Un produs Blogger.

joi, august 01, 2024

CCR a decis ca este constitutional art. 77 din Legea 223/2015 privind valorificarea in sistemul civil de pensii doar a stagiilor care nu au fost utilizate pentru stabilirea pensiilor militare.

47 comments

Autorul exceptiei de neconstitutionalitate s-a considerat discriminat fata de militarii care s-au pensionat in perioada 2011-2015, care nu au   avut  vechime in serviciu pentru a deschide drept de pensie la casele de pensii sectoriale, motiv pentru care au fost nevoiti sa-si deschida   drept de pensie la casele teritoriale, drept in care au inclus, din lipsa de reglementare, si stagiile in sistemul militar. 

In sprijinul lor, Guvernul a venit cu OUG nr. 103/2017 care a introdus in Legea 263/2010 articolul 192^1.

Problema care-l preocupa pe contestatar este reglementata si in Legea 223/2015, in art. 25 , 26 si 77, dar Casele Sectoriale au emis art. 3 din Ordinul M25/2016 si au stabilit un protocol cu CNPP care face aproape imposibila extragerea stagiilor civile inglobate degeaba in deciziile de recalculare a pensiilor  militare potrivit L 223/2015.

Instantele stabilesc tot mai frecvent in ultima vreme ca este ilegala blocarea in deciziile de pensii militare a stagiilor civile care nu au fost valorificate pentru stabilirea pensiilor militare.

 Avem doua categorii de stagii civile valorificate de militari in deciziile lor de pensii:

-Prima categorie este cea a stagiilor civile valorificate in deciziile de pensii militare emise pana la data de 01 01 2011, data la care au intrat in vigoare Legea nr. 119/2010, care a desfiintat pensiile militare, si Legea nr. 263/2010, in care au fost integrate fostele pensii militare. Aceste stagii nu mai pot fi valorificate in sistemul civil de pensii, pentru ca ele au fost deja valorificate ca vechime in procentul de pensie pentru stabilirea pensiilor militare inainte de 01 01 2011.

- A doua categorie este cea a stagiilor civile ulterioare pensionarii, care au fost valorificate in perioada 2011-2015 in deciziile de pensii civile pentru militari, prin recalcularea deciziilor civile deja recalculate potrivit Legii nr. 119/2010. Cu alte cuvinte, prin recalcularea pensiilor civile, potrivit artr. 107 din Legea nr. 263/2010, la pensile civile ale militarilor s-au adaugat alte  stagii civile, nevalorificate pana atunci, stagii care nu aveau cum sa se regaseasca si in pensiile militare restabilite dupa intrarea in vigoare a Legii 223/2015. 

Aceste stagii ulterioare au fost utilizate in perioada 2011-2015 pentru stabilirea(recalcularea potrivit art. 107 din L 263/2010) unor pensii din sistemul public pentru militari, nu pentru stabilirea unor pensii miltare.

Si totusi, Casele sectoriale  au fortat aplicarea articolului 109, fara sa tina cont si de articolele 25, 26 si 77 din L 223/2015, astfel ca au inclus in deciziile de transformare a pensiilor civile pentru militari in pensii militare de stat  vechimile din deciziile de pensii emise pana la 01 01 2016, inclusiv stagiile civile adaugate in perioada 2011-2015, cu toate ca acestea nu au fost utilizate pentru calculul cuantumului pensiei militare. 

Optional, pentru aceste stagii, pensionarii militari pot introduce actiuni in justitie in vederea extragerii lor din deciziile de  recalcularea pensiilor  militare din anul 2016  si valorificarea lor intr-un nou drept de pensie in sistemul public, indiferent de numarul stagiilor civile. 

Cei care in anul 2016 au ramas in plata cu cuantumul civil mai avantajos, recalculat in perioada 2011-2015 si cu stagiile ulterioare, vor pierde ceva din actuala pensie militara in plata... daca extrag din decizii stagiile ulterioare pensionarii.

De vazut articolele de la eticheta 

https://www.huhurez.com/search/label/Recalculare%20pt%20stagii%20ulterioare

 



47 de comentarii:

VALYCA2010 spunea...

Doamne Ajută!dă bunul D-zeu să fie bine!

John spunea...

D'le Marin,
Pentru eliberarea stagiilor de cotizare ulterior pensionării,ne mai adresăm instanței sau csp? ( în baza acestei decizii)

Claudiu Marin spunea...

@John
Degeaba te adresezi CPS. Ele alșica Ordinul M25/2016.
Decizia CCR nu priveste art. 3 din M25/2016 in baza caruia stagiile civile ulterioare au fost introduse ilegal in deciziile de recalculare, fara sa contribuie la calculul cuantumului pensiei militare.
Ca urmare, cei care opteaza pentru extragerea respectivelor stagii trrebuie sa actioneze in justitie, iar cei care se simt in stare pot sa atace in contenciosul administrativ art. 3 din Ordinul M25/2016

vasile iosif spunea...

Cei cu stagii civile adăugate în perioada 2011-2015 , blocate în pensia militara, care am cerut în Instante extragerea lor și valorificarea lor la casele de pensii civile și am pierdut la Curtea de Apel București, ce mai putem face?

vasile iosif spunea...

Putem cere revizuire în baza Deciziei CCR?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Sa ne rugam pentru sanatatea camaradului, Banceanu Vasile, de 16 zile internat la Tg Mures, operat pe cord deschis si cu trei monturi bye pass-uri! Dumnezeu sa-l ajute sa se insanatoseasca cat mai repede! Curaj si incredere, dragul nostru camarad!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

M-25 ăsta a facut mult rau rezervistilor, mai ales ca a fost secretizat, dupa ce au inghesuit acolo toate cretinismele posibile! Camaradul Maior si avocat, Dan Bazavan l-a desecretizat luna trecuta in instanta!

Doru spunea...

Oare ce procentaj se pierde din pensia militară dacă se extrag stagiile realizate după trecerea în rezervă ? Am 14,6 ani realizați

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dupa ce invatamantul s-a umplut full de violuri, abia acum Ciolacu pune piciorul in prag sa stopeze fenomenul! Cand va pune piciorul in prag si pentru actualizarea soldelor de grad? Ce asteapta oare, ca sa ne sinucidem in masa sa o faca? La noi se iau masuri numai dupa ce da totul in foc peste oala cu mortaciuni, violuri, tragedii si violente maxime, altfel nema masuri!

victor spunea...

Buna ziua!
Va rog, daca are cineva un model, doresc sa actionez in justite CSP pentru extragerea stagiilor. Va multumesc.

Claudiu Marin spunea...

@Vasile
Decizia CCR nu ajuta cu nimic in justitie!
Singura sansa pe care o aveti este sa formulati actiue in contencios administrativ impotriva MApN prin care cereti punerea art. 3 lit a) din Metodologia de recalculare a pensiilor militare aprobate prin Ordinul M 25/2016 in acord cu prevederile articolelor 25, 26, 77 si 109 din L 223/2015.
Articolul 109 se refera la procedura de recalculare exclusiv a pensiilor militare stabilite inainte de 01 01 2011.
In consecinta, in noua decizie de pensie militara se transfera numai vechimile din pensiile militare emise pana la 01 01 2011, nu cum si-au permis sa scrie in art. 3 litera a) a Metodologiei aprobate prin Ordinul M25/2016, respectiv deciziile emise inainte de 01 01 2016.
@Ifrim
Ordinul M25/2016 nu a fost niciodata secretizat.
@Victor
Cautati in articolele grupate sub eticheta Recalcularea pentru stagiile ulterioare.
@Doru Cei care au ramas in plata cu pensia militara recalculata mai avantajoasa nu pierd nimic. In schimb, cei care au ramas in plata cu cuantumul contributiv, mai avantajos, vor pierde suma adaugata la recalcularea potrivit art. 107 din L 263/2010, indexata pana la zi.

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
Banceanu V este/a fost comentator al blogului?
Insanatosire grabnicaii dorim!

Alkan spunea...

Mos Alecu se inspira din subiectele dezbatute pe acest blog. De ce?

Marinel73 spunea...

Dar despre actualizarea soldelor de grad nu mai vorbește nimeni ?

John1 spunea...

Cunoaște careva dintre noi vreun pensionar militar care a depus acțiune în justiție referitor la actualizarea gradului militar?
Iar daca există vreuna depusă, oare acest tip de acțiune ar face obiectul OUG 62 / 13.06.2024?
Tot Claudiu Marin ne lumineaza, insa are nevoie de putin timp.
Sănătate multă domnului Banceanu Vasile si tuturor cladiotilor, și nu numai!!!

John1 spunea...

Sanatate tuturor claudiotilor (comentatorilor acestui blog, monitorizat de CLAUDIU Marin). Sanatate le doresc si celor care ne desconsidera, ne marginalizeaza si celor care vor sa fim egali cu civilul cu cea mai mică pensie. Suntem la jumatatea drumului, peste câțiva ani vom fi mai puțini si își vor atinge scopul.

Claudiu Marin spunea...

@Alkan
Respectivul ins nu cred ca are studii juridice si le potriveste ca lautarii, dupa ureche.
Majoritatea articolelor de acolo sunt speculatii sau vanatoare de greseli de pe acest blog.
Cineva, comentator al acelui blog, l-a denumit vâsc, pentru ca se hraneste din seva Huhurez.com.
Istoricul relatiei vascului cu administratorii Huhurez.com poate fi urmarita si pe acest blog.
Eu ii respect pe cititorii care au incredere in ce se scrie pe acel blog.

Vascul nu stie ca militarii pensionati in perioada 2011-2015 au fost recalculati in baza articolului 110, tocmai pentru a nu fi bagati in aceeasi oala cu militarii care au avut si decizii de pensie militara inainte de 01 01 2011.Ei au platit CAS in perioada 2011-2015, dar pentru stagiile prestate in serviciu militar si in general ei nu au avut la recalcularea din 2016 si stagii ulterioare pensionarii.
Militarii cu decizii de pensii militare anterioare datei de 01 01 2011, daca au mai lucrat dupa pensionare, au platit CAS pentru stagii civile si de aceea instantele decid ca respectivele stagii pot fi scoase optional din deciziile de pensii militare in care au fost incluse degeaba, fara sa contribuie la calculul cuantumului pensiei militare.
Modelul de actiune poate fi solicitat pe WhatsApp de la un cititor amabil, la rugamintea acestuia, cu conditia sa nu fie sunat. Numarul de whatsapp poate fi gasit pe prima pagina a blogulul sub denumirea Model. Numai ca Modelul se refera la restituirea impozitului nu la extragerea stagiilor ulterioare.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, cred ca mai mult i-au pus la acest M-25 masca pe ochi si i-au tras jos chilotii si sutienul! Am sa-l intreb pe @Leo ce a secretizat clocarimea la acest M-25, ca acolo e ceva necurat si incorect, ei nelasand nimic sa nu fie modificat, amputat, secretizat si batjocorit impotriva pensionarilor obisnuiti, o racila pornita din ură si dusmanie de moarte pe vechile generatii!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dle @Claudiu, @Banceanu Vasile, ofiter superior MAI, de acum in retragere, este un un vechi atasat al acestui blog, nu de putine ori preluand articole de aici si trimitandu-le pe fb si mail la camarazi, fiind cel care permanent si de multi ani imi trimite informatii utile, culese din presa, iar eu le distribui camarazilor pe mail, aproape zilnic, cu exceptia acestor zile nefericite de internare.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Alkan, alde viclean Moș Aleku Mobutu Secu Senku Kuku Zanga Banga cu goanga in ranga e dus cu pluta, avand pe langa casă de tras in plasă cativa gură cască, crezandu-i flocoșeniile, filozofiile si teoriile, nefiind in temă si credibil ca o teoremă!

Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Outlander, multumesc frumos pentru opinii, si subscriu impotriva nemernicilor si nemerniciilor savarsite cu rea intentie impotriva categoriilor de pensionari care au degerat, au suportat canicule si diferite intemperii daunatoare sanatatii, au muncit pe branci in aplicatii pe teren si s-au imbolnavit grav, majoritatea, datorita conditiilor de munca PE TEREN, AFARA, ei huzurind ca niste bastarzi si milogi in barlogurile confortabile ale birourilor si hranindu-se tocmai din munca celor care s-au sacrificat pe altarul MFA-ului!

Negritoiu spunea...

Outlander,multumesc pentru includereaa mea in categoria ,,Analfabetilor disfunctionali,,. Dar,daca nu inseamna un efort prea mare din partea ta,te rog sa-mi explici ce am gresit de am meritat aceasta apreciere. Pentru stiinta ta: sunt un rezervist care mi-am permis sa postez parerile proprii privind aplicarea gresita (cu intentie si cu rautate) de catre CPS a MApN a dispozitiilor art.101,alin.b,lit.c Cod Fiscal modificat prin Legea 282/2023. Si,spre deosebire de altii care doar posteaza,eu am depus cerere de chemarea in judecata a CPS-MApN privind numai calcularea corecta a impozitului respectiv. Si,atunci,de unde conluzia jignitoare pe care ai tras-o?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Nu, @Negritoiu, nu e o ofensa, aici @Outlander s-a folosit de dreptul la opinie, prin exemplificare punctuala, sau aleatorie, pentru a sublinia caracterul metastazelor din CSP, termenul de ,,analfabeti disfunctionali'' fiind folosit ca o metafora din folclorul popular, cu o nuanta pamfletara, dar nu persuasivă sa aduca atingeri de orgolii, ci cat sa sublinieze carente si lipsuri de atitudini... La urma urmelor, ca intre camarazi, mai plamadim galusti la supe reîncalzite, in care aruncam cate un ardei iute sa dea gust bunaciunii lichide, asta insemnand ca a da calitate cu o tarie culinara nu inseamna ca s-a otravit continutul! Generatiile batrane mai stiu de glume, cele tinere si speriate de impactul cu primele pensii sunt reticente si dezorientate, trebuindu-le ceva timp sa se obisnuiasca sa intre pe drumul mortii, caci acela este ultimul drum al pensionarului, si cum stie sa se astearna la mers pe el il va lungi sau il va scurta din paharele cu șpârle și șopârle, gratare asortate cu mititei, cefe afumate sau jamboane garnisite! Sanatate si viata luuungă!

Leo spunea...

CPS are următorul principiu de funcționare,în raport cu pensionarii săi.
” DACĂ NU VĂ CONVINE , DAȚI-NE ÎN JUDECATĂ. CINE CÂȘTIGĂ BINE , CINE NU ÎL FURĂM BINE ”.
STAT MAFIOT ȘI EȘUAT.

Luc 3 spunea...

Aseară ,la Realitatea tv.,a fost în studio ,pe la ora 16.00,la discuția despre pensii,și un pensionar militar! Nu prea a putut să explice exact cum stau lucrurile,dar este bine că a încercat!Cei din studio,domnul Hadăr și Dorina Barcali,care se pricep la calculul pensiilor civile,au fost depășiți de problemă,au zis că se vor mai informa,că nu au văzut până acum o decizie de pensie militară!E totuși ok că a fost și această discuție,după parerea mea!

John1 spunea...

Un baiat destept, fiindca asa sunt toti claudiotii mi-a atras atentia referitor la plagiatul unui blog. Asa ca, am citit acest blog al..., parcă...moșului berbecu'. In fine, m-a dezamagit total continutul comentariilor acestui blog foarte slab, fara nuanță, fără pic de cunostinte juridice, fără un vocabular decent, plin de greșeli gramaticale si de exprimare, disimulate in ,,greseli cu intentie".
Mai mult, depre perioada 2011-2015, să îi recomand să citeasca si sa interpreteze corect această perioadă prezentată de Claudiu Marin. Habar' n-are, sa-l plagiez si eu putin, ce inseamna sa fii decent si cu bun simt.
Apropos, cei care jucati la doua capete v-as recomanda de ramaneti DOAR comentatorii acestui blog serios. Un blog fara rautati, de mare ajutor, fara patimă si foarte decent, la fel ca moderatorul lui si ca toti claudiotii.
Promit sa nu mai folosesc acest cuvant fara sens ,,claudiot".
Va multumesc DOMNULE CLADIU MARIN pentru tot ajutorul acordat.
Tot ce am scris nu este o lauda nebazată, este o realitate în sine.

andrei popa spunea...

Dupa recalcularea forțată se curtea de conturi, am de restituit o suma de vreo 13000 lei. Stie cineva cum se retin acești bani? În noua decizie primita prim posta nu apare nimic despre modalitatea de restituire sau proprire.

Claudiu Marin spunea...

@andrei popa
Din deciziile primite ai aflat noul cuantum al pensiei, micsorat de la data de 01 07 2024.
Vei primi si decizie de esalonare a retinerilor din pensie.

Leon spunea...

@John de Vladimir, @Mos Alecu are într-adevăr un vocabular indecent, poate nu are studii juridice, dar in domeniul pensiilor militare este bine pregatit si personal am luat notite si de la Huhu, Mateias, Mos Alecu si de curand de la Claudiu Marin...!!!
Asa ca n-o sa-ti urmez recomandarea si atunci cand am ceva de comunicat o sa comentez in continuare pe ambele bloguri !
Apropo, cum interpretezi acest articol valabil in prezent( dar si in L.360 ptr.VPR) la pensiile civile:
"Valoarea punctului de pensie se majorează anual cu 100% din rata medie anuală a inflaţiei, la care se adaugă 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat." ?
PS. @Mos Alecu a fost cam singurul care de la bun inceput a spus ca CPS a MAI a gresit Actualizarea din iunie 2017 si CPS MApN a procedat corect !

Rezervistul spunea...

Andrei Popa....În ce an/ lună ai ieșit frate camarad de te-au potcovit cu asemenea sumă? Bine că nu pun nemernicii și dobândă.... că te-ar cocoșa de-a binelea.. Dacă i-ai da in judecată..nu știu dacă ai sorți de izbândă..deoarece sau blindat cu legislația... Oricum merită încercat.

Claudiu Marin spunea...

@Leon
Dupa cum observ eu, Vâscul merge, in general, pe solutiile CPS a MApN, al carui agent de influenta pare a fi printre pensionarii militari.
Fata de textul initial al art.60, potrivit caruia cresterea pensiei militare prin actualizare se compara numai cu indexarea care este in acelasi an, nu si cu indexarile din anii precedenti(vezi alin.(3), CPS a MAI a aplicat corect legea, dar a pierdut la CA Bucuresti, pentru ca nu a avut juristi competenti.
Contenciosul CPS a MAI-Curtea de Conturi inca nu este incheiat.
Orice reglementare viitoare a actualizarilor de solde din baza de calcul a pensiilor militare va trebui sa reglementeze expres raportul cu indexarile anterioare, de la data stabilirii pensiei sau de la data ultimei actualizari, pentru a nu mai lasa loc de interpretare.
CPS a MApN s-a facut de minune in instante, sustinand ca indexarea din 2016 a fost temporara, valabila numai pana la 31 12 2016, desi a platit-o pana la 30 06 2017 si o mai plateste si astazi unor pensionari militari.
Cu privire la modificarea prin OUG a art. 59 din legea 223/2023, baietii destepti au ridicat exceptii de neconstitutionalitate si cu privire la eliminarea din lege a indexarii cu 50% din cresterea salariala prin art. VII al OUG 59/2017 si art. 84, pct 1 al OUG 114/2018.

andrei popa spunea...

Rezervistul....am ieșit în feb 2016, iar paguba lor cică e din 2017 cum corect s-a mai scris aici ...vreo 7 ani și ceva....

Rezervistul spunea...

Doru...Chiar dacă pierzi un picuț la pensia militară la început... îți garantează nenea că per total în 2-3 ani recuperezi puternic și-i depășești pe mulți cu atâtea indexări, măriri ale pct de pensie de referință sau cum s or mai numi de ele...succes Din câte am înțeles ...pt anii extrași din pensia militară nu primești puncte de stabilitate Sper să mă înșel că altfel ai da într-adevăr lovitura...Poate d nul Claudiu care este mai pregătit și capabil decât mine in științe juridice să-ți de-a un sfat calificat...

John1 spunea...

Multumesc Claudiu Marin. Poate pricepe si agentul de influenta această explicatie dată lui @Leon, în ajutorul meu. Le recomand celor care sunt de acord cu influencerii să comunice si cu Neacsu Marin ,,In cuiul cătării", fiindca acesta era convins că impozitarea pensiilor s-a facut corect. Am discutat face to face cu el vreo 4 ore sa il conving, prin martie 2024, insa nu am reusit, dar a inteles, la rugamintea mea, sa nu mai influenteze pensionarii militari.
Claudiu Marin a postat primul tabelul cu impozitarea corecta.

Rezervistul spunea...

Doru... Gândește-te că PSD ul reprezintă și cei 5,5 mil pensionari civili...pe lângă alte vreo 2 mil de asistații sociali ai primăriilor din toată țara și au nevoie ca de aer de voturile acestora Nu de încurcă ei cu aprox să zicem 150-200 000 voturi ale rezerviștilor care posibil să le arunce o ciosvârtă ... înainte de alegeri...vom vedea ...

Leon spunea...

@Claudiu, ilegalitatile Caselor de Pensii au fost facute cu scopul de a aduce bani mai multi la Buget, si inclin sa cred ca fauritorii de legi intentionat lasa loc de interpretari diferite !
Chiar si @MA a sustinut de la inceput ca impozitarea suplimentara trebuia sa se faca prin deducerea a 2000 lei (dar CPS nu l-a mai ascultat ..:))).

Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leon spunea...

@John, Nea Marin, nu prea le are cu legislatia pensiilor militare, îl suplineste destul de bine Mateias dar le are cu analizele politice si literare, altfel este un tip destul de încăpățânat, doar este Oltean, Nu ??

Claudiu Marin spunea...

Rezervistul a comentat la "CCR a decis ca este constitutional art. 77 din Legea 223/2015 privind valorificarea in sistemul civil de pensii doar a stagiilor care nu au fost utilizate pentru stabilirea pensiilor militare."
Acum 20 de minute

Leon.. Aveți dreptate in comentariul dv ...privind foamea de bani de la buget. . Acum câteva zile l-am văzut și auzit pe omul banilor României...cel cu dinții puși în față....de stomatolog... Boloș pe nume... când se lăuda la tv cu " încasări mari la buget... neașteptate."... spunea el...care vor consolida bugetul statului... Întrebat de sursa lor...a dat-o n bărci.... spunând că contribuabilul a devenit mai corect...de ceva vreme...... nici că am întâlnit vreodată...Unii ar spune...." vrăjitor"

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Mos Alecu nu-i deloc prostan, fiind contabil economist, țivil, iar ce presteaza pe acea bloagă si fara interese personale, demne de aprecieri, caci nu-i de colo sa te implici cand nu esti militar, are uneori reusite, demne sa fie bagate in seama, insa taraie dupa el o trena ghinionistă de ceas rau, de bau-bau ale unor previziuni vrajitoresti de esecuri viitoare, asa ca evit sa ma contaminez cu negativismele previziunilor lui, aducatoare de esecuri, blogul fiind trist, descurajant, incremenit in moșnegării si băbisme morbide, neaerisit, batranciog si schiop, ca un grav bolnav gata sa-si dea sufletul la terapie intensiva ca i s-a terminat oxigenul! Are valetii si aghiotantii lui, care-i pupa adanc moastele, inchinandu-se slugarnic si punandu-i osanale in oale mari de lut, fierte la foc mic si domol pentru a-l imbalsama pentru eternitate, ca pe junghiul, Lenin, de la zidul Kremlinului! Cand traia @Onorabilul, slavit fie-i numele in veci, il ironiza cu ,,păsărică,'' insotit si cu cativa ardei iuti de rautati la plesneală invidioasă, iar eu il trosneam din fuga calului cu cate un mișto vomitiv, astfel incat fortat il faceam sa mai ingereze cate un anti vomitiv de Emetiral forte, astfel incat sa ramană in lesă in pozitia de cotei pe patru labe, obligatoriu in coteneață! Eheiii, ce viață de ghijog trist si mohorat in lanțul amintirilor...

Bzr spunea...

Daca este l8niste pana la alegeri,atunci liniste ramane,nu mai vedem n8mic!nu vedeti ca deja incepe sa le taie,incet-incet?m8litarul ,mai ales pensionarul militar nu mai conteaza pentru societate in ziua de azi!doar 8ncoltiti,poate,vor face ceva cat de cat!cand vor mai ramane generalii!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Bzr, Primim de la viata atat cat meritam, chiar daca am oferit vieții peste putintele noastre incat unii au clacat muncind, iar altii au iesit la pensie pe gologani ai rusinii nationale, pentru ca am iesit la pensie cand Dumnezeu dormea si dracul isi facea de cap in Parlament si in mintile celor care ne inseala din patru in patru ani!

Gheorghe S. spunea...

Buna ziua,
Va rog sa imi trimiteti un raspuns la urmatoarea speta, avand datele initiale mentionate mai jos:
1. Nascut in aprilie 1960;
2. Iesit la pensie din MApN: iulie 2001 (la varsta de 41 ani);
3. Lucrat in civilie in perioada august 2001 – aprilie 2020;
4. Pentru perioada lucrata ca civil, august 2001 – aprilie 2013, am depus la C.P Militare documentelele pentru recalcularea pensiei; normal a iesit o noua decizie de recalculare a pensiei;
5. Pentru perioada mai 2013 – aprilie 2020, la implinirea verstei de 65 ani, voi depune la C.P. de sector, documentele necesare pentru PENSIE CIVILA.
INTREBARE: perioada mentionata la pct. 4 se poate “scoate” din calculul pensiei militare si sa fie valorificata ca pensie civila? Bineinteles ca se va emite o noua recalculare a pensiei militare.
Care ar fi implicatiile?
Cu stima

Claudiu Marin spunea...

@Gheorghe S
Introduceti de urgenta actiune de revizuire a deciziei de recalculare a pensiei militare din 2016 prin care cereti sa oblige Casa Sectoriala sa extraga din ea cei 11 ani civili adaugati la pensia civila din perioada 2011-2015 in vederea valorificarii lor in sistemul public de pensii. Aveti pe blog mai multe Motivari ale Tribunalelor in care justifica de ce au dat decizii de extragere a stagiilor ulterioare pensionarii.
Daca in anul 2016 ati ramas in plata cu cuantumul civil mai favorabil, veti avea oasresce pierdere din actuala pensie militara dar castigati mult mai mult pentru 18 ani valorificati la Casa Teritoriala.Daca aveti in plata cuantumul recalculat al pensiei militare nu pierdeti nimic.

Doru spunea...

Este posibil să apară decizii de recalculare pensii militare ?
Pun întrebare fiindcă un coleg mi-a spus cum că un rezervist din Cluj a primit o decizie nouă și trebuie să returneze ceva bani din 2017

Claudiu Marin spunea...

@Doru
Nu pre retii ce se discuta pa acest blog!
Sunt cateva articole in care s-a dezbatut problema deciziilor primite de militarii pensionari ai CPS a MAI.