Powered by Blogger.

Wednesday, July 03, 2024

Situatia din iunie 2024 a pensionarilor contributivi si necontributivi din randul beneficiarilor de pensii de serviciu platite de CNPP

153 comments

 Situatia nu include beneficiarii de pensii militare de stat, pentru ca acestia au in totalitate pensii necontributive, din lipsa de vointa a institutiilor militare care gestioneaza aceste pensii, dar si din ignoranta multor pensionari militari, care nu inteleg sa se bata pentru ca si pensiile lor sa fie calculate in punctaj contributiv, dupa ce implinesc limita de varsta din legea nr. 223/2015, pentru ca si ei au platit contributii pentru pensie la bugetul de stat.

De ce este necesar sa ne calculam si componenta contributiva a pensiei militare?

In primul rand pentru a se pune stop propagandei ca pensiile militare sunt pensii necontributive, in sensul ca militarii nu ar fi platit niciodata contributii pentru pensii.

In al doilea rand, pentru ca partea contributiva din pensie nu este supraimpozitata cu 15% si 20%. Sunt proiecte de acte normative care reglementeaza introducerea de CASS pe partea necontributiva a pensiilor de seerviciu.

Observam ca din totalul de 5 656  magistrati pensionari, 2601 au si implinit varsta standard de pensionare prevazuta de Legea 263/2010,  astfel ca pensia acestora este calculata din oficiu si in varianta contributiva, restul de  3 055, fiind sub varsta standard de pensionare, au pensia calculata numai in varianta necontributiva.

La personalul aeronautic civil, toti cei 1377 pensionari de serviciu au implinit varsta standard de pensionare si toti au pensiile de serviciu calculate atat contributiv cat si necontributiv. 

La Curtea de Conturi observam ca numai un singur pensionar are pensia calculata exclusiv necontributiv.

Cititi pe blog sa vedeti cati militari stramba din nas cand aud de calculul dual al pensiei lor militare, dupa ce ajung la varsta standard de pensionare. Prefera sa plateasca impozit mai mare decat sa li se calculeze pensia si contributiv. Este si un soi de rautate pentru ca acest calcul dual i-ar avantaja in special pe pensionarii mai vechi, care au stagii anuale mai multe.

Nu mai vorbesc de asociatiile de pensionari care nu sunt capabile sa elaboreze un studiu de impact, pentru a propune aplicarea la calculul pensiilor militare a  aceleasi reguli a calculului contributiv ca si la celelalte pensii de serviciu.

Pensiile militare calculate contributiv, cu un cuantum mai mare decat actualul cuantum necontributiv, nu pot fi plafonate nici la 85%, potrivit articolului 30 din L 223/2015 si nici la plafonul venitului net, potrivit art. 60 introdus in legea pensiilor militare prin OUG 59/2017, art. 84 din OUG nr. 114/2018 si Legea nr. 282/2023.

Intelegeti de ce ciucanii nu doresc si calculul contributiv?


153 comments:

Constantin said...

@Claudiu Marin Când spuneați în articol că pensiile militare de stat sunt în totalitate necontributive,vă referenți la faptul că ele nu sunt calculate pe bază de punctaj,dar totuși aș îndrăzni să spun ca au și ele un mic procent de contributivitate de 3,6 și 9%,respectiv contributia la pensia suplimentară,în funcție de vechimea fiecărui pensionar.La ora actuală există vreo bază legala prin care pensiile militare de stat pot fi calculate prin cele două componente,respectiv componenta contributivă, adica pe bază de punctaj și componenta necontributiva,care se bazează pe un anumit procentaj din baza de calcul? Dacă s-ar calcula si componenta contributivă, pentru cei ieșiți la pensie în anii 90,2000,2010,avand în vedere soldele de grad si functie foarte mici,ar rezulta un cuantum al pensiei foarte mic. Dar dacă s-ar actualiza soldele de grad și funcție la valoarea celor din zilele noastre,atunci ar fi în regulă și de dorit ca pensia militară să fie calculată și cu parte contributivă și necontributiva. Cred ca și de aici vine suspiciunea multora privind acest mod dual de calcul al pensiei militare.

Claudiu Marin said...

@Constantin
Iesiti din minciuna sustinuta de structurile asociative, dar si de institutiile militare neinteresate de reforma pensiilor militare, care sustin ca pensiile militare ar fi contributive dupa modul de calcul.
Pensiile militare nu au nici 0,000001% calcul contributiv. Sunt in intregime calculate necontributiv, procentual dintr-o baza de calcul stabilita numai din soldele brute din cateva luni
Special am publicat tabelul de mai sus, pentru a vedea ca si 3000 de pensionari magistrati, din totalul de peste 5000, sunt de asemenea cu pensii de serviciu calculate integral necontributiv, pentru ca nu au ajuns inca la varsta la care legea lor permite calculul dual.
Asa cum s-a sustinut frecvent pe acest blog, pentru ca si pensiile militare sa fie calculate si contributiv, de la implinirea varstei standard de pensionare, este nevoie de introducerea in L 223/2015 a unui singur articol care sa sune la fel ca articolele din celelalte legi speciale de pensii. Dar cine sa-l introduca daca, in afara de mine, nimeni nu tipa?

Cornelius Flavius Ifrim said...

Pai, cine sa tipe, Dle Claudiu Marin? Cine a mai vazut si auzit morții țipând? Morții nici petiții si plângeri nu pot sa scrie, desi umblă ca cei vii printre vii, ca niste stafii...

Constantin said...

@Claudiu Marin. Perfect de acord cu dv. Cine n-ar dori ca în urma celor două modalități de calcul a pensiei militare să obțină un cuantum mai bun decât cel prezent. Totuși ce parere aveți de faptul că cei ieșiți la pensie în anii 90,2000 și chiar 2010,nu mai vorbesc de cei ieșiți la pensie înainte de revoluție(care-or mai trăi),având în vedere soldele de grad și funcție mici la vremea respectivă, dacă li s-ar calcula pensia și contributiv,ar rezulta un cuantum foarte mic al pensiei și de aici spuneam că rezultă si suspiciunea pentru acest mod dual de calcul al pensiei.Cred că e necesară mai întâi actualizarea soldelor de grad și funcție și apoi trecerea la acest mod de calcul al pensiei militare,pentru a avea beneficii și pentru cei ieșiți la pensie inainte de 2010 spre exemplu.

Claudiu Marin said...

@Ifrim
O petitie, fie ea si bine intocmita, are un circuit inchis.
Un articol scris aici este citit de mii si zeci de mii de pensionari militari.Impactul este mult mai mare.
Crezi ca le face bine luca-jienilor torpilori de pensii militare, hotararile judecatoresti care le zic de la obraz ca au introdus gresit stagiile ulterioare pensionarii in deciziile de pensii militare sau ca au calculat gresit supraimpozitarea?

Claudiu Marin said...

@Constantin
Punctajul contributiv se stabileste facand raportul intre solda lunara bruta si salariul mediu pe economie.
In perioada de care te temi, punctajul era mai mare pentru ca salariul mediu la care se raporta solda era mai mic.
Cu timpul, salariul mediu a crescut, dar soldele nu au mai crescut proportional cu el.

VALNIC74 said...

Aceste informații sunt foarte solide! Oare decidenții politici și lumea mare din conducerea țării nu văd aceste informații să știe și ei cu ce se confruntă pensiile militare?

Claudiu Marin said...

Valnic
Decidentii politici nu actioneaza daca nu sunt impinsi de cei militari.

Outlander said...

@Claudiu Marin
Prin acest topic atât de important ca semnificație, abordare și țintit pentru o mare masă de pensionari militari, fără doar și poate, veți trezi din amorțire ”conservele” de pe fundul mării, care își vor revărsa ”mâniile proletare” cu privire la acest demers ATÂT DE NECESAR!
Dacă tot am fost introduși în L282/2023, de ce să nu fie calculate, inclusiv pensiile militare în sistem dual, contributiv/necontributiv?

Pentru dumneavoastră, cei care aveți rețineri (nejustificate) nu va fi o surpriză, va fi o expunere de motive de proastă surpriză pentru cei care vor avea prilejul să constate ce mod de calcul ”optimizat” au ales CPS (parcă au constituit un cartel de grup infracțional organizat) pentru a-și betona drumul și cariera pentru a ieși la pensie, prin tot felul de calcule alambicate cu pensii cu cuantumuri de 2-3 ori mai mari decât ale celor născuți mai devreme!

Printre beneficiarii de astfel de ”optimizări” se vor găsi, periodic, funcție de anul ”ieșirii în decor” și unii dintre dumneavoastră, care veți aplauda (pentru o vreme) că vă bucurați de aceste ”beneficii și măsluiri”!
Problema este că nu sesizați că, de fapt, ați fost strecurați în acest alambic de cei care ne fac zilele grele și ne fură, prin rotație, drepturile.

Principiile acelea la care se face referire în preambulul L223/2015 (o hoție cu dedicație), sunt așa, o butaforie, pentru adormirea vigilenței pensionarilor de rând cărora se adresează această lege care are mai multe feluri de calcul funcție de cât de apropiat ai fost sau nu de acest ”ostaș” cu o carte neterminată, plagiator, hoț de diplomă universitară (NU ESTE SINGURUL,...sunt pline instituțiile de forță) cu acte în regulă cu lucrare trecută la S.S., și cu un C/V nassirryan măsluit de serviciile ”partenerului strategic” (care ne va vinde pe nimic atunci când îi va conveni, istoria ne învață multe!)

Mitologia din jurul lui ciuca
H.D. Hartmann: „Mitologia din jurul lui Ciucă a început să fie construită la NASSIRIYA”
https://www.gandul.ro/emisiuni/marius-tuca-show/hd-hartmann-mitologia-din-jurul-lui-ciuca-a-inceput-sa-fie-construita-la-nassirya-20241838
https://www.youtube.com/watch?v=T6lwJWRKeMw&ab_channel=G%C3%A2ndul

Hai, nu ați ieșit ”conservele”, cei care vă revendicați drept ”Aventurile unui r...t pe fundul mării”?

Leon said...

@Claudiu, facem un calcul aproximativ:
Sunt in activitate, am 30 de ani vechime in serviciu, si ies la pensie in acest an . Am o solda de 10.000 lei/7567 lei,s.m.b.e obtin 1,32 puncte la care mai adun 0,5 puncte ptr.CS si obtin 1,8 puncte anual; in 30 de ani strang 54 puncte la care mai adun 2,5 puncte de stabilitate si obtin Nr.Total de puncte = 56,5 x 81 lei = 4580 lei + 20% OMM = 5500 lei BRUT. (cf.L.360/2023). Conform L.223/2015, as obtine 10.000 x 58,5% = 5850 lei Pensie NETA !
Pentru care varianta sa optez, d-le Claudiu ??

Constantin said...

@Leon Ați omis ca la partea contributivă să adăugați și partea necontributiva. Vă rog să continuați calculul și cu partea necontributiva pentru a vedea care este pensia militară cuvenită pentru cei 30 de ani vechime.

John1 said...

Există pensionari militari care au venit în școala mulitară cu 8 ani vechime în câmpul muncii, cu stagiul militar satisfăcut. Plus școala militară, care reprezintă contribuție la stat. Mai mult, din 2001 suntem contributivi legal. Mai mult, toți militarii am plătit 25% contributie la buget. Magistrații sunt la fel ca noi, însă ei beneficiază de drepturi, iar noi nu. Când ni s-a luat 25% din solde,lor nu li s-a luat, fiindcă, vezi doamne, ei sunt plătiți după o lege constituțională. Acum, s-au legat de procesele noastre în justiție să li se dea al doilea miliard de lei. Apropos, am avut un prieten comisar șef, care s-a dus la ceruri la 57 de ani, foarte deștept. L-am întrebat, de ce nu v-ați făcut magistrat după școala militară? Mi-a răspuns: păi eu aveam solda
dublă față de un judecător. De ce aș fi făcut-o!!! Acum, magistrații negociază soarta noastră cu politicul infracțional.

Le-am trimis, lui Livadariu și lui Cristea două mesaje în care propun să îmi restituie cei 200 de lei reținuți ilegal.
Dacă nu, îi voi acționa penal pentru neglijență în serviciu, abuz în serviciu, inșălătorie și inducere în eroare a pensionarilor militari.

Claudiu Marin said...

@Leon
Nu e cazul sa optezi, cuantumul mai avantajos se impune de la sine. Sper ca intelegi acest lucru si din tabelul cu situatia pensiilor speciale din luna iunie.
Calculul contributiv nu-i avantajeaza pe noii pensionari si de aceea nici nu este luat in seama de decidentii militari care si ei asteapta sa iasa in pensie.

Calculul contributiv ii avantajeaza pe vechii pensionari cu stagii in serviciu mai mari de 30 si care acum au pensii militare mizerabile prin calculul procentual dintr-o baza de calcul.

Leon said...

"Calculul contributiv nu-i avantajeaza pe noii pensionari si de aceea nici nu este luat in seama de decidentii militari care si ei asteapta sa iasa in pensie."
Pai asta-i Adevarul, si legile tot timpul au fost facute de cei in Activitate, in Avantajul lor !!

Claudiu Marin said...

John
Incetati cu amenintarile cu actiuni penale pentru aplicarea gresita a legii.
Faceti actiune civila pentru restitiuire de drepturi ilegal retinute.
Stagiile civile din perioada anterioara incadrarii in armata, care deja au fost reconoscute stagii de pensii militara in deciziile anterioare anului 2011, nu mai pot fi extrase, nefiind stagii ulterioare iesirii la pensie.

Leon said...

@Constantin, la vechimea in serviciu intra si cei 3-4 ani de scoala militara, si in cest caz avem un Punctaj total mai mic, dar am ales o varianta mai avantajoasa !
Pentru cei 4 ani de scoala se mai aduna 1 punct (0,25x4) deci inca 81 lei in plus la pensia Bruta !!

Cezar said...

Plx-199...ESTE SOLUTIA PENTRU MILITARI!
ARE TOATE AVIZELE..DOAR APROBAREA IN PLEN SI PROMULGAREA!
Contributivitatea NU-I FEZABILA PENTRU NOII PENSIONARI..PENTRU CE.I RESTRUCTURATI CU OG.7..ETC
RATIONATI...CÎT POATE SA ACTIVEZE UN INDIVID CA..MILITAR MILITAR?

John1 said...

Cei ca Bachide sunt un sfert în direcțiile principale din MApN, cu facultatea Biotera. Acum, ,,un ostaș in slujba țării", l-aș întreba dacă poate să doarmă liniștit cu găndul la pensiile doamnei Predatu Dan, Pîlșoiu Ionel, Geantă și chiar col. Ion Marian sau Mircea Koch, care i-au fost comandanți de unitate și de baterie, cănd a venit ca fiind fiul șoferului gl. Roșu. A fost tras de păr și a uitat, oportunistul și individualistul.

Outlander said...

Nu mai era de mult o surpriză că unii sunt, de mult, în solda ciolacului/lov!/psd-ului care duce...greului!
Pe zi ce trece, funcție de tensiunile și cretinismele transmise din ”teritoriu”, vă dați arama pe față!
Nu am avut vreodată vreo neînțelegere cu privire la oameni!
Oamenii nu sunt doar de două feluri...doar oameni buni sau doar oameni răi..., depinde de situație!
Eu mai pot adăuga și ...șoferi!
Păi, se fac niște calcule simple, ...atît ai,...atât primești!
Atât ai livrat!
CAPISCI?
Faceți dovada că ați furnizat sistemului militar, predictibilitate, eficiență, atragerea de noi cadre cu pregătire care să opereze nu numai sistemele de arme ci, mai ales grupurile de oameni care să demonstreze că TREBUIE SĂ IA LOCUL ACESTOR plagiatori care nu au adus nimic bun, pozitiv, că v-ați făcut frate cu dracul și ați pregătit subordonații pentru situații limită/complicate, și în aparență fără ieșire, chiar dacă vor curge transpirațiile și chemările la procurori (știu eu ce spun), ...!
Îmi vine să îmi dau palme cum au reușit agaricii ăștia să ne învrăjbească și să ne împartă în atâtea cete...dicordante!
V-ați compromis, iremediabil..., cei care susțineți

Constantin said...

@Claudiu Marin În situația în care pensiile militare vor fi calculate contributiv plus necontributiv,pensia rezultată va fi mai mare decât pensia calculată în mod exemplificativ necontributiv de domnul Leon.La calculul contributiv al pensiei militare făcut de domnul Leon,unde i-a rezultat o pensie 5500 de lei,trebuia să mai adauge și partea necontributiva. Prin adăugarea cuantumului necontributiv,pensia finală va fi mult mai mare decât cuantumul final necontributiv în valoare de 5850 de lei calculat de dânsul.

Leon said...

@Cezare, Pl x 199 o avea toate Avizele, dar fara Raportul comun al C munca si C de Aparare, NU se poate discuta in Plenul CD..!!

John1 said...

Tot ce apare pe acest blog, și altele, cu cuvăntul cheie ,,militar" este selectat de DCiSM și SRI ca ordine de zi și prezentat domnului Tâlvăr. De regulă, toate aceste mesaje sau plângeri sunt citite și deviate de slugile militare care iau bani gratuit, spre instituții subordonate, să nu cumva să îl deranjeze pe domnul ministru. Obediență EXAGERATĂ!!!!!!!!!!!

Constantin said...

@Leon Partea necontributiva nu înseamnă și gradatiile,nu înseamnă și sporuri și indemnizații,nu înseamnă și spor OMM? Partea necontributiva e constituită doar din școala militară?

Claudiu Marin said...

@Constantin
Leon a prezentat ambele cuantumuri.
Acestea nu se aduna.
In plata ramane cel mai avanjajos.

Leo said...

@John1
Îl doare la bască pe HABARNISTUL de la MFA și sinecurist psd-ist cu doctoratul făcut de bibliotecare în timpul programului lor de muncă.
ATENȚIE LA VOT !
O SINGURĂ ZI la 4 ani , CETĂȚENUL ARE PUTEREA ÎN MÂNA LUI.

Claudiu Marin said...

Iar s-a uitat ca Raportul preliminar la Plx 199/2020 a fost timis la reavizare la guvernul Cîtu, dupa ce romanii, inclusiv militarii, au votat dezastruos cu PNL si USR in anul 2020?

Apostol Mircea said...

Nu sunt șanse intr-un viitor apropiat pentru ca pensiile militare, in plata, sa fie calculate ,pe baza formulei contributive statuata prin Legea nr.263/2010 ,si ulterior din data de 01.09.2024 prin Legea nr.230/2024 care are în formula de calcul și punctele de stabilitate.Domnul Claudiu Marian a evidențiat clar opoziția celor care au trecut în rezerva ulterior anului 2017, dar și a grupurilor asociative care se considera reprezentanți ai intereselor legitime ale pensionarilor militari.Consider ca, în situația actuala ,numai o decizie favorabila a decidentilor politici pot înlătură o discriminare.De la d-nul Nicolae Ciuca și conducerea MAp.N. nu sunt sperante.

Leon said...

@Leo, inclin sa cred in spusele lui @John, deoarece dupa "felicitarile" adresate d-lui Tilvar de catre unii comentatori pe acest blog, cred ca m-a blocat si nu-mi mai raspunde la mesaje...!

Claudiu Marin said...

Constat, dupa unele comentarii, ca tot nu se intelege ce inseamna calculul pensiei militare si in cuantumul contributiv.
Din oficiu, pana la implinirea varstei standard de pensionare, militarul are pensia calculata exclusiv necontributiv, potrivit dispozitiilor prezente ale legii.
Numai de la implinirea varstei standard prevazuta de L 223/2015, pensia ar urma, daca se introduce o prevedere in lege, sa fie calculata si in punctaj contributiv, fara a se exclude calculul necontributiv platit pana atunci.
Cei care au actualele pensii ciucane, mari, nu vor fi afectati cu nimic.Raman cu ele in plata.
Ar fi castigati doar amaratii de pensionari mai in varsta, cu peste 30 de ani vechime efectiva, care in prezent sunt discriminati cu pensii militare mai mici de 5000 lei.

Daca in tabelul de mai sus am introduce si militarii am avea
Total numar pensii militare -180 000 din care cca 40 000 calculate si contributiv, adica pentru cei care au depasit varsta standard de pensionare prevazuta in Anexele 1 si 2 ale L 223/2015.

Leon said...

@Claudiu, acordarea punctelor de stabilitate cf.L.360/2023, NU este perioada contributiva,si plata acestora se face cu fonduri de la Bugetul de Stat, nu de la BASS !
Nu m-ar mira daca numai pentru plata suplimentara a acestor puncte, pentru o luna, ar echivala cu fondul de pensii alocat celor 3 Case Sectoriale de aprox.1,2 mld.lei lunar !
Si noi de ce am fi mai speciali decat specialii civili ??

costel said...

Domnule Claudiu Marin, spuneți că acest calcul contributiv ar putea fi calculat contributiv numai dacă în cuprinsul Legii 223/2015 s-ar adăuga această prevedere care în prezent nu există. Eu sunt pensionat din 2007 cu gradul de lt.col. și în anul 2014 mi s-a calculat pensia în sistem contributiv conform Legii 263/2010 stabilindu-mi-se un număr total de puncte de 83,80780 din care 1, 28155 corespunzător stagiului adăugat cu un punctaj anual de 4,19039. Cu acest punctaj am rămas până în anul 2017 când s-a transformat din pensie civilă în pensie militară. Am acest punctaj, ce fac cu el, unde să mă adresez ca să trec pe contributivitate? Cu respect, Constantin Pricope

Claudiu Marin said...

@Leon
Pentru ca militarii nu au platit contributii la BASS, nu vor primi nici pensii de la BASS. Chiar si partea contributiva, daca va fi calculata, va fi platita tot de la Bugetul de stat.
Spuneam ca acest calcul contributiv conteaza numai pentru pensionarii mai vechi si pentru reducerea bazei de calcul a supraimpozitarii, nu pentru reducerea cheltuielilor de la bugetul de stat.

@Costel
Nu trebuie sa faceti, nimic! Daca se va reglementa si calculul contributiv al pensiilor militare, el se va aplica din oficiu.
Pentru calculul contributiv, suma punctajelor anuale va ramane cam aceeasi 83,80+4,19 si se inmulteste cu 81 lei, iar la suma rezultata s-ar aplica si sporul OMM. Pentru anii lucrati ulterior pensionarii, potrivit Legii nr. 360/2023 nu primiti punctaj de stabilitate.

RD said...

Dar de ce nu scrieți că multe categorii de beneficiari de pensii de serviciu au rămas cu pensia nemărită de câțiva ani (aproape toți pensionarii din acele categorii)? A fost mărită doar partea contributivă, iar cea necontributivă, nu. Așa că așteaptă ca partea contributivă să depășească pensia necontributivă. Mai ales cei ieșiți exclusiv pe legea actuală a pensiilor militare, vreo 80% (dacă nu și mai mulți) ar avea pensia mai mică pe contributivitate decât pe ultimele luni din carieră. Zeci de mii de pensionari militari ar avea pensia nemărită mulți ani.

Leo said...

@COSTEL,
În acest moment , sunt posibili numai următorii pași.
- Primul pas este RENUNȚAREA LA PENSIA MILITARĂ și obținerea de la CPS a MFA al unui document din care să rezulte că nu mai beneficiezi de pensie militară începând cu data de......
- Al doilea pas este depunerea dosarului pt. pensie din sistemul public la casa teritorială de pensii publice de care aparții
Și eu am dorit acest lucru și mi-a spus un avocat asta .
Dar am tot amânat , sperând să se rezolve ba cu PNRR-ul , ba cu PLX 191 , acum cu OUG 26 și PLX-ul asociat. , etc..... TREBUIE SĂ FI HOTÂRÂT
Eu nu am fost hotărât ci m-am complăcut în AȘTEPTARE.
Dacă ești hotărât pt. această acțiune , neapărat să-ți iei avocat bun nu stagiari. Să nu pleci la drum singur fără avocat.
AMIBA , COVRIGARU cu partidul stat psdnl influențați de LICHELELE de tip jiganu , RED , ciripacipu , aspiridonescu , dr.luK , etc.... NU VOR FACE NIMIC , după principiul citat din LICHEAUA jiganu , "ĂȘTIA ORICUM SUNT PE DUCĂ".....

avianyc said...

Off topic
Începând de azi președenția rotativa a UE este asigurata de Hungaria.
Una din promisiunile lui Victor Orban este aceea de admitere a României în spațiul Schengen.
Ar fi ceva inedit ,mai ales pentru politicul dâmbovițean și criticacii lui Victoras.

Iulian Mareș said...

Domnule Claudiu Marin,
Consider ca este relevant sa aflam si cat la suta din pensia primita de catre un magistrat este pe principii contributive si iata raspunsul exact: 27,38856063346598 % ... :)) Terifiant, nu?
*As mai adauga inca 2 enunturi, reale:
1- în marinimia sa sociala, Premierul a folosit bani din fondul la dispozitie, destinat unor situatii de urgenta nationala/internationala, pentru a mari veniturile salariale cuvenite magistratilor, ajungandu-se la concluzia ca au trait destul in mizerie;
2- incercand sa se alinieze organismelor europene, mai multi magistrati solicita tot mai vocal ca ”mizerabilele” lor retributii sa fie aduse la nivelul celor de profil, de la structurile UE!

**Si daca mai punem ca destui au si grade militare tatuate la subraț, castigul va fi unul nesperat pentru o categorie sosio-profesionala din clasa „Nosferatu”!

Claudiu Marin said...

@RD
Nu prea intelegi d-ta ce este cu pensiile de serviciu contributive si necontributive!
Nu se poate vorbi de componenta contributiva a pensiei militare inainte de implinirea varstei standard de pensionare.
Indexarea legala prevazuta de art. 59 si 60 din L 223/2015 se aplica din oficiu pensiei militare, in ansamblul ei. Indexarile suplimentare se aplica functie de valoarea pensiei.
Partea contributiva se majoreaza, dupa varsta standard de pensionare, odata cu cresterea valorii punctului de pensie/valorii punctului de referinta.
Nu este nimeni vinovat ca ciucanii aleg sa paraseasca sistemul inainte de vreme, astfel incat isi diminueaza componenta contributiva a pensiei.

@Leo
Cam fantezist modul de actiune amintit.
Nu am auzit ca s-ar putea renunta la pensia militara pentru anii lucrati in armata.
Nu ai platit contributii la BASS, nu poti primi pensie din fondul BASS.
Spuneam ca si de se va stabili componenta contributiva a pensiei militare, aceasta se va plati tot de la bugetul de stat.

xmax said...

domnule moderator o rugaminte
Putem reindexa dosarele care au fost inregistrate la CCR pe tema OUG 59/2017 si OUG 114/2018, de la data 08.04.2024 pina in prezent?

De asemenea am putea avea numarul total de dosare depuse(sau care au ajuns) pe aceasta tema la CCR??

Poate reusim sa coagulam un grup pentru a identifica o solutie(prin diverse case de avocatura), de a rezolva aceasta mare nedreptate.
Multumesc

RD said...

@Claudiu Marin,

Pentru cei care muncesc 25 de ani operativ, pe teren, nu înseamnă că au vrut să iasă repede la pensie. Cei până acum s-au încadrat la limită de vârstă pentru 25 de ani efectiv plus vârsta potrivită în funcție de ce scria în lege având grupe. Doar nu vreți la 60-65 de ani să facă față un polițist/militar în operativ. Normal că n-are mulți ani vechime pentru sistemul public de pensii.l, dar destui pensie a dobândi pensie militară. Și cu noua lege și mai rău. Se vrea cu anii să apuce cât mai puțină lume pensie. Mă refer la modul general, ca om. Cică să nu mai existe grupe, să se normalizeze munca.
Și nici acei ciucani despre care vorbiți, nu sunt vinovați fiindcă își văd interesul și aleg cea mai bună variantă pentru ei. Fiecare cu interesul său, să fim sinceri!

Constantin said...

Pentru cei care nu stăpânesc foarte bine cei cu partea contributivă și partea necontributiva a pensiei militare pentru rezerviștii din MAp.N,trebuie spus că la ora actuală toate pensiile militare în MAp.N,se calculează conform legii 223/215 necontributiv,ca un procent dintr-o bază de calcul. Pentru a se calcula contributiv,pe bază de punctaj,trebuie introdus un articol sau mai multe în legea 223/2015,care să stipuleze acest lucru.Dacă se va stipula acest lucru în legea 223/2015,pensia militară se va putea calcula și contributiv pentru militarii și rezerviștii din MAp.N,numai după împlinirea vârstei standar de pensionare. În această situație pensia militară se va calcula și contributiv(dacă se va stipula în legea 223/2015)și necontributiv(cum se calculează acum)urmând să rămână în plată cuantumul mai avantajos pentru pensionar.

Claudiu Marin said...

@xmax
Ce inseamna reindexarea dosarelor care au ajuns la CCR?
Pe art. 84 al OUG 114/2018 au ajuns la CCR un numar de 65 de dosare pentru care nu s-a fixat termen de dezbatere.
Ultima dezbatere a avut loc in decembrie 2021.
@RD
Nu-i da nimeni afara din sistem daca nu ajung la varsta standard de pensionare.
In urmatorii ani vor ajunge la putere partide care prevad in programul lor eliminarea pensiilor de seerviciu. Multimea progresista le vavota cu drag. Chiar si militarii.

Claudiu Marin said...

@Constantin
👍🏻👍🏻

Brenda said...

Îl voi .... căuta pe soțul meu și să îl întreb dacă este asa cum spuneți ...sau încă este .... tânăr pensionar. este o întrebat nebunie, pai sânt atâtea urmașe care deja și ele sânt ....hoho. ....deci cum rămâne??pe legea 263/2010. Deci cuantumul avantajos....ce mai le trebuie...punctaj....mare la el 156,87538. 35 ani efectiv....și are în cimitir vârstă de .95 Ani... ..ha ha

Claudiu Marin said...

@Brenda
🤣
Ia inmulteste punctajul acela astronomic cu 81 lei si adauga sporul OMM sa vezi ce pensie mare ar avea ...in cimitir.

xmax said...

reindexare(adica o renumarea ca ele au mai fost numarate la un moment dat) = mai pe intelesul tuturor, adica "toate dosarele care au ajuns la CCR pe aceasta tema "DE LA INCEPTUL INCEPUTULI PINA IM PREZENT" (eu cred ca sunt citeva sute) Printre ele ma numar si eu (sunt in faza de raportare, cica!!).

Iar acestea se impart in cel putin 2 categorii:
A. care au fost solutionate deja - NU SE POATE
B. Care urmeaza a fi solutionate

Claudiu Marin said...

@xmax
65 sunt toate cele nesolutionate si n-au nici termen fixat, desi unele sunt din 2022 sau sunt in procedura speciala pe contencios administrativ.
Inseamna ca nu a aparut niciun dosar nou care sa fie motivat diferit de cele 5-6 respinse.
A fost o iufa pe la inceputul anului. Ulterior, iar s-au lenevit pensionarii militari mai vechi.

Cătălin said...

S-A LAUDAT CIOLACU CU CIUTACU IN MAȘINĂ CA VA VENI CU O MASURA COMPENSATORIE DACA NU VA ACTUALIZA SOLDA DE GRAD LA PRNSIONARII MILITARI.TOTI SUNT NISTE MINCINOSI CARE DOAR AMAGESC PENSIONARII MILITATI. ATENTIE CU CE MÂRLANI VOTAȚI IN ACEASTA TOAMNA!

RD said...

@Claudiu Marin,

Serios? Nu-i dă nimeni afară din sistem dar din punct de vedere uman, nu mai fac față. Și nu e loc pentru ei la birouri, așa că.. PNL, PSD, puteau să elimine pensiile de serviciu, dar nu au vrut, iar aceste partide sunt cele mai importante din România. USR a ajuns un partid mic cu circul lor. AUR se pare că nu ar elimina pensiile de serviciu ale militarilor. Așa că cine? PMP și FD care probabil separați nu ar face pragul de 5%. Cred că și lumea de rând s-a plictisit de sloganul cu pensiile speciale. Nu se poate guverna fără PSD și/sau PNL. Oamenii vor o viață mai bună, nu cu pensii neindexate așa cum au făcut PNL și USR cu Cîțu premierul României inclusiv cu pensiile din sistemul public de pensii. Și alte chestii. În plus, nu e imposibil, dar când au acceptat cum vor fi modificate pensiile de serviciu prin acel jalon, nu e așa de ușor să mai modifici. La fel și cu solda de grad.

xmax said...

...mda...leneveala mare....dar mai mare este leneveala politrucilor....precum si bataia de joc la adresa pensionarilor militari.....

Eu nu cred ca este leneveala. Parerea mea este ca multi dintre pensionarii militari, care nu au studii juridice serioase, habar nu au cum sa redacteze un astfel de document privind acele OUG-uri.!!! Este destul de complicat. Iar daca scrii prostii risti sa te faci de ris!!!!
Eu nu sunt specialist in materie juridica, iar cind am citit un document redactat in mod integral, am putut trage o singura concluzie: NU este chiar la indemina oricui sa formuleze astfel de documente, iar daca o faci, ai sanse mari sa dai cu stingu-n dreptul!!!!

Asa ca usor cu mobila pe scari...In astfel de cazuri, consider eu ca un BLOG ca acesta, poate veni in sprijinul multor pensionari(prin adresle lor de mail - care doresc bineinteles), care ar dori sa redacteze un astfel de document, dar nu au cunostintele necesare.

maiag said...

TINERI FRUMOSI SI LIBERI,cei batrani care au avut pensia pe punctaj,dupa legea lu oprea,au obtinut puncte impartind la 20,nu asta e problema,cert ca in ultimi 15 ani salariu mediu brut a tot crescut si salariu brut al militarilor a cam stat pe loc,asa ca putini mai pot obtine 2 puncte de pensie anual,per total rar in 25 dfe ani fac 50 puncte,militarii cu grade mici au stat cam pe salariu minim brut asa ca obtin punctaj sub 1,atunci cei din activitate vor accepta ce vrem noi?[recalcularea pe puncte obtinute].matematica spune ca nu prea,dupa legea actuala cei care vor iesii obtin dublu fata de punctaj,gresesc cumva?

Brenda said...

Nu este punctaj astronautic este punctaj real deoarece toată perioada de 35 de ani activitate neîntreruptă le-a parcurs în grupa AC...pe ultima decizie scrie vechime 70...ani ha ha ...pai cum sa facem ,ei nu știu că este în lege când sa se aplice legea, sau ce urmează după ce dvs spuneti toate astea,

COSTIN Teofil said...

De ce in respectivul tabel nu sunt inclusi si categoria de "speciali" care beneficiaza de cresterea pensiei stabilite pe contributivitate cu 50%, asta așa ca "indemnizatie" (!?) conform Legii 8/2006?!!
Iar aceasta categorie de beneficiari de "pomene" ar trebui defalcata pe apartenenta lor la asociatiile profesioniste. Sa vedem ai noi câți jurnalusti sunt "cumparati" de politicieni!!

Rezervistul said...

D le Claudiu Marin....O întrebare.... In cazul in care se completează L 223..cu articolul specificat de dv...si să spunem că se vor plăti în viitor pensiile militare pe contributivitate ce se va întâmpla cu cei ca mine fără pct pe decizie.. ieșit în Mai 2017 ? Vom primi o altă decizie... calculată pe pct de data asta?

maiag said...

FRUMOSILOR sa nu deselam manzul,place ca aveti viziune ,dorinte si scenarii ,dar,,,,legea e facuta in parlament ,nu aici,sa nu creem sperante false ,ca la un moment dat multi o sa creada ca ce visam noi aici e si adevarat,

Claudiu Marin said...

@Rezervistul
Ar trebui sa PRIMITI o noua decizie, in care alaturi de calculul prcentual de astazi va fi si calculul punctajului si pensia corespunzatore punctajului contributiv, cu mentiunea ca in plata va ramane cuantumul mai mare.
Daca ramane in plata actualul cuantum procentual, el cuprinde o parte contributiva mai mica, parte care nu este supraimpozitata.
Daca in plata ramane cuantumul contributiv el se va aplica fara plafonarile impuse de articolele 30 si 60 din lege si intregul venit impozabil este impozitat cu 10%.

Brenda said...

Astronomic?????

Nick said...

Citesc de ceva vreme comentariile si postarile de pe blog,si sunt surprins de faptul ca sunt discutii aprinse privind tot felul de scenarii de calcul privind cuantumul pensiilor.

Sincer nu cunosc si cred ca in momentul de fata nici nu doresc sa inteleg, chestiunea calculului in umila mea parere tre buie sa respecte principiul simplu de drept: la obligatia indeplinita dreptul corelativ trebuie acordat, sau mai bine zis : la data trecerii in rezerva militarii si-au indelinit obligatia serviciului militar operativ. la aceasta data s-an ascut dreptul de pensie si obligatia statului de al acorda, in aceleasi conditii pentru toti militarii, cu alte cuvinte fara diferentieri. Daca statul modifica legislatia si prin modul de calcul creaza diferente, de ce nu se sesizeaza avocatul poporului, zic si eu. Toate discutiile de pe blog se refera in esenta numai la acest lucru, si discutiile aprinse sunt exact pe modul de calcul, actualizare, etc, etc. Sunt de acord ca EI au schimbat si si-au facut legi pentru ei, dar au facut-o pt ca noi, gloata de rezervisti i-am lasat sa umble la legea 80, si multi dintre noi eram inca activi. Personal, am sa incep demersuri juridice in privinta aceasta. Ma voi duce pana in la sfarsit. Mai exista si CEDO si desi cred ca multe din respingerile CCR sau ICCj sunt nemotivate, unele chestiuni de drept nu sunt atinse deloc, sau rationamentul juridic este absent, nimeni din contestatari nu a mers mai departe. Sunt un optimist, cred ca la un moment dat se va rezolva, greu dar se va rezolva.Poate si cei in activitate se vor trezi.... O zi buna!

maiag said...

Claudiu,place ca dai solutii pe o lege care nu exista,dar e benefic ca stimuleaza imaginatia,cred ca ai lucrat la bpl ,unde se concepeau aplicatii pe scenarii fictive,te inteleg,deformatie profesionala,daca o sa mai puna si altii intrebari pe baza de scenarii,ai de lucru amice,orice r5aspuns va presupune alte intrebari de la botanisti,cornelus,nu ai intrebari?

Leo said...

@Claudiu,
Deci , dacă Constantin nu cerea pensie militară , la 65 de ani î s-ar fi calculat pensia din sistemul public și prin valorificarea perioadelor de vechime în serviciu .
Este la fel și dacă renunță la pensia militară , astfel se aliniază în contextul de mai sus.
Casa de pensii a MFA , ar sări în sus de bucurie dacă cineva ar cere RENUNȚAREA LA PENSIA MILITARĂ.

Claudiu Marin said...

@Leo
Nicio casa teritoriala nu-ti va deschide, fie si la 65 ani, un drept de pensie pentru stagii militare in care nu ai platit CAS laq BASS.
Te va trimite la Casa de pensii sectoriala.

Vasile Anghel said...

Cred că se va stipula în legea 223 sau altă lege și calculul contributiv mai ales că am platit și se plătesc contribuții la pensii.Legea pensiilor contributive care intră la 1 septembrie nu este favorabilă celor care au lucrat în alte condiții decât cele normale.La fel se va întâmpla și cu pensionarii militari ieșiți prematur.Gandirea decidenților a fost că aceștia au beneficiat de ieșirea mai devreme la pensie .

Rezervistul said...

Claudiu Marin.... Mulțumesc pt precizări...

Rezervistul said...

Vasile Anghel....Sa mai spus înainte...de admin dar nu ați fost atent.... Contribuțiile dv și ale mele de asemenea ca militar pe timpul activității au fost virate la Bugetul statului nu la bugetul caselor de pensii civile... Așadar dacă într-un final se va hotărî să primim decizii pe contributivitate.... pensia militară va fi plătită tot din bugetul statului alocat ministerelor respective ( MApN, Mai, SRI etc)

Rezervistul said...

Vasile Anghel.... Aveți perfectă dreptate....Cu timpul la pensiile militare singurul avantaj va fi sau va rămâne pt cei deja în pensie...doar ieșirea la o vârstă mai bună pt a te reface după turele, privațiunile avute în timpul serviciului...fie ploaie fie vânt...vb poetului Deja observ că nici la civili grupele de munca nu mai au nici o valoare pt pensie... dacă ai lucrat la forjă.... vopsitorie sau miner toată viața.. e vax albina...avantaj pt sănătate este ăla care a lucrat fără grupă de munca....

Mike Tyson said...

D-lui C.Marian - Dacă vin progresiștii la putere oare se vor ocupa și de pensiile bolnavilor închipuiți ? Dar oare cu cei care au două pensii una de militar și alta de cântăreț !!!???

Dodo said...

@Nick. Aveți perfecta dreptate. Cei activi dorm pe ei. Au grija guvernanții și smecherii sa ii motiveze suficient încât sa tacă. Dar va veni și momentul când vor striga și ei. Pana una,alta avem o misiune astăzi...Sa-i zdrobim pe poponauti.Hai România. 🙏

Pinte Ioan said...

De ce nu am drepturi identice cu functionarii parlamentari (articolul XIII din Legea 282 / 2023) ??
Pensionarul militar cu 90 puncte contributive are pensie de 3600 lei , iar pensionarul civil are 7200 lei !!!
Asa a decis Dl general Ciuca !!! Rusine , domnule general !!!
Pinte Ioan , telefon 0740664274.

Leon said...

@Claudiu, ar fi util sa postati si Tabeul cu Indemnzatii speciale platite de CNPP, cu fonduri din Bugetul de Stat!

Geo said...

Dezbinati. Asta e cuvantul care ne caracterizeaza, Beneficiari ai pensiilor MILITARE de serviciu, indiferent de unde provenim, ca scoatem morti din Dunare, ca am fost colonei, sau adjutanti samd. Pensie MEDIE procurori/judecatori = 24.000 lei. Prea mult, pentru asa zisa importanta sociala a muncii domniilor lor. Succes in viitor.

Dodo said...

@Geo.Ceva trebuie sa se întâmple,vreau sa cred. Nu se poate sa fim cea mai jecmanita categorie de pensionari din tara la nesfârșit. Probabil ca își fac calculele,băieții și pana nu e momentul, nu acționează. Posibil în toamna. Dezbinați, dezorientați,dezarmati...s.a.m.d. mare dreptate aveți. Va veni și momentul nostru.

Leo said...

@Nick spunea pe 01.07.2024
(...) "Personal, am sa incep demersuri juridice in privinta aceasta.
Ma voi duce pana in la sfarsit."
Zi-ne te rog , concret la ce fel de demersuri juridice te-ai orientat ?

Claudiu Marin said...

Dodo
Sunt prea multi pensionari militari care se impotrivesc reformei pensiilor militare sau care le transmit luca-jienilor ca militarii se multumesc cu ce au.

Dodo said...

Domnule Claudiu. Sunt mulți,asa-i. Dar cum rămâne cu procentul de 60 % din pensionarii militari cu pensiile sub 3500 lei? Adica noi nu contam? Totusi suntem mai multi nemultumiti,decat multumiti.Pai,atunci hai sa ii incoltim pe jieni,dacă tot spuneți ca ei sunt răspunzători de ce se întâmplă. ( nu zic ca nu va cred) De aia zic tot timpul,ca intr-o zi se va schimba mersul trenurilor.Poate ca la casele de pensii ar trebui protestul de care ziceam. Sau și la casele de pensii. Oricum ,fără mișcare,nu se va întâmpla nimic,nu va contrazic.

Leo said...

AMIBA , COVRIGARU cu partidul stat psdnl influențați de LICHELELE de tip jiganu , RED , ciripacipu , aspiridonescu , dr.luK , etc.... NU VOR FACE NIMIC , după principiul citat din LICHEAUA de jiganu , "ĂȘTIA ORICUM SUNT PE DUCĂ".....

iullian68 said...

Un ostas, un scriitor sau un mincinos in slujba tarii * Dezvaluiri despre mecanismele puterii
https://youtu.be/zOLrgTPyZAY

Arfy said...

Dodo*
Momentul nostru va fi în Ghencea 1, 2, 3, Străulești etc!

Leo said...

Populimea nu a învățat NIMIC.
Doar se vaită, după ce pune ștampila.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Dodo, vina exclusiva e la Ciolacu si PSD, incepand din 2017 si insistand si azi sa ne sfasie definitiv! Jiganu, Lukas si alti clocari sunt doar scule la Bascule, slugi!

Claudiu Marin said...

@Ifrim
Mai lasa-ne cu sablonul asta userist!
Cum sa fie vinovat Ciolacu daca militarii nu au votat cu PSD decat intamplator?

Laleaua neagră said...

Vorba multa saracia omului...Sa sune goarna și sa incapa protestul...

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Dle Claudiu, Le-au lipsit entuziasmul de a mai vota, dupa trei torpile-oug nimicitoare si alte masuri anti rezervisti, ultima fiind cea cu majorarile soldelor de grad! Si eu daca am votat mereu PSD, ce Dumnezeu am castigat?! Ma stiu zeci de mii de postatori ca in fiecare ciclu electoral ii incurajam sa voteze cu PSD, bineinteles cu suturile-n dos si cu maciucile de rigoare primite dupa ceafă... Ati uitat ca am facut-o si inainte de europarlamentare si locale?

Negritoiu said...

Claudiu Marin,
Si daca votau in numar mare,ce se intampla? Dar domnul Ciolacu a facut vreun pas spre militarii rezervisti,ceva care sa le arate acestora ca are in vedere rezolvarea problemelor care ii framanta? E totusi seful principalului partid din coalitia de guvernare,e presedintele Camerei Deputatilor,are in mana toate parghiile pentru a prezenta,spre aprobare, o solutie favorabila rezervistilor. Are toate calculele facute: activii au fost manjiti cu marirea soldei de grad de grad si a celei de functie iar cei pensionati dupa 2017 sunt multumiti cu cat primesc si cu faptul ca nu ii afecteaza impozitarea suplimentara.Se bazeaza,probabil,pe voturile celor 40000 de suporteri alaturi de care a facut galerie la meciurile echipei nationale. Legat de alegerile(care au avut loc si care urmeaza): pe netflix se distribuie un film numit''VARTEJUL''. Merita vizionat.

Leo said...

psd-aua a distrus pensiile militare prin Țuguianu + LOV + TERENTE continuat de Vifor + Penticostalu + habarnistul cu tată securist , la îndemnul LICHELELOR de sistem de la MFA din care în frunte a fost AMIBA ĂĂĂ..ÎÎÎ... + jiganu + dr.luK + RED + cirip acipu + aspiridonescu + ....maciu piciu + zanfirache + croitoreasa + livadă + scârbu +...etc....
ASTE SUNT FAPTE nu păreri.

maiag said...

n ISRAEL este zidul plingerii,IN ARABIA SAUDITA este MECA,loc de rugaciune,in EMIRATE ARABE este moscheia din ABU DABI,toate locuri de rugaciune ,aici e blogul de sescarcare a ofurilor si birou virtual de informatii,progmoze si vise,toate au efect psihologic,,cu asta ne alegem,nu ne citesc cei care trebuie sa ne rezolve,automultumitii se bucura,de fapt noi ne bucuram cand vedem pe altii mai saraci ca noi,,dar injuram pe aia mai bogati[metafora],latram degeaba,luna e pe cer si nu ne aude,nu mai punem sperante in declaratii si promisiuni,traim in desertul pustiu al deciziilor,sa ne bucuram de viata si sa ne ekilibram emotional,un accident vascular poate apare oricind daca ne ambalam,ce va fi maine vedem,nu descoperim noi apa calda si de cind lumea legile au fost facute de dulai,

Dodo said...

@ Negritoiu.Vreau sa vad cât de mulțumiți vor fi cei de după 2017,unde ma încadrez și eu,după ce vor vedea ce pensii vor avea civilii de la 1 sept. 3mil pens. civili. Veți vedea ca pana și maturatorii, lăcătușii și multi alții vor lua mai bine ca noi. Eu din start vad cum diferența între mine și tatăl meu va fi si mai mare,care are acum cu 1300 lei mai mult ca și mine. Dar după 1 sept va fi și mai mare diferenta. Tatăl meu a lucrat cu 2 ani mai mult decât mine și a fost sticlar. ( vorba cuiva de pe blog..vom fi.un fel de asistați sociali.Vai de ea onoare militara) PS. Dacă ciolacu crede in continuare,ca noi avem pensii de 20.000 de lei,atunci dacă nu va afla adevărul, suntem sortiți batjocurii, în continuare.

maiag said...

NISTE NATARAIcu pretentii de politicieni,zgomotosi[usr]lanseaza stiri false si interpretari,ce asteptari putemm avea de la partide care au pretentii sa fie alesi,sica mandolina,pocaita de cimpulung,sosoaca mindria tarii,ciolos yogatu,si alte scursuri vor sa ajunga comandanti supremi,ciulacu, eroul de plenita,mihaela dragostea mea,vor sa ajunga in fruntea unei oaste obosite si flaminde fraerita,activi nu realizeaza ca ce primesc in plic,o parte semnificativa nu este impozabila-[norma de hrana] pacalti,la pensie vor realiza,avantaj eroi de pe frontul extern care primesc mia de veteran,eu stiam ca veterani sunt cei care au luptat pentru tara,dar,,,politica face interesul conducatorilor,si o parte din noi suntem veterani ai santierelor,dar,,,,era in comunism,patria nu mai e recunoscatoare,traiasca democratia si politica de 2 bani, nu ai cu cine lupta,politica de gasca,asta e in romania

xmax said...

Nu pot sa cred ca Ciolacu NU stie care este cuantumul pensiei militare, la majoritatea pensionarilor. Nu ma refer la cei care trec pragul de 8000 lei.

Sa fim seriosi!!! Face pe prostul covrigarul. asa ii sta bine....cu barba si fara caciula.

Iar daca, prin absurd, nu stie care este cuantumul pensiei la majoritatea pensionarilor, atunci inseamna ca are ori consilieri nesimtit, ori este de-a binelea prostovan rau de tot!!!

Claudiu Marin said...

@xmax
Ciolacu o sti sau nu ca sunt ofiteri superiori cu pensii militare sub 5000 lei, dar stie sigur ca advesarul sau politic are 20 000 lei. Pentru el asta conteaza.

Rezervistul said...

A spus acum 5 min pe România tv" pe fondul imaginilor de la mitingul rezerviștilor...experta in pensii militare"d na Cioacă că se ia în considerare de guv ...o așa zisă "indexare anuală" a pensiilor militare adică...spune ea...se va mări pensia ori de câte ori se mărește solda de grad la activi ....Sunt unii din cei mai norocoși pensionari E varzâ fătuca... amestecă termenii de nici ea nu știe ce vorbește..

Cornelius Flavius Ifrim said...

N-am fost atent la Romania tv, eram cu sonorul dat incet si ocupat intr-o treaba, insa s-a zis ceva de majorari pensii militare si ceva de inceputul anului viitor. E cineva care a prins stirea informatie intreaga ca sa ne-o tapeteze si aici?

Constantin said...

S-a anunțat acum 20 minute la România Tv că există în parlament spre aprobare un proiect de lege care prevede creșterea pensiilor militare ori de câte ori se maresc soldele militarilor activi.

Rezervistul said...

Dodo...Deja tata socru care a fost maistru la Agromec și are acum 2900 brut...ma anunțat că mă ia pe turnantă...de la 1 septembrie... După calculele lui+ punctele de stabilitate ii face 4500 brut La țară e șmecher maister...cu pensia asta pe uliță unde ...maj sunt cu pensie de CAP.. ajut social sau zero venituri...

maiag said...

xmax,tu vb de pensii de peste 8000,adica aproape 2000 dolari,citi militari au pensia asta iubitule?am impresia ca tu esti de la ministerul de interne,iesit dupa 2020,ei intradevar au pensia pe aici,aremata scumpule,colonei ,maiori iesiti inainte de 2010 au sub 5000,de grade mai mici nu vb care au unii kiar si sub 3000,hai sa nu lansam lucruri nedevarate care duc in eroare,se gasesc postaci,analisti,politicieni,si alti nastrusnici care speculeaza asemenea informatii,de aici trage si tu concluzia cata discre[anta este intre pensiile mnilitare functie de anul iesirii la pensie,abtinete de la comenarii nedocumentate ca te injura apevistii

John1 said...

https://m.luju.ro/precedent-pentru-pensiile-magistratilor-tribunalul-alba-a-stabilit-ca-impozitarea-progresiva-a-pensiilor-de-serviciu-trebuie-aplicata-doar-partii-care-depaseste-plafonul-neimpozabil-de-2-000-de-lei-desi-a-fost-pronuntata-intr-un-dosar-vizand-un-fost-lucra

Claudiu Marin said...

Atat va mirati de o stire transmisa pe RTV, despre actualizare, de parca nu ati sti ca exista la Camera Deputatilor Plx 262/2024 de aprobarea a OUG nr. 26/2024, in care este Raportul preliminar cu amendamentul de actualizare permanenta a soldei de grad.

John1 said...

Speranța moare ultima. Hotararea definitivă a Tribunalului Alba ne dă speranțe tuturor că măcar vom recupera sumele reținute în mod abuziv din pensie, cuprinse între 1 și 200 de lei, în funcție de mărimea brutului pensiei militare a fiecăruia. Se vor calcula și inflatia și dobânda, aferente. Nu se vor obține cheltuieli de judecată. Baftă, dragi pensionari militari si multă, multă sanătate!!! Eu am în octombrie doua procese cu CPS a MApN, unul special pentru cei 200 de lei reținuți viclenește din pensia mea. Doamne ajută!

avianyc said...

Aici stirea data la Rtv !

https://www.facebook.com/share/p/8D3ysrUBuYVYfzGe/

Vasile Anghel said...

Acel proiect se referă la amendamentul cu actualizarea gradului militar și profesional.Eu sunt convins că se va face în ultimele luni ale anului după ce se va face o rectificare bugetară.

Claudiu Marin said...

@John
Sentinta Tribunalului Alba prin care CPS a SRI este obligata sa aplice cotele de impozitare doar pe venitul impozabil, dupa scaderea din brutul pensiei a plafonului neimpozabil de 2000 lei, nu este definitiva ci doar executorie, putand fi atacata cu apel.
Culmea este ca Lumea Justitiei se foloseste de actiunea promovata de un sereist din Alba Iulia pentru a recomanda folosirea ei si de catre magistratii care au pensii exclusiv necontributive.
Pe blog sunt mai multe asemenea decizii, in special date de Tribunalul Bucuresti in cauzele in care s-a sesizat aplicarea gresita a art. 100 si 102 din Codul Fiscal, nu neconstitutionalitateart 101, cum au procedat mai toti magistratii.

John1 said...

Intersant este faptul că acest judecător de la Alba a pronunțat o hotărâre definitivă in care impune tuturor caselor de pensii sectoriale să restituie sumele reținute în mod abuziv.

Asta este esența și noutatea.

În schimb, toate tribunalele au dat câștig de cauză pensionarilor militari referitor la modul incorect de impozitare a pensiilor.

Vă rog să accesați ,, Un grădinar în slujba țării". Nu-l urăsc, însă nici nu-l iubesc pe acest individ oarecare.

John1 said...

Am discutat cu mai mulți pensionari de la SRI și MAI. Ei consideră că această hotărâre este executorie și foarte importantă, în ideea că va fi neschimbată si neatacată de SRI. Oricum, suntem o masă de pensionari maziliți, jigniți si marginalizați de politruci care nu știu cum s-ar descurca la un test de cultură generală cu mine sau cu oricare dintre noi. Pot garanta acest lucru. Eu John1. Multumesc.

Claudiu Marin said...

@John
Hai ca exagerezi!
Cum sa dea o hotarare valabila pentru toate casele sectoriale?
UIte hotararea!


26.06.2024
Ora estimata: 11:00
Complet: C3 AS
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Admite acţiunea privind pe reclamant ANTONIE FLORIN şi pe pârât SERVICIUL ROMÂN DE INFORMAŢII UM 0994 BUCUREŞTI - CASA DE PENSII SECTORIALĂ A SERVICIULUI ROMÂN DE INFORMAŢII PRIN DIRECŢIA JURIDICĂ UN 01 BUCUREŞTI, Obligă pârâta la calcularea corectă a impozitului datorat asupra pensiei reclamantului, respectiv prin aplicarea cotelor de impozit progresiv doar asupra părţii din pensie care depăşeşte plafonul neimpozabil de 2000 lei. Obligă pârâta la plata către reclamant a diferenţelor de pensie rezultate, retroactiv începând cu data de 1.01.2024 şi până la data calculării corecte a impozitului, sume ce urmează a fi actualizate cu indicele de inflaţie şi la care se va adăuga dobânda legală, calculate de la data scadenţei pentru fiecare drept de pensie în parte şi până la data plăţii efective. Respinge solicitarea de acordare a cheltuielilor de judecată. Cu apel în 30 zile de la comunicarea, cererea de apel urmând a fi depusă la Tribunalul Alba. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei conform art. 402 C.pr.civ, astăzi, 26.06.2024.
Document: Hotarâre 1850/2024 26.06.2024

John1 said...

Claudiu Marin, super. Eu totuși sper că SRI-stul are spate puternic și va realiza dorința noastră. Ok, este corect juridic ceea ce susții, însă nu întotdeauna ceea ce-i corect este și aplicabil. Te rog să analizezi și dacă putem să atacăm penal CPS pentru abuz în serviciu sau alte infracțiuni.

Rezervistul said...

Ha ha ha... Curat...murdar coane Antonie Florinică...Uite acuși... uite acuși...câștigați câțiva bănuți

Claudiu Marin said...

@Jonh
Citesti blogul cam pe sarite!
Uite aici alte decizii similare

https://www.huhurez.com/2024/06/diferenta-intre-invocarea.html#google_vignette

https://www.huhurez.com/search?updated-max=2024-06-24T12:56:00%2B03:00&max-results=10

https://www.huhurez.com/2024/06/mitica-alias-mos-martin-va-invita-sa.html

https://www.huhurez.com/2024/06/tribunalul-bucuresti-invata-cps-mapn.html

Claudiu Marin said...

@John
Singura modalitate de actiune este cea urmata de cei care au castigat in instante, in procese de asigurari sociale pentru aplicareda gresita a impozitarii.
Sariti peste inclinatia spre penal, ca nu este nicio infractiune.

John1 said...

Accesez acest blog aproape de 5 ori pe zi. Mă bucur că în sfărșit există un pensionar militar cu care poți să discuți bazat. Majoritatea sunt comentatori. Eu nu încerc să scriu dacât atunci când am ceva de esență. Este un blog super informat, cu colaboratori de valoare, dar și de umplutură, ca în orice sector de activitate. O informație în ziua de azi este în pericol să fie adevărată deoarece politicul folosește foarte mult termenul ,,dolul sau viclenia". ,,Bona fides" este atributul meu de suflet. Multumesc mult Claudiu Marin, oricine a-i fi!

Leon said...

Pregatiti-va de Vot:
"▪︎24 noiembrie: primul tur al alegerilor prezidențiale
▪︎1 decembrie: alegeri parlamentare
▪︎8 decembrie: turul doi al alegerilor prezidențiale"..!!!

Constantin said...

Iată ce a apărut pe newsweek.ro astazi: Pensionarii militari vor avea parte de o indexare costantă a pensiilor dacă un proiect de reglementare (PL-x 262/ 2024 ) va fi aprobat de parlamentari. Vor fi cei mai privilegiați pensionari din România.

Pensionarii militari vor avea parte de o indexare constantă a pensiilor dacă un proiect de reglementare (PL-x 262/ 2024) va fi aprobat de parlamentari.

Astfel, de fiecare dată când soldele cresc, pensionarii militarii vor primi, la rândul lor, o creștere de pensie. Pensia se va recalcula de fiecare dată când cresc soldele. Acestea pot crește și o dată pe an.

"Prin derogare de la dispozițiile art.60 din Legea nr.223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, partea din pensie corespunzătoare soldei de grad/salariului gradului profesional se actualizează permanent potrivit soldei de grad/salariului gradului profesional a cadrelor în activitate și se aplică și pentru recalcularea pensiilor aflate în plată la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe de urgență”, se arată într-un document al Camerei Deputaților. Și asta pentru că „sunt diferențe inechitabile în raport cu funcția și vechimea în funcție a personalului în rezervă și retragere”

Pensiile militare ar putea fi indexate permanent

În plus, ducumentul  mai prevede că „în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe de urgență, Casa de pensii sectorială reactualizează toate pensiile aflate în plată în conformitate cu dispozițiile prevăzute la art. XII1 din prezenta ordonanță de urgență”.

John1 said...

Doar o amenințare militară la adresa țării sau stagiul militar obligatoriu ne mai poate salva din mâna parveniților politici.Am fost în grupă la facultate, la stat in 1994 cu copii de senatori, deputati, cu prefecți sau avocați renumiți, cu gazetari,și am avut profesori ca Teofil Pop sau Ionașcu, Sîmbrian. Îmi pare atât de rău că suntem conduși de ipocriți și parveniți. Românul până nu pică în genunchi, nu își înțelege rostul. Românul asta merită și sunt ferm convins că suntem un popor care își merită soarta. Ne conduc analfabeți, tupeiști și oportuniști. Am fost și eu in Afganistan, Kosovo, Bosnia și știu in detaliu ce a facut și ,,grădinarul în slujba țării",ori pe unde a fost. Sunt dezamăgit total de juriștii, finantiștii si șefîi MApN actuali. Vai de mama lor!!!! Imi este scârbă de atăta obediență.

avianyc said...

@ Leon
Una caldă!
Bună, nebună ,ce zici ?
Și daca-i spune Nicu ca „ nu-i momentul” înainte solda de grad ce zici pica ?
https://adevarul.ro/amp/politica/academiile-de-fotbal-finantate-de-la-bugetul-de-2373017.html

Una rece!
https://www.mediafax.ro/social/ministrul-transporturilor-anunta-ca-valea-oltului-se-inchide-timp-de-o-luna-22423716

🐒🐒Pregatiti- vă sa aduceți lubenitele și gogoșarii în Piata Cibin din Sibiu cu Wizz Air – ul unguresc!
Retur cu pluta pe Olt 🚣‍♂️🚣‍♂️

Cornelius Flavius Ifrim said...

Si ce era gresit din partea absolut la toti cei loviti in pensii de impozitari cu rea intentie voita eronate sa faca plangeri penale pentru abuz in serviciu, cat si plangeri la DNA numitului individ Jiganu, de la CSP? Cateva mii, poate si zeci de mii, nu erau ele bune sa fie debarcat din functie? E o traznaie sa se zica de faptul ca sunt neavenite, cand este clar aici ca e vorba de abuz penal in seviciu, cu daune uriase asupra rezervistilor! Eu nu sunt prins in cauza ca-l tocam cu aceste plangeri, il faceam sa schimbe trei perechi de pantofi plimbandu-se pe la procuraturi, ca-i bagam pe gat si secretizarile cu ordine de ministru cat si alte sabotaje penale! Privindu-i poza de profil, acestui individ sadic si crud ii sade extraordinar de bine la Jilava, nu in fruntea Serviciului Financiar, si parca ar fi nascut si destinat sa-i putrezeasca oasele intr-o celula de puscarie grea, dar-ar Dumnezeu si Maicuta Domnului!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Constantin, de doua ori multumiri pentru cele doua informatii! Sanatate, cat si lui John 1!

Claudiu Marin said...

@Ifrim
Noroc ca procurorii mai stiu si carte si nu incadreaza ca infractiune orice greseala in exercitarea atributiunilor de serviciu.
Mai exista si alte raspunderi, nu numai penala;
raspundere contraventionala, contractuala, materiala, raspunderea angajatorului pentru prejudiciile aduse tertilor de catre angajatii sai etc.
D-ta ai la indemana actiuni civile impotriva institutiei care te-a prejudiciat.

Claudiu Marin said...

Informatie a fost publicarea raportului preliminar la PLx262/2024, nu comentariile de azi ale RTV si Newsweek, care nici nu disting intre solda de grad si solda de functie.
Se pare ca daca ne erau comentariile de pe cele 2 organe de presa unii cititori si uitasera de Raportul preliminar.

Leon said...

@Avia, de Luni ocolesc Sibiul si pe ruta Craiova, Valea Jiului, Deva, Stei, ma opresc cu Dubita la Baile Felix, pret mai bun la Lubenite, ape termale, sanatate curata !
PS. Poate programam o intalnire si facem si un troc, lunbenite cu tuica de Bihor..:)).

Dodo said...

Domnule Claudiu. A-ti remarcat cum a pus problema ziaristul de la Newsweek, ("pensionarii militari vor fi cei mai privilegiați pensionari din tara)" Oare nu cumva a vrut sa atragă atenția opiniei publice ca uitați oameni ce vor ăștia...privilegii...ca si cum noi suntem cei mai speciali din speciali? Se simte izul de mizerie, si jeg de ziarist servil.

maiag said...

CONSTANTINE romania tv este postul cu cele mai mari minciuni si interpretari,dau stiri modificate veki,antice si de demult,nu mai pune botul la ce vb papagalii si toti fatucii neaveniti,nu e nici o stire,fatuca a citit ceva si nu a inteles testul,sigur e userista ca ei lanseaza interpretari ,informatia corecta e cea de la oficialitati,este un entuziasm fara acoperire,nimic nou sub soare,.AZI palcovnicu expirat a dat un comunicat,curios ca nu mai abereaza,doar e fantezist,el are interesul celor pensionati dupa 2011,probabil unde se incadreaza el,nu inteleg motivatia,ori suntem toti egali,ori nu mai syntem maestr?

Viorel said...

John1. Dacă tot ați fost prin țările vânturate de război, vă pun o întrebare de bun simț. Vi se pare corect ca (doar ca ex.) dv., tânăr Lt. plecat ca lutător în TO la întoarcerea din misiune să primiți lunar, neimpozabilă suma de 575 lei (plafonată deocamdată pentru că, cf. legii trebuia să fie de 925) până la vârsta standard de pensionare de 60 ani. Deci, tânărul Lt. primește „primă lunară” în valoare de 575 lei timp de 35 ani cf. art. 12 lit. (b) din Legea nr. 168/2020, apoi la pensie 1.000 lei neimpozabilă cf. art. 12 lit. (c) și indexabilă anual cu indicele de inflație la fel ca și pensia. Un pensionar militar care din varii motive nu a putut pleca în misiune, primește o indexare de 1,3%, 2,6, etc. ? Este corect domnule John1? Și postați pe blog un comentariu unde afirmați că stați de vorbă doar cu domnul Claudiu Marin și 1-2 comentatori ce fac parte din înalta dv. clasă de pregătire iar pe ceilalți îi ignorați intrând în categoria fraierilor.

Constantin said...

@maiag Nicio grijă. Sunt prea bătrân să mai pun botul la ceva. Eu am postat știrea doar așa ca o simplă informare a celor care urmaresc și scriu pe acest blog,ca subiect de discuție și nu în ultimul rând și ca urmare a îngrijorărilor unor prieteni de-ai noștri care postează pe acest blog,că luările de poziție și acțiunile noastre de tot felul,nu sunt mediatizate corespunzător.Uite că ne mai băgat și pe noi în seamă presa scrisă și televiziunile, chiar dacă au încurcat termenii,falsificand voit,sau poate din prostie adevăratul sens al demersului nostru. Acum sarcina liderilor asociațiilor noastre de rezerviști și nu numai a lor,este de a descurca ițele acestor știri parțial trunchiate,în așa fel încât opinia publică să înțeleagă ce trebuie din acest demers,care până la urmă este cât se poate de moral și nu în ultimul rând pe deplin legal.

Iulian Mareș said...

Claudiu Marin

Cativa pensionari au castigat procese la instante inferioare pe speta calcularii gresite a impozitului de catre CPS!
OK!
Insa, care va fi situatia la recursul inaintat la CA? Il intuiti?
Exista hotarari definitive in care pensionarii si-au castigat drepturile cel putin morale?

Claudiu Marin said...

@Mares
In primul rand foarte putini pensionari militari s-au adresat tribunalelor in problema impozitarii porogresive si cei mai multi dintre ei au mers dupa fenta structurilor asociative, recomandand sa se reclame neconstitutionalitatea art. 101 din Codul Fiscal cum ca statul ii discrimineaza fata de restul pensionarilor care au pensia calculata numai contributiv. O prostie!
Din cei care au reclamat simplu, numai aplicarea gresita a articolelor 100 si 101, cotele de impozitare fiind asezate pe intreg cuantumul pensiei si nu numai pe venitul impozabil din pensie, majoritatea au castigat.
Hotararile sunt executorii, astfel ca CPS-urile trebuir sa restituie imediat sumele retinute ilegal iar in viitor, numai pentrtu cei care au castigat, impozitarea se va aplica asa cum au stabilit instantele.
Desigur ca onor CPS-urile, cu ai lor capsomani in frunte, vor declara apeluri. Orice jurist care stie si putina contabilitate intelege ca venitul neimpozabil se scade din intreg cuantumul pensiei, conforma art. 100 si cotele de impozitare de 10, 15 si 20 % se aplica pe diferenta de cuantum. Sunt sanse putine sa se castige in apel pe aceste actiuni. In actiunile de neconstitutionalitate, ele vor mai dura mult timp, pana se pronunta CCR ca impozitarea progresiva numai pe componenta necontriubutiva este constitutionala.
De aceea insist eu ca sa se actioneze pentru reglementarea componentei contributive a pensiilor miltare? N-am cu cine! Uitati-va pe acest topic cat de putini comenteaza la obiect pe pensii de serviciu contributive si necontributive!
Li se opare ca li se stirbeste onoarea de militari daca li se calculeaza si componenta contributiva a pensiei militare.

Constantin said...

@Claudiu Marin Dacă se calculează pensia numai pe contributivitate dispar gradatiile,indemnizatie de dispozitiv,alte elemente,spor condiții periculoase sau vatamatoare,spor de noapte,indemnizatie de comandă etc. rămâne doar sporul pentru OMM,ceea ce multora nu le convine. Cei ieșiți la pensie înainte de 2010 nici nu mai știu ce solde brute au avut în perioada cât au fost activi,pentru a-și face calculul pe contributivitate și a trage o concluzie. Dacă aveți dv.o situație aproximativă pe grade si pe ani a soldelor brute din perioada 1985-2010 măcar,postati-o pe blog,ca fiecare să calculeze pensia și pe contributivitate și să vadă care variantă i se potrivește mai bine.

Brenda said...

Deci,se poate crește doar când va creste solda și la activi,deci nu vor mai creste la activi și va crea astfel motiv de discordie între activi și rezerviști ,..

avianyc said...

Exista pe aici o întrebare din partea unor asa zis "elitist influencer" foarte elegantă!!

"Exista hotarari definitive in care pensionarii si-au castigat drepturile cel putin morale? "
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Ca și cum ai spune , daca olandezii nu dădeau trei goluri era 0 -0 .


Cred ca " maiag " va fi primul castigator ,o desaga de daune morale cu care își va cumpăra vila la Miami.
Arfy în așteptare!

gigi 2 said...

Constantin: Pai n-ar fi rau sa mai dispara din sporurile astea, pentru ca unii au cate 10-15 sporuri. Sporurile astea au fost o smecherie. Nu cred ca dispar gradatiile pt ca sa platit impozit. cas etc pentru ele.

Claudiu Marin said...

@Constantin
Inainte de a va hazarda sa comentati despre pensii contributive si necontributive, documentati-va de la tabelul din articol, ca de aceea l-am pus.
Pensia calculata contributiv inlocuieste pensia militara pe care o ai in prezent numai daca este mai mare. Constantin
Inainte de a va hazarda sa comentati, documentati-va de la tabelul din articol, ca de aceea l-am pus.
Pensia calculata contributiv inlocuieste pensia militara pe care o ai in prezent numai daca este mai mare.

Brenda said...

Deci pensia mea de urmași este calculată contributiv in 2010.si este mai mare decât cea din legea din 2015..militara deci cum sa înțeleg?

avianyc said...

Doamne ,doamne!
Întrebare de doi lei ,

"Exista hotarari definitive in care pensionarii si-au castigat drepturile cel putin morale? " !!!!(((((

Altcineva zice;

"Dacă se calculează pensia numai pe contributivitate dispar gradatiile,indemnizatie de dispozitiv,alte elemente,spor condiții periculoase sau vatamatoare,spor de noapte,indemnizatie de comandă etc. rămâne doar sporul pentru OMM," !!!!!!(((((

Dacă nici legea după care ai lucrat și după care te pensioneze nu o cunoști ,ce drac sa ceri unui ministru sau în instanță !!

Brunosimba said...

Vreau și calcul contributiv

maiag said...

la ce daune morale te referi frumosule?de luat sau de dat?

Claudiu Marin said...

@Brenda
Asa a fost in perioada 2011-2015. Acum pensia contributiva va fi si mai mare decat pensia calculata potrivit L 223/2015.

Constantin said...

Procurorii și judecătorii, precum și membrii corpului diplomatic,spre exemplu,au pensie de serviciu formată dintr-o parte contributivă și o parte necontributiva,care se cumulează. La procurori și judecători partea necontributiva este într-un procent de 87% din pensie,partea contributivă reprezentând doar 13% din cuantumul pensiei de serviciu. Rezerviștii mapn si mai de ce n-ar putea beneficia de același mod de constituire a pensiei militare?

Claudiu Marin said...

@Constantin
Toate pensiile speciale din tabel sunt pensii exclusiv necontributive pana la varsta standard de pensionare.
Componenta contributiva se calculeaza numai la implinirea varstei standard si daca este mai mica decat pensia de serviciu se scade din aceasta pentru se stabili cat din pensia de serviciu ramane numai necontributiva.
Deci, nu se cumuleaza pensia de serviciu cu pensia rezultata din calculul contributiv ci se compara pentru a vedea care ramane in plata.
Daca pensia calculata contributiv este mai mare decat cuantumul pensiei de serviciu, pensia contributiva ramane in plata chiar daca este mai mare de 85% din baza de calcul bruta, plafon stabilit de art. 30 din lege, sau decat venitul net, plafon stabilit de art. 60.

Rezervistul said...

Claudiu V Ifrim..Ceva ne spune că tata Ciucă e pe făraș.. Pohta ce-ai pohtit... că și așa nu a făcut nimic umflatul...pt rezerviști.. În cărți ar fi Eduard Helvig... altă piesă de bază a Licuriciului de unde luăm lumină.. Adică din lac in puț...pt votanți..

Vasile Anghel said...

La calculul contributiv se iau în calcul salariul brut cu toate sporurile cuprinse.Sporul pentru OM este adăugat în procente la pensie.Acest spor este reglementat de altă lege.

Constantin said...

@Claudiu Marin Și-atunci din asta înțelegem că dacă pensia calculată contributiv este mai mică decât pensia de serviciu,în plată rămâne pensia de serviciu avută,urmand ca modul de impozitare pentru partea necontributiva și partea contributivă a pensiei să fie calculată separat și diferit? Exemplu:Ai o pensie de serviciu de 5000 de lei.La implinirea varstei standard de pensionare ți se calculeaza pensia si contributiv și rezultă o pensie de 4000 de lei. Și-atunci,în cazul ăsta rămâi cu pensia avută de 5000 de lei,că-i mai mare decât pensia calculată contributiv,dar la impozitare,partea din pensie necontributiva de 1000 de lei va fi impozitata într-un fel,iar partea din pensie calculată contributiv,adică 4000 de lei va fi impozitata în alt fel(adică cu doar cu 10% după deducerea celor 2000 de lei).Cu partea a doua a explicației e clar. Dacă pensia calculată contributiv este mai mare decât pensia de serviciu,în plată va rămâne pensia calculată contributiv,chiar daca este mai mare de 85% din baza de calcul bruta, plafon stabilit de art. 30 din lege, sau decat venitul net, plafon stabilit de art.60.

Rezervistul said...

Leon... Dacă faci țara în lung și lat...treci d ta cu dubița și prin Buzău locul de baștină al lui Ciolacu și încearcă nămolul de la vulcanii noroioși...sau Pâclele mari și mici cum li se mai spune... Adevărat...d nei Udrea nu ia făcut bine.... că-i tot de pe acolo...

Outlander said...

Am onoarea să vă salut, domnilor pensionari rezerviști, dar și pe ceilalți care mai citiți din întâmplare acest blog!

Nu știu dacă ați urmărit ”dezbaterile și comemtariile” de la ora 15.00 la Realitatea!
La rubrica, destinată inducerii în eroare și manipulării ordinare a auditoriului, ”breaking news”, trona ”...Decizia care aruncă în aer impozitarea pensiilor speciale! Ce a stabilit Tribunalul Alba”

”Decizia care aruncă în aer impozitarea pensiilor speciale! Tribunalul Alba a stabilit ca impozitarea progresivă a pensiilor de serviciu trebuie aplicată doar părții care depășește plafonul neimpozabil de 2.000 de lei.”

https://www.realitatea.net/stiri/actual/decizia-care-arunca-in-aer-impozitarea-pensiilor-speciale-ce-a-stabilit-tribunalul-alba_6687d2341ac38f196c73f4c8

Unii dintre dumneavoastră ați făcut, deja, referiri la aceasta!

Dorobanțu: ”...nu există legi clare!”
Barcari: ”...legiuitorul are dreptul să stabilească orice praguri de impozitare pentru că beneficiarii de pensii de serviciu nu au contribuit niciodată!”
Moderatoarea: ”... se reclamă că aplicarea modului de supraimpozitare ar trebui făcută ca la pensiile normale!”

Dorobanțule, legile sunt foarte clare, numai că sunt intenționat prost aplicate, iar dacă tu rămâi în același siaj al celor care vă manipulează, lasă-ne, că faci, degeaba, umbră pământului, alături de dl. istoric cu care, în tandem, umpleți de trăznăi și nimicuri spațiile massmedia!

Domnilor de la CPS!
Sunt convins că citiți!
Vă îmbătați cu apă rece dacă credeți că veți rămăne ”per sempre”, ”forever” sub umbrela manipulatoare a lui Cică!
Ciucă și Ciolacu vor deveni istorie!
Și-au epuizat ”cărțile”
Inițiați un proiect de lege pentru reglementarea componentei contributive a pensiilor militare!
Nu aveți niciun fel de jenă când vedeți că numai pensiile militare, care sunt cuprinse în Legea 282/2023, au un altfel de mod de calcul?
L282/2023 trebuia să fie o lege unitară, cu principii general valabile, pentru toate pensiile de serviciu!
Vă întreb, pe dumneavoastră, CPS, care este partea necontributivă a pensiei mele stabilită pe L263/2010 și rămasă în plată?
Cum adică, ați trasat cu creionul L223/2015 și mi-ați transformat-o în ”pensie total necontributivă?
Am ajuns bătaia de joc a lui Barcari?
Și a altor birlici, paznici de închisori, care sunt, după cum le este interesul, și discursul devine că sunt ba civili, ba militari!
Și mai ales că ne-ați lăsat pradă massmediei să ne jignească și să ne umilească oridecâteori au prilejul, oridecâteori le apare unul în capul scărilor care se uită urât iar ei se conformează pentrua-și primi în continuare stipendiile de bani pentru publicitate și pensiile speciale conform Legii nr. 8/2006.

Cel mai important aspect al Legii nr. 8/2016 este, conform E-juridic.ro, că aceasta nu este o pensie de serviciu, ci o pensie specială – care este de fapt o indemnizație lunară. „Această pensie specială pentru jurnaliști înseamnă 50% din pensia cuvenită la data retragerii din activitate și nu poate depăși două salarii de bază minime brute pe țară garantate în plată. Astfel, dacă ești jurnalist și te pensionezi, iar Casa de Pensii la care ești arondat îți calculează, să zicem, un beneficiu lunar de 1000 de lei pentru anii de muncă efectuați, vei primi încă 500 de lei în baza legii menționate mai sus. Având în vedere că salariul minim brut este la data scrierii acestui articol [septembrie 2019 – n.r.] 2080 de lei, indemnizația pentru jurnaliști nu poate fi mai mare de 5160 lei”, mai afirmă sursa citată.
https://mediastandard.ro/jurnalistii-pot-avea-o-pensie-mai-mare-despre-uniunea-ziaristilor-profesionisti-si-controversele-din-jurul-legii/

Ăștia, o parte din ei, sunt cei care ne denigrează și ne atribuie ”pensii nesimțite”!
Aveți vreun interes ca aceste chestiuni să rămână așa, pentru a nu se vedea partea necontributivă a lui Ciucă și urmașilor săi?

Petrut said...

Buna ziua ,o doamna ofiter in rezerva ce a lucrat la Directia Financiara a MApN. mi-a spus ca nu va fi nicio actualzare a Pensiilor Militare pe nici o directie -Grad/Functie . Poate nu va fi asa dar dar fostii dansei colegi asa ar fi afirmat. Imi pare rau ... .

Petrut said...

Buna ziua ,as dori va rog sa retrag postarea de acum cateva minute ,vestea nu e buna deloc ,multumesc

Outlander said...

De la @Viorel, dar nu pentru @Viorel:
”Și postați pe blog un comentariu unde afirmați că stați de vorbă doar cu domnul Claudiu Marin și 1-2 comentatori ce fac parte din înalta dv. clasă de pregătire iar pe ceilalți îi ignorați intrând în categoria fraierilor.”

Ar fi trebuit să își facă o corespondență privată doar cu Adminul iar noi, în cazul în care există vreo atingere, să ne cerem scuze anticipat pentru măruntele noastre hatâruri sau semne de dispreț!

kostas said...

S-au prins si cei din PNL ca ms. Ciuca nu-i in stare de nimic. Va dati seama ca a trecut prin toate functiile posibile si imposibile, a fost seful armatei, ministrul armatei, prim ministru, seful unui partid la guvernare, seful Senatului, numai Dumnezeu nu a fost. Cu toate astea NU A FOST IN STARE sa rezolve problemele de la pensiile militare. Ar vrea sa fie si Presedinte, dar cred ca o sa-i treaca. Cand era seful armatei spunea ca nu poate rezolva problemele pensiilor, deoarece politicul hotaraste. A ajuns pe cele mai inalte functii si in politica, de unde putea hotara si totusi nu a fost in stare de nimic, nu a rezolvat nimic. Eu cred ca toata cariera s-a bazat pe cate un tatuc care l-a ajutat de-a cursul timpului. Cred ca tatucul de acum nu l-a lasat sa faca nimic iar el s-a conformat, asa cum a facut toata viata, ca sa o duca bine.

Claudiu Marin said...

@Outlander
Da, multe neadevaruri se spun pe televiziuni si in presa despre pensiile militare.
Dar, nu-si misca fundul si microfonul niciun purtator de vorbe al vreunei institutii militare sa corecteze informatiile false sau rautacioase.
Nici asociatiile de rezervisti nu au un program de combatere a dezinformarilor.
Sunt situatii scandaloase in care falsurile sunt rostite de fata cu reprezentanti ai sindicatelor si acestia nu sunt capabili sa contracareze comentariile neavenite despre pensiile militare. Repeta o singura marota ca pensiile militare nu sunt speciale.

Outlander said...

@Claudiu Marin

”Dar, nu-si misca fundul si microfonul niciun purtator de vorbe al vreunei institutii militare sa corecteze informatiile false sau rautacioase.”

Așa este, aveți mare dreptate!
Când am postat la 16.40, am vrut să mă refer și la purtătorul de vorbe, al mapn, general de brigadă c. s.!
Pierdere de timp!
Probabil că are o mai mare expunere, când comentează tot felul de fantasmagorii, fiind, neonorant, îmbrăcat în uniformă de aviație!
Atunci când trebuie să sesizeze și să intervină pentru aplicarea legii fără discriminări, bagă capul între umeri!
CPS!
Chiar aveați nevoie de un general de brigadă care să vă susțină/acopere modul în care FURAȚI pensiile rezerviștilor?

Vreau să se sfârșească ”domnia și hoțiile”, așa cum ne spune

GEORGE ORWELL
FERMA ANIMALELOR
(Animal Farm, 1945)

Bătrînul Senior îşi drese glasul şi începu să cînte. Aşa cum spusese, vocea îi era
răguşită, dar cînta destul de bine şi era o melodie mişcătoare, ceva între Clementine şi La
Cucuracha. Cuvintele erau acestea:
"Animale din Anglia şi Scoţia,
Din toate ţările, de sub mulţi sori,
Eu vă vorbesc, şi mare mi-e emoţia,
Despre anii de aur viitori.
Mai devreme-ori mai tîrziu, în ceasul sfînt,
Cînd Omul-Tiran fi-va răsturnat,
În acea zi al Angliei mănos pămînt
De animale doar va fi călcat.
Belciugele atunci vor cădea în zeci,
Nimeni şa-n spate nu-şi va mai propti,
Zăbale, pinteni vor rugini pe veci,
Biciuri crunte nicicînd vor mai plesni.
Comori ce nu intră-n a minţii sferă,
Grîu şi orz, fîn, ovăz, noi vom stăpîni,
Trifoi, fasole, sfeclă furajeră,
Fi-vor ale noastre-n acea zi.
Cîmpurile Angliei vor luci-n senin,
Apele ei vor fi mai curate,
Şi vînturile vor adia mai lin,
În ziua cînd fi-va libertate.
Noi trebuie să muncim pentru-acea zi,
Toţi-un trup, vaci, cai, gîşte şi curcani,
Chiar de murim înainte de-a o şti,
Pentru-a fi liberi să trudim mulţi ani.
Animale din Anglia şi Scoţia,
Din toate ţările, de sub mulţi sori,
Eu vă vorbesc, şi mare mi-e emoţia,
Despre anii de aur viitori".

https://gawrylyta.wordpress.com/wp-content/uploads/2011/11/orwell_20george_20-_20ferma_20animalelor.pdf

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Outlander, un Boeing 777 grasoi, cu harichile moi si turatiile la motoare câcâite si bâlbâietoare , de tip Beluga-Ciucale, cu trei gusi sub motoare, si care are foaia de bord doctorat de tip plagiat si secretizat, e pe cale de decolare din cursa la prezidentiale si de la sefia clocariilor lăbărale tooocmai unde si-a dus mutul iapa si dracul capra!

Constantin said...

@Kostas Tătucul lui Ciuca e Iohannis. Până la urma urmei toți au avut la un moment dat câte un tătuc. Iohannis la avut dacă nu mă înșel tatuc pe Crin Antonescu.

Outlander said...

@Cornelius Flavius Ifrim
”...un Boeing 777 grasoi,...”
Să se ducă pe apa Sâmbetei!

-a se duce pe apa Sâmbetei / pe copcă expr. a se distruge, a se pierde.

John1 said...

Viorel.
Mie mi-a murit un coleg în brațe in Kosovo, iar în Bosnia și Afganistan am fost însoțiți de elicoptere păna la aeroport. La granița cu Macedonia, mergeam spre Skopje, iar în fața mea a explodat o mașină cu 5 militari străini. Toți au murit. În Afganistan traversam deșertul spre Kabul, de 2 ori pe săptămâna doar cu un Aro si 3 m.a.c.cu veste și căști, la 50 de grade.
Poate știi și pensionari militari care sunt lăutari militari sau reporteri militari și care au 50% în plus la pensie. Sau poate cunoști pensionari militari care în 2009 au rămas cu salariul de merit în soldă și au ieșit la pensie cu el, sau cu lucrări de excepție, care nu le meritau. Te doare mia de lei, neindexată vreodată. Oricum, poate corectezi si lipsa sau mutilarea unor cuvinte, sau pe ,,a-ți", care se scrie așa doar in dativ. Apropos, radical din 0,3 este mai mare decât 0,3. Iar volumul (cotitul) butoiului este egal cu 0,82×D×d×L butoiului, în ideea în care 1 dcm cub este egal cu un litru. Iar singurul caz din limba română în care un substantiv la nominativ are prepoziție este: S-a adunat la lume! Cine s-adunat? ,,la lume". Și multe altele de interes pentru tine, Viorel. Mulțumesc că m-ai bagat în seamă. Pensie lungă îți doresc. Legea talionului o cunoști?

Claudiu Marin said...

Nu ma asteptam ca Iohannis sa consume 10 ani cu naveta pe Valea Oltului, pe soseaua plina de TIR-uri. Daca il interesa Romania ar fi putut, in cei 10 ani, sa faca de doua ori autostrada Sibiu-Pitesti.
Cel putin, bautorul fruntas, predecesorul sau, a zis ca Romania nu are nevoie de autostrazi.

Viorel said...

John1. Cine v-a executat atribuțiunile conform fișei postului cât timp ați colindat prin războaiele lumii, nu pentru că v-a trimis patria obligatoriu ci ca urmare a rapoartelor personale scrise și semnate cu mânuța dv. cât și pentru nevoia de bani ?
Toți care ați fost în TO sau misiuni individuale, atunci când îi întrebi dacă merită cei 1.000 lei lunar neimpozabili și indexați anual cu rata inflației, ori nu răspund ori spun că merită pentru faptele de vitejie pe care le-a efectuat. Și pe timpul lui nea Nicu și după 1989, eu știam că, conform RDM, la cap. PEDEPSE =pentru abaterea făcută primeai o singură pedeapsă iar la RECOMPENSE=idem.
Domniile voastre, pentru 120 de zile (așa spune legea clocită de un Sof. mare sculă și mâna dreaptă a altei scule, mare viteaz pe sub poduri, ei au pus la cale proiectul Legii nr. 168/2020) ați primit Solda în țară (la fel cu cea pe care o luați înainte de plecarea în misiune datorită sporului de risc de 100% din funcție și 20% un alt spor inventat de clica ministerială) + Solda din TO + 575 lei lunar neimpozabili până la trecerea în rezervă + 1.000 lei lunar neimpozabili și indexați anual cu rata inflației din momentul pensionării.
Ce ați făcut voi pentru statul și cetățeanul român de sunteți recompensați cu 4 categorii de sume bănești pentru 120 zile misiune iar noi primim un rahat (există în dex) de indexare de 1,3 / 2,6 etc. anual ?
Cei care au murit, cunoșteau riscurile când au plecat.
Jur să-mi apăr țara, nu să umblu haihui prin deșert la 90 de grade.
Parte dintre cei care au murit cât și alții care au fost răniți își au partea lor de vină. Nu intru în amănunte că nu este loc de întors, dar tare vă place să vă mai lăudați după ce vă întoarceți din misiuni cu bune și cu rele, plecând de la modalitatea prin care ați plecat, cât și năzbâtiile făcute de către unii și alții (povesteau colegii după ce s-au întors din misiuni de-a lungul anilor, acum și ei pensionari, pentru că după 3-4 misiuni, după ce și-au umplut buzunarele, la 45-47 de ani au ieșit la pensie, nu au stat ca mine fraierul până la 55 de ani muncind în locul lor fără a primi un leu în plus). Mă opresc pentru că nu vreau să-l supăr pe domnul CM.
Mai am ceva. Sunteți exact ca și alții. Când nu au argumente încep cu gramatica limbii române sau mai mult văd că îmi explicați câte doage și cercuri are un butoi gol sau plin, când stă pe loc sau când se dă de-a rostogolul.
Cât despre legea talionului nu are nici o legătură cu comentariile dintre noi, mă mir de ce l-ați băgat în discuție. Aș putea să vă întreb dacă ați citit Vechiul Testament pentru că spune același lucru.

Iulian Mareș said...

John1
Sunt unul din cei care era interesat de voi, minut cu minut si citea zilnic rapoartele voastre de lupta! Toata stima!

Dodo said...

Super,Viorel. Asa de bine ma simt în urma citirii postării tale,super. Poate băieții care au fost în TO,au crezut ca uitam. Bine ca le mai amintește cineva ca trebuie sa aibă ciocul mic,dacă au bun simt. Adică noi cei care am rămas în tara suntem pleava,mărăcini și ciulini? Super tare.Sper ca și gunoaiele de la butoane sa știe....sau știu deja...doar au avut și ei comisioane. Vai de ea dreptate. Cum putem face,ca postările de pe acest blog sa ajungă direct pe birourile mafioților, sau cineva sa le citească în plenul parlamentului. Avem lupta grea de dus...Sa nu cedam fraților,niciodată. Luptam pana la sfârșit.Doamne ajuta-ne!!!