Un produs Blogger.

sâmbătă, ianuarie 02, 2021

Căpușarea pensiilor militare prin pensiile speciale a început în anul 1997

174 comments

 


Până în anul 1997 numai militarii beneficiau de un regim derogatoriu de la legea din sistemul public de pensii. Regimul derogatoriu în stabilirea pensiilor venea din istorie...tocmai de la A.I. Cuza.

După mai bine de  110 ani,  Valeriu Stoica, ministrul justiției din Guvernul Ciorbea, al Convenției Democrate, a promovat în Parlament proiectul Legii nr. 142/1997 prin care, inspirându-se din legea pensiilor pentru mlitari, a propus acordarea pensiei de serviciu și pentru magistrați, dar cu un algoritm de calcul diferit. Expunerea de motive se baza pe similitudinea de privațiuni dintre militari și magistrați, pentru a justifica  pensiile speciale pentru magistrați.

Guvernele Convenției Democrate au pornit în paralel o campanie de reformă a pensiilor din sistemul public, astfel că prin Legea nr. 19/2000, numită și legea contributivității,  au abrogat articolul din Statutul magistraților,  prin care magistrații abia primiseră pensie de serviciu.

A urmat sesizarea Curții Constituționale. Aceasta s-a grăbit să emită celebra Decizie nr. 20/2000 prin care s-a justificat menținerea pensiilor de serviciu pentru magistrați cu un argument scos din pălărie, care a rămas tabu, potrivit căruia magistrații au un statut constituțional, că lefurile și pensiile lor derivă din acel statut și nu e de nasul Guvernului sau al Parlamentului să emită norme de rang inferior, prin care să afecteze statul magistraților. Era o prostire pe față a opiniei publice. Legea  92/1992 privind Statutul Magistraților, legile salarizării si pensionării magistraților au fost emise de Parlamentul României, nu sunt emanația Constituției din 1991.

"Intre magistrati si ceilalti e o diferenta fundamentala: ei au statut constitutional, ceilalti au statut legal. Cand ai statut legal, infiintat prin lege, chiar si lege organica, poti umbla la el oricand, prin lege l-ai infiintat, prin lege il modifici, prin lege il completezi, si tot prin lege poti sa-l si desfiintezi. Cand e statut constitutional, nu poti nici modifica, nici adauga, nici completa, nici desfiinta prin lege ca este prevazut in Constitutie", explica fostul judecător CCR, Ioan Predescu. 

După modelul pentru magistrați alte categorii sociale au revendicat și au obținut pensii speciale: piloții, diplomații, grefierii, parlamentarii, functionarii parlamentari, aleșii locali. Așa au ajuns pensiile militare tăvalite printre pensiile speciale ale diverșilor emanați postcomuniști.

Filozofia lui Predescu, înscrisă în Decizia nr. 20/2000 a CCR, stă la baza declarării ca neconstituțională a oricărei încercări a legislativului de a aduce corecturi legilor care reglementează salarizarea și pensionarea magistraților și care a permis desfiintarea în anul 2010 a tuturor pensiilor speciale, mai puțin cele ale magistraților. 

Deci, în 1997 nu erau pensii pentru magistrați. Ele au fost instituite prin lege. Peste numai 3 ani, pensiile magistraților nu puteau fi desființate prin L 19/2000 pentru că ar fi fost o discriminare față de militari și pentru că ar fi o emanație constituțională. Peste alți 10 ani, desfiintarea pensiilor militare nu mai era o discriminare față de magistrați.

Aceeați filosofie a permis plafonarea prin două ordonanțe a pensiilor militare, dispoziții pe care CCR le-a declarat a fi constituționale, pe motivul că pensiile militare sunt în intregime necontributive și nu ar reprezenta drepturi câștigate.

Să vedem dacă această filosofie strâmbă va putea fi impusă și neomarxiștilor din noua majoritate guvernamentală,  cât si  celor antisistem din opoziție. Aștia încep cu reformarea însăși... a  Curții Cnstituționale.



174 de comentarii:

roman sadea spunea...

Asa este!
Acest individ mediocru a nenorocit sistemul pensiilor militare.

roman sadea spunea...

Asa cum Ciuca este o rusine pentru militari, asa si Stoica a nenorocit, in genere, ceea ce inseamna Justitie.

gigi 2 spunea...

Un balbait, dar smecher.

BONIFATIE spunea...

Și ce are SURA cu PREFECTURA?!
Cum am mai spus, nu vreau să moara capra vecinului, eventual să ne dea înapoi iedul pe care ni l-au luat în anul 2000.
Deci, conform DEX:
„STATÚT s. n. 1. document, lege de bază cuprinzând dispoziții cu caracter oficial prin care se hotărăște constituirea unei organizații și se stabilesc scopul, structura și modul de funcționare ale acesteia. 2. denumire dată unor constituții. 3. ~ politic = totalitatea drepturilor și îndatoririlor prevăzute și garantate de constituție, în virtutea cărora cetățenii participă la viața politică. 4. ~ social = status (1). 5. starea, situația, calitatea de a fi (a cuiva sau a ceva). (< fr. statut, lat. statutum)”.
CONSTITUȚIA: ART. 125
Statutul judecătorilor
(1) Judecătorii numiţi de Preşedintele României sunt inamovibili, în condiţiile legii.
(2) Propunerile de numire, precum şi promovarea, transferarea şi sancţionarea judecătorilor sunt de competenţa Consiliului Superior al Magistraturii, în condiţiile legii sale organice.
(3) Funcţia de judecător este incompatibilă cu orice altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior.
OR AVEA STATUT CONSTITUȚIONAL ÎN ACTIVITATE, pentru că art.125 din Constituție privește procedura de propunere, numire și funcționare a judecătorilor, precum și incompatibilități, NU LE DĂ CONSTITUȚIA PRIVILEGII LA PENSIE, ci doar dreptul la pensie prin act normativ subsecvent Constituției, ca și pentru alți cetățeni, deoarece LA PENSIE AU STATUTUL CONFERIT PENTRU TOȚI CETĂȚENII ROMÂNIEI de art.47 alin.(2) din Constituție: „Cetăţenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate plătit, la asistenţă medicală în unităţile sanitare de stat, la ajutor de şomaj şi la alte forme de asigurări sociale publice sau private, prevăzute de lege....”
Dacă ar fi prevăzut Constituția și un drept la pensie separat pentru judecători, atunci era altă discuție.

Gigi spunea...

Batranii noştri i,mult mai destepti decât noi,fãrã a avea prea multã care sau de loc,au scos mai multe pilde,una dintre ele suna cã aşa:
-Sã te feresti întotdeauna de omul roş',de cel spân,pervers şi de cel avar!!!!!!As mai adaugã eu,de prostul cu ştaif scolit prin alte locatii şi de cel tradator.
Acum,puteti sã credeţi ce doriţi,daţi frau liber imaginatiei.

monteoru spunea...

Huhule il superi pe Marx cand le acorzi celor din USR-PLUS numirea de neomarxisti.Neomarxism este marxismul adaptat la situatia sociala de astazi.E stanga fratele meu.
Sunt totusi si lucruri bune ce si-a propus USR-PLUS.Reformarea statutului CCR si fara condamnati penal in functii publice.

Magda spunea...

Sunt lucruri cunoscute , aplicate cu complicitatea conducătorilor politici ai institutiilor militare,(civili ,cu exceptia lu ciuca al nostru).Exista in aceasta paradigma numai 2 tipuri de pensii:CIVILE SI MILITARE ,in cadrul carora pot fi diverse categorii potrivit specificului activitatilor desfasurate.In absenta unor luari de pozitie transante,intrainstitutional,de catre militarii aflati in activitate nu ne ramane decat, ORGANIZAREA REZERVISTILOR INTR O FORMULA UNICA,CARE SA POATA FI UN NEGOCIATOR REAL CU POLITICIENII.Negocierea trebuie sa aiba in primul rand ca scop RECUNOASTEREA SI RESPECTAREA STATUTULUI DE MILITAR ,IN ACTIVITATE, IN REZERVA SI IN RETRAGERE.La multi ani cu sanatate.

Viorel spunea...

Domnule roman sadea, individul din imagine îmi este foarte antipatic atât ca persoană cât și ca fost membru P.N.L.
Tovarășul respectiv nu are nici o vină pentru dezastrul din legislația pensiilor militare. El și-a urmărit scopul până și l-a atins (interes personal și de colectiv / de moment, viitor, eternitate). Vinovați se fac Parlamentul României că a votat Legea nr. 142/1997 și președintele României că a promulgato.

„Vinovați” se fac judecătorii C.C.R. pentru emiterea Deciziei nr. 20/2000, dar nu în totalitate. Această afirmație este valabilă și în zilele noastre. Ei își urmăresc interesele. O scimbare în modul de gândire cât și în legislația cei privește pe magistrați fără a fi împiedicați de către domnii de la C.C.R. se poate face (cred eu) numai atunci când Președintele României (3), Camera Deputaților (3) și Senatul (3) vor selecta și numi pe cei 9 judecători conform legislației și competențelor profesionale (ca să nu spun altceva), în plus, cu condiția să-și modifice singuri, să abroge sau să emită o altă Decizie (normală / nu personală-colectivă) în locul Deciziei nr. 20/2000. Nu accepți, scot imediat din sertar „MAPA PROFESIONALĂ / Cazul Norica Nicolai” sau numesc (având în vedere că deasupra lor nu există decât îngerii sau diavolul care poate să le inspire să facă ceva bun sau rău) pe cei ce acceptă aceste condiții.

Gigi spunea...

Da,de acord cu pnct.1.
Asta nu înseamnã sã fii din punct de vedere al renumeratiei mai presus de orice şi oricine.
Când aud cã pensiile snaopsn-istilor nu sunt un drept câştigat ţinând cont cã atunci când eşti in activitate "ai dreptul"sã fii la ordin 24 di 24 H,sã suporti privatiunle serviciului,pe care le stim,atunci mi se ridicã sângele la cap şi o iau razna.Cum draku,Doamne iartã,avem numai obigatii,iar drepturi ioc? Oricine şi orice tâmpit sau idiot(ã),n-am gãsit altã rimã,sã joace ping-pong cu pensiile noastre?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Inamovibilitatea a distrus Justitia in Romania. Sa faci ce vrei, sa hotarasti cum iti vrea muschiul, si s-a vazut asta pregnant in cazul avocatului parlit cu 5 ani de pârnaie pe motivatii inventate, si sa nu raspunzi in fata Legii e o crima de stat! De aici si tupeuri peste tupeuri, iar faptul ca pensiile magistratilor sunt constitutionale, nu legale, incalca Legea anti discriminare. Aici ar putea interveni forurile europene, la sesizarea cuiva interesat sa faca dreptate ca sa se elimine aceasta crasa discriminare... Doar ne racim gurile, cam de pomana, sa ne refulam furiile in fata neputintelor, caci in realitate lucrurile vor progresa din rau in mai rau, mai ales in guvernarea de dreapta, a nedreptatilor!

Huhu Rezea spunea...

Soluția este calcularea pensiilor militarilor în sistem dual, adica și contributiv, ca la magistrați.
In felul acesta ar avea si militarii un drept contributiv câștigat. Ministerele din sistemul de apărare sa plătească doar ce depășește componenta contributivă.
Nu vor sa faca așa pentru ca pensia contributiva ar depăși în multe cazuri actualele pensii calculate/recalculate pe L 223.

GO spunea...

De la niste ...acati de magistrati se trag cele mai multe rele, acestui popor. De la decizia Tribunalului Poporului care l-a condamnat la moarte pe Antonescu, la deciziile judecatorilor comunisti care i-au trimis in puscarii pe ofiterii armatei regale, la judecatorii carecau decis asasinarea lui Ceausescu.

Iar un democratie judecatorii lu' Peste au prostit poporul la votarea Constitutiei, cum ca justitia sa fie putere in stat ... inclusiv deasupra poporului.

Or, in nici un stat democratic al lumii, nicio putere in stat din cele 3, nu se situeaza deasupra poporului.

Prezic ca in acest an vor iesi scântei cam în '89.

Leon spunea...

"Anca Dragu vrea comisie pentru rezolvarea inechităților din sistemul de pensii
Pe de altă parte, preşedintele Senatului, Anca Dragu, a declarat miercuri că susţine crearea unei comisii speciale parlamentare pentru identificarea şi rezolvarea inechităţilor din sistemul de pensii.

”În ultimii ani au fost introduse aceste pensii speciale, în diferite domenii, una câte una, cu derogare de la principiul contributivităţii. S-au obţinut o serie de excepţii şi de privilegii prin legi speciale. (…) Noi susţinem aplicarea generală a principiului contributivităţii în stabilirea pensiei şi majorarea punctului de pensie. Avem chiar inclus acest aspect şi în programul Coaliţiei. (…)

Susţinem crearea unei comisii speciale parlamentare pentru identificarea şi rezolvarea inechităţilor din tot sistemul de pensii."(Impact.ro)

Calinmihaib12 spunea...

Revizuirea constitutiei= care ar fi un prim: mare pas,e aproape IMPOSIBILĂ..în timp de..pace..!
Cum credeți că ar putea să se "alinieze..astrele..încât să-i
determine pe.."membrii"..ccr să voteze:=modificarea CCR,prin care și-ar suprima unele "drep turi" proprii..?

HALA spunea...

Magda aveți mare dreptate numai ca în pairnjenisul de colonei și generali, D-voastra distingeti vre-un militar?

Iulian Mareș spunea...

Egalitarismul si forma de proprietate, alături de ideile radicale îi apropie de extrema stângă!

Ein Stein spunea...

Huhurezule ai vrut sa fii diplomat, faptul ca multe pensii, pe contributivitate, vor depasi cuantumul stabilit pe L223, este doar partea nesemnificativa sau de importanta mai mica. Problema mare e ca pensiile alea grasute, din 5 cifre, pur si simplu se vor evapora ori asa ceva e de neacceptat, de aici va naste un curent #rezist si astia chiar au cutitul si painea. Doar o vointa politica reala si uriasa va descalci acest ghem de interese, fara ura, fara idei preconcepute, fara prostul harnic. Eu sper sa se inteleaga adevarata problema a L223 iar contributivitatea sa devina algoritmul de calcul a pensiei.

Iulian Mareș spunea...

Judecătorii, magistrații sunt urmașii pretorilor Imperiului Roman, al cărui urmaș este Vaticanul.
Puterea izvorâte din votul popular, democratic este Puterea Legislativa, Parlamentul!
Executivul este puterea nr 2, însă azi, profitând de analfabetismul de tot felul, al membrilor celor doua puteri, Puterea 3, Judecătorească a încălecat celelalte două si asigurând o protecție serviciilor si i-a tras de partea lor! Puterea 3 + serviciile si-au ieșit din matcă, devine de la menire, legislație, deprofesionalizandu-se si părăsind sistemul de valori naționale, intrând în comanda străină, prin reprezentanti!

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Călugărul spunea...

Am distribuit pe Facebook!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Gelu Olescu, si eu presimt ca vor iesi scantei si tulburari mari de strada anul acesta! A ajuns cutitul la os, dar sigur 100% ca liberalii vor cadea de la guvernare si vor avea soarta PNT-cd si a PMP!

y spunea...

Lucrurile nu sunt chiar așa de simple. Azi nu (mai) putem afirma că neomarxiștii sunt de stânga iar neoliberalii de dreapta (poate inspirația ideilor lor să vină de la stânga sau dreapta). Mai ales când ambele sunt asezonate sau cochetează cu oleacă de ideologie ... neo-nazistă. Desigur, azi nu se mai poartă tatuajele și stelele (nu de general, de coniac sau de pe cer), azi este moda „etichetelor” care se pun PAS cu PAS: „ciuma roșie”, „bugetari = răi”, „pensionari militari = nesimțiți”, „pensionari grași” „familie tradițională = retrograd”, „drepturile omului = un lux” în antagonism cu „patroni = buni”, „statul slab”, „bugetul firav” și exemplele pot continua.
Cam asta vedem (pe scurt și mult sintetizat) că ar fi viziunea de țară și pentru popor, a purtătorului de cârpă cu numele de „șepcuță” și a guvernului lui.
Și, până va fi să se întâmple lucrurile bune de care ziceți (ce frumos sună în teorie), lucrurile rele CHIAR SE ÎNTÂMPLĂ!
Dar, ca să nu ocup prea mult spațiu, mă opresc aici, nu înainte de a-mi permite să adaug niște link-uri, sper edificatoare (recomand să parcurgeți și comentariile, unele chiar foarte bune și lămuritoare).
https://www.jurnalul-bucurestiului.ro/este-guvernul-meu-sau-tehnocratii-n-istoria-romniei/
http://www.socialistul.ro/articole/ce-e-neomarxismul/
https://www.fortamoldova.ro/traian-ranja/De+la+marxism-leninism+la+neomarxism%2C++marxism+cultural+%C8%99i+corectitudine+politic%C4%83
https://cersipamantromanesc.wordpress.com/2017/01/07/neomarxism-ingineria-sociala-fragmentara-inventata-de-filosoful-karl-popper-si-aplicata-de-miliardarul-george-soros/
https://www.youtube.com/watch?v=j7DgRl-amd4

Călugărul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Magda spunea...

HALA,importanta cred ca este acceptatea, iar apoi diseminarea si asumatea unui astfel de demers.Structura de conducere va fi desemnata ulterior punerii in aplicare a unei astfel de initiative.

Iulian Mareș spunea...

Ein Știința,
Nu prea aveți dreptate si va explic....
Pensiile dinainte de L223 au fost stabilite pe contributivitate? Au fost...Nu atac problema cum, ce fel...etc!
Dacă L223 v-a fost defavorabila ati rămas cu cuantumul avantajos? Ramas!
Atunci, de unde atâta urata a la Cezar cu expresii gen "se vor evapora"...?
Mie nu mi-e frica de nici o nouă lege, dar te intreb:
"Nu era bine sa ți se evapore ție cuantumul avantajos, ca să ai motiv de stupizenie? ..te credeam om serios...!

y spunea...

Bravo lui, lui stoica.
Dacă și ciucă ar fi fost de partea militarilor, ar fi propus și el o pensie avantajoasă, nu să ia!

Eu zic că noi toți, abordăm total greșit problematica pensiilor militare, atunci când ne raportăm la civili, polițiști, magistrați, sau alții.
Nu, noi trebuie să ne raportăm la PARLAMENTARI!, deoarece, doar cu ei ne putem compara, ASTFEL:

EI: 4 (patru) ani de mandat, NOI: 4 (patru) ani de contract – condiții asemănătoare
EI: unii sunt europarlamentari, NOI: unii sunt prin afara țării, în TO
EI: crește pensia la fiecare 4 ani, NOI: nu.
EI: pot fi și penali, NOI: nu – deci, să primim în plus la pensie
EI: pot fi mai mulți de 300, NOI: nu putem fi mai multi decât ne dă voie nato – iar plus la pensie
EI: pot fi și cu 4 clase, NOI: nu, obligatoriu militari profesioniști – în plus la pensie
EI: 3 (trei) luni de vacanțe, NOI: nu – doar o lună – iar plus la pensie
EI: pot „munci” și în telemuncă, NOI: armată în telemuncă, nu am auzit...
EI: imunitate, NOI: nu
EI: - , NOI: controale psihiatrice și medicale și testări periodice,
EI: la vânătoare, NOI: în poligoane
EI: speciali în drepturi, NOI: speciali în obligații

un oscar = o pensie spunea...

iarasi revin-ce facem cu cei doi cai troieni-mares si m???
ei sustin discutiile de pe blog doar in ideea sa nu se schimbe nimic,de fapt!!!
ce facem daca se comprima pensiile? sa se incadreze toate in limite decente de 3000-7000???
cred ca imbuibatii vor face lobby in continuare la politic sa nu se schimbe nimic,ca sunt multumiti cu inghetarea,logic,nu?cum o fi anul 2021 cu 15.000 lunar?cred ca poti sta inghetat forever

un oscar = o pensie spunea...

ce amuzant e sa citesti comm scrise de cei imbuibati
cum ard ei gazul si tremura de frica schimbarii-sa se termine cu ipocrizia!!!!

So Pro spunea...

ESTE PUȚIN ERONAT! CCR ÎNCĂ NU A SOLUȚIONAT CELE PESTE 100 CERERI PRIVIND NECONSTITUȚIONALITATEA PCT. 3 ART. VII DIN OUG 59/2017 CARE PRIVEȘTE CEA DE-A DOUA PLAFONARE. ORICUM ESTE CEVA PUTRED, SINDICATELE NU REVENDICA PE LISTELE CU DREPTURILE POLITISTILOR/POMPIERILOR CEI PESTE 30% FURAȚI DE GUVERN PRIN OUG 59/2017. CE SA CREDEM? LIDERI SINDICALI AU PRIMIT CEVA ÎN SCHIMBUL RENUNȚĂRII? IN 2017, 2018, 2019, 2020 ȘI ÎN CONTINUARE SE PENSIONEAZĂ LUCRATORI IAR SINDICATELE NU DAU DOI BANI CA EI PIERD PESTE 30% CU TOATE CA CCR ÎNCĂ NU A HOTĂRÂT CA OUG 59/2017 ESTE CONSTITUȚIONALĂ CAU NU

Xpert 86 spunea...

Casta magistratilor a ajuns sa fie ca o organizatie tip Illuminati, care conduc si controleaza puterea in stat, atat pe politicieni, cat si armata si politia!!! Din randurile celor bogati sunt numiti sefii in armata si politie din ordin politic, care in spate ii au la origine si pe magistrati!!! Puterea legislativa este controlata de magistrati pentru ca au fost lasati sa devina inamovibili la toate capitolele!!! De ce s-a ajuns aici, pentru ca in politica, atat in Parlament cat si in CCR exista fosti magistrati!!! Este o intreaga casta de magistrati care isi sustin interesele si nu exista nicio varianta de schimbare a legislatiei!!!! Nu exista decat casta magistratilor si restul lumii!!!!

valica spunea...

vVALERIU STOICA PRETINDEA 10.000 DE DOLARI SPAGA PENTRU INTRAREA IN MAGISTRATURA , IAR ACUM AR FI SEFUL COMISIEI DE ACORDARE A LICENTELOR DE IMPORT-EXPORT, ALTA VACA DE MULS.

Laleaua neagră spunea...

În asa zisa democrație drepturile se cer în strada prin lupta nu pe bloguri... Apropos mai avem gornist care sa sune adunarea...

Huhu Rezea spunea...

Blogul asta este ca o goarnă pentru cei care vor s-o audă.

Huhu Rezea spunea...

Catalin
Iar ai început să scrii cu majuscule? De ce nu vrei să înțelegi că un astfel de text este greu de citit?
Media părții contributive a pensiilor magistraților reprezinta 28-30% din media pensiilor brute.

monteoru spunea...

Blogul e necesar dar nu suficient.Nu-i suficient sa se discute in cerc restrans.
Hala@ pe acest blog comunici si cu colonel.
Ma repet.Statutul CCR trebuie modificat.Membri ei trebuie alesi prin vot popular si nu numiti politic.Inclusiv avocatul poporului e numit politic.Dece oare referendumul nu are putere de lege?Reprezinta oare mai mult parlamentul poporul decat poporul insasi?
Va inteleg atitudinea fata de USR-PLUS dar trebuie sa recunoastem ca fara condamnati in functii publice nu este un lucru rau.
Fiti seriosi.Ii vedet pe Barna sau Ciolos sa promoveze egalitarismul?
Nici unul cu salariu sau pensie de cinci cifre nu va fi de acord sa se ia dela el si sa i se dea amarasteanului.
Eu unul sunt pentru desfiintarea pensiilor speciale dar cu bonus in schimbul neacordarii libertatilor democratice.
Uitam repede.Cine era la guvernare cand a fost statuat ca lege statutul cadrelor militare?Cine era la guvernare si aresta membrii CADA cand acestia se organizau in sindicat?
Cine a venit in contrapondere cu Asociatia cadrelor militare dar cu subordonare ministrului numit politic?Incepand cu ce an nu aveai dreptul ca te adresezi decat pe cale ierarhica?In opinia mea rau a plecat ca si acum din randul nostru.

Iulian Mareș spunea...

Degeaba scriem ca prostul nu pricepe...
În capul lui beteala este asa: cei care au scolit f mult, au muncit f mult trebuie sa fie egali cu necalificați sau kuar sub ei!
Asemenea primitivism nu îl putem intalni nici în Comuna primitivă...

Iulian Mareș spunea...

Nu ai inteles tu! Pe noi nu ne interesează cât o au ei de mare, ci de ce bazează în justiție pe ale noastre!

Iulian Mareș spunea...

În condițiile în care în multe țări magistrații sunt aleși prin vot nu numiți direct!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Goarna asta, BLOGUL HUHU REZEA.COM, este facut sa intre si in timpanul sotiei proaspatului General de cârpa, Rosu in turul pantalonlor, care a iesit la pensie cu o pensie de peste 8500 lei din Casa de Pensii Militare, dupa care s-a reangajat ca civila si ia salariu asijderea, pe cand eu mor de foame cu o pensie de 1100 lei, dar si altii ca mine, cu pensiile intre 500 lei si 1000 -1500lei! Cuplul acesta lacom o sa fie in obiectivul meu sa fie cunoscut de toata clasa politica si civili, mai ales ca, atunci cand m-am dus in audienta la MApN, AMBII SOTI AU VENIT SA-MI SPUNA ATUNCI CA ASA VOI MURI CU PENSIA MILITARA INGHETATA! LE VIN EU DE HAC LA MODUL PUBLIC-POLITIC SA LE SPARG BUBOIUL!

Huhu Rezea spunea...

Esti zevzec daca te-a prins flama #rezist. După mintea ta, cadrele militare nu aveau statut pâmă în anul 1995.

Iulian Mareș spunea...

Lucrurile bune le spui pe jumate!
Barna si Cioloșdoar propaga idei egalirariste, însă nu si pt ei..., ei insusi pot fi "penali" când nu mai raspund la comanda principală! Ei dou sunt săraci? Banii lui Cioloș provin din cursurile autiste pt destresare a paparude ălia, gen Eba?
Cu magistrații si membri CCR ai dreptate 1/2: pot fi aleși ca independenți, nu pe liste de partid; idem Av. POPORULUI.
Privind CADA nu ai dreptate...în urma desființării structurilor pcr un grup de oportuniști, dintre cei mai neimplicare în acțiuni militare, s-au grăbit sa umple locul, arogandu-si precum comisarii sovietici, dreptul de veto în comanda militară! Clar ca au aderat inițial toți inocentii, cei care au crezut în binele afișat si mai mult cei puturoși si cu mintea ieftină...dintre care observi si câțiva care postează pe aici.
CADA a avut inspirație si filozofie bolsevica, gen MRSO/1917! KGB si GRU au reacționat imediat ce oamenilor lor din structurile de forță si FSN li se zgâlțâia scaunul...

Iulian Mareș spunea...

Ce de la GP NU, ei aveau statutul PCR! 🤣😂😅

Iulian Mareș spunea...

Erata:
bazează > blokează

Ein Stein spunea...

@Mares
Consideri ca nu am dreptate pentru ca nu accepti ca problema poate fi privita si din alt unghi, diferit de al tau.
Daca am ramas cu cuantumul avantajos de pe legea publica atunci te intreb eu, pentru mine la ce e buna L223? Doar ca sa fiu numit nesimtit, parazit? Sa mi se interzica indexarea pensiei macar cu rata inflatiei? Sa raman cu pensia la cuantumul de hat ani in urma? Sa nu mi se actualizeze pensia? Sa vad cum de la an la an puterea de cumparare imi scade, continuu? etc.
Cand am iesit la pensie punctul era de vreo 700 lei acum este cel putin dublu, cu ce ma incalzeste pe mine L223 cand am pierdut an de an sume importante pe contributivitate, ca asa vrea poporul muncitor, contributivitate.
Trebuie sa intelegeti ca la fiecare pensie de 10 000 lei trebuie sa existe doua pensii de 2 000 lei, ca sa dea media. Efectul interzicerii indexarii cu rata inflatiei, pentru cel cu 10 000 lei este nesemnificativ in schimb pentru cei cu 2 000 lei e dezastruos in conditiile in care e posibil ca toti trei sa fi avut acelasi grad, functie, vechime. Nu mai vorbesc de celealte ticalosii emanate de L223.
Trebuie sa intelegi situatia de ansamblu, zarurile au fost aruncate, acum jucatorii se deplaseaza sa vada rezultatul, sper ca grupurilor de interese sa le fie interzis accesul la joc.
Pe mine ma intereseaza desfiintarea efectiva a acestei mizerii de legi, 223, si nu doar schimbarea algoritmului, dar asta e doar un interes personal, am multi ani lucrati, dupa, si nu vad de ce nu m-as bucura, financiar, de acesti ani la calculul pensiei pe contributivitate. Dar asta e interesul meu, daca se schimba algoritmul pe L223 e doar o concesie pe care sunt dispus sa o accept fata de ticalosia actuala din lege. Nu m-a interesat niciodata de pensia ta si dupa cum stii bine nu am facut niciodata referire, nu-mi pasa, eu scriu de principii, iar in jegul de L223 unele sunt principiile enuntate si altele sunt masurile. Mai mult de atat sunt un om rational si stiu ca e in firea fiintei umane sa acapareze cat mai mult si sa nu piarda ce a strans, de aceea nici nu intru in astfel de polemici. Eu sper ca aceasta L223 sa dispara cat mai curand. Ori o noua lege a pensiilor militare, numai pentru militari, copiata cu punct si virgula de la o tara NATO de traditie ori contributivitate, mizeria nu mai poate continua.

Leon spunea...

Art.113 din L.80/1995: "Prezenta lege intră în vigoare după 60 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României. La aceeași data Statutul corpului ofițerilor, Statutul corpului maiștrilor militari și Statutul corpului subofițerilor, aprobate prin H.C.M. nr. 1.177/1965, nr. 924/1964 și nr. 1.178/1965, precum și orice alte dispoziții contrare se abrogă"

Leo spunea...

Este util de citit și ultimul nr. al Obs. Militar

Iulian Mareș spunea...

Nu inteleg de ce su venit aman2? Unde lucrează dna?
Adică, ei stiau încă de atunci și-ți garantau că vei rămâne cu pensia criogenata?
Asta înseamnă că aveau acces la plan sau kiar participarea la elaborarea lui!?

CEZAR spunea...

...hai mai ....halucinatiile tale !!!

BatistaPeTambal spunea...

@tehnocrat: I-ati vazut/auzit dvs. pe teroristii arabi din avion? Pana sa-l elibereze ei pe nea Nicu, Dan Iosif, Gelu Voican sau un alt cirac de-al lui Iliescu il adormeau pe dictator cu un glont in ceafa... Cum oricum au facut-o dupa simulacrul de proces.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
monteoru spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Pleșu...

http://www.ziaristionline.ro/2012/03/05/catrinel-plesu-a-fost-recrutata-de-securitate-cu-29-de-lei-documentele-directiei-de-investigatii-a-cnsas-exclusiv/

Cum mintea cu dezinvoltura...

https://m.facebook.com/Grupul.Investigatii.Politice/videos/1607150422653922/

Cum a reușit sa-i dea gratis Editura Politică lui Liiceanu, actuală Humanitas! Era editura mă-sii?
Ca sa ne amintim cum umbla în kiloti si cu un mar pe cap, transcedentalul lui pește...
Un jeg oportunist...?

micutzul spunea...

La mulți ani nouă! Pentru ei ....tribunalul poporului constituit in două ore pentru 45 de minute!

Iulian Mareș spunea...

Pt că GP era bratul inarmat al PCR alături de Secu!
Acum îți spun ceva: ultimele studii privind strategia națională bate iar spre un fel de GP! La profilul de țară, configurație geografica, politici externe, cantitatea si natura forțelor si mijloacelor conduce si azi, poate mai mult ca oricând, nevoia unor Forte complementare, ceva gen GP/Tr.T., formatiuni de rezistență...

Un politolog hâtru, întrebat de ce a căzut sistemul comunist, a răspuns cu sec:
-Pentru că a reușit!..a venit răspunsul.

Iulian Mareș spunea...

Ai abonament?

monteoru spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Xpert 86 spunea...

CCR trebuie desfintata sau modificata forma de organizare, structura,
numarul de membri si in primul rand sa numai fie monopolizata de magistrati ca sa o controleze!!!!Daca va trebui sa functioneze, CCR ar trebuie formata din maxim 3 membri, ca instantele de judecata si sa fie compusa dintr-un singur jurist consult, un avocat si un magistrat!!! Cei trei care ar urma sa fie numiti sa promoveze un examen in aceasta functie publica, iar avocatul sa nu fi fost anterior un magistrat, pentru a nu fi influentat sub nicio forma!!! Asta e singura varianta de functionard si organizare a CCR!!!!

monteoru spunea...

Sustin anularea tuturor pensiilor speciale.Numai asa se introneaza echitatea.

Gigi spunea...

Dupa 22 decembrie,a ieşit la suprafata toatã mizeria,tot moluzul,strans in era comunistã.Unde a stat ascuns,nu pot sa-mi dau seama.
Pe lânga faptul cã s-a distrus tot,chipurile cã se"privatizeaza",a fost decimata şi armata,au fost desfintate sute,poate mii de unitati miliare,schimburi de terenuri cu şmecherii vremii care au câstigat ţinând cont de valoarea terenurilor.
Mãcar de s-ar fi construit sitale pe aceste locuri,foste UM. Un spital pe an dacã se construia,acum am fi avut 30. Nu s-a fãcut nimic,mãcar unul de Sãmanţã.
@M,Bine ca s-au fãcut şi acele blocuri,care sunt şi acum,cã altfel,eram cã in tarile acelea bananiere, traiam in corturi,sau in bordeie.Imi pare rãu cã unii ditre noi încã mai gandim aşa,mai ales ca am fost contemporani şi am trãit pe viu pt.a putea face comparaţie.Unii au construit,alţii au distrus.
Vãd cã şi acum dupã 30 de ani,mai credem in basmele cu teroristi zmei,dragoni etc.Ce mã dezamageste,este faptul cã aceste fastmatagorii nu vine de la nea Ion din vârful muntelui,ci di partea unor oameni,Osteni de cariera..

roman sadea spunea...

Nu de smekeri (am inteles ca termenul provine din limba germana) avem nevoie, noi, ca natie.
Mai exista vreun nume romanesc prin varful politicii? Eu aud numai de alde werner, johannis, orban, csolos, siegfrid s.a., cu litere mici, evident.
Rau am mai ajuns! Dar, sa nu uitam, e doar mana noastra. Ba da si a lui Crin Antonescu cand l-a adus pe werner, in mod artifical, la butoane.
Oare de ce?
Se pare ca unii stiu. ;)

un oscar = o pensie spunea...

wow,ce maciuca ai luat mares!!!
te pune la pamant ein stein din 3 cuvinte
cum e cand te pui cu unul mai greu? te doare grasimea de 1 kg din craniu acum ,mai colonele mares (intra si M aici)?

y spunea...

Un posibil răspuns la întrebarea ta „unde a stat ascuns”. Nu au stat ascunși, au fost acolo mereu, doar că, societatea îi scuipa ca pe niște măsele stricate, îi știau de non-valori.

https://anonimus.ro/2020/04/cea-mai-mare-performanta-a-lui-ceausescu/

calin spunea...

Poate e in firea lucrurilor pe acest pământ. Noul sa ia locul vechiului. Dar sa arunci la gunoi istoria care te-a născut mi se pare o blasfemie. Sunt cititor al acestui blog de la începuturi, fiind trecut în rezervă începând cu 2004, în condițiile legii de atunci. Cu toate condițiile îndeplinite. Încă mai eram mândru de cariera mea pe care am îmbrățișat-o de la 19 ani. N-am știut altceva decât să-mi servesc țara așa cum am jurat. Au trecut anii și au apărut, asa cum era firesc, alte și alte generații de pensionari. Din păcate, am fost și sunt martorul unor transformări de optică in rândul acestora care, după părerea mea, devin periculoase pentru statutul nostru in raport cu societatea. In primul rând, văd că dispare demnitatea - se renunță ușor la pensia militară pentru un pumn de bani. Ne aruncăm in haosul pensiilor civile, ștergând trecutul și dând ''satisfacție'' unei societăți profund manipulate. Și o mare parte din vină o avem și noi. Mai vechi sau mai noi in breasla asta. Cu ani în urmă criticam pe aici schimbarea atitudinii activilor față de noi, a comandanților și foștilor colegi. Nu mai eram bineveniți prin unități. Ei au răspuns ușor unor ordine, noi am ...înghițit galusca și ne-am refugiat, care cum, după treapta pe care am ajuns... unii nepăsători, alții indignați și atât, alții mai ambițioși, luptători pe treptele justiției și colateral ...pe aici. Toată stima pentru aceștia. Ce am câștigat de atâția ani de zile? Nimic! Din contra! Pierdem și pierdem pe mâna noastră! Nu avem lideri, nu avem strategie, nu avem priză la media, suntem dezbinați...suntem invidioși și visăm la egalitarism. Am uitat ca armata e pe grade și funcții. Ar trebui să ne fie rușine că un COARNA a reușit mai mult decât o armată in rezervă de generali și colonei și nu numai... Cred că ceea ce s-a urmărit se realizează și suntem martorii acestui proces nefast, fără reacția necesară din partea noastră. Să nu-mi spuneți că sunteți de acord! Tot ce contează acum e armata din teatre. Ea merită toate onorurile. Ceilalți....
Sunt mâhnit, supărat și mă simt trădat de foștii colegi, comandanți și de statul român. Țara n-are cum să mă trădeze. Am legământ cu ea și suferim împreună! Pentru clarificări și-a așternut aici gândurile un colonel in retragere cu 4700...și care poate demonstra că a trecut prin tot ce poate oferi mai greu viața de militar, oferindu-i șansa să treacă în rezervă încă viu.

CEZAR spunea...

Ai ocolit esenta....!!

Iulian Mareș spunea...

Ein Stein,
Faptul ca ai ramas pe cuantumul avantajos explica de ce nu-ti convine L-223, insa facilitatile lui Gabi Oprea nu le mai pupi....
Singurul lucru rau este ca repetitiv L223 a fost modificata defavorabil, mereu!
Mi-e imi este rusine sa spun aici, de ce urasc unii L223 si ce avantaje nemeritate au avut pe falsa contributiva!
Un singur lucru il pot spune...: Niciodata nu se va mai intampla ca un militar cu grad si functie in activitate mai mica sa aiba o pensie mai mare decat un altul cu grad si functie mai mare, intamplari tampite inaintea L223!
Cu o lege NATO aburesti pe cine vrei, pe mine nu, pt ca mai intai trebuie o lege a salarizarii tip NATO! Ti s-a mai spus asta, insa nu ai procesat...

*Sa nu cumva sa intelegi ca mor dupa o lege sau alta pt ca oricare ar fi ies cu mult peste prima treime nu cum isi inkipuie in sevraj un mancurt, care posteaza ca un idiot orice, oricand, fara sa inteleaga nimic!
Atat timp cat nu ti-a scazut pensia, in urma L223 inseamna ca legiuitorul nu a fost marlan 100%, insa stai sa-ti vezi idolii ajunsi ministri!

Iulian Mareș spunea...

Oskar,
imi pare rau ca ai ajuns majur!
Tu ai fost prost din nastere, sau te dezvolti si acum?
Dupa ce ca nu intelegi nimic, mai si afisezi prostia? Mergi mai sa-ti traduca unul din romana in romana!
Nici nu ma obosesc sa iti explic cat de prost gandesti...rade breasla de tine!

Iulian Mareș spunea...

Sa sutii cand te va intreba cineva....

Periamu lucica spunea...

Asta bate campii

Huhu Rezea spunea...

@Călin
Adânci cugetările!
Noul nu are și garanția că este mai bun. Uneori, dacă este promovat de iresponsabili, noul este catastrofal.
Respectul pentru haina militară depinde și de modul cum sunt răsplâtiți purtătorii uniformelor militare prin solde și pensii.
S-a dovedit că denumirea de pensie militară nu este o garanție că societatea și actualii diriguitori ai structurilor militare respectă oștirea rezervistă a Tării. Aș zice că... din contră!
Oprea a dovedit în 2010 că veniturile militarilor rezerviști pot fi mai mari chiar dacă pensia lor nu mai poartă denumirea de pensie militară.
Structurile militare trebuie să impună respect din partea politicului fără să se amestece printre politicieni.
Politicienii se dau ei cocoși sau cîți în unele perioade, dar trebuie să li se reamintească permanent că purtătorii de muniție și armament sunt militarii, polițiștii le asigură ordinea publică si penitenciariștii paza după gratii.

Structurile militare ar trebui să le reamintească mai des celorlate instituții ale statului, inclusiv onorabilei CCR, cât și partidelor care se declară antisitem, că articolul 118 din Constituție acorda armatei rolul de garant, în numele poporului, al "suveranităţii, a independenţei şi a unităţii statului, a integrităţii teritoriale a ţării şi a democraţiei constituţionale."


HALA spunea...

Huhurez încep sa te reevaluez vazându-te ca te apropii de colonelul Antonio Molino Tejero de care te cam ascundeai cu ceva timp în urma.

y spunea...

Care garant, care integritate teritorială, care democrație, când, prețul intrării în nato a fost chiar cedarea integrității teritoriale a țării!

Viorel spunea...

Aveți dreptate domnule Huhu Rezea, haina militară nu mai reprezintă nimic pentru nimeni, excepție fac bătrânii care au făcut armata și probabil familiile și rudele cadrelor militare. Politicienii cât și cei de după 2007 (anul în care s-a eliminat serviciul militar obligatoriu) înțeleg rolul armatei doar la nevoie (cutremure, inundații, deszăpeziri). Încălțați o pereche de pantofi albi, îmbrăcați un pantalon și un halat alb și intrați într-un spital [nu acum, înainte de pandemie sau poate chiar și acum fiind un moment prielnic (,) când prin transfer de medici de la un spital la altul nu prea se cunosc între ei] și plimbați-vă pe holurile spitalului și o să auziți cum și din stânga și din dreapta (mai ales dacă aveți o statură / ținută impunătoare) cei ce trec pe lângă dumneavoastră o să vă spună „Să trăiți domnule doctor, Să trăiți domnule doctor” și uite așa, dintr-un simplu cetățean, încălțat și îmbrăcat în ALB, deveniți „Domnul doctor”. Faceți același lucru și într-un Tribunal sau Judecătorie, din simplu avocat (chiar și stagiar) trăgând Roba peste hainele civile deveniți „Domnul judecător, domnul procuror”. Eu militarul de rând rămân același A.P.-vist în privirile și mintea civilului.

calin spunea...

Hai Cezar, drag coleg de arma, pune punctul pe i

Leon spunea...

Tare mi-e teama ca masurile austere nu se vor opri numai la nivelul OuG.226/2020 !
Luna Ianuarie vine cu Bugetul pe acest an in care vor fi modificari de taxe si impozite !
Odata cu scaderea nivelului de trai al romanilor, cu siguranta va urma si riposta acestora in strada !
Politia si Jandarmeria vor avea mult de munca in aceasta perioada( sper sa nu se apeleze si la Armata!)...!

Huhu Rezea spunea...

@Hala
Bine câ ai înțeles că trebuie să-ți dai un pseudonim.
@y
îse vede că nu prea știi să faci diferența între integritate teritorială și suveranitate.

GO spunea...

Eu zic sa priviti lucrurile in mod realist! De luna viitoare, majoritatea pensionarilor MApN, vor beneficia de 1000 lei in plus la pensia, in baza Legii nr. 168/2020 (a veteranilor). Va dati seama ca cineva care primeste 1000 lei in plus, il doare la basca ani buni de zile, si de indexare si actualizare.

Dupa mine, pensionarii cu misiuni in teatre, sunt minim 75% dintre pensionarii militari in viata din MApN.

MApN a punctat cumva, surclasand toate celelalte ministere (similare). MAI mai are cativa jandarmi care au fost in teatre.

Aceasta este o optica de care trebuie sa tineti cont cei fara misiuni in teatre si care schimb profund sansee de a fi bagati in seama.

Cat priveste Ciuca, calculele lui au fost simple. Da 1000 lei si taie indexarea, per ansamblul bugetul alocat fiind acelasi.

In curand va incepe un razboi mediatic pe aceasta tema, incat opinia pubica va retine doar ca pensionarii militari primesc din februarie 1000 lei la pensie si ca este mai.importanta aceasta suma, decat o indexare de 3,8%. Si ca mai sunt si cateva exceptii, dar ăia nu au fost in teatre, asa ca nu conteaza pt. nimeni.

Ein Stein spunea...

@Mares
Nu vrei sa pricepi ca exista si alte puncte de vedere. Tot ce ai scris in penultimul comentariu se bazeaza pe o intelegere gresita a situatiei. Binefacerile lui Oprea s-au pogorat doar asupra celor aflati, deja, in pensie, doar a lor, prin RECALCULARE. Eu fac parte din categoria celor care niciuna dintre legi nu ne-a adus vreun "beneficiu", in plus, fata de litera legii deci niciun cuantum avantajos sau ce presupui tu acolo. Ar fi minunat daca nu va mai exista pensie mai mare la cel cu grad/vechime/functie mica fata de unul cu ele mai mari, din pacate L223 nu face altceva decat sa te contrazica, marturie iti pot sta cititorii acestui blog. Poti sa spui ce anume te face sa consideri ca salarizarea din legea unica de salarizare nu e tip NATO? In toate tarile NATO singura conditie e ca raportul dintre cea mai mica si cea mai mare e de 1 la 2.6 cu un maxim de 3. O conditie foarte inteligenta. Tu cum ai vedea salarizarea de "tip NATO"? Salarizarea militarilor din noua lege este perfect tip NATO! Este evident ca unii nu vor sa coboare din corcodus atat timp cat soldele lor sunt compuse din sporuri care cu lejeritate depasesc 1000%(peste o mie la suta). Cred ca ar fi interesant cum ar reactiona noii politicieni daca le-as atrage atentia cam cum stau treburile cu salarizarea la armata. Oare motivul de suparare pe noua lege sa fie tocmai limitarea la max 30% sporuri? E posibil.
Ca sa fim pe aceasi unda, merg pe mana ta, ca salarizarea nu e una de "tip NATO", si atunci nu ne ramane decat sa sustinem amandoi desfiintarea jegului de L223 si sa fim trecuti pe legea publica, cu contributivitate. Sa nu zici ca sunt Gica Contra. Apropos nu te mai hazarda in presupuneri.

Viorel spunea...

Atenție stimați / stigmați politicieni.
Nostradamus despre 2021. Ce se va întâmpla după pandemia de coronavirus în România.
„2021 - Apar conflicte armate între multe ţări. Vor dura chiar până în anul 2041. România va fi cucerită de Rusia”.
Deci conform lui Nostradamus, când Rusia va cuceri România, noi, militarii activi și pensionarii militari vom striga „IEȘI AFARĂ, JAVRĂ ORDINARĂ” nu la adresa armatei ruse (să părăsească granițile țării) ci la adresa voastră care veți sta ca șobolanii ascunși în subteran. În timp ce rușii ne vor cuceri, noi vom cere de la voi mărirea salariilor și pensiilor, vom bea o vodcă și vom fuma o mahorcă împreună cu ei pentru că (,) cu voi nu se poate. Populația va striga „Armata e cu noi și Rușii sunt cu noi, politicienii la gunoi”.

Calinmihaib12 spunea...

CĂLIN:(tizule):1.sunt afirmații adevărate.!,mai ales cele legate de "reușita"(..!)..lui COARNĂ: folosită de "băieți",.care"afost bine instrumentată",..reflectând =subliminal/sau NU.!întreținerea "luptei de clasă"contra.."castă" ..!!=în interiorul sistemului de apărare națională =cu misiunea: subminării(cel puțin) UNICITĂȚII lui...de ..misiune..!
(..cât aș vrea să mă înșel..!!)
2.Ce COINCIDENȚĂ de prenume,grad ,pensii (aprox. apropiate ca sume) și an de pensionare..!?
..numai că la mine e o PENSIE în PLATĂ având toate cele 7 elemen te salariale ale soldei lunare brute-bază de calcul:=FURATE.!, la: grad (=de COLONE= furat) și funcție de LT.COL.MEDIC la MINIM ,..și în acest caz pensia de COLONEL,la funcția de COLONEL:mi se pare în NEREGULĂ:adică MICĂ., adică calculată "greșit".ca să nu spun răspicat, ca în cazul meu:=FURATĂ=..!(calculul pensiei recalculate/actualizate:în 2016-2020)pe BAZA:soldei lunare brute din legea 138/1999..!)

GO spunea...

Acum cred ca ati realizat si perversiunea care ne este pregatita prin Plx 199/2020. Cu actualizarea pulii, dupa intrare in "integralitate in vigoare" a legii salarizarii.

Si cum au inceput deja inghetarea salariilor la armata, va dati seama ca nu au nici gand sa ne actualizeze vreodata pensiile.

Ce mai enerveaza, ca sistemul juridico-financiar romanesc a capatat un rafinament ...idănesc. Ne iau nu doar de prosti, ci de handicapati. Acest sistem trebuie exterminat, altfel toata Romania se duce pe plua.

Gigi spunea...

Asta am întrebat şi eu,zilele trecute,dacã "tàierea"indexãrii pe anul acesta are legãturã cu legea 168?
Se pare cã da,puţini au sesizat lucrul acesta!!!

Calinmihaib12 spunea...

..Cam mulți: "75 %" dintre pensionari (adică: vreo 60.000 ..!!):..în "teatre de operații" ..?!= nu ți se pare: d-le OLESCU
..cam prea mare..cifra..??!

marvas66@yahoo.com spunea...

Sa ramana atatea scursuri pe drumuri???

Leon spunea...

Ai vazut cumva publicat in MO, Ordinul MApN pentru aprobarea Normelor de aplicare a acestei legi ?
Dupa aprobarea acestor Norme prin HG, incep OFICIAL demersurile pentru obtinerea calitatii de Veteran in teatrele de operatii de catre pensionarii militari ?
Deci mai dureaza si posibil sa fie prorogat termenul din 4 februarie..!

avianyc spunea...

@ Calin
Saluari si” La Multi ani ”pentru un comentator cu stagiu indelungat pe acel blog ( Huhurez inca citea ziarul sub acoperire prin cafenele cand noi ne faceam cunoscute opiniile alaturi de alti comentatori profesionisti pe aici ).
Domnule Calin va mai aduceti aminte ce au spus candva pe aici ” Doamne fereste să ajungem conduși de generatia de discoteca” iar dumneavoastra ati dat o replica pe masura?
Acum nu mai spun asa ceve fiindcă deja suntem cu un pas in acea directie.
Chiar si blogul schimbandu-și stapanul a luat-o in aceasi directie prin comentariile ilare si topicele cu tenta politica intr-o anumita directie.
Adică ceva in stilul programului de revelion gen ” Mahala de Ferentari ” in concurenta pe toate televiziunile romanesti ,inclusiv TVR 1.Multi comentatori ,putini profesionisti ca pe acele vremuri.
Da ,aveti dreptate ,vrem nu vrem ,noul vine peste societate inundand cu tehnologii noi ,informatizare ,modernizare ,etc.
Cine crede ca mai poate ramane ancorat in trecutul ”luminos al epocii de aur” fara adaptare din mers la noutati pierde startul aproape iremediabil si va fi mereu marginalizat in cercurile sociale ,mass media ,etc.
Armata încremenita in tabloide le trecutului trebuie sa-si modernizeze si adapteze discursul functie de evolutia scenei interne prin toate parghiile ,pentru a putea contracara obiectiv toate tentativele de atentat la demnitatea institutiei si personalului.
Calitatea slaba a materialului dupa cum vedem (cazul Mares?????-un accident prin fruntea ministerului !!!) si alti M,....etc nu ne vor scoate din haul in care ne adâcim .
Inca odata repet, doamne fereste sa ajungem condusi de generatia de discoteca” si mai adaug de cartier cu cheia legata la gât sau piloși si piloase introduse prin ușa din dos in sistem pe toate palierele doar pentru un trai si un beneficiu salarial bun de care nu sunt capabili in alte domenii ale societatii ! Dar din pacate ,parca nu putem evita fenomenul .....si atunci nu avem decat sa mergem mai departe lasand capul in pamant in fata trecatorului .......
Eu chiar m-am saturat de competenta si competitivitatea in mediul social a scolitilor in continuare cu sau fara AISM in piept .........Chiar nu ma bazez pe ei in nimic ci ma repliez la separeu de turma bazandu-ma pe propriile forte .
Doamne ajuta !

y spunea...

https://www.cotidianul.ro/pensiile-speciale-in-analiza-unui-veteran-al-magistraturii/

avianyc spunea...

Chiar daca legea prevede criterii destul de” precise” ca sa zicem pentru incadrarea in categoria ”veteran de razboi” o prevedere dintru-un articol,anume ” Bolnavi de afectiuni neoro -pshihice dobandite in teatrele de operatii sa de ”Sindromul Afganistan ” lasa poarta deschisa spre chiar mai mult de 75%.
In toata legea asta mi se pare cea mai mare prostie omeneasca sa pui in lege o suma fixă ,in acest caz 1000 lei si asta stabilita arbitrar.
Din varii motive te poti pomeni ca si peste 5-10 ani o sa fie tot 1000 lei.
Au patit-o adevaratii veterani din transeele razboilor mondiale care au stat pe pensie de 200 lei ani grei.
Un inginer dibaci .....ar pune intotdeuna aceasta suma ca % din ceva suma de referinta in salarizarea veteranului sau a militarilor.In acest fel la modificarea acelei sume s-ar majora automat si pensia de veteran.

Cezar spunea...

Si eu....

monteoru spunea...

Iulica fara frica nu inteleg dece te superi?
Pensie din bugetul MApN numai pentru ce ai prestat la armata.Pentru ce ai prestat la civili pensie sa-ti dea ei dupa regulile lor..Nu-mi vi tu Stan Papusa adus in MApN de taticu pe un scaun moale pentru ca aici umbla cainii cu covrigi coada.Unde mai pui ca imi dai si lectii de moralitate dupa ce mi-am pierdut timpul cu tine sa te invat sa nu bagi plutonul in gard. .Orice potrivire de situatie este intamplatoare.

sky-zone spunea...

De ziua mea, imi doresc sa nu mai scrie cu majuscule, al nostru Catalin.

y spunea...

„Cine crede ca mai poate ramane ancorat in trecutul ”luminos al epocii de aur” fara adaptare din mers la noutati pierde startul aproape iremediabil si va fi mereu marginalizat in cercurile sociale ,mass media ,etc.”
vreți să aveți amabilitatea și să faceți un mic efort, să ne puneți și pe noi ancorații ăștia la curent, cam care ar fi „noutățile” astea??!! (spun efort, deoarece văd că este greu până și a folosi tastatura în dulcea și frumoasa limbă românească). Sau măcar să ne arătați viitorul ăla luminos? Nu, atunci poate este prezentul luminos și nu văd eu cu ochii mei mai obosiți?

https://anonimus.ro/2020/04/cea-mai-mare-performanta-a-lui-ceausescu/
Doar și pentru asta ar merita o statuie. Și aș mai adăuga și (dar nu numai) pentru alfabezizare.
Dar avem și noi, noii ... performeri:
https://politica-dezastrului.ro/articol/onorabilul-ministru-general-nascut-talent-distrus-1084

GO spunea...

Parca MApN are numai 65000 de pensionari, dar plateste 80000 pensii cu tot cu STS, SPP etc.

In urma cu vreo 3 ani, MApN anunta 55000 militari participanti la misiuni de-a lungul timpului.

Eu presupun ca majoritatea sunt la pensie. Trecand peste UNAVEM 3 Angola (1996), misiunile cu rotatie la 6 luni au inceput in 2000 cu KFOR, apoi Irak (2003). Asta inseamna ca sunt 17-20 ani, de xand suntem angrenati misiuni. Iar pensionarea se facea la 20 ani de serviciu pana in 2011 si la 25 ani de serviciu dupa 2011. In ultimii 4-5 ani, rotatia este subtire.

Asa ca mie imi rezulta ca majoritatea celor 55000 (acum 3 ani 55000) de rotiti acum in teatre, sunt acum la pensie.

Probabil ca perceptia depinde si de cercul in care ne invartim. Eu cunosc predominant militari pensionati care au cel putin o iesire in afara. MApN poate preciza exact ce si cum!

GO spunea...

Daca nu cereti egalizarea in drepturile fundamentale intre militarii activi si civili (drept de si dicat, de firma, de greva etc.), precum si egalizarea varstei de participare la razboi intre cetateni dupa modelul mitarilor pensionati, va raciti gura de pomana!

Sa scrie Cîțu in ordonanta lui aceste prevederi! 'Tu-i in gura de fascisti care vor efalitate doar la pensii!

Iulian Mareș spunea...

stein

1-nu pot accepta ce sustii tușâ;
2-daca salarizarea militarilor din legea salarizarii unice este de tip NATO, atunci te-am pierdut pe drum...Sa fii tu multumit cu ea!
3-modul de calculare a pensiilor pe varianta Gabi O. a produs cel mai mare deranj si te faci ca nu stii despre ce este vorba!Exista cateva arme care sunt f orientate in a cere si obtine bani pt activitati, asta intrand deja la cutuma! Ori, dupa ce au muscat-o o data decidentii nu vor mai accepta ca un militar de pe o functie de executie sa ia mai mult decat unul din categoria decizie/conceptie! Nu spun mai mult ca sare tablagiul Oskarel...

Iulian Mareș spunea...

y,

banuiesti ceva cu integritatea teritoriala sau nu stapanesti termenii?

y spunea...

Ce să caute ... alții acolo? Chemați/invitați de cine? Pe baza căror criterii? Cum și cine stabilește cine vine și cine nu vine? Să rezolve ce? Peste cât timp?
păi nu-l avem deja noi pe ciucă al nostru în parlament? și n-a stabilit deja el cu cei mai noi avansați din cps și cu tudor, băhnăreanu și compania ce este bine pentru noi?
Acum, după ce deja au hotărât prin OUG, vor să asculte și punctul nostru de vedere?
P.S. Nu cumva cîțu a lucrat cu „materialul clientului”? Nu cumva a pus în OUG ce a primit de la ministere, mai exact de la MApN prin ministru de resort, ciucă?
Am uitat experiența OUG 57 și 59, care au plecat de la minister și nu au fost emanația prim-miniștrilor?

monteoru spunea...

Iulica fara frica se vede ca te-a luat taticu de manuta si te-a aterizat pe un scaun moale la MApN.Sa te lamuresc ce e cu GP ca sa nu ma mai musti de cur.Sa ma platesti ca iti intregesc cunostintele.Ofiterii care se ocupau de pregatirea militara a GP nu erau in nomenclatura PCR ci in cea a MApN.Drepturile banesti si de echipament erau primite prin grija MApN.Inclusiv asa numitele dosare personale se aflau la MApN.Ordinele de avansare erau emise de MApN.Pedepsele si recompensele veneau tot dela MApN.Ca organele de partid locale puteau sa-ti puna piedica cand voiau este alta gasca in alta traista.
P.S.Spre stiinta.Nici o inspectie sau control cu calificativ a unei UM nu se facea fara a fi informat organul de partid judetean si local.

Calinmihaib12 spunea...

Gigi:..am scris aici zilele tre cute că eu cred că "indexarea"nu
se poate plăti pt.că art.60,al.2
"scrie" că CUANTUMUL pensiei stabilit conf.alin.1(din art.60) (indexat)=NU poate depăși CUANTUMUL pensiei nete(indexate) = care este egal cu maxim: SOLDA LUNARĂ NETĂ (rezultată din solda brută-bază de calcul din care s-au"extras": cele 41,5 % taxe și impozit)=INDEXATĂ.!,ori pensiile noastre stabilite, recalculate, actualizate anterior datei de 15.09.2017 = sunt mai MARI..!(nefiind taxate cu 41,5 % ..!!) și deci:prin indexarea cu:"x" %: s-ar încălca acel art.60,al.2 din legea 223 din 2015:.."răs-modificată"..de OUG.114/2018..!!

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Ciocanitul ti-a rupt sinapsele de te crezi CENZURA care avizeaza tot?
Si te intreb ceva, ceist oridinar, hulit de toti colegii: Daca erai bun de ceva nu te refuzau toti si erai in locul meu! Asa...tu ai fast scos cu matura...si nimeni nu a simtit lipsa!
Eu si M radem de multe prostii debitate de tine, marele specialist in nimic, marele postac de partid.
Tu realizezi ca esti neterminat? Nici tehnic, nici economist, nici avocat...nimeni in drum! Din toate cate un strop.... Ah, uitasem, mai nou esti langa marii intreprinzatori din tara!
Nici nu stii ce penibil poti fi! ...si esti in dezvoltare!

Burebista spunea...

https://www.facebook.com/groups/138215299958175/permalink/1102276696885359/?sfnsn=mo

Accesați linkul de mai sus și trimiteți după model cereri avocatului poporului pe mail.

Iulian Mareș spunea...

Ceistul tau, avio-economico-juristic!

Ein Stein spunea...

@comentator profesionist
Pai ce spui tu, prapastia, cu ingineru si % ar fi mana cereasca pentru contopisti, inca o bunaciune din care se se infrupte. Eu cred ca te-au naimit sa propagi ideea, ca o trompeta ascultatoare. Birocratul iar va lua cateva mii de lei iar ala de isi risca viata e posibil sa nici nu mai ajunga la mia promisa. Mai linisteste-te.

y spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ein Stein spunea...

Daca indemnizatia respectiva nu va fi platita din bugetul de pensii ar fi OK insa daca o baga aici nu mai e bine. Indemnizatia sa o plateasca statul din fondul special destinat daca vrea sa-si arate pretuirea.

y spunea...

Am cedat din integritatea teritorială când am intrat în nato (și din suveranitate totodată) și am cedat suveranitate când am aderat la ue. Dar cine știe, poate fac eu confuzii între termeni. Eu m-am inspirat de aici
https://www.dacoromania-alba.ro/nr43/insula_serpilor.htm

y spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
IAR99Army spunea...

- va amintesc ca prin lunile octombrie/noiembrie au circulat zvonuri, stiri, materiale in mass media/internet ca politicienii au dat la pace cu magistratii si ca veniturile activilor si pensionarilor lor vor ramine integre si vor beneficia in continuare de toate prevederile legale in ceea ce ii priveste la schimb cu sacrificarea militarilor, politistilor si sereistilor, fapte care s-au adeverit la inceput de an 2021. impozitarea excesiva a pensiilor de peste 7000 de lei a cazut prin grija CCR, au beneficiat de cresterea punctului de pensie cu 14% in vara si se aplica si indexarea cu 3,8% de la 01.01.2021.
- tot in acea perioada au circulat informatii ca se lucreaza la o nou lege a pensiilor militare si dovada ca pot fi foarte adevarate este ca toate initiativele legislative ori proiectele de lege ce privesc eliminarea discriminarilor pentru rezervisti si revenirea la legea 153 asa cum a fost promulgata au fost blocate in parlament rind pe rind pentru a trage de timp pina la aparitia ei.
- Insa daca observati dupa motivarea CCR din 15.12.2020, tema la ordinea zilei in ceea ce ne priveste este trecerea pe contributivitate fapt care va consfintii pentru totdeauna ca singurele pensii de serviciu vor ramine doar ale magistratilor iar reactia noastra nu exista, ba avem printre noi multi partizani ai acestei tipologii. insa ce este mai grav pentru noi, este ca sunt magistrati care scriu articole in mass media ori dau interviuri la tv in care spun ca ei au si o parte contributiva pe cind militarii nu, si nu mai este mult timp la cit tupeu, lacomie, cinism, smechereala, manipulare au si o sa spuna ca nu avem dreptul la nimic ca nu am contribuit. pe de alta parte stim ca sistemul de pensii publice nu ne vrea in sistemul lor intrucit si astia spun ca nu am contribuit si le impovaram bugetul lor si se vorbea ca s-au bucurat tare mult cind am trecut din nou pe legea pensiilor militare.
- in acest moment amenintarea cea mai mare pentru pensionarii militari o reprezinta magistratii, CCR si ministerul justitiei intrucit : ne-au dat pe noi la o parte in timp si s-au bagat ei, cind au fost in pericol sa isi piarda din venituri si suprematie au motivat ca au acelesi interdictii si incompatibilitati ca si militarii, cind militarilor li s-au furat ilegal din drepturi si au actionat in justitie aceiasi magistrati au inchis ochii in salile de judecata si au motivat ca se poate intrucit nu sunt un drept cistigat nefiind contributive, cind a fost vorba sa le taxeze partea necontributiva au motivat imediat ca la ei este un drept constitutional ca si cum in constitutie ar fi articol distinct in acest sens uitind ca cuantumul drepturilor salariale in Romania pentru orice cetatean se acorda prin legi nu prin constitutie, etc.
- tehnocrat pe pariu ca factorul politic nu v-a indrepta nimic in perioada urmatoare, legea 153 va ramine amintire si sigur vom fi trecuti pe o noua lege fie separat fie cu civilii. se vede de la o posta ca Romania este condusa acum de catre Iohanis si Citu doar prin justitie, incalcind constitutia cu ajutorul CCR si acordindu-le acestora si magistratilor tot ce isi doresc. un alt exemplu este desfiintarea SIIJ, usr au urlat mereu ca vor desfinta aceasta sectie cind vor ajunge la putere si o vor face cit de curind, au urlat tot timpul ,, fara penali in functii publice,,, si atunci pe magistratii care vor gresi intentionat in favoarea lui x sau y nu mai are cine sa ii traga la raspundere caci ,,corb la corb nu isi scoate ochii'', nu vor raspunde in fata nimanui si pentru ca si-au pastrat intacte si veniturile cu ajutorul ,,politrucilor,, usr, penalii lor nu vor pati nimica, nimeni nu se va atinge de ei.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Gelu Olescu, cei 68% sunt cei scazuti la recalculari si actualizari, s-a mai discutat despre ei de catre Ciucă.

Burebista spunea...

Eu as participa, numai ca neavând în spate o asociație sau sindicat nu cred ca vom fi luați în considerare indiferent de argumentele noastre.

Huhu Rezea spunea...

Din 1948 Romania nu a mai pierdut niciun metru pătrat de teritoriu.Din contra, a mai câstigat prin depunerile fluviale în Deltă și prin lărgirea plajei la Marea Neagra.
In 1948, Eduard Mezincescu,ministru plenipotentiar în Ministerul de Externe a semnat un protocol de cedare a Insulei Serpilor către URSS.

avianyc spunea...

Dom Bartolomeu ,nu contest "iepoca" si realizarile ei înfăptuite din împrumuturi pe la FMI si achitate prin mari sacrificii din partea acestui popor ,dar imi permit o intrebare; daca s-ar iniția un referendum pe aceasta tema cam cati romani ar vota pentru reîntoarcere la acele vremuri? Puteti incerca un răspuns?
Chiar nu realizați, cel puțin, cat de inapoiati tehnologic am iesit din acea epocă .Chiar nu realizati cat s-a schimbat Romania si cat mai are de recuperat fata de nivelul din țările dezvoltate cu grad ridicat de protecție socială și grad ridicat de civilizație.
Cu cine credeti ca reușea să concureze fosta economie romaneasca pe piata concurențială daca nu beneficia de infuzie tehnologică din țările avansate.
Imi spui si mie cui mai vindea Dacia Solenza sau tractorul care consuma dublu față de cele occidentale.
Acum daca nu s-a reușit o tranzacție spre economia concurențială prin infuzie de tehnologii avansate in fostele fabrici comuniste este cu totul alta poveste.Ti-ai pus intrebarea cine sa o facă ? Cumva linia a doua PCR care au ieșit în prin plan si au pus totul pe chituci, avari dupa îmbogățire prin furt inca de cand activat sub nea Nicu.
Numai ca nea Nicu daca ii dibuia ii cam potcovea si nu aveau curajul .

y spunea...

preluat din link-ul de mai sus:
„În martie 1995 au fost demarate oficial tratativele româno-ucrainene vizând semnarea unui tratat între cele două ţări. Acesta a fost parafat la Kiev, la 3 mai 1997, de miniştrii de externe Ghenadi Udovenko şi Adrian Severin. La 2 iunie 1997, la Neptun, preşedinţii Emil Constantinescu şi Leonid Kucima au semnat acest document, precum şi un Acord conex.

Şochează şi ridică serioase semne de întrebare maniera cum a fost negociat, graba cu care a fost încheiat, precum şi cu ce rezultate! Pe ansamblu este un tratat revoltător, iar din punct de vedere teritorial este un act de trădare a intereselor naţionale ale României!1 Prin Tratat, semnat sub presiunea grabei, noi am lăsat Ucrainei nordul Bucovinei, sudul Basarabiei şi Ţinutul Herţei, iar ea ne-a luat nouă Insula Şerpilor. Altfel spus, noi am dat totul şi nu am primit nimic, în timp ce ucrainenii nu au dat nimic şi au luat totul!

Legat de cedarea Insulei Şerpilor în favoarea Ucrainei, nu putem omite „contribuţia” decisivă pe care a avut-o ministrul de externe Adrian Severin. Aceasta ne este relevată din interiorul M.A.E., de prof.dr. Aurel Preda, ex-ambasador şi expert în drept internaţional, specialist pe spaţiul estic (în 1997 director adjunct al Direcţiei Tratate): În luna mai 1997, la sfârşitul negocierii Tratatului a avut loc operaţiunea de colaţionare a textelor din cele două limbi ale partenerilor - o operaţiune tehnică [se verifica doar corectitudinea lingvistică a documentului în ambele limbi; nimeni nu mai face modificări] -, iar cutuma este de nerevenire asupra textului negociat deja până la acel stadiu. La această operaţiune participau membri ai celor două delegaţii care se aflau chiar în sediul MAE de la Bucureşti. (...). Pe lângă Tratat, tema Insulei Şerpilor apare în Acordul conex - care face parte componentă din Tratat, dar nu a fost trecut prin Parlament deoarece exista temerea că ar fi fost contestat de parlamentari.(...). Acordul conex constituia praf în ochi, având ca scop ascuns, de fapt, recunoaşterea graniţelor Ucrainei, deci reconfirmarea liniei Kalinin (...). Severin a intrat în camera de la MAE unde se executa colaţionarea textului Acordului şi a spus că [România mai] are o propunere, la care Buteiko, şeful delegaţiei ucrainene, a avut un gest nervos, trântindu-şi ochelarii pe masă [ministrul român de externe încălcase cutuma]. Propunerea adresată de ministrul de Externe român a fost: în rândul patru de jos se pune virgulă2, după Insula Şerpilor, şi se adaugă „care aparţine Ucrainei”3. Lui Buteiko nu i-a venit să creadă şi s-a adresat în rusă - „pavtarite pajalusta” (repetaţi, vă rog!), iar Severin a reiterat fraza, după care Buteiko a reluat discuţia, în engleză, murmurând: Isle of Serpents, comma, „belongs to Ucraine”!”

Huhu Rezea spunea...

Tiii.... ce mai stabilitate ar asigura contributivitatea în sistemul de apărare.
Nu am mai avea niciun pensionar neterminat. Nici la spital nu s-ar mai duce de teamă să nu i se dea un apt limitat.
Contributivitate răsplâtește atât meritele militarilor, cât și stabilitatea in sistem.
Degeaba ai vechime multă... dacă ai solde mici.
Degeaba ai solde mari la pensionare... dacă ai vechime redusă.

IAR99Army spunea...

Că tocmai aceasta lipsa de predictibilitate, aceasta inconsecventa și incoerenta a celor ce se afla la putere, aceasta ușurintă cu care promit ceva pentru ca imediat sa-și contrazică propriile afirmații generează neîncredere și o acută senzație de lipsa de respect. Că de aceea exista plecări masive din sistem. Pentru că, așa cum bine ne demonstrează ministrul Ciucă, promisiunile sale privind drepturile militarilor activi și in rezerva valorează exact NIMIC.
Potrivit unui recent sondaj realizat de Centrul de Cercetări Sociologice LARICS, în parteneriat cu Secretariatul de Stat pentru Culte şi Institutul de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale al Academiei Române, românii au spus că au cea mai mare încredere in Biserica – 71,2% (41,4% – foarte multă; 29,8% – multă) urmată de Armata, cu 61,8% (17,8% – foarte multă; 44% – multă). Iar armata, in care românii au astăzi mult mai multă încredere decât în Parlament, Președinție și Guvern la un loc, nu este o abstracțiune, este o instituție formată din militari. Adică toți aceia pe care astăzi politicienii noștri îi tratează cu o nejustificată superioritate, convinși că după campania murdară cu "pensiile nesimțite" nimeni nu va apăra pe cei a căror datorie este să apere pe toți.
În ultimă instanță nu este vorba despre indexarea sau neindexarea pensiilor militare ci despre respect. Respect pentru semenii tăi, care te-au votat sau nu, militari sau civili. Nu ne minți, nu ne privești de sus, ne spui corect ce poți face pentru noi, ne ceri ajutorul sau înțelegerea, după caz și s-ar putea sa fii surprins de răspuns.

y spunea...

Nu poate să o plătească din bugetul apărării al ... sua? Și să fie în dolari, nu în lei? Zic și eu, nu dau cu paru'. Parcă au avut diurne în valută, așa este? și dacă iar nu mă înșel, nu au avut încheiate în mod obligatoriu și asigurări de viață?

Calinmihaib12 spunea...

D-le OLESCU:.chiar nu cred cifra aia de 55.000 de pensionari: foști activi..ieșiți în misiuni ..T.O...!,pt.că într-un an plecau cam 2 bat.de câte: 500-700 de militari,prin rotație..!; pe țară se rotau..cu repetiție cam aceleasi batalioane..! în.nici un caz "zeci de mii" de militari tineri și apoi="imediat pensionabili"..!?
Eu cred că cifra comunicată avea ..un.."0"..=în plus ="scăpat" ..la derută= de "băieții" din minister..!

Viorel spunea...

Pentru nero
„Planul lui Nicolae Ceaușescu de înființa în România o Bancă Mondială
Decizia luată peste noapte de Ceaușescu de a plăti datoria externă înainte de termen a fost plătită cu vârf și îndesat de popor. Sacrificiile pe care le-au făcut românii în acei ani sumbri nu l-au înduplecat pe fostul dictator, dar au sădit în mintea lui planul de a deveni el însuși cel mai mare bancher al lumii.
Știm și noi și știau și liderii lumii de atunci că Ceaușescu nu era deloc un bun tovarăș cu Fondul Monetar Internațional sau cu Banca Mondială. Prin urmare, una dintre dorințele sale arzătoare era să scoată definitiv România din cercul de dependenți de aceste instituții de „cămătari” și să devină chiar țara noastră „bancherul” lumii.
O intenție aproape copilărească aș zice, dar tot pe baza acestui vis au fost înființate și FMI și Banca Mondială, ca să fim onești. De ce n-ar fi putut și România să devină un pol economic în Europa de Est?
Nicolae Ceaușescu și-a dorit să înființeze la București o Bancă Mondială, cu sediul la Casa Poporului și să colaborează cu țări ca Iran, China, Egipt, Libia, țările arabe din Golf, alte țări aflate în curs de dezvoltare și surprinzător sau nu, cu Iugoslavia.
Fostul președinte-dictator voia să finanțeze, cu dobânzi rezonabile, economiile emergente, mai ales cele din Africa și Orientul Mijlociu.
Imaginează-ți cum ar fi fost privită azi Europa de Est, dacă România, o țară mică, ar fi devenit un pol de putere politică și economică, după sute de ani în care aici, în regiunea carpatică, a fost „sat fără câini”. Oare ar mai fi fost România considerată o țară din Lumea a Treia, cum suntem
Când am fost în Kuweit, conducătorul Kuweitului i-a confirmat lui Ceauşescu: „Poate facem împreună o bancă”. „Da, ar trebui să facem o bancă, dar să fie o bancă mai altfel, să mai fie şi pentru alţii, nu doar între România-Kuweit. Una cu o dobândă foarte redusă, să fie numai pentru ţări în curs de dezvoltare şi să fie numai pentru dezvoltare, nu pentru consum”, a răspuns Ceauşescu. Iar şeicul Kuweitului a găsit foarte bună și convenabilă ideea aceasta de a veni în ajutorul ţărilor în curs de dezvoltare și a promis că va aduce şi alte ţări arabe, inclusiv Arabia Saudită. Și asta era înainte de 1989, ce a mai negociat Ceaușescu în 1989 nu mai știu pentru că nu am mai fost implicat în deciziile lui, a povestit fostul vice premier al lui Ceaușescu, Ștefan Andrei.
Cum ar fi vrut Ceaușescu să facă din România cea mai mare putere economică a lumii
Pe ce se baza ultimul dictator comunist din Europa? El credea că putea dezvolta România pe baza a două repere: extracția aurului și a metalelor rare și valorificarea lor prin IPRS Băneasa și platforma industrială Pipera, cu fabrici din toate ramurile industriei care ar fi trebuit să ajungă mari exportatoare în respectivele domenii de vârf.
Aici, Ceaușescu visa cu ochii deschiși, mai ales în ceea ce privește fabricile, pe care le aveam, e adevărat, cu mult mai multe decât azi, dar nu erau competitive la nivel global. Chiar dacă n-aveam încă mijloacele necesare (nu la acea vreme, cel puțin, viziunea lui Ceaușescu era „periculoasă” pentru marile puteri ale lumii, inclusiv pentru S.U.A.
Totuși, am fi putut avea șansa să-i ducem la îndeplinire visul, să facem din România o țară de care UE să se fi rugat de noi să ne alăturăm ei, nu noi de ea, de exemplu. Anii ’90 ar fi putut umple golurile din economia României (și burțile românilor), dar cei care au „vânat” puterea fărâmițată a lui Ceaușescu au avut alte scopuri. Azi, „zâmbim” din nou frumos FMI-ului și Băncii Mondiale”.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Calin, cered ca s-a preluat gresit ce a zis Ciuca: Cei 68% sunt calculatii pe minus la recalculari actualizari, el i-a amestecat cu veteranii invalizi, sau stie ceva ca se va face si a ,,scapat'' informatia cu tâlc... Ceva pregatesc ei in subteran sa mai ostoiasca taraboiul, mai ales sa alinieze pensiile mici-medii, astfel ar mai diminua din tambalaul facut de rezervisti pe retelele de socializare. Se coace ceva totusi. Doar OUG cu inghetarile si austeritatile sa nu fie un obstacol, dar stiu ei sa dreaga busuiocul, daca vor.

Iulian Mareș spunea...

Niet!
ROU FA a avut si 2300/serie in TOpEx, la un moment dat din toate CFA, in misiuni in EU, Irak, Afganistan, Mediterana, Tarile Baltice si daca mai pui misiuni individuale ONU/Africa sau cele de training...

Iulian Mareș spunea...

Eu cedez locul lui Avyanic, este multilateral tiganușul!
Sau, aluia Oskarel...

Leon spunea...

@Tehno, in saptamana 11-18 ianuarie 2021, usile Parlamentului sunt inchise deoarece este VACANTA parlamentara !
Mai mult ca sigur in ultima saptamana, 25-29 ianuarie, va fi o Sesiune extraordinara, pentru discutarea si aprobarea Bugetelor anului 2021, cand vor fi prezenti si deputatii din Comisia pentru Aparare.
Eu imi propun sa ajung la Biroul parlamentar din Craiova al senatorului Nicolae CIUCA..!

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
avianyc spunea...

@ Viorel
Nostalgia care-i cuprinde pe unii mai are efecte doar în istorie.
În rest nu tine nici de foame ,nici de frig ,nici de mersul inainte al societății.
Ai cazut încerci să te ridici si sa mergi inainte. Cel de sus mereu iti deschide o portiță ,trebuie doar sa ai credinta si sa nu te lasi pe tanjala .
Ca si replica la comentariul dvoastra va intreb ; cu ce pret ar fi reușit Putin sa antreneze regiunea Euro-asiatică care taia oxigenul Occidentului si unchiului Sam.Vezi Ucraina .......
Chiar crezi ca ce spui acolo se punea in practica bătând din palme in contextul politico-economic european si mondial al acelor ani.
Dacă până si China comunistă a renunțat la o parte din dogmele comunismului multilateral ........ ,ajungând prin politici revizuite o putere economica si concurent puternic pentru marile puteri economice si militare mondiale.
Numai ca astea nu se pot face cu hoardele de hoti din politica romaneasca ,care ne-au vandut si au negociat totul în genunchi.

Leon spunea...

https://www.bugetul.ro/scandalul-dintre-politisti-si-guvern-continua-este-mai-grava-decat-inghetarea-drepturilor-salariale/

CEZAR spunea...

Daca a luat MaKiSS ..problema in mina ..puteti fi foarte siguri ca deja s-a ales praful!!!

y spunea...

Nu vă înțeleg furia și atacurile la persoană/ID?
Întrebările mele (dincolo de ironie și amărăciune) sunt generale și fără vreo intenție ascunsă, am dorit să mă lămuresc asupra unor aspecte și, am mai avut în vedere că „discuții”, inclusiv în parlament și cu parlamentari chiar și bine intenționați, nu au dus la vreun rezultat concret, și asta din cauza ambelor părți.
Pe de-o parte, nici conducătorii structurilor asociative între ei, dar nici colegii noștri care mai stăpânesc domeniul și care, toți doresc sincer să facă ceva pentru a îmbunătăți situația militarilor rezerviști (încerc să evit denumirea de „pensionar militar”), nu au reușit să aibă un punct de vedere comun (reiese asta și aici din comentarii) și pe care să-l susțină cu putere, iar,
Pe de altă parte, nici din partea parlamentarilor nu am văzut o dorință reală de rezolvare a problemelor din sistemul de pensii militare de stat și a nedreptăților existente de ani de zile.

Așa că am dreptul să fiu reticent și să întreb:
Ce aspecte concrete (legi, OUG, articole, ordine de ministru, etc.) vor fi puse în discuție, se va discuta aplicat, sau vor fi doar discuții de dragul discuțiilor, la modul general, gen să se facă dreptate, ca să fie bine, să nu fie rău?
Ce argumente pro și contra, ar putea fi luate în calcul? Câte ore, zile, vor dura discuțiile/consultările? Cum se va răspunde argumentului că „a discutat și s-a consultat deja ciucă” și știe el mai bine?
Dacă la discuții se vor lansa iar propuneri contrare și se vor contrazice între ei, nu vom pierde iar o șansă și nu ne vom face iar de râs? Pentru a câta oară?
Nu ar fi mai bine ca participanți să aibă 1-2 întâlniri, în care să se pună de acord asupra ... revendicărilor și să susțină un punct de vedere comun?
Nu ar fi bine dacă în prealabil, s-ar stabili 1, 2, 3 puncte principale care să fie susținute de comun acord și de la care să nu se abată sub nicio formă?
Să dovedim că suntem organizați și uniți?
Dacă intențiile parlamentarilor sunt (și vreau să cred că sunt) bune, nu ar fi de dorit ca aceste întâlniri să aibă loc (la parlament sau nu, chiar întrun birou parlamentar pentru început) mai devreme, chiar în vacanța parlamentară? Pentru ca atunci, când va începe sesiunea parlamentară, să nu se mai piardă vremea și să se treacă la acțiune?
Cam astea (pe scurt) au fost gândurile mele și nu am considerat necesar să le dezvolt pe o pagină întreagă, cei care citesc blogul sunt inteligenți și cred că au și ei întrebări asemănătoare, poate chiar mai pertinente.

Cât privește ID-ul meu, care vă frământă, consider problema mult prea măruntă (avem probleme mai mari decât asta) și neimportantă pentru a-mi irosi timp și energie pentru a răspunde la așa ceva.
Dar, desigur că, dvs. având un ID ales pe măsură, vă considerați îndreptățit să folosiți un limbaj sub-urban de canalizare și să jigniți, cu superioritate technokrată, ceea ce doar apreciați că se situează sub nivelul dvs. În aceste condiții, chiar dacă vă autointitulați „tehnocrat”, iar eu sunt un simplu și umil „Y”, nu prea văd ce aș avea de învățat de la dvs.

Sper totuși, doresc, ca această inițiativă să aibă succes, și să vedem că se întâmplă (și) lucruri bune cât mai curând. Baftă.

Burebista spunea...

Legea asta 168 nu vi se pare o tâmpenie? Cum adică... Mergi în TO din afara tarii sau în țară 120 zile consecutiv sau adunate în toată cariera dar vei beneficia la pensie sau unii chiar în activitate de 1000 lei lunar pana la sfârșitul vieții??? Atenție cei 1000 lei se vor indexa anual mi se pare în funcție de inflație sau salariul minim pe economie parcă.
Nu am văzut niciunul din cei care scriau pe aici ca nu vor ca la calculul pensiei militare sa se pună sporuri din activitate, noapte, sdsl, toxicitate, sal de comanda, oskar etc...
Cei care merg în TO primesc pe lingă solde duble în țară o grămadă de bani lunar...
Cred ca acele indemnizații trebuie să fie luate decât de cei răniți sau de urmașii celor decedați ca o compensație pentru sacrificiul lor.
Veți vedea câți din Mapn, MAI, SRI, care nici măcar nu au călcat în afara țării decât prin Grecia , Bulgaria sau Turcia în Concediu de odihna ... Vor primi acele indemnizații.
Iar pentru cei care chiar ar merita sa ia, sigur nu se vor mai găsi documente justificative...
O lege cu dedicație...

Burebista spunea...

Foarte corect ceea ce se spune în articol. 👍

Iulian Mareș spunea...

Ca sa para ca sunt multi troli, BOUL DE SIBIU AL BLOGULUI a inceput de ceva timp sa posteze cu un alias de NEBUN ANTIC!
Asa sunt astia din SB, ori prosti, turcani, ori nebuni si/sau autisti!

Periamu lucica spunea...

Mai pe larg se poate?

Iulian Mareș spunea...

GP,
Ca sa te bag în seamă o sa te luminez:
-am facut si ei LM
-am făcut și sport de performanta;
-am făcut și școală militară, la zi! Nu-mi aduc aminte sa ma fi învățat tu ceva...dar mai știi?
-am evoluat prin AISM si PUC;
-am absolvit si Colegiul de război;
-mi-am asigurat si o a 2a calificare prin cursurile unei facultăți civile și un master;
-nu am lucrat în mediul civl pana la pensie;
-azi am 15-20 elevi la pregatire, nu la meditații! Pro domo.

y spunea...

Ca să nu mai dea naștere la interpretări, această așa zis pensie/beneficiu, de fapt – recompensă, nu poate să fie plătită din bugetul apărării al ... sua/nato? Și să fie în dolari, nu în lei? Zic și eu, nu dau cu paru'. Parcă au avut diurne în valută, așa este? și dacă iar nu mă înșel, nu au avut încheiate în mod obligatoriu și asigurări de viață?

Viorel spunea...

Domnule tehnocrat, pomenind de podul de la Mărăcineni mi-ați adus aminte de fostul președinte Băsescu („mare om, mare caracter”).

Iulian Mareș spunea...

Burebista,
După cum pui problema si după enormitatile postate concluzionez că nu ești pensionar al sistemului sau dacă ești pensionar SNAOPSN ori ai fost pensionat pe timpul lui Dej ori te-ai infiltrat printre noi.
Nimic nu stăpânești, însă îți dai cu presupusul si scrii mizerii...
Da, eu vreau ca cei 1000 lei/$/€/£/¥ sa se pună la pensie!

Iulian Mareș spunea...

Corect! În $/€/£/¥

Iulian Mareș spunea...

Tehnocrat,
Nu voiam, dar nu ma învață carte oricine...

Iulian Mareș spunea...

Cezar,
Tu sigur te dezvolți, căci nu ai atins maximul prostiei!

Iulian Mareș spunea...

Propun un lingou de 5 g Au!

Iulian Mareș spunea...

Eu cred ca Genetica, respectiv cromozomii botezați "X/Y" v-au inspirat major!

Iulian Mareș spunea...

Lucica,
Mu te las eu sa pleci din Malta...

Viorel spunea...

Domnule nero, nu am spus-o eu ci Ștefan Andrei fostul ministru de externe într-un interviu. Nu uitați nici de planurile lui nea Nicu de a avea bomba atomică, nici de comentariul de zilele trecute ale unui coleg pe blog vare făcea o comparație între modul cum erau ținute în frâu lichelile societății din toate categoriile sociale din trecut și cele de astăzi care au devenit faraoni peste România și nimeni nu le poate face nimic începând cu primul politician corupt și dovedit și terminând cu ultimul hoț de găini. Veți găsi asemenea specimen în toate categoriile socioprofesionale. După părerea mea nu cred că există un politician care să nu fi furat un leu în toată perioada lui de politruc.

Huhu Rezea spunea...

De acord cu opiniile lui Burebista fata de aceasta indemnizatie de mercenariat acordată celor care au fost trimiși sa lupte în teritorii străine.
Indemnizația este o insultă la adresa veteranilor de război, a celor care au luptat pentru apărarea teritoriului național, eroi care au fost răsplătiți cu sume infime pentru perioade de 4-5 ani pe frontul de Est si de Vest.
Indemnizatia este un spor ca multe altele acordate in perioada 2010-2017, pentru a inlocui majorarea soldelor de grad si funcție pentru activi, doar pentru a eluda dispozițiile legale privind actualizarea pensiilor militare.

Alex spunea...

Numai faptul ca ptr.120 de zile petrecute in teatrele de operatii ...militarii pot fi numiti veterani,alaturi de cei care au luptat unii dintre ei 4-5 ani pe front,
este o jignire la adresa adevaratilor veterani .Singura denumire care trebuie sa existe este aceea de VETERAN DE RAZBOI.Atat!
"Y" a sesizat bine problema asigurarilor pe viata pe care probabil le-au semnat la plecare.Acestea trebuie sa acopere toate cheltuielile in caz de deces sau ranire.Discutam acum cateva zile de veteranii de razboi care au mai ramas ,care traiesc din pensii de mizerie de cateva sute de lei.Lor ar trebui sa li se faca pensii cu cinci cifre ptr.a le usura macar ultimii ani viata.Multi dintre ei traiesc in pragul mizeriei,dusi acolo cu voia si stiinta tuturor guvernelor care ne-au condus.
Daca cineva merita 1000 de lei la pensie,aceea sunt sigur veteranii trecuti prin cel de-al doilea razboi mondial.
Ministrului Ciomag ii convine ptr ca el,"marele strateg" a fost si pe acolo.Mai adauga 1.000 la 15.000 .De noi ,pe toti ii doare la baston.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

Eu o susțin pe țurcana rusofonă!
Să n-o pună dracu' să prevada cuantumul mai avantajos la contributivizarea pensiilor de serviciu😷

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Usurel cu pianina!
1-nu sunt mercenari;
2-in statutul cadrelor a fost introdus imposibilitatea refuzului unei misiuni externe cu unutatea/subunitatea;
3-nu au nicio vină ca au fost în TOpEx, din contra au reprezentat cu mândrie ROU;
4-militarii romani nu au refuzat provocarea cum nu refuză nici lupta;
5-aceste misiuni externe au completat vidul si ineficienta politicii externe, a cărui sef...nu mai zic cine este, ca ma enervez;
6-nu poți sa ai numai beneficii în NATO, trebuie sa vii cu ceva în alianta sau într-o coaliție;
7-stii ce mandri am fost când ani la rand o Cp I./ROU Army a fost desemnata ca Rz a/si pt paza și protectia SACEUR?
8-la misiunea anti Libia fost solicitata si o navă de-a noastră; kuar crezi că fără noi nu reușeau sau nu dovedeau legitimitate?

Iulian Mareș spunea...

Cred ca cei câțiva veterani din WW2 merita din plin!
Asta nu înseamnă să căutăm piedici si sa blamam camarazii care au executat misiuni externe.
Eu vad ca pe un semn de normalitate și recunoaștere a profesiei militare.
Kit ca se împart pensionarii în 2: beneficiari sau nu!

avianyc spunea...

Domnule Huhurez ,o sa-l supărați rău pe Dogaru cu contributiva și iar o să iasă pe sticla sa spuna ca maistrii militari au pensii mai mari ca si colonei si generalii.
Dar ii spun eu ca este ceva firesc.
Dacă la trecerea de pe L164 pe L119 multi maiștri m.-mecanici de bord cu nr de ore de zbor mai multe decat piloti si-au săltat c
pensiile de la 2400 la 5-7000 lei la acea vreme.
La 1442 VPP sigur se duc peste 12-14000 lei ,Mares si altii copii de trupa pe lângă ei.
Inclusiv mie mi-ar conveni cu toate ca ,multumesc celui de sus,stau confortabil pe L223.

Huhu Rezea spunea...

Pentru mercenasriatul peste graniță au primit bani mulți... peste soldele din tară.
Indemnizatia are dedicatie directa pentru actualul ministru al Apărării.
Câteva din misiunile la care au participat românii sunt deja catalogate imixtiuni în treburile interne ale altor state.
Nu toate misiunile sunt sub egida NATO.
Puteau săi zică oricum, dar nu VETERAN, denumire pe care românii o asimilează cu luptele strămosilor pentru apărarea teritoriului național.

Huhu Rezea spunea...

N-ai cum să primești o pensie contributivă mai mare decât pensia de serviciu anticipată parțială.
Ti-am mai explicat de ce este constitutională pastrarea în plată a cuantumului la desfiintarea pensiei contributive si de de este constituțională micșorarea pensiei de serviciu.

un oscar = o pensie spunea...

iar gafezi,colonele-profesoras
cum naiba pentru 30 de ani in armata nu primim OMM
dar pt mercenariat 4 luni (in bunker ciuca) se poate acorda 1000 de lei???
noaptea mintii-dar cine sa militeze pt anularea anomaliei??-ciuca eroul-castravete,mares(castravete cu oscar plus omm),M(oscar plus omm) si viorel(castravete cu oscar si omm

Leon spunea...

@,Avia, uite d-le ce minte Turcana:
" 1 septembrie 2021 este data la care pensiile pot intra in plata conform legislatiei in vigoare, adica Legea 127/2019 privind sistemul public de pensii."
Stie ce vorbeste ?
Art.86.al.(2) lit.c)
VPP = 1875 lei !
(3) Valoarea Punctului de Referinta= 75 lei.
Art.152.al.(4) Punctajele lunare cresc cu 10%(ptr.perioada 02.02.1975-01.04.2001).
A Recalculat un Dosar de pensie pana la aceasta data ??

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leon spunea...

@M, ai vrut sa scrii:
CAS( Contributia de Asigurari Sociale, 25%)
cass= contributia de adigurari sociale de sanatate, 10%.
Impozit, 10%.

Huhu Rezea spunea...

Când ți se va calcula contributiv pensia, evident ca va fi plâtită pensia contributivă.
Eu susțineam ca pensiile militarilor să fie calculate dual, ca la magistrați.Ca să știm și noi care este partea intangibilă a pensiei.
La intrebarea cu taxarea, recenta Decizie 900 a CCR a spus ca este constituțională, numai că in adoptarea legii au fost găsite hibe extrinseci,

Burebista spunea...

Domnule Cezar, Dacă ți s ar recalcula sau actualiza pensia prin echivalare cu creșterile de salarii ale celor din activitate la zi ți sar și plafonat la media salariilor nete corespunzătoare mediei salariilor brute din baza de calcul... Fără Omm adăugat la net...
Fa un calcul și compara..

Burebista spunea...

Leon.. Valoarea de referință de 75 lei nu mai are cum sa fie luata în considerare atâta timp cât punctul de pensie în prezent este 1442 lei și Poate va creste cu 8 % în septembrie ajungând la 1557..
1557/25 ani = 62 lei valoarea de referință cu care sa va înmulți punctele adunate în toți anii de activitate...
Dacă nu mai creste punctul de pensie atunci 1442 /25 = 58 lei vpp..

Burebista spunea...

Domnule Mareș, tâmpenii scrii dumneata mai tot timpul.. Eu am postat acest comentariu pentru ca normele de aplicare ale acestei legi postate de mapn în dezbatere.. Adaugă diferite categorii de militari care vor beneficia de pe urma acestei legi... După cum comentați dvs pe aici rezulta clar ca dumneavoastră nu a-ți fost nici mitar nici polițist..
Restul e....
Cine citește poate sa înțeleagă ce dorește..
Apropo de de spunea și domnul Huhu Rezea, bunicul meu a fost veteran de război, ala din 40-44 și pana a murit în 2012 primea mareata suma de 200 lei lunar pe lângă pensia lui de agricultor... Mai avea reducere la telefon fix și la impozite...
Ăștia asa zisi veterani di teatre de operații au în țară solde duble și în plus mii de dolari lunar...
Și lăsați-o moale cu obligativitatea de a merge în misiuni.. Atâta timp cât exista concedii medicale se poate orice.. Cine nu vrea nu pleacă punct.
Da sunt de acord ca cei răniți, invalizi sau doamne ferește decedați sa primească chiar și mai mult de 1000 lei...
Am încercat sa nu-ți mai răspund la aberațiile pe care le postezi dar nu se mai poate..
Scrieți dumneata în comentariile pe care le postezi frustrările pe care le-ai acumulat atât în activitate cât și după..
Se pare ca ai muuulte.
Comentați cu cei care va apreciază... Eu nu sunt printre ei...

y spunea...

Eu zic să nu vă bucurați prea mult cu contributivitatea, să nu aveți surprize.
Mare parte din „contributivatea” noastră, aparent este cam artificial constituită/calculată.
https://jurnalul.ro/campaniile-jurnalul/legea-119-din-2011-este-imorala-si-are-un-caracter-distructiv-571819.html

Leon spunea...

@Bure, eu cunosc Legea, dar Turcana, NU...!

Huhu Rezea spunea...

Nu mai insista cu nerozia asta despre contributivitate. Nu ti-am publicat-o până acum crezând că întelegi. Au mai rămas multi din cei peste 80% dintre pensionarii militari din 2010 cărora li s-au mărit substanțial pensiile militare prin L 119/2010 și OUG 1/2011. Si acum au în plată acele pensii, nu prăpaditele de pensii recalculate pe L 223/2015, lege dată special pentru disponibilizati si pentru doritorii de fugă din armată, imediat ce au prins funcții și sporuri de pricopseală.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ein Stein spunea...

@Huhurez
Nu neaparat pentru cei care vor sa fuga devreme din armata ci pentru cei cu 15 ani in serviciu, ca doar nu-ti angajezi amanta pe functie de subofiter. Un exemplu: toate functiile civile de psiholog s-au transformat in militare, ghici cu ce grade, coeficienti, pretentii, varsta...? E doar un exemplu!

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Ein
Da, mai este și aceasta categorie a întârziatelor și a rudelor gradate la vârste înaintate.
Păi... atunci să-i dăm un ajutor Țurcanei rusofone să termine mai repede evaluarea pensiilor din toate sistemele ... până nu-l pun bugetarii pe fugă pe Câțu ...Păcat! Păcat!

Ein Stein spunea...

@Huhurez
Sa-i dam dar nu e chiar simplu, nu uita ca "decidentii" nu sunt doar la armata ci si la aia de la urme si mirosuri care chiar au unelete prin care te pot face sa te razgandesti, foarte repede. Lucrurile sunt extrem de complicate, doar prin vointa politica uriasa se pot pune lucrurile in ordine, nu exista alta cale si nici speranta. Chiar daca politicienii vor dori sa schimbe situatia, nu mai pot, lucrurile au mers mult prea departe, doar ei au sprijinit si acceptat dezvoltarea unui stat mafiot, pe care acum unii dintre ei, cu ipocrizie maxima, il arata cu degetul.
E grele.

Viorel spunea...

un oscar = o pensie, păi tu din tractorist ajuns subofițer (este afirmația ta Plt.adj.pr. / unde ai făcut cursul de Plt.adj.pr. în Poligon la Poplaca ?) vrei să obții un Oscar ? Trebuia să-l rogi pe (Szobyi Cseh) cât era în viață să te învețe o cascadorie (nu cascadorii râsului), nu cum se cade de pe cal ci cum te răstorni cu tractorul în prăpastie și scapi cu viață, devii erou sau chiar VETERAN și pe lângă Oscar ai fi primit și indemnizația de 1.000 lei, doar ești veteran ce dracu. Nu oricine se aruncă în gol cu tractorul și mai scapă și nevătămat. Semeni cu robotul NEMO care tot timpul repete nemo, nemo. Așa și tu, castravete în sus castravete în jos. Ăsta este comentariu de om matur, cadru militar cu pretenți dar care folosește expresii de copil mic ce se plânge lui taicăsu că i-a ieșit un cucui în frunte pentru că sa lovit ca prostul în parul de la gard ? Cred că este cazul să te duci la grădiniță, la grupa mica (în spirit și gândire).

Huhu Rezea spunea...

Doar actualizările se adaugă la cuantumul recalculat. Indexările se aplică la cuantumul in plată mai mare, indiferent că este cel mai avantajos sau cel calculat/recalculat pe L 223/2015.

Huhu Rezea spunea...

D-ta ai o problemă fizica de uiti blocata tasta de majuscule?
Nu ai capacitatea să intelegi ca nu poti fenta intreaga cariera militara, care intra ân vbaza de calcul pe contributivitatee, cum poti fenta 6 luni din ultimii cinci ani?

Calinmihaib12 spunea...

..înțeleg:din ce scrii..că ești de acord:cu "îndoial a" mea privind numărul "uriaș"..al militarilor..în misiuni externe care apoi..ce să vezi:..imediat au devenit = și.. pensionari:..!

Calinmihaib12 spunea...

..în OUG.1/2011..militarii care au fost în T.O.: prin anii 2004-2005:câte 6 luni..,luau o indemnizație în valută ($) care nu era "inclusă" în veniturile lunare-bază de calcul: cum ar fi fost normal,legitim..!, pt. că nici atunci "gânditorii militari și..politici"=NU Voiau să.."dea" drepturile ce =chiar li se cuve neau militarilor respectivi,..și care le-ar fi dublat punctajele lunare din acele luni de misiune externă..!,(..și n-ar mai fi fost nevoie de emiterea legii 168..!)

BatistaPeTambal spunea...

Aici sunt de acord cu dvs., dle Rezea - o pensie bazata pe o medie a veniturilor realizate in cariera e mult mai cinstita decat una calculata din maximul umflat. Problema e cu schimbarea regulilor in timpul jocului. Care e practica curenta acum.
P.S. Si pe mine ma deranjeaza tare caps-urile blocate. Observand numarul mare de cazuri de pe blogul asta, banuiesc ca e din cauza ochilor si neuronilor imbatraniti.

Ionel spunea...

& Y - Ar fi bine sa cititi articolul din https://www.qmagazine.ro/dupa-douazeci-de-ani-adevarul-isi-cere-dreptul/
A doua revelație pe care memoriile lui Alfred Moses ne-o prilejuiesc, apropo de tratatul cu Ucraina, este faptul că ministrul Severin a refuzat forma tratatului negociat de Dumitru Ceaușu și a redeschis negocierile, în pofida anunțului în sens contrar făcut de președinția României. Până acum nu s-a știut asta sau, cel puțin, faptul nu a fost documentat dintr-o sursă terță.

Ne putem lesne imagina furtuna iscată în spatele ușilor închise de gestul ministrului român de Externe (fără parafa căruia nu se putea ajunge la semnare), exasperarea ucraineană și reacția americană.

Potrivit memoriilor din care cităm, forma de tratat convenită de negociatorul-șef român, a fost sintetizată de ambasadorul american la Kiev, William Miller, pentru colegul său de la București, în următorii termeni: „La începutul lui februarie am primit un telefon de la ambasadorul Miller din Kiev. El mi-a confirmat că partea română acceptase totul, inclusiv să renunțe la referirea la Pactul Molotov-Ribbentrop, la pretenția privind libera navigație pe estuarul către Marea Neagră (canalul Chilia – n.n.) și la poziția sa anterioară ca Insula Șerpilor să nu fie luată în considerare la delimitarea apelor teritoriale.

În schimb, Ucraina nu renunțase la nimic și nu a fost de acord să supună Curții Internaționale de Justiție problema delimitării (platoului continental – n.n.). Ucraina adoptase poziția că ambele părți vor trebui să se pună de acord asupra competenței CIJ, dar nu înainte de o perioadă de cinci ani, timp în care Ucraina ar fi liberă să exploateze aria în litigiu. Aceasta ar lăsa România cu o declarație goală de conținut, potrivit căreia, dacă părțile nu vor putea conveni asupra zonei, CIJ va decide, dar numai dacă statele respective vor fi de acord să o sesizeze.” Prin urmare, România cedase totul și rămânea cu o declarație sterilă. Aceasta era forma tratatului la data la care presa era informată că negocierile se încheiaseră cu succes.

O LUPTĂ URIAŞĂ
Ceea ce urmează nu s-a știut până azi.

„În ziua următoare Ministrul de externe Severin mi-a cerut să vin la Ministerul de Externe ca să discutăm despre negocierile cu Ucraina. (Cum!? În 1997 ambasadorii americani erau convocați la Ministerul de Externe și se prezentau imediat și fără crâcnire!? – n.n.) El considera că Ceaușu a tras lozul necâștigător în săptămâna precedentă la Kiev, și, într-adevăr, așa se întâmpla. Am convenit să ridic problemele cele mai importante într-o discuție cu ambasadorul Chaly… (ambasadorul Ucrainei la București – n.).” Cu alte cuvinte, negocierile se redeschiseseră prin efectul opoziției ministrului de externe român. Mai mult, acesta îl convinsese pe ambasadorul american la București, altminteri grăbit să vadă tratatul încheiat, de justețea poziției României. De acum încolo, Severin devenea principalul interlocutor al Americii cu privire la tratatul româno-ucrainean de care aceasta era direct interesată. În acest sens, ambasadorul Moses precizează, printre altele, foarte sugestiv, că: „Am petrecut cea mai mare parte a următoarelor două zile la telefon cu Ministrul de Externe Severin și ambasadorul Chaly, analizând punctele deschise ale negocierilor.”

Și astfel ajungem la a treia revelație șocantă: „Severin m-a împins să merg la Kiev…” – recunoaște ambasadorul SUA în România. De ce? Evident, pentru a prezenta și susține lista condițiilor românești. Iar Alfred Moses s-a dus.