Cioara ne ademeneste de pe gardul din Pajura!
INFORMARE
Cioara ne ademeneste de pe gardul din Pajura!
INFORMARE
Vom merge la miting sa scandam:
JOS CIOARA DE PE GARD!
O să-l aducem și pe Dogaru....ca prezență la număr...dar legat la mâini și scoch la gură să nu scoată o vorbă... că pe unde a fost( tv..etc)..numai tâmpenii a spus...de nu-l mai recunosc ca șef nici cotizanții de la asoc Apropo... și ăsta este unul care bagă bățul prin gard... așa că ochii pe el ca pe butelie... să nu miște cumva în front
„reprezentantii MApN au spus ca problema echivalarii soldei de grad a rezervistilor cu a-ceea a celor in activitate a fost rezolvata prin vot unanim in Comisii, datorita adoptarii “Amendamen-telor Leoreanu”...”
Păi e rezolvată sau nu? că vad că domnul Dogaru în ”numele” nostru cere altceva...
„Un imbecil este o persoană care cauzează pierderi unui alt individ sau grup de indivizi, fără a câștiga nimic în schimb, uneori chiar suferind pierderi de pe urma acțiunilor sale” (a Treia Lege a imbecilității – C.M. Cipolla).
Domnul Claudiu, CELE MAI BUNE MESAJE/ SLOGANURI LA MITINGUL DIN 7 IUNIE: "IANCA ESTE JUDET" precum "BUZAUL IN MOLDOVA", "MOTORINA SE FABTICA IN ȚARĂ","NU MA JIGNITI!" ASTEA TOATE AR TREBUI SA FIE SI PE PANCARDELE NOASTRE.
Styx...Dogaru cere într-adevăr alceva... îmbălsămare...loc cu verdeață.. garsonieră cu ușa în tavan și eventual să tragă cineva cu pușcociul in onoarea faptelor vitejești pe care le-a făcut...pt rezerviști...
Am promis că nu voi mai comenta nimic, în schimb nu pot să nu mulțumesc d-lui "Skoda", sunt conștient că nu se numește așa, de asemenea d-lui Viorel pentru aprecierile făcute.
Da, d-le Viorel, unora dintre noi ne este frică de politic. Am văzut multe în cei 8 ani lucrați în M100, după cei 19 lucrați în Academia de la Brașov. L-am văzut pe dl. gl. Uifăleanu căzând în interval de o săptămână, după o comandă politică.
Eu vreau să raportez ceva, în schimb vă rog să analizați fiecare ceea ce urmează după ceea ce s-a discutat azi. Din nou, vă rog să acceptați informația sub beneficiu de inventar și să trageți concluziile. Sunteți seniorii noștri, ai bibanilor cu doar 50+, ați construit România și ați introdus Armată României în NATO.
Ieri vorbeam cu un fost coleg de liceu militar, colonel la DGJ, care a gestionat formularea OUG 26. Mi-a spus că atunci când, ca orice jurist conștiincios, a întrebat dacă soldele de grad se referă la întreaga populație de militari, rezerviști sau activi i s-a răspuns sec: vorbim de retenția personalului, d-le, nu ai înțeles? Păi ce retenție avem cu pensionarii? Oricum sunt pe ducă...Răspunsul a venit de la un șef de direcție generală care se ocupă de banii Armatei. Nu-i dau numele...
Una peste alta mi-a mai spus ceva referitor la datoria publică și că nu se vor bucura activii prea mult de acest act normativ pentru că după alegeri, datoria fiind prea mare, se vor limita creșterile bugetare.
Comisia de buget, în 17.06 va da aviz negativ.
Dacă mă întrebați pe mine, aș ruga toți analiștii de pe la televiziuni, fie ei colonei, comandor sau generali să intre în grevă referitor la drepturile rezerviștilor și pensionarilor militari. Să nu uite decidenții că în caz de chiloți cu dungă maro, tot noi, ăia pe ducă trebuie să instruim tineretul taurin cum să țină arma de capătul care trebuie...
Vă rog să mă iertați, am onoarea să vă salut!
Îmi cer scuze pentru greșeli, scriu de pe telefon
Domnul Claudiu (așa ca minister Huhu) nu-mi mai aprobă anumite mesaje ce deranjau și nu erau la fel ca gândirea sa. Și avea tupeul să îi facă pe alții în toate felurile dar și dansul făcea abuz de putere prin blog. Chiar dacă îmi va posta sau nu acest mesaj, sper din suflet să nu se aprobe vreun amendament. Doar specialiști acești pensionari militari, fie pe bloguri, fie pe Facebook. Voi aveți filmele voastre, deși nu e nimic sigur și s-ar putea ca totul să se întoarcă în cazul unora. Dacă vouă nu vă pasă de alții și aveți tupeu să încercați să decideți soarta a aproximativ 200 de mii de pensionari, mie îmi pasă în primul rând de mine și familia mea. Nu-mi dați voi bani și nici nu-mi garantați vreo mărire. Iar liberalul, devenit idolul vostru peste noapte, și-a atins scopul, a mai luat câteva voturi pentru alegeri. Dezbinați au fost și mereu vor fi pensionarii militari, au tot dreptul să se joace cu noi, politicienii!
Nu e nimic rezolvat! Ăștia nu vor da bani pentru pensionarii militari, ușor păcăliți! Ar fi multe de spus, îmi pare rău că trebuie să stau mereu cu emoții din cauza pricepuților.
Cu regret constat ca batranetea ne-a adus multe roze ,si cea mai grava e cea de la cap!Pacat!Cea mai ordonata (in teorie!) categorie sociala ,e cea mai dezbinata !Iarasi pacat!Motto-ul mosului e cel mai bun :prostii cerem ,prostii primim!
PS Unde-i prezent Rosu( fara grad ,ca nu-l merita)se alege praful!
Rugaminte: totusi explicati care este diferenta dintre ,,cioara" si ,,vrabie ", ce se castiga si ce se pierde. Cum sunt avantajati cei pensionati pana in 2017 care sunt cu netul mai favorabil in plata, care au niste pensii incredibil de mici, fara 10-11 sporuri. De la cioara am inteles ca se face diferenta si se adauga la pensia in plata, ceea ce dupa mine este avantajos. Dar va rog sa nu incepeti cu jigniri. Sunt unii pe blog care au impresia ca lumea incepe si se termina cu ei.Poate nu am inteles eu ceva.pentru ca daca se adauga la pensia recalculata in 2017 eu personal raman cu cuantumul in plata mai avantajos.
În amendamentul Coarnă & asociații nu am realizat dacă pensionarii în plată la data aplicării OUG59/2017 sunt sau nu sunt atinși de limitarea pensiilor la cuantumul net al bazei de calcul.
Cei care nu înțelegem mesajele belicoase ale colonelului istoric ar trebui să fim lămuriți sau convinși asupra acestui aspect. Dacă se va aplica limitarea pensiei nete la netul bazei de calcul , cu toată mărirea soldei de grad , toate pensiile deschise anterior datei de 15.09.2017 vor deveni surse de lacrimi.
Aștept clarificările colonelului istoric sau altcineva mai convingător .
Amendamentul Comisiei de Apărare din CD , adică vrabia din mână , este mai convingător de cât amendamentul Coarnă & asociații , adică cioara din par. Și la amendamentul Comisiei de apărare există deschisă o analiză , respectiv pe măsură ce baza de calcul a pensiei rezultată în urma actualizării cu solda de funcție în anul 2017 este mai mare cu atât mai mult se micșorează cuantumul de majorare a pensiei brute aflată în plată în anul 2024 ( am dat relația de analiză la o postare anterioară) ceea ce face ca afirmațiile ministrului cu privire la acest amendament să fie false . Exemplu , pentru o bază de calcul de 7942 lei în 2017 prin aplicarea amendamentului Comisiei de Apărare , după metoda de calcul sugerată de @Claudiu-Marin , deținătorul pensiei brută de 8100 lei în 2017 , azi 10752 lei este mai mare cu 152 lei decât cuantumul brut actualizat cu solda de grad dacă indicele total de inflație în 2024 este 32,7465%, deci va rămâne cu pensia în plată.
@Arfy, ce ti-ai ales acest nume, care in ebraica moderna, persana milenară si in paștuna veche inseamna ,,bărbățel cat un cățel crăcănel cu cocoșel mititel de lăcustă si mintea ingusta?'' Deci stii ca treaba este mizerbabila pentru majoritatea pensiilor, dar a ta se cadreaza, drept urmare dai ordin adminului sa ma blocheze, cocoselule?
Mdea...bla,bla ,etc...si nimic concret ,daca nici acuma. pe 7 iunie 2024 nu suntem uniti,ne meritam soarta,sa ne plangem pe blog-uri ,eu voi fi acolo in ,,Victoriei " dvs? stand acasa nu rezolvam absolut nimic ,asa macar Incercam.
Coarna mi-a spus ca varianta buna trebuie la vechimea mea si gradul meu sa-mi dea cam 600 lei, ce coboara sub aceasta limita este varianta mafiota, si mie pe Leoreanu imi da maxim 140 lei si minim sub cu 133 lei, si e clar necurata treaba ca in 2016 am primit sub 50% paradit pe minus, la fel ca 68% din totalul de rezrvisti!
@Claudiu, refa calculul, BC este 10389 lei, nu 10838 lei !
TROFIN,faci calcule selective,ia sa faci o simulare a unei pensii de lt col,iesit 2000 de la un brut 5,500,000.rezultatul e pozitiv sau negativ daca acum are 4530?ia sa vedem,si avem baza de comparatii cu unu iesit 2017 sau 2023
Da D-le ifrim!aveți dreptate!
Este un nickname!
Nu scriu nimic să pot fi incriminat!
Răposatul Huhu! Dzeu să-l hodine în pace m-a cenzurat și m-a publicat când a vrut el. A fost prieten la "cataramă" cu Mareș și cu CIFrim.
Este nevoie de un alt suflu!.
Informații pertinente nu balacarisismele tale și sofisme lui Mareș! A sărit din Craiova în SMFT cu ajutorul unui coleg pe care nu l-a apreciat niciodată!
Să lăsăm lucrurile cum au fost!
Lasă specialiștii să-și expună ideile clare fără panglicariile tale!
Ai fost curios sa vezi ce înseamnă Arfy!
Să fii sănătos!
Doar ca să purtăm discuții care să rămână în arhiva blogului.
Pentru noi cei care nu înțelegem anumite aspecte privind inițiatorii celor două amendamente, un cetățean isteț dintre noi ar trebui să facă:
- Să prezinte cele două variante de amendamente făcând o paralelă între ele;
- Ce vor cei cu varianta Leoreanu;
- Ce vor cei cu varianta Roman, Coarnă, Cozma;
- Ce au bun ambele și ce au rău;
- Aplicăm 4 simulări;
- Două pe varianta Leoreanu: - una pentru pensionarii dinainte de 15.09.2017 și una pentru cei de după;
- Două pe varianta Roman, Coarnă, Cozma: - una pentru pensionarii dinainte de 15.09.2017 și una pentru cei de după;
La sfârșit tragem concluziile și alegem în așa fel ca să fie toți pensionarii mulțumiți.
Asta teoretic, ca să avem ce discuta, pentru că, la sfârșit guvernul prin comisii să nu fie de accord cu nimic iar toată această perioadă de o lună jumătate-două să nu fi fost decât o pierdere de vreme și stres acentuat.
@Leon
Da, este bun calculul lui Trofin.
Cu tot respectul, dl. Claudiu Marin, d.voastra tot dati ex. cu colonelul care are vre-o 7 sporuri pe care noi nu le avem. si la care baza de calcul este vre-o 1900 lei. si am mai spus am 32 de ani vechime din care 8 alte conditii si 19 conditii speciale.am 100% procent si daca scad gradul si adaug gradul nou nu ajung la cuantumul in plata.Cineva de pe blog mi-a zis ca nu-i adevarat, dar nu mint, asta e adevarul. Si ca mine sunt multi.
Dle @Claudiu, ca sa terminam polemicile, haideti sa postati variantele calculate de grupuri sa luminam treaba, cum a propus @Viorel! Mafia este ulei si va iesi la suprafata!
@Dle Claudiu, Ordonanta o aveti trimisa de mine pe mail, ultimul racnet! Puteti avea o consideratie aparte fata de noi, care o clantanim pe aici! Sanatate!
Of Doamne !!! Dacă ai da multă liniște sufletească acestor pensionari militari,vi e vara,canicula,vacanțele cu doamnele noastre,concedii la mare la munte,să nu ne mai purtăm de grijă unul altuia !ce bine ar fi să se termine totul cu bine,să-și dea și ei seama politicienii că suntem oameni și noi ca și ei și vrem și noi ca și ei niște beneficii care ei îl au că au ajuns acolo sus!Doamne Ajută!
Parerea mea, in amendament, cand se refera la ,,partea din pensie corespunzatoare soldei de grad,, nu se refera la valoarea soldei vechi de grad din valoarea bazei vechi de calcul, ca apoi, aceasta sa fie scoasa din baza de calcul si inlocuita cu noua solda de grad, rezultand astfel noua baza de calcul. Ar fi absurd. Cred ca se refera la actualizarea soldei de grad, ca element al pensiei, adica solda de grad noua trecuta in locul celei vechi, apoi o actualizare a tuturor elementelor care cuprinde in procente si solda de grad. Din aceste elemente actualizate ar trebui sa rezulte baza de calcul noua care trebuie plafonata in functie de vechime si apoi adaugat OMM. Asa vad eu actualizarea soldei de grad si recalcularea pensiilor cu solda de grad actualizata, asa cum arata amendamentul. Nu pot sa cred ca va fi aplicata metoda simpla si incorecta de a scoate pur si simplu ca valoare solda de grad veche din baza de calcul veche si inlocuita cu cea noua, ca valoare si astfel sa rezulte o noua baza de calcul. Daca solda de grad ar fi contribuit doar cu valarea ei la valoarea bazei de calcul, da se putea face asa, dar ea a contribuit cu o valoare mult mai mare decat valoarea ei, de 2, 3, 4 ori mai mare, in functie de cate elemente de calcul a pensiei are fiecare in decizie. Asta-i parerea mea, asa vad eu ca vrea sa spuna amendamentul. Normal si corect in amendament, pentru a fi clar, fara interpretari nu trebuia scris ,, partea din pensie corespunzatoare soldei de grad se actualizeaza permanent...,, ci trebuia trecut ,,elementul corespunzator soldei de grad din calculul pensiei se actualizeaza permanent cu valoarea soldei de grad a activilor si se recalculeaza pensia cu noua valoare a acesteia. Bine, poate fi mai aranjat un pic, dar important ar fi sa se exprime clar unde se inlocuieste solda de grad.
Sa va dau de lucru, in Sedinta de Guvern de maine se aproba Normele privind pensiile de serviciu ale magistratilor:
https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2024/06/HGANEXA-1.pdf
Patru M @cine e nemernicul care a argumentat impotrivirea cu "sunt pe duca".
Tembelul nu e constient ca va veni vremea cand si el va fi pe duca?
Voi care locuiti în București dati individului o flegma între felinare ca sa vada nemernicul ca nu sunteti pe duca.
@Trofin pe mine m-a multumit cu rezultatul calculelor, daca o fi ala cu 500 lei plus!
@Arfi, dar ce zici de varianta @Trofin, ca sa lasam balcanismele si sofismele copilaresti?! E TARE CA E PE MATEMATICA PURA, PE LEGE SI FARA DISCRIMINARILE CLOCARESTI! Iar @Iulian Mares e o floare rara, confirmat de voci independente si autoritare, cu grade mari, si-l respect foarte mult pentru ca este inteligent si si-a obtinut meritele pe bune. Cine l-a barfit a facut-o ca i-a ramas in urma performantelor lui, si e Colonel chiar pe bune, avand si in rezerva o functie de top in caz de, Doamne, fereste! El s-a dus in teatrele de raboi africane-Congo in vremea cand se duceau merituosii FB, sa nu ne facem de ras pe acolo, albi la ,,cazier,'' apoi, dupa generatia lui, au aparut detasatii pe spagi si milogeli care au smuls, in frunte cu Malaimare Lae Ciucalae miarul, pentru unii pe bune, si ii respect pentru curajul si eroismul lor curat, iar altii primind miarul ca legume nule, si rog a se baga capul si nasul in cortul de excursie si a se gini la heroul de la Nassyria de sub capacul de catafalc, specialist in doctorate plagiate sau avansari de la tole groase de transformator la Lt. Colonel, fara scoli cu mofturi kaki! Sanatate si viata lunga in fericire!
Astă seară am avut onoarea să constat cum se îmbină mândria cu prostia. Mă sună un coleg din școala generală consătean cu mine. Ne mai sunăm din când în când. A plecat cu mulți ani în urmă prin zona Olteniei lucrând la mină. Acum nu prea-mi spune ce învârte, dar când vine prin sat într-o mașină bengoasă se dă țanșoș tare față de toți cu care se întâlnește pe stradă sau pe la crâșmă. De la una alta ajungem și la politică, la părinții bătrâni cu pensii mici și modul cum își bat joc politicienii de ei, fiind băgați în seamă doar la alegeri. Îi spun că mă doare sufletul când îi văd la TV sau prin sat cum le tremură mâinile, merg ca vai de capul lor, etc. Ce credeți că îmi răspunde mârlanul ? DA CE MĂ VIOREL, SUFLETUL E VREUN ORGAN CA SĂ TE DOARĂ ? Am rămas cu gura căscată. I-am zis. Băi moldovene / oltean pârlit (tot timpul vorbea numai cu MĂ, nu cu băi sau oi Ioane cum se spune prin Moldova). Prost ai fost în școală, prost ai rămas până la bătrânețe. I-am închis și l-am băgat de tot în tot.
Cand vad alambicarile astea de la Jianu jegosu ,imi pare rau ca am fost militar!Bai dobi ,dupa L164 ,fiecare stia sa-si calculeze pensia!Pana si la civili ,dupa legea asta noua ,cu 8 clase stiu sa-si calculeze pensia!Numai la noi ,dobitocii care se dau docti ,se ascund dupa injdemii de compuse ,necompuse sa o vireze cum vor ei!Lumanari sa va luati de banii furati noua ,potailor de Jianu ,Rosu etc ,pt stelele voastre de kko!
Pentru ca un colonel cu procentul de pensie de 100%, trecut prin actualizarea din 2017, sa castige ceva din actualizarea soldei de grad la valorile din OUG nr. 26/2024, de baza este diferenta dintre 2838-391=2447 lei.
Cresterea cuantumului prin indexarile succesive trebuie sa fie mai mica decat 2447 lei ca sa iasa in castig
La fel se poate stabili o relatie pentru fiecare grad.
Va recomand sa recititi topicul
https://www.huhurez.com/2024/05/calculul-care-dezumfla-gogoasa-cu.html
Cine se asteapta ca toate dezechilibrele create dupa anul 2017 se vor estompa doar prin aceasta actualizare de solda de grad se inseala.
Un colonel cu procentul de calcul de 100%, care a avut o baza de calcul de 4500 lei in anul 2017, va avea o noua baza de calcul de 6947 lei.
Cuantumul indexat in plata este de cca 6750.Castiga 197 lei
Daca baza de calcul a fost 5000 lei, noua baza de calcul este 5000-391 + 2838=7447.
Cuantumul indexat este 7500 Pierde 53 lei
Proiectul acelei ordonante care circula pe Net este o struto-camila juridica, numai actualizare de pensie militara nu se poate numi.
Netul cuantumului pensiei militare in plata este trecut printr-un algoritm de calcul. Nu poti adauga la acel net o suma care nu este trecuta prin acelasi algoritm de calcul.
Tot in acel proiect, netul cresterii soldei de grad se calculeaza prin scaderea din brut a impozitului si a contributiilor sociale, adica ramane 58,5% Ar fi valabil doar pentru cei pensionati dupa 15 09 2017.
Deși efectivele armatei sunt reduse (încadrare 65 maxim, cu indulgență 70% cum afirma un Gl. la TV) datorită demisiilor, trecerilor în rezervă prin pensionare, lipsa de candidați pentru Licee militare, Academii, din sursă externă, etc., Armata României se dotează / modernizează mereu. Vom ajunge la un moment dat ca nr de avioane, să depășească aviatorii, al blindatelor de toate categoriile nr. șoferilor / mecanicilor conductori. Vom avea și rezerve care vor sta pe bancă (vor intra la pauză). Probabil (nu intră în detalii) se referă la cumpărăturile făcute în cele 12 zile petrecute în SUA la sfârșitul anului trecut pentru a-și asigura continuitatea și promovarea (știți a cui) pe prima treaptă a podiumului.
Bani pentru actualizare pensii nu sunt!
Bani pentru actualizare soldă de grad Jianu spune că nui și dacă nui, nui. Mari tâlhari.
https://www.mediafax.ro/economic/angel-tilvar-armata-va-continua-sa-achizitioneze-echipamente-si-tehnica-militara-performante-22397657
Deci oameni buni ce credeti ca va trebui sa se intimple? Dupa aceasta zi "de amendamente"
Sa ii felicitam pe acesti nenorociti de guvernanti?
Sa le cumparam tot felul de vile?
Sa le platim prostituate?
Sa ii trimitem in excursii pe banii nostri?
Hai spuneti camarzai!!!!!!!
Vedeti ca nu merge asa!!!!
Totul sau nimic!
Nu miting .....nu haiduceala de doi lei......
Lucrurile serioase se rezolva atunci cind ai oameni seriosi si respectati. Oamnei integri moral!!!!!!
Nu un besinos sau un impotent profesional....
Generali de doi bani...sa va fie rusine tovarasi generali de carton
CUM AI DA-O LUI DOMNUL CLAUDIU DE CAND IL STIU EU PE ACEST BLOG, TOATE CALCULELE ÎI IES PE MINUS. IN PLUS DE FIECARE DATA VINE CU CALCUSE PRECISE SI NE DEMONSTREAZA CUM TOTUL ESTE PE MINUS, CA ESTE NECESARA ACEASTA ACTUALIZARE PE MINUS, CUM UNII COLEGI TREBUIE RECALCULATI SI SA RAMANA INGHETATI SI CUM CONTRIBUITATEA ESTE VARIANTA IDEALA. MARINEEE CAND 9 DIN 10 SPUN ALTCEVA SI INCLUSIV POLITICIRNII RECUNOSC CA MILITARII NU SUNT SPECIALI, DVS DE CE VRETI SA NE DEMONSTRATI REVERSUL? SPER SA PUBLICI ASTA.
DOMNULE MARIN, NU MAI PREZENTATI DOAR CE DORITI DVS. DE CE NU RECUNOASTETI CA NORMAL AR FI SA SE REACTUALIZEZE SOLDA DE FUNCTIE ASA CUM AR FI FIRESC MAI INTAI SI APOI SOLDA DE GRAD. NU ACTUALIZARE DOAR CU SCOPUL DE A MAI TAIA CEVA. AIA NU IESTE ACTUALIZAREA ATATA TIMP CAT S-A SUSPENDAT/ ANULAT ABUZIV ACTUALIZAREA SOLDELOR SI LA REZERVISTI DIN 2017.
Cataline
In 2017 s-a actualizat numai solda de functie in urma careia 98% dintre pennsioanarii MApN si SRi nu au luat nici macar un ban majorare.Si totusi, actualizarea s-a facut!
Daca nu se facea atunci, acum nu se stia baza de calcul de la care porneste actualizarea soldei de grad.
Eu nu cred ca o institutie consacrata in pensiile militare poate fi masluita prin ignoranta unor insi care habar nu au ce este actualizarea.
DACA ACTUALIZAREA PENSIILOR (SOLDELOR DE GRAD SI DE FUNCTIE) CERUTA SI DE DUMNEAVOASTRA AICI PE BLOG DE MAI MULTI ANI, SE FACEA LA TIMP, ACUM NU NE "CERTAM" PE VARIANTE DE AMENDAMENTE SAU OUG, IAR INTRE PENSIONARI, NU AR FI APARUT INECHITATI ATAT DE MARI. ORICUM GUVERNANTII/ PARLAMENTARII TREBUIE SA GĂSEASCĂ O FORMULA DE COMPROMIS ASTFEL INCAT OAMENII SA PRIMEASCA CEVA. VARIANTA CU ACTUALIZAREA PE MINUS IN CONDITIILE IN CARE S-AU FACUT ABUZURI PRIN OUG-URI ILEGALE ESTE DE NEACCEPTAT. NIMENI NU IESE LA PROTESTE CA SA I SE TAIE PENSIA IN CONDITIILE IN CARE COLEGUL/ SIMILARUL PENSIONAT IN 2024 ARE PENSIA DE 3 X MAI MARE.
Aia nu a fost "actualizare" a soldei de functie deoarece s-a făcut cu 1/4 din toata marirea preconizată.Daca era da fie corecta trebuia sa se faca si cu urmatoarele actualizari (celelalte transe anuale) care s-au aplicat celor in activitate. Doar atunci ar fi fost corect.Acum nu ne plangeam ca unii ies pe minus.Si oricum imi aduc aminte ca nici nu au vrut sa o faca decat dupa ce am dat noi in judecata si am facut nenumarate cereri.Legea ii obliga sa o faca pana la momentul sudpendarii abuzive.Au facut o struț-o camilă doar pentru ca erau obligati prin lege.
@Catalin
Nu-mi atribui mie meritele lui HR.
Alternativa la lipsa actualizarii este trecerea pe contributivitate, sustinea HR.
Spre deosebire de HR, eu sustin trecerea pensiilor militare si prin calculul contributiv doar dupa implinirea varstei standard de pensionare prevazuta in L 223.
Prin modul in care multi dintre voi indemnati sa se voteze in acest an grabiti sa se implineasca sustinerea lui HR.
Dl. Marin, cu tot respectul, fara sa va suparati pe mine, dar dvs. sustineti o aberatie. Cum sa fie normal asemenea calcul cu colonelul? Cum sa sustineti ca colonelul, care are o solda de grad marita cu 2447 lei (jumatate din baza de calcul veche) o sa iasa cu 53 lei in minus la pensie. Cum Dumnezeu inventati asemenea calcule? Nu intelegeti ca practic calculul bazei de calcul este ca o egalitate de doi termeni. In primul termen este o suma de mai multe elemente, care fiecare element cuprinde solda de grad in diferite procente. Primul termen trebuie sa fie egal cu al doilea. Daca noi scoatem doar din al doilea termen o parte, adica solda de grad veche si o punem pe cea noua, s-a dus dracului egalitetea, s-a dus dracului matematica pe care o stim noi. Nu se poate face altfel decat inlocuind solda de grad in primul termen, recalculata din nou suma elementelor cu noua valoare a soldei de grad inclusa in procente in fiecare element ca sa dea la egal rezultatul curect. Asta vrea sa spuna amendamentul Leordean, dar e formulat prost. Hai ca am explicat si babeste. Prezinta algoritmul de calcul al bazei de calcul unui profesor de matematica si spune-i cum i-ai aratat colonelului ca o sa-i faca actualizarea pensiei cu solda de grad si o sa se inchine de inventia gasita.
Cătăline. Opreștete tată că te-ai încălzit ca motorul în pantă. Îți dau dreptate în unele privințe, numai că, reproșurile tale nu își au rostul nici la adresa domnului Claudiu Marin și nici a regretatului HR, că nu dânșii impart daruri de Crăciun la pensionari. Dacă totul depinde de MAp.N, Guvern și Parlament, ce crezi că putem face decât să-i huiduim (nu instig, dau un răspuns) când îi întâlnim. Cu ceva ani în urmă, în Carrefour, un Sof. la văzut pe fostul lui Cdt. cu soția la cumpărături și care a fost un neam prost la vremea lui. Subofițerul puțin capsat îi reproșa toate cele prin care a trecut. Lumea se uita ca la circ. La început a încercat să se ascundă pe după rafturi, ăla după el. Lumea de asemene. Cdt. a fost nevoit să-și lase nevasta și să fugă din magazine. Le-aș da și numele dar am colegi care urmăresc ce scriu pe blog și or să le spună. O fi asta vreo metodă de rezolvare a inechităților dintre pensile militare. Unde îi întâlnim să le punem întrebări incomode, la pertu și cu glas tare cum spunea cineva astăzi într-un comentariu ? Că doar nu au dat BAC-ul sau Doctoratul odată cu noi.
BAI OAMENI BUNI CE NU INTELEGETI? OUG-UL CU SOLDA DE GRAD SE APLICA LA LEGEA AFLATA IN VIGOARE CU CARE TE-AI PENSIONAT. RESTUL E KAN KAN. E CA SI CUM AI SPUNE EU AM SCHIMBAT ULEIUL LA MOTORUL A DOUA MASINI (UNA VECHE PANA IN 2017, DAR FUNCTIONALA SI UNA NOUA DAR CU CEVA PROBLEME LA MOTOR) IAR REZULTATUL ESTE CA CEA VECHE PORNESTE SI CHIAR TE POTI DEPLASA CU EA DIN PUNCTUL A IN PUNCTUL B, IAR CEA RELATIV NOUA DIN ANII 2017-2018, PORNEȘTE, TE POTI DEPLASA CU EA DAR CU O VITEZA MAI MICA DIN CAUZA PROBLEMELOR LA MOTOR.ALUZIA E CLARA, NU OUG-UL CU SOLDA DE GRAD E DE VINA CI LEGEA DUPA CARE TE-AI PENSIONAT. ORICUM CEI PENSIONATI DUPA 2017 AU PENSII MULT MAI MARI DECAT CEI PANA IN 2017 DEOARECE S-AU PENSIONAT IN URMA APLICARII NOII LEGI A SALARIZARII SI A APLICARII UNOR MAJORARI CUM AR FI SALARIUL DE MERIT PENTRU TOȚI.EXISTA DIFERENTE CHIAR SI INTRE EI, DEOARECE UNII AU PRIMIT O TRANSA (1/4) ALTII DOUA, ALTII 3 SI UNII CHIAR SI A 4 TRANSA PROMISA DIN CRESTEREA SOLDEI DE FUNCTIE. OUG-UL CU ACTUALIZAREA SOLDE DE GRAD TREBUIE SA FIE APROBAT. CELELALTE PROBLEME CU REZOLVAREA INECHITATILOR PE CARE TOTI LE REVENDICAM SE POATE FACE DOAR CU O REVIZUIRE COMPLETA A LEGII IN URMATOAREA SESIUNE PARLAMENTARĂ, EVENTUAL CU O NOUA LEGE A PENSIILOR MILITARE, UNDE SOLDA DE GRAD AR PUTEA FI ACORDATA IN AFARA LEGII, DUPA MODELUL ORICAREI INDEMNIZATII.
Buna ziua ,citind mai atent ce s posteaza aici vorbindu-se aici de sume brute ale pensiilor militre de 8100 ,10800 dupa 2017 si inteleg foarte bine de ce se evita actualizarile pensiilor militare ...cred ca punand in discutie mai frecvent cuantumurile pensiilor dechise sa zicem incepand cu anul 2000 -2001 atunci vor aparea sanse de vreo actualizare. Expuneti pensiile prezente de exemplu ale unui plut.Adj Sef de aproximativ 2000 -2200 care a "dus in spate" Stocuri de valoare enorma sau Colonel ,Cmd de Batalion aproximativ 3500 in prezent. Vad ca apar nemultumiri pentru un "brut" de peste 8000-10000 ... Ced ca daca dorim actualizare ar trebui indreptata atentia color in drept spre pensionarii "nascuti mai de mult". Evaluati va rog propunerea mea ca sa existe in viitorul apropiat vreo actualizare . Eu sa fiu factor de raspundere in MAp.N nici nu m-as uita pe vreun document care cere actualizarea unor "bruturi " e peste 10000 de RON.
PENTRU UNII CARE NU INTELEG ROSTUL OUG-ULUI PROPUS SPRE APROBARE. OUG-UL CU SOLDA DE GRAD SE APLICA LA LEGEA AFLATA IN VIGOARE CU CARE TE-AI PENSIONAT. RESTUL E KAN KAN. E CA SI CUM AI SPUNE EU AM SCHIMBAT ULEIUL LA MOTORUL A DOUA MASINI (UNA VECHE PANA IN 2017, DAR FUNCTIONALA SI UNA NOUA DAR CU CEVA PROBLEME LA MOTOR) IAR REZULTATUL ESTE CA CEA VECHE PORNESTE SI CHIAR TE POTI DEPLASA CU EA DIN PUNCTUL A IN PUNCTUL B, IAR CEA RELATIV NOUA DIN ANII 2017-2018, PORNEȘTE, TE POTI DEPLASA CU EA DAR CU O VITEZA MAI MICA DIN CAUZA PROBLEMELOR LA MOTOR.ALUZIA E CLARA, NU OUG-UL CU SOLDA DE GRAD E DE VINA CI LEGEA DUPA CARE TE-AI PENSIONAT. ORICUM CEI PENSIONATI DUPA 2017 AU PENSII MULT MAI MARI DECAT CEI PANA IN 2017 DEOARECE S-AU PENSIONAT IN URMA APLICARII NOII LEGI A SALARIZARII SI A APLICARII UNOR MAJORARI CUM AR FI SALARIUL DE MERIT PENTRU TOȚI.EXISTA DIFERENTE CHIAR SI INTRE EI, DEOARECE UNII AU PRIMIT O TRANSA (1/4) ALTII DOUA, ALTII 3 SI UNII CHIAR SI A 4 TRANSA PROMISA DIN CRESTEREA SOLDEI DE FUNCTIE. OUG-UL CU ACTUALIZAREA SOLDE DE GRAD TREBUIE SA FIE APROBAT. CELELALTE PROBLEME CU REZOLVAREA INECHITATILOR PE CARE TOTI LE REVENDICAM SE POATE FACE DOAR CU O REVIZUIRE COMPLETA A LEGII IN URMATOAREA SESIUNE PARLAMENTARĂ, EVENTUAL CU O NOUA LEGE A PENSIILOR MILITARE, UNDE SOLDA DE GRAD AR PUTEA FI ACORDATA IN AFARA LEGII, DUPA MODELUL ORICAREI INDEMNIZATII.
@Claudiu, cred ca ar trebui sa comparam Baza de calcul din 2016, unde SG este cuprinsa si in Gradatii, ID, etc. cu SG din 2024 care sa cuprinda binenteles aceleasi elemente de calcul, altfel comparam mere cu pere, si cu siguranta toate pensiile Brute vor fi pe plus, parerea mea !
Stimabile Catalin
Nu e adevarat nici un pic ce afirmati, cum ca cei pensionati pina in 2017 au mai mic cuantumul pensiei decit cei dupa 2017.
Este tocmai pe dos.
NU este adevarat ceea ce spuneti.Nu toti care au trecut in rezerva dupa 2017 au parcurs asa numitele etape de o patrime conform legii salarizarii unitare!!!!! Acea lege trebuia sa se finalizeze in 2022 IANUARIE!!!!!!! Ea nici azi nu este finalizata!!!!!!
Toti cei trecuti in rezerva in intervalul 2017-2022 nu au beneficiat de intreg procesul de lege a salarizarii unitare!!! Iar restul doar fractii!!! Atit au reusit acesti golani de la butoane sa invete la aritmetica: doar fractii. Bagaia-si sub RADICAL!!!
Ce tot inventati prostii!!!!!
Faceti calcule si documentati-va un pic sa vedeti cine are mai mult!!!!
Dar nu asta e problema.....PROBLEMA majora e ca se vehiculeaza atitea baliverne pe aici de sta mintea-n loc.
In fapt si la urma urmei ne-am ales cu un RAHAT cit TERRA de mare in urma acestor idiotenii de propuneri pompoase ale unui AMENDAMENT care a fost mort din nastere (un avort spontan)
In rest....trai cu generalii de carton
@Kostas
Nu inventeaza nimeni nimic. Acesta este algoritmul de calcul al pensiei militare.
In cazul procentului de calcul de 100% cresterea soldei de grad de 2247 lei se duce integral in cuantumul pensiei rezultat dupa actualizarea din 2017.
Numai ca, intre timp, cuantumul din 2017 a crescut prin indexarile succesive cu o suma mai mare cu 53 lei decat actuala crestere a soldei de grad.
Cunatumul pensie in plata ramane ori cel indexat, ori cel actualizat.
Dl. Marin, ati mai spus asta, ca se pierd toate indexarile, e logic sa fie asa, aveti dreptate in privinta asta, fiindca altfel nu ar mai fi actualizare. Dar ce nu este logic, este faptul ca nu se poate forma o noua baza de calcul prin simpla inlocuire in vechea baza de calcul a diferentei dintre solda de grad noua si cea veche. O baza noua de calcul nu se poate obtine decat refacand calculele cu toate elementele pensiei care trebuie actualizate cu solda de grad noua, cu algoritmul de calcul din decizia fiecaruia. Promit ca asta e ultimul comentariu pe care il fac pe aceasta tema. Consider ca am fost destul de explicit, cine a inteles bine, cine nu, sa creada ce vrea.
Nu era mult mai simplu anularea oug 57,59 si 114 in partile ce ne privesc,plus calculul cu solda actualizata?!?cei care au farmata facuta facuta la umbra vara si la caldura iarna mai pot scoate 7n ban,cei care au tras ca operativ in strada cca.30-35 de ani sunt uzati,erodati!nu vedeti ca nu i ntereseaza pe nimeni?prin cresterea soldei le intra mai
multi bani in ministere!ce vreti,ca diferenta sa o bage in pensii?vise!banii aia se duc unde trebuie!numai in pensii,nu!nu ii intereseaza d3cat sa taie!daca un activ gandeste asa,cum a ajuns asta militar???camaraderia,specifica militarului,e lipsa la asta!cum oese in fata colegilor???de ce nu i se 8ntoarce spatele???
@Leon
Este clar ca te-ai infectat si d-ta cu microbii de pe alte site-uri.
Cum sa actualizezi procentele soldei de grad din elemente salariale, ca solda de functie, ,IC sau gradatii, daca acele elemente salariale din baza de calcul nu se actualizeaza potrivit amendamentului?
Restul bazei de calcul, in afara de solda de grad actualizata, este deja trecut prin algoritmul de calcul.
Am readus inca o data in prim plan o decizie de actualizare din 2017 ca sa terminam, o data si o data, cu discutiile cum se face o actualizare.
De aceea am si spus ca actualizarea aceasta nu presupune un efort financiar prea mare.
@kostas
Explicatiile sunt valabile si pentru d-ta.
Amendamentul nu reglementeaza actualizarea intregii baze de calcul. Doar elementul salarial solda de grad se actualizeaza
Cred că solda de grad ar trebui scoasă în afara bazei de calcul și tratată ca și o indemnizație la fel cum prevede Legea nr. 8/2006 (sau ca OMM/SOSP), adică (ex. cazul meu. Înlocuim 50% cu 2.277 lei / Cred / presupun că asta dorește și Col. Dogaru.):
Articolul 1 (3) Cuantumul indemnizației reprezintă echivalentul a 50% din pensia cuvenită titularului sau, după caz, aflată în plată la data solicitării, dar nu poate depăși două salarii de bază minime brute pe țară, garantate în plată.
(4) Cuantumul indemnizației se modifică ori de câte ori se modifică pensia titularului, ca urmare a modificării valorii punctului de pensie.
Articolul 10 (1) Dispozițiile prezentei legi se aplică în mod corespunzător și pensionarilor sistemului pensiilor militare de stat și alte drepturi de asigurări sociale din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale, indiferent de data înscrierii la pensie, dacă îndeplinesc condițiile prevăzute de prezenta lege.
(2) În situația persoanelor prevăzute la alin. (1), cuantumul indemnizației se modifică ori de câte ori se modifică pensia titularului, ca urmare a indexării/actualizării.
Atenție la ce spune art. 10: cuantumul indemnizației se modifică ori de câte ori se modifică pensia titularului, ca urmare a INDEXĂRII / ACTUALIZĂRII.
Kostas, indexarile nu se pierdeau daca actualizarile se faceau la timp atat pentru cei din activitate cat si pentru cei in rezerva si daca nu se facea in transe.Motivul ca majorarile sa se faca in transe a fost in primul rand pentru ca in cazul pensionarilor de exemplu cuantumul actualizarii sa fie MAI MIC decat INDEXAREA astfel incât actualizarea sa duca la un cuantum mai mic pentru 95% din pensionari asa cum s-a inhamplat in 2017.Toate aceste asa zise binefaceri care au insemnat de fapt diminuari de pendii asa cum se incearca in SEPTEMBRIE la civili se fac dupa ce contabilii diavolului ajung la concluzia ca totul va fi foar o pacaleala.O singuta data au facut o lege bun, cea din 2015 dar cand si -au dat seama de faptul ca e "prea buna" au "macelarit-o" creand astfel inechitati si mai mari decat cele pana in 2016.
@Claudiu, daca se poate acceepta ca in 2017 prin majorarea cu 15% NUMAI a SF, majoritatea pensiilor n-au crescut pentru ca acest procent nu trecea de indexarile de 5%+5,25% calculate la TOATA pensia, matematica nu ne permite ca o majorare de 8 ori a SG sa nu treaca peste procentul de 50% indexari !!
Cultura are priorite, in sedinta de guvern de astazi este si un proiect de OuG privind majorarea salariilor personalului apartinand de Ministerul Culturii cu 10% in mai si inca 10% in iunie !
Petruț...Vezi că ai uitat un amănunt important zic eu înainte să-l compătimești pe col ăia cu 3500 sau adj șef cu 2000 lei pensie ieșiți prin anii 2000.... că au luat plăți compensatorii de câteva mii euro până aproape de 8-9 000 euro dacă erai nu știu ce cmd de batalion, șef de stat major sau chiar cmd de unitate ..Nu contează dacă pe urmă ia făcut praf ..sau ia investit cu folos...nici nu mă interesează pe mine ieșit în 2017...care am luat plăți...canci... Doar atât...te rog să adaugi și acest amănunt... așa este corect...în rest să fim sănătoși cu toții sau măcar relativ .. sănătoși câte zile ne va da d zeu
După citirea articolului cu ” gogoașa actualizării gradului ” eu înțeleg așa: Creșterile pensiilor militare vor fi, în marea lor majoritate, nesemnificative. Adică nu vom vorbi de sume cuprinse între 1500 - 2500 lei cum se așteaptă unii, ci mai degrabă de sume cuprinse între 100 și 1000 lei. Iar diferențele astea vor fi date de numărul indexărilor prinse ( cu cât ai beneficiat de mai multe indexări cu atât ți se va da o actualizare mai mică ) precum și de cuantumul pensiei primite la momentul pensionării. Astfel, dacă ai prins sporuri, excelențe, ore suplimentare la greu, etc., probabil vei avea o actualizare minoră sau chiar deloc fiindcă la un cuantum inițial al pensiei mai mare, și indexările au fost mai consistente. Cu cât pensia a fost mai ”cheală” cu atât aveți mai multe șanse de a primi mai mulți bani la actualizare. Așa percep eu lucrurile orientându-mă după exemplul dat în finalul articolului din Huhurez. Dacă sunt păreri contrare ar fi bine să fie exprimate cu argumente. Oricum s-ar finaliza toată tevatura asta, chiar și cu actualizarea salariilor/soldelor de grad, eu cred că totuși avem de pierdut per total din ciuntirile care au fost făcute la Legea nr. 223/2015 începând cu OUG 59/2017.
Aveți dreptate domnule Kostas,așa trebuie facut calculul noului cuantum al pensiei, cum ați precizat dumneavoastra,nu prin simpala inlocuire a soldei de grad noi,din care scădem vechea soldă de grad,adunăm apoi la cuantumul pensiei actualizat în 2017 și înmulțit cu procentul de calcul al pensiei în functie de vechimea fiecaruia și omm(asta pentru cei ieșiți la pensie inainte de 2017).Dacă s-ar face calculul bine intuit de dv.pensiile celor ieșiți din sistem prin anii 2000,aproape că s-ar dubla,așa facandu-se doar simpla inlocuire a noii solde de grad,pensiile vor crește cu vreo 500-800 de lei. Ce să-i faci,vechea placă, nu sunt bani la buget și atunci se face a doua variantă de calcul,care-i mai economicoasa din punct de vedere financiar și se face și mai ușor din punct de vedere matematic.
AZI a fost sedinta de guvern si nu s a discutat ordonanta de care promitea ferm HONORIS CAUZA EXPIRATUS,palkovnic de paie,deci?kk vax ,kk speramte,mai pune botu cineva la dogarian?
@Claudiu, saptamana viitoare in zilele de 11,12 si 13, propun sa mergem pentru Studiu Individual, la Comisia de buget finante:
https://www.cdep.ro/co/docs/F1487902712/oz%2011,12,13%20iunie,%20studiu%20individual.pdf
Fac tot posibilul sa ajung in Piata Victoriei maine la ora 13.30 . Vin cu trenul special pentru a vedea ce se va intampla ...desi cred cu tarie ca ne vor ignora pe toti din nou ...Pe 9 iunie dar si la celelate tipuri de alegerila ma voi folosi de puterea votului meu si sant sigur ca voi avea sansa ca votul meu sa conteze caci am in rucsac bastonul de pensionar fericit .Sant absolut sigur ca mi se va acorda cinste de catre cei cu care sant sanse destul de mari sa fiu camarad din nou in caz de nevoie .Este posibil sa nu se dispuna de specialisti militari in prezent dupa eventualele nevoi dar noi cei din rezeva vom fi mentori si combatanti cu experienta majora dobandita atat in Armata Romana dar si ca specialisti unii formati in Multinationale peste un deceniu de munca si specializare peste "mari si tari"...
..In caz ca nu vom gasi intelegere macar pe viitor ne vom "milogi" caci la politicienii actuali nu vom gasi intelegere in privinta drepturilor de pensie militara. Nu inteleg de loc cum desi politicienii de acum si lucratorii din MApN de acum este indiferenta manifestata vadit . Ei stiu situatia foarte bine dar se prefac ca nu pot si sant condamnabili pentru asta si in niciun caz nu trebuie realesi .Pe lume total este posibil exceptie fac cei rauvoitori .
Cei care ați prins actualizarea în 2017 la solda de funcție ați primit cuantumul cel mai avantajos dintre indexare și actualizare.Indexarea a fost mai mare decât actualizarea pentru că s-a făcut la brutul pensiei, față de creșterea numai la funcție.Acum sau când se va face actualizarea la solda de grad logic ar fi tot la fel dacă va fi anul acesta între cuantumul indexării din ianuarie și diferența la solda de grad se păstrează cea mai avantajoasă creștere.Legea parcă așa spunea ori indexare ori actualizare.
Gabi
Ai inteles foarte bine!
Dintre pensiile stabilite pana in 2017 ies cu ceva plus doar cele cu baza de calcul mica. De exemplu la coloneii cu procentul de calcul de 100% care au avut in 2017 o baza de calcul mai mare de 4600 lei sa nu se astepte ca vor castiga ceva din actualizarea soldei de grad la 2883 lei.
Cu tot respectul D-le Marin Claudiu!
Vor fi creșteri pentru fiecare în funcție de legea pe care a ieșit la pensie!
Creșterea, prin actualizarea soldei de grad se va regăsi la cei care au ieșit la pensie indiferent anul!
Dintre toate variantele de calcul, care îl dezavantajează cel mai mult pe Ciucă? Aceea sigur nu se va aplica. Așa că, alegeți dintre celelalte.
Și Coldea,Dumbravă se credeau intangibili.Se va găsi un fost militar ce știe si CP&CPP să întocmească o plângere penală împotriva dușmanilor noștri din MApN.Apoi să vezi mii de plângeri scrise după dictare de marea masă militară nemulțumită,afectată-n drepturile elementare de subzistență!
Trec zilele trec și anii, tot șmecheri rămân golanii.
Stimați pensionari. Nu ne dau ăștia nimic. Pentru a nu vă descuraja, aș putea spune că ne vor da ceva (doar sper) la toamnă începând cu luna septembrie ca și la civili dar și acolo sunt pesimist mergând pe ideea că nu vom primi nimic.
Majorările la militarii activi au fost pe ciugulite, în procente mici. Doi ani s-au dat 25% (primul din care a rămas un 4% și al doilea cel mai consistent cu date reale 420 lei la un Plt.adj.pr.). În rest 10% pe sărite ca și calul pe tabla de șah.
Dacă s-ar fi majorat soldele conform Legii nr. 153/2015 și s-ar fi acordat 25% respectând calendarul iar pensile noastre ar fi putut fi actualizate (neexistând OUG nr. 59 și 114), actualizările ar fi depășit indexările. Cu toată mărirea de grad pe care aș primi-o, dacă o primesc de 2.277 lei, voi ieși tot pe minus ca și în 2017, 3.526 în plată, 3449 ACTUALIZATĂ.
Mâine este marșul revoltei, duminică se votează, după care se așterne liniștea și pacea în MAp.N, Guvern, Parlament iar noi rămânem singuri comentând (oare ce subiecte) pe blog.
MAINE LA PROTEST, REPREZENTANTII PROTESTATARILOR TREBUIE SA DEA UN ULTIMATUM IN PRIVINTA ADOPTARII OUG-UL CU ACTUALIZAREA SOLDEI DE GRAD SI STABILIREA UNUI CALENDAR PRIVIND CELELALTE REVENDICĂRI, FIIND IN SARCINA GUVERNULUI SI PUTANDU-SE EMITE OUG A DOUA ZI. OBLIGATORIU PREZENTA LA NEGOCIERI CU MINISTRUL APARARII A SEFILOR STRUCTUTILOR ASOCIATIVE CARE TREBUIE SA VORBEASCA PE ACEEASI LIMBA.
Câtă zarvă, cât război, câtă energie consumată aproape inutil!
Apreciez efortul celor care vor fi prezenți la mitingul de mâine(am înțeles că va fi în piața Victoriei, la guvernași).
Fac un apel solemn pentru oricare ONG, să vină să asigure pe participanți cu apă, umbrele, mașini echipate stil salvările de urgență etc.
Respectele mele pentru participanți și aceleași respecte și pentru ceilalți!
Totul se va stinge până în preajma următoarelor alegeri: parlamentare și de înlocuire a unui dulap-dormitor!
O întrebare de afon. Actualizarea soldei de grad printr-o OUG (în primă fază) ar dura două săptămâni până trece prin comisii. De ce nu se face printr-o HG ca și anul trecut la activi cu HG nr. 28 ? Asta ca să nu-i pierdem din mână pe boierii „binevoitori” care ne dau pahare iar de băut să ne aducem de acasă (căutați-vă susținători / în comisii nu susținători după ce v-ați îmbătat).
Ne-am agitat că proștii și ăștia își bat joc de noi, cu zâmbetul pe buze și ne ignoră că pe niște animale.Am familie numeroasă, toți o sa voteze cu cel mai nesemnificativ candidat și partid. Și de-o fi sa să înceapă ceva, cel mai mare dușman al meu, este cel ce și-a bătut joc de mine că pensionar militar. Și dușmanul trebuie distrus, sa nu se mai ridice de jos, in veci vecilor. Așa să-mi ajute Dumnezeu!
@Viorele,pune mana pe carte, ca nu urzica !
HG.28/2023 a fost data in baza unei LEGI, art.7 alin.(3) din Anexa VI la Legea 153/2017 !
Ordonanta de Urgenta intra in vigoare la data publicarii in MO, cu conditia depunerii la Camera competenta, daca in cuprinul ei nu este prevazuta o alta data !!
Rezervistul 11 ,57!Taci ma!Habar n-ai ce vorbesti!Amesteci iar mere cu pere!
COPY/PASTE:
Colonelul în rezervă Gachi David, secretar general al Ligii pentru apărarea drepturilor pensionarilor militari, a transmis astăzi ambasadorului Statelor Unite ale Americii în România, Kathleen Kavalec, o scrisoare deschisă prin care îi adresează invitația de a participa la protestul care va avea loc vineri, în Piața Victoriei, la care vor participa mii de militari în retragere și în rezervă pentru a-și cere drepturile.
Tot nu înțeleg de ce indexarea este cea care este amestecată cu valoarea pe care o are gradul militar ,Dece indexarea nu este luată în calcul pentru nu știu ce ement la pensiile civile, deci indexarea este pentru inflație ,gradul este numai pentru militari ,așa că dacă este o asemenea aiureala nu se va face in veci nimic .
@Leon
Luam o baza de calcul a unui colonel cu procentul de pensie de 100% este de 7000 lei in 2017, in care intra elementele salariale nominalizate de art. 28.
Solda de grad este element salarial de sine statator chiar daca pentru calculul altor elemente salariale s-au folosit si procente de calcul din solda de grad. Acele procente se vor actualiza doar in cazul in care actualizarea le priveste, asa cum in anul 2017 s-a actualizat solda de functie in cuantum compus.
Prin indexarile succesive cuantumul de 7000 lei(100% din baza ded calcul) a crescut cu 3500 lei devenind 10500 lei.
Prin actualizarea soldei de grad, baza de calcul a devenit 7000-391+2838=9447, iar cuantumul brut este tot 9447, mai mic cu aproape 1000 de lei decat cuantumul indexat.
Daca scadem din baza de calcul din 2017 si procentele soldei de grad din celelalte elementele salariale, cum iti sopteste cel de la care iei lumina, valoarea pensiei actualizate ar fi si mai mica.
O precizare:
Pentru pensiile stabilite in perioada 01 01 2017-29 06 2017, a ramas in plata cuantumul actualizat care a fost mai mare decat cuantumul indexat cu 5,25%.
Pentru aceste pensii, cuantumul rezultat din baza de calcul actualizata cu solda de grad in 2024 se compara cu cuantumul ramas in plata in 2017 indexat in anii 2019-2024.
Pentru aceste pensii, indexarea de 5,25% din 2017 a fost deja depasita de actualizarea din 2017 si nu mai conteaza si in comparatia de la actualizarea din 2024.
@Ovidiu
Pentru pensiile stabilite inainte de 15 09 2017 exista o singura varianta de actualizare a soldei de grad, cea care s-a aplicat in 2017.
Sa vedem care va fi varianta de actualizare pentru pensiile stabilite dupa 15 09 2017.
@Claudiu,eu am mai spus de cateva ori, ca nu fac niciun calcul pana nu citesc in MO forma finala a legii !
Nu vedeti ca noi doi am plecat pe Amendamentul agreat de MApN, ulterior aparand alte Variante, parca cineva tine neaparat ca si Pl x 262/2024 sa ramana la sertar ca si Pl x 199/2020 !
@Akord 75, ha, ha, ha, ha, etc....
https://www.stiripesurse.ro/lista-completa-a-bugetarilor-care-primesc-salarii-marite-lefurile-cresc-de-la-1-iunie_3338723.html
Suntem cea mai prost plătită REZERVA din toate trupele NATO. Rușine de 1000 de ori. Și bulgarii au pensii mai mari decât noi.Speram ca azi la miting vom fi auziți cu amândouă urechile. Iar acelor decidenti care se fac ca nu ne aud...le doresc același tratament care ni-l acorda noua. Dumnezeu sa le lumineze mințile! Hai pe ei!!!
@Claudiu, pe site ul MJ este in transparenta un proiect de OuG privind procesle privind salarii si pensii:
https://www.just.ro/wp-content/uploads/2024/06/Proiect-05-06-2024.docx
Decât pensii militare neactualizate de 7 ani, mai bine pensii pentru militari în sistemul public.
Cu excepția cazului în care este menționat expres altfel, conținutul original al acestui site poate fi folosit liber, cu citarea sursei, sub o licență Atribuire 4.0 Internațional (CC BY 4.0) - huhurez.com