Un produs Blogger.

joi, iunie 18, 2020

Forma oficială a legii taxării pensiilor de serviciu. Se taxează doar partea necontributivă a pensiilor. Dezavantaj pentru militari: ei au întreaga pensie calculată necontributiv

82 comments
Pe înțelesul tuturor, în traducere contabilă, ce au hotărât în grabă parlamentarii noștri?
Cine are pensie/indemnizație  de serviciu/specială netă(fără impozit) de cel mult 7000 lei nu plătește nici taxă de 10% și nici taxă de 85%.
Cine are pensie/indemnizatie de serviciu/specială netă(fără impozit, să nu înțeleagă militarii pensionați după 15 09 2017 ca ei au alt net) de 7001 lei plătește taxă de 10% pe tot ce depășește 2001 lei, adică taxa de 500 lei. 
Dacă pensia contributivă din compunerea pensiei  este 5000 lei, pensionarul plătește taxă 10% pe diferența 7000-5000 lei și 85% pe ce depășește 7001 lei.
Cum s-ar zice, depinde de un singur leu dacă ești taxabil sau netaxabil.
Cine are pensie/indemnizație de serviciu/specială  netă de 7010 lei plăteste taxă de 10%  pe 5000 lei și taxă de 85% pe 9 lei.



82 de comentarii:

Ein Stein spunea...

Trebuie, obligatoriu, sa-mi fac mea culpa, spunea un domn pe aici ca "sa se modifice dar sa nu se taie de la nimeni", eu a scris ca e o idee creata. Fals! E o idee care s-a metamorfozat intr-un principiu, sanatos, romanesc, neaos, in jurul caruia sa insailat aceasta caricatura de lege. Deci mai gresim si domnia noastra.
Apropos de ambiguitatea, opinii, interpretari, trebuie luat aminte ca nu cuantumul pensiei se taxeaza, functie de marimea ei ci "Transele de venit lunar taxabil". De aici si neintelegerile.

Xman spunea...

Mult zgomot pentru nimic.Cei vizati,adica cei cu pensii de peste 14,000 brut sunt putini,asa ca in starea asta de "confuzie" probabil o oug Ciuca de reparare a inegalitatilor la pensiile militare ar fi mai usor de aprobat in guvern,pentru ca nu-i asa,cei care au pensii foarte mari au fost deja pedepsiti si nu mai exista posibilitatea ivirii altora...Probabil la cc numai magistratii vor fi scosi de pe aceasta lista a "beneficiarilor" legii.Numai ganduri bune...PS De unde vor strange miliardul ca o optime din banii necesari pentru dublarea alocatiilor?

Leon spunea...

@Huhu Rezea, parerea mea este ca Art.134(1) al (2), cel cu deducerea cu 7000 de lei, a ramas din NEATENTIE in varianta noua; aceasta deducere avea logica deoarece in forma aprobata de Senat TAXA era 0% pana la 7000 de lei.
Acest articol vine in CONTRADICTIE cu Art.134(2) al.(1), care stabileste ca TAXA este ce ramane dupa retinerea impozitului pe venit, adica 10% ce depaseste 2000 de lei !
Daca observatia mea este corecta, probabil Presedintele o va retrimite Parlamentului ..!
Nu am studii juridice, dar asa interpretez eu aceste articole !

Militar de la 14 ani spunea...

În cazul puțin probabil de aplicare a acestei legi, va fi "bătaie" pe interpretarea celor 2 articole. După cum cunoașteți atitudinea CPS a MApN, numai e nevoie să spunem cum vor aplica ei. Cred că art. 134.1 alin.2 nici nu-l bagă în seamă. Vor spune că e pentru cei cu contributivitate. Dacă ar fi să glumim puțin, pe lângă cuponul de luna viitoare, să ne dea și cuantumul pensiei pe care am putea să o avem dacă s-ar aplica această lege. Surprizele vor fi imense, dar rele.

danutmg spunea...

Cred că aveți dreptate. Art.134(1) al (2) avea justificare in varianta initiala, a lui Orlando Teodorovici.

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Categoric este o necorelare între cele două articole, dar eu cred că articolul rămas nemodificat din neatenție este 134 indice 2 alin (1).
In perioada când proiectul Teodorovici era in dezbatere la Senat am mai discutat despre aceste discordanțe.
Calculul lui Teodorovici din expunerea de motive privind stabilirea venitului taxabil pentru o pensie militară de 10 000 lei, mă mir că @Iosif nu-l citește, pornește din definiția celui mai important articol, respectiv art. 134 indice 1 alin (2).

raul spunea...

La mintea guleratilor si interpretarea col Rosu &comp,pariez ca CSP va efectua dubla impozitare ,ma rog impozitare si apoi taxare, si la pensiile sub 7000 de lei!

Leon spunea...

La aceasta ora, 20.40, pe siteul CD la ,,Urmarirea procesului legislativ,, Sectiunea ,,la Secretariatul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constitutionalitatii, printre cele 27 de proiecte, NU apare nici PL x nr.396/2019 ADOPTAT ieri de CD si nici cel ADOPTAT astazi de Parlamentul reunit, desi ambele se regasesc la rubrica ,,Note si informari,, in zilele de 17 si 18 iunie , la CC !
Poate fi o scapare a operatorului sau,...!!!

ghurse spunea...

Cred ca textul de lege este foarte clar si nu lasa loc de interpretari:
- Conform art 134, ind 1, alin (2) se determina care pensii vor fi taxabile, adică, după deducerea impozitului de 10% din brutul pensiei, daca netul este mai mare de 7000 lei, inseamna ca este taxabil;
- Art 134, ind. 2, alin (1) stabileste baza de calcul, adica venitul lunar taxabil;
- Art 134, ind. 3, alin (2) stabileste taxele conf. tabelului.
Prin urmare, pentru pensiile taxabile, sumele de peste 2000 lei sunt o data impozitate cu 10% si o data taxate cu 10%.
Acest lucru l-a sesizat si avocatul poporului:”Este obligația Avocatului Poporului, prevăzută de Constituție, să se uite pe legi, atunci când crede că ele încalcă dreptul, să sesizeze CCR. Sunt două texte, în principal, din Constituție, pe care le încalcă această lege.

Este o dublă impozitare. Pensiile de peste 2.000 de lei se impozitează cu 10%. Apoi e încă o impozitare, pentru că nu scrie nicăieri că cei 10% se șterg. E impozitare la impozitare. Avocatul Poporului și adjuncții săi nu au pensii de serviciu. Noi suntem asimilați miniștrilor. E o chestiune de principiu și am considerat că este corect să ne adresăm CCR.”
https://www.stiripesurse.ro/renate-weber-ii-demasca-pe-parlamentari-mie-imi-forteaza-mana-vor-sa-pice-totul-pe-mine_1476537.html

raul spunea...

https://www.stiripesurse.ro/snppc-a-luat-foc-din-cauza-impozitarii-pensiilor-speciale-impune-o-veritabila-expropriere-a-multor-pensii_1476277.html
Sa vedeti ce frumos expun problema politistii ,reprezentati de un fost agent sef si ce-o mai fi fost!Pe noi in schimb ne reprezinta GENERALII ,ACTIVI -un ministru si altii ,fricosi si penibili in argumente ,si altii si mai si ,in rezerva!Halal!

Ein Stein spunea...

Am recitit propriul comentariu si am realizat ca am scris o prostie. Nu cuantumul pensiei nete/brute se taxeaza ci venitul taxabil, dupa ce este calculat. Nu are rost sa te uiti la tabelul cu transele de taxare pana cand nu stabilesti venitul taxabil, adica ala rezultat din scaderea din pensia bruta a impozitului, sumei netaxabile de 7 000 si ce o mai fi pe acolo. Dupa ce l-ai calculat il asezi peste tabel, pe transe si retezi ce depaseste valoarea stabilita a transei, 0%, 10%, 85%. Cred ca confuzia se creaza tocmai din cauza ca suma netaxabila de 7 000 lei coincide cu valoarea maxima din transa a doua, cam cum s-a intamplat cu cei 5% indexare vs 5% cresterea soldei.
Ramane valabil si pentru forma finala acelasi calcul, ai pensie de doar 9 000 lei net platesti taxa 0 lei.

Huhu Rezea spunea...

@Gh urse
Un simplu raționament logic al textului dedus de dvs din art. 134 indice 1 alin (2), din expresia "dacă netul este mai mare de 7000 lei, înseamnă că este taxabil", per a contrario se deduce că tot ce este este mai mic de 7000 lei este netaxabil.
Cum mai poate legiuitorul să vină în art. 134 indice 2 să decidă că venitul taxabil este cuantumul net, fără să mai scadă suma netaxabilă de 7000 lei?
Cum îsi permit să spună în art 134 ind 3 că pensia cuprinsă între 2000 lei și 7000 lei se taxează cu 10%, în contradicție cu enunțul de la art. 134 indice (1) alin (2).
Intnția inițială a fost de a taxa doar pensiile mari cu cuantum net mai mare de 7000 lei.
Neconcordanță dintre cele trei articole face inaplicabilă legea. Ea ar trebui retrimisă în Parlament, dacă trece de controlul de constituționalitate.
Taxarea cu 10% a netului cuprins intre 2000 si 7000 lei încalcă grosolan principiul contrubutivității al pensiilor care au o parte contributivă mai mare de 2000 lei.

Lucian spunea...

Ia uitați ce spune dom' consilier P5D! Ce se mai laudă el în comentarii cu plafonarea pensiilor prin oug 59...

//www.facebook.com/100000694613789/posts/3322191107814010/

Călugărul spunea...

De impozitat se impoziteaza toate pensiile care trec peste 2000 lei. Cele care trec de 7000 se TAXEAZA dar numai partea necontributiva

vasile iosif spunea...

Nu aceasta este intentia legiuitorului, dupa cum se prezinta lucrurile. Ei vor sa rada tot ce este peste 7000 de lei.
Exemplul pe care il produce media si pe care l-am cerut Maestrului sa-l simuleze - fara succes - pleaca de la un brut de 10.000. de lei si ajunge dupa impozitare si suprataxare la 6900 de lei.
Care este adevarul?

Cristian spunea...

Deci cei care au 7000 net dupa taxare, la urmatoarele indexari cu inflația vor bate pasul pe loc, asteptandu-i pe cei cu 6000, 5000, 4000, sa-i ajunga din urma. La un moment dat toti vor avea aceeași pensie, indiferent de ce și cât au facut. Asta da monstru de lege absurda.

Cifff1967 spunea...

LEGEA ASTA E FACUTA LA MISTO PENTRU CEI MULTI SI SA NU TREACA DE CCR..DACA VROIAU O LEGE CLARA ,SPUNEAU...INTRE O MIE SI DOUA MII IMPOZIT ZERO,INTRE 2000 SI 7000 IMPOZIT 10% SI CE TRECE DE 7000 IMPOZIT 85%.JEGURILE ASTEA DE POLITICIENI NE CRED TARE PROSTI.JOS CU ACESTE JEGURI.

Mihai Anghel spunea...

Toți profeții care apar la tv au alte păreri. Exemplu:Pensia actuală 8000 lei și după taxare 6650 lei. Care este adevarul ?

totoiany48@gmail.com spunea...

Nu este o dubla impozitare . Venitul TAXABIL se obtine din valoarea /suma pensiei dupa ce s.a DEDUS impozitul ( stim cum se calculează) si SUMA NETAXABILA (7 000 lei) . VENITULUI TAXABIL i se aplica PRIMA treapta de impozitare de 0% pentru 2 000 lei , si in continuare celelalte TREPTE daca VENITUL TAXABIL este mai mare . Pentru exemplificare ,la o VALOARE LUNARA A PENSIEI se percepe o TAXA de 20 lei .

totoiany48@gmail.com spunea...

Se pare ca nu este important cine EXPUNE PROBLEMA, ci REZULTATUL .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

O mare prostie si nemernicie sa taxezi pensiile pana in 7000 lei, nici macar cu 1 leu! Acesta chiar este un drept real castigat! Peste 7000 lei sunt niste adaosuri artificiale pentru unii, legale pentru altii, dar trebuia progresiv de la 7000 pana la 10.000 lei, dat fiind ca sunt persoane merituoase si care au avut mari responsabilitati la viata lor, in functii cheie, si abia dupa 10.000 lei sa se fi intervenit grosier. Pentru venituri din activitati politice ar fi trebuit taxare de 90% tot ce depaseste 7000 lei. Nu i-a obligat nimeni sa se faca politicieni.

Huhu Rezea spunea...

Pentru cei care nu mai citesc topicul.

Pe înțelesul tuturor, în traducere contabilă, ce au hotărât în grabă parlamentarii noștri?
Cine are pensie/indemnizație de serviciu/specială netă(fără impozit) de cel mult 7000 lei nu plătește nici taxă de 10% și nici taxă de 85%.
Cine are pensie/indemnizatie de serviciu/specială netă(fără impozit, să nu înțeleagă militarii pensionați după 15 09 2017 ca ei au alt net) de 7001 lei plătește taxă de 10% pe tot ce depășește 2001 lei, adică taxa de 500 lei.
Cum s-ar zice, depinde de un singur leu dacă ești taxabil sau netaxabil.
Cine are pensie/indemnizație de serviciu/specială netă de 7010 lei plăteste taxă de 10% pe 5000 lei și taxă de 85% pe 9 lei.

Huhu Rezea spunea...

Ca să nu mai ceară nimeni simulâri!
Se plătește taxă de 85% din tot ce depășește cuantumul net de 7001 lei al pensiei militare, plus 500 lei taxă pentru diferența dintre 7001-2001 lei.
Cine are cuantumul net al pensiei militare de cel mult 7000 lei nu plătește taxă.

cristianp spunea...

Adica cel care are net 7000 lei ramane cu 7000 lei iar cel care are net 7010 lei va lua 7010 - 500 - 85% din 10lei = 6500 si ceva marunt? Imposibil si absurd sa fie aceasta interpretare
Nu are cum sa-l duca pe ala cu pensie mai mare acuma (7010 lei), inainte de taxa, sub unul cu pensie mai mica (7000lei) tot inainte de taxa.

totoiany48@gmail.com spunea...

Dle H, nu doresc sa va supar dar cred ca faceti o mica greșeală. In lege ...art 134.1(2) se refera la VENITUL LUNAR AL PENSIEI si SUMA NETAXABILA de 7 000 lei , suma ce se deduce din valoarea pensiei nete .
Art 134.3(2) se refera la VENITUL LUNAR TAXABIL ,adica venitul stabilit prin deducerea din VENITUL LUNAR AL PENSIEI ,a impozitului si a SUMEI NETAXABILE de 7 000 lei ,caruia i se aplica grila de impozitare ( cele trei trepte ) .
Rog un pdv . Cu mult respect,

Huhu Rezea spunea...

Juridic, suma netaxabilă de 7000 lei ar trebui să fie deductibilă din netul pensiei pentru toată lumea și tot ce depășește sum rămasă după deducere intră în tranșele de taxare cu 10% și 85%.
Dar, interpretarea contabilă a noțiunii, cum vad că opiniază și doamna Pârcălabu, fosta sefa la Pensii, este că suma de 7000 lei nu este deductibilă din pensie netă, ci este un soi de prag, sub care intră netaxabilii si peste care înjură taxabili. Diferenta de la calitatea de taxabil la cea de netaxabil este dată doar de un leu.

Lenovi spunea...

Eu zic ca sunt doua variante posibile. Ori interpretarea cu pragul netaxabil de 7000, care face ca taxa sa fie 10% intre 9000 si 14.000 sume nete, si 85% ce trece de 14.000. Ori varianta in care pensia neta va fi impozitata cu 10% intre 2000 si 7000, si 85% ce i peste 7000. Alta varianta n o vad posibila citind textul legii. Acum sa vedem ce se va intampla la Curtea Constituţionala, la presedinte, daca n o va retrimite parlamentului, etc. Sa fim sanatosi, s o vedem in MO, si asteptam cuponul de pensie din luna urmatoare publicarii.

Anonim spunea...

O lege adoptată fără nici un fel de discernământ si de logica. Cum sa nu pice testul constitutionalitatii? Asa ceva numai in tara noastra poti vedea
Oare stiu domnii parlamentari ce au votat? Sau de dragul popularității si pentru viitoarele alegeri s au facut ca nu pricep? Sau chiar nu.pricep, ceea ce este foarte grav. Se joacă din nou cu sănătatea atâtor oameni.

Clawoodiu spunea...

Corect, taxarea se face pe net, de la 7.001 lei in sus. Adica pentru 7002 lei net pe langa impozitul de 10% pe acel leu se va lua si o taxa de 10%. Si se merge in sus cu impozitarea si taxarea la net (adica suma impozitata deja) pana se ajunge la 7.000 lei taxati cu 10%, dupa care incepe taxarea cu 85%. Pensia neta de 7.000 lei corespunde unei pensii brute de 7.556 lei. Deci cine are pensia bruta de 7.556 lei nu va pierde nimic, cine trece peste intra in zona de taxare.

CEZAR spunea...

Guita cine trece de 7000 !
Ceilalti ce aveti ca nu pricep...??
NB
Dintr-o data se inmultira guitatorii...peste tot
Oare ce sa fie si ce sa insemneze ..asta ..??

ghurse spunea...

Pana la urma, unde e deducerea aia de 7000 lei?! Nu mai e?!

Leon spunea...

Proiectul Pl x nr.396/2019, astazi 19.05.2020 a ajuns pe masa Presedintelui pentru promulgare !
Dar,...se va astepta Decizia CCR in urma sesizarilor trimise de Avocatul Poporului si de ICCJ !
Asa ca NU se va schimba nimic pana la toamna in privinta impozitarii pensiilor de serviciu..!

costy spunea...

Bună ziua.
O neclaritate.....la care sumă se va raporta taxarea (bineînțeles dacă trece legea de controlul de constituționalitate)?
Pun această întrebare deoarece după cum bine știm pensiile sunt plafonate la net și există posibilitatea ca netul conform legii să treacă de suma taxabilă iar pensionarul să primească real o pensie sub baremul taxabil.
De exemplu:
Netul neplafonat = 10.000.
Netul plafonat (conform mediei celor 6 solde nete din cele 6 luni alese de pensionar) aproximativ 6500 lei.
Întrebare: unde se va aplica taxarea? la aia 10.000 sau la aia 6500?
Vă mulțumesc pentru un eventual punct de vedere.

Leo spunea...

Pensia brută 10000 lei , după impozitare devine 6950 lei brut. Așa a spus un mare economist și expert contabil la Guiță TV

hankook spunea...

Ma mir ca tocmai tu interpretezi legea in felul asta...adica unul care are 7001 lei pensie plateste taxa 500 lei si unul care are 7000 fix nu plateste taxa....ha, ha, ha !

Iulian Mareș spunea...

Am mai văzut din astea...

hankook spunea...

Scie transe de venit taxabil...deci pana la 9000 lei net, nu se ia nicio taxa.Capisci ?

Negritoiu spunea...

Trebuiau emise si Normele de aplicare ale acestei legi,pentru a nu se da posibilitatea interpretarii dupa interesul unor anumite persoane din CPS. Amintiti-va ce s-a intamplat dupa introducerea contributiei pentru asigurarile de sanatate! Nervi,alergatura,contestatii si,in final,restituirea sumelor retinute ilegal in baza interpretarii facuta de catre persoane rauvoitoare din CPS? Asa se va intammpla si acum. CPS a MApN are deja softul privind calculul taxei respective. De ce nu prezinta o simulare de calcul pentru a vedea si noi ce au inteles din lege si cum au de gand sa o aplice?
Ce se intampla cu cei pensionati inainte de 2001(civili sau militari),inainte de introducerea contributiei petru fondul de pensii? Ce se intampla cu cei pensionati inainte de aparitia Legii 223/2015? De data aceasta KWI are dreptate:legea era necesara dar trebuia bine gandita!

Negritoiu spunea...

Domnule H,observ ca va schimbati zilnic parerea privind modul de calcul al acestei taxe ! De ce? Ce inseamna interpretarea contabila a notiunii? O lege trebuie sa aiba Norme de aplicare care sa arate clar cum se procedeaza. De cand contabilii interpreteaza legea si o aplica dupa cum li sw cere?

Huhu Rezea spunea...


După interpretarea contabililor.
Venitul taxabil este egal cu venitul net.
Dacă venitul net este mai mic de 7000 lei întreaga pensie netă este netaxabilă.
Dacă venitul net este mai mare de 7000 lei întraga pensie netă devine taxabulă, intră în tranșele de taxare, fără deducerea de 7000 lei.
Acesta este spiritul legii evidențiat și de expunerea de motive de anul trecut.
Este taxată oricare pensie mai mare de 7001 lei, începând de la 2001 lei, nu doar valoarea care depășește 7001 lei

Huhu Rezea spunea...

Normele de aplicare sunt obligatorii numai dacă legea prevede în cuprinsul ei.
Pensia militară este în întregime necontributivă
In Nota de fundamentare a legii de anul trecut,Teodorovici a introdus multe statistici. Rezultă ca magistrații au o medie contributivă a pensiei situată sub 3000 lei, in timp ce media necontributivă depășește 170 000 lei. O găsiți și pe blog la eticheta impozit pe pensii.

Leon spunea...

Scuze: 19.06.2020..!

Huhu Rezea spunea...

10 000- 800 impozit=9200
Intreaga suma de 9200 lei intră în transele de taxare.
Pentru suma de 5000 lei, rezultata din diferența 7000-2000 se percepe taxa de 10 %, adică 500 lei
Pentru diferența 9200-7000 =2200 se plâtește taxa de 85%, adică 1870 lei
Total taxa 500 + 1870 lei = 2370 lei

Huhu Rezea spunea...

Suma netă în plată, de pe cupon, este venitul net taxabil care se compară cu pragul de 7000 lei, pentru a stabili dacă ai calitatea de contribuabil taxabil sau netaxabil.

Iulian Mareș spunea...

Cei cu carte serioasa, care și-au tocit coatele și mintea prin sesiune și examene scrise, unele de 6 ore, cu licenta, unii kiar mai multe!

Huhu Rezea spunea...

@Clawodiu
Dacă ai netul mai mare de 7001 lei te numești contribuabil taxabil pe venitul net, si taxa de 10% coboară în jos, până la 2000 lei, nu o ia în sus , cum zici d-ta.
Cine are netul ce mult 7000 lei este contribuabil netaxabil pe venitul din pensie.

Iulian Mareș spunea...

Cu tot atacul la CCR, aceasta a anunțat că verdictul îl va da în 30 de zile!
Mai nou, Noul Bețivan al țării ataca Avocatul Poporului, CCR și kiar Comisia de la Veneția!

*Toți l-au taxat pe Limbric pt că a fumat, mâncat și nu purta mască la jeful din Palatul Victoria!...nimicuri!
Alcoolistul a băut până noaptea târziu (23.30) într-un obiectiv declarat militar, de Jandarmerie și SPP!
...cică a plecat susținut de doubdoi bărbați, behăind din gâtlej "Ochi neco seme kek"!
👍😂😜🆘

Cezar spunea...

Nu are legatura ! Se stie cum erau examenele si cine le luau
Dar totusi..au fost platiti
PENSIA NONCONTRIBUTIVA NU ARE NIÇI.O LEGATURA CU ASTA!!
DECI..DE CE GUITATI??
DE LA M.A.I...NU GUITA NIMENI
CA SA VEZI...PROSTII CU DOCTORATE SI OSKARURI....

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
1-Militarii nu vor face obiectul; va dezlega CCR!
2-Orice impozit, fie el mascat că taxa, mai mare de 50% este neconstituțional, kiar furt!
3-Acum câțiva ani s-a încercat și în Franța (90%) și au luat-o de căpăstru!

Cezar spunea...

CCR...NU ARE DREPTUL SA JUDECE ACEASTA SPETA - INCOMPATIBILITATE..MARE CÎT STATUIA LIBERTATI !
CCR...RISCA DESFIINTAREA DE CATRE PARLAMENT!

Huhu Rezea spunea...

In situații asemănătoare, CCR i-a salvat doar pe magistrați.
Militarii au fost sacrificați când nu s-au gasit motive extrinseci de contestare.
Nu este nicăieri interzisă impozitarea/taxarea mai mare de 50% De altfel taxa de 85% nu este pe întreaga pensie ci doar pe ce depășește pensia netă de 7000 lei, o sumă rezonabilă, dacă luăn în calcul veniturile medii în România.
Cât timp măsura nu afectează cu niciun leu partea contributivă a pensiei magistratilorsi a celorlalți speciali, nu poate fi considerată decât o plafonare, operațiune admisă de CCR în mai multe decizii.

Leon spunea...

"Comisia de la Veneţia a dezbătut joi, 18 iunie, solicitarea Guvernului Orban de revocare a lui Tudorel Toader din poziţia de membru titular al forului european.
Potrivit unor surse politice şi diplomatice, Comisia de la Veneţia a respins solicitarea guvvernului, pe care nici măcar nu a dorit să o supună la vot. Astfel, fostul ministru al Justiţiei rămâne membru titular al Comisiei."(Stiripesurse)

hankook spunea...

N-am nici doctorat si nici nu am avut oskar, dar am 57 ani vechime cumulat, am iesit la pensie la o varsta mai mica de juma'de secol , cu o tresa mai putin decat colonel, LM, Sc. Mil.,AISM, 3 misiuni Iraq,Afghanistan si am o pensie de 7800 lei....tu ce ai facut in cariera ta militara ?

Lenovi spunea...

Ca sa iasa calculul asta a scazut taxa de 500 pt intervalul 2000-7000 si 2550 pentru intervalul 7000-10000. Asta e alta parere. De aia tot zic sa asteptam finalul povestii, ca altfel vorbim vorbe.

Sorin spunea...

Brut 7500, net 6950
Brut 7600, net 6536
Am gresit?

Leon spunea...

Se pare ca acest Calcul este cel corect !
Deci Leonard, din pensia bruta de 10000 de lei, pe Card o sa intre 6830 lei, adica:
10000-800-2370 !
Si uite cum Statul roman retine din pensia bruta un procent de 31,7%, aproape la fel ca la un militar activ(41,5%),..cel putin in acest caz..!

Ein Stein spunea...

Se pare ca forma contabiliceasca e aia corecta, datele problemei oricum nu se schimba semnificativ. Sper ca legea sa pice la CCR. Solutia pentru rezolvarea problemelor e o lege pe un principiu sanatos din care sa rezulte pensii al caror cuantum sa nu mai fie nevoie sa fie taxat, rastaxat sau facut de rusine. Solutia optima este modelul american, de fapt identic cu al celorlalte tari cu apa calda, pensie din grad/functie, vechime, arma. Atat. Asta e solutia. Jos legea taxarii care rezolva nimic si e praf in ochi.
Si inca un lucru important, pensie militara numai pentru militari si numai pentru perioada cat ai fost militar.

VICTOR spunea...

https://m.adevarul.ro/international/europa/pensiile-militare-mit-realitate-mesaj-cei-votat-taierea-pensiilor-militare-1_5eeb28fc5163ec4271fed67b/index.html

Militar de la 14 ani spunea...

Ciudat e că nici ICCJ, nici Av.pop., nu au contestat modul de calcul, care oricum l-ai interpreta, are "n" rezolvări. Poate CCR-ul se va apleca și asupra acestei chestiuni. Dacă ar mai fi cazul.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Militar de la 14 ani spunea...

Încerc o interpretare. Venitul taxabil este doar cel care depășește 7000 de lei, adică pensiile nete peste această sumă. Ce este sub 7000 de lei pensie netă, nu datorează nicio taxă, deoarece i s-a reținut odată impozit 10%. Deci taxa de 10% este acoperită de impozit. Cei care au peste 7000 de lei pensie netă, se încadrează ca venit taxabil. Au plătit impozit 10%, astfel taxa până în 7000 de lei este acoperită, deci practic trebuie să fie taxată cu 85% suma ce depășește 7000 de lei.
Deci cine are 8000 de lei pensie netă ar trebui să plătească taxă 1000*85%=850 lei. Rămâne cu o pensie netă în urma taxei de 8000-850=7150 lei. Astfel, cred că nu s-ar impozita de 2 ori cu 10%, nu ar ieși anomalia ca cei cu 7010 lei net, după taxă să ia 6500 lei și s-ar respecta principiul ca toți cei peste 7000 lei să fie taxați cu 85 %.
Concluzie, sper să pice la CCR.

Cezar spunea...

Dictatorul zice :
DOAR PARLAMENTUL LEGIFEREAZA....😜😛😜😛

Huhu Rezea spunea...

@tehno
Tot greoi la pricepere.
Cel care are 7000 net nu plătește niciun șfanț taxă.
Se ajunge ca un pensionar cu pensia brută de 7500 lei să ia o pensie netă mai mică decât cel cu pensia brută 7000 lei.
In trecut, când s-au mai pus astfel de praguri, se acordau unele compensații celor afectați

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Militar de la 14 ani spunea...

Întăresc comentariul anterior prin faptul că, cei care au și pensie contributivă, și depășesc venitul netaxabil de 7000 lei, li se va calcula taxa de 85% peste această sumă. Să zicem că un judecător sau aviator are pensie netă 20000 lei. Pensia contributivă să zicem 9000 lei. Din venitul taxabil de 20000 lei, scădem 9000 pensia contributivă (dacă era mai mică de 7000, se scadea 7000 conform art.134.1 alin.2) și avem suma supusă taxării de 85%, adică 11000 lei(20000-9000).Pentru pensia contributivă de 9000 lei a fost plătit impozit de 10% și taxa nu s-ar impune. Astfel, taxa ar fi 11000*85%=9350, iar pensia finală 20000-9350=10650 lei.
Dacă pensia contributivă ar fi fost 3000 de lei, din 20000 pensie netă s-ar fi scăzut 7000 de lei și s-ar fi taxat 85% din 13000 lei, adică 11050 lei. Pentru 7000 lei, taxa de 10% e acoperită de impozit. Astfel, pensia finală ar fi 20000-11050=8950 lei.
La art. 134.3 alin.3 se spune că taxa nu poate diminua pensia obținută prin contributivitate, taxa calculându-se la acest nivel. Deci la 9000 pe contributivitate ar fi avut net 8300 lei. Se compara și se aplică conform articolului.
Cred că ăsta ar fi vrut să fie rostul acestei legi, ca cei peste 7000 net să fie taxați cu 85%. Dar au alambicat lucrurile cu taxa ca să nu pară impozit sau impozitare progresivă.

Unknown spunea...

Care va sa zica
Daca ai pensie 6999 lei ramai cu ea, daca ai 7002 lei mai dai la stat 501,7 lei. Deci ramai cu 6500,3 lei. Corect? Halal gandire parlamentara.

Iulian Mareș spunea...

Leon,
Greșit! Activului i s-a mărit baza de impozitare în așa fel încât netul să nu-i fie afectat! Ai uitat?

Iulian Mareș spunea...

Numai autiștii nu înțeleg ce poate judeca CCR!
Cezar ești autist?

Burebista spunea...

Taxa se va aplica la pensia netă de 10000.
După taxare comform calculului făcut de fosta șefa a Casei naționale de Pensi Doina Parcalabu din 10000 rămâne 6950 pensie netă. Și cum 6950 este mai mare decât pensia plafonata în plată de 6 500, aceasta din urma rămâne neschimbată.
Dacă aceasta lege va fi pusa în aplicare vreodată, articolul cu plafonul de 7000 va fi eliminat pentru ca a rămas în lege eronat...
În comisii toți s au grăbit sa schimbe pragul și procentele uitând sa elimine articolul respectiv cu 7000.. 🤣

Iulian Mareș spunea...

Militar de la 14 ani

Este foarte posibil sa ai dreptate!
Ceea ce explici are și logică și acoperire!

Vasile BUZĂ spunea...

7350

Vasile BUZĂ spunea...

Cine are pensie de 6999 plătește 10% pentru 4999 adică 500 lei, pe card 6499 lei. Asa înțeleg din cuprinsul articolelor.

Vasile BUZĂ spunea...

6925, 6910

Leon spunea...

Am mai spus-o, dar repet !
Pensiile civile si militare n-au fost IMPOZITATE NICIODATA pana la aparitia OuG. nr.87 din 29 iunie 2000, publicata in Monitorul Oficial nr.302/03.07.2020, Ordonanta avizata de Traian Remes si Smaranda Dobrescu si aprobata de Mircea Ciumara in locul Premierului Mugur Isarescu; toate pensiile peste doua milioane lei au fost impozitate incepand cu luna iulie 2000, o impozitare progresiva conform Codului fiscal..!
PS. Poate are timp si col.Dogaru sa citeasca aceasta Ordonanta !

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Pornind de la enuntul tau cu exemplul dat: "Cine are pensie/indemnizație de serviciu/specială netă(fără impozit) de cel mult 7000 lei nu plătește nici taxă de 10% și nici taxă de 85%.
Cine are pensie/indemnizatie de serviciu/specială netă(fără impozit, să nu înțeleagă militarii pensionați după 15 09 2017 ca ei au alt net) de 7001 lei plătește taxă de 10% pe tot ce depășește 2001 lei, adică taxa de 500 lei.
Cum s-ar zice, depinde de un singur leu dacă ești taxabil sau netaxabil.
Cine are pensie/indemnizație de serviciu/specială netă de 7010 lei plăteste taxă de 10% pe 5000 lei și taxă de 85% pe 9 lei."

Nu inteleg ceva! Daca afirmi ca ""Cine are pensie/indemnizație de serviciu/specială netă(fără impozit) de cel mult 7000 lei nu plătește nici taxă de 10% și nici taxă de 85%", pai cum s-a ajuns la cel net de 7000, daca nu a fost impozitat din brut, caci pui in paranteze fara impozit? Ori este net ori brut? Caci de la brut se pleaca pe cupon!

Huhu Rezea spunea...

@Mareș
In parantezâ este explicația pentru cei care nu stiu ce este pensia netă. Era necesara precizarea... fără impozit, pentru că pensiile de după 15 sept 2017 sunt calculate la cuantumul net al soldelor care intră în baza de calcul, net care este diferit fată de pensia netă de pe cupon.

Cezar spunea...

Si mai clar...
m.Alul are 17.000 !
10.000 taxat cu 85 %.= 8500
Deci 17.000 - 8500 = 8500
Concluzie...îi ramîne cam mult..🤣🤣🤣😛😜😛😜😎😎

Iulian Mareș spunea...

*8500 reprezinta banii pe carti, cerneala, pixuri si caiete!
Tu daca nu ai consumat, ca sa-ti deduca?

**Nu purta grija altuia, vezi de tine! Caci orice ia de la unii (daca va lua) nu iti va adauga nimic tie! Tu ai primit si mancat destul si kiar prea mult pt cat ai facut!

Cezar spunea...

Daca Ciuca promoveaza OGU + ANEXA 2..IMI BAGA SI INCA BINE
ASTA.I PENSIA CE MI SE CUVINE..CU UN SPOR DE1%

Calinmihaib12 spunea...

..Scriam acum câteva luni că scopul modificării art. 60 // lg.223/2015 = la forma actuală..incluzând referiri la "..pensii nete.." =era acela = PROIECTAT=de a reduce-in .."viitor"..= care deja devine prezent..: CUANTUMUL pensiilor militare -printr-o formă oarecare de IMPOZITARE..! "OPERATIUNEA"..=E ..în curs de desfășurare..!

Leon spunea...

In ultima sedinta de plen a CD din aceasta luna este programat si proiectul PL x nr.661/2019, initiat de 2 deputati PNL, prin care se propune ca "NU PRIMESC PENSIE DE SERVICIU, BEBEFICIARII DE P.S. CONDAMNATI PENTRU FAPTE DE CORUPTIE" si se completeaza si Art.29 din L.223/2015 in acest sens !
Iata ce spune si Art.VIII din acest proiect:
"Dispozitiile din acest proiect NU AFECTEAZA DREPTUL LA PENSIE PENTRU LIMITA DE VARSTA A PERSOANELOR CARORA LI SE APLICA INTERDICTIA BENEFICIULUI PENSIEI DE SERVICIU ".
De vazut cum se va stabili PENSIA CONTRIBUTIVA pentru militarii aflati in aceasta situatie..??