Un produs Blogger.

duminică, noiembrie 13, 2022

Daniel Baciu, șeful Casei Naționale de Pensii, lămuriri despre indexarea din 2023, reforma pensiilor speciale și noua lege din sistemul public de pensii

185 comments

Se conturează tot mai mult măsura ca în luna ianuarie veniturile pensionarilor să nu fie mai mici de 4000 lei. 
Deci, numai în luna ianuarie;
Pensia indexată + sume suplimentare = 4000 lei
După unele estimări, cca 90% din pensiile contributive au cuantumul mai mic de 4000 lei.
Ascultați întreaga intervenție de aseară, la A3!
   

185 de comentarii:

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Aceleasi placinte fripte si aceeasi Mărie dilie la scufie cu mai multe pălării fleoșcăite... Cuponul cu friptura si bulionul, nu zvonul, caci ce pipaie si vad miopii cu ochii ii place si popii!!

magda spunea...

Un om are doua maini respectiv 10 degete...in 2023 se taie doar un deget?/?/ Cata vrajeala si inca d'aia ieftina/Bai ,dar aia cu datu' pana la 4000 pe ianuarie ''23 e si mai tare...intrucat creste acciza la alcool,guvernul s-a gandit la faptul ca foarte multi romani nu vor mai putea tine pasul...apoi,dupa ce ca si mia aia de lei a umflat-o politicul cum a umflat-o,acum pluseaza cu inca 3 ?? Stiu,unii o sa zica ca multi isi vor plati facturi,isi vor cumpara lemne....Dar stati asa,maria sa guvernul mai vine cu inca un set de pomeni neelectorale( ce ,nu e an de alegeri) dam bani,tichete sau vouchere pt lemne,facturi...adica voi vreti ca primarii sa inghete de frig sau sa moara de foame?Adica ,,orice facem pt voi dar sa nu mai trancaniti toata ziulica despre repararea inechitatilor...si cand te gandesti ca in 2023 inflatia va fi tot cam pe acolo,porcii se gata de Craciun,porumbul,fl.soarelui si graul o vor lua razna de tot la anul,romanul va trece cum necum de iarna dar dupa aia....scapa iar cine poate? A ramas celebra replica aia din BD,,noi de astia nu scapam''

avianyc spunea...

O " stire de pe Telegram" 🤣spunea ca din banii dati de Dragnea pentru majorarea subventiilor pentru partide se puteau actualiza la zi pensiile domniilor lor Huhurez patronul ,Leon & mosmartin.
Erata ; Si a serjentului Bulă ( Cezar branzarul)

avianyc spunea...

La A3 se poate spune orice 🤣🤣

Luc 3 spunea...

Corect ar fi ca pentru pensiile militare sa dea tot indexarea ca la civili,plus 3,8%,care ne-a sărit în 2021 de Câțu! Prețurile au crescut pentru toți la fel! Si ACTUALIZAREA PENSIILOR MILITARE! Asa ar fi corect! Dar......ce mai este corect în aceste vremuri tulburi,cu acești guvernanți care pentru ei,armata nu contează,nu aduc "beneficii"😡!!!

Huhu Rezea spunea...

Deocamdată, pensiile militare, dacă uită ăștia de ele în ordonanța bugetară pentru anul 2023, este sigur că se indexează toate, din oficiu, cu 5,1%, potrivit art. 59 din L 223/2015.

Leon spunea...

Dupa calculele mele, din cele 4 787 737 pensii civile aflate in plata in Octombrie 2022, 95% au sub 4000 lei/luna !
Mai degraba cred ca ministrul de Finante va sustine acordarea unui supliment in ianuarie la un nivel maxim de 3 000 de lei, reprezentand 90% din totalul pensiilor civile; in acest procent intra si cele 1 313 536(27%) pensii minime garantate ( Indemnizatia sociala).
Si sa nu uitam ca de acest ajutor vor beneficia si celelalte indemnizatii, inclusiv pensiile militare de stat !
Cam multi bani pentru Ianuarie 2023...!!

Huhu Rezea spunea...

Se poate și la 4000 lei dacă micșorează procentul de indexare pentru valoarea punctului de pensie.

Huhu Rezea spunea...

Flavius
Iar comentezi fără să citești . In poza nu e Ciucă.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

E bine ca nu mai postati, intrucat m-am lepadat de Satana, ca la botez!

Leon spunea...

Si sa nu uitam ca mai este si propunerea Coalitiei de majorare de la 2000 lei la 3000 lei, NEIMPOZITAREA pensiilor, BP 597/29.09.2022( D-na Senator Alinuta a uitat sa-l repartizeze la Comisiile Senatului !).

Brenda spunea...

Ce au cu ăștia 4000 dece e asta limita

mosmartin16 spunea...

Avianyc, te "mănâncă" undeva ?!🤣🤣🤣 După căpșoru' tău e ceva rău în a se realiza actualizarea pensiilor militare, că nu înțeleg "ironia" ta ieftină și dezumflată ??!🤣🤣🤣

Leon spunea...

@Avia are deja pensia actualizata prin sponsorizarea facuta de d-ul Presedinte Iohannis..:)).
"Suma finală anuală primită de AEP a depășit 250 de milioane de lei, valoare care se va înregistra și în acest an. Subvenția a început să fie majorată din 2018, prin amendamentele introduse de PSD-ul condus de Liviu Dragnea, care au fost SUSTINUTE ulterior și de PNL...!!

Cezar spunea...

...e prostovan- nenea martin16
In armata el dadea cu crema si cu cîlti rotile la avion
Am vrut sa.l luam si noi..sa lustruiasca caucioacele la TAB..uri
A cazut in profund..or cînd a vazut cît de mari sînt..putoarea drakului
Am rezolvat.o cu MaKiss Imprastiat
A venit cu specialii tuciurii din Hurzicati...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Stati linistiti ca PSD lucreaza cu teascul si budana la pensiile noastre, atat de tare incat s-a incins borhotul in ei la Fleoșcani, Jud. Vrancart cu oistea-n gard -hârtie higienica intinsă pe gard, si atat de tare s-au aprins cu boscodina de si-au tras capatani de miel in mestecători, intre ei, ca sa ranjeasca fasolea lăbăralii, de huieste pârțos presa! Prin zona folclorica se afla si Hagi Tudose Star Streck, cu vocabularul lui de linie de tramvai dorobanțeana, made cartier Brailița, si se stie ca pe unde trece augusta-i umbra, fara soare la linsoare, are influente nefaste asupra ambientului, iscandu-se cate un caft cu demisii in zona... Băăă, vi s-a descarnat ciolanul si acum vă hârâiți ca potaile comunitare pe-un rest de rotulă? Le dati gratuit materiale electorale adversarilor politici de-o sa va coste pomana mai scumpa ca daraua! Colacu mișuna si el p-acolo, dar era prea ocupat cu matrasirea lui Oprisan, viță de boghițar, din tată cojan si fiind inlocuit cu un mocan.
Acum fro 15 ani am participat la o asemenea sindrofie pesedista, acolo servind cumnata-mea ca ospatar si fiind o cunostinta apropiata cu Oprisn, prietena la catarama cu mama-sa, si sincer sa fiu ca s-a baut de s-au spart acolo, de mancat nici nu mai zic, bandu-se numai vin de Buzau, galben-verzui, Oprisan spunandu-mi ca doar vinul asta ii place lui, totusi nu e un bautor, decat gustativ, si ca adusese acolo un butoi de 100 litrii, dar s-a terminat totul ok si erau cu totii de nota 10, si sincer sa fiu mergea bine judetul cu el, chiar daca era acuzat in fel si chipde coruptie, vrancenii iubindu-l. DNA a operat acolo, bineînțeles ca asmutit de PNL, si nu stiu daca penal e acuzat de ceva. Cat a fost anterior, o perioada sub PNL, judetul decazuse rau de tot. Cum am ajuns la acea petrecere in compania lui Oprisan? Pai, m-am dus cu trenul la cumnati in vizita, si lucrand cumnata la Restaurantul Miorita ospatara ne-a chemat de la gara acolo, aranjand cu boss sa participam si noi la sindrofia aia, fiind mare si comemorativa dar cu prea multe locuri neonorate, si avand si bossi de la Bucale el tinea mortis sa fie totul full, ocupat, chemand silume de pestrada acolo. Am mancat diferite bunaciuni, dar nu m-am atins de alcool, doar gustand vinul excelent de Buzau, o picatura, mamă, mamă ce trasnet de vin! In orice partid, scandalurile interioare darama emblema! Dar bine ca ei o fac ca la concurs, pe rand, cad unul, cand celalalt ca sa se echilibreze, numai pensiile sa nu-i intereseze!

reddog spunea...

Vremea
4000 are Cezar și cei de la arma gulerați știu că a luat și ajutoare atunci când s-a pensionat.
E doar o ipoteză.

reddog spunea...

Scuze!
Mesajul era pentru Brenda
Din cauza autocorectorului și pentru că nu am reverificat mesajul ceea ce de obicei fac.
Cum am făcut și acum că sa nu apară din greșeală fuck. 🙃🤣

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

stiripesurse.ro/a-murit-actrita-monica-fermo-de-la-senzatia-bulevardelor-din-bucuresti-la-viata-de-calugarita-in-ierusalim_2653615.html

Viorel spunea...

Cătălin. Vă dau un sfat. Când postați vreun link, postați ceva și din conținutul lui, pentru că m-ați indus în eroare și dv. și economica.net. unde apare că s-au acordat la 11 milioane de pensionari indemnizație socială în luna octombrie. După ei, probabil au primit și copiii din România. „Casa de Pensii: Peste 1,1 milioane de pensionari au primit indemnizaţie socială în octombrie”. Deci, 1,1 și nu 11 milioane.

Leon spunea...

@Catalin, de ce vrei neaparat sa ingrosi numarul analfabetilor functionali ??
Pai daca spune in articol ca sunt PENSIONARI, si pe langa pensia primita , calculata pe puncte mai primesc de la BS diferenta pana la 1000 lei de ce jignesti acesti oameni care multi dintre ei au stagiul complet de cotizare ?
Personal am mai precizat de cateva ori aceste lucruri dar vad ca degeaba..!!
ASISTATII SOCIALI sunt cei cateva zeci de mii platiti de primarii cf.Legii 416/2001 cu fabuloasa suma de 150 lei/luna !

Styx spunea...

Cam așa ceva si cu pensiile militare:

„Oile și subvențiile
Niște oi bătrâne, sesizând că fânul
e pe terminate, și-au sunat stăpânul
care se dusese tocmai în Maldive,
să se recreeze cu vreo două dive.
- Cine să mă sune așa matinal?
își zise ciobanul. Cum de am semnal
aici în Maldive, chiar în bungalou?
și, din vârful limbii, scoase un ”Aleău”
Cine deranjează? Is there a problem?
Nici aici n-am pace? Parcă-i un blestem!
- Noi suntem, stăpâne, eu și cu Țigaia
te-am sunat să-ți spunem că e gata claia,
n-am mâncat nimica de vreo șapte zile
și, cu tot cu lână, mai am zece chile.
Îți trimit o poză acum, în Maldive,
ca să vezi că toate suntem costelive.
- Nu-mi trimite, dragă, sunt prea ocupat,
nu am timp de poze! Dacă ați păpat
fânul ce-l strânsesem cu atâta trudă,
soarta ce v-așteaptă o să fie crudă.
Pe tine, Țurcano, te arde la rânză
că e gata claia? Nu faci nicio brânză
și ești slabă moartă, însă ai pretenții.
Dacă nu-mi dă Statul banii de subvenții,
voi, în iarna asta, nu primiți un pai.
Pricepuși, Țurcano? Pân-atunci, goodbye!
A închis ciobanul și biata țurcană
îi zise suratei: - Nu e rost de hrană!
Până are Statul banii și-i împarte,
noi, astea bătrâne, vom fi deja moarte.”
Autor: Ilie Bâtcă

reddog spunea...

"La doar 658 de ani."
Pai avea tot viitorul înainte.
Că și asta care a scris articolul.
Poate ajunge ministru. 😁

"Una dintre blondele fatale din anii ’70 ale scenei Teatrului Naţional din Bucureşti, Monica Fermo a murit la vârsta de 658 de ani). Ea s-a retras din viața publică și a trăit peste două decenii la o mănăstire din Ierusalim."

reddog spunea...

Dar acest reporter e rapidist și e de înțeles
Bine, și steliștii sunt tot pe acolo.
Forza DINAMO!

https://www.facebook.com/100000509974375/posts/pfbid0ugJydN7z7GQFqnqkLb3kcDKwiVV3Yz6D35zVgMKBUERhobyVeJqBGyj2TLCNQ3qJl/?app=fbl

avianyc spunea...

Stati linistiti !
Dupa spusele dlui Ciolacu cu pretul de 1,3 lei pentru consumatorii industriali si cei casnici care depasesc 255 kw/ luna se va rezolva si incheia licitatia la indexarea pensiilor.
Primul pas a fost facut prin ordonanta care stabileste preturile la energie electrica.
Iar contribuabili la pretul de 1,3/ Kw sunt cu duiumul.
Exemplu ,numai cei care locuiesc zona metropolitana Oradea plus zona Baile Felix se incalzesc pe centrale electrice plus altii din zone similare din tara.
Acum trec din greu pe pompe de caldura distrugand cu forajele panza freatica cu apa termala din zona .
Ungurul construieste inca o centrala nucleara ruseasca cu 4 reactoare ,noi indeplinim ordinele UE .
Nu suntem in stare sa finalizam niste hidrocentrale incepute pe la sfarsitul anilor 80 ( vezi doua numai pe Jiu) ,etc. darmite sa construim altele.
Pentru panourile fotovoltaice ,din cauza cererii ridicate ,si a provenientei din tarile asiatice on mare parte trebuie sa astepti cel putin 8 luni ,plus preturi care nu se amortizeaza curand nici de catre urmasi.
Vai de zonele fara gaz ( 70% din tara) ,cu lemne la preturi peste limita rosie , plus deranjul.
Sa nu locuiesti in preajma vreunui vecin care se incalzeste cu carbuni ca in tot s ce ai in dulapuri se impregneaza mirosul toxic de nu-l scoti decat la curatatoria chimica.
Hai sictir !
Dupa ce ucrainienii " ii vor bate mar" pe rusi , drept recompensa pentru " Slava Ukraini" ne vor umple depozitele de gaz ,petrol ,curent de o sa traim ca in paradis.

Sebi spunea...

Adorabile interminabile framantari pentru ceea ce s-a intamplat, se intampla si - vai! - se va intampla cu pensiile militare, ude in ploaie de o maniera plicticos-hazlie... dar framantarile in sine, de ani de zile, sunt mult mai importante si mai vitalizante decat niste bani de rahat, mereu prea putini oricat ar fi de multi, sau invers (nici nu prea conteaza, la un nivel filosofic atins cu simt de raspundere) care se inghit si se caca oricum chiar daca intra pe teava, dar mai ales daca raman aici pe site, ca univers poetic etern.
Cine nu gusta poezia sosetelor apeviste rupte, a trait degeaba... e pacat.
Framantari placute, in continuare! Este fascinant chiar, si va urmaresc cu real si viu interes, din marti in miercuri, din bla in bla - bla...
Doamne fereste sa se schimbe ceva substantial... ar insemna sa ne ucida distractia, tabieturile, visele..... de poezie nici nu mai vorbesc, fire nostalgica o port inca in bocanci.
Si pentru doi lei veniti dupa ani de vesnica pomenire... ete acu' nu mai am nici chef, nici rest. Gniersî!

Leon spunea...

La ora 21 pe A3 iti va spune Ciolacu cu cat se majoreaza pensiile !
Eu zic ca va fi 11,91%..!

M spunea...

@Leon

Situația:
- pensionară cu 34 de ani de muncă (cameristă la un hotel). Pensie: 1.112 lei.
- vecina ei, ani de muncă 8. Pensie 1.000 lei.

Pe OUG 6/2009

Așa am aflat și eu că pensiile militare sunt "prestații de asigurări sociale neintegrate sistemului public de pensii". Deci nici speciale nici ocupaționale! 😁

PS - situația prezentată mi-a fost povestită de doamna de la pct. 1. "M-am dus la serviciu zi de zi, iarnă, vară, am crescut și trei copii fără să îmi iau concedii de creștere pentru 112 lei?"

Alexandru spunea...

Huhu, uite aici ceva mai consistent din partea PSD prin gura lui Ciolacu
https://www.antena3.ro/emisiuni/subiectiv/marcel-ciolacu-anvelopa-15-suta-majorare-pensii-657101.html

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ca liberal dughit si inrait, daca vrei sa fi de critici scutit, du-te la popa Ciolacu la miruit cu un stuchit si la spovedit cum Romania ai năruit:
stiripesurse.ro/marcel-ciolacu-asteapta-spovedania-pnl-video_2654070.html

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Sa-l creada pe Colacu doar Tata Mare-Doamne-Doamne din icoane!

Leon spunea...

@M, si eu cunosc un caz invers, dupa 30 de ani are o pensie de 900 lei si mai primeste 100 de lei de la BS !
Aproximativ 50% din acesti beneficiari au stagiul complet de cotizare !
Stiati ca in SN de Aparare avem 6500 de persoane care primesc aceasta Indemnizatie de 1000 de lei ?
Sa-i consideram si pe colegii nostri tot Asistati sociali ??

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Saptamana viitoare aflam despre proxima majorare a încălțărilor din dotare, ca nu-i doare gura sa ne dea ochincile de pe gard sa nu ne roada batatura:
stiripesurse.ro/vesti-esentiale-pentru-toti-pensionarii-din-romania-cand-vor-primi-mai-multi-bani-la-pensii_2654200.html

M spunea...

@Leon

Cazul dumneavoastră nu e invers cu doar mai grav!

Nu, domnule! Eu spun, și nu numai eu, că e o diferență între cel care are pensia mică după zeci de ani de muncă și cel care o are mică după zeci de ani de stat în birt!

E o diferență dintre ăla care nu a avut chef să muncească și ăla care muncind s-a accidentat grav!

Reprezentantul sindicatului pensionarilor la o emisiune la RTV a venit cu ideea că ajutorul să se dea proporțional cu numărul de ani muncii (de exemplu 100 de lei pentru fiecare an muncit).

Este incorect ce spune Ciolacu! Adică "ai pensia mică o mărim la 4.000 de lei!"

Corect ar fi să se vadă și de ce e pensia aia mică! Altfel, ce ți-a mai are să te duci la muncă dacă la sfârșit ești tratat egal cu cel care a trândăvit acasă?

PS vă rog, fără manipulări de genul "îi considerăm pe colegii noștri asistați social"?
Odată ce sunt "colegii noștri" înseamnă că au muncit! Și eu și Cătălin ne referim la trântorii care au profitat de asistența socială toată viața!

Leon spunea...

L-am urmarit aseara la A3 pe Presedintele PSD, Marcel Ciolacu si eu am inteles ca:
1. Fondul de pensii platit de CNPP pentru anul 2023 va creste cu 15-16 mld.lei.
2. VPP va creste cu un procent mai mic de 15% ( cred ca 11,91%), si diferenta de 3 procente va fi impartita celor cu pensii sub un anumit prag ( cred ca la nivelul salariului minim pe economie).
3. Cele 6 categorii de pensii de serviciu, inclusiv magistratii, vor beneficia numai de noua valoare a punctului de pensie aplicata la partea de contributivitate, dar cuantumul total al pensiei nu va creste.
Politicienii nostri, inclusiv Ciolacu,cred GRESIT ca prin INDEXAREA cu 5,1% a pensiilor de serviciu ar fi o dubla indexare, si este suficienta majorarea VPP !
4. Pensiile militare, daca nu sunt prinse in OuG privind masurile fiscal-bugetare pentru anul 2023, vor fi INDEXATE cu 5,1%, asa cum prevede OuG.114/2018(apropo, cred ca ati observat ca in aceasta Ordonanta nu sunt cuprinse si celelalte pensii de serviciu !!)..!

Brenda spunea...

Ăștia spun mereu ,,,toți pensionarii din România ,, adică și militarii sânt in ăștia toți sau pentru ei militarii nu sânt pensionari////

M spunea...

Ne lămurește Ciolacu
”Chiar și pensiile speciale au o componentă de contribuție și este corect, iar, prin lege, se va mări numai contribuția, nu și partea specială. Așa va veni propunerea de la Ministerul Muncii și de la Finanțe”😂😂😂

Militarii nu au parte contributivă deci nu primesc nimic!
Face parte din politica generală de luptă a stângii cu chiaburii!
Nici o surpriză, pentru mine cel puțin! 😂😂 Unii își făceau deja planuri cu porcoiul de bani pe care urmează să-l primească!

Sensei spunea...

Liderul PSD Marcel Ciolacu a declarat duminică, la Antena 3, că pe 31 decembrie se închide discuţia cu pensiile speciale. El a precizat că este o discuţie în ceea ce priveşte mărirea vârstei de pensionare şi va trebui să se vină cu o mărire. Nu poţi să fii magistrat o săptămână şi să te încadrezi la pensie de magistrat, a mai arătat Ciolacu.


Ministerul Muncii conform celor scrise în PNRR, are până la 31 decembrie să vină să iniţieze legea prin Guvern, pe urmă în Parlament, cu pensiile speciale, a spus Ciolacu, precizând că ministerul Muncii şi-a luat un consultant, Banca Mondială, care a terminat raportul deja şi l-a pus la dispoziţia ministerului, iar ministrul Muncii la dispoziţia premierului.

Liderul PSD a spus că până la 31 decembrie trebuie să se vină cu o lege constituţională, pentru a ne încadra în jalonul din PNRR şi a închide acest capitol.

Despre pensiile militarilor, Marcel Ciolacu a spus: ”Niciodată, nici eu nici colegii mei nu am văzut pensiile militare intrând în zona de pensii speciale, pentru că sunt pensii ocupaţionale şi astfel de pensii există peste tot în lume”. El a adăugat că ar fi culmea când eşti în război, să intrăm într-o zonă de a declara că pensiile militarilor sunt pensii speciale.

”Sunt ferm convins, eu nu am văzut încă de la interministerială, care sunt soluţiile pentru a se închide această discuţie. Pe 31 decembrie se închide discuţia cu pensiile speciale. Mărirea punctului de pensie se discutăm întotdeauna în zona de contribuţie”, a mai arătat Ciolacu.

El a ţinut să precizeze că ”este o discuţie în ceea ce priveşte mărirea vârstei de pensionare”.

”Acest lucru nu l-a trecut PSD-ul, l-a trecut guvernul de dreapta, PNL-USR, în PNRR. Este clar că va trebui să venim cu o mărire dar nu de a doua zi, nu va schimba nimeni legea cu pensiile prin Ordonanţă de Urgenţă”, a spus el, dând asigurări că este exclus acest lucru, ci va fi un proiect de lege.

Despre magistraţi, Ciolacu a spus că ”nu poţi să ieşi la pensie cu o pensie mai mare decât veniturile pe care le-ai avut când ai fost activ. Nu poţi să fii magistrat o săptămână şi să te încadrezi la pensie de magistrat, e total incorect”. ”Sunt lucruri care trebuie reparate”, a afirmat el.

”Nimeni nu va mări vârsta de pensionare la 65 de ani, peste noapte”, a precizat Ciolacu, adăugând că ”nu îndrepţi o nedreptate cu o altă nedreptate”.



Styx spunea...

„"Ministerul Muncii, conform celor din PNRR, are jalon să iniţieze legea cu pensiile speciale. Ministerul şi-a luat un consultant în Banca Mondială, au terminat raportul şi ministrul l-a pus la dispoziţia prim-ministrului. O să ne încadrăm în termen cu jalonul până la 31 decembrie, să venim cu o lege şi să închidem capitolul acesta. Niciodată eu şi colegii mei nu am văzut pensiile militarilor intrând la speciale, pentru că sunt ocupaţionale şi există peste tot în lume. Ar fi culmea, cu război la cea mai lungă frontieră cu ţara în conflict, să intrăm într-o zonă de discuţie pentru pensiile militare. Nu am văzut nimic de la interministerială, dar să vedem soluţiile care sunt să închidem discuţia cu pensiile speciale. Pe 31 decembrie se închide discuţia cu pensiile speciale", a afirmat Marcel Ciolacu.

Liderul social-democraţilor a punctat şi câteva aspecte de care ar trebui să se ţină cont la reforma sistemului de pensii, subliniind că mărirea punctului de pensie trebuie discutată în zona de contribuţii.”
Mai multe aici...
https://adevarul.ro/politica/problema-pensiilor-speciale-incheiata-la-finalul-2219876.html

Leon spunea...

@M, cititi Ordonanta si mai discutam:
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/102622

Leo spunea...

Al pune pe Ciucă șef la reforma pensiilor militare , este ca și cum ai pune piromanul șef la pompieri ca să stingă incendiul generat chiar de el.
Mare GHINION (n.b. KWI) pt. noi VARȘOVIȘTII, că acest piroman a parvenit pe funcții în aceste vremuri.
Nimeni nu mai poate face NIMIC.
- RESEMNAȚI-VĂ că INECHITĂȚILE se vor elimina , ba din contră se vor accentua.
- RUŞINE SĂ-I FIE BĂNCII MONDIALE ȘI COMISIEI EU , DEOARECE NU E VINA PIROMANULUI CĂ LE POATE ÎNȘELA CUM VREA EL ȘI MAFIA LUI.

Huhu Rezea spunea...

👍🏻

Huhu Rezea spunea...

M
De câte ori trebuie să repet că indexarea pensiilor militare se face din oficiu, potrivit art. 59 modificat prin art .84 al OUG 114/2018?
Nu e nevoie să fie reglementată anual decât dacă guvernanții vor să adopte într-un an altă reglementare decât cea din art. 59.

M spunea...

@Leon

Am citit-o! Să discutăm!

Indiferent de MOTIVUL pentru care pensia este sub nivelul indemnizației sociale pentru pensionari aceștia beneficiază de completarea venitului. OK!

De ce ar avea cineva o pensie SUB 1.000 de lei?
Răspuns: are un PMA mic!
De ce are cineva un PMA mic?
Pentru că a lucrat pe un salariu mic sau pentru că a lucrat puțini ani.
De ce a lucrat puțini ani?
Pentru că nu a avut chef să muncească mai mult sau pentru că nu a putut să muncească mai mult (gen handicap).

De ce să îl premiez pe ăla care nu a avut chef să muncească?

La poarta unei unități de pompieri venea zilnic un cerșetor. Cei de la popotă îi păstrau câte o farfurie de fasole sau orez.... după caz.
Într-o zi l-am întrebat:
- Băi cetățene de etnie rromă 😁, tu nu ai casă? Nu ai familie? Nu ai și tu un venit?
- N-am domn' comandant! Mi-am făcut un șopron, famelea m-a uitat, pensie de unde să am dacă la vârsta mea de 67 de ani am strâns 88 de ani de condamnări? Am făcut de toate: furt, tâlhărie, am și omorât pe una care a început să țipe și am înțepat-o cu o brișcă.... Am avut veață grea!

Ei da! Vine acum Ciolacu și îi dă 4.000 de lei la fel ca fraierului care are palmele pline de bătături și e cocoșat de muncă!
Să fie primit!

M spunea...

@Leo

Cu respect, ca să mă lămuresc: cine din Statul Român poate rezolva problema inechităților dintre pensiile militare?
Șeful Statului Major? Ministrul Apărării Naționale? Ministrul Muncii? Primul Ministru?

De ce întreb asta? Pentru că eu constat o fractură logică!
Când era Ciucă șeful StM am dat vina pe el că pensiile nu se (mai) actualizează!
Când era Ciucă ministrul Apărării am dat vina pe el că legea pensiilor militare nu se modifică!
Când e Ciucă prim-ministru dăm vina pe el că legea pensiilor militare nu se modifică!

Deci nu am înjurat nici ministrul apărării, nici primul ministru, nici ministrul muncii când au eliminat actualizarea. Dom'le vinovat e Șeful StM!

Hai să fim consecvenți! Pe ce funcție din stat dăm vina?

Îl înjurați pe Ciucă când era Șeful StM dar văd că nici un cuvințel acum despre generalul Daniel Petrescu! Nici un cuvințel despre ministrul Angel!

Revin: Pe ce funcție din stat dăm vina? Cine ar putea să facă dreptate și nu face! Pentru că am impresia că aveți un meci personal cu Ciucă!

Huhu Rezea spunea...

Păi...nu am eu dreptate când spun că gulerații din sistemul de apărare sunt vinovați de inechitățile din sistemul de pensii militare? Miniștrii și politicienii s-au mai schimbat. Gulerații și interesele lor au rămas... ba... și-au mai trimis și ciucălăul în înalte funcții de decizie.

M spunea...

@Huhu Rezea

De câte ori să repet că și la civili indexarea se poate face din oficiu dar mereu se găsesc motive pentru a suplimenta!

Indexarea cu 5% după o inflație cumulată în ultimii doi ani de 20% înseamnă o scădere a pensiei! Chiar dacă în 2024 ne vor da o indexare de 15% (puțin probabil pentru că în condițiile scăderii inflației civilii vor primi mai puțin și iar le dă borșul pe nas zicând că "pensiile nesimțite se măresc cu 15% în timp ce noi abia primi 8%") noi tot rămânem un an cu pensiile reduse!

Nu îmi amintesc! Cine plm a dat OUG 114/2018?

Leon spunea...

@M, "fraierul care are palmele pline de bataturi si e cocosat de munca" este in primul rand TARANUL ROMAN care muncea zi lumina din Primavara pana-n Toamna( e adevarat ca nu 24 de ore din 24 !)..!
Stiti ca 64% din Agricultori au aceasta Pensie de 1000 de lei, 22% din cei care au platit CAS si inca 3,3% din Sistemul militar..!
Ce facem acum, il criticam pe cel cu Pensia NEMERIRATA de 1000 de lei, dar il laudam pe cel cu pensia MERITATA de 10 000 de lei..??
Ciolacu este Presedintele unui Partid Social Democrat si asta face, respecta Art.1 din Constitutia ROMANIEI:
"ARTICOLUL 1
(1) România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil.
(2) Forma de guvernământ a statului român este republica.

(3) România este stat de drept, democratic şi SOCIAL, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român şi idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate."

Huhu Rezea spunea...

Indexările sunt majorări temporare ale pensiilor militare, până la o viitoare ACTUALIZARE. Asa au propus gulerații în PLx 199.
Lăsați-le dracu' de indexări!
Hai cu ACTUALIZAREA!

avianyc spunea...

Scurt / 2
Ministrul finantelor!!!
El spune ,asta se poate ,asta nu se poate.Pentru asta sunt bani ,pentru asta nu ajunv fo durile de la buget.
Apoi ceilalti o lalaie ca sa dea in avantajul lor electoral.
@ Huhurez
Probabil tot guleratii au pus sub OG 59 si restul pensiilor speciale ( aviatori ,diplomati ,etc 🤣
Politicienii au fost si sunt usa de biserica in frunte cu cei de la psd🤣🤣

M spunea...

Întrebare: la ceilalți "speciali" indexarea aduce creșterea pensiei? Sau crește numai partea contributivă a ei dar cuantumul total rămâne neschimbat?

A doua întrebare: dacă aveam și noi calculată partea contributivă era bine sau era rău? Eu zic că era bine că acum, cel puțin pentru mine, pensia contributivă ar fi mai mare decât cea militară! Halal "pensie specială".

Indexarea NU ESTE majorare a pensiei ci doar păstrarea valorii pensiei raportată la indicele preturilor de consum. Indexarea valorii nominale a pensiei cu mai puțin decât indicele prețurilor de consum înseamnă scăderea pensiei! PUNCT!

Leon spunea...

Huhule, zilele astea am trimis un E-mail la un Secretar adjunct al Guvernului( nu spun cine,...persoana cunoscuta !) prin care il rugam sa puna pe masa Guvernului Pl x 199/2020 pentru Avizare(favorabila)...!

Viorel spunea...

Domnule M. Vinovați sunt: Președintele, primul ministru, ministrul Ap., Președintele Senatului, Președintele Camerei Deputaților, Parlamentarii, pentru că (ipotetic), dacă acești gulerați care sunt vinovați de inechitățile din sistemul pensiilor militare, ar decide pensile din sistemul public (inechități, majorări, etc.) și ar face la fel ca și la noi, nu cred că cei menționați mai sus ar sta cu mâinile în buzunare și ar fluiera la lună cu indifereță, pentru că este vorba de votul a 5 milioane de pensionari. Cât despre gulerați, aceștia sunt stat în stat, nu au stăpân de aceea îi doare în pix de pensionarii militari. Ar trebui destituiți toți din funcții, dar caracatița este mare și este patronată de politic.

mosmartin16 spunea...

Ciolacu : pensiile militare sunt ocupaționale ! În Legea nr.1 / 2020 privind pensiile ocupaționale nu se face nicio referire la militari ! Bre Marcelică, tăntălăule ...unde văzuși bre că e reglementat că pensiile militare ar fi ocupaționale ?? Unde bre analfabetule funcțional ??🤣🤣🤣

ifrim spunea...

Dacă sunte actualizați în 2023 în 2024 care mai apucăm trebuie să fim indexați cu cca 15% inflația din 2022?

Huhu Rezea spunea...

Nesimțire mare pe cei din SGG, condus de Neacșu! Tin de doi ani proiectul PLx 199/2020 la avizare, trimis de Sovaială, presedintele Comisiei de apărare din CD, pentru că veniseră liberalii la guvernare, în frunte cu piptalacul lor.
In loc să dea avizul, Ciucă și Dincu au păcălit structurile asociative cu discuții inutile în care tot repetau că inițiativa legislativă s-ar fi blocat în Parlament.
Nu domnilor, blocarea ACTUALIZĂRII PENSIILOR MILITARE se produce în continuare în GUVERNUL CIUCĂ!

Huhu Rezea spunea...

Ciolacu face mimă pentru CiucĂ!

Viorel spunea...

Domnule M. Madam Vasilica-Viorica Dăncilă în calitate de prim ministru.

Viorel spunea...

Dacă vă uitați la topical: „Discursul premierului Nicolae-Ionel Ciucă la reuniunea Comitetul Interministerial de Coordonare a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), alături de oficiali europeni”, o să observați ce parșiv zâmbește, un zâmbet în colțul gurii. V-am tras-o bulangiilor, cu referire la noi și nu la cee ace se discuta.

Viorel spunea...

Antena 3: Ciolacu. „Domnule Răzvan Dumitrescu. Este pentru prima dată când după 1989, 2 președinți de partide, respectiv președintele PSD și PNL se înțeleg atât de bine”. Oare chiar așa o fi ? „Ați văzut că am făcut și vizite împreună, externe (Ucraina, spun eu) și interne și vom mai face, așa arătăm UE că în România se poate ca 2 lideri de partide / partide să se înțeleagă deși au doctrine diferite”. Da, de pensia lui Ciucă mai spui ceva ? Sau doar când ești singur în fața presei, TV. ? Da, de miliardul furat în Pandemie ? Deci, Omerta domnule Ciolacu, că doar sunteți prieteni, ce dracu.

Șoimul spunea...

Nu a dat nimeni vina pe Ciucă când a fost șeful S.M.G, dar când a fost ministru, da pentru că și-a asumat inechitățile din sistem, a jurat că le va corecta și militarii activi și pensionari nu vor mai fi umiliți niciodată.
M. memoria îți joacă feste, sau ai primit promisiuni ceva..,
P.M. și M.Ap, sunt principali vinovați pentru salariile și pensiile neactualizate.

Leon spunea...

Bre Mosule, poate ca lui Marcel i-a soptit tatal lui, Comandorul Ciolacu de la Boboc, ca a fost o perioada cand MApN( Angajator) a platit Contributia pentru pensiile militare, iar Militarul activ a platit pentru Pensia suplimentara..!

ifrim spunea...

Indexarea diferențiată nu este corectă deoarece cel ce a muncit puțin îl întrece în cuantum pe cel mai harnic dar care depășește pragul cu 1 leu.De ce nu fac indexare uniformă și o reglează din impozitarea progresivă?

ifrim spunea...

@M.Dăm vina pe Ciucă al nost' deoarece a avut continuitate în funcții decizionale.Petrescu,Dâncu,Angel doar sporadic!

Stelian P. spunea...

@Huhu
Daca dvs. ati fi ministrul apararii si ati vrea sa rezolvati problema pensiilor ce ati face cu guleratii DIN SUBORDINE care fac ce vor ei?

Leo spunea...

Nu vă mai amăgiți cu ACTUALIZAREA , deoarece vă creaţi speranţe utopice.
Se pare că în noul proiect de act normativ privind pensiile speciale , ACTUALIZAREA pt. magistrați va fi eliminată și înlocuită cu instituția INDEXĂRII , exact după modelul pensiilor militare.
De aceea , spunea ciucalE și BM a reținut , că pensiile militare sunt deja REFORMATE și nu mai au nevoie de REFORMĂ , nesuflându-se o vorbuliță dspre INECHITĂȚILE absurd de mari din acest sistem de pensii militare.
Eu am fost optimist cu privire la JALONUL # 215 că va face dreptate , dar trebuie să recunosc că am fost un mare credul. Am subestimat capacitatea de confuzionare și de înșelare a LICHELELOR din MFA @ CO.
RUȘINE LICHELELOR DIN MFA & CO !
RUȘINE CE !
RUȘINE BM !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Tizule, dracul mai stie ce si cum, caci e o mare harababura la pensiile militare! Bine ar fi sa se lucreze in secret la niste actualizari sau indexari ca gogosile, sa nu deaapa la moara civililor.

Styx spunea...

OMG!!! Chiar merită văzut!
Asta e de râsul curcilor sau să zic al ciucălăilor... fratee, omul ăsta nu are pic de rusine... titlul spune tot despre Măciucă heroul-plagiator:
„Deși nu a murit ca un erou, Nicolae Ciucă și-a expus uniforma la o expoziție a veteranilor” :)))))))

Bruno Simba spunea...

Am si eu o intrebare: Noi ca si pensionari militari ai cui bunici si parinti suntem,fiindca il vad pe domnul Budai ca vorbeste doar de cei cu pensii civile.Ciuca si Ciolacu dau inainte ca pensiile militare nu sunt speciale dar nu spun ce fel de pensii sunt. pentru civili vad ca liciteza intre ei,care da mai mult.Nu ne spune nimeni daca,cand si cu ce procent se indexeaza pensile noastre.Mai mult Ciuca spune ca pensiile militare sunt reformate si raman asa cum sunt.Deci sa inteleg ca e reforma pura ca un omolog al meu cu aceiasi functie,grad dar cu vechime efectiva doar 25 ani sa aiba o pensie de doua sau trei ori mai mare decat mine,

Leo spunea...

Nu e vina lui.
Sistemul pervertit creat de kWi e de vină.

Huhu Rezea spunea...

Leo
Vasluianca blondă de la CNP, redactora proiectului de ordonanța Jalon 215, a plagiat art. 59 din Legea 223/2017 modificat prin OUG nr. 59/2017, care a botezat indexările din pensiile militare drept actualizări, fără să mai cetrească și art. 84 din OUG 114/2018, prin care s-a dat la loc comanda si în art. 59 avem din nou indexare. Lipsește ACTUALIZAREA, cea care pănă în prezent există la magistrați.
Eu aș fi de acord ca și la pensiile militare să se înlocuiască din nou actuallizarea cu indexarea dar, cu condiția ca.... toți militarii să plecăm de la aceeasi valoare a soldelor de funcție și grad din care să se calculeze procentual celelalte elemente salariale pe care le avem în baza de calcul. Același lucru să se petreacă și la celelalte pensii speciale.

Styx spunea...

Domnule Akord 75, dacă dumneavoastră sunteti autorul, jos pălăria! După cum ati observat(sau poate nu), la sfasitul poeziei este trecut si autorul, respectiv d-nul Ilie Bâtcă. In rest cu ceasul atomic... 'mniezău stie, oricum nu mai e mult până departe. :)

Leo spunea...

@Leon,
Am înțeles că i-ai trimis o epistolă lui Adiță (țuguianu) privitor la PLX 199.
Bine ai făcut. Poate te urmează și Flavius și eu și mulți alții.
Dar Adiță și să vrea nu poate cu plagiatorul la butoanele deciziei. Și nu uita , că el era ministru la MFA când lOv pe mână cu el și gulerații din MFA ca minister INIȚIATOR , a introdus Art. VII din OUG 59/2017.
Este o vorbă , Năravul din fire n-are lecuire . Așa e și cu Adiță acum din nou pe sinecură

Huhu Rezea spunea...

@Stelian P.
Vezi de ce nea Nicu introdusese principiul rotației cadrelor? Ca să nu facă abuzuri....

Stelian P. spunea...

@Huhu
Ceausescu ii schimba din functie. Dar ministri care ne conduc ce fac? Nici macar la notarea de serviciu nu au curaj sa umble de frica guleratilor?

marvas66@yahoo.com spunea...

Nu ne-am lamurit cine este Ciuca si noul pnl? Stim cine a fost si este psd-ul cu conita olguta... La ce sa ne asteptam din partea lor... Ei vor egalizarea pensiilor muncite la nivelul ajutoarelor sociale. Tot ce vor ei este acreditat de presedintii sindicatelor militare contra unor privilegii ascunse.... fetite si baietei cu minte putina in functii la stat cu bani multi. Nu dau nume ca nui se mai publica remarca...

Huhu Rezea spunea...

Care egalizare domnule, când ei, gulerații , au creat hăul dintre noii și vechii pensionari militari?

Viorel spunea...

1. Aseară Ciolacu afirma că Ciucă este cel mai bun prieten al dânsului în calitate de Președinte dce partid, astăzi văd că vrea să rupă coaliția și să fie alegeri anticipate.
2. Mai iese astăzi un papagal numit pe funcție de primul președinte comunist de după 1989 (este în stare să stea pe această funcție până în ultima zi de viață) și le spune cu nerușinare românilor:
Isărescu, despre dobânzile mari: Nimeni nu a luat credit în România cu pistolul la tâmplă. Dobânzile nu pot să scadă până nu scade inflația.
În România s-a creat iluzia că dobânzile vor veni în jos, dar acestea nu au cum să scadă dacă inflaţia nu coboară, şi vor rămâne la nivelurile actuale cel puţin până când inflaţia se va apropia de 8%, a explicat luni guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu.
De Redactia Observator la 14.11.2022, 17:50

Viorel spunea...

Domnule Stelian P. Concret, cine dracu sunt gulerații ăștia ? Prezentați 5-10 funcții de gulerați ca să nu dați nume și prenume că oricum gradele (nu mai spun de funcții le-au primit pe șpagă și servilism). Poate reușim noi într-un fel să scăpăm de ei. Întâi îi ducem la vrăjitoare poate sunt, deocheați sau blestemați, apoi îi dăm cu DTT (Diclor-Difenil-Tricloretanul), poate au purici la creier și nu mai judecă bine, îi afumăm cu păr de la p..ă, poate sunt speriați de câini, chiar și cu agheasmă, iar dacă nu ne iese pasiența, de final îi tragem în țeapă sau pe roată, poate vor pleca de bunăvoie.

Leon spunea...

Ce repede te-ai prins, Prietene..:)).
Am remarcat ca este de cateva luni prin actualul Guvern, si chiar asta l-am rugat, sa caute prin Arhiva Solicitarea lui Sovaiala( i-am dat si nr.de inregistrare) sa fie Avizata favorabil de Pixul Premierului si sa inceapa ACTUALIZAREA..!!

reddog spunea...

Se pare că arma gulerati e cel puțin la fel de detestată că arma penitenciare in opinia unor camarazi militari.

marvas66@yahoo.com spunea...

Egalizare la pensiile minime de asistenta sociala

Huhu Rezea spunea...

Nu ar trebui să te deranjeze pe d-ta că beneficiarii de ajutoare sociale primesc ceva mai mult într-o lună.

Polman spunea...

5,1% plus 3,6% furati de penelistul ala..aaa...ala arestat de americani...cum il chema pe ala?...

M spunea...

Vedeți? Fiecare cu "vinovatul" lui!

L-am înjurat pe Ciucă când era militar activ din două motive:
1. El trebuia să fie reprezentantul militarilor în fața politicienilor, dar nu și-a făcut această datorie!

2. Prin mașinațiunile făcute cu Iohannis a târât uniforma militară în jocul politic!

Sincer? Eu acum îl văd cel mai vinovat tot pe Șeful StM! Ați auzit ceva declarații din partea lui? Nu el trebuie să ne reprezinte?

La Angel nu am pretenții iar Ciucă acum e om politic. Nu mai are nicio obligație față de militari ba chiar am văzut pe Digi 24 că dacă zice ceva de pensiile militare imediat e taxat de ziariști că își apără propria pensie!

@Șoimul
Ba da domnule! Luați postările din perioada respectivă să vedeți!

@Viorel
Prea mulți camarade! Dacă sunt prea mulți vina se diluează!

@ifrim
Ciucă nu mai e al nost'. Acum e un om politic ca oricare altul. E președintele PNL deci face politica susținătorilor și membrilor acestui partid! Câți militari votează PNL? Aud? Credeți că sunt 5% dintre militari?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leon, @Leo, cine are acest material petitionar sa li-l trimita pe adresa de mail ifrimcorneliu@yahoo.ro ca ameu acde cojoc pemai departe! Multumesc frumos cu anticipatie si sa nu se uite ca stiu sa pastrez anonimatul si secretul cu mare strasnicie, nedezvaluind niciodata nume, adrese sau actiuni de cooperare inaceste activitati de petitionare, juridice, etc! Indemn toti camarazii sa trimita petitii pentru ACTUALIZARI LA PENSIILE MILITARE si explicandu-se crimele, harababura si dramatismul de la pensiile militare, peste tot, intern si international, caci timpul trece repede si asa vom muri cu pensiile, eu oricum trimit mereu!

Leo spunea...

Ba ne-am lămurit cin e.
E o NOUĂ MARE LICHEA dintr-o MARE gașcă de LICHELE vechi și noi p n l - iste .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Trebuie sa ramana vesnic in memoria noastra sa nu se voteze niciodata PNL, Ciucă si toata dreapta mafiot politica!

marvas66@yahoo.com spunea...

Nu ma deranjeaza ca o sa compenseze cheltuielile la nevoiasi, ma deranjeaza ca pensia unuia care a muncit in armata a ajuns derizorie in comparatie cu pensia unui "tractorist" cu ajutorul psd, ciuca si pnl... fara intentia de a jigni operatorii pe tractor...

Leon spunea...

Daca doriti sa revedeti:
https://youtu.be/_ZRp2ZC2nGQ

Viorel spunea...

Băiatul cu părul creț.

avianyc spunea...

@ Leon
Oare care o fi cauza pentru care zilnic se inregistreaza la Hidroelectrica peste 5000 de noi abonati prin transfer de la alte firme?
Sa fie pretul de 1,3 lei stabilit de Ciolacu pentru consumatorii casnici care inregistreaza lunar peste 255 kw / luna ( norma UE)?
Oricum in urma cu trei saptamani am primit notificare de la Hidroelectrica ca pretul kw/ h la ei va fi max 1 leu pentru ce depaseste 255 kw/ luna.
Adica mai putin Tva pe care Ciolacu intentiona sa-l duca la pensii .

M spunea...

@Leon

Ne, ne, ne! Nu veniți cu chestii de-astea!
Pensionarii din agricultură sunt perfect identificabili și ei fac parte exact cum am spus din cei care au muncit de le-au ieșit ochii din cap!

Renunțăm la contributivitate?
Dacă X are pensia de 1.000 de lei pentru că a contribuit pentru 1.000 de lei iar Y are pensia de 10.000 de lei pentru că a contribuit de 10 ori mai mult ca X atunci care e problema creșterii punctului de pensie?

Crește punctul de pensie cu 15%?
X ia 150 de lei și are pensia de 1.150 lei.
Y ia 1.500 de lei și are pensia de 11.500 lei
Ce să vezi? Exact tot de 10 ori mai mare, după contribuție!

Vine apoi marxistul de Ciolacu, îl face pe Y "chiabur", îi ia pensia și o dă lui X și pe Y îl bagă în pușcărie unde moare accidental! 😁

Să renunțăm atunci la contributivitate (așa cum ziceam eu mai demult) să poată să dea PSD bani la cine vrea!
Contributivitate înseamnă păstrarea raportului între o pensie și alta!

Mai pe înțelesul dumitale de militar: pensia plutonierului să fie mai mică decât a generalului! Ciolacu zice că asta e nasol! Pensia generalului să crească cu 5% și a plutonierului cu 15%. După câteva creșteri PSD-iste ajungem la performanța ca între plutonier și general să nu mai fie nici o diferență! Gata! Am instaurat visul de aur al lui Marx în care fiecăruia i se dă după nevoi iar nevoia generalului este egală cu a plutonierului find materializată tot într-o singură gură!

Dar dumneavoastră sunteți de stânga! Dacă s-ar putea să fie o pensie unică! Ai muncit sau ai stat în pușcărie, ia de la PSD pensii egale!

DA îl critic pe cel cu pensia NEMERITATĂ! Nu e normal? Și, DA, o laud pe Tatoiu care are pensia de peste 10.000 de lei, MERITATĂ! De ce?
Pensii că socialismul s-a dovedit falimentar peste tot în lume! Au încercat tot felul de variante de la URSS la Cuba, de la Etiopia la Coreea de Nord! Rezultatul a fost peste tot același: dezastru pentru toți!

Viorel spunea...

Șoimule. Ce înseamnă PM ? Pentru mine ca militar înseamnă pușcă mitralieră.

avianyc spunea...

De la 1 ianuarie 2023 guvernul trebuie sa puna in plata deciziile emise privind indemnizatiile pentru urmasii refugiatilor din regiunile romanesti ocupate ,unele temporar.
Per total sunt peste un milion de astfel de indemnizatii .
Domn Ciolacu ,nu-i de ajuns TVA din 1,3 lei kw/h ,bagati cel putin 2,1 lei / kw / .

Stelian P. spunea...

@Viorel
Nu stiu cine sunt guleratii (probabil niste specialisti in finante si drept care lucreaza in ministere) dar vad (si asta ma enerveaza) ca unii arunca doar vina pe ei uitind ca sunt subordonatii unui ministru.Un ministru impotent care nu e capabil sa dea ordine si sa se faca ascultat. Si chestia asta o vad la zeci de ministri din institutiile de forta. Toti promit in gura mare ca rezolva problema pensiilor militare dar nu fac nimic iar unii cred ca guleratii sunt vinovati si nu sefii lor numiti politic.

Viorel spunea...

Domnule M. Fiind prea mulți, întradevăr, vina se diluează, dar și șansa la alegeri se micșorează / anulează. Din partea noastră cel puțin. Asta dacă am învățat ceva din cei 6 ani de milogeală și așteptare. Promisiunile ș ice vor face în 2024 îmi bag picioarele în ele. Chiar dacă mi-ar dubla pensia nu voi mai vota în veci PSD sau PNL. Prefer un independent dacă până atunci nu mă convinge de bunele intenții vreun partid. Bune intenții până îi votăm.

Liviutatarush spunea...

Fara legatura cu subiectul! Oare?! https://politicaapocalipsei.net/2022/11/14/generalii-din-administratia-prezidentiala/

marvas66@yahoo.com spunea...

Total adevarat.

Șoimul spunea...

Viorel, P.M./prim ministru sau ,,altceva"
M. când au făcut înțelegerea S.U.A și K.W.I (probabil și alți) pentru a fi numit șef al SMG, i-au trasat deja traseul politic și misiunea lui .
Șeful S.M.G este apolitic și statutul îi interzice să intervină în deciziile politice.

Viorel spunea...

Domnule Stelian P. Am fost și suntem cadre militare, știm că atunci când primești un ordin trebuie să-l execuți. O parte din vină o și au acești gulerați și aici mă refer la DGFC și DGJ din cadrul MApN și o să mă justific. PSD-ul, în Platforma lor politică, a promis că dacă va ajunge la putere va face o nouă lege a salarizării și o nouă lege a pensiilor din sistemul public. Nu putea să lipsească legea pensiilor militare de stat. Zis și făcut.
1. Ajung la putere și doamna LOV propune (deși nu avea nici o treabă, deci nici cunoștințe) să elaboreze Legea nr. 223/2015, dar cum nu avea cunoștințe în domeniu, a cerut părerea, un punct de vedere, un proiec DGFC și DGJ prin ministrul Ap. Am putea spune că Legea nr. 223 este emanația MApN. Analizând apoi că această lege este prea benefică, vine urgent cu modificări prin OU (OU nr. 57/2015, dată în decembrie când legea nici nu intrase în vigoare), date pe bandă rulantă în decursul anilor (OU nr. 57, 90, 9, 59, 114, 130, etc.) ciuntind legea în punctele cheie;
2. Proiect de lege a salarizării. Se cer din nou date din toate ministerele pentru că nu oricine are acces la structura MApN, funcțiile acesteia, dar în primul rând nu se pricep la ierarhizare, motiv pentru care apelează din nou la cele două structuri. Și aici mă întreb. Când cei de la DGFC și DGJ trebuiau să întocmească și să înainteze un proiect de lege care să cuprindă și Soldele de funcţie/Salariile de funcţie pentru personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din instituţiile publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, de ce înainte de a lua o hotărâre nu au sunat la omologii din Sănătate și Învățământ și să-i întrebe. Colega, ia spune-mi și mie de la ce coeficient de ierarhizare plecați voi de sus în jos în noua lege a salarizării ? Păi, Rector=6,49; Sănătate=Manager general=5,99. Atunci hai să trecem și noi la Șeful SMG/SMAp=6,8 pentru că are în subordine 90.000 de cadre, SGP, Pcc și o responsabilitate enormă privin apărarea statului român. Ei au propus ca fraierii=4,35.
Acum coboară cu ierarhizarea până la SGP cu gradul de soldat. La Cuantumurile soldelor/salariilor de grad de ce nu ați plecat de la 7-800 și v-ați limitat la 410. De proști.


Leon spunea...

@Avia, la un cosum de 260 kw.eu sunt multumit ca platesc numai 255x0,8+5×1,3=210,5 lei/luna ..!!
Popescu imi cerea 255×1,3=338 lei !
Vezi Avia, asta-i diferenta intre Ciolacu si Popescu, 127,5 lei care imi raman in buzunar..!!

Viorel spunea...

Bravo Liviule. Despre ajutoare, plăți compensatorii și acțiuni mafiote. Conținutul linkului este foarte, foarte, interesant. Instituțiile statului au dormit și dorm în continuare.
1. La 1 aprilie 2008, secretarul general al CSAT Ion Oprișor a fost avansat general locotenent și trecut în rezervă. A beneficiat de „măsuri de protecție socială pentru militarii a căror funcții erau reduse sau desființate”. Un artificiu prin care legea a fost eludată, iar gl.lt. Oprișor a primit ajutoare și plăți compensatorii, echivalentul a 70.000 dolari. Plus o pensie de 5600 lei.
2. Peste mai puțin de 1 an, în februarie 2009, gl.lt. Ion Oprișor este rechemat în activitate… secretar general al CSAT. Practic revine în biroul de unde trecuse în rezervă. Păstrează cei 70.000 de dolari și îl aduce adjunct pe colonelul Mihai Șomordolea, un alt ofițer de carieră… fără carieră.
3. Oprișor nu este, însă, o excepție. Am adus în atenție (aici) cum col. Alin Preda, în iulie 2007, a trecut în rezervă maior. A beneficiat și de plăți compensatorii echivalentul a peste 60.000 de dolari. În februarie 2008 a fost rechemat în activitate lt.col la MAI. În octombrie același an a fost transferat într-un birou la MApN… de unde plecase.
4. SURPRIZE, SURPRIZE: Mai mult, se zvonește că și generalul Ciucă ar fi beneficiat de un „ajutor egal cu 20 de solde ale funcției de bază”, la trecerea în rezervă.
5. Administrația Prezidențială (inclusiv CSAT) are mai mulți generali decât Statul Major al Forțelor Terestre, o structură cu aproape 40.000 de militari în subordine. Mulți din cei aflați la Cotroceni nu au condus vreodată măcar un batalion. Cei mai mulți sunt teoreticieni ai războiului, cutezători ai birourilor și eroi ai luptelor cu aerul condiționat.
NOTĂ: OARE ĂȘTIA OR FI GULERAȚII ? CITIȚI, CĂ AVEȚI CE.

Andrei spunea...

Bună dimineața

Sunt promoție 1990, arma tancuri. Am plecat din sistem în 2007 după ce am participat la pregătirea unui batalion de infanterie pentru Irak din poziția de șef birou operațiuni în statul major al unității.

Am fost poate cel mai tânăr pensionar ever, 38 de ani și 7 luni, pensie atunci de 1500 de lei, redusă imediat de Boc la 1200.

Pe lângă asta am primit compensatorii cu care am învestit în niște firme incubate într-un spațiu ce aparținea MAPN dintr-o unitate dezafectată din Timișoara. Incubatorul de afaceri pentru Militari.

Acesta a fost desființat de MApN in 2015, deși se autofinanța din chirii, iar o chirie, cu tot cu utilități ajungea la 450 de lei pe lună.

Așadar, după reducerile lui Boc, m-a lovit și PSD.

După actualizarea din 2017 pensia s-a dus un pic peste 3000 de lei, dar suplimentam cu dividende de până la 4000 de lei lunar din munca in aceste firme. Două le-am vândut, mai am doar una in IT și consultanță.

De la anul nu se va mai întâmpla la fel, adică nu mai vorbim de cei 4000 de lei pentru că ne-au scos de pe impozit micro, unde plăteam în jur de 2000 de lei pe an, plus impozit 5% pe dividende.

De la anul PSD - PNL, adică guvernul Ciucă, îmi vor lua 16% pe profit impozit și 8% impozit pe dividende, adunate 24%. Ceea ce, la același profit de 48000 de lei rezultă un impozit cumulat de 12000 de lei, de vreo 5 ori mai mult ca până acum. Doar din pix.

Ce înseamnă asta? Că nicio indexare nu va compensa acest furt de la cei ce muncesc în România. Dar și că vor lua cu două mâini și vor da înapoi firimituri de 5,1%. La pensie, pentru că pentru firme doar restricții și birocrație inutilă.

Asta pentru pentru că vorbeați de gulerați, ei sunt privilegiații, fără să facă nimic. Pe bani foarte mulți.

Sau mai rău, cum este guleratul FMM Ciucă.

Huhu Rezea spunea...

Esti primul disponibilizat care spune că a câștigat ceva la pensie după actualizarea din 2017.
Mai uită-te pe decizie! Nu ai rămas în plată cu aceeași sumă?
Socotitorii casei sectoriale au decis, cu de la sine putere, împotriva art. 60 alin(3) din lege, să însumeze indexările din 2016 si 2017, astfel că pensia indexată era mai favorabilă decât pensia rezultată din baza de actualizare, în care solda de funcție era majorată cu 15%.
Așa s-a întâmplat că 98% dintre pensionarii MApN și SRI nu au primit niciun bănuț în plus la pensie.... după o actualizare de 15%.
Doar câteva sute de pensionari au contestat deciziile în instanțe, doar vreo câțiva s-au alăturat susținerii eforturilor Curții de Conturi de a corecta socotelile guleraților și numai 2 mai continuă să se lupte cu ticăloșia din sistem și cu prostia unor judecători.

Leon spunea...

@Akord, asa este, avem acelasi pret ca in Franta, diferenta este ca la noi este in Lei iar la ei in Euro:
"Preţul energiei electrice din Franţa pentru anul viitor a depăşit vineri 1.000 de euro pe megawatt-oră, cel mai recent record al unei creşteri care a dus la creşterea contractului futures de peste 10 ori în ultimul an."(mediafax, august 2022)

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Aseara am retrimis petitii la forurile decizionale nationale, pe langa cele la EU, WB, NATO... Sa fi fost macar cateva sute si tot era bine. Tulburarea linistii lor paguboase poate atrage atentia, si daca nu se trimit plageri la modul masiv se considera ca totul e ok, cum i-a mintit porceste Ciucalău pe toti, sau pot considera ca acele doar cateva petitii izolate sunt scrise de niste zurbagii. Hai ca la manifestatii nu s-a iesit din comoditate sau intemperii, varsta, boli, distanta mare, etc, dar petitiile le pot scrie toti. Succes si sanatate celor care se incumeta totusi s-o faca! Dupa 1 Ianuarie toate vor ramane batute in cuie, definitiv si iremediabil!

Andrei spunea...

Nu, ceea ce am scris mai sus este corect.

ifrim spunea...

@Viorel.Generalul Șomordolea Mihai ofițer fără carieră?I-ai citit CVul?E tobă de carte și băiat finut.Nu ești d-ta în măsură să etichetezi generali!

Leo spunea...

- După actualizarea conf. L 152/2017, au primit ceva cei pensionați în perioada 01.01.2016-01.07.2017 și următorii ................
- BRAVO FLAVIUS,
Bine că i-ai jăbărit iarăși. Să se sature de informații.

Huhu Rezea spunea...

@Andrei
Fii amabil, caută decizia de actualizare din 2017 și dacă nu ai primit nici măcar un bănut în plus față de ce scrie pe cuponul din luna iunie 2017, așa cum spun eu, mănânc-o!
Doar cei care s-au pensionat între 01 01 2017- 29. 06 2017 au primit în plus diferența dintre actualizarea de 15% și indexarea de 5,25%:
Leo
Nici cei cre s-au pensionat in 2016 nu au primit majorări la actualizarea din 30 o6 2017.

Leon spunea...

Probabil ca in 2017 a primit Decizia de RECALCULARE si cu Indexarile de 5% si 5,25% a avut in plata 3000 lei..!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

In mare, eu scriu despre faptul ca 68% dintre pensiil au fost inghetate de la actualizari prin oug-uri din 2017, ca a mea, unele chiar din 2011 neprimind nici o actualizare, si ca o minune totusi pensiile unor generali cu doctorate copy paste au beneficiat de aceste actualizari, unii chiar si de cinci ori pe an, presa relatand acest fapt, este absolut totul verificabil, si este de fapt o realitate unica in Europa-NATO, fiind generali care au iesit la pensie cu cate 7000-8000 lei, azi beneficiind in urma acestor actualizari ciudate de cuantumuri de pensii de peste 15.000-30.000 lei, apoi am scris ca 68% dintre pensiile militare o reprezinta cele mici si medii, cu cuantumuri stupid de mici, actualizarea fiind stopata in vecie, iar in urma recalcularilor si actualizarilor din 2016 si 2017 in mod deliberat s-a vrut ca toate aceste pensii mici si medii sa fie calculate pe minus ca sa nu mai poata pe viitor sa mai beneficieze de nici o majorare. L-am raportat pe premierul Ciuca ca a mintit cu nerusinare SI PORCESTE Banca Mondiala, UE si NATO ca totul e ok, ascunzand in mod criminal realitatile cu discriminarile, inechitatile si nedreptatile la pensiile militare, aceasta actiune mincinoasa facandu-se sa fie protejate pensiile generalilor cu doctorate falsificat-copiate si, ca si in cazul sau, si pentru ca pensiile mici si medii sa ramana in continuare inghetate. Am exemplificat cuantumuri de pensii militare de urmas, invalidanti sau normale care astazi au cuantumuri de 16 lei, 50 lei, 100 lei, 500 lei,1000 lei sau 1500-2000 lei, ca pensiile medii sunt si ele discriminant si nedrept de mici, in comparatie cu intreaga societate, sub cele ale femeilor de servici, vidanjeurilor, gunoierilor, portarilor, soferilor sau ale balerinelor, toate ramanand mici din cauza eliminarii actualizarii prin abuz legislativ nemotivat. Am subliniat ca Romana este un stat profund mafiot si corupt, un stat fascisto-bolsevic, rasist si discriminator de tip bantustan afrikaans, bananier, de Ev mediu timpuriu si innapoiat, dominat de analfabeti functional si ar fi pacat sa fie primita in spatiul Schengen pentru a nu periclita si spurca acel spatiu purificat de asemenea apucaturi mafiote! Scrieti, dragii mei ce va doare, ce stiti ca este RAU SI DAUNATOR IN CLIMATUL PENSIILOR MILITARE SI CUM ATI FOST FURATI SI INSELATI DE MAFIILE STATALE SI ALE ARMATEI DIN PORUNCA LUI CIUCALE, CA AIA HABARNU AU CE SE INTAMPLA AICI CU NOI! Eu i-am facut praf si pulbere si le-am zis ca ma voi opri decat doar cand Dumnezeu o sa-mi puna mainile pe piept,sau daca mi sau ni se va face dreptate! Fiti nemilosi si dati tare cu ei de pamant, caci a trecut vremea miloagelor si al pufoseniilor! Pe ei si pe mama lor!

Viorel spunea...

ifrim. Ești pe arătură băiatule. Unde apare în comantariul meu acest Gl. ȘOMORDOLEA Mihai de care nu am auzit în viața mea ? În plus, eu am citit și prezentat doar câteva exemple din conținutul linkului prezentat de către domnul akord 75, că doar nu era să prezin 7 pagini pe blog. Dumitale ești în măsură să-mi faci observații fără temei, fără obiectul acuzării ? Dacă nu înțelegi sau nu ai spirit de observație citind un comentariu, abținete.

Huhu Rezea spunea...

@Flavius
Vezi dacă nu esti atent la ce se scrie pe. blog?
Transmiți țidule cu dezinformări.
Ai fi mult mai eficient dacă ai redistribui ce se scrie pe blog pe rețelele d-tale de socializare.
-68% este procentul pensiilor rămase în plată cu cuantumul contributiv din anul 2015, după prăpădita de recalculare potrivit art. 109 și 110 ale L 223/2015. Procentul este dat de MApN pentru a motiva propunerile sale de amendamente la Plx 199/2020
-Nu prin actualizări și-au tras gulerații pensii duble sau triple, ci prin umflarea bazei de calcul, prin obrăzniciile pe care le-a amintit ministrul Boloș.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Onorabile, da, am mai gresit la niste maruntisuri, dar realitatea celor 68% este evidenta si trebuie subliniat faptul ca Banca Mondiala si Uniunea Europeana nu au verificat lista cu cuantumurile pensiilor in plata, nu au verificat nimic pe teren si nu au fost informati corect, fiind mintiti porceste, de aceea orice informatie scrisa lor ii pot determina sa ceara Guvernului si MApN sa le inainteze listele cu platile la pensii, sa lise dea rapoarte exacte cu situatii, sa se convinga de cuantumuri, sa se convinga de existenta oug 57 si 59 dar si altele, care sa-i lamureasca asupra realitatilor, si ar fi extraordinar Ciuca sa fie prins cu minciuna in brate, caci el a raportat ca totul este ok si ca s-au facut actualizarile, ceea ce nu e adevarat, apoi sa-i prinda ca pensiile mici si medii au ramas mici, desi PNRR-JALONUL215 ORDONA CA ACESTEA SA CREASCA SI CELE MARI SI NESIMTITE SA NU DEPASEASCA SALARIUL IN PLATA! Doar in instante se cere e xactitati punctuale, dar cu niste băsinosi mafioti mai important este sa-i prinda cu minciuna si actiunile mafiote si ascunse autoritatilor european-bancare! Orice informare ii vor face ,,ciuliți,'' vorba lui @Leo, si mai atenti ca sa verifice pe teren realitatile. Va spun eu sincer, @Onorabile, ca va iesi cu scandal, caci intr-un fel trebuie sa se miste ei, UE si WB, daca petițiile se inmultesc, eu stiind niste camarazi de pe aici ca nici ei nu stau cu mainile in san, sunt foarte furiosi si determinati si trimit petitii internationale, cu copii dupa documente si decizii, foarte hotarati sa dea de pamant cu mafiotii gulerati, bucurandu-ma ca le-au scris in engleza si au si trimis o droaie de probatorii, si daca va spun ca au gradele foarte mari poate nici nu ma credeti, dar este foarte real! Doar daca-i potopim cu informari prin plangeri-petitii reusim sa urnim pietroiul cu WB si UE, dar aceste petitii sa fie trimise concomitent cu trimiterea in plan intern catre toti factorii de decizie interni, sa vada ca ii atacam la forurile european bancare si asta ii poate mobiliza sa ia masuri interne! Eu trimit concomitent-simultan, intern si extern, la 137-153 adrese de mail toate impreuna, si vad si guvernantii, dar vad si bancarii si europenii clar ce si cum s-au trimis aceste adrese de mail. Important este zgomotul si atragerea atentiei internationale, ca nu le pica bine niciunuia, iese cu scandal si interventii de controale si verificari, ori noi asta si dorim, nu?! Doar asa il punem pe Ciucale sa pice de fazan mincinos si nerusinat!

Huhu Rezea spunea...

Nu Casele Sectoriale sunt vinovate de cuantumurile exagerat de multe de peste 10 000 lei din ultima perioadă ci sistemul de salarizare care dă posibilitatea unităților militare să trimită la Casele Sectoriale dosare de pensii cu baza de calcul măsluită.
Aducerea tuturor pensiilor militare la punctul zero înseamnă stabilirea bazei de calcul pentru toți din aceeași valoare corespunzătoare soldelor de grad și funcție avute în perioada aleasă potrivit legii, actualizată la momentul din care se dorește o nouă reglementare.

M spunea...

Mai bine v-ati concentra pe un mecanism de compensare al pensiilor stabilite mai demult pentru ca actualizarea este din ce in ce mai putin probabila!
In plus poate vine la pachet si cu ajutoare la trecerea in rezerva asa cum au luat fericitii sortii!

Huhu Rezea spunea...

Orice reforma a pensiilor militare începe cu aducerea la zi a soldelor de grad și funcție blocate pentru toți militarii la momentul deschiderii dreptului de pensie, adică ACTUALIZAREA!
Cine are minte să gândească, înțelege că actualizarea este necesară nu numai pentru cei în plată în anul 2017 ci pentru toți pensionarii militari, prezenți și viitori.

Brenda spunea...

Cel puțin atât

Alexandru spunea...

Flavius & Huhu
Din câte citesc postările dumneavoastră se canalizează pe 2 elemente: vinovăția cuiva la calculul pensiei și actualizarea la nivelul soldele actuale în plată
Să o luăm pe rând:
1) sunt de acord cu afirmația că nu Casele sectoriale de pensii sunt vinovate, deoarece calculul Anexei pentru cele 6 luni este întocmit de către unitățile de unde ieșim la pensie
Până la urmă nici ei nu greșesc deoarece aplică o lege a pensiilor și un ordin comun, ordin care după părerea mea excede cadrul legal deoarece în plată intră spor pentru lucrări de excepție de până la 50% din solda funcției de bază, spor noapte, etc, alte sporuri care nu sunt permanente dar care cumva au ajuns să fie introduse în baza de calcul. Cum simplu te duci la șeful direct și... negociezi să spunem
Pentru cei care vor să mă contrazică le recomand să se uite mai întâi pe lege și apoi pe ordin
Astfel se ajunge că un subofițer care în mod normal ridică cu toate celelalte drepturi maximum 5 mii lei să ia pensie de 6,3 mii lei
Aici au contribuit și legiuitorul deoarece au ieșit la pensie cu procente de 114% cei care au ieșit până la 14.09.2017
Vă rugăm să nu mă contraziceți deoarece am văzut fff multe astfel de decizii cu anexa aferentă
2) actualizarea pensii militare se va face doar dacă va exista un interes al generalilor cu influențe, dacă mă înțelegeți ce spun, și nu altfel deci pentru moment să se mulțumească lumea cu cei 5,1% legali, care sigur vor fi acordați
Nu insist cu ce am postat la articolul anterior vis a vis de actualizare și motivație, cine dorește poate simplu accesa articol
Chiar și în situația în care se va produce o actualizare nu se va putea ca doua persoane cu același grad și funcție să aibă aceeași pensie deoarece intervin și alți factori în afara eșalonului unde au activat, cel mai important fiind factorul vechime
De altfel CSEJ recunoaște în postarea la comentariul meu anterior că a pierdut 20% la pensie deoarece avea vechime mai mică de 35 ani în anul 2011, însă nu spune nimic despre salarii compensatorii mari primite până în iunie 2010, cum de altfel mulți nu vorbesc despre asta
Interesant este faptul că după 15.09.2017 salariile militare au început să crească iar creșterea a fost destul de consistentă dar și dările la stat erau mari, iar pensia militară a fost plafonată la maximum 100% salariu net, adică un pensionar ieșit după această dată va plăti pensie toată viața chiar dacă nu mai activează
În același timp cei pensionați anterior au plătit până anul acesta doar impozit de 10% din brutul calculat, gen domn Ciucă deci tot mai avantajos rămâne chiar și după ce le este reținut cass ce depășește 4 mii lei
Nu în ultimul rând, dacă ordinul de actualizare nu conține coeficientul corect aferent fiecărui an de referință adus la zi, iar se vor produce discrepanțe deoarece numai aparent avem o actualizare avantajate fiind generațiile care au ieșit recent la pensie
După cum observați în veci nu va exista ceea ce dumneavoastră sperați, așa că nu vă mai supărați și fiți atenți când votați nu de alta dar poate dă Domnul și avem alegeri anticipate și scăpăm de guvernare PSD UDMR și PNL
Toate bune și post ușor

Leo spunea...

Degeaba înțelegem noi treaba cu ACTUALIZAREA , dacă pe decidenții politici îi doare la bască. Tocmai ce Ciucă a declarat că pensiile militare rîmân NESCHIMBATE deoarece ele sut reformate deja.
Oare ar mai fi zis asta dacă el și cristinucă-sa erau în situața VARȘOVIȘTILOR ?
Să-i fie RUŞINE .

Andrei spunea...

@Huhu
Dacă nu, o mănânci tu? Că văd că ții morțiș să ai dreptate.

Repet. Recalcularea lui Boc a fost de 1200 de lei. Recalcularea din 2017 de 3000 de lei. Valori aproximative, că nu le știu la virgulă, fiind la birou și având documentele acasă.

Deci, poftă mare!

Andrei spunea...

@Huhu
Aici sunt perfect de acord cu tine

Huhu Rezea spunea...

@Andrei
Ai spus greșit că ai ajuns la 3000 lei după actualizarea din 2017. Aici te-am contrazis, nu la reclacularea potrivit art. 109 din anul 2016.
La actualizarea din 2017 nu ai primit niciun leu din cauza socotitorilor lui Luca și Miaela.

mosmartin16 spunea...

Greșit, M ! Actualizarea e necesară pentru echitate ! Și nu numai ! Compensatoriile de care spui și de care, e drept, numai unii au beneficiat...au fost niște... beneficii ! Tot drept e că nu e echitabil "pentru unii mumă, iar pentru alții ciumă", dar guvernanții au sesizat în timp că ...prea mult "curgea din caneaua bugetului" cu ele și le-a oprit !

Luc 3 spunea...

@Alexandru,arată dumneata un partid politic,care este interesat de pensionarii militari! Binențeles,din România!Și am o întrebare,de unde sunteți sigur că vom primi indexarea de 5,1%???Dacă sunteți prin preajma ...lor,să adauge și 3,8% pe care nu ni l-a dat în 2021,Câțu!

Huhu Rezea spunea...

Amice, încurci rău borcanele.
Nicio pensie stabilită până la 15 09 2017 nu putea fi mai mare de 102% din baza de calcul.
Așa spun calculele.
Dacă la plafonul de 85% din baza de calcul adăugăm sporul de 20% pentru OMM clasa I ajungem la maximum 102% din baza de calcul.
ACTUALIZAREA pensiilor militare nu înseamnă si egalizarea cuantumurilor celor care au avut același coeficient de funcție și același grad. Diferența între ei o fac vechimile sau sporurile soldei lunare brute.
Te las pe d-ta pe mâna altor partide să experimenteze pe pensia d-tale.

Leon spunea...

Cornele, si nu ti-a tremurat manuta cand ai scris "maruntisul" asta ?:
"...ar fi pacat sa fie primita in spatiul Schengen pentru a nu periclita si spurca acel spatiu purificat de asemenea apucaturi mafiote!"

M spunea...

😂😂😂 "Tot ce am luat și am primit eu e dreptul meu de la Dumnezeu, prin naștere, tot ce au primit alții e un furt ordinar, sper să moară de lepră și buba neagră!!!!"

Uite așa împărțiți rezerviștii în două tabere! Din cauza unora ca dumneata este totul blocat! Chiar nu înțelegi că cei care ar pierde până la jumate din pensie nu au de gând să o facă pentru că așa vrei mata?
Nu înțelegi că PESTE TOT e nevoie de un compromis?

Unde ai mai auzit pe planetă ca pensia să se actualizeze cu salariul activilor? UNDE????
Fii domnule deștept și mergi pe un compromis gen "plafon minim" sau "coeficienți de corecție"! Strigi ca un copil răzgâiat că dumneata nu accepți niciun compromis! Ori e ca tine ori să se sfârșească lumea!

Eu nu am prins creșterile cu L153. Evident că mi-ar crește și mie pensia pe o actualizare dar sunt mai flexibil în gândire! Aș accepta de exemplu să primești mata o corecție calculată între cât era SF față de salariul mediu atunci și cât e SF acum! Sau ce formulă de corecție îți trece prin cap!

Dar termină cu ideile fixe că citesc și activii ce se scrie pe aici și își fac un calcul simplu: dacă reușește moșmartin să convingă atunci pierd juma de pensie! Băi colegi activi, pe cine cunoașteți prin Parlament sau Guvern sau partide că boșorogii ăia care sunt în rezervă vor să ne taie nouă pensiile!

Viorel spunea...

Luc 3. Nu mai insista cu indexarea de 3,8% din 2021. Aia s-a dus pea pa sâmbetei. Anul acesta vom primi 5,1%. Dacă dacă dau ceva în plus, vor da prin derogare de la lege și nicidecum procentul din urmă pe care tot îl invoci tu.

Huhu Rezea spunea...

🫢

Huhu Rezea spunea...

@M
Ce e cu zig-zagurile acestea despre actualizarea pensiilor militare? Citeste cel puțin topicele despre modul cum se păstrează în timp puterea de cumpărare a pensiilor militare în UE si NATO.
De unde ai primit instrucțiuni care contrazic și ce spuneai pâna acum despre actualizare?

Alexandru spunea...

Zici că e blogul lui Moș Crăciun aici. Știu Huhu Rezea, am treabă în altă parte și poate mă rețineți. Nu, nu am treabă nicăieri și fug repede din proprie inițiativă. Aici cam toată lumea își dorește, estimează, speră, recomandă etc. Până la in punct sunteți chiar nostimi dar a bate apa în piuă la nesfârșit, constatând că de fapt nu sunt șanse de niciun fel să se producă rezultatul dorit căci realitatea te contrazice flagrant, nu e deloc specific oamenilor realiști, cel puțin. N-o să fie dom'le niciodată vreo echitate la pensiile militare. De ce? Pentru că asta ar fi un miracol. Iar în România, miracole de genul, nu au loc. Spor la sperat!

Viorel spunea...

moșmartin. Dar dacă cele prezentate în link sunt adevărate ? „Mai mult, se zvonește că și generalul Ciucă ar fi beneficiat de un „ajutor egal cu 20 de solde ale funcției de bază”, la trecerea în rezervă.” Atunci îmi pun întrebarea. În ce bază legală a beneficiat Ciucă de aceste ajutoare având în vedere că Legea 248/2010 a fost abrogată ? https://politicaapocalipsei.net/2022/11/14/generalii-din-administratia-prezidentiala/
Deci, eu și alții (2011-30.11.2017) nu primim aceste ajutoare când legea era în vigoare iar Ciucă le primește în 20-21. Ce ar merita în cazul acesta din punct de vedere al legii ? Vor ieși toate la iveală cu subiect și predicat dacă monsenior va candida la prezidențiale.

mosmartin16 spunea...

M, cam ce era de spus ți -a zis Huhu ! Dacă vrei să "desenez" ca să pricepi că se poate...o pot face !🤣🤣🤣🤣🤣

Huhu Rezea spunea...

Pensia lui Ciucă este luată în colimator de mai multe televiziuni de stiri. Câțiva realizatori de emisiuni au observat și ei că și Ciolacu face cam des referiri la o pensie de 18-20 000 lei, care n-ar trebui indexată la fel cu o pensie de numai 2800-3000 lei.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leon, nu, nu mi-a tremurat mana deloc, ca acolo nu ma duc eu cu tata in Spatiul Schengen, tot ei se duc, si nu exista petitie sa nu scriu ca Romania esuata, cu mafiile si coruptii ei nu merita in acel acel spatiu pentru a-l spurca! Am si scris ca sa se intre acolo, sa fim admisi cand va fi starpita coruptia endemica de la pensile militare! Sa intre Ciuca, cel care a mintit porceste institutiile european mondiale ca e ok la pensiile militare cu pensii de 18 lei pana la 1500 lei, cele medii foarte injositoare, de rahat, dar si cu baroni militari, copy paste, cu pensiile de peste 20.000 lei la modul nejustificat pentru aceste cuantumuri? Generalii cu gradele luate pe doctorate copy paste se duc pe acolo, cu pensiile alea umflate artificial, adica pe metode de coruptie institutionala si statala, nu eu! Am niste martori care stiu cui am scris si deja Suedia ne refuza, alaturi de Olanda, ca la World Bank si UE, DIN INTAMPLARE, LUCREAZA OLANDEZI SI SUEDEZI, ORI EU SCRIU DESPRE NEADMITEREA ROMANIEI INCA DIN LUNA AUGUST! Romania sa se lepede de corupti si coruptie, sa faca dreptate la pensiile militare prin ACTUALIZARE, cat si in societate, si pe urma sa ridice ifose si pretentii! De ce sa se intre in acest spatiu cu mafioti si corupti? A nu se uita ca din August ii pisez cu petitii pe cei de la Banca Mondiala, NATO si UE!

Huhu Rezea spunea...

@Flavius
Ar fi bine să încetezi cu asemenea cârcoteli de 2 bani pe la instituțiile europene.
E de înțeles să te referi la pensiile militare , dar ce treabă ai d-tale să ceri limitarea dreptului românilor de a circula liber, fără vize în spațiul Shengen? Chiar așa de egoist ești?
Vezi bine câte răspunsuri primești că nu-ți mai iau în considerare sesizările, încadrându-le la abuz de drept.

Leo spunea...

Ar face bine ca tv-urile să ia în colimator și pensia cristinucă-si și a neveste-si lui RED și ale croitoresei , și să facă un pachet frumos cu ele pe care să le analizeze și să le toace ca să vadă toată lumea de ce sunt bune LICHELELE

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, aplauze furtunoase pentru afirmatia cu pensia de tip mafiot a lui Ciocălău!

reddog spunea...

Eu sunt de acord cu demersul dl CFI dar daca scrie pe acolo și de generalul **** Oprea.
E din aceeași gașca cu aia pe care ii critica nu de alta.
Și să menționeze și de ajutoarele și plățile compensatorii neacordate.
Dreptate până la capăt! ✌️

Viorel spunea...

Cei care nu sunt de aceeași părere cu Cornel, îi rog să ne răspu ndă la următoarele întrebări:
- De CCR nu are nici un stâpân deasupra capului când se vorbește de pensile magistraților (nu uitați de cele 3 legi: Legea privind statutul judecătorilor și procurorilor; Legea privind organizarea judiciară; Legea privind Consiliul Superior al Magistraturii, contestate de Avocatul Poporului și Grupul parlamentar USR) ?;
- De ce Legea nr. 153/2017, deși are principia bine definite a fost și este aplicată dicriminatoriu între ministere (unora li se aplică legea integral începând cu 2018, altora aproape integral pe parcurs iar la alții când vrea politicul) ?;
- De ce în perioada 2011-30.06.2017 unii au primit ajutoare la trecerea în rezervă și alții nu, deși în fiecare an Guvernul a dat OU de amânare sau suspendare pentru anul respective ?;
- De ce s-a emis această lege dicriminatorie nr. 168/2020, învrăjbind militarii active între ei și pensionarii militari între ei, cât și cei ce au desfășurat misiuni / acțiuni în țară comparativ cu cei din TO ?;
- De ce în anul 2022 pensionarul civil cu pensia de 2.501 lei primește majorare de 10% iar pensionarul militar tot cu pensie de 2.501 lei primește indexare de 2,6% ?, etc., etc. Justiția lui pește prăjit de România. În Schengen, în anul 2070. Cum 3 ciumeți (G; T; C.) au decis pentru pensile românilor, tot așa și Cornel dacă are posibilitatea, să le dea peste bot acelor politician care nu înțeleg că mai existăm și noi în această țară. Numai așa poate îi aducem cu capul pe pământ și nu în nori.

Leon spunea...

Ce aveti domnilor cu pensia Premierului ?
Nici macar n-are 18 000 lei Net/luna, are numai 17 916 lei Net, iar Cristinuca are sub 5 000 lei Net/luna, adica 4 959 lei Net...!
Apropo, v-ati convins acum ca d-ul Vasile Dâncu a fost schimbat din functia de ministru, NU pentru ca a pledat pentru negocieri de PACE( se poarta negocieri serioase in aceste zile!), ci pentru ca a DORIT SA-SI TINA PROMISIUNEA FACUTA MILITARILOR ACTIVI SI PENSIONARI, de majorare a veniturilor si eliminarea inechitatilor din sistemul pensiilor militare..!!

Huhu Rezea spunea...

Viorel
Nu mai pune asemenea întrebări! Este dreptul Parlamentului, nu al CCR, să legifereze.

M spunea...

De la Banca Mondială am primit instrucțiuni.

Cei din Ministerul Muncii au spus că derapajele la pensiile speciale au apărut și din cauza actualizării cu salariile activilor. De aceea s-a propus ca să se renunțe la actualizări și să se păstreze doar indexările.

În bunul spirit românesc după aia au început unii să strige că de ce să fie indexat cu același procent și pensia de 2.000 și aia de 20.000 de lei dovedind analfabetism economic și neînțelegerea conceptului de păstrare a puterii de cumpărare.

Da, mi-ar plăcea o actualizare. Ăștia zic că nu o dau! Nu contează eu dau cu capul de zid înainte până fac cucuie!

Moș Martin nu vrea actualizare. El vrea ca întreg universul să se rotească în jurul domniei sale!

Am citit cum se păstrează la alții puterea de cumpărare și tot nu am găsit actualizarea cu solda activilor.

Ce faci cu doi doctori? Unul cu salariul de mizerie din anii 90 - 2017 și altul cu salariile babane din legea 153? La ei cum faci domnule să aibă aceeași pensie? Unul cu PMA de 2,12 și altul cu PMA de 7,5? Nu îi mai indexezi pensia ăluia cu 10.815 lei? Sau nesimțiți sunt doar militarii la civili merge....?

Cel de după mine are pensia mai mare decât mine, probabil că cel care îi va urma lui o să o aibă și el mai mare! Să fie sănătoși! Ia să vedem cum poate să îmi crească mie pensia, lui moșmartin, lui Huhurez nu să fac icter gândindu-mă cum să le tai lor pensiile!!!!

M spunea...

@Viorel

Este sigur că Ciucă a luat ajutor?

Se zvonește că Domnul Viorel a luat 200 de salarii compensatorii și a mai primit și 81 de cadâne!
😂😂😂

Leo spunea...

Vorele
daca a benefeiciat de „ajutor egal cu 20 de solde ale funcției de bază”, la trecerea în rezervă.” se poate vedea din declarația lui de avere pt. anul fiscal în care a trecut în rezervă.

Viorel spunea...

Domnule Huhu Rezea. Atunci dacă Parlamentul hotărăște ca o lege să fie discriminatorie între ministere, dacă unii pot primi ajutoare la trecerea în rezervă și alții nu în aceleași condiții și perioade de timp, dacă unii primesc prime lunare până la pensie doar pentru o misiune în TO pentru care a fost plătit și în țară și în TO, dacă majorarea / indexarea se acordă diferit, atunci înseamnă că ROMÂNIA NU ESTE STAT DE DREPT MOTIV PENTRU CARE MCV-ul SĂ DĂINUIE VEȘNIC IAR INTRAREA ÎN ȘCHENGEN LA FEL. AMIN.

Huhu Rezea spunea...

Lăsați dracu' prostiile cu ajutoare și sume compensatorii primite de Ciucă în anul 2020! Legea 284/2010 a fost abrogată în anul 2017!
Sunteți oameni informați și nu este frumos să colportați neadevăruri.

Huhu Rezea spunea...

@M
Când d-ta și d-alde Ciucă veți avea pensia stabilită în puncte de pensie... atunci să aveți pretenția ca pensia să vi se indexeze la fel ca pentru toată lumea.
Unde ai citit că o pensie militară la franțuji nu se actualizează?

Leon spunea...

"In acest moment se lucrează la nivelul structurilor de specialitate, astfel încât, pe baza prognozelor bugetare, să asigurăm acel acea ANVELOPA de creștere de 15% DIN BUGET pentru a putea să asigurăm creșterea pensiilor. Sigur, este în analiză și ne dorim ca din acest pachet să asigurăm pentru cei care au pensiile cele mai mici, să putem să asigurăm o creștere.”, a spus Ciucă."(evenimentul zilei).

reddog spunea...

Când aude ceva de anvelope Akord 75 se gândește automat la Dacii și jiclere.

ifrim spunea...

@Leo.Îți urmăream postările că țineai AMRul.3 luni,2 luni...gata nu mai este cazul?Nu ne mai recalibrează PNRRul?Zice că suntem deja recalibrați nu?Deci ciuciu vae victis!

Liviutatarush spunea...

Ciuca al nostru... demontat, demascat si lasat doar in "hainele cele noi ale imparatului"! Dar pe el nu-l atinge nimic, politica, asa marsava cum este ea, are si o finalitate! Poate fi, pentru el, 2024. Daca-l imping penelistii la candidatura de la prezidentiale, o sa piarda cu succes! Tot! Cred eu!
https://politicaapocalipsei.net/2022/11/15/generalul-ciuca-in-razboi-cu-uniforma-militara/

Leon spunea...

O sa va certe Akord:
"jiclor (ji-clor) s. n., pl. jicloare"..!

raul spunea...

Ca tot faceti calcule ,mai oameni buni!Dupa 223,in 2015 ,pensia mea ajunsese echivalentul SMN,salariul mediu NET,si chiar de stiam de neconcordante,de,ma consolam ca uite altul munceste si ia SMN ul si eu stau!Pana in 2019 ,taras grapis a tinut pasul,dar din 2020 a inceput sa se duca naibii ,pana azi ajungandu-se sa defazeze cu 25%!Azi SMN e 4000 si amarata mea de pensie e de 3000,desi viata s-a scumpit si pt mine la fel!Dreptu-i fratilor?Noi ,astia batrani ,nu mai avem dreptul la o viata decenta??

reddog spunea...

Leon
Sunt obișnuit.
Avem ceva meciuri dincolo la Cezar. 🤣

M spunea...

@Huhu Rezea

Aveți o ură!!!!! 😂😂😂

Ionel spunea...

Alexandru, nu te supara, spui sa nu te contrazicem, dar ai luat-o pe alta turnura ca sa nu spun pe aratura. Daca ai avea cunostinte juridice de baza nu studii juridice ai vedea altfel lucrurile. Pai principiul la grade, vechime si functii egale ti se pare aiurea !? Normal ca unul care are vechime mai mare va avea pensia mai mare. Chiar inucurci si interpretezi rau de tot lucrurile. Acele sporuri "care cumva au ajuns in pensie" nu au ce cauta in pensie. ele trebuiau introduse in functii, unele, iar altele sa faca diferenta intre unul in activitate si unul la pensie. Atat timp cat baza de calcul nu este aceiasi , dar diferita functie de late criterii, discrepantele mari intre pensii nu au cum sa fie inlaturate. In rest, iti doresc numai bine.

Alexandru spunea...

https://www.stiripesurse.ro/prima-reactie-a-unui-oficial-roman-dupa-caderea-rachetelor-rusesti-in-polonia-video_2657770.html
Uitați aici demn de semnalat

Leon spunea...

Noul ministru al Apararii, are un inceput "promitator" !
La rectificarea din aceasta luna va pierde
"MApN: - 25,3 milioane"..!

Ionel spunea...

M....unde vezi tu ura la Mosmartin si la Huhu Rezea. Conform zicalei "cine zice ala este" eu am impresia, o simpla impresie, s-ar putea sa ma insel, ca ura de care vorbesti tu este in alta parte. Unii dintre noi am mai trecut odata prin taierea pensiilor militare, sper sa nu treceti si voi care inca nu v-ati lovit de asa ceva. Pana in 2010 pensiile militare nu au fost indexate niciodata, ori cel putin nu am eu cunostinta sa fi fost in ultimii treizeci de ani. Ele erau strict legat de crestea soldelor la activi si in limite rezonabile. Nu am auzit sa fi iesit cineva cu o pensie mai mare ca solda avuta in activitate sau un subofiter sa fi avut o pensie mai mare decat a unui ofiter. Au ajuns soferii generalilor din anii 90 cu pensii mai mari decat generalii ai caror soferi erau !?

M spunea...

Lăsați-o dracului că ruSSia a lovit Polonia cu o rachetă și a omorât doi civili polonezi.

Articolul 5? 🤔 Fir-ar ai dracului de naziști că nu le-a ajuns ditamai țăroiul pe care îl au!

Viorel spunea...

Puțin domnule Leon. După 2 miliarde în 2019 și alte 2 miliarde în 2020, anul acesta MApN decartează doar 25,3 milioane ? Cred că este o greșeală undeva. Nu se poate. Fostul prim ministru Orban a primit la fondul de rezervă al primului minsistr 1 miliard iar domnul Ciucă nimic, sau un mizilic ?

Alexandru spunea...

Bravo M, un rezervist să spună așa ceva rușinica
Glumesc dar ar trebui să vă pună pe gânduri reacția lui Ciolacu, un guzgan ce se visează împărat la fel ca și Ciucă
Tot sunt ei prieteni de când activau la Buzău

reddog spunea...

Ionel

Au mai fost și alte cazuri.
Miron Cozma care era un fel de general in Valea Jiului zicea că Oprea executa bine ordinele. 😁
Și știa să care geanta
Cam ca un șofer de general.
Avea și salariu de vreo 3000 de dolari+prime.

"M.C.: Din 1993 până pe 10 ianuarie 1997, atunci când m-au arestat. Oprea era foarte disciplinat. A executat toate ordinele pe care i le-am dat. Nu știu ce salariu avea. Cert este că, pe lângă salariu, toată lumea primea primă pentru o victorie. 3.500 de mărci pentru o victorie în deplasare și 1.500 de mărci pentru o victorie acasă. Erau patru meciuri pe lună. Îi dai seama câți bani lua?"

https://www.nasul.tv/bomba-cei-sapte-ani-secreti-din-viata-generalului-de-carton-gabriel-oprea-miron-cozma-povesteste-despre-aghiotantul-obedient-oprea-era-foarte-disciplinat-executa-toate-ordinele/

Outlander spunea...

Acum 3 săptămâni, pe 24.10, au apărut aceste știri:

1.-Elena Deacu, Cristian Pantazi OCT. 24, 2022
https://economedia.ro/exclusiv-propunerile-bancii-mondiale-pentru-reforma-pensiilor-speciale-categoriile-actuale-de-pensii-speciale-vor-fi-rationalizate-fara-noi-categorii-de-pensii-speciale-nicio-pens.html#.Y1arxXZBxPY
EXCLUSIV PROPUNERILE BĂNCII MONDIALE PENTRU REFORMA PENSIILOR SPECIALE:
Vârsta de pensionare va fi aceeași ca și pentru sistemul public.
Categoriile actuale de pensii speciale vor fi „raționalizate”, fără noi categorii de pensii speciale.
Nicio pensie specială nu va depăși veniturile din perioada de activitate.

2.-Elena Deacu OCT. 24, 2022
https://economedia.ro/breaking-banca-mondiala-propune-guvernului-sa-pastreze-pensiile-militare-in-forma-actuala-si-citeaza-riscurile-razboiului-din-ucraina-surse.html
BREAKING BANCA MONDIALĂ PROPUNE GUVERNULUI SĂ PĂSTREZE PENSIILE MILITARE ÎN FORMA ACTUALĂ ȘI CITEAZĂ RISCURILE RĂZBOIULUI DIN UCRAINA – SURSE

După cum se observă, în cursul aceleiași zile apar două știri:
-cea inițială care face referire la documentul cu propunerile care nu face nici-o referire la pensiile militare;
-a doua, un UPDATE, care nu citează un document, ci niște SURSE.

Curios, toată mass-media citează această SURSĂ.
Niciuna, în schimb, nu livrează textul documentului!

A văzut cineva acest document unde se face referirea la:
-„Banca Mondială propune Guvernului să păstreze pensiile militare în forma actuală, în cadrul reformei pensiilor speciale, motivând acest lucru prin faptul că o propunere de scădere a benefiicilor ar putea declanșa un exod al cadrelor militare, într-un moment în care există o zonă de război aproape de România, arată un documentul obținut de Economedia.” ?

Mai mult decât atât, tot pe SURSE, se arată că „Nu trebuie făcut nimic acum care să pună în pericol forța și pregătirea militară”.

De fapt, guvernanții, dacă aceste propuneri au venit în această formă, ar trebui să recunoască ceea ce este evident:
PENSIILE MILITARE SUNT ATÂT DE SPECIALE!

Ideea cuiva de bun simț este una pe care ar trebui să și-o însușescă oricine de bună credință:
„UN CONSULTANT TEHNIC CARE ESTE PREOCUPAT DE GEOSTRATEGIE MAI MULT DECÂT DE MACROECONOMIE.
ARGUMENTELE SUNT CIRCUMSTANȚIALE, NU LEGALE, MORALE SAU MĂCAR FINANCIARE.”

Outlander spunea...

continuare
Eu am impresia că lucrurile nu stau chiar așa!
UPDATE-ul are un niște expuneri de motive pe care le-am mai văzut și auzit în ultimul timp și suspectez mai mult decât rezonabil că aceste „propuneri” vin din aceeași emisferă de ȚÂFNĂ (La noi nu se aplică reforma), de acolo de unde a fost emanată acea recentă OUG.

CE se dovedește destul de inflexibilă în ce privește pensiile speciale, ca dovadă că în iulie a cerut oficial României să includă și pensiile militare în reforma sistemului de pensii, care se va baza pe principiul contributivității.
Mai mult, noua lege a pensiilor este lucrată împreună cu Banca Mondială și cu Comisia Europeană.
Iar recomandările Băncii Mondiale sunt clare:
-toate pensiile trebuie să țină cont de contributivitate;
-să aibă un stagiu minim de plată;
-nicio pensie să nu mai depășească venitul din timpul serviciului;
-protecția deciziilor Curții Constituționale se va referi doar la pensiile magistraților și doar în limitele prevăzute explicit de motivările CCR;

Premierul Nicolae Ciucă nu a oferit niciun fel de detalii despre ce înseamnă acel „mecanism de referință” care ar putea înlocui plafonul de 9,4%.
Comisia Europeană NU ESTE LA CURENT CU RECOMANDAREA BĂNCII MONDIALE CA PENSIILE MILITARE SĂ NU INTRE ÎN CATEGORIA PENSIILOR AȘA ZISE SPECIALE CE TREBUIE REFORMATE PÂNĂ LA FINALUL ACESTUI AN.
Până la finalul acestui an, Guvernul trebuie să adopte o legislație care să reducă cheltuielile cu pensiile unor categorii profesionale care nu sunt bazate integral pe contributivitate.

Având în vedere aceste considerente și mai ales agitația din guvern cu arătatul degetului către cei care nu vor să crească pensiile, continua ȚÂFNĂ a Guvernului României care consideră că pensiile militare nu sunt pensii speciale, ca atare ele nu trebuie incluse în reforma pensiilor, jalon obligatoriu în PNRR, asumat de România, reprezintă doar un un penibil deziderat care nu țin cont de rezolvarea inechităților, discrepanțelor, derapajelor și reluarea actualizărilor.
Doar pentru atâta lucru s-au „deranjat” reprezentanții WB?
Puteau să încaseze cecul cu cei 1,5 mil. și să facă propunerea rușinoasă prin telefon, mail...
Totuși, ceva nu se leagă!
Propunerea aceea pare făcută la o țgară și o cafea!
Neserioși!

Outlander spunea...

O „mică inexactitate tehnică”!
Cu siguranță se vor găsi destui ruși cretinoizi să motiveze, probabil, că este o provocare ucraineană!

Valentin spunea...

Oricum dumneata ai cele mai incoerente comentarii..... unele lipsite pur și simplu de logică! Așa că nu este nici un fel de pierdere că te-ai decis să nu mai publici! Din contra....acest blog este mai interesant fără inepțiile pe care le-ai tot debitat!

Leo spunea...

Dragule,
Sunt FOARTE DECEPȚIONAT de BM și CE care au fost înșelate de un IMPOSTOR și gașca lui.
Sunt trist și DEZAMĂGIT.
Viața are și astfel de aspecte.

nr. 1 spunea...

Aveti dreptate, este fff probabil ca ideea ca BM ar fi solicitat ca pensiile militare sa ramana asa cum sunt ele acum( ca in tren mai pe sleau) cu zeci si sute de inechitati, nedreptati si discriminari sa fie o gogoritza. De altfel nimeni nu a prezentat pana acum textul original al recomandarii BM ci doar o jurnalista a mentionat-pe surse- Care surse?

Leon spunea...

@Vioel, aceasta pierdere este in Noiembrie !
Grosul urmeaza la sfarsitul acestui an ..!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Outlander, Ei fac ce le ordona mafiotii romani! Bani inutili risipiti sa ce? Comisii inutile caci tot mafia va dicta cum sa ramana pensiile militare,alea mici si medii sa ramana inghetate,alea nesimtite cu portite de majorari in continuare! Asa va fi, precis!

Leon spunea...

Leo, eu ti-am scris de la inceput ca in PNRR erau prinse numai cele 6 categorii de pensii de serviciu platite prin CNPP!
Ca ulterior cineva din tara le-a bagat "pe sub masa" si pe cele militare, a venit si reversul, au fost scoase tot pe sub masa de BM si CE !
Dar asta nu inseamna ca si la pensiile militare trebuie eliminate inechitatile..!!

kostas spunea...

BM cand a afirmat ca pensiile miilitare sa ramana asa cum sunt s-a referit la faptul ca acestea nu tebuie sa intre sub incidenta noiilor legi ce vor fi date cu modificarile cerute de ei, sau sa nu fie micsorate. Eu nu cred ca cei de la BM sunt atat de imbecili sa spuna ca nu trebuie indreptate inechitatile. Dar ai nostri sunt intr-adevar imbecili si nu cred ca vor indrepta inechitatile, fiindca in micimea gandirii lor ei cred ca asta a vrut sa zica BM, prin expresia, , pensiile militare nu trebuie modificate ,,

Brenda spunea...

DLE H Dece nu întrebă cineva la casa de pensii a dvd ce știu ei,nu cred că ei nu știu nimic ,nu se poate că nimeni dintre dvd nu ar putea ceda vadă ce mișcări sânt, mă refer bla indexarea aia nenorocită,

Huhu Rezea spunea...

N-am zis să nu m ai vorbim de indexare? Pe noi ne interesează actualizarea care va înghiți și indexările.

Brenda spunea...

Nu se va întâmpla curând,și atunci ce mă rămâne, sau aveți informații se va ,produce ,troglodiții ăștia nu sânt interesați decât să se rotească în sac că șoareci ,dar tot rod

Leon spunea...

Premierul nostru n-a tresarit nici cand au cazut Rachete de fabricatie Sovietica in Croatia, Moldova, Polonia ...!
Cred ca nici daca urmatoarea cade langa Deveselu, nu-l vad hotarat sa majoreze Soldele militarilor si sa ACTUALIZEZE Pensiile militare !

nr. 1 spunea...

De dincolo de ocean vin vesti de negocieri si pace chiar si fara contributia nepretuita a bravilor nostri luptatori cu 5 cifre la aktiv care vad ca raman incet incet fara obiectul muncii ! Acum e de neinteles cu nemodificarea pensiilor militare deja inghetate de mai bine de 6 ani! Sa analizam pe cifre : avem ceva peste 75000 pensionari militari din care majoritatea cu pensii mici si medii . Avem cca 4500 pensii peste 10.000 lei la MApN , acestia ar fi cei multumiti de situatie ! Dintre ei, multi au cuantumuri potrivit functiilor avute , gradelor, esalonului ,la multi insa nu prea corespund datele ! Per total , peste 60.000 pensionari militari ar fi nemultumiti de situatia actuala plina de nedreptati si inechitati! Oare ei chiar nu conteaza ? Conteaza doar cele cateva mii de smecheri cu pensii de 5 cifre ?

Gogu Pintenogu spunea...

Styx, ai dreptate! Titlul trebuia să înceapă cam aşa: "Deşi din nefericire nu a murit ca un erou, Nicolae Ciucă ...bla-bla-bla". Din nefericire pentru Armata României. Si puteau să pună nişte grade de la Ciucă Cristina (fost PCC şi subofiţer, actualmente locotenent-colonel fără şcoală militară) pentru că în Irak era lt-col.
Referitor la serevilismul veteranilor care au luptat pentru americani este de înţeles, primesc 1000 de lei lunar în plus faţă de pensie.

Paul Puiu spunea...

Reiterez asa cum am mai facut cu riscul sa fiu iar injurat: sa fim toti multumiti cu pensia neta in plata din prezent si sa acceptam indexarea unitara de 5,1%!!Vorba aia,, Rau cu rau, dar mai rau fara rau!!’’ sau decat contributivitate pe minus mai bine indexare cu o crestere oricât ar fi ea!!!

socrates spunea...

Unde este partea specială din pensiile militare pentrucă ca ele se calculează din veniturile din cele 6 luni consecutive din ultimii 5 sni dr activitate !?!, Care este "partea specială" pe vare le-o oferă gratis statul român ?.