Un produs Blogger.

marți, octombrie 11, 2022

Ciolacu dă din casă despre ce va însemna aplicarea jaloanelor PNRR în domeniul pensiilor

117 comments

Pe lângă lozinca penibilă, care face epocă în medii străine de teoria generală a statului și dreptului, chiar și în conducerile structurilor asociative, potrivit căreia pensiile militare n-ar fi pensii speciale, președintele PSD, Marcel Ciolacu, a dezvăluit în ce constau simularile care se fac pentru a reglementa reforma pensiilor în general dar și a celor speciale.

”În PNRR este trecută și desființarea pensiilor speciale?”, a întrebat Bogdan Chirieac. 

”Este , este jalon până la sfârșitul acestui an”, a răspuns Marcel Ciolacu. 

Și a precizat: ”Nu desființarea, ci găsirea unei formule, dar cei de la USR, o spun cu toată dragostea, au trecut și pensiile ocupaționale, respectiv zona de armată și zona Ministerului de Interne. Când vine să se pună în aplicare, noi avem un război la granița cu România. România fiind statul cu cea mai lungă graniță, de 650 de kilometri, cu Ucraina. Cum să punem în aplicare noi așa ceva, ca să distrugem armata română? Vom găsi soluțiile cele mai bune, nu ne putem lua după inconștienți. Avem anumite informații în acest moment, am făcut un draft întreg pe plafoane, nenominal, pe număr de câți pensionari se încadrează în diferite pensii, ce reprezintă din pensie contribuția, ce reprezintă anumite facilități pentru că ai avut anumite demnități și vom veni cu o soluție echilibrată. Vremea aia din Parlament când veneai cu propuneri de distrugere doar ca să dai bine la public, a apus. Este momentul de a găsi soluții responsabile și adaptate exact cerințelor societății românești”


In traducere, reforma pensiilor înseamnă stabilirea unor plafoane, evidențierea componentei contributive a cuantumului pensiei, evidențierea componentei pentru cei care au anumite demnități.



117 comentarii:

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Brenda spunea...

De fapt nu spune nimic, așa face mereu,ins spune și alta va face poate până la urmă DL H va traduce și vss
spune ceva sa înțelegem și noi

Huhu Rezea spunea...

Ce ai vrea să spună mai mult decât spune că pensiile speciale vor fi plafonate pe mai multe nivele și că vor avea o componentă contributivă și una necotributivă?

mosmartin16 spunea...

Se cam profilează trecerea pensiilor militare pe contributivitate, pensii care să includă, pe lângă componenta contributivă și o componentă de la bugetul de stat ! Termen din jalon : sfarșit de an !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ebine, soro Brenda, vei vedea, si sa spunem toti, intr-un glas: Bucura-te, Fecioara Maria, ca pantecele tau l-a zamislit pe Cel Uns, Fiul Lui Dumnezeu! Amin. Eu ma aflu la nivelul parter, apt13, cu ghinion, si tot o sa am 3000 lei, sa-mi moara dusmanii de necaz! Aleluia.

Leon spunea...

De interes pentru activi:
https://www.snppc.ro/11-10-2022-noua-hg-privind-drepturile-de-transport-pe-teritoriul-na-ional-ale-personalului-din-institu-iile-de-ap-rare-ordine-public-i-securitate-na-i-bd11038

Leon spunea...

"In privința majorării vârstei de pensionare în perioada următoare, o delegație politică a alianței aflate la guvernare urmează să se deplaseze la Bruxelles cu misiunea clarificării faptului că pensiile polițiștilor sunt ”ocupaționale” și deci nu pot intra în planul de reformă a pensiilor speciale. La nivelul MAI se conștientizează că schimbarea sistemului de pensionare a polițiștilor și militarilor riscă să colapseze întreg sistemul de apărare și ordine publică printr-un val masiv de pensionări."(Comunicat Sindicatul Diamantul)..!

Brenda spunea...

Credeți că a spus ceva să știm de fapt ce vor da facă ,,vorbe

Leo spunea...

1. Cum adică să fie plafonate pe mai multe nivele ?
2. Veştile lui Ciolacu nu sunt rele , numai să fie şi realizate.
3. Azi e marți. Au mai rămas 3 zile pt. dialogul de la Brussels afirmat de Dâncu l a care vor participa și dottore și Ciolacu. Dacă nici mâine nu se aude nimic de acest dialog , însemană că Dîncu habar nu are ce vorbește .

Militar de la 14 ani spunea...

Nu cred că pensiile militare vor avea inclusă și o parte contributivă. Activii nu doresc asta. E posibil să îi schimbe și denumirea din pensie în soldă pentru a numai interfera cu pensiile civile. Argumentul că toate țările NATO au calculate pensiile militare în procente din soldele avute va prima.
Probabil se fac niște calcule, niște simulări dar formula de calcul nu cred că va fi diferită mult de cea de acum. Dacă s-ar lua în calcul doar elementele prevăzute de vechea lege 164/2001 (personal, o consider cea mai bună lege a pensiilor militare) cred că toată lumea ar fi mulțumită (bineînțeles fără depășirea netului pentru activi). Posibil să reintre în calcul și acel PLX199 până la definitivarea unei legi.
Pentru pensionarii militari problema a constituit-o neactualizarea cu soldele activilor.
Dezastrul neactualizării pensiilor militare a fost făcut prin ingineriile financiare cu cotele de contribuții ale lui Dragnea, Tudose, LOV - principalii vinovați pentru situația în care au ajuns pensiile militare. Bonus: "păruiala" între pensionarii militari care vor contributivitate (cred că LOV râde în hohote), cei care nu vor, cei care au Oscar, cei care n-au, cei care au luat ajutoare, cei care n-au luat și tot așa.

VICTOR spunea...

După ce a promis atâtea pensionarilor militari , ca urmare a declaratiilor privind razboiul din Ucraina ministrul Dancu este pe făraș! Urmează alt ministru , se vor constitui alte comisii de analiză ....
Ne merităm soarta !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Viorica Dancila: ,,O obligatie ramane repararea inchitatilor la pensii intre militari,'' si aici am citat doar un fragment dintr-o lunga opinie a fostului Prim ministru. Felicitari, Doamna! Gasiti in Stiri pe surse

csej spunea...

Sunt subofițeri in special polițiști pensionari de curând care au pensii de 4000 lei și daca a fost șef de post si 5000 lei.Din pacate nu-și tin gura si se cam lauda.Ca are asemenea pensie e treaba lui dar faptul ca se lauda nu-mi pica bine deloc.In unele perioade ale anului mai plătesc oameni pentru unele treburi si respectivii cer si pe muma-sa si pe tata-sau crezând că daca subofițerul are ditamai pensia eu la gradul meu am o pensie de ma dau banii afară din casă.
În opinia mea legea 164/2001 a fost corecta.Abrogarea ei se datorează lui Basescu si echipei lui gândind că aduce economii la buget lucru care nu s-a întâmplat.Vom trai si vom vedea ce vor face guvernanții. Totusi trebuie facut ceva.E aiurea ca la aceeași funcție,grad,vechime,etc pensia sa aiba valoare functie de anul pensionarii.
Putleristii imi sunt datori cu niste răspunsuri tranșante si nu întoarse ca la Ploiesti

Ionel spunea...

Aveti dreptate. Au abrogat legea din 2001 si apoi au ajuns in 2015 la aceasta lege aberanta care i-a lasat in urma pe cei mai in varsta si a creat pensii fantasmagorice pentru unii, asta in timp ce marea majoritate a rama mult in urma, in timp ce civilii ii baga pe toti in aceaisi oala cu cei cu pensii peste 10000 de lei. Vazand la ce duce noua lege, au amendat-o cu ordonante, astfel ca acum exista doua modalitati de calcul a pensiilor militare.

micutzul spunea...

Cel mai probabil se merge pe un anumit procent înmulțit cu anii de catanie dar calculat la o bază cu F+G+ V ICda.
Dar vă atrag atenția și asupra zvonului cu o sumă pe categorii de grafe plus parte contributiva. Nu iese fum fără foc.
Mai sunt cel mult două luni.

Viorel spunea...

Victor.
Klaus Iohanis îl trimite pe Vasile Dîncu să citească mai des revista presei. Domnule președinte Iohanis, și miniștrii aceștia (inclusiv domnul Ciucă), „Cum îi crești (numești), așa îi ai”. Nu cred că este un motiv de demitere. La câte ne-a promis domnul Ciucă (să nu uite de Planul de măsuri la nivelul MApN / 22 puncte / întocmit, semnat și ștampilat de dânsul / termen 30.06.2020 / petițiile trimise de pensionari în calitate de ministru și prim ministru / întâlnirile cu Sindicatele, Asociațiile și Ligile cu promisiuni neonorate), trebuia DEMIS DE MULT.
11 Octombrie, 2022
Președintele Klaus Iohannis a prezentat marți poziția oficială a României în conflictul din Ucraina, poziție care contrazice flagrant opiniile exprimate de ministrul Apărării, Vasile Dîncu.
Pe 8 octombrie, ministrul Apărării afirma că marile puteri trebuie să negocieze pentru Ucraina, pentru că „clasa politică din Ucraina nu poate să îşi permită să-şi asume (…) pierderea de teritorii”. Practic, ministrul român al Apărării susținea ideea unei negocieri, în timp ce Rusia era statul agresor aflat in pină invazie a unui stat vecin.
Declarațiile lui Vasile Dîncu au primit o replică și din Ucraina.
Klaus Iohannis: Doar Ucraina decide când, cum și ce negociază.
„În acest război Rusia atacă Ucraina. Ucrainenii plătesc prețul de sânge în acest război și trebuie să acceptăm ideea cu toții că doar Ucraina va decide când, cum, și ce negociază. Această poziție este poziția noastră oficială, este poziția oficială a Uniunii europene. Probabil, unii demnitari de la noi trebuie să citească mai frecvent revista presei ca să afle aceste poziții”,a afirmat președintele Klaus Iohannis, întrebat cum comentează opiniile ministrului Apărării.
https://cursdeguvernare.ro/klaus-iohannis-il-trimite-pe-vasile-dincu-sa-citeasca-mai-des-revista-presei.html

Huhu Rezea spunea...

Pardon, pensiile militare se calculează în acest moment după un unic algoritm de calcul, cuprins în articolele 28-30, 108 si OMM din L nr. 80/1995.
Pentru pensiile stabilite după 15 sept 2017, cuantumul calculat potrivit articolelor de mai sus este plafonat la media soldelor nete din baza de calcul.

mosmartin16 spunea...

Pentru Militar de la 14 ani și Csej ! Vedeți conținutul topicului din 13 februarie ( cele vreo 18 pagini concepute de mine) și o să constatați că chiar de acea bază de calcul similară cu cea din Legea 164 / 2001 ( exceptând solda de merit și dispozitivul de luptă, introduse ulterior în cuantumul soldei de funcție ) făceam referire ! Adică elemente salariale actualizate și comune tuturor militarilor, indiferent de anul trecerii în rezervă ! Doar așa pot fi înlăturate în totalitate inechitățile "cât Berilă" pe varianta algoritmului actual de calcul !

mosmartin16 spunea...

Ce am spus celor doi, Militar și Csej...e valabil și pentru micutzul ! Sănătate la toți 3...și tuturor !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Foarte corecta ideea, @Onorabile, cum ati scris acilea, si abia astept pratica sa se bage si pe hârțoage la pensiile hodoroage. Pensionarile dupa 2016 au o alta calimera de calculare cu frână de picior la pedale, si combinata cu cea de mana cu cat se apropie de 2022, iar in 2023 coborandu-se si un plug de franare cu opt brazdare! Asta, da, echilibrare prin calibrare cu franare! Ce o sa se mai auda niste ragete de fiare de la cei care, iesiti recent la pensionare, credeau ca l-au apucat pe Dumnezeu de picioare, fata de prapaditii ruginiti si privati de la actualizare ani de zie in care ei, ca activi, faceau mistouri ca vor iesi cu multe zerouri, nebanuind ca ele de fapt si elegant erau covrigi cat un elefant, crescuti foarte bine in cozi stufoase de câine! Ehei,o sa va fie si voua bine cu (mi)ștoi , cum a fost ani de zile si la noi?! Ioi, ioi, ioi...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cred ca o sa fie cu aplicare baneasca din Martie, ca daca ar da de la 1 Ianuarie ar face metastaza in galci lăbăralii! Ce de-a strocheli in gâlcii lor!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Mojulică, o spun fara frica, intrucat fiind curios al dracului as vrea sa stiu si titlul topicului! Sanatate!

Viorel spunea...

moșmartin16. Mai ușor cu supozițiile. Deocamdată nu știm nimic concret iar până pe 31 decembrie mai este mult. Dacă vreți să mă contaziceți, dați-mi exemplu cum va fi calculată pensia dumneavoastră.

mosmartin16 spunea...

Cornelius, titlul e : Discuții, discuții despre reașezarea pensiilor militare, fără cheltuieli bugetare suplimentare ! Spor la lectură ! Multă sănătate, atât ție cât și doamnei !

M spunea...

@csej

Trebuie să îi înțelegeți pe polițiști! Au trăit sub impresia că MApN plătește mai bine, că ei au venituri mai mici decât militari și de aici și pensii mai mici. Mulți și acum cred că postând fluturașul de pensie ei dovedesc cât sunt de nedreptățiți.

E o vorbă cum că iarba e mereu mai verde in curtea vecinului!

RD spunea...

Oficial: nimic. Neoficial: în mare parte, fiecare interpretează cum îi convine. De exemplu, domnul Huhu vrea contributivitate și partea aceea de la stat, două componente. Cu siguranță, cei care au de la 5000 lei în sus pot avea emoții.. Adică mii de pensionari militari. Sunt furios dacă a mai existat avea componentă și la trecerea pe contributivitate din 2010/2011.

Huhu Rezea spunea...

N-am spus eu! Am tradus doar ce a spus Ciolacu.
In 2011 pensiile au fost calculate/recalculate exclusiv contributiv. Doar L 243/2013 a adăugat disponibilizaților o parte necontributivă, până la limita cuantumului avut pe L 164/2001. De acolo vine și teama neterminaților față de reforma pensiilor militare. S-au agățat ca spânzuratul de frânghie de găselnița că pensiile militare n-ar fi pensii speciale.

monteoru spunea...

Sa o lasam balta ce si cum vor face cu pensiile militare.Pe moment nu se cam stie nimic concret .Nu cred ca exista o varianta ca daca ar exista a fi imposibil sa nu transpire ceva.Probabil ca exista numai idei in capul unora.Mai mult unii precum Ciolacu se folosesc de situatie in scopul adunarii de puncte electorale.Nu e exclus ca si liberalii sa pluseze.
Ar trebuii sa fie intrebat Dancu& cp daca pensiile militare in plata vor fi marite precum cele din sistemul public de pensii adica cu 11% sau ni se face pas.

Leo spunea...

Nu numai Ciolacu a dat din casă ci și deputata psd Adomnicăi
https://www.huhurez.com/2022/09/deputata-adomnicai-anuntat-joi-22-09.html

Brenda spunea...

Spune despre ce... despre indexarea pensiilor militare ,nimc

Huhu Rezea spunea...

Legea obligă indexarea din oficiu cu 5,1%. Cui acordă Guvernul mai mult... se va stabili prin Legea bugetului pentru anul 2023

Negritoiu spunea...

RD, De ce sa aiba emotii cei de la 5000 lei in sus? Sa aiba emotii cei care in ultimele luni de activitate au obtinut tot felul de sporuri si au beneficiat de tot felul de aranjamente pt.umflarea bazei de calcul. Sa aiba emotii "neterminatii" dar nu cei disponibilizati in vederea aderarii Ramaniei la NATO. Pt.acestia si pt.cei trecuti in rezerva in urma unor accidente petrecute in timpul activitatii este necesar sa se ia masuri compensatorii. De ce sunteti impotriva componentei contributive? Dar cu explicatii concrete. Lasati grija fata de ce vor face cei activi cand vor trece in rezerva. Nici pe ei nu i-a framantat faptul ca celor in rezerva li se apreste ,din brutul pensiei,asigurari de sanatate. In schimb au fost multumiti atunci cand netul lor nu a fost afectat cu ocazia aceleiasi operatiuni. O tineti langa ca domnul Huhu vrea cele doua componente. Dansul a explicat de ce este avantajos acest sistem. Dvs.ce doriti? Dar cu explicatii,nu la modul ca . . ar fi . .sau n-ar fi. .

Trofin spunea...

Oare este corectă frazeologia că pensiile militare de serviciu trebuie aduse la un nivel corespunzător numai fiindcă la ”granițele țării noastre se desfășoară operații militare ” ? Deci , după gândirea ciolacului și a altor părerologi, armata trebuie băgată în seamă numai atunci când există un pericol. De cât să fiu mângâiat pe ceafă de Ciolacu, Dâncu și alte figuri macabre , când vor ei , prefer să am o pensie calculată conform principiilor pensiilor publice .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Multumesc frumos!

M spunea...

@Trofin

Este un om politic. Pe mine nu mă deranjează! Eu zic să nu căutăm cu lupa motive de supărare!

În ceea ce privește preferința dumneavoastră mereu am spus că ar trebui ca militarii care doresc să aibă pensie contributivă să fie lăsați să opteze pentru asta! Ceilalți, care nu vor contributivitate, să poată să rămână pe Legea pensiilor militare.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Din aceste materiale esentiale, este clar ca in PNRR vor fi prinse si pensiile militare, sa inchida definitiv portitele de scapare pentru mafiile clocare ale caselor de pensii sectoriale, in fond acei cataroi cu pensii de gușteroi, care tot fura de la noi, sa nu mai aiba nici o scapare sa-si mai faca de cap in perioadele viitoare, pââânăăă se vor alinia la țintirim după măsura lui tata mare! Am hambâțul, care-mi încântă prepuțul cand vede guguțul, si vreau s-o vad pe acea gustereasă metreasă de croitoreasă si gasca ei dă jigani golani, roșani găgănari, măciucari piciucari ordinari, pădurari frunzari si alți măgari mătrețari blocați cu clichete la robinete sa le treacă de sete, pana o sa dea in dambla si in streke!

Brenda spunea...

Corect și așa și trebuie că sigur bor face și norme de aplicare pentru pensiille militare

Brenda spunea...

Ciolacu ăsta e bolnav la cap???? Cum adică mai multe plafoane??? Acest individ a avut în camera deputaților ,plx și alte plx și intervenții de toate felurile și nu a fost în stare să rezolve nimic, ce tot spune de nu înțelegi nimic ,!!!!!

Huhu Rezea spunea...

@M
Când înțelegi și d-ta că nu este vorba de eliminarea pensiei militare ci de calculul ei și în cuantum contributiv? Nu mai este loc de nicio opțiune. Rămâne în plată cuantumul mai avantajos sau la partea contributivă se adaugă o indemnizație de militar.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Racla cu Sfanta Parascheva aduce boala si paguba, caci cum naiba sa fie cu mantuirea cand se produc accidente si alte incidente si ii ia de acolo valea cu Salvarea, doctorii sa le acorde ,,mântuirea''? Ieri, un popa credincios s-a ciocnit cu masina cand se ducea evlavios si prefacut mieros la Sf. Parascheva cu patrahira, iar pe altii de nesomn, beutura cu imbelșugare si dihainare de hoame i-au dus la Salvare, si daca cârnățoiul de enoriasi evlaviosi, dar furiosi ca nu ajung mai repede sa lingă moaștele, atunci incep imbrancelile, sudalmele si dracuielile ca la usa cortului! Astea sa fie minunile in numele Domnului? Sa mai dzic de barfele șloabelor si babelor care ingroașă sirurile codoaielor, sau de numarul blestemelor cand li s-au gabuit cu călcături, din greseala, pe noadele bătăturilor? ,,Hire-a-i a' dracu' cu cine te-o fătat ca iar pe bătătură m-ai călcat'' poti auzi din zori cu luna pitita de rusine sub nori si pana cand soarele la asfintit s-o scapatat, speriat de atata injurat, auzindu-se si alte epitete si metafore, insotite de agheasme, cristomelnițe si anafure, unul pe altul de ,,mantuire'' de pacate sa se sature! Iac-așa, ca la Socola, cu racla cu Sfanta Parascheva, si Amin cu venin extras din sticlele cu tuica si vin si o sfantă Aleluia aiurea cu mântuirea de damblaua si nebuneala la pulimea, cat o hi pamantul si lumea!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Coane @ Monteoare, matale ai dreptate!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

De emotii, ca mutul o sa cheme SMURD-ul ca li se ia grosul si untul!

M spunea...

@Huhu Rezea

Iar dumneata când ai să pricepi că eu zic asta (pensia să aibă evidențiată și partea contributivă) încă de când CCR a zis că pensia specială poate fi oricât dar nu mai mică decât partea ei contributivă?
Ia din arhivă de către ori am întrebat: dacă nu are toată lumea evidențiată partea contributivă de unde știm că se respectă decizia CCR?
Nu înțeleg de ce insiști să spui asta?! Ești exact ca ăla care a inventat că am pensia de zeci de mii de lei și repetă mereu pentru a atrage oprobriul asupra mea!


Al doilea: am comentat strict la afirmația onoratului domn Trofin: "prefer să am o pensie calculată conform principiilor pensiilor publice ."

Deci:
1. Nu a spus că vrea calculată componenta contributivă ci că vrea pensia toată calculată "conform principiilor pensiilor publice ".

2. Am apreciat la domnia sa că s-a referit la propria persoană! De obicei se comentează la adresa altora: să taie sporurile pe care le au alții, să ne treacă pe toți pe contributivitate, fără "doctorat " sau Oscar dacă nu primesc și eu, să le ia ălora ajutorul la trecerea în rezervă etc.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile,
Yessssssssssss pentru al amaratilor interes! Traiasca contributiva, care aduce pentru unii prajitura, pentru altii doar bomboana care sa orneze coliva!

Huhu Rezea spunea...

@Brenda
Se poate? Erai mai agilă.
Nu poți pune același plafon și pentru subofiter și pentru colonel.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Soro, @Brenda, iac-așa sa nu uitam ca si in tineretile noastre zbuciumate cautam sa mai schimbam metodele de dupa dezbrăcate in miez denoapte cu altele mai deșucheate, satui doar cu o singura calitate, doar chironiți plictisitor, unii cu fundurile-n tavane si altele rastignite pe spate, ca la nastere, dedandu-ne si la o alta varietate cu bănat de schiorcăit si miorlăit in pat sa ne dea ochii peste cap, insa eu cand ma saturam lulea si de singurul fel cu mânza mea, ma mai duceam si pe la vecină-mea de-alaturea, dand buzna sa-mi indulceasca si mai placut viața si ei buza, si asa o sa hie, cum ne-a explcat @Onorabilul cu pensia, pe plafoane-tavane cu lampadare, dupa foncții, vechime si macaroane, ca sa ne aduca bezele si satisfactii, ca in tinetelile pline de dulcegării si de satisfactii!

Relu spunea...

https://www.g4media.ro/cum-s-a-prabusit-elicopterul-trimis-sa-caute-avionul-mig-cazut-in-2-martie-ordine-contradictorii-ale-sefilor-fortelor-aeriene-pilotilor-li-s-a-transmis-prea-tarziu-sa-revina-la-baza-din-cauza-vremii.html
Cum ramane cu priceperea marilor ofiteri care conduc diverse arme, structuri, servicii?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Bravo, Stelica, si decat sa rada de tine protejații lui Ciuciulică mai bine sa-ti stie de frică! Orice petitie trimisa contează, decat nici una la bază, caci contează orice informare sa loveasca in mafiile gulerate, oportuniste si clocare!

marvas66@yahoo.com spunea...

Iasa la pensie seful SM al aviatiei militare...26700 ron net/ luna....probabil are bonus pentru militarii romani pe care i-a omorat la Cogalniceanu cand a trimis elicopterul de salvare in conditii neprielnice zborului de salvare... Astea sunt conditiile pentru pensii mari, sa nu faci justitie, sa nu fii patriot, sa omori romanii, sa furi si sa distrugi statul roman...Avem atatia generali care se incadreaza in topic...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Relu, iată, care găleată, tată? Păi, structurile gradelor luate la lumina lumânărilor inflăcarate, pe inserate, conduc in măsura doctoratelor copiate pe furate, deci structurile statului fiind inșelate, de aceea anchetele nu vor aduce niciodata dreptate rudelor indoliate!

Brenda spunea...

Fără actualizare?

csej spunea...

Te prostești si tu.Ce dracul iar vrem epoca evenimentelor deosebite cand comandantul de regiment era de vina ca un soldat a dezertat?
De la șeful SM al aviației militare pana la personalului elicopterului căzut numai sunt si altii?Aia,altii ce fac ?Freacă tiparul?
STELICA nu te lasa..Iti doresc succes dar sincer ma indoiesc ca sunt dispuși să verifice toate pensiile in plata.

Viorel spunea...

csej. Epoca „evenimentelor deosebite” există numai în armată și au fost create de un dobitoc (Of. bineânțeles), dacă analizăm măsurile și consecințele asupra lanțului de comandă, ele există și acuma și au fost inventate ca să vă f…ți voi între voi când trebuia să-l sabotezi pe unul ca să-i poți lua funcția. Și mă întreb. Când Gl. Gheorghe (DGIA) a furat 180.000 dolari din fondul de război (27 noiembrie 2018), monseneur CIUCĂ în calitate de Șef al SMAp a fost pedepsit ? În loc să fie pedepsit, el a fost promovat ministru al Ap. Bravo moș Teacă. Deci, legea / regulamentele sunt pentru proști în unele cazuri (de a fi taxați) și pentru deștepți în alte cazuri pentru a fi mușamalizați și recompensați.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Brenda, surioara, asta va fi actualizarea prin recalculare corecta, cei iesiti la pensie cu ani in urma vor primi ce primesc actualii iesiti la pensie, iar actualii, adica cei din 2016 pana azi vor primi foarte putin, gradual din 2016 si pana acum ce au de primit, dar nu-i cazul sa vorbim de ei ci de noi, iesiti la pensie cu ani in urma la pensie, de la 2016 inapoi, cum a iesit sotul tau, Dumnezeusa-l ierte! Daca la calcul iese mai putin, dar nu e cazul la cei vechi iesiti la pensie, decat la ăia cu oscaruri, sporuri aiurea si alte bunaciuni, care nu s-au dat decat doar la unii mai jmecheri, atunci raman cu ce au in plata prin cuantumul avantajos, depinde cum zice aici legea si nu li se ciupesc aceste avantaje aiurea, dar grosul pensionarilor vor primi pe plafoane de categorii, adica conform plafonului vechimii, conform plafonului de grade, conform plafonului de OMM-uri, poate de grupe de munca si alte elemente esentiale la stabilirea unei pensii. Sanatate!

RD spunea...

@Huhu, cine obligă? În 2021 nu am văzut așa ceva. Dau cât vor și dacă vor! Mă refer la pensiille militare.

Huhu Rezea spunea...

Hai domnule, nu mă obliga să repet la nesfârșit ce înseamnă indexare din oficiu.
Dacă până la 31 12 nu se emite un act normativ de modificare a aplicării art. 59 din L 223/2015, atunci, din oficiu, toate pensiile militare, și cele mici, și cele mari, se indexează cu rata inflației cunoscute, adică 5,1%.. Dacă se emite un act normativ ...se aplică acela.

Huhu Rezea spunea...

@Serbane
Nici d-ta nu înțelegi ce înseamnă indexare din oficiu. conf art. 59 din L 23/2015.
2,6% a fost acordat conf art. 59.

Leon spunea...

In 2021, Câțu prin OuG.226/30.13.2020, n-a acordat Indexarea de 3,8 % la pensiile militare:
"(7) Prin derogare de la art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2021 pensiile militare de stat stabilite în condițiile legii NU se indexează cu rata medie anuală a inflației" !(Ciuca era ministrul Apararii !)
Si daca in decembrie 2021, Ciolacu&Dancu nu bateau cu pumnul in masa, pierdeam si indexarea de 2,6%( in proiectul aflat pe masa CES, tot prin derogare NU se acorda Indexarea la pensiile militare), de aceasta data cu N.Ciuca, PREMIER..!!
PS. OuG.226 a trecut prin Parlament, ca trenul prin gara, fara nicio modificare si se afla la Promulgare !!

Leo spunea...

Și din 01.01.2023, pensiile militare mai mari decât 3000 lei se vor indexa cu 5,1 , iar pensiile militare sub 3000 lei se vor indexa ca cele din sistemul public.

ICristian spunea...

Bună seara colegi! De 7 ani citesc ceea ce postați. E prima dată când îmi dau și eu cu părerea. Uneori am găsit postări de valoare, de cele mai multe ori presupuneri sau non valori în text și exprimare. Vă adresez rugămintea să fim mai riguroși în mesajele pe care le transmitem, ce naiba...unii dintre noi chiar am fost militari! ...nu cred că acel postac (postaceu?) CVF ne face cinste cu inoportunitățile arhaice si regionalismele pe care la fiecare "text literat" ni le impune! Vă mulțumesc!

Brenda spunea...

Deci se pare că de multă vreme cam pasc pe dl Dincă, deci nu îl lasa să facă ceva
pensiile militare.D
,

VICTOR spunea...

https://evz.ro/exclusiv-breaking-news-ministrul-apararii-pe-faras-ce-spune-ciolacu-despre-vasile-dincu-s-ar-fi-impus-mai-multe-remanieri-video.html

ICristian spunea...

Domnule Huhu, despărțiți - vă, de acest personaj cu limbaj moldovenesc - humuleștean închipuit, cerșetoresc și milostiv, știți de ce? Fiincă nu ne face cinste! Apropos...sunt moldovean, promoția liceu 1985, Bârlad, Colegiul National Gheorghe Roșca Codreanu (acum), Academia Tehnică Militară București, Arm. art, Mț. și mijl. expl. Mulțumesc!

Brenda spunea...

Deci CIOLACU a spus că indexarea se va face numai pe partea contributivă, dar pentru asta nu trebuie să dea o ordonanță , sau ce?? În fiecare zi mai vine cu câte ceva ce visează noaptea, eu nu mai am încredere în acest om, să îl elimine pe DANCU ,că nu îi place lui IOHANNIS ,nu știu ce să mai zic ,dar vom Vedea

Leon spunea...

Daca tot discutam de Indexare in 2023, o alta viziune:
https://www.stiripesurse.ro/ciolacu-pensie-procent-majorare_2601850.html

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, iar ai fost tare la matematica guvernamentala si sentimentala, stiind ca daca zici 5,1% nu mi se mai scoală nici o idee genială!

Huhu Rezea spunea...

Nu vă place CFI... nu-l ctiți! Pe mine nu mă deranjează decât când nu respectă tematică topicului pe care postează. Nu toate postările îi sunt publicate. Blogul nu este unul de știri ... de toate pentru toți.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ I. Cristian: Bine ca ai cinste tu, trollule lenos! Nu postezi pentru ca nici nu stii gramatica sa poti scrie, si de aia nici nu ma intelegi! NU MA CITI, dar nu da tu indicatii altora ce si pe cine sa citeasca! Dormi, in continuare, in bocanci, instigatorule! Pune mana pe Abecedar ca nici numele nu stii sa ti-l scrii corect, lipind initiala de la nume de prima litera din prenume! Halal critic te-ai angajat sa fii, bijuterie! Apropo, esti ofiter sau subofiter? Daca ai fost incadrat cu forta in timpul evenimentelor din1968, sau din generatia actuala a studiilor pe bani, m-am lamurit cu ce tabula rasa am de-a face!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Brenda, Dancu a gafat politic cu declaratii deranjante si Ciolacu il sustine pe Iohannis si Ciuca sa fie remaniat! Atata paguba in ciuperci, dar va veni de data asta calaul,Tudose-Star-Strek, care ne-a mai razuit el la pensii, si nu prea ma mai simt in pielea mea cu braileanul asta, cu greieri grași cantandu-i in crapaturile din calcaie!

monteoru spunea...

Akord @sa-mi fie iertat dar la maghiari exista mai putina viata la cort.
ICristian,@persoana la care faci trimitere invarte contorul .Blogul are si un rol comercial ca doar administratorul nu face munca voluntara.

Se pare ca Dancu a fluierat in Biserica.Pe cale de consecinta vine daca vrea Marcel unul nou cu alte promisiuni.

Leo spunea...

Flavius este lipit de blog ca timbrul de scrisoare.
Iar vîscu suge sevă l-a făcut personaj de poveste

Alexandru spunea...

Domnul ICristian nu merită să vă bateți capul cu comentariile unora sau altora, mulți dintre ei fiind doar ex militari și atât dacă mă înțelegeți.
Domniile lor doresc doar că pensiile să le fie aduse la nivelul celor care au ieșit anul acesta și dacă ar fi posibil ale celor care urmează să iasă la pensie lucru care nu o să se întâmple niciodată deoarece legile salarizării militare s au modificat în multe puncte, astfel că începând cu 2001 parcă plătim contribuțiile legale
Ce uită cei care comentează pe aici este că au primit salariile compensatorii la ieșirea la pensie până în iunie 2010, bani buni care puteau completa pensia dacă erau folosiți cu cap
Pentru cei care nu au înțeles ce a spus Ciolacu aici link de azi cu tema
https://evz.ro/breaking-news-marcel-ciolacu-a-anuntat-modalitatea-prin-care-se-vor-majora-pensiile-exclusiv-video.html

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Yessssssssssss, @Onorabile! Pana acum, n-a postat: De ce oare?!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Akord, ieri citeam asta... E real ca ziua! E mafie mare la ei!

Leo spunea...

1. Ciolacu se încălzește deja pt. postul de premier din primul semestru al lui 2023 și caută să nu-și bată cuie financiare în tălpi pe care să le controleze greu ca prim ministru.
2.Tot la o TV a zis azi că e posibil că de la 01.01.2023 să fie pensiile indexate conf. Legii 263 cu 5,1% apoi cam prin martie /aprilie 2023 să se aplice diferența până la 10%. E posibil să-și fi făcut calculul că din 01.04.2023 trebuie îndeplinit JALONUL 214 din PNRR cu intrarea în vigoare a noii legi a pensiilor.
3. Nu s-a auzit nimic de deplasarea de la Brussels afirmată de Dîncu.
Totul e ținut sub capac deocamdată , dar până la sfîrșitul lui Oct. oala va da în fiert și vom afla ceva cu ocazia legii bugetului.
4. Flavius să STĂTEM calmi și cu răbdare că ceva se va schimba în bine.

Viorel spunea...

Leo. Ministrul Vasile Dîncu este deja la Bruxelles. Vineri posibil să participe la negocieri PNRR.
Ministrul Vasile Dîncu participă, miercuri şi joi, la reuniunea miniştrilor Apărării din statele membre NATO, care se va desfăşura la Cartierul General al Alianţei din Bruxelles, a informat MApN. Reuniunea reprezintă un reper important în planul pregătirii deciziilor ce vor fi adoptate de liderii statelor aliate la Summitul de la Madrid, care va avea loc pe 29 şi 30 iunie.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, Ok, șefu'!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leon, Ei baga indexare pe bucatele, juma' la ceanga, juma' la maga?? Nu stiu ce vor zice poporenii de asta, dupa ce le-au promis 10% in Ianuarie, dar cred ca le vor sari in cap si cu atatea scumpiri nerezolvate!

Brenda spunea...

Cel puțin da mărească in afara indexării pensiille mici ale militarilor

Cornelius Flavius Ifrim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
reddog spunea...

Brenda
O idee foarte buna.
Se impune o recalibrare.
Daca taie de la cei ca Rambo și Cezar se pot mari pensiile camarazilor gen CFI.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Stelică, S-a fumat Imnul, acum se intoneaza Prohodul! De citit nu se mai citeste, decat telefonul, iar absolventii de colegii si facultati recitesc Abecedarul! Doctoratul, cu autenticitati nu se mai onorează, doar se copiază...

Sensei spunea...

„Măriri se vor face numai pe bază de contribuții”
Liderul PSD a afirmat că aceste măriri se vor face numai pe bază de contribuții. „Cu cât ai contribuit la fondul de pensii, cu atât ți se va aplica mărirea procentual. Am cerut ministrului Muncii și Finanțelor să vină cu o statistică foarte clară pe venituri pe familii”.

„Este un minim! Eu consider că este un minim. Pentru salarii, minimul este legea, adică rata inflației, dar se pune rata de un an de dinainte. Construcția bugetului o faci cu anul în curs. Vom lua decizia cea mai sustenabilă. În momentul acesta nu gestionezi doar economia României”, a explicat Ciolacu.

Marcel Ciolacu a explicat că o mărire cu un anume procent, oricare ar fi acesta, a pensiilor, ar face ca bătrânii cu venituri mici să primească o creștere nesemnificativă în timp ce pensionarii speciali ar putea câștiga mii de lei. Pentru a evita o astfel de situație, a spus liderul PDS, în cazul fiecărei pensii se va calcula contribuția efectivă – adică fără sporuri, indemnizații și alte sume ce se iau în calcul pentru cuantumul pensiilor speciale – și doar acesteia i se va aplica procentul de majorare.
Pensiile din armată sunt pensii ocupaționale, ele se găsesc peste tot prin lume. Va fi o negociere la Bruxelles pentru a modifica acel 9,4% (pragul asumat de România ca impact al pensiilor în PIB în PNRR, n.r.). Am fost și am vorbit cu comisarul Schmit pe acest subiect și vom continua aceste discuții. E clar că s-a modificat contextul, sunt necesare anumite modificări respectând mecanismul UE. Asta nu înseamnă că cineva va modifica din PNRR vreo reformă. Discutăm despre abordarea și aplicarea acestor reforme”, a afirmat liderul PSD.

Marți au avut loc proteste ale pensionarilor. Aceștia solicită o creștere de 26% încă din noiembrie și nu de la începutul anului viitor, dar și eliminarea transferului contribuțiilor de asigurări sociale la administratorii privați de anul viitor. Astfel, 12 miliarde de lei ar rămâne la bugetul de stat și ar permite creșterea pensiilor cu procentul dorit de pensionari.
Marcel Ciolacu, președintele PSD, a vorbit în cadrul podcastului EVZ Capital, România lui Cristache, moderat de Ionuț Cristache, despre rata inflației care a crescut la 15,9% în luna septembrie, după ce în august era de 15,3% și cum pot face față pensionarii prețurilor mărite.

RD spunea...

https://youtu.be/KaF72CtUMIw

Podcastul de ieri cu Marcel Ciolacu. Începând cu minutul 41 vorbește de pensii și ce spune nou în plus spre deosebire de interviul de la DC News este faptul că se vor mări și pensiile speciale (bine că la pensiile militare pe spune ocupaționale), dar doar partea de contributivitate.

Cred că administratorul poate să pună pe blog și acest podcast.

El a spus la DC NEWS că s-au făcut un proiect nenominal, atunci mă întreb, de unde știu ei cât a contribuit x, y sau z? Marcel Ciolacu nu a zis că vor fi recalculate pensiile militarilor.

mihaighiba@gmail.com spunea...

Care e diferența dintre ieri 1989 toamna și toamna de azi, atunci la fiecare după necesități și nevoi in diete t ce grad a purtat și ce funcție a avut(cu toate că atunci erau calculate bine și corect). Dacă se calculează pe contrbutivitate o parte cum spun cum spun unii,cine credeți că se

nr. 1 spunea...

RD, CCR a stabilit clar ca pensiile militare sunt speciale insa nu au parte contributiva ceea ce trebuie clarificat deoarece si militarii au contribuit si inca destul de consistent. Reforma PNRR va cuprinde toate pensiile : -asta nu inseamna ca cineva va modifica din PNRR vreo reforma -a spus Presedintele Camerei Deputatilor ! Reforma va fi la cuantum , stimabililor asa dupa cum a spus si dl Ministru Bolos. Va fi o noua lege a pensiilor militare cu 2 componente (contributiva si necontributiva) , o noua formula de calcul iar in Anexa va fi o grila cu PLAFONAREA cuantumului pe grade, functii si vechime efectiva militara nu cumulata. Termen- trim 1/2023! Formula noua de calcul va fi aplicata si la pensiile in plata si la cele ce vor urma! Cuantumul excesiv de avantajos( pentru smecheriti) va intra in istorie !

Brenda spunea...

Pai pensia în plată este contributivă , doar nu există mai multe feluri de ,, contributivă,,

Brenda spunea...

Pensiile militare fiind de stat,, înseamnă că trebuie acest patron,,statul,, Dece nu spune cu cât a contribuit pentru militari, ce tot ne plimba!!!!

DD spunea...

O RUGAMINTE PENTRU DL. "M": Ieri, 12 oct. ora 11,06 ati postat o informatie foarte importanta: "CCRa zis ca pensia speciala poate fi oricat, dar nu mai putin decat partea ei contributiva". Am mare nevoie de nr. Deciziei CCR in care a dispus astfel. Ma puteti ajuta, va rog? Multumesc mult!

kostas spunea...

Pai daca nu se maresc pensiile speciale, noi daca nu avem pensii speciale ci ocupationale, dar nu avem parte contributiva care sa fie indexata, pai atunci pensiile militare cu cat vor fi indexate? Asta este o ecuatie cu mai multe necunoscute, prea complicata pentru nivelul lor de cunostinte, pe care nu o sa fie in stare sa o rezolve si atunci o sa hotarasca calea cea mai simpla de a rezolva problema si anume ca, la pensiile militare indexarea se aplica conform legii si se indexeaza pensiile militare cu 5,1%. Si iar o luam in gusa, iar o sa fim
cei mai prosti dintre toti pensionarii. Asta datorita faptului ca nu suntem considerati nici cai, nici magari. Asa meritati toti care tineti cu dintii de pensiile militare care vor ramane inghetate ani buni de-acum incolo. Cu pensii militare vom fi tratati tot timpul ca ultimii oameni din societate, pensiile noastre vor fi intotdeauna considerate o pomana, vom fi considerati niste pomanagii, nu pensionari respectati, care au muncit o viata intreaga, asa cum sunt considerati cei care au pensii contributive. Sa traiti bine domnilor pensionari militari, cu buzunarele goale!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ciolacu, ca si Budai, se trezeste vorghind: Ce sa majoreze Ciolacu? Caciula goala? Budai, ca si Olguta Vasilescu, adicatelea pe metoda traditionala a PSD de amanari nesfarsite, acum ne anunta ca majorarea la pensii nu va mai fi nici 20%, nici 15% si nici 10% sau 11%, ci doar 5%, si ca ,,e posibil'' ca in primavara sa mai dea 5%!!! Mai promite, din cauza saraciei, sa angajeze IT-isti cu droaia la stat pe 25.000 lei salariu, ca e la moda ca salariile jmecherilor de la stat sa depaseasca salariul Presedintelui, iar Dancu a ordonat ca medicii de familie sa-i gabuie pe cei apti de incorporare militara si sa trimita rezultatele si tabelele la CMZ-uri! Halal guvernare, vai de capul lor de amarasteni! M-as fi dus sa ma rog la hoitarul din racla Paraschevei sa ne creasca pensiile, dar cand am auzit ca o familie intreaga a fost decimata intr-un accident rutier, pe cand se intorcea de la racla smintițior, m-am gandit ca poate e mai util sa ma rog la icoana facatoare de minuni a mumiei faraonului, Vladimir Vladimirovici Putin! Bine ca la Leo de la Strehaia si la inca alti doi bombardieri, politistii au gasit sute de monede de aur, unele avand greutatea si de 1 kg, probabil ca fiind artizanale la asemenea greutati, ingropate prin curti, aur obtinut din tunuri cu contracte fictive cu firme de la stat! Sunt bani cacalau, risipe si mai mari, dar nu avem un guvern capabil sa gestioneze averea tarii, sa colecteze eficient taxele si impozitele ca sa poata fi majorate corect pensiile romanilor. Sunt bani, dar nu se vrea! Asta e, tovarasi!

Leon spunea...

Posibil sa fie la fel ca in anul 2022, se va emite o Ordonanta de Urgenta cu masuri fiscal-bugetare pentru anul 2023 asa cum a fost si OuG.130/2021:
"Articolul XLV
(1) Prin derogare de la art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, începând cu 1 ianuarie 2022, pensiile militare de stat ale căror cuantumuri brute aflate în plată la 31 decembrie 2021 sunt de până la 2.500 lei inclusiv se indexează cu 10%, din oficiu.
(2) Începând cu 1 ianuarie 2022, pensiile militare de stat ale căror cuantumuri brute aflate în plată la 31 decembrie 2021 sunt mai mari de 2.500 lei se indexează potrivit prevederilor art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare.
(3) În cazul indexării cuantumurilor pensiilor militare de stat potrivit alin. (1) și (2) pentru pensiile stabilite conform art. 60 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, prevederile art. 60 alin. (2) și (3) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.".!
PS. In anul 2022, celelalte pensii de serviciu( aviatori, diplomati, grefieri,etc.) NU au fost INDEXATE cu procentul de 2,6% ca la Militari..!

Huhu Rezea spunea...

Comentezi de parcă acum ai citi prima dată acest blog. cum să fie pensiile militare pensii ocupaționale? Că zice Ciucă și coalitia guvernamentală s-a pus stavilă pentru apărarea pensiei lui de 3 ori mai mare decât a vcelorlați șefi ai
St.MG?

kostas spunea...

https://youtu.be/KaF72CtUMIw Dl. Huhu, chiar nu intelegeti ca ce credem noi si ce afirmam noi ca ar fi pensiile militare, nu conteaza? Conteaza ce zic cei care ne conduc, conteaza ce zic ei, cum trateaza ei aceste pensii, cum le catalogheaza ei. Daca intrati pe linkul pe care l-am afisat, de la min. 43 incolo o sa vedeti cum le considera Ciolacu. Degeba ne agitam noi ca sunt sau nu sunt ocupationale, speciale, sau de serviciu.

Leo spunea...

Dialogul din această săpt. despre care vorbea Dîncu în urmă cu o sîptămână , era afirmat de el că va fi cu Ciolacu , dottore și Budăi.
Numai Dâncu nu are nici o autoritate , mai ales că a fost tamponat rău f. recent și de KWI dar și de Ciolacu

M spunea...

@DD

Momentan nu am acces la un computer și pe telefon e cam greu să citesc (deh, toți am îmbătrânit și nu mai vedem ca la 20 de ani).

Pe Huhurez.com a mai fost dezbătut subiectul și vă indic să începeți de la această postare căutarea:
https://www.huhurez.com/2020/12/decizia-ccr-care-fixeaza-pensiile.html

Dacă găsesc soluție pentru a căuta mai bine am să revin.

M spunea...

Pensiile militare în România nu sunt ocupaționale pentru că alea ar însemna tot fonduri de investiții (ca pilonul 2).

Ciudat că în România nu (prea) se vorbește de catastrofa mondială privind fondurile de investiții pe Pilonul 2!
Războiul a dat peste cap bursele și multe fonduri de investiții considerate sigure se duc în jos atât de rapid încât se pune problema dacă vor mai reuși să plătească pensii.

Vă repet: "definiția" UE a ceea ce înseamnă pensii speciale este orice pensie care derogă de la principiul general aplicabil în țara respectivă privind:
- procentul de contribuție,
- vârsta de pensionare,
- stagiul minim,
- modul de calcul și/sau de plată!

Noi bifăm 3 din 4! Alte categorii gen agricultori, cler, energeticieni, mineri, cercetători, aviație civilă, magistrați, revoluționari se bucură și ei de pensii speciale.

Toate țările membre UE au pensii speciale (excepție este Suedia dar și la ei europarlamentarii primesc pensii speciale dar se consideră venite pe filieră externă statului suedez). 😁 Am auzit însă că ar fi discuții de înființare a pensiilor militare și în Suedia ca urmare a deciziei de intrare în NATO - trebuie urmărit ce se întâmplă!

avianyc spunea...

Ciolacu a tinut un discurs plin de incongruente juridice.
Punct.

VICTOR spunea...

Și cu contribuția plătită pentru partea civila până la 31.12 2015 ce se va întâmpla?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Sunt in discutii majorarile la pensiile speciale, si se pare ca inclusiv cele militare, totul discutandu-se la nivel de Guvern. Nu se dau detalii esentiale, tema fiind sensibila, dar subiectul este amintit destul de vag pe canalele de stiri. Fac eforturi sa aflu amanunte, poate ca cineva este mai in tema sa ne informeze si pe noi despre ce este vorba.
Curtea de Conturi a raportat grave nereguli in cheltuirea banului public cu cheltuieli si risipe inacceptabile, dand un semnal ca Tara nu-i gestionata corespunzator.
Ciuca contrazice PSD si anunta majorarea cu 11% a pensiilor, Budai il concureaza azi tot cu 11%, dupa ce aseara bulversase sticlele tv cu 5% in Ianuarie si 5% in primavara, pensionarii injurandu-l copios aseara dupa aceasta declaratie, insa dimineata se pare ca a revenit pe ideea de 11%, deci e o bulibaseala infernala intr-o guvernare de anus contra naturii!
Sa nu se mire PSD si PNL daca vor fi depasite electoral de Aur si USR, cat si de partidele de buzunar... Pensionarii urla ca vor un 25-27%, dar cine sa-i auda din inaltele prepeleacuri de grofi impaiati? E o realitate, si nu stiu daca ei o realizeaza din cauza belfariilor de laguvernare! La Bruxlles se negociaza si soarta noastra, si tare ma tem ca se va negocia prost si pe genunchi, sau fara nici un interes pentru rezervisti, ca de obicei! Cumva suntem noi mai importanti decat guvernantii si slugile din teritoriu, cu pensii speciale, ori magistratii cei mai corupti si slabi din blocul europeana?
Va zic un secret, dar sa nu ma spuneti cuiva: Eu cred ca in realitate pensiile militare nici nu vor fi discutate la Bruxelles, informarile ratacite, anterioare, ca o vor face, nu sunt decat niste abureli de mafioti, caci asa sunt guvernantii nostii, adica niste bombarderi si cocalari mafioti, ca si cei de la Strehaia, cu sute de bani de aur la 1 kg bucata, pe bune, deci nu mai departe de Leo & comp!!! Siktir!

Gogu Pintenogu spunea...

CFI și akord 75, Pesemne că preotul voia o funcție mai mare! La Oltenia șpaga pentru o parohie obișnuită într-o comună să zicem este 30.000 de euro. O știu de la o cunoștință care a terminat Teologia și a făcut și ceva practică cu un preot în vârstă. Acum câțiva ani era 15.000. Șpaga a crescut și la angajarea la Spitalul Clinic Județean de când a venit PNL la putere de la 15.000 la 20.000 de euro pentru un post de asistent medical. La Protecția Copilului a crescut de la 6- 7.000 la 12-15.000 de euro pentru un simplu asistent social. Acum gândiți-vă cât costă un loc călduț pentru cei cu studii superioare! Se zice că pentru un post de medic trebuie să ai în buzunar vreo 60.000 de euro!

Liviu PO spunea...

Ar fi indicat sa nu mai aduceti in discutie teme de acest tip...Nu toata lumea gusta asemenea comentarii...Daca n-ar fi fost si daca daca n-ar fi sfintii,oare unde ar fi omenirea,ar mai exista?Moderatorul ar cam trebui sa nu va publice asemenea comentarii...

mosmartin16 spunea...

O precizare importantă pentru că s-a înțeles greșit - de către unii camarazi - ceea ce a spus Ciolacu ! A se revedea filmarea de pe la minutul 18 ! El spune acolo : pe plafoane, nominal....! Deci nu nenominal !

Huhu Rezea spunea...

O să repetăm că pensiile militare sunt pensii speciale, conform teoriei generale a dreptului , conform definirii statutului lor juridic de către CCR, până o să afle și Ciolacu, Ciucă, Dincu etc, dar și structurile asociative care au intrat și ele în același cor, că sunt ocupaționale.
Sunt pensii reglementate de o lege derogatorie de la legea cadru a pensiilor din sistemul public, și sunt singurele care nu au cuantumul calculat și contributiv.
Referirea din PNRR că pensiile speciale trebuie aduse la calculul contributiv se referă, de fapt, numai la pensiile militare, pentru că toate celelalte pensii speciale sunt calculate și contributiv din moment ce și CCR ne spune că au o componentă contributivă prin modul de calcul al cuantumului lor.
SCMD și LADPM s-au aliniat lozincii guvernamentale că pensiile militare nu sunt pensii speciale.

mosmartin16 spunea...

Huhu, e de apreciat efortul tău de a-i face să priceapă - atât pe guvernanții analfabeți funcțional, cât și pe destui alții - că pensiile militare sunt mai mult decât speciale ! Și eu am tot încercat și încerc asta ! Din păcate...unii nu au capacitatea de a pricepe, iar alții nici nu ascultă, având "cheiță-n creier" ! Și asta în pofida argumentelor juridice, scrise negru pe alb ! "E mulți cu-n neuron" în țărișoara asta..."educată" !

avianyc spunea...

Cand ne invartim intr-un cerc vicios pe principiul,
"Un barbat beat cautat s-a alaturat echipei de salvatori!".
Sa- mi spuna mie un profesionist care pensii din Romania tin cont de valoarea contributiei ?
Eu zic ca pe actualele formule de calcul in niciun sistem valoarea contributiei nu se reflecta in cuantumul pensiei.
Unii vor zice ca cele pe contributivitate intrucat punctajul este direct proportional cu venitul brut.
Ok.
Sa analizam;
In 2005 realizam 4 puncte lunar.
Azi in aceleasi conditii de grad si functie as realiza maxim 3 puncte lunar.
In 2005 contribuiam asa aiurea pentru un militar in slujba tarii, la CIBS cu 10,5% , azi pentru un punctaj lunar mai mic ca in 2005 as contribui cu 25%.
Astept sa ma contraziceti cu argumente solide.
Poate asa intelegeti gravele distorsiuni facute la salarii si pensii de Olguta .
Daca cel putin respecta legea si aplica an de an indexarea cu rata inflatiei plus 50% din cresterea SMBE ,lucrurile pentru pensionari ar sta cu totul altfel.
Dupa calculele mele la actualul SMBE de 6500 lei punctul de pensie ar trebui sa fie pe la vreo 2200 lei.
Nu mai vorbesc de pensiile militare care ar fi avut o crestere semnificativa.
Slava Olguta ,Huhurez& Leon

M spunea...

😂 "Speciale" sau "ocupaționale" e doar un cuvânt. Vă cramponați aiurea de acest cuvânt!
"Roșia" este un fruct dar o găsim la raftul de legume.

Fructe mai sunt și castraveții, dovleceii, fasolea verde, vinetele sau mazărea! Unde ele găsim? Dacă intră în capul oamenilor ceva ... așa rămâne!

1️⃣ UE a spus clar: sistemul de acordare al pensiilor este domeniu comun UE și țări membre. UE a reglementat doar situația celor care au lucrat în mai multe țări europene. Reglementarea sistemului intern de pensii aparține fiecărei țări iar UE acordă sprijin.

Când UE o să stabilească eliminarea "pensiilor speciale" din toate țările atunci o să fie OBLIGATĂ și România.
Dacă noi vrem să le zicem "pensii speciale" sau "pensii profesionale" sau "pensii de fraieri" e treaba noastră! (am evitat să le zic "pensii ocupaționale" pentru că alea au definiția lor)


2️⃣ Vicepreședintele PMP Florian Bichir: "Fac, însă, o distincție foarte clară, și o face și PMP, între pensiile militarilor și pensiile speciale. Pensiile militare nu sunt pensii speciale. Pensiile speciale sunt ale primarilor, ale parlamentarilor, ale unor magistrați, pentru că nu au adus contributivitate statului român. Pensiile militare sunt altceva și s-a făcut voit această confuzie”
😂 Cred că se sufocă Petrov băsescu când citește că partidul lui zice așa ceva!

Arfy spunea...

Cum naiba rezistă acest bâlbâit în fruntea executivului? E atât de încuiat în exprimare și în gândire că oricare sergent se rușinează că la avut cândva șef pe acest somnoros! Nici nu știe ce impozit a plătit pe proprietate! Spun eu, zero! Este scutit de impozit pentru că a participat fizic în TO, nu în misiuni! Sunteți o grămadă pe acest sait care i-au adus elogii la învestire și aveati speranță că va face ceva. A făcut fix nimic!

RD spunea...

Aveți dreptate, a zis nominal. Dar mai bine zicea recalcularea pensiilor militare. Oricum, cred că fiecare va fi cu norocul lui și că vor exista nemulțumiți și mulțumiți. Și nu mă refer la nemulțumiți doar pentru pensiile mai mari de 9000 lei

Arfy spunea...

I-a fost rușine lui Ciucă sa spună ca nu plătește impozit! La întrebarea unui reporter: cât impozit ați plătit pe proprietate? Ba mai mult, ia și 1.000 de lei lunar pentru TO.

RD spunea...

Sunt sigur că plătește impozit! Îi e 'rușine' să spună ce casă/viloi are.. Când lumea crede că nu are așa ceva.

Huhu Rezea spunea...

M
D-ta când înțelegi odată că pensiile speciale sunt și acum calculate contributiv? Calculul contributiv dublat de calculul proporțional dintr-o baza de calcul actualizată sau de adăugarea unei indemnizații nu schimbă caracterul special al pensiilor.
Asa și cu pensiile militare, chiar dacă li se calculează și cuantumul contributiv nu înseamnă că sunt desființate ca pensii militare.
PNRR nu propune schimbarea regimului juridic al pensiilor speciale ci raționalizarea cuantumului lor.

E. Cristescu spunea...

@akord: Daca spuneti ca n-ati vazut cadre de comanda care sa "frece tiparul" - in activitate - inseamna ca erati orb (sau va uitati in alta parte). Se faceau ca muncesc, intr-adevar. Multi ramaneau dupa program ca sa dea telefoane sau ca sa doarma linistiti cu capul pe birou, departe de gurile sotiei sau ale copiilor. Nu generalizez, dar putori sunt peste tot. Motivele esentiale pentru care cineva doreste o functie de comanda sunt doua: mai multi bani ȘI mai putina munca.

Leo spunea...

Discursul i-a fost scris de tractor , eminența cenușie strategică

csej spunea...

Uite ca nu sunt de acord ca cei care in activitate erau primitori de IC frecau tiparul.Cand vulpea nu ajunge la struguri zice ca sunt acri.
În altă ordine de idei.Si eu ma intreb cum a ajuns Ciuca in pozitii atât de inalte in MApN? Are nevoie urgent de un logoped.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Asa-i!

Gogu Pintenogu spunea...

Liviu PO, Acesta este adevărul din țara lui Klaunus , Măciucă și Colacu! Nu trebuie să supere. Asta ca să știe toată lumea de ce nu se deblochează posturi în sistemul medical, apropo de faptul că se plâng de lipsa de personal. Peste tot se cere șpagă exact ca mia de euro pentru participarea la misiuni externe. Măcar ăștia s-au scos cu mia de lei lunar în plus la pensie.