor depaseste 30 000. Asociatiile si sindicatele au agende impuse.

Andrei spunea...

@ Dan Badea

1. Total de acord. Este și o zicală, că „dacă ochești luna și ratezi, ai șanse să nimerești măcar gardul. Dar dacă ochești gardul și ratezi, atunci sigur vei trage în pământ.” Deci să ochim luna și să cerem eliminarea tuturor discriminărilor.

2. De acord că nu ne vom mai întâlni cu o asemena oportunitate decât peste 4 ani. Faptul că ne-au scos și din paragul de impozitare este dovada că ne-au trimis intenționat la coada profesiilor din România. Plus că Ciolacu ne-a făcut și nesimțiți. Iar acum ne dau cu țârâita pentru că tot ochim gardul.

Col. Hathi spunea...

Vă salut,
Deoarece s-a schimbat modificarea (😁) și s-a publicat în Monitorul Oficial OUG nr.110/2024, redevine actual programul "Calculator_pensii_militare_2024_v11.xls", de care probabil că ați uitat😀
Programul s-ar putea să-i ajute pe pensionarii militari care nu sunt foarte familiarizați cu calculele și a fost publicat în data de 01.09.2024 în comentariul:

https://www.huhurez.com/2024/08/saptamana-viitoare-realitatea-plus-va.html?showComment=1725172924473#c823181017511874846

Linkul direct de descărcare a programului "Calculator_pensii_militare_2024_v11.xls":

https://drive.usercontent.google.com/download?id=15ZS1kGLwJcDFmMJn3enrFF7oiAJJMh_g

De la momentul publicării programului, au fost tipărite în Monitorul Oficial Legea nr.244/2024 și OUG nr.110/2024.
Noua formă al Legii nr.244/2024, "consolidată" în 12.09.2024 o găsiți la adresa:

https://legislatie.just.ro/public/DetaliiDocument/288109

Observații:
1. Din cauza sporirii nivelului de securitate pentru Google Drive, când se va încerca descărcarea fișierului "Calculator_pensii_militare_2024_v11.xls", va apărea un mesaj de avertizare "Google Drive nu poate scana acest fișier pentru detectarea virușilor." (Google Drive can't scan this file for viruses.) și va trebui să apăsați butonul "Descarcă oricum" (Download anyway).
Se întâmplă asta deoarece fișierul a fost protejat la modificări accidentale ale formulelor de calcul.
2. Pentru cei care au nelămuriri privind felul cum se calculează impozitul pentru pensiile militare, îi sfătuiesc să lectureze comentariul (comentariile) din 10.07.2024:

https://www.huhurez.com/2024/07/printr-o-singura-actiune-15-pensionari.html?showComment=1720595846345#c7063785059887377614

În cadrul formulelor de calcul va trebui să înlocuiți valoarea pentru "plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei" cu 3.000 de lei.

Cu stimă,
Col. Hathi

MIȘU spunea...

Pentru fundamentarea bugetului de stat al asigurărilor sociale,pentruanul,2024 s-a stabilit sumele de 4 426 lei ca medie a salariului NET,iar suma de 7 567 lei, media salariului BRUT pe țară.
Știe cineva,poate să prezică ce sume vor fi propuse,calculate pentru anul 2025 ???.
Știu ca numai INS-ul calculează valorile,NET/BRUT, dar îndrăznesc să întreb!

Viorel spunea...

Prietenul nostru domnul Col. (Rz.) dr. Mircea DOGARU văd că a trimis deja propuneri (termen maxim duminică 15.09.2024) doamnei PAULIUC Nicoleta, președinte al Comisiei de Apărare de la Senat privind actualizarea soldei de grad.
Ceilalți președinți de sindicate, asociații, ligi ce fac ? Sau acum sunt în dezbatere cu membrii de familie / structuri asociative ?

CEZAR spunea...


Cu stima domnule Claudiu ! Nu cu mult timp in urma v-am scris si ati publicat pe acest blog urmatoarele ::
CEZAR
Da..daa..daaa...maestre !
Dar sint multi care se opun!..Nu-i stiti ?? Ar trebui sa fie nominalizati , macar sa stie toata lumea pe cine sa injure !!
Si nu este vorba de politicieni !! Daca ar fi fost vorba de politicieni..Plx..199 nu mai prindea contur ca sa zaca prin camera deputatilor cu toate avizele luate !
11 septembrie 2024 la 15:16
Revin acum si COMPLETEZ:
PNL a vrut sa -i ia caimacul PSD-ului la presedentie si a lansat cu tam-tam "proiectul de actualizare a pensiilor militare " cu scopul de a Elimina inechitatile !
Toate bune si frumoase ..dar este cale lunga ..pina departe !
Daca Fenechiu se afla in colectivul respectiv..este clara treaba ..LA SFINTUL ASTEAPTA../..nu mai detaliez sa va plictisesc..caci cunoasteti mai bine CE si CUM...sta cestiunea !!
Drept urmare VA ROG..VA SUGEREZ contactati-l pe Domnul CIOLACU si informati-l ca-l [poate "taia" pe mitomanul Ciuca..RELUIND PE TAPET APLICAREA PLX- 199
Il are pe Domnul Vasile Dincu pentr consiliere calificata ..Etc ..etc
Foarte rapi cred ca prin OUG..poate fi pus in aplicare si poate deveni NOUA LEG A PENSIILOR MILITARE ..cu numele de LEGEA CIOLACU pentru 100 de ani de aici inainte...
Iar Ciolacu PRESEDINTE !
Multumesc si scuze..pentru deranj..
Nu am dorinta de a publica cuvintul meu..dumneavoastra apreciati daca foloseste !
O zi buna...

CEZAR spunea...

Fenechiu si Dogaru...OPERATIA REUSITA..PACIENTUL DECEDAT , CLAR ! NU AR FI PRIMA DATA!!

Claudiu Marin spunea...

@CEZAR
Nu ai realizat ca numele Blogului tău este preluat pentru a denumi o asociație a specialiștilor rezerviști?
Sa știi ca este mult mai important ca și PNL se situează de partea rezervistilor, lucru care nu s-a intamplat de multe ori. Proiectul este perfectibil dar este în procedura de urgenta.
Ciolacu se poate revanșa prin OUG, ca și în cazul venitului neimpozabil din pensii.

Cezar spunea...

Doamne ajuta!
Daa..am vazut!

maiag spunea...

Exact ce mj a fost frica s a intimplat.a vagat hodorogu coada.adio legea fenekiu

Mihai f. spunea...

a trimis dl dogaru propuneri ...e bine zic ,dar le putem afla si noi ? a cerut iar ajutoarele de iesire la pensie ...sa nu ne trezim cu lucruri traznite.

maiag spunea...

CEZAR,nu l a putut opri nimeni pe hodorog sa faca propuneri?kiar asta e pus pe rele,daca exista in parlament proect pt actualizarea pensiilor cu functie si grad,paranoicu asta cere numai gradul?de ce m ia fost teama nu am scapat,clar,sunt 3 propuneri.o sa o luoam pe cea mai lunga din 3,pacat,tocamai cand speranta crestea vine bosorogu sxlerozat si balbait sa vb in numele nostru,pe cine a consultat ?PACAT,ne meritam soarta,vad ca celekalte sindicate tac

csej spunea...

Tehnica politicianului.Du-l cu zaharelul pana il faci dulceata de trandafir.Nu degeaba se spune ca politica este cea mai mare curvă.Nici un politician nu-ti face o favoare daca el nu are nimic de câștigat.
Numai umblati cu jumătăți de măsură.Corelarea cu solda de functie si grad a activului trebuie sa fie scopul.Frimirituri ceri firimituri vei primi pe care cei dela butoane vor avea grija sa le ia inapoi.
Sa-i primim in randurile noastre pe oieri si fermieri .

csej spunea...

Rezervistule mai ai așteptări dela Johannis?Esti glumet badie.

Cătălin spunea...

ATENTIE MARE!!!!! PRIN NOUL PROIECT LEGISLATIV DE RECALCULARE A PENSIILOR MILITARE SE DORESTE ELIMINAREA MILITARILOR POLITICIENI DIN LEGE (PENSIONARII CU ADEVARAT SPECIALI) PENTRU CA ACEASTA LEGE SA PICE LA CCR SI ASTFEL ACEASTA SA DEVINĂ INAPLICABILĂ.

csej spunea...

Citiți ce spune Hodorogul si nu va aruncați cu capul in gard.Dupa ce citiți, analizați si concluzitionati.

Alkan spunea...

Ce se întâmplă cu procesele aflate pe rolul tribunalelor având ca obiect obligarea CPS- urilor să calculeze corect impozitul prin deducerea plafonul neimpozabil din întreg venitul din pensie, nu numai din prima. transa de impozitare, având în vedere ca noua legislație prevede plafonul de 3000 de lei iar în cererile de chemare în judecată s-a menționat deducerea sumei neimpozabile de 2000 de lei ?
Eu am termen de judecată pe data de 21 noiembrie a.c. la Tribunalul București și trebuie să depun răspuns la întâmpinarea CPS a MAI până la 20 septembrie.

VIO spunea...

Interesant ca pe toate posturile tv se comenteaza ca au crescut pensiile militare cu 3000 ron dar nu se spune nimic despre impozitarea progresiva din care de fapt cresterea e de 100 ron. Iar despre actualizarea soldei de grad si functie iar nu se vorbeste la tv , putin doar de actualizarea soldei de grad ca si cum hai sa obtinem putin sa nu suparam guvernantii si apoi peste 10 sau 20 ani sa cerem si actualizarea de functie ! Ma mir ca la un subiect atat de fierbinte nu a fost implicata Anca Alexandrescu dar la cate subiecte au fost si promis multe e clar ca numai unde are interes !

maiag spunea...

AM GRESIT,de data asta am vazut si eu o atitudine corecta a col DAOGARU,kiar m a surprins p[lacut,doamne ajuat

Dan B. spunea...

@VIO

Bați câmpii cu grație! Cred ca ori ești surd dacă ai auzit o asemenea nerozie, ori n-ai judecată. Poate ai auzit de creșterea pragului de impozitare la 3000 lei sau poate militarul va primi în cuantumul pensiei 300 lei prin neimpozitare până la prag.

Claudiu Marin spunea...

Alkan
Nu se întâmplă nimic cu procesele dacă CPS nu reface modul de calcul. De la 01 10 va trebui să restituie lunar mai putin.

John1 spunea...

Acum beneficiază toți pensionarii, inclusiv, literele b si c, fară conditionare, si fara completarea amintită ieri.
In ceea ce priveste actiunea PNL, consider că actionează in speranta ca daca vor fi alesi vor duce la indeplinire actiunea, si in niciun caz sa nu credem ca vor reusi pana la 25.10.2024, e posibil sa ne faca mai mult rau decât bine. Până acum ce-au facut. PSD, indiferent cum va răspunde actiunii PNL, va avea de pierdut din cauza acestei initiative a PNL.

John1 spunea...

De la 01.10.2024, CPS va reține intre 1 si 300 de lei lunar. Deci, va creste netul cu 100 de lei si va retine 300 de lei lunar, adică 3.600 de lei pe an.

John1 spunea...

In concluzie:
- dacă Ciolacu nu vrea, nu se va realiza actualizarea pensiilor militare, indiferent ce zice PNL, acum , in disperare dupa voturi;
- dacă la 21.10.2024, ICCJ va decide ca pensiile militare au fost impozitate incorect, vom primi intre 1 si 200 de lei in plus la net, deoarece 100 de lei îi primim deja ca efect al ridicarii plafonului neimpozabil la 3000 de lei.

Pop de Ploiesti spunea...

Deci pe 17 cine nu sare ia condamnare sa moara cu pensia actuala...asa cum INS spune ca suntem mai putin cu 6500 de pensionari fata de 1 ianuarie..Ne vorbiti de contributivitate noua ,care am facut Canalul Dunare Marea Neagra , Casa Poporului..metroul..mineritul..agricultura..Niste rapanosi de politicieni ne judeca pentru ca am dezvoltat Romania , ca am fost la cutremure , incendii..dezapeziri,,,inundatii..Pe 17 , eroul cu puiul la protap..o sa afle ce cred camarazii lui despre El...ca si Ciordacu..Aferim.

csej spunea...

Vorbiti si cu alti lideri de asociații.Respingerea inițiativei lui Fenechiu nu aparține in exclusivitate lui Dogaru.Unii dintre voi va lăsați cu usurinta dusi cu presul.Sta in pixul guvernului ca o inițiativă sa devina lege.Cand un guvern e o amestecatura moare copilul nebotezat.
Eu zic sa nu va entuziasmați fiindca dezamăgirea va fi dureroasă.

Dodo spunea...

@csej. Eu nu am văzut în viata mea un om mai negativ și mai Gica contra în toate situațiile,cum ești dumneata. Îmi pare rau,dar de mult timp voiam sa va spun. Păcat,pt ca orice s-ar întâmpla cu aceste soluții (ale PNL,sau altele)eu zic ca ar trebui sa fim mai încrezători. Orice ar fi,repet,trebuie sa ținem capul sus. Și dacă nu va fi nimic,încercăm altceva,dar nu ne comportam tot timpul cu neîncredere și cu negativisme. Și mai sunt amici, asa...mai negativi. Frica nu este o calitate sau o caracteristica a militarilor.

Nelu spunea...

Dragi camarazi, de acord cu inițiativa privind solda de grad și funcție dar Legea 282/ 2023 (PNRR) nu cred ca avem șansă.

csej spunea...

Vedeti in orice inițiativă daca acoperă pensia in plata si indexarea de 10,4%.Dacă nu se intampla asta stai cu pensia in plata pana la calendele grecești.Uitati-va la civili și învățați din pataniile lor.
Insistat Ca lucrurile bune sa se întâmple pana la alegeri ca dupa aia zboară puiul cu ata.Pana una alta mobilizați membri de familie,rude,prieteni sa nu voteze PSD-PNL si Ciolacu-Ciuca,macar cu asta sa ne răcori si noi.
Nu va mai entuziasmați pentru lucruri nesigure.Dauneaza grav sănătății.

VICTOR spunea...

In fiecare luna INS , in zilele de 12 sau 13 comunica salariul mediu brut pentru luna anterioara ( cu doua luni inainte ). Salariul mediu brut care intra in calculul supraimpozitarii rezulta din MEDIA acelor raportari lunare ale INS-ului . Pana in prezent s-au raportat urmatoarele valori : ian7.567lei;feb7.990lei;mar8.502lei;april 8.532lei ;mai 8.355lei;iun8.480lei;iul8580lei . Daca s-ar pastra ultima valoare din iulie si in lunile ulterioare aug-dec (ceea ce este putin probabil ca sa nu mai creasca ! ) atunci media ar fi 8.409 lei , pentru anul 2025. Salariul mediu NET se obtine inmultind valoarea salariului mediu brut cu 0,585 . In cazul nostru 8.409 x 0,585 = 4.919 lei

Dan B. spunea...

Filozofia dtale, cea legată de pesimismul lui „csej”, este una a unui novice, proaspăt pensionat, fără vechime în tranșeele luptei cu politicienii, instanta judiciară și cu liderii structurilor centrale din MApN. Când vei avea ca mine, peste 24 ani de combat, toate acțiunile mele fiind eșuate, chiar dacă am avut probatorii beton oriunde, atunci să-ți văd optimismul de azi. Desigur, când eu voi fi, poate, dincolo de lumea asta

VICTOR spunea...

Preluat :
Trebuie sa înțelegeți real și practic, faptul ca documentul prezentat la ședință de la Senat a fost întocmit de Comisiile de Apărare, înainte de ședința la care noi, invitați, am participat. Ni s.a cerut votul Da sau Nu.
Pentru ca este o posibilitate certa, sigura, garantata fie și parțială ca revendicările noastre sa se realizeze, toți am acceptat ,,DA". Ni s.a promis ca în aceasta variantă, ne garantează soluționarea pana pe 20.10.24, cu aplicare din 01.oct.24, sau maxim 01.01.25. An cerut răspunsul pana pe 20.10.24, altfel, ieșim în piață pe 25 Oct., ,,ajutati" și de sindicate civile, care ne.au asigurat cooperarea.
Dacă modificam ceva sau facem amendamente, greșim. Totul se reia și nu mai avem garanția de soluționare. De ce sa facem ?!
Avem obținut ceva. Haideți sa finalizăm asa !
Legea care înlocuiește L.223, este pregătită de M.Ap.N., dar nu pusa în dezbatere publica. Nu putem face sugestii, la ce nu știm ca este în draft/ propunere.
Am mai ratat de multe ori asemenea ocazii, pentru extensii care, acum, nu fac subiectul ,,pașilor mici, dar siguri ". Nu se discuta de LEGE. Se discuta PUNCTUAL de ce este în proiectul publicat, aprobat și trimis pe circuitul legislativ în procedura de urgenta. Eu, personal am cerut ca legiferarea cât mai rapidă și publicarea în Monitor pana pe 20.10, dacă nu ieșim în strada. Chiar dacă aplicarea se va aplica din 02.12.24, sau 01.01.25, am cerut publicarea. Dacă se aplica din 01.12.24, orice primim rămâne în plată.
Deci, stimați colegi, haideți sa acceptam aceasta ocazie și sa nu divagam, extindem, solicitam, ce EI nu vor. Nu ne interesează partidul, grupul etc. care ne susține în acest demers. Sa ne obținem acest privilegiu, care ni s.a suspendat . Cred ca atit vor , pot, și noi noi pierdem prilejul/ ocazia, dacă extindem solicitările. În plus, inițiativa a fost deja depusa la biroul permanent al Senatului de miercuri 11.09 și urmează sa între în procedura legislativă. Dacă intervenim cu propuneri nu facem decât sa întârziem adoptarea și ne putem trezi ca trec alegerile și nimeni nu va mai avea interes sa ne susțină. E acum ori niciodată!
Cred că este foarte bine și util să nu se mai intervină în " stil caracteristic unora" cu modificări la modificări și completări la completări deoarece, așa cum s- a scris in postarea de la 21.45( redirecționată la 07.50) orice modificare sau completare poate conduce la reluarea procesului legislativ și pierderea unui moment prielnic pentru rezerviști!
Spre exemplu art 59^1 lit a nu deranjează cu nimic dacă rămâne în text așa cum a fost propus de cei din Legislativ. Chiar așa am ajuns că nu mai suntem în stare să înaintăm o simplă cerere pentru a ni se reda drepturile noastre? E așa de greu? Și apoi textul este preluat din Legea Nr 223/2015 cea publicată în Monitorul Oficial al României din iulie 2015 iar textul inițial permitea posibilitatea alegerii unei alte baze de calcul( lucru f bun având în vedere numeroasele modificări și completări intervenite chiar la intrarea în vigoare a legii) ! Deci, de 9 ani se tot bate moneda cu " noi vrem legea inițială, cea publicată în Monitorul Oficial" iar acum, când Legislativul vine in întâmpinarea noastră ne apucă fițele?

A. Bantaș

Rezervistul spunea...

Cu inundațiile astea catastrofale din jud Galați...aflăm că premierul se îndreaptă acolo pt a evalua situația...De abia aștept să urce în barca gonflabilă.... și să dea ordin pompierilor să dea la vâsle... că toți râdeau de ei ... că Ponta care a făcut același lucru... Dacă eram pompier i-aș fi spus așa.... Băi Ciucă și Ciolacu....ia descălțați vă voi de pantofii ăia de 1000 euro... agățații de gât cu șireturile și luați o perpedes.sa vedeți personal cum stă treaba in teren..eventual care nu știți să înotați... puneți vă și un colac peste burțile alea mari Apoi trecând pe lângă vreun birt deschis.... bețivii din sat aflați pe la mese.... să le ureze bun venit...cu paharele in mână...Apoi altul să strige la Ciolacu și Ciucă..nenicule... dacă vreti votul nostru ... să o luați și pe țața Mărioara ... stă a treia casă pe dreapta.. eventual să o luați in cârcă că i tare bătrână...

Viorel spunea...

Astăzi domnul prim ministru CIOLACU se află la Botoșani iar la ora 12.30 are conferință de presă. Aseară la ora 21.45 am postat pe blogul Botoșăneanul.ro următorul comentariu:
Domnule administrator de blog. Mă numesc Budeanu Viorel, fost cadru militar cu o vechime în serviciu de aproape 36 de ani și vechime cumulată de peste 51 de ani. Vorbesc în numele meu dar și a pensionarilor militari (rezerva armatei) din Garnizoana Botoșani. Având în vedere că în materialul prezentat de către domnișoara Oana SAVA este prezentată ca știre - Marcel CIOLACU vine sâmbătă la Botoșani -, avem marea rugăminte de a-l întreba (la conferința de presă) următoarele:
1. De ce în OUG nr. 26/2024 privind majorarea soldei de grad a cadrelor militare în activitate nu au fost incluși și pensionarii militari, având în vede că gradul militar este proprietate personală și același grad nu poate avea două valori ajungând ca Soldatul activ să aibă solda de grad în cuantum de 1.584 iar pensionarul militar, fost Șef al Statului Major General / Șeful Statului Major al Apărării, general cu 4 stele o soldă de 425 lei ?
În ce armată NATO sau de pe mapamond mai exisistă așa ceva ?
2. De ce PLx-199/2020 privind recalcularea / actualizarea pensiilor militare zace de 4 ani de zile în sertarele Comisiei de apărare din Camera Deputaților iar PENSIILE NOASTRE SUN ÎNGHEȚATE DIN 2017 / PESTE 7 ANI DE ZILE ?
Este un proiect care avea drept scop eliminarea inechităților dintre pensile militare, identic cu ce a făcut clasa politică pentru pensionarii civili prin aprobarea Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, adică la vechime și funcții egale = pensii egale.
La noi era stipulat că la grade egale, funcții egale, vechime egală = pensii egale.
Vă solicităm sprijinul pentru că am apelat la TV și Trusturi de presă din București dar nu am fost băgați în seamă (ici și colo 3 cuvinte, apoi reclamă). Am trimis fostului și actualului prim ministru CIUCĂ și CIOLACU sute de petiții, avem deschise în Tribunale, Curți de Apel, ÎCCJ inclusiv la CCR (astea vor fi băgate în seamă peste 3-4 ani când parte dintre noi nu vom mai fi) mii de dosare.
Ambii au PUTUT (mai ales domnul Gl. CIUCĂ, care cunoaște destul de bine situația) rezolva problemele dar NU AU VRUT.
Armata este bună doar în caz de război, la inundații, deszăpeziri, cutremure, pandemii sau alte intervenții riscante unde societatea civilă nu poate face față.
Nu cerșim nimic, cerem doar să se facă DREPTATE. Prin Legea nr. 80/1995 Statutul cadrelor militare cu modificările și completările ulterioare, la Secțiunea a 3-a - Interzicerea sau restrângerea exerciţiului unor drepturi şi libertăţi - art. 29-31 ne sunt interzise 13 drepturi fundamentale prevăzute în Constutuția României.
Cu speranța că veți fi alături de noi și o să puneți cele două întrebări, vă mulțumim și oricând aveți nevoie de sprijinul nostru, suntem la datorie.
Notă: Am trimis comentariul de mai sus pe adresa de email și realizatoarei comunicatului domnișoarei Oana SAVU:
Simată domnișoară / doamnă Oana SAVA. Am citit materialul dumneavoastră intitulat știre - Marcel CIOLACU vine sâmbătă la Botoșani – iar la comentariu am scris următorul text de mai sus pe care l-am postat și la COMENTARII.
Mă adresez personal dumneavoastră (presupun că timpul este foarte scurt pentru a fi citit și analizat de către conducerea blogului) cu rugămintea ca, în eventualitatea în care participați la conferința de presă să puneți cele două întrebări domnului prim ministru CIOLACU, apoi să ne faceți un rezumat pe blogul Botoșăneanul.ro. Sigur o să încerce să vă blocheze dar sper să-l convingeți să vă răspundă. Vă mulțumesc, cu stimă și respect și mii de scuze pentru deranj.


Cezar spunea...

@/Dan Grasu,
Nu te lăsa..mai ai timp sa mai încasezi "esece"
Eu te.am avertizat frecvent ca ai strategia proasta😅🤣😂

VIO spunea...

Chiar acum pe toate posturile tv se spune ca deoarece pompierii nu au putut face fata la inundatii a fost chemata armata sa intervina !!! Ar fi bine sa afle si guvernantii cum la orice problema majora este chemata armata ! Daca nu se actualizeza pensiile militare cu so,da de grad si functie pana la alegeri nu numai ca toti pensionarii militari cu toate rudele nu vor mai vota PSD si PNL dar si cei care ar fi vrut sa intre in structurile militare nu o vor mai face vazand ce viitor vor avea la pensionare iar statul roman va ramane in cativa ani fara angajati in structurile militare !

John1 spunea...

Dacă Ciolacu ar fi inspirat, ar da o O.U.G. pentru actualizarea gradului si functiei, si astfel, Ciuca va rămâne fără 75% dintre voturile militarilor. Si ca să recupereze și peste 20% din restul voturilor, Ciolacu pe 21.10.2024 ar notifica toate CPS - urile sa se conformeze deciziei unitare a ICCJ, eliminand astfel posibilitatea CPS să ia in considerare decizia ICCJ doar pentru cei care au actiuni in justitie impotriva CPS-urilor. Astfel, Ciolacu va avea peste 90-95% din voturi din partea pensionarilor militari.
Totusi, nu sunt de aruncat aceste voturi, fiindcă niciodată nu se știe ce are ostașul sub mânecă.

Claudiu Marin spunea...

John1
Ai comentat gresit pe acest topic!
Dar, nu vrei ca noi sa ne vedem de interesul nostru, respectiv de actualizarea soldelor de grad si functie, si sa abandonam abordarea prin filtrul electoral?
Ciolacu nu poate da OUG daca PNL nu-si retrage proiectul. Dupa adoptarea proiectului in Parlament poate sa-l imbunatateasca, asa cum a facut cu impozitarea progresiva.

Florin spunea...

Buna sau rea, inițiativa lui Fenechiu este la comanda lui Ciuca, as fi vrut să adaug in fata numelui gl. sau dl. dar nu merita niciunul dintre acronime. Sunt unii domni aici care amenința cu lipsa votului și a întregii familii a candidaturii lui X și Y la prezidențiale sau alegerile legislative. Sincer, îmi vine să plâng, cred că la vârsta asta problema pusă așa este atitudinea unui copil. Îl doare la bascheți pe Ciolacu că nu-l votează niște amărâți de pensionari militari, el ori cum nu vrea sa fie Președinte, nu-l interesează funcția, face figurație pentru a-l împinge pe fotoliul prezidențial pe Geoană agreat de americani pentru aceasta funcție. Ciuca este maimuțoiul care a primit o banana pentru răsplata trădării României în interesele americanilor in Ucraina. Sa nu vă mirați când aceste Ciucă va fi anchetat pentru trădare și foloase necuvenite in interesele lui obscure, mai ales când soția acestuia s-a trezit dintr-o dată cu gradul lt.col. Mare greșeală a făcut Gl. Foca pentru că l-a împins în fața pe acest derbedeu și oportunist. In alta ordine de idei, salut comentariul gl. A. Bantas, un fost comandant cu coloană vertebrala și cu sânge în instalație. Păcat că în ziua de azi nu ajung la comanda astfel de oameni.
O replică celebră spunea: "mâna care creste nu primește pomana daca nu spune o poveste frumoasa". Din păcate faptele foștilor militari nu au fost povestite acestui popor, pentru că acest popor adoarme de ani buni cu poveștile de doi bani a unor lichele politice.

Rezervistul spunea...

Cum dă de necaz nea Ciucă și Ciolacu apelează imediat la armată că dehh....a fost transformată în moașă comunală... bună la toate... Dacă Miliția și pompierii sunt depășiți de situație... hoop.. să vină armata... că presa e cu ochii pe noi acum... înainte de alegeri Și-i mare belea pe unde va scoate cămașa politicianul... După ce ia terfelit imaginea ani de zile....acum are nevoie de ea... să-i scoată din c...t...Dar la drepturi....mai vedem... Mi-e mi-ar crăpa obrazul...ciucăciolacule...

Claudiu Marin spunea...

Mai sunt analfabeti juridic care si dupa cateva sentinte ale tribunalelor tot nu inteleg ca definitia venitului impozabil din pensii, reglementat de art. 100 din Codul Fiscal, este reluata in articolul 101 alin(2) la toate categoriile de pensii.
Astfel expresia
"c) pentru venitul lunar din pensii care are doar componentă necontributivă, din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 3.000 de lei,"
este echivalenta cu "Pe venitul impozabil din pensii necontributive."

Litera c) se scrie prescurtat:
Pe venitul impozabil din pensii necontributive se aplica progresiv urmatoarele cote de impozitare:
-10%...
-15%....
-20%