Un produs Blogger.

duminică, ianuarie 30, 2022

Încă există judecători care nu deosebesc solda/salariul de funcție din 2009 de solda/salariul în cuantum compus de după OUG Nr 1/2010

52 comments

Culmea este că se întâmplă tot la Hunedoara, acolo unde un comisar devenit celebru câștigase un proces asemănător.
OUG Nr.  1/2010 și L Nr. 285/2010  au introdus în solda de funcție din anul 2009, calculată după formula vrs x 197,33 lei, sume compensatorii pentru drepturi pe care militarii le aveau în 2009 dar au dispărut din noile legi cadru Nr. 330/1999 și Nr. 284/2010.
Așa a apărut noua denumire de solda/salariu de funcție în cuantum compus. 
Cum în perioada 2010-2017 nu a mai fost nicio majorare a VRS.... nu s-au ivit probleme juridice.
În anul 2017, luna februarie, la presiunea sindicatelor, guvernul a dat HG Nr 1/2017 prin care a mărit solda/salariul de funcție la minimul de 1450 lei, cât era atunci salariul minim pe economie 
Se punea întrebarea: care soldă/salariu de  funcție s-a mărit prin HG nr. 1/2017? Cea/cel din anul 2009 sau cea/cel în cuantum compus, reglementată de Legea nr. 285/2010, mai ales că hotărârea de guvern spunea că se majorează salariul de funcție fără alte sporuri?
In anul 2017, Guvernul putea majora prin HG valoarea unui elemnt salarial din componența soldei/salariului de bază, dar nu putea să modifice structura unui element salariat, structură care fusese stabilită prin lege încă din anul 2010.
Puține instanțe de nivelul tribunalelor au înțeles  diferența și au amăgit pensionarii cu hotărări executorii pentru Casele Sectoriale, inainte de judecarea în apel. Așa a apărut decizia de pensie de mai jos in care calculul enormei pensii a pornit din solda de funcție de 1450 lei, cu adresabilitate la lit a) din nota de calcul a deciziei de pensie.
Cum era normal, Curtea de Apel Alba Iulia a admis apelul și a respins acțiunea subofițerului de poliție.

Așadar, solda/salariul de funcție care nu poate avea valoarea mai mică de salariul minim pe economie, așa cum a reglementat HG nr. 1/2017, este cea în cuantum compus, cea care în componența sa are, pe lângă valoarea soldei de funcție din anul 2009, calculată prin VRS x 197,33 lei, și alte sume compensatorii(solda de merit, sporuri etc.) atașate de lege încă din anul 2010.

Si in prezent, solda/salariul de funcție are aceeași componență compusă pentru personalul în activitate, valoarea ei fiind majorată cu 10% în 2015, cu 15% in 2017 cu 25% în 2018 și cu 1/4 din diferenta dintre valoarea  din 2022, prevăzută în Anexa VI a L 153/207, și valoarea în plată din anul 2018, pentru anii 2019 și 2020. Urmează a se aplica și majorările prevăzute de lege pentru anii 2021 și 2022, majorări prorogate de guvernele Cîțu și Ciucă.
La încheierea procesului de majorare prvăzută în art. 38 din L 153/2017, valoarea soldei/salariului în cuantum compus  va coincide pentru toată lumea cu valoarea soldei/salariului de funcție unitar/e, așa cum este definit/ă  de legea salarizării.
Dacă nu va fi abrogată L 223/2017 și va fi reglementată o recalculare/actualizare a pensiilor militare, la aceleași valori prevăzute în legea salarizării vor fi aduse și soldele/salariile de funcție ale tuturor pensionarilor militari.


Curtea de Apel Alba Iulia
08.10.2020
Ora estimata: 11:00
Complet: C4 - Apel civil
Tip solutie: Admitere apel
Solutia pe scurt: Admite apelul declarat de pârâta Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Afacerilor Interne împotriva sentin?ei civile nr. 1412/2019 pronunţată de Tribunalul Sibiu. Schimbă sentinţa atacată în sensul că respinge ac?iunea formulată de reclamantul Vişoiu Iustin Daniel în contradictoriu cu pârâta Casa Sectorială de Pensii a Ministerului Afacerilor Interne, pentru recalculare pensie.
Document: Hotarâre  1207/2020  08.10.2020



 










52 de comentarii:

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ei, sanki balamaua ca nu stiu ei ca sub barbă se innoada basmaua cand bate vantul si ploaia! Păi, sunt rezultantele ordonantelor secretoase, care le vin pe cai umbroase sa pice procesele toate, ocolind sfanta dreptate, ca nu degeaba le-au crescut salariile aproape pe jumatate, asa ca mai la ceanga cu parlafesul ca interesul lor poarta fesul si al nostru ponosul!

avianyc spunea...

Să fie de folos!
Poate totuși in sfarsit se va intelege de ce s-a copt OG 59 art.60 cu intentia de a fi aplicata peste noapte.
Și nici nu se va abroga pana cand nu se stabilesc alte reguli care sa nu mai creeze asa discriminări. Asa s-a produs hegemonia din sistem indiferent de minister.
Greu și de durată de facut ordine intr-un haos generalizat.......!

Buha spunea...

Legat de materialul precedent. Sa tineti minte ceea ce v-am spus. Asta ca sa nu va imbatati cu apa rece. In proiect vor sa bage defalcat pensii de serviciu pe categorii diferentiate: intr-un fel la militarii din M.Ap.N., altfel la pompieri, altfel la jandarmi si altfel la politisti. Apar diferente in ceea ce priveste vechimea in serviciu de armata/politie, dar si privind varsta de pensionare. Nu s-au pus cap la cap, dar in mod cert cei din M.Ap.N. vor avea nevoie pt. pensionare de o vechime mai mica si de o varsta mai ica fata de cei din MAI.

Leo spunea...

Dar sunt și 3 situații prin care Curtile de Apel au menținut soluția Tribunalelor =
PRACTICĂ NEUNITARĂ

Leo spunea...

De văzut ce se va întâmpla și cu 24608/3/2020 + 24608/3/2020* care acum a ajuns ]n rejudecare la Tribunalul AG

avianyc spunea...

@ Buha
Faceti un efort si ascultati.
Pana in 2001 nimeni nu a contribuit ,daca poteti intelege ceva ,apoi unii la bugetul de stat ,altii la fondul de pensii civile.
Pentru grupele de munca s-au platit contributii diferite.
Asta pe scurt.
Daca vreti sa spuneti ca militarii integrati in NATO nu ar trebui sa fie integrati in sistemul contributiv ,lucru normal si firesc ,atunci reformulati cu alte argumente. Sunt suficiente.

raul spunea...

Ca justitia noastra e in plus nu stiu ce ne mai miram cand avem incadrati absolventi de Spiru ,Ecologica si altele!Citind totusi hartiile alea nu pot sa remarc ce la sporuri frate la un agent ,imi inchipui ce-o fi pe la ofiteri,cand noi aveam 3-4 sporuri mari si late!Cum sa -i mai ajungi pe astia???Daca nu se schimba regulile ,logic si legal n-ai cum!Oricum , sa fie sanatosi ca nu sunt ei de vina ,ci niste ,,,gulere albe habarniste ,pupincuriste si sefii lor la fel de incapabili sa realizeze ce harababura au facut si cum s-au jucat cu destinele a zeci de mii de oameni pt niste favoruri trecatoare!

Liviu PO spunea...

Ce e de remarcat sunt sporurile "g"halucinante!!!Pentru oricine e clar:dreptatea poate fi facuta prin adaugarea coeficientilor de grad din legea 138/99,de exemplu mr.1.65*2550.Astfel pensia minima pentru un mr.sa fie compusa din 80% la 100% din valoarea rezultata neimpozabila si actualizabila .La suma pentru grad sa se adauge contribuabila calculata ca la civili,fara sumele pentru gradul militar desigur...De asemenea disponibilizatii autentici ,indiferent de vechime sa primeasca 100% suma corespunzatoare gradului.PUNCTUM

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Buha, Foarte bine ca se face asa si sunt de acord cu dumneata, si mai cred tin toata inima ca va fi asa, si decat deloc sau cu oug 199, ca asteptam precum closca pe oua, mai bine sa se dea cu cuțâtul in chiatră si sa se sfarseasca toata panarama asta o data! Multumim de informatie, si sper sa se aplice aceasta legislatie, caci eu nu mai am nici o pretentie!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, si daca castiga cumva, ce s-ar mai putea intampla decat ca nu se va face nimic altceva decat perdantii sa caste gura la ce si cum a castigat ăla?!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Cătălin, Hai ca Politia a ajuns deja la o extrema a actelor de indisciplină in serviciu că a devenit pentru societate un calvar si-un supliciu, pe langa amenzile date in pandemie de-a-împulea de a speriat si saracit lumea...

nlblog spunea...

Poate acum vă dați seama de ce au fost dezavantajați cei pensionați în perioada 2010 - 2014, după oricare din legi (legea 263/2010 sau recalcularea dupa legea 223/2015). Ar fi interesant de aflat situația subiectului în cauză cu un an, doi sau trei înainte.

Boby spunea...

Alt proiect ciculant:2,5%pt fiecare an efectiv din ultima luna din salariul brut de baza actualizat

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
avianyc spunea...

Singura solutie de reglementare plauzibila care sa elimine discriminarile este actualizarea tuturor pensiilor la prevederile L153 pentru activii similari in grad si functii.
Orice alta lege nu poate face eliminarea discriminarilor ,poate insa sa mai scoata in urma aplicarii unei legii noi inca o categorii cu cuantumuri avantajoase.
Drept urmare mai bine actualizare decat alte variante.

Huhu Rezea spunea...

Pensiile contributive nu se actualizează.
Crește doar valoarea punctului de pensie și a punctului de referință.
Aparența de pensie militară va fi dată doar de partea necontributivă acordată din bugetele instituțiilor militare.

Mitica spunea...

8700 lei...un agent principal sef..adica plutonier adjutant sef in armata....In armata...nici coloneii nu au 8700 brut....pe unde a lucrat politistul doamne ....adjutantul din armata daca are jumatate....halal...

Viorel spunea...

Domnule Huhu Rezea. Cu toată sinceritatea vă întreb. Dumneavoastră chiar credeți că este realizabil acest Proiect (să-i spunem proiec) prezentat în topicul „Eu zic că e bine să avem o pensie care e în același timp și contributivă și militară” ? Vă întreb acest lucru având în vedere faptul că, după calculele mele mi-ar ieși o pensie foarte mare și-mi pun întrebarea, dacă nu au avut bani pentru Actualizare (sau nu au vrut decât să ne fure timp de 5 ani), de unde vor lua pentru a pune în aplicare acest Proiec. Bugetul CNP și așa este sărăcită și-n deficit. Vor sponsoriza activii, dar oare ajunge ?

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Arfy spunea...

Buha: MAp! Fără N!

valy spunea...

Stați liniștiți până în 2024 nu se dă nimic, poate indexare dar cu cântec.

Huhu Rezea spunea...

Ai termen până mâine să-l muți

avianyc spunea...

Nu m-am referit la contributivitate ci la actualizare pe L223.
Era de inteles.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ehei, trai pe vătrai, neneacă, de parcă au fost doctori, savanti sau aviatori... Asta ca sa le apere pieile guvernantilor in fata demonstrantilor, si ei chiar o fac abuziv cu ciomăgeală pentru aceasta abundentă capatuiala! Dar ia sa le pui in labe o arma sa-si apere a lor taisoara ca o iau imediat speriati la goana, si de fapt ce sa faca cu un chistol de INTERPOL, si ăla decalibrat si gol, dar mai ales ca de frica unui tanc sau avion sunt deja cu boțoletele scapat in pantalon!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cred ca cineva din inalta soțietate a dat drumul la robinetul cu o varietate de variante sa vada mintea ce ne poate! Dar, prima data vor ii vor indrepta si majora pe politistii de soi, si dupa aceea sa ne drujbareasca si scadă pe noi, ca daca oracaim ca niste fiare atinse de turbare sa-i puna sa ne indese cu pulanele pe schinare sa ne treaca de sete si foame! Cine stie ce belele de legislatii ne vor baga pe garleje...

Huhu Rezea spunea...

În medie, anvelopa bugetară a părții contributive nu va depăși actuala anvelopă a pensiilor militare. Susținerea părții necontributive se va împărții între bugetele tuturor instituțiilor militare.

Leo spunea...

Nu va câștiga definitiv , deoarece problema juridică a fost soluționată de ÎCCJ prin Decizia nr. 15/2020 paragraful 67.
De la 01.04.2017, potrivit art. 4 alin. 2 din OUG nr. 9/2017, cuantumul soldei de funcţie nu poate fi mai mic decât nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.
Mai se pot luptapt 01.04.2017 și 07.08.2017 doar cei ce nu au făcut-o .....

Iulian Mareș spunea...

Buha,
la titlul anterior va pussem o intrebare, insa avianyc nu a avut rabdare si v-a suflat raspunsul corect! pt asta îi dau un 2 azi! :))
Retineți mesajul zipat: Pana in 2001 nimeni nu a contribuit. Adaug eu: nu a contribuit personalizat!

Iulian Mareș spunea...

La DIIPI

Iulian Mareș spunea...

Un banc care contine și scopul blogului!

”– Mă, Vasile, ce cauți tu aici? Eu auzisem că i-ai lăsat așa de multi bani lu’ fii-tu că te-a băgat la azilul ăla de lux, ce cauți aici?
– Ma, Ioane, am cerut să fiu mutat aici.
– Dar de ce? Nu era mai bine acolo?
– Nu, mă, nu mă simteam bine de loc.
– Dar ca s-a întâmplat? Doctorii nu te tratau bine?
– Ah, nu ma puteam plânge.
– Atunci, asistentele nu erau suficient de atente?
– Nu mă puteam plânge.
– Femeile de serviciu, portarii, se purtau urât cu bătrânii?
– Nu, nu mă puteam plânge.
– Camera ta nu era suficient de mare, de curată, nu te lăsau pe afară?
– Nu mă puteam plange.
– Păi, daca-ți era atât de bine acolo, de ce ai venit aici?
– ****Aici mă pot plânge.”

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, bro, pai, si eu daca am facut-o si am pierdut-o, daca astia castiga ceva, eu mai pot pune mana pe ea sa fac pipi in oala cu smoala daca mi-au legat-o cu sfoara?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Valy, stuchește, bre, in sân sa nu te audă ăla hapsân, care se dă mare, Mălaimare Ciucale!

Leo spunea...

Flavius , NU mai poți.
Tu ai renunțat la APEL iar soluția Trib. a devenit DEFINITIVĂ prin NEAPELARE.

Petrescu Ion spunea...

<<STIRI PE SURSE.RO<<

Vasile Dincu anunta unificarea sistemului de pensii militare

Huhu Rezea spunea...

Leo
Prin Decizia nr.15/2020, ICCJ a concluzionat că este evident pentru orice neștiutor intr-ale legii că solda/salariul de funcție cuprinde pe lângă valoarea din anul 2009 și alte componente.
In niciun caz nu se poate interpreta că salariul minim pe economie înlocuiește numai componenta VRS x 197,33 lei de la lit a) a Notei de calcul . Salariul minim inlocuiește valoarea soldei/salariului de funcție in cuantum compus de la lit h) din Nota de calcul.

Petrescu Ion spunea...

Articolul din ,,Stiri pe surse.ro,, cred ca merita a fi citit si comentat.
Pare a fi interesant pentru viitoarele pensii militare.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leo spunea...

dă-ne link-ul

Huhu Rezea spunea...

@Leo
Iosif, Claudiu si alți pensionari militari aveau solda de funcție in cuantum compus, lit h) din Nota de calcul, mult mai mare decât salariul minim de 1450 lei si de aceea nu erau indreptățiți să ceara actualizarea la acea suma de 1450 lei, nici după HG nr.1/2017 și nici după L 152/2017 completată de OUG 56/2017.
Doar Flavius avea solda de funcție in cuantum compus mai mică de 1450 lei, dar se pare că nici el și nici avocatul, dar nici judecătoarea de la Tribunal nu au înțeles cu ce se mânâncă solda de funcție în cuantum compus.

Leo spunea...

DA MAESTRE ,
A fost valul pornit cu dosarul 448/98/2018 și admitaerea de către Tribunale.
PIERZI sau CÂȘTIGI LUPTĂTOR TE NUMEȘTI , chiar dacă greșeștila un moment dat.
Ia să fi fost nu 40 ci 4000 sau 40 000 de acțiuni la Tribunale , ca să se ia de gânduri sistemele judiciar și militar.......

Anonim spunea...

Buna ziua, daca se aproba PLX , se actualizeaza pensiile militarilor ?
Multumesc !

Brenda spunea...

Ce unifică la pensiile militare

Brenda spunea...

Dancu spune că plx199 se va aplica

Sorin spunea...

Cred, sper ca unificarea va însemna creșterea pensiilor mici sau altfel spus aducerea cuantumului pensiilor dinainte de 2017 la nivelul celor de după 2017. Nu ma pronunț pe soluție ca nu ma pricep. Daca in schimb s ar încerca aplicarea, si retroactiva, a unei noi legi din care sa dispară sporuri pe care pensionarii mai demult nu le au prins, nu cred ca ar fi constitutional: odată pt ca ar încălca principiul considerarii venitului lunar brut si pt ca sporurile respective au fost impozitate. O opinie.

ifrim spunea...

Este posibil să ne rezolve inechitățile sociologul civil domn Vasile comparativ cu al nost' gheneral 4****!Dacă-i ascunde cineva fițuicile de pe papagal îi dau lacrimile!

raul spunea...

Viorele ,ai uitat sa-mi multumesti pt raspunsul din topicul pomenit de tine!Am sacrificat 5 minute din viata...😀🤣!

Viorel spunea...

Mulțumesc raul și scuze. Sper să mă revanșez și eu în alt comentariu. Acum vreau să-i pun o întrebare domnului nr. 1 care m-a luat la împins vagoane când am postat un comentariu precum că proiectul componenta specială de la buget + partea contributivă este o vrăjeală și că în dezbatere începând cu luna martie va fi Plx-199/2020.

Buha spunea...

@ avianyc/Iulian Mareș. Asa este, pana in 2001 nu a contribuit nimeni. Asadar, civilii au din burta contributii la sistemul public pana in anul 2001. Sistemul a inchis ochii si a considerat "ca si cum ar fi contribuit civilii" si pana in 2011. Militarii nu au contribuit decat intre anii 2011-2016. Diferenta este inca ca civilii nu au si o componenta militara/de la bugetul de stat a pensiei.

Insa daca la militari s-ar considera "ca si cum ar contribuit" pentru toata activitatea - desi nu am contribuit + plus componenta militara, deja este deplasat.

Eu garantez ca in cazul in care se adevereste ceea ce este scris (eu nu cred), militarii vor fi faultati. Doar stim bine ca romanii cand schimba o lege au ca mod de calcul, cumva ca sumele achitate sa fie tot aceleasi.

Iulian Mareș spunea...

@ifrim,
și Dîncu tot general este.....!

Iulian Mareș spunea...

Brenda,
Cum ce unifica la pensiile militare?
hartia pe care se tiparește cuponul....

CEZAR spunea...

URAAAAAAAAA......
VEti INTRA IN ISTORIE don PROFESOR !
NB
A inteles din prima lectura ..SINERGIA FAPTELOR..penale ..hotesti.. facute de multi galonati

Ionescu Claudiu spunea...

Domnule admin, nu ati văzut de când este decizia? Aveți lipsa de subiecte? Maine este miting cu tot Sistemul de Aparare, nu am văzut un indemn pentru proteste.
Si vedeți ca nu este singura la Tribunalul Hunedoara, mai sunt câteva....