Un produs Blogger.

duminică, mai 31, 2020

În atenția militarilor, polițiștilor și sgp-iștilor care au trecut în rezervă/încetat activitatea fără drept de pensie

115 comments
Reactualizat din data de 06 05 2020.
Din data de 02 iunie 2020 intră în vigoare Legea nr. 69/2020 de completare a articolului nr. 21 al Legea  223/2015.

Notă:
Puteți citi toate articolele de pe blog care au tangență cu acest topic, dând căutare din butonul Căutare avansată din bara de sus a blogului. In fereastra care se deschide scrieți ...fără drept de pensie.... si apoi dați căutare.


Camera Deputaților, decizională,  a adoptat  PL x 386/2019, de completare a art. 21 din Legea 223/2015,  articol care reduce vârsta standard de pensionare pentru cei care au desfășurat activități în condiții de muncă speciale și alte condiții.
De la data intrării în vigoare  a legii, militarii care din diverse motive au trecut în rezervă fără drept de pensie, pentru că nu îndeplineau condițiile impuse de art. 21 alin.(1), adică   nu au beneficiat de reducerea vârstei standard de pensionare, pentru că nu aveau la data trecerii în rezervă o vechime efectivă de 25 ani din care 15 ani vechime în serviciu ( art. 16 alin.(1) lit.b),  pot solicita pensie militară dacă au această vechime la data depunerii cererii de pensionare.  Cu alte cuvinte, condițiile de vechime efectivă au fost mutate de la data trecerii în rezervă la data depunerii cererii de pensionare.
Cum ar fi putut un militar trecut în rezervă să-și  completeze între timp, până la depunerea cererii de pensionare,  vechimea efectivă... rămâne puțin neclar, pentru că stagiile civile efectuate după trecerea în rezervă, potrivit  Legii 223/2015, art. 23,  nu mai pot fi incluse în vechimea efectivă/cumulată a militarului și pentru calculul pensiei. 

Prevederile completării articolului 21 din L 223/2015 sunt valabile și pentru polițiștii din MAI și funcționarii publici din penitenciare. Si pentru soldați și gradați profesioniști.
Forma legii pentru promulgare.


UPDATE

Legea afost promulgată și publicată în Monitorul Oficial nr. 457 din 29 mai 2020  sub nr. 69/2020 și intră în vigoare cu data de 02 iunie 2020


După intrarea în vigoare a Legii nr 69/2020, articolul 21 din Legea 223/2015 va arăta astfel:

Art. 21
1) Militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special care, la data trecerii în rezervă/retragere sau încetării raporturilor de serviciu, îndeplinesc condițiile de vechime prevăzute la art. 16 alin. (1) lit. b), au dreptul la pensie de serviciu pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei prevăzute la art. 16 alin. (2), astfel:a) pentru activitate realizată în condiții de muncă deosebite:


b) pentru activitate realizată în condiții de muncă speciale și alte condiții:


(2) Reducerea vârstei standard de pensionare, potrivit alin. (1) sau în alte condiții stabilite prin acte normative, nu poate fi mai mare de 13 ani. Prin reducere, vârsta standard de pensionare nu poate fi mai mică de 45 de ani.

Alin. (3) introdus prin PL x-386/2019.
“(3) De reducerea vârstei standard de pensionare prevăzută la alin.(1) beneficiază și militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special care, la data depunerii cererii de pensionare, îndeplinesc condițiile de vechime prevăzute la art.16 alin. (1) lit. b) și care se regăsesc în una din următoarele situații:

a) au fost trecuți în rezervă în conformitate cu art.45 alin. (1) lit. a), b), e), g) și h) din Legea nr.384/2006, cu modificările și completările ulterioare; 

b) au fost trecuți în rezervă ori le-au încetat raporturile de serviciu din motive neimputabile acestora, ca urmare a reorganizării unității militare sau a reducerii unor funcții din statele de organizare, precum și pentru alte motive ori nevoi ale instituțiilor din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale.




******************************************************************************************
După întregirea articolului 21 din Legea 223/2015, observăm că avem două categorii de beneficiari ai reducerii vârstei standard de pensionare.
1. Potrivit alin (1) avem militari, polițiști sau functionari publici care la data trecerii în rezervă, încetării contractului au/ au avut 25 ani vechime efectivă, din care 15 vechime în serviciu.  Acestora nu li se mai cere altă condiție.
2. Potrivit alin.(3), nou introdus, avem militari, polițiști, functionari special, sgp-iști care la data trecerii în rezervă nu aveau vechime efectivă de 25 ani, dar aveau minimum 15 ani vechime în serviciu, dar care, ulterior, si-au completat vechimea efectivă, astfel încât la data depunerii cererii de pensionare pot să aibă 25 ani vechime efectivă.
Pentru acestia nu este suficientă doar vechimea, mai trebuie să îndeplinească și cele 2 condiții cerute de alin.(3).

De precizat, de asemenea, că stagiile civile care au completat vechimea efectivă... până la 25 de ani, pentru deschiderea dreptului de pensie militară, nu intră și în calculul pensiei militare. 
Potrivit art. 23 din lege, pentru calculul pensiei militare contează doar vechimea în serviciu, la care se adaugă sporul pentru condițiile de muncă prevăzut în art. 24.

115 comentarii:

Leon spunea...

Ati punctat foarte bine noile prevederi ale acestui proiect de lege; initiator fiind un deputat PNL, nu va fi contestat la CCR nici de PNL si nici de Presedinte, care in max.20 de zile va fi promulgat.
Da, aveti dreptate cu stagiile realizate dupa data de 01.01.2016, desi Art.109 se refera la RECALCULAREA, NU la STABILIREA pensiilor militare ( articolul 109 este modificat de OuG 57 si apare alin.(6)).
O alta scapare MAJORA este ca era momentul sa puna in CONCORDANTA Art.21, alin.(1) lit a) privind Vechimea realizata in conditii deosebite si/sau in grupa a II a de munca, cu LEGEA Nr. 215/14.XI.2019 ( modifica Tabelul de la Art.55 al.(1) lit.a) din Legea 263/2010) mult mai FAVORABILA pentru ca se acorda 4 luni (in loc de 3 luni) pentru fiecare an lucrat in conditii DEOSEBITE de munca, si Tabelul incepe chiar de la minim 1 an( in loc de 6 ani)..!
Dar sa speram ca aceasta lege va fi benefica pentru Viitorii pensionari !

Niky spunea...

Păcat ca nu se transforma si pensiile anticipate parțial in pensii pentru limita de vârsta cu reducerea vârstei conform tabelului, pentru cei cu minim 25 ani vechime din care minim 15 vechime în serviciu!

Leon spunea...

@Catalin, proiectele PL x 199 si 221/2020 au deja AVIZE NEGATIVE de la Comisia pentru drept.omului..!
La primul proiect, la inceput b 512/2019(L 38/2020), au fost 7 colegi care au trimis PROPUNERI, printre care si aplicarea L.215/2019 in Legea 223 !
Credeti ca le-a citit cineva, le-ati vazut cumva in Amendamentele(respinse) ale senatorului Nicu Falcoi..?

mincu spunea...

spuneati la un moment dat: "Cum ar fi putut un militar trecut în rezervă să-și completeze între timp, până la depunerea cererii de pensionare, vechimea efectivă... rămâne puțin neclar".
Mie nu mi se pare deloc neclar 😊.
Mi se pare ca cei 15 ani prevazuti de art.16 alin1 lit.b reprezentand vechime in serviciu asa cum este aceasta definita la art.3 lit.e sunt practic imposibil de completat dupa trecerea in rezerva.
Dar mi se pare ca cei 25 ani prevazuti deasemenea de art.16 alin1 lit.b reprezentand vechime efectiva asa cum este aceasta definita la art.3 lit.g pot fi foarte usor completati prin munca.
Nu scrie niciunde ca vechimea dobandita in viata civila ca strungar, de exemplu, se cumuleaza cu vechimea de militar doar daca am fost strungar inainte de a fi militar. Pot foarte bine sa devin strungar si dupa ce am fost capitan.
Asta este motivul pentru care legiuitorul a modificat sintagma de la art.21 alin.1 “…… la data trecerii in rezerva …..” cu noua sintagma de la alin.3“……. la data depunerii cererii de pensionare ….”.
Parerea mea 😊

Huhu Rezea spunea...

Ai dreptate în privința deschiderii dreptului de pensie, nu și în privința calculului pensiei. După anul 2015, pensia militară se calculează doar pentru anii efectiv lucrați ca militar.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
mincu spunea...

bravo :)! foarte exact punctat! adica cine nu a avut 25 ani la trecerea in rezerva (militar + civil) si are azi 25 ani (cel putin 15 ani militar si restul civil) va beneficia de pensie militara, dar proportional cu vechimea de militar.
mie mi se pare ca sunt 2 castiguri:
1.cei care aveau 25 ani vechime efectiva la trecerea in rezerva nu trebuie sa mai astepte varsta standard din tabel si
2.cei care nu aveau 25 ani vechime efectiva dar aveau 15 ani de militar pot solicita pensie când si-au completat cei 25 ani prin munca in civilie si bineinteles îndeplinesc conditiile de varsta (tabel minus deduceri).
multumim pt info si tine-ne la curent cu momentul in care presedintele promulga aceasta lege.
cred ca este asteptata. eu stiu 2 cazuri :)!

Leon spunea...

Maine proiectul ajunge la Cotroceni si Presedintele in max.20 de zile va semna Decretul de Promulgare.

cjipa spunea...

Să sperăm că nu e nevoie de 20 de zile pentru o lege atât de necesară pentru cei ce o așteaptă atât de mult!

Leon spunea...

In sedinta de astazi, Plenul CD a ADOPTAT inca un proiect de lege in favoarea SGP, PL x nr.144/2019, privind modificarea si completarea L.384/2006, Statutul soldatilor si gradatilor profesionisti..!
Si acest proiect saptamana viitoatre va ajunge la Promulgare !

Leon spunea...

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/docs/2019/pr144-19.pdf

mincu spunea...

Vineri 29.05.2020, Presedintele a promulgat aceasta Lege prin Decretul 278.
Astfel actul normativ capata numele de Legea 69 din 29.05.2020.
Atat Decretul cat si Legea au fost publicate in aceeasi zi in MOf nr 457.
Ca urmare, de marti 02.06.2020 Legea intra in vigoare si doritorii pot depune cererile.
Anuntati-va camarazii interesati:)!
Sa auzim de bine!

Leon spunea...

Ati avut dreptate, n-au fost 20 de zile, au fost 19,...:)).

brenda spunea...

daca in 2o16 cu varsta indeplinita a fost pensionat pe 223 art 19 cu 12 ani vechime si grupa speciala poate cere revizuire pentru ca la vechime sa i se adauge ani lucrati inainte de veni sa lucreze in armata? bineinteles numai ca vechime in munca nu ca adaugare la calcul pensie , acesta are aceasta vechime nu este corect ,si asa ca sepoate ceva sau ce?

Leon spunea...

Inca de acum un an de zile i-am comunicat unei cunostinte , aflata in aceasta situatie, sa-si stranga documentele necesare( Adeverinte cu grupele de munca, vechime, venituri,etc.).
Sper ca a tinut cont de sfatul meu..!

Gheorghita spunea...

31 mai este decretata din anul 2010, ca fiind Ziua Rezevistului Militar. La multi ani,camarazi !

brenda spunea...

fac o precizare inaine de 1989 era transferat in inereresul seviciului deci cu vechime neintrerupta pe carte de munca luata in evidenta la armata deci vechime doar

brenda spunea...

NU INTEEG DECE NU SE REFERA SI LA ART 19 DEOARECE FFF MULTI SANT CEI CARE AU SI GRUPA SI CEI MAI MULTI PROVENEAU DIN CEI INCADRATI IN ARMATA IN CONDITTILE LEGII SI DECRETULUI DE ATUNCI ADICA LA PENSIONARE SE TINEA CONT DE VECHIME IN MUNCA VECHIME NEINTRERUPTA

Huhu Rezea spunea...

@Brenda
Am mai discutat speta asta de mai multe ori.
Dacă s-a pensionat în anul 2016 în condițiile art. 19, minimum 10 ani vechime în serviciu, pentru calculul proportional an cuantumului pensiei militare contează numai anii căt a activat ca militar și sporul de vechime pentru condițiile de muncă. Stagiile civile recunoscute în calculul pensiei potrivit legislației anterioare sunt recunoscute si de Legea 223/2015. Nu este cazul in cazul rudei d-tale, dacă și-a deschis dreptul în 2016.
Reducerea de vârstă potrivit art. 21 nu se cumulează cu nicio altă reducere din lege.

brenda spunea...

NU CALCULUL CI VECHIMEA N MUNCA ACELA AVEA 12 ani si grupa a mai dat 6 total vechime 18 ok. dar cu inca 10 ani civilie foloseau vechime in munca trebuia sa se tina cint ok asa dar lar trebui adaugat su aet19 ca si pensia civila sa se dea concomitent cu cea miltara deoarece asa era normal daca acestia au venit printransfer cunentrerupere vechime si in coditiile contractului de atunci.....dar am inteles ca e o tampenie intoata legislatia ......sotul meu are pe decizie 70 de ani de munca deoarece tot timpul a lucrat in grAC .....ei si au taiat tot la calculu la relculare deci e /drept?si retribuut ca grupa speciala .....e drept/?

Iulian Mareș spunea...

Leon,
Un sgv cu 5 ani efectivi in armată, sa zicem cumulați 10,în armată, are drept de pensie?

Gigi spunea...

Da,astãzi este şi ziua rezervistului.
De ce zic şi ziua rezervistului,deoarece coincide cu ziua românilor de pretutindeni,unde dl.prezident le-a urat un calduros la mulţi ani intr-o alocutiune rostita cu acest prilej.Nu însa acest lucru s-a intâmplat in ceea ce ne priveşte sau cel puţin mi-a scãpat mie.Cu scuzele de rigoare pentru scapare!

Aceastã lege,care face obiectul temei discutiei noastre,se vrea indreptarea unor grseli,aş spune sau a unor nedreptãţi fãcute anterior unor colegi de-ai noştri ieşiţi fãrã drept de pensie datoritã unor situaţii numai de ei stiute şi cã oricare lege din timpurile noastre mai lasã unele semne de întrebare şi zicc eu şi de interpretare.
La mulţi ani tuturor!

Leon spunea...

Iulica, raspunsul este NU !
Ar trebui min.15 ani de armata si 25 vechime efectiva !
Dupa ce-si deschide dreptul de pensie Civila, cred ca-si poate Extrage cei 5/10 ani si-i valorifica la CPS, daca iese in avantaj, tinand cont ca-i scade si pensia civila..!

monteoru spunea...

Sunt si parti tampite ale unor legi.A muncit omul o perioada de timp in armata si mai apoi din diverse motive in civilie.E cinstit sa nu beneficieze de total munca prestata?Nu e cazul meu dar asta seamana nici in caruta nici in teleguta.Mai concret.In 1986 Ofiteri dar si subofiteri au fost trecuti in rezerva si pe cale de consecinta trimisi prin fabrici pe motivul nespus ca rude de gradul unul au cerut azil politic prin tari din vest.Acestia nu au putut sa aiba vechime completa pt pensie militara dar nici vechime pt pensie civila.E cinstit sa nu aiba pensie pt toata perioada muncita?
Sunt multe alte tampenii privind pensiile in general si pensiile militare in special.Legi facute in stil pompieristic , de oameni nedocumentati.Daca o lege e cat de cat bine croita vin diversi aterizati prin Parlament cu modificari care mai decare mai aiurilte.Asa s-a intamplat si cu legea 223.

cjipa spunea...

La mulți ani, cu multă sănătate, tuturor rezerviștilor militari!

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Nici atunci nu poate obține pensie militară, pentru că îi trebuie minimum 10 ani vechime în serviciu, nu cumulată, nu efectivă, pentru a beneficia de art. 19 din L 223/2015.

Iulian Mareș spunea...

Ok.
Mulțumesc!

Xman spunea...

Out of topic:
Ce parere aveti?

Nu ar trebui sa fie cineva neaparat online pe 2 iunie cu cele doua comisii reunite pentru a incerca sa repare o greseala strecurata in forma aprobata de senat a proiectului 221?
Din cate am inteles,la completarea ce se doreste a fi facuta asupra art.60,al.1,lit.a),se prevede ca pentru cei care si-au deschis drepturile de pensie pe legislatia veche ,adica pentru toti pensionarii actuali,sporurile sa nu fie aduse la acelasi nivel cu cele din prezent,respectiv la zi.In schimb,pentru cei care vor iesi la pensie dupa aprobarea acestei legi,conform literei b),actualizarea va opera asupra sporurilor prin aducerea acestora la zi.Asadar,in opinia mea(posibil gresita),daca nu se completeaza litera a) cu o formulare similara cu cea de la litera b) TOTI PENSIONARII VOM FI DIN NOU LOVITI LA ACUALIZARE PRIN NEADUCEREA LA ZI A SPORURILOR!!!Daca prevederea ramane la fel vor fi din nou diferente foarte mari la pensie pentru ca se stie ca si in prezent diferenta a fost data de aceste SPORURI!!!Nu-mi dau seama cum a putut sa apara o asemenea formulare nefericita,dar cei de la csp-uri abia asteapta formulari de genul asta pentru a ne forta sa umplem din nou tribunalele...

Ein Stein spunea...

E posibil sa existe o solutie si pentru cei carora le lipsesc anii efectivi ca militar, pentru o parte, si anume ordonanta cu chemarea/rechemarea cadrelor militare in activitate. Cred ca asta sa fie o parghie pentru a mai aduce ceva catane sub faldurile tricolore ale armatei, nu stiu daca a fost premeditata dar a iesit ceva ce se leaga.

Huhu Rezea spunea...

Senatul nu a modificat nici măcar o virgulă în Proiectul initiatorului.
Multe traznai sunt în acel proiect, inclusiv reluarea textelor care făceau inaplicabilă L 223/2015

CEZAR spunea...

Saratura...
PENSIE MILITARA PENTRU ACTIVITATE MILITARA ...PUNCT !

monteoru spunea...

Stein esti glumet.Trebuie sa ai proptele solide sa fii reactivat.Stii cati au fost reactivati dupa trecerea in rezerva?Ii inumeri pe degetele de la o mana.Unul e Oprea.Altul e Oprisor.Mai stii altii?Eu nu.Poate Ciuca dupa ce cade guvernul liberal .Te-ai pensionat!Armata te trateaza cu adio si nu am cuvinte.Cat timp e pace si prietenie nu te intreba de sanatate.Numai cand are morcovul in cur devii important.Nimic nu seamana cu perioada cand stagiul militar era obligatoriu.Astia cred ca la o adica se sacrifica strainii pentru Romania.

Iulian Mareș spunea...

Se aplica apmai pentru GP-iști! 👍😂🤕🌡️

Ein Stein spunea...

@monteoru
Acu ce sa zic, am facut si eu o conexiune, poate utila pentru unii cu adevarat interesati. Daca ai fost scos din armata cu grad de plutonier sau capitan si ai numai 13-14 ani vechime in serviciu, zic eu sa se merita sa pui samarul iar in carca pentru 1-2 ani daca vrei sa beneficiezi de lege. Daca ai numai basini in cap si plin de fite ca tu vrei reincadrare musai pe functie de comandant de brigada sau sef de departament cred ca ai de asteptat, mult. Ordonanta cu chemarea/rechemarea in activitate nu a avut absolut niciun ecou in randul rezervistilor, deci sunt multe functii de executie libere. Acu fiecare pune in balanta daca se merita sau nu.

Iulian Mareș spunea...

Degeratu!

Voicu Iulian spunea...

Dar pentru cei care au ieșit medical, vechime efectivă 23 ani, vechime militară 20 ani,ieșit medical din 2011 gradul 2 cum e cazul meu,nu se poate ieși mai devreme la pensie? Născut în iulie 1968!

Huhu Rezea spunea...

Ca să te lămurești citește art. 46 alin (2) din lege.

spiritul lui Haret spunea...

Mares iti bubuie capul.Pe tine te reactiveaza la stana de capre a lui Cezar.

spiritul lui Haret spunea...

Mares pe tine te reactiveaza la stana de capre a lui Cezar.Nu-i totul sa insusesti ca un papagal ce ti se spune pe la UNAp.Teoria ca teoria dar praftica te omoara.

CEZAR spunea...

Nu mai am decat functii de..magar...!! Ca sa se stie

Iulian Mareș spunea...

Prima conditie! Safi trecut pe la UNAP! A 2-a: Sa ai capacitatea de a retine!....
Dpv al meu, ca GP-ist esti ultimul, pe o scara de la 1-10000, in masura si stare sa atinga subiectul practica! Dupa 16 ani de trupe, ce zici, pot fi admis direct la GP/CC? caci asta era visul tau suprem, sa fii langa Parcalabescu!

mincu spunea...

@HUHU
spui la un moment dat:
"De precizat, de asemenea, că stagiile civile care au completat vechimea efectivă... până la 25 de ani, pentru deschiderea dreptului de pensie militară, nu intră și în calculul pensiei militare.
Potrivit art. 23 din lege, pentru calculul pensiei militare contează doar vechimea în serviciu, la care se adaugă sporul pentru condițiile de muncă prevăzut în art. 24."

ma gândesc ca nu ai luat in considerare si prevederile alin.1 de la art.25.
aici spune ca stagiile civile realizate DUPA intrarea in vigoare a legii 223 nu se mai iau in considerare si nu ca începând cu Legea 223 nu se mai iau in considerare niciun fel stagii civile.
parerea mea :)

Xman spunea...

Out of topic
Intampinati aceeasi problema?
Incepand de ieri nu ma pot conecta la "in cuiul catarii".Imi apare mesajul urmator:
NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID
Subject: in-cuiul-catarii.info

Issuer: cPanel, Inc. Certification Authority

Expires on: 9 iul. 2020

Current date: 1 iun. 2020

PEM encoded chain:
-----BEGIN CERTIFICATE-----
MIIGGjCCBQKgAwIBAgIRAMAoqzSoovtKeUBLKfXEWg0wDQYJKoZIhvcNAQELBQAw
cjELMAkGA1UEBhMCVVMxCzAJB
Si asa mai departe...
Ati putea lua legatura cu proprietarul blogului?Poate din setarile blogului ar putea remedia aceasta problema...

Iulian Mareș spunea...

Blogul are mai multe probleme...3 postări consecutive mi le-a băgat la spam! Drept urmare l-am băgat și eu la șpan!

brenda spunea...

maine 2 iunie raport comun ?nu este la nici o comisie adica?

Huhu Rezea spunea...

@mincu
Sintagma cheie din art. 25 este perioadele recunoscute, adică dacă sunt stagii civile introduse în vechimea care a stat la baza calculărilor de pensie potrivit legilor anterioare, respectiv legea 263/2010, L 164/2001, acele perioade sunt recunoscute si în calculul pensiilor, mai ales în recalculari, potrivit legii 223/2015.
Dacă intr-o pensie anticipată sau de invaliditate stabilită potrivit legislației anterioare sunt stagii civile în vechime cumulată, aceste se vor păstra... adică vor fi recunoscute, și după 2015, dacă pensia anticipată parțial sau de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă, potrivit legii 223/2015.
Noii pensionați după 2015 nu se pot găsi in asemenea situații.

Articolul 25
(1) Constituie vechime pentru stabilirea pensiei militare de stat în condițiile art. 16-18 și 32 și perioadele recunoscute ca vechime în serviciu, vechime în muncă, stagiu de cotizare sau perioade asimilate în condițiile legii, până la data intrării în vigoare a prezentei legi.

brenda spunea...

DA TE STIU DIN 2010.....SI....DECI MAINE ...OK SA VEDEMM...IN REST STAI BLAND CU INFLORITUL CA ACI ESTI INAFARA........

mincu spunea...

din pacate pentru cei care vor face obiectul acestei proaspete legi, trebuie sa-ti dau dreptate (:!
ar fi bine sa luam un exemplu: spune-ne asadar te rog cat la suta din baza de calcul prevazuta la art28 va fi pensia unui militar care a lucrat 17 ani in armata, a mai lucrat inca 15 ani ca civil, iar cei 17 ani de armata ii mai dau dreptul la un spor de 10 ani pentru conditii de munca.
multumesc si sa auzim de bine!

Huhu Rezea spunea...

17 ani vechime în serviciu pot da cel mult 8,6 ani vechime suplimentară pentru conditii de muncă.
Vechimea cumulată pentru calculul pensiei militare este 17 + 8,6= 25,6.
Procentul de pensie din baza de calcul va fi 65 sau 66% + 6% pensia suplimentară.
Pentru cei 15 ani lucrati în civilie îti mai deschizi un drept de pensie la Casa Teritoriala de pensii când împlinesti limita de vârstă cerută de L 263/2010

Unknown spunea...

Aș avea și eu o întrebare:ce rol are facultatea la zi in calculul pensiei militare? De asemenea, vă rog dacă poate sa-mi calculeze cineva, când aș putea să ies la pensie dacă am 15 ani lucrați în sistemul militar, 2 ani vechime în civilie, 4 ani facultate la zi, 42 ani vârstă?

Unknown spunea...

Pot beneficia de pensie militară la o vechime în serviciu de 15ani, și o vechime cumulată de 22ani? Precizez că sunt născut în mai 1963, iar în octombrie 2020 îmi încetează raporturile de serviciu .Multumesc.

Unknown spunea...

As avea si eu o antrebare dacă am 11 ani lucrați an armata se aduna si grupa sa faca 15 sa pot iesi la pensie? Sau mai am de asteptat va multumesc

Huhu Rezea spunea...

Vechimea pentru condițiile de muncă nu contează pentru deschiderea dreptului de pensie.
Dacă ai vechime efectivă suficienta, vechimea pentru condițiile de muncă se folose1te pentru calculul cuantumului pensiei. Vezi art-22-26 din lege.

Leo spunea...

Te înscrii la Art. 19

Huhu Rezea spunea...

Dacă în vechimea cumulată de 22 ani nu este si vechime pentru conditiile de muncă poti beneficia de pensie anticipată partială în condițiile art. 18.

Huhu Rezea spunea...

Pentru art. 19 se cere vârsta standard.

Leo spunea...

Necunoscutule,peste cam 18 ani mai vorbim despre pensie.
Acum , la 42 de primăveri , vorbim de femei........

Leo spunea...

Corect MAESTRE.
Vârsta standard 42 de ani....
PS1
Mai era unul de pe la servicii , care avea vârsta de 50 de ani și 70 de ani vechime în serviciu.
PS2
Peste 48 de ani vechimea cumulată și valorificată în serviciu este INUTILĂ.

Leon spunea...

A fost promulgata inca o Lege favorabila pentru SGPisti !
Merita citita:
Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților profesioniști (PL-x 144/20.03.2019);

gogo spunea...

Tatal meu a fost trecut in rezerva in 2011 ,fara drept de pensie.In 2011 avea vechime in serviciu 21 ani si 8 luni
-vechime efectiva 21 ani si 8 luni din care 19 ani si 6 luni in conditii speciale
total vechime cumulata in 2011 31 ani si 2 luni.Din 2011 a lucrat ca civil pana in momentul de fata.Varsta actuala este de 50 ani si 6 luni.
Prin noile modificari aduse legii 223/2015 se incadreaza la pensie militara pentru cei 21ani si 8 lunilucrati in MAI si poate beneficia de reducerea varstei standard de pensionare cf .anexei ?Multumesc!

Huhu Rezea spunea...

Da, rapid să scoată de la Casa judeteană stagiile civile si să trimită dosarul la Casa Sectoriala, prin Imspectoratul de Politie.
Completarea vechimii cu stagiile civile este necesara numai pentru deschiderea dreptului de pensie, nu si pentru calculul pensiei.
Va avea un procent de pensie de 65 + 7 vechime peste25 ani + 6 pensie suplmentară=cca 78 % din baza de calcul. Ar mai trebui să primească si sporul pentru OMM 15%, dar vad că aștia îl plafonează în pensia netă

gogo spunea...

Multumesc pentru raspunsul prompt.

Unknown spunea...

Am vechime în serviciu ca ofiter de 14 ani, 11 luni și 20 zile, și 16 ani vechime în civilie. Vârsta de 55 ani. Când pot cere pensie militară?

Simona spunea...

Buna ziua, sotul meu a trecut in rezerva prin demisie. In situatia lui se aplica aceasta lege? Va multumesc!

Leo spunea...

Dacă ai absolvit o școală militară , sau o instituție de învățământ militar mai adaugi la la cei 14/11/20 și perioada respectivă urmând a realiza astfel o vechime efectivă în serviciu de peste 15 ani. Dacă ai o vechime efectivă în serviciu de peste 15 ani , atunci poți cere pensie pt. limită de vărstă , la împlinirea vârstei de 57 ani și 6 luni. Deci peste 2 ani și 6 luni.
Dacă însă ai devenit ofițer pe filiera INDIRECTĂ și ai o vechime efectivă în serviciu de sub 15 ani , atunci te încadrezi la Art. 19 din L 223 și poți solicita pensie tot la vârsta de 57+1/2 ani.

Huhu Rezea spunea...

Pentru cele 10 zile lipsă din vechimea în serviciu, până la 15 ani, nu poți beneficia de reducerea vârstei standard nici după modificarea art. 21 prin recenta lege.
La limita de vârstă din L 263/2010 sau 127/2019 iti deschizi mai întâi pensie in sistemul public, fără a lua in calcul vechimea ca militar si vechimea pentru condițiile de muncă, și potrivit art. 26 din Legea 223/2015, iti deschizi pensie militară pentru 14 ani și 11 luni plus vechimea pentru coditiile de munca.

Huhu Rezea spunea...

Dacă motivele demisiei nu sunt cele specificate in lege si are vechimea efectivă de 25 ani din care 15 în serviciu militar poate să ceară pensie militară vârsta standard redusă.

Leo spunea...

MAESTRE , nu înțeleg. Cum adică motive de demisie. La DEMISIE , îți iei jucăriile și pleci , nu este nevoie de motive.
DA , motivele sunt necesare la trecerea în rezervă LA CERERE , care este o altă literă de trecere în rezervă. Eu așa știam , dar ceea ce știam eu e mai demult...

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Legea nouă vorbeste de motive imputabile.
Demisia acoperă faptele imputabile militarului care oricum conduceau la trecerea în rezervă?
De exemplu militarul si-a dat demisia în timpul cercetărilor, înainte de a se dispune începerea urmăririi penale împotriva sa.
Zic, pentru a vedea căt de nefericită este formularea lit b) a alin (3)
Neimputabile sunt reorganizarile, restructurările și alte motive și nevoi ale unitâților.

Unknown spunea...

Nascut 20 05 1968 incepand cu 05 02 1986 pana in26 05 1988 am lucrat in civilie din26 051988 panai in16 11 1989 militar in termen 28 11 1989 30 11 1990 din nou in civilie 01 12 1990 20 05 2008 MApN conditii deosebite trecut in rezerva conform art.35 alin.2 si art45 alin 1 lit a din legea 384/2006 01 09 2008 pana in 04 2016 pensionar pe caz de boala grupa 2 si 3 cand pot iesi la pensie conform noii legi in vigoare

Unknown spunea...

Rectific grupa de munca conditii speciale grupa 1

Huhu Rezea spunea...

Dă-ți un nickname!

Unknown spunea...

CONSTANTIN

Unknown spunea...

CONSTANTIN

Huhu Rezea spunea...

Fă modificarea în contul Google, nu aici. In chenarut pentru comentarii trebuie să apară scris Constantin, în loc de Unknown

Leo spunea...

Eu cred că poți depune dosarul după 20.08.2024 dacă nu se schimbă nimic privind vârsta standard de pensionare

Unknown spunea...

Am fost trecut în rezerva în 2011 din motive neimputabile mie avind 22 de ani vechime din care 18 ani și doua luni ca militar acum am 30 de ani vechime totala și virsta de 49 de ani credeți că mă încadreaz pentru pentru a ieși la pensie conform ultimelor completări la art 21?

Huhu Rezea spunea...

Ti-am mai răspuns de mai multe ori că poti!

Unknown spunea...

Va mulțumesc dar am primit răspuns telefonic la petiția care am trimis-o în dara de 10 iunie 2020 și mi s-a spus că nu ma încadrez pentru pentru pensie ci atunci mi se scad 8 ani de grupa din virsta standard. Ce pot sa fac acum

Huhu Rezea spunea...

Daca vechimea pe care zici ca o ai este efectivă și nu intra si vechimea pentru condiții de munca, indeplinești condițiile introduse în L 223 de Legea nr. 69/2020.
Ai legea aci pe blog, depune dosarul la unutatea, CMZ-ul sau Inspectoratul de la care ai trecut în rezervă, nu mai pierde timpul cu telefoane si memorii.
Ai dat peste cineva care nu stie de legea care tocmai a intrat in vigoare.

Leo spunea...

Pt. că nu are vechime efectivă de 25 de ani sau peste , atunci va trebui să aștepr vârsta standard de pensinare care va fi atunci când o va împlini conf. tabelului prin care ea se majoreză cu 3 luni pe an încă din 2016

Huhu Rezea spunea...

Omul spune ca a mai lucrat dupa trecerea in rezerva si are 30 ani vechime efectiva.
Se pare ca a nimerit la telefon un om ca d-ta. :) :)

Unknown spunea...

Am chiar peste 30 de ani vechime lucrez din 06 03 1989 am și 4 ani de grupa a 2 a în civilie din 1989 pina în 1994 dar mi sa zis ca nu se pun ca trebui minim 6 mi se face re ducere din virsta standard 8 ani avind 18 ani și două luni ca militar toți în grupa 1

Ein Stein spunea...

@Huhurez
Eu cred ca nu indeplineste conditia de varsta. Cei care i-au raspuns la petitie i-au pomenit de 8 ani scazuti din varsta standard. 49+8=57 ani, daca varsta standard pentru el o fi de 58-60 de ani atunci nu prea are cum, mai trebuie sa astepte 2-3 ani. Sa se uite in tabelul cu varsta standard si funtie de anul nasterii sa se dumireasca singur cand poate beneficia. Cred ca e nascut dupa anul 1968 sau 69.

Huhu Rezea spunea...

Pentru 18 ani grupa I se reduce vârsta de pensionare corespunzătoare anul nasterii, Vezi Anexa legi, cu 9 ani.
Pensie militara vei primi numai pentru 18 ani+ 9 pentru conditii de muncă. Procentul de pensie este 65%+ 2%= 67% din bazza de calcul.
Asta dacă sunt corecte datele prezentate.
Anii din civilie îți folosesc numai pentru deschiderea dreptului de pensie militară, dar si pentru ati deschide un nou drept de pensie civilă cand împlinești vărsta ceruta de L 263.

Ein Stein spunea...

Daca intra in vigoare anexa minune a lui Ciuca nu ar trebui sa-si faca griji pentru vechimea mica in serviciu. Va avea o pensie cel putin egala cu a unuia care are vechime efectiva in serviciu de 35 de ani, toti in grupa AC, dar a avut ghinionul sa iasa la pensie in urma cu ceva ani.
Asta ca tot nu e agreat un model de act normativ occidental "egalitarist" si elimina Ciuca inechitatile.

Huhu Rezea spunea...

@Stein
Se poate domnule?
Poate vrei să zici... ce pate domnul Necunoscut dacă se revina la contributivitate.
Nu ai înțeles că Anexa lui Ciucă ar avea o aplicabilitate temporară, doar până se reia actuaizarea?

CEZAR spunea...

Ein Stein,
Nu ai dreptate ! Nu este EGALITARISM !
OGU -Ciuca prevede penalizare de 2 % /an ..pentreu anii lipsa pina la 25 si bonus 1%/an pentru anii ce trec peste 25 !
Basca faptul ca prevede expres ..,,PENSIE MILITARA PENTRU ACTIVITATE MILITARA ";;
TRAIASCA CIUCA CEL MARE...intaiul facator de pensii militare corecte !!!

Ein Stein spunea...

@Huhurez
Asa e, temporar, dar tot aia face ce am scris eu, temporar. Huhurez recalcularea care ar trebui reluata cat mai curand nu are absolut nicio sansa sa se petreaca, nici mai devreme nici mai tarziu, cu atat mai putin mai tarziu, adica in 2022 cand intra legea salarizarii in vigoare, pe deplin. Am scris motivele si nu le mai repet ca ma trezesc iar ca sunt acuzat ca emit unde intunecate sau ca afla politicienii de costuri si se iau cu mainile de cap. Anul asta, cel tarziu mijocul anului viitor vom avea o noua lege sau desfiintarea pensiilor militare, ori, ori. Anexa lui Ciuca e un lucru foarte buna daca va fi scheletul unei noi legi dar o mizerie daca se aplica asa cum a fost anuntata. Lucrurile se precipita si se petrec fenomene inexplicabile, pana mai acum cateva luni de zile PNL-istii erau numai sange la gura, desfiintam instantaneu pensiile speciale, le vom supraimpozita de ii vom lasa in curul gol. Culmea e ca acum nu doar ca nu vor sa faca ce au promis, dimpotriva, nici macar nu vor sa auda de desfiintari si supraimpozitari, au devenit aparatorii nostrii. Oare de ce? Ciuca a anuntat ca se pregatesc pentru o nou lege, evident un grup de lucru impreuna cu aia de la MAI, va iesi iar un rahat. Graba de achizitie tehnica de lupta, retragerea trupelor americane din Germania si relocarea in est. Sunt chestiuni care ar trebui sa ne dea de gandit. Eu sper ca licuriciul cel mare sa-si fi bagat coada si sa incerce sa rezolve balamucul din armata noastra. Una peste alta reiterez, unu, nu va exista nicio recalculare, doi, vom avea in curand o alta lege a pensiilor militare, sper dupa model american.

Ein Stein spunea...

@Cezar
Nu vezi cum am scris egalitarist. Daca nu sunt singurul cu certitudine sunt cel mai infocat sustinator al aplicarii unui model neomarxist neobolsevic egalitarist occidental, de preferat american, si pentru armata noastra. Cat despre anexa lui Ciuca, daca va reprezenta fundamentul unei noi legi a pensiilor militare, aici amintesc tabelul cu pensiile minime de la care sa se porneasca ca baza de calcul, e un lucru minunat insa ca ordonanat ca sa indrepte ceva sau ce pretinde ca face, e o mizerie.

Huhu Rezea spunea...

@Stein
Legea nr. 153/2017 este în al treilea an de aplicare pentru cadrele active. In 2022 se finalizează etapizarea pănă la soldele/ salariile unitare.

Nu de recalculare avem noi nevoie ci de Actualizare. Fără actualizare nu ne foloseste la nimic legea salarizării.
Ciucă a vorbit de inlăturarea inechităților, nu de o nouă lege.

Unknown spunea...

Buna seara! Va rog frumos, daca se poate sa ma ajutati cu o informatie: am activat ca subofiter 19 ani si 4 luni, din care 15 ani conditii speciale si 4 ani alte conditii, 1 an si 4 luni armata, trecut in rezerva in 2010 cu litera g - din motive bine intemeiate, vechime neintrerupta in civilie de atunci, varsta 51 de ani; as putea beneficia de reducerea varstei de pensionare? Stiti cumva de cineva in situatie similara care a obtinut deschiderea dreptului la pensie militara in conditiile acestei legi? As avea castig de cauza daca mi-as depune cererea de pensionare acum?
Va multumesc anticipat!

Unknown spunea...

Bună ziua, sunt un fost militar care am plecat cu 2 luni înainte de 40 de ani, în 2009 legea era cu limita maxima de 40 ani am plecat cu demisie pe un post de pcc tot într-o unitate militara,când am plecat aveam 15 ani vechime ca militar întrebarea este când voi beneficia de pensie la 55 având grupe de 6 luni la an sau la 65 pensie civila

Unknown spunea...

Bună, sunt un fost militar care am plecat cu 2 luni înainte de vârstă de 40 de ani la acea data aveam 16 ani ca militar și 22 ani vechime totala, am plecat prin demisie pe un post de pcc într-o alta unitate militara întrebarea mea este când voi beneficia de pensie la 55 de ani (limita la sgp acum fiind de 55 ani) avind grupe de 6 luni la an sau 65 de ani? multumesc!

Unknown spunea...

Cf. lg. 69/2020, pot ieși la pensie, având o vechime de 20 ani în sistem, 5 în civilie pana am fost disponibilizat în 2011 și încă 4 am cotizat la casa de pensii după disponibilizare
Menționez că am 51 de ani iar grupe de muncă în sistem 4 ani gr. I și 16 gr. II

MAC. spunea...

Un răspuns scurt va rog.Pentru 13 ani lucrați ca MAC Beneficiez de grupa de munca la ieșirea la pensie din sistemul public ?

Huhu Rezea spunea...

Pentru 13 ani lucrați ca mac, poți ca la implinirea vârstei standard de pensionare să primesti pensie militară în condițiile art 19 din L 223/2015.
La cei 13 ani lucrati se adaugă sporul pentru condițiile de muncă.
Cei 13 ani si sporul pentru condițiile de munca nu mai intră si in penaia civilă stabilita pentru stagiile ulterioare trecerii în rezervă.

Unknown spunea...

Buna seara am 55 ani am lucrat 9 ani și 8 luni că funcționar public ,penitenciar,am 6 luni la an grupă, recunoscută că funcționar public cu statut special,mai am înainte de a lucra că funcționar public 5 ani in civil,in anul 2001 am încetat serviciul ,că funcționar public plecind in străinătate,unde activez și acum,cu o vechime de 15 ani,pot solicita pensie militara ore anii lucrați că funcționar public?Și la ce vârstă?

Huhu Rezea spunea...

NU! Iți trebuiau minimum 10 ani efectiv vechime in serviciu ca să te incadrezi la art. 19 din L 223/2015.Îți lipsesc 4 luni ca la limita de vârstă corespunzătoare datei de naștere să obții pensie militară.

Leon spunea...

Cred ca la vechimea in serviciu se adauga si ( daca este cazul !):
"3. a îndeplinit serviciul militar ca militar în termen, militar cu termen redus, elev sau student al unei instituții militare de învățământ din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională pentru formarea cadrelor militare/polițiștilor/ funcționarilor publici cu statut special, cu excepția învățământului liceal;"

Alexeveniment spunea...

Totul este posibil, am colegi care s au angajat în 2006 în Mai și după nici 10 ani au dobândit o boala,, profesionala,, au ieșit la pensie,... Cu o pensie mult mai mare decât unul care a ieșit la limita de vârstă... Dacă se ținea cont de OMM, poate!!! Se mai echilibra puțin balanța...

Unknown spunea...

Vechime serviciu 20 ani 6 luni conditii speciale plecat demisie amiabil neimputabil
Vechime actualités 31 ani
Cind pot beneficia de pensie nascut 1971
Multumesc

Huhu Rezea spunea...

Poți să ieși inainte de 60 ani, in condițiile art.21 alin(3), dacă mai adaugi încă 4 ani si 6 luni vechime efectivă în civilie, Vechimea pentru condițiile de muncă nu contează pentru deschiderea dreptului de pensie, ci doar pentru calculul cuantumului ei.

MAC. spunea...

AM LUCRAT CA MAC 13 ANI.LA CE VÂRSTĂ POT BENEFICIA DE PENSIE MILITARĂ ?SE POATE LUA SI PENSIE MILITARĂ ȘI CIVILĂ ?

Unknown spunea...

Bună ziua, am lucrat 12 ani ca sgp, transmisionist, am plecat prin demisie de comun acord, vechime actuala 28 ani de munca, când pot ieși la pensie, și de unde pot afla în ce grupa de munca ma încadrez. Mulțumesc anticipat

Huhu Rezea spunea...

Cand faci limita de vârstă, corespunzatoare datei nașterii, din Anexa Legii nr. 223/2017 poți cere pensie militară în baza art. 19.
Pensia militara iți va fi calculată propoerional din 25 ani, pentru 12 ani + sporul pentru condițiile de muncă.
Pentru stagiile lucrate in civilie iți deschizi alt drept de pensie la Casa teritorială a judetului când implinești vârsta cerută de Anexa 5 a L 263/2010.

Unknown spunea...

Menționez ca am vârstă de 47 ani.

MAC. spunea...

Buna ziua !AM LUCRAT CA MAC 13 ANI.PENTRU ACEȘTI ANI BENEFICIEZ DE GRUPA DE MUNCA ? VREAU SĂ FOLOSESC GRUPA DE MUNCA DIN ARMATA ATUNCI CÂND IES LA PENSIE DIN SISTEMUL PUBLIC PENTRU A MI SE REDUCE VÂRSTĂ DE PENSIONARE.SE POATE ?

Pompiliu_Sgp spunea...

Buna ziua, va rog o opinie avizata. Am 48 de ani, 22 ani vechime ca sgp in conditii speciale, am facut armata 1 an si am lucrat 3 ani in civilie pot beneficia de pensie militara? Daca Da, care ar fi cuantumul acesteia? Multumesc

Huhu Rezea spunea...

Aveti 22 ani vechime efectivă ca sgp sau cu sporul de vechime pentru condiții speciale?
Dacă vechimea este efectivă vă puteți pensiona în condițiile art. 21 din alin (3) din L 223/2015

Unknown spunea...

Bună ziua! Am vârsta de 45 de ani și vechime efectiva 27 de ani din care 22, 6 ani ca SGP. Menționez că în toți ani ca militar am beneficiat de grupa 1 de muncă. Întrebarea este peste câți ani pot să ies la pensie? Sunt încă SGP în activitate. Mulțumesc!

Leon spunea...

Cam peste 4 ani(60-11) !

E. Cristescu spunea...

Daca vechimea in grupa 1 este 22 pana in prezent, peste vreo 3 ani (60-12).

E. Cristescu spunea...

Pensia ar fi limitata la media netului din cele mai bune 6 luni consecutive pe care le alegeti.

Geo. C spunea...

Bună ziua! Am vârsta de 46 ani/6 luni și vechime efectivă de 28 ani, din care vechime serviciu 20 ani ca și cadru militar (16 ani alte condiții +4 ani speciale) la care se adaugă 1 an ca și militar în termen. Alți 7 ani și 5 luni, grupa I muncă, lucrați cu carnet de muncă în civilie. Din vechimea în serviciu de 20 ani, mi se pot scădea 10 ani. Întrebarea este, dacă și din cei 7 ani grupa I muncă lucrați în civilie mi se pot scădea 3,5 ani ptr reducerea vârstei de pensionare (13 ani) să pot ieși la împlinirea vârstei de 47 ani. Mulțumesc anticipat ptr. răspunsuri si precizări.