Un produs Blogger.

duminică, februarie 12, 2023

Pensiile militare în plată stabilite după 15 09 2017 ar putea crește prin diminuarea CAS de la 25% la 20% sau.....

130 comments

 ....să fie diminuate prin eliminarea, începând cu luna ianuarie 2023, a  deducerii la impozitare a salariilor/soldelor brute mai mari de 5 000 lei. 

Acesta este unul din inconvenientele plafonării pensiilor militare la nivelul mediei soldelor nete din baza de calcul, cuantumul lor în plată trebuind să fie recalculat de casele de pensii sectoriale de fiecare dată când guvernul modifică politica  sa fiscală, atât cu privire la contribuții cât și cu privire la impozitul din  soldele lunare brute. Altfel, se nasc noi inechități și între cei care s-au pensionat după 15 09 2017, funcție de politica fiscală variabilă.

Ce-i drept, OUG 59/2017, care mai are doar câteva zile de supraviețuire, reglementează că doar la stabilirea pensiei militare cuantumul ei net nu poate fi mai mare decât media soldelor nete din baza de calcul.Ulterior este vid de reglementare.

Bancuri pentru ardeleni.

Potrivit unor discuții din coaliția de guvernare, inițiate la propunerea PNL, CAS-ul plătit de salariați ar urma să scadă de la 25%  la 20 %. Automat ar urma să scadă și CIBS-ul plătit din solda brută de cadrele militare.

Consecința pentru calculul cuantumului pensiilor militare stabilite după 15 09 2017, după modificările aduse legii prin OUG 59/2017, ar fi că ar crește cu 5% media soldelor nete din baza de calcul,  de la 58,5% din media brută, in prezent,  la cca  63,5% în viitor. 

Dacă în prezent un asemenea pensionar are o pensie netă în plată de 7000 lei, ea corepunde unei baze brute de calcul de  11 966 lei

x-41,5%x= 7000

100x-41,5 x =700 000

58,5 x=700 000 lei

x=700 000 : 58,5= 11 966 lei (baza brută de calcul)

Viitoarea pensie netă, după reducerea CAS-ului cu 5% ar fi de

11 966 - 30% x 11 966=8 376 lei-»după calculul contribuțiilor.

Potrivit OUG nr. 16/2022, începând cu luna ianuarie 2023 beneficiază de deducere personală la impozitare numai veniturile din salarii mai mici de salariul minim pe economie + 2000 lei. Deci veniturile brute din salarii/solde mai  mari de 5 000 lei nu mai beneficiază de nicio deducere la impozitare în anul 2023.

Pentru salariile/soldele mai mici de 5 000 lei deducerile personale, începând cu luna ianuarie 2023, sunt diferențiate de la 20% pentru salariul minim pe economie la 0% pentru salariul minim+2000 lei, așa cum este reglementat în art. 77 din Codul Fiscal modificat de OUG nr. 16/2022.

In exemplul nostru  nu se beneficiază de deducere, astfel că întreaga sumă de 8 334 lei va fi impozitată cu 10%.

8 376 - 838=7 538 lei ---> ar fi noua pensie netă după reducerea CAS cu 5%

Influența contribuțiilor și impozitului asupra bazei brute de calcul mai mari de 5 000 lei s-ar reduce de la 41,5% la 37% sau pensia netă în plată ar fi de 63% din baza brută de calcul față de 58,5% în prezent.


Deocamdată, nu am auzit pe nimeni văitându-se că i s-a micșorat pensia netă în plată prin reducerea mediei soldelor nete din baza de calcul din cauza eliminării deducerii personale la impozitarea veniturilor din salarii/pensii mai mari de 5000 lei.

(in curs de redactare)




130 de comentarii:

Viorel spunea...

Domnule Huhu Rezea. Corectați eroarea de 700 000 lei scrisă în două locuri.

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Nu este greșeală.
Este o fracție cu numitorul 100.
Ecuația a fost adusă la același numitor pentru extracția necunoscutei x.
7000 x 100= 700 000

Viorel spunea...

Domnul Huhu Rezea. „Toate pensiile militare ar mai putea crește ușor, cu 100 de lei, dacă suma neimpozabilă din salarii și pensii ar crește de la 2000 la 3000 lei”. Aveți vreun semnal în acest sens sau este o concluzie în urma (probabil) diminuării CAS cu 5% ?

Paul Puiu spunea...

Huhule de unde ai cifra asta de 7000 de lei neta de la Ciuca💩💩💩????🐽🐽🐽Eu zic sa mai tai vreo 2000-2500 lei ca nu toti au fost colonei cu functii de conducere ca sa aiba pensii cu cifra 7 in fata!!!!Eu stiu ca toti varsovistii va doriti pensii nete cu cifra 7 cel putin in fata dar asta nu se va intampla prea curand!!!! Daca ati initia un proiect ca sa se restituie ajutoarele incasate la trecerea in rezerva pentru majorarea pensiilor militare ar fi ok!!!!😂😂😂

Xman spunea...

O mare greseala.As fi marit taxa la 35%,iar taxa pe sanatate de doar 5%.De asemenea angajatorul sa plateasca o taxa de solidaritate de 25% din profit varsata la fondul de pensii.Pilonul II desfiintat,iar varsta de pensionare 60 de ani pentru toata lumea.Disparitia grupelor de munca pentru orice tip de angajat.Inlocuirea acestora cu sporuri in bani sau timp liber doar pe timpul activitatii in functie de timpul lucrat in conditii D,S,AC. fara a avea vreun impact la varsta de pensionare.Dupa pensionare se poate lucra doar in activitati private,iar impozitul pe munca dupa pensionare eliminat complet. Nr. maximal de angajati bugetari 5% din populatia tarii.(950,000 in prezent)



Huhu Rezea spunea...

@RD
Nu ți-am publicat invitația pentru că nu facem aci publicitate respectivului site.
Scrisoarea asociațiilor de rezerviști patronate de instituții militare a fost criticată și aici și sunt pertinente criticile aduse liderilor de structuri asociative care nu fac efortul de a se documenta cu specificul pensiilor militare, mulțumindu-se să vehiculeze intențiile instituțiilor de care sunt patronați.
In finalul respectivului militar se face afirmația descalificantă că pensiile magistraților nu sunt calculate și în sitemul contributiv. Dacă nu sunt calculate și potrivit Legii 263/2010, de unde ar știi CNPP cât este componenta contributivă, plătită de la bugetul Asigurărilor sociale, a pensiilor magistraților și a tuturor pensiilor speciale plătite prin CNPP? Din nou se face confuzia între calculul contributiv al pensiei și obligația de a plăti CAS din salarii.

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Vezi că te ia @Leon de urechi pentru că nu ești atent la ce publică el. De câteva ori a dat link-ul spre proiectul de lege aflat în dezbatere la Senat în care se propune cresterea sumei neimpozabile de la 2000 lei la 3000 lei. Asta este într-o fază mai avansată decât reducerea CAS la 20%.

Leon spunea...

@Huhu Rezea, calculul meu imi da o pensie Neta de 7539 lei, procentul nu este de 63,5%, este de 63%..!!

Cătălin spunea...

ROMÂNIA-ŢARA PLINĂ DE "DOCTORI". OARE CÂŢI "DOCTORI" DIN MAPN AU PLAGIAT?https://youtu.be/zRvKq8ryqfA

Leon spunea...

@Viorel, proiectul a trecut Tacit de Senat si este inregistrat la CD cu nr.Pl x nr.22/2023, repartizat pentru Raport comun la Com.de Buget si Com.de Munca !
Deja Com.ptr. Drepturile Omului a dat un Aviz Favorabil!

Viorel spunea...

Domnule Huhu Rezea. Varianta cu ridicarea plafonului de impozitare de la 2.000 la 3.000 lei privind pensile era vehiculată prin luna decembrie. Am crezut că această măsură poate fi trecută doar în OUG nr. 168/2022 pentru anul 2023 și că nu poate fi pusă în practică și în cursul anului. Deși citesc toate comentariile de pe blog, cred că atunci când a publicat domnul Leon eram puțin distrat sau stresat și nu am sesizat esența comentariului. Probabil va fi aplicată în momentul rotirii cadrelor (Ciolacu / Ciucă).

csej spunea...

VIOREL,tata nu pune semnul egalității între sc.MM,subofiteri cu scoala de ofițeri.Vezi ca sc.of reprezintă studii superioare de lungă durată pe cand sc.subofiteri este post liceală.In alta ordine de idei intr-o vreme scoala de ofițeri avea durata de 4 ani.Unii pe aici mai au si AMG,AISM,Un ap ,doctorat sau cursuri post academice etc.
Nu o lua după Basescu cand afirmă că baza armatei o reprezintă subofițeri.Sunt necesari subofițeri dar intr-o armata daca nu ai comandanti bine pregătiți poti sa ai soldați și subofițeri cata frunza si iarba.
Am pierdut interesul privind ce fac guvernanții cu pensiile fiindca se minte mult,se ocolește adevarul si fiindca permanent vin cu sa vedem impactul bugetar.Fostii si actuali cand e vorba de ei se poate cand e vorba de noi mai vedem.Plangaciosuljoaca teatru.

A spunea...

Parca zici ca e un facut
Cum imi da si mei ceva ,@ 100 de la plafon si 5% de la CAS ,hot vine L4 si mii ia pe toti...:):):)

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Vezi că in calculul pensiei nete după reducerea CAS cu 5% se pare că ai uitat să faci deducerea de 2000 lei la impozitare.

Negritoiu spunea...

Si Proiectul OUG privind restituirea CAS-ului asteapta rotirea din mai?

Huhu Rezea spunea...

@Negrițoiu
Pensionarii nu au plătit niciodată CAS!

Leon spunea...

@Huhu Rezea, nu se mai face Deducerea de 2000 lei( pensie stabilita cf.OuG.59 !):
11967-2393(cas) -1197 (cass)- 838(imp) =7539 lei (solda Neta=pensie Neta)
753900/11967=63% !
si 11967x63%=7539 lei!

avianyc spunea...

Huhurez desi din nou "ironic " la adresa ardelenilor!!! am ras cu lacrimi.

In replica ,bancuri cu intelepti olteni!

Din motivatiile propunerilor " inteleptului" Bre'mos martin ,citire

🤣🤣🤣🤣🥳🥳🤯"Tot pentru Relu ! Bre', io nu caut soluții magice care să mă avantajeze ! Tu poți pricepe că prin aplicarea celor menționate în documentație ( și pentru care nu e loc aici în a o prezenta )...PENSIA MEA ... AR SCADEA ??!
10 februarie 2023 la 21:40 "
🤣🤣🤣🤣🥳🥳🥳🤯🤳

Mos martine ,cu tot respectul pentru doamna ,dar in mod sigur daca afla ce pui la cale , te vad a doua zi BARBIERIT CU PISICA !!!🤣🤣🤣🤣🤣

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Nu domnule, activii plătesc CASS 10% din solda lunară brută si 25% CAS din aceeași solda brută. Impozit plătesc si ei 10% pentru ce depășește 2000 lei.
Pensia netă în plată nu se stabileste din brutul soldelor lunare pe care pensionarul le-a avut în cele 6 luni de activitate?

Militar de la 14 ani spunea...

Foarte bine. Să ne bucurăm pentru cei ieșiți după septembrie 2017. Dar acei 5% trebuie luați de undeva (poate de la angajator), altfel ar fi deranj la pensiile civile (cam 20% din buget?). Nu știu dacă PSD-ul ar fi de acord, mai ales dacă are loc rotativa.
Csej...în liceul militar nu aveai armament, în rest erai ca și un militar. Neghiobule, vezi că singurele instituții de învățământ militar asimilate cu studii superioare (înainte de '89) erau ATM, Institutul de marină și Institutul medico-militar (orele le țineau la UMF). Cât despre AISM, cursuri PA etc., poate să cadă dulapul de diplome pe tine, dacă ești prost tot prost rămâi.

Liviu spunea...

La activi 10% impozitul e pe tot salariul nu doar ce depaseste 2000 lei brut!

Leon spunea...

Huhule, in anul 2022, Contribuabili care au salarii brute lunare de peste 3.600 de lei NU beneficiaza de deduceri personale..!!
Pentru 2023 este o alta grila, ceva cu pana in 2000 lei peste sal.minim de 3000 lei; deci peste 5000 lei brut un activ plateste impozit de 10% !

bogdan spunea...

Cele prevazute in topic se aplica retroactiv in cazul intrarii in vigoare ?

mosmartin16 spunea...

În seara asta trimit documentația cu modul de rezolvare a inechităților profunde existente la pensiile militare la adresele furnizate de Leo și căruia îi mulțumesc ! Seară minunată, dragilor !

RD spunea...

Nu va grabiti cu atatea calcule.. Si in Parlamentul Romaniei se afla acel proiect pentru a nu mai plati impozitul pentru pensiile de pana in 3000 lei inclusiv. De dat din gura e usor.. De aplicat, mai greu. E usor sa iei (Guvernul) si greu sa dai (tot Guvernul, ma rog politicienii in general, majoritatea parlamentara).

Leon spunea...

@Militar..., 5% pentru militari se recupereaza din diferenta de 35% intre cele 2 tipuri de Pensie Neta, ramasa la dispozitia Caselor de pensii Sectoriale !
Problema majora este ca aceasta diferenta de 5% la CAS trebuie compensata de la BS, pentru Pensiile Civile..!!

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Liviu PO spunea...

@ mosmartin 16
Sunt pe internet programe pentru verificarea deschiderii (nu citirii) e-mail-urilor.Daca veti folosi un asemenea program,veti avea surpriza (poate nu,sper) pe care am avut-o eu ,cand am trimis si eu niste propuneri la unii parlamentari din anumite comisii.Ei bine,doar o singura doamna a deschis e-mail-ul ,dar nu sunt sigur ca l-a si citit...

bogdan spunea...

Pentru mosmartin 16

Daca nu va suparati, in documentatia trimisa la modul de rezolvare care pensii au fost ,,trecute,, pentru scadere ? Banuiesc ca ale noastre ale CIUCANILOR pentru ca este clar nu popt creste toate....nici macar ca unele sa ramana pe loc. Sa inteleg ca documentatia ds/tra si probabil altele au fost inaintate ca fiind impartasite de TOATA masa rezervistilor, masa consultata in prealabil. Sau poate este in nume personal.

Multumesc.

avianyc spunea...

@ mos martin
Cu doar 11 pagini A4 nu-i lamuresti 🥳🥳
Trebuia cel putin 15 pag fata-verso👌
Probabil isi vor lua concediu sa le citească 🐒

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dimineata se laudau guristii-trompete pe sticlele plate ca, in maxim doua saptamani, se va termina harababura si brambureala pe speta acestui subiect ambiguu, înnăclăiat sever cleios mai mult de mass media scrisă si audio-vizual, functie de interesele politice si conjuncturile de sabotaje la imaginile unor partide, in Țara cocoșată a nimanui, alaturi afrikaans step corps de Congo, Mali, Togo si Burkina Fasso- chiorco matzo grosso!

Leon spunea...

@Huhu Rezea, haideti sa nu ne complicam cu Deducerile individuale, sunt multe: persoane in intretinere, ptr.Copii (suplimentare), pentru fitness, pentru asigurari private de sanatate,etc.
In OuG 59 spune clar:
"Solda/salariu lunar net - solda/salariul lunar brut prevăzută/prevăzut la art. 28 alin. (1) din care se deduce contribuția individuală la bugetul de stat, contribuția individuală la bugetul asigurărilor sociale de sănătate și impozitul pe venit, potrivit legislației în vigoare;
m) pensia netă - pensia militară de stat stabilită în cuantum brut din care se deduce impozitul pe venit, potrivit legislației în vigoare."
Deci ramanem la Impozitul de 10% si Solda Neta reprezinta acum 58,5%, iar in varianta reducerii cu 5%, crestem la 63%, si Retinerile, 37%..!!

Negritoiu spunea...

Huhu Rezea,
Scuze! Corectie;CASS

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Liviu PO, Practica nociva amintita, cu iz penal de sabotaje ale petitiilor, exista si dauneaza extrem demult intereselor noastre de a se sti si cunoaste de catre institutii si partide despre situatia grava la pensiile militare, eu infierand aceste practici pe care chiar Min. Muncii il practica la greu, pe langa aruncarea cuscarbă a pisicii peste gard, apoi sabotajele extreme ale MApN, de o obraznicie grosiera si tupeu negativ fantastic, prin clocarii mafioți, dar nu si la Min. de Interne a lui Bode, cu toate bubele sale care pe mine nu ma afecteaza cu nimic, fiind extrem de serios si expeditiv in relatia cu petentii, ca si Ministerul Fondurile Europene ale capabilului bonom, Bolos! Min Muncii nici macar nu recunoaste ca lucreaza la reforma pensiilor militare, mintind cu un tupeu si obraznicie rar intanlite, precum ministrul mămos, milog si papusar, dar hiclean mai rau decat un hulpoi la gaini, cu tupeu de morfolit, care s-a umplut de ridicol in toate ocaziile de pana acum, punand partidul care-l indoapa cu vitamine politice intr-o postura de pierzator electoral, step bye step! E o lege nationala a petitiilor, asa cum si in mediile rurale saracane se folosesc cocenii de porumbi cu dezvoltatori hemoroidali, in loc de hartie higienica, asa ca vom ramane mereu niste petitionari pe post de de fazani, precum ghițăii cu ochii beliți la poarta noua! Ce dat dracului mai sunt eu, cand spun adevarul!

mosmartin16 spunea...

Nu am reușit să trimit - prin mail - la Președintele Comisiei, Ursula von der Leyen ! Și am folosit două adrese de mail, respectiv ec.president.vdl@ec.europa.eu și cab-von-der-leyen-contact@ec.europa.eu, dar la ambele transmise am primit mesaj că nu s-a putut livra mesajul meu la adresa respectivă ! Cunoști Leo sau cunoașteți și alte adrese de mail pentru președintele Comisiei ?! Ori poate ar trebui să reîncerc azi ! O fi fost căsuța de mail plină ? La ceilalți doi destinatari am reușit ! Noapte bună, oameni buni !

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Limita maximă a cuantumului net în plată al pensiei militare stabilite după 15 09 2017 se stabilește prin aplicarea cotelor prevăzute de Codul Fiscal asupra soldelor lunare brute care compun baza de calcul, nu după cotele prevăzute de același Cod Fiscal pentru pensii.
Am atras mereu atenția, începând din anul 2017, că acel plafon maxim al pensiei nete în plată este variabil și va trebui recalculat de fiecare dată când se modifică politica fiscală.
Ar trebui reglementat prin lege că noua politică fiscală se aplică numai în cazul pensiilor militare stabilite după modificarea procentelor contribuțiilor și impozitului.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leon spunea...

Huhule, hai sa fim seriosi !
Ce deduceri sa aiba un militar activ, care la minim 48 de ani se pensioneaza ?
Daca si un Caporal are o Pensie Bruta de peste 5.000 lei, ce sa mai spunem de un Ofiter ?
PS. Am in fata o Decizie de pensie militara stabilita in Decembrie 2022 unde Media soldelor Brute pe 6 luni este de 9750 lei, iar Media soldelor Nete este 5704 lei, adica exact
9750x58,5%..!
Daca ar fi o reducere de 5% la CAS, ar rezulta o Pensie Neta de 6143 lei, adica: 9750x63%, un casig Net de 439 lei !

mosmartin16 spunea...

Leo, am reușit să trimit ! Mulțumesc mult ! Săptămână faină, camarazi !

mosmartin16 spunea...

4 caracteristici cumulative ale oamenilor toxici : 1.nu întreprind niciun demers pentru rezolvarea unei problematici ! 2.te critică fără argumente atunci când expui o problemă ! 3.te îndeamnă "să stai în banca ta" și să nu faci nimic ! 4.te jignește fără ca tu să o fi făcut ! Oare așa e ?!

M spunea...

@Bogdan

Evident!!!! 😁 "Inechitățile" privesc exclusiv ce nu are el!
- "Am avut solda de 5 ori salariul mediu brut"? (adică unul activ acum ar avea 5x6.789=30.000 de lei - date luate conform unor informații publicate tot aici). Bine, nu de 5 ori ci numai de 3! Câți activi au 20.000?
E dreptul meu!


- "Am primit apartment aproape moca de la Armată?"
E dreptul meu!


- "Am luat ajutor la trecerea în rezervă?"
E dreptul meu!


- "Am avut o carieră liniștită, respectată?"
E dreptul meu!


- "Ai tu 10 lei mai mult decât mine la pensie?"
Să te ia dracu de ciucan îmbuibat și ordinar! Trimit 1.000 de mailuri să îți taie pensia, dacă se poate să te și împuște! Eu sunt singurul care are soluția, nu o prezint tuturor că e "secretă" dar zic că toți vor asta! M-am ales singur reprezentantul vostru și dacă nu vreți să vi se taie pensiile atunci sigur sunteți toxici și jigniți, javre NATO-iste, inculte și proaste!


PS - ce e bine e că aflu și eu toate adresele de mail și trimit și eu mailuri subliniind că modificarea L223 ar fi în special în beneficiul fostelor cadre ale aparatului represiv comunist! 😂 Dacă e bal, bal să fie! Sau are el exclusivitate pe a minți și a fabula?

Relu spunea...

@M : y

A spunea...

@M
Uoau.....
javre inculte si proaste...
Uoau.....
Viorele,am vazut o postare de a ta,dadeai impresia ca ai vazut draftul.
Ai vazut sau nu?Sincer.
Mda,e dreptul meu,e dreptul meu sa aflu ce propune in numele multimii.
Gresesc?
Parca se urla catre guvernanti in privinta lipsei de transparenta ai negociere cu societatea civila...Mmmmm
Simt sica in ficat...de la spate ...
M,sper ca e reala discutia..

reddog spunea...

Salve Camarazi!

Trebuie sa militam pentru armonie și unitate între camarazi.
Daca ne împrăștiem in jde mii de opinii nu rezolvam mare lucru.
Simplu și clar: acordarea ajutoarelor și soldelor compensatorii și actualizare.
In ordinea asta.
Așa se rezolva inechitatile.

Unii trimit emailuri dar eu merg pe stilul clasic.
Am băgat biletele la Zidul Plângerii din Ierusalim.
Pe Rambo și Cezar i-am înșurubat bine la șeful mare. 😁

bogdan spunea...

Sunt curios ce va urma dupa tot ce se vehiculeaza in media . Nu cred ca va fi ceva bun pentru nici o categorie din cei care sunt pe acest blog, nu cred ca va creste nici o pensie chiar daca unele vor scadea, cred ca se va aplica principiul ,,se poate si mai rau,, si va fi mai rau... sa nu ajungem la....,,cei grasi vor slabi ,cei slabi vor muri,,.

Probabil la cativa ani trebuie cate un hop pe care depinde de noroc pentru fiecare cum il trece , de care parte a liniei se gaseste la un moment dat.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

STIRI DE INFARCT, PENTRU UNII GUZGANI:

https://www.stiripesurse.ro/marcel-ciolacu-despre-pensiile-speciale-a-venit-un-raport-si-urmeaza-sa-mai-vina-un-raport-de-la-banca-mondiala-astept-informatii-de-la-guvern_2789390.html?utm_medium

stiripesurse.ro/schimbarea-lui-angel-tilvar-de-la-aparare-e-subiect-fierbinte-marcel-ciolacu-face-precizari_2789400.html?utm_medium=notification&utm_source=site&utm_campaign=os

stiripesurse.ro/--edinta-de-infarct-pentru-pensionarii-speciali-banca-mondiala-ministrul-muncii-si-ciuca-bat-palma-pe-eliminarea-pensiilor-speciale_2789325.html

csej spunea...

Militar la 14 ani,neghiob este fiul lui maica-ta.Te urci in copac precum scroafa.Esti din ala care inventaria înainte de 89 izmenele soldaților.
Prostule a fi militar presupune sa ai pregătire militara .Sa iei un elev de liceu si sa-l duci in lupta e crima.Ai o minte bolnavă.

Huhu Rezea spunea...

@M
Măi necomunistule, d-tale ți-ar strica o actualizare a pensiilor militare...au ba? Aici ești în aceeași oală cu fostele cadre represive....

Viorel spunea...

Adrian. Eu nu vorbesc în parabole ca dumneavoastră. Deci, scurt și la subiect. Despre ce draft și societate civilă vorbiți ?

A spunea...

@Viorel
Nu e nici o parabola,am intrebat daca ai vazut draftul
trimis de ursu.
Am vazut o postare a ta in care ai inaintat ceva cifre,mi ai dat impresia ca stii de propunere.

bogdan spunea...

Se incing spiritele si nu cred ca va fi o ,,categorie,, castigatoare.......

M spunea...

@Huhu Rezea

După cum ați văzut nu m-am mai contrat cu MoșMartin16 pentru că atâta vreme cât nu vrea să facă publice cele 12 pagini pe care le tot trimite peste tot nu pot să analizez decât frânturile pe care le-a bolmojit pe aici.

Dar asta nu înseamnă să se dea acum Fecioara Maria și că toți care nu sunt de acord cu el sigur sunt "toxici".

Mie mi-ar prinde bine o indexare cu rata inflației.

Când o să văd că pe contributivitate se actualizează punctele de pensie cu salariul celor aflați în activitate am să cer și pentru noi asta. În rest cer lucruri realiste:

1. evidențierea componentei contributive în cuantumul pensiei militare calculată conform L263/2010 (conform articolelor abrogate de intrarea în vigoare a Legii 223/2017 respectiv reducerea vârstei de pensionare cu 5 ani și a perioadei contributive),
2. oferirea posibilității ca noi, cadrele comuniste, să putem opta pentru una dintre cele două legi (L263 sau L223), cea care ne-ar avantaja, ceea ce ar duce la reducerea numărului de beneficiari de "pensii speciale"!


Eu nu spun că "am trimis" spun că "trimit" pentru că o acțiune duce la o reacțiune!
Dacă MoșMartin16 jignește în stânga și în dreapta, dacă el se erijează în purtătorul nostru de cuvânt, dacă a ajuns el să îmi facă mie calculul pensiei atunci am și eu dreptul să reacționez!

Nu vă convine că zic de "cadre represive"? Primo, suntem în aceeași oală pentru o perioadă de timp, și secundo poate nici altora nu le convine să li se spună neterminați sau ciucani, NATO-iști sau mercenari, îmbuibați sau nesimțiți! Ce ziceți?

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
bogdan spunea...

Admin, nu cred ca va fi vorba de o actualizare ( pe mine personal cred ca ma avantajeaza, in cel mai rau caz raman tot cu cuantumul existent) cred ca daca vor fi schimbari majore vor fi in rau ..muuuult mai rau . Va fi interesant de urmarit. Daca vor gasi pentru activi cai de compensare pentru ca pensiile viitoare sa se gaseasca aprox in acelasi cuantum ca acum ( sporuri noi , reducerea prezentata in topic etc...) atunci pensionarii actuali se vor lua toti de manuta si........vom multumi BM si CE (dar nu in forma sperata de multi)

Leo spunea...

@FLAVIUS ,
Următorul RAPORT de la CE și BM vor conține ceva și din pdv-ul lui MOȘU.
Iar FAPTUL că BM și CE nu au înghițit pe nemestecate draftul lui Bunelu , este și datorită JALBELOR trimise de tine , de mine , și de cine o mai fi acționat la BM și CE .
Acesta este ULTIMUL TREN dacă mai vreți să scrieți ceva la CE și BM în sensul eliminării INECHITĂȚILOR la pensiile militare.
Cine nu a făcut-o , s-o facă URGENT , AZI !

Paul Puiu spunea...

https://www.libertatea.ro/stiri/ciolacu-in-sedinta-psd-nu-preiau-functia-de-premier-daca-se-intampla-asta-ce-varianta-a-propus-banca-mondiala-pentru-pensiile-militarilor-si-politistilor-4445450
Ultima variantă venită de la Banca Mondială pentru calcularea pensiilor militarilor și polițiștilor prevede următoarea formulă de calcul: 45% din ultimele 12 luni sau 65% din venitul mediu din întreaga carieră. Formula nu este agreată de polițiști și militari, subliniază sursele citate. Proiectul reformării legii pensiilor, gestionat de Marius Budăi (PSD), reprezintă o problemă majoră în discuțiile cu Comisia Europeană. Nu doar militarii, ci și procurorii și judecătorii sunt o temă greu de rezolvat
Citeşte întreaga ştire: Ciolacu, în ședința PSD: „Nu preiau funcția de premier dacă se întâmplă asta”. Ce variantă a propus Banca Mondială pentru pensiile militarilor și polițiștilor🤬🤬🤬🤮🤮🤮

M spunea...

@Adrian

Revin și sper ca de data asta să treacă de moderare comentariul meu!

Dacă citez eu pun în ghilimele. Acolo am parafrazat. Mai precis am explicat care ar fi pierderea pentru cei activi acum (adică 50% dintre militari), care ar fi pierderea pentru cei pensionați în ultimii ani (să zicem 20% dintre pensionari) și că formula domniei sale ar dezavantaja cam 70% dintre militari și ar fi benefică pentru 30% (în care evident este și el).

Răspunsul a început cu "cap sec" urmat mai apoi de alte invective și jigniri la adresa celor pensionați recent. "Cap sec" e în ghilimele deci e citat! 😁

Huhu Rezea spunea...

PP
Si neterminații iau proporțional din procent cu vechimea în serviciu, nu?

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Lenovi spunea...

https://www.libertatea.ro/stiri/ciolacu-in-sedinta-psd-nu-preiau-functia-de-premier-daca-se-intampla-asta-ce-varianta-a-propus-banca-mondiala-pentru-pensiile-militarilor-si-politistilor-4445450
Parca era vorba ca Banca Mondiala a recomandat ca pensiile militare sa ramane neatinse , pe motiv de razboi si ca vor fi cohorte😂 de militari care vor iesi imediat la pensie. Vom trai!? si vom vedea.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Bă, urechiatule incopitat, tu chiar eji dus rău de tot cu sorcova! Intreb: Are cineva o telecomandă de oprire pentru patefonul asta cu mandravelă? Iar ne dai, bă?! Iar ne umplii de bunaciuni ca broasca de păr? De unde ne dai, bă? De la tine din pătulul ala ruinat de vântul sireap si fluerandu-i printre șipcile sfărâmate si gol pușcă? Ntz, ntz, ntz...

https://www.stiripesurse.ro/ministrul-muncii-vesti-de-ultima-ora-pentru-toti-salariatii-si-pensionarii-anunta-cresteri-importante_2788970.htm

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, ai perfecta dreptate ca datorita noua acum bankarii resping manariile lor subterane si mafiote, crezand ca-i pacalesc pe cei de la World Bank, ha,ha,ha, in plus cerand si amanari la pastele cailor, in stil stil Romanistan din ordinul gheneralilor copy paste de paie putrede, dar ovreii astia pe tartacuțe cu tichiile si unsi cu toate alifiile nu-s prosti, nepoate, si le-au dat ultimatum prin fata si pe la spate de indeplinire a jamboanelor afumate, făra amanari maimuțăreli si in rate!

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Indemnizația acordata pentru veteran în teatre de operasțiuni nu face parte din cuantumul pensiei militare...așa cum nu face parte nici Sporul OMM, indemnizația pentru cântăcioși, revoluționari, veterani de război etc.
Cred ca pe cupon apare evidențiată la L 168/2020.

reddog spunea...

Viorel
O mica observație.
Daca mergi in TO poți să și mori.
Evident astea sunt mici amănunte pentru unii militari cu sânge kaki de pe aici.
Că unii s-au dus in armata că să aibă "servici" 😁
Dar sunt buni la socoteli.
Puteau fi buni contabili de exemplu. 😁

A spunea...

@Viorel
Sporul pentru TO este pentru Veterani de TO care au minim 120 zile cumulate in intreaga cariera,cum este si 1000 la pensie in plus.
Mai sunt beneficii pentru veterani TO,vezi exceptii de la plata impozitelor in Codul Fiscal

A spunea...

@Viorel
Legea 168/2020,art.12
la pensionate primesc 1000 ca si indemnizatie

avianyc spunea...

Huhurez
Indemnizatia este indemnizatie ,sporul la ceva este spor care adaugat formeaza un total.
Daca in noul statut al cadrelor ramane actuala formulare nu se modifica nimic in privinta acordarii OMM pe cupun. Tot la total pensie se contabilizeaza.
El se va acorda separat atunci cand se va numi indemnizatie in loc de spor,cjiar daca sporul la pensie se acorda dupa alta lege.
Numai ca guvernantilor nu le convine sa numeasca in lege OMM ul ca fiind indemnizatie deoarece sub forma indemnizatie se acorda separat si nu mai intra in plafonare.
Toate i indemnizațiile se acorda si evidentiaza separat pe cupon.

bogdan spunea...

Cum vedeti rezolvarea cand ceea ce se propune scade drastic un eventual cuantum al VIITORILOR rezervisti.

RD spunea...

Câtă ură văd pe aici din partea anumitor pensionari militari. Probabil fiind nemulțumiți de pensiile lor, fac tot ce pot ca se sufere toți. Inclusiv cei care nu au primit nimic (salarii compensatorii, mașini, case, ce se mai bârfea printr-un loc sau altul sau care nu au beneficiat de Oscar sau la muncă prin birouri, nu pe teren), trebuie să sufere.
Inechitățile nu vor dispărea niciodată!
Acești oameni răi ar trebui să primească opusul la ce-și doresc pentru toți pensionarii militari!
Și mai ales pentru cei care nu au muncit nici 25 de ani din diferite motive și nu au ieșit la limită de vârstă.

bogdan spunea...

Sa inteleg ca exista posibilitatea ca dupa indicatiile BM ( 45%) sa se activeze la pensiile celor iesiti dupa 2017 OMM ssi celelalte care nu au fost luate in calcul ?

reddog spunea...

„Din zei de-am fi scoborâtori,
C-o moarte tot suntem datori!
Totuna e dac-ai murit
Flăcău ori moş îngârbovit;
Dar nu-i totuna leu să mori
Ori câine-nlănţuit.”

George Coșbuc

Na, sa nu generalizam, sunt și câini fără lanț. 😁✌️💪🇷🇴
Dar avem și unii militari mai experți în legi și socoteli decât în arme(și muniții) 😁

A spunea...

@M
Am inteles EXACT ceea ce ai vrut sa spui.
Au fost cateva postari pe blog care m-au derutat la momentul respectiv .
Am simtit ca e ceva insa NU teren minat😂
Am sa incerc sa-mi repozitionez cumva "discursul".
Ca peste tot, pe masura ce explorezi descoperi lucruri noi.Sunt foarte bune de retinut.
Eu platesc cu aceeasi moneda,asa am fost intotdeauna, insa am un respect pentru HUHU,pentru ceea ce face administrand acest blog.

bogdan spunea...

Ce spuneti sa fie 45% FARA actualizare ( le poate mintea) ? Se pastreaza cuantumul cel mai avantajos....Cei pensionati inainte de 2017 09. scad pentru ca nu au de unde suporta ( OMM este inclus cred ) la cei de dupa 2017 intra OMM in calcul. O sa fie interesant.....si nu prea. Repet cei grasi vor slabi cei slabi vor muri .

LASAND DEOPARTE ORICE RANCHIUNA, FAPTUL CA EI CRED CA, LA CAPATUL ACESTOR PENSII NU SE AFLA OAMENI CU NEVOILE SI SPERANTELE LORNE DESCALIFICA TOTAL CA NATIE.

Doresc ca la final sa fie bine pentru TOTI pentru ca toti sunt rezervisti mai vechi sau mai proaspeti.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...

Domnule Adrian. Nu am mai intrat în amănunte.

avianyc spunea...

reddog temniceru
Daca patrulezi cu mig ul la granita si se ia dupa tine o racheta ghidata in infrarosu care trece pe langa granita este mult mai rau ca in TO.
Diferenta este ca unchiul Sam a dictat pentru slugile ajutătoare in TO si nea Ciuca s-a conformat si peste noapte le-a pus in cupon fara niciun algoritm de calcul sau ordin de ministru 1000 lei
Daca varsovistii au servit comunismul ,dusmanul de moarte a Americii sa mai astepte.
Cand scriam am simtit un cutremur.

Leon spunea...

@Viorel, aceasta indemnizatie,cred ca Nu intra in BC a Pensiei militare cf.Art.28 din L.223:
"n) drepturile specifice acordate personalului care a participat la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român;".

avianyc spunea...

Cu cateva minutete inainte am simtit bine un cutremur.
A fost scurt si nu a intrat nimeni in panica.
Ma kis pe toate previziunile lor din tv ,la fel si pe ale generalilor cu analizele lor.

bogdan spunea...

PENTRU AVYANC

Iata ce spunea Ciuca inainte de a acorda acea indemnizatie ( se zvonea doar)

Ministrul Apărării, despre pensiile militare:

„Armata nu trebuie separată în cei care au fost în misiuni şi cei care nu au fost. Noi nu puteam să mergem în misiuni dacă nu erau cei din ţară care să ne sprijine”
de Victor Cozmei HotNews.ro
Duminică, 9 februarie 2020, 11:07 Actualitate | Defense

A spunea...

Dom' Huhu,am o rugaminte,stiu ca unii vor face bascalie dar mie imi e neclar ceva.Am decis sa va intreb pe dvs,deoarece sunteti gazda.
Este vorba despre pseudonimele sau apelativele(pentru mine personal invective),ciucani si neterminati.
Pe primul l am digerat,am prins o.
Pe al doilea v as ruga sa-mi explicati la cine ce categorie se face referirea.

reddog spunea...

Viorel
Vreți să-i faceți concurenta lui Moș Martin? 😁
A scris 12 pagini.
Aia care au mers în TO chiar stiau unde merg. Adică la război.
Va mulțumesc pentru aprecieri dar eu nu scriu pe aici pentru vreun premiu de popularitate.
Sunt și ceva oameni deștepți pe aici dar și o grămadă (dezordonata) de micuți atârnători "luptatori' care au că motto " Ne mai da ceva?" 😁
Huhu este printre cei aproximativ isteți de pe aici.
Și-a cam ratat cariera la SRI.
La puscarie poți afla de multe ori ce nu știe nici SRI nici Procuratura. 😁

Mesaj pentru fanii mei!
Rambo și Cezar sunt cap de listă. 🤣
Sa vă iubiți mult!
Dar nu cu sexul opus altfel dați de bănuit. 😁


Leon spunea...

https://m.dcnews.ro/cutremur-13-februarie-2023-mihai-diaconescu-cred-ca-este-cel-mai-puternic-seism-produs-acolo-e-posibil-sa-existe-replici_905314.html

reddog spunea...

Avianyc
Eu îmi aduc aminte că în timpul unui cutremur făceam dragoste (sălbatică, ceva gen TO) cu o enoriașă sa zicem.
Chestie reală chiar nu mint.
Deja credeam că eu mișcăm patul așa de tare
In alta ordine de idei nu prea înțeleg despre ce vorbiți
Dvs an înțeles că dădeați cu ulei pe la roti la avioane pe acolo.
Despre ce MIG-uri și rachete vorbiți?
Va uitați la prea multe filme de război.
Pe bune!

nr. 1 spunea...

Dle reddog, nu trebuie sa mergi in TO ca sa mori pentru Patrie , ca militar ! Va dau ca exemplu definitoriu doar cele 2 catastrofe din martie 2022 din Dobrogea cea batrana! Un avion MIG 21 s-a prabusit! Un elicopter al Armatei(Aviatia Militara) a decolat intr-o misiune de cautare salvare a pilotului despre care nu se stia sigur unde aterizase si daca apucase sa actioneze manerul scaunului de catapultare! Rezultatul cred ca il stiti! Pilotul de pe MIG21 -decedat! Toti cei din Elicopterul IAR 330 (personal navigant, personal tehnic si cei cu misiune de cautare salvare pe o vreme crancena , mai ceva ca in TO ) DECEDATI! Asadar, cand postati cate ceva mai documentati-va! Iar cei care executa in mod curent astfel de misiuni in tara nu beneficiaza de legea cu TO! O fi drept oare?

Huhu Rezea spunea...

@Adrian
Neterminații sunt șmecherii care se pensionează anticipat conf. art. 18 din L 223/2015 cu numai 10 ani de vechime în serviciu și cu clasare de apt. limitat sau inapt.
Baza de calcul este și pentru ei media ultimelor șase solde lunare.
Iau și ei pensia întreagă, ca și unul care a lucrat 30 de ani, dacă mai au 10 ani lucrați în civilie și spor pentru condițiile de muncă.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Relu spunea...

Daca la noi si-au mai dat cu parerea niste oameni care au lucrat pe la casele de pensii, de la BM si CE, aia corupta cu banii in geamantane, cine si-a dat cu parerea?
@Huhu: 10 ani? Nu 15?

Huhu Rezea spunea...

@Relu

Articolul 18
(1) Au dreptul la pensie de serviciu anticipată parțială militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special, în activitate, care au o vechime efectivă de minimum 20 de ani, dintre care cel puțin 10 ani vechime în serviciu, și care se află în una dintre următoarele situații:

b) sunt trecuți în rezervă sau direct în retragere ori au încetat raporturile de serviciu ca urmare a clasării ca inapt sau apt limitat pentru serviciul militar/serviciu de către comisiile de expertiză medico-militară.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
reddog spunea...

Viorel
Care o tot arde cu echitatea și poporul sa vada mai bine ce pensie are poporul.
Că tot plâng unii ca crocodilii pe aici. 😁
Îi așteptăm pe camarazii cu sânge kaki specialiști în calcule sa ne spună ce pensie au civilii in raport cu militarii.
Nu mă obosiți cu riscurile, de obicei aia care chiar au avut riscuri nu scriu pe aici.
Sănătate și Virtute!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

MILITARII, SUB MOHERE LIFTIERE SI FOMELE DE SERVICI LA HOTELE:

defenseromania.ro/gen-badalan-armata-ajunsese-aproape-in-imposibilitatea-de-a-apara-romania-azi-armata-romana-peste-ungaria-sau-bulgaria_621117.html

Leon spunea...

@Red, daca in anul 2017, Raportul intre Pensia Medie Militara Bruta(MApN)/Pensia Medie Civila era de 3,73(4000/1071lei), in Ianuarie 2023, acest Raport a scazut la 2,35(4700/2000)..!!
In ritmul actual si fara Actualizare, in urmatorul Cincinal se vor egaliza..!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Azi, giu-giu,i-am cumparat 5 garoafe rosii lui Anilu de urlau fericiti pana si cainii din Giurgiu, doua fiind albastre in cinstea iubirii noastre, deci foarte fromox cu ocazia zilei indragostitilor dox si călare si pe jos, adicătele Dragobtele mumos-americănos ceala si hăis, VALENTYNE'S DAIS, și pe față si pe dos, serios!

A spunea...

@red
Iti raspund eu ,exemplu la mine in familie
Tata- 3400(anul trecut) operator chimist( mai mult acum dupa indexare)
Nu vreau sa mai continui...nu va mai hazardati ca avem unii mult,gresit.
Aveti rabdare un pic sa iasa L4,eu am spus ca vom fi cenuseresele..
PS:
Nu am sange kaki.
@ Nr. 1
Au fost ceva "ajutoare" si pentru cei ce s-au riscat in tara insa OUG 82/2006 a fost modificata cu L 168/2020....schimband cateva cuvinte esentiale.E drept ,doar smecherii au beneficiat de ele pentru ca nu a fost informata toata lumea privind scutirile de inpozitare aparute in Codul fiscal in 2015.Eu nefiind smecher,am aflat in 2019.Am prins doar 1 an.Pentru asta am batut la propriu cu pumnul in masa la "imparat",zvonul prinzandu-l la sueta unor smecheri,s-au scapat de beti ce erau!...
Cand a a aparut 168 al domnului Ciuca,mumu,doar TO mai beneficiaza,e corect as zice.Am prezentat situatia sa va arat cum ghioarlele si-au dat pentru ei scutiri.Cand a aflat intreaga ostire romaneasca de "jumara"..hop,stop.....au schimbat repede,dar ,atentie,intre timp au trecut multi de la Militar Veteran la Veteran de TO,ma refer la ...la...ce doamne iarta-ma.Faptul ca adevaratii TO-isti beneficiaza indemnizatii si scutiri e ca si cu victimile colaterale in razboi.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, sa cititi, va rog, modelul de Cerere trimis de Banceanu, pe care vi l-am redictionat, fiind de la o avocata, si poate este bun pentru petenti

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
reddog spunea...

Viorel
Vedeți ce a spus mai sus despre raportul intre pensiile civile și militare.
Putem da exemple și din alte țări daca e cazul.
In rest fiecare e in lumea lui, lupta unii de pe aici mai ceva decât la Mărășești și Oituz. 😁
Dau in inamicul scârbavnic fara milă.
Asta e ghinionul nostru, daca erau ei la butoane era echitate desăvârșită. 😁

Leon spunea...

@Viorel, are dreptate colegul activ !
Art.XVIII din OuG 168/2022:
"m) drepturile prevăzute de Legea nr. 168/2020 pentru recunoașterea meritelor personalului participant la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român și acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia și urmașilor celui decedat, cu modificările și completările ulterioare"( NU se majoreaza in 2023 !).

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
A spunea...

@ viorel
Astepta pana in iunie,am auzit ca-i fac astia loc la Aparare lui Ciuca.
Sa-i scrii ministrului aceasta problema:)

Leon spunea...

Viorele, si in anul 2022 aceste drepturi au fost inghetate de OuG 130/2021:
"Articolul IX
(1) În anul 2022 se mențin în plată la nivelul acordat/cuvenit pentru luna decembrie 2021:
m), acelasi continut !

M spunea...

@Huhurez

Azi mi-am luat timp și am studiat, cât am găsit, sistemul suedez de pensii atât de lăudat!

1. Reprezintă 7,9% din buget (adică cam jumate din cât reprezintă în țări precum Spania sau Italia).

2. Contributivitatea este "pură". Adică valoarea punctului de pensie nu e ca la noi că numai crește. În funcție de cum merge economia și se colectează CAS punctul de pensie crește sau scade. Principiul fiind: "dacă merge bine trăim toți (activi și pensionari) bine, dacă merge prost, suportăm toți!"

3. ATENȚIE!!!! La noi punctajul se obține împărțind punctele la perioada de contribuție (Legea 263).
La ei se obține împărțind punctele la diferența dintre vârsta pensionării și speranța de viață!!!!

Interesant, zic eu!

PS. Acum se vede de unde a luat Ghinea Slinosul 9,4%! A luat cea mai performantă situație, Suedia, la care a adăugat pensiile speciale. Ăsta e complet bou!
Dacă lua Italia drept exemplu bugetul era aproape dublu.....

Viorel spunea...

Domnule M. Nu este bou pur ci bou cu țâțe, adică vacă.

Calinmihaib12 spunea...

Viorele:
Fă calculul:
725 lei× 20.000 pens.=14,5mln.Lei×12=
174.000.000 Lei/an=34.000.000 €uro/an
.! (deci nu: "sute de mln." sau "mlde" de euro/an.., cum te-ai lansat..!??

Relu spunea...

Suntem condusi de niste cozi de topor frustrate, de niste marionete. Ei compara mereu merele cu perele, nu le iese dar se dau mari specialisti si nu se consulta cu nimeni mai priceput care e in randul 3, randurile 1 si 2 sunt ocupate politic. Rezultatul? Inca niste asistati social pentru care vor tipari tichete, cardusi si alte ajutoare. Suntem o tara mijto.

Mihai f. spunea...

Pe Digi 24 despre acest proiect ..nu impactează asupra pensiilor ?sa înțeleg că ce dezbatem aici nu este aplicabil?in cazul pensiilor.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...

II. Cei care beneficiază de pensie de serviciu, în baza legilor existente, vor rămâne în plată cu ce primesc în prezent. Constituția, chiar terfelită, este fermă: „legea dispune numai pentru viitor”.
Altfel, „principiul contributivității” este mai tânăr decât agitatorii deghizați în „reporteri” și este o temă falsă.
Militarii plătesc contribuții sociale și de sănătate, o treime din venitul lunar brut.
Statul este un escroc ordinar. Promite asistență medicală gratuită și iluzia unei pensii decente după o viață de privațiuni. Tânărul, care are inconștiența să aleagă o carieră militară, este indus în eroare.
În realitate, militarul plătește asistența medicală, iar pensia pe care și-o asigură exact din „contributivitate” devine subiect de lupte politice.
Procentul de 25% CAS, plătit din brut, atinge 43% din valoarea soldei nete. La fiecare 5 luni, militarul își plătește singur 2 solde, valoarea cea mai mare a pensiei la care poate spera.
Altfel spus, după 30 de ani își acoperă 12 ani de pensie. Speranța medie de viață (optimistă) a militarilor este 63 de ani. Prin urmare, Statul nu face decât să înapoieze banii pe care i-a adunat de la militari.
Militarii contribuie la bugetul asigurărilor sociale, dar primesc pensiile din bugetul Armatei. Ce minte întortocheată dorește ca pensiile militare să fie transferate de la bugetul de stat la cel al asigurărilor sociale? De ce să sufoci un buget care și așa gâfâie?
O dezbatere cinstită, fără patimă și mânie, ar trebui să plece de la ce dorește poporul de la Armata sa. Nu doar conițele înfierbântate sau flăcăii pensați și pasionați de cosmetică. Poate nu mai este nevoie și e rentabil să așteptăm cu mâna întinsă să ne apere alții.
Specific românesc, iresponsabil distrugem Armata fără a ne gândi ce punem în loc. Minte de argat!

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Relu spunea...

Atat timp cat ministri precum Bolos care dupa mai bine de 10 ani de la taiere tot mai abereaza pe la tv ca se da prema de vacanta si se ia in calcul la pensie si ca pensiile speciale ale primarilor si altor masini de voturi, alea chiar sunt speciale, si altele inventate in ultimii ani sunt bune, legale, in conformitate cu ce se cere "de afara" si doar pensiile militarilor sunt lupul cel mare si rau pentru banii din pnrr nu cred ca ne asteapta ceva bun ca natie. In tara asta pare ca orice ai vota, la putere vor fi niste habarnisti pusi pe capatuiala care vor prefera sa dea ajutoare decat sa aiba o clasa sociala medie si niste oameni sanatosi.

Artileristu.... spunea...

Domnilor mult spatiu si multa energie consumate cu indemnizatia asta de TO. Parerea mea (nu ca ar conta dar daca tot suntem parerologi cu totii...) e ca aveti dreptate fiecare domnilor @Viorel si Raz0rblate(asa cum zice rabinul in vestitul banc) dar nu-l vedeti pentru ca sunteti amandoi ocupati sa va umflati cu gogomanii argumentele pro si contra.
1. Sa se dea, ca sa-l parafrazam pe nenea Iancu, dar eu cred ca alea 120 au fost gandite sa incapa in ele si d-nii colonei sau ghenerali care facea controale prin TO si unde (fara sa generalizam incercam mai mult calitatea bauturilor aliate sau primeau „informatii” despre mersul luptei de la milirari de sex opus....nu sariti ca am spus ca nu generalizam.
2. Sa nu se dea - zic- daca n-ai stat prin TO macar vreo 365 de zile pentru ca stiu eu niste domni, respectabili dealtfel, care, neavand nici in clin nici in maneca cu armata si-au descoperit ei niste generali pe vremea vestitelor misiuni in Somalia, s-au actvat, cat a fost nevoie, au facut paine sau ciorba pe acolo si acu beneficiaza de indemnizatie. Binenteles dupa venirea din Somalia au trecut in rezerva ca aveau alte treburi mai bune de facut.
3. Pentru cei ce se grabesc sa injure...am da fost si eu vreo 30 de ani militar si nu, n-am fost in TO.

luchy19 spunea...

Atât luptă între militari nu am întâlnit în altă parte. Câtă ură pe acest blog și cu parere de rău constat că cei mai răi suntem noi subofițerii. Caracterul omului se șlefuieste învățând carte, totuși....,
P.S.
Da, susțin și punctul nr.2 al colegului ...un an de misiune pentru indemnizatie.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
reddog spunea...

Luptătorii de la arma penitenciare ar merita acea indemnizatie.
La puscarie practic și pe timp de pace e că în TO.
Oricum, daca incepe vreun război sunt șanse mari că unii camarazi de pe aici să-și regleze conturile între ei înainte sa lupte împotriva inamicului.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
reddog spunea...

Propun că în cazul unei mobilizări Rambo și Cezar sa nu primească armament.
Pot servi Patria și curățind cartofi la blocul alimentar sau dând cu matura.
CFI poate scrie un pamflet despre inamic ca să-i facem cu nervii.

Mihai f. spunea...

Tot se vb de acest spor TO ..1000 de lei pentru 120 zile și noi cu peste 25 ani avem plafonat și furat OMM ..nu toți puteam merge in TO ...am înțeles că președintele a militat personal pentru acordarea ambelor sporuri ,dar ...

A spunea...

@Mihai
Si ei au plafona ca si tine pensia ai sunt fara OMM.
Acela nu e spor,e o indemnizatie fixa in cuantum de 1000 pentru cei ce au avut 120 zile minim in TO.
Nu stiu daca va ramane in picioare,dar e o recompensa.

CEZAR spunea...

Acest spor - pomana de 1000 lei TREBUIE ORI GENERALIZAT..ori anulat !!!

Viorel spunea...

Mihai f. A semnat ce a propus „Mutu” la Rapid că doar fac blat amândoi.

Viorel spunea...

Artileristu. Dacă tot v-ați dat cu părerea, detaliați vă rog și prevederile art. 12 lit. (b) din Legea nr. 168/2020. Vă rog să-l citiți cu mare atenție, faceți și unele calculi și reveniți cu un comentariu dacă nu este prea mult pentru dumneavoastră.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mihai f. spunea...

Prin acest calcul din reducerea CAS dați multe speranțe de bine celor ieșiți după 2017 ,sigur reducerea lui impactează și asupra pensiilor in plata ?

Artileristu.... spunea...

Dl Viorel am recitit articolul din legea mentionata.Ok pot sa fiu de acord ca procentul e prea mare dar cred ca eu nu mi-am dus rationamentul pana la final in postarea precedenta, daca s-ar stabili numarul de zile la 365 cred ca ar sari din schema multi, daca nu toti, din cei ce au facut presiuni si propuneri pe tema respectivei indemnizatii si odata cu ei si indemnizatia, pana atunci...câinii latra ursul trece.
Cum v-am mai spus eu n=am fost in TO dar o sa va mai spun ceva ce le spun celor care se uita stramb la faptul ca sunt pensionar la varsta mea: usa armatei a fost deschisa pentru toti cei meritau sau isi doreau sa ajunga ca noi, daca nu meritai sau nu ti-ai dorit atunci comentariile nu-si au rostul. Cam acelasi lucru si cu misiunile in TO (excluzându-i pe cei mentionati in postarea precedenta).

Artileristu.... spunea...

Pensie lunga Raz0rblade si mult calm in viata

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.