Un produs Blogger.

miercuri, ianuarie 06, 2021

Care ar fi valoarea de înlocuire în cazul evaluării pensiilor militare de Comisia Țurcan?

208 comments

 


Mulți pensionari au trecut ușor peste această declarație din Ajunul Crăciunului a noului ministru al Muncii, doamna sibiancă Raluca Țurcan:

"am solicitat echipei ministerului să îmi prezinte structura unei comisii pe care să o înfiinţăm de urgenţă, începând cu 28 decembrie, astfel încât să chemăm reprezentanţii mai multor ministere la masă şi să putem pune pe masa opiniei publice o soluţie care să asigure recalcularea pensiilor pe bază de contributivitate."

Militarii au fost mai atenți la scurgerea de informații privind intenția Guvernului Cîțu de a elimina indexarea pensiilor militare în anul 2021 si la încercarea penibilă a ministrului Ciucă de a adormi pensionarii cu noi promisiuni. A fost atât de convingător că, și după ce a fost publicată ordonanța în MO, vin unii și intreabă cum de a dat Cîțu ordonanță peste Comunicatul lui Ciucă al nost'.

Astăzi a și transpirat câte ceva din ce face Comisia Țurcan cu pensiile militare. A reieșit că, în recalcularea pensiilor militare pe principiul contributivității, lucrătorii țurcanei ar folosi o valoare stabilită arbitrar, valoarea pe care o denumesc valoare de înlocuire, termen preluat din evaluarea contabilă a unor bunuri pentru a stabili noua lor valoarea la data evaluarii.

Nefiind economist, pun întrebarea ...ce ar însemna valoare de înlocuire în transformarea pensiilor militare în pensii contributive? 

Știm că pensia contributivă se calculează înmulțind punctajul de pensie cu valoarea unui punct de pensie. 

Cum valoarea punctului de pensie este dată anual prin legea bugetului de stat, nu ar cam fi nimic de înlocuit. Inseamnă că domnii din comisie, desigur că și reprezentanți ai MApN, MAI și SRI, se chinuie să echivaleze în puncte de pensie soldele brute și salariile brute din intreaga carieră militară și civilă a pensionarilor militari, punctaje  stabilite prin raportarea lunară a soldei brute la salariul mediu pe economie, punctaj ajustat  in lunile lucrate în condiții deosebite, speciale sau alte condiții de muncă și în cele în care pensionarul a plâtit pensie suplimentară sau CIBS de 5%.

Are altcineva altă opinie despre ce ar reprezenta valoarea de înlocuire în evaluarea pensiilor militare?

UPDATE

Orientativ, pentru cei pensionați înainte de 01 01 2016, uitați-vă în vechea decizie de pensie și rețineți care a fost suma punctajelor anuale calculate pe algoritmul L 119/2010 și L 263/2010.

Valoarea de înlocuire = suma punctajelor anuale x (valoare pct.  de pensie în 2021): 25

Veți obține astfel valoarea pensiei contributive potrivit Legii 127/2019, care intră în vigoare la 01 09 2021. 

25 este numărul mediu al stagiilor complete de cotizare... utilizat pentru stabilirea valorii de referință. Valoarea de referință va fi ceva mai mică de 75 lei

Să presupunem cu un pensionar militar a avut pe vechea decizie de pensie 90 de puncte. Este foarte greu de obținut acest punctaj.

El ar avea la aceasta dată, când valoarea punctului de pensie este de 1442 lei, o valoare de referintă de 1442/25=58 lei

Pensia contributivă ar fi :  90 x 58=5220 lei

Pensia contributivă plus spor OMM 20% = 5220 + 20% x 5220 =6264 lei

Pensia ar fi, dacă valoarea de referință era de 75 lei, 90 x 75= 6750 lei


208 comentarii:

1 – 200 din 208   Mai noi›   Cele mai noi»
Boby spunea...

inlocuirea soldelor avute in decursul anilor pentru acelasi grad functie vechime si indemnizatie de conducere cu soldele brute actuale.Ar fi un fel de actualizare daca s-ar face dupa principii corecte.Dar cred ca o sa gaseasca un mod de calcul care sa nu duca la cresterea cheltuielilor cu pensiile.Folosirea acestui termen de inlocuire va fi folosit in scopul implementarii unei politici de austeritate din care vor iesii pe plus cei care ne vor reprezenta la negocieri ,adica numai anumite categorii .Vom fi dusi cu presul pana la calendarele grecesti .

Boby spunea...

O alta varianta nefericita va fi gasirea unei valori de inlocuire foarte mica asfel incat sa fie o redistribuie a pensiilor mari catre cele mici cu incadrarea sumelor de cheltuieli pentru pensii la nivelul actual.Cualta cuvinte micsorarea ecartului intre pensii de cel putin
1/4,1/5.

Xman spunea...

Ar putea inlocui valoarea de referinta?
Ar putea fi numitorul pentru determinarea punctajului(inlocuirea celor 20 de ani din perioada OPREA si aducerea la un numitor comun cu anii folositi in calcularea pensiilor din perioada 2011/2015)?
Oricum cel putin o modificare va fi,iar daca au "transpirat" ceva date din "colcav" se baga ceva pe soba.Daca fumul va fi alb (benefic) sau negru (daunator) vom vedea prin aprilie,mai...
Totusi daca se doreste egalitarism cu civilii,mai putin magistratii (evident,pentru ca sunt stat in stat...),inclin sa merg pe varianta inlocuirii valorii de referinta (cea de 75 de lei),pe care oricum au dat de stire ca nu vor sa o mai respecte...

Mihai Anghel spunea...

Câtu a afirmat că nu modifică L 223/2015. Referitor la intrebare,cred că modul de calcul este cel aplicat de Petrov si boc.Nu știu dacă punctajul total se raportează la 20 sau 35 de ani.

tutueanumarinel spunea...

In opinia mea cred ca ,,valoarea de inlocuire,, ar trebui schimbata cu ,,inlocuirea valorilor,, care se afla acu la guvernare ! De ce nu schimba si pensiile magistratilor ? Pana si personalul auxiliar care deserveste pe langa instante are pensie ,,speciala,, care oricum e mai mare decat a unui militar rezervist !

Margarit Fernand spunea...

Domnule Huhu am spus din noiembrie despre ordonanța de prorogare a legii privind majorarea pensiilor militare cu rata inflației cât și despre această recalculare. Stiu foarte bine și acum că noua lege care există deja într-o anumită formă ”în laboratoare” va fi una care va scădea ”dramatic” pensiile militare și va fi mai rău ca în 2010 pentru că atunci unii au câștigat, dar acum TOATĂ LUMEA VA PIERDE! Cei care m-au făcut atunci zvonac o pot face și acum și vom mai discuta peste 6 luni!

Periamu lucica spunea...

Pai avem pensiile din 2010pe 263 cu norme de aplucare atunci cum poate sa o inlocuiasca deoatece aceia era pe contributie !!!

Periamu lucica spunea...

Si inca ceva, ce rost mai are plx199?

Margarit Fernand spunea...

Valoarea de înlocuire în contabilitate înseamnă ( pe scurt)aducerea bunului respectiv la prețul actual al pieței, deci.....aducerea pensiilor militare la nivelul pensiei medii adică în jurul a 1500 de lei ( mai mult sau mai puțin în funcție de anumite criterii)!

BatistaPeTambal spunea...

O valoare care sa genereze maximul de economie la buget, fara sa scoata mai mult de 50 de rezervisti si 200 de politisti in strada. Zi asa - 1.2 x punctul de pensie.

Cezar spunea...

Valoarea de inlocuire ar suna cam asa:
Inlocuirea valoorii soldei cu valoarea pensiei...???%
Reiau
Pensiile militare ar trebui sa varieze intr.un ecart minim 2500 si maxim 7000...pentru o vechime Militara de 25 ani
Contributiile civile valorificate in sistemul civil@

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
te citez: ”Militarii au fost mai atenți la scurgerea de informații privind intenția Guvernului Cîțu de a elimina indexarea pensiilor militare în anul 2021 si la încercarea penibilă a ministrului Ciucă de a adormi pensionarii cu noi promisiuni. A fost atât de convingător că, și după ce a fost publicată ordonanța în MO, vin unii și intreabă cum de a dat Cîțu ordonanță peste Comunicatul lui Ciucă al nost'.”

*Oare nu stiu ca Ciuca a fost Premier Interimar si OUG 266 nu se elaboreaza de pe o zi pe alta, oricate exemple anterioare ai avea?
**Ciuca a stiut si a si sustinut!!!!

Leo spunea...

Este știut că pensiile militare au deja stabilit un cuantum pe contributivitate conf. Legii 263 ( deci au calculate deja NR. TOTAL de PUNCTE și de asemenea PCT. MEDIU cei doi parametri fundamentali ai contributivităţii.
Prin urmare , valoarea de înlocuire este tocmai valoarea actualizată a cuantumului pensiei militare stabilite pe contributivitate atunci în 2011. Este pensia contributivă militară cum ar fi trebuit să fie ea azi dacă rămânea pe principiul contributivității. S-ar putea ca să mai fie adaptată și la principiul calculării ei pe baza PUNCTAJULUI TOTAL înmulțit cu o valoare de referință ( conf. Legii 127)

Viorel-Mihai spunea...

De cind Ministrul Muncii se ocupa si de pensiile militarilor? Este prevazut in fisa postului?
Din cite stiu, doar MApN-ul se ocupa de aceste legi si nu altcineva. Poate sunt eu prost informat.
Cu respect

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
monteoru spunea...

valoare punct pensie:25=a
a x nr.total puncte =pensie

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leo spunea...

Precedntul a fost creat de LOV
Dacă premierul a dispus ca politica de pensii să fie integrată și a delegat MM pt. asta , poate Ciucă să se dea cu k.. de pământ că nu are ce face. Deja NU A FĂCUT NIMIC CI NUMAI A MIMAT ȘI A MINȚIT.

micutzul spunea...

La civili sunt luate in calcul la brut toate veniturile ce compun salariul lunar. Cea mai mare problemă in cazul nostru , al militarilor, o reprezinta norma de hrană. In cazul militarilor cu grade respectiv solde mici această normă de hrană poate reprezenta chiar 20-30% din banii incasati. Normal ar fi ca la o eventuala trecere pe contributivitate să se țină cont si de acest aspect.
Referitor la valoarea de inlocuire , presupun că se doreste o mentinere a unui nivel de trai cat mai apropiat de perioada activă. Astfel se poate lua un raport intre solde si pensii calculat pe o anumita perioadă. Astfel dacă in 24 luni ai avut solda 10.000 pensia să reprezinte 0,7 adica 7000. Normal ar trebui adaugat sporul pentru prerogativele de aparare !Pericolul cel mai mare e in ce priveste cuantumul avantajos. Dacă vor pot să ne bage in legea civililor , capitol aparte si nu neaparat pe punctaj. Iar dacă e sa fie pe punctaj e foarte important si la câți ani impart! Dacă tin bine minte incepand cu 01.01 la civili nu se imparte la 25 ?

Huhu Rezea spunea...

Cred că te apropii de ceea ce vrea să exprime sintagma valoarea de înlocuire.

Trofin spunea...

Valoarea de înlocuire poate fi înțeleasă și ca un raport între cuantumul brut al pensiei , actualizat corespunzător soldelor personalului militar din activitate la data recalculării , și valoarea câștigului salarial mediu brut pe țară la data recalculării deînmulțit cu vechimea efectivă la data deschiderii drepturilor de pensie .

Iulian Mareș spunea...

Blastfemie de grad maxim! ati amintit de magistrati!? Uitati ca pensia lor este garantata de Constitutie, dupa Dorneanu?

Huhu Rezea spunea...

Comisia de evaluare a tuturor pensiilor, nu numai a celor militare, este o comisie interguvernamentală. Are în componențâ și reprezentanți din ministerele sistemului național de apărare.
Va propune la final proiectele elaborate spre adoptare, fără prea multe explicații.

Margarit Fernand spunea...

Comunicatul ăsat este ca toate celelalte ale lui Ciucă! Apă de ploaie!

Iulian Mareș spunea...

Corect 100%!...Felicitari pt ”inlocuirea valorilor”

Iulian Mareș spunea...

Si asta pt vekimea completa, nu pentru...

BONIFATIE spunea...

Normal, de ce să mai modifice Legea nr.223/2015, făcută varză, dacă nu o respectă (vezi NEindexarea).
DEX:
„valoare de înlocuire : totalitatea cheltuielilor ocazionate de achiziționarea sau construirea unui mijloc fix nou, identic cu cel existent, cu respectarea nivelului preturilor din perioada actuală (în care se determina). Aceasta valoare este folosită și pentru înregistrarea în contabilitate a plusurilor de mijloace fixe constatate cu ocazia inventarierii, precum și în operațiuni de reevaluare a mijloacelor fixe.”
Înlocuiți „mijlocul fix” cu „pensionarul mobil” și aveți în față „valoarea” politrucilor care ne jecmănesc și care s-au născut din combinația dintre un neomarxist cu studii în occident cu un capitalist cu studii în orient.

Iulian Mareș spunea...

Lasand de-o parte enuntul plin de talc ”Inlocuirea valoorii soldei cu valoarea pensiei”, te intreb in ce baza si cu ce argumente ai dai un fel de ”postulatul”: ”Pensiile militare ar trebui sa varieze intr.un ecart minim 2500 si maxim 7000...pentru o vechime Militara de 25 ani”?
*Dar pensiile altora: primari, functionari publici, magistrati, functionari din parlament si ministere?

*Cica un tigan, sclav pe mosia Bibescu a aflat ca boierul il va jupui de piele, la moarte, pt a-si face cizme si manusi!
Atunci, cioara a luat cutitul si a inceput sa si-l infinga in burta, picioare ... peste tot, zicand:
-Asa boierule sa-ti intre apa in cizme acum!

Iulian Mareș spunea...

Punctajele reiesite pe L263 sunt in concordanta cu cele impuse de Gabi Oprea?
Ia sa analizam....

Iulian Mareș spunea...

de cand isi permite si Ciuca este cu ei!

Huhu Rezea spunea...

Nu mai este nevoie să facă actualizarea soldelor lunare.
In sistemul contributiv se actualizează anual sau când dorește guvernul doar valoarea punctului de pensie.
Punctajul mediu anual rămâne o constantă exprimată de mărimea soldelor lunare avute și durata carierei militare(proporționalitatea)

Iulian Mareș spunea...

Nici + si nici -! Uf, bine ca nu bat la usa cei 3,8%...! Ne putea acuza DNA-ul ca am luat spaga...

cr.1 spunea...

Buna ziua! Nu uitați că în 2010 au fost recalculate pensiile militare,pe bază de contributivitate,de către guvernul Boc.A urmat mii de procese care au blocat instanțele de judecată.Pe măsură ce oamenii au început să câștige a venit la guvernare Victor Ponta care a returnat sumele oprite până atunci. Militarii când s-au pensionat au făcut-o pe o lege în vigoare la data respectivă.Daca vor recalcula pe contributivitate se va întâmpla exact că în 2010. Ce credeți că acest guvern a fost instalat pentru totdeauna?

Vali g spunea...

Sau dacă nu există pe piață un produs asemănător, se numeste o comisie care face un proces verbal cu noile valori de referință. 🤣

avianyc spunea...

@ Mărgărit Fernand
Corect.
Valoarea de înlocuire = valoarea medie ponderata.
Dacă prin absurd una din valorile care vor da "media ponderata" o sa fie SMB pe economie din 2021 dus de pesede prin lafaiala bugetara la 5429 lei (2020) multi o vor incasa-o zdravăn.
Se pare ,tot din anumite surse ca pensiile militare vor avea totusi un regim distinct apropiat de algoritmul L127 pe care se va merge pentru pensiile civile.

monteoru spunea...

valoare punct pensie:25=a
a x nr.total puncte =pensie

gheo spunea...

... ar ramane doar "x 20 sau x 30"si daca, in calculul Legii 263 au fost luate in calcul "toate sporurile si primele, etc", identic cu "toate spòrurile" luate in calcul pentru beneficiarii Legii 263. Restul - punctajul pentru marea majoritate il au, daca intentia este de re-intoarcere la Legea 263, pentru ceilalti, introducerea datelor in programul de calcul. Ipotetic, fara Legea 223, militarii ar fi avut de castigat enorm la ramanerea pe Legea 263, cu tate amanarile si taraganarile, guvernanti se vor gandi de doua ori inainte de a refuza la maxim majorarea punctului de pensie, acesta avand in spate nu doar circa 5 milioane de pensionari ci ... si 5 milioane de VOTURI. Iar daca luam in calcul ca la ultimele alegeri din decembrie 2020 s-au prezentat la vot "cam tot atatia .........". Asta nu inseamna ca militarii trebuie sa fie dezarmati ci ca, "viata nu poate fi traita de doua ori", "fiecare ora, zi, saptamana, luna, an sunt ireversibile", daca refuzi sa primesti ce este mai avantajos pentru a face placere sau in numele unei minoritati cu aere simandicoase sau veleitati .... , ne vom trezi si peste 10 ani ... comentand impotriva unor nedreptati dar traind cu aceleasi drepturi "refuzate".

GO spunea...

Câtă filozofie si pe intelijenta lu' Turcan.

Valoarea de inlocuire nu eate decat trecerea de la o contributie inexistenta la militarii pensionati (cu exceptia celor pensionati intre 2011-2016), la sintagma "ca si cum ar fi contribuit". Aduca ne baga contributii din burta, ca sa poata sa ne faca punctajul.

In rest, ca la civili. Stagiu de cotizare in functie de anul nasterii si varsta de pensionare tot in functie de anul nasterii si tot fix ca la civili.bLa barbati 65 ani din care se deduce grupa si la femei 63 ani din care se deduce grupa.

E misto faza, ca de exemplu dupa anul nasterii mele, eu nici n-as avea drept de pensie, decat peste nu stiu cati ani. Si cei mai multi dintre voi.

Si asa iese pensia. Mai departe se stie. Pai daca este sa faca rost de bani, este evident ca nu lasa nici un cuantum avantajos in plata, asa cum au facut si in 2011.

Am dat in postarea anterooara un exemplu de subofiter MAI, baiat cult si activ pe grupurile de FB. Si-a calculat imediat contributiva. De la 4600 cat are acum, ii scade la 2900 (28 ani vechime efectiva, 40 ani cu grupa). Da, dar a uitat sa se penalizeze ca nu a iesit la 65 ani varsta fara grupa = respectiv la 53 cu deducerea pt. grupa, ci a iesit la 480ani. Asa ca trebuie sa se penalizeze si pt. cei 5 ani lipsa, cum zice legea contributivitatii. Iar subofiterul nostru va ajunge spre 2200 pensie contributiva.

Pe scurt, asa la groso modo, mergand pe exemplu de mai sus, va iesi o pensie medie la ofiterii superiori de cca. 2500-3000 lei, de vreo 1700-2000 la subofiteri si ofiterii inferiori si de cca. 600-900 lei la SGP. Desigur in conditii de stagii de cotizare maximale. Mai mari nu pot iesi decat daca se indura de penalizarea pt. varsta de pensionare si lasa varsta de pensionare la militari de 60 ani si nu 65 ani.

Si asa se fac rost de bani buni de avioane si alte fiare, abia asteapta amerlocii executarea miscarii.

Calinmihaib12 spunea...

Trofin:..din formula exprimată: adică PENSIA BRUTĂ ÷ S.M.B./Ec.= "ceva" ~ Punctaj mediu anual ×25
(..30 ani) = "noua pensie"
= recalculată..?
•Ar mai fi o varianta:În loc de "cuantumul brut al pensiei
actualizat corespunzător.. soldelor activilor..": se va utiliza formula cu: S.L.B.-BZ.CALCUL ÷ S.M.B./Ec.= P.M.A.
P.M.A.× 25 ani(..30..?)= P.T.
P.T.×58 lei= P.B.(=1.442÷25 ani)
P.B.+ 10-15-20 % (OMM)=P.MIL.ST.
🥶Ex.:LT.COL.:..în 2021:
S.L.B.:SF.=2,O8×2230=4.638 lei
SG. = 340 lei
SC-dă=20%= = 928 lei
Gd. =22%= =1.020 lei
=7,5% = 348 lei
Ș.S.B.-BZ.C.= =7.274 LEI
Aplicăm "formula":
7.274 ÷(~)5.200=1,39 = P.M.A.
1,39 × 30ani=41,7 puncte(?)
41,7 ×58 =2.419 lei= P.BRUTĂ 2,419×20 %(OMM)=484+=2.903 LEI😱
= PENSIE BRUTĂ + OMM (20 %)..!= 🤔= NU MĂ INJURAȚI..!!?..!(eu am
REAL= vreo 71 de puncte..!?!)

ifrim spunea...

În cadrul acestei valori de înlocuire cum se compensează privațiunile sistemului militar?Dacă militarul român prin tratatul de aderare și parteneriatul cu aliatul strategic a fost înlocuit de militarul american eu mai prost de fel înțeleg valoarea de înlocuire că-mi dă pensia precum a americanului de același grad cu mine!

GO spunea...

Nu va mai bazati pe Ciuca. Nu caraie nimic, cum nu a carait nici cu indexarea. A cazut in aceeasi capcana ca si alti ministri ai apararii..L-au facut important sadoarcsa semneze niste contracte dubioase de achizitii din SUA fara licitatie. Ciuca a semnat ca imparatul, unul.chiar in perioada cand a fist interimar ca prim-ministru. S-a sesizat drja Comisia Europeana, deci treaba e groasa pt. Ciuca.

Iar acum il mint ca il scaoa de DNA, daca face cum spun ei, adica sa nu se opuna cu nimic acum ca lovesc in militari si il baga la insintare sa scoata castanele. Dupa ce isi fac treaba, scapa si de Ciuca pe xare il lasa pe mainile DNA si cu asta basta. Asa au facut si cu Dobritoiu si cu Oprea etc.

Calinmihaib12 spunea...

Nu uitati că în lg.127..există art.87(sper să nu greșesc) care
"permite" guvernului să modifice valoarea acelui "punct de referință"..dacă..economia..nu .."merge"..!??

ifrim spunea...

Cum să se schimbe tot sistemul când doar ce s-a schimbat prin alegeri democratice pe 6dec.Voința poporului este sfântă și ne supunem acestuia.Schimbăm peste 4 ani la următoarele urne,care mai mișunăm până atunci!

Margarit Fernand spunea...

ALGORITMUL L127 dar înmulțiți punctajul nu cu 75, ci cu 50 și vedeți cât scade o pensie de 4000 să zicem....

Ionel spunea...

Prin disocerea de militari si prostia lui Predescu cu "statul lor constitutional", magistratii nu fac altceva decat sa isi taie craca de sub picioare.Si acest lucru se va intampla la putina distanta in timp dupa ce pensiile de serviciu militare vor fi trecute pe contributivitate. „Nemo judex în causa sua” este o maximă latină, care înseamnă că niciun om nu va fi judecător în propriile sale instanțe, adica in cauzele in care are un interes. A vorbi despre prinxipii de drept in Romanaia este ceva de domeniul SF-ului ! Daca vrei sa schimbi ceva statuat de pe vremea lui Cuza o poti face ...DE MAINE INCOLO. Daca treci pe contributivitate un militar aflat in slujba statului 24 de ore din 24 trebuie sa ii schimbi prima data statutul si sa ii ridici restrictiile. Iar referitor la pensie, cea mai importanta restrictie este cea cu privire la dreptul de a avea mai multe slujbe, cum are un civil, adica de a castiga mai mult pentru a contribui mai mult si a avea o pensie care sa ii permita un trai decent la batranete. Nu stiu care va fi concurenta si calitatea oamenilor care vor intra de acum incolo in sistemul militar !!! Curtea Constitutionala din Romania a fost creata pe model francez. Domnii nostri judecatori de la CC ar face bine sa vada ca in timp strucra componentei curtii franceze a fost modificata si magistratii nu mai sunt majoritari. La fel se va intampla si la noi...in timp.

Huhu Rezea spunea...

Orientativ, pentru cei pensionați înainte de 01 01 2016, uitați-vă în vechea decizie de pensie și rețineți care a fost suma punctajelor anuale calculate pe algoritmul L 119/2010 și L 263/2010.

Valoarea de înlocuire = suma punctajelor anuale x (valoare pct.de pensie în 2021):25


Veți obține astfel valoarea pensiei contributive potrivit Legii 127/2019 care intră în vigoare la 01 09 2021.

25 este numărul mediu al stagiilor complete de cotizare, utilizat pentru stabilirea valorii de referință.

Huhu Rezea spunea...

De ce nu vreți să înțelegeți câ acea comisie Turcanu evaluează toate pensiile civile si de serviciu, nu numai pe cele militare?

CEZAR spunea...

Bravos Fa....!!

Niky spunea...

Cum ar putea ca pensia recalculata după contributivitate să fie doar în jur de 1500 lei, când majoritatea militarilor/polițiștilor au CD,CS sau AC în activitate? Sunt civili care au avut condiții de munca în activitate și ies acum și cu 5200 net și cu reducerea vârstei, bineânțeles! Sau pe fruntea noastră scrie “proști”!?

CEZAR spunea...

Erata
Inlocuirea valoorii soldei cu valoarea pensiei...???% ..se va citi Inlocuirea valorii soldei cu un procent care reprezinta pensia ...Cit La suta ??

y spunea...

https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-24472801-intalnirea-premierului-interimar-oficialii-americani-fost-semnat-acord-pentru-reactoarele-cernavoda-fiscutat-despre-proiectul-feroviar-constanta-gdansk.htm

https://monitorulapararii.ro/comert-armament

https://politica-dezastrului.ro/articol/onorabilul-ministru-general-nascut-talent-distrus-1084

P.S. Nu știu ca oprea și Dobrițoiu să fi fost decorați de licurici; poate au fost, dar chiar nu știu :)

avianyc spunea...

Asta este inca o păcăleală a pesedistilor realizata prin lafaiala bugetară spre ghinionul celor care au aclamat din răsputeri apăritia L127 ,opera Olguta, ca pe o mare binefacere.

Iulian Mareș spunea...

MRSO/Octombrie 1917...undeva prin cenusa Imperiului Tarist!
Caporalul vrea colonel si general! De ce? din #instructie! Care este obiectivul si subiectivul?
”„Își dau aceste Oscaruri, cum le spunem noi în limbaj cazon, între ei. Comandanții își conferă singuri aceste sporuri, își dau sporuri de execelență doar coloneilor, generalilor, șefilor de stat major și așa ajung domnii să aibă salarii de 14-15.000 lei și pensii tot atât de mari. Și apoi spune lumea că noi, militarii, avem pensii nesimțite. Când de fapt un caporal cu zeci de ani vechime iese la pensie cu 2000 lei. Dar vine domnul colonel apoi cu pensia de 12.000 lei și ce poți să le mai spui oamenilor?”, ne-a declarat un caporal cu 25 de ani vechime în Armată.

Militarii spun că dacă Guvernul ar fi tăiat „Oscarurile” din Armată, ar fi fost bani suficienți pentru plata salariilor militarilor, așa cum sunt ele prevăzute de legislație.”
*Atentie la prostia ultimului alineat....
**Acum kiar ca sunt prosti de tot pentru ca au ajuns sa citeze din clasici in viata (SGV) ....
Caci mai anul trecut primeau peste un Sof si/sau Mm pentru orele de paza peste norma...

Iulian Mareș spunea...

Ei, dar unii vor fi foarte multumiti, ca au urlat precum cateaua lesinata la luna: CONTRIBUTIVA! Am mai spus...unii vor crapa si asa este corect!
Bine ca nu a fost ca-n Bulgaria.....

Iulian Mareș spunea...

O singura corectura...:
-I s-au cumparat!...el nu a carait nimic, pt ca trosnea scaunul de sub fund!

y spunea...

Pentru că turcanu este doar un paravan ca să dea o legitimitate (pe principiul „Mircea fă-te că lucrezi”) și este posibil ca jocurile să se fi făcut deja?
Pentru că am mai fost „fripți” o dată?
Pentru că asocierea cu pensiile civile s-ar putea să fie o diversiune și de fapt pensiile militare de serviciu să fie ținta predilectă și să încaseze lovitura principală?
Pentru că ne facem a uita pentru a câta oară că 90% din pnl este format din foști membri pdl? Și pentru că lupul își schimbă părul, dar nu și năravul?
Pentru că ... de ce nu vrem să încercăm să gândim oleacă militărește și să nu ne (mai) lăsăm amăgiți de miraje?
Pentru că ....
https://www.art-emis.ro/analize/descurajarea-armatei-romane

P.S. Oricare ar fi motivul, avem puterea de a interveni? De a schimba ceva?

Iulian Mareș spunea...

1-Nu inteleg ce ati dorit a spune...prin: ”Domnii nostri judecatori de la CC ar face bine sa vada ca in timp strucra componentei curtii franceze a fost modificata si magistratii nu mai sunt majoritari. La fel se va intampla si la noi...in timp.”
Puteti sa-mi explicati?

*Un lucru este cert...nu va mai fi concurenta la admiterea in institutiile de invatamant militar! De vina sunt foarte multi si vor purta pecetea in frunte fiind Comandantii Supremi din ultimii 10-12 ani!

Iulian Mareș spunea...

Dna Turcanu mi-a spus ca indeosebi cele militare!
Atunci am solicitat sa inceapa cu mine si cei 2-3 troli stalinisti care ataca ceea ce nu pot procesa!
De indemnizatiile viagere/pensiile ONU nu se pot atinge! ... dar de cele de la Protan?

avianyc spunea...

Aproape corect cu specificatia ca se încearcă in caz de acceptare a variantei necontributive diferențierea grupei AC prin acordarea unui procent superior grupei CS.
Decizia definitiva ,din ,surse, se va lua dupa efectuarea simularilor in punctele cheie si functie de rezultatul din zona pensiilor militare mari si f mari se va merge pe varianta L127 sau pe o anume upgradare a L223.

Xpert 86 spunea...

Pana in septembrie 2021 cand intra in vigoare L 127/2019 va fi adoptata o noua lege a pensiilor care va stabili calculul pe contributivitate!! Pensiile militarilor si politistilor care vor urma sa iasa in rezerva se vor diminua foarte mult!!! Sefii vor prinde pensii de maxim 4500-5000 iar restul nu vor trece de 3500!!! Va fi ultima lovitura data politistilor si militarilor!!!! In viitor vor imbraca aceaste profesii ciobanii si boschetarii, restul se vor orienta spre profesii mai serioase!!!

Iulian Mareș spunea...

Nero,
Asa zicea si Robotul Autist...pe_se_de_u vinde Ardealul ungurilor...!
Stii ceva amice? Sunt atat de satul de sabloane incat intreb: ceva concret si capul nostru, putem?



Iulian Mareș spunea...

Si cate puncte ai?

BONIFATIE spunea...


Da, d-le HUHU, ideea este clară, dar îi propun legiuitorului să nu se mai numească „Legea sistemului unitar de pensii publice”, ci „LEGEA SISTEMUL UNIC DE PENSII PUBLICE” pentru a fi toți într-o găleată, pentru că UNITAR nu este egal cu UNIC, în sens juridic.
Celor care o tot țin langa cu faptul că militarii nu au contribuit la CAS decât „mai an”, ar trebui să lectureze un articol care cred că a și fost postat pe acest blog:
1. „ CONTRIBUTIVITATE VS NECONTRIBUTIVITATE
Suntem obișnuiți să dăm crezare celor pe care îi apreciem sau îi simpatizăm.
Dacă problemele sunt de interes se creează în opinia publică adevărate teorii, curente sau sintagme care cu greu mai pot fi scoase din mentalul colectiv.
Am să aleg astăzi teoria care a creat sintagma „pensia contributivă și necontributivă”, pe baza căreia chiar C.C.R. a luat decizii eronate și o să afirm și o să dovedesc că nu există pensie contributivă în sensul reținut de C.C.R. .
Astfel, fără să merg mai înainte de Legea nr.3/1977 privind pensiile de asigurări sociale de stat şi asistență socială, în vigoare până la data de 01.04.2001, când a fost abrogată de art.198 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale (observați cum sintagma din titlul primei legi menționate – „asistență socială” a fost schimbată cu „asigurări sociale”), iată ce prevedea Legea nr.3/1977.
ART. 3
„(1) Dreptul la pensia de asigurări sociale este recunoscut tuturor cetăţenilor țării care au desfăşurat o activitate permanentă pe baza unui contract de muncă şi pentru care unităţile socialiste au depus contribuţia prevăzută de lege, la fondul de asigurări sociale de stat.
(2) Fondurile necesare pentru plata pensiilor de asigurări sociale de stat se constituie din contribuţiile pe care le plătesc unităţile socialiste, precum şi din sumele alocate în acest scop de la bugetul de stat.”
Deci CAS-ul se plătea de către stat pt. că întreprinderile erau de stat. Desigur că prin brutul salariului în care intra CAS-ul, se făcea falsa impresie că se plătea de angajat.

BONIFATIE spunea...

2.Pentru militari, în baza contractului social cu țara, plăteau ministerele care, evident, erau tot ale statului.
Legea nr.19/2000 a introdus obligația suportării CAS-lui de către angajat, dar iată cum:
Art.183 alin.(4) - Forma actualizata valabila la data de 31 decembrie 2010
„(4) Aplicarea prevederilor referitoare la baza de calcul a contribuției de asigurări sociale, respectiv la majorarea drepturilor salariale si a veniturilor asigurate, astfel încât contribuția de asigurări sociale suportată de asigurați să nu conducă la diminuarea venitului net al acestora, se va face pe baza normelor metodologice aprobate de Guvern.”
Nu are sens să mai continui și cu Legea nr.263/2010 care a introdus CAS-ul și pt. militari cu mărirea corespunzătoare a salariului sau cu trecerea recentă a contribuțiilor în totalitate pe seama angajatului, care s-a făcut fără pierdere de salariu pt. că atât statul cât și privații au mărit salariile cu cotele de contribuție.
ATENȚIE! „Marii privați”, cel puțin unii dintre ei, care ne dau lecții de democrație, nu au mărit brutul, ci au adăugat la salariu o „compensație” care „să acopere” pierderea de către angajat a trecerii contribuțiilor exclusiv pe seama lor.
Ce fac ai noștri conducători!? Se fac că plouă.
Pot să mai adaug un aspect mai puțin cunoscut, la lucrările publice statul achită pe deviz și aceste contribuții în cadrul capitolului „cheltuieli directe” și care apoi se reîntorc la stat prin contribuțiile angajaților la executarea lucrării.
Să mai adaug și perioadele necontributive, considerate așa și de lege, armata, școala, șomajul etc.
Și uite așa, decidenții neprofesioniști sau duplicitari au făcut un fix din sintagma „contributivitate / necontributivitate”, pe seama manipulării lor și a poporului de către…, să ne exprimăm elegant, cei interesați.
Cred că sunteți de acord cu o încercare de parafrazare: „O frază de dânșii inventată, Ca, cu a ei putere să vă aplece-n jug".
C.C.R.–ul și politicienii, unii din interes, alții din inocență, nici nu știu, sau nu vor, măcar să ne mintă frumos.”

Leo spunea...

Pun rămășag că din comisie face parte maciu piciu , jiganu , scârbu + dr. Petcu.
Adică MĂCELARII lui 223

Viorel spunea...

Domnule cr.1, ceea ce spuneți este corect, numai că omiteți un lucru. La ÎCCJ și CCR nu mai sunt în mare majoritate aceiași judecători. Au venit cei aserviți clasei politice (președinte, parlament, guvern, etc.) astfel nu se explică faptul că atunci când o C.Ap. a solicitat un punct de vedere, toate (cu excepția Deciziei nr. 51/2019 a ICCJ la solicitarea C.Ap.Bacău ) au fost împotriva pensionarilor din toate categoriile.

avianyc spunea...

PS
Scuze ,contributive in loc de " necontributive"
"Necontributive" in înțelesul dat de guvernanti in general pensiilor militare ,lucru neadevărat.

Margarit Fernand spunea...

Da, se evaluează toate pensiile asa cum a fost condiția USR ca să intre la guvernare, dar se pare că au lăsat-o baltă cu pensiile parlamentarilor și aleșilor locali care era în aceeași condiție de 100 de zile!

avianyc spunea...

Mares ,tu ai fost o pacoste si pentru armata si esti si pentru blog.
Un fel de a te baga in seama prin ambele ,lipsit de calități cu care sa faci fata momentelor parcurse.

monteoru spunea...

Mares am.Nu sunt "neterminat" vorba lui Huhurez.Functie mare,prime fara numar,al 13-lea salariu,operativ vorba lui Olescu.

Viorel spunea...

Domnule G. Olescu, sper ca cele prezentate mai jos de către presă să fie duse la bun sfârșit de către instanțele competente. Un astfel de om care pur și simplu nu a vrut să-și mănânce pensia în liniște și să se retragă la timp să suporte consecințele legii. Ceea ce ne-a făcut nouă în ultimul timp și ne face în continuare este un mizilic comparativ cu cele de mai jos. Nu merită din partea noastră nici milă, nici îndurare. Și-a trădat propria oștire. Să-i fie rușine.
„La presiunea Comisiei Europene, contractul Piranha 5 va trimite mai mulți oameni în fața anchetatorilor și judecătorilor decât chiar celebrul scandal MICROSOFT. Astfel că până și puținii oameni loiali generalului Ciucă și-au dat seama că vor fi lăsați ”în voia anchetei”, după ce ministrul Apărării își va trage imunitate ca viitor senator. Plus că acesta speră că are asigurată ”retragerea” și din partea americană, dar strict pe persoană fizică. Astfel că oamenii au început să vorbească! Atât pe cazul Piranha 5. Dar și pe Damen… Plus alte trei programe cel puțin la fel de grave. Ciucă disperat! Esper anchetat! Omul pe care generalul Nicolae Ionel Ciucă și-a clădit întreaga strategie de a îl înlocui pe Ludovic Orban în fruntea ”guvernului meu” este deja istorie la Washington. Mai mult decât atât, situația fostului secretar american al Apărării, Mark Esper s-ar putea dovedi în curând una deja ”penală”. Viitoarea Administrație Democrată având printre priorități anchetarea contractelor de înarmare acordate prin încredințare directă, multe dintre ele unidirecționate prin intermediul lui Mark Esper, companiei Raytheon. Acolo unde Mark Esper a fost vicepreședinte înainte de a ajunge secretarul Apărării! Francezii au înregistrarea șantajului! Drept urmare, nici măcar Nicolae Ionel Ciucă nu își mai face vreo speranță că va mai suna pentru el telefonul de la Pentagon. Ministrul Apărării conștientizând și el că imunitatea de senator al României va fi total insuficientă pentru a îl ”extrage” din ghearele scandalului Esper – Raytheon. Iar ca să se bazeze că președintele Klaus Iohannis se va băga pentru el, ar trebui să nu uite ce au pățit și alți ”oameni ai președintelui”, precum George Scutaru, Daniel Motreanu sau chiar Dan Mihalache… Până atunci însă grija cea mare a lui Ciucă este cum să pareze – dacă mai are cum! – lovitura doamnei Florence Parly! Ministrul francez al Apărării fiind dispus să meargă până la capăt în urma afrontului omologului român. Cel care, în cadrul unei convorbiri telefonice în care Parly i-a închis pur și simplu telefonul în nas lui Ciucă, acesta din urmă i-ar fi sugerat ministrului francez al Apărării ”să găsească o soluție de colaborare cu Damen”!!! Sau cel puțin acesta a fost mesajul tranșant pe care aambasadoarea Franței la București i l-a transmis personal premierului Ludovic Orban, de față cu mai mulți oficiali români! Francezii considerându-se nu doar păcăliți, dar și luați de proști și amenințând că vor acționa în consecință!”

monteoru spunea...

Olescule@ din septembrie punctul de pensie va fi de 1557 lei
1557:25=62
62 ×nr total puncte(vezi cat ai avut total puncte calculat pe OUG 1/2011) si afli pensia stabilita de turcana.O iau in cur cei neterminati vorba lui Huhureaza si cu functii mici.Banuiesc ca nu vei sta rau.Personal imi doresc ca fiecare sa fie pus in patratica lui.La punctaj nu se mai poate face manarie.
Calinmihai@Nu se complica ei cu atatea calcule.Vor aplica modul de calcul alpensiilor la civili.Ia de buna cum am calculat eu.

un oscar = o pensie spunea...

iar jignesti mares,nu te potolesti!
cum te accepta adminul aici,eu nu inteleg!
tu doar trolezi,nu aduci nimic constructiv
inceteaza sa jignesti
nu ti-au ajuns maciucile luate de la toti de pe blog?(mai putin de la viorel(majordomul) si m

GO spunea...

Impartit la minim 25. La fiecare in functie de anul nasterii. Ca de exemplu un cazul meu se umparte la 35.

Si sa nu uiti de penalizarea pt. cei care in momentul pensionarii nu au avut 65 ani minus deducerea pt. grupele de munca.

Viorel spunea...

Domnule Cătălin, dacă doamna Raluca Turcan continuatoarea doamnei LOV vrea să ne treacă pe legea contributivității, nu ar trebui incluse în baza de calcul al pensiei și parte din prevederile art. 28 de la lit. a) la o), acolo unde mi s-a oprit impozit ? Să-mi fie incluse toate veniturile impozabile primite în decursul carierei ?

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
un oscar = o pensie spunea...

in tarile civilizate ce categorii de oameni intra in armata?
toate scursurile si chiar cei certati cu legea

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

2olescu
Confunzi stabilirea dreptului de pensie cu calculul cuantumului.
Valoarea de referință se stabilește prin impărtirea pentru toată lumea a valorii punctului de pensie la 25, valoare medie s stagiilor compltete de cotizare.
In contributivitate, penalizarea vine doar din numărul redus de stagii anuale pentru cei neterminati, situație care se poate compensa cu valori mari ale soldelor lunare brute.
In contributivitate nu-ți mai convine să apelezi nici la reducerea vârstei standard de pensionare. Pierzi din punctaj. Ce să mai vorbim de pensionare anticipată parțială?

avianyc spunea...

Olescule,varsta standard de pensionare pentru militari este de 60 ani si nu 65 .
Ca atare cei cinci ani diferenta se vor compensa prin reducerea corespunzătoare a stagiului de cotizare.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
GO spunea...

Da, am facut o eroare. Impartirea se face la 25 (la cei din CS) si la 35 la cei din CD. Insa aproape fiecare avem o combinatie de CS si CD si chiar CN. Anii de scoala nu sunt de exemplu in CS, ci in CN. Asa ca apar fluctuatii privind stagiul de cotizare, pt. fiecare caz in parte.

Si apoi! Cine este nascut dupa 1950 si este barbat, are varsta de pensionare standard de 65 ani. Tinand cont ca reducerea pt. grupa de munca este de maxim 13 ani, rezulta ca cine s-a pensionat sub 52 ani, este iar faultat.

Unknown spunea...

Nu se va tăia nimic, o să vedeți, totul va fi bine, o să piardă cei care și-au umflat salariile pe cele 6 luni alese, care au primit salarii de excelenta și ore suplimentare din pix, deja s-au demarat verificări și acolo vor pierde mulți și chiar pe bune e corect să piardă, totul e umflat prin acordarea de tot felul de privilegii doar ca să iasă cu pensii mari

un oscar = o pensie spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
un oscar = o pensie spunea...

se poate reusi asta,dar sa o faca o comisie de civili curati

BatistaPeTambal spunea...

Deranjez cu o intrebare: care este termenul legal in care Casa de Pensii Sectoriala trebuie sa-si dea avizul dupa depunerea cererii pentru pensie de limita de varsta (cu documentele aferente)? Cei de la cadre mi-au spus ca nu e prevazut un astfel de termen. Sa-i cred?

avianyc spunea...

@M
Momentan ,grupa AC și CS ,deși reprezintă grupe cu grad de pericol diferit beneficiaza de acelasi spor de punctaj lunar / anual,respectiv 50%.

@Golescu
Interpretezi gresit .
Tinand cont de faptul ca majoritatea militarilor cf legii s-au pensionat la 55 de ani iar restul gradual la 60 de ani stagiul de cotizare nu poate fi echivalent cu stagiul prevăzut pentru civili ,respectiv 35 corespunzător vârstei standard de pensionare 65 de ani.
Functie de anul nașterii stagiile de cotizare se reduc proporțional pentru militari indiferent de grupa de munca.

Huhu Rezea spunea...

45 de zile din momentul înregistrării la CSP.
Citește și d-ta art. 61 și următoarele din L 223/205.

vasile iosif spunea...

Domnule H,

Va propun o analiza sistematica a implicatiilor trecerii la o pensie militara contributiva, pe baza un raspunsuri plauzibile la urmatoarele intrebari legitime:

1. Se va acorda pensia suplimentara tuturor militarilor, functie de perioada lor de contributie si nu dupa alte criterii arbitrare?

2. Se vor plati integral conditiile de munca speciale cu diferentiere intre ele?

3. Se va recunoaste integral stagiul civil adaugat dupa trecerea in rezerva?

4. Se vor introduce in baza de calcul toate veniturile impozitate, ca la civili, inclusiv primele,al 13 lea salariu, etc......?

5. Vor creste noile pensii cu rata inflatiei anuale si 50% din cresterea anuala a salariului mediu brut ?

Lista poate fi continuata de colegii mai priceputi.

Cu stima,

5. Se va acorda sporul pentru OMM tutror militarilor

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ionel spunea...

@ Iulian Mares - Adica in componenta largita a Curtii Constitutionale pot intra presedintele Senatului, presedintele camerei deputatilor, un fost premier, care pot fi si.....ingineri, profesori, medici, militari...

Huhu Rezea spunea...

Da, toate intră în punctajul lunilor în care ai deținut respectivele drepturi.
Mai puțin sporul OMM care se adaugă la cuantumul pensiei finale. Se adaugă fără să se mai vorbeasca de plafoane.
Cuantumul calculat este un drept câștigat, intangibil.

GS spunea...

Dragi colegi. Nu considerați că prin variantele de calcul pe care le postați puteți da idei ,,călăilor,, noștri? Propun ca diversele variante să le discutați (până la apariția vreunui proiect de măcelărie a veniturilor noastre) prin mesaje pe adresele dumneavoastră private! Cum puteți să vă gândiți la o variantă ,,civilă,,? Când ați fost civili? În activitate de la 14 sau 18 ani până la pensionare , acum când sunteți în rezervă (retragere) sau nici atunci și nici acum. Consider că vă lăsați mult prea ușor batjocoriți de diferiți politicieni sau de ,,țuțeri,, ai acestora. Nu vă gândiți că oricare din variantele ,,civile,, vor fi defavorabile atât dvs cât mai ales colegilor care au părăsit FORȚAT sistemul militar datorită reorganizărilor sau a celor nevoiți să accepte funcții inferioare
deoarece ,, așa erau prevăzute în statul de organizare,, și nu mai aveau unde să se mute pentru că nu mai aveau unde. Aștept să fiu ,,blagoslovit,,.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
un oscar = o pensie spunea...

vb de soldati,care duce lupta,nu de sofisme

Huhu Rezea spunea...

Nu domnule, am fost batjocoriti până acum prin L 223/2015 când, pentru stagii de 30-35 ani, inclusiv cele ulterioare pensionarii, am primit pensii militare de 3000-3500 lei, în timp ce neterminații de astăzi trec fluierând de 10 000 lei cu toate plafonările impuse prin ordonanțe.
Pensia contributiva este stabilită in baza soldelor militare pe care le-am avut în toată perioada cat am lucrat. Important este că ar fi aproape dublă decât cea prezentă si ar fi și protejată de dispozițiile legale privind drepturile câștigate.

GO spunea...

@nero. Ce daci, te incurajezi singur?! Pai nu mai e contributiva ca la toti oamenii muncii. Nu corespunde conceptiei partidului. Adica Irban si Iohannis sa iasa la 65 ani, si tu la 60. Se revolta si Raluca Turcan care iese la 63

Teo Braileanul spunea...

Bravo Ioane cel mai tare🤣🤣🤣🙈
Mi-am revenit.
Ca m-a enervasem rău citind toți analiști ăștia

monteoru spunea...

Cineva zice ca nu va mai fi concurenta.Va fi cat timp va fi lipsa de locuri de munca.Pe multi ii va impinge spre invatamantul militar si saracia.
Cei mai multi dintre noi stim foarte bine dece am imbratisat cariera armelor.
Un colonel mai in varsta decat mine,sef aparare civila in vremea cand Basescu a initiat asa zisul proces al comunismului imi spunea ca el fiu de saraci nu ar fi ajuns ce era daca nu era comunismul.
In promotia mea de 90 ofiteri de infanterie doar unul era fiu de maior de militie si unul fiu de subofiter MApN,ceilalti proveniti din fii de muncitori,tarani si dela casa de copii.In jurul anului 1980 majoritari proveniti din familii de militari.Stiu asta fiindca mai multi ani am examinat elevi la absolvire.Nu era comod stiind ca babacul e un grad si o functie mare.Intamplarea a facut ca pe unul dintre ei sa-l am cdt.pl. Cc.Cei ce au fost ofiteri de cercetare stiu ce presupunea asta.Tatal functie mare dar om de isprava.A discutat cu mine ,i-am spus ce si cum si mi-a permis sa pun saua pe progenitura .Cand a invatat meserie mi l-au luat ceistii.Cine a facut parte din D.67Mc.stie despre cine fac vorbire.

GS spunea...

Nu mă refer la cei ieșiți la pensie după 01.09.2017 cu ,,Oscaruri,, serviciu de permanență șamd, ci la cei trecuți în rezervă în perioada marilor reduceri și cu o vechime incompletă din alte motive decât imputabile acestora. Cu asemenea mod de gândire, de ce ,, să moară și capra vecinului,,? Nu este mai bine ,,să moară vecinul să-i luăm capra,,? Spor la treabă.GS

avianyc spunea...

@ M
Schimbarea încadrării in grupe prin modificările aduse HGR 1294 prin HGS1019 nu a ținut cont de cotizațiile plătite de angajați la CASS.
Grupele nu au nicio legătură cu impozitul platit pe venit ci doar cu, contributia la CASS functie de grupa de încadrare .
Ca atare daca atunci s-a făcut fictiv ,nu vad dece acum nu se poate.

GS spunea...

Și eu am primit pensie superioară celei de acum, în baza legii 164/2001 însă părerea mea este cea anterior prezentată domniilor voastre. Cu stimă, GS

Iulian Mareș spunea...

Oskărel, dar tu nu ești caporal! De ce te temi?
Neînțelegând cauza atcurilor unora nici sensul de lipea nu-l pricepi! Pe ei îi unea ceva... și acel ceva fusese relevat de mine.

monteoru spunea...

Prietene nu-mi vorbi de decretul 214 ca explodez.Daca iti da o lege asemanatoare cu acest decret ajungem ca cersim la cap de pod dela cel cu tata in gura pana la cel cu barba sura.Nu ne ajung banii nici a ajungem in locuri unde putem face concurenta la nomazi.
Nu detaliez decretul de frica ca ii dau vreo ideie la un mai mare al zilei.
Sezi bland ca bagi dracul in casa popii.

Alex spunea...

Primele 10' s-au scurs fara a se discuta ceva concret despre noi militarii.Este 16.38' si de 20 de minute se transmite direct de la palatul Victoria.Ciuci despre pensiile militare.Daca nu dau legatura in studiou in scurt timp,adio discutii.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
BatistaPeTambal spunea...

Se discuta pe naiba. Catu si reclame.

Călugărul spunea...

Mai răbdati puțin până își face vaccinul efectul si va fi obligatoriu atunci probabil nu o să mai fie nevoie de pensii!

Sorin spunea...

@huhu
Aveti dreptate. Se poate trece usor la pensia militara bazata pe contributivitate luînd în considerare punctajele care exista deja in deciziile celor pensionati pana in 2016 parca.
Pentru ceilalți, exista programul de calcul la cap, probabil ca unitățile de unde s au pensionat trebuie să retrimita la cps datele financiare pentru fiecare.
Stiu ca pt militari, calculul pe contributivitate nu a cuprins venitul brut, doar o parte, adică fără prime si al 13 lea salariu. La civili venitul cuprinde si acestea.
Cu alte cuvinte, pt cps nu ar fi dificila o astfel de abordare de calcul a pensiei militare.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
vasile m.i. spunea...

Ne este necesara Unirea in reactii! Ca Militari .. fosti si cei Activi , IN SENSUL CUM NE TRATEAZA .. SA II TRATAM SI NOI! MILITARII SUNT DEMNI!

Viorel spunea...

În afara topicului: În emisiunea lui Tudor Barbu / B. 1 TV. despre pensii militare, civile a fost prezentat și următorul caz legat de bani și iar bani.
Pentru cei care anul trecut afirmau că nu sunt bani la bugetul de stat.
Postarea Ministrului Economiei, Claudiu Năsui.
Salarii enorme pentru angajatii uneia dintre cele mai inutile institutii ale statului roman:
Anul Posturi ocupate Salariu mediu lunar Cheltuieli personal total Cursuri organizate Absolvenți bucătari Absolvenți cofetari
2012 0 0 1.940.075 0 0 0
2013 18 8.568 1.850.778 0 0 0
2014 14 12.661 2.127.114 0 0 0
2015 14 14.311 2.404.238 0 0 0
2016 13 13.417 2.092.997 0 0 0
2017 15 16.342 2.941.574 0 0 0
2018 17 18.484 3.770.750 1 17 0
2019 20 19.446 4.667.110 2 13 17
Îl rog pe „domnul” un oscar = o pensie să se uite pe această postare, să vadă câte persoane au fost încadrate, ce venit mediu lunar au primit, câte cursuri au organizat anual, câți absolvenți au urmat aceste cursuri, după care să se mai ia de Oscarul meu și al tuturor celor care beneficiem de el. Noi cel puțin ne-am făcut atribuțiunile și mult mai mult peste comparative cu alții din sistem. Cei de sus nu au făcut nimic și au primit sumele enorme plătite din banul public.
https://ziare.com/facebook/stiri-facebook/claudiu-nasui-centrul-national-de-invatamant-turistic-o-companie-de-stat-din-subordinea-ministerului-economiei-nu-face-nimic-pe-bani-multi-1654527

vasile iosif spunea...

Dle GS,
Cand reprezentantii de azi ai Armatei te fura fara scrupule parca iti vine sa ceri "protectia" drepturilor de pensie civila.
Ce spuneti?

Unknown spunea...

pai marii miniștri zic că nu vor face modificări la legea pensiilor militare..unde e adevărul?

Viorel spunea...

Ionel, de ce nu, și eu am fost invitat „în componenta lărgită a CCR” prin 2 citații în calitate de parte într-un anumit dosar (și încă vreo 74 de colegi / Gl., Of., M.M., Sof.) în urma căreia s-a emis Decizia nr. 403/2019 în defavoarea noastră. A spus domnul judecător V.D., pentru voi nu mai avem scaune. Glumesc Ioane, la Mulți Ani pentru ziua de mâine. Numele meu însă se regăsește în decizie.

Viorel spunea...

1. Unknown, păi ori se taie ori nu se taie. De salarii de excelență nu am auzit, mai întreabă în stânga sau în dreapta. În plus, ia Instrucțiunea și citește. De la U.M. pleacă propuneri care trec pe la toate eșaloanele până ajunge la ultima persoană care aprobă, respectiv Ministrul Ap.N. Fiecare eșalon verifică propunerea și condițiile minime-maxime (în baza cărora se aprobă și procentul). Dacă vreun cadru militar nu ar fi îndeplinit aceste condiții, era tăiat de pe listă.
2. Ai dreptate un oscar = o pensie, se va face sigur de către o comisie de civili curați exact ca și cățelușii dalmațieni.

Iulian Mareș spunea...

Iceparu,
Ce posteaza gheo si ce postezi tu?
FB ca ai!
După 2010 nu s-au mai acordat nici pr8me nici premiul anual, căruia îi zici al 13-lea salariu!
Avantaj tu!

raul spunea...

Cu regret o spun!Cand sunteti de respectat si iubiti ,o fac!Dar acum ,repet ,cu regret ati luat-o pe aratura!N-aveti ce face?Le dati idei,calailor cum sa ne schingiuiasca?Iar impartiti rezervistii in terminati si neterminati?Iar dezbinati?Chiar de asta e nevoie acum cand trebuie sa fim uniti?Chiar vreti sa va spun ca ati albit degeaba?Fiti profesionisti ,ce dracu!

Iulian Mareș spunea...

Viorel,
Si Robotul se va spala pe mâini de el..., mai ceva ca Pilat

Iulian Mareș spunea...

M,
Mai ales ca prime primeau doar ăia de carton!
Uneori la câtă prostie, atâta golănie!
Mamă, ce mi-ar place sa le-o tragă doamna cu studii la Pușkin...dar așa, meseriaș, jidaneste!
..un urs maro=o pensie!

Periamu lucica spunea...

Sa vedem ce se intampla in aprilie cu plx199 O lege nu se face in cateva luni nu uitati ca va trebui trecuta prin parlament asa ca poate ca pana atunci bine alt guvern ..

.


Iulian Mareș spunea...

Șerbănescu,
Tu ești trol?
Nuu! Poate șeful lor!?
Nu ti-a întrat în cap ca nu am de ce sa fiu frustrat? Nu poți procesa...? Am solicitat să înceapă cu mine...
Aștept...
...ușor cu epitetele pana nu privești oglinda!

avianyc spunea...

G.olescu,
Una este partea militara a problemei si alta partea civila prin prisma legii actuale si anterioare care au produs efecte.
Nimeni nu-ti interzice ca dupa 60 de ani sa muncești pana la 65 atata timp cat stagiile de cotizare se recunosc.
Problema este ce faci cu "tinerii" de varsta a treia care au fost obligați pe Decretul .....?să se pensioneze la 55 de ani sau unii mai ghinionisti la 50 prin reducerea efectivelor in scopul promovării păcii pe vremea lui nea Nicu.
Tanti minister muncii daca are" km " ..... suficienți poate iesi si maine cu derogare ....

Iulian Mareș spunea...

sofism sn [At: CANTEMIR, I. I. I, 86 / S și: ~izm / Pl: ~e / V: (înv) ~a (Pl: ~ata) sf, ~ă (A și: sofismă) sf / Pl: ~e / E: ngr σόφισμα, lat sophisma, fr sophisme] 1 Raționament sau silogism corect din punctul de vedere al al conținutului (fiind bazat pe echivoc, pe utilizarea aspectelor neesențiale ale problemelor etc.) folosit de obicei în scopul de a induce în eroare. 2 (Pgn) Argument eronat.

*soldații US sunt certați cu legea si scursuri!
Si pentr Legiunea Straina s-a midificat legislația...
*uite așa, mai aflam cate ceva!

marvas66@yahoo.com spunea...

Nu trebuie sa ne ascundem nemultumirile acumulate...vrem echilibrul moral! Eu vreau acces la numele tuturor, fosti militari, care au certificate de revolutionari. Un politruc din Rm Valcea, venit din...cosmos...adica numit politic... care a scris un
cacat de lucrare despre o unitate militara, pe care trebuia s-o trimita la moarte, pe Valea Oltului, cum au fost trimisi cei din Brasov...

Iulian Mareș spunea...

Corect.
Dar nu din inocență ci din nesimțire.
Inocența o întâlnim la copii

Iulian Mareș spunea...

Nu mai vrei contributivitate?
Lasă că îți da ce ți-ai dorit...sa te saturi!

Iulian Mareș spunea...

Ok. Am înțeles; probabil ca la alții asa este!
Eu as vrea sa candideze ca independenți și sa fie votați o data la 4ani!

Boby spunea...

Discutii fara rost,dati idei la calai.Daca tot ati fost unii mari comandanti de osti ar trebui sa ganditi cum sa va organizati si sa conduceti asociatiile de militari astfel incat sa determinati politicul prin metode stiute de domniile voastre sa nu mai faca discriminari intre militari de acelasi rang.Folositi toate metodele democratice de acces in a influenta politicul pentru a face dreptate in toate domeniile nu numai la pensii si salarii.Ati jurat cu mana pe drapel ca aparati aceasta tara inpotriva dusmanilor,dar ati uitat ca ei se afla in interiorul structurilor de stat.Dormiti in pace ca politicienii va vor face (NUMAI BUCURII).Singura solutie ar fi atragerea populatiei de partea voastra pentru indreptarea tuturor faradelegilor comise in aceasta tara .Metodele se stiu dar toti dormiti in post.Incepeti cu gasirea unui lider carismatic,inteligent cu credibilitate care ar putea sa stranga in jurul sau o natiune intreaga.

Gigi spunea...

Cãror pensionari militari le este fricã de contibutivitate?
Eu stiu,dar nu spun.Prietenii "ştie"de ce!

Vã spun asta,pentru cã sã nu spuneţi ca nu va spus nimeni:
Indiferent prin ce mod se vor calcula pensiile noastre,dacã vor depinde de bugetul ministerelor MAN,MI,aşa vom pãti mereu.Vor spune cã...."nu sunt bani".Cel mai mine ar fi plãtite din fondul pensiilor civile.Dar,am mai spus,ãia fug ca dracul de tamaie de noi.Asa cã,tot de la bugetul armatei şi Mi vot fi plãtite. Va fi, Aceiasi Mãrie,dar cu altã palarie.

Ord.50,adicã,Norma de hrana nu su bagã in brutul pensiei,deci,intra în calcul la obţinerea P.L.

Huhu Rezea spunea...

Ei, cât de cât, ne-am lămurit cam ce ar însemna valoarea de inlocuire a pensiei militare pentru ca aceasta să devină pensie contributivă la sfârșitul anului 2021, drept protejat de Constituție.
Vedeți că nu este o nenorocire? Din contră, este o eliberare de gura lumii care nu apreciază pensiile speciale.
Aș vrea să-l văd din nou pe domnul Dogaru reclamând, ca în anul 2011, guvernul... că a trișat și, sub masca evaluării pensiilor, a majorat 40-50% din fostele pensii militare.

VICTOR spunea...

Mai mult ca sigur pentru armata/interne se va imparti la 20 ( ca in cazul minerilor )

un oscar = o pensie spunea...

pai si acum tot (fosti)marii comandanti de osti ne conduc interesele
e musai sa fie general sau colonel cu AISM in cv
si musai sa aiba pensie cu 5 cifre,doar asa treci baremele pt a fi uns lider
si uite unde am ajuns,deci sa propunem pe mares si m (se califica in bareme),sa vezi ce lupte intense vor da pt noi
cel mai bine ne pot reprezenta legionarul maxx,leon,olescu si huhurez

un oscar = o pensie spunea...

da mares si eu vreau sa tio traga turcana
eu pierd max 5% tu pierzi peste 50%
hai ca mor de ras

jupderval spunea...

din 2016 nu mai este pe contributie. La cei iesiti dupa 2016, cum o sa le recalculeze pensia ?

Alex spunea...

Nu cred ca va fi vorba vreodata de cresterea varstei de pensionare ptr.militari la 65 de ani ,ori ca se va tine cont de aceasta varsta atunci cand se va face o reasezare pe baze noi a legii pensiilor militare ,aflate in plata.Varsta de pensionare este d
e 60 de ani si asa va ramane.Din ei se scad grupele de munca ca si la civili.Deocamdata nimeni nu stie sigur ce se va intampla nici cu cei care au cate 90 de puncte ,nici cu cei care au doar 20-30 de puncte.Aici sunt simple discutii,presupuneri.Ma gandesc totusi ca trupa lui Ciomag al nostru trimisa la "actiune", nu este compusa doar din militari tembeli precum Rosu &Co., si unii se mai gandesc ,ca in viitorul mai apropiat sau un pic mai indepartat vor ajunge pensionari.Mult mai sigur se va cauta o solutie prin care pensiile mari si foarte mari vor stagna,iar cele mici sa creasca foarte putin sau deloc.O miscare menita sa ne dea mari dureri de cap si motive de discutii interminabile pe blogul d-lui Huhu.
Bine ca martafoii de magistrati au prevazuta doar doua conditii ptr.a iesi la pensie: 25 de ani de serviciu si varsta de 47 de ani.(am vazut la stiri ca 400 indeplinesc azi aceste conditii)
Dumnezeule! Zici ca lucreaza pe Luna ori undeva in Cosmos.Problema acestor maciucari ar trebui discutata la modul serios.Magistratii pot lucra usor pana la 65 de ani.

Huhu Rezea spunea...

Legea 223/2015 a fost intr-atât de maltratată prin 3 ordonanțe... că nu mai poate fi nici măcar cârpită, de vreme ce o simplâ ordonanța a eliminat 4-5 componente din algoritmul de calcul al pensiei militare.
Nu rezerviștii, nu cei din conducerea structurilor asociative sunt vinovați că s-a ajuns aici... ci aparatul financiar-juridic din sistemul de apărare. In primul rând a creat dezechilibre în sistemul de salarizare după anul 2009 dezechilibre care s-au transmis inevitabil și în sistemul de pensii militare.

ifrim spunea...

@iceparu,monteoru,calugaru.Patroane cât ziceai că plătești la ziua de muncă și nu găsești personal?Aș dori să aplic prin CVul de rigoare în dosar cu șină pentru un post vacant.La vechimea mea neterminată ce zic ăștia p'aici cu venitul de retorsiune,ramforsare e groasă ca pe mână,s-a dus viața mea boemă.O audiență on line,on air ceva?Zic s-o iau din pripă să nu se ocupe stăpâne!

Iulian Mareș spunea...

Avyanic, cand mai ești?

Gigi spunea...

Erata: Norma de hranã,nu a fost introdusa niciodatã la calculul pensiei.

Iulian Mareș spunea...

Viorele,
Te lupți cu morile de vânt...auzi, sa plătești o comisie de civili...?
Din câte civili?
Ce resursa consuma?
Bine, găsesc 3 cazuri pe o Divizie. Asa si? Este rentabila comisia? Poți trage concluzie cu 3 inadvertențe din 100?

Iulian Mareș spunea...

Mie mi-a luat oskarul! ...la trântă!

Huhu Rezea spunea...

@jupderval
Potrivit art. 4 lit. o) din Ordinul M24/2016 privind întocmirea dosarului de pensie pe L 223/2015, în dosarul de pensie trebuie să exite celebra Adeverință cu veniturile lunare ale pensionarului până la data pensionării.
A se vedea Ordinul M24/2016
http://cps.mapn.ro/app/webroot/fileslib/upload/files/Doc223/M%2024_15.02.2016.pdf
Dacă este această adeverință la dosar, cei vechi știm cât am alergat după ea în anul 2010, este foarte ușor pentru CSP-uri să introducă datele în programul de calcul si să emită decizia de recalculare.

Iulian Mareș spunea...

👍...🤣🤪😜

Militar de la 14 ani spunea...

Pentru doritorii de contributivitate, lucrurile ar fi rezolvate foarte simplu: adăugarea unui articol în blamata L223 cu împărțirea la 20,25 sau 30 de ani și creșterea funcție de punctul de pensie sau ce mod de calcul va exista la civili. Pentru cei care sunt încă activi, ei chiar au posibilitatea asta. Unii matusalemici,cu brut mare, cred că ar fi avantajați. Ceilalți, recalculare ca în plx 199 cu scăderea de 41,5% pentru a ajunge la net și actualizarea de fiecare dată cu activii. Opțiunea să se facă într-un termen rezonabil. Așa, cred că toți vor fi împăcați și mulțumiți.

monteoru spunea...

Cataline@pentru cei 25% a avut grija Oprea sa tii returneze prin sporuri.Nu-i cazul sa te vaiti.Ar fi cazul sa acceptam ,oricum nu ne intreaba nimeni,ca la calculul puncjului sa intre toata suma primita pe statul de lpata.Ma refer la compensatia pt. hrana si alte belele.
Mares@ cu scuzele de rigoare si pentru ca imi esti simpatic ma repet.Ai 35 ani vechime de catana.Pentru Congo ai primit supliment.Ai primit inclusiv al 13 salariu.Ai fost tine calul cu staif-loct.sef st.maj.(ce ai zice daca am stat pe acelasi scaun?)lucru care influenteaza grupa.Esti posesor dupa cum numeam noi astia de tip Mos Teaca,rabdarea magarului,ai contributie la pensia suplimentara si atunci dece te mai plangi de un oskar prapadit?
Uite ca ma laud.Stii ca salariul de merit se primea in procent de 15% din efectiv.Din 7 locotenenti colonei si un subofiter pe care sa-l propun?Ca sa nu-mi atrag ura si dispretul maselor baietii au tras la papagal.Castigatorul din spirit de colegialitate impartea cu ceilalti.Asta inseamna colectiv.Eu seful am renuntat constient fiind ca stau pe scaun prin vointa lor.In viata mea nu m-am ploconit la sefi.
Stiu sigur ca la cei din invatamant se proceda la fel.Nici nu stiu daca salariul de merit li s-a luat in calcul la pensie.
Roaga-te pt. sanatate ca nici nu stii cand te trezesti cu un bat in cur.Pretuiete sanatatea da-l dracului de ban.

Iulian Mareș spunea...

Este posibil sa fie și îndreptată!
Uite exista posibilitatea sa se dea fiecărui pensionar un oskar!

un oscar = o pensie spunea...

bai marese,nenea pensionar
as angaja o firma de audit externa sa calculeze corect pensiile coloneilor,in special cei cu 5 cifre,sa vada toata Romania cum se ajunge la pensii nesimtitte
la asta ma refer -civili,ca tu ai vrea sa te purice tot un colonel din gasca ta si sa nu obs nimic

Iulian Mareș spunea...

Oskarel,
Nu te bucura pana nu ai carne în gură!
Să ți-o tragă este forma corectă!...dacă nu scrii corect nu mi-o trage și sufăr!

marvas66@yahoo.com spunea...

Care o sa mai voteze vreodata vreun partid hot romanesc asa sa pateasca...eu voi vota, de acum incolo doar UDMR...partidul care ce a promis pentru ai lui, aia a facut...partidele romanesti sunt partide de curve si homalai...Huooo

Viorel spunea...

Domnule akord-75 fiți mai explicit. Dacă aveți nelămuriri intrați pe link și aveți tabelul (tot sub formă de tabel l-am făcut și eu). La care ani ? În noiembrie 2019 când au preluat guvernare prin căderea Guvernului PSD au spus că au o gaură la buget de vreo 6 miliarde lei.
Nu priviți fix prin înălțător spre cuiul cătării ci vedeți guvernările din perioada 2012-2019.

GS spunea...

Aș putea fi de acord cu dvs. Însa dacă inamicul este mai numeros ori are mai multe forțe și mijloace, ce facem? mergem acasă, mergem la inamic că este mai bine? Eu sunt cu pensia ciuntită față de L 164/2001 însă nu-mi dă nimeni dreptul să-i abandonez (cu avantaje nete de partea mea) pe cei enumerați mai sus. Uităm că au fost forțați să iasă la pensie căpitani sau maiori fără a avea vreo vină. Nu este mai corect să luptăm pentru o pensie militară corectă (măcar cum a fost în L 164) decât să acceptăm din start că am fi niste civili ,,speciali,, (eventual mâine poimâine poate chiar torționari ai lui Ceaușescu) ? Repet suntem militari până la moarte, ori căutăm oportunități pe care apoi le vom regreta? Cu deosebit respect, GS

monteoru spunea...

Asta chiar e inginerie.Sa platesti serviciul de permanenta?Asta aduce cu serviciul la continuitate Daca e asa e boierie tata.Sa stai acasa in halat si papuci cu paharul de vin in fata stand la televizor si sa mai fii si platit.Asta da viata.Pai noi ofiterii si subofiterii astia comunistoizi care dormeam cu telefonul la cap si mancam cu ceasul pe masa eram batuti de soarta.Unde mai pui ca trebuia sa las adresa la OSU daca plecam de acasa,sa cer aprobare pentru parasirea garnizoanei etc.

Alexandru spunea...

Așa este dle huhu, aveți dreptate!

un oscar = o pensie spunea...

asteptam pe nenea mares,pensionarul sa ne lumineze si la faza asta cu protestele din Washington,doar el le stie pe toate...

valy spunea...

Celor ieșiți la pensie anterior anului 2016, cu ocazia intrării în vigoare a Legii 223/2015, începând cu luna februarie 2016 le-au fost modificate grupele de muncă, pentru condiții normale au primit condiții deosebite.
În cazul recalculării pensiei militare pe principiul contribuției ar trebui anexat ( să primească)25% la punctaj, diferență pentru perioada respectivă.
În sistemul civil pe principiul contribuției la grupa II de muncă, (condiții deosebite se acordă un supliment de 4 luni la an).
Normal ar fi și pensionarilor din sistemul militar să fie aplicat același principiu.
La mulți ani celor cu numele de Ion, Ioana și derivate. Cu stimă.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Nashpa, cand ouale de sub closca se sunt din lut: Au intrat amerecanii in Capitoliu si au ajuns la concluzia ca Ifrim de la Onesti o sa ia pe contributiva cam 1800 lei la penzie, astfel incat Joe Bidon poate sa-si molfaie linistit pânea cu marmelada si margarina din gentuță... #Rezistentii deja se pregatesc s-o ia pe ghebe cu parii si ghioagele, dar dupa ce mai intai va arde Capitoliul din temelii peste Bidon si șatra lui de illuminati! De aia noaptea am insomnie si gatesc orez cu lapte si aripioare cu sos de rosii, atipind cu capul pe masa... Ciudat om pot sa mai fiu de cand am intrat in andropauza si fac pipi des prin tufarii din preajma marketurilor, ca nici aia nu au closete de saracani ce sunt! Ptiu, drace belit, cu tot cu fiica-ta, Raluca Turbata Țurcana, bagatoarea cu alupigusul in penziile cazone!

stef.john spunea...

Totdeauna este nevoie de forte de ordine cand protesteaza dobitoci ca tine. Ca si marlanii de janderi din 10 august.

stef.john spunea...

Se pare ca Trump va sfarsi in puscarie. Pentru incitare la violenta. Si va fi repede. Speram sa-l condamne pe viata. Americanii au justitie, nu ca rapanosii nostri care de cativa ani nu reusesc sa trimita dupa gratii pentru ani multi pe Dancila, Dragnea, carmen dan, Paraschiv, Cazan, Cucos si toti imputitii aia de jandarmi care au lins in dus politrucii si s-au facut pres in fata lor patand si onoarea si demnitatea de militar (atat cata o mai au maimutele astea imbracate in tinuta).

vasile iosif spunea...

Sa vedem cum se va aplica decizia CCR care transforma pensia militara in pensie speciala, deci cu structura acesteia:
- componenta contributiva cf.sistemului public;
- bonusul acordat de stat pt.restrictiile si interdictiile impuse militarilor, binecunoscute si contrare drepturilor omului.

Huhu Rezea spunea...

Decizia a produs efecte în sensul ca legea taxării pensiilor necontributive nu a mai intrat în vigoare. Decizia a reluat motivarea altor decizii anterioare, începând cu Decizia nr.20/2000.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Vasile Iosif, mai intai sa apara negru pe alb ce si cum, intrucat acum totul este la nivel de zvonuri sa ne testeze anduranța, apoi cand fătul va iesi pe uluc, o sa tabaram pe placenta sa ne luam cate o halca sa ne facem cate o ciorba de burta, dreasa cu galbenus de ou si smantana din frigiderele MApN! Otetul, usturoiul si ardeiul rosu vor diminua cuantumurile, pana la ulceratie! Sa n-avem pofte de asa ceva!

Calinmihaib12 spunea...

GS:..cum se face că pensia pe legea 164..e MAI MARE ca cea: RECALC./ACTUALIZ. pe legea 233., cât timp a mea: stabilită tot:.. pe legea 164..,recalculată pe legea 223..,a crescut cu vreo 700 lei (în brut)..?( la 32 ani vechime efectivă + 4 ani= grupe de muncă:c.d.= până în 2015= 36 ani,[apoi 10 ani(=cs.+ c.d.)= 42 ani]..?(mai ales că am pierdut 6 % din pensia suplimentară..!).

Florin spunea...

Trebuie să luați în calcul că prin legea nr. 127/2019 din 8 iulie 2019 privind sistemul public de pensii aplicabilă în 2021 , cuantumul pensiei se determină prin înmulţirea numărului total de puncte realizat de asigurat cu valoarea punctului de referinţă (la ce valoare va fi…). Deci prin urmare nu se mai vorbește de Punctajul mediu anual (care era raportat la stagiul complet de cotizare conform OG nr.1/2011 de 20 ani…ceea ce constituia avantajul pentru militari) și nici de indicele de corecție al civililor, care în 2019 era de 1.2 iar în 2020 de 1,41 care se va mai aplica până în septembrie…Legea mai prevede procente de 25% și 50% pentru anii de grupă…

Podar spunea...

E groasa daca si el simte nevoia sa riposteze:
https://evz.ro/generalul-silviu-predoiu-se-dezlantuie-pe-facebook-putin-despre-pensiile-speciale-si-mult-despre-onoare.html

monteoru spunea...

Sunt americani care urasc politrucii.
Am tot respectul pentru batrani-nici eu nu sunt un tinerel- dar sa alegi presedinte de tara un om la 78 ani e prea mult.Unde mai pui ca omul la viata lui si-a rupt pantalonii in fund de atata stat pe scaun.
Nu sunt adeptul anarhiei dar daca e sa ne comparam cu altii suntem adormiti rau de tot.Ne-au trebuit multi ani in care scopul zilnic era grija sa avem ce pune pe masa ca sa expodam.Nu sunt adeptul anarhiei dar nici sa inghiti orice precum pelicanul.Pelicanul imi aduce aminte de Daia care mi se parea beat si cand era treaz.

Iulian Mareș spunea...

Oskarel-trivialul!
1- (din urma): acei soldati/scursuri cum zici tu au la baza multe cursuri: armurier, paramedic, comunicatii, meteo, explozivi, EOD...etc, specializari de care tu habar nu ai avut!
2-si eu as angaja o firma de audit, cu toate ca sistemul are propria ”firma”, dar stii cat au tariful?
3-sunt total de acord sa inceapa cu mine verificarea ... si daca nu vor gasi nici macar 1 ban acordat nelegal, atunci ce faci? Iti ceri scuze public, pe blog si intr-un ziar national, cu tiraj mare?
4-poti face o solicitare catre CSP, ministrului in persoana, pentru reverificare, este mai ieftin; mai vin cu o idee: adreseaza-te parketului, pt DNA ai ratat ocazia, intrucat sunt pensionar!
Deci din doua una, ca sa fie cu finalizare: ori nu ratezi, ori esti ratat!

Iulian Mareș spunea...

Icepar,
Din 2010 in tot MApN nu s-a mai acordat ceea ce numesti al 13-lea si nici prime trimestriale...
Ai procedat nu numai rau ci si neregulamentar privind acordarea salariului de merit....pacat! ...si eu aveam dileme, dar din 10 col...

Xman spunea...

Bonusul va fi format din pensia suplimentara.omm si 1,000 lei pentru veteraniii din to...

Iulian Mareș spunea...

akord-75
Ca sa poti ”gasi un nesecat izvor de intelepciune si stiinta in acele lucrari” iti trebuie ceva mai mult decat un curs, ca asa erau vremurile pe atunci!
Daca ai o adresa de mail iti pot numi eu cel putin 3 bucati, ca sa nu ramai nestiutoriu!
Astept...

Iulian Mareș spunea...

stef.john,
Afirmativ! ...omul ala nu poate pricepe decat propozitii simple...pt mai mult, nu-l duce codul sursa. Fii milostiv!

Periamu lucica spunea...

Dle H eu am in fata decizia de pensie in baza oug 1/2011 si vad puncte 157.4503 si a rezultat puncte 7.87251 deci aici cum ar putea sa fie daca acestia revin pr legea 127?

Margarit Fernand spunea...

Contributivitatea ( așa cum se pune problema acum) va lovi majoritatea pensionarilor militari. Eu am 37 de ani lucrați efectiv ( 21 MApN și 16 civili) plus grupa și totuși la recalculare pierd cca 600 de lei....

Trofin spunea...

D-le Huhurez, la ce ați comunicat d-voastră la UPDATE cu privire la valoarea de înlocuire a cuantumului pensiei , cred că trebuie să se ia în calcul prevederile art. 152 alin(4) din Legea 127/2019 precum și aplicarea ordinului M101 din 23.08.2010 al ministrului Ap. N. cu privire la condițiile de muncă valabile și pentru pensionarii militari dacă se va prelua prevederea din Legea 223/2015 art.11 alin.(3) fiindcă aceste ultime date sunt stipulate în ultima decizie de pensie.

Huhu Rezea spunea...

Pensia contributiva va fi acum, la valoarea actuala a punctului de pensie, de 1442 lei.

157,45 x 58= 9132 lei
9132 lei + 20% x 9132(spor OMM) =10 959 lei

Gigi spunea...

ANCMRR a MAI, a sesizat AVOCATUL poporului prin adresa nr.942/05.01.2021,cu privire la neindexarea pensiilor militare.Se face referire şi la ordonantele criminale 57,59 si 114.

monteoru spunea...

Guvernantii si parlamentarii nostri sa faca bine sa beleasca ochiii la ce se intampa in SUA.Sa invete ca daca intinde coarda prea mult se rupe.

sky-zone spunea...

https://drive.google.com/file/d/1oNrke4znnekoMyY6VW0QWVFzC79k4Xkf/view?fbclid=IwAR2Y6RUhx_hGuT7hSkFmm_gkOBVXx7VBGdZUAEA1Krf-MH_tE39EaG6RUdY

Cica se misca treburile...

Sorin spunea...

Cei in cauza ar trebui să verifice, sa se uite la tabelele anexa la decizie. În cazul meu va spun ca punctajul lunar e mărit cu 25% in cazul CD. Cred ca programul de calcul al pensiei la cps, face automat modificările in toate tabelele. Va poate confirma sau infirma @trofin care a elaborat câteva variante de calcul in excel.

Sorin spunea...

S a precizat pe aici pe undeva ca din septembrie, pt civili se va aplica formula de calcul Punctajul general x 62 (sau 75 daca valoarea punctului de pensie va fi de 1875 lei, cum era prevazut in legea pt 01.09., împărțită la 25 care va fi stagiul de cotizare). După 1 sept nu se va mai vorbi, cf legii, de punct de pensie si valoarea sa, dar rezultatul dintre punctaj x 75 (62) va fi actualizat/indexat cu inflația.
Având în vedere varsta de pensionare mai redusă la militari decât la civili, cu efect negativ asupra punctajului general, am putea beneficia de împărțirea la 20 in formula de calcul.
Nu trebuie să uităm că L 223 a fost creata pt ca pensiile sa reflecte piramida gradelor si funcțiilor, nu veniturile realizate.
Deci fără legătură cu contributivitatea.

Burebista spunea...

Nu e chiar așa... Ca sa obțină cele 157 puncte ce s au împărțit apoi la 20 ani contribuții a avut un punctaj mediu anual în jur de 4 la care s a adăugat indicele de corecție de atunci 1,12 adică 12% în plus...
Parca soțul doamnei a avut 35 ani vechime în munca.
35x4=140 x58 = 8120 +20%= 9744 brut / 2 (p urmaș) = 4872 brut / 4585 net..
Cam 1300 lei net în plus fata de cât are acum.. 🤣

Luc 3 spunea...

La multi ani tuturor sarbatoritilor de astazi! Multa sanatate si fericire! Eu sunt un simplu om,pensionar militar,si va rog sa ma iertati daca supar pe cineva,imi permit sa va dau un sfat,niciodata sa nu renuntati la pensia militara,chiar daca este ciuntita de acele ordonante,mai devreme sau mai tarziu,dupa parerea mea,ne vor fi recunoscute munca si eforturile noastre! Vor sa ne incerce cu fel de fel de proiecte,sa ne faca sa ne certam intre noi! Trebuie sa ne luptam pentru drepturile noastre MILITARE,nu pentru 100-200 lei pe care le-am castiga altfel,pe o lege care ne amesteca cu cei care au avut o viata de huzur,sambata,duminica,sarbatori,acasa sau plecati pe la munte ,mare,care nu au fost la ordin si nu au sunat telefoanele noaptea sa-i cheme la serviciu!Toate cele bune !

Huhu Rezea spunea...

@Burebista
Suma punctajelor anuale de 157,45 nu este influențată de stagiul complet de cotizare ci doar de raportul dintre soldele lunare brute si salariul mediu pe economie.
Punctajul de 7,87 s-a obținut prin împărțirea sumei de 157,45 la stagiul complet de 20.

Burebista spunea...

Suplimentul respectiv de 4 luni la an sau 8 contează în legea civila dosr pentru deschiderea dreptului de pensie cu reducerea vârstei din cei 65 ani... Anii cu grupe de muncă aduc un plus la punctajul mediu de 25% sau 50%... Apoi se majoreaza cu indicele de corecție, anul trecut și anul asta este de 1, 41 adică 41% un plus la punctul de pensie...
La militari în afara de creșterea cu grupele a punctului de pensie, a mai crescut cu încă 9% pentru pensia suplimentara.
Pe 127 dispare indicele de corecție din toate calculele anterioare iar punctajul mediu anual(salariul brut împărțit la salariul mediu brut pe economie) va creste doar cu procentul pentru grupa (25% sau 50%), procentul pentru pensie suplimentara (max9%). Rezultatul se va înmulți cu anii de vechime în muncă (fără sporul pentru grupe). Suma rezultata cred ca se va înmulți din nou cu anii de contribuție efectiva (fără școală, armata, spor grupe) și se va împărți la stagiul de cotizare necesar stabilit de lege (cred ca la 25 ani). Rezultatul (nr puncte) se va înmulți cu valoarea de referință (în prezent 58 lei).

Gigi spunea...

Am postat un anunţ de la ANCMRR Mai.
Dacã nu apare,înseamnã cã ni prezintã importantã.Adresa 942/05.01.2021.

Burebista spunea...

Corect cele 157 de puncte sau împărțit la 20 pentru ca atât avea stagiu de cotizare conform vârstei în 2011..
Pentru unul născut în 70 același număr de puncte 157 s ar fi împărțit la 30 și ar fi avut o pensie de doar 5,248 puncte...
Dacă stagiul necesar pentru pensie întreaga ca fi stabilit la 30 ani atunci se vor înmulți punctele adunate cu vechimea de cotizare ( fără școală, armata, spor grupa) împărțit la stagiul necesar (probabil va fi 25 ani pentru ca și punctul de pensie se împarte tot la 25 ca să rezulte valoarea de referință 58, 62 sau 75..)
Acele 157 puncte au avut și indicele de corecție din 2011 de 12%.. De fapt au fost doar în jur de 140 puncte.

Iulian Mareș spunea...

Daea a fost cel mai bun ministru al agriculturii di 90 pana azi! Memoria îți joaca feste...era vorba de cormorani si nu pelicani!
Pelicani sunt toți cei care nu au înțeles Dosarul Cormoranilor, care nici măcar nu era al lui Daea ci al UE!
Vezi, mai omule cum te grăbești cu aprecierile...parca ai fi idiotule ala de pe YouTube, Șerban, ce indruga 3 silabe despre mediu...

avianyc spunea...

@ Huhurez
La 1 septembrie 2021 V.ref = 62

Iulian Mareș spunea...

Aha...dai 8napoi?
Dreptate pana la capăt....
Propunere: anii cand ai activat la GP, subordonate GP/CC al PCR sa nu constituie vekime in muncă, întrucât au fost steucturi torționare legate intrinsec de ideologia comunista...

Viorel spunea...

1. Domnule akord-75, să nu-mi spuneți că în toată cariera dumneavoastră de cadru militar ați pornit tot timpul cu stângul sau că nu au fost situații când ați întors capul într-o parte, sau că nu ați făcut din proprie inițiativă (sau la sugestia șefului ierarhic, direct sau printr-un telefon cum afirmați dv.) un mic / mare compromis. Afinități sunt în toate structurile societății fie de natură = rudenie, fie de interes personal sau de grup sau pur și simplu vă place de modul cum arată, gândește, vorbește sau muncește un coleg sau subordonat. Nu neg faptul că nu or fi fost și scăpări, dar de obicei știți cine se plânge cum o face un oscar = o pensie ? Cel ce a frecat menta toată viața în armată cu program fix și randament 0 (zero). Eu pot demonstra oricând rezultatul muncii mele, aproape 1.000 dosare, registre, planuri, anexe unde în partea dreaptă îmi apare la rubrica Întocmit, gradul, prenumele, numele și semnătura, documente aflate în acel C.D.C. de care amintiți dumneavoastră. De curiozitate, un oscar = o pensie, în calitate de „trompetist” încadrat în Fomațiunea de Muzici Militare ce muncă a desfășurat într-o U.M. și mai beneficiază și de indemnizație de 50% din pensie (din pensie domnule akord-75 nu din solda de funcție). La o pensie de 3.800 lei, mai primește 1.900 lei neimpozabili (pentru că sunt separate de pensie printr-o altă Decizie și nu depășește 2.000 lei). Încă un lucru, mulți nu citiți comentariile de pe blog sau le citiți superficial după care vă dați cu părerea ca și în cazul dv. Eu în primii ani de cadru militar am fost încadrat și pe funcția de Șef. BDS (cum afirmați), acum CDC în cadrul unei U.M., am fost și Șef BDC la Biroul O.M. (Organizare Mobilizare), însă ultimii 20 de ani i-am lucrat la Compartimentul S. 1 Personal și Mobilizare. Poate de multe ori chiar am avut tangență (fără să știm acum) când executați control la anumite U.M. pentru că nu era Comisie de control care să vină în control fără să controleze Compartimentul Personal, începând cu situațiile de la OSU privind prezența la program a personalului, prezența în caz de alertă, cadre plecate în misiuni externe (cu alte structuri sau individual), apoi activitatea de birou personal și cea de O.M., etc. Mă opresc pentru că mă critică domnul H.R.
2. Un sfat pentru un oscar = o pensie, rupe din bugetul tău familial de 16.000 lei cum ai afirmat o cotă parte și angajează acea comisie de care vorbești, dar te rog să fii corect și să nu faci discriminare, ori calculează la toți, ori la nici unul. Părerea mea înainte de toate (și eu am fost căpos ca tine), ar trebui totuși să ne vedem uneori de lungul nasului în sensul că ne place sau nu între noi ca M.M. / Sof. și Of. există diferență (ani de școală, grade, cursuri, inteligență, experiență, etc.).

Anonim spunea...

Va salut, publicat acum cateva ore pe site-ul sindicatului ,,DIAMANTUL,,

,,De interes pentru pensionari si pentru viitori pensionari. Ce lucrari (modificari) mai pregatesc alesii la legea pensiilor! Cine este avizat pe subiectul asta si poate sa explice, va rugam sa comentati.,,

https://drive.google.com/file/d/1oNrke4znnekoMyY6VW0QWVFzC79k4Xkf/view?usp=sharing.............cred ca suna cunoscut, nu ? ...ce spuneti ?

Burebista spunea...

Gigi, apare anunțul tău... Numai ca este pe pagina următoare. Apasa acolo jos unde scrie,, încarcă mai multe " și o sa apară și postarea ta.. Acum e de 2 ori.. 🤣

Huhu Rezea spunea...

Raportul preliminar din CD al PLx 199 este dezbătut pe larg pe blog la eticheta Proiect lege pensii militare.
Este o cutuma in Parlament să se ceara avizul noului Guvern pentru proiectele de lege râmase în dezbatere din legislatura anterioară.
Desigur că Guvernul va întârzia răspunsul sau va da aviz negativ, deoarece intentioneaza să treacă toate pensiile pe contributivitate.

Iulian Mareș spunea...

Kordelion,
Kiar vrei? Atunci intreaba-ma în privat...sau taci pe veci!

Iulian Mareș spunea...

Plus 1000 pt cei care fac obiectul, din februarie!
Nero, oskarel...Stalin...ce mai ziceți?

Laleaua neagră spunea...

O sa ajungeți sa o regretati pe olguta care începând cu care majora în 2022 pensiile cu grasu și funcția după ultima etapa de mărire la activi.... Dar ați votat Dreapa și suportați consecințe...

avianyc spunea...

Probabil" Lalele negre " nu au fost atinse de efectele pandemiei si inca traiesc in lafaiala bugetară a Olgutei ,deși in mod sigur nu aveau bani sa le puna in operă.

avianyc spunea...

In mod sigur Ciuca ca parte a guleratilor bine garnisiti la cuantum cu Oskaruri si alte bunaciuni inventate vor lupta cu toate armele pentru rămânerea pe pozitie a ce le convine ,adică L223.
Pe contributiva sigur multi guleratii activi și în rezervă pierd binisor.
Cu peleicsu99 pe tapet isi realizeaza scopul si scapa de gura carcotasilor cu pensii mici.
Sunteti praf la tactica strategie drepturi câștigate 🤣🤣🤣🤣🤣mai pe inteles "Fiecare cioară isi pare puii ...."inclusiv "Huhurezii"!!!!

Gigi spunea...

Aşa este,îmi cer scuze!Credeam cã iar si-a bagat coada bãieţii cu ochii vigilenti cã de soim😀

Arfy spunea...

Golescu! În vechiul testament ar fi putut face subofițerul tău de MAI 480 de ani! Faceți zeci de calcule pe niște legi realizate prost! O lege reală și corectă, chiar spre nemulțumirea unora pe care o să-i afecteze, trebuie concepută pe grad, funcție, sporuri, vechime! Deși am ieșit pe "pe cele 6 luni" cei care Au iesit în 2021 au cu cel puțin 1.000 de lei plus! De ce? Pt ca o lege proastă te avantajează azi dar mâine te va toca precum răbdarea apei să spargă stânca! Nu sunt invidios cât iau x sau y, mă interesează care este puterea mea de cumpărare cu ce intră în retribuțiá lunară a unuia plecat din sistem.

«Cel mai vechi ‹Mai vechi   1 – 200 din 208   Mai noi› Cele mai noi»