Un produs Blogger.

miercuri, aprilie 17, 2024

Raportul preliminar al Comisiei de aparare din Camera Deputatilor propune actualizaarea soldei de grad din pensiile militare

45 comments

Comisia de aparare din Camera Deputatilor este doar una din comisiile raportoare in  PL-x nr. 215/2024, dupa cum vedeti in caseta tehnica a Camerei Deputatilor, prima camera sesizata pentru aprobarea OUG nr. 28/2024 de modificarea a statutului cadrelor militare, Legea nr. 80/1995.
Procesul legislativ continua la Senat, Camera decizionala.
Sa nu ne entuziasmam prea tare, dar este un semn bun ca se misca lucrurile!
Propunerea restabileste articolul 11 din Statut, inainte de a fi modificat prin Legea nr. 263/2010, cu precizarea ca intenția nu este o actualizare permanenta ci numai una la intrarea în vigoare a noii legi.S-a strecurat si o greseala ded redactare: corecta este formularea ca "art. 11 din Legea nr. 80/1995 se completeaza cu alin(2) care va avea urmatorul continut..."
Calculul actualizat al soldei de functie din componenta pensiei militare va fi operat din oficiu de casele sectoriale fara decizie de pensie, ca oricare alta actualizare.
In Notele de calcul, valorile soldelor de grad se vor actualiza la valorile din OUG nr. 26/2024, daca nu se reformuleaza amendamentul.
Cred ca ordonanta  va fi completata cu alta care sa modifice statutul politistilor, astfel incat sa fie actualizat si salaruiul gradului profesional din componenta pensiei militare pentru politisti.





 

45 de comentarii:

Leon spunea...

Si Comisia de Invatamant are intocmit Raportul la Pl x nr.215/2024, un raport FARA AMENDAMENTE !
Fiind un Raport comun, cred ca este nevoie de o mediere a acestor Amendamente aprobate la Comisia de Aparare!
Si eu zic sa nu fim prea optimisti, mai este drum lung de parcurs si am totusi o intrebare: politistii nu sunt cuprinsi in L.80/1995, si cum rezolva acest Amendament actualizarea Salariului de Grad ??
Raman la parerea ca trebuie insistat ȘI pe introducerea art.60 prim in L.223/2015 !
https://www.cdep.ro/comisii/invatamant/pdf/2024/rm215.pdf

luchy19 spunea...

Să sperăm că acest proiect sa ajungă la final.

Leo spunea...

E MIMĂ.
Setează așteptări cu obiectiv electoral.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, ba eu chiar cred ca acest PLX 215/2024 este aproape finalizat, mai ales ca de doua ore am tot examinat toate documentele, pe 24 Aprilie are trecere tacita in Parlament, iar oug 28 este deja trecut in Monitorul Oficial. Eu sunt mai optimist totusi. Ce te face sa crezi ca e mima, punctual? Conform documentatiei, avem Legea 90% de partea noastra, ca si votata! Doamne, ajuta!

Leon spunea...

https://www.mapn.ro/cpresa/18359_intalnirea-conducerii-mapn-cu-presedintii-comisiilor-de-aparare-ale-parlamentului-romaniei-

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leon, se apropie funia de par. Nu numai eu, care am facut-o de le-am pierdut numarul si am cam 40 de martori in acest sens, dar mai sunt camarazi care au trimis intern si extern plangeri si petitii referitoare la actualizari, la discriminari si inechitati, dar mai ales la faptul ca pensiile medii si mici chiar ca sunt sub orice demnitate si mai mici decat cele din societate. Oare nu-i posibil, dupa atatea si atatea pisalogeli, macar o institutie din acestea sa nu fi intervenit la politic pentru o rezolvare in contextul actual cu razboi si amenintari la granite, toti rezervistii fiind furiosi si jurati sa fie pasivi in caz de razboi, activii dandu-si demisiile cu miile iar civilii refuzand aproape total incorporarile? Dar poate ca, chiar din interior, politic, sa se fi panicat si sa fi actionat intr-un fel sa se elimine aceasta stare dramatica de la pensiile militare, mai ales ca aproape toti petitionarii le-au atras atentia ca se apropie alegerile si politicienii vor pupa orice vot sa poata intra la guvernare, ori toti la un loc suntem sute de mii care, din razbunare, sa-i lovim la pateu electoral, si decat sa aiba surprize urate mai bine sunt dispusi sa rezolve situatia, caci sondajele apropie PSD sub 30%, iar PNL risca sa ajunga si la sub 10% pentru ce au facut in pandemie, si stiu si ei ca sondajele nu-s nici pe departe de realitate, si daca mai pierd si voturile unui intreg sistem de aparare, ordine publica si siguranta nationala se trezesc cu opozitia ca le fura guvernarea de sub nas! De aia spun ca sunt mari sperante, dupa ce adminul a publicat mai sus aceste documente promitatoare, gasite si de mine pe retelele de socializare, si care m-au determinat sa cred ca sunt mari sanse ca pana la votare sa se rezolve situatia actualizarilor, si daca in presa nu prea razbat aceste actiuni in favoarea noastra este din cauza ca publicitatea facuta da nastere geloziilor si criticilor din societate, ori ei evita foarte tare asta! Doamne, ajuta!

Iulian Mareș spunea...

Am mare încredere in fostul primar PDL al mun. Roman, Leorean, cel care îi cumpara lui Nuți apartament muncitoresc in municipiul de la confluenta Moldovei cu Siretul, pe timpul campaniei parlamentare (cand freca ea coada mopului si facea sarmale cu sfarcurile), azi parlamentar onorabil ... marca PNL! :))

*Dar sa vedeti si voi moda la cizme oficiale, marca ministrul olandez al apărării!

https://armed.mapn.ro/uploads/imagini/4376/321351.jpg

**Maxima zilei, ca tot ne e Supremul, care mediaza si are grija de armata țării:
#Daca nu se oprea din meditatii, azi tot Sibiul avea un singur proprietar!

RD spunea...

Vom afla ce se va întâmpla cu adevărat, însă sunt multe necunoscute, doar presupuneri.
1. Chiar dacă gradul profesional al polițistului echivalează cu gradul militar, consider că modificarea statutului militari aflat în PL-x nr. 215/2024 este altă treabă. Ar trebui modificat și la statutul polițistului.
2. Susțin că fără reintroducerea articolului cu actualizarea pensiilor militare în legea 223/2015 nu are efect modificare statutului militar.
3. Nu știm ce bază de calcul ar fi luată în calcul, din moment ce sunt pensionari în 2024 care au ieșit cu baza de calcul de 12 luni, nu de 6 luni așa cum se întâmpla până la data de 31.12.2023.
4. Trebuie să fie votat de Camera Deputaților și Camera Senatului, nu este de ajuns acest amendament.
5. Cele mai mari șanse sunt ca pensiile militare să fie actualizate și plafonate, în cazul în care va fi reintrodus articolul respectiv, însă atunci modificările pentru pensiile militare (+celelalte de serviciu) din jalonul din PNNR cu supraimpozitarea lor ar fi degeaba. De ce? Păi majoritatea pensiilor de serviciu sunt ale militarilor. Actualizate și plafonate, înseamnă că nu mai pot fi supraimpozitate, așa cum se întâmplă acum pentru cei care au ieșit la pensie pe OUG 59/2017. Ar mai fi supraimpozitate celelalte categorii care nu se actualizează (așa cum știm pensiile magistraților se actualizează). Ar rămâne până în 5000 de pensii de serviciu ce pot fi supraimpozitate. Sigur ar respecta reducerea cheltuielilor cu ele.
6. PNL și PSD nu sunt deciși 100% pe cine.cor susține la Primăria capitalei, nu mai pot ei de actualizarea noastră. Când vor afla, vom vedea ce vor spune liderii alianței.
7. A mai fost un proiect făcut de MApN pentru includerea personalului contractual la pensiile militare și a fost retras. Începuseră presa că alți beneficiari de pensii speciale pentru pensiile militare. Așa că mare atenție la tot. Speranțe moare ultima, însă faceți legătură cu toate aspectele pe care le-am scris ca să nu rămânem dezamăgiți așa cum am fost de atâtea ori.

Leon spunea...

@Iulica, deputatul Laurentiu Leoreanu, este singurul care mi-a raspuns la solicitarea mea privind Actualizarea SG si sunt convins ca va sustine in continuare acest demers; eu i-am trimis varianta de completare a L.223 cu Art.60 prim, dar si amendamentul la Art.11 este un inceput promitator !!

John spunea...

Dacă se întâmplă,totuși,minunea se vor emite noi decizii? Întreab pt un prieten care crede în minuni...🤭😅

Claudiu Marin spunea...


Pe cei care își fac inutil probleme în legătură cu aplicarea propunerii de modificare a Statutului, astfel încât de majorarea soldelor de grad sa beneficieze și pensionarii militari ii invit să citească art. 74 din L 223/2015, in special alin(2):

Articolul 74
(1) Încetarea, suspendarea sau reluarea plății pensiei, precum și orice modificare a drepturilor de pensie se fac prin decizie emisă de casele de pensii sectoriale, în condițiile respectării regimului juridic al deciziei de înscriere la pensie.
(2) Nu constituie modificare a drepturilor de pensie măsurile de indexare și actualizare a pensiilor generate de evoluția estimată a indicelui prețurilor de consum corelată cu creșterile medii salariale, acordate prin hotărâri ale Guvernului, cu excepția primei actualizări reglementate de art. 60 alin. (1).

Dacă se adopta propunerea ea se aplică din oficiu, fara sa fie nevoie de cereri sau acțiuni în instanta.
Art. 74 indica faptul ca indexarile și actualizările fac parte din dreptul de pensie. Acest argument poate fi folosit și în motivarea exceptiilor ridicate cu privire la eliminarea actualizarii prin ordonante de urgenta.
Posibil ca prima actualizare

Silver spunea...

Doar la cadrele militare ?
Și cu soldații gradații profesioniști care sunt la pensie ce facem ?
Pentru gradul lor gândește cineva ???

Ovidiu spunea...

"Propunerea restabileste articolul 11 din Statut, inainte de a fi modificat prin Legea nr. 263/2010."
Nu prea e asa, propunerea actualizeaza DOAR ODATA (la intrarea in vigoare a legii, daca e aprobata) pensia, conform modificarii existente la solda de grad a activilor...
Articolul 11 din Statut, inainte de a fi modificat prin Legea nr. 263/2010 stabilea actualizarea pensiei ori de cate ori se modifica ceva la solda activilor...

Claudiu Marin spunea...

@Ovidiu
Da, se poate da o asemenea interpretare restrictiva. Probabil atata au putut face la momentul actual.

Brenda spunea...

Dacă se poate să îmi spună cineva cat ar fi solda de grad pentru un căpitan pensionat pe legea 223)2015 mulțumesc

csej spunea...

În ceeace ma priveste treaba cu gradul reprezintă frectie la un picior de lemn.Revenirea la legea 164/2001 este solutia pt. un sistem echitabil.Legea 223/2015 a fost emisă spre îmbinarea numai a unora.
Prea seamana unii cu un purcelus de lapte.Norocul lor ca a fost scoasă centura cu diagonala din inventar.

Chrisz spunea...

Am o singura întrebare:
Cum se poate ,,modifica" art. 11, alin 2 din Legea 80/1995 privind statutul cadrelor militare în condițiile în care acest aliniat a fost ABROGAT de litera r) a articolului 196, Capitolul X din LEGEA nr. 263 din 16 decembrie 2010?
Dacă aceste actualizări sunt introduse doar în Statutul cadrelor militare, polițiștii NU vor beneficia de această prevedere. Pe bune? Chiar crede cineva că această prevedere va fi votată prin excluderea polițiștilor???
Dacă într-adevăr se vrea introducerea actualizării cuantumului pensiei militare ori de câte ori se majorează solda de grad a militarilor în activitate, această prevedere ar trebui reintrodusă în Legea nr.223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat.
Una peste alta, eu cred că e o mare VRĂJEALĂ

RD spunea...

@Ovidiu,

Sunt multe nelămuriri și semne de întrebare, dar Ciolacu și Ciucă au alte preocupări fiind an electoral. Când vor afla și ei despre ce este vorba, vom afla și noi cum stă treaba. Practica este cea mai importantă. De exemplu o actualizare adevărată înseamnă să se mărească tot ce ține de baza de calcul a pensiei. Apoi, baza de calcul pt majoritatea de 6 luni, iar pentru câțiva (2024) de 12 luni.. Cum a spus Direcției Financiare din MApN?

Pentru modificarea/completarea legislației privind pensiile militare de stat sunt necesare modificări legislative ample, modificări care sunt condiționate de prevederile PNNR. Deci nu pot face politicienii români de capul lor fără acceptul CE. Tot de jalonul din PNNR ne 'lovim'. De aceea am spus că sunt multe de lămurit. Vom vedea ce se va întâmpla.

Viorel spunea...

Este cineva amabil și în cunoștință de cauză să-mi explice ce a vrut să spună domnul Co. (Rz.) dr. Mircea DOGARU în:
Va supunem atentiei, de asemenea, amendamentul in cauza, cu propunerile noastre de completare in scop clarificator, strict necesare. Acestea sunt scrise bolduit …
”(1) Amendamentul 1 la Art.11, alin.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(2) Partea din pensie corespunzatoare soldei de grad/grad profesional se actualizeaza cu valorile cunoscute la data intrarii in vigoare a prezentului act normativ potrivit soldei de grad/grad profesional a cadrelor militare/politistilor si politistilor de penitenciare in activitate si, pe viitor, in procentul legal stabilit, ori de cate ori solda de grad/grad profesional va creste”.

Leon spunea...

Noul proiect de lege privind Statutul cadrelor militare,coalitia de guvernare si-a propus finalizarea acestuia in actuala sesiune parlamentara, dar inca n-a aparut pe biroul Premierului !
Poate n-ar fi rau ca Solda de Grad sa fie aceeași suma atat pentru activi cat si pentru pensionari, actualizata permanent cu inflatia ( dupa modelul Indemnizatiei de veteran in teatre)!

Col. Hathi spunea...

Vă salut,

O altă abordare privind actualizarea soldei de grad și posibilele consecințe care ar putea să apară dacă nu se face în mod responsabil:
Mângâiații de azi, ciumații de mâine

https://in-cuiul-catarii.info/2024/04/18/mangaiatii-de-azi-ciumatii-de-maine-20653

Este dat și un exemplu de calcul.
Domnul Neacșu propune și soluția de rezolvare:
În propunerea făcută de mine și trimisă unor factori de decizie am evitat formularea ”actualizare” solicitând DECIZIE DE REVIZUIRE, care atât ca proces juridic cât și ca procedură de calcul, nu implică nici diminuarea pensiei, și nici nu durează 2 ani, fiind aplicabilă imediat.
Propun ca toți cei care vor mai avea discuții sau vor mai fi întrebați, să aibă în vedere cele prezentate aici, dacă vor vrea sau vor putea să înțeleagă.

===
Poziția doamnei col(r) Georgeta Gheorghe de la LADPM în legătură cu actualizarea soldei de grad:

Anonim18 aprilie 2024 la 12:09
CIRCULA PE NET: ''Nu cred ca trebuie să ne bucurăm de modificarea nou introdusă ca uite ce zice dna Georgeta mai jos:
Nu poate fi posibil în varianta asta. Nu se poate introduce actualizarea la art. 11 din Legea nr 80/1995. Articolul 196 din Legea nr 263/2010, cel care a abrogat actualizarea în 2010, este încă în vigoare. Tocmai de-aia am insistat pe introducerea actualizării la art. 9^1. Mai mult, este insuficient să introduci actualizarea doar în acea variantă enunțată în articol: "Partea din pensie corespunzătoare soldei de grad se actualizează cu valorile cunoscute la data intrării în vigoare a prezentului act normativ potrivit soldei de grad a cadrelor în activitate." Dacă va mai exista o creștere în 2025 nu se va putea face din oficiu. Tocmai de-aia am spus și în timp ce lucram la petiție că trebuie reintrodusă în primul rând vechea reglementare: "Partea din pensie corespunzătoare soldei de grad se actualizează permanent potrivit soldei de grad a cadrelor în activitate."
Eu nu cred că trebuie să ne entuziasmăm, cred că domnul respectiv nu știe de existența art. 196 din Legea nr 263/2010.
Recomandarea mea este să profităm de disponibilitatea dumnealui și să ne asigurăm că introducerea actualizării se va face la art. 9^1 și nu la art. 11. Totodată, trebuie să cerem introducerea actualizării permanente, nu doar a celei din prezent. Părerea mea.
Numai bine!
Georgeta Gheorghe''


https://mhblogonline.blogspot.com/2024/04/soldele-de-grad-ale-rezervistilor-se.html?showComment=1713431379587#c2292303016665183016

Știi, și la ce-ți ajută că știi? - Grupul Divertis ��

Cu stimă,
Col Hathi

Mihai f. spunea...

Chrisz ....am fost polițist,am livret militar cu grad de armata ,sunt in evidenta lor acum .OMM îl luat tot prin legea 80 .,nu îl vedem însă ..concluzia este că suntem cadre militare.

Leo spunea...

Mircică intervine unde trebuie în problematica gradului militar.
https://sindicatulcmd.blogspot.com/

Leon spunea...

@Viorel, ca de obicei col.(rtr.) Dogaru este putin aerian !
Sa-i spuna cineva ca Presedintele Comisiei de Aparare este deputatul Laurenţiu-Dan LEOREANU (NU Leoveanu !)
Apoi pana ajunge proiectul la Senat mai trebuie sa treaca Amendamentul in Sedinta de plen a CD.
Si nu poti introduce politistii in L.80/1995..!

Negritoiu spunea...

Chrisz,
S-ar putea sa aveti dreptate,totul este o mare Vrajeala! Amendamentul introdus spune:....partea din pensie corespunzatoare soldei de grad.... ! Care este aceasta parte? Exista vreo decizie de pensionare sau vreun talon de pensie in care se specifica,in mod distinct,pensia corespunzatoare soldei de grad? Solda de grad a intrat in baza de calcul. Presupunand ca amendamentul propus,va fi acceptat de Comisia de Aparare a Senatului si PLX
215/2024 va fi votat de catre Parlament,ajungem la mana Directiei Financiare a MApN care deja ne transmite ca....sunt necesare modificari ample....conditionate de....!
Se ajunge,in final,tot la o recalculare a pensiilor: Scoaterea soldei de grad din baza de calcul,refacerea calculelor si stabilirea pensiei continand in mod distinct pensia corespunzatoare soldei de grad. Dar OMM cum se va aplica? Chestie de durata,care cred ca e gandita sa nu se aplice candva. Sa dea Dumnezeu sa nu am dreptate!

Leon spunea...

@Col Hathi, spuneti-i d-nei Col. Gheorghe ca si art.9 prim a fost introdus de L.101/2019 desi era abrogat art.11 al.1 si 2 din L 80/95 prin lit.r de la art.196/L.263/2010 !!

csej spunea...

Neacșu zice ca va furați căciulă singuri.Atentie ca daca dispare cuantumul cel mai avantajos precum și indexările cu inflația trecem la gargara cu pioneze.

Viorel spunea...

Leon. Sau cu (ca și comparație) indemnizația în procent de 50% din pensie conform Legii nr. 8/2006 acordată toboșarilor, trompetiștilor și scriitorilor de fițuici sau Povești nemuritoare și care este indexată la fel ca și pensia.

Claudiu Marin spunea...


Sa-i spună cineva stimabilei Georgeta Gheorghe, al cărui discurs la LADPM a fost apreciat pe acest blog,ca o dispoziție legala abrogata este definitiv abrogata, chiar daca este anulata/abrogata dispozitia abrogatoare, conf. L NR. 24/2000.
DISPOZITIA ABROGATA poate fi reactivata numai printr-o noua lege/ordonanta.
În concluzie, propunerea Comisiei de aparare poate produce efecte chiar daca este în vigoare articolul abrogator din L 263. Este principiul valabilitatii ultimului act normativ.


@Negritoiu
Solda de grad este evidențiată în toate Notele de calcul ale Deciziilor de stabilire/recalculare/actualizare/revizuire. VERIFICA!

Viorel spunea...

Negrițoiu / Chrisz. Ce este așa greu de înțeles. „partea din pensie corespunzatoare soldei de grad”. Ia citiți din Decizia de pensie la Anexa 1, pct. 1 Baza de calcul cf. art. 28 din Legea nr. 223/2015 la Elemente salariale. Sunt trecute următoarele:
a) Solda de funcție;
b) Solda de grad;
c) Gradații;
d) Soldă de comandă;
e) Soldă de merit;
f) Indemnizație de dispozitiv;
g) Alte elemente (Sporuri, Majorări, Indemnizații).
PENSIA ESTE FORMATĂ DIN ELEMENTELE DE LA (a) la (g).
PARTE DIN PENSIE CORESPUNZĂTOARE SOLDEI DE GRAD=prevederile de la lit. (b) care se exclude din pensie, adică b) Solda de grad (ÎN INTEGRALITATEA EI ȘI NU PE PARȚIALĂ CUM AȚI ÎNȚELES DV.).

Viorel spunea...

Dacă vor să rezolve problema actualizării Soldei de grad și la pensionarii militari o poate face destul de simplu. Vine luni domnul prim ministru Ciolacu, prezintă ce a discutat / stabilit în țările calde, cel cu inițiativa îi aduce la cnoștință petiția / propunerea, stabilește o ședință de guvern la care să fie invitați pe lângă minștri și toți factorii decidenți în această problemă, au loc dezbateri, se dă un punct final, se trimit în regim de urgență la comisii, se dă avizul, se aprobă și apoi, cei de la CPS la muncă zi și noapte cum lucram noi când veneau Statele de organizare. Punct și ne mai auzim la votare. Și uite așa au scăpat și de noi și noi de ei.

Claudiu Marin spunea...

@Csej
Esti copil?
Modificarea propusa de Comisia de aparare nu modifica art. 122 privind cuantumul mai avantajos sau art. 59 privind indexarile.
Da, propunerea va suferi ajustari inainte de adoptare. De ce crezi ca sefii comisiilor de aparare din Parlament au fost convocati ieri de ministrul Tilvar?
Apar fel de fel de casandre care fac valuri.

CEZAR spunea...

Viureleeee majur de la CI...
De la "a" la "g"..sint elemente salariale ! Faptul ca au legat pensia de aceste elemente este un mare fals..ca sa cistige nesimtitii!!
PENSIA NECONTRIBUTIVA..nu are legatura decit cu gradul..functia si vechimea..
Corect este ASA CUM STIPULEAZA Pix-199
Pensia MINIMA DE BAZA conform functiei,,,,,
Pensia de grad
Vechimea minima militara obligatorie 25 ani(conform NATO)
+ 1 % pentru fiecare an peste 25
- 2% pentru ani lipsa pina la 25

Claudiu Marin spunea...

@Cezar
Pensiile stabilite potrivit L 223/2015 cuprind in baza de calcul toate elementele salariale din soldele lunare brute,asa cum se reglementeaza in art. 28. â
PLx 199/2020 a fost doar o intentie de reglementare.

luchy19 spunea...

Pensie militară spunea cineva cu 25 ani...și cei cu doar 10 ani de șapcă/cascheta ce fac. Că au și ei alți 15, 20 de ani lucrați prin sistemul de stat sau privat și s au zbătut să ajungă militari.

Negritoiu spunea...

Claudiu Marin si Viorel
Va rog sa recititi cu atentie postarea mea. Repet,poate asa intelegeti ce am intrebat: unde anume este specificata,in mod distinct, PARTEA DIN PENSIE corespunzatoare soldei de grad? Pe deciziile de pensionare,recalculare sau actualizare este trecuta doar Solda de grad,ca element al bazei de calcul,ceeace este cu totul alta treaba. Daca am deranjat cu comentariul meu,va cer scuze!

Cezar spunea...

@/ Claudiu
Vreti sa ziceti ca domnul profesor Dîncu..a fost in eroare de fapt?
Eu nu cred !!!
A primit toate avizele..daca va reamintiti
Adevarul este cu totul altul

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, nu va deranjati pentru drojdieri in sevraj, fosti zilieri pe la GAZ-uri, pedepsiti ca au pierdut in stare bahica TAB-ri prin tarlale! Ar dori, pentru anii lipsa la cei invalidanti si scosi cu incadrarea in NATO, si 10% pe minus, numai sa-i rada de satisfactie sadica cioatele din gingii! E ajuns, e pe spatele bietilor copii si nu-i pasa de cei disperati si in nevoi... Si-o fi vopsit caloriferul acasa?

Viorel spunea...

Don Cezare. Aveți perfectă dreptate. CORECT ESTE AȘA CUM STIPULEAZĂ PIX-199. În special pentru dumneavoastră se va calcula conform Proiectului Pix-199.

Viorel spunea...

Don Cezare. Până în 2010-2011 când va calculat pensia contributiv, elementele de la (a) la (g) erau bune ca și venit lunar în casă nu ? Având în vedere că ați fost Cdt. B.I.Mc., având Soldă de comandă, Soldă de merit, Indemnizație de dispozitiv, etc., înseamnă că ați fost UN NESIMȚIT ? Redau: „De la "a" la "g"..sint elemente salariale ! Faptul ca au legat pensia de aceste elemente este un mare fals..ca sa cistige nesimtitii!!”. Când domnii Băsescu / Boc v-au trecut pe contributivitate, ați sărit cu înjurături și alte manele pornografice. Când va calculat pensia pe Legea nr. 223/2015, nu e bine pentru că este pentru nesimțiți. Când a fost vreodată bine în armată pentru dumneavoastră ? Mi-am adus aminte. La Revoluție în Timișoara.

Viorel spunea...

Negrițoiu. Răspunsul este prea simplu dar greu de înțeles pentru dumneavoastră. Domnul Laurențiu-Dan LEOREANU Președinte al Comisiei pentru Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională, în calitate de civil și nu de fost cadru militar (avem unul Gl. care nici acum nu stăpânește bine termenii militari), în inițiativa dânsului / amendament a folosit limbajul de zi cu zi pe care să-l înțeleagă și ceilalți decidenți. Faptul că dv. nu găsiți în Decizia de pensie sau în alt document militar expresia Parte din pensie corespunzătoare soldei de grad, nu înseamnă că eu, alții sau politicienii / guvernanții nu vor înțelege ce a vrut să spună. Principalul este să se aprobe și nu dacă este scris cu litere mari sau mici. Și pentru mine este destul de clar. Solda de grad în valoare de 282 lei este PARTE DIN PENSIE, care adunată cu celelalte elemente dau Valoarea pensiei în integralitatea ei.

Cezar spunea...

@/Viurel-majur la C.I.
Ce m.am mai distrat!🤣😂

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

,,OUG 28/2024 pentru dezbatere in regim de urgenta!'' Hai ca suna bine asta! Baba Vanga, dintr-un cotlon al sufletului meu, imi sopteste ca treaba e pe drumul cel bun! Incredere, tovarasi, nu indoieli!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Viorel, punct ochit - punct lovit! Bravo! Parca ai zis cu gura mea! Sa fii optimist, pe de alta parte, ca de data asta lucrurile se indreapta in directia cea buna, si uite ca si Col Dogaru a luat de data asta o atitudine breloc, la fel si sindicatele militare, insa frica mea, ca sa zic asa, este sa nu se buluceasca acum oportunistii cu tot felul de pretentii in plus, cum au mai facut-o ei si cand a fost oug 199, uitand ca suntem la inflatie pe cel mai dezagreabil loc 1 in EU, lunar Guvernul imprumuta bani pentru pensii si salarii, deci e foame de bani crunta, si sa se ramana la alinierea soldelor de grad cu activii, cat si in viitor, cum suna simplu proiectul de oug cu acel amendament, si cand traistoiul incepe sa se incarce cu dorinte, automat si votantii din Parlament se intorc de la țâță cand vad ca se intra pe abuzuri in pretentii si mofturi! Sa se rezolve acest obiectiv simplu ca restul se pot negocia si cand se va redresa economia si balanta de plati a bugetului. In scop electoral, au facut ei angajari la stat, dar pot paria ca de la 1 Ianuarie se va face curatenie grea in toate aceste angajari la stat si alte risipe ale banului public, caci altfel economia si bugetul nu-si pot reveni, plus tva 21% si alte masuri necesare in criza economica. Aici nu mai e critica, e chiar un indemn la reflectare realista, toate datoriile fiind nu din aceasta guvernare, ci a ,,guvărnului mău!'' Cu redresarea actuala, sa nu ne ducem naibii de rapa, in faliment, sa nu cumva sa afirmati si sa aplaudati ca PNL ar avea vreo contributie cu o câtime, si vi-i amintesc doar pe cei doi de la Energie si Economie, doi sabotori ordinari penelisti, care ne-ar fi muls ca pe vaci daca Starostele guvernului nu le punea caluș!

Claudiu Marin spunea...

@Csej
Cum sa fii cel mai vechi comentator daca primul comentriu l-ai pus pe 09 02 2022?
S-ar putea ca prin actualizarea fabuloasa a soldei de grad sa scapi de cuantumul contributiv mai avantajos!
Ia calculeaza!