Un produs Blogger.

duminică, octombrie 04, 2020

De ce numai 1,78% din pensiile militare au crescut după actualizarea din 30 06 2017 efectuată eronat de CPS a MApN?

61 comments
Răspunsul la această întrebare ne demonstrează că atât metodologia de actualizare folosită de CPS a MApN, cât și punctul 1/iii din Decizia nr. 4/2020 a Curții de Conturi sunt greșite.
Cifrele cu rezultatul actualizării pensiilor militare de către CPS a MApN  sunt preluate din Raportul Curții de Conturi, întocmit în urma controlului efectuat anul acesta, tocmai ca urmare a unor sesizări(nu că a solicitat Ciucă) prin care se reclama incorectitudinea actualizării din anul 2017. Răspunsul catastrofal al Ministerului la interpelarea deputatului de Dâmbovița, domnul  Lupescu Dumitru, a jucat un rol determinant în declanțarea controlului la cele 3 case de pensii sectoriale.
Prezint mai jos un straif din Raportul Curții de Conturi.
Vezi și AICI.


De ce numai 1395 pensii militare au crescut prin majorarea soldei de funcție cu 15%?

Cu siguranță aceste pensii nu sunt pensii recalculate în baza Legii 223/2015.... cu siguranță nu sunt pensii stabilite în anul  2016, pentru că toate acestea aveau în cuantumul lor în plată, la data actualizării, și indexarea de 5% din anul 2016, aplicată potrivit art. 59 din L 223 corelat cu art. 14 alin(2) din OUG nr. 57/2015.  
Doar pensiile stabilite în anul 2017, în perioada 01 01-29 06 2017, nu aveau în cuantumul lor indexarea de 5% din anul 2016, pentru simplul motiv că, potrivit art. 14 din OUG 57/2015,   nu se încadrau în dispozițiile ordonanței din 2015 . 
Aceste pensii au primit doar indexarea de 5,25% din anul 2017 și de aceea cuantumul lor în plată la data de 30 06 2017 a fost depășit de majorarea soldei de funcție cu 15%,  mai ales că, potrivit art. 60 alin (3),  indexarea de 5,25% a fost eliminată prin regularizare.
Din totalul de 98.22%, adică 76 396 pensionari militari MApN, care au rămas cu pensiile actualizate mai mici, circa 68% nu au avut de suferit, pentru că al lor cuantum în plată, rămas de pe vremea contributivității, era mai mare decât cuantumul recalculat în anul 2016, potrivit L 223/2015. 
Metodologia greșită de actualizare i-a afectat direct, prin diminuarea cuantumului actualizat care li se cuvenea, pe cca 30% dintre pensionarii MApN. 
Cu alte cuvinte, ca să pună pe picior de egalitate 76 400 pensionari recalculati/calculați pînă la 31 12 2016 cu 1400 pensionari, calculați în perioada 01 01-29 06 2016, în privința drepturilor de pensie actualizate,  CPS a eliminat din calculul pensiei actualizate indexarea din anul 2016, ca și când art. 14 alin (2) din OUG 57/2015 nici nu ar fi existat. 
Să fi fost vreun gulerat care a ieșit la pensie în prima parte a anului 2017 și să fi gândit... „ de ce ăștia ieșiți la pensie înainte de anul 2017 să primească drepturi de pensie mai mari cu 5% 
decât noi?
Curtea de Conturi, după ce demonstrează că 98% dintre pensionari au fost păgubiți prin modul în care CPS a actualizat pensiile militare, umple Raportul de sânge, prin interpretarea  greșită a art. 30 din L 223/2015, modificată de OUG nr. 57/2015, și introduce o nouă discriminare, de data aceasta între cei 98%, potrivit căreia procentul de 5%,  reprezentând indexarea din 2016,  se adună la procentul de vechime, întocmai ca procentul pentru pensia suplimentară, astfel încât suma procentelor să nu depășească plafonul de 85% care se aplica la baza de calcul, potrivit  art. 30 din L 223/2015. 
Deci, dacă s-ar aplica integral decizia CCR, doar o mică parte din cei 98% ar mai primi ceva din indexarea din 2016, respectiv cei care au vechimea cumulată mică, încât nu au ajuns la plafonul  de 85% din baza de calcul.
Ce facem cu toate indexările legale de după anul 2016 aplicate la cuantumul în plată, peste plafonul de 85% din baza de calcul stabilită/recalculată/actualizată? 
Ii punem pe pensionari să le restituie, deși potrivit legii indexările nu intrau  în baza de calcul pentru a fi plafonate la 85%? 
Curtea de Conturi consideră că prin indexări legiuitorul  a avut intenția să majoreze procentul corespunzător vechimii cumulate, până la limita plafonului de 85%, nu cuantumul în plată al pensiei militare? 
Art. 59 din L 223/2015, în vigoare pînă la OUG 59/2017, stabilește că indexările se aplică la cuantumul în plată.






 

61 de comentarii:

Pop Iuliu spunea...

Procedând astfel, Curtea de Conturi a încercat sa deranjeze cât mai puțin CPS MAPN și SRl, dar rămâne de văzut ce va dispune in cazul CPS MAI, caz in care conform logicii lor ar trebuie sa recupereze diferențe acordate in plus!!!!!

avianyc spunea...

Cateva din aprecierile dvoastra nu corespund realitatii.
Spre exemplu, eu am in plata ca si cuantum avantajos ,cuantumul stabilit pe L223, indexat atat cu 5,25% cat si cu 5%.
Decizia de actualizare din 2017 are un cuantum mai mic cu ceva lei fata de cuantumul in plata ,se pare chiar cu indexarea de 5%.
Se impune corectarea unor presupuneri din text.
Si ca mine or mai fi si altii in situatie.
Nu numai cuantumurile avantajose stabilite pe legea contributivitatii au ambele indexari incluse ci si cele stabilite pe L223 sau chiar si L164 .Aceste cuantumuri functioneaza si in momentul de fata.
Curtea de conturi se refera la scaderi prin deciziile emise pentru actualizarea din 2017 ,nu face referire la cuantumurile avantajose in plata.

avianyc spunea...

PS
Privind a doua chestiune in discutie .
Aici Curtea greseste ,in sensul ca nicio lege nu conditioneaza indesarea salariilor sau a pensiilor prin vreo plafonare. Indexare in sensul legii inseamna restabilirea nivelului de trai pentru anul in curs fata de anul precedent.
Politica aplica de legislatii pentru pensii este aceea ca nicio pensie sa nu depaseasca 100 % veniturile dintr-o anumita perioada (exceptie p. militare care merg pana la 102%).
Probabil ca in acest context ,guleratii au motivat cu acest argument ,iar Curtea C a luat ca de buna aceasta motivatie ,in sensul ca introducand indexarea in procentul de 85% ,nu se mai depaseste 102%.
Se stie destul de bine ca ca au fost ani la rand cand salariile nu au crescut iar prin indexare anuala multe pensii au depasit salariile.
Acum pentru a bloca acest neajuns considerat de ei ,au plafonat totul la 85%. In felul acesta maximul posibil este 85% +20% =102%.
Asa va fi si pe viitor . De 102% nu va trece nimeni. Numai ca pana la un moment dat era 102% din veniturile luate in baza de calcul iar dupa OG 59 este 100% din net.
Stimati domni ,nu va mai bateti capul ,de acum nimeni nu va mai depasi la iesirea la pensie salariul net al activului similar. Pentru asta se cauta formule ,insa nu le gasesc sau nu vor sa faca valva deocamdata.
Solutia ar fi actualizarea tuturor pensiilor la cuantumurile salariale prevazute pentru fiecare grad ,functie ,etc de L153 ,FARA INDEXARI ANUALE ,doar cu cresteri ale pensiei functie de creserea soldei de grad si functie ale activilor propagate in toate elementele bazei de calcul.

Huhu Rezea spunea...

Cataline,
Niciodată nu s-a aplicat actualizarile la cuantumul în plată.Rezultatul actualizarilor s-a comparat doar cu cuantumul în plată.
Problema este că foarte mulți pensionari militari, chiar si sefi de structuri asociative. nu înțeleg ce înseamnă reluare imediată a actualizării pentru eliminarea discriminărilor. Mulți se complac să tămâieze intențiile MAI și MApN de amânare a ei peste câțiva ani.

avianyc spunea...

@ Catalin
Am expus punctul meu de vedere privind modul de actualizare ,similar pana la un moment cu punctul de vedere in aceasta privinta a domnului Huhurez in comentariul urmator (avia -PS).
Numai ca si aici intervine o nebuloasa greu de tratat . Fiscalitatea diferita intre salarii (42%) si pensii (10 %). Asta inca da de furca reluarii actualizarii la conditiile L153.
Solutia cu impozitarea nu ar trebuie sa se faca heirupist ci in deplina concordanta cu neafectarea cuantumului net al pensiilor vizavi de cuantumul net al salariatuli activ similar.
Alta solutie pentru reglarea fiscalitatii intre pensii si salarii ca sa nu treaca pensiile peste salarii prin actualizarea la prevederile L153 greu de gasit dar nu imposibil.
Aici ar trebui sa-si concentreze comentatorii ,asociatiile ,etc atentia si sa vina cu solutii onorabile .
Asa ca pana atunci ,cu tot noianul de propuneri , comentarii si cerinte care mai de care ,dupa nevoia fiecaruia,dari in judecata ,etc ,OG 59 va avea,cu parere de rau pentru cei care nu inteleg fenomenul inca cale lunga de mentinere in functiune.

Calinmihaib12 spunea...

..AȘA cum spuneam..,legislația salarizării și pensiilor militarilor.cuprinde multe texte formulate PERVERS,..SIBILINIC.., DUBITATIV..,pt. ca:.."vorba" ..fostului ministru PSD-ist al.."JUSTIȚIEI"..= ȘOVA, să-l citez cu aprox..:"legile să poată fi interpretate"..!(evident =la aplicare..!)
Art.59 actual..:DELIBERAT=exact așa este formulat: PERVERS, termenul corect: "INDEXAT" fiind
"confundat" cu termenul "ACTUALIZAT" (folosit INCORECT: în textul articolului 59..!)

avianyc spunea...

Huhurez ,poate faci "un bine"pe ziua de azi si muti comentariul meu la ãutostrazi (ciot").

Calinmihaib12 spunea...

AVIA:..greșești: Pensia militară, fără indexări= poate ajunge la 102 %, așa cum scriai,dar apoi greșești: când aplici indexări,automat depășești cele 102 %..!
INDEXĂRILE.. în forma actuală a legislației se aplică la CUANTUMUL PENSIEI,..care așa cum ai spus=poate ajunge la 102 % !
Indexarea e o procedură =IN AFARA PROCEDURILOR de:stab., rec., actualiz. ..!
Ne tot invârtim în jurul găurii!

Huhu Rezea spunea...

daca nu-l muți îl șterg.

avianyc spunea...

Nu-l pot copia că l -as muta. Altfel cum?

avianyc spunea...

Gata ,am rezolvat.
Mulțumesc!

avianyc spunea...

Eu vorbesc despre actualizarea care ar urma să se facă la coeficienții si drepturile prevazute de L153.
Ca sa se mentina in trend salariile cu pensii dupa actualizare indexarea nu-si mai are locul pentru a nu se depăși 102%.

spiritul lui Haret spunea...

Armata Romaniei numai are nevoie de rezervistii proveniti din randul cadrelor militare pensionate.Asta e concluzia mea.Explic dece.intre MApN si CEC exista un protocol prin militarii activi pot contracta imprumuturi cu dobanzi foarte mici.Militarii rezervisti sunt exclusi.In opinia mea sa-i fie rusine MApN si CEC.Primului ca ne trateaza ca militari de mana a 3-a si celui de al doilea ca s-au folosit si ne-au confiscat banii depusi drept contributie la pensia suplimentara.Daca as avea varsta intre 50-60 ani numai asa de-al dracului mi-as pune cunostintele militare in slujba unei alte armate ca raspuns la dispretul cu care sunt tratat.Voi nu vedeti cum suntem tratati?In caminele de garnizoana nu avem acces.Cand mergem pt. rezolvare de probleme personale la UM asteptam ca milogii la intrare sa fim primiti,la bazele de tratament ale MApN din cand in gand,in spitalele militare nu avem loc de civili,gradul militar a devenit ceva banal etc.Maine poimaine ne ia si dreptul la medicamente gratuite.Suntem niste prosti ca le acceptam asrmenea conduita.

Calinmihaib12 spunea...

AVIA:..se cam vorbește de "actualizări" viitoare IPOTETICE
Ceea ce știm ACUM:
•în lg. 135/2017 a salarizării:
=un MILITAR cu S.F.=coef. min.= 2,08 =LT.COLONEL=5212 lei,și..o SLB-Bz.C..de:să zicem =7.000lei,
•legea actuală 223/2015 cu :
=max.85 % de calcul din S.L.B.
-Bz.C adică din: 7.000 lei =
= 5.950 lei
◇ P.B.=5.950 lei ×20 % (OMM) =
= 1.190 lei + = 7.140 lei.
Despre CE ACTUALIZĂRI VIITOARE VORBIM..??,..în CE BAZĂ LEGALĂ.?

Xman spunea...

Nu poate fi asa ceva .Imprumuturile in conditii de favoare sunt interzise de BNR...

Iulian Mareș spunea...

Dragul meu avia, cei 20%/OMM/SOSA nu inseamna pensie! Da-i la o parte si iti vei vedea doar pensia!

Iulian Mareș spunea...

IcePar,
Faptul ca intre MApN si CEC exista un protocol prin militarii activi pot contracta imprumuturi cu dobanzi foarte mici este foarte OK! Banuiesc ca scopul a fost pt cumpararea de locuinte si MApN va akita ratelele sau o parte din rate, nemaiplatind cv kiriilor si nu va mai deconta deplasarile la familie! ... zic eu.
Este singura banca romaneasca; de ce nu a accptat si BCR?
Faptul ca pensionarii militari sunt exclusi este rau! Asta sa fie singura nedreptate....Te pot ajuta eu prin notariat, dar nu mai mult de 30.000E, pe 2 ani!

jupderval spunea...

Huhule, ai dreptate cu pensiile crescute ,celor iesiti in 2017, problema este ca am vazut cupon de pensie al unui pensionar iesit in 2013,din MAPN, care in urma actualizarii din 2017, a crescut. Cum iti explici acest lucru ?. Mie imi miroase a incalcare de lege, la unii se face intr-un fel , la altii in alt fel

Huhu Rezea spunea...

Strict, matematic, pensia actualizată prin mărirea soldei de funcție cu 15%, conf art 60 alin (1), nu are cum să fie mai mare decât pensia recalculată indexată cu 5% + 5,25%. Este mai mare doar dacă elimini indexarea de 5%, cum au procedat MAp și SRI, sau dacă ea nu este aplicabilă, cum este cazul celor pensionați în anul 2017.

Numai Nota de calcul te poate lămuri. Nu este suficient cuponul de pensie.
Este posibil ca prin decizia de actualizare să fi indreptat vreo eroare din decizia de recalculare.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
GO spunea...

1,78% ...5% ... vaiete, bocete, mycii pe piept. Si asta de ani si ani de zile.

Cand o simpla actiune de protest la sediile institutiilor - in special la MApN si SRI, ne-ar fi rezolvat problema de mult timp.

Dar actiune de protest adevarata, nu mimata, din aia in care sa luam eventual si bastoane pe spate etc. Toti decidentii se feresc ca dracu' de tamaie de o astfel de actiyne, nu cumva sa se faca de minune in fața NATO, UE etc.

Asa decidentii vad ca latram, dar nu muscam, aduca suntem extraordinari de slabi

Problemele noastre nu se vor rezolva pana nu urmam calea mentionata de mine.O zi,3 zile, 3 saptamani, pana cand reusim sa fim bagati in seama

Pana atunci insa, doar bocim dupa 1,78%, 5% VRS, OMM sau PS.

Trofin spunea...

Este posibil ca o pensie militară să crească la actualizare , fată de cuantumul stabilit la recalcularea din 2016, dacă în cuantumul compus al soldei de funcție sunt cuprinse majoritatea sporurilor de care a beneficiat în activitate . Pentru pensionarii militari ale căror sporuri nu sunt cuprinse în cuantumul compus al S.F. cuantumul pensiilor actualizate nu are cum să depășească cuantumul de la recalculare decât , în anumite condiții , dacă se aplică indexarea din 2016 , așa cum a decis Curtea de Conturi a României.

Huhu Rezea spunea...

SI de se mai găsesc unii lideri de asociative să inițieze acțiuni de protest, se lovesc de indolența și lipsa de spirit civic ale multor rezerviști care se complac cu ce li se dă de la ministere... că știu ei ce fac.

avianyc spunea...

Doctor Călinmihai tocmai asupra acestui fenomen atrageam atenția referitor la indexări in cazul unei ipotetice actualizari la prevederile L153.
Indexarea nu-si mai are rostul ,ea putând fi anulată sau cumulata de o eventuală actualizare cu cresterea de grad si functie,spre exemplu in cazul in care un an sau doi nu ar exista creșteri ale soldei de grad si functie iar in al doilea sau al treilea an ar creste solda de grad si functie urmată de actualizarea rezervistilor cu aceasta crestere.
Nu toata lumea poate obține 102% functie de vechime ,etc.
Ipotetic raționamentul este facut pentru 102%.

@ ,Cătălin
Totdeauna matematica spune adevarul.
Cu logica matematica la purtator nu se bate câmpii.
O eventuală ipotetică actualizare la prevederile L153 a tuturor pensionarilor se lovește de ce am spus in comentarii lucru sesizat parțial si de @ Calinmihai.
O eventuală actualizare trebuie facuta neapărat prin decizii noi de recalculare atata timp cat L153 prevede anumite modificări ale drepturilor fata de L138/99 sau 284/2010.

Huhu Rezea spunea...

Sporurile, dacă sunt, se găsesc atât în baza de recalculare, cât și în baza de actualizare. Nu ele pot face diferența.
Sunt afectați doar cei cărora le-a fost eliminată indexarea de 5% din calcul.
Cei pensionați în anul 2017 nu aveau dreptul să li se indexeze pensia cu 5%, ci numai cu 5,25%.

avianyc spunea...

@ Calinmihai
Da ,ati inteles raționamentul in care ipotetic s-ar face actualizarea la parametrii prevazuti de L153, dar nu ati mers pana la capat.
Ati mers doar pana la propunerea dnului Huhurez cu actualizarea. Mergeți cu raționamentul până la capat ,fiscalizati ambele venituri ,,aplicați anual ce este mai favorabil ,indexare sau actualizare cu procentul cuvenit din cresterea șoldei de grad sau functie si o sa vedeti ca va loviți de exact ce am spus eu.
Ca atare propunerea cu actualizarea la nivel L153 trebuie amendată in mod serios cu propuneri care sa nu duca pensiile prin indexare si fiscalizare peste salarii.
Actualizarea tuturor rezervistilor la cuantumurile salariale ale activilor similări prevazute de L153 la 2022 trebuie facuta printr-o nouă decizie de pensie atata timp cat drepturile salariale ,de vechime ,etc prevazute de L 153 prezintă modificări esențiale fata de prevederile L138/ 99 sau L240/ 2010.
Iar în acest context al actualizării, indexările prevazute de modificările la L223 nu-si mai au rostul daca se prevede actualizarea pensiilor cu procent corespunzător/ individ din cresterea șoldei de grad si functie.
In felul asta si cu fiscalitate adecvată pensiile nu ar mai depăși salariile activilor simulări.


avianyc spunea...

@ Mares
Baremul de 85% a fost special impus pentru ca prin adăugare de OMM ,functie de vechime fiecaruia nici pensiile militare sa nu depaseasca 100% din venitul brut/ net ca si de fapt toate pensiile speciale din România.
Alții pornesc de la 80% si prin punctaj functie de vechime în serviciu ajung la 100%.
Ca unii au salarii mai mari decât militarii este cu totul alta poveste si este rodul politicilor guvernamentale .
Ca atare militarii se limitează la 102%.
Unul din motivele pentru care a căzut L164 ,o lege cu care au păcălit pe multi sa treaca in rezerva a fost si acest avantaj de a se acorda multe drepturi peste 100% ,astfel că multi pensionari aveau pensii mai mari ca salariile activilor.
Dacă tu crezi ca lucrul asta se va mai întâmpla te înșeli amarnic rău de tot.
Eu zic ca sa te ocupi mai bine dece stii mai bine ,comenzile de la pluton si eventual batalion ,avansări, etc.
Restul treburilor serioase lasa-le in seama celor care le pot desluși cu celebritate.

Mihai spunea...

Nu facem decat sa ne lamentam si sa interpretam texte de lege date cu rea credinta de niste vremelnici conducatori si dusmani ai Romaniei.
Sunt convins ca vremea cu asa ceva a trecut de prea mult timp. Atata timp cat adoptam o astfel de atitudine, lipsiti de actiune si doar cu reactii timide, acesti tradatori care conduc Romania, nu vor rezolva inechitatile din sistemul pensiilor militare de stat.
La ora actuala, guvernantii (indiferent de partid) au separat comanda unitatilor de restul cadrelor militare. Comenzile unitatilor sunt gratulate cu o sumedenie de sporuri peste sporuri, asa ca ies la pensie avand un cuantum foarte mare, iar restul care cum pot. Manipulate, comenzile unitatilor sunt fidelizate conducerii de partid si de stat, conduc cu mana forte si tin sub ascultare restul trupei.
Trebuie sa ne trezim, nici un partid nu ne va face dreptate cu o astfel de atitudine, ori iesim in strada, ori tacem din gura!

VIOREL spunea...

Sunt foarte emotionat că pensionarii militari de după 2016 au pensii mai mici cu 5,35 DE CÂT cred ei că ar merita. Emoţia mea creşte când craiovenii suferă că cei mai bătrâni de 2016 nu merită să intre în nicio schemă urgentă de ajustare pentru că lupta lor justă care va mai dura 7-8ani e să se împlinească visul eroului din Pleniţa.

Calinmihaib12 spunea...

AVIA:..se cam vorbește de "actualizări" viitoare IPOTETICE
Ceea ce știm ACUM:
•în lg. 135/2017 a salarizării:
=un MILITAR cu S.F.=coef. min.= 2,08 =LT.COLONEL=5.212 lei,și..o SLB-Bz.C..de:să zicem =7.000lei,
•legea actuală 223/2015 cu :
=max.85 % de calcul din S.L.B.
-Bz.C adică din: 7.000 lei =
◇PENSIA de SERVICIU= 5.950 lei
=5.950lei×20 %(OMM)=1.190 lei+=
+ = 7.140 lei(=PENSIE MILITARĂ
(+/_ =PENSIE SUPLIMENTARĂ..!).
Despre CE ACTUALIZĂRI VIITOARE VORBIM..??,..în CE BAZĂ LEGALĂ.?
Până aici,calculul e pe legea 223.. APLICATĂ de casele de pensii sectoriale..,ILEGAL..!
=STRICT LEGAL= chiar cu textul legii 223=EXISTENT, dar APLICAT CORECT, conform cu ce=TRANSPARE= PENTRU CINE "VREA" =SĂ VADĂ =
din art.29 și 23-24-25,după care se aplica art. 108, așa cum am arătat și eu în propunerea de AMENDAMENT la PROPUNEREA BLOGULUI,CALCULUL devine:
•7.000×max.85%=5.950 lei=P.Serv.
•5.950×9%=536+=6.486 lei=P.brută
(+ PENSIA SUPLIMENTARĂ)
•6.486×20%=1298 lei+=7.784=P.MIL
(+ O.M.M.).
.din CAUZA acestei diferențe de:
..644 de lei,..Casele de pensii sectoriale.. se fac ca nu văd "eroarea".. în care.se scaldă..!

Huhu Rezea spunea...

Mă bucur că Defenseromania a putut să scrie un aemenea comentariu la știrea despre procesulețul declanșat de LADPM.
Incă un site căștigat pentru cauza rezerviștilor!

Calinmihaib12 spunea...

D-le AVIA:.."complici"..situația..!
Nu amesteca indexările cu alte proceduri.!= pur și simplu pt.că INDEXĂRILE sunt proceduri INDEPENDENTE ..!,sunt aplicate STRICT ..în funcție de rata inflației anuale..!=și=atât..!

Iulian Mareș spunea...

👍... ăla cu capul mare?

Iulian Mareș spunea...

Contrazici un erudit economist și jurist?
De necrezut!

HALA spunea...

Asta pentru ca nu au sindicate și pentru asta trebuie sa ii ajutam noi rezervistii, sa nu poată face un comandant ce "vrea mușchii lui" cu ceilalți militari, nici înainte de 1989 nu putea căci îl lua partidul la întrebări. În armatele tarilor civilizate toată starea de conflict o rezolva sindicatul și basta!

Iulian Mareș spunea...

Avia, Huhurez, eu, tu și el avem dosare penale deskise!?

In ROU sunt deskise 4 milioane de dosare penale!!!

*Dând la o parte numărul celor cu vârsta până la 18 ani și al celor de peste 70 de ani, tocmai v-ați calificat cu șanse enorme in cele 4 dosare penale deskise de procurorii democrației! Sau Democrați?

*Bine ați venit în rândurile PENALILOR!
**Bă, ești beat? ... Bă, ești nebun?

HALA spunea...

Urgent ar trebui înștiințat secretarul general al NATO asupra pericolului unor tulburări printre militari din cauza discriminărilor la care sunt supuși după trecerea în rezerva. Asta se poate face fără a aștepta pe document semnătura nu știu cărui general rahatit în pantaloni de frica pierderii pensiei personalizate.

spiritul lui Haret spunea...

Mares@ nu-mi e necesar nici un imprumut.Eu vorbesc ca principiu.Dece activii da si rezervistii nu?
Avia@reciteste legea 164/2001.Faci afirmatii nedocumentate.

Trofin spunea...

Răspunsul meu se referă la o situație aparte.

raul spunea...

Acest lucru e valabil si in societatea civila!Strainii s-au prins ca romanii sunt ,,hommo homminis lupus" si-i dezbina sa-i stapaneasca!Dau la sefi salarii f mari ,la salariati minimul sau aproape ,pt ca stiu ca sefii ii vor regula pe aia mici,in beneficiul si profitul lor!

Huhu Rezea spunea...

@Trofin
Chiar aș vrea să discutăm o asemenea situație particulară, dar tare mă tem că este vorba de pensia unui neterminat, stiu, deranjează calificativul,care nu a ajuns la procentul de vechime de 85%.
Vei vedea, dacă discutăm situația, că onor Curtea de Conturi transformă ilgal indexarea într-o operațiune de majorare a procentului de pensie, până la limita de 85.
Se știe că procentul de pensie se modifică numai dacă se modifică vechimea cumulată... nu dacă se indexează pensia.

avianyc spunea...

@ spiritul lui Haret
Sunt foarte documentat si in cunostiinta de cauză.
Pe legea 164 au fost si mai sunt inca in plata pe cuantum avantajos pensii cuprinse între 8 12000 la nivel 2010 ,indexare pe parcurs.
Stiu parasutisti si piloti ,șefi de birouri cu vechime completa - fara sporuri la acea vreme dar grupa AC si CS ulterior ca sef birou care au facut 100% numai din adaosul de vechime cumulata peste 64% plus OMM si PS peste 100%, total 120-140% poate si mai mult.
Il poti ruga pe domnul Huhurez sa-ti republice acele cuantumuri de pensie sfidătoare la vremea respectivă.

Iulian Mareș spunea...

Ei de ce?
Pt că ai fost maiou Și acum nu ești decât cel mult cămașă! Simplu, nu?
Iar, dacă vrei că această cămașă să aibă o oareșce importanță, asta se va întâmpla odată cu ființarea unui mare sindicat al SNAOPSN! Un atuu in plus ar fi că și activii să aibă dreptul să se ralieze!
Priceput?

Iulian Mareș spunea...

IcePar!
Hârtia prin care Churchill a vândut ROMÂNIA ruşilor, expusă public prima dată!!!

Astfel ti se vor lumina multe....

Întâlnirea Churchill-Stalin a avut loc la 9 octombrie 1944. Premierul britanic este cel care a propus astfel sferele de influenţă (dupa ce consumasera bine tare):
România: Uniunea Sovietică ar trebui să aibă 90% influență, iar Marea Britanie 10%;
Grecia: Uniunea Sovietică ar trebui să aibă 10% influență, iar Marea Britanie 90%;
Ungaria și Iugoslavia: Uniunea Sovietică și Marea Britanie ambii cu 50%;
Bulgaria: Uniunea Sovietică cu 75% influență, iar Marea Britanie cu 25%.
El a împins hârtia spre Stalin, care a bifat și a dat-o înapoi lui Churchill.
„Oare nu este cinic să dispunem în această manieră de soarta a milioane de oameni? Hai să ardem hârtia” ar fi spus Churchill.
„Nu, păstrați-o” ar fi răspuns Stalin.


https://newstandard.news/2019/04/03/premiera-hartia-prin-care-churchill-a-vandut-romania-rusilor-expusa-public-prima-data/

*Pe cand hartia cu procente semnata de Merkel si KWI?

Iulian Mareș spunea...

Ai impresia ca SACEUR nu l-a informat?

Iulian Mareș spunea...

avia,
Recunosc ca problemele de PL/B le-am cam si uitat! Eu cu stiinta despre B am dat examen, tu nici acum nu-l cunosti! Cum nu cunosti nici misiunile Av! Dar, sa lasam asta....
Nu eu am dat dovada ca nu cunosc legile, dandu-le interpretari tolomace, ci mataluta! Nu te bag pe istorie ca ramai fara aer! La fel ai facut si cu domeniul economic, pe care tu-l reduci la nivelul concret-naiv! Stai domol, ca ti-au explicat cativa camarazi cate lucruri nu intelegi si cate prostii debitezi! Important este ca tu persisti!
*Nu intereseaza pe nimeni suma totala cuvenita dupa adaugarea la pensie a celor maximum 20%, prevazuti pealta lege organica! Ramai ancorat numai la pensia-pensie si nu divaga prin fraze fara continut!
Huhu/Leon cat si altii s-au si plictisit de cate ori ti-au spus/demonstrat asta! Kestiunile gen, "dincolo de gardul UM" sa le spui cui vrei tu, eu am avut cu totul alt domeniu de activitate, care a impus mai mereu nivelul interministerial si international, asa ca la asemena aberatii nu pot decat sa-ti amintesc bancul cu Ursul!
*Ca orice mascarici scrii si prostii: "le pot desluși cu celebritate"...posibil sa fi dorit a scrie celeritate, dar nu este atributul tau caracteristic, precum nici cel de celebritate nu este, decat daca il scriem asa ..."celebritate"!
**In locul tau nu m-as fi aventurat sa afirm ca am dreptul, fie si la distanta! Rad colegii de tine!
***In sfarsit, nu esti tu de vina...ci noi ca-ti dam replica, doar-doar vei intelege ceva!

Iulian Mareș spunea...

Xman,
nu te cred si vin cu exemple: Ioana Basescu si Blonda de la Cotroceni!

gheo spunea...

Suntem deja vanduti, ce hartie ne mai trebuie cand trebuie doar sa deschidem ochii sa vedem dramatica realitate !!!.

Huhu Rezea spunea...

Lamentări descurajatoare ... și atăt...

tudor spunea...

Domnilor,
OUG 57/2015 a intrat in vigoare la 11 dec. 2015, conf. Legii 24/2000(republicata 2010)
Domnule H R,
Nu demult spuneati, (nu sustin ca in forma aceasta) ca si instantele ca sa judece si sa ne dea castig de cauza, trebuiesc "luminate", adica noi, avocatii nostrii... sa ne prezentam si sustinem cauzele temeinic.
Fara indoiala ca, atunci cand instanta se va apleca asupra cauzei privind aplicarea prevederilor art. 14(2) din OuG 57/2015,in vigoare de la 11 dec. 2015, aceasta, in indeplinirea menirii sale constitutionale, va trebuii sa stabileasca intai, care este legea care reglementeaza pensiile militare de stat prevazute a fi majorate de acest articol.
La 11 dec. 2015 in Romania nu existau pensii militare de stat.
Pensiile militare de stat au fost instituite la 1 ian 2016 prin intrarea in vigoare:
- fie a legii 223, in forma emisa, promulgata si publicata in M. Of,
- fie a textului rezultat in urma interventiei la 11 dec 2015 Guvernului asupra "legii .. publicata in M. Of. prin art. 40 din OUG 57/2015.
In conditiile in care, in perioada 27 iul 2015, (data publicarii in M. Of. nr. 556 a Legii 223/2015) si data de 1 ian 2016, (data intrarii in vigoare a acestei legi), Legea 223 privind pensiile militare de stat se afla sub incidenta Legii 24 /2000 (republicata 2010), art. 58 alin 2 si 3 si, in aceasta perioada putea fi modificata numai prin dispozitii care sa intre in vigoare odata cu legea, deci la 1 ian 2016, instanta va trebuii sa stabileasca temeiul legal si efectele dispozitiilor de modificare a textului unei legi publicate in M. Of., asa cum au fost dispuse prin OUG 57/2015, art. 40, asa cum au intrat in vigoare.
Apoi, va putea stabili care sunt pensiile militare de stat prevazute a fi majorate cu 5%, respectiv, care este legea care, in conf. cu prevederile Constitutiei Romaniei si Legii 24/2000 (republicata 2010) a intrat in vigoare la 1 ian 2016 si in conformitate cu care trebuiesc aplicate prevederile art. 14(2) din OUG 57/2015
Asa ca este posibil in ca, in procesul cu CC, problema care ne framanta de multi ani sa nu poata fi ocolita si sa fie necesar a fi clarificata. Si anume:
- Poate fi modificat completat, (abrogat) textul unei legi, act juridic asupra caruia CD a decis definitiv, emis de Parlament, verificat din pdv al constitutionalitati, promulgat de Presedintele Romanie, dupa publicarea acestuia in M. Of. ?
- Poate fi inlocuit un text de lege care poarta toate semnaturile necesare prevazute de L 24/2000 si care este autentificat ca legal emis si publicat in M. Of.
- pot intra in vigoare direct ca lege articolele dintr-o ordonanta?
- Poate guvernul sa schimbe o lege inainte de intrarea ei in vigoare?
- Poate fi eludat art. 58, alin 2 si 3 din Legea 24/2000 (republicata 2010) pentru modificarea, completarea, abrogarea legilor inainte de intrarea lor in vigoare?
Poate intra in vigoare o lege care nu este autentificata ca legal emisa si... ?
Sunt intrebari la care CCR nu a dat si nu putea da raspunsuri.
Legalitatea intra in sfera de atributiuni a justitiei.
Si acum justitia are cuvantul. Sa vedem acum, cand se va pronunta, o sa inghita rahatul OUG 57, art 40 sau nu. Este sau nu independenta justitia din Romania.
Am zis.
Am onoarea.

monteoru spunea...

Mares@eu vorbesc de discriminare si tu faci trimitere la istorie.E precum Vasile si Veta.In timp ce Vasile o cauta la lana ea il cauta la oua.Acorzi prea mult credit atat lui Merkel cat si lui KWI.Ursul siberian e la putere.

Huhu Rezea spunea...

Siluirile pe care le aplici d-ta legii nu vor ajunge niciodată să fie clarificate de CCR, pentru că nu vor trece de o instanță cu mintea la sine.
O lege poate fi modificată înainte de intrarea ei în vigoare cu condiția ca modificarea să intre în vigoare odată cu legea modificată. Așa spune L 24/2000
Art. 40 din OUG 57/2015 a intrat în vigoare odata cu L 223, la 01 01 2016.
Articolul 14 alin (2) din OUG nr. 57/2015, de majorare a pensiilor militare,nu modifică Legea 223, fiind o dispoziție de aplicare, fie și prin derogare, a art. 59 din L 223.
Atunci pensiile militare nu se indexau din oficiu ca în prezent, fiind nevoie anual de un act normativ de majorare/indexare.
Majorarea s-a aplicat de la 01 01 2016, la cuantumul în plată existent la 31 12 2015 pentru că nu era nicio pensie recalculată.
Te rog nu mai repeta interpretările fanteziste te de mai sus.

tudor spunea...

Domnule,
Nu, nueste adevarat, art. 40 din OUG 57/2015 a intrat in vigoare la 11 dec. 2015 si s-a aplicat de la 1 ian 2016.

avianyc spunea...

@ Huhurez
Absolut corect ce spuneti.
OG 57 nu a facut decat sa inlocuiasca prin anumite masuri fiscal bugetare OG 83/2015 care isi inceta activitatea la 31.12 2015
Legea pensiilor militare de stat fiinteaza de la data promulgarii in Mof si intra in functiune la trei zile de la publicare daca legea nu prevede altfel.
Cum legea prevde a intra in vigoare la 01.01.2016, asta nu inseamna ca de la publicare in MOf si intrare in vigoare legea nu exista.
Ea odata publicata in MOf exista si poate fi modificata prin OG , ordonanta care prevede in mod special necesitatea unor masuri fiscal bugetare pe anul 2016.
Masurile fiscale intra in vigoare dupa cum spune fiecare art al ordonantei ,si daca nu se specifica ele intra in vigoare la 01.01.2016.
Orice OG cu masuri fiscal bugetare temeinic justificate este constitutionala ,cele fara justificare/argumentare temeinica pot fi declarate neconstitutionale.

Huhu Rezea spunea...

In loc să va contraziceți cu mine, mai bine citiți dispozițiile finale ale OUG 57/2015.
La precedentele discuții v-am dat citat.

Iulian Mareș spunea...

Si mata ce intelegi din postare? .... temporar suntem in custodia lui Merkel! Putina cedare din partea Ursului, nu?

Șoimul spunea...

În 2013 a fost calculată pe L263 pp.opoi pe 232 și probabil a avut funcție bună!

monteoru spunea...

Cate case atatea pareri.Ce dracul mai baieti nu gasiti un punct comun?Luati la bani marunti legea 223 cu toate adaugirile treceti-o prin prin filtrul mintii si lamuriti-ne si pe noi astia muritori de rand.Veniti cu modificari si adaugiri pe textul legii 223 pe intelesul fiecarui prost fara dantelarii si expresii proprii dictionarului de termeni juridici ca sa stim si noi pulimea ce cerem.
Pe mine ma doare de exemplu ca nu am pensia egala cu a similarului meu.Pe altul il doare ca nu a primit ajutoarele.Altul tipa ca indexarea din 2016 pas.Lista continua.
Haideti ca unii mai luminati sa intocmeasca o lista de nemultumiri si avand acestea ca material de lucru sa traduca in articole de completat a legii 223.Cu astea in mana cu pasiune la misiune.

Huhu Rezea spunea...

Nu ai înțeles că principala modificare a Legii 223/2015, prin care se elimină mai toate inechitățile dintre generațiile de pensionari, este reluarea actualizării chiar din anul 2021 cu valoarea soldei de funcție corespunzătoare anului 2021... dedusă din solda de funcție din anul 2022?
De câte ori să mai repet acest raționament ca să-l susțină toți pensionarii militari?
Restul problemelor sunt mărunțișuri aplicate greșit de casele de pensii.

Alexandru spunea...

Corect dle Huhu Rezea, ce atâta bălăceală!

spiritul lui Haret spunea...

Huhu zici ca reluarea actualizarii chiar din anul 2021 dar uite ca Olescu,Avia,Tehnocrat ,Neacsu,Tudor,Mos Alecu<gropa,Balaceanu etc au alte pareri .Lamureste-o cu ei si ajungeti la un consens ca sa stim si noi prostimea ce vrem.