Un produs Blogger.

joi, iunie 10, 2021

Un document care demonstrează discriminarea personalului militar pensionat înainte de anul 2018

130 comments

Anexa VII -1- 2017

Dacă deschideți documentul de mai sus, aveți în fată un draft de lucru al Grilei de salarizare a Familiei Ocupaționale Apărare, ordine publică și siguranță națională pe care se lucra în anul 2017 în vederea pregătirii proiectului de lege privind salarizarea bugetarilor, proiect care a devenit Legea nr. 153/2017.

Draftul a fost publicat, pe surse, pe site-ul Sindicatului PRO-Lex.

Aici este de reținut că în draft au fost consemnate valorile la maxim și la minim ale soldelor/salariilor de funcție în anul 2017.

Cu acele solde /salarii de funcție în cuantum compus au fost recalculate toate pensiile militare în anul 2016, cu acele solde/salarii de funcție au fost calculate toate pensiile stabilite in baza L 223/2015 până la 31 12 2017. Si au rămas, până în prezent, la valorile din draft pentru că în august 2017 s-a dat OUG nr. 59/2017, prin care s-a eliminat actualizarea pensiilor miitare cu cresterile corespunzătoare soldelor de grad și funcție. 

Celor care s-au pensionat după 31 12 2017 li s-au acordat etapizat majorările soldelor/salariilor de funcție prevăzute în art. 38 al L nr. 153/2017.

Cei care se pensionează în prezent beneficiază de solde/salarii  de funcție apropiate de valorile maxime și minime prevăzute de legea salarizării, după 3 ani de creștere a soldelor/salariilor de funcție. 

Gulerele albe din sistemul de apărare s-au speriat că trebuie să acorde acele creșteri și pensionarilor militari. Așa au complotat pentru influențarea politicului, in spetă ministrii apărarii, de interne și al muncii, pentru emiterea Ordonanței de eliminare a actualizării pensiilor militare, înainte de aplicarea primelor majorari prevăzute de L 153/2017.

Puteți să verificați pe deciziile de recalculare din anul 2016  că acele valori din draft apar și în notele de calcul la punctul solde de funcție în cuantum compus/majorat.

Majorarea cu 15% a soldelor de funcție prin Legea nr. 152/2017 nici nu a mai contat. Prin modul defectuos de calcul al actualizarii de către  domnii de la Casele Sectoriale MApN și SRI, majorarea a fost înghițită de indexările de 5% din anul 2016 si cea de 5,25% din anul 2017.

Majorarea soldei de funcție cu 15% apare si în notele de calcul ale actualizării de la 30 06 2017, dar ce folos că, per total, a fost anulată prin eliminarea  indexării din anul 2016.  

Cuantumul recalculat în 2016 și indexat cu 5% în 2016 și cu 5,25% în 2017, în plată la 30 06 2017, era mai mare decât cuantumul actualizat prin majorarea cu 15% a componentei soldei de funcție în cuantum compus din  cuantumul recalculat/stabilit în anul 2016. Incă o dată subliniez și aici greseala de calcul a actualizării din 2017, greșeală sancționată doar parțial de controlul Curții de Conturi.

Prima relatare pe blog despre drafturile grilei de salarizare premergătoare formei finale a L 153/2017 o găsiți AICI




130 de comentarii:

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

TOATA VINA O POARTA MAFIA LUI MADAM ANDROPAUZA, NUMITA DE FIOLA SA SE DISTRUGA LA FIECARE PENSIA, IN AFARA DE CEI ACTUALI, INDESATI CU MAJORARI DE ACESTI MAFIOTI PENALI! CIUCALE MALAI MARE ARE VINA CA APARA MAFIA SI NE SABOTEAZA MAI RAU CA ALTCINEVA!

Huhu Rezea spunea...

Gresit!
Ea a venit la conducerea Casei în oct 2017.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Aceste documente din trecut sunt rani vechi, acum la revăzut si redesfacut, care atunci ne-au durut iar acum sunt purulente si nevindecabile, doar o minune sa le mai elimine!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

A fost adusa cu intentia ascunsa sa mentina crimele la toate penziile, preluand-o toate guvernarile si acceptandu-i intentiile cu mafiile, caci orice distrugator de drepturi este binevenit si tinut in brate sa-i ajute in politica de austeritate, care le place ca o ciorba radauteana, de burta sau de potroace!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Catalin, subscriu inmiit si ma rog la Dumnezeu sa se vada implinit, caci dusmanului de moarte trebuie ceva sa i se intample si consecinte sa suporte! Amin.

Periamu lucica spunea...

Si ce e de facut?

Huhu Rezea spunea...

Un singur lucru trebuie obligati să facă guvernanții, pentru înlăturarea acestei discriminări:
A C T U A L I Z A R E A pensiilor militare

spiritul lui Haret spunea...

In sfarsit ai pus si tu o intrebare inteligenta.Nu vezi ca ne-am obisnuit sa ne milogim?
Discriminare?Putin spus.Colonel ,licentiat in stiinte militare,examen de colonel,functie de colonel,vechime de peste 30 ani,pensie calculata in baza legii 223/2015 =2997 lei.Asta inseamna sub veniturile lunare ale unui SGV cu vechime de 20 ani.Actualizare?Nu o sa vedeti pana nu mergeti peste ei.

Gigi spunea...

Dacã nu se va lua o decizie in sensul eliminarii discrepantelor dintre pensionarii iesiti la pensie in perioade diferite şi pe legi diferite,vorbim in van. Deja cei care ies la pensie acum,au BC tripla faţã de cei ieşiţi pânã în 2016. Dacã se actualiza toate pensiile odatã cu creşterea salariilor celor din activitate cnf.L.153,acum nu mai vorbeam de asemenea discrepante între cei vechi şi cei ieşiţi dupã 2015 sau daca vreţi cei iesiti începând cu 2016 şi nu mai era impactul bugetar atât de dur. Una e sã faci actualizare anual,alta e sã o faci odatã pentru patru ani. Asta nu a înţeles Lov,sau a înţeles,dar nu a vrut sã o facã,dusa de Nas şi de Guleraţi.Au stiut cã in 5 ani se va schimba totul şi cred cã de aceea au lungit-o. Orice mãsurã care nu se ia la timpul ei şi este lungita la 3,4,5 ani este sortita esecului. Cum s-a încercat cu Pl X 199 care lungea termenul actualizãrii din 2022,în 2025 toamna. Îmi pare rãu pt.unii cã au pus botul la asemenea porcãrie.
Eu v-am mai spus încà de acum 3-4 ani cã ãştia urmaresc sã ne aducá in stadiul de Asistaţi Sociali,nu stou ce aţi crezut atunci,darr mã e doar un pas. Civilii care au ieşit la pensie incepand cu 2020 ne-au depãsit de mult pe cei care am ieşit pânã în 2016.
Da,aşa este,dacã nu se actualizeazã pensiile cât mai curând,vã fi f.rau! Onoua lege va fi şi mai proastã ca asta şi nu va face altceva decât sã lungeasca boala,fãrã a face dreptate.
Sã nu spuneţi iarã cã nu v-am zis!

Huhu Rezea spunea...

Cei care au studiat draftul, nu și cei care comentează fără a-l citi, au obervat că documentul cuprine și numărul personalului activ,pe grade, din intreg sistemul de apărare, care a beneficiat de majorarea soldelor/salariilor de funcție.
Cei mai mulți sunt maistri militari si caporali, ambele categorii depășind fiecare numărul de 20 000.

monteoru spunea...

Cum acestia nu sunt dispusi sa faca actualizarea singura solutie este o lege unica pentru toti bazata pe contributivitate,fara sporuri,Oskaruri si alte manarii.Baza functia,gradul ,vechimea.

Cezar spunea...

Ce tot va vaicariti ca niste babe..
Au intrat pensiile
S.a actualizat Demnitatea si Onoarea..de la Daogaru
Nu va ajunge..??

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Eu zic sa parasiti urgent orice sindicat de inutilisti sau asociatie de rezervisti, pentru ca doar aceste slugi ne-au adus in situatia actuala si nasoala de asistenta sociala, toate gastile respective ne-au manipulat senile cu tot felul de pastile, inselatorii, marlananii si prostii sa faca jocurile sdatanice ale guvernarilor politice, caci scopul cu sindicatele si asociatiile a fost ca baronii sa-si reobtina pierdutele maldare financiare cu drepturile de autor si doctoratele, cat si alte avantaje! Cu ei sau fara ei tot un drac e! Sa-mi spuna mie cineva ce asociatie sau sindicat a facut ceva sa ne scoata din starea asta de rachat?! Uitati-va pe blogurile lor de barosani, nemiscate de ani si ani, dar au halit saci de bani, sau uitati-va ca nici macar in strada n-au fost in stare sa scoata rezervele militare sau sa se strecoare pe langa ministrii de la Aparare, ori la politicienii din cele doua camere, cu probleme spre rezolvare, pierzand si toate procesele sa-si castige MApN interesele, si atunci ce rost sa le mai mentineti platindu-va cotizatiile? Oricum, daca e sa se faca ceva, se va face, daca nu, inseamna ca asa ne este scris sa ramanem cu pensiile de asistati sociali, sarace!

M spunea...

😂 "Contributivitate" inseamna TOCMAI sa iei toate veniturile pentru care s-a platit impozit (adica "s-a contribuit").

In rest, si eu sunt de acord: la pensie sa intre doar sporurile pe care le-am avut si eu! Ce nu am avut - nu exista!

Sau, cum spunea cineva: conform legii doar "gradul e proprietatea ta". Functia, comanda, vechimea, sporurile - au contat cat ti-ai desfasurat activitatea.

NORMAL AR FI CA PENSIA SA FIE EGALA STRICT CU VALOAREA SOLDEI DE GRAD!

Xpert 86 spunea...

Cine i-a determinat sau obligat să se pensioneze înainte de 15.09.2017 ??? Nu era atunci mai favorabilă L.223/2015 și toți s-au îngrămădit să plece anticipat și cu peste 100% !!!!! Acuma aceștia se gândesc că ar fi fost ideal să iasă și cu salariile din grila L. 153/2017!!!!Păi nici un politist sau militar nu a ieșit în pensie după data de 15.09.2017 cu salariul din grila prevazută de anexa VI din L. 153/2017, asta se știe pentru că salariile au fost menținute la nivelul anului 2009 doar s-au adaugat cele două creșteri etapizate și atât!!! Cei care au ieșit în pensie înainte de 15.09.2017 nu trebuie să meargă pe la tribunale ca să se judece cu casele de pensii pentru SOSP!!!!Mai lăsați prostiile și numai susțineți aberații!!!!!!!!!!

Huhu Rezea spunea...

Esti aerian rău de tot icspertule!
Aici vorbim de toți cei care s-au pensionat inainte de 01 01 2018, inclusiv cei care s-au pensionat în urmă cu 30 de ani, dacă mai trăiec.
Doar solda/salariul de funcție din componenta soldei/salariului în cuantum compus a rămas la nivelul anului 2009.
S-au adăugat 3 etape de majorare conf art. 38 din L 153/2017, in anii 2018,2019 si 2020.
Treci la alfabetizare!

M spunea...

Și pe acest subiect depinde cum privești lucrurile.
Să vă spun o scurtă istorie!

Muncește unul până la 60 de ani și se pensionează (deși putea să o facă mai devreme prin reducerea vârstei că urmare a grupei de muncă).
Iese deci la pensie și într-o lună moare.
Prietenii au două comentarii:
- Vai săracu! A muncit până a murit!
- Vai săracu! Cum nu a mai muncit a murit!


Amândouă afirmațiile sunt corecte!

Margarit Fernand spunea...

DREPTATE PÂNĂ LA CAPĂT- ăsta parcă era sloganul cu care a venit PSD la guvernare...și s-a făcut! Eu am stat pe canal, la împăduriri, la descărcat cărbune, la cules de porumb, am peste 80 de salturi cu parașuta și am pensie de ofițer superior cu 2000 de lei mai mică decât un subofițer care a fost 6 luni în ”teatrul de luptă”, unde s-a dus de fapt voluntar ca să-și cumpere BMW!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, ha, ha, ha, etc! Tareee! @Expert, dar eu iti dau 10 cu gratitudine pentru atitudine, caci altii nici macar sa scrie un cuvant pe aici n-ar face-o, sa le treaca de urat mcrdindu-i la nasolo, asteptand ca altii sa se strofoace durerile si endorfinele sa-si descarce! Dragi camarazi colaboratori, pe unde v-ati ascuns cu tot cu spiritul critic-combativ si de luptatori?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@M Aproape toti care au muncit in conditii radiante si vatamatoare, acum ne sustin demersurile din cimitirele militare, mai nici unul trecut dihai de 65-70 ani, cum ar fi cei din transmisiuni, radio-locatie, aviatie si alte arme cu stricaciuni... Noi, neamul lui mandravelă, totusi avem avantajul la mantinelă ca am ramas pe paliere tari in ciocane, surubelnite si leviere sa se mandreasca vecinele cu ele, alimentandu-le la grele cu toate cele din poamă si chierje, si țintirimele sa ne mai astepte pe nasalie in zare tocmai cand s-o termina rachiurile si vinurile de Murfatlar si Dealul Mare!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Dreptatea vulii din varful șurii, care?, daca promisiunile electorale sunt doar minciuni ordinare si duceri in eroare! Eu nu mai cred real si sadea decat in promisiunile Generalului, Gabriel Oprea, cel care a mai dat si o sa mai dea, daca de noi asta se vrea, daca nu, atunci o sa murim pe paradea fara ca altcineva sa ne mai dea ceva!

ifrim spunea...

Da tizule ,dar când asociații ,ligi,sindicate au făcut apeluri la demonstrații,mitinguri câți au raspuns prezent?Deci nu ne-o merităm?

Huhu Rezea spunea...

Ba daaa! Ne-o merităm cu vârf și îndesat!
NU vezi cum se exprimă unii chiar aici?
De ce nu faceți, de ce nu săriți pe ei? Adicâ se exclud pe ei din orice actiune.

Laleaua neagră spunea...

Câini latră ursul merge și i_si vede de treaba....

Iulian Mareș spunea...

Într-un act duplicitar, laș și în esență suicidal gheboșii din fotbalul european fac concesii rușilor!

"Este vorba de tricourile pe care apar conturul Ucrainei care include peninsula Crimeea, dar și mesajul „Glorie eroilor noștri”.

Potrivit UEFA, mesajul este unul politic, cu alte cuvinte inadmisibil într-o competiție sportivă."

Ghebosii din conducerea UEFA nu vomit de arata amețeală!

Iulian Mareș spunea...

M,
Eu am luat și Indemnizație de instalare, ca fotbaliștii, la semnătura, întrucât am 5 garnizoane la activ.. 🤣😂

Sebi spunea...

Capitalismul inseamna discriminare, intr-o masura mai mare decat socialismul, insa democratia isi este siesi moralemente suficienta pentru a fi preferabila dictaturii. Viata adevarata, nu supta din deget.
Viata in orice ecosistem inseamna inegalitate si discriminare. Si totusi avem inteligenta de a privi cu reticenta echitatea mortii.
Veniti-va in fire, nu sunteti niste domnisoare de pesnsion lasate pe drumuri. Altii ar vrea sa fie discriminati ca voi. Fiti demni, ba.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Wooow, tiz! Au apelat, dar timizi, ca si cum ar fi spus: ,,Stati dracku acasă cu guru in sus ca oricum pensiile voastre la naiba s-au dus!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Tulipe noire, Ursul calcă labă dupa labă, adicătelea face labă sa-si vada de treabă băgand coada dupa peste in apă, asa cum hulpea cea hoață il ivață, iar omul doar merge talpă după talpă cautand un cui sau un spin sa-si traga singur o țeapă, cand prostia il invață, sau cand voteaza de cateva ori in viață, dupa a prostilor povață, si nu dupa cum ii dictează mintea aia a lui isteață!...

ifrim spunea...

Dar votul,de ce să facem abstracție de el?Îmi dădeam și eu cu părerea să mergem la vot pe mâna Pro România căci avea punct distict în programul de guvernare îndreptarea inechităților.Și tot cârlanul a fost artizanul lui 241 dar bugetarii de dreapta precum patronii de multinaționale dăi cu PNL-ul,# rezist,prin teatre UDMR-ul așa că până la terminarea mandatului să lăsăm emanația poporului să-și dea testul competenței.Așa că până atunci noi militarii mai medităm.Dar știți cum?Precum la yoga,în liniște!

Mihalache spunea...

De ce nu se înțelege un lucru sfânt și drept? Cei care s-au pensionat după intrarea în vigoare a Legii 223/2015, pănă în septembrie 2017, au câștigat în aproape 2 ani jumătate un sfert, plus - minus, din cât aveau la ieșire...La aprox. 7000 să-ți vine mocca în jur de 1500-2000.Păi nu-i bine?Olguța și P.S.D. au înțărcat Bălaia, așa că ne mulțumim unii cu ce au în plată.Bineînțeles că totul a fost cf. legii, interpretate discreționar de instanțe, dar oare îi mai rabdă Dumnezeu pe decidenți, oricare ar fi ei?Meritul Militar e doar pentru deștepți după cum se vede...25 de procente la pensie s-au evaporat din păcate!Cei care ne reprezintă nu au nici un interes în rezolvarea problemelor rezerviștilor pentru că înacaseză lunar cel puțin 10.000 lei, așa că unde e imboldul și energia constructivă pentru ei?Poate ar fi bine să lase pe cei cu pensii militare modice să ne reprezinte, poate o fi cu mai multă determinare, nu?

Alexandru spunea...

Xpert are perfectă dreptate, nu e deloc aerian. Cât despre cele 3 creșteri, tăiați una, a fost egală cu zero. Oricum, nu ai cum să ieși acum cu banii de dinainte de 15.09.2017, la aceleași condiții, desigur. Nu cu 20 de ani în urmă, bineînțeles.

spiritul lui Haret spunea...

Cei iesitila pensie cu 20-25 ani in urma s-au batut cu Chiorul si cu Boc.Uiti cu bunastiinta cum Chiorul evita adunarile publice.Cei care prin 2010-2013 il fugareau pe Chior pe unde il prindeau au acum 70-75 ani.Multi dintre ei umbla in carje,sunt dependenti de insulina,sunt posesori de stenturi,se urineaza din ora in ora etc.Ce sa le mai ceri acestora?Vrei ca cel care e pe ultima suta de metri a vietii sa lupte cu succes iar tu pensionat prin 2015 sa stai cu protapul in sus si burta la soare?Nu uitati ce va spun.Peste 15-20 ani veti avea soarta celor pensionati cu 20-25 ani in urma daca nu mai rau.
Veti plati lasitatea si lentoarea.Ganditi cine e de vina ca griveii latra ursul isi vede de treaba.

Mihalache spunea...

Ce e așa de greu de priceput? Cei care s-au pensionat după intrarea în vigoare a Legii nr.223/2015 și până în septembrie 2017 au beneficiat de creșteri succesive de aprox. 1500/2000 lei, e puțin?Conform legii bineînțeles...După această facilitate, potopul... Alții nu merită Meritul Militar, de ce nu-l au în plată? Nu se vede clar că cei care ne reprezintă, nu știu unde, au pensii foarte mari?Poate dacă am avea reprezentanți cu pensii medii ar avea mai mult succes unde trebuie, interesul ar fi mai mare, decisiv...Ordinul Meritul Militar e sacru, de ce suntem prigoniți?Președintele ales e doar pentru unii, nu e pentru toți?Halal țară...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Planul National cazut in Parlamentul European pentru ca era prea umflat spagar de governul labaral; Balaceanca Harmand are acum doua dosare pe penal ca patroneaza Primaria Sect 1 la modul ordinar; omul de afaceri Popoviciu iertat din oficiu de instantele londoneze de hotararile de cacareze din gulagul Romanistan condus de un plavan lăbăral; penzionarii protesteaza inlanțuiți si șucăriți ca sunt mințiti; disponibilizatii fortați oracaie si ei iritati; rezervistii otcăie amploie la Ciucale impreuna cu vardistii si securistii din sistemele meletare, si peste toate nenorocirile rezist lăbarale scumpirile monumentale alimenteaza o nemultumire generala la scara nationala, insa eu le zâc doar atât: Psst si zictir, hacana d-acilea cu boncălăiala ca n-a mai fatat vaca ca a dat in ea strechea, pentru ca voi v-ati taiat craca neiesind la votare la scara mare, sau care ati pus stampula cu toata mana si ranjând sarcastic gura numai pe mafia actualei governari va meritati aceste amputari si taieri cat si austeritatea inventata, si poate o data si o data o sa va hie prostia saturata de labărali beliți, rezisti sorosisti si alti aiuriti venetici, care v-au mai pus o data chielea pe ciomag in basismul vostru drag, ca asa ati vrut sa va autoflagelati ca niste ratati si la modul masochist cu gasca de lăbarali si neomarxisti idioți, asa ca mucles la toti si nu va mai bociti pentru ce soartă vă meritati!

M spunea...

@Iulian Mareș

Mă amuzam acum câteva zile, concomitent pe acest site un stimabil coleg enumera sporurile de la MAI și se minuna de ele, iar pe un grup al rezerviștilor MAI altul făcea lista sporurilor MApN (gen asanare, gen specialist de clasă etc) și se minuna și el! 😁

Ca ceva la fel de amuzant MAI-iștii (unii din ei, evident) invidiază cât de apropiat e ministrul Ciucă de oameni, cum vine el din rândurile profesioniștilor din Armată nu ca la MAI unde sunt mereu oameni politici parașutați, fără habar.

Cum spuneam: mereu iarba e mai verde în curtea vecinului!!!!

spiritul lui Haret spunea...

Daca ministri anteriori ai apararii au circumstante atenuante pentru ca provin din mediul civil nu acelasi lucru se intampla cu Ciuca care provine din mediul militar.Ce raspuns pot da privind educatia acestuia cei ce i-au fost mentori.Ar trebui sa-si asume public esecul.Nu este nici un dubiu ca acesta i-a trisat .In opinia mea gresiti ca aveti impresia ca este marioneta in mana celor din sectorul juridic,financiar-contabil si asigurarea cu resurse umane.

Viorel spunea...

Domnule Mișu, vorbiți prostii. Cei care s-au pensionat în perioada 01.01.2016- septembrie 2017 au în elementele de calcul OMM / SOSP, dar acesta reprezintă 1/3 din creșterile cu 25% a solelor militarilor activi 2018-2020. Cât despre creșterile succesive cu 1.500-2.000 lei asta reprezintă o „petardă” lansată de dumneavoastră. Dacă ar fi crescut cu sumele respective ar fi trebuit să am în momentul de față o pensie de 5.000-5.500 lei. Din 2016 și până în 2020 pensia mi-a crescut cu 700 lei datorită indexărilor (pe care vor să le ia marii finanțiști pentru că avem procentul de 85%) dar în primul rând reducerii CAS și impozitului de la 16% la 10% începând de la 2.000 lei în sus. Asta a fost cea mai semnificativă creștere. Facilități (vă folosesc cuvântul) aveți dumneavoastră cei de după septembrie 2017 care începând cu 2018 ați prins majorările. Eu am 3.500 ieșit în 2016 (Grad: Plt.adj.pr. / Funcție: Plt.adj.pr.), colegul meu de la CDC ieșit acum 3 luni (Grad / Funcție identice) are pensia 3.970 lei. A primit pe 3 luni aproape 12.000 lei. Deci cum stăm cu informațiile și cu aritmetica ?

monteoru spunea...

In opinia mea gresiti ca aveti asteptari dela Ciuca.Intelegeti ca pensiile noastre vor fi actualizate numai cand va fi nevoie de noi.In acest moment suntem tratati ca fiind nefolositori.

Niky spunea...

Dl. Ciucă este o marioneta ,dar nu a celor de la DFC, ci a celui care în armată a învățat doar să coasă nasturi! Dacă politicul ar dispune deblocarea și echitabillizarea pensiilor militare, nimeni nu s-ar putea opune! Eu sunt convins că totul e politic.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Spiritul lui Haret, concret, Ciucale nu are alta solutiie decat sa se duuucă tooocmai la vale cu o demisie de dezonoare ca nu a fost in stare de nimic decat sa taca chitic si sa faca jocurile clocarilor sau politicienilor de nimic, cu musai umilirea si injosirea sa nu miste un pai pe dunga din pozitia umila de sluga supusa si blanda! N-a fost un Comandant cu vână, cu biciul si chistolul in mana, ci doar un amarat de vacar, condus de un magar si impuns de taurul comunal, in schimb bagand cu sete cașul, laptele si branza in propiul sau buzunar!

M spunea...

Stați așa că a venit ministrul cel mai deștept, mai capabil și mai european (vorbesc de Ghinea, băi, că nu îl meritați dacă v-ați culcat fără să vă rugați pentru viața lui) cu explicații privind noua lege a pensiilor:

"Stagiul de cotizare nu va mai fi fix, va fi o formulă în funcție de domeniu."

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Sebi, nu-i chiar asa, si hai sa luam exemplu din Belgia, Franta sau Germania, sau Ungaria, Polonia sau Ungaria care au sisteme sociale exemplare, fata de de ce avem noi, de ciobani si ghiolbani la oi, lacomi si nesatui otova ca puii de Avicola, care cu cat se indeasa mai tare dau cioculetele si din aripioare sa nu manance si ratuștile din aceasi hranitoare sau adapatoare ca sa moara de foame! Avem cel mai lacom sistem capitalist si absolut totul fiind pe principiul nazist ca doar kapo-ul are dreptul sa haleasca din popoul de la tot poporul, si poporul sa le pupe slugarnic popoul cu votul!

Iulian Mareș spunea...

M,
Unde draku au mai muncit ăștia și ce pielea mea au mai făcut ca să mai facă?
Sunt foarte buni doar RECI!

Iulian Mareș spunea...

Afirmativ...Sustin'

Iulian Mareș spunea...

Ciuca face câte ceva pt ROU Army, pt pensionari...va face următorul...

Cezar spunea...

Demnitatea si Onoarea...de astea sa nu se atinga ca sînt de la Daogaru !
Nb
MaKiss..a luat portie tripla
CorneliunSSon..doar un ..tiriplici..micut🤣🤣😛😛😛

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Lamentarea si pasivitatea stangii ma calca pe nervi, fiind niste imberbi de cerbi fara goaie chietroaie si coarne, ciuți si muți, niste ciufuți tacuți cu un Ciolac Dulap, dual si imoral, vandut spanzuratului penal, care mimeaza jalnic un combat fara non combat, cu lasitate si la modul ciumpalac, dand ordin pe unitate sa nu se intervina cu vână sau sa fie vreo complicitate cu actiuni de combativitate sa se subrezeasca suprematia guvernarii centurist prostituate, vazandu-se pe față ca Dulap Ciolacu n-ar face față nici cat un capat de ață cu ceva sa pice guvernarea! De ce? El, dar si toata stanga cat si toata clasa de tinichea politica de dreapta sunt total compromisi, corupti si infratiti cu gruparile infractionale si penale pentru imbogatiri personale, iar spanzuratul din prepeleac avandu-i la mana pe toti acesti ,,onorabili'' ca fiind penali si santajabili, si cand ii vad doar putin ițiindu-se cum le si zornaie cu clinchete vesel acustice catusile si amenintandu-i cu DNA-urile, asa ca nu ma astept la vreo schimbare in cei trei ani ramasi de guvernare, si nici noi sa mai beneficiem de fro actualizare inainte de inmormantare, asa ca, ia mai canta-ne, bre, lautare, si tu, hangită mai toarnă-ne niste borhotină di țâghir in pahare ca sa bem macar pe ruptelea si de-a bușilșea, pan' la liberare, ce mă-sa mare de viață cotoroanță cusută cu ață, si daca o hi de crăpat sa murim, mai ghini di dat indesat si cu oftat in pat la bucale, de indopat cu friptane si sarmale si band rașpincă si țâghir, decat din suparare pelin si ură cu venin pe orice idiot sau cretin! Hai, la mai mare, liberare, fara o lețcaie in poznare, dar cu borhaiele sa dea in pântecăraie de atăta mâncare si beutură curgand paraie si di gât cu fomeia scaldata-n sudoare!

M spunea...

Io doar intreb:
- Bugetul pe aparare s-a stabilit la 2%.
- Daca pensiile militare trec pe contributivitate atunci nu se mai platesc din bugetul Apararii.
- Ce o sa faca cu banii ramasi? O sa dubleze soldele? Nu prea cred!
- O sa fie mai multi bani de Patrioate? De avioane la mana a 4-a? De designer pentru noi uniforme? De contracte cu firme de apartament?

PS - nu mai spun de fraierii civili care o sa se trezeasca cu un deficit si mai mare la bugetul de pensii si deci cu amanarea sine die a oricarei majorari!

M spunea...

@Iulian Mares

Eu încă sunt șocat de interviul dat de Ghinea! Atâta infatuare!!!!! Era pur-și-simplu agasat că românii nu îl înțeleg, nu îl divinizează și, în general, nu îl merită!
El, care și-a rupt din timpul prețios să ne lumineze, vorbind o limbă numai de el știută (o combinație grețoasă și impertinentă de barbarisme din limba engleză împletite cu expresii de mahala luate de prin melodiile Ombladon, Paraziții sau B.U.G. Mafia).

Ăsta nu rezista în niciun loc de muncă de nicăieri din lume! El, de fapt, nu a muncit efectiv NICI O ZI!!!! În CV-ul lui apar doar funcții de "coordonator", "expert", "consilier", "evaluator" toate legate de fundații sau asociații sponsorizate de Soros. Un ratat perfect!

Vă jur că pe ăsta nu îl treceam decât pe o funcție de ajutor la bucătărie, la curățat cartofi și smuls pene la păsări.

M spunea...

Cârcotașilor!!!!!!

Ia auziți la Cîțu:
"Aprilie 2021 comparativ cu Aprilie 2020 Comparativ cu luna aprilie a anului precedent, câştigul salarial mediu nominal net a crescut cu 11,9%.' Așa arată o revenire în forță a unei economii după cea mai mare criza economică din ultima sută de ani.

Dar și mai important INS a anunță o creștere semnificativa a puterii de cumpărare cu 8.4%."


Cum pensiile au fost înghețate și la fel și salariile bugetarilor înseamnă că au crescut foarte mult salariile privaților. Foarte bine! Să nu se mai plângă ca niște bocitoare profesioniste!

Guvernul PNL USR vă urează: Spor la cumpărături!!!!

valica spunea...

OBLIGATORIU INTRODUS IN NOMENCLATORUL OCUPATIILOR, GRUPA 0 -MILITAR. ABIA APOI ACTUALIZAREA PENSIILOR MILITARE .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Varză Călită Moliceanu si Tonta Pictor Monta, daca nu se găgau pă ei ca toanta sa tradeze pesedeaua, azi puteam vorghi de-o stangă tare ca o stancă in fata unei coalitii de guvernare pe terminare, dar unul voia prezidant in spate cu dosare la comanda instant, celalalt sa puna mana pe pesedea, dupa ce l-a tradat ca o ohaia dandu-si din fonctia de Premier demisia, ambii devorandu-si singuri noile partide, ca niste egoiste aspide, lacome si avide! De la ei s-a pornit toata situatia si tarasenia politica, foarte critica, in care azi ne aflam si in care ne taram sa supravietuim, ca intr-un blestem, cu un Colac inert ca un totem!

Calinmihaib12 spunea...

Mișu:..dacă nu ați
primit "MERITUL MILITAR"(10-15-20 % din cuantumul pensiei) și ați contestat decizia de pensie..privind MOTIVUL TĂIERII ILEGALE.,ce răspuns ați primit de la C.CONTESTAȚII..?privind.."MERITUL MILITAR"..?

Huhu Rezea spunea...

Partenerii strategici au inceput strategia de decredibilizare și slabire a stângii din România după ce Adrian Nastase în calitate de lider al PSd a denunțat barbaria bombardării de către SUA a Belgradului. Ponta, Geoană, Corlățeanu au fost doar niște intruși.
După Năstase... doar Dragnea s-a manifestat ca un autentic lider social-democrat. Ce să te faci cu românii care nu înțeleg o iotă din jocurile pe care le fac noii parteneri internaționali ai României și nici nu-i identificâ pe cei care sunt doar marionete?

luchy19 spunea...

HotNews.ro - Stiri Non Stop

Cristian Ghinea vrea eliminarea tuturor pensiilor speciale: Nu trebuie să existe pensii speciale

Luc 3 spunea...

@Viorel Așa este,ai perfectă dreptate!Cei care au iesit la pensie după 2017,au pensii cu aproximativ 700-1000 de lei mai mult decat cei iesiti mai devreme dupa aceeasi functie si grad(valabil la subofițeri),ofiterii ,mai mult!De aceea domnul administrator spune,pe bună dreptate,ACTUALIZAREA trebuie să primeze în acele măsuri,pe care ar trebui să le pună în practică acești guvernanți,care se pare că dorm în post!!!

Cezar spunea...

Si Nastase..de ce trebuia sa o faca?
Sau nu are cunostiinta de ce s.a întîmplat in in yugo?
El de fapt ce carte joaca?

Cezar spunea...

Ifrime..
Sa nu se atinga de Demnitate si Onoare ca o avem de pe vremea lu Cuza...ba nu a lu Daogaru...clar?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, sunt de acord cu opinia cu elemente reale, caci e Ordin de Zi de la Inaltul Jandarm mondial ca prin spanzuratul din deal ca orice lider de stanga sa devina penal si deindat sa fie incarcerat, ca Dragnea printre prizonierii din inchisori, si inlocuiti cu alti lideri bolnavi de tradare si brâncă sa distruga total intreaga stangă, si eu il suspectez pe Colac ca ar fi al spanzuratului drac sa dea pesedeaua de-a berbeleac in cap! Aspida Firea a inghitit omida păroasă si nu lasa o vorba sa-i iasă, ceilalti mai isteti din partid tac si ei la modul peștoi de guvid carantinat de guvid, totul e placid si insipid si noi nu stim care pe care il suspecteaza de sabotare sa bage pesedeaua in dizolvare si inmormantare, ca asa e de cand lumea, plina de fiare, aceasta curvie politica sa calce peste cadavre si sa saboteze Romanistanul Mare! Nu-i asa, bolovane Malai Mare ce atarni inutil in spanzuratoare, pazit de mortul imbalsamat de pe catafalc, Pomană Ciucale?!

Huhu Rezea spunea...

Nastase a reactionat in calitate de profesor de Drept International Public.
Nu prea stiu cu ce se mănânca asta Băse, Werner și votanții lor.

Ein Stein spunea...

Militiene pe tine te amuza orice, domnia mea a scris in nenumarate randuri ca nu poti sa bagi in aceasi oala militarii cu militatii doar la pensie. Nu poti sa aplici masuri identice pentru persoane aflate in situatii diferite. Mai pe intelesul tau e ca si cum in Codul Penal ar exista o singura pedeapsa, 25 de ani pentru orice, de la furtul unei gaini pana la crima. Mizeria de L223 si acea grupa denumita sitstemul national de aparare, ordine, bla, bla trebuie sa dispara, o noua lege a pensiilor militare numai pentru militari, adica doar aia de la armata, cum e in toate tarile planetei. Asa o sa scoti de pe lista un motiv de amuzament, o sa-ti ramana multe altele, gadilatul cu limba in cerul gurii, uitatul la deget, etc.

Cezar spunea...

Vorbeam..punctual despre situatia din yugo!
Faptul ca Taniug..a anuntat pe 18 dec,89 ca in Tm..sint 60.000 de morti..va spune ceva?? EU VENISEM DIN ORAS SI NU VAZUSEM NICI MACAR UN MORT.DA AM VAZUT MILITIENI CU FATA SPARTA OCHIUL PE EPOLET..SI DACA NU AJUNGEAM LA TIMP..REVOLUTIONARII CU RANGI TOPARE LANTURI ÎI FACEAU EROI!
Dar SREBENITA..?
DAR faptul ca un inalt emisar american a fost in yugo..si le.a expus ce avea sa se intimple de nu se opresc cu decimarea celorlalte nationalitati?
Milosevici..i.a dat cu flit..
Am fost un inrait fan Nastase..am apreciat si l.am vrut presedinte
Acum..insa a dat cu mucii in fasole rau..
Cu toata stiinta lui !
NB
ÎIsuspectati pe sîrbi de prea buni prieteni ai romînilor
Vedeti..ce i.au raspuns in 68 lu Ceausecu..care s a dus personal sa.i ceara ajutorul lui Tito..sa salveze armata trecînd in Serbia..in caz de invazie ruseasca
Da..dar complet dezarmata..etc

Calinmihaib12 spunea...

Năstase era "profesor de drept international"..SOCIALIST..!( adică "dreptul internațional"..era "văzut"
..din"perspectiva"=.."GLOBALISTĂ" a.."stângii"..COMINTERNISTE..!).
..nici pomeneală de.."suveranism".. în cadrul alianței de la VARȘOVIA..!

Huhu Rezea spunea...

Mare hahaleră politrucă ești felcere!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Calin Mihai, de unde dihai ai mai scos-o si pe asta in metastaze cu Nastase, cu atata optimism si nerealism ca ar hi vizionar globalist, cand omul este de o luciditate politica aparte, vrand multe partide sa-l aibe pe acest ,,comunist'' un consultant realist si plin de dinanism?! Faptul ca a facut puscarie din ordin basist, azi partidele se feresc sa-l asocieze in actiuni, care, daca l-ar repune in functiuni ar obtine minuni, la cat e de pregatit si scolit cu viziuni asupra intregii lumi! Intre noi, p-acilea, mai merge pastila denaturata despre aceasta persoana fals non grată si intentionat degradată datotata unor descreierati politici, dar sa n-o faci in cercuri de amici, brici in economie aplicata si politici, ca te fac muci si te exclud sa tragi concluzii obtuze si confuze! Te asigur ca a avut antipatii din cauze varii, dar dar e mai dăstept si mult mai intelept decat toti cu titluri de doctori in drept din esichierul inept si imoral useristo-lăbăral! Parol, camarad.

Viorel spunea...

Domnule M. Vă consider o persoană bine pregătită, echilibrată în comentarii și cu viziune. Răspunsul trebuia să vi-l dați singur. La rectificarea bugetară din anul în care vom trece pe contributivitate, domnul Ciucă cu „Ministerul Meu” vor decarta la bugetul de stat și în fondul de rezervă al primului ministru 3 (sau chiar mai mult / depinde de anul când se trece pe contributivitate) miliarde în loc de 2/2019, 2/2020. În cei 2 ani, MApN a fost singurul minister care a returnat cei mai mulți bani. Sursă sigură și fără complicații pentru Guvern și prim ministru. Iei de la Sănătate=scandal, iei de la Educație=scandal, etc. Dacă iei de la MApN=liniște și pace. Dacă rămân la guvernare și nu cad la moțiunea de cenzură, în noiembrie o să-mi dați dreptate pentru că și pentru atunci sunt deja asigurate 2 miliarde.

Viorel spunea...

Domnule M. Ce spune Cîțu este o lăbăreală (scuzați expresia), vrăjeală de politruc mincinos. Vă dau un argument pe care aș fi vrut să-l citescă și domnul avianyc care ne-a făcut capul mare cu performanțele domnul Bolojan de la Oradea și cât de afectați sunt patronii / privații (și dânsul pe lângă ei). Are întradevăr realizări, dar cu omul de rând ce face ? Redau:
„ Curiosul caz al judeţului Bihor: De ce sunt salariile din Oradea mai mici ca în Botoşani dacă investiţiile străine sunt de 12 ori mai mari ?
Investiţiile străine nu aduc întotdeauna salarii mari. Dovada o face judeţul Bihor, unul dintre campionii în atragerea de investiţii străine, dar unde salariul mediu net este de 2.850 de lei net.
Media salarială din Bihor este mai mică decât în Botoşani, judeţ care a atras de 12 ori mai puţine investiţii străine decât Bihorul”.
https://www.botosaneanul.ro/stiri/curiosul-caz-al-judetului-bihor-de-ce-sunt-salariile-din-oradea-mai-mici-ca-in-botosani-daca-investitiile-straine-sunt-de-12-ori-mai-mari/

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Cezare, din toti rarunchii bati campii... Sarbii, in tara lor fac ce vor sa-si tina strans un popor si o tara industrial agrara dezvoltata pe felii cu mai multe etnii, azi dezbinata si tradata, inclusuv de noi cu niste boi si misei de politicieni pupincuristi si fripturisti, slugi de curcan-jandar american, si cu Srebenita sarbii au reactionat cu consecinta la ce au facut bosniacii cu localnicii sarbi, saracii, nu cu ce relateaza presa aservita tam nesam pe dolarii unchiului Sam! Cu cei 60.000 de morti, zvon in Revolutie, a fost opera de politie tot a americanilor, dar si a rusilor intr-o intelegere de opereta secreta, anterioara cand s-a trasat cu ciocanul si dalta la Yalta sa ni se vandalizeze tara din afara cu bruiala si manipularea sa pice guvernarea, caci BBC si Europa libera au lasat zvonurile preluate de posturile si media yugoslavilor ! International, sarbii nu puteau real sa ne ajute sa intram la ei in areal cu orice material militar, cum nici noi n-am permis nici unui stat din afara sau din Tratat, fiind stipulat si in intelegeri internationale, pentru orice tara si guvernare, sa nu se faca retrageri sau manevre militare cu materiale care sa escaladeze sau sa fie in suspiciune ca ar declansa conflicte militare! Cu stanga poti vartos bea ce inima-ti vrea, dar cu dreapta rasfoieste cartea sau informatia carele te poate informa si lumina, sa nu te faci pe aici singur muci cu lectia tufa de Venetia!

Niky spunea...

Eu am ieșit în 2016 cu 3200 net, iar acum am 3600 net(plt.adj.șef),iar colegi cu grad/funcție echivalente au ieșit la începutul acestui an cu 5200-5400 net! Ca să vedeți,chiar și fără OMM cuantumurile sunt destul de mari!

Viorel spunea...

Domnule Luc 3. Acești guvernanți dorm în post pentru că nu cunosc nici consemnul general, nici pec el particular dar nici atribuțiunile din FIȘA PROSTULUI (scuzați, postului).

Iulian Mareș spunea...

M,
Este clar! Noi, niște fameni nu-i meritam...!
Dragii noștri guvernanți, scuzati-ne ca respiram și ne incapatanam sa existam!
Tu-ti gura ma-ti Coldea cu creația si degeneratii tai!
*Mie kiar îmi pare rău de PNL, însă se pare ca vor avea soarta PNȚ-CD! Autistul nr 1 i-a adus aici...

M spunea...

Polițiștii au salarii mai mari și deci, indiferent de sistem vor avea și pensii mai mari.

În rest ești chiar amuzant dar îmi dau seama că La Fontaine a avut dreptate:
"Nimeni nu e destul de inteligent ca să îl convingă pe prost că e prost!"

Bați câmpii! În majoritatea tarilor UE cu sisteme de pensii speciale militarii și polițiștii sunt tratați similar.
Dar, ce să știi tu? Să mai încerc să te conving că ești prost? Doar râd de tine!
😁😁😁

M spunea...

Domnule Viorel

Da, așa văd și eu lucrurile. Probabil în 2023 pentru că e înainte de alegeri.

Problema pensiilor este o mană cerească pentru partidele populiste. Poți să scoți de aici zeci de "probleme de rezolvat" și nu neapărat cu implicații bugetare, adică fără să trebuiască să dai ceva!

Românul este mai fericit azi dacă știe că vecinului îi va fi măcar un pic mai rău mâine.

Sănătatea și educația sunt prințesele tuturor guvernărilor. Suntem sub nivelul mării cu amândouă. Învățământul a ajuns să nu mai aibă nici o universitate în primele 1000 ale lumii.
Ceva reforme? Ceva acuzații? Nu!
30% din elevi fac meditații la cel puțin o materie. Bani care umplu buzunarele dascălilor. Ceva reacții?

Când sunt acuzați polițiștii că au luat șpagă de 100 de ori vreau și eu să îi văd aliniați și pe ăia care au luat dar și pe cei 100 care au dat! Altfel sunt doar povești!
"Au fost arestați 16 polițiști care au luat șpagă timp de 2 ani și un șofer care a dat!"
😁 De unde știi băi procurorule că au luat? Îi ai pe ăia care au dat? Sunt în arest?

Din păcate aveți dreptate și tare îmi e că suntem sacrificații de serviciu!

Cezar spunea...

Fa un tratament cu stevie...!!

Viorel spunea...

Domnule M și Iulian Mareș. Pe PNL-iști în loc să-i intereseze problemele cel puțin ale votanților lor dacă nu ale poporului, ei se ceartă pe viitoarea funcție de președinte a PNL. Un papagal care până mai zilele trecute behăia pe sticla TV s-a enervate rău. Redau (R.B.): „Dacă eu mă apuc să vorbesc, îl va durea stomacul rău de tot. Îl rog din suflet să încerce să oprească această campanie murdară şi să nu mai continue ceea ce a început astăzi pentru că s-ar putea ca nervii mei, care şi aşa sunt întinşi la maxim să plesnească şi atunci lucrurile vor arăta extrem, extrem de rău”. S-au întins nervii domnului R.B. cât și împrumuturile guvernului din care face parte și prețurile / inflația din România în ziua de astăzi. https://www.botosaneanul.ro/stiri/orban-s-a-plans-la-botosani-ca-raluca-turcan-cu-doi-lideri-pnl-au-incercat-sa-arunce-in-aer-formarea-guvernului-rares-bogdan-trece-la-ameninari/

Calinmihaib12 spunea...

. HUHU: când vezi adevăruri..care te dor..la suflețelul tău..PSD-ist, jignești comentatorul("crezi"tu.?!). NU AI ARGUMENTE să mă CONTRAZICI..!, mai ales că "tovul" NĂSTASE are de dat explicații cum de:.."50 de KM". de șosea cu 2 căi pe sens AU COSTAT: 1.500.000.000 $ + DESPĂGUBIRI..DE ANULARE A CONTRACTULUI.."Bechtel"..!
În plus:a TĂIAT SOLDELE și implicit ..și PENSIILE MILITARE..așa cum am scris în comentariul pe care îl cenzurezi..,pt.a ascunde adevărul clar..despre "PREȚUL".."negocierii
.în genunchi"..a întrării noastre în NATO..!
....................................
..Vezi comentariul CENZURAT:
"Luc 3: după 2010 s-au reînființat "U.U.M."..desființate de guvernul Năstase, după ce trecuseră prin REDUCERI de FUNCȚII și..SOLDE(.!), iar BĂSESCU a reînființat..parțial.. un număr de U.M.-uri, dar atenție mare:la GRADE și FUNCȚII în statele de organizare..MAI MARI..decât erau ..la desființare..!(de ex.într-o BRIGADĂ.."TERESTRĂ"..funcțiile de LT.COL. au devenit..de: COLONEL, evident..și soldele sau mărit..!, asemenea..și pensiile..!! "
..................................
Adăug:..un amănunt important:.. faptul că UNOR militari..cărora.. prin restructurarea unității le-a fost diminuată funcția din statul de organizare..nu le-a fost diminuată solda inițială..în plată..!; dar am scris că numai.."Unor Militari".. care au beneficiat de ordonanță respectivă..,pt. că: eu de exemplu am fost atunci în unități care s-au restructurat și nu am fost "benefi ciar", ci "păgubaș"..!(și nu cred că am fost singurul în situația de mai sus..!).

Huhu Rezea spunea...

Totdeauna ai fost pe contrasens fata de realitate?
Repeți aceleasi lururi banale...si cand e cazul... și când nu e.
Chiar ți-ai propus să fi troll-ul blogului?

tupak amaru spunea...

Comentatorii de pe acest blog , majoritar rupti de realitate , blog denumit de mine in continuare un fel de ”CNN oltenesc” afiliat Antena 3 sunt rugati sa ne spuna prin calcule precise cam ce puntaj anual in vederea stabilirii drepturilor de pensie vor obtine in anii de actiune a L 153 acesti oameni (mineri la minele de cupru si uraniu de la Băita) care in epoca salariului mediu pe economie dus de legile lui ”Dragnea si Olguta” la peste 5300 lei (baza de calcul a punctajului lunar).
Dupa ce ascultati reportajul astept ”specialistii” in vaicareli sa raspundă cu calcule documentate. Cam ce pensie vor avea acesti oameni daca nu se elaboreaza o noua lege care sa le redea dreptul la o pensie decenta dupa o viata in adancuri ?
Oare ,refacerea acestor mari dezechilibre in salarizare create de L 153 nu este una din marile probleme de rezolvat ale guvernantilor ?????? Chiar credeti ca prima problema a oricarei guvernari va fi de acum încolo este cea pe care o invocati domniile voastre pe aici ????? Putin probabil !!!!

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/protest-spontan-la-mina-baita-4-lei-pe-zi-spor-de-periculozitate-recent-abatajul-s-a-surpat-pe-mineri-3730146/

Si mai intreb un lucru ; de ce acesti scomonitori in adancuri dupa uraniu ,cupru ,aur ,etc trebuie sa-si obtină grupa speciala de munca la care au dreptul doar prin instanta , instante care unele le dau dreptate ,altele nu !!!!!! Nu credeti ca unii cu grupe de la ”neon” se văicare cam prea mult pe aici ??????
Aici ,in acest reportaj este stanga autentică (proletarul de azi si de mâine), care produce bani la buget ca multi alti stangistii truditori prin diverse firme , stângisti dusi in prapastie de stanga politică imbuibata in salarii si averi fara numar .

Huhu Rezea spunea...

@tupak
Ca pensionar MAI cu numele de Cosmin, tu din care clasă muncitoare faci parte?
Fosta clasă muncitoare a dispărut prin pensionare. Acum la conducere crede că este actuala clasă de slugi corporatiste care nu vrea sa deceleze că exploatarea forței de muncă este specifică pentru capitalism.

Viorel spunea...

Domnule tupak amaru, dacă domnul Huhu Rezea are dreptate că ați fost milițian și aici folosesc această expresie doar pentru dumneavoastră, vă întreb următoarele:
Unde era milițianul tupak amaru când noi (Armata României) departe de casă, soții, copii, părinți și toți cei dragi, construiam: - Casa Poporului, Canalul Dunăre - Marea Neagră, hidrocentrale, cartiere întregi de locuințe, căi ferate, lucram în agricultură din vară până în toamnă, etc. și etc. Trecem la pregătirea militară: - aplicații, tabere, trageri cu săptămânile și lunile indiferent de anotimp. Știți câte familii s-au destrămat (divorțat) din aceste motive ? Nu știți pentru că, milițianul tupak amaru freca menta într-un birou, pe străzile orașului, prin piață, la premise, la circulație, șef de post sau ajutor într-o comună, și-l durea în pix de cetățeanul de rând. Acum l-a apucat dorul și jalea. A uitat când pentru 3 știuleți băga țăranul la pușcărie, când te găsea pe stradă (chipurile vagabond) te concentra și la Canal cu tine. Cine vorbește acum ? Milițianul (militar) tupak amaru, sau funcționarul public. Legea privind ajutoarele la trecerea în rezervă va priit nu ? Nu tu NATO, nu tu restructurare, dimpotrivă. Extindere. Legați-vă o pancartă de gât și protestați în fața Guvernului capitalist pentru drepturile dumneavoastră, ale minerilor și pentru tot ceea ce nu vă convine. Scriți petiții, faceți greva foamei pentru că ați făcut burta mare ca și milițian comparativ cu militarul. Citiți statisticile și vedeți cum dreapta capitalistă s-a împrumutat într-un an cât valoarea privatizărilor efectuate de România în primii 10 ani de după 1989 comunica presa și TV zilele trecute. Și am avut ce privatiza. Mă opresc pentru a nu primi critici pentru dimensiunea comentariului.

Calinmihaib12 spunea...

HUHU:..te-ai ramolit..?
..ai uitat de EXPLOATAREA populației din..TOATE ȚĂRILE SOCIALISTE..??=în sec.XX:1945-1989..?,
În 1989 la un curs "comercial"al dolarului de 12 lei aveam vreo 320 de $ solda de căpitan medic,dar la CURSUL REAL: de "PIAȚĂ NEAGRĂ"= de 25 de lei= 1 (Dolar),solda era cam ~160 de dolari SUA..!
Economia era prăbușită de bezmeticul regim "comunist",încât "prăvăliile" și magazinele aveau rafturile goale
și nivelul de trai..era sub nivelul ..celor mai sărace țări capitaliste europene..!
Așa repede ai uitat..?,..sau tu nu erai "AICI"..între ROMÂNII SĂRACI..
ci..în rândurile.."exploatatorilor"
ROȘII..!??
ACUM:..de 31 de ani..continuatorii.. LA PUTERE..ai PCR..= FSN..cu care văd că te confunzi,fiind PROPAGANDISTUL deșănțat al celor care..și în prezent..MENȚIN ECONOMIA ROMÂNEASCĂ LA CEL MAI JOS NIVEL POSIBIL, nefăcând nimic ALTCEVA ..decât să-și umfle..CONTURILE..și BURȚILE..personale..??
Să TE VĂD..cum cenzurezi ADEVĂRURILE care "nu-ți plac" = teroarea și dictatura..bunului plac..al unui regim opresiv și iresponsabil..de 75 de ani..!
(să nu invoci.."gașca"..din vitrina
PUTERII actuale = căci..ea este TOT A VOASTRĂ: ca să vă "acopere" ..mizeriile..și "incompetența"..= LUCRATIVĂ..!

M spunea...

Stati un pic!!! De ce stimatul tupak amaru care bate campii despre mineri ar fi pensionar MAI? Poate e miner!!! 😁

Leon spunea...

Ai dreptate Doctore, Ceausescu ne-a lasat in 1989 un PLUS de 3 miliarde dolari, iar in 2020 avem un MINUS de 125 miliarde Euro, si e loc de mai bine..!
PS. Apropo, cu Solda de Capitan, in anii '80, cu Dacia 1300 cumparata in rate, n-am ratat niciun Concediu la mare, cam in toate statiunile, de la Mangalia la Mamaia, dar in ultimii 10 ani n-am mai ajuns la mare..!

tupak amaru spunea...

@ huhurez
Mă asteptam să faceti un calcul rapid si prin raspuns la intrebare sa va edificati împreună cu sustinătorii la ce a dus bunaciunea L153 in anumite zone .
Ca sa vă raspund la intrebare ,vă spun doar ca părere a mea personală ,că actuala situatie mizeră a tarii se datoreaza in primul rand ”proletarului comunist” in mare parte necivilizat si slab alfabetizat ,cu orizont limitat provenit dintr-un mediu inchis ” devenit după 89 patron si om politic aciuit prin diverse gasti politice pe la toate așa zise partide susbventionate de la bugetul de stat. Proletarul capitalist ,in opinia mea ,omul fara parghii de sustinere pentru a deveni functionar public-administrativ ,sinecurist etc,adica bugetar , fara curajul de a-și incerca norucul in tari unde ar putea castiga mult mai mult ,de multe ori angajatul fostului proletar comunist ,haituit cu 10 ore de munca pe zi si platit la minim, bine sau slab pregatit obligat să accepte orice loc de munca care sa-i aduca un venit in buzunar pentru sine si familie. Acesta nu mai conteaza ca om ,demnitate ,drepturi sociale ,etc .
Ca să intelegeti mult mai bine fenomenul poate vă faceti timp si parcurgeti pe nerasuflate ultima carte (unica scrisa in ultimii cinci dupa eliberare) scrisa de ”Felix” sub semnificativul titlu ”Umanitarismul pragmatic” si ii faceti o recenzie ca să ne luminati si pe noi adeptii ”Capitalismului pragmatic ” de care se apropie Câtu in contradictie cu brambureala din capătânile useriste, numiti foarte gresit ”neomarxisti”.

tupak amaru spunea...

@Tehnocrat
Asa-i viata philoate. În loc sa umbli cu budigăii in cap prin Parlament mai bine ai fi facut o donatie pentru domeniul de vanatoare si pescuit (Berlina) din TL sau pentru ”Conacul cu clante aurite” din Banie si poate iesea ceva.
Încă nu-i târziu !!

tupak amaru spunea...

@ Viorel
Nesemnificativ vizavi de intrebarile mele. Sunt domenii si in viata civila unde te muti cu baraca din santier in santier urmate de pensii mizere ,grupe de munca acordate foarte greu ,etc.
Cand vei intelege ca daca prin restructurari in domeniul bugetar de jumatate din personal si sa continui activitatea in mod eficient cu cei ramasi risti sa scazi salariu mediu net/brut chiar daca ai investitii cu duimul in anumit judet sub salariul mediu brut dintr-un judet unde din 5 angajati 3 sunt bugetari si investitii in privat la jumatate vei intelege si ca banul public nu se poate risipi chiar la dorinta unora sau altora.
Sigur ca daca intr-un judet cu 23% maghiari si restul romani ,functioneaza ca bugetari la Teatrul de Stat in limba maghiara 150 de angajati iar la cel in limba romana 100 de angajati si dai afara 50 de la teatrul maghiar comiti o crima in domeniul culturii. Nu insă si in domeniul eficientizarii cheltuirii banului public. Asisderea in multe alte domenii. Asta inseamna pragmatism si eficienta cu mai putini bugetari si mai multi angajati in investitiile din mediul privat ,chiar daca scade salariul mediu brut sun nivelul judetelor unde colcaie de bugetari cu lefuri dolofane si ineficienti.

M spunea...

@tupak amaru

1. E corect ce spuneți despre mineri. De aceea minerii au pensii speciale.
Deciziile politice îi afectează grav iar închiderea centralelor pe cărbuni nu e vina lor.

2. Numărul de bugetari raportat la mia de locuitori e de:
- 80 la 1000 de locuitori în România,
- 90 la 1000 de locuitori în Ungaria, Cehia, Polonia (am dat o medie).
- sunt țări cu 135 de bugetari la 1000 de locuitori.
Media europeană fiind undeva la 95 de bugetari la 1000 de locuitori.

Din păcate am fost spălați pe creier că avem prea mulți dar, în același timp cerem servicii mai bune.

3. Bugetarii sunt necesari acolo unde privații nu se implică din cauza lipsei de profit.

4. 20% din români lucrează la negru, nu plătesc impozite deloc.
Suntem pe ultimul loc din UE la colectarea TVA (33%).

45% din angajații la privat recunosc că primesc plăți "ascunse" gen: mașină de serviciu și combustibil, telefon cu abonament, produse ale firmei, vacanțe etc.

Dacă privații ar plăti TOȚI corect taxele și impozitele bugetul ar crește cu aproximativ 40%.

Plaga României nu sunt bugetarii ci hoția!!!!

y spunea...

@ Leon
Ați uitat și de rezerva de aur pe care o deținea România la data respectivă și care acum, puff, s-a cam dus ... să mai amintim și de sutele (mii chiar) de tone de aur scoase din țară de-a lungul istoriei?
https://www.facebook.com/MarkvideoTravel/posts/483095778971828

Viorel spunea...

Domnule tupak amaru, ați emis un răspuns deplorabil față de comentariul meu. Eu am fost pe subiect. Dumneavoastră ați scris o compunere despre bugetari, privați, salariu net/brut, maghiari, români, etc. Gargară. Ați încălcat și prevederile art. 14 din CEDO (discriminare). Nu maghiari. Cetățeni români de etnie maghiară. Să trecem și la altele.
1. Despre situația minerilor (sincer îi compătimesc și le dau dreptate) întrebațil pe domnul Ilie Bolojan care din 2004 a avut funcții importante în municipiul Oradea / jud. Bihor (Consilier județean, Prefect, Primar și acum Președinte al C.J.). În calitate de membru marcant al PNL, ce propuneri a făcut în cadrul partidului, guvernului pentru îmbunătățirea condițiilor de lucru ale minerilor ?
2. Viața de zi cu zi din municipiul Oradea / jud. Bihor / salariu mediu net / brut. Aveți răspunsul dacă citiți comentariul meu de mai sus din data de 12 iunie 2021 orele 20:58.
3. „Comentatorii de pe acest blog , majoritar rupti de realitate, blog denumit de mine in continuare un fel de ”CNN oltenesc” afiliat Antena 3”. După gândirea dv. (limitată pentru mine) noi suntem un fel de fraieri care nu avem altceva de făcut decât să ne transformăm în bocitoare (ca pe timpuri / filmul Baltagul, asta ca să aveți o idee). În plus, vă dați și șmecher „CNN oltenesc”. Mai bine spuneți Radio Șanț. Și ce treabă are blogul cu Antena 3. După cum văd dv. sunteți un adept al Antenei 3, criticați postul prin asimilare cu blogul dar îl ridicați în slăvi pe Felix cu cartea citită literă cu literă și rând cu rând pe nerăsuflate și pe care ne-o recomandați cu ardoare. Cel puțin ați înțeles-o ? Mai citiți o dată comentariile noastre după care veniți cu o sinteză pertinentă și pe subiect și nu pe la Întorsura Buzăului.

Cezar spunea...

@/Viurel & maKiss
Melitianul tupak si cu melitianul"M"..va ia de naroji...🤣🤣🤣🤣🤣😛😛😛😛
Da.o drakului....

Leon spunea...

"Datoria externă totală a României a crescut cu 1,048 miliarde euro, de la începutul anului, la 126,97 miliarde euro, faţă de 125,92 miliarde euro în decembrie 2020, arată datele publicate luni de Banca Naţională a României (BNR)."(stiripesurse).

tupak amaru spunea...

@ M
Minerii nu beneficiaza de pensii speciale. Calculul pensiei se face cf L 263.
Daca ai fi urmarit linkul inainte de a te exprima ai fi aflat ca este vorba de o categorie aparte de mineri ,cei din minele de uraniu uraniu ,cupru si nu din cele de carbuni.
Raspunsul la intrebarea mea era ce punctaj lunar vor obtine acesti mineri la salariile care le primesc tinand cont de faptul ca salariul mediu brut este undeva peste 5300 prin aplicarea L153.
Ciumele rosii au evitat raspunsul .Dar le spun eu.
Cf declaratiei minerilor cu salariul lunar de 1786 lei/net ,care ar insemna cam 2646 lei/brut , punctaj lunar =2646/3530 = 0,49 p.p.
Iar grupa speciala de munca trebuie sa si-o castige in instanta. Instante care unele le dau dreptate altele nu.
https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/copiii-uraniului-umiliti-in-instante-pentru-pensii-li-se-refuza-incadrarea-in-grupa-i-zona-i-de-radiatii-3735216/
și daca vor face cu grupă speciala 1 pp/an vor fi viitori muritori de foame cu pensia obtinuta.
Daca nu muncesti primesti 800 lei ,daca muncesti in mina 20 de ani primesti pensie de nivel 1 punct pensie. Asat a facut aplicarea L153.
Daca tu spui ca eu bat campii cu problemele minerilor din uraniu @ Viorel poate plimbe mai departe câinele.

tupak amaru spunea...

@ tehnocrat
ca donatie pentru domeniul de vanatoare ai fi putut face doi țapi si pe Cezar gonac si alta era treaba cu actualizarea.

Viorel spunea...

Domnule tupak amaru, iarăși dați cu oiștea în gard. „scormonitori în adâncuri”. Ce poetic. În adâncurile mărilor și oceanelor ? Întrebările pe care le-ați pus în comentariu trebuia să le puneți guvernanților din 1989 și până în prezent și nu pensionarilor de pe acest blog. Eu vă propun să mergeți la mina Băița, să vorbiți cu minerii pentru că vă pricepeți și să le solicitați să deveniți liderul lor de sindicat. Astfel îi reprezentați în toate negocierile cu guvernul. De curiozitate, cine este mincinosul care le-a promis creșterea sporului de periculozitate de la 80 la 1.000 lei ? Chiar credeți că vor acorda o majorare atât de mare ? Iar dacă au acești bani, de ce nu au mărit sporul treptat începând cu ultimii 10 ani. Pentru că acești bani au intrat în buzunarele lor, cum de altfel și CPS a MApN a decartat miliarde din achiziții, pensii și salarii la bugetul de stat dar și în pușculița primului ministru (fondul de rezervă al primului ministru). Cât despre cățelul meu, lăsați-l în pace că e mai deștept decât …. Se spune din bătrâni. Dăi unui câine 3 zile de mâncare și nu te va uita 3 ani. Fă același lucru cu un om și te va uita a doua zi. Dumneavoastră comentați astăzi ca să vă băgați în seamă iar dacă domnul Huhu Rezea schimbă topicul în MINERIADA din iunie 1990, treceți pe critici la adresa minerilor iar dacă sunteți bucureștean ați ieși cu bâta în stradă la un eventual „atac” al minerilor.

Leon spunea...

@kaput, de la inaltimea Avianyc te-ai ascuns in minele de uraniu de la Baita !
Eu zic sa revii la Avia si sa faci naveta Oradea-Sibiu mai des..!

Viorel spunea...

Ce interesantă schimbare. Tupak amaru= avianyc. Un fel de un oscar=o pensie. Dacă e așa domnule avianyc=Tupak amaru, cum rămâne cu realizările domnului Bolojan / patroni și salariul mediu net / brut pe economie pentru clasa muncitoare. Sunt nevoit să mă repet și să vă întreb: „Curiosul caz al judeţului Bihor: De ce sunt salariile din Oradea mai mici ca în Botoşani dacă investiţiile străine sunt de 12 ori mai mari ?
Investiţiile străine nu aduc întotdeauna salarii mari. Dovada o face judeţul Bihor, unul dintre campionii în atragerea de investiţii străine, dar unde salariul mediu net este de 2.850 de lei net. Media salarială din Bihor este mai mică decât în Botoşani, judeţ care a atras de 12 ori mai puţine investiţii străine decât Bihorul”.

Huhu Rezea spunea...

Tupak amaru nu este avianyk, desi ambii au tangență cu Oradea.
Amaru este combatant vechi pe acest blog, cu abordari total diferite de cele ale aviatorului din Răsinari.

Calinmihaib12 spunea...

..o probă..că USR face parte din "gasca"..de stânga..e răspunsul..evaziv a l lui CIOLACU de azi,la întrebarea repetată a unui reporter:dacă va face alianță cu "USR" .,nu a răspuns direct cu "da" sau "nu", ci că nu va face alianță cu..PNL,adică ar face alianță cu oricare partid..,mai puțin cu
PNL..,ceea ce înseamnă că: răspunsul..SUBÎNȚELES =REPETAT..al lui CIOLACU este: "da".., ar face alianță cu.. USR..!!!
..QED..!!

M spunea...

@tupak amaru

Spuneti ca minerii NU au pensii speciale. Eu va intreb: cum definiti "pensiile speciale"?

UE defineste pensiile speciale ca fiind acele pensii care deroga (de regula pozitiv) de la reglementarile generale privind:
(i) perioada contributiva,
(ii) pensie mai favorabila, o rata de acumulare mai buna sau formula de calcul,
(iii) reguli mai bune privind indexarea,
(iv) varsta de pensionare redusa fata de varsta standard,
(v) acoperirea unei parti (sau integral) a pensiei de la bugetul de stat nu din bugetul asigurarilor sociale;
(vi) alte beneficii comparativ cu schema generala de genul: sume compensatorii, transport gratuit, scutiri de taxe, obligatia angajatorului de a contribui la Pilonul 2 sau alt pilon privat etc.

Astfel la nivelul UE au fost gasite 3 categorii de beneficiari de pensii speciale, doua fiind de natura ocupationala si una cu statut special.
Pensii speciale ocupationale:
1. Cei care lucreaza in conditii dificile, periculoase sau nesanatoase (mineri, otelari, marinari, pescari si lucratori portuari, artisti de circ)
2. Cei care lucreaza in domeniul securitatii si apararii (armate) precum si anumite profesii civile din zona securitatii si sigurantei publice pentru care sunt necesare anumite standarde fizice si psihice (militarii, politistii, ofiterii de informatii, pompierii, salvatorii, alti lucratori insarcinati cu ordinea publica, vamesii, pilotii si controlorii de zbor).
3. Alte pensii speciale
- anumite categorii de lucratori independenti care nu platesc asigurari sociale din industrie, comert si agricultura (de exemplu fermieri) sau desfasoara activitati de ingrijire neplatite.
- persoane cu merite speciale, victime sau persoane in dificultate (veteran de razboi, detinuti politici, victimele de la Cernobyl, persoane cu disabilitati grave, vaduve ale militarilor, sportivi, jurnalisti)
- angajati ai statului din zona executiva si legislativa precum si sefi ai unor mari companii de stat. Aici sunt inclusi functionarii publici, angajati si oficiali guvernamentali, parlamentari, personal medical, profesori, academicieni, cercetatori, angajati la caile ferate sau companiile de utilitati publice.



Ca sa inchei. Conform documentelor UE in Romania minerii PRIMESC PENSII SPECIALE (se regasesc la numarul 1 pozitia 2,3 si 5) atat cei din minele de carbuni cat si cei din cele de uraniu (inclusiv explorarea si procesarea). Daca nu figureaza in anexa 2 la legea 263 atunci e o problema!!!!!

Derogarea se poate face prin legi separate sau in cadrul legii generale.

M spunea...

@Viorel

Rares Bogdan nu o sa il ierte pe Orban ca nu l-a pus ministru de interne.

Eu am mai spus-o: sa incetam cu ideea asta fixa ca partidele muncesc pentru binele poporului!
Nu!!! Partidul e un grup de persoane care s-au unit pentru ca prin mijloace politice sa isi atinga propriile obiective!!! De aceea partidul are "program", pentru a spune ce vor sa faca dar mai ales cum vor sa faca si astfel sa adune aderenti.

Programatic, doctrinar, natural - PNL este apropiat de PSD (oricum mai apropiat decat de neo-marxisti). Problema e ca factori (externi zic eu) sunt inspaimantati de un nou USL. Si atunci au creat grupuri animate de ura reciproca in cele doua partide pentru a impiedica o alianta care, avand o majoritate zdrobitoare ar putea trece reforme importante (lucru care s-a intamplat in Polonia, Ungaria si Cehia unde au fost guvernari cu peste 65% majoritate).

Huhu Rezea spunea...

Niciodata nu sunt apropiate doctrinar un partid liberal și unul social democrat.
Că pot face impreună coaliții de guvernare, in anumite situații conjuncturale, este altă poveste.

Iulian Mareș spunea...

Astfel, maimuțoiul betiv Orban va deveni șomer legal, pt că îl vor scuipa și din funcția de Președinte CD.

M spunea...

@Huhurez

Amândouă sunt partide aflate către centru. Eu am completat "oricum mai apropiat de PSD decât de USR".

Eu vad așa (scoțând evident UDMR care nu are doctrină politică ci etnică)
De la extrema stângă la dreapta.

USR➖➖PSD➖PNL➖AUR➖

Între PSD și PNL (unde e liniuță) avea locul ProRomânia, la dreapta PNL era PMP. Eu nu văd să avem un partid de extremă dreaptă de aceea am pus liniuță.

Deci alianța PNL - USR este anormală pentru că "sare" peste PSD, mai apropiat doctrinar. Au mai multe puncte în comun și de aceea, cum bine ziceți, pot face alianțe, coaliții de guvernare (conjuncturale, atunci când singuri nu se apropie de 50%).

tupak amaru spunea...

@ M
Probabil că așa o fi ,nu contrazic spusele d-voastră.
Problema la noi este ca la noi salarizarea in mediul civil s-a facut sub mai multe forme, in regie (salariul era fix , in acord global (functie de realizari ,iar in acest sistem au fost categorii de muncitori care castigau in intreprinderile de stat inainte de 89 chiar mai bine decat un colonel) ,in sistem cooperatist ( cooperativele din epoca ceausista cu transpunere si dupa 89 ) etc:
Acum ,referitor la problema asta, din cate stiu CCR a statuat ca toate pensiile calculate in afara sistemului contributiv (adica procent din ultimul /sau din salariile pe ultimii ani ) sunt pensii speciale cu exceptia pensiilor magistratilor.pensiile minerilor din subteran sunt calculate in sistem contributiv.
Minerii nu sunt obligati sa iasa la pensie la 20 ani vechime. Acesta este doar stagiul minim de cotizare. Inainte de 89 sunt mineri care au acumulat si 25-30 de ani de subteram ,varsta minima de pensionare era 50-55 de ani. Și și după 89 pâna la desfiintarea si restructurarea mineritului.
Stagiul minim de cotizare de 20 de ani ca baza pentru calculul pensiei contributive l-a reintrodus parca anul trecut R. Turcan dupa greva minerilor din V. Jiului.
Iar de stagiul de cotizare minim de 20 de ani beneficiaza doar cei din subteran nu si cei de la suprafata.
Atat la greva de anul trecut ,cat si acum la Băita prncipala revendicare au fost salarizarea proasta (2000/net V. Jiului ,1786/net _Băita).
Ca sa creasca cumva pensiile calculate pe contributivitate ale minerilor din subteran ,raportate la aceste salarii cu care nu realizau nici macar 1 punct de pensie anual ,anul trecut M. Muncii a reglementat ca in algoritmul de calcul stagiul minim de cotizare să fie de 20 de ani.
Astfel prin recalculare pensiile minerilor din subteran au crescut si au crescut cel mai mult ale celor care s-au pensionat la 50-55 de ani cu stagiu de vechime si cotizare inainte de 89 in special si care au lucrat in acord global.Actualii mineri din subteran au salariile la vedere si se vede ce pensii vor obtine 1786/net=2646 /brut = 2646/5380 = 0,49 puncte pensie prin efectul aplicarii L153, iar grupa CS trebuie să si-o câstige in instanta
Miron Cozna a avut venituri frumoase si din subteran ca ing de mina si ca lider de sindicat. Toti sindicalistii au sarit calul la venituri asa ca nu trebuuie inclus in aceasta chestiune.
Căt despre grupele de muncă realitatea se deduce din reportaj.
legislatie incoerenta ,oameni pagubiti si purtati pe drumuri cu cheltuieli inutile.

M spunea...

Vecinul meu, Tase, vrea butelie!
Așa, și?😁

Ghinea citează din Marx.

Ia vedeți CV-ul lui Ghinea! Omul ăsta nu are nicio profesie iar tot ce a făcut în viață este legat de Soros. Este omul tipic pentru rezist: mânjit cu bani din afara țării, fără competență profesională, mereu specialist,expert, analist, consilier - niciodată făcând ceva adevărat....
„Toţi pe buze–având virtute, iar în ei monedă calpă,
Chintesenţă de mizerii de la creştet până-n talpă.” (Eminescu, Scrisoarea III)

M spunea...

@Calinmihaib

USR e de stânga. Nu behăie ei "egalitate"? 😁 Sigur, am putea începe cu IT-iștii care nu plătesc impozite.... Dar ce să vezi? Ei reprezintă o parte din susținători și sunt foarte buni în a inunda internetul cu știri false despre inamicii politici!

Huhu Rezea spunea...

USR este un partid anarhist, antisistem, cu accente extremiste de toate orientările.
Rușine rezerviștilor care nu au putut detecta anarhismul acestui partid și l-au votat.
Cei tineri au scuza că sunt lipsiți de experiență politică.

tupak amaru spunea...

@ Viorel
Prefer sa dialoghez cu Laica (cătelusa ta ) fiind sigur ca intelege mult mai bine subintelesul unor reprotaje scrise de niste haidamaci de presa..
Din curiozitate am citit acel reportaj din Botosani,numai ca un comentator explica in fapt si cum se poate produce fenomenul. Laica a priceput ,dta nu.
Spune in reportaj că acel Bolojan a eficientizat administratia publica renuntând la peste 2000 posturi de bugetari bine platiti.
In cazul asta daca acolo la Bihor sunt de 12 ori mai multe investitii si de 12 ori mai multi angajati in mediul privat ,adica la 5 angajati doar 1 este bugetar iar la Botosani cu un sistem bugetar nerestructurat si mult mai putini angajati in mediul privat, adica cam din 5 angajati 3 sunt bugetari ,iar in asemenea caz este normal si firesc ca media salariul brut in care are o mare pondere salariile bugetarilor sa fie mai mare in Botosani.
Cum traiesc prin Bihor nu pot sa fac evaluari , si nici pe la Botșeni (principali abonati la sparanghel).
Laica sigur intelege situatia ,dta nici pe sfert ,sunt sigur.

Leon spunea...

Reiau:
"Leon
13 iunie 2021, 17:02
Legea 221/2018, a redus stagiul de cotizare de la 35 de ani la 20 de ani pentru Mineri si binenteles ca PMA a fost majorat substantial, si astazi sunt mineri cu pensii de 7-8 000 de lei/luna..!"

Calinmihaib12 spunea...

.M:
1..nu cred că Rareș BOGDAN..voia să devina ministru,..RENUNȚÂND..la mandatul de EUROPARLAMENTAR..!
2.Nu "cădea"..în "capcana" ideei că
"factorii" EXTERNI..iau "deciziile"
.."CURENTE"..la NOI..!;
"DECIZIILE MAJORE"..de tipul:.. LOVITURILOR de STAT..e clar că NU SE IAU..la NOI..,pt. că ele implică.. ACORDUL și SPRIJINUL de TOATE "FELURILE"..pt.reușită..!( cum a fost în '89..!).
.."BĂIEȚII" NOSTRI "fac și dreg".. AICI, sigur: e posibil "să aibă" și ceva "CONSULTANȚĂ EXTERNĂ..de "oriunde" e..pe "suflețelul"..ALOR NOȘTRI..!! (13:23).

M spunea...

@Huhu Rezea

Am votat eu ProRomania dintr-un motiv clar: singurul partid care ne-a bagat in seama si avea oarecari sanse sa intre in Parlament. Ce am facut? 😁

Viorel spunea...

Domnule tupak amaru. Și dumneavoastră ca și unii dintre cititorii / comentatorii blogului, citiți și comentați doar ce vă convine. Nu confundați defuncta cățelușă Laika care acum aproape 64 de ani a decolat în spațiu la bordul satelitului rusesc Sputnik 2 cu cățelușul meu Rex. Dacă nu știți să faceți diferența dintre cățel și cățea, studiați zoologia. Cât despre haidamacii din presă, dumneavoastră ați început primul comentariu postând și un link în care Veronica Bursașiu („haidamaca dumneavoastră”) de la ziarul Bihor online prezintă situația minerilor de la Băița. Nominalizați haidamacii buni și pe cei răi, altfel nu generalizați. Ca un adevărat milițian, fiți scurt, clar și precis pe înțelesul tuturor. Cât despre domnul Bolojan, ceea ce a făcut = curățenie în sistemul bugetar este de fațadă. În timp se va întâmpla ce spune și Victor Socaciu în Mama lor la toți:
„Vin ai noștri, pleacă ai noștri
Noi rămânem tot ca proștii.
Ăia hoți, ăștia hoți,
Mama lor la toți”. (Năravul nu se pierde, se propagă mai accentuat pe zi ce trece).
Nu muncitorul de rând, nu pensionarul civil sau din cadrul SAOPSN au fost acei care au mărit sistemul bugetar ci clasa politică din ultimii 31 de ani.
Pe lângă faptul că sunteți total dezinformat (poate aveți pierderi de memorie / mergeți la un neurolog, psihiatru), iarăși vorbiți prostii. Citiți presa vremii. La cules de sparanghel în Germania au plecat autocare din toate zonele țării cu acordul KWI, Guvernului Orban, etc., iar milițianul tupak amaru le-a întocmit traseele de deplasare, parole de recunoaștere / drum liber, etc. Și încă un lucru domnule tutankhamon. De zeci de ani cei din vestul țării plecau la muncă din primăvară până în toamnă în Ungaria, Germania, etc. La întoarcere, fie trăiau din ce au câștigat până în primăvara următoare, fie se duceau la vechiul loc de muncă unde patronal îl reangaja din lipsă de personal. Asta se întâmplă și acum.

Calinmihaib12 spunea...

M:.."PRO ROMÂNIA"..lui V.PONTA era o "aripă" a..PSD..!,alături de"aripa": "USR-+"..=care "TREBUIA" să între în parlament..cu un SCOR CÂT MAI MARE (..!) posibil, scor REALIZAT cu "sacrificarea"..aripii PONTA (!) =aparent=.."căzut"..în "dizgrație"/ (rezervă)..!;..poate îți amintești ..cât de mult a durat comunicarea ..REZULTATELIR..votului..și.."suspansul".."ZECIMALELOR" cu..:PRO-ROMANIA și cu..PMP..!(=altă aripă = mai la.. "dreapta.."STÂNGII"=PSD..!).
"USR-+"= are menirea să..facă jocul
"de-a opoziția"..:la PNL(= care e aripa.."de dreapta a "FSN" = ORIGINARUL=..TUTUROR.."grupărilor de interese"..pe care le vedem pe "firmament"!)..de la ÎNCEPUT..!
( reia lista din 22 dec. '89 a..CONSILIULUI..FSN...!)și vezi cam cine..de AZI era..și ATUNCI..pe "listă"..,nu chiar..ÎNTÂMPLĂTOR..!

Huhu Rezea spunea...

Esti bolnav de sindromul antipeseeedeeee!
Cum să fie USR aripa PSD, daca după alegeri s-a aliat cu penele si cele udemereu?
AUR a fost creat ca, alături de Pro Romania, să rupă cât mai multe voturi de la PSD.

M spunea...

@Calinmihaib

Hmmmm.... Nu prea merge!

USR este mult mai la stânga decât PSD. De ce spun asta?
PSD are accente naționale (ceea ce îl trage spre dreapta ducându-l către centru) iar USR are accente internaționaliste agresive, chiar antinaționale (vezi ideea fixă privind supremația cu orice preț a organismelor internaționale).

ProRomânia e chiar mai național decât PSD, deci la dreapta lui.

FSN nu mai contează de multă vreme, e folosit de talibanii USR ca "vină istorică" a tuturor celorlalte partide. 😁 Nimic nou! Dacă vă amintiți și partidele marxiste/comuniste din secolul trecut au desființat celelalte partide pentru "vina" de a fi partide istorice!

Istoria se repetă! De aceea USR este considerat de analiștii serioși că fiind neo-marxist.

M spunea...

@Calinmihaib

Mai aflăm și noi lucruri, mai târziu, dar pe aflăm. Pot să vă spun că Rareș Bogdan chiar tatonase cadre de conducere, din MAI, din zona Ardealului cu care "să facă echipă".

O țară instabilă politic e mai ușor de .... cum să zic? .... de destabilizat.

Să explic!
Unde e o majoritate de 70% ca să provoci o criză politică trebuie să "corupi" 60-70 de deputați și senatori.
La o majoritate de 55% dacă ai "mutat" 25 de parlamentari ai destabilizat guvernul.

M spunea...

@tupak amaru

Da, înțeleg! 👍

În România, din considerente populiste, s-a acreditat ideea că "pensii speciale" sunt numai cele calculate (adică referitor la cuantum) preferențial.

😁 Să văd dacă USR are tupeul să prezinte corect situația, așa cum o vede draga lor Uniune Europeană!!!

tupak amaru spunea...

@Viorelu cu cătelu
Conformându-mă recomandarii dvoastre, ” Pe lângă faptul că sunteți total dezinformat (poate aveți pierderi de memorie / mergeți la un neurolog, psihiatru), iarăși vorbiți prostii. Citiți presa vremii.”
”Citind presa vremii” am gasit asta scrisa de aceeași publicatie din Botșeni ;

https://www.botosaninews.ro/399752/economic/botosani-polul-saraciei-este-judetul-cu-cea-mai-mica-putere-de-cumparare/

Chiar m-am si abonat ,iti recomand si dta. Bine că se mai gaseste câte unul cu ”Oskar ”așa pe mocca ,ca să mai ridice brutul pe acolo.
Inchei cu un banc care circula pe fb;
-de ce nu a făcut pesede autostrazi care să lege Ardealul de Moldova si Oltenia ?
-ca să nu fugă moldovenii în Ardeal si oltenii în Timisoara si Sibiu si să rămână pesedeul fără votanti .

Iulian Mareș spunea...

M,
Aici skimbarile de identități sunt rapide și emoționale!
Azi ești Mula, apoi Bula, Cula, Dula, Fula, Gula...etc, numai realul nu, adică cu P.
Doar cretinii cred ca dacă își skimba numele vor susține alte aberații! Acești gherțoi sunt și grețuri.

Iulian Mareș spunea...

Mungiu, traitoare în DEU, preda ceva cursuri universitare, nu o simpatizez 100%, însă are dreptate aici:
"Eugen Dinu, redactor                      

Politoloaga Alina Mungiu-Pippidi desființează, pur și simplu, Planul Național de Redresare și Reziliență.Mungiu-Pippidi susține că PNRR-ul e scris, în mare parte, de asemenea repetenți, care s-au opus sistematic ani de zile eforturilor de a-i educa și au împins afară pe toți specialiștii în politici publice pe care miniștri mai luminați îi mai lăsaseră pe acolo, conform Româniacurată.ro. Iată ce scrie Alina Mungiu-Pippidi: Planul are un deficit impresionant de viziune, de substanță, și de detaliu- nimic de mirare pentru cine știe ce rateuri sunt programele de guvernare ale partidelor la putere, făcute de unii care ar fi repetenți, dacă s-ar mai da examene, și corectate totdeauna pe genunchi de consultanți strategici care nu mai au timp decît să caute cuvintele esențiale de pus în sloganuri electorale. Cine nu are exercițiul de a documenta sau de a face o ierarhie a problemelor publice, sau o analiză cost eficiență, toate lucruri pe care acum 15-20 de ani le-am introdus în legi, dar nu le-am putut niciodată implementa din motive politice în țara asta nu avea cum să facă un PNRR cu sens și riscuri mici (ca să evităm să ajungem să plătim din buzunar lucruri care de fapt nu sunt cele mai utile pentru stadiul nostru de dezvoltare). E ca și cum unuia care zilnic refuză să urce scara și ia liftul de lene îi ceri să urce pe Everest."

Viorel spunea...

Da domnule Tupak amaru. Botoșaniul ca și aproape întreaga Moldovă este un oraș / regiune săracă datorită unor politicieni cu o pregătire și gândire ca a dumneavoastră (analfabeți, șmenari, golănași de bani gata dar cu pretenții de domni puși pe scaun nu datorită competenței ci pe lista de partid datorită contribuției la fondul de alegeri / locale, parlamentare). Dacă vreți să fiți cinstit, fiți până la capăt. Dați date la zi și nu o statistică (evoluție a venitului net pe cap de locuitor) a anilor 2016-2018. Sunt prezentate și alte județe: Vaslui, Călărași, Giurgiu, Suceava, Neamț, Vrancea, Buzău dar și Ialomița, Teleorman, Olt, Mehedinți. Pe google găsiți Presa la zi online și nu din epoca trecută. Cum e cu muncitorii din vest care pleacă de zeci de ani la hămălit în Ungaria, Germania, etc. Am fiul inginer în Sighet de 12 ani și știe situați reală de asta v-am și prezentat în comentariu cum pleacă-vin și iar pleacă-vin și patronal îi reangajează din lipsă de personal calificat. Pleacă de bogați ce sunt, din cauza sărăciei sau pentru un trai mai bun ?
O fi Botoșaniul un județ sărac (să vă fac pe plac) însă comparativ cu Județul / Orașul / Satul în care v-ați născut, sunteți un copil mic. Eu m-am născut în ORAȘUL GENIILOR RECUNOSUT ÎN ȚARĂ ȘI PESTE HOTARE.
https://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de_personalit%C4%83%C8%9Bi_din_ora%C8%99ul_Boto%C8%99ani

M spunea...

@Iulian Mares

Ce sa facem? Doctrinar partidele de dreapta sunt de partea militarilor, a sigurantei publice. La noi totul e cu kurul in sus!

Trebuie sa recunoastem ca daca dreapta valorizeaza SNAOPSN atunci USR se plaseaza corect ca neo-marxisti cu o ura curata, cinstita fata de tot ce inseamna oameni in uniforma sau interese nationale.

M spunea...

@Iulian Mares

Pentru mine Mungiu si cu Renate Weber sunt cam la fel. Nu le simpatizez, nu le urasc.
Vad insa ca poporul roman asista bleg la moartea, pas cu pas, a statului de drept. Schimbarea Avocatului Poporului (care, e adevarat, nu prea ne-a ajutat in demersurile noastre) inseamna practic acapararea completa a posibilitatii de atacare la CCR a ordonantelor de urgenta.
Acest demers este necesar mai ales in contextul unei posibile faramitari a grupurilor parlamentare ce sustin puterea.

Se vorbeste ca UDMR ar fi schimbat discursul in ce priveste pensiile speciale si desfiintarea SIIJ (preluand ideile neo-marxiste) ca troc pentru sprijinul USR acordat candidatului maghiar la postul de Avocat al Poporului.

Ca ce poate sa fie mai suprem decat un ungur, avocatul poporului roman!?

Calinmihaib12 spunea...

..HuHU:.."la vedere", pt."PROSTIME"..ai dreptate:..AȘA apare "situația" cu găștile astea.."asociate"..!
..Dacă-ți amintești( totusi:..cred că ești un.."cunoscător"..din "interior"..!), am mai scris,de repetate ori: cu diverse ocazii(= în care se impunea..repetiția.!)
că PSD: știind de la prietenii euroasiatii (..și alții..!) "ce urmează"..în 2020.(!) au decis că NU VOR INTRA LA GUVERNARE.!, ceea ce AU ȘI FĂCUT PRACTIC..în dec.2020 ..!
Restul: ce vedem ACUM
pe SCENA POLITICĂ:..e "joc de picioare"., POKER..la.."cacialma"..,..și circ politic= cu"IEPURI" și "OGARI" ..care trebuie.. "ALERGAȚI"..și.."OBOSIȚI"până la"epuizare" ..!!
.....................Cât privește.. "ajutorul" (="petardă fumigenă") lui "M",el e menit să..sporească confuzia..PROSTIMII.!
..de ex.:.."partidele istorice"..au fost desființate..pt.că..."ar fi fost istorice"
=O MINCIUNĂ SFRUNTATĂ
..!; ele au fost RASE..pt. că..AU FAURIT ROMÂNIA MARE..!,iar PCR.. "DESFIINȚATOR"..fiind unealta URSS care se spune că ar fi fost COMANDITARUL,A EXECUTAT ORDINUL .. fără crâcnire
.!!

Huhu Rezea spunea...

Esti praf Căline!
Grav este că d-ta ai numai certitudini.
PSD a spus că nu intră la guvernare cu partidele sprijinite de mălaiul de la Cotroceni.
Cum românii au dat pensiile din mână pe ciorile vopsite de pe gard ale lui Werner, PSD a rămas în opoziție.
Nu a desființat nimeni partidele istorice. Au pierit pre limba lor arogantă și anarhistă

Calinmihaib12 spunea...

HUHU:
1..ti-o "returnez" afirmația.."cu praful"..ca aplicandu-ți-se!
..ai uitat că am scris:..tot de repetate ori..când se impunea..,..și acum: iar e momentul SĂ REPET:
=Johannis..e "OMUL".. VOSTRU..!= face parte din scenariile.. voastre..!;
pe mine nu mă interesează(= în sensul..afilierii sau
nici măcar al simpatizarii..!) NICI UN PARTID..!
2...e vorba de "desființarea" PARTIDELOR ISTORICE ANTE-BELICE..! : n-ai priceput..?,sau te faci că nu înțelegi .?!

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...

Domnule Tupak amaru, s-au dezghețat pensiile și noi aflăm după 3 luni.
„Pensia medie a crescut cu 16% în primul trimestru, față de ianuarie-martie 2020. Județele cu mai mulți pensionari decât angajați”.
„Raportul pe total din numărul mediu de pensionari de asigurări sociale de stat și cel al salariaților a fost de 9 la 10; acest raport prezintă variații semnificative în profil teritorial, de la numai 4 pensionari la 10 salariați în județul Ilfov, la 16 pensionari la 10 salariați în județul Teleorman, 15 la 10 în județul Giurgiu și 14 la 10 salariați în județele Botoșani și Vaslui. https://www.digi24.ro/stiri/economie/digi-economic/pensia-medie-a-crescut-cu-16-in-primul-trimestru-fata-de-ianuarie-martie-2020-judetele-cu-mai-multi-pensionari-decat-angajati-1562861. (14.06.2021 / 11:08).

Iulian Mareș spunea...

La cati bani sunt planificați a fi furați din PNRR cum dracu sa nu vrea Fătălău Pensat? Voia și secretar de stat...