Powered by Blogger.

Wednesday, September 25, 2024

Chestiunea extragerii stagiilor civile din deciziile de pensie militara va fi dezlegata de ICCJ, la sesizarea CA Timisoara

105 comments

 



Calitate parte
MITROFAN NECULAEIntimat RECLAMANT
CASA DE PENSII SECTORIALĂ A MINISTERULUI APĂRĂRII NAŢIONALEApelant PARAT

Şedinţe

25.09.2024
Ora estimata: 09:00
Complet: LA5
Tip solutie: Sesizare ICCJ
Solutia pe scurt: Dispune sesizarea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie – Completul pentru Dezlegarea unei chestiuni de drept. În baza art. 519 C.proc.civ. coroborat cu dispoziţiile OUG nr. 62/2024, sesizează Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea următoarei chestiuni de drept:
Dacă sintagma „vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie” din cuprinsul dispoziţiilor art.109 alin.1 din Legea nr. 223/2015 se interpretează în sensul că se referă la vechimea în serviciu realizată până la data pensionării (ca urmare a trecerii în rezervă) sau la vechimea cumulată obţinută prin adăugarea la vechimea în serviciu a stagiilor de cotizare realizate în sistemul de pensii publice după trecerea în rezervă? În baza art.520 alin.2 C.proc.civ., suspendă judecata apelului declarat de apelanta-pârâtă Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale, împotriva sentinţei civile nr. 487/09 aprilie 2024 pronunţate de Tribunalul Arad în dosarul nr. 22396/3/2023, în contradictoriu cu intimatul-reclamant Mitrofan Neculae, până la pronunţarea hotărârii prealabile pentru dezlegarea chestiunii de drept. Fără cale de atac. Pronunţată azi, 25 septembrie 2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Încheiere - Suspendare    25.09.2024

Motivarea Sentintei date de Tribunalul Arad

Hotarâre nr. 487/2024 din 09.04.2024 pronunțată de Tribunalul Arad, cod RJ 863dgg6gg (https://www.rejust.ro/juris/863dgg6gg)
   
ECLI:RO:TBARD:2024:016.###### ####### TRIBUNALUL #### Operator ######### Secţia a III-a Contencios administrativ şi fiscal, litigii de muncă şi asigurări sociale Dosar nr. #####/3/2023
S-a luat în examinare, în vederea pronunţării, acţiunea civilă formulată şi precizată de reclamantul ######## ####### în contradictoriu cu pârâta #### de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale , având ca obiect recalculare pensie.
SENTINŢA CIVILĂ NR. ###
Şedinţa publică din data de 09 aprilie 2024

Procedura fără citarea părţilor. Acţiunea este scutită de plata taxei judiciare de timbru în temeiul art.157 din Legea nr.263/2010 cu modificările şi completările ulterioare. S-a făcut referatul cauzei de către grefierul de şedinţă, după care, se constată că dezbaterile şi susţinerile orale ale părţilor au fost consemnate prin încheierea de şedinţă din data de 26 martie 2024, încheiere care face parte integrantă din prezenta hotărâre, când, pentru motivele arătate, s-a amânat pronunţarea pentru termenul din 09 aprilie 2024. TRIBUNALUL
######## că prin acţiunea înregistrată la Tribunalul Bucureşti – Secţia a VIII-a civilă - Conflicte de muncă şi asigurări sociale la data de 24 iulie 202, reclamantul ######## ####### în contradictoriu cu pârâta #### de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale a solicitat obligarea pârâtei să emită decizie, prin care să revizuiască drepturile de pensie militară ce i se cuvin, începând cu data pronunţării hotărârii judecătoreşti, în sensul eliminării de la valorificare a stagiilor de cotizare pe care le-a realizat ulterior datei trecerii sale în rezervă, cu luarea în considerare a vechimii avute la trecerea în rezervă de 31 ani şi baza de calcul avută la trecerea în rezervă, actualizată conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor.
În motivarea acţiunii reclamantul a arătat că a fost pensionat la data de 15.05.2002, din cadrul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, în baza prevederilor art. 53 din Legea nr.164/2001 privind pensiile militare, fiind emisă Decizia nr. ###### din 24.06.2002, de către Serviciul Pensii din cadrul Ministerului de Interne, prin care i-a fost stabilită iniţial, o vechime în serviciu la trecerea în rezervă, de 22 ani, 1 lună şi 20 zile, din care: efectiv militar, 21 ani, 7 luni şi 20 zile, condiţii speciale, 1 an şi 3 luni.
Ulterior, în baza Deciziei nr.######/13.01.2003, i-a fost recunoscută activitatea ca fiind desfăşurată în condiţii deosebite şi speciale, rezultând o vechime în serviciu la trecerea în rezervă de 26 ani, 7 luni şi 20 zile, din care: efectiv militar, 21 ani, 7 luni şi 20 zile; condiţii deosebite, 16 ani, 4 luni şi 8 zile; condiţii speciale, 2 ani, 4 luni şi 14 zile.
Întrucât Legea nr.164/2001 privind pensiile militare, a fost abrogată de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, pensia sa a fost recalculată potrivit Legii nr. 119/2019 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor şi revizuită conform O.U.G. nr. 1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.
Urmare a revizuirii, #### de Pensii Sectoriale a M.A.I. a emis Decizia nr. ######/26.04.2012, prin care i-a fost menţinut stagiul de vechime la trecerea în rezervă, de 26 ani, 7 luni şi 20 zile, care a fost asimilat ca stagiu de cotizare, respectiv 49,69193 puncte, din care: efectiv militar, 21 ani, 7 luni şi 20 zile; condiţii deosebite, 16 ani, 4 luni şi 8 zile; condiţii speciale, 2 ani, 4 luni şi 14 zile.
În data de 03.06.2014, i-a fost aprobată cererea de transfer a dosarului de pensionare, de la Ministerul de Interne, la Ministerul Apărării Naţionale, fiind emisă Decizia Casei de Pensii Sectoriale a M. Ap. N. nr. ###### # ##.06.2014, prin care a fost stabilită vechimea la trecerea în rezervă, de 26 ani, 10 luni şi 29 zile din care: efectiv militar, 21 ani, 7 luni şi 20 zile; condiţii deosebite, 4 ani, 1 lună şi 2 zile, - condiţii speciale, 1 an , 2 luni şi 7 zile.
Cu aceeaşi dată, 03.06.2014, #### de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.,a emis Decizia de revizuire a pensiei nr. 10053/02.06.2014, în baza O.U.G. nr. 1/2011, prin care i-a fost menţinută vechimea la trecerea în rezervă, de 26 ani, 10 luni şi 29 zile, fiind asimilat ca stagiu de cotizare, respectiv 49,69194 puncte, din care: efectiv militar, 21 ani, 7 luni şi 20 zile; condiţii deosebite, 16 ani, 4 luni şi 8 zile; condiţii speciale, 2 ani, 4 luni şi 14 zile.
A specificat reclamantul că, după trecerea în rezervă cu drept la pensie şi încetarea raporturilor de serviciu, cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (15.05.2002), a fost încadrat prin concurs, funcţionar public la Parchetul de pe lângă Tribunalul ####, începând cu data de 06.09.2004 şi în prezent, fiind asigurat în mod obligatoriu, prin efectul legii, în sistemul de pensii publice.
.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Examinând actele şi lucrările dosarului, instanţa reţine următoarele:
Prin Decizia nr. ###### din 24.06.2002 emisă de Serviciul pensii din cadrul Ministerului de Interne reclamantul a fost înscris la pensie militară de stat în temeiul Legii nr. 164/200 privind pensiile militare de stat, începând cu data de 01.06.2002, fiindu-i stabilită o vechime efectivă ca militar de 21 de ani, 7 luni și 20 de zile, dintre care 1 an și 3 uni în condiții speciale.
Ulterior, prin Decizia nr. ###### din 13.01.2003, emisă de Serviciul pensii din cadrul Ministerului de Interne s-a stabilit faptul că din vechimea efectivă ca militar de 21 de ani, 7 luni și 20 de zile, reclamantul a desfășurat activitate în condiții speciale 2 ani, 4 luni și 14 zile și în condiții deosebite 16 ani, 4 luni și 8 zile.
.........................................
#### pârâta a susţinut că legiuitorul a dispus ca recalcularea să se efectueze în funcție de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie emisă anterior recalculării și nu în raport cu vechimea de militar din această decizie, fapt ce a presupus preluarea, în integralitate, a vechimii din decizia de pensionare precedentă, atât cea realizată în sistemul public de pensii, cât și ce recunoscută ca vechime în serviciu, şi că această vechime cumulată rezultată a contribuit Ia stabilire procentului final în funcție de care s-a determinat cuantumul pensiei, în conformitate cu prevederile art. 29 din Legea nr. 223/2015, se observă că prin Decizia de recalculare nr. 105300/1 din 28.09.2016 s-a valorificat vechimea efectivă realizată doar ca militar de 31 de ani, 7 luni și 21 de zile și cuantumul soldelor lunare brute reflectat în Situația soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcţia de bază, actualizate în perioada noiembrie 2001 - aprilie 2002.
Din economia dispoziţiilor art.28 şi 29 din Legea nr.223/2015 reiese că stagiul de cotizare realizat în sistemul public nu influenţează baza de calcul a pensiei.
De asemenea, reclamantul nu se află în situaţiile de excepţie prevăzute la art.29 din Legea nr.223/2015, în care pentru înscrierea la pensie este necesară îndeplinirea condiţiei de vechime cumulată, reclamantul fiind deja beneficiarul unei pensii de serviciu.
Dispoziţiile art. 109 din legea nr.223/2015 se referă la datele din dosarul de pensie şi care vizează perioada în care a fost desfăşurată activitate în calitate de militar/poliţist/funcţionar public cu statut special sau în sistemul public până la data trecerii în rezervă, întrucât perioada ulterioară nu mai prezintă relevanţă pentru determinarea pensiei militare, aceasta putând fi valorificată numai în sistemul public de pensii.
Se mai reţine că prin Ordinul nr. 31/M.##/999/8148/237/###/221/2016 au fost aprobate procedurile de recalculare şi de actualizare a pensiilor militare de stat. Prin art.3 din Anexa 1 la ordin sunt enumerate elementele pe baza cărora se recalculează pensiile militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, prevăzute la art. 109 alin. (1) şi art. 110 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, printre care şi vechimea cumulată rezultată din dosarul de pensionare, stabilită prin ultima decizie de pensie emisă în baza legislaţiei în vigoare anterior datei de 1 ianuarie 2016.
Sintagma ,,după caz’’ din art.3 coroborat cu faptul că prin art. 109 alin.1 din Legea nr.223/2015 se impune ca recalcularea pensiilor militare să se facă ,, în raport cu vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie, conduce la concluzia că nu în toate situaţiile, în vederea recalculării pensiilor militare se va ţine seama de vechimea cumulată, ci doar atunci când aceasta este necesară pentru obţinerea unei pensii.
În considerarea celor ce preced şi în temeiul art.65 din Legea nr.223/2015, pârâta va fi obligată să revizuiască drepturile de pensie militară cuvenite reclamantului, în sensul eliminării de la valorificare a stagiilor de cotizare realizate de reclamant ulterior datei trecerii sale în rezervă, cu luarea în considerare a vechimii de 31 ani și baza de calcul avute la trecerea în rezervă, actualizată conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor.
Referitor la capătul de cerere constând în indexarea cuantumului pensiei revizuite cu rata inflației stabilită prin reglementări anuale, începând cu data de 01.01.2016 până la data pronunțării hotărârii judecătorești și în continuare potrivit legii, s-a constatat că instanţa a fost sesizată cu o cerere în acest sens după primul termen de judecată stabilit în cauză, situaţie în care, ţinând seama şi de opoziţia manifestată expres de pârâtă la această modificare, în temeiul art.204 Cod procedură civilă intervine sancţiunea decăderii şi capătul de cerere astfel formulat va fi respins ca tardiv.
În temeiul art. 9 şi 453 Cod procedură civilă, se va lua act că părţile au solicitat cheltuieli de judecată.

PENTRU ACESTE MOTIVE, ÎN NUMELE LEGII, H O T Ă R Ă Ş T E: Admite în parte acțiunea formulată și precizată de reclamantul ######## ####### – CNP ############# domiciliat în loc. ####, #### ######## #####/14, jud. #### împotriva pârâtei #### de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naționale cu sediul în București, Drumul Taberei nr.7-9, sector 6 și în consecință: Obligă pârâta să emită decizie prin care să revizuiască drepturile de pensie militară cuvenită reclamantului, începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești, în sensul eliminării de la valorificare a stagiilor de cotizare realizate de reclamant ulterior datei trecerii sale în rezervă, cu luarea în considerare a vechimii avute la trecerea în rezervă de 31 ani și baza de calcul avută la trecerea în rezervă, actualizată conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor. Respinge în rest acţiunea. Fără cheltuieli de judecată. Cu drept de apel, prin depunerea cererii de apel la Tribunalul #### în termen de 30 de zile de la comunicare. Pronunţată la data de 09.04.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
Preşedinte

105 comments:

VALYCA2010 said...

Cu Dumnezeu Înainte,astea sunt legile!

maiag said...

ARE cineva informatii despre decizia de azi a comisiei constitutionale privinf propunerea legislativa?

xmax said...

pentru @maiag
Pe site la Senat inca nu a aparut nimic

https://www.senat.ro/ProgramLucruZi.aspx?Zi&ComisieID=51E145C0-BF7E-4F72-BF0F-5464D26ADEFB

Doru said...

13 ani și jumătate realizați după trecerea în rezervă .Casa sectorială a MApN mi-a calculat doar ca vechime .Am solicitat extragerea acestor ani pentru a putea deschide dosar de pensie civilă .Raspunsul primit ….legea nu permite .Am trimis încă o solicitare intrebând ….,,dreptul meu pentru contributivitate cine plătește .Nu am mai primit răspuns

Viorel said...

Doru. Dacă ai trimis o petiție și ai primit răspuns, următoarele pe care le trimiți vor fi aruncate la gunoi. Rezolvarea problemei ! Vorba domnului CM = Tribunalul. Eu ieri mi-am depus icrele la Tribunalul Botoșani pentru 19 lei luați în plus la impozitul progresiv (părerea mea). În adresa primită ca răspuns, cei 19 lei au fost luați legal de către ei (spun ei). Vom vedea ce spune ÎCCJ iar dacă îmi / ne dau dreptate, le dau în cap cu adresa și cu Decizia ÎCCJ și juristului în sala de judecată (fostul meu coleg) și domnului Livadariu mare sculă la CPS a MAp.N.

Claudiu Marin said...

Cu placere constat ca reclamantul din actiunea pe care o analizam este cititor al blogului.

Mitrofan Nicu
20:51 (acum 2 ore)
către eu

Am onoarea să vă salut din nou.
Speram să vă trimit decizia favorabilă irevocabil, însă Curtea de Apel Timişoara a fost nevoită să sesizeze ICCJ, conform ordonanţei. De fapt nu a dorit asumarea unei decizii, care ar fi adus critici.
Îmi doresc enorm ca ICCJ să dezlege favorabil, căci bucuria va fi a tuturor.
Poate comentariile şi analiza pe care le veţi face, vor inspira pozitiv decidenţii.
Multă sănătate,
Nicu Mitrofan

Alkan said...

Aștept soluție favorabila in dezlegarea chestiunii de drept pentru a-mi valorifica stagiul de cotizare de 12 ani realuzat după trecerea în rezerva.

Alexandru said...

Bună dimineața dle Claudiu Marin, aș dori o informație de la dvs. Am lucrat 9 ani după trecerea în rezervă, (2015) cum valorific acești ani, ptr pensie!? Am 59 de ani. Mulțumesc!

Leo said...

Procedura e de durată tată.
Dar fiecare drum începe cu primul pas.
SĂ NE DEA DUMNEZEU SĂNĂTATE ȘI ZILE ÎNDELUNGATE ca să prindem soluția ÎCCJ cu toții.

Eugen B. said...

Buna Huhu,
Te rog, daca se poate, sa imi dai un contact (persoana, email, numar de telefon) care sa ma ajute sa calculez valoarea pensiei militare dupa scoaterea stagiilor de cotizare in sistem public.
Avocatul mi-a spus ca s-ar putea ca plafonul de 85% sa fie afectat, in sensul diminuarii lui.
Multumesc,

Rezervistul said...

Atrag atenția petențiilor care poate vor reuși cândva cu ajutorul justiției...să-și extragă din pensia militară... perioadele lucrate ulterior in privat sau la stat.... Acest lucru.. dacă se va întâmpla va duce la o nouă decizie de pensie militara... Cuantumul va fi redus față de cea in plată acum ..Reamintesc că mulți colegi au fost în aceeași situație ei depunând anual adeverințe la CPS...pensia militară mărindu se de fiecare dată cu ceva lei...prin recalculare Asta până doar in 2015-2016... apoi totul sa blocat. Eu am ieșit din sistem în Mai 2017 direct pe legea 223.Lucrez de atunci în privat și aștept implinirea vârstei de 65 ani pt a duce contribuțiile pe care le am acasă în format hârtie..la casa de pensii civilă pt a-mi face separat o pensie pe contributivitate Desigur veți spune că...chiar dacă pensia militară va fi micșorată un pic....cea nouă...civilă pe contributivitate se va mări rapid.. ca Făt frumos din poveste...Conform calculelor mele...cei care au lucrat puțin 1 an doi...sau trei după pensie....nu este rentabil...doar cei cu vechime mare vor avea bine de câștigat cu pensia civilă...Ce părere aveți d le admin...am greșit cumva..sau îmi dați dreptate... Mulțumesc anticipat pentru sfaturi...le primesc cu drag...

maiag said...

LINISTEA DIN INAINTEA FURTUNII?vad ca nimeni nu spune ce s a hotarat la comisia constitutionala,oare s a amanat o rezolutie?asta inseamna tragere de timp

bilbaoromelo said...

acum au motiv sa nu mai aprobe nimic ...au abondonat proiectul ,sa ne luam gandul!!

Andrei said...

@xmax

B447 a fost pus pe ordinea de zi de ieri a Comisiei pentru constituţionalitate de la Senat:

https://www.senat.ro/ProgramLucruZi.aspx?Zi=2024-09-25&ComisieID=51e145c0-bf7e-4f72-bf0f-5464d26adefb&NrSedinta=1

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Andrei, multumim! Relevanta va avea cand vom primi pensia majorata in mana in Noiembrie, cel tarziu...

Viorel said...

Eugen B. Pe Decizia de pensie există 3 categorii de vechime:
Vechime efectivă realizată = pe fila 1;
Vechime efectivă = pe fila 1;
Vechime cumulată = pe fila 2 la nr. 2 Determinarea vechimilor, ultimul rând.
Trimite-mi ultima Decizie de pensie, probabil cea din 2017 primită prin 2018 pe adresa de email viorelbudeanu62@gmail.com , sau postează vechimile pe blog.

Cătălin said...

CINEVA A DETURNAT PROTESTUL FIN 25 OCTOMBRIE A PENSIONARILOR MILITARI. PE 25 VOR IESI MAI MULTE CATEGORII DE PENSIONARI IN STRADA. ASTFEL PENSIONARII MILITARI VOR DEVENI MINORITARI SI NU VOR OBTINE NIMIC. ERA ZIUA ATMATEI SI PROTESTUL MILITARILOR REZERVISTI. NU AVEAM NEVOIR DE ALTII PENTRU DETURNARE. AM O BANUIALA. INCA ODATA AM FOST TRADATI.

sw_worker said...

@ Doru ; @ MitrofanNicu ; @ Alkan
Sunt parte a situatiei expuse, cu 14 ani si jumatate stagiu de cotizare civil, arestat de CPS a MApN, este o drama personala pentru oricare din noi care am contribuit la sistemul public de pensii o perioada indelungata si primim o asa zisa valorificare prin vechime, ori cand vechimea in sistemul militar este plafonata la 45ani (pentru plafonul de 85% din baza de calcul) si in cazul in care vechimea din sistemul militar ajunge sau depaseste 45ani, orice vechime adaugata nu inflluenteaza cuantumul calculat al pensiei militare, deci valorificarea este "zero" sau "nula" . Practic dreptul la pensie pentru perioada respectiva de contributivitate este anulat. Daca veti cere adverinta cu stagiile de cotizare de la Casa Nationala de Pensii Publice vi se va spune ca perioada respectiva (in cazul meu 2000-2015 este invalidata) deci nu poti primi pensie in sistemul public de pensii, desi este sistemul in care s-au dus contributiile tale. Cu alte cuvinte iti taie dreptul la pensia contributiva drept pe care il AU toti ceilalti cetateni ai tarii, miltarii pensionari NU, aceasta odata cu Legea 223/2015 care foloseste sintagma "vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie”, aplicata gresit de CPS a MApN.
Anularea pensiei in urma stagiilor de cotizare in sistemul public nu este noua, ea a mai fost practicata in Romania Stalinista in anii 50, pentru detinutii politici.
Intrebarea este : vrea ÎCCJ , MApN si guvernul Romaniei Democrate vra sa recurga la metodele staliniste ? sau sa ne oblige sa purtam o stea discriminatorie ?

John1 said...

,, Au fost alarmati magistratii, senatorii, deputatii si toti guvernantii sa intrevina in locul celor de la ISU, Armata si MAI, la salvarea celor ce vor fi expusi viitorului potop din sudul tarii, cu scopul de a-si justifica ura si dispretul pentru aceste institutii". Multumesc pentru grija pe care ne-o poarta magistratii si politicienii. Vor fi dotati cu barci, lopeti si saci de nisip.

Tudor said...
This comment has been removed by the author.
Claudiu Marin said...

@sw_ worker
Nu te mai tangui si procedeaza ca @mitrofan. Pentru 14 ani stagii civile merita sa te bati. Nu stiu de ce ai asteptat atat si nu te-ai adresat Tribunalului.

John1 said...

Azi, la 21.00, pe Realitatea Plus, Anca Alexandrescu va intreba pe Ciolacu despre pensiile militare.

sw_worker said...

@ Claudiu Marin; @ Doru ; @ MitrofanNicu ; @ Alkan

Cele postate anterior erau acord cu speranta corecta a colegului Mitrofan Nicu, reproduc :

"Poate comentariile şi analiza pe care le veţi face, vor inspira pozitiv decidenţii".:

Nu sunteti de acord cu acesta ?


Nu ma tanguiesc, am actiune in justitie, dar pana la aparitia hotarararii ÎCCJ toate cauzele pe acest subiect vor fi suspendate , ar trebui sa nu mai pui etichete, ci sa mobilizezi oamenii sa-si spuna pasurile legate de acesta nedreptate flagranta, poate cineva de la justitie va citi si va lua cunostinta despre efectele perverse ale problemei semnalate, de exemplu aparitia cuantumului mai avantajos datorita luarii in considerare a stagiului contributiv de dupa pensionarea militara (L223/2015), cuantum mai avantajos nedorit intrucat mascheaza actualizarea eventuala a soldei de grad sau functie in situatia in care stagiul contributiv la 01.01.2016 a avut o valoare semnificativa, alt efect : transformarea unui stagiu contributiv in necontributiv care duce la aplicarea impozitarii progresive....

Claudiu Marin said...

Ciolacu a anuntat ca la MApN si MAI sunt create colective de propuneri pentru actualizare si saptamana viitoare legea se va pune in lucru.

Viorel said...

Cei de la CPS a MApN (mă refer doar la ei pentru că la celelalte CPS nu cunosc) sunt niște escroci și afoni în materie financiar/contabilă pentu că, cum au făcut cu pensionarii care au stagii civile peste procentul de 85%, tot așa au făcut și cu pensia suplimentară. La cei peste 50 de ani cumulați (ai mei), 25=65%+25 procente=90%. Mă plafonezi la 85% și-mi furi 5%. Iale și dute la dracu. Dar cei 9% vechime contribuție la fondul pentru pensiea suplimentară și / sau buget de ce nu mii calculezi în decizia de pensie, punct separat după calculul pensiei. Cel care are 42 ani vechime îi iei din 9% 3 procente și îi calculezi pensie suplimentară pentru 6%, etc. (între 1 și 9%). Niște jeguri.

Valentin said...

D le Admin haideți să nu ne mai furam căciulă unul altuia -In această seară CIOLACU a dus o cu fofârlica pe Anca Alexandrescu și tot ea nu a mai fost la fel de insistenta că atunci cu d l Ciuca " -Este proiectul în Parlament legat de pensiile militare se lu crează a zis Ciolacu fara că d na Alexandrescu sa insiste prea mult pe acest subiect.

Doru said...

A fost acea perioadă când pensiile militare nu au mai fost militare ( cunoașteți istoria )Cred că și chestia cu interferarea în sistemul militar a fost ,,gândită,,în defavoarea noastră .Ca norocul au devenit iar pensii militare și am rămas cu 1 an și trei luni neintegrat în sistemul militar .La 65 ani mi-am deschis dosar în sistemul public și primesc o pensie de 370 lei .Acum am 13 ani și câteva luni blocați la MApN și nu casa sectorială nu permite extragerea lor

Doru said...

A fost acea perioadă când pensiile militare nu au mai fost militare ( cunoașteți istoria )Cred că și chestia cu interferarea în sistemul militar a fost ,,gândită,,în defavoarea noastră .Ca norocul au devenit iar pensii militare și am rămas cu 1 an și trei luni neintegrat în sistemul militar .La 65 ani mi-am deschis dosar în sistemul public și primesc o pensie de 370 lei .Acum am 13 ani și câteva luni blocați la MApN și nu casa sectorială nu permite extragerea lor

sw_worker said...

@ Tudor

Ar fi fost ideal ca sa faceti parte din completul care va judeca la ÎCCJ dupa cum ganditi, sper ca din comentariile noastre cei ce vor judeca sa traga concluziile corecte, fara discriminare.
La modul generic, ma intrebam, de ce colegul meu de birou civil, eu pensionar militar tot (civil) se poate bucura de stagiul de contributivitate in sistemul public iar eu NU, este discriminare pentru pensionarii militari ? de ce ? cine doreste ? cine propune legile pentru pensiile militare ?

Nu e nevoie sa-mi raspundeti stim toti raspunsurile.

Multumesc tuturor care au citit acest comentariu.

Constantin said...

După câte am înțeles eu,din păcate domnul Ciolacu s-a referit numai la actualizarea soldei de grad,ca dealtfel și doamna Alexandrescu.

RD said...

MApN și MAI fac propuneri în așa fel încât să nu dea prea mulți bani în plus pensionarilor militari sau chiar deloc. Să nu mai spun de scăderea sau înghețarea unor pensii militare. Și durează mult.. Și lucrează noaptea ca..

Claudiu Marin said...

Se pare ca e ordin de zi pe unitate, chiar si in randul multror comentatori in online, a se sustina actualizarea numai a soldelor de grad pentru ca aceasta actualizare de grad profita mai mult celor pensionati in ultimii 2 ani.
Repet, actualizarea numai a soldei de grad pentru cei care in 2017 aveau un brut de peste 4500 lei nu aduce nicio crestere a cuantumului pensiei acrtualizate prin compararea cu pensia in plata indexata in 2024. Cu alte cuvinte, inechitatile s-ar accentua, in asteptarea urmatoarelor actualizari.

Dodo said...

@ Claudiu Marin. Deci noi cei pensionați de exemplu, in cazul meu,pensionat in 2018,vom lua puțin înțeleg?

RD said...

Ce pretenții să avem de la sindicate/asociații care sunt tari doar în gură nu și la fapte? Pentru a înlătura cât mai mult posibil din inechități, ar trebui să fie actualizată și solda/salariul de funcție. Nu degeaba scrie în proiect actualizarea soldei de grad ȘI/SAU soldei de funcție. Dar e prea mare miza pentru următoarele două alegeri ca să nu niste ceva și sunt singur că se va întâmpla deși până acum n-am crezut deloc în nimic și am avut dreptate. Întâlniri, facem, dar 0 fapte. Ce importanță am eu că susțin actualizarea soldei de grad și solda de funcție, dacă oameni cunoscuți din public nu fac așa ceva?

kostas said...

Dl. Claudiu, spune-mi te rog, in nota de calcul din 2018 gradatiile nu sunt calculate din solda de grad + solda de functie( lit. a)? Acum, daca se actualizeaza solda de grad cu valoarea actuala, gradatiile nu s-ar calcula la fel, adica din noua solda de grad + solda de functie veche, cea din decizie de la lit. a? Observ in nota de calcul ca gradatiile actualizate cu 10% s-au adaugat la cuantumul compus actualizat al soldei de funtie, pct.i. Deci in cazul actualizarii numai a soldei de grad, se actualizeaza si gradatiile cu aceasta solda de grad. CUANTUMUL TOTAL ACTUALIZAT MAJORAT (lit.k) = cuantumul compus actualizat al soldei de functie( lit.i, nemodificat) + solda de grad actuala + gradatii actualizate( cum am scris mai sus) + sporuri de la lit g. nemodificate. La acest cuantum total actualizat majorat se aplica contributiile individuale la buget si ce rezulta este noua baza de calcul, actualizata cu solda de grad. Deci daca se actualizeaza solda de grad ( lit b) se actualizeaza si gradatiile. In afara de acestea intr-adevar, celelalte elemente din decizie nu se modifica, decat in cazul in care se actualizeaza si solda de functie (cuantumul compus actualizat al soldei de functie)

kostas said...

Revin si rectific: la cuantum total actualizat majorat intra sporurile de la lit g care nu intra in cuantumul compus actualizat al soldei de functie nemodificate.

Viorel said...

Ciolacu habar nu are de aritmetica limbii române. Îi explica doamnei Alexandrescu cum s-au eliminat o parte din inechități prin indexarea din ultimii doi ani (2023=5,1 + indexare suplimentară, nu a spus dar la asta se referea) și 13,8 pe domnia dânsului ca prim-ministru. Concluzia: Cred că se va actualize doar solda de grad. Cei cu pensii mici vor primi 2-300 de lei, de la 4.500-6.000 vor primi 2-3 lei iar ceilalți nimic.

Claudiu Marin said...

@kostas
Conforma proiectului liberal, se vor actualiza numai solda de grad de la litera b) si solda de functie in cuantum compus aactualizat de la litera h3) din Nota de calcul actualizare din anul 2017. Nimic in plus!
Daca va fi numai solda de grad se va actualiza numai valoarea de la litera b).
@Viorel
Cei pensionati in anul 2023 vor primi la solda de grad de de la litera b) a Notei de calcul a deschiderii dreptului de pensie 58,5% din diferenta dintre valorile din OUG nr 26/2024 si cele din HG nr. 28/2023

Un pensionar citit said...

Buna ziua,
D-le Claudiu Marin,nu stiu cum faceti dv calculele de afirmati"Repet, actualizarea numai a soldei de grad pentru cei care in 2017 aveau un brut de peste 4500 lei nu aduce nicio crestere a cuantumului pensiei acrtualizate prin compararea cu pensia in plata indexata in 2024. Cu alte cuvinte, inechitatile s-ar accentua, in asteptarea urmatoarelor actualizari."
Mai jos aveti evolutia valorii soldei de grad care a stat la baza emiterii deciziei de pensionare proprii.Mentionez ca am iesit la pensie pe 30.12.2001 si aveam solda de grad indice 1,65 adica 331 lei
Valoare de plecare 331 lei
2016 procent 5% 348
2017 procent 5,25% 366
2018 procent 3,8% 395
2019 procent 1,3% 400
2020 procent 4,6% 418
2021 procent 0 418
2022 procent 2.60% 430
2023 procent 5,1% 452
2024 procent 13,8 514
Deci valoarea in urma indexarilor anuale este de 514 lei.O crestere de 187 lei.
Valoarea soldei de grad in 2024 este de 2653 lei.Vi se pare ca este o crestere nesemnificativa de la 514 lei la 2653 lei.
Mentionez ca am o pensie de peste 5500 lei.
Daca CPS MApN calculeaza corect ma astept ca marirea sa fie peste 2500 lei.
Revenind la subiectul cu vechimea in civilie dupa pensionare,mentionez ca sunt pensionar de la 39 ani si 4 luni .Am vechime militara (cu tot cu grupa I),29 ani si lucrati in viata civila 22 ani.

Gabi said...

Prin actualizarea salriului/soldei de grad la pensionarii militari nu ar trebui să rezulte creșteri ca în cazul celor activi, respectiv 1500-3000 lei funcție de gradul deținut.

Teofilos said...

Nu ar fi corect să se actualizeze și pct. C (gradatii) și pct F (ind. disp.) pt. că acestea se calculează și din s.f. și din s.g.

VIO said...

Asa cum s-a hotarat ca pensiile militare sa se impoziteze dupa pragul de 3000 ron asa ar trebui sa fie impozitate normal ca pensiile civile nu impozitare progresiva care a fost gandita pentru pensiile uriase ale magistratilor !!!

CEZAR said...

https://vm.tiktok.com/ZGeooAWmx/
PNL..se tine de cuvint !
Sa speram ca si :PSD pluseaza cu ceva...!!

Claudiu Marin said...

Pensionar necitit!
Ca sa vezi cum se va face actualizarea in 2024, vezi cum s-a facut in 2017, comparand cu Nota de calcul de la reactualizarea din 2016.
Soldele din nota de calcul din 2017 au ramas neactualizate din cauza OUG 59.
Indexarea s-a aplicat la intreg cuantumul pensiei,
Daca dupa actualizare compari cuantumul actualizat cu cel indexat, nu este logic sa nu nu mai calculezezi influenta indexarilor asupra soldelor de grad si functie?
Din 2017 si pana in 2024 pensia bruta ti-a crescut prin indexare cu cca 2000 lei. Vezi daca si pensia bruta actualizata numai cu solda de grad creste cu 2000 lei!
@Gabi
Cresterile acelea sut in baza de calcul, nu in cuantumul brut al pensiei. Cresterea prin actualizare intra in cuantum in procentul de pensie pe care il aveti fiecare pe decizii.
@Teofilos
Asa se procedeaza la recalcularea pensiilor, cand se schimba componenta bazei de calcul, potrivit art. 28, sau se modifica procentele de pensie din articolele 29, 30 si 60.Or, nu e cazul la simpla operatiune de actualizare a soldelor de grad sau de functie.

Alexandru said...

Anca Alexandrescu: Veti rezolva problema cu solda de grad?

Marcel Ciolacu: Sa vedem si propunerile venite de la ministere, in momentul acesta am facut un grup de lucru si la MAI si la MApN care vizeaza toate categoriile, si eu zic ca o sa gasim varianta cea mai buna.

Anca Alexandrescu: Cand estimati ca va fi gata acest proiect si poate fi aprobat?

Marcel Ciolacu: Sper ca vom comunica la acest sfarsit de saptamana, ca saptamana viitoare sa venim cu el in Parlament.

VIO said...

Am ascultat pe TikTok cum dl Guran a precizat ca este depus in Parlament de PNL numai pentru actualizarea soldei de grad nu si de functie !!!!!!!!!!!!

kostas said...

Dl. Claudiu, eu in nota de calcul din 2018 vad cu totul altceva: solda de functie b s-a actualizat cu 10% Automat s-au actualizat si gradatiile( 42% din a+b) Gradatiile actualizate au intrat dupa aceea in componenta cuantumului total actualizat, lit.k. Deci, daca s-ar face la fel, acum, cu noua solda de grad, trebuie sa fie actualizate si gradatiile (42% din a + noua solda de grad). Cuantumului total actualizat dupa actualizarea soldei de grad trebuie sa cuprinda: 1) lit i nemodificat, 2) lit.b, adica solda de grad, actualizata, la valoarea actuala 3) gradatii actualizate cu solda de grad 4) sporurile de la lit. g, care nu intra in compunerea lit i., nemodificate. La acest cuantum total actualizat se adauga compensatia individuala la buget pentu acest cuantum. Nu inteleg de ce sustineti ca actualizarea soldei de grad inseamna doar adaugarea acesteia si atat. Din nota de calcul din 2018 rezulta clar ca actualizarea soldei de grad inseamna si o actualizare a gradatiilor, apoi si o crestere a acestora cu compensatia la buget pentru acestea.

Claudiu Marin said...

@kostas
Ca sa iesi din eroare, pune alaturi nota de recalculare din 2016 cu nota de calcul a actualizarii din 2017. Vezi astfel si care e deosebirea dintre o recalculare si o actualizare.
Vei constata ca dupa actualizarea din 2017, baza de calcul din 2017 a crescut fata de cea din 2016 numai cu cresterea soldei de functie de la litera h3) si ceva influente de la compensatie. Succes la calcule!

Cornelius Flavius Ifrim said...

Onorabili camarazi, va rog respectuos sa lasati calculele deoparte, acum, cand sarcina acestor ,,rezolvari ale inechitatilor,'' au incaput pe labele paroase ale ,,specialistilor,'' a se citi clocari paraditori! E prea naiv Ciolacu sa inteleaga pe mana cui sunt pensiile militare, sau o face pe niznaiul, stiind ca astia fac economie grosiera la budget, insa ce ma doare e ca acesti clocari nu doresc generatia sub 2017 la nivelul lor, al ciucanilor! Dumnezeu cu noi, dar nu-mi miroase deloc bine, si daca exclud functiile, am dat-o definitiv in bara! ,,Sa vedem mai intai,'' dzise orbetele! Da, puteti sa si calculati pe moment, ca niste exercitii de antrenament curent, dar nicidecum hadale si parpale ca ar fi niste realitati viitoare la pensiile militare, azi fara nici o valoare mai mare decat sarmalele chioare din oale!

kostas said...

Nu mai fac nici-un calcul. Raman la parerea mea. Vom vedea.

John1 said...

C.F.Ifrim este bine sa-si calculeze eventualul net al pensiei, fiindca le tine mintea sanatoasa, altfel, sunt calcule fara rost, deoarece vor face o lege in asa fel incat tot muritorul pensionar militar, indiferent de anul ieșirii la pensie sa primeasca cel putin o suta in plus. Voturile se ,,cumpara" si cu o suta de lei. Asa ca, ar fi pacat sa piarda voturile celor pensionati in ultimii 2-3 ani pentru 100 de lei. Iar cei care urmeaza sa se pensioneze vor vota pe cei din coalitie, ca doar le-a marit soldele consistent. Se bucura ca iau deplasarile la familie foarte bune, insa ei nu realizeaza ca acestea nu intra la calculul pensiei. Sa speram ca ne indexeaza si noua pensiile cu inflatia, de 13,4%, nu cu 4% cum tot bate câmpii ministrul muncii.

Brenda said...

Acest prim ministru , știa de pe vremea când era ,,stăpân,, pe camera deputaților, așa că face pe prostul ,dar îmi este teama că nu se înșeală, așa este.....cum adică ,de abia acum se fac calcule la ministerele, că apoi .etge in parlament??? eu cred că face așa că să încurce tot și să amâne Oana mă pastele cailor.....

Luc 3 said...

Ciolacu a declarat, într-o postare ,că va da oug. pentru militari și polițiști ,astăzi! Sper să fie adevărat!

maiag said...

Luk.vb prosti.nu poateda ougdeparece eo lege indezbatere la parlament.i ti place sa dezinformexi
Sa te bage lumea in seama
Nu suntem natarai sa punem botu la prosteala ta ieftins

Luc 3 said...

Maiak,ai citit cu atenție ce am scris?Am zis"Sper să fie adevărat"!Nu știu sigur dacă este postarea de astăzi,cea pe care am primit-o!De.....băgat în seamă,nu sufăr de asta,poate tu,dacă așa gândești!!!

Vasile Anghel said...

Ciolacu a spus clar că există grupuri de lucru la Ministere care vor veni cu propuneri.

MIȘU said...

Potrivit unor surse din interiorul PSD,luni 30.sept. Guvernul urmează să emită o Ordonanță de Urgență, cu privire la actualizarea soldei de grad a rezervistilor.
Tot acelea și surse, pentru un colonel pensionat în anul 2017,ar urma sa aibă loc,o creștere între 1 300 și 1 500 de lei.
Spun și eu ce mi sa spus omul respectiv,om de marcă în cadrul PSD. Dacă nu este asa,să nu mă înjurați.....
.....vă rog!

Claudiu Marin said...

@Misu
Cata vreme Raportul preliminar la PLx 262/2024 exista in documentele de lucru ale Comisiei de aparare din CD, nu se poate da OUG pentru solda de grad.
Vezi
https://www.cdep.ro/comisii/aparare/pdf/2024/rm262.pdf
Degeaba creste cuantumul actualizat cu solda de grad cu 1500 lei daca pensia indexata a crescut cu 1800-2000 lei.

Anghel said...

Dacă documentul se discută în comisii și își urmează traseul, ce rol ar avea grupurile de lucru de care vorbește de. Ciolacu?

Claudiu Marin said...


@anghel
Grupurile de lucru privesc alt proiect de lege referitor la actualizarea ambelor solde, nu proiectul de aprobare a OUG 26/2024, Plx 262/2024

John1 said...

Toti pensionarii militari care aveti rude, prieteni in randul politicienilor din cadrul coalitiei, si nu numai, trebuie sa obtineti date referitoare la intentiile acestora si sa faceti loby, privind actualizarea pensiilor militare, iar daca sunteti solidari, valorificati discret informatiile obtinute de la acestia cu ajutorul domnului Claudiu Marin. Este o perioada decisiva in ceea ce priveste soarta pensiilor noastre. Recunosc si faptul ca daca ati fi avut asemenea relatii nu erati cu pensii asa de mici, fiindca le-ati câștigat cinstit, nu cu interventii. Oricum, toti vom castiga, indiferent de cuantumul net al pensiei sau de nivelul functiei avute, fie cinstit, fie cu relatii.

Atentie: cuvântul ,,trebuie" este important si pentru ca este o propozitie in sine.
Acest week end este hotarator pentru noi. Haideti sa ne mobilizăm, ,,să ne intindem toate antenele" si sa activam toate posibilitatile informative. Bafta! Doamne ajută!
Sper să câștigam această luptă acerbă, datorită blogului nostru favorit, huhurez.com.

Koko48 said...
This comment has been removed by the author.
Dodo said...

@ Claudiu Marin. Dacă m-am pensionat în 2018,ianuarie și de atunci pana anul acesta în urma indexarilor mi-a crescut pensia cu 894 lei net și se va actualiza doar solda de grad, atunci, as avea vreo creștere a pensiei? Mulțumesc anticipat.

Leo said...

Este fezabil ce spune și @MIȘU , deoarece
este în actualul context tensionat dintre pnl și PSD (datorită legii JOHAN) un concurs electoral , de genul cine mulțumește mai rapid pensionarii militari . Proiectul de lege fiind al pnl atunci PSD ar putea să-l lase în offside cu o OUG pe pnl.
Eu cred că ar fi mai oportună o OUG , cum vrea PSD-ul. Legile se nasc GREEEUUU....
TRĂIM ZILE ÎN CARE ORICE ESTE POSIBIL ÎN ROMANISTAN.

Claudiu Marin said...

@Dodo
Ti-ar creste pensia cu un leu daca baza de calcul ar creste prin actualizarea soldei de grad cu 1530 lei.

RD said...

Dacă vor crește doar o parte din pensii, circul va continua. Însă politicienii ar zice domne nu ați vrut voi actualizarea soldei de grad? Până acum sindicatele doar pe asta au mizat. Măcar să se dea indexarea pensiilor militare, măcar așa ar crește toate pensiile indiferent de cuantum. Sigur că nu înseamnă rezolvarea inechităților.

Leo said...

Șoșoiul , mi-a zis că celor pensionați înainte de 01.01.2016 , prin actualizarea raportat la SG din OUG 26/2024 , le-ar crește BAZA DE CALCUL de între 2,5 - 2,9 ori.
Dar fiind cam leneș nu s-a obosit să-mi dea mai multe detalii , deși ne știm de mult.

Rezervistul said...

Doru....Stimate camarad....Am înțeles că ți-ai deschis după 65 ani drept de pensie civilă pe contributivitate de 375 lei pt o perioadă de 1 an și 3 luni lucrați după...?În ce an ți-au dat decizia...și după cât timp ...pt așa o perioadă mică? Și la final.... dacă ai amabilitatea... trebuie dus la casa de pensii civilă vreun document...ceva..de la CPS? Mulțumesc anticipat pentru răspuns... cred că va fi util și altora ca mine...care strâng hârtiile cu contribuțiile..în așteptarea vârstei de 65 ani.. Deocamdată lucrez in privat... și am o vechime un pic mai mare ca a dumitale....

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Dodo, cu 1 leu crestere va fi fericit, caci e 1 leu greu, ca aurul, si-l poate vinde la kg!
@Claudiu Marin, interesanta informatia data ca acele comisii lucreaza la ambele solde, de grad si functie: Cine v-a informat atat de fericit despre aceasta isprava buna?, daca-mi permiteti intrebarea, pentru ca public nu-i consemnata! Daca se adevereste, inseamna ca acolo se lucreaza poe emulatie creativa, in năduseli, aburi de transpiratie si clocot efervescent de lucru, temandu-ma numai de clocari sa nu aiba crize de negativism creator spre gomflari fericite!
@Leo, Acum este ca la Cantarea Romaniei in derivă sau Spartachiada pe colivă, cu un concurs de factori de halvale si marmelade , imprejurari si partide flecare, care se intrec care pe care sa ne stimuleze glandele secretoare cu niste aplicari magistrale la pensiile militare, acum in distrugeri magistrale pe sub sutiene si pe sub poale, ca in urma unei tornade!
@John1, eu zilnic trimit una sau doua petitii la cam 160-180 sau 200 adrese nationale si internationale, inclusiv NATO, WB, EU, Joe Bidon si Congresului american, plus camarzi carora le am adresele de mai, caci astfel, in loc sa fiu o legenda a petitiilor, as fi considerat un mincinos, adminul fiind probabil acrit de ele si de mine, cu scuze pentru abuzuri, insa lupta merge mai departe, pana la victoria finala, cand ma voi opri! Doamne, ajuta! PS: MULT SUNT AJUTAT CU SUBIECTE, LA CARE ATASEZ PETITIILE, DE CATRE CAMARADUL COMISAR, BANCEANU VASILE, CARUIA II MULTUMESC SI II DORESC MULTA SANATATE, FIIND RECENT TRATAT FOARTE BINE LA CLUJ!

Claudiu Marin said...

@Leo
Sosoiul se tine de povesti vanatoresti.🫡.🤥

Luc 3 said...

Claudiu,scuze,eu nu mă pricep la calculul pensiei,în situația de actualizare a soldei de grad,dar mă întreb ce treabă au indexările,cu această marire! Indexarea se referă la creșterea....prețurilor și a scăderii puterii de cumpărare! Dacă acum solda de grad este între 1300 lei(subofițeri)și1600 lei ofițeri,de exemplu,trebuie să scadă pe cea care o avem,nu și indexările și ....să o adauge la pensie!Deci ,de exemplu,la subofițer a avut 300 lei ,acum este 1300,1300-300=1000 lei,câștig net!La ofițeri la fel,1600-500(de exemplu)=1100 lei ,câștig net!Cifrele nu sunt exacte ,am spus ,de exemplu!Așa mi se pare normal! Scuze dacă greșesc!

Claudiu Marin said...

@luc 3
Din pacate nu vreti sa intelegeti ce va scriu de cateva luni ca pensiile militare nu pot fi concomitent si indexate si actualizate. Indexarile si actualizarile se compara si raman in plata cele mai avantajoase, nu amandoua. Din pacate asa inteleg si ziaristii si politicienii cand spun ca este prea mult sa se actualizeze si soldele de grad si soldele de functie.
Plus ca art. 30 nu da voie ca pensia actualizata sa depaseasca plafonul de 85% din baza de calcul.
Normele de aplicare a actualizarii vor cuprinde exact procedura de calcul pentru actualizarea soldei de functie din anul 2017. Cei mai tineri ar trebui sa tineti cont de ce spunem noi cei care am trecut printr-o actualizare.

Doru said...

Salut .Acum 4 ani la împlinirea vârstei de 65 ani am mers la casa de pensii doar cu buletinul .Dosarul pentru cerere a fost completat la un birou de copiat acte ( in incinta casei de pensii ).Important :am completat o declarație ( obligatoriu ) prin care specificam că am pensie MApN .Atât . Bănuiesc că cei de acolo sunt în legătură cu casele sectoriale ( cei 13 ani jumătate blocați de casa sectorială nu mi-au fost calculați doar 1 an și 3 luni pentru care nu am mai făcut cerere având în vedere că în 2015 s-a schimbat iar legea și au redevenit pensii militare .Asta-i situsția ….vorba lui Petre Țuțea = popor de idioți

Anghel said...

Dar dacă actualizarea soldelor de grad și funcție se va aplica de la 01 noiembrie, spre exemplu, așa cum s-a aplicat noua lege la civili, de la 1 septembrie, atunci se poate lua și indexarea din ianuarie, de 10,4%?! Bine , eu acum țin tare cu ursul! Cu ursul nostru! Pe de altă parte, eu cred că nu putem exclude posibilitatea unei ordonanțe de urgență pe documentul la care lucrează cele două grupuri de lucru, de la MAp și MI! Asta dacă nu am fost mințiți din nou!

Gicu said...

De ce la militari să fie prea mult să se actualizeze ,,și soldele de grad și soldele de funcție"?
Civilii au avut componente de ne luat în seamă la ,,recalculare".?!

micutzul said...

@ Claudiu Marin
Ca să înțeleagă ,,bobocii,, ce spui le dau exemplul meu : în acel , la creșterea funcției cu 15% pensia mea s-a DIMINUAT cu 50 de lei!

Pop de Ploiesti said...

Toti zic ca vor creste pensiile militare pe care onor Marcel /Nicu le-a impozitat cu 20% ce trec peste 7000 , adica la misto , ce draq sa cresti daca imi iei un sfert bah? ..ba mai mult stau si se mai gandesc daca sa-i faca colonelului iesit in 2016 pensie cat al plutonerului abia iesit la pensie..Asta da NATO...o panarama de armata..

Luc 3 said...

Claudiu,mulțumesc frumos pentru explicație! Deci dacă actualizează doar solda de grad nu câștigăm la net,aproape...nimic!De aceea este important să le actualizeze și funcția și gradul,doar așa mai câștigăm ceva ,la net!

Claudiu Marin said...

@Anghel
Am mai spus ca daca actualizarea se va produce pana la 01 01 2025 compararea se va face cu pensia indexata inclusiv in anul 2024 si la cuantumul ramas in plata se va aplica indexarea de 10,4% pentru anul 2025.
Daca actualizarea va fi dupa 31 12 2024, cuantumul actualizat in anul 2025 se va compara si cu cel indexat inclusiv cu cu 10,4%.
Sa nu uitam regula generala pentru viitor ca indexarile se adreseaza cuantumului in plata iar actualizarile bazei de calcul.
Pentru noi nu are importanta daca actualizarile se produc prin lege sau prin OUG, important este ca in lege sa se introduca formula magica, prevederea ca soldele de grad si functie se actualizeaza ori de cate ori se majoreaza soldele activilor. Numai asa se vor diminua inechitatile in viitor.
@micutzul
Desi in anul 2017 legea prevedea altceva, compararea indexarii cu actualizarea se putea face numai daca acestea se produceau in acelasi an, Casele Sectoriale au comparat actualizarea cu toate indexarile de dupa aplicarea L 223/2015, prevestind cum se vor aplica si eventualele viitoare actualizari, mai ales ca nimeni nu intentioneaza sa reintroduca in Lege art. 60 alin(3).
Deci, la d-ta, actualizarea soldei de functie cu 15% a adus o crestere mai mica a cuantumului decat indexarile succesive de 5% si si de 5,25% si ai ramas in palta cu cuantumul in plata la 30 06 2017.

Claudiu Marin said...

Doru a comentat la "Pe 25 09 2024, Comisia de constitutionalitate din Senat decide prima Camera in care se dezbate legea privind actualizarea pensiilor militare"
Chiar acum


Nu înțeleg logica celor de la casele sectoriale de pensii MI și MApN de nu permit extragerea stagiilor după trecerea în rezervă .Dacă ar permite automat pensiile militare ai celor în cauză ar fi recalculate iar casele sectoriale ar plăti mai puțin deci avantajul caselor .Ori sunt idioți și încăpăținați ori au înțelegere cu casele de pensii civile .Noi nu le aprobăm extragerile iar voi nu trebuie să le plătiți contributivitatea

Raspuns
Ai dreptate, si de aceea CA Timisoara nu trebuia sa se raporteze si la OUG 62/2024 pentru a sesiza ICCJ.
Daca ICCJ decide ca art. 109 din L 223 se refera numai la vechimile in serviciu pana la data trecerii in rezerva, CSP ar trebui ca in baza unei simple cereri sa emita adeverinata care sa permita extragerea stagiilor civile ulterioare pensionarii.
Trebuie sa fie o cerere pentru ca sunt uniii pensionari carora sa nu le convina extragerea iar altii au avut nevoie si de stagiile civile pentru a indeplini conditiile pentru deschiderea dreptului de pensie in perioda 2011-2015.

Anghel said...

https://www.facebook.com/share/v/uSEnhwG8pj1EP7Cq/

iullian68 said...

@CM "Din pacate nu vreti sa intelegeti ce va scriu de cateva luni ca pensiile militare nu pot fi concomitent si indexate si actualizate. Indexarile si actualizarile se compara si raman in plata cele mai avantajoase, nu amandoua. " DA, dar ar trebui comparate NUMAI IN ANUL in care se face indexare si actualizare, nu poti compara o actualizare cu 7 ani de indexare, asa mi s-ar parea corect, iar in cea ce priveste solda de grad, in niciun caz nu poti compara o crestere a soldei de grad cu 7 ani de indexare a CUANTUMULUI PENSIEI IN PLATA , cel mult o poti compara cu indexarea partii din pensie corespunzatoare soldei de grad pe perioada respectiva, nu mai comparati mere cu pere, ca asa le dati apa la moara politicienilor !

Claudiu Marin said...

@iulian68
Tocmai ce am spus, dar d-ta nu vrei sa accepti, ca art. 60 alin(3) , cel care permitea compararea numai a indexarilor si a actualizarilor din acelasi an, nu mai exista in cuprinsul legii, fiind eliminat prin OUG 59/2017 si OUG 114/2018.
De baza ramane art. 30, cel care plafoneaza cuantumul recalculat/actualizat la 85% din baza de calcul.
Baza de calcul a fost stopata la nivelul din 2017, cuantumul pensiei a evoluat prin indexare.
Cum baza de calcul nu se modifica dupa momentul stabilirii/recalcularii pensiei decat prin actualizarea elementelor ei componente, in prezent suntem in situatia de a adauga noile valori ale soldelor de grad si de functie la baza de calcul din deciziile de actualizare de la 30 06 2017 sau la baza de calcul din deciziile de stabiilire a pensiei, pentru pensiile deschise dupa actualizarea din 2017. Nu se cumuleaza cresterea cuantumului prin indexarile din cei 7 ani cu cuantumul rezultat din actualizarea dupa 7 ani, ci se pune in plata cel mai favorabil.
Dupa o actualizare care ar include toate majorarile consistente de solde de grad si functie din ultimii 7 ani ani, pare normal si logic sa ramana in plata cuantumul rezultat din actualizare, plafonat la 85% din baza de calcul + sporul OMM.

maiag said...

CLAUDIU.precizeaza care ebazade calcul.bruta sau neta.actualizata sau cea la data iesirii la pensie.daca ai iesit acum 20 de ani.baza e mica.dar cine are limita 85 si cine 58.la mine in decizie scrie 85.asava ramine?85 cu omm si pensie suplimentara?tuvb meteu de bZa.fi dragut si precizeZa ce am intrebat sa intelesga siinfanteristio

Dodo said...

Acele grupuri de lucru de care amintea Domnul Ciolacu,nu cumva sunt băieții smecheri de la CPS-URI? Dacă da,atunci slabe șanse sa fie bine pt noi. Totuși, nu îl pot înțelege pe Guran,când afirma ca unii colonei pensionați recent, au pensii cel puțin duble fata de cei pensionați cu niște ani în urma și ca este o inechitate mare acest lucru și tot el amintea ca se va actualiza doar solda de grad. Omul asta ori nu cunoaște legea,ori face declarații asa sa dea bine pt electoratul vizat.( adică noi,militarii pensionari). Oare ce fel de oameni sunt acești privilegiați, trecători și cum ii mai poate rabda Dumnezeu? Vai de steaua noastră...

cristianp said...

Dnu Claudiu Marin spuneți ,,După o actualizare care ar include toate majorările consistente de solda de grad și funcție din ultimii 7 ani" . Intrebarea 1: Nu se vor actualiza și celelalte elemente salariale din baza de calcul, respectiv :Gradații, Solda de comandă, Solda de merit etc?? Întrebarea 2: Dacă se va actualiza doar solda de grad se va compara această actualizare cu indexarile din ultimii 7 ani la întreaga pensie ?? Ar fi o mare tâmpenie!!

Niky said...

Cu siguranță așa va fi dl. Claudiu Marin, se va implementa actualizarea doar cu solda de grad și de la 01.01.2025 pentru a avea impact bugetar minor(probabil indexarea de 10,4% va fi mai mare decât actualizarea la majoritatea) și pentru a ne arunca din nou “praf în ochi”!

iullian68 said...

@CM, dacă este așa, înseamnă că legea dezavantajează pensionarii militari și necesită o modificare urgentă. Cum putem vorbi de eliminarea inechităților între pensionarii militari când, în urma unei actualizări (cineva sugera păstrarea cuantumului mai avantajos), pensia poate crește doar cu câțiva lei sau, în unele cazuri, cu câteva sute de lei, sau poate chiar scădea? Unde este echitatea în această situație?

Anghel said...

În filmulețul pe care l-am postat, dl. Guran se ceartă cu un psd-ist pe tema pensiilor militare!

Brenda said...

Deci nu a răspunsa. la întrebare,iar a mințit și a evitat să spun a ce se întâmplă cu pensiile militare oricum la pensiile în plata șanț calculate pe contributiv nu se va mișca nimic....în rest ....doar abureală,

NINO-NINO said...

Domnule Claudiu Mariam eu am înțeles esența problemei pe care ati ridicat, și anume eliminarea articolului 60 alin. (3) prin OUG 59/2017 și OUG 114/2018, și cum aceasta a afectat procedura de comparare între indexări și actualizări.
Puncte cheie din explicația dumneavoastra:
Eliminarea art. 60 alin. (3):
Acest articol, care ar fi permis compararea doar a indexărilor și actualizărilor din același an, nu mai există în legislația actuală după modificările aduse prin OUG 59/2017 și OUG 114/2018. Aceasta este o modificare esențială care a schimbat modul în care se face calculul pensiilor militare.
Plafonarea la 85% prin art. 30:
Articolul 30, care plafonează cuantumul pensiei la 85% din baza de calcul, rămâne de bază în procesul de recalculare/actualizare. Această plafonare are un impact direct asupra cuantumului maxim care poate fi stabilit pentru pensie.
Baza de calcul stopată la nivelul din 2017:
Baza de calcul a pensiilor militare a fost efectiv "înghețată" la nivelul din 30 iunie 2017. După acest moment, cuantumul pensiei nu a mai fost ajustat prin actualizarea soldelor, ci a evoluat doar prin indexări anuale.
Aceasta înseamnă că, fără modificarea bazei de calcul prin actualizări, pensiile s-au majorat doar prin indexări aplicate cuantumului aflat în plată.
Actualizarea bazei de calcul:
Pentru ca baza de calcul să fie actualizată, trebuie ajustate elementele componente, adică soldele de grad și de funcție. În acest moment, dacă are loc o actualizare care include toate creșterile soldelor din ultimii 7 ani (din 2017 până în prezent), atunci noul cuantum rezultat din actualizare va fi comparat cu cuantumul pensiei deja indexat în acești ani.
Așa cum spuneti, nu se cumulează indexările din ultimii 7 ani cu cuantumul rezultat din actualizare. În schimb, se compară și rămâne în plată cuantumul cel mai favorabil pentru pensionar. Aceasta este procedura corectă.
Logica aplicării actualizării:
După o actualizare care ar include toate majorările soldelor de grad și funcție din ultimii 7 ani, este logic și corect să rămână în plată cuantumul rezultat din această actualizare, plafonat la 85% din baza de calcul, plus sporul pentru Ordinul Meritul Militar (OMM). Aceasta ar reflecta mai bine evoluțiile din soldele activilor.
În concluzie:
Aveti perfectă dreptate în observațiile dumneavoastră,.ără articolul 60 alin. (3), care permitea o comparare echitabilă între indexările și actualizările din același an, situația actuală favorizează plafonarea și compararea indexărilor pe o perioadă lungă de timp cu o actualizare făcută ulterior, ceea ce poate crea inechități.
Ceea ce subliniatii este că în actualul cadru legislativ, nu se cumulează indexările din anii anteriori cu actualizările, ci rămâne în plată varianta mai avantajoasă după ce se face compararea. De asemenea, plafonul de 85% din baza de calcul este o limitare care poate împiedica o parte din creșterile consistente să fie reflectate în pensiile în plată, chiar și după o actualizare a soldelor.
Cu stimă NINO-NINO!

NINO-NINO said...

Domnule Cristianp ati ridicat două întrebări foarte importante legate de procesul de actualizare a pensiilor militare și compararea acestora cu indexările din anii anteriori. Uitati cum văd eu lucrurile și cum ar fi trebuit să se intample dar nu este posibil cu asemenea politicieni.:) si nu vor face niciodata o treaba bună pină la final.;))dar noi ne multumim în acest moment si cu acele actualizări :)))
1. Se vor actualiza și celelalte elemente salariale din baza de calcul? am pus această intrebare retorică,stiind că niciodată nu se va intampla asta cu acesti politicieni.;))
In mod normal, actualizarea ar fi trebuit să includă toate elementele salariale care compun baza de calcul a pensiei, nu doar solda de grad și solda de funcție. În baza de calcul pentru pensiile militare sunt incluse, conform legislației, următoarele elemente:
Solda de grad
Solda de funcție
Gradațiile
Solda de comandă (dacă există)
Solda de merit (dacă este cazul)
Alte sporuri și indemnizații care fac parte din baza de calcul la momentul stabilirii pensiei.
Dacă s-ar actualiza doar solda de grad și solda de funcție, iar restul elementelor salariale ar rămâne nemodificate, aceasta ar fi o abordare incompletă și ar putea genera inechități. O actualizare corectă ar trebui să cuprindă toate componentele salariale care au fost incluse în baza de calcul inițială, pentru a reflecta creșterile reale din soldele activilor.
2. Dacă se actualizează doar solda de grad, se va compara această actualizare cu indexările întregii pensii?
Compararea unei actualizări parțiale (de exemplu, doar solda de grad) cu indexările întregii pensii ar fi incorectă și, așa cum spuneti, ar fi „o mare tâmpenie”. Aceasta pentru că:
Indexările aplicate pe parcursul ultimilor 7 ani au fost efectuate asupra întregului cuantum al pensiei aflate în plată, care include toate elementele salariale din baza de calcul.
Dacă s-ar actualiza doar solda de grad (sau doar o parte din elementele salariale) și aceasta s-ar compara cu indexările aplicate la întreaga pensie, ar fi o comparație dezechilibrată și inechitabilă, pentru că actualizarea ar reflecta doar o mică parte a creșterii salariale, în timp ce indexările au afectat toate componentele pensiei.
Concluzie:
Pentru o actualizare corectă, toate elementele salariale care fac parte din baza de calcul trebuie să fie actualizate (solda de grad, solda de funcție, gradații, solda de comandă, solda de merit etc.), nu doar o parte dintre ele. Numai așa se poate face o comparație justă între cuantumul actualizat și cel indexat.
Dacă s-ar compara o actualizare parțială (de exemplu, doar solda de grad) cu indexările aplicate întregii pensii, aceasta ar genera o situație injustă și ar dezavantaja pensionarii militari. Actualizarea trebuie să fie completă și să reflecte toate componentele din baza de calcul, altfel compararea cu pensia indexată ar fi incorectă.
Așadar, e esențial ca, în eventualitatea unei actualizări, toate elementele salariale care au contribuit la calculul pensiei să fie ajustate proporțional,acestă este punctul meu de vedere poate gresesc poate am dreptate nu stiu.;)))
Cu stimă NINO-NINO!

xmax said...

.....si tot se invirte in ciorba.....si tot nu apare rezolutia acelei minunate comisii privind b447....
Sa nu ne trezim cu ceva surprize negative.
Greu cu redactarea unei idei.....Bravo comisie de doi bani.

Claudiu Marin said...

NINO-NINO
👏 👍🏻
Cu precizarea ca aplicarea ori a cuantumului indexat succesiv, ori a cuantumului actualizat pe 7 ani nu discrimineaza pensionarii in plata.
Din contra, tocmai cumularea cresterilor prin indexare cu cresterile prin actualizare ar dezavantaja viitorii pensionari. militari, care primesc in baza de calcul doar majorarea elementelor salariale nu si cresterile din indexarile trecute.

@maiag, Cristian P
Daca s-ar actualiza toate elementele salariale din baza de calcul operatiunea nu s-ar mai numi actualizare ci recalculare, cu toate consecintele, inclusiv plafonarea la venitul net.

Constantin said...

Prin actualizarea soldei de grad și de funcție se încearcă eliminarea unor inechități existente între militarii pensionați în diferite perioade de timp. Cei pensionați mai demult au avut solda de grad și de funcție mai mică atunci când li s-a stabilit baza de calcul din care a rezultat pensia militara,față de cei pensionați mai recent. Prin urmare,cei pensionati mai demult vor avea o creștere mai substanțială a cuantumului pensiei,față de cei care s-au pensionat în ultimii ani și mai ales față de cei pensionați în 2024,care au prinse în baza de calcul soldele de grad și funcție majorate la valorile actuale. Acesta este spiritul și rolul acestei actualizări, ca cei cu pensii foarte mici(se dădea exemplul colonelului ieșit la pensie acum 20-25 de ani,care are pensia mai mică decât cea  a unui caporal ieșit recent la pensie),să se apropie cât de cât de cuantumul pensiei celor trecuți în rezervă în ultimii ani,bineînțeles dacă au avut aceeași vechime,funcție și grad. Așadar actualizarea nu este neaparat o marire a pensiei pentru toți cu aceeași valoare(e posibil ca cei pensionați în acest an să nu primească nimic),ci o aliniere a cuantumului pensiei pentru cei care după cum am mai spus au avut gradul,vechimea și funcția egală.

NINO-NINO said...

Din punctul meu de vedere decizia tribunalului în aceasta speță pe care ați prezentat-o pe blog pare corectă și bine fundamentată, având în vedere cadrul legal invocat și argumentele prezentate în speță. Voi detalia raționamentele pentru a clarifica interpretarea instanței.
Aspectele cheie ale speței:
Reclamantul era deja pensionat militar la momentul recalculării pensiei, conform Legii nr. 164/2001, care a fost abrogată ulterior de Legea nr. 263/2010 și Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare.
După pensionare, reclamantul a desfășurat activități într-un alt domeniu (funcționar public la Parchet), care l-au inclus automat în sistemul public de pensii, conform legislației în vigoare.
Reclamantul a solicitat eliminarea stagiilor de cotizare realizate după trecerea în rezervă, iar pensia militară să fie calculată exclusiv pe baza vechimii din momentul trecerii în rezervă, conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor.
Argumentele instanței:
Stagiul de cotizare ulterior trecerii în rezervă nu influențează pensia militară: Conform art. 28 și 29 din Legea nr. 223/2015, stagiul realizat după trecerea în rezervă nu influențează baza de calcul a pensiei militare. În mod special, în cazurile obișnuite (care nu se încadrează la excepțiile prevăzute de lege), baza de calcul a pensiei militare se face exclusiv pe baza vechimii la momentul trecerii în rezervă. Acesta este un aspect important, deoarece reclamantul deja beneficiază de o pensie militară, iar contribuțiile ulterioare la sistemul public de pensii nu pot afecta cuantumul pensiei militare.
Prevederile art. 109 din Legea nr. 223/2015: Instanța a subliniat corect că datele relevante pentru recalcularea pensiei sunt cele existente la momentul trecerii în rezervă. Perioada de activitate desfășurată ulterior (în calitate de funcționar public) nu este luată în calcul pentru pensia militară. Aceasta poate fi valorificată doar în sistemul public de pensii, dacă solicitantul dorește acest lucru.
Eliminarea stagiilor ulterioare și recalcularea pensiei: Instanța a decis corect că recalcularea trebuie să se facă în baza vechimii și a bazei de calcul din momentul trecerii în rezervă. Aceasta este în conformitate cu legislația aplicabilă în materie de pensii militare și cu practica administrativă a Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Apărării Naționale.
Indexarea pensiei cu rata inflației: Instanța a respins acest capăt de cerere pe motiv că a fost formulat tardiv, după primul termen de judecată. În temeiul Codului de Procedură Civilă, orice modificare a cererii trebuie să fie introdusă într-un termen rezonabil, iar opoziția pârâtei la această cerere a contribuit la respingerea acesteia.
Concluzie:
Instanța a interpretat corect legislația și a aplicat-o conform prevederilor Legii nr. 223/2015 și a normelor procedurale relevante. Reclamantul nu putea solicita includerea stagiilor de cotizare ulterioare pensionării militare pentru recalcularea pensiei, iar instanța a dispus recalcularea pensiei conform vechimii și bazei de calcul existente la trecerea în rezervă.
Decizia tribunalului pare, astfel, corectă, bazându-se pe o interpretare a legislației în vigoare.
Cu stimă NINO-NINO!

valy said...

Pentru o actualizare corectă, ar fi si calculul contributiv pe legea 360 - în paralel cu legea 223.

Koko48 said...

@Claudiu Marin. Ajutati-ma si indrumati-ma cum sa extrag stagiul ulterior de cotizare din pensia militara ramasa in plata si cum sa procedez pentru a cere la CSP sau judecatoriei sa imi elibereze stagiul civil pe care sa il duc la casa judeteana de pensii.Care e cuantumul pensiei mele militare? cred ca nu a ajuns la 4000 lei. Va pot trimite ultima decizie?

JUDECATORUL DIAVOLULUI said...

KOKO
Judecatoria judecă cauze ,nu eliberează stagii civile de cotizare .
Dacă esti pensionar militar pentru limita de vărsa = CPS a MApN ți-a emis o decizie de pensionare unde ți-a introdus sagiile de cotizare în acea decizie de pensie . dacă ai lucrat după aceadata dar nu a fost valorificata la CPS a MApN la împlinirea varsei standard de pensionare din viata civilă dedepuneti toate dovezile în acest sens , iar Casa de pensii teritorială va stabileste un alt cuantum de pensie civilă , unde veti prezenta și deciziile de la CPS a MApN ca să se constate ca nu se alorifica de două ori .
Simplu .
la judecatorie te duci numai dacă Casa de pensii printr-o motivare scrisa nu vrea sa se conformeze conform legii .
Acest procedeu poarta denumirea de PROCEDURA PREALABILĂ unde nu se sesizeaza instanta dacă situația se poae soluționa pe alta cale .

Koko48 said...

Judecatorul diavolului. Nu m-am facut inteleasa . Am iesit la pensie cu OG 7/98 la 1 ianuarie 1999 dupa 25 de ani de armata . Dupa trecerea in rezerva am lucrat si am cotizat in societati civile inca 13 ani. Pana in 2016 am depus lunar adeverinta de stagiu de cotizare si am avut o decizie separata pentru acesti ani. In 2017 nu s-a mai tinut cont de acest lucru si pana in ziua de azi acei 13 ani au ramas captivi la pensia militara. La implinirea varstei de 65 de ani, ce am lucrat dupa 2017 am dus la casa judeteana de pensii si primesc o pensie de 175 de lei. Eu doresc sa imi scot cei 13 ani ramasi in plata la pensia militara si sa ii duc la CJP pentru o pensie civila .Cum pot face acest lucru?

sw_worker said...

@Koko48

Datorita legii 223/215 stagiul dvs. de contributivitate de 13ani este considerat valorificat de catre CPS MApN, dar valorificarea acestei contributivitati este facuta doar prin adaugarea vechimii la vechimea militara, lucru evident discriminatoriu in raport cu ceilalti cetateni ai tarii care primesc puncte de contributivitate. Mai mult dacat atat, daca vechimea militara ajunge la 45ani aceasta valorificare devine nula, adica nu conteaza la cuantumul pensiei militare. Asa sunt furati pensionarii militari, cu o lege stramba. Acest topic se refera tocmai la o cauza care are ca obiect extragerea stagiului contributiv civil realizat dupa pensionarea militara, petentul a castigat la fond, dar dupa apelul facut de CPS a MApN, curtea de apel Timisoara a sesizat Inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru a rezolva cauza, hotararea ICCJ va fi aplicabila tuturor cauzelor cu acest obiect.

victor said...

Buna ziua! Doresc sa actionez si eu in judecata Casa de Pensie a M.Ap.N. Am lucrat dupa trecerea in rezerva12 ani si 7 luni, care au fost inclusi in pensia militara!!!!!!!Am solicitat sa recuperez acesti ani,M.Ap.N - legea nu permite.Acum doresc sa merg in instanta. Rugamintea este daca aveti un model pentru instanta. tel 0742071330,email : victorisac2000@gmail.com Va multumesc!

Claudiu Marin said...

@Victor
Modele nu avem, dar poti sa ceri ce au cerut cei care au castigat in instante, luand ca model motivarile instantelor care au admis cererile.

Doru said...

Rog pe cine a câștigat în instanță extragerea a stagiilor realizate după trecerea în rezervă să-mi trimită ceva informații.Eventual formularea cererii și motivarea instantei .mail Doru.marian1955@gmail.com .Mulțumesc

Claudiu Marin said...

Doru
Am mai spus ca aveti pe blog cateva Motivari ale insantelor din care poti sa vezi ce a cerut reclamantul, ce intampinari au formulat Casele Sectoriale si cum le-a respins sau admis instantele.
Nu va ajuta cu nimic o cerere individuala in instanta.
Aveti pe prima pagina articolele grupate sub eticheta Recalculare pentru stagii ulterioare.
Dati clik acolo!
In chestiune urmeaza ca ICCJ sa dea o decizie de dezlegare a problemei de drept la cererea CA Timisoara.