Un produs Blogger.

duminică, martie 28, 2021

Cum s-a "împrumutat" generalul Gherghe la fondurile de rezervă ale spionajului militar?

190 comments


Adjunctul spionilor militari a constatat prin anul 2018, an de liniște internă și externă, că la bancă zăceau nefolosite sume de bani destinate situațiilor de criză  și război.

Domnia sa avea drept de semnătură în bancă, dar si nevoia de a construi o casă în comuna Corbeanca, localitate cu o mare densitate de personalități pe km pătrat.

Spirit întreprinzător, s-a gândit să pună acele sume în lucrare, urmând a le repune ulterior la locul lor, în bancă.

Numai că a venit pandemia de Corona și șeful său, Hăpău, a verificat ce sume mai are în bancă pentru situații de criză.

Surpriză: 

 Investigația în acest caz a pornit în urmă cu două săptămâni, când directorul general al Direcției Generale de Informații a Apărării (DGIA) și-a dat seamă că-i lipsesc 180.000 de dolari din cont și a informat Parchetul Militar despre acest caz. Potrivit sursei citate, banii au fost ridicați de la bancă pe 27 noiembrie 2018, fiind retrași din conturile DGIA unde se regăseau sume de bani destinate pentru situații de criză și război.


Banii au fost folosiți de generalul-maior cu două stele Iulian-Cristian Gherghe pentru cumpărărea unui teren și ridicarea unei case în Corbeanca. La bancă au fost folosite două ștampile: Una a unității militare și alta cu semnătura șefului DGIA.

După ce a început ancheta internă la DGIA, generalul a început să pună la loc banii, reușind să returneze aproximativ 80% din sumă, apoi s-a pensionat subit.

Generalul-maior cu două stele (r) Iulian-Cristian Gherghe este cercetat pentru delapidare, fals material în înscrisuri oficiale, fals intelectual și uz de fals, fiind arestat preventiv de Curtea Militară de Apel București

190 de comentarii:

un oscar = o pensie spunea...

Desigur,infractorul asta va primi pensie de 20.000 de lei de la poporul sclav.

Unknown spunea...

Astea sunt cadrele de nadejde scolite,educete si instruite dupa lovitura de stat din 1989.Halal aparatori ai acestei tari!

Iulian Mareș spunea...

Unii parca o fac intenționat...
Eu nu am văzut prin minister stampile cu semnătura unui șef de rang înalt...
Am citit, deci se poate!
Suma nu este mare, mai ales că a pus 80% din bani, gestul este de inexplicabil!
Pe acolo si-or avea casele și ceilalți sefi și adjuncți ai serviciilor din ROU? Posibil...
Măsura 1.1: solde de 3-4 X mai mari decât ale oricărui magistrat!

Iulian Mareș spunea...

Această persoană, gl. Marian Hapău, a arătat prin adresa înaintată procurorului că este vorba de o semnătură diferită față de cea oficială, fiind folosită pentru felicitări, or, din analiza comparativă a semnăturii directorului general de pe adresa de înaintare către procuror și analiza semnăturii de pe ștampila folosită de inculpat la bancă și despre care directorul afirma că era folosită doar pentru felicitări, nu rezultă deloc diferențe majore, cele două semnături fiind în bună măsură identice, diferențele dintre acestea fiind aproape insesizabile pentru un observator rezonabil”, se arată în decizia de arestare.

”Toate aceste elemente nu vin să diminueze periculozitatea socială a inculpatului așa cum se prefigurează din probele administrate până în prezent, dar creează convingerea Curții că faptele sale au fost indirect încurajate de erori evidente de securitate în cadrul instituției unde funcționa, inculpatul mărginindu-se să speculeze aceste breșe”, se arată în motivarea instanței.

”Remarcabil că din data de 27 noiembrie 2018 până în prezent nimeni nu a știut de sustragerea acestei sume de bani din conturile speciale ale DGIA destinate utilizării pe timp de criză sau război, iar timp de un an de zile inculpatul a ținut banii, luați fraudulos din bancă, chiar în seiful din biroul personal.

Nimeni nu a fost interesat de modul în care inculpatul, locțiitor al directorului general al DGIA, și-a achiziționat un teren și a început să edifice un imobil în localitatea Corbeanca.

Nu a existat niciun control financiar-contabil, nici măcar unul de rutină, în doi ani de zile, nimeni nefiind interesat de soarta conturilor DGIA destinate situațiilor de criză sau război”, se arată în decizia de arestare.

Judecătorul militar arată că doar hazardul și prețurile dezvoltatorilor imobiliari din Corbeanca au făcut ca generalul Gherghe să nu delapideze tot fondul de război al serviciului secret al Armatei: peste 1.267.000 de dolari.

Leo spunea...

Eu știu că individul mai are antecedente de uz de fals mai înainte de asta.
Iar acest istoric penal , se pare că "l-a recomandat" să promoveze pe această funcție de locțiitor (pt. logistică) al DGIA.
ACEȘTIA sun GULERAȚII LACOMI , care au distrus și pensiile militare , numai ca să le asigure și să le ajungă lor fondurile pt. salariile și pensiile lor de mii de EURO.
măciulică și harpalau , OUT !

GO spunea...

https://www.national.ro/social/ciuca-revine-intreaga-armata-va-avea-atributii-de-control-a-populatiei-716529.html

Ein Stein spunea...

Oare pe decizia de pensie a domnului general ce scrie, pensie pentru limita de varsta sau pentru delapidare? E posibil ca lucrarea de exeptie, aka oskarul, care bineinteles o are in pensie, sa fie tocmai aceasta minune de lucrare? Sa i-o spuna lu mutu ca a mers la banca pe motiv ca are drept de semnatura si sa salte de acolo cateva sute de mii de dolari. Lucrurile sunt mult mai profunde, probabil tap ispasitor va fi vreun civil care nu a facut si dres. Cand te gandesti ca pe noi ne tarasc prin toate tribunalele posibile si imposibile pentru un o parlita de indexare de 3%, perfect legala. Astept cu nerabdare ce mai are de zis acum Chireac si gasca lui de zgomot, chiar au material suficient si de calitate.
Hai onoare si patrie.
Si jos mafia.

Iulian Mareș spunea...

De ce generalizezi?

Leo spunea...

A restituit din bani , deoarece a mirosit că este investigată lipsa banilor. Dacă nu , nici nu se gândea sa-i pună la loc.
Oare acest individ era și "doctor" ? P[i dac[ este şi doctor , atunci e are mari şanse să fie şi plagiator.

Iulian Mareș spunea...

Asta în situația în care direcția de profil, pt siguranță militară este în compunerea DGIA, iar structura anticorupție este la ministru.. Ceea ce s-a întâmplat este o vulnerabilitate internă uriașă, cât și NATO fără precedent, la nivel de intelligens.

ACID spunea...

o mizerie de om...a iesit ,,pitulat''la pensie deoarece la vaccinat pe unul peste rand descoperit de media... exemplare ca asta ies cu pensii cu 5 cifre si mai baga si mana...e bun sa ,,conduca'' o asociatie de rezervisti care sa fie pe ,,felie'' cu guvernantii cand e vorba de prorogari/plafonari/inghetari ...verdict : fara parnaie,pensie grasa in continuare,eventual moderator tv ( tip dobritoiu ) ...halal instelati.

Viorel spunea...

I. Dacă un general al Armatei României care toată viața își desfășoară activitatea după legi și regulamente militare (valabil și pentru celelalte structuri, inclusiv justiție / judecători, procurori) comite asemenea fapte, atunci ce să ne mai mirăm de cei din Administrația Publică Locală, deputați, senatori, miniștri, nu mai pun la socoteală hoții de rând. Să nu uităm și de scandaful fregatelor, corvete / comisioane și baloane nu avioane. Ei fură cu sacul iar nouă ne iau și o indexare de 3,8%. Nu știu, dar presupun că dacă Guvernul cade printr-o moțiune de cenzură sau își duc mandatul până la capăt (ghinionul nostru) și vine PSD la putere (să nu se interpreteze că PSD-ul îi bagă la bulău), să vedeți atunci dosare la DNA cu toate cele „sfinte” și banii duși pe apa sâmbetei fără justificare cum se întâmplă acum. Să-i vedeți atunci cum plâng iarași în Parlament (cum s-au prezentat multe cazuri) când li se vor solicita ridicarea imunității parlamentare, cum că au părinții bătrâni și bolnavi, copii mici și nu pot sta fără tăticu sau mămica (,) care au furat din traista săracului pentru bunăstarea lor.
II. „Scandalul iscat prin introducerea de atribuții ale Poliției Militare în controlul populației l-a determinat pe ministrul Apărării, Nicoale Ciucă, să modifice articolul controversat. În schimb, MApN anunță un alt proiect de lege în care toți militarii vor avea dreptul de a legitima persoanele civile și de a verifica motivul deplasării în afara domiciliului” (28.03.2021). Iarăși intrăm în gura ziariștilor, Tv. și societății civile cu astea 2 cazuri.

Calinmihaib12 spunea...

Ciudat e faptul că o persoană publică,demnitar(cică generalii sunt.."demnitari"!),având drept de semnătură pt. "mișcarea" unor bani "de serviciu"..are acest "drept" în mod NECONDIȚIONAT..de vreo clauză "asiguratorie"anume, care să-l împiedice să..:"se servească"..când i se.."scoală" ..pohta ce-a pohtit..!!??
..e posibil ca și în alte "zone" să funcționeze..cam "același mecanism"..de "utilizare" = "SUBTILIZARE"..a fondurilor publice,..și nu de azi de ieri..!?

un oscar = o pensie spunea...

da marese,intelligence total
nu mai aberati,suntem un stat esuat si transformat in colonie
doar niste naivi mai cred in acest stat mafiotizat 100%
si voi visati cai verzi cu harti si carioci iar adevarul este ca sunt doar niste incompetenti si mai ales hoti(mai stiu pe unul chelaru)

un oscar = o pensie spunea...

acest caz nu este singular
iar jaful de la pensiile nesimtite cu 5 cifre este tot un furt facut cu grija(prin lege hoteasca)

Mihalache spunea...

Văd că, în sfârșit, deși sunt mult mai multe cazuri de acest gen, administratorul acestui blog aduce în discuție și CORUPȚIA la cel mai înalt nivel din M.A.N.!Doar, până acum, lucrătorii din M.A.I. și conducerea ministerului erau cei mai blamați și puși la zid de către o parte semnificativă de comentatori ai blogului...O parte din aceștia îi dau întruna cu pensii NATO doar pentru cei din M.A.N., fără a fi imparțiali.Păi cei care fură din banii de criză, și e ditamai generalul, merită pensie NATO?Poate mai multă judecată din partea unora nu ar strica!Probabil știți ce îl aștepta pe general înainte de 1989 pentru așa ceva, un glonte în scăfârlie, nu? Ideea e că nu risca nimeni, legea era lege!Hai să dăm mână cu mână cei cu inima română, doar împreună, vom avea un cuvânt care să conteze unde trebuie...

Calinmihaib12 spunea...

VIOREL:NU te grăbi cu..concluzii politi-ce(-zate)lovind în "unii" de pe "poziția opusă" = crezând că "unii" sunt mai.."buni", mai .."onești" decât "ceilalți"..!
..nu ai de unde să știi: în cazul "GENERALILOR"..=.."ai cui sunt"..fără să știi..evoluția în carieră a fiecăruia..!
Generalii ajung în acest GRAD la propunerea ministrului apărării /afacerilor interne și a șefilor de SERVICII.., prin SEMNĂTURA PREȘEDINTELUI ȚĂRII ..!, deci e un lung..LANȚ POLITIC..implicat în..avansarea unui colonel..la gradul de GENERAL..!
..în concluzie: generalul ar putea fi din oricare tabără..! ( să nu ne facem că nu știm că practic..cam asta e realitatea faptică..!

Mihalache spunea...

Văd că, în sfârșit, deși sunt mult mai multe cazuri de acest gen, administratorul acestui blog aduce în discuție și CORUPȚIA de la cel mai înalt nivel din M.A.N.!Doar, până acum, lucrătorii din M.A.I. și conducerea ministerului erau cei mai blamați și puși la zid de către o parte semnificativă de comentatori ai blogului...O parte din aceștia îi dau întruna cu pensii NATO doar pentru cei din M.A.N., fără a fi imparțiali.Păi cei care fură din banii de criză, și e ditamai generalul, merită pensie NATO?Poate mai multă judecată din partea unora nu ar strica!Probabil știți ce îl aștepta pe general înainte de 1989 pentru așa ceva, un glonte în scăfârlie, nu? Ideea e că nu risca nimeni, legea era lege!Hai să dăm mână cu mână cei cu inima română, doar împreună, vom avea un cuvânt care să conteze unde trebuie...

Iulian Mareș spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Calinmihaib12 spunea...

P.S.: VIOREL:
..în 2018..când a.."luat" banii ..,cine era "la putere"..??!!..!
(întrebare retorică:..care nu schimbă fondul și esența comenta riului meu, ba chiar îl confirmă ..!
Ideea care cred eu că răzbate ..e că în general,nu trebuie politizat orice "rahat de furti șag"(deși cred că 180.000 de euro = sunt bani destul de mulți pt.un ROMÂN care muncește: AICI pe un SALARIU de MIZERIE = la PREȚURI..relativ EUROPENE..!
Un furt e un furt și e în acest caz, afirmativ: fapta unei persoane..individuale,..cu caracterul său.."ăla" care este..!
( tot comentariul e valabil numai..și numai..în cazul că ceea ce i se impută GENERALULUI= E..ȘI ADEVĂRAT..!)..

Viorel spunea...

Domnule Iulian Mareș, mi-am sunat fostul Cdt. (pentru confirmare) și l-am întrebat despre dreptul de semnătură în cadrul unei bănci (persoanele care au dreptul). Răspuns: La nivel U.M., Cdt. unității și Contabilul șef.

Iulian Mareș spunea...

Acei bani aveau o destinație specială, situații de criza: asediu, mobilizare și război!
Acum, noi toți trebuie sa înțelegem ca și ei (generalii) nu sunt nici mai buni și nici mai rai decât societatea din care fac parte!
Asemenea fapte s-au mai petrecut în istorie la noi și la alții.
Reprobabila fapta însă nu putem compara 150000$ cu 40000000 €, datoria unor bănci private către statul ROU, șterse cu de la sine putere de către trădătorul Câțu!

Iulian Mareș spunea...

Dacă nu faci plângere penala pt ceea ce "știi" tu despre pensii înseamnă că ești complice!

Iulian Mareș spunea...

Pe fiul sau!

Burebista spunea...

Va primi pentru ca infracțiunile comise de el(de drept comun) nu sun infracțiuni de corupție sau asimilate corupției pentru care ar fi rămas și fără pensia militară....

Burebista spunea...

Oskar.. Legea nu este hoteasca pentru ca mulți dintre noi am ieșit cu pensiile militare destul de mici. Hotesc este modul cum și-au stabilit solde sau salarii babane cei din fruntea ministerelor sau fin aparatul central fapt ce a dus și la un cuantum al pensiilor mult poate chiar dublu sau triplu peste medie...
Atâta timp cât ai avut solde/salarii mici nu poți avea niciodată pensie mare indiferent de ce lege este în vigoare sau va fi în viitor..

Viorel spunea...

Domnule Călinmihaib, eu nu știu ce ați înțeles dumneavoastră din comentariul meu, știu însă un lucru. Pe acest blog câțiva „Colegi”, unii chiar cu grade superioare și pretenții de șeic m-au tocat luni de zile pentru un Oscar pe care l-am primit datorită muncii mele (unul sau chiar mai mulți habar nu aveau ce înseamnă lucrare de excepție crezând că poate este vre-o invenție, inovație sau o lucrare de Doctorat pusă în 2 coperți). Mai mult, un tovarăș s-a adresat (probabil stresat de nevastă sau turmentat de tescovină), redau: „Ce lucrare ai făcut tu MĂ deci eu sunt MĂ pentru dânsul, vocabular de maidanez nu de Of., dar treacă meargă dacă atât îl duce capul”, pentru o sumă de nimic la valoarea pensiei mele iar alții fură cu căruța și nimeni nu le zice / face nimic.
Domnule Călinmihaib, vă cred om serios și cu pretenții: „Generalii ajung în acest GRAD la propunerea ministrului apărării”. Ce fapte de vitejie au făcut ultimii Col. făcuți Gl. (ex. Valeriu ROȘU, mai era unul Gică / Contra noastră dar i-am uitat numele de important ce era) propuși de ministru, care ministru domnule Călinmihaib pentru că noi nu mai avem ministru de 1 an și jumătate. L-ați văzut sau auzit cumva la TV. sau în presă ?

Viorel spunea...

Mișu te contrazic. Din câte îmi amintesc pe timpul lui Nea Nicu, erai condamnat la moarte (nu filmul / atunci i-am condamnat pe toți la moarte) pentru o delapidare de la 3 milioane de lei în sus. Aduți aminte de Cazul Ștefănescu parcă redat în filmul Secretul lui Bachus. Având în vedere gradul și funcția persoanei în cauză poate sentința era maximă ca exemplu pentru alții.

Huhu Rezea spunea...

Tache in National
"era suficientă catalogarea unui ”obiectiv” rival drept ”agent acoperit GRU”, pentru ca generalii lui Hăpău să trăiască apoi ca belferii și să își facă vile la Corbeanca! Din sutele de mii de dolari – nu euro!- cheltuite cu presupusa filare a acestora. Numai că iată că un tânăr ofițer, deși amenințat la rândul său cu pușcăria, a refuzat să mai gireze legal aceste deconturi fictive… Acesta fiind ”bulgărul” care deja se rostogolește peste DGIA. Iar dacă Hăpău se roagă nu doar să nu îi ceară acum americanii explicații atât despre ”agenții acoperiți ai GRU” identificați la București, cât și despre deplasarea neautorizată făcută la Moscova, lui Zisu deja îi stă vișinata de casă în gât! Iar Ciucă sparge iar scrumierele pe holurile ministerului, ”turbat” că a pierdut astfel finanțarea operativă pentru propaganda ”analiștilor săi militari”

un oscar = o pensie spunea...

nu este admisibil sa introduci in baza de calcul un spor cu dedicatie primit pe 6 luni din care sa rezulte o pensie pe zeci de ani,aici e golania introdusa in legea 223(baza de calcul)

Burebista spunea...

Oare cine conducea armata în 2018 sa ȘEF AL STATULUI MAJOR GENERAL??

Calugarul spunea...

Generali hoți în colonia de sclavi tip ban-tuStana'? Nu pot să cred poate e o greșeală!😅

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Nu-i chiar asa de usor pentru un Jeneral infractor si delapidator, pentru ca urmeaza o mascarada de cercetare, cat si de aratat pisica cu gheare ca va fi trimis in inchisoare, bineanteles ca pufos judecat si apoi achitat, dupa care urmeaza un reviriment ca ne trezim cu el in Șparlament, asa cum sunt mai multi, cu caru', precum un șmenar ca Ghelaru, ca daca era un ofiter inferior, sau tablagiu, al naibii sa fiu, ca Soviețkaia Beria, daca nu mureau in gulag, in Siberia! La trecerea in rezerva, ca urmare la talharia cu delapidare, i s-a mai dat si-o stea mare sa n-o poata cara in schinare, caci intre ei, Jeneralii, ca papagalii si canarii, se ciugulesc intre aripioare si gheare si isi trag avantaje comune pe turta lor mare, ca intr-o fratie mafiota infasurata strans unit, ca sfoara pe papiotă! Noi ciripim p-acilea innăcăjâți si de nedreptati doborati, pe cand in lumea lor libertină si cu acces la milioane e o simpla rutină, si dau lovituri cu sifoane in sistemele de gestiuni si bancare, fara sa-i doară in pendulă de un control de rutină, intrucat si asta e aranjata si fie la 7 ani o data sa poata fura si repune inapoi suma furata, comparabil cu un CAR de saracani din care iei si dai bani in cativa ani, asa, dupa puterea vulii financiare, ca nici in gur pe ei nu-i doare ca ar putea avea consecinte penale, caci, vorba aia, cine i-ar deranja pe zeii imparati, oare?...

HALA spunea...

Dar toată sleahta aia de vre-o 10 generali condamnati, din generația lui Mircea Chelaru și Dobritoiu cand a a fost instruita și școlita?

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...

un oscar = o pensie, dă timpul înapoi, vezi cine era la guvernare dar în primul rând cine a compus (versurile și notele muzicale), propus, aprobat în Parlament și promulgat Legea nr. 223/2015. Nu Armata ci Politicienii, ei au votato și Președintele a promulgato, apoi Legea nr. 153/2017 / Salarizării, cu dedicație pentru medici (aplicare integral în anul 2018 la nivelul anului 2022), urmată de profesori (parțial) și prostimea la stână și la toamnă (când s-o mai putea). Nu CPS a MApN ți-a stability baza de calcul ci legea. Dar tu fiind ocupat cu făcutul banilor nu prea pricepi cei cu legile. Trebuia să înveți carte, să ajungi Col. sau Gl. și să le bagi tu pe sub nas politicienilor „GOLĂNEALA” care îți convenea ție. Roagăl pe domnul Huhu Rezea să-ți trimită Formulele de calcul al pensiei în diferite etape întocmite de către domnul Lt.col.(r.) Gheorghe PREDA și o să vezi multitudinea de sporuri. Despre ele de ce nu clămpănești nimic. Sunt care ajung la un procentaj și de 100%. Numai că tu nu vezi, nu auzi, nu ai gust nici miros, probabil ai Coronavirus (glumesc, nu-ți doresc așa ceva, să fii sănătos).

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

In aceasta noapte a inceput a doua Revolutie, pentru a inlatura abuzurile guvernantilor! Bine nu se va termina!

Mihai Anghel spunea...

Din păcate,acest gen de oameni ne stabilesc destinele.E vremea lor, a hoților.

Cristi spunea...

URGENT,retrogradat la gradul de soldat,fără drept de pensie și la pușcărie cu HOȚUL .

Iulian Mareș spunea...

1-poate cineva indica un ”un spor cu dedicatie”? ...si din calcule matematice cat trebuie sa fie sporul ca sa dubleze pensia? 1000/100? Bro, ai ceva la caputz?

2-inainte de 89!

Iulian Mareș spunea...

O micagreseala! Cdt, loctiitor/sef stat major si Contabilul șef. Din 95 am avut specimen de semnatura in banca, intai sef stat major, apoi Cdt.
*Regulile DGIA sunt atipice; am inteles ca individul a fosr loctiitor pt resurse!

Iulian Mareș spunea...

Proștii doar generalizează.
Eu ce să-ți fac dacă toată cariera ta ai făcut bani "sudând" si nu ai învățat sa citești o harta?
Te sustin și pe tine...
Și vrabia moare cu o incarcatura genetică dobândită în stadiul de embrion, la care a adăugat și ea, xat este de mica, o minima experienta de viata dobândită..., dar tu?
Te Susțin, scrie liniștit!

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
tu bagi in discutie, plata surselor? Exclus, bro! :))

Periamu lucica spunea...

Jenant.

Huhu Rezea spunea...

Mares
Nu eu! Tache.

Huhu Rezea spunea...

@Mareș
Se intelege că fiind vorba de fonduri de rezerva, generalul cu mânecuțe nici nu și-a propus să deconteze fictiv, el plănuind numai să folosească suma si apoi s-o pună la loc, când va putea. Numai că pandemia a grăbit nevoia de acele fonduri. "Turceștii" nu puteau vorbi pe uscat.

Unknown spunea...

Din păcate , cei care ar trebui să lupte pentru drepturile noastre, pe toate căile legale și competențele ce le revin , sunt preocupați doar de interesele personale fiind niște ipocriți.

Iulian Mareș spunea...

Dar ce legătură are gl cu puterea? L-a pus ea?
Ca și acum...cine îi pune sa supraevaluate izolate, măști...etc?

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Toți au facut/fac/vor face identic. Și în toată lumea...

Iulian Mareș spunea...

Fondul era intangibil ...! Deh, cică se mai jucasera și cu dobânzile. Acum tu ce ai vrea? Dobânda si cu cea de la altele era era acoperitoare. Skema era parafata de mult și de toate serviciile.
Numai că cineva a "defectat"!
Mie îmi plac toți deontologii ăștia care înfierează, însă o fac pt că ei nu aveau cum sa fie în poziția lui!
Sa nu înțelegi ca îi sunt avocat, dacă l-au prins sa plătească și gata! Ce Cîțu nu a furat, anulând băncilor private 40 mil €?
Unde sunt deontologii lui pește prăjit...?

Arfy spunea...

Posibil să pice și marele general politic!

M spunea...

cei care ar trebui să lupte pentru drepturile noastre

"Lupta" pentru drepturi se duce intre "angajați" și "patroni". Eu am să tot spun că atâta vreme cât la negocieri suntem reprezentați de "patroni" cum credeți că o să ne apere cineva drepturile?

Poate un fel de CSM... Deci un organism în care să fie reprezentați, paritar, toate categoriile de angajați, aleși, ar fi o soluție. Sunt multe asemenea exemple.

La politisti s-a incercat prin crearea Corpului National al Politistilor care insa nefiind clar delimitat de influente politice nu este credibil.

Despre domnul general? Astept decizia definitiva a instantei. Pana acum e doar ce a spus procuratura si ce a retinut judecatorul de drepturi si libertati. Tot ca principiu: orice militar/politist condamnat pentru fapte cu intentie ar trebui sa isi piarda dreptul la pensie militara. Din cate imi amintesc e o decizie a CCR contrara.

Aurel spunea...

Fiind licențiat în drept și-a însușit și aplicat corect prevederile" Noului Cod Penal " emis de TT sub îndrumarea lui Dragnia " Totul pentru hoți , nimic pentru pensionari".
Dacă dă banii înapoi și rămâne cu casa tot este o realizare.
Plus când iese are la activ și masterul la zi în drept .

CEZAR spunea...

ZICE LATRAUL CU OSKAR !

Iulian Mareș
28 martie 2021, 20:41
Acei bani aveau o destinație specială, situații de criza: asediu, mobilizare și război!
Acum, noi toți trebuie sa înțelegem ca și ei (generalii) nu sunt nici mai buni și nici mai rai decât societatea din care fac parte!
Asemenea fapte s-au mai petrecut în istorie la noi și la alții.
Reprobabila fapta însă nu putem compara 150000$ cu 40000000 €, datoria unor bănci private către statul ROU, șterse cu de la sine putere de către trădătorul Câțu!
------------------------------------------------
PS ,
Huhu si voi ceilalti !
Nu mai publicati NIMIC macar 2 saptamini !
Sa poata sa-si albeasca m-Alul CONCUBINII..!!
NB
Si retinei si majurul Viurel ii detinator de OSKAR- citeva lucrari de exceptie etc..!
REVOLUTIA II APROAPE !

CEZAR spunea...

Intelegeti ..nu era nici-o problema ii punea la loc si cu dobinda...!~ Hai sictir !
Pandemia ma-si ..asta-i divina...!!!

GO spunea...

Primit pe e-mail via ANCMRR. Nu știu dacă este real sau este intoxicare.

"Ministerul finantelor ar fi pregătit o grila pt pensiile militare, care sa între în vigoare de la 1 septembrie. Pt pensiile aflate în plata, pt ca nu pot fi reduse, vor fi impozitate cu procente astfel încât sa ajungă la ce e în tabel (au voie)."

Nu văd adresa de contact pt. blog. Care aveti cont de FB, puteti vizulaiza grila aici

https://m.facebook.com/groups/Militar.RO/permalink/4199476296731742/


CEZAR spunea...

Cititi si minunatti-va ! UN AN.. atinut banii in FISET IN BIROU...

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.g4media.ro%2Fjudecatorul-militar-despre-cazul-loctiitorului-sefului-serviciului-secret-al-armatei-care-a-delapidat-fondul-de-razboi-cu-stampila-comandantului-pentru-felicitari-faptele-sale-au-fost-indire.html%3Ffbclid%3DIwAR2N-Lw44Xl2pHdqYYhxW2_ig3O1kR3st5K6o6dFNkyUDkxbuyV6ZQ4oDPI&h=AT1lEG8Zv5CvtNi6GgToi2HNmZ-V6EMV0W4i1ImxyQlsZdRjW19fGA8zmeYtTcJSUgjZyS-Z3gZliNst9EuSwhO93xSOjAO_iDgdm6sjJpOGWqhrgnqMgo0I_d9jSlt-ZjDKe2gIyfkf7xEGXVZS&__tn__=-UK-R&c[0]=AT2rSO0nZqULqw5k1DUiWkztrLZlCJTuNdPDqP0WGPCfAWFttUe4pCLNrGKWzQb432lrtk2fb6O6Bb-GnSg0YPhqwLXxDCqrAc08zl3_cMRZQiwWXnaLRdt-ioeRQ-xlRFOMJA1nrEAHAckEk8mN0rhIxCtJmGHd2WprftpFiIM1HHXZu4mHY36SrVYRuZIV5cotTr2_EN1C0-IQs2TU2w

Alexandru spunea...

Jigodie ordinară și penală acest general hoț, făcut general de mafia din armata. Asta trebuie arestat ptr trădare națională, confiscat tot și adus la grad de soldat.

Andrei spunea...

Lipsa controlului, in orice domeniu si la orice nivel, duce la abuzuri, in toate modurile de manifestare a acestora.

M spunea...

Armata si Pompierii sunt singurele institutii ale Statului care mai au o cota de favorabilitate de peste 50%.
Biserica se apropie de 50%.
In rest, instituțiile Statului nu exista.

Nu exista politician la nivel de conducere a Statului care sa aibă un indice de favorabilitate pozitiv.

V. Ionaș

Să vedem câtă vreme o să ne mai bucurăm de favorabilitate!!! 😁

Calinmihaib12 spunea...

Întrebarea,cam.."curioasă"..din partea unui..cunoscător..(?) pare.."retorică"..!,[ într-un (con)-TEXT cam greu de "înțeles" ..!,totuși:atenție la scris..!].
Răspunsul:e în primul comentariu (de la 19:59/28.03. a.c.),..(dar și în P.S. de la ora 20:29..)..:
"GENERALUL" e DEMNITAR și e"pus" ..în GRAD..[ DA..=(!)] de:.. PUTEREA POLITICĂ..!!
..în rest..sănătate tuturor..!

Huhu Rezea spunea...

Nu este nicio noutate.
Este tabelul lui Mateias al Cuiului Cătării, altfel spus, altă ciorbă reîncălzită sub denumitrea ministerului de finanțe.

Iulian Mareș spunea...

În toate serviciile lumii dezvoltate au fost cazuri similare.
Patentul a fost învățat de afară: din dobânda acopwri semnul!
*Stii care este smenuiala, defapt? Cazul era cunoscut de ceva timp, fusese trecut în rezervă, de ce acum ieși în media? 👍😜

Iulian Mareș spunea...

Mult timp...

vasile spunea...

O singura concluzie: trebuie revizuita legislatia referitoare la conditiile necesare pentru accederea la gradul de general, precum si restabilite functiile care impun grad de general in Romania.

Calinmihaib12 spunea...

D-le VIOREL:
.."înțelesul" rezultă din textul scris de cineva și "citit"..de altcineva..! (fi sigur că.."știu ..să citesc.."orice text"..!).
..coloneii pomeniți din D.F.CTB. /CPS..că au fost avansați la gradul de general..au "marele MERIT.."..că..prin "j.șmecheria" și..supușenia..LOR: combinate cu ORDINELE PRIMITE.., printre ALTELE:..au realizat MARI ECONOMII..bănești..: prin FURTUL drepturilor legale de soldă și pensie ale pensionarilor militari..!
..E CLAR..?

Unknown spunea...

de ce Raluca țurcan a spus mai mereu,și azi,că se dorește modificarea sau anularea pensiilor speciale,cele 6, cu excepția celor militare ? noi am scăpat ? mulțumesc !

Calinmihaib12 spunea...

..ALEXANDRU:..cu rezervele de rigoare: vizând prezumția de nevinovăție,totuși..o degradare motivată la gradul de "soldat" a oricărui militar..e o jignire a gradului(și funcției..)de SOLDAT ..!
..Unui SOLDAT care "ar fi pătat" ..în vreun fel..,nu-i dai o ARMĂ ..în MÂNĂ..!,ori un soldat fără ARMĂ = nu-i SOLDAT..! (e orice altceva..!).

vasile spunea...

Cat de ticălos sa fii sa furi - militar fiind, societatea te percepe corect și cinstit- din banii statului?!

CEZAR spunea...

Faptul ca biserica trage spre 50 % este foarte grav ! Un popor aproape medieval..dominat de frici ancestrale ,..manipulat puternic de niste excroci care se dau intermediari intre om si Dumnezeu..
Nemntii..cind arde seceta dau drumul la irigatii de toate felurile
Romanii iesc cu popii in frunte cu icoanele pe cimp si cinta ..paparudele sa vina sa ne ude ..ca irigatiile le-au distrus furat fara nici.o frica de Dumnezeu...

Calinmihaib12 spunea...

"Tehnocrat":.. "și tu, BRUTUS.."
mă.."degradezi.."..=..ILEGAL..?
.."atâta"..poți..?
..și totuși..îți doresc..multă sănătate corporală și mentală ..!,până la adânci bătrâneți..!

CEZAR spunea...

De unde-i inapoiaza daca i-a bagat in Tabla de pe vila (sic)..

CEZAR spunea...

Nu-i Korekt...
Adica un capitan traktorist pe MI-8 sa aibe cit un fost comandant de B.I.Mc..Functie de locotenent colonel??
Nu se poate ...traKtoristull....ii traKtorist....!!

Leon spunea...

Raluca Turcan doreste:
"sa devină operațional grupul de lucru politic la nivelul Coaliției de Guv pentru modificarea legilor pensiilor speciale, cele 6, cu excepția pensiilor ocupaționale din sistemul militar. Pentru ca ministerul e elaborat deja cateva variante de lucru.."

Calugarul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

Din câteva solde de general banii erau la loc, dar se vedeau operațiunile bancare. Tot delapidare se cheamă.

M spunea...

În 9 cazuri din 10 o asemenea întâmplare petrecută în altă armată nu ar fi ajuns în presă.
Generalul ar fi fost reținut într-o bază militară, judecat de un tribunal militar cu ușile închise și ar fi fost probabil pedepsit să dea banii înapoi cu dobândă și să piardă unele din ordinele naționale primite.

S-ar considera că atingerea adusă prestigiului Armatei ar fi mai importantă decât pedepsirea publică a generalului. Mai ales că în esență nu s-a produs un prejudiciu (mă refer evident la cazul când ar fi returnat întreaga sumă plus dobânda).

Sunt instituții în care imaginea poate fi afectată de comportamente individuale. Dacă ar fi fost bancher să zicem ori nici nu aflam, banca mușamalizând cazul, ori daca aflam îl acuzam pe bancherul X care a furat nu sistemul bancar.

Huhu Rezea spunea...

Pensiile militare nu se civilizează, spune Turcan.
Nu e suficient că se recalculează?

M spunea...

@Aurel

Puteți să fiți mai precis? Ce articol? Ce articol îl scapă? Care NCP emis de domnul Tudorel Toader?

Eu m-am săturat de propaganda usristă. Poate ne spuneți dumneavoastră cum e cu dosarul lui Barna, ținut în nelucrare de peste un an. Fără penali în funcții publice = fără USR la guvernare!

Huhu Rezea spunea...

Drept credincioșii au constatat că nu sunt pedepsiți de divinitate când fură. Ei se tem de lege , nu de D zeu.

Calugarul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Burebista spunea...

Nu îl scăpa nimeni de condamnare. Poate va lua cu suspendare pentru ca a dat mare parte din bani înapoi și o sa-i dea și pe restul până începe procesul...
Va avea și pensie militară pentru ca infracțiunile comise de el nu se încadrează la corupție sau asimilate corupției. Legea dată anul trecut cu pierderea pensiei militare nu i se aplica...

Burebista spunea...

Da da.. Doamna Sosoaca merita făcută general șef de secție la spitalul Gheorghe Marinescu... 🤣
Sau pentru necunoscători nr 9..🤣 😱

Viorel spunea...

De la un membru ACNMRR:
CUANTUMUL PENSIEI OCUPAȚIONALE ESTE UN DREPT PATRIMONIAL.
Așa cum a stabilit Curtea Europeană a Drepturilor Omului, în anumite circumstanțe, plata contribuțiilor obligatorii, spre exemplu la un fond de pensii sau la un sistem de asigurări sociale, poate crea un drept de proprietate protejat de art.1 din Primul Protocol adițional CEDO chiar înainte ca asiguratul să îndeplinească condițiile pentru a primi efectiv pensia sau alt beneficiu.
Acesta este cazul atunci când există o legătură directă între nivelul contribuțiilor( plătit de angajator, de ex. M.Ap.N., M.A.I, etc ) și beneficiul acordat, altfel spus în cazul pensiilor ocupaționale ( pensia militară de stat).
Pensiile ocupaționale AU LA BAZĂ PRINCIPIUL CONTRIBUTIVITĂȚII, ÎN SENSUL CĂ FIECARE BENEFICIAR PRIMEȘTE REZULTATUL INVESTIȚIILOR REALIZATE EXCLUSIV ÎN CONTUL RESPECTIVULUI BENEFICIAR, de către angajator (de ex. M.Ap.N., M.A.I, etc ), mai mult, militarii și polițiștii au contribuit lunar la bugetul de stat, veniturile pe care militarii le obțin din solde, fiind impozitate absolut identic, și se rețin la sursă contribuțiile legale ca în cazul oricărui salariat din sistemul public.
Orice schimbare a sistemului de pensie trebuie motivată inclusiv prin raportare la principiul securității juridice (CtEDO - Marea Camera, 13 decembrie 2016, Béláné Nagy c. Ungariei, paragrafele 83 și 88).
Totodată, Curtea a abandonat distincția dintre beneficiile de natură contributivă și cele necontributive sub aspectul incidenței art.1 din Protocolul adițional la Convenție. Curtea menționează că o atare abordare a avut Curtea europeană și în Hotărârea din 30 septembrie 2003, pronunțată în Cauza Koua Poirrez împotriva Franței, și în Hotărârea din 18 februarie 2009, pronunțată în Cauza Andrejeva împotriva Letoniei, constatând aplicabilitatea art.1 din Protocolul nr.1 în cazul plății pensiilor și a ajutoarelor de invaliditate. În această din urmă hotărâre, paragraful 77, Curtea menționează că deși statele au libertatea deciziei de a instaura sau nu un sistem de protecție socială sau de a alege tipul sau nivelul prestațiilor ce trebuie acordate, din momentul în care un stat contractant instituie o legislație prin care se prevede plata unei prestații sociale – fie că acordarea acestei prestații depinde sau nu de plata prealabilă a unor contribuții, această legislație trebuie considerată ca generând un interes patrimonial în temeiul câmpului de aplicare a art.1 din Protocolul nr.1.
În concluzie, indiferent de deciziile CCR, adevărul din perspectiva prevalenței legislației incidente a UE este acela că CUANTUMUL PENSIEI, INCLUSIV CEL AL PENSIEI OCUPAȚIONALE, ESTE UN DREPT PATRIMONIAL, iar dreptul constituțional la pensie nu poate fi afectat de proasta gestionare a bugetului respectiv de către stat.
Sistemul pensiilor militare de stat din România este reglementat de Legea nr.223/2015 privind pensiile militare de stat, fiind un sistem ocupațional care se încadrează în pilonul al II - lea privind schemele ocupaționale (profesionale) guvernate de Directiva 86/378/EEC, modificată prin Directiva 97/96/EC.

Alex spunea...

Nu trebuie sa ne mai facem probleme Generalul a fost foarte corect.In acel cont erau depusi bani ptr."jocul tiganesc".Omul a tras biletul si a fost tura lui ptr.a ridica banii .Nenoroc!
Initial Maciuca a fost foarte ofticat dupa extragere ptr.ca-i venea randul si lui prin septembrie 2021.Acum zburda vesel ptr.ca a fost cat pe ce...

M spunea...

@Iulian Mareș

Ehei, dacă scot ăștia armata pe stradă să controleze civilii cat credeți că o să treacă până când un îndoctrinat o să își bage aia în familia celui de la PM, o să îl împingă, o să refuze legitimarea și cel de la PM o să fie obligat să îl rețină.
Să vezi apoi valuri de "militarii au călcat în picioare un biet civil nevinovat, donator de sânge și fără restanțe la întreținere". Deontologi de fotoliu vor explica doct că trebuiau să așa și pe dincolo.

E unul din motivele pentru care nu sunt de acord cu folosirea militarilor în țară. Trebuie păstrate niște instituții fundamentale.

Biserica este fruntașă la încredere din Canada până în Australia deci nu e o surpriză.

Armata și Poliția merg cam mână în mână (vezi sondajele Galup în diferite țări).

Cum spuneați: s-a întâmplat și la alții.
Eu întreb și de ce arestare? Arestarea se face pentru a preîntâmpina comiterea de infracțiuni similare (exclus), au putea influența martorii/ancheta (trecut în rezervă putea să îi dea control judiciar), reprezintă un pericol public (ce? ieșea pe stradă să de-a în cap?).
Văd un spectacol de presă. Se repetă obsesiv că e "beneficiar de pensie specială" de parcă pensia are legătură cu delapidarea.

😁 Tot oarecum legat de subiect am văzut un reportaj cu unul amendat că nu avea mască și că a refuzat să o pună când i-a atras polițistul atenția.
Comentariul reporterului era de genul: polițistul a vrut să dovedească aplicarea intransigentă a legii cât mai rapid pentru ca apoi să se pensioneze de tânăr cu pensie specială!

M spunea...

Șoșoacă declara că ea nu mai poate să tragă de fiare pentru că se închid sălile de fitness prea devreme!! 😂

Sau legat de meserie: Jandarmeria și Poliția au primit muniție de război și ordin să tragă în populație!

Luați domnilor senatoarea și faceți-i un control psihiatric!

CEZAR spunea...

Da-l pe traktorist pe mina lu Ciomu
Nu are ce sa-i mai taie...a avut Dumnezeu grija...
Poate totusi ii taie un ..deget si i-l lipeste sa poata face si el pipi din picioare ca baietii!!!!

Casandra spunea...

@Unknown29 martie 2021, 12:52
Credeți că pe doamna Raluca Țurcan au pălit-o sentimente mai bune pentru pensionarii militari sau pentru dreptate?
N-o să vedeți!
Știm toți despre drepturile neacordate: pensie suplimentară, stagiul civil de cotizare, OMM scufundat în baza de calcul etc.
Toate acestea se iau în calcul în situația trecerii pe contributivitate, caz în care doamna Raluca Țurcan va face ochii mari văzând prostia înfăptuită.
Atenționată fiind, a consultat specialiștii militari din Gruparea ROJI, obținând asigurarea că pensionarii kaki/mozaic vor fi ținuți cu organul olfactiv bine înfipt în pământ.
Fiți optimiști, deoarece, conform tradiției de peste 10 ani, vor mai urma și alte ajustări (traduceți cum vreți dar feriți-vă de „măriri”) deoarece mai este loc, mai încape, se mai poate.

Iulian Mareș spunea...

Dar tu de ce insinuezi ca ai avut acea functie?
În cadrul RMc nu au existat decât în mintea ta bolnava BIMc, înțelegi Cezar?
Însă...eu te SUSTIN!

Calugarul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

*șmenul

Iulian Mareș spunea...

Poate este corect "Ia ce ți se cuvine..."🤣

Iulian Mareș spunea...

Nuu, de puterea executiva! Președintele devine apolitic, dar face parte din executiv.
Faza cu gl = demnitar este un reflex din socialismul naționalist.

Iulian Mareș spunea...

Nu

Iulian Mareș spunea...

Pt că asa a studiat ea la Institutul Puskin.
"Te culci sănătos și te scoli mort."

Iulian Mareș spunea...

Trebuie 7 stele cu câte 5 colțuri!

CEZAR spunea...

Chiar am avut-o !
NB
R.Mc = 3 B.I.Mc ..1 B.Tc..1 Dn Art,..etc...
Se vede ca nu ai trecut pe acolo

CEZAR spunea...

Cit a trecut de la marea furaciune a caselor de la subordonati..
Dobriteasca..Schelaru.. Generalul cu barbi...
Nu ma bag la militie !
Au avut falitii lor care nu s-au lasat mai prejos...

Iulian Mareș spunea...

O întrebare...
Aseară la TV a fost o mare disputa privind faptul dacă jandarmii și polițiștii au muniție letala la ei, pe timpul misiunilor de insotire/supraveghere a protestatarilor!
Eu cred xa nu au pistoale reale ci din plastic, Replica+++! 🤪😜

Mai zicea azi un tânăr avocat xa pe el îl sperie militarii MApN, care au o pușcă așa de mare...👮👌😝

Ma ajuta cineva cu un răspuns autorizat?

Calugarul spunea...

Azi sau împărțit bani mulți la neomarxistii de la rezist" să formeze cozi la centrele de vaccinare... pentru filmare. ?

Militar de la 14 ani spunea...

În sfârșit, câțiva care refuză zombiezarea au ieșit în stradă. Așteptăm reacțiile istericului Rareș Bogdan la adresa Jandarmeriei. Parcă pe 10 august erau niște criminali conduși de PSD. Acum, conduși de liberali și neomarxiști, ce sunt?

Viking spunea...

Se intampla si la altii,culmea e ca exact in aceeasi perioada:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-dorset-56538334#:~:text=An%20Army%20major%20general%20who,than%20Dorset%2C%20near%20their%20schools.

Iulian Mareș spunea...

Generalul fusese trecut în rezerva de ceva timp...in mediul MApN se cunoșteau detaliile.
De ce se arunca în presa abia acum? Asta este o întrebare bună!

Militar de la 14 ani spunea...

Este o rubrică gen cuantum minim net. Păi cum să impoziteze dacă e MINIM NET? Înțeleg să impoziteze ce este peste cuantumul maxim net. Dacă există. E vorba de puțină logică. Tabelul cred că are de a face cu defuncta PLX199.

Iulian Mareș spunea...

Dacă cunoști măcar unul și taci, ești complice!

Iulian Mareș spunea...

M,
Nu știi dumneata despre modificările CPP pe care Dragnia le dicta de la o cafea, dimineața, ca să aibă unii deontoligi ce posta!
*Cîțu xat va lua pt 40 mil € delapidare prin ștergerea datoriilor unor baci private, dar care sprijineau prestațiile #USR_isti = comuniști internationaliști în P. Victoriei?

Ein Stein spunea...

Din putul gandirii:
"În 9 cazuri din 10 o asemenea întâmplare petrecută în altă armată nu ar fi ajuns în presă.
Generalul ar fi fost reținut într-o bază militară, judecat de un tribunal militar cu ușile închise și ar fi fost probabil pedepsit să dea banii înapoi cu dobândă și să piardă unele din ordinele naționale primite."

Cu alte cuvinte, mai pe popular asa, sa se constituie un fel de stabor, sa-i zicem Staborul Kaki, Staborul Fratiei sau altfel, unde inculpatului sa i se ceara sa dea banii, furati, inapoi plus ceva dobanda ca apoi sa fie pus pe o functie, poate nu tocmai aia pe care a fost, una similara, mai mult, sa i se ia ceva tinichele, daca nu accepta sa fie trecut la pensie.
Sunt unele tari, cum zice si geniul, care nici macar atat nu i se cere infractorului, spre exemplu in Coreea de Nord il priponeste direct de varful unei rachete si-l trimite gratuit in spatiu. Sau China, mai econoama, il impusca cu un singur glonte, si ala prepay. La noi nu si nu, sa nu intinam prestigiul armatei. Pricepeti? Noaptea mintii.
Si se tot smiorcaie individul la Huhurez ca-l jignesc.

Spulber spunea...

Nu se pote,, generaliza,,dar e o practica pentru unii cind ajung la comanda. Cine verifica achizitiile, inchirieri de tehnica, etc. Se mai justifica AUDITU on M. Ap. N. Mai nou dacă vezi ce nu trebuie esti inlocuit cu unul care vede cum vrea seful. Contabilul dacă nu vede bine este amenințat cu o mutare s. a.

Iulian Mareș spunea...

Cezar,
Nu pot fi decât surprins ca un "ateu, deci inteligent" ca tine a citat din mine, kiar dacă nu a înțeles nimic!
Demontează tu un singur enunț, dacă poți.
TE SUSȚIN, ATEULE!

Iulian Mareș spunea...

Dar cei care au vândut tara din 90 pana azi ce sunt?
Dar judecătorii și procurorii haules ce sunt?

Iulian Mareș spunea...

Adica? Cdt Bg sa fie unctie de colonel?
Șeful D.Op/SMAp sa fie functie de general de brigada?

Iulian Mareș spunea...

Burebista, sp.9 nu este Obregia?

Iulian Mareș spunea...

Calugare,
Nu-ti mai șterge posturile, ca ma supăr...
Inteleg, 1-2, dar nu toate!

Burebista spunea...

Atât jandarmii cât și polițiștii aflați în timpul serviciului, chiar și la mitinguri au asupra lor arme cu gloanțe letale...
Chiar și în 10 august au avut... Nu știți ca i au furat pistolul acelei femei jamdarm cu tot cu încărcătorul cu 6 cartuse și autorul chiar s a jucat și a tras cu pistolul pe un câmp pe lângă București..??

Burebista spunea...

Spitalul Alexandru Obregia se numea pe vremuri Gheorghe Marinescu și avea în cuprinsul sau și spitalul de urgență Bagdazar Arseni...

,, Balamucul din Berceni în perioada comunistă și în prezent
În 1951, Institutul de Boli Mentale, Nervoase si Endocrinologice a fost redenumit Spitalul unificat nr. 9 „Dr. Gheorghe Marinescu„, s-au construit noi clădiri, s-au înființat noi clinici și s-au deschis noi secții. Spitalul 9 a devenit unul dintre cele mai mari din Europa și un reper al cartierului Berceni. Eu, de exemplu, și acum numesc piața din fața spitalului pur și simplu „nouă”. Unde mă duc să-mi iau ceapă și roșii? Păi, la „nouă”.

În 1975, dr. Constantin Arseni a creat în cadrul Spitalului 9 centrul de referință național de neurochirurgie, denumit după mentorul sau, Prof. Dr. D. Bagdasar. Astăzi îl cunoaștem drept Spitalul Clinic de Urgență „Bagdasar-Arseni„.

În 1995 s-a desprins din Spitalul Clinic „Dr. Gh. Marinescu” (scăpase de numarul 9 după revoluție), Clinica de Neurologie Institutul Național de Neurologie și Boli Neurovasculare.

Iar astăzi, după o istorie atât de zbuciumată, în care abundă numele unor reprezentanți extraordinar de valoroși ai medicinei românești, pe fostele pământuri ale Eforiei Spitalelor Civile de la începutul secolului trecut funcționează Spitalul Clinic de Psihiatrie „Dr. Alexandru Obregia”, Spitalul Clinic de Urgență „Bagdasar-Arseni”, și Clinica de Neurologie.

Va asteptați la o poveste atât de complicată pentru un spital pe care mulți îl știm drept un simplu balamuc?"

M spunea...

@Militar de la 14 ani

Dacă urmăriți site-urile rezist veți constata că sunt complet isterizați că Jandarmeria nu acționează în forță și nu arestează și "gazează" protestatarii.

Evident întrebarea: "de ce mai avem jandarmerie dacă oricine poate să protesteze când vrea"

Ăștia sunt duși cu capul!

Iulian Mareș spunea...

Da. Stăteau pt filmare, dar vaccinuri nu aveau doctorii...

M spunea...

Au pistoale cu apă! 😂

Vă dați seama cine comentează? Ce "specialiști"!

Dar nu uitați cum înghit unii tot felul de gulgute aruncate de "specialiști".

Iulian Mareș spunea...

Aveți macar un caz concret?

M spunea...

@Iulian Mareș

Le intră unora pe sistem niste lozinci....

M spunea...

@Huhurez

Mie îmi atrageți atenția și nici nu îmi publicați postările...
Văd că daca e de la MApN se bucură de dreptul militarului de a jigni. E evident că am urmat școli diferite. Noi învățam de onoare militară. La MApN nu aveați asemenea cursuri?

Iulian Mareș spunea...

Gl. maior Nick Welch s-a retras în 2018 ca șef adjunct al Statului Major General
Un general-maior al armatei care a pretins în mod necinstit 48.000 de lire sterline pentru taxele internatului copiilor săi a fost închis.

Nick Welch, în vârstă de 57 de ani, a susținut că locuiește mai degrabă în Londra decât în ​​Dorset, lângă școlile lor.

Welch a fost condamnat pentru fraude de către un grup de ofițeri superiori după un proces de patru săptămâni la Curtea Militară Bulford și a pronunțat o pedeapsă de 21 de luni.

Se crede că este cel mai înalt ofițer care a fost în fața curții marțiale din 1815.

Calinmihaib12 spunea...

Iulian MAREȘ:..
..de 2 ori răspunzi "eliptic".. "NU..!..eronat:
A..la primul "nu" eronat:
1."EXECUTIVUL" e..POLITIC..prin excelență,..prin:.."origini", constituire,legislație..s.a.m.d...!
2.PREȘEDINTELE = așijderea politic..!,.pt.că nu are interdicții constituționale POLITICE =în clar..,altele decât aceea de a fi "membru" al unui partid= în timpul mandatului.!;
..și apoi:câți PREȘEDINȚI ai ROMÂNIEI..în ăștia 31 de ani au fost"apolitici"= în sensul..: "apartidismului"(cu excepția pre ședintelui Emil CONSTANTINESCU..
?)..
B.la al 2-lea "nu"..eronat:
adică..coloneii "gulerați" (..numiți AȘA =..nu de mine..!)
au fost avansați din "alte motive" decât cele evocate..in comentariu..??..;
..sigur că pot fi multe alte motive..: subiective și..chiar "obiective"(=cât e posibil într-o țară..în care.."volatilitatea" ..DOMINĂ..cam toate sferele vie ții: sociale,politice,economico-financiare..etc..) pt.care cineva e avansat/gradat cu "demnitatea" de..GENERAL..!(cred că în STATUTUL cadrelor militare am citit încadrare ca "demnitar" a gradului de general..).
...............................
..[DESCHID o PARANTEZĂ:acum,ora: 20:10'/29.03.a.c.:..la B.1-TV.
Dr. Arafat spune,în CLAR,îl citez:.."trebuie SĂ NE SCHIMBĂM MODUL DE VIAȚĂ..!!??.."].
...............................
..deci: de ce NU ar fi adevărat că..coloneii "gulerați" au ajuns generali.. ȘI..datorită..celor din comentariu..?

Huhu Rezea spunea...

Abia a trecut o lună de la trcerea contabilului general în rezervă. Atunci au început cercetarile și expertizele.
Frauda asta este specifică economiștilor cu mânecuță. Când se apucă un contabil să ștorneze un cont si apoi să ștorneze stornarea, nici dracu nu mai stie cât s-a delapidat

Andrei spunea...

E greu pentru ei, fara armata facuta, sa faca deosebirea intre munitie letala si neletala. Pe de alta parte, fiind in misiune, foarte posibil sa aiba.

M spunea...

Oare cine o fi luat decizia de a mediatiza știrea?

Cui folosește? Armatei? In niciun caz!

Era mult mai corect să fie judecat de un tribunal militar în ședință nepublică, fără amănunte care fac deliciul unora.

CPP permite asta la art. 352.
Într-o țară civilizată așa s-ar fi întâmplat. Curțile Marțiale americane sunt un exemplu admirabil în acest domeniu. Dacă tot suntem că vrem aia sau ailaltă ca la americani de ce nu am adopta și modelul Curților Marțiale?
Dacă era general american nu era târât în noroi, public că la noi și nu afecta imaginea Armatei. Ce e mai important? Pedepsirea unuia sau subminarea încrederii în Armată?

Gigi spunea...

Are dreptate sã se sperie. Pãi,el nu stia cã militarii au pustile mari? Lov stie,a tras cu ea��Cred cã @M are glume in program,ce întrebare!

Andrei spunea...

Batalioanele inregimentate, deci subunitati tip batalion, erau B.I.. Dupa reorganizare, devenind unitati, sunt B. I. Mc si B.I.

Calinmihaib12 spunea...

..Philby..spionul "englez"..in SLUJBA ..MOSCOVEI..:"sute" de ani..! (glumesc trist,exagerând ..cu timpul =dar cred că nu prea mult,având în vedere..EFECTELE.. "bilaterale"..!) = e un exemplu de incompetență statală..în recrutarea RESURSELOR UMANE vitale,.cheie..într-un stat..!

BatistaPeTambal spunea...

Cititi comentariul lui "John", pare de-acolo: https://www.g4media.ro/arest-rasunator-in-serviciile-secrete-generalul-r-iulian-cristian-gherghe-a-fost-arestat-preventiv-pentru-delapidare-el-a-recunoscut-ca-a-luat-179-000-de-dolari-din-fondurile-de-razboi.html
@Mares: Dupa comentariile dvs., ma astept ca-n curand sa ne acuzati ca suntem prosti si invidiosi ca n-am furat ca Gherghe
P.S. Chiar jenibil: Nu stia sa cumpere niste sedii la suprapret, sa trucheze licitatii, sa gaureasca fondul operativ, sa dea dreptul mai sus? Orice cretin poate ajunge general cu 2 stele...

Dan B. spunea...

Încearcă să uzitezi de MApN, nu de MAN, adică Marea Adunare Națională.

Andrei spunea...

Posibil sa fi decis asta chiar sefii lui. Au aflat de problema - la pont sau verificare de rutina - au verificat, implicand angajatii bancii etc. L-au pus sa se ceara la pensie si, dupa sau concomitent, au anuntat justitia, s-au delimitat de fapta. O varianta.

Andrei spunea...

Daca nu era general, ci lt col sau col, nu ar fi luat banii?

Dan B. spunea...

Cu riscul de a supăra pe unul dintre fanii lui G. Oprea,nu credeți că acesta s-a aflat la originea numirii lui ca locțiitor al lui Hăpău? Chiar și Hăpău a ajuns la DGIA tot la propunerea lui Oprea.
Pe de altă parte, refuz să cred că, după îndepărtarea col Paraschiv, denunțătorul a mai multor infracțiuni săvârșite de conducerea DGIA, dar nebăgat în seamă, parte din conducerea direcției a reacționat și a efectuat un audit discret, ale cărui concluzii n-au „încăput sub preș”.

Cezar spunea...

Eram pe TAB.URI

Iulian Mareș spunea...

Cezar
Taci din gura ca nu te mai susțin...
Te invit la cursul meu pe Google Meet privind Compunerea și natura Forțelor Terestre. Insa, va trebui sa dai o simpla testare pt admitere la curs pe tema: diferențe privind natura și organizarea UM și MU: MC, I., I.Mo.
*vezi ce rău este sa te pui cu cei care nu au băut cerneala și au citit cărțile, nu le-au jucat?
**Ce-i zice sa ți se taie din pensie pe motiv de inutilitate funcțională?

Iulian Mareș spunea...

Dumneata ai zis ca din cauza de invaliditate nu ai mai fost avansat și maj.
Ce sa mai înțeleg?
Poate am lipsit de la Volumul 2!

Iulian Mareș spunea...

Usurel...eu știam..
Politicienii și jurnaliștii credeau ca poarta pistoalele ca să le aerisească...
Eu mi l-am ținut în birou, în fiset, îl luam la mine oricând!

Iulian Mareș spunea...

Despre președinte este cum ți-am scris.
În rest nu-ți inteleg stilul narativ și nu ma forțez, dar nici nu te critic...
*În majoritatea cazurilor generalii se trag din colinei deștepți, mai sunt și excepții. Eu cunosc 2-3...

Iulian Mareș spunea...

Deontologii au sărit pe general, pe buna dreptate!
Dar eu știu un idioten care nu da MF 350 000 €, pt ca așa crede el, ca nu-i place hotărârea judecătorească definitivă!
Și deontologii idioten fug și se pisa pe ei de frică decât sa comenteze!

valica spunea...

La SPP, s-a furat tot fondul de la CAR de 800.000 de euro, dar imediat s-a lasat tacerea peste incident. Deci serviciile put de infractiuni , nu mai zic la MAI de cele doua bmw spaga la general cu sacose de 2 milioane de euro. Nu mai zic de cele 1650 de kg de cocaina pura pescuita de pe malul marii negre cu un an in urma si tacerea se ascunde dupa hotii de milioane de euro. Sau de contrabanda cu parfumuri de 25 de milioane de euro unde erau implicati si sefi de la politia de frontiera .

un oscar = o pensie spunea...

si mai ales sef la harti

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Văleleu si hauileu ca-mi inchipui greu si istovitor ce va pati Jeneralul delapidator, Lacom Hălpău in ,,contumancie,'' poreclita răutacios, bușcărie, dacă pârnaoasii o s-l tină de jucarie, caci daca nu si-a luat săpunelul de acază ii va trebui pază, caci daca-l prelucrează pe uscat o să iasă pe ovalul turcesc la găgat atat de constipat incat o sa-i faca clismmul cu pickamerul si polidiscul, altfel va ramâne, ca ursoaica năroadă, fără cioata de noadă!

un oscar = o pensie spunea...

marese,marese
cum tineai tu pistolul in fiset!
un asa militar,mai rar,cum naiba te mai suporti?

CEZAR spunea...

Din pacate ..Daaa !
Dar totusi ..NU AJUNG CHIAR TOTI
Uitati-va la m-Al(sic) Credeti ca nu ar fi dorit ! El ne-a spus de atitea ori ..ca a vrut mai mult si mai mult...!!

Iulian Mareș spunea...

Alb 50,
nu domnule, doar ca deontologia din unii trebuie si probata! Ma intelegi? Sa fiu mai explicit... Deontologul X zice: Daca eram ministru eu nu vindeam obiectivul industrial 77!
Ok! Te inteleg...., insa ce te recomanda sa fii ministru? Ai putut fi si ai refuzat?...pacat!

*Cu enuntul ”Orice cretin poate ajunge general cu 2 stele”! Sa inteleg ca cei care nu au ajuns generali nu sunt cretini? Ma indoiesc!

**Oricum, va SUSTIN!

Iulian Mareș spunea...

M,
Ei si dumneata...., ai vaga impresie ca actualii procurori/judecatori militari kiar sunt militari sau militarosi?
Am uitat cum Lulutza dadea presei informatii din dosare si despre arestari televizate de am ajuns sa credem ca suntem mai rai decat Cartelul din Medellin!

Leo spunea...

De atunci din 10 august 2018 după ce s-a furat pistolul polițistei , s-a introdus regula ca acesta să fie asigurat printr-un cablu de pantalonii polițistului/jandarmului.

Iulian Mareș spunea...

Facandu-ma curios am mers pe link sa vad ce piate debita acel John! Perplex am ramas! Sincer nici nu aveam mari asteptari privind enunturile pline de frustrare ale acestui elev de clasa a III-a, cu mari probleme in ordonarea si expunerea in scris a catorva idei! tema este deja veke si batuta: lipsa competentelor profesionale, favoritisme pt sporuri si kiar Oskar si, categoric, vekea maculare bolsevica-amantlacul ghebos! Gretos, domnule Alb 50, defapt de la amantlac porneste totul: ea, maritata sau nu, si-o pune cu unul sau altul, casatorit sau nu, numai cu reclamagioiul nu!
Pe cine intereseaza cum si cu cine si-o pune? Pe dumneavoastra va intereseaza? Nu cred..... Ma insel?
Sincer, mi-e imi vine sa vomit!

M spunea...

Imi amintesc de zilele Revolutiei romane cand tinerii din Bucuresti erau convinsi ca armele din dotare doar faceau "poc". Si acum am in minte privirea lor perplexa cand au inceput sa cada raniti de pe soclul statuii de la Romana.

M spunea...

Spuneam acum cateva luni ca opozitia nu o sa fie credibila pana cand nu o sa isi formeze echipe de sustinatori violenti, gata sa puna mana pe bolovan, pe sticla incendiara, pregatiti sa dea in cap si sa distruga!

Aseara modelul PNL - USR a fost copiat de AUR. 😁 Incepem sa avem "opozitie".
Penibili deontologii din presa care vad acum ca "traficul a fost blocat nejustificat", ca "mitingul de protest nu a fost autorizat", ca "violente" .... lucruri pe care nu le vedeau cand trepanatii lor erau in strada!

Iulian Mareș spunea...

Dan B,
pare-mi-se ca Hapau venea ca sef cabinet din DCISM!

Valica,
multumesc pt reamintire! Adaug: si politicienii din 90 pana azi o tara cu totul au furat-o, delapidat-o, vandut-o!

Iulian Mareș spunea...

De-ar mai fi inca o data!?

Gigi spunea...

Asta este doar un caz,în ţara asta unde se sifoneaza milioane de euroi,unde evaziunea fiscalã şi alte matrapaslacuri sunt la ele acasã, as spune,este raiul faradelegilor,vine "X"sau"y" şi ne spune cã ţara este sãracã,nu sunt bani pentru pensii,nici mãcar o amarâta de indexare de 3%,dupã ce ani buni ne-au ciumpavit,îngheţat pensiile,aruncand pe piata idea cã avem pensii nesimtite,punându-ne in faţa cetatenilor intr-o postura proasta.
Iata cã mai apare câte un caz din ãsta scotand la iveala putreziciunea unui sistem in care ne-a adus aceastã democraţie originala.Democratie care a adus la aberatia in care administratiile locale sunt libere sã decida salariile proprii,unde femeia de serviciu,bibliotecara au indicii de salarizare apropiati de un militar,politist etc.
Statul,cei care se lafaie in banii publici,trebuie deratizat,altfel vom asista la mari drame ale unui popor din cauza acestor sobolani înfometaţi.

M spunea...

Explicatia sociologilor la intrebarea: "de ce Armata este atat de sus in preferintele romanilor?"

Cica: "oamenii interactioneaza destul extrem de rar cu Armata"

Uite, din cauza asta, "interactiunile" de tipul stirii despre generalul asta sunt atat de savurate! In primul rand e vorba de "Armata", in al doilea rand e vorba de "un general" (grad considerat politic, nemeritat, prea numeros etc.), apoi e vorba de un "pensionar special cu pensie nesimtita".

@Huhu Rezea
Trecerea in rezerva are legatura cu ancheta. Daca generalul mai avea de dat inapoi 20% ar fi stat pana la lichidarea datoriei si acoperirea definitiva a fraudei. Imi inchipui ca e mult mai greu sa faci asta dupa ce ai trecut in rezerva!

Andrei spunea...

Si daca mai avea 1 leu de restituit, tot era "cerut" la pensie, pentru vinovatia faptei, aceasta ramane oricum. Avand proprietati, se poate recupera prejudiciul. Sa ne amintim de generalul care si-a vaccinat fiul in locul lui.

Iulian Mareș spunea...

Ce mândru pot fi de TFL-istii actuali!
Numai un idiotăn, Cristian-Gabriel Seidler, nu înțelege ce li se întâmplă! Vorba unui lider de partid, fiu de securist, locțiitor în Regiunea Stalin-likidatorul partizanilor comuniști din M_ții Făgărașului, "Parul pe ei"!!!
Vai, cum, statul de drept ia suturi în cur? Se poate? L-ati văzut pe Ludovic îmbrăcat în uniforma de jandarm? Avea și pusca și bătea tinerii cu planul în cap....
Idiotăn...
SUSȚIN!

Iulian Mareș spunea...

Eram sigur ca cel puțin 2 din Revolta Likelelor ies în față...
Susțin! Ce anume?
...cel mai des proștii!

M spunea...

@Leonard

Era de mult. Poate fi desfăcut!

De altfel daca intrați pe site-urile rezist ei sunt convinși că jandarmii in civil au bătut jandarmerița pentru ca să aibă motiv să intervină în forță.
Când le-am zis că pistolul a fost găsit la un angajat Digi au răspuns că era jandarm sub acoperire.

Nu înțelegeți că ăștia sunt duși cu capul?

M spunea...

@Iulian Mareș

😂 Chiar nu ați văzut că ei plec de la prezumția de bună credință? Mai ales când e vorba de cineva in uniformă?!

Faceți o analiză: pilonii de rezistență și unui popor - politic, social, economic, cultural și de apărare. In ce hal sunt? In ce ne mai punem speranța?

Politic? Avem personalități sau instituții în care să avem încredere, Parlamentul legiferează pentru popor, președintele e un exemplu, guvernul are oameni capabili? Nu!

Social? Societatea este unită, suportivă, optimistă? Avem un sistem medical performant, un învățământ la nivelul celorlalte țări, o administrație eficientă? Nu!

Economic? Ne putem asigura independent necesarul de bază: hrană, energie, medicamente, armament? Nu!

Cultural? Avem valori culturale și sportive de marcă, recunoscute și apreciate? Nu!

Apărare? Mă refer evident la întregul SNAOPSN! Aici încă stăm un pic mai bine și atunci.... Tunurile pe ei!!!!!

M spunea...

Corectură la postarea de mai sus!
Eu țineam minte că era "destul de rar" dar verificând am găsit că există expresia era "extrem de rar'. Am făcut corectura doar pe jumate! Scuze! 😁

Viorel spunea...

Ave Cezar, pe lângă domnul Iulian Mareș care afirmă să vi se taie din pensie, eu propun să vă mai ia jumătate pentru fals în acte. Când v-ați înscris în Liceul Militar (dacă l-ați făcut) sau în Școala Militară ați completat fișa cu principalele date în care era o rubrică intitulată „de religie”. Fiecare completam în dreptul acestei rubrici religia de care aparțineam. De fapt toți completam greșit trecând Ortodox (sau religia de care aparțineam și acceptată de lege), în fond corect era, Creștin ortodox, catolic sau protestant (Extras din lista de religii și tradiții spirituale). Deci, ateu fiind ați falsificat (scris minciuni=mincinos) Fișa declarând că sunteți Creștin ortodox. Păstrând proporția, fals în acte a făcut și Gl. numai că și-a însușit niște bani.
Scaraoschi își freacă mâinile de bucurie că vă are ca adept. De abia aștepră să vă pună Cdt. la Ceaunul și B (nu de infanterie) ci Butoaiele cu smoală.
Cât despre: „eram pe TAB.URI”, eu cred că erați pe TAMPOANELE (nu alea absorbante) dintre vagoanele trenurilor când plecați în permisie și nu aveați bani de tren (vă ascundeați de „Nașu”).

Viorel spunea...

Ave Cezar, ce faceți domnule ? Un ateu vorbește de Dumnezeu ?

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Dacă Cezar a participat la rebeliune ca ofiter, nu ți-e clar că a intrat la Liceu Militar si la Scoala Militară înainte de 89?
Nici nu te întreba atunci ce religie ai. Dacă insistai să-ți etalezi religia, iti găseau alte motive să te respingă înainte de examene.

Iulian Mareș spunea...

Oskărel...pt ca nu eram sof la un depozit....
Unii mai fac și alte lucruri...,

Iulian Mareș spunea...

Gigi,
Afirmativ...
Deodorant pt dl general! Nu este nici singurul, nici primul și nu va fi nici ultimul caz din Armata noastra/SNAOPSN și din armatele străine mult mai bine plătite...
Când Ghiță plătea concediile lui Codlea deontologii ce cur lingău?
Când groful modern nu restituie cei 350000 € mănâncă, doarme și skiaza cu greață?
Deontologii asta nu vad. De ce? Pt că sunt porci și au dublu standard...

CEZAR spunea...

Multumesc Huhule !
@/Viurel
Tu nu vei putea deveni ATEU...imi pare rau !
Nici m-Alul stai linistit
@ / m-Arsal.
Crezi ca ai spus NOUTATI..sau ca eu nu stiam..??
Te-am lasat sa bati cimpii cu gratie pentru a putea evidentia si mai clar o ..jegojenie facuta de .."Ai cu carte ca tine!"
Batalionul INREGIMENTAT recte B1..pe care l-am dus o perioada era pe TABURI(deci cum de I.?) si aveam o incadrare in personal de aprox.75-80%..adica vreo 560 de suflete -cadre si militari in termen..!
Comandantul de B..avea ca stat major!!! doar un Sef stat major si un loctiitor comandant pe care nu-l prea vedea..
B-2 Tot pe TABURI (deci cum de I.??)..si o incadrare cam de 30-40% !!
B-3 era pe AUTOCAMIOANE si cu citeva CADRE INCADRATE...deci fara forte luptatoare ! Functia de comandant la toate de Lt.col....
A VENIT MAREATA RESTRUCTURARE
Comandant -Functie de colonel la toate
B1..aceiasi tehnica dar cu un personal de incadrare redus la 40-45%
Stat major --incadrat full...cu toate functiile ca la Regiment
Drapel
Statut de Unitate
Comandantul ..functie de col cu Acvademie..
Deci avea sa munceasca pe rupte cu ..degetul ..tu fa aia tu fa aia...
Si cu asta ce am facut..??
Mareata restructurare
Bine ca nu a aparut o amenintare ..caci mergea comandantul la lupta cu ..drapelul.....
Sper ca am fost clar..

Iulian Mareș spunea...

Cezar,
Ai trăit degeaba.
BI/RMc = BI sau BIMc/Bg?
Tu ești pe ale tale? Nu am mai auzit asta...Deci între Cdt B fără A și cu A nu era nicio diferență?
Mai, tu ești exemplul vii: tu nu ai știut nimic din conducere și luptă, ai fost doar trabahador! Serios...
Asa au fost acele timpuri, nu ți ești vinovat, nu îți fa probleme....
Te Susțin! 😜😛🖕👍🤣

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am vorbit cu Dl Coarna ai, la telefon, intrebandu-l ce se mai aude despre pensiile militare. A vorbit soptind, fiind in plen. Mi-a raspuns pe scurt ca pana in toamna este vorba sa se faca ceva, dar nimic nu-i sigur si batut in cuie, totul depinzand de #rezistenti, fiind puterea la ei. Mi-a promis ca o sa mai discutam la telefon intr-o perioada viitoare, sau chiar domnia sa imi va telefona, daca are o certitudine clara. Este un interlocutor extrem de amabil si fara ifose sau aere de Buftea, cum sunt majoritatea parlamentarilor! Cinste si onoare pentru domnia sa. Ori de cate ori il voi contacta, am sa va tin la curent si pe domniile voastre, onorabili camarazi, despre ce si cum am discutat pe marginea subiectului de la pensiile militare. Atata stiu, atata v-am informat, deocamdata...

Andrei spunea...

Clar si nu prea.
Batalionul, subunitate in cadrul R. Mc., era B.I. Corect, de regula, R. Mc. Aveau 2 B.I. pe TAB-uri si B. 3 pe camioane, dar toate erau B.I. B.I. avea sef de stat major si secretar de partid, nu-mi amintesc de alt loctiitor. Nici nu avea nevoie, fiind subunitate. Deci nu avea sarcini de echipare, hranire, salarizare etc, acestea erau in sarcina R. Batalionul 1 constituia elementul de baza al esalonului de lupta al R., impreuna cu Cp. St. Maj/R., B. Tc, Dn. Art. si Cp. Trs. Din cauza obligativitatii detasarii TUTUROR cadrelor in economia nationala, dupa minim 2 ani de stagiu, dupa Sc. Mil., dar si pentru asigurarea, cat de cat, a unui esalon de lupta rezonabil, se cauta ca B. 1 sa fie cat mai aproape de incadrarea optima (cu toate acestea, in anii 87-89 era cam 60-70%, in medie, primordiale fiind Casa Poporului, Canalul si Valea Jiului). B. 2 mai avea cate ceva (40-50%), iar B.3 avea incadrare de 80-90% cu MT, mai putin cadre (20-30%, de regula cele certate cu armata). B. 3 avea cei mai multi MT, era denumit si DLEN (detasament lucrari in economia nationala), pentru ca, dupa cele 4 luni de intructie de baza, obligatorie, MT erau trimisi la munci industriale si agricole. Combinatul Siderurgic de la Galati avea, de exemplu, un detasament de zece mii MT si cadre, dintr-un total de 80-100 de mii de lucratori. Era unitate in toata regula.
Revenind, cdt B.I/R.Mc. avea functie de lt. colonel, cu Academie Militara. Cu toate acestea, la B. 3 se mai faceau derogari (niciun absolvent de Ac. Mil. nu dorea B.3, doar in extremis, daca era in garnizoana in care avea familia).
Odata cu restructurarea din 95, B.I. a devenit unitate de sine statatoare. Normal ca a crescut functia cdt si numarul cadrelor din St. Maj. Au crescut responsabilitatile (preg pt lupta, garda, logistica), s-au infiintat BPL, functii de loctiitori pentru arme, logistica, exact cum erau BVM. In ce priveste activitatea cdt “noului” cdt B (unitate) nu difera prea mult de cea anterioara in ce priveste responsabilitatile fata de instructie. In schimb, are mult mai multe atributii in ce priveste planificarea, mobilizarea si logistica, acestea din urma fiind, in trecut, sarcina Cdm. R.Mc. Cu toate acestea, nivelul functiei de cdt. B. a cunoscut urcusuri si coborasuri. Nemeritat. Pentru ca B., unitate, reprezinta nucleul MU operative, de acesta depinzand fundamental succesul actiunilor esaloanelor superioare.

Leon spunea...

https://www.stiripesurse.ro/ultima-ora-iccj-a-respins-contestatia-fostul-adjunct-al-serviciului-de-informatii-al-mapn-ramane-in-arest_1716375.html

M spunea...

😂 și-au dat seama că au nevoie de jandarmi.

După ce îi potolesc pe bezmetici, uită iar de militarii români. Ca PSD-ul!!!!

Cezar spunea...

😜😜😜🤣🤣🤣😎😎😎
Sustine.ti generalul de la "Intelegents"..ca baga in kk.t intreaga Armata
Iarasi nu mai pot sa ies pe scari..caci sar vecinii pe mine
Ati auzit? Generalul a. furat banii Armatei...
De parca ar fi primul...incepind cu Popescu..defunctul

Viorel spunea...

Cu tot respectul domnule Huhu Rezea, atât înainte de 1989 cât și după exista la Plutonierul de Cp. (am fost și eu 90/97) Registrul de evidenșă soldați / gradați ce cuprindea 2 părți. Partea I=Alocarea la drepturi de hrană caldă zi/lună și partea a II-a=Încadrarea pe funcții și datele personale ale soldaților / gradaților. Registrul a rămas (ca și multe regulamente) în vigoare și după 1989, era tăiat de pe coperți doar Republica Socialistă România. Dacă acest lucru era valabil la soldați / gradați fiți sigur că era și la cadre (mă refer la religie).
Ave Cezar, domnul Huhu Rezea a făcut doar o constatare, la mintea dumneavoastră ați luato ca pe o apărare.
Nici nu pot și nici nu vreau să fiu ateu, dumneavoastră însă sunteți ateu iar după pseudonym și un mare dictator. Sunt buni dictatorii pentru popor ? Mai frumos suna Kim Jong-un.

Viorel spunea...

Am uitat, în MO (memorial original) la cadre apare religie, naționalitate, etnie, etc. Iar noi am intrat în Școala Militară înainte de 1989. Conținutul MO a rămas la fel cu alte adăugiri (fișe, etc.).

M spunea...

@Iulian Mareș

Mă simt egal de departe față de revendicările ăstora cum eram și față de cele ale rezistenților.
Să ceară fiecare ce crede de cuviință, ce i se pare lui necesar. Dar:
1. Lor li se pare greu după un an de ceva drepturi suspendate. Pe noi nu ne înțeleg când vorbim de 30 de ani cu multe alte drepturi suspendate!

2. Nu sunt de acord cu violența. De nici un fel!

Aaaaa! acum îmi dau seama că greșesc! Dacă un coleg din MAI ar vorbi despre camarazii de la MApN cum vorbește x sau y de pe aici, cred că îi rupeam capul! 😁

M spunea...

@Gigi

Corect, colega!!!
👍

Eu dau un singur stat tinerilor din SNAOPSN: furați, furați, furați!!!! Asigurați-vă de acum bătrânețea!!!! Nu vă încredeți în statul român! VĂ MINTE!!!!
Dacă statul român nu respectă legile de ce să le respectăm noi? Puteți să luați șpagă? Luați!!! Puteți să furați? Furați!
Doctorii au luat șpagă zeci de ani și au fost recompensați cu salarii regești!! Vă dă un infractor șpagă să închideți un dosar? Luați! Mâine, poimâine infractorul ajunge parlamentar!
La ce să fii corect? Pentru cine? Pentru un popor care te înjură dar se uită cu respect la infractorul cu Bentley? Pentru ce să fii corect? Pentru o pensie după 35 de ani de muncă pentru care ești înjurat zilnic?
Ați fost idioți să alegeți meseria asta? Ok! Scoateți cat puteți de mult din ea! Fără regrete, fără remușcări! Exact că politicienii!

Cezar spunea...

@/m.Al
Sa anunti pe blog ..CIND ITI DESCHIZI SI TU PAGINA DE FB
ACUM POATE SA TE AJUTE VIUREL...ARE OSKAR LA PENSIE...CA SI TINE..
NB
SI LUCRARI DE EXCEPTIE
TE SUSTIN
🤣🤣🤣😜😜😜🇹🇷🇧🇲🇹🇷🇧🇲

Viorel spunea...

Ave Cezar, sper că ați văzut una din emisiunile lui Virgil Ianțu „Vrei să fii milionar” cu cele 3 variante când nu știai sau erai sigur de răspuns. „fifty fifty, întreabă publicul sau sună un prieten”. Am sunat un prieten care vă cunoaște (glumesc, nu am sunat pe nimeni) care mi-a spus că ați intrat în Liceul Militar și Școala Militară de pe primul loc. Când a văzut Secretarul de partid că sunteți ateu sărea în sus de bucurie. Chiar voia să vă numească într-o funcție de partid, dar ați refuzat cu modestie (se vede și prin comentariile de pe blog modestia dv.) Evoluția în carieră (funcții / grade) nu s-a făcut datorită cunoștințelor la învățătură ci datorită negării forței divine=Ateu. Cică Nea Nicu voia să vă invite și la un Congres ca să vă dea exemplu societății civile dar în primul rând militarilor. Am mai auzit că sunteți unul dintre cei care ați propus și participat cu efectivele BI sau BI Mc. (cum vreși să o luați) la dărâmarea și mutarea bisericilor din București.
O să ne deschidem și noi pagină de facebook (să nu confundați finalul cuvântului cu domnul Boc) atunci când o să deschideți și dumneavoastră Bibilia și o să învățați să fiți OM BUN, nu un ranchiunos, invidios, răutăcios, zeflemist și habarnist.

y spunea...

Parcă erau niște zvonuri cum că, din aprilie s-ar face ceva practic. Ah, adică peste 2 zile :)

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Y, de aia am si telefonat Dlui Coarnă, sperand sa ne dea pe goarnă vreo veste de majorare, oarecare, la penziile meletare, dar se vede ca de socoteala noastra de acasă in targul politic autist nu le pasă, si treaba devine din ce in ce mai urâtă, clară si groasă, insă sperantele nastre din astă primavară, care acum au devenit ,,la pulivară,'' poate ca se vor implini tocmai in septembrie, la toamnă, cand zboară din cuiburi puii de cioară!

Iulian Mareș spunea...

m,
Multi procuroei si judecatori militari provin si din MAI!

Iulian Mareș spunea...

M,
am aceleasi sentimente, numai ca unora de pe aici kiar nu ai ce sa le rupi! Marimea capului lor este cat a unui cos de pe fruntea unei fete mari! Daca-l dai cu putina crema adecvata pana dimineata dispare!

Leo spunea...

Gherghe, la arestul garnizoanei , ditamai generalul cu 2 stele....
Dar pensia , pensie , tot de 3500 EURO rămâne, că de Legea 223 a fost pervertită de guleraţi ca el , pt. ei , pt. LICHELELE GULERATE .
https://www.scj.ro/1094/Detalii-dosar?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=8100000000000696

Andrei spunea...

Acuma pe bune, nu are cum sa aiba pensia asta.

Iulian Mareș spunea...

Arest nu se mai executa din 96-97!
Da sa vezi arest la capitala pt 350000€!
Ia, Ia, șnel, șnel idiotăn grofăn!

Leon spunea...

Legea 55/2021 va aduce bani in plus la Bugetul de stat(Evaziunea fiscala):
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/docs/2018/pr_354_18.pdf

Iulian Mareș spunea...

Ai noștri te mai fac la bani, aliații mai vând câte un document...tot pe bani!

https://m.digi24.ro/stiri/externe/militar-italian-prins-in-flagrant-cand-ii-dadea-unui-diplomat-rus-documente-secrete-nato-1479391

Andrei spunea...

Avar macaronarul, "in schimbul unei sume de bani". Talpes a dat moca. Si fara sa i se ceara. Nici nu le-ar fi trecut prin cap ca ar putea sa ceara asa ceva.