Un produs Blogger.

sâmbătă, decembrie 18, 2021

Definirea veniturilor impozabile din pensii potrivit Codului Fiscal modificat prin OUG nr. 130/2021

100 comments

Dispoziții  din OUG nr. 130/2021 referitoare la modificarea Codului Fiscal astfel încât și pensionarii să plătească CASS, Contribuție de asigurare socială de sănătate, pe veniturile din pensie mai mari de 4000 lei.

Art. XXIV.Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

2. La articolul 100, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

 „(1) Venitul impozabil lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei și, după caz, a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorată potrivit prevederilor titlului V — Contribuții sociale obligatorii.

11. La articolul 153 alineatul (1), după litera f1) se introduc două noi litere, literele f2) și f3), cu următorul cuprins: 

„f2) Casa Națională de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii, precum și casele sectoriale de pensii, pentru persoanele care realizează venituri din pensii; 

f3) entitățile care plătesc venituri din pensii, altele decât cele prevăzute la lit. f2);”. 

12. La articolul 154 alineatul (1), litera h) se modifică și va avea următorul cuprins:

 „h) persoanele fizice care au calitatea de pensionari, pentru veniturile din pensii de până la suma de 4.000 lei lunar inclusiv, precum și pentru veniturile realizate din drepturi de proprietate intelectuală;”. 

13. La articolul 155 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1) cu următorul cuprins: „a1) venituri din pensii, definite conform art. 99, pentru partea care depășește suma lunară de 4.000 lei;”.

 ART. 99 - Definirea veniturilor din pensii

(1) Veniturile din pensii reprezintă sume primite ca pensii de la fondurile înființate din contribuțiile sociale obligatorii făcute către un sistem de asigurări sociale, inclusiv cele din fonduri de pensii facultative și cele finanțate de la bugetul de stat, diferențe de venituri din pensii, precum și sume reprezentând actualizarea acestora cu indicele de inflație.


16. După articolul 157 indice 2 se introduce un nou articol, articolul 157indice 3, cu următorul cuprins: 

„Baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate pentru persoanele fizice care realizează veniturile prevăzute la art. 155 alin. (1) lit. a1)

 Art. 157^3Baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate, în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din pensii, o reprezintă partea ce depășește suma lunară de 4.000 lei, pentru fiecare drept de pensie.

18. La articolul 168, alineatele (1), (5), (7) și (71) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(5) Calculul contribuției de asigurări sociale de sănătate se realizează prin aplicarea cotei prevăzute la art. 156 asupra bazei lunare de calcul menționate la art. 157, 157 indice1 sau 157indice 3, după caz.

ART. 156 - Cota de contribuție de asigurări sociale de sănătate

Cota de contribuție de asigurări sociale de sănătate este de 10% și se datorează de către persoanele fizice care au calitatea de angajați sau pentru care există obligația plății contribuției de asigurări sociale de sănătate, potrivit prezentei legi.

100 de comentarii:

Trofin spunea...

După câte îmi mai amintesc, această problemă a fost dezbătută și în perioada domniei lui Traian Băsescu . Problema a fost clarificată de Curtea Constituțională care a decis că personalul militar are gratuitate la serviciile medicale dacă achită contribuția CASS.

andrei spunea...

Prin legea 80 pensionarii militari beneficiaza gratuit de asistenta medicala si medicamente! Pentru ce trebuie sa platim cass?

ofiter pensionar spunea...

De când s-a introdus Contribuția individuală la asigurările sociale de sănătate, alături de contribuția angajatorului (începând cu 01.01.1998 în procent de 7% fiecare cf legii Nr 145/1997, lege înlocuită de OUG 150/2002 înlocuită la rândul ei de Legea 95/2006) cadrele militare active au platit-o fără întrerupere.

avianyc spunea...

Momentan L95/2006 (L sanatatii publice prevede doua art care se bat cap in cap dintre care pâna acum s-a aplicat prevedereaa legii generale din art 230 ,lit g.
Probabil ca odata cu transformarea ordonantei in lege art 230 va fi abrogat.
Problema de constitutionalitate poate fi insa forma sub care s-a facut indexarea pensiilor in acest an.
O harababura legislativa in toata regula in febra cautarii de fonduri.

Legea 95 /2006

Art 224
(1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:
g) persoanele fizice cu venituri lunare din pensii;
Art 230
(3) Asiguraţii prevăzuţi în Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, şi în Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de asistenţă medicală gratuită, respectiv servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, suportate din fond, în condiţiile contractului-cadru şi din bugetele ministerelor şi instituţiilor respective, în condiţiile plăţii contribuţiei de asigurări sociale de sănătate.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Eu nu agreez treburile imorale, si anume sa iei prin impozitare de la pensia cutare ca-i mai mare ca sa majorezi pensiile deficitare, intrucat statul devine prioritar un avar si un nesimtit de camatar cu atribuire imorala prin redistribuie, in plus lasand un gust amar celor care li s-au furat din dreptul har si dar legal ca sa-i faca pe cei in precar sa le rada fasolea ca antiradarului la radar la viteza de hoinar! Astfel se creeaza un sentiment de abuzare pentru unii si de aparenta indestulare pentru altii, ba chiar se poate deschide intre aceste gupuri o falie de dispret cu sentimente de echitate-inechitate si dreptate-nedreptate ce poate aduce tulburari in societate. Ori dai din fondul de la stat ce ai de dat, dar nu insela si fura de la unii sa-i bucuri pe altii, ca ciobanul Hujdula, ca asta inseamna, Statule mafiot, sa-ti furi singuri caciula! Este, frate, ca in aceasta privinta am mare dreptate, ca in situatia in care esti lucrat jmechereste si viclean, ca Iuda, pe la spate?! Nu-i o suma prea bună ce o primesc in urmatoarea luna, dar nedreptatile la unii, ca fiu eu multumit, mi-a lasat un gust amar in gura...

Iulian Mareș spunea...

Pt că suntem fraierii ăstora...

Iulian Mareș spunea...

Corneliunsson,
Nu domnule, nu ia de la mine și îți pune ție! Banii au alt circuit...merg la Casa de pensii sa asigure medical copii uirati în tara ai diaspirenilir, care plătesc, dacă plătesc ceva la sănătate prin tarile unde muncesc...
Deci, acești bani, în speță, firimituri la nivel national-se va ajunge la concluzia asta, nu ajung la tine, via Casa de pensii!
Nu faptul ca ma pisca financiar pe mine este relevant, nu sunt afectat, afectata este oștirea romana peste care se scuipa un mizerabil 2,6%! Este sub demnitatea noastră sa aplaudam ca niște oligofreni pt că nu vreau încă sa dezvolt încă ce se urmărește...
Ia sa explice cineva ce se indexează cu 2,6% la magistrati?

Brenda spunea...

Și nu că este acest procent ,ci faptul că nu țin cont de faptul că în septembrie trebuiau să se țină de cuvânt și să dea inflația din Ian 2021

raul spunea...

Camarazi ,mi am adus aminte ca de la 1 ian ,mai ,,ciugulesc" de la nenorocitii astia ,enorma suma de 175 de lei pt ca MAMA ,Dumnezeu s-o odihneasca ,a fost refugiata din Basarabia si astia in ,,marinimia" lor ,le dau si urmasilor ,o indemnizatie!Cercetati L 154/2021 daca va incadrati ca urmasi de refugiati ,persecutati politici etc!Sa fiti sanatosi si sa va pomeniti inaintasii,nu cum fac actualii guvernanti care ne ar dori plecati ,sa scape de noi@Sa fiti iubiti!

avianyc spunea...

@ Mares
Când nu cunosti intreaba ,nu-i nici o rusine.
Copii sunt asigurati fara plata contributiei si primesc medicamente din farmacii in regim compensat in baza L95/2006 art 224 (1)
Fara plata contributiei ,asigurati prin efectul legii;
a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;

b) tinerii cu vârsta de până la 26 de ani care provin din sistemul de protecţie a copilului şi nu realizează venituri din muncă sau nu sunt beneficiari de ajutor social acordat în temeiul Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare; soţul, soţia şi părinţii fără venituri proprii, aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate;

Leon spunea...

Iulica iar te faci ca nu sti !
Daca anul viitor Veniturile magistratilor sunt inghetate, pensionarii raman cu aceleasi pensii, deoarece se majoreaza partea contributiva cu 10%( VPP= 1586 lei) platita de la BASS, dar se micsoreaza partea primita de la Ministerul Justitiei !
Deci nicio majorare!

Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leon spunea...

Si pensionarii de cand au platit si ce procent ?

monteoru spunea...

Mares@Fraieri e putin spus.Legea e o bariera.Prostul in fata ei se opreste,desteptul o sare.

avianyc spunea...

@ Mares
Vorbesti pe nas , prefer sa platesc decat sa se uite medicul pe cupon si sa strambe din nas ca si cand as fi un profitor .
Mi-ar fi rusine sa am 10-20000 lei salariu si să beneficiez de tichete de vacanta de la un guvern care sponsorizeaza indirect niste patroni din bani publici ,bani care ar putea avea destinatii mult mai benefice.

@ Andrei
Specificatii la 21 12 2021 19.57

Calinmihaib12 spunea...

Ofițer pensionar:
CASS a fost în primii ani,până prin 2008: 6,5 %.!,apoi a scăzut la 5,5 %..!..

Huhu Rezea spunea...

Pompilică,
Pune mâna și citeste Codul Fiscal, lasă vorbăria de clacă în sprijinul guleraților.
Dacă găsești undeva că baza de calcul pentru impozite și taxe este pensia brută indică-ne și nouă articolul.
Din păcate pentru cei pensionați după 15 09 2017, pensia brută calculată potrivit art. 20-30, și 108, L 80, nu este si suma primită ca pensie, ca să reprezinte bază de calcul a contribuțiilor si impozitelor.

Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Calinmihaib12 spunea...

Andrei (19:00'):
.."avem"..gratuitate,în condițiile..plății CASS,condiți prevăzu tă în Ordinele de mi nistru referitoare la aplicarea în armată a "CONTRACTULUI CADRU ANUAL..",privind apli carea legii.. 95/1995 a sănătății..!
Adică aveam "gratuita te"..în..LIMITA REGLE MENTĂRILOR din siste mul..OPSNAJ,+"gratuitatea CONDIȚIONATĂ.. "oferită"..prin acel Contract cadru.. amintit și legea 95 din 1995 !!
Gratuitatea medicamen telor compensate și a anumitor servicii medicale și dispoziti ve medicale în diferi te % era "asigurată" prin plata la farma cii/spitale/servicii medicale..a diferen ței NECOMPENSATE, cu "recuperarea" ulte rioară a "diferenței necompensate"de la spitalele/policlinicile militare..printr-o "birocrație"..cam greoaie.., dar cam asta era situația.. prin anii 1998-2004; ulterior nu mai știu cum au fost reglemen tările,..pt. că nu mă mai..prea interesa.. situația (..!!?);
..Prin..2014,când am avut nevoie..de o investigație imagisti că care costa la privat: ~ 400 de lei
am plătit~ 200 de lei peste cei 200 de lei "gratuiți"..!(..fără "a mai pierde..timpul ..",dar banii..DA,.. cu birocrația"NEBUNĂ" impusă de un sistem
..asemenea..!

Liviu PO spunea...

Nu ar trebui sa existe pensie militara ,de serviciu,speciala etc. mai mare cu un ban decat valoarea salariului mediu brut pe economie...,dar fara impozitare.De asemenea nu ar trebui sa fie pensii sub valoarea cosului lunar de consum.PUNCTUM

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Plaiesul luptator a lui Stefan Cel Mare nu se dezice cu sabia facand carare prin hoardele clocare! Toata situatia asta dezastruoasa se trage de la clocarimile astea odioase, niste viitoare starvuri puturoase, numai bune pentru parastase!

Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Calinmihaib12 spunea...

ANDREI ( &..Co. comentatorilor: noi toți..!):P.S:
.faptul arată cât de.."electorală." și,..cel puțin CINICĂ..,fost măsura eliminării CASS..din PENSII..în 2017 ! de către.."ACEEAȘI"..= care ACUM, vor TAXA DIN NOU..ACEEAȘI..PENSIONRI
(..!!?),după ce că le mai și= FURĂ =
din DREPTURI =LEGAL= CUVENITE din SALARII SI PENSII..!! (FURTURI.. PROTEJATE de.."injustiția.." română ..!

Huhu Rezea spunea...

Dacă pensia brută calculată potrivit L 223/2015 nu este și suma primită de beneficiar aceasta nu poate constitui venit din pensie supus impozitării potrivit art.99 din Codul Fiscal, articol scris cu roșu în topic.

Leon spunea...

Maine vom studia Proiectele de Buget pe site-ul Ministerului de Finante, dar majorari de salarii vor fi in iulie, la prima rectificare, a spus ministrul Adrian CACIU la Realitatea:
„Este dreptul dânşilor de a protesta. eu zic că am început să recuperăm restanţele, aşteptăm să ne revenim cu colectarea, putem vorbi altfel din iulie. La această oră lucrurile sunt închise, bugetul este închis, dar asta nu înseamnă că am renunţat la ideea de a da tuturor ce au de primit. Trebuie să fim cinstiţi, dacă PSD nu intra la guvernarea, nu se dădea niciun leu în plus nici la pensii, nici la salarii” a explicat ministrul Finanţelor."(Stiripesurse)..!!

Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Liviu PO spunea...

Cine acorda aceste drepturi?In lege scrie Casele teritoriale de pensii.In cazul nostru Casele sectoriale?Totusi v-ati "trezit" cam tarziu pentru ca legea e din iunie...Totusi cel putin o pereche de pantofi de la "Le COLONEL" pe an gratis,cadou de la dragii nostri plecati, e totusi ceva,nu-i asa?Multumesc foarte mult ca m-ati "trezit" si pe mine.Sa fiti sanatos!

Huhu Rezea spunea...

@Bure
Pensia mea calculată potrivit Legii 223 este sumă in plată care constituie baza de calcul pentru impozitarea pensiei.
Pensia ta calculată potrivit aceleasi legi, potrivit acelorasi articole nu este si sumă în plată a pensiei militare si nu poate fi bază de calcul a impozitării.
După recalcularea prevăzută a se efectua prin actualizarea la valorile din L 153/2017 modernizată toți vom avea, din nou, pensia stabilită după același algoritm.
Voua v-a stabilit un procent de calcul de 58,5 % din brutul bazei de calcul pentru ca aveți prea multe sporuri.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Asa-i! Cu PNL-USR avea sa fie in toata tara inca o Revolutie, sa-i ejecteze ca pe o pulutie nocturnă, indepartandu-i din turma! Ma gandesc atunci cand PNL va prelua guvernarea, implicit Apararea, ce murdarii vor mai aplica, stiindu-se cata ura si mare scarba au jigodiile liberale pe rezervele militare! Oricum, ministrii PSD si-au intrat in rol foarte repede, si au demonstrat ca sunt cerebrali cu ce la pensii au aplicat, tinand seama ca sunt bani putini in la tescherea, datoriile externe uriase, dorintele romanilor fiind patimase si nevrand sa-si dea seama ca trebuie sa ne intindem cat ne e plapuma. Daca de prima data vechea guvernare aplicau procente la pensii si salarizare acum se putea incheia o prima etapa de facut dreptate cu generozitate, dar liberalii in toata istoria lor n-au dat un leu chior romanilor...

M spunea...

@Leon

Lăsați că a făcut o tâmpenie imensă. A arătat că pe cei din SNAOPSN nu dă nici un scuipat! Dacă avea bani sa crească doar cu 10% la toți, atât dădea! Nu le dau la unii 25% și la ceilalți le dai m#ie și le spui să protesteze știind că nu pot să facă grevă!

M spunea...

@Liviu PO

Coreea de Nord vă cheamă!!
Cred că ați greșit planeta!

Viorel spunea...

Leon. Fii calm și rational. Promisiuni am mai auzit și de la Băsescu / Boc cu ceata lor de PDL-iști / PNL-iști. Tăiem pensile și salariile cu 25% pe o perioadă de 6 luni parcă a spus la TV. Și cât a durat Leon ? În plus. Cu PNL-ul / PDL-ul la guvernare, vor vrea să arate Europei, adică M..E-I cum de bine și-a organizat România situația economică, fiind (ca și în trect) prima țară cu o creștere economică incredibilă și cu un deficit bugetar nu de 5,7 cum l-au promis ci chiar 5 sau sub 5. Să arătăm cât de deștepți, muncitori și eficienți suntem în gțndire și fapte. La fel ca Nea Nicu, pe spatele poporului.

Viorel spunea...

Liviu PO. Și cum faci ierarhizarea între categoriile socioprofesionale / minister ? Altfel ajungi ca și acum (pentru că te-ai referit la pensii militare). Profesor = pensie 5.000 lei = indexare 10%; Militar = pensie 5.000 lei = indexare 2,6%. CASS PLĂTESC AMBII 10%. Echitate, NU ?
În plus. INS = salariu mediu : ianuarie = 5.549; februarie = 5.497; martie = 5.785; aprilie = 5.695; mai = 5.779; iunie = 5.780; iulie = 5.688; august = 5.732; septembrie = 5.773.
O medie aproximativă de 5.600 în primele 9 luni.
Valoarea coșului minim de consum pentru un trai decent pentru alte familii decât cea de referință, actualizare Septembrie 2020*
- 2 adulți + 2 copii = 7.278 lei;
- 2 adulți + 1 copil = 6.194 lei;
- 2 adulți = 4.597 lei;
- 1 adult = 2.818 lei.
Conform precizărilor din comentariul tău, cum rezolvi situația ?

Andrei Cosmin spunea...

Iti aduc aminte ca in forma gandita initial de guvern era vorba sa nu primim nimic. Faptul ca pana la urma ne-au dat dreptul nostru din lege se datoreaza presiunilor din ultimele 2 zile.

Pentru ca au vrut sa-l ia de prost pe Vasile Dancu si sa nu-i dea nimic pentru noi, dar Vasile Dancu s-a zbatut, a iesit public, a negociat in culise si a obtinut ceva pentru noi.

Pe de alta parte au mai fost presiunile catre conducerea PNL, unde am informatii ca Ciuca a fost facut albie de porci. Maimuta lui Johannis, tablagiu imbecil, ii scuipa PSD-ul in cap, magar fara creier... cam astea au fost cuvintele care s-au folosit la adresa lui.

In aceste conditii, tradatorul Ciuca, cel care si-a sacrificat camarazii fara nicio tresarire, s-a simtit cu cariera politica incheiata prematur. Fiindca dusmanul iubeste tradarea, dar pe tradator nu da doi bani. Si a fost nevoit sa caute cumva sa indrepte lucrurile, dandu-si seama ca daca nu "cade la pace" cu proprii camarazi (asa cum a cerut francezilor de la Naval Group sa cada la pace cu Damen pentru corvete), nu va putea emite nicio pretentie la varful PNL dupa ce ii expira scurtul mandat.

Va urma.

Andrei Cosmin spunea...

Daca Ciuca Batailor avea creier in cap, accepta CASS-ul la pensii numai la schimb cu eliminarea impozitului la pensii. Fiindca pensiile provin din contributii, dar - ajustat cu rata inflatiei - un pensionar primeste inapoi prin pensie doar vreo 50% din banii cu care a contribuit la sistem in timpul vietii.

Deci e aberant sa impozitezi pensiile cand tu Stat dai inapoi numai 50% din ce ai primit. E ca si cum ai impozita pierderea in cazul firmelor.

Andrei Cosmin spunea...

@Cornelius

Vedeti ca ultima indexare la pensii ne-au dat-o liberalii si ne-au dat-o intr-un moment mult mai greu decat cel de acum. Fiindca pandemia abia incepuse, nu era vaccin, nu se stia nimic despre viitorul tarii, deficitul bugetar se preconiza pe la 9%.

Iar atunci cand au decis sa ne inghete, au inghetat egal pe toata lumea. Spre deosebire de PSD acum, care favorizeaza anumite categorii si loveste in altele.

Exista cativa tampiti in zona liberalilor care sunt impotriva pensiilor speciale, nu neaparat impotriva rezervistilor. Si aici ii avem pe Rares Bogdan, Florin Roman, Sighiartau si cam atat. Fiindca asa e la astia de dreapta, ei mereu au facut politica de orgolii nu politica de rezultat cum a facut PSD-ul. Dar chiar si daca maine ar veni astia 3 la butoane, nu inseamna ca pentru noi - rezervistii (in marea lor majoritate) - lucrurile ar sta rau. E adevarat ca pentru guleratii cu 18-20.000 pensie n-ar sta asa bine, dar pentru 95% din sistem ar sta binisor.

Deci haideti sa nu injuram selectiv PSDPNLaceeasimizerie fiindca nu sunt unii mai buni pentru noi decat altii. Si cu PSD si cu PNL am avut de pierdut.

Mai bine ii injuram la pachet si avem in vedere ce se va construi in opozitie in jurul AUR.

Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Nicu_T_Avia,
ai dreptate, nu trebuie sa dea ei copii bani) insa keltuielile cine le asigura? Tu, eu...Noi...!
*Ai tu impresia ca eu, el, noi nu cunoaștem ci doar tu si numai tu!
*In afara faptului ca si eu, el, noi, voi, ei am avut/avem copii la liceu, facultate afla dragul meu sociolog ca si noi am deprins bukea cartii si a cetitului placere ca si tine, de nu mult mai bine!

*Parafrazandu-te pe tine, precum din clasicii inca in viata, reformulez intr-un final:
***”Când nu cunosti înțelegi fondul, nu-i nici o rusine.”

Iulian Mareș spunea...

Leon,
partea contributiva din pensia unui magistrat nu sare de maximum 1/3 total pensie!

Iulian Mareș spunea...

Liviu Po,
daca scriași ca nu trebuie sa fie, la stat, salariu mai mare decat al Premierului (Presedintele fiind bomboana de pe coliva) va intelegeam...sau, sa nu fie mai mare pensia decat al omologului acum in activitate va dadeam dreptate, dar așa .... dumneavoastră ma forțați sa ma raliez orei 23:38!

Iulian Mareș spunea...

avianyc,
regret, insa nu mai pot fi diplomat...minți, dar nu asa, minți cu toata gura! Ce cupon iti cere medicul? Cardul de asigurat si atat! Nimeni, niciun doctor nu mi-a cerut cupon de pensie....
Stii cum este asta? Cum iti cer toti prostii CI, cand un singur reprezentat are autoritatea legitimarii!
Omule, pana acum plangeai de saracii Romaniei, acum ai trecut sa scuipi in patronatul HORECA! Tu ai țiglele pe casă? Statul vrea sa ajute in PANDEMIE HORECA si CF Calatori! Are dreptul? O fi normal? Trebuie sa mai si explicam de ce?

Iulian Mareș spunea...

raul,
Lunar? Si eu am fost informat ca de la 1 ianuarie, refugiati din CADRILATER!

Iulian Mareș spunea...

Leon,
Sociologul i-a facut discursul? Mor de ras daca firma lui de Sondaje le ia si bani pt a vedea cum li se intoarce BINELE IN BOT!
Pensionarul civil cu 2600 ia 10%, cel SNAOPSN doar a 2,6%!
Dar, care este argumentarea impozitarii cu CASS pensiilor incepand cu 4000?
Nu te lasa Patriotul Namului sa impozitezi multinaționalele si te razbuni pe cei care au peste 4000?
Nu vreau sa jignesc insa daca studiem putin si lasam la o parte prejudecatile si inekitatile reale, ce-i drept, vom descoperi care si din cine se compune segmentul cu acele pensii de peste 4000! Degeaba incearca cate un creier mic sa blufeze si sa maculeze, nu sunt ilegalitati ci doar posibilitati legislative, fructificate! Aproape ca la pariuri sportive ....
*Cu ce s-a simtit in buzunar anii trecuti cand ROU era in primele 5 tari la crestere economica? Dar cand productiile de cereale, cartofi...etc/ha bateau FRA si POL, DEU! S-a ieftinit ceva?
NORVEGIA ȘI ROMÂNIA sunt singurele tări care produc gaze naturale! Simți că plătești cu 1 eurocent mai puți/m3?
Ce gaze are Austria, lasând la o parte flatulatiile obezei împărătese?

Leon spunea...

Bravo Cornele, ai scris cel mai realist comentariu din ultima perioada
@M, in varianta initiala a Ordonantei erau inghetate toate pensiile de serviciu trecute in OuG 59, inclusiv cele militare !
Norocul nostru a fost ca politistii s-au oprit la poarta PSD si sunt convins ca la interventia lui Ciolacu, in Sedinta de Guvern s-a aprobat un Articol separat NUMAI cu indexarea pensiilor militare, celelalte raman inghetate( inclusiv pensiile celor de la CC).
Nu stiu de ce au ales varianta cu pragul de 2500 lei( n-am fost consultat..:)))
Cum a spus si Huhu, indexarea cu 2,6% nici nu trebuia trecuta aici, este trecuta deja in OuG 114/2018..!
PS. Eu nu-mi schimb optiunile politice, tot cu PSD voi vota si in continuare..!

M spunea...

@Viorel

SIMPLU!
Partidul aflat la putere stabilește salariul standard pe care îl iau toți! Că ești rrom și stai acasă sau că muncești de îți sar ochii din cap primești aceeași sumă de bani. Se abolește proprietatea privată și se desființează familia - simboluri ale capitalismului muribund.
Partidul stabilește îmbrăcămintea standard (rubașcă închisă la gât de culoare gri) și stabilește meniul zilnic standard.
Fiecare om va avea tatuat pe gât un cod de bare pe baza căruia își va primi alocația standard de hrană!

O dată la 4 ore toată țara se oprește, îngenunchează și cântă un imn de slavă tovarășului Liviu PO!

Arfy spunea...

Brendan. Din 2020!

M spunea...

@Viorel

Până acum au arătat că sunt deștepți cei de la PNL:
- au vrut să nu se impoziteze marile companii - AU REUȘIT
- au vrut să nu se impoziteze IT-iștii - AU REUȘIT
- au vrut scăderea TVA pentru rechinii imobiliari - AU REUȘIT
- au vrut înghețarea pensiilor speciale (au reușit chiar scăderea lor) - AU REUȘIT
- au vrut 7% pentru "investiții" - AU REUȘIT
- au vrut să nu crească veniturile în SNAOPSN (aici s-au suprapus cu dorința infractorilor din PSD) - AU REUȘIT
- au vrut să nu se renegocieze ceva din PNRR - AU REUȘIT

Huhu Rezea spunea...

Bure
Care este suma pe care o primesti tu ca pensie din bugetul de stat, sumă care să corespundă definiției din articolul 99 Cood Fiscal că este venit din pensie?
Venitul tău din pensie este cel primit potrivit art. 60.
Venitul meu din pensie este cel primit potrivit articolelor 29-30,108, L 80 și din acesta imi calculează contribuțiile și impozitele.

Viorel spunea...

Completare domnule M.
- Au vrut să nu se impoziteze marile averi la propunerea PSD-AU REUȘIT.
- Vor lua M..E la alegeri-DA (indiferent când vor fi).

Sebi spunea...

Din iulie, aha. La nivel de intentie exprimata in decembrie. Suna asa de frumos... cam la fel ca intentia de a AMANA pana-n septembrie, apoi pana-n ianuarie urmator,(pen)ultima indexare a pensiilor. Fusese o promisiune, nu doar o ipoteza ca acum. Ca am fost furati cred ca-i evident pentru toata lumea. Mai grav este ca am fost insultati, mintiti, dusi cu presul, ziceti-i cum vreti. Si mai grav, de catre cine!
De data asta, cu grila de salarizare, nici macar nu mai este o promisiune. Este doar praf in ochi.
De la o vreme, pentru actualii si fostii militari, TOTUL este doar praf in ochi.

E. Cristescu spunea...

@Leon: Dvs. il credeti pe Caciu? Majorari de salarii in iulie? Ca altfel se duc oamenii de pe plaja la greve? Siiigur...

Brenda spunea...

Da din 2020

Iulian Mareș spunea...

Andrei Cosmin,
Foarte bună intervenția..., va apreciez pt consistență și și veridicitate.

avianyc spunea...

@ Mares
Doar ca problema de fond , pentru domnia ta cine ”plătea” căt nu ai platit CASS conform legii ,lege valabila si pentru copii (mai ales cei din orfelinate ,orfani ,etc)
In Romania neiformatizata cuponul de pensie se mai cere inca la internare in spital(se adauga la f de observatie) la farmacie pentru mapenisti , la ANAF , la primarie , la diverse abonamente ,etc
Tot problema de fond; Horeca a primit sume indestulatore drept compensatii pe schema de ajutor de stat pe timpul pandemiei. Institutiile Horeca trebuie sa se autogosporeasca sa fie cat mai apreciate si vizitate de turisti. Nicaieri statul nu tine in viata pensiuni ,restaurante ,etc.
Nu era pandemie pe vremea lui Dragnea si s-au dus o gramada de bani in buzunarele unor jeguri de patroni in a caror pensiuni ,hoteluri ,restaurante unde lasi praful acolo il gasesti la anul ,restaurante cu bucatarii infecte . Daca faci restaurant si pensiune pe fonduri europene nu-l tii pe spinarea statului din banul public. Bugetarul are suficient salariu sa-si plateasca un sejur ca si cel privat care nu primeste nimic de la patron.

Iulian Mareș spunea...

Cosmin,
Înclin sa va dau dreptate, kiar dacă nu sunt un mare specialist, însă situația prezentata de dv ar fi trebuit aplicata tuturor pensionarilor, nu?

Iulian Mareș spunea...

Vîciu a ajuns un reper calendaristic pt aplicarea unei legi în vigoare?
Curios! Nu știam...
Deci, în ROU, aplicarea legii a devenit un capriciu, un moft sau o victorie!?

raul spunea...

Da .dragilor ,lunar ,de catre Casele judetene (de sector)!Dosar la ele si le aproba o comisie a lor!Intrati pe site-urile Caselor Judetene (pt ca au fiecare modele de cereri ,,locale") !Succes!

Leon spunea...

DA, il cred pe Adrian CACIU, daca reuseste ANAF o colectare mai buna..!

Calinmihaib12 spunea...

.."segmentul"..cu pensii..peste 4.000 de lei îi cuprinde pe cei care au avut salarii/solde MARI,în virtutea faptului că au activat în FUNCȚII din economia română plătite..CA ATARE.., conform LEGILOR în VIGOARE..!,iar la pen sionare au obținut, tot conform legilor în vigoare,PENSIILE mai MARI..!(l.m.cș.!)
; sigur,AU FOST ȘI SUNT...și CAZURILE prezentate în acest blog: de..NEDREPTĂȚI și.."INJUSTIȚIE",adică de: FURTURI DELIBE RATE, PREMEDITATE din SALARII/SOLDE ȘI PENSII, "FURTURI"
NEREPARATE de către "FĂPTUITORI"(în cazul nostru = cei din M.Ap.N...!) și RĂMASE NESANCȚIONATE ȘI... "NEREPARATE" de "INJUSTIȚIA" ROMÂNĂ
(care..și pentru.. "ASTA"..= își merită
pe deplin = "MCV"-ul EUROPEAN..!= menit să
O aducă pe calea cea DREAPTĂ A..JUSTIȚIEI ADEVĂRATE (..ÎN FAPT)
..!
Cât privește CIFRELE
referitoare la STATISTICI..privind țara noastră și prezentate de " "noi"(și nici măcar de străini=care prezintă cifrele.."coafate",.. furnizate de "NOI",eu nu prea le cred,mai ales cele privind creșterea REALĂ economică..atât timp cât ea nu se regăseș te în PERFORMANȚE ECONOMICE REALE:... SĂNĂTATE,căi ferate.. rapide,construcții de locuințe civilizate, confortabile,VENITURILE POPULAȚIEI, ALIMEN TAȚIE SĂNĂTOASĂ (!).. etc.,="VIZIBILE"..pe"teren"și în "buzunare le"=VIAȚA=milioanelor de ROMÂNI..!

Leon spunea...

@Andrei, indexarea de 4,6% a dat-o Art.84 din OuG nr.114/2018, NU lLiberalii !
Aaa, ca putea sa faca si Orban cum a facut catu un an mai tarziu asta este altceva..!

Calinmihaib12 spunea...

P.S. la comentariul de la ora: 22:06'/18 dec.a.c.):ERATĂ:corect=Legea 95/2006,în loc de..1995,cum,din grabă,am scris,dar am RESCRIS și NU a fost publicat..!?

Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...

@Leon

OK! Eu tot îmi doresc un Crăciun în care întregul aparat al SNAOPSN să fie în vacanță. TOȚI!
De pe 23.12 până pe 03.01 să fim și noi cu familiile, să ne pregătim de Crăciun, la fel ca..... favorizații sorții!

Poate că fără rutieri o să se circule mai bine pe Valea Prahovei, fără jandarmii montani poate nu se mai rătăcească prin Bucegi parașute încălțate cu pantofi cu toc, poate fără pompași nu o să își mai dea ăștia foc sau nu o să mai rămână captivi între fiarele contorsionate ale mașinilor!
Vreau EGALITATEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!! 😂

Iulian Mareș spunea...

raul,
am aplicat, mi s-a aprobat, dar nu stiam suma!

Calinmihaib12 spunea...

Avianyc: (18.12.a.c., 21:18')
..ai dreptate:..dar medicul "strâmbator..de nas (nasul lui..!)
în fața bolnavului..,NU E "MEDIC ADEVĂRAT"dacă face ce spui..!;
un medic adevărat tratează bolnavul, și nu numai pe bolnav, cu aceeași empatie, bună-credință,bună voință si profesionalism=fără a ține cont de statutul socio-economic al pacientului din fața sa..!

Leon spunea...

Pe site-ul MF sunt postate cele 2 Bugete pentru anul 2022 !
La o prima lectura fugara am retinut:
- Deficitul Bugetar de la 7,13% in 2021, TREBUIE SA SCADA la 5,84%
- PIB va avea o crestere de 4,6%, la nivelul de 1317 mld.lei
- Bugetul MApN va avea o crestere de 13,72% fata de 2021.
- Asistenta Sociala la MApN va avea o crestere de 11,87% fata de anul 2021, adica 4,612 mld.lei/4,123 mld.lei.
Aici am o nelamurire! De ce acest capitol la MAI are o crestere de numai 2,35%, la SRI de 8,13% si la MApN de 11,87% ?
- Salariul Mediu Brut va avea o crestere de 13%, de la 5380 lei la 6095 lei ( egal si cu Ajutorul de deces !).

Calinmihaib12 spunea...

Iulian MAREȘ: (19.12.a.c./06:25'):
..intervenția mea
e o invitație,.. o rugăminte către noi,toti,la..respect, reținere,moderație și înțelegere aSITUAȚI EI că..REALITATEA ROMÂNEASCĂ..e mai.. "complexă", mai
"ciudată"..(?)..!
Eu =medic militar, am avut.."nevoie" foarte recent, de servicii medicale la un spital militar, unde mi s-a cerut: "celebrul".. CUPON MANDAT DE PENSIE (..!)la o "internare de zi",pe lângă cardul de asigurat..!
Restul:doar dezidera te,întâmplări,etc.!?)

Leon spunea...

Pai ce credeati ca se lasa Catu ? E tare suparat ca Investitiile scad de la 7% la 6,71% in proiectul de buget:
,,Președintele PNL, FLorin Cîțu, a reacționat imediat. El a postat pe Instagram Story o scurtă reacție prin care susține că s-a întâmplat de fapt ceea ce a tot avertizat - banii de investiții vor fi sacrificați pentru alte capitole bugetare cu precădere sociale dragi PSD,,.

Andrei Cosmin spunea...

@Iulian Mares s-ar fi aplicat la modul general sa zicem, adica pentru toata lumea. Daca introduceam CASS de la 4000 de lei in sus si eliminam impozitul (care e de la 2000 de lei in sus), toata lumea cu pensie peste 2000 de lei ar fi castigat ceva (intre 1 leu si 200 de lei - castigul maxim).

Efortul bugetar nu era foarte mare, dar e vorba de principiu: nu poti impozita pierderea. E mai corect sa percepi CASS decat impozit fiindca la Sanatate toata lumea e cointeresata, inclusiv pensionarii. Dar ca sa impozitezi ceva din trecut pentru care oricum nu mi-ai dat inapoi dreptul meu, e aberant.

Valabil si pentru pensionarii militari, care au avut contributie de 25% si nu stiu daca la pensie isi recupereaza toti macar banii lor platiti in viata activa!

Ciuca Batailor a inghitit CASS-ul la pensii pe nemestecate fiindca asta e realitatea: omul e complet nepregatit pentru functia pe care o ocupa. Nu cunoaste mecanismele Statului, nu are idei, nu poate emite propuneri coerente, nu are experienta politica.

Andrei Cosmin spunea...

@M Sunt victorii a-la-Pirus, domnule M.

- Corporatistii din marile companii voteaza cu USR, daca voteaza
- IT-istii voteaza masiv cu USR
- Rechinii imobiliari sunt o mana de oameni
- Pensionarii speciali i-au pierdut definitiv (si PSD si PNL)
- 7% pentru investitii cand inflatia e aproape 10% si analizele arata ca o parte din factorii inflationisti sunt de lunga durata inseamna sa-ti tai singur craca de sub picioare si sa creezi si mai multa inflatie (acest 7% il va forta pe Isarescu sa majoreze puternic dobanda de referinta, ceea ce va duce la incetinirea economiei si implicit la colectare mai slaba de venituri). Dar asta se va vedea prin 2024.
- Nu vad ce au castigat prin sabotarea SNAOPSN... sa devina sistemul neatractiv, sa nu mai vina tinerii catre el? Din ce stiu eu, e concurenta mare si la Politie si la SRI, tinerii vin catre institutiile astea. Nu cred ca au reusit sa saboteze sistemul, mai degraba si-au ostilizat niste oameni.
- In PNRR si-au prins urechile si PSD si PNL fiindca prin PNRR - Ghinea de la USR a instituit un plafon pentru pensiile din legea generala la 9.5% din PIB (pensiile militare nu sunt incluse in acest plafon). Plafonul a fost atins deja dupa majorarea punctului de pensie din 2022. Asta inseamna ca in anii urmatori pensiile vor mai creste numai in conditiile cresterii PIB-ului, dar aici se intrevad deja o serie de probleme: economia Germaniei evolueaza sub asteptari, inflatia va determina cresterea dobanzii de referinta, ceea ce va antrena incetinirea economiei, iar peste toate astea se aseaza inflatia la cosul zilnic (mancare, medicamente, curent electric, incalzire etc...) care e mult mai mare decat inflatia generala si pe care n-o vor putea compensa din cauza plafonului de 9.5% din PIB.

Va spun eu ca in februarie toata lumea va uita ca a primit 10% in plus la pensii, cand vor vedea preturile. Mediul privat de obicei majoreaza preturile incepand cu 1 ianuarie fiindca se intra pe o noua proiectie anuala, multe contracte expira la 31 decembrie etc... rar se intampla sa majoreze in timpul anului.

Asa ca sa nu se bucure nimeni nici la PSD nici la PNL fiindca masurile lor sociale sunt o picatura intr-un pahar cu apa. Eu nu-i vad capabili sa gestioneze situatia economica fara pierderi electorale si cred ca se va bloca si PNRR-ul undeva. Iar 2024 bate la usa cu 4 randuri de alegeri. Pentru prima data in 34 de ani, Romania are sansa sa scape de partidele astea doua la pachet.

Andrei Cosmin spunea...

A uitat sa mentioneze un lucru: in iulie, in functie de evolutia economiei. Urmeaza din ianuarie valul de coronavirus cu Omicron, care va reduce activitatea economica cel putin 2 luni (in cazul fericit in care nu vom intra in lockdown, cum vad ca se intra prin Olanda, Norvegia, posibil Marea Britanie etc...).

Andrei Cosmin spunea...

@Leon

Stiti care e problema? Problema e ca avem o decizie a CCR din 2010 (daca nu ma insel) care spune ca nu se pot decide masuri in domeniul pensiilor prin ordonanta de urgenta. Numai ca nimeni nu respecta decizia aia! Toate furturile din buzunarul pensionarilor militari s-au facut prin ordonanta de urgenta, iar unele nici in ziua de astazi n-au fost votate in parlament.

Procedura de contestare la CCR a acestor ordonante e limitata, numai Avocatul Poporului le poate contesta. Aici ar trebui facuta o plangere penala pentru abuz in serviciu, sa vedem si noi de ce Avocatul Poporului inghite aceste modificari la pensii prin ordonanta de urgenta, in loc sa-si faca datoria si sa le conteste la CCR!

Iulian Mareș spunea...

Doar la farmacie mi l-a cerut...
Frecventez rețeaua medicala a MApN, respectiv INMAS!
Eu am dorit sa plătesc CASS vs impozit la pensie, iar L 80 ma proteja...încă!
Da, HOREA a primit ajutoare de stat, asa cum au primit toți cei care au accesat, nimic în plus!
Nu ma interesează toți bugetarii pt că între noi și ei este o diferență specifica pe care, după cum se vede, doar eu o constat, iar dumneata ai uitat-o sau pari ca ai uitat-o!

Huhu Rezea spunea...

Cosmin
Nu există o asemenea decizie a CCR.
Sunt zeci de decizii CCR care au respins exceptiile ridicate la OUG 57/2015 și 59/2017 Doar LADPM mai susține ca legile organicw nu ar putea fi modificate prin ordonante de urgentă.

un oscar = o pensie spunea...

Andrei,postulatul tau este corect.
Dar,aici intervine golania.
ce spui tu e valabil la pensiile contributive si la cei cu 35-45 de ani de cotizatie.
la militari nu prea mai tine ,cand cotizezi 25 de ani(in medie-unii chiar mai putin ,cativa peste 25) si incasezi o pensie nesimtita de 15.000 (si peste) timp de 30-50 de ani este o hotie si o nesimtire
in mod contributiv un imbuibat cu gusa(avem printre noi destui) ar incasa 5-6.000 iar cu o lege golaneasca incaseaza de 3-4 ori mai mult(ca el a avut restrictii)
intelegi marea diferenta? un civil cotizeaza 40-45 de ani si mananca pensie 35 de ani iar un obosit de birou cu grade cotizeaza 25 de ani si vrea pensie tripla timp de 50 de ani
am luat ca speranta de viata 100 de ani sa fie simplu calculul
adica un militar primeste pensie tripla(nejustificat) si dublu ca timp fata de un civil

Andrei Cosmin spunea...

@Huhu Rezea

Din decizia CCR 157/2020, care cred ca reia o decizie mai veche data pe vremea lui Basescu:

74. Regimul particular al ordonanței de urgență este prevăzut în art. 115 alin. (4)-(6) din Constituție și se referă la cazurile în care poate fi emisă: situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, Guvernul având obligația de a motiva urgența în cuprinsul acesteia; intrarea în vigoare: numai după depunerea spre dezbatere în procedură de urgență la prima Cameră sesizată și convocarea obligatorie a Parlamentului, dacă nu se află în sesiune; domeniul de reglementare: acesta poate fi și de natura legilor organice, caz în care legea de aprobare se adoptă cu majoritatea prevăzută de art. 76 alin. (1) din Constituție; ordonanța de urgență nu poate fi însă adoptată în domeniul legilor constituționale, nu poate afecta regimul instituțiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertățile și îndatoririle prevăzute de Constituție, drepturile electorale și nu poate viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietatea publică. Întrucât prevederile constituționale stabilesc cadrul și limitele exercitării delegării legislative, condiționând legitimitatea și deci constituționalitatea ordonanțelor Guvernului de îndeplinirea unor cerințe exprese, calificate în jurisprudența Curții Constituționale drept criterii de constituționalitate, cu privire la îndeplinirea sau nu a exigențelor constituționale se poate pronunța doar instanța constituțională.

Aici intervin discutiile:

1. Ordonanta a fost trimisa spre discutare in procedura de URGENTA in Parlament? Procedura de urgenta inseamna ca Parlamentul decide urgent asupra legii de aprobare, nu peste 6 luni sau 6 ani. La OUG 57/2015 si 59/2017 oare cum stau lucrurile cu procedura de urgenta?

2. Excluzand pensiile militare din discutie (care nu intra in sfera dreptului fundamental conform CCR, dar oare nu ar putea intra in sfera regimului institutiilor fundamentale care au buget aprobat prin CSAT?), de unde si pana unde poate guvernul sa majoreze sau sa inghete punctul de pensie prin OUG? Fiindca punctul de pensie intra in sfera dreptului constitutional la pensie, deci el poate fi majorat sau inghetat numai prin lege.

3. Daca pensia e definita in jurisprudenta CCR ca "bun", atunci trecerea silita a pensiei (parte din ea) in proprietate publica prin CASS-izare se poate face constitutional prin OUG sau numai prin lege?

Multi ar spune ca nu e nicio diferenta, ca e o majoritate in parlament si ca ori cu ordonanta ori cu lege tot acolo se ajunge. Dar e totusi o diferenta: una e sa dai mana libera unor derbedei de prin ministere care nu raspund in fata nimanui si alta e sa duci discutia intr-o comisie parlamentara si in plen, unde se pot expune argumente!

raul spunea...

@Iuliane 👍🤗!Sa le ,,luam"!Mult ,putin ,dar sa le luam,pt ca tare m-am saturat sa fiu ,,patriot"!

Trofin spunea...

Vă contrazici pe lângă realitate.
Cineva ,care a ieșit la pensie după 15.09.2017 ( în baza OUG59/2017), a publicat pe acest blog ce scrie pe cuponul dumnealui de pensie , respectiv pensia brută și pensia netă . Pensia netă nu corespunde regulii de calcul din pensia brută ci are valoarea limitată la netul salariilor /soldelor din baza de calcul , deci netul bazei de calcul. Sporul OMM care se aplică pensiei brute după limitarea la 85% intră în cuantumul brut al pensiei pe baza căruia se calculează pensia netă calculată . Pensia netă calculată se compară cu netul bazei de calcul și dacă este mai mică , atunci pensia netă în plată este egală cu pensia netă calculată , dacă este mai mare atunci pensia netă în plată este egală cu netul bazei de calcul .

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Trofin
N-ai înțeles esența contradicției pe care o dezbatem!
Pensia brută calculată pensionarului de după 15 09 2017 nu este o sumă primită de beneficiar ca pensie, pentru a fi considetată potrivit art. 99 al Codului Fiscal venit din pensie.
Doar suma primită ca pensie potrivit art. 60 este venit din pensie si, ca atare, doar această sumă este venit impozabil. Cum să calculezi impozit dintr-o sumă pe care pensionarul nu o primește? O asemenea trăznaie fiscală numai la finanțiștii din sistemul de apărare este posibilă.
Cu ce drept confiscă pensionarului militar diferența dintre cuantumul net fiscalizat și cuantumul net stabilit potrivit art. 60?

M spunea...

@Andrei Cosmin

Doar câteva observații!

Da, e concurență și o să fie în continuare. La MAI 20% din cei noi încadrați pleacă în primii 3 la 5 ani
Al doilea, cum să spun? numărul nu e neapărat bun!

Adică decât 10 potăi mai bine un singur ciobănesc german!

PNRR este o acțiune criminală împotriva României. Trebuie urgent renegociat!

În rest, foarte bună analiza!

Civilii au primit 10% dar vor uita asta în februarie.
Militarii au primit o palmă de 2,6 % și sper că nu vor uita vreodată!

Când a fost vorba de activi banii s-au terminat după ce au mărit salariile la dascăli și brancardieri!

Cum dracu se simte un pompier de la SMURD când brancardierul de la Ambulanță ia salariul dublu sau triplu față de el.

Pe psdei să îi voteze dascălii că eu nu îi mai votez în viața asta!

M spunea...

Eu nu îl cred pe Ciuciu!

Am văzut aroganța și superioritatea jegoasă când le-a zis polițiștilor că el are bani numai pentru învățământ și sănătate și dacă nu le convine să protesteze!

Mă gândesc și eu: să scot un Glock 17, să i-l pun între felinare și să spun că dacă nu îi convine poate să protesteze!

La dracu, facturile vin acum, în iarna asta nu la vară!
Sper ca polițiștii să înțeleagă că dacă statul nu îi plătește atunci este justificat să ia mită! Din fericire clanurile mafiote nu așteaptă banii de la Ciuciu!

M spunea...

Normal este ca CASS să se plătească. Nu știu de ce numai peste 4.000 de lei? Ăia sunt mai bolnăvicioși?

În plus aș vrea ca CASS să acopere numai asigurarea celui care plătește și eventual a celor aflați în întreținere.

Nu e normal să vină diasporenii să se trateze pe asigurarea unei singure rude rămase în România (informația e de la Dr. Pop M. care s-a săturat de această practică). Practic, lor cine le plătește tratamentul? Noi!!!!!

Leon spunea...

Eu am mai prezentat situatia bugetelor cu Asistenta Sociala la MApN si incerc o sinteza :
-in anul 2018 bugetul a fost mai mic cu 1,4%, pensiile n-au fost Indexate.
-in anul 2019 bugetul a fost mai mare cu 1,5%, pensiile au fost indexate cu 1,3%(inflatia din 2017)
-in anul 2020 bugetul a fost mai mare cu 5,7%, pensiile au fost indexate cu 4,6%(inflatia din 2018)
-in anul 2021 bugetul a fost mai mare cu 10,5%(?!), pensiile au fost INGHETATE, nu s-a acordat inflatia de 3,8% !
Deci MApN a solicitat si a primit fondul pentru Pensii la nivelul Brutului din Decizii&Taloane, si raman aprox.200 mil.lei NECHELTUITE..!!!
-in anul 2022, in proiectul de buget este un plus de 11,87%, deci ISTORIA SE REPETA LA FEL CA IN 2021, procentul este putin mai mare datorita indexarii cu 2,6%/10%..!!
Deci AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA; DOMNILOR !

Leon spunea...

Tot despre BUGET:
"Contribuţia României la bugetul Uniunii Europene va fi în 2022 de 12,878 miliarde lei, urmând ca, în 2023, să crească la 13,126 miliarde lei şi în 2024 la 13,376 miliarde lei, conform proiectului privind Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2022-2024, publicat duminică pe site-ul Ministerul Finanţelor."(ziare.com)..!

Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

Pensia pe care o primesc eu ca pensie brută nu este fictivă... dacă din ea se scad impozitele și contribuțiile si in contul meu intră diferența.
Cum să primești măi o suma de 17 000 lei ca pensie militară, așa cum primește eroul veteran de modă nouă, si să nu plătești din ea niciun leu impozit sau CASS, în timp ce un amărât cu pensia de numai 3000 lei plătește impozit 100 lei ?

Burebista spunea...

M, pentru pensionarii militari nu este normal sa se plătească CASS întrucât conform legii atât militarii/polițiștii activi cât și pensionarii beneficiază de asistenta medicala, tratamente și medicamente GRATUIT...
La activi pe fluturașul de solda/salariu la venitul brut realizat SE ADAUGĂ SUMA CORESPUNZĂTOARE PLĂȚII CASS ȘI REZULTA SOLDA/ȘALARIU BRUT MAJORAT, tocmai ca să nu se diminueze venitul cu retinerea CASS...
Dacă resoectau legea la fel ar fi trebuit sa se întâmple și în cazul pensiilor militare la pensia brută sa se adauge suma pentru CASS și apoi retinerea sa nu afecteze pensia netă..

Iulian Mareș spunea...

Foarte corect! Din pacate este partial si ar trebui extins si la pensionarii SNAOPSN!
Cata dreptate avea RUS, clujeanul, care a caracterizat cel mai bine diasporenii!
*Mai zilele trecute vad o țoapa disporeancă și țărancă 100%, venita in ”vacanta” cu un carucior plin de marfa de la supermarket, sa duca la parinți si copii, la țară, sa arate ce belșug sta in ea: 10 cutii de lapte, 5-6 Panetonne, branza cu mucegai albastru, paine cu seminte, creveti, 2 homari, ulei de masline extravirgin, ulei din sâmburi de struguri! M-a pufnit rasul: făăă, ia toanto branză de vaco, cu ceapă, slană cu usturoi ...etc ...ca asa ai crescut! Insă proastă te-ai facut singură!

Liviu PO spunea...

Legea e prorogata pentru 1 ianuarie 2023...Vrabia si malaiul...

ioan_c spunea...

Salut!
Dar, poate e posibil ca majorarea de 10% sa fie pentru pragul de pana la 2.500 lei, iar restul sumei din pensie sa fie majorata cu 2,6% ?

Leon spunea...

NU !

Burebista spunea...

Ar fi fost o soluție morala și corectă, asa cum la impozitare se deduc cei 2000 lei...
La fel s ar fi putut creste pentru toată lumea partea din pensia militară de până la 2500 cu 10% și restul cu 2,6 %... Astfel cei cu pensiile apropiate de 2501 lei nu ar fi fost discriminați prin indexarea actuala pentru faptul ca au muncit nai mult sau au avut salarii mai mari decât cei cu 2500....
Cei cu pensii de 2500 câștiga anul viitor 3000 lei iar cei cu pensii de 2501 câștiga doar 792 lei.. Dacă asta nu este discriminare pe față...
EU SĂ FI FOST UN PENSIONAR CU PENSIE DE 2501 LEI AS FI DEPUS DEJA ACTIYNEA ÎN INSTANTA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV PENTRU DISCRIMINARE CREEATA DE ACEASTA OUG 130...

Iulian Mareș spunea...

Prin introducerea impozitului CASS s-a furat 1 pensie/AN!!!!

Unknown spunea...

Va dau dreptate dle Stalio, pt faptul că, doar îmi făceam datoria și nu eram ,,apropiat,,:(vezi cadouri, petreceri împreună cu conducerea), bineînțeles că am fost sărit de la sporul celor deștepți, și anume: OSCARUL. Nu mi doresc decât sănătate, ceea ce va doresc și d-voastră, precum și Plx 199 cat mai curând!!!! Am ieșit în august 2016!!!?

M spunea...

@Burebista

Da, am spus că e normal să se plătească dar aveți dreptate.

Acum însă mi-a trecut o idee prin cap (ca un glonț) 😁

Dacă pensia este stabilită în baza soldei iar solda la rândul ei cuprinde compensarea care ni s-a dat când s-a introdus CASS putem să spunem că CASS este compensat și în pensie?

@Iulian Mareș

Sunt MAll-urile pline de diasporeni cu tricouri cu sclipici D&G care caută cadouri cu etichete de firmă dar la reduceri:
- Giovanna vieni qui, fă, tu-ți gura ta de copil obraznic!

un oscar = o pensie spunea...

la tine mares se va fura o pensie decenta LUNAR
mares va pierde 1.139 lei lunar
adica din pensia lui uriasa se va opri exact suma pensiei lui CFI
va dati seama ce dezmat este in pensiile miltare ale imbuibatilor???

M spunea...

😂😂 Săracu' "un oscar=o pensie" zbiară și el și nu îl bagă nimeni în seamă!

Am un diliu la noi în intersecție care la fiecare sfârșit de an țipă: "Căiți-vă vine sfârșitul lumii la întâi ianuarie! Semnele e clare! Matei 24:3 Un neam se va ridica împotriva altui neam și o împărăție împotriva altei împărății. Va fi foamete, vor fi molime și cutremure în diverse locuri. Dar toate acestea sunt doar începutul durerilor nașterii!"

Molimă e! Cutremur a fost! un oscar = o pensie se ridică împotriva lumii!

Vă rog frumos să îl băgați în seamă! Să nu facă, Doamne ferește, o criză acum la sfârșit de an și să rămânem fără saltimbanc!

Iulian Mareș spunea...

Caporal fără Oskar!
1-nu cunoști operațiile aritmetice! Ești prost!
2-Nici slova scrisa nu o înțelegi! Ești autist!
3-De ce ai băut cerneala și nu te-ai făcut colonel? Nu aveai tinere de minte? Cred ca erai mai potrivit la turnat betoane...