Un produs Blogger.

luni, august 02, 2021

Un pas de defilare mai elegant și mai vioi decât cel impus astăzi la paradele militare

123 comments
Filmul Pentru Patrie de Sergiu Nicolaescu.

123 de comentarii:

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Companieee, cu stangul pe toba, catre cazanul cu ciorbă de lobodă si fara nici o vorbă ca ati vrea si gulaș, inainteee-Marș!

reddog spunea...

Mai mult sau mai putin toti pasii de defilare au fost impusi. Sau autoimpusi.
Nu e doar cazul natiunii noastre.
De ce nu dati filmari din perioada interbelica cu Armata Romana?
Sa-i spuneti lui Leon ca tatal sau nu a trecut pe sub Arcul de Triumf dupa ce s-a intors din Campania din Vest pentru ca atunci la guvernare erau comunistii.
Aia care erau prieteni cu stramosii piticului atomic de la Kremlin.
"Prietenii nostri" se stie.
Si eu ii iubesc. In gurita! 😂🐺💪👮

M spunea...

Pe de altă parte dacă îi vezi pe cei din Legiunea străină defilând.... 😁

Am fost de un 14 iulie la Paris. Ce m-au impresionat au fost blindatele (inclusiv cele pe șenile) ce se deplasau cu peste 50 km/h. Va dați seama ce efect!!!! Se zguduiau plămânii in piept!

xxxxxxxxxxx spunea...

Cornelius se vede că ai lucrat la GAZ.

Periamu lucica spunea...

Hai ca santeti nostagic

avianyc spunea...

Promovând Sibiul ,mie cel mai mult in place prezentarea onorul de către o promoție de absolvenți🥳🥳🥳🐒

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=4327700177294302&id=360184320712594&sfnsn=mo

@ Monteoru& #Mares
Poate ne spuneti si noua ,astia proveniți din liceul civil cum se face ca si in 2021 sef de promoție la AFT a fost un absolvent de liceu economic si nu militar .

Gigi spunea...

Cu toate cã este o secventa din film,regizorul a încercat sã redea,şi cred cã a reusit,cât mai real aceastã scena de trecere a Dunarii a Armyei Române,armatã formata in majoritate din tarani,chemati de la coarnele plugului. Acesti soldati,condusi de ofiteri destoinci,bine Instruiţi şi iubitori de Patrie,au reusit sã invinga ostile otomane mult mai numeroase şi mult mai dotate.În Razboiul de Independenta,armata noastrã a scris o nouã pagina de glorie,punând capãt unui imperiu.Armata,dar şi poporul,au platit un mare tribut de vieti omenesti,ci nu numai,ca de fiecare data in lunga noastrã istorie. Ce a urmat dupã,cunoaştem.Hei,aici am vrut sã ajung şi o spun cu mâna pe inima,dat fiind aceastã ocazie.Ei,cei care au luptat şi au murit pe campul de batalie pentru Patrie şi popor,sunt adevãraţii EROI,pe care toate generaţiile prezente şi viitoare nu trebuie sã-i uite.Cei care au luptat pentu Patrie,sa fie in Veci Slaviti,iarã tradatorii,cei care vor rãul acestui popor,sã mediteze la ce au fãcut şi fac şi sã-si reaminteasca,numai atât,de sacrificiul acestor BRAVI EROI.Atâta doar!

Unknown spunea...

Cu ce mai iubesti tu,dogule rablagit?

reddog spunea...

Si asta lupta impotriva sistemului.
E din gasca "anti-botnita" camarad cu Oana Lovin videochatista.

https://m.ziare.com/stiri/interlp-filmare-amenintare-politie-pistol-grenada-ioan-aurelian-dragos-turku-interlop-targoviste-1693339

spiritul lui Haret spunea...

-Asa suntem noi,precum maimutele.Imitam pe altii.Ce se practica acum nu e pas de defilare ci deplasare in cadenta.Nu zic ca nu e bine.Sa bati pasul de defilare in stilul celui practicat inainte de 1990 in cizma pe dalele din fata cladirii actualei UNAp e tortura curata.
Tulumba@tancul e o cusca in care in general stau 4 oameni.Daca nu e dotat cu aer conditionat vai de mama lor.Vara mor de caldura iar iarna de frig.La pompasi e viata de pension.Apa multa si cate un ciubuc pt. o autorizatie.


Viorel spunea...

Noul pas de defilare reprezintă o mascaradă, o jignire la adresa Armatei României. Nu am fost un popor cuceritor, dar imnul de astăzi, fostul pas de defilare îți dă / dădea un imbold, un suflu de putere, de om ce nu poate fi învins. Ne-au impus sau am preluat noi de bună voie acest pas de defilare ca să demonstrăm cât de servili (lingăi, slugarnici, supuși) suntem. Astăzi când defilează ostașii români parcă sunt un fel de Tom și Jeri cu coada între picioare după ce au ieșit din oala cu lapte în care au căzut. Doar am intrat în NATO ce dracu. Felicitări B. de Geniu ce a realizat podul de pontoane. B. de Ge. domnule Cezărică, nu de infanterie. Legat de imn, cu ceva ani în urmă (la un joc oficial sau la câștigarea locului întâi la o competiție sportivă) am citit întru-un ziar online precum că englezii ar fi afirmat că avem un imn prea barbar.

monteoru spunea...

A lucrat la GAZ! Fii serios.Asta a cioflingarit-o si in MApN si printre civili.Mai nou zice ca are copii dar cu care are relatii reci.Cum sa se uite copii la tine daca tu nu ai stiut de ei?

Cezar spunea...

Porkar a fost....si a ramas!
🤣🤣🤣🤣😛😛😛😛😛

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@X-la infinit... Da, am lucrat la GAZ-59, in calitate de subofiter tehnic Auto, la fel ca la IMS, ARO240, DAC-665T, ROMAN DIESEL, BUCEGI, CARPATI, ZIL, ZIS, TAB, TAB-C, etc... Specialist in GAZ-ovine-caprine este altcineva:ghici ghicitoarea mea!... Stii ce inseamna atatea X-uri? Vax, zero, nulitate, zero barat!!! Chiar asa te subapreciezi, sau este o relevanță?!

Iulian Mareș spunea...

Dar ce, VBL, Sagaie, Grifon sau Jaguar nu ti-au placut? Moda contemporana impune ca parte din subunitati sa lupte pe transportoare pe roti (TAB) iar altele sa lupte pe masini pe senile (MLI). Cam la fel si cu artileria si mai ales cu cea AT (anti tanc)!
Roata vs șenila este supus inca studiului de Pro si Contra, castig avand centristii, adica cei care inteleg completarea unor avantaje si nivelarea dezavantajelor! Ceva de genul 2 Cp.I. pe TAB si 1Cp.I. pe MLI, respectiv, 2Bg.I. (Mc.) pe TAB si 1Bg.I. pe MLI.

monteoru spunea...

Filmele distorsioneaza realitatea.

M spunea...

@Iulian Mares

Aaaa.... ma refeream la efectul facut de senile pe piatra cubica. IMPRESIONANT! Acum nu stiu de ce se grabeau in halul ala?! 24 de Leclerc trecand in viteza cu senilele huruind (iar cladirile de pe Champs Elysee amplifica efectul) e un adevarat spectacol! Din cate mi-am dat seama erau in intarziere si se grabeau sa intre in formatie de defilare.

M spunea...

Printre absolventi si pompieri! 👍

M spunea...

@reddog

Nu, serios, terminati cu ura asta irationala! Ce are Oana Lovin cu infractorul ala? Pacat! Chiar va apreciam...

Vitele din grupul vostru, al rezistentilor, s-au gandit sa se razbune pe localul in care "marele" Barna a fost inoportunat! Adica atacurile jignitoare ale lui Ceausescu, Dide sau Bot sunt OK.

Doua actiuni se dasfasoara concomitent:

1. un atac pe pagina Google Maps a restaurantului pentru scaderea ratingului prin postari mincinoase: "mi-au scuipat in mancare", "chelnerii poarta aparatura de inregistrare", "personalul nu a reactionat cand un mare om a fost jignit" etc.

2. ieri au fost plasate sute de comenzi telefonice cu ridicare. Mancarea a fost gatita si pregatita de livrare dar nu s-au prezentat la ridicare, facand astfel paguba de zeci de mii de lei!

Asta este mizeria si jegul pe care il promoveaza acesti nenorociti! Nu s-au gandit la angajatii de acolo, unii care chiar traiesc din salariul ala!

URA, MIZERIE, JIGNIRI

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Montăoru, păi unii cu monta la colț de perete din palmă si degete in eprubete, altii cu Ponta la trădări discrete, eu cu ciocolata Postavarul si avand-o precum parul am insămânțat național arealul precum xeroxul!

reddog spunea...

Necunoscutu'
Ma descurc binisor nu va stresati.
Oricum, nu ma bazez pe sofer ca altii. 😂

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Montecasino, M-am uitat cu atentie si cameramanul a surprins cum se ca(l)cau ,,soldatii'' pe calcaie, figurantii fiind neinstruiti, luati cu japca si ghionturi de pe santiere, de la ,,diribau,'' toti cu gandul la liberare sau la o costita cu hernie de fasole la pranzul mare! Introducerea noului marș, cu pasi de broscoi, in loc de pas de defilare, parca denotă si etaleaza o gloata de fătălai, aidoma sinistrului Hapărării actual, si dusi cu forta la castrat!

CEZAR spunea...

@/Viurel -majur de intendenta si CI,,!
B.Ge..a construit podul pentru ca subunitatile si Unitatile de I.Mc. sa treaca si sa intre in lupta...
Ai habar ce-i asta ...majurule de la C.I......

CEZAR spunea...

@ ICE...
Cu multa scirba ..desigur se uita..!!

Calinmihaib12 spunea...

..eu: "neutru"..în tehnica de luptă .. cred că alternativele "roți"/"șenile".. țin de mai mulți factori (nu de.."modă" ..!) tehnico-tactici și chiar..strategici, de condițiile de teren, de vreme, etc...!

Iulian Mareș spunea...

La aceasta întrebare răspunsul îl are numai Mezar, el fiind specializat pe structuri tip ekipa, grupa și pluton!

*Cunosc mulți sefi de promoție care nu au realizări notabile după...

Iulian Mareș spunea...

Da, da, Geacă Roșie!..

Calinmihaib12 spunea...

"Discuția" asta, dacă e contradictorie,..cu "originea"/tipul liceului..de proveniență/selecție..a studenților..de la instituțiile militare
de învățământ..și calitățile/aptitudinile avute/necesare..în cariera militară..e un "moft"..!
Un absolvent de liceu economic= liceu mai.. "special" care presupune..existența ANUMITOR calități.. cum ar fi:"atracția", predispoziția,plăcerea(!)de a lucra cu.. CIFRELE..(!)=calități NECESARE..și unui MILITAR..(!),poate fi..tipul de licean..care să ajungă..și MILITAR.., și ȘEF DE PROMOȚIE..!( nu e nici o "contraindicație"/contradicție..! = în această..situație..de viață..!).

Iulian Mareș spunea...

Ni neg rolul pasului de defilare, scopul acestuia în contextul Instrucție de Front, însă cred xa acordați o atenție exagwrata unei deplasări speciale în momente speciale?
Contează sa dai tare și ritmic cu talpa de asfalt? Mai ales ca nu ești dotat natural cu amortizoare la gât, în zona cervicala, precum ciocănitoarea!...in acest caz, constat ca vibratia/șocul se transmite si la creier rupând ireversibil sinapsele! Sa traga FB, sa cunoască ceva tehnici și proceduri de luptă de nivel grupa și pluton, în principalele forme și situații de lupta, ar fi cam suficient mai departe intrând în rol subofițerii și ofițerii!

*Un simplu exemplu: noi selecționam tineri cu liceul, sănătoși pt a-i instrui ca parașutiști, ca ma, francezii se axau mai puțin pe carte, studii și recrutau țărănoi sanatosi din zonele muntoase!

Iulian Mareș spunea...

Din mail: "1,5 milioane de euro este suma alocata echipei de fotbal Steaua din Bugetul M.Ap.N., care se plange ca nu ajung resursele pentru a achita pensiile militare de stat."

https://m.digisport.ro/special/vali-moraru-si-ion-craciunescu-dialog-aprins-in-direct-la-tv-finantarea-csa-steaua-de-catre-mapn-marul-discordiei-1213279

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Iulian, pentru toate se gaseste cate un ban, numai pentru pensiile militare Cavou Fătalau bani nu are!

Radu spunea...

https://ziare.com/pensii/pensii-speciale/pensiile-speciale-raman-in-vigoare-ccr-a-decis-ca-legea-prin-care-erau-anulate-e-neconstitutionala-1610016

Viorel spunea...

Domnule Mr. Cezar. V-am mai repetat dar văd că nu pricepeți pentru că vi s-au tocit neuronii (totuși nu vă speriați că dați cumva în demență, citiți ce spun specialiștii, urmați sfaturile pentru că și neuronii se regenerează devenind astfel poate mai deștept decât ați fost sau sunteți). C.I. înseamnă Carte de Identitate. Și cum adică, subunitățile și Unitățile de I.Mc. Deci după dumneavoastră, subunitățile de I.Mc. (așa rezultă) nu fac parte din Unitățile de I.Mc. ci sunt S.U. distincte, izolate. Bravo domnule Cdt. Cezar. „Să treacă și să intre în luptă”. Corect. Și ce ați vrut să spuneți cu asta ? Am rămas surprins că nu l-am văzut pe mecanicul conductor TAB trecut în rezervă cum defilează și el iar pe dv. călare pe turelă salutând mulțimea.

Cezar spunea...

@/Tulumbare
Tin sa te informez ca deobicei senilatele..la defilare..in plin centrul orasului..au senilele imbracate cu un cauciuc dur!Asta ca sa nu ia asfaltul dupa ei iar piatra cubica sa nu zboare ca adevarate proiectile mortale in capul asistentei
Deci daca ai auzit un zgomot puternic inmulteste cam cu 4...
De - si eu ma mir cînd tulumba..scuipa apa la 50 de m!!
De multe ori m.am tot intrebat: cine draku sufla in tava🤣🤣🤣🤣😛😛😛😛😛😛

monteoru spunea...

Intr-o perioada de timp fara sa mi se ceara mi se lua pt. Steaua.Dece trebuie sa se aloce cand foarte bine jucatorii de fotbal pot deveni cadre sau SGP in MApN ?
Tulumba@Daca ma face prost unul cu staif ma pun pe ganduri.Daca insa asemenea zicere mi-o adreseaza un prost nu iau in seama.
Nu am nici o gara cu de alde Dide,cel poreclit Ceausescu sau cu Mita Biciclista dar cand o toapa ca sa nu zic curva iese pretinzand ca e din spuma marii imi vine "sa vomit instat" .Citat Mares.
In viata mi-au placut femeile dar nu cele cu apucaturi de patroane de bordel.
Atentie!
Infractor este un individ care a suferit o condamnare cu executare sau nu.
Nu degeaba exista o zicala din batrani"hotul neprins e negustor cinstit".Asa pot sa zic si eu despre X,Y,Z dar e o parere.

M spunea...

@Calinmihaib

Păi nu am zis că tancurile au fost inventate pentru că fac mișto la paradă! 😂

Pasul de defilare este inutil pentru luptători. El face parte din proiectarea imaginii. Defilarea calmă, lentă, ca un tăvălug de neoprit, a Legion etrangere la o cadență de 90 de pași pe minut (față de restul trupelor franceze la 120 de pași pe minut) este mereu remarcată.

Defilarea face deci parte din "brandul" armatei respective, din imaginea pe care o are sau vrea să o transmită care ceilalți (compatrioți - plătitori de taxe, aliați sau inamici).

Filmulețul pus de onorabilul domn Huhurez arată o armată determinată, hotărâtă, cu un scop, cu entuziasm și gata de acțiune.

Cezar spunea...

@/Viurel-majurul de C.I(camasi-izmene !!)🤣🤣😛😛
Cercetarea..trece cu ..subunitati(grupuri Cc..cel mult plutoane)..
Chiar si elementele de asigurare..pichetul mobil de cap..etc .sînt subunitati
Pina vine rîndul sa treaca cu drapelul in frunte (sic) Unitatile si Marile Unitati..putin probabil...mai trece ceva timp
Inamicul deobicei îi neam prost..pune artileria sa bata ..rachetele..si mai trimite si aviatia..
E grele...Viurele..nu.i ca in biroul tau de ajutor de cadrist.pe sub masa...sa faci pomelnicile sa le dai lu popa..sa.i sfiinteasca pe cei cazuti

Iulian Mareș spunea...

Viorel,
Spune-i tu ăluia ce se dă dăștept în cap ca nu exista I.Mc ci doar I/IMo sau MC!
Apoi, intreaba-l asa scurt și naucitor:
1-cine construiește podul de pontoane?...asa, orice BGe? Curios! Și când începe construcția podului de pontoane? Cine ordona începerea lucrării? Apoi, eseul lui, sa-l semneze și sa îl trimită la NATO ca să devina și ăștia religioși, adică sa își fac cruci mari și largi de ce poate debita el!
*Pe NV (nevăzute) eu ii dau 2, ca dacă întru în domeniul fortarii aflu ca plutește gratie capului!
Destoinici asta ce încearcă sa facă mișto de subofițeri nici nu știți voi cât poate fi de GOL!

Iulian Mareș spunea...

Doctore,
Moda, în sensul ca îți poți permite...
MLI este mult mai puternic decât un TAB, este un mumn de otel, cu arme ATc și kiar AA, folosește calea de rulare a Tc, îl sprijină și protejează mai bine...
TAB plutește, parca viteza mai mare pe sosea, are Mitraliere puternice, pierde o roata sau kiar o punte merge înainte. În genere se aplica cam asa...Ai inamic ce opune încă rezistenta, lovești cu subunități de Tc și MLI! Treci la urmărire, înlocuiești cu TAB, pt că motoarele senilatelor se uzează mai mult și mai repede...consumi resursa motorului!
Nu faci marșuri cu Tc, senilatele mai mare de 40km maxim 60.
*Niște deștepți în cap au făcut în 89 marșuri cu UM de Tc de peste 60 Km, kiar 230-240km...😱

M spunea...

@Monteoru

Te cerți singur? 😂 Unde am vorbit eu de dumneata ca să pot să răspund!

Am timpul limitat și dumneata ai demonstrat de mai multe ori că ești analfabet funcțional! 😂

M spunea...

@Iulian Mareș

Impresia mea e că nu intraseră în dispozitivul de paradă la timp și se grăbeau. Oricum, efectul era puternic!

O să caut filmulețul și o să vi-l pun la dispoziție.

Leon spunea...

Avia, imi stricasi ziua cu Turcana in prim plan!
Noroc ca Liderul de sindicat, Marius Nistor preseaza PNL sa vina cu o lege noua a pensiilor( inclusiv militare) pe principiul Contributivitatii, principiu introdus pentru viitorii militari/politisti..!
Comentariul lui Nistor il gasesti pe Fb. Ralucai in linkul de mai sus !

CEZAR spunea...

@/m-Alul - batut in cap de razele de soare !
Daca atrageai atentia ..majurilor - ca fortarea unor cursuri de apa (chiar si de marimea Dunarii) in momentul de fata ..ii cam depasita !
Si nu de ieri sau alaltaieri ci de cind s-au construit TAB..cu care sa foretezi..prin surprindere ..mai protejat ..etc..
Ideia de a construi acum- un pod de pontoane si a trece cu forte considerabile pentru ..a ataca sau a dezvolta ofensiva pe o directie...cap de pod etc..este sortita eseculi..
Cu actualele mijloace de observare (sateliti )si lovire la distanta si foarte precis si puternic..este CRONICA UNUI ESEC SINGEROS...,
Poate in teritoriul propriu,,,dar este absurd..
Oricum..armata de majuri..pe care-i conduci ..viurel + sirvuplemadame..au vazut aceasta chestie ca o posibilitate de a trece in pas de defilare ca la 1900 si ceva ..cu fanfara si tobe...
NB
Bine ca am dat milioane pe Pyrania..care NU PLUTESTE si ii mare cit o claie de fin si ofera o tinta precum un cur de vadana.....

CEZAR spunea...

La noi MLI..actioneaza mai mult si cu predilectie in zonele muntoase !
De nasta le si gasim indotarea subunitatilor ..unitatilor de VM
Combinate asa ca "varza a la Cluj " poate a vazut m-Alu pe undeva
Eu recunosc ca nu..
Din cite stiu cel putin pina la data in care am plecat ...MLI -urile puneau probleme serioase ..constructive
Nici vorba sa fie mai fiabile sau mai rezistente decit tAB..
Ceva armament in plus..dar asta se putea adauga si pe ZIMBRUL..parca ultimul TAB de productie romaneasca ! Dotat si aratos..

Leon spunea...

Genistii militari au construit podul peste Dunare pentru filmul Pentru Patrie, in zona Dobrogei !
Cine doreste sa vada podurile originale din 1877, au fost 2 poduri peste Dunare, la Corabia si Turnu Magurele, sa incerce sa deschida acest link:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://ro.pinterest.com/amp/pin/363173157454703439/&ved=2ahUKEwjIqavA0ZfyAhUIgf0HHWb5DyIQFnoECCsQAg&usg=AOvVaw1RvQHGWE6NocZ_pBSuoz5i&ampcf=1&cshid=1628089493503

M spunea...

Noile Cărți de identitate nu numai că "traduc" aiurea cuvântul "gender" în "gen" și nu "sex" așa cum e tradus în mod obișnuit în documentele oficiale europene dar softul este prevăzut ca la rubrica "Gen" să avem 3 variante de opțiuni: M, F și X.

Periamu lucica spunea...

Cand a decis?

Leon spunea...

Iulica, cred ca exagereaza autorul:
"Peste 40% din populația României este analfabetă lingvistic, numeric și științific, consecințele fiind numeroase: există o mare probabilitate ca aproape jumătate din oamenii din jur să nu înțeleagă mesaje simple, indiferent de mediu, avertizează experții în educație.

"E un fapt dovedit că 44% sunt analfabeți funcțional. Acest lucru nu înseamnă că restul de 56% sunt excepționali la înțelegerea unui text sau abilitatea de a opera cu conceptele din spatele textului, abilitatea de a opera cu numere și posesia unui bagaj suficient de cunoștințe de cultură generală și științifică, ci doar că ei sar, în general, de acel prag minimal acceptat. Cei cu aceste caracteristici „peste medie” sunt mult, mult mai puțini decât procentul de 56% ce ar rezulta din eliminarea analfabeților funcțional din total", a explicat Gabi Bartic, COO și Director Consumer Division la Brio Teste Educaționale"(ziare.com)..!

Viorel spunea...

Domnule Cezar, între de obicei: „Tin sa te informez ca deobicei senilatele..la defilare..in plin centrul orasului..au senilele imbracate cu un cauciuc dur!” și realitate este mare diferență. Deci atenție la cuvinte și exprimare. Domnul M a specificat de 2 ori că l-a impresonat „șenilatele” care pot fi tancuri, tanchete sau „brichete”. Zgomotul este scos de puterea motoarelor, calitatea carburantului, greutatea individului pe șenile în atingerea cu solul. Nu a specificat dacă aveau sau nu saboți de cauciuc. Și să mai știți un lucru. Șenilele nu se îmbracă / cu un cauciuc dur, ci se pun saboți un pic mai mari între lamelele șenilei pentru a nu distruge asfaltul. Dacă mecanicul conductor TAB, tanchetă din B.I.Mc. condus de domnul Mr. Cezar (când s-a pensionat) a uitat tobele sparte, chiar că pe Champs Elysee se auzea un zgomot ca și cum ar fi tras tunurile din Navarone iar clădirile s-ar fi clătinat ca și Turnurile Gemene Petronas din Kuala Lampur stabilizate un pic și de podul suspendat ce leagă cele 2 turnuri.

Huhu Rezea spunea...

Este permis pasul de defilare pe poduri?

Cezar spunea...

Nu...dar nu cred ca justificat
Este vorba de a intra in rezonanta cu vibratia podului si riscul de a se prabusi

Viorel spunea...

Domnule Cezar, replica v-a dat-o domnul Iulian Mareș deci nu mai continui și eu pentru că oricum nu înțelegeți nimic. Când capul este umplut cu plumb sau mercur stați pe verticală cu picioarele în sus (dacă rezistați) la fel ca Hopa – Mitică sau Cezărică. Cât despre milioanele date pe Pyrania, le-a dat unul deștept ca dumneavoastră și nu majurul Viorel.

Viorel spunea...

Nu domnule Huhu Rezea. Este interzis pentru că datorită cadenței are toate șansele să cedeze. Pe pod (ca militar) se merge în pas de voie.

Viorel spunea...

Trezeștete Radule. Tu ne prezinți o știre postată miercuri 06 mai 2020 orele 17:31 intitulată: Pensiile speciale raman in vigoare. CCR a decis ca legea prin care erau anulate e neconstitutionala.

Viorel spunea...

Două propoziții și o contradicție. „Nu...dar nu cred ca justificat”. Păi justificarea ați dat-o mai jos și atunci cum nu este justificat. Rău cu căldura aceasta când îi bate pe unii în cap.

Leo spunea...

Eu n-am auzit să se fi prăbușit vre-un pod de la pasul de defilare.
Este un MIT (sau o legendă cum se zice la servicii)

Leon spunea...

Este o ,,scapare,, a regizorului Sergiu Nicolaescu !
Pe net sunt alte secvente cu trupele romane care trec podul in pas de voie !

Viorel spunea...

Domnule Leo, nouă (elevi în Școala Militară) ne-a spus-o Cdt. de pluton și chiar executam acest lucru când mergeam în Poligonul Poplaca / cu Cp. La trecerea pe poduri primeam comanda „în pas de voie”. Nu pas de defilare, nu pas de manevră (la ambele se păstra ritmul / vorba domnului Cezărică=pasul pe tobă).

M spunea...

@Leon

In aprilie 1831 la Broughton (Anglia). Nu a murit nimeni. 😁

Viorel spunea...

Domnule M, mi se pare correct și normal. Să apară în C.I. exact ca și în gramatica limbii române cele 3 genuri: M=masculine; F=feminin; X=neutru (are ceva dacă este trecut X în loc de N ?, esența contează).

M spunea...

Cu respect (încerc să mă țin de cuvânt și să nu vă mai răspund nepoliticos).

Nu e ușor nici la pompieri. Echipamentul (față oxigen) are cam 12 kg și, mai ales vara, te coci in el mai ales că te duci către un foc care arde să zicem la 1200 de grade.
Iarna, treci în partea ailaltă și lucrezi cu apă care îngheață pe tine și se transformă în țurțuri.

Va rog să nu mai vorbiți peiorativ față de zeci de mii de oameni care își fac meseria cu demnitate!

Huhu Rezea spunea...

Pentru că nu există om fără sex, ministrul de interne a promis corectarea cartilor de identitate.

Viorel spunea...

Domnule Huhu Rezea. Și cu bărbatul operat de doctor Ciomu ce va face ministrul de interne. Dânsului ce sex îi atribuie ? Eu cred că X, adică neutru (asta ca o glumă).

Calinmihaib12 spunea...

Iulian MAREȘ:știu câțiva șefi de promoție din IMM (Inst.Med.Mil.)medici militari ajunși profe sori universitari, șefi de secții în spitale militare și civile..care ASTFEL ..și-au confirmat evoluția și poziția din studenția milita ră..!(..aproape toți șefii de promoție prezenți pe panoul de marmura..de la IMM.. de la GARA DE NORD.!)

Iulian Mareș spunea...

Posibil, un pod de lemn?

Iulian Mareș spunea...

Cand esti ”sarac” la cap iesi in frunte...:
1-”fortarea unor cursuri de apa (chiar si de marimea Dunarii) in momentul de fata ..ii cam depasita”....acea paranteza facuta de mezar este kiar idioata! Pai, Dunarea pune probleme serioase pentru trecere, dar pt fortare! Autorul naiv, Mezar, nu prea stie ce inseamna Fortare si la ce se refera Planul Fortarii unui curs de apa! Daca avea creier si memorie, retinea enunturile unui fost coleg si mereu prieten!
3-Maiestria prostiei in forma pura, 100%! ”Ideia de a construi acum- un pod de pontoane si a trece cu forte considerabile pentru ..a ataca sau a dezvolta ofensiva pe o directie...cap de pod etc..este sortita eseculi..”
*Daca nu era kel in cap ziceam mai stiu eu ce, dar asa ceva?...Bine ca parul i-a parasit capul! Podul de pontoane (sa nu confunzi cu portitza) incepe a fi construit la ordin, conform evolutiei si Planului intr-un moment specific, bine ales si determinat de.....? Aici era știința ta, Mezar! dar ea cum iti lipseste cu desavarsire, te rog sa lasi ”majurii” in pace, pt ca ei sunt pregatiti si fac ceea ce stiu!
4-Proba finala care ti-a incoronat opera! ”Poate in teritoriul propriu,,,dar este absurd..” desigur, te refereai la podul de pontoane si fortare! Mezar, sunt militari de la mai multe arme, ministere...etc! Nu poti sa scrii asa ca idiotul orice! Unde dracu ai auzit tu de fortare teritoriul propriu? Si asta lasand la o parte asta cu teritoriul propriu (eu inteleg zona de responsabilitate, din adancime a unei UM/MU)
2-”Si nu de ieri sau alaltaieri ci de cind s-au construit TAB..cu care sa foretezi..prin surprindere ..mai protejat ..etc..” *Surprinderea si inselarea trebuie realizate in orice forma de lupta si in orice actiune, nu numai la fortare! TAB-ul in plutire are viteza mica si o constituie o tinta buna! Apoi, un sector se organizeaza pe TAB, altul pe barci cu motor, pe barci cu rame, inclusiv pe mijloace improvizate...

*Daca vrei sa il intrebi ceva pe Viorel ... Cum transporta hrana, materialele de orice clasa de la depozitul B/Bg la Pl? Oricum, asta inseamna ca stii si tu raspunsul corect!
*Pe Corneliunsson: cum mareste capacitatea de trecere a DAC-10215? Ce tip de reparatii se executa la ARTM? Si care este durata lor?

Am anticipat bine! Subiectul biologic a fost consumator de resurse si impușcător ocazional! Nota finala: -2!

Iulian Mareș spunea...

Leon,
Asa este! Camarazii nostri sunt ”a giorno”, cunosc, ataca si rezolva problema de la simplu la complex! Toata stima!
Dar cand vezi prostul harnic sau care nu stie nici cat este de prost mai ca-ti vine sa-i dai ”una de pe Targul Ocna!” La figurat, fireste...

Iulian Mareș spunea...

Padina,
Cand esti prost te doare tampla? MLI la VM? NUUU! La UM si MU de VM sunt MLVM! Seamana, ce-i drept! Eu ceea ce am spus este argumentat si sustenabil! La noi incepuse ca in cadrul unei DMc, la un RMc sa fie introduse si MLI! Imperfectiunile tehnice, inerente inceputului, nu stirbesc din fiabilitatea planificata! Un exemplu...garnituri, racorduri, tot ceea ce era cauciuc era slabut intrucat Ceasca nu mai importa caciuc natural si se fabricau din cauciuc sintetic! ... pierdeai carburant, likid special, ulei...
Tu ai si kiorat? Nu realizezi ce tinta ofera un TAB vs un MLI? Ai intrat, condus, actionat intr-un MLI? Plus protectia...rezervoare pe usile din spate, urcarea si coborarea prin spatele lui...etc!

Leo spunea...

Dar , despre omul care are sex , dar nu mai face sex , a zis ceva Lucică ?

Iulian Mareș spunea...

Si ca sa inkeiem discutia...forta unei armate in domeniul podurilor de pontoane consta in resursa, inclusiv rezerva, de parc pontoane! ROU dispunea cam de un numar de pontoane necesare pentru 2 poduri peste Dunare! de retinut ca pontoanele sunt pe Au!
Pontonierii romani au excelat in calitatea si viteza de asamblare a podului de pontoane castigand multe concursuri... ia cititi aprecierile din NATO:

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/fotovideo-militarii-romani-i-au-impresionat-pe-generalii-americani-761966

M spunea...

@Viorel

Genul se refera la gramatica (la substantive) nu la biologie (la oameni)! 😂 Asta e normal pentru ca si substantivele care se refera la oameni (barbat/femeie), in toate limbile pamantului in care se foloseste genul, sunt doar masculin si feminin. Adica nicaieri in lume nu se zice: "o femeie, doi femei sau un bărbat, două bărbați"!
In biologie genul inseamna mai mult decat sexul. Inseamna si toata incarcatura sociala, istorica, emotionala... etc. Dar ID card nu se refera la emotii ci la identificarea OBIECTIVA a cuiva. Ca sa zic asa: ai sau nu ai puțulică?

@Huhu Rezea
Lantul logic este asa:
Chestorul DEPABD a spus ca s-au respectat cu strictete prevederile Regulamentului (UE) 2019/1157 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019.

Regulamentul spune:
(24)
Statele membre ar trebui să poată decide cu privire la menționarea sexului unei persoane într-un document care intră sub incidența prezentului regulament. Dacă un stat membru menționează sexul unei persoane într-un astfel de document, ar trebui utilizate, după caz, specificațiile „F”, „M” sau „X” din documentul OACI 9303 sau inițiala unică corespunzătoare utilizată în limba sau limbile statului membru respectiv.

Deci:
1. statele pot decide daca trec sexul
2. daca trec sexul AR TREBUI trecut „F”, „M” sau „X”

Sa nu uitam ca actualul guvern a dat Hotărârea nr. 295 din 10 martie 2021 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 29 martie 2021 care doar pe cartile de identitate electronice a schimbat rubrica "sex" cu rubrica "gen".

Un fost coleg de la Evidenta Populatiei spune ca asta s-a facut la presiunile organizatiilor Accept si Mozaiq.

Chestorul de la DEPABD induce in eroare zicand ca aceasta modificare e prevazuta in Regulamentul UE mentionat mai sus la punctul 27. Dar ce spune acest punct?
În cazul în care sunt întâmpinate dificultăți în colectarea elementelor biometrice de identificare, statele membre ar trebui să se asigure că există proceduri corespunzătoare pentru a respecta demnitatea persoanei în cauză. Prin urmare, ar trebui să se țină seama de considerentele specifice legate de gen și de nevoile specifice ale copiilor și ale persoanelor vulnerabile.

PS - Scuze pentru postarea prea lunga dar am raspuns la doua persoane si am fost nevoit sa dau citate! 😉

M spunea...

@Viorel

😁 Eu nici nu am citit ce scrie Petre Padina dar citesc mereu postarile dumneavoastra. Evident ca nu au scos pietrele de pe Champs Elysees si ca au folosit saboti de cauciuc. Motoarele puternice insa vuiau iar senilele (cu sau fara saboti 😁) in miscare, fac un zgomot specific. Totul amplificat de cladirile din jur aveau un efect uluitor!

A fost singura defilare militara de anvergura pe care am vazut-o in afara tarii. Tancurile si artileria autopropulsata mergand in mare viteza m-au impresionat (si, intreb: nu asta e rostul unei parade militare)?

Plecasem insa de la pasul de defilare si de la cadenta lenta a celor de la Legiunea Straina care, din aceasta cauza, defileaza mereu ultima.

CEZAR spunea...

@/Viurel majurul de la C.I..
Pentru ce mergeati voi la ..Poplaca ?
Sa puneti izmenele si camasile la uscat...???

CEZAR spunea...

@/M..Tulumbarul..
Daa..nu-i usor..dar cu un mic-mare amendament :
Fac si ei ce POT...pot sa stinga focul fara sa se expuna cam asta fac de fiecare data..! Nu pot ..asteapta sa arda tot..si apoi sting ..cenusa....
A nu se uita ca de multe ori au fost facuti fripturi multi oameni...imi vine in minte Dansatoarele de la BAMBOO..care au ars...nu mai continui
Pompierii ..ar trebui sa aiba o munca intensa zilnica pentru PREVENTIE...dar nu prea..,
Cad la pace cu unii alti...se cunosc n cazuri..

CEZAR spunea...

OFF TOPIC!

Lucasz Mary a distribuit o postare.
43m ·
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3036447106639859&id=100008237975096
Stefan Gligor
14h ·
Mă gândesc cu scârbă și uimire ,la faptul că o târâtură de cea mai joasă speță ,mă refer aici la un parlamentar usr ,fălcoi(fost pilot militar) ,de la Gearmata legendară ,care prin minciună și înșelăciune ,dar și delațiune ,a ajuns în Parlament și se luptă cu pensiile militare ,numai pentru faptul că el ,a fost ejectat din sistemul militar ,fără a acumula stagiul complet pentru pensia pt. limita de vârstă !(asta nu l-a împiedicat să încaseze soldele compensate ,oferite pentru reducerea efectivelor militare ,pentru admiterea în NATO) Am înțeles de la cei care l-au cunoscut (pe mine m-a ferit Dumnezeu !) ,că la o întâlnire de promoție ,unde a avut tupeul să participe ,a fost dat afară ,fără menajamente ,din cauza ,,concepțiilor" și dușmăniei cu care tratează ,problematica pensiilor militare ! Deci dușmanul este și printre noi ,ce ne mai mirăm de ciucă ,roșu și alți trădători ai Sistemului militar ?! Vai de capul nostru !

Leon spunea...

@Cezar, un Niculae Mircovici nu se mai naste curand, Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

Lucian spunea...

Acolo frecvent poligonul era ocupat de trupe parașutate ( gen F ) și trebuia eliberat 😁

Gigi spunea...

A trecut aproape un an de la alegerile parlamentare şi aproape 2 ani când actuala coalitions a pus mâna pe putere dat fiind faptul cã cei dinaintea lor au defectat,cel puţin aşa au motivat actualii guv.
şi nu iau mai lãsat sa-si duca pânã la capãt mandatul cu care i-a investit poporul la alegerile din 2016. Acum,şi istoria va consemna,dacã cei care au fost daţi afarã au parasit guv.si datoritã implicãrii unor foruri internationale,cã vrem nu vrem,asta este adevarul,dar şi datoritã lor care au luat prea multe mãsuri sociale(nu şi în printa noastrã,a militarilor),iar toate acestea a deranjat partenerii de la Bruxelles.
Consecintele sau simtit imediat,în sensul ca au apãrut critici,atât di interior,cât şi di exterior.Bine,asta şi din cauza celor care au câstigat alegerile in proportie de aproape 70% şi care sau dovedit slabi,Dr nu trebuie sã trecem cu vedera şi cele lucruri bune pe care le-au fãcut.
Acum,lucrurile merg din ce in ce mai rãu,pensiile salarii au stagnat launii,în timp ce preţurile au luat-o razna rãu de tot,acum le resimtim dar încã sut suportabile,ce vom face la iarna,Dumnezeu stie.
Ãsta este un aspect,dar ce mi-a atras atentia,cred cã nu numai mie,este faptul cã cei de la Bruxelles şi altora,tac mâlc,parca totul ar mege cã pe roate,economia duduie,afacerile necurate au incetat,evazinea fiscalã s-a redus considerabil etc.De ce se intâmplã aşa,înseamnã cã suntem noi prea idioţi şi tâmpiti şi nu înţelegem mersul,cã aşa trebuie sã fie? Cã trebuie sã fie rãu cã sã o ducem bine mai târziu,dupã cum zivea un idiot mai acum câtiva ani? Totuşi,sa-mi fie cu iertare,este suspecta tacerea partenerilor EU,ci nu numai a lor,din considerentele aratate mai sus!Sau poate nu înţeleg eu cum stau treburile? Îmi pun întrebãri,cã simplu cetatean,nu dau cu paru'!!!

Viorel spunea...

Domnule Cezărică. Ne deplasam la Poligonul Poplaca pentru a învăța probleme teoretice și practice despre pregătirea militară generală (instrucția tragerii, tactică, geniu, chimic, transmisiuni, etc.) pentru ca în caz real să putem să ne ferim sau să ne apărăm de inamici în momentul când trebuia să vă asigurăm dumneavoastră și B.I. (mai spun și Mc. ?) izmenele, cămășile pe care le aveați rupte în fund / genunchi și coate de la mersul târâș, să vă ducem marmitele cu mâncare să faceți burta mare altfel din cauza inaniției cădeați din picioare, scăpați / pierdeați și ranița și pușca și cureaua de la pantaloni, vedeați în culori iar boscheții vi se păreau inamici trăgând în vânt și consumând muniție de pomană. Vă asiguram (un trai decent / conform normelor în vigoare) dumneavoastră și subordonaților, exact ce ar trebui să vă asigure astăzi Guvernul meu (Orban / Cîțu), adică o pensie pe merit. Noi C.I.-știi v-am asigurat atunci (inclusive cei de la finanțe / solda lunară) tot ce escria la regulament (dv. ca și Cdt. primeați porție dublă), Guvernul meu vă asigură o pensie egală cu a unu-i C.I.-ist ieșit acum la pensie sau poate chiar mai mică.

Leon spunea...

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.g4media.ro/biserica-ortodoxa-notiunea-de-gen-vehiculata-progresist-este-pusa-in-slujba-unei-toxice-si-smintitoare-ideologii-numita-transgenderism-bor-critica-dur-schimbarile-din-noua-cart.html&ved=2ahUKEwiR5oiy4JnyAhVRhv0HHRHOCooQFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw01fdKUz1zxO-prhWF7sYeQ

Leon spunea...

Ce ne anunta astazi d-ul Câțu, dupa Sedinta de Guvern:
"..Vreau să vă spun că în luna iulie avem iarăși o premieră, este prima lună când avem un buget echilibrat, cheltuielile și veniturile au fost aproape, e o diferență de câteva sute de mii de lei, dar este prima lună în care avem un buget echilibrat, deci veniturile pe care le-am încasat au acoperit cheltuielile pe care le avem astăzi. Deci asta este explicația, nu se taie nimic de la Ministerul Muncii, avem un lucru foarte bun, încasăm mai mulți bani la buget, iar deficitul scade chiar în condițiile în care am crescut pensiile. Este ceea ce vrem cu toții, să avem buget echilibrat, ca acei bani să-i folosim pentru altceva.", cu referire la BASS !
Sa intelegem ca incepand cu luna Iulie 2021, CNPP nu mai are nevoie de Subvenție de la BAS pentru plata pensiilor din sustemul public ??
Reamintec ca in BASS pe acest an este prevazuta suma de 90 miliarde lei, 16 miliarde vin de la Bugetul de stat, dar in acelasi timp pleaca la Pilonul 2 de pensii aproape 10 miliarde de lei !
Sa-l credem pe Câțu sau ne minte frumos..!

M spunea...

Să le urăm succes, misiune ușoară și să se întoarcă toți acasă!

In sprijinul Greciei vom trimite să lupte cu incendiile de pădure un număr de 112 pompieri militari cu 23 de autospeciale (6 autospeciale de stingere incendii de pădure, 2 cisterne, 1 centru de comandă, 4 containere Multirisc, 1 generator, 2 tabere mobile, 1 autocar de intervenție, 2 microbuze, 4 autospeciale de primă intervenție și comandă).

Leon spunea...

@M, uite ca sunt trimisi si Pompierii militari in "Teatrele de lupta" (cu Focul) din afara teritoriului national:
https://www.gds.ro/Actualitate/2021-08-05/pompieri-romani-vor-ajuta-la-stingerea-incendiilor-din-grecia/

Iulian Mareș spunea...

M,
Tancurile și alte senilate care defilează la Arcul de Triumf nu poarta geloși! Eu nu am constatat asta... Nu sunt tankist, însă eu știu ca la traversarea unui drum asfaltat se întinde pt protecție un covor de cauciuc, pentru protecție!
Motoarele turate ale Tc și huruitul senilei creaza efectul dorit la o paradă...🤪😜 și tankiștii știu bine asta!

Iulian Mareș spunea...

Unii își mai aduc aminte de armata și sunt capabili sa recunoască efortul militarilor...

https://playtech.ro/stiri/secretele-transfagarasanului-ce-si-a-dorit-nicolae-ceausescu-sa-faca-aici-de-fapt-369798

avianyc spunea...

La trecerea peste poduri ,punți se da comanda " Rupeti cadenta" .
Si la trecerea în 1989 de la comunism la capitalism s-a dat aceeași comanda.
Numai ca a fost mai greu de inteles pentru unii ........chiar din cazarmă fiind .

M spunea...

@Iulian Mareș

Eu știam că au așa ceva.

Să le ia naiba! Mie mi-au plăcut alea franțuzești! 😁
Mă gândeam că dacă îl scapă de sub control face prăpăd în mulțimea de gură cască!!!

M spunea...

Responsabilă cu proiectul noii cărți de identitate a fost chestorița Alexe din partea USR.

Acum se explică!!!!!

Leo spunea...

diferența dintre sex și gen ?
- GENUL programului DRAMĂ
- Nu poți spune Genul programului SEX
SEX + DRAMĂ LICHELELOR GULERATE !

Iulian Mareș spunea...

Este un gest nobil, omenesc, inainte de a fi diplomatic in cadrul Pen. Balcanice (sunt destui care ne cuprind si pe noi), in cadrul UE/EU/NATO!

Iulian Mareș spunea...

M,
aici ai MLI in mai multe variante-MEDEVAC, Evacuare tehnica, PC:

https://www.youtube.com/watch?v=Ft7zfK3bUVk

iar de pe la minutul 2, Tc romanesti!

Exista unele preocupari dar nu pentru Tc:

https://www.defenseromania.ro/se-pregatesc-senile-din-cauciuc-pentru-vehiculele-de-lupta-ale-fortelor-terestre-americane_608325.html

Eu nu vad asa ceva...ma refer la cauciuc...:

https://www.libertatea.ro/stiri/un-tanc-s-a-defectat-la-parada-de-ziua-nationala-din-galati-si-a-blocat-circulatia-in-centrul-orasului-2819128

Aveti aici mai multe foto, pe care le puteti derula..gl. Tomescu este tankist la origini:

https://www.ziuaveche.ro/top-secret/armata-2/parada-militara-de-ziua-nationala-–-amanunte-inedite-galerie-foto-199218.html


Iulian Mareș spunea...

Eu as zice ca cei pe care tocmai îi acuzi/banuiesti ca nu au ”rupt cadenta”-sincer eu nu am auzit de comanda asta, poate cel mult fara cadenta/mers de voie-revin la cei nerupatori de cadenta, in acceptiunea ta, eu, cat si altii, majoritari defapt, au inteles cel mai repede mesajul! In fapt si tu ai inteles imboldul insa nu ti-ai dat seama...

CEZAR spunea...

Nu vezi protectiile de pe senila pentru ca esti cam CHIOR....se vad clar...
Daca nu te ajuta dioptriile - uita-te in urma la amprenta senilei la Tc..in mod deosebit...vezi ceva ?
Nu ramaine absolut nici.o urma pe asfalt....,

M spunea...

@Iulian Mares

Multumesc de informatii! In materie de patine de tanc am ceva experienta din moment ce inainte de scoala militara am lucrat in Uzina 23 August unde, langa poarta 3, era o hala in care lucram producand... ce credeti? ... exact "patine de tanc" si turele (Otelarie 1) e adevarat, "legendate" ca fiind patine de excavator si cabine de tractor. 😂

Se pot folosi senile complet din cauciuc compozit, cum spuneti si dumneavoastra, dar si niste "saboti" care se monteaza pe senilele metalice. (arata a paralelipipede negre, cate 2).

Cu saboti:
https://www.ziuaveche.ro/wp-content/uploads/2013/11/tanc-tr-851.jpg

sau

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Expomil_2005_01_TR-85M1_03--A.jpg/800px-Expomil_2005_01_TR-85M1_03--A.jpg

iar aici se vad cel mai bine

https://global-def.com/wp-content/uploads/2019/02/tanc1.jpg

Fara saboti:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/Tancul_romanesc_TR_85_M1.jpg/800px-Tancul_romanesc_TR_85_M1.jpg

sau

https://www.rumaniamilitary.ro/wp-content/uploads/2015/08/romunski-tank-TR-85M1-ExpoMil-2011-500x338.jpg

Am gasit si un filmulet cu tancuri pe asfalt (inaintea unei parade militare in Moscova)

https://www.videoman.gr/en/163785
😂 Rusi!!!!!!


PS - Au trecut insa mai mult de 30 de ani de atunci!

Leon spunea...

https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/un-tanc-romanesc-participa-la-exercitii-militare-in-germania-bizonul-mai-tare-ca-abrams-ul-americanilor-248161

Iulian Mareș spunea...

Cezar,
Posibil sa fie nevoie de alte dioptrii, nu-i mare problema ci doar o keltuiala în plus!
Dar ce te faci tu, pt că ar trebui sa ți se schimbe capul și nu prea au reușit operațiile...🤣😂

Iulian Mareș spunea...

M,
Fantastic...prin 85 am fost 1 an detașat în acea hală unde se curata cu ciocane pneumatice patine de Tc după turnare, apoi se băgau la sablat, parca,...si tratament termic! Maistru șef de atelier era Bran, dacă nu ma înșel...
Mai sus erau cuptoarele pt topit otel...

M spunea...

@Iulian Mareș

😁 Vedeți că nu bat câmpii... 😂😂😂

Aveți o memorie mai bună decât a mea. Eu lucram în zona de cuptoare, adică de la mine plecau la curățat. Șeful meu era unul, tovarășul Marin.

Cald al naibii, mai ales vara.... Mi-a prins bine antrenamentul. 😁

Calinmihaib12 spunea...

Viorel:..în '95,la o aplicație..la SIBIU,cu trupe din vreo 8 țări..inclusiv americani,un locote nent american.., "săracul"..purta o cămașă mozaic cu gulerul..ros de..: vreme și..spălat..!
( adică..se întâmplă ..de'astea.. și la case mai..mari ..!

Leon spunea...

FMGS initial a apartinut Uzinei 23 August Bucuresti, si Functiile de Conducere erau detinute de Ofiteri superiori ingineri de Tc/Au; am avut cativa colegi de la Automecanica Moreni mutati la FMGS Bucuresti in anii '80 !

Leon spunea...

Pentru cine e curios:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://roumb.eu/despre-umb/istoric/&ved=2ahUKEwiCgvTLwZzyAhWxyYUKHXK7CQIQFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw3OsfG9o5sZEUa-P9OVlG8i

Leo spunea...

Leon,
Iar respectivii erau coordonați de Opincaru care era șef de secție IGS MFA în subordinea lui Gipse.........
În 1979 parcă , ceașcă a cerut MFA-ului să intărească IGS-ul RSR , iar controlul calității producției în uzinele Românești a revenit în sarcina MFA-ului. Toată această situație a ținut pînă în mai 1990 , când ofițerii ingineri au fost redistribuiți pe funcții tehnice în unități militare.

M spunea...

@Leon

Așa este! Erau asamblate într-o secție specială, păzită, în apropiere de poarta 1 și scoase din fabrică numai noaptea.

Aveam așa....o mândrie că lucrăm la tanc. Ei... Alte vremuri!! Era chiar amuzant că lucram la patinele de tanc dar pe schițe și chiar între noi vorbeam serios zicând "patine de excavator". Făceam și d-alea dar aveau altă formă, respectiv un fel de "L".

Calinmihaib12 spunea...

Viorel:
.."cei" de la finanțe și."cadriștii" NU prea RESPECTAU LEGEA- SALARIZĂRII..atunci când se..scriau "încadrările" în funcțiile din statele de organizare, cel puțin..în cazul medicilor militari..!,fapt ce are urmări..și în PREZENT, prin stabili rea și recalcularea/ actualizarea greșită a pensiilor medicilor militari..!

Leon spunea...

Leo, in Industria de Aparare erau 3 categorii de Militari:
1. Comisiile militare apartinand de Directia Inzestrarii Armatei( UM 02550)
2.Detasati la MICM si alte mimistere, unde primeau si Salariul; numai Norma de hrana se primea de la MApN.
3.Inspectori ai calitatii, probabil IGS de care amintesti mai sus ( la Dacia Pitesti aveam un coleg care superviza CTC, col.ing.Ilie T.) ..!

Leo spunea...

Tivic era adjunctul lui Dorobanțu care era șeful CTC-ului
Opincaru era peste toți din țară. L-ai cunoscut pe Opincaru ? Era col. ing. ...și avea cam 50 de ani în 1983

Leon spunea...

Corectie, DIA = Departamentul Inzestrarii Armatei, unde Seful avea rang de Secretar de Stat la MApN ( Generalii Stanculescu, Zaharia, etc.)

avianyc spunea...

Felicitări domnilor.
Asa s-a călit oțelul!!
Adevarate responsabilitati in economie ,nu fuga cu plutonul dupa iepuri ,ii prinzi apoi le dai drumul si iar ii prinzi ,iar le dai drumul s.d.m.d.,trecu ziua .După care fuga la popota si la 15.00 geanta si tunghi-o pe poarta unității cu oprire la prima dugheană din colt.
România adevărata, independența si suverană si-a ridicat economia folosind in scopuri benefice foarte multi ingineri ,subingineri si maiștri militari pe functii de mare raspundere in ansamblul marilor întreprinderi, ministere ,etc.
Puțini știu că sub functia de director ,sef de secție, sef de birouri tehnice ,proiectare, șefi comisii urmărire productie ,recepții ,etc se ascundea un un ing sau subinginer mmilitar.
Asta a fost Romania aia care producea si exporta din greu si pe lângă care de la muncitor la director se mai completa ceva pe lângă casa omului.
Cei care au trecut prin acea economie au cu adevărat un cuvânt greu de spus in balanta adevărului si a situației actuale a celor care au tras din greu ca sa realizeze planul cincinal in patru ani si jumatate.
În rest " pamblicarie" de cazarmă de doi bani si un leu.

avianyc spunea...

PS
ROMBAC-ul si IAR 99 ,93 au fost create de ing, militari in cooperare cu ing civili.
Si cand ma gandesc asa cu mare supărare in suflet ca mai zilele trecute vuia presa si multe alte instituții de entuziasm si cu bucurie pentru marea realizare a epocii postdecembriste care consta in TRANSFERUL ROMBAC-ULUI 1 11 IN DOTAREA MUZEULUI AVIATIEI imi vine sa spun cu toată sinceritatea, DA RAU AM AJUNS ,domnilor.
Putina analiză, modificare a atenuatoarelor de zgomot si Rombac-ul avea viitor .N-a fost sa fie fiindca asa am fost noi romanii dintotdeauna bătuți în cap si lasatori pe tanjala.
Noroc cu nea Nicu ca i-a băgat în viteză si constrâns să treacă la munca,munca de pe urma căreia in 1989 a predat Marii Adunări Naționale o țară la cheie.
Tara din care hotii si tâlhării de drumul mare din politica ,administratie ,etc si azi mai au de furat.

Viorel spunea...

Domnule călinmihaib. Vă contrazic. Orice ordin de numire pe o funcție conține elementele din statul de organizare. Ordinul de numire era emis și aprobat de eșalonul competent. În O.Z.U., Ordinul de numire era copiat mot a mot. Deci cum putea cel de la personal să vă numească pe o funcție cu coeficient de grad și funcție mai mic decât cel stabilit în stat și ordinul de numire sau cum putea cel de la financiar să vă plătească mai puțin decât prevedea gradul / funcția. În plus, citiți R.G.-1 Regulamentul de ordine interioară în unitate:
Pct.1.1 lit. d) numirile în funcții ale cadrelor militare și soldaților și gradaților profesioniști, încadrarea în muncă a personalului civil sau desfacerea contractelor de muncă încheiate cu aceștia (ține de Compartimentul S.1 Personal / mă refer la fosta unitate);
Pct.1.2 lit. c) alocarea și scoaterea de la drepturi de hrană și bănești (ține de Compartimentul Financiar - Contabil).
Orice Proiect O.Z.U. emis de compartimente sau subunități se copie în O.Z.U. cuvânt cu cuvânt fără nici o mică modificare așa cum a fost redactat de cel în cauză care are avizele Cdt., Locțiitor, Șef de St.Maj. și Șef Structură Securitate.
Proiectele ordinului de zi pe unitate care se referă la administrarea bunurilor materiale și bănești vor fi vizate pentru controlul financiar preventive și de către contabilul șef.

Iulian Mareș spunea...

Leon si Leo,
aveti dreptate!
La FMGS seful care superviza CTC era col.ing. Buzdugan!

Leon spunea...

Leo, nu l-am cunoscut pe col.ing.Opincaru !
Col.ing.Tivic Ilie mi-a fost Sef la Plenita aproape 5 ani, eu am fost detasat la Automecanica Moreni, ulterior dansul la Dacia Pitesti !

Leon spunea...

"Forțele Aeriene Române intervin în Macedonia de Nord, în sprijinul forțelor de intervenție la dezastre

Ca urmare a unei hotărâri emise, în această dimineață, de Comitetul Național pentru Situații de Urgență, o aeronavă C-27 J Spartan, configurată pentru stingerea incendiilor, precum și o aeronavă C-130 Hercules, pentru sprijin logistic, din dotarea Forțelor Aeriene Române decolează astăzi, 7 august, în jurul orei 10.00, din Baza 90 Transport Aerian, cu destinația Skopje, Macedonia de Nord, pentru a acționa în sprijinul forțelor de intervenție din această țară, afectată de incendiile de pădure manifestate în ultimele zile.

Aeronavele sunt deservite de aproximativ 15 de militari - piloți, personal navigant și personal auxiliar."( Biroul de presa MApN).

Leon spunea...

Va povesteam acum 2-3 saptamani despre Pretul unei Butelii de aragaz de 12,5 kg. cumparata de la o statie Petrom, cu 84 lei fata de 74 lei cu ceva timp in urma !
Astazi am cumparat aceasi butelie dar la un pret majorat cu 12%, adica 94 de lei, deci intr-o luna de zile a CRESCUT PRETUL la acest produs cu 27% (94/74)
Cu acelasi procent a crescut si TVA de 19% incasat de Statul Roman !
Deci are dreptate CatoMETRU cand sustine ca au crescut incasarile la Bugetul tarii; pai numai din TVA se obtin sume frumoase daca au crescut preturile la majoritatea produselor..!
Daca preturile cresc vertiginos, iar Salariile si Pensiile raman pe loc, cum sa creasca NIVELUL DE TRAI AL ROMANILOR, domnilor Guvernanti..??
PS. O sa va tin la curent cu pretul la Butelii, luna viitoare ; punem pariu ca va depasi suta de lei ?

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leon spunea...

Generalul Vasile Parizescu n-a fost Sef la DIA, a fost Generalul Popa Folorentin, inaintea Generalului Dan Zaharia:
Ia citeste aici:
Activitate profesională V.PARIZESCU,
- 1947-1949, Comandant de secție și baterie de artilerie; 1953 șef secție exploatare Corpul 47 Tancuri, București, 1955, Maior, Comandamentul trupelor blindate și motomecanizate / șef secție exploatare, 1968, Manager pentru înzestrarea cu blindate și autotractoare a armatei; a conceput, condus și controlat în inspecții activitățile de organizare și reglementare a parcurilor de blindate și autotractoare, precum și cele de folosire, întreținere, conservare și depozitare, reparare și aprovizionare cu materiale a tuturor felurilor de autovehicole din înzestrarea armatei; a colaborat și condus activitațile de concepție și realizare a tehnicii blindate și autotractoare, fiind numit șeful programului de fabricația tancurilor și a mașinilor de luptă al infanteriei; A fost numit să conducă și rezolve probleme importante pentru armată și țară, cum ar fi de exemplu stingerea uneia din cele mai mari sonde care a explodat (Mitrofani-Merisani, Râmnicul Vâlcea) între 10.11.1978 și 07.01.1979, sonda care ulterior a alimentat cu gaze Bucureștiul până în 1984. Pentru această operațiune specialiștii americani au solicitat aproape 3 milioane USD și 2000 USD / zilnic de fiecare specialist, care au fost economisiți. Necesitatea rezolvării a impus intrarea în mijlocul flăcărilor existente ca urmare a exploziei (1500 grd C și 800 atm), operațiune pe care nu au rezolvat-o specialiștii din petrol și cascadorii. In această situație a trebuit să intre cu costume special aduse din Japonia, personal, pentru a constata cum trebuie explodată “masa rotary” cu scopul de a elibera țeava ce ieșea de la 5-6000 m adâncime și a cupla și salva sonda (se lucrase 6 ani la realizarea ei), pentru obținerea componentelor pungii de petrol; A rezolvat chestiuni deosebit de importante, de specialitate, cu state puternic dezvoltate pe linia fabricației de blindate."
PS.Cred ca mai am in arhiva o carte scrisa de G-ralul V.Parizescu, despre Intretinerea si Exploatarea Autovehiculelor ..!

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Calinmihaib12 spunea...

AVIANYC:..citat din propriu-ți comentariu
"Noroc cu nea Nicu ca i-a băgat în viteză si constrâns să treacă la munca,munca de pe urma căreia in 1989 a predat Marii Adunări Naționale o țară la cheie.
Tara din care hotii si tâlhării..",
= încheiat citatul,
Cu tot respectul,dar țara care a predat-o la cheie,cu vreun miliard si ceva de $ ..în visterie, cu DATORIA EXTERNĂ = O = zero,(.?..),DAR CU DATORIA INTERNĂ.. =...+INFINIT..!.,în prag de:..LOVITURĂ DE STAT/+RĂZBOI CIVIL +..MORȚII..(!)..=..NU E O ȚARĂ DE"INVIDIAT" ,..CI DE..PLÂNS/JELIT ..!
[în paranteză:..ce MAN(mare adunare națională..a lu'peste
.era..?..),că eu de la 18 ani..până în 1989..=..adică până pe la 30 și..ceva de ani..nu am fost.. "convocat" la nici o alegere..de acest.. "gen" ..!!..,a,..era să uit..că TOTUȘI: am fost convocat la un referendum..privind " reducerea efectivelor și a cheltuielilor.. militare..prin 1986-1987..(?)..].

Viorel spunea...

Domnule Mr. Cezar. Majurul intendant / C.I. (fost înlocuitor Cdt.Cp. la anul I, eu fiind în anul al II-lea) a dat comanda La atac, Înainte. Văd că dumneavoastră ați rămas pe loc. Nu a fost clară comanda ?
Căi atac
Dată declarare Parte declarantă Cale de atac
28/07/2021 PALAGHEANU IONEL STELIAN, Recurs
04/08/2021 BUDEANU VIOREL, Recurs

Viorel spunea...

ÎN AFARA SUBIECTULUI, DAR TREBUIE MENȚIONAT PENTRU CEI CARE CRITICAU POMPIERII ROMÂNI: NAŢIONALASTĂZI, 18:35
Presa elenă uimită de pompierii români trimiși în iadul din Grecia: ”Sunt de pe altă planetă”.
”Extratereștri”, acesta este cuvântul de pe buzele grecilor, arată un jurnalist care descrie într-un articol modul de operare al pompierilor români mobilizați să stingă incendiile din insula Evia.
"Pompierii români care au venit în țara noastră să întărească efectivele anti-incendiu și să lupte cu flăcările par că sunt de pe altă planetă. Viteza, organizarea, meticulozitatea și reflexele instinctive sunt uimitoare. Au cartografiat drumurile forestiere cu drone, au calculat direcția vântului și au folosit tehnologie de ultimă generație pentru localizarea incendiilor. În același timp, au profitat de zecile de pâraie din zonă și, cu furtunurile racordate între ele pe distanțe de peste 60 de metri, au pornit să stingă focurile. De asemenea, s-au mutat pe drumuri izolate pentru a nu împiedica circulația. Așadar, practica pompierilor români nu este doar admirabilă, ci este cu siguranță o oglindă a unei țări dezvoltate și nu una subdezvoltată, așa cum mulți o văd".

Calinmihaib12 spunea...

...Domnule VIOREL:
..În principiu,aveți dreptate..! privind bază legală existentă și conținutul ei, dar vă înșelați.. privind: "modul..ILICIT..de APLICARE a unui text de REGULAMENT sau..chiar LEGE..!
1.Eu scriam că.."CADRIȘTII" și..
"FINANȚIȘTII"..APLICĂ= ILEGAL =.. TEXTELE SCRISE din LEGEA SALARIZĂRII nr.138 /1999..!= în CAZUL PARTICULAR al MEDICILOR MILITARI,care dacă vă uitați într-o "FIȘĂ DE PENSIE", formular tipizat..pe LEGEA 164/2001 și pe LEGEA 138/1999..,veți vedea la pag.5, PARTEA a III-a, pct.11: "REFERAT pt. stabilirea S.L.B.-Bz.CALCUL", că la structura SOLDEI LUNARE BRUTE sunt: 7 ELEMENTE SALARIALE, din care: în fața literei: c) scrie: "PROCENT",iar după lit.c) scrie:"spor pt. responsabilitatea actului medical" (S.R.A.M.), calculat..DECI: ca și PROCENT din..lit.b) =adică din SOLDA DE FUNCȚIE (SF) încadrată..din STATUL DE ORGANIZARE a U.M. în care activezi:..în ORICE SITUAȚIE: =încadrat, detașat, împuternicit ..,etc..!
Acest spor era..la TOȚI MEDICII MILITARI în activitate,..de TOATE SPECIALITĂȚILE MEDICALE (cu o excep ție..) începând cu dec.1999 calculat cu 10 % din SOLDA DE FUNCȚIE..de la lit.b) din FIȘA DE PENSIE, așa cum am scris anterior..!;
EXCEPȚIA..este a medicilor cu RISC PROFESIONAL MAJOR: adică: MEDICII LEGIȘTI, ANATOMO-PATOLOGI,..etc.
Ce am scris aici este reglementat de LEGEA 138/1999,ANEXA 1,NOTA 4 din subsolul ANEXEI amintite..!,cu aplicabilitate din: dec.1999..și PÂNĂ ÎN PREZENT..în DECIZIILE de RECALCULARE /ACTUALIZARE a PENSIILOR ANTERIOARE..legii 223/2015(..și..din ce se scrie AICI,pe blog,înțeleg că ..și la pensionarii..pe LEGEA 223.., la nivelul soldelor brute corespunză toare datei REPER de 31.12.2009..!?)
În CAZUL MEU: acel spor: S.R.A M. scris în acea NOTA 4 din lege ="0,1" (=care înseamnă =10 % din SOLDA DE FUNCȚIE, așa cum scrie și în FIȘA DE PENSIE, la lit.c), PRACTIC:GREȘIT ..și = ILEGAL = A FOST ÎNMULȚIT..cu VRS ( valoarea de referință sectoria lă) din dec. 1999 până în ian.2005 ,data primei indexări a proaspetei mele pensii din 2004..!, după care pur și simplu: din ian. 2005 și până în 31.12.2015 ..= A FOST TĂIAT din structura SOLDEI BRUTE, adică din DREPTURILE mele LEGAL CUVENITE..!; asemenea a fost TĂIATĂ și pensia suplimentară..CUVENITA LEGAL..!
EXEMPLU PRACTIC: aplicat ILEGAL de "finanțiștii" și "cadriștii" din U.M. -uri:( literele b) și c) sunt cele din FISA DE PENSIE..!)
b)S.F.=2,90×VRS= "X" lei
c)S.R.A.M.=0,1×VRS= "Y" lei
"X"lei + "Y"lei= S.F. de
LT.COL.MEDIC: la MINIM =în 2004!
În cascada de calcul din FIȘA SE PENSIE,.. TOATE ELEMENTELE SALARIALE care urmau la..lit.:d,e,f,și g ERAU TĂIATE ILEGAL..!, astfel că ÎNTREAGA SOLDA BRUTĂ CUVENITĂ LEGAL = A FOST .. ARBITRAR și ILEGAL TĂIATĂ=FURATĂ, din dec.1999..și PÂNĂ ÎN PREZENT:.. ÎN PENSIILE BRUTE: STABILITE, REVIZU ITE, RECALCULATE, ACTUALIZATE ȘI INDEXATE = PLĂTITE..!
= CALCULUL LEGAL= al S.F. de: LT.COL. MEDIC,la MINIM în 2004 este:
b)2,90 × VRS= "X" lei
c)2,90 × 0,10 = 0,29
2,90 + 0,29 = 3,19
3,19 × VRS = SF de LT.COL.MEDIC
la MINIM).
=..sau ,MAI SIMPLU:
b) 2,90 × 10% + = 3,19
3,19 × VRS=SF LT. COL. Medic.
Revenind,"finanțiștii din U.U.M.= DELIBERAT ..au aplicat GREȘIT LEGEA SALARIZĂRII MILITARILOR..de-a lungul timpului,..pur și simplu FURÂND din DREPTURILE LEGALE de SALARIZARE și PENSIE ale TUTUROR MEDICILOR MILITARI (am PROBA văzând DECIZIILE DE RECALCULARE a PENSIEI ..ale unor colegi, medici militari..!
FIȘA DE PENSIE= întocmită ERONAT de contabilul UM,ajunsă la CASA DE PENSII/ M.Ap.N.în 2004..a fost.. VALIDATĂ..=ASA ERONATĂ CUM ERA= cu SOLDA LUNARĂ BRUTĂ BAZĂ de CALCUL= FURATĂ = cu vreo 4,60 %..!

Viorel spunea...

Domnule călinmihaib. Cu tot respectul pentru gradele și funcțiile îndeplinite până la trecerea în rezervă. După calculele și explicațiile dumneavoastră (să nu credeți că vorbesc la mișto) trebuia să vă faceți fie finanțist, fie să încercați să ocupați o funcție de cadrist și atunci cred că nimeni nu s-ar mai fi plâns de nereguli. Totuși de curiozitate. Câte petiții și unde ați trimis pentru a vi se rezolva sau cel puțin sesiza nedreptățile făcute ca să nu li se întâmple și altora ? Sunt activități din viața de zi cu zi (casnice) pe care uneori uităm să le facem. În armată avem legi și regulamente și tot mai dăm cu stângul în dreptul. Ce mi-ați scis dumneavoastră în comentariu îmi ia o săptămână să mă documentez pe net (dacă găsesc ceva) sau la fosta unitate dacă îmi aprobă comandantul. Că or fi fost și unele cazuri cu ani în urmă, nu afirm dar nici nu neg pentru că nu știu. Și să vă mai spun un lucru. Acum 23 de ani comandantul U.M. și-a angajat fata ca și casier. A devenit vacantă o funcție de contabil (mult mai bine plătită, promovare / trepte de salarizare). La chemat pe Șeful personalului să-i dea ce documente trebuie să întocmească sau să mai aducă, bibliografia, chiar și răspunsurile (deși erau afișate la P.C. / punct control). Domnule Lt.col. nu poate participa pentru că nu îndeplinește cel mai important criteriu, adică nu are diplomă sau adeverință că a urmat un curs de contabilitate. Consecințe: Solda de merit=un an da unul ba, primă=cea mai mică dintre toți Of. cu gradul de Mr., controale în dorul lelii pentru răzbunare. După trecerea în rezervă ajunge mare sculă=Șef asociație. Vin avansările domnului Gl. Găbiță. Mr. meu a rămas tot Mr. iar M.M. și Sof. sunt Cpt., colegi promoție cu dânsul=Lt.col., Col. Acum trageți dumneavoastră concluzia.

Calinmihaib12 spunea...

VIOREL:
"NEVOIA"..m-a învățat ..! din cauza unei ERORI de CALCUL a PENSIEI comisă de casa de pensii..,..mi s-a reținut din pensie 1/3 lunar o "datorie"..exagerată.astfel că..am fost nevoit să mă documen tez pt. ca să știu de ce..s-a greșit..!; astfel am citit toate legile și reglementările care se refereau la salarizare și pensii militare..!
Cât privește "sesiză rile":.am urmat calea legală..,cerând = în esență: corectarea ERORII de CALCUL a.. SOLDEI LUNARE BRUTE BAZĂ DE CALCUL..dar fără vreun rezultat ..LEGAL..!?, în ciuda EVIDENȚEI..ERORII, ..pt.cel mai PROST FINANȚIST..din casele de pensii..!,cât și pentru..un judecător ONEST..!(?)din orice instanță română..!
EROAREA DE CALCUL a soldei lunare brute bază de calcul a pensiei pleacă de la.."POLITICIENII: NOȘTRI care au scris în 1999 legea 138:..a SALARIZARII MILITARI LOR..PREMEDITAT și PERVERS..formulată în NOTA 4 din subsolul ANEXEI 1 (anexa cu coeficienții de ierar hizare a funcțiilor cadrelor),NOTĂ ce îi privea pe medicii militari..!
FIȘA de PENSIE, așa cum am scris: cuprin de și..NOTA de CALCUL a SOLDEI LUNARE BRUTE -BAZĂ DE CALCUL A PENSIEI în acel REFERAT amintit..!
Dacă aveți o astfel de FIȘĂ DE PENSIE șiLEGILE: salarizării și pensiilor milita rilor, este relativ simplu de calculat o SOLDĂ LUNARĂ BRUTĂ, dacă ai fost militar activ..!