Un produs Blogger.

duminică, noiembrie 08, 2020

PRO MISIUNEA lui Ponta pentru pensionarii militari la congres

119 comments
Partidul lui Ponta și Tăriceanu alocă pensionarilor militari un punct dinstict pentru pensionarii militari. Cei mai grăbiți ascultați după minutul 9,30.

119 comentarii:

Dan B. spunea...

Nu am încredere în Ponta nici cât negru sub unghie!
Mai ales că-și trădează aliații cu zâmbetul pe buze. Sau ați uitat prevederile protocolului USL, cele referitoare la ocuparea demnităților în stat (președinte, premier)?
Să vă relatez sub a cui guvernare s-a „clocit” OUG 57/2015 sau cine a promovat-o pe LOV în „grupa mare”?

Huhu Rezea spunea...

Pentru cei îngrijorați de absența lui @Mares de pe blog in ultimele 2 luni, cu deosebire Eufrosina 😀, am primit astăzi un mesaj despre vesti triste din familia sa si că în prezent este în refacere după o internare de câteva saptămâni. Il asteptăm cu drag din nou cu comentarii.

Leon spunea...

Doamne Ajuta !

Huhu Rezea spunea...

Cu d-ta este o pierdere de timp să-ți amintim că artizanii art. 40 din OUG 57/2017 a fost Jianu și gulerații săi . Nici atât nu te întrebi de ce nu au avut curajul să introducă draftul schilodirii L 223/2017 în Guvern cât timp în Victoriei au fost Ponta și Gabriel Oprea?

Leon spunea...

Eu nu pot sa uit ca, atat Ponta(in 2015) cat si Tariceanu(in 2019) au predat Guvernarea PSD in mana lui Iohannis...!
Le-am dat votul meu in 2014(Ponta ptr.Cotroceni) si 2016(ALDE la Senat), alt vot de la mine nu mai pupa..!!

Leo spunea...

Eu spun că a fost maciu PICIU cu jiganu mâna dreaptă , zanfirache mâna stângă și dr. luK membrul mijlociu

Luc 3 spunea...

Multă sănătate lui Iulian Mareș!Il asteptăm cu drag,e un om deosebit de la care mai putem invăța cate ceva!

Dan B. spunea...

Și te încăpățânezi să crezi că ministrul Dușa a fost străin de „manopera” guleraților din MApN? DGIM avea interdicție la informarea șefului?
Proiectul Art 40 din OUG 57/2015 a fost „clocit” în cele câteva zile de la înscăunarea lui Motoc? Nu uita că toate OUG, care au afectat și ulterior pensiile militare, au avut coautori din PSD.

Periamu lucica spunea...

Dle H Dl Matesi si cine eufrodina? ...tare

Periamu lucica spunea...

Eu nu vrbesc de incredere ,dar in cine poti vea incredere?

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Adevărul este că mâna nevăzută care conduce PSD după Adrian Năstase a zadarnicit desemnarea lui Antonescu și Tariceanu drept candidați la președinție, cu susținere PSD, în în anii 2014 și 2019. Ponta nu a fost străin de acele jocuri murdare; a fost un instrument de manevră

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

SANATATE SI PRETUIRE CAMARADULUI, IULIAN MARES, SI IL SUSTIN MORAL SI EMOTIONAL SA DEPASEASCA ORICE NECAZ SI CUMPANA, ALATURI DE TOTI CAMARAZII CARE IL RESPECTA SI-L PRETUIESC! EU II DORESC DIN INIMA TOT BINELE DIN LUME, CU SANATATE SI FERICIRE! DOAMNE, AJUTA!
@Eu respect politicienii care au in atentie militarii si problemele lor, deci Ponta nu trebuie evitat atentiei, alaturadu-se luptei Gen. G Oprea-independent. Tradarile lui Ponta, din trecut si lasitatile, care ne-au afectat grav si pe noi, sper sa le acopere prin eforturile depuse in viitorul Parlament, alaturi de Gen. G. Oprea, sa ni se faca dreptate. Intotdeauna sa vedem partea buna a lucrurlor si sa trecem peste trecut, atunci cand la mijloc sunt interesele noastre. Oamenii care promit ajutor militarilor trebuiesc avuti in vedere, iar cei care nimic nu promit acestora nu trebuiesc avuti in nici un fel de sfera electorala, deci ignorati total! Stiu ca merita si reprosuri, dar daca se inhama la marea lupta pentru dreptatea noastra, trebuie considerat, insa finul, Ponta, niciodata nu-l va putea egala pe nașul, Gabriel Oprea, marele artizan cu Lg 263/2010 si Lg 223/2015! De votat, eu votez Gabriel Oprea, ca si alte zeci de mii de camarazi din tot sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, si trebuiesc doar cu putin peste 50.000 de voturi!

avianyc spunea...

@ Buzescule,
Proiectul art 40 a fost antamat in momentul in care s-au facut primele simulari pe L223 cu venituri reale de la arhive.
Cand si-au dat seama ca in anumite zone pensiile sar calul au antanmat art 40.
Coarna si Surugiu au aflat de mașinațiuni si au dat peste ei dupa ce au fost ținuți la PC minister peste 3 ore.
Atunci Dogaru declara ca nu sunt probleme totul este sub control.
S-a dovedit a nu fi asa.
Noul guvern a fost ocazia ,proiectul ordonanței fiind dus in guvern de O.Sava ,negociator in relatia cu pensionarii si ministrul Les ,ambii secretari de stat in guvernul Ciolos.
În fapt guvernul Ciolos a fost un guvern tehnocrat cu secretari de stat politici in spate.
Ca atare Motoc si Ciolos nu au avut încotro la motivațiile aduse.
Realitatea este ca fara art 40 astăzi avem o droaie de pensii peste 15-20000 din startul aplicării legii ,ceea ce ar fi însemnat sfârșitul prematur al L223,o lege buna aplicata incorect in privinta actualizării si din care Poata in mod sigur nu cunoștea nici 3 fraze.
Noroc ca nu a fost întoarsă in Parlament ca acolo rămânea sau se alegea praful de ea.

Viorel spunea...

Viață lungă domnule Mareș și o bătrânețe fără chinuri, dureri și suferințe.

Boby spunea...

Ponta a dat inapoi banii pensionarilor militari in 2014 care au fost retinuti prin cumul pensie salar OUG39/2009,a dat banii retinuti de la finante cei 25%,a facut dreptate cu noua lege a pensiilor.

Niky spunea...

Sănătate maximă,si recuperare rapidă pentru @Mareș! Doamne ajută!

Gigi spunea...

Toţi au avut particica lor de contributie in paradirea l.223,mai micã sau mai mare,dar contributia cea mai mare a avut-o cei din ministere.O vedem acum.
Guleraţi+Politic=Paradealã in pensiile militare.
Ponta,este o c...ã cã toate c...le.Cu laşi nu se va ajunge decât la tradare,care este cea mai josnica "calitate" a laturei umane.

Gigi spunea...

Mulţumim!

avianyc spunea...

Am trăit sa o aud si pe asta 🤣🦧
Zice domn admin catre consilier politic @ Leon; " Psd condus de o mână nevăzută "🤣🤣🤣🤣🤣🙈🙈🙈
Poate de borfasi......

ifrim spunea...

Însănătoșire grabnică lu' Iulică ,să vină pe baricade să luptăm pân' la unu că la două este masa.Cårlanul prin 241 mi-a redat cca. 500 lei rașchetați de piromanul dement una,ș-a doua măcar promite ceva prin programul său scris pentru noi,deci pentru altcineva nu am de ce mă deranja și risca.Apoi este și tânăr având mulți ani de politică pentru viitor!

CEZAR spunea...

Asaa..baaa..
Acum culca-te !!

avianyc spunea...

Mulțumiri lui Poanta pentru L223.
Acum daca dupa" Amintirile din copilărie "a lui Rizea de la Chișinău nu-l saltă poate aveti o șansă.

CEZAR spunea...

Sa-l pupati in Pro - Fund..or....ca de la el au plecat toate porcariile !!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Tehnocrat, cu tot respecul, mergem cu credinta inainte! Dumnezeu nu ne va ajuta, iar prin Gen Oprea isi va face lucrarea Sa, sa ne ajute, caci in afara de o mana de oameni cu functii inalte, curajosi, cum e Coarna sau Christian Ciocan de la politisti, pe altii nu-i mai avem. Conteaza si atitudinile si intentiile pozitive, respectiv ale lui Ponta, caci de ei avem nevoie in Parlament sa ne sustina, si fiecare avand relatii interpersonale, in mediul politic, pot sa realizeze aspiratiile noastre.

cjipa spunea...

Nu credeți că toată harababura din Legea nr. 223/2015 se datorează lui Coarnă, care a fost sprijinit de G. Oprea, Ș. Nicolae, Dobrițoiu etc.?

cjipa spunea...

Așa este!
Guvernul Ponta a restituit sumele neacordate/reținute pensionarilor militari/angajaților, inclusiv militarilor, și a promovat un proiect de lege a pensiilor militare mult mai bun decât cel adoptat de Parlament.

Huhu Rezea spunea...

@cjipa
Proiectul lui Ponta era atat de bun că la art. 111 prevedea câ toate pensiile militare aflate în plată la data de 31 12 2015 deveneau pensii militare fără recalculare.
Recalculările de la art. 109 si 110 au fost introduse prin amendamente ale deputatilor ca Serban, Mircovici etc.
Cine nu crede, să citească proiectul Guvernului în memoria blogului, aici:

https://www.huhurez.com/2015/05/proiectul-guvernului-al-legii-pensiilor.html

Leon spunea...

Legea nr.223/2015, este proiectul de lege al Guvernului Ponta, L 212/11.05.2015( la Senat), apoi Pl x nr.529/30.06.2015 la CD.
Initiativa legislativa sustinuta de SCMD, a fost respinsa definitiv de CD, deoarece intre timp a fost promulgata Legea 223/24.07.2015..!

Viorel spunea...

Domnule Boby, domnul fost prim ministru Victor Ponta a reîntregit salariile bugetarilor tăiate cu 25% de către Guvernul Boc în anul 2012, astfel: 8% începând cu 01 iunie și 7,4% începând cu 01 decembrie. Procentul de 8% a fost acordat (la propunerea M.Ap.N. prin D.G.F.C.) numai personalui militar care la data tăierii salariilor nu beneficiau de soldă de merit (asta spre informarea unui domn cum e cu solda de merit acordată cadrelor militare, apare separat în elementele salariale la toate cadrele ca și soldă de merit dar în fond este parte din tăierea cu 25% a solde / 20% soldă de merit / solda de funcție=8% majorare salariu) pentru a se elimina inechitatea și diferența dintre cei ce au avut și au rămas cu ea cum i-a prins situația la momentul respectiv și cei ce nu au avut.
Din comentariul dumneavoastră nu înțeleg rolul O.U.G. nr. 39/2009 care se referă la: „ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 39 din 22 aprilie 2009 privind unele măsuri de creştere a suprafeţei contractate pentru irigaţii”. http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/105201.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Erata la ultima mea postare: Dumnezeu NE va ajuta;
@ Avia, Ponta nu e militar interesat sa gandeasca Lg 223/2015, ci Oprea a fost initiatorul!

Huhu Rezea spunea...

O precizare, domnule Voiorel.
In anul 2012 solda de merit mai exista doar integrata în solda de funcție ca suma compensatorie, nu ca element salarial de sine stătător. Si numai pentru cei care au avut-o în anul 2009. OUG nr.1/2010
Conteaza ce spune legea, nu cum erau redactați fluturașii

Leon spunea...

Daca citesti mai atent Titlul, poate intelegi ce sugereaza Adminul:
"PRO MISIUNEA lui Ponta"..!

M spunea...

@Huhurez

Spuneți: "Proiectul lui Ponta era atat de bun că la art. 111 prevedea că.... "

Știu sigur, adică chiar sigur, că Ponta a solicitat "un proiect de pensie care să fie mulțumitor pentru militarii români". Ce a ieșit, a ieșit. Aveți multă experiență și nu cred că dumneavoastră ziceți că a scos Ponta pixul și s-a apucat să scrie legea.

Nu îmi sunt dragi psdeii dar fac diferență mai ales la intenție. Adică accept la o adică o intenție bună care nu a ieșit perfect decât o intenție rea către a ieșit impecabil gen Olguța sau Boc&Basescu.

CEZAR spunea...

QED...!!

Huhu Rezea spunea...

Sunt cititori ai blogului care pot confirma că draftul Legii 223/2015 a fost eleborat si pus în discutie pe net de un colectiv de specialiști din MApN, condus de ministrul Dușa. El a circulat sub numele de Proiectul Dușa. Eu am publicat pe blog acel proiect încă din noiembrie 2013.
Anterior, în anul 2012, ministrul Dobrițoiu numise Comisia condusă de av Luminița Sîrbu de la C-ța să schițeze Proiectul noii legi a pensiilor militare, sub presiunea militarilor disponibilizați.
In prima parte a anului 2015, SCMD a furat startul introducând în Senat, prin senatori prieteni, o varianta a Proiectului Dușa, neperiată de guvernul Ponta. Acest proiect a fost respins după adoptarea cu amendamente proiectul Guvernului.

Leon spunea...

Mai exact:
Propunerea legislativa initiata de 8 parlamentari( Pelican, Ciuhodaru, Minca,etc.), inregistrata la Senat cu nr.L 283/02.06.2015, apoi la CD cu nr.Pl x nr.586/09.09.2015 si Respina definitiv in sedinta de plen din 08.06.2016...!

Viorel spunea...

Aveți dreptate domnule Huhu Rezea, solda de merit a rămas doar scriptic pentru că faptic (cum afirmați dumneavoastră) ea a fost integrate în solda de funcție. Ceea ce am vrut să evidențiez a fost faptul că prin cele 2 majorări s-a adus la același numitor comun salariile celor care au beneficiat de soldă de merit (au primit doar 7,4%) comparativ cu ceilalți (8% + 7,4%).

GO spunea...

Gardă!

https://www.national.ro/dezvaluiri/soc-la-ccr-magistratii-pensii-de-serviciu-mapn-si-mai-pensii-speciale-701702.html

Calinmihaib12 spunea...

VIOREL:Pensionarii militari angajați la stat și-au"pierdut" pensiile(militare)..ca să poată rămâne angajați..!(..pe PRINCI PIUL: ori salariu = de angajat "civil",ori pensia avută la tre cerea în rezervă cu pensionare .. din timpul lui BĂSESCU ..!)

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Ai uitat OUG nr. 20/2016:

(5) Prin excepție de la prevederile art. 1 alin. (1), începând cu luna august 2016, pentru personalul militar, polițiștii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciarelor din aceeași instituție sau autoritate publică, în soldele de funcție/salariile de funcție în care nu sunt cuprinse sumele compensatorii corespunzătoare soldei de merit/salariului de merit în plată la nivelul anului 2009 se include 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzătoare soldei de merit/salariului de merit în plată la nivelul anului 2009.

Viorel spunea...

Domnule Huhu Rezea, conform Anexei din finalul Legii nr. 223/2015 privind Vârsta standard de pensionare ar fi trebuit să ies la pensie pe data de 16.01.2019, dar cum starea de sănătate nu-mi mai permitea să-mi desfășor activitatea în condiții normale deși mi-aș fi dorit să merg până la capăt de drum cu cariera militară pentru că îmi plăcea ceea ce făceam zi de zi, am preferat să renunț. A fost foarte greu pentru mine (și alți colegi) să iau o decizie pentru că toți interpretam acea indexare de 5% / 2016 exact ca și CPS, adică numai pentru anul 2016. M-am interest la colegi promoție cu mine sau pe care îi cunoșteam de la cursuri, ofițeri cu funcții mari din cadrul D.2 I, SMFT, SMG, DMRU, toți spuneau același lucru. Ieși acum pentru că pierzi indexarea de 5%. Așa că, bulversat fiind, recunosc, am uitat de această O.U.G. nr. 20/2016 unde este valabil nu numai pct. 5/2016 ci și pct. 6/2017. Știam că a fost îndreptată o nedreptate privimd soldele de merit, însă am confundat reîntregirea salariilor / soldele de merit. Dacă știam ce urmează trăgeam cu dinții și rămâneam până în 2019.

tutueanumarinel spunea...

Pro romania + alde pa pa si s-au dus .......Istoria politicii are nevoie de voi !

micutzul spunea...

Nu imi plac politicienii dar sunt obligat sa traiesc cu ei. Pentru cei care aruncati cu pietre in Tariceanu si Ponta vreau sa va aduc aminte ca Tariceanu ne-a scos din rahat prin 2008 sau 2009 prin majorarea pensiilor cu circa 50%. Si atunci chiar a insemnat ceva. In ce il priveste pe Ponta va aduc aminte ca toti comerciantii faceau pe ei de frică si își cumparau case de marcat . Adica scotea subteranul la vedere si aducea bani la stat. Acum totul e un rahat in comert.
Cand il acuzati pe Ponta ca a renuntat la guvernare ar trebui sa va intrebati de ce nu stiti un raport cu privire la cele intamplate undeva in țară in acele zile....Si ar trebui sa va mai intrebati de Antonescu s-a retras cand era presedinte clar , fara discuții, la urmatoarele alegeri. Oare unele chestii chiar tin de cei din față?
Va mai aduc aminte ca pe vremea lui Ponta s-a nascut 323 si nu a comentat. S-a intamplattragedia si a fost fortat să plece. La 1 Dec. labarul de ciolos , in tribuna, a luat in brate copilul unui militar cazut in teatru si mima grija si durerea. Dupa cateva zile cacaciosul i-a facut praf pensia . De atunci blestematii cu grade pe umeri au prins curaj si ne-au faultat sistematic.
Am mai scris dar va faceti ca nu vedeti. Cititi cv-le lui Andritoiu, Olguta și Roșu si vedeti cand si unde au terminat maretele studii civile. O sa intelegeti multe. Si vine si ...Iancu Jianul zapciul....

ifrim spunea...

Să schimbe denumirea de pensie în soldă de rezervist!

Boby spunea...

Domnule Huhu Rez nu mai publicati parerile persoanelor care au un vocabular de maidan,par exemplu Cezar

Leo spunea...

Puie Monta și cu nevesticeanu nu vor intra în parlament. Apoi vor fi agățați bine ...

Petrut spunea...

Ponta a mai fost abordat de asociatia pensionarilor militari pe timpul cat acesta era Prim Ministru si imi amintesc ca raspuns pozitiv atunci ...

Leon spunea...

Stiati ca dna Otilia SAVA este membra in partidul lui Ponta si se regaseste pe lista candidaților pentru Senat la alegerile din 6 decembrie..?

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Indexarea de 5% s-a acordat pensionarilor care erau în plată la 01 01 2016 și celor care s-au pensionat în anul 2016.
Nu s-a acordat celor pensionati în anul 2017 și anii următori.
Cei pensionați în anul 2017, dar numai pănă la 08 08 2017, au primit indexarea de 5,25 lei.
După eliminarea actualizărilor în 2017 acest blog a recomandat amânarea pensionârii cât se poate de mult pentru a prinde cresterile de solde/salarii de funcție prevăzute în art. 153/2017.

M spunea...

Vin, deci pentru activiștii lui Johannis Ponta e un nenorocit. Asta e!

Acum mă adresez celorlalți, cei care nu sunt înregimentați politic:
Pro România este singurul partid, cel puțin până acum, care afirmă ca proiect rezolvarea unei probleme a rezerviștilor militari. Dacă aveți informații că și alte partide sunt interesate de soarta noastră puteți să le precizați? Eu nu știu!

Dacă PNL vine cu un proiect, USR, UDMR sau PMP atunci avem ce compara.

vasile iosif spunea...

Am citit dar nu am inteles.
De ce de la Craiova?
De ce din nou la Craiova?
Ce se intampla la Craiova?
Cu stima,

ifrim spunea...

Faptul că nu votăm unitar ,bine,rău are efect asupra modului de rezolvarea inechităților.Nu poți vota PSD apoi să-ți rezolve problema PNL ori invers.Cum opțiunile sunt răsfirate nu facem nicio halviță căci toți ne trimit la partidul arondat ori simpatizat.Și au dreptate ,așa că sănătate și virtute cum te prinde....

CEZAR spunea...

QED !
Si ei trag ca disperatii..dupa o imunitate !!!

Calinmihaib12 spunea...

..eadevarat ce scrie "MICUTZUL.cu cele w măriri de pensii din 2007 -2008..,dar a avut.."grijă" băsescu(piromanul)
sa taie cam tot ce-a majorat gu vernul TARICEANU..!

Anton spunea...

Cu alte cuvinte și așa cum spune o vorba românească "la toți hoții (politicieni) le e frică de tâlhari (magistrați) ".

CEZAR spunea...

Ifrim '
Te-au avansat ofiter dupa revenirea in Glorie de la Suseava..???

Huhu Rezea spunea...

S-au dus la Craiova ca să înțleagă toată lumea că noua viziune a guleraților în problema pensiilor militare este li-be-ra-lă.

VIOREL spunea...

E bine că cineva ne-a trezit din visul unei nopţi de toamnă, PLX-urile şi alte măsuri de reparaţie sunt praf, de fapt se pregăteşte legislaţia de şerbizare a activilor.Sper că nu se va pune botul pe promisiunile lui Ponta. De fapt, pe a oricărui partid cu şanse în alegeri, tuturor l-i se rupe de armată şi rezervele ei.Suntem doar câteva zeci de mii, nici nu contăm în procentele electorale, deci nimeni nu se va bate pentru atât de puţin.Cei 2% alocări bugetare sunt parazitate şi ce a rămas este cotizaţie mascată la înaltele porţi. Tragic este că suntem trădaţi de unul de-ai noştri, de fratele şi camaradul de modă nouă, atlantică şi europeană. Dacă era un civil obida poate nu era aşa de mare...

monteoru spunea...

Am zis ca trag fermoarul la gura dar nu ma pot abtine sa nu zic ca se umbla cu cioara vopsita.Le-a intrat morcovul in cur.Banii inainte ca la curve .

Xpert 86 spunea...

pensiile magistraților vor rămâne singurele pensii de serviciu!


Până și Gheorghe Stan face jocul care trebuie…
În timp ce pensiile cadrelor din Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Afacerilor Interne vor fi considerate pensii speciale și vor fi tratate ca atare! Adică vor fi impozitate suplimentar și plafonate! Pe această direcție urmând a merge și viitoarea decizie a CCR… În plus, pentru securizarea pensiilor procurorilor și judecătorilor, dar și pentru a se arunca o nouă ”tornadă” de praf în ochii opiniei publice, scenariul prevede și adoptarea unei noi legi a pensiilor, după alegeri. Atunci când oamenii președintelui Iohannis își vor putea asigura astfel sprijinul celor mai importanți aliați din întregul sistem : procurorii și judecătorii statului de drept!
https://www.national.ro/dezvaluiri/soc-la-ccr-magistratii-pensii-de-serviciu-mapn-si-mai-pensii-speciale-701702.html

Gigi spunea...

Asta nu este o noutate.Trebuie sã ne asteptäm la aşa ceva.Noi suntem întotdeauna fraierii de serviciu,trebuie sa ne sacrificam sau mai bine zis sã fim sacrificati.

Huhu Rezea spunea...

Tache susține o prostie! Legea se referăla Codul fiscal nu la legile de reglementare a pensiilor de serviciu.
CCR nu poate să legifereze ca să schimbe regimul juridic al pensiilor de serviciu.
De aceea îi este și greu CCR-ului să stabilească diferențieri între pensiile de serviciu în privința taxării.

Leo spunea...

Pensiile stabilite prin legi speciale sunt pensii SPECIALE.
Legea 223/2015 este o LEGE SPECIALĂ.

Viorel spunea...

Știu domnule Huhu Rezea, eu m-am pensionat pe 30.11.2016, fiind născut pe 16.01.1962 aveam aproape 55 de ani. După Anexă trebuia să ies la 57 de ani (16.01.2019). La momentul respectiv (2016-2017) nici nu știam de blogul dumneavoastră. Ulterior prin 2018-2019 am dat de el și mi-am deschis și eu adresă / cont email. 2017=indexare cu inflația de 5,25% urmată de regularizare între indexarea de 5,25% și actualizarea cu majorarea de 15% din 2017.

Elisav spunea...

Ponta este o petardă! Chiar nu merită să fie luat in considerare. Dacă va intra în parlament va fi lucru mare.

Costy spunea...

2970/1/2020 - numarul de la ICCJ pentru dosarul de la Curtea de Apel Bacau, nu are inca termen de solutionare insa e ceva concret, restul doar PLX-uri! De o fi alba, de o fi neagra....ce e scris si pentru noi!!!

Viorel spunea...

Domnule vasile iosif (să ne descrețim frunțile de lunea ca să ne meargă bine toată săptămâna). Sau dus ca să-l susțină pe Mititelu și dacă poate să-l întrebe cum e la mititica, cum e să fii închis comparativ cu / în libertate. Dacă să respecți legea sau să o încalci cu bună știință. Ce să le ceri dacă au mintea creață și țuguiată ca munții Carpați. Păi Andrițoiu, Roșu, Jianu nu trebuie să mobilizeze structurile din Craiova, să aibă discuții (pe șustache / pentru că nu au voie să se adreseze direct militarilor / cu Cdț. de U.M.) și cu cei din MAI pentru susținerea domnului Ciucă, viitor prim ministru de carton. Atunci să vedeți performanță în Guvernul (meu) României dacă va fi tot liberal.

Huhu Rezea spunea...

ăăăă...prim ministru?
- âââââ... în ce peroooadă?

CEZAR spunea...

Mars....prichindel...!!!

Viorel spunea...

Domnule Leonard, citiți comentariul meu de mai jos și cu respect vă rog să mă lămuriți și pe mine, unde scrie că cele 2 legi sunt Legi speciale, pentru pensii speciale, mai ales că (este redat mai jos în text): „Deoarece niciun alt text constituțional nu precizează și reguli de procedură cu privire la legile speciale, nimic nu ne împiedică să susținem că acestea pot fi legi ordinare sau legi organice” și atunci mă întreb, le numesc Legi speciale doar că așa vor mușchii lor sau scrie undeva. Mă repet „nimic nu ne împiedică să susținem că acestea pot fi legi ordinare sau legi organice”. Scrie în textul Legii nr. 303/2004 și 223/2015 că sunt Legi speciale sau le denumesc politicienii din burtă pentru a da bine la popor. Și chiar dacă ar fi legea noastră o lege specială trebuie avut în vedere că și noi suntem speciali. Nu îi dai zi de zi o armă în mână oricărui plăvan de politician care se împușcă singur din prostie. În plus, prin absurd, dacă în 1989 armata nu se alia cu poporul și se retrăgea în unități oare ce s-ar fi întâmplat.
Legea nr. 303 din 28 iunie 2004 (**republicată**) privind statutul judecătorilor și procurorilor.
Legea 223/2015 din 24 iulie 2015 privind pensile militare de stat.
Drept constituțional și instituții politice, Vol II, ediția 15
„Examinând dispozițiile Constituției actuale a României, se poate reține că stabilirea domeniului rezervat legii este, în principal, realizată prin art. 73, care stabilește că Parlamentul poate adopta trei categorii de legi: legi constituționale, legi organice și legi ordinare”.
„Față de prevederile exprese ale Constituției României cuprinse în art. 73 alin. (1) se impune clasificarea legilor în legi constituționale, legi organice și legi ordinare. Această clasificare se realizează pe criteriul conținutului reglementărilor, dar și pe cel al procedurii de adoptare. Trebuie observat că, potrivit art. 115 din Constituție, Parlamentul poate adopta o lege specială de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanțe. Deoarece niciun alt text constituțional nu precizează și reguli de procedură cu privire la legile speciale, nimic nu ne împiedică să susținem că acestea pot fi legi ordinare sau legi organice”.

Viorel spunea...

În perioada visată de domnul KWI (asta este dorința dânsului, sper să nu ajungă la guvernare) domnule Huhu Rezea, asta (mi se pare că s-a vehiculat și pe blogul dumneavoastră) însă presa așa vorbea cu ceva timp în urmă și pentru confirmare vă redau un pasaj din răspunsul lui Rareș Bogdan la Antena 3:
„Prim-vicepreședinte PNL a subliniat că nu a auzit de varianta conform căreia ministrul Apărării, Nicolae Ciucă, să fie desemnat premier după alegerile parlamentare din 6 decembrie. Trebuie menționat că Nicolae Ciucă s-a înscris în PNL și deschide lista partidului la Senat, în Dolj”.
„Nu am auzit de varianta Nicolae Ciuca. Este un excelent ministru al Apararii. Optiunea PNL este dl Orban premier. Premierul il numeste presedintele. Alegerea PNL este dl Orban, este hotarare a Consiliului National”, a declarat Rareș Bogdan la Antena 3”.
Și presa cam le prinde din zbor.

Huhu Rezea spunea...

Viorel
Ai citit puțină teorie a dreptului.
Exista un principiu de drept potrivit caruia legea specială deroga de la legea generală.
Deci, exista legi generale și legi speciale.
In domeniul pensiilor, legea generală a fost si este reprezentată de L 19/2001, L 263/2010 și L 127/209, numite și legi cadru.
Orice altă reglementare a pensiilor intră în categoria legilor speciale, între care se numără și L 164/2001 și L 223.2025.

M spunea...

@Huhurez

Adică "specialia generalibus derogant" 😁

Dar trebuie să spunem că dreptul abundă de legi speciale!!!!! Și să mai spunem că singurele legi speciale care stau în gâtul unora este legea pensiilor.

Caracterul "special" al legii pensiilor militare este însă justificat de caracterul cel puțin la fel de special al Statutului Cadrelor Militare.

Personal preferam un capitol separat din Legea pensiilor 127 care să se refere la militari dar atunci capitolul respectiv nu devenea iar special? Dacă legea generală face referire la categorii speciale (gen balerini, acrobați) care se bucură de derogări de la normă, oare își mai păstrează caracterul de lege generală.

M spunea...

@elisav

Foarte corect. Eu zic să votăm cu toți USR, să trecem la legea pensiilor contributive și să încheiem cu cearta!!!! 😁

Dăi dracu' pe ăia care vor să facă ceva, sunt mai buni ăia care nu!

Viorel spunea...

Nu am citit domnule Huhu Rezea (să-mi fie rușine pentru că nu am căutat pe google să aflu mai mult și am apelat la ajutorul domnului Leonard). Cu amabilitatea ce vă caracterizează și calmul de care dați dovadă în marea majoritate a cazurilor mi-ați răspuns dumneavoastră. Ceea ce mă intrigă este faptul că, încadrând aceste lege la categoria legilor speciale este ca și cum ai lua 25% din bugetul țării și l-ai împărți la acești pensionari. Cam asta crede populația civilă, amplificată și de unii politicieni pentru a da bine la electorat și de unii ziariști, comentatori TV., analiști politici făcuți la gura sobei, etc. Păi când șeful S.M.Ap. are Coeficientul soldei de funcție 4,35 și Solda de grad 410 lei, pentru că fel de fel de sporuri au și celelalte ministere și mult mai mari decât ale noastre, atunci ce fel de pensie specială rezultă.
Ex.: La o renumită casă mamorială dintr-o comună se plătește de la buget un spor de dispozitiv de 25% (a fost preluat de la noi la sugestia unui cadru militar) pentru că / motivul (are program zilnic dar este închis și un nr. de tf. afișat / suni și în 10 min. vine) personalul este chemat de acasă sâmbăta, duminica, în sărbătorile legale sau după program când un autocar cu turiști sosit din țară vrea să viziteze casa, biserica, muzeul toate aflate în aceeași curte, foarte frumoase și interesante. Fie că vin sau nu vin turiști, sporul îl primește și nu pe ore lucrate ci lunar.

Huhu Rezea spunea...

Legea cadru 263/2010 a avut o mulțime de dispoziții derogatorii pentru mlitari. Acelea erau dispoziții speciale ale legii generale, dar legea, în ansamblul ei, era generală.

Huhu Rezea spunea...

Să nu avem vorbe că nu v-am spus!
Eu, dacă votez, votez cu PER, nu cu PSD Ciolacu, nu cu PRO.

Arfy spunea...

PER de la perdanți! Nu vor mai intra nici pmp nici aur sau alte partidulete stil icuri. Cu o participare masivă avem șansa să nu intre nici udmr. Vor intra minoritățile...

Leo spunea...

Și eu care credeam că votezi cu GĂBIȚĂ....
EU VOTEZ GĂBIȚĂ

Leo spunea...

Viorel ,
Nu degeaba i se mai spune si AMABILUL....

Calinmihaib12 spunea...

..iar vă "jucați" cu cuvintele (..fără rost.!): nu e relevantă sintagma: "lege specială "..! ..,ci e vorba= în realitate: de: "O.U.G."-uri:..care POT sau NU modifica LEGILE PENSIILOR ..inclusiv..MILITARE..:TĂIND CUANTUMUL LOR,..stabilit printr-o lege..!
Conform Constituției,art.115, alin.6:..O.U.G.-urile..NU POT AFECTA:.."drepturile,libertățile și îndatoririle prevăzute de Constituție,drepturi electorale"
.! =cu referire..și la art.47..! =adică și la PENSII,..fără a se DISTINGE NATURA LOR..!("civile" sau "militare"..!)=..L.M.C...!
DECI:..nu poți TĂIA CUANTUMUL pensiilor:DE ORICE FEL..!, prin OUG-uri..!,botezându -le..: ABUZIV.:"oricum":pensii"civile", ..pensii"speciale",..etc...!

Huhu Rezea spunea...

Te rog un lucru doctore! Noi nu ne băgăm prin tratatele sau indrumarele d-tale de medicină.
Acesta este un site de informare nu despre teoria dreptului.
Dacă înțelegi, chiar și dacă nu vrei să înțelegi, ordonanțele de urgența au aceleași efecte juridice ca și legile.
In limitele fixate de Constituție, prin ordonanțe se pot modifica și legile organice.

Leo spunea...

Dottore ,
nu uita :
OUG-urile pot modifica Legi organice
OG -urile ( ordonaţele de guvern simple , NU pot modifica Legi organice)
Asta o știu demult , demult de la AMABILUL , iar Valică mi-a reamintit de curând asta.
Apropos
ai avut asistente care ți-au făcut injecții ? ( că invers știu...)

M spunea...

@Huhurez

Da, așa este, dispoziții speciale. Întrebarea pe care ne-a pus-o profesorul de teoria generală a dreptului era: în ce moment dispozițiile speciale duc la crearea unei categorii speciale?

Ia luați legea cadru salarizare, actualizată și o să vedeți câte "cu excepția", "prin derogare" are!

Eu insist să spun că nimeni nu se tăvălește în chinuri cerând abrogarea Statutului "special" al cadrelor militare ci numai când e vorba de pensia "specială" a acestora.
E problemă de semantică. 😁

Eu solicit ca o dată cu pierderea formei speciale a pensiei să "pierdem" și Statutul special. Să fim dracului toți egali, visul de aur al comunismului!"

Calinmihaib12 spunea...

LEONARD:.1.:"vă prefaceți" că nu înțelegeți..!(cu scopul de..a .."aburi"..pe CEI care chiar nu inteleg..!).
2...eu am invocat ceva concret..:constituție,..art.115,al.6.,...și art.47,..!= legat de pensii..!
.. d-voastră (arogându-vă.."mono polul..competenței juridice"..? )..vorbiți..de ALTCEVA..(!): ..fără legătură cu SUBIECTUL = care este..despre:ORDONANȚE DE URGENȚĂ,..și nu ORDONANȚE simple..!=care au alt regim..!
..și mai e CEVA : în zona asta : ..a noastră: sunt foarte puțini
juriști "AUTENTICI"și..mai ales: .."INDEPENDENȚI"..!= fiind..sub autoritatea reglementărilor MILITARE..(..=LA ORDINE..!!)
..AȘA că..lăsați..deoparte AROGANȚA..cazonă..si nu vă credeți.. mai "dăștepți"..decât ..e cazul și..măsura..!
..nu sunteți..SINGURII.."cunoscatori"..care se fac că nu..înțeleg..!= în final= făcând jocul.. "guleraților"=.. și ei aflați ..sub ordinul POLITICIENILOR..!
CONCLUZIE:..NU..!
.prin O.U.G.-uri=NU AU VOIE = LEGAL..cei de la casele de pensii..SĂ TAIE PENSIILE MILITA RE.,iar MAGISTRAȚI CORUPȚI..să le "bată în cuie"..FĂRĂDELEGEA.!

Huhu Rezea spunea...

Ia încetează d-ta cu teoria dreptului, ca nu ai competențele necesare!
Celor care vor să afle ce se poate reglementa prin Ordonanțe de Urgență le pun la disăpziție art. 115 din Constituție:

Art. 115
4) Guvernul poate adopta ordonanţe de urgenţă numai în situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa în cuprinsul acestora.

(5) Ordonanţa de urgenţă intră în vigoare numai după depunerea sa spre dezbatere în procedură de urgenţă la Camera competentă să fie sesizată şi după publicarea ei în Monitorul Oficial al României. Camerele, dacă nu se află în sesiune, se convoacă în mod obligatoriu în 5 zile de la depunere sau, după caz, de la trimitere. Dacă în termen de cel mult 30 de zile de la depunere, Camera sesizată nu se pronunţă asupra ordonanţei, aceasta este considerată adoptată şi se trimite celeilalte Camere care decide de asemenea în procedură de urgenţă. Ordonanţa de urgenţă cuprinzând norme de natura legii organice se aprobă cu majoritatea prevăzută la articolul 76 alineatul (1) .

(6) Ordonanţele de urgenţă nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică.

Ionel spunea...

Haideti sa va pe prezint eu un punct de vedere cu privire la ......" pensiile speciale " . Denumirea este generica si este data de ziaristi si politicieni pentru marea masa a oamenilor cu pensii si salarii mici si foarte mici, dar nu numai. "Vedeti, din cauza astaro aveti voi pensiile mici " !!! De exemplu, daca ii spui unui om ca ai o pensie de 1800 de lei sau de 2300 de lei, pensie militara calculata pe Legea 223/2015, nu o sa spuna ca ai o pensie speciala. Daca ii spui ca ai o pensie de 15 000, cu siguranta o sa zica ca ai o pensie speciala. "Speciale" sunt pensiile cu adevarat.....speciale. De fapt speciale sunt...cuantumurile. Atunci cand media pensiilor militare este undeva la trei mii si ceva, iar luceafarul huilei are opt mii si ceva, care este pensia speciala !? Dar atunci cand la 4.094 de pensii ale magistraţilor media este de 19.000 lei ce ar putea sa spuna un civil cu pensia de 1300 de lei pe luna !? Logic, ca este o pensie speciala, pentru ca este calculata altfel decat pe contributivitate, dar de fapt el se uita la suma. Iar atunci cand si in sistemele militare sunt unii cu pensii de 18-20 000 de lei, sa fie sanatosi si ei si magistratii, ce ar putea sa spuna acelasi civil, "ca sunt pensii speciale". Vedeti legatura care se face ! Pana sa distruga boc si basescu pensiile militare in 2011, cea mai mare pensie militara era detinuta de un fost sef de stat major si era undeva la 5600-5700 de lei. Spunea cineva atunci ca asta este o pensie speciala!? Eu zic ca nu. Acum cand un fost sef de stat major are peste 15000 poate sa spuna ca este speciala ? Eu zic ca DA. Cu siguranta sunt foarte multi militari care ar prefera acum sa li se calculeze pensiile pe contributivitate. Vedeti, aici ne-au dus cei de tipul lui basescu, oprea et company !!!! Nici noi nu mai stim ce vrem.

Huhu Rezea spunea...

Nu înțeleg de ce suntem deranjați de denumirea generică de pensii speciale! Ele sunt reglementate de o lege specială.
Cât timp pensiile de serviciu ale militarilor au fost singurele pensii speciale, până la L 142/1997, promovată de ministrul liberal Stoica al Justiției, prin care s-au introdus pensii de serviciu pentru magistrați, nimeni nu le spunea pensii speciale.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...

Aveți dreptate domnule.
Singura "portiță" e:
"....situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa în cuprinsul acestora."

E o situație "extraordinară", reglementarea situației "nu poate fi amânată"? Motivarea urgenței e solidă, întemeiată?
Aici ajungem pe tărâmul arbitrariului.

Mai țineți minte referendumul "Fără oug pe justiție“ votat într-o veselie de unii. A venit apoi pandemia și dăi cu oug-uri (ex. Oug 23/2020).
Cum era aia?
Moise - totul e legea,
Iisus - totul e iubirea,
Marx - totul e capitalul,
Freud - totul e sexul,
Einstein - totul e RELATIV.

Hmmmm.... Toți 5 erau evrei!!! 😁


Calinmihaib12 spunea...

Leonard: MULȚUMESC MULT pt.urare ..și pentru..buna-credință și echilibrul..:care transpar din comentariul tău..!
Nu am aroganța cu care sunt "tratat" de..unii..(!),dar : ca să n-o lungesc prea mult:
..Citarea articolului 115 din constituție,cu toate aliniatele: 4-6..!,= "imi aduc..apa la moara mea"..!,,,și a celor care citesc și..ÎNȚELEG..cele citite:..dezin teresați..,cu bună-credință,fără prejudecăți "politice",de.. grup cu interese CLARE de a ne ține pe noi,"vechii pensionari" ..(..!..) la un nivel al pensiilor ..cât de "jos"..se poate..!, și în acest scop încearcă să ne deturneze de la.."realitate", prin folosirea "sofismelor" non-juridice..!,sfidând inteligența oamenilor..!
Din comentariul meu: citit "onest": rezultă CLAR că pensii le (art. 47/ constit.= "drept fundamental") = NU POT fi "AFECTATE" de..o O.U.G...!(.=PUNCT.) =art.115,alin.6= din constit..! (.=PUNCT..!).,MAI ALES..că NICI AZI = 10.10.2020 = O.U.G.-urile "IMPLICATE" DUPĂ.. ANI de ZILE..! = NU AU FOST DEZBĂTUTE ÎN PARLAMENT..!

Huhu Rezea spunea...

Doctore, ai luat-o razna rău de tot!
Acesta este ultimul comentariu pe care ți-l mai public pe teme constituționale.
Fă o pauză... până îți trece inteligența.

ifrim spunea...

@ Cioben.Nu e treaba sclavilor ce fac Zeii în Olimp!

jupderval spunea...

Ponta , singur, mai avea o sansa sa intre in parlament, insa Tariceanu il trage in jos.

Anonim spunea...

https://www.national.ro/dezvaluiri/soc-la-ccr-magistratii-pensii-de-serviciu-mapn-si-mai-pensii-speciale-701702.html
Sa vedem cum comentați o astfel de știre, ca vad ca încă nu a apărut nimic pe aici. Părerea mea, o alta fumigena menita ca creeze confuzie și groaza în rândul rezervistor ca si zvonul cu alta lege a pensiilor militare. Nu trebuie ca cei cu pensii mici sa se bucure pentru tăierea celor care depășesc pragul. Nu asta este esenta, dar vom trai si vom vedea

Anonim spunea...

Oricum ar fi, nu avem ce face. Si dacă ar fi asa, legea trebuie întoarsă în parlament pentru modificări și ma îndoiesc ca va mai fi votată vreodată, ca trec alegerile si noua opoziție nu le va mai face jocul pentru imagine.

Huhu Rezea spunea...

Clasificarea legilor în legi generale și legi speciale este un capitol important în teoria dreptilui, nu este o invenție a ziariștilor. De această clasificare ține și un important principiu de drept în aplicarea legii:

legea specială derogă de la legea generală.

Din punct de vedere al teoriei dreptului, legea pensiilor militare este o lege specială.
Curtea Constituțională nu poate să facă nimic pentru a schimba caracterul special al L 223/2015.
Taxarea pensiilor se aplică doar părții necontributive a pensiilor, parte care depășește cuantumul calculat în puncte de pensie conform legii generale/cadru.
Dacă tot spun că modifică esențial legea pensiilor militare, domnii din comandoul care s-a deplasat la Craiova ar trebui să formuleze un articol similar ca în reglementarea pensiilor pentru magistrați, respectiv ca pensiile militare să se calculeze și în varianta contributivă, potrivit L 127/2019, pentru a se evidenția partea contributivă a pensiei militare ca drept câștigat, parte de care să nu se mai poată atinge nimeni în viitor.

Huhu Rezea spunea...

Completare,
Calcularea părții contributive a pensiilor militare ar presupune și o mare despovărare a bugetului pentru pensii al insituțiilor militare.
Actualul CIBS plătit de personalul în activitate s-ar vira la Fondul Național de Pensii iar partea contributivă a pensiei militare ar fi suportată tot de la Fondul de pensii.

Din cei 2% alocatie bugetară anuală, MApN ar cheltui foarte puțin cu pensiile militare, respectiv numai sumele reprezentând partea necontributivă.

CEZAR spunea...

De acord maestre !
Dar cum ramine cu ..DEMNITATEA SI ONOAREA...sic..!!

Anonim spunea...

Dormiti, domnilor? Hai, puncte de vedere, hai cu opinii vis-a-vis de aceasta intoxicare sau ii lasam sa își facă jocul? Citesc de mult acest blog și am postat anonim desi stiu ca domnului administrator nu ii place acest lucru și are dreptate. Trebuie sa ne asumam ceea ce scriem. Daca totuși în continuare ezit sa devin un nume pe blog, este pentru ca mulți de aici încearcă ducerea în derizoriu a problemelor cu care se confrunta pensionarii militari.
Apreciez ca mi au fost aprobate postările si cred ca numai uniți, si cei cu pensii mici si cei cu pensii mari(care sunt foarte putini si este treaba lor cum au obținut acele venituri, moralitatea este discutabila) vom putea contracara aceste lovituri care au rolul de a slabi sănătatea si puterea acelor rezervisti care încă mai cred în onoarea si demnitatea armatei noastre, indiferent din ce categorie de arme au făcut parte.

Gigi spunea...

@calin... Inru- un fel cam ai dreptate!
Orice OUG,trebuie sa meargã in parlament si votata cã lege,ori 57 şi 59 Zac de ani buni acolo.O fi constitutional?
Asta cã pensiile noastre nu sunt un drept câştigat,este gaselnita celor de la CCR,bine ca sunt ale lor de XXXXX.

Huhu Rezea spunea...

Nu vă mai legați de nimicuri!
Nu sunteți voi mai competenți decât o instituție stabilită prin Constituție să analizeze constituționalitatea legilor.
Delegarea Guvernului să legifereaze este clar reglementată în art. 115 din Constituție.
Nici partea necontributivă a pensiilor magistraților nu este un drept câștigat. Sunt numeroase decizii ale CCR în acest sens.
De aceea le va fi foarte greu celor de la CCR să separe pensiile magistratilor de celelalte pensii de serviciu, pentru a evita taxarea lor.

avianyc spunea...


@ Huhurez
Eu zic sa nu buimaciti lumea cu principii ale contribitivitatii cat timp pe plan NATO si nu numai functioneaza si alte principii.
In acest sens va readuc in actualitate ~dezlegarea unei chestiuni de drept ~ de catre ICCJ prin care se statueza in baza chestiunii de drept in baza legii 164 , L119 ,L 263 ca pensii de serviciu sunt doar:
-pensia pentru limita de varsta
-pensia anticipata
-pensia anticipata

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 260 din data de 9 aprilie 2014 a fost publicată Decizia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie – Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept nr. 1/2014 privind dezlegarea unor chestiuni de drept ce formează obiectul Dosarului nr. 2/1/2013/HP.

Dar ca sa nu buimaciti rau de tot lumea ridic urmatoarele intrebari:
- legile organice nu au cumva caracter special prin ceea ce reglementeaza ?
- dece parte generala si parte speciala in Codul Penal ?
-prin ceea ce reglementeaza legile organice si partea speciala a Codului penal pot ele fi considerate legi speciale ?
-Constitutia si Codul Civil ce reprezinta in portofoliul dvoastra : legi generale sau legi speciale ?
Dupa raspuns continuam discutia asupra principiului"" Specialia generalibus derogant "" sub incidenta caruia norma speciala se aplica prioritar fata de norma generala prin care lamurim si efectul unei "norme speciale" cuprinse intr-o OUG ,spre exemplu, precum si alte detalii de care trebuie tinut cont in antamarea unor legi tinand cont de L24/2000 ,practica CCR ,practica unitara a ICCJ , jurisprudenta Curtii europene a drepturile universale ale omului ,jurisprudenta instantelor judecatoresti


Huhu Rezea spunea...

Măi, dar prost jurist te am pe acest blog!
Pune mâna pe L 223/2015, art. 14-16 si vei constata că nu toate pensiile militare sunt pensii de serviciu. Mai sunt și pensii de invaliditate și pensii de urmași care nu sut pensii militare de serviciu.
Speța invocată nu are legătură cu discuția despre legi speciale.
In privințaa clasificării legilor in legi generale și legi speciale, aceasta se face în funcție de modul lor, general sau restrâns, de aplicabilitate.
Legea 223/2015 este specială pentru că se aplică numai militarilor, polițiștilor și penitenciaristilor.

Gigi spunea...

Asta cu separarea.....
vom vedea peste o lunã.
S-ar putea sã avem surprize,ca multe altele dealtfel,in originalul nostru SD.

Gigi spunea...

Crezi d-ta cã cei cu pensii mari işi pierd timpul pe aici? Nici mãcar nu stiu de acest blog.Asta o spun din ce am constatat personal.
Referitor la stire,nu pot spune decât cã,nu iese fum pânã nu faci focul.La noi e posibil orice,cã d-aia avem o democraţie originala,nu?

Periamu lucica spunea...

Si ce e de facut? Nimic?

Calinmihaib12 spunea...

..și totuși:care e raportul( în procente) într-o pensie brută a unui magistrat: între partea "contributivă" și cea "de servi ciu"="specială"="necontributivă" ...?

Huhu Rezea spunea...

Media pensiei contributive la magistrați era, înaine de majorarea cu 14% a valorii punctului de pensie, abia 30% din media pensilor brute.

avianyc spunea...

Domnule Huhurez,
Ca sa nu mai buimăciti lumea ati fi putut trage concluzia in urma ceea ce am scris ca in întocmirea L 223 ,ulterioară deciziei ICCJ data in concursul de interese intre L164 ,L119 ,L263, ,cf prev legii 24/2000 ,s-a ținut cont de independență ICCJ si in L223 s-a repetat decizia ICCJ in privinta definirii pensiilor de serviciu.
Ati ocolit raspunsul la intrebari in mod total neelegant si irelevant, marsand pe credulitatea unor naivi care va adulmecă fiindca cantati cam ce vor ei sa audă si nu spiritul legilor.
Sa va cred atat de naiv încât să credeți că in întocmirea legii 223 nu s-a ținut cont de decizia ICCJ ,nu-mi permit.
Încă mai astept raspunsul la întrebările mele ca sa putem continua discuția.
Din cate vad " naivii juridici" care va aduleaza spusele pe aici nu se baga la astfel de intrebari care pot elucida multe chestiuni de drept.

Huhu Rezea spunea...

Continui să te afunzi în ridicol!
Pensii militare de invaliditate și de urmas, altele decât pensiile militare de serviciu, erau prevăzute și în Decretul nr. 214/1977 și în L 164/2001. Chiar și în L 119/2010.
Decizia ICCJ la care te referi a interpretat art. 20 din L 284/2010 în sensul că de ajutoare beneficiază doar cei trecuti în rezervă cu drept de pensie de serviciu, nu si cei cu pensii de invaliditate sau pensii de urmaș.
Legile pensiilor militare au stabilit care pensii militare sunt pensii de serviciu, nu ICCJ.
Ajutoarele prevăzute de legea cadru/generală, L 284/2010 nu au mai fost acordate pentru că au intervenit legile speciale anulate care le-au suspendat, iar L 153/2017, tot lege generală, a abrogat L 284 și o dată cu ea și dispozițiile din legile/ordonanțele anuale care suspendasera acordarea ajutoarelor.

Gigi spunea...

D-le H,în 2011,când idiotul de pitic la ordinul matrozului a suspendat prin legea 285 acordarea ajutoarelor celor care au avut dreptul sã iasã la pensie datprita varstei,nu au mai luat aceste drepturi,datoritã faptului cã le-au suspendat şi atunci pânã în ziua de azi.Stim destul de bine.
Cei care au ieşit din sistem in 2011 pe caz de boala,li s-au dat aceste drepturi.
Deci,în l.285 s-a prev.acest lucru.Nu mai caut acum art.de lege.

avianyc spunea...

Domnule Huhurez
Ca sa nu mai deturnati in stil caracteristic adevarul si"" sa va umpleti de ridicol"" cum va palce sa faceti catalogari indecente bazate pe neadevar, va dau eu finalul din dipozitivul acelei decizii a IICJ.
Luati de aici:

""Admite sesizarea formulată de Curtea de Apel Galaţi în Dosarul nr.
2.748/91/2012 privind pronunţarea unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea
modului de interpretare şi aplicare a dispoziţiilor art. 20 alin. (2) din anexa nr.VII, capitolul II, secţiunea a 3-a din Legea-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, raportat la dispoziţiile art. 10 din Legea nr. 164/2001, cu modificările şi completările ulterioare, art. 51 din Legea nr. 263/2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 1 şi 2 din Legea nr.119/2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi stabileşte că sintagma "PENSIE DE SERVICIU" din conţinutul normei legale menţionate include doar categoriile de pensie pentru limită de vârstă, pensie anticipată şi pensie anticipată parţială, prevăzute de art. 51 lit. a)-c)
din LEGEA Nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 521 alin. (3) din Codul de procedură
civilă.
Pronunţată în şedinţă publică astăzi, 17 februarie 2014.
-****-
VICEPREŞEDINTELE ÎNALTEI CURŢI DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE
IULIA CRISTINA TARCEA
Magistrat-asistent,
Adriana Stamatescu
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 260 din data de 9 aprilie 2014

Anonim spunea...

Si atunci, odată cu întrarea în vigoare a Legii nr.153 din 2017, trebuia sa se acorde ajutoarele prevazute pana la aceasta data. Vad ca problema a fost abandonata de asociațiile rezervistilor si nimeni nu mai pomenește nimic. Cei pensionați timp de aproape 8 ani, din 2010 pana în 2017 sunt asa de putini si nimănui nu ii mai pasa de ei sau, din contra, sunt asa multi si asta înseamnă o presiune mare pe bugetul ministerelor în cauză? Oricum ar fi, trebuie sa se rezolve aceasta problema, ca nu poți la nesfârșit sa spui ca este prematur? Dupa 11 ani, prematur? Atunci când va fi de actualitate? Când nici unul dintre ei numai este în viata?

CEZAR spunea...

Ajutoarele o sa vi le dea ..in mina...obligatoriu !

gheo spunea...

Plx 199 are avize nagative de la comisii, citind proiectul, are termene de aplicare prin 2023 - 2024, chiar daca se aproba, pana atunci "celebrii decidenti politici" vor face praf in continuare si legea 223 si "prevederile plx 199" pentru ca la asemenea operatiuni speciale sunt specialiti, ce fraier crede in plx 199 cu aplicare ... la calendele grecesti sau pastele cailor in situatia aceasta ???. Praf in ochii prostilor ... oricare or fi ei.

Calinmihaib12 spunea...

1.In legea 223..sunt clar definite "pensiile de serviciu:
= limita de vârstă
=anticipată
=anticipată parțială.
2.Întrebare: cât..e partea "contributivă"..dintr-o pensie militară..?= ÎN PROCENTE..dacă noi nu am "plătit":..contribuție distinctă pt.pensie,..în afara plății C.P.S. și C.I.B..? [= 5 % din SOLDA LUNARĂ BRUTĂ, compusă din cele 6 (7) "elemente salaria le"..?]

Huhu Rezea spunea...

Dacă esti pensionat inainte de 2016 ai punctajul contributiv pe cupoanele de atunci.
Vei constata că pensia contributivă, calculată în puncte de pensie, care include toată vechimea efectivă, tot sporul pentru pensia suplimentară, majorarea punctajului cu până la 50% pentru condiții de muncă, sporul OMM, este mai mare decât pensie militară recalculată/actualizată.
Nu mai face pe naivul să întrebi cât ai plătit CAS. Pensia este convențional contributivă, pentru că este calculată în puncte de pensie lunare din intreaga carieră și nu numai din 6 luni consecutive din ultimii 5 ani.

Calinmihaib12 spunea...

..întrebarea era retorică..!
PENSIA mea BRUTĂ "contributivă" ..în "epoca Băsescu"..era cu vreo 700 de lei= MAI MICĂ= decât cea militară= stabilită în 2004.
ACUM:o pensie "contributivă"(cu SOLDE BRUTE LEGAL=CUVENIT calcu late.!,NU FURATE..!),..ar oscila între.:4.200-6.400 de lei BRUT,
în funcție de nr. de ani ai "stagiului complet de cotizare"
luați în calcul:30..20 de ani.!,
(..cu OMM: inclusiv..!,..32 ani vechimea în serviciu,vreo 42 de ani=total vechime, COLONEL =grad, LT.COL.MEDIC=funcție..!).