Un produs Blogger.

duminică, iulie 21, 2024

Tribunalul Bucuresti a obligat CPS a MAI sa restituie impozitul retinut ilegal, majorat cu rata inflatiei, plus dobanda penalizatoare

55 comments

 

Decizie proaspata, din 19 iulie. Trei luni a durat de la introducerea actiuni pana la pronuntare. Cand apare Motivarea o voi publica zilele urmatoare, cand apare.

In ultima luna au fost inregistrate la Tribunalul Bucuresti mai mult de 20 de dosare pentru restituirea impozitului retinut ilegal de Casele de Pensii Sectoriale... dar si de Casa Municipala de Pensii. Sunt raritati dosarele in care se mai reclama neconstitutionalitatea supraimpozitarii pensiilor speciale.


55 de comentarii:

Rezervistul spunea...

Să înțelegem de aici că se vor da banii înapoi tuturor....indif că ai apucat să dai in judecata sau nu...?

Claudiu Marin spunea...

@Rezervistul
Tribunalul nu este CCR!
Vor primi bani inapoi numai cei care vor castiga in actiunile in instanta formulate pentru recuperarea impozitului calculat gresit.
Nici cei care au cerut restituirea intregului impozit suplimentar, pe motiv de discriminare, nu vor primi nimic. Deocamdata asteapta mult si bine sa se pronunte CCR.
In cazul in care se vor inmulti hotararile care dau castig de cauza celor care reclama aplicarea gresita a impozitului pe intreg cuantumul pensiei, cu majorari cu rata inflatiei si dobanzi penalizatoare, este posibil ca domnii de la CPS-uri sa dea comunicate sau institutiile de aparare ori ministerul de finante sa emita un ordin prin care sa recalculeze din oficiu inpozitul, asa cum au decis instantele.
Nu este nevoie de interventie prin lege sau ordonanta de urgenta. Si nici de Hotarare de Guvern.

Rezervistul spunea...

Mulțumesc frumos pt precizările date... necesare pt camarazii mei...Eu nu mă încadrez la aceste recuperări..Eu fac doar ședințe de recuperări ...pe motiv de reumatism..

Negritoiu spunea...

Domnule Claudiu Marin,
Ati aflat,cumva,daca CPS a MApN sau a MI a depus apel impotriva vreunei hotarari de acest fel a Tribunalului Bucuresti? Este interesant de vazut ce motive invoca si ce smecherii mai inventeaza pt.a ne fura banii.

John1 spunea...

C.P.S. mi-a raspuns la indrumarea mea de a da inapoi sumele retinute la fel cum au facut cu CASS-ul, pentru a nu mai plati in plus inflatie si dobanzi, faptul că ei regretă, insă nu au la baza jurisprudenta unei cauze similare.
Acum, poate au.
Au existat cazuri când C.P.S. a înapoiat restante si la cei cu care erau in proces, chiar inainte de primul termen de judecată. Normal ar fi ca CPS să facă demersurile, exact cum a precizat Claudiu Marin.
Am concluzionat urmatorul aspect:
CLAUDIU MARIN are dreptate în toate spetele expuse, fiindca este de buna-credinta, nu este patimas si are multa experinta. Bravo lui!!!

Alex spunea...

Ar fi interesant de postat un model de acțiune în instanță pentru recuperarea impozitului ilegal reținut..Bănuiesc că mulți ar fi interesați! Cele bune!

Constantin spunea...

Dar a sesizat cineva CCR-ul pe chestiunea supraimpozitarii pensiilior de serviciu? Sau mai bine zis,cine are dreptul s-o facă,ce spune legea în acest sens?

John1 spunea...

Sper ca la toate apelurile ale CPS sa nu se modifice nimic.
CPS-urile vor face apel la toate deciziile in prima instanta, iar recursuri nu cred ca vor mai face, deoarece doar apelul judeca pe fond, recursul ataca procedurile gresite, fara a interveni la deciziile pe fond.
Si totusi, eu cred că până nu va exista o hotărâre definitivă, CPS-urile nu vor solicita ministerelor aprobarea pentru restituirea sumelor retinute ilegal si in mod abuziv.
Sper că nu gresesc Claudiu Marin.

magda spunea...

Ar trebui adresata o scrisoare deschisa de catre liderii asociatiilor si ligilor de tot felul catre prim covrigarul Romaniei...nu e normal ce se intampla... toate hotararirile instantelor dau castig de cauza reclamantilor si nu caselor sectoriale in ceea ce priveste modalitatea de calcul .NU AM AUZIT CA EXISTA VREUN PENSIONAR MILITAR MULTUMIT DE MODUL DE CALCUL AL SUPRAIMPOZITARII SI NICI VREO HOTARARE DE INSTANTA CARE SA DEA DREPTATE VREUNEI CASE DE PENSII SECTORIALE ..Prim ministrul covrigar sau viitorul candidat pesede ORI PENELE ar trebui sa se gandeasca serios daca mai vor presedintia sau nu...Cei aproape 2 milioane de pensionari carora nu le va creste pensia( ba chiar vor stationa posibil pana la calendele grecesti) la care se adauga si masa de rezervisti nemultumiti ..nu cred ca ar trebui sa le fie indiferent in perspectiva apropiata. Daca liderii asociatiilor asa zis reprezentative nu o fac nu o fac...o fac eu acum ,,DOMNULE CIOLACU-IN CALITATE DE PRIM MINISTRU AL ROMANIEI DATI DE URBENTA DISPOZITIE MINISTRULUI DE FINANTE SA TRANSMITA TUTUROR CASELOR DEPENSII SECTORIALE SA RESPECTE CODUL FISCLAL IN LUMINA HOTARARILOR JUDECATORESTI DATE RECENT.IN CAZ CA NU O VETI FACE INSEAMNA CA SUNTETI DE FAPT AUTORUL FAPTELOR DE INCALCARE A LEGII FISCALE ROMANE . INVOCAREA IN CONTINUARE A FAPTULUI CA CEI DE LA CASELE SECTORIALE AU GRESIT MODALITATEA DE CALCUL NU FAC DECAT SA VA DECREDIBILIZEZE IN OCHII ELECTORATULUI LUCRU CARE VA VA COSTA NEGRESIT LA AMBELE TURURI DE ALEGERI CARE VOR URMA IN TOAMNA.DOMNUL CIUCA A PROCEDAT CORECT IN CAZUL RESTITUIRILOR DE CASS...ESTE ACUM RANDUL DUMNEAVOASTRA DOMNULE CIOLACU.DUMNEZEU SA VA DEA GANDUL CEL BUN''.

John1 spunea...

Mi-a raspuns Curtea de Conturi si la a doua petitie in care am solicitat un punct de vedere referitor la modul defectuos de impozitare a pensiei mele (cei 200 de lei).
Mi-au scris ca ei se ocupa de integritatea finantelor publice si ca speta mea nu este de competenta lor.
In acest sens, mi-au redirectionat petitia catre CPS al MApN spre rezolvare.
Tot asa a procedat si MApN cu o petitie anterioara.
Trăiască Baciu și specialista lui care a facut modelele de impozitare.
Vai de mama lor, de specialiști!!!!!!!!!
Oare fata asta (probabil Robu, nu mai rețin) si BACIU realizeaza cat de mult au gresit si cat de mult cheltuie statul cu procesele si cu dobanzile aferente?
Ministrul aparararii ne apara impotriva dreptatii.
Are atatea institutii platite gras care-l informeaza zilnic.
Cat poti sa fii de rau incat sa pui functia inaintea dreptatii celor pe care-i gestionezi!!!

Claudiu Marin spunea...

@magda si @John
Confuzia cu modul de supraimpozitare a pensiilor speciale a fost creata de Ministerul Finantelor care nu a emis Metodologia de impozitare dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 282/2023.
O fi fost emisa aceasta lege pentru aplicarea jalonului 215 din PNRR, dar articolul cu impozitarea suplimentara a modificat un art. din Codul Fiscal, nu din legile pentru pensiile speciale. Ca atare, emiterea metodologiei cadea in sarcina Finantelor.
Vasluianca Robu de la CNPP s-a grabit ea mot sa dea indicatii pentru casele teritoriale si nefinantistii de la institutiile militare s-au dus ca oile in rapa creata de blonda lui Baciu.
Nici nu s-au obosit sa dea un ordin administrativ, atacabil in contencios administrativ, aruncand pe site-uri, in batjocura, comunicate de aplicare a impozitului progresiv.
Normal era ca impotriva ministerului de finante sa se formuleze o actiune in contencios administrativ prin care sa fie obligat sa faca, adica sa emita un ordin privind metodologia prin care Casele de pensii sa fie indrumate cum sa aplice impozitul progresiv, asa cu s-a procedat si in perioada pana in anul 2004, cand, de asemenea ,s-a practicat impozitul progresiv.
Daca finantistii nostri nu au cap sa judece si asculta de sfaturile blondei lui Baciu, ar trebui ca Sentintele prin care s-a obtinut castig de cauza in tribunale sa fie semnalate doamnei ministru al Muncii, o vad o femeie cu mintea la ea, pentru a repara gafa doamnei Robu.
Problema este ca sunt cca 20 de sentinte date in favoarea reclamantilor, toti militari, dar sunt de 4-5 ori mai multe decizii prin care procesele au fost suspendate pana se judeca la CCR exceptiile de neconstitutionalitate sau instantele s-au desesizat in favoarea completelor de contencios administrativ, in cazul celor care au contestat articolul 101 din Codul Fiscal.
Casele Teritoriale nu vor primi prea curand hotarari judecatoresti prin care vor fi obligate sa recalculeze impozitul numai din venitul impozabil, pentru ca pensionarii special civili au mers pe solutia discriminarii si eliminarii in totalitate a impozitului progresiv.
Solutia este... cat mai multe procese in asigurari sociale in care sa se solicite restituirea impozitului calculat in plus peste dispozitiile art. 100 si 101 din Codul Fiscal.
Desi s-au formulat apeluri in cateva dosare de la Tribunalul Bucuresti, la CA Bucuresti nu este inca inregistrat vreun apel avand ca obiect pretentii impozit.
Asadar, nu trageti in pianistul Marcel!😆

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Alex zice bine de un model de Cerere, ca sa-l copieze toata lumea, cum a copiat Ciucale teza de Doctorat, insa noua fiindu-ne cu folos plin de cinste si onoare pentru recuperat drepturi furate, si nu plin de rusine ca el, ca prin furt sa se indoape ca un belfăroi! Au fost vremuri cand unul castiga un proces si beneficiau toti, dar s-au smecherit golanii, ca si in cazurile cand se castiga drepturi banesti si nu iti da suma toata o data, ci cu țârâita esalonat pe cinci ani, numai bine sa nu-i fie petentului! Multe au schimbat ei ca sa nu mai avem drepturi, vina venind de la micii jmecheri, micii jongleuri din toate institutiile, trepadusii de cabinete din ministere, si cum ar lipsi de aici clocarimea MFA, ei fiind sculele care au relatii de tip mafiot la politic si le vara miș-mașuri de paradeli pe sistemuri de oug sau chiar legi ca sa defavorizeze unele categorii si sa-i avantajeze pe cei din clasa gusteroilor cu șorici de porci pe obraji! Eu nu ma pretez la tematica si cauza, scriind din empatie si solidaritate camaradereasca, dar gasesc ca a fost o mare mojicie sa fie un furt organizat si constient, premeditat ca sa se intample aceasta actiune de japcă penala prin impozitare abuziva! Sindicatele moarte si cu pomenile la zi, pe canicula asta au inceput sa intre in putrefactie, asa ca vesnica lor pomenire! Dumnezeu sa-i odihneasca in pace! Amin.

Claudiu Marin spunea...

@Alex
Cu privire a Modelul de actiune pentru recuperarea impozitului calculat in plus de Casele Sectoriale, reiterez anuntul primit de la un cititor al blogului, cu rugamintea de nu fi sunat ci de a se solicita modelul in scris pe WathApp:

Actiunea cu privire la impozitul progresiv este foarte simpla, doar 3 pagini.(asa am facut-o eu)
Cine doreste sa ma contacteze pe whast App la tel.0722529943 si i-o voi trimite.

Claudiu Marin spunea...

Prima oferta de Model a domnului DP a fost in urma cu o luna, dar putini cititori au solicitat modelul pe WathApp:

https://www.huhurez.com/2024/06/motivare-sentintei-tribunalului-vrancea.html?showComment=1719134902068#c7207345886976989111

Claudiu Marin spunea...

Vedeti sa nu copiati si numele cu adresa ofertantului.
Asa m-am trezit eu citat in instanta cand am dat ciorna unui amic ca sa se inspire pentru redactarea unei actiuni.🤣

NINO-NINO spunea...

Am si eu o intrebare la dumneavoastra,care stiti cum se calculeaza impozitul pe pensie la cei iesiti dupa 2020? mie unul imi da cu virgula ceea ce imi arata pe talon la rubrica impozit.:) si poate ma lamureste cineva care af fi formula magica de calculare la casa de pensi MAI.:)Va multumesc!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Chiar acum, Joe Biden s-a retras din cursa la prezidentiale! Camala Harris o sa-i ia locul, sau jmecherasul tinerel, un senator care ii ravneste scaunelul de vreo cateva luni? Vom vedea curand... Saracul bogat, ca tare mai incurca borcanele in senilitatea lui!...

APV_rz spunea...

@ NINO-NINO (21 iulie 2024 la 20:36)
@ <...>care stiti cum se calculeaza impozitul pe pensie la cei iesiti dupa 2020?

S-ar putea ca exemplele următoare să vă ajute:

https://www.huhurez.com/2024/07/printr-o-singura-actiune-15-pensionari.html?showComment=1720595846345#c7063785059887377614

Indiferent de anul pensionării, impozitul se calculează la fel pentru pensionarii militari.
Cuantumul net al pensiilor militare se calculează diferit pentru pensionarii militari, în funcție de data la care s-au pensionat, înainte sau după data de 15.09.2017.

baronul spunea...

Înțeleg ca toate necazurile privind modul gresit de impozitare a pensiilor militare este determinat de absenta unui ordin al ministerului finanțelor pentru aplicarea unei formule corecta în conformitate cu legea dar și cu hotărârile tribunalului în acest sens. Cred ca ar fi indicata o petiție semnata de zecile de mii de pensionari militari și adresata ministrului de finanțe și poate chiar primului ministru.

Claudiu Marin spunea...

@baronul
Ministerul de finante s-a spalat pe maini, apreciind ca Legea 282/2023 este data pentru indeplinirea Jalonului 215 din PNRR si ca acesta este gestionat de Ministerul muncii.
Or, impozitarea pensiilor nu are nicio tangenta cu algoritmul de stabilire a pensiilor de serviciu, ca sa dea d-na Robu o indrumare de impozitare.Casele de pensii fac doar oficiile de a calcula impozitul cum stabileste Codul fiscal, de a-l retine si de a-l vira la Bugetul de stat.
Temeti-va de blondele harnice!

Claudiu Marin spunea...

@Bzr
Scrii unde te apuca!

Bzr spunea...
Daca in locul pensionarului militar era un pensionar magistrat imediat sarea ccr-ul si le apara interesele la toti!magistratii nostri militari ce pazesc?!?

22 iulie 2024 la 17:08
Trimiteți un comentariu.

Raspuns
Din aprilie pana in iulie au ajuns la CCR 109 dosare cu exceptii la art. 101 din Codul Fiscal, majoritatea formulate de magistrati.
Niciunul nu a primit termen de dezbatere.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Blogul e o oaza de liniste, reculegere si tihnă intr-o mare de crime, drogati, cafturi si stiri negative in toata mass media... Daca s-ar anunta public ca la pensionarii militari s-au facut supra impozitari mafiote de catre o cloacă de analfabeti financiari, stirea s-ar rataci printre garleje taiate, violuri, rapiri, betivi si drogati la volan... Daca tot am intrat in gunoaiele societatii, nici n-ati observat ca de pe trotuarele si centurile oraselor au disparut traseistele. De ce? Păi, din cauza ca s-au deschis mai multe baze militare NATO si fufele lucreaza cu clientii loco, direct pe dolari si euroi, salvandu-si sanatatea, caci pe centuri riscau, de la praful camioanelor de mari tonaje, sa capete silicoză de la praf, dar si alte boli profesionale de la gazele de esapamente!... Si, uite asa, Armata contribuie si ea cu ceva la bugetul national, prin fufele care-i storc pe militarii externi, pe cand si daca erau in teatrele externe, asa ca ciucanii de prin Nassiria la 100 km de front, militarii veneau cu cozile intre picioare, dar si cu banii tocati pe acolo pe fleacuri scumpe...

vasile spunea...

A intrat cineva in posesia apelului depus de casa de pensii a MAI la prima sentinta castigata la Tribunalul Bucuresti? Suntem foarte curiosi sa vedem ce mai au de contestat.

Claudiu Marin spunea...

@Vasile
Doar cei care au asemenea dosare au acces la Apelul declarat de CPS.Asemenea documente nu sut publicate pe portal.
Nu avem noi norocul sa avem asemenea cititori.
Apelul va fi argumentat asemanator cu raspunsurile date la sesizarile pensionarilor.
CPS este obligata sa formuleze apel, concomitent cu punerea in executare a sentintei tribunalului.
Apel va fi asemanator cu intampinarile formulate de CPS in prima instanta, intampinari din care Motivarea instantei citeaza, pentru a fi respinse sau admise.

Constantin spunea...

@Claudiu Marin Apelurile declarate de CPS(dar și de alte entități fizice sau juridice),în cazul de față pentru supraimpozitare,dar și pentru alte cauze,nu sunt publice?

Petrica spunea...

Este interesant, ca în spiritul camaraderiei noastre, să publicați un model de acțiune care să fie folosit în alte eventuale acțiuni. Am încercat o contestare la CSP a MAI iar Sebastian Gustai ce ocupă funcția de : „Î. Director” și am fost informat, în răspunsul primit : „...unitatea noastră a cerut punctul de vedere al instituției responsabile cu colectarea creanțelor fiscale pentru a clarifica modul de calcul al impozitului pe venitul din pensii, însă nu am primit încă răspunsul solicitat ” . Mă întreb de ce oare nu au cerut o traducere oficială și autorizată din română în română a art. 101 alin. 2 lit „a” și nu mai aveau nevoie de „punctul de vedere...” S-au umplut ministerele de analfabeți funcționali !!!

Viorel spunea...

Vasile. Asta este consecința (situația de a nu putea fi informat) că între procesul dintre CPS a MAI și Curtea de Conturi nu ați vrut nici unul să intrați în proces ca intervenient principal sau accesoriu pentru a vă susține cauza și a avea acces la dosarul electronic.

cristianp spunea...

Va salut!
Pentru cine are nevoie de model actiune in vederea restituirii "supraimpozitului" il pot oferi eu. Sa ma contacteze la adresa de email: pcleu2004@yahoo.com , este simplu, 3 pagini depuse personal in format fizic la tribunalul judetului respectiv.

Pop de Ploiesti spunea...

Tribunalul nu este CCR!... pe bune ? atunci ce plm e? trebuiesc ca 45 000 de pensionari sa dea in judecata...80000 de termene ...jdemi de dosare...vai mama ta Gorghiu si facultatea Biotera...Mars!

Constantin spunea...

@Claudiu Marin "În Apel va fi asemanator cu intampinarile formulate de CPS in prima instanta, intampinari din care Motivarea instantei citeaza, pentru a fi respinse sau admise". În această situație, dacă CPS-ul nu vine cu nimic nou în intampinarile formulate în apel,instanța,în mod normal,va trebui să respingă argumentele din întâmpinari ca fiind nefondate și să dea castig de cauză reclamantului,adică pensionarului militar.

daniel sandu spunea...

multumim ! DOaR CA depinde la ce complet te repartizeaza....Unii (gen completul 25)se declara (aiurea) necompetenti material, alții suspenda cauza pentru a astepta decizia ICCJ pe acest subiect iar unii (BRAVO LOR!) dau ADMITERE vezi recent dosarele TB 10513/3/2024, 11257/3/2024, 12464/3/2024 de acu cateva zile

Petrica spunea...

Mulțumesc, vă contactez la adresa indicată

vasile spunea...

Sesizez o alta nedreptate in sistem! Conform HG 1061/2002, exista NORMA Nr. 6
pentru echiparea poliţiştilor după încetarea raporturilor de serviciu, care prevedea:1. Prezenta normă se aplică pentru echiparea poliţiştilor din corpul ofiţerilor şi agenţilor de poliţie, după încetarea raporturilor de serviciu, cu drept de a purta uniformă - cu asigurarea gratuită a articolelor de echipament. Articolele de echipament prevăzute în prezenta normă se asigură după 8 ani de la încetarea raporturilor de serviciu, iar la pct5. Accesoriile de îmbrăcăminte şi însemnele de grad profesional necesare pentru înlocuirea celor uzate, precum şi alte articole de echipament se pot asigura la cerere, contra cost, la preţul de achiziţie.
Prin HG 985/2021 au fost eliminate aceste drepturi politistilor rezervisti, Anexa 2, norma 1, pct.3,precizand acum:,,Polițiștii rezerviști cărora li s-a acordat dreptul de a purta uniforma de poliție după încetarea raporturilor de serviciu pot solicita și primi de la unitățile de poliție din care au făcut parte sau de la cele care au responsabilitatea pe raza unde și-au stabilit domiciliul sau reședința articolele de echipament și accesoriile necesare pentru completarea uniformei pe care o dețin. Distribuția echipamentului solicitat de către aceste persoane se face contracost, la prețul de achiziție al articolelor de echipament.
Observatie: Nota de fundamentare a HG 985/2021 nu prevede aceasta modificare produsa la HG 1061/2002. Cred ca este o eroare materiala la elaborarea HG 985, prin omitereafrazei,,Articolele de echipament prevăzute în prezenta normă se asigură gratuit după 8 ani de la încetarea raporturilor de serviciu,,
Precizez ca prin HG 1850/2005 rezervistii jandarmi au dreptul gratuit dupa 8 ani, iar rezervistii militari au aceleasi drepturi prin Norma nr.4.

Rezervistul spunea...

Restituire...ca restituire a impozitului la rezerviștii MAI ( pompieri,jandarmi)dar am cunoștință că de ceva zile poștașii se înghesuie să-i găsească acasă și să le înmâneze plicurile alea mari cu noile decizii de pensie privind " încasarea de sume nemeritate" conform Curții de conturi Din discuții purtate cu câțiva ieșiți prin 2015-2017...total nemulțumiți oamenii..reiese diminuarea pensiei cu sume 300-400 lei pe medie la brut la subof....ca să nu mai vorbim de of...plus recuperarea de la fiecare pe medie alți 300 lei in rate bineînțeles adică alți 20-30 lei/ lună...E jale spun ei Făcând un calcul simplu ce au dat prin ian... ăia 13,8% index...sa cam dus pe apa sâmbetei Sper ca acum după ce mii de rezerviști au fost arși la buzunar nu din vina lor să ne înțelegem... să iasă din letargie și să organizeze un miting mai serios decât cel din vară unde ia toropit căldura ... și să le dăm peste bot acestor nemernici Deja observ o nouă manevră a guv ăsta criminal.... Boloș a fost întrebat de ce nu sunt gata măsurile pt reducere a deficitului a răspuns că...."va fi gata în oct - nov"adică... după ce vor încasa voturile. de la proști..va veni și urgia..taxe mari și poate reducere a salariilor la bugetari...cum a procedat tandemul ( Boc - Basescu) în 2011 ...că așa vrea PNRR ul...

Rezervistul spunea...

Vasile.... Văd că ești îngrijorat de uniforma de rezervist... că nu ți-o mai asigură și după pensionare Las-o naibii... după ce ai purtat o atâta timp nu te-ai săturat de ea? Dorești să o porți prin sufragerie.?..sau când te duci la pâine? Să te vadă lumea și să te scuipe...ca n zilele Revoluției? Stai liniștit că dacă te cheamă înapoi la mobilizare... că așa vrea tata Putin... îți va da statul una gratis...din nou... Și de vară și de iarnă...din magazia stoc...

vasile spunea...

Nu imi trebuie nimic decat sanatate. Este vorba de un principiu si de un alt drept care este luat prin omitere. Daca nu sesizam, si pe acest blog putem face asta pentru toti camarazii,vor urma sa le ia si rezervistilor militari aceste drepturi. Si pentru ca s-a putut lua echipamentul o sa ia si alte drepturi: medicamente, analize medicale, tichete de calatorie si ce or mai vrea.

Ciuclabaridas spunea...

Să-l îmbrace cineva pe Vasile că e sărac prin toate părțile.

John1 spunea...

Rezervistule, felicitari, esti bestial!!!!!!!!
Ai mare dreptate cu uniforma militara.
Dragi claudioti, cum ne zic unii, faceti actiuni pentru impozit. Actiunea nu presupune taxe. Costă doar xeroxarea a 3 pagini de 4 ori.
Cât sunt aștia de cretini vor da la 100-200 de insi, care au actiuni si nu vor generaliza returnarea diferentei de impozit. Cu cât suntem mai multi cu atat vom avea sorți de izbândă.
Preotul este DRAC, nu sfânt. Ne foloseste pe noi să se razbune, impreuna cu ostasul, fâs, din Nasirya (parca ar fi Eroina de la Jii) pe PSD.
BAFTĂ tuturor si cât mai multi cititori ai acestui blog fara egal!!!!!!!

John1 spunea...

I-am trimis si lui Baciu o scrisoare de multumire pentru calitatile deosebite ale doamnei Robu. L-am felicitat ca a semnat ca primarul. Sa vad ce imi raspunde acest zambitor fara zambet. Vai de tara asta!!!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Numai gunoaiele lor kaki nu le-as mai purta eu acum, nici de pomana daca mi le-ar da! Nici calitatea de militar rezervist sau in retragere nu ma mai onoreaza, ci din contra ca imi repugnă cu greturi, la cat m-au injosit si umilit sclavii si lacheii clocari si mafioți ai acestui minister al celor mai cumplite nedreptati! La naiba cu ei si ciucanii lor perfizi!

Arfy spunea...

Rezervistul* Vasile are dreptate! Este un principiu al dreptului câștigat!
De aia s-au pierdut multe drepturi militare că au fost mulți prea bine "îmbrăcați"!

Arfy spunea...

Cfi* nu este vorba de îmbrăcat sau pomană, ci despre un drept prevăzut în lege!
Ca exemplu: cele șase călătorii anuale la 50% din preț/călătorie, nu le-am folosit niciodată în ce șapte ani de pensie!
N.b. nu ar fi mai bine dacă acest drept ar fi transformat în bani?(la cuantum actualizat în trei călătorii vama veche-episcopia Bihorului). Așa se poate proceda și cu norma de haine specificată în lege de Vasile!

Rezervistul spunea...

Arfy... Este un pct de vedere al dumitale și ți-l respect... Oricum ar fi este bine că d nul Vasile se preocupă acum de sănătate că-i mai bună decât toate..

John1 spunea...

Ok, Claudiu Marin. Am inteles. Fara frustrari. Tu esti tăticul nostru, al claudiotilor. Multumesc pentru toleranta si diplomatie. Este un blog decent. Impreuna vom reusi.

avianyc spunea...

Din prostie în prostie .
Plina lumea de idiotenii sadea.
După trecerea in rezerva politistii devin cadre militare in rezerva cu grad militar echivalent gradului profesional avut la trecerea in rezerva.
Nearmonizarea legii o meteahna veche a legislativului în România.
Conform legii chiar pe decizia de deschidere a dreptului de pensie ar trebui trecut gradul militar echivalent.
În felul acesta , cf legii ( statutul politistului și al cadrelor militare) odata cu decizia de pensie devii cadru militar în rezervă în evidență CMJ/ CMZ adică pensionar militar cu drepturi de pensie militară.
Ca la mobilizare poți fi repartizat și pentru nevoile Ministerului de Interne este o alta fateta a lucrurilor.
La mobilizare în calitate de rezervist dacă te mai cheamă Map sau MI și nu cineva în deal vei îmbracă haina militară a formațiunii unde ai fost repartizat prin Carnetele de mobilizare a unităților militare la timp de pace și razboi.
Ca atare cf legii nu exista politisti rezervisti , exista doar cadre militare in rezerva.
Cam asta-i realitatea conform legii.
Sigur ca unii nu vor accepta spusele , ii rog însă să citească cu atenție legislația în vigoare și în mod special Statutul politistului.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Blogul acesta? Spaima clocariei si denuntatorul tuturor mizeriilor si nedreptatilor la pensiile ,,militare'' de toata rusinea, distruse de catre o bandă de nelegiuiti mafioti si ingalonati rusinos si pe nedrept pe baza doctoratelor copy paste! Intr-o zi vor plati pentru toate jigodeniile, macar in fata Lui Dumnezeu!

Leon spunea...

@Claudiu, atat Presedintele CNPP cat si Premierul Ciolacu dau de inteles ca dupa cresterea spectaculoasa a pensiilor civile in urma Recalcularii din Septembrie, ar sustine ridicarea pragului de impozitare a pensiilor de la 2.000 la 3.000 lei!
Facand o paralela cu Pl x nr.262/2024, privind Actualizarea SG ptr.pensionarii militari, prin acest proiect sau prin OuG, si aceasta propunere de neimpozitare la pensiile sub 3.000 lei, se va face ori prin OuG sau mai degraba prin adoptarea in CD a proiectului Pl x nr.22/2023 ??
Sa urmarim totusi si acest proiect:
https://www.cdep.ro/proiecte/2023/000/20/2/se984.pdf

Viorel spunea...

avianyc. Aveți perfecta dreptate. Problema aceasta s-a mai discutat pe blog și în trecut. Întrebarea care se pune este că, ce face domnul Comisar Șef / Col. numit pe funcția de Cdt. B.I., Dn. Art., dar un Subcomisar / Mr. numit pe funcția de Cdt. Cp.I., Bt.Art.AA, etc. pentru că nu ai cum să le dai la toți funcții de birou pe lângă unde nici acolo nu știu cu ce se mănâncă atribuțiunile ?

avianyc spunea...

Din capitolul " Nu te pune cu idioții"

Raportul UE pe justiție ne spune ca în Ro justiția e pe calea cea bună!!(((( iar ministresa "s-a udat " de fericire ((((??!!!

Ti-ai drk de jnapani hoți și mincinoși .

https://www.facebook.com/share/KY4DAtnz8wSFBjPE/

Viorel spunea...

rezervistul. Nu te hazarda prea tare. Cei care trebuie să restituie sume din pensie încasate necuvenit ar trebui în primul rând să-i strângă de gât pe cei din cadrul DFJ (dacă se numește tot ca la MAp.N) care nu au știut să apere interesele CPS a MAI numărând zilele de depunere a documentelor în instanță din doi în doi. Ne-au trădat și cei din SRI prin acceptarea tacită a indicațiilor comisiei de verificare a Curții de Conturi. Dacă, conducerile celor 3 CPS + DGFC și DGJ erau deștepți și făceau front comun, poate reușeau anularea principiului de la pct. 1 (iii) „actualizarea pensiilor, în condițiile menționate mai sus, se realizează în procentul de 85% din baza de calcul, conform art. 30 din Legea nr. 223/2015” (băbește pe românește = merit 100 lei dar îmi dai doar 85 lei și nu cum au interpretat ei).

Claudiu Marin spunea...

@Leon
Compensarea pentru lipsa actualizarii soldei de grad la pensionarii militari, cum se gandea Ciolacu in timp ce-l plimba pe Ciutacu cu masina, trebuie sa fie ceva care se aplica numai pensionarilor militari.
Asa cum ziceam anterior.... o indexare suplimentara, peste cea prevazuta de art. 59.
Cresterea pragului de neimpozitare ar profita si salariatilor.

Dodo spunea...

@ Leon. E buna și ridicarea pragului de impozitare de la 2000 la 3000 lei,castigam si din treaba asta ceva,dar mai buna e acordarea indexarii suplimentare,(solda de grad)sau cum o sa se numească. Dacă se va tine de promisiune,Ciolacu,dacă a promis. Personal cred ca va uita de noi,intenționat,mai ales ca se anunță măriri de taxe,etc. Clar nu mai sunt bani. Și cum noi suntem intotdeauna cei mai sacrificati,o sa ne-o tragă din nou. Sper sa nu am dreptate.

Leon spunea...

@Claudiu, ma refeream la faptul ca, daca cele 2 proiecte sunt in dezbatere la Comisiile din CD, Guvernul NU poate interveni cu OuG peste ele !!
PS.Salariatii au alt regim de impozitare.

Rezervistul spunea...

Leon....Nu mai știe Ciolacu ăsta ce să mai dea la pomeni electorale... vezi și promisiunea cu mărirea pragului de impozitare a pensiilor de la 2000 la 3000...ca să vadă porcii în căruță...? Nu vedeți că sunt disperați că au scădere în sondaje pe toată linia...? După manevra cu diminuarea pensiei la câteva zeci de mii de rezervisti MAi sa lins pe bot de voturile acestora...ca să nu mai vb de cele ale rez MApN că și aceștia sunt nemulțumiți în aceeași măsură Nu ați fost atenți la ce a spus Mugurel despre aruncarea în piață a banilor de la 1 septembrie?Am urmărit cu atenție pe net o ședință la BNR" Credeți zice el...că pensionarul după ce încasează pensia se va duce iute la bancă să i depună să facă depozit la bancă..?În nici un caz...Banii ii va folosi să-și cumpere alimente....medicamente..Unii nu se vor uita la bani...Dar și comerciantul va umfla iar prețul.... și tot așa va intra într-un cerc vicios...unde cetățeanul are de pierdut... datorită leului care se va deprecia...in raport cu moneda europeană... făcând referire la pragul psihologic de 5 lei care va ridica spirala inflaționistă... Încheie adresandu se audienței..." Să nu ziceți că nu v-am avertizat..." arătând dojenitor cu degetul spre guvern...

Leon spunea...

@Rezervistule, asa a fost tot timpul, "comersantii" umfla preturile si inaintea majorarii veniturilor si dupa!
Iar Impozitarea pensiilor a fost facuta pe timpul mandatului de Premier al lui Mugurel prin semnatura lui Remes si CIUMA(RA):
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text%3Fidt%3D23483&ved=2ahUKEwio2JiHx8GHAxX60QIHHYwmF0IQFnoECBkQAQ&usg=AOvVaw2_l2I19IwiRblVgvKlJVK_