Un produs Blogger.

duminică, ianuarie 12, 2020

Scrisoare deschisă alarmantă ...către doamna Col. Andrițoiu, director al CPS a MApN.

138 comments
Am primit zilele acestea spre publicare scrisoarea deschisă a unui fost angajat al Casei Sectoriale a MApN, în care este descrisă starea de spirit din interiorul acestei instituții de aplicarea legii in domeniul pensiilor militare pentru cca 80 000 de rezerviști și urmași.
Nu știu cine este semnatarul scrisorii, dar contez pe încrederea în cel care mi-a trimis-o.
Am ezitat să o public... și nici nu aș fi publicat-o dacă aspectele semnalate nu veneau să confirme cauzele multor erori,  nepermis de multe erori, pe care Casa Sectorială  le-a comis în ultimii ani în aplicarea Legii 223/2015. Am suspiciunea că a și contribuit la dezinformarea factorilor de decizie pentru emiterea unor acte normative, vezi eliminarea actualizării pensiilor militare, prin care au fost diminuate drepturile pensionarilor militari.
Cele mai flagrante interpretări eronate ale decidenților din domeniul aplicării legii pensiilor militare, care au generat numeroase procese, sunt:
-1. Eliminarea indexării de 5% , aferentă anului 2016, din deciziile de actualizare emise la data de 30 06 2017, ca urmare a majorării soldelor de funcție cu 15% potrivit Legii 152/2017, completate de OUG nr. 56/2017. Au inventat năstrușnicia că indexarea dispusă prin OUG 57/2015 ar fi fost valabilă numai în anul 2016, pentru că nu au știut ei cum să aplice articolul 60 alin.(3) al Legii 223/2015.
Nu i-au convins nici documentele publicate de CPS a MAI care a operat corect actualizarea.
-2. In aceleași decizii de actualizare nu au respectat precizarea introdusă de OUG nr. 56/2017 in OUG 99/2016 că majorarea de 15% se aplică și se adaugă la o soldă de funcție, desigur.. în cuantum compus, care nu poate fi mai mică decât salariul minim pe economie. Aici au inventat povestea că dispoziția respectivă ar fi aplicabilă doar cadrelor în activitate, lovind în cei mai defavorizați pensionari militari.
-3. Aplicarea greșită a dispozițiilor art. VII din  OUG 59/2017 privind plafonarea pensiilor militare stabilite după 15 sept 2017 la nivelul mediei soldelor nete din compunerea bazei de calcul. Au introdus și sporul SOSP în cuantumul net, operațiune echivalentă cu eliminarea lui din drepturile de pensie stabilite după data de 15 sept. 2017.
Erorile de mai sus sunt discutate intens pe acest blog, fără ca domnilor de la MApN să le pese.
Pentru fiecare eroare semnalată mai sus  sunt și decizii definitive ale instanțelor de corectare și de obligare a CSP să emită noi decizii de pensie pentru contestatori.






138 de comentarii:

Leon spunea...

Semnatarul acestei scrisori nu are numele real( nu apare la ,,Declaratii de avere,, la CPS), dar dezvaluie destule nereguli din interiorul Casei de pensii a MApN.
Mult mai interesante mi se par Concluziile dlui Huhu Rezea, si o sa incerc sa trimit un Email domnului ministru Nicolae Ciuca, deoarece sunt mari sanse sa fie rezolvate in actualul mandat de ministru al MApN..!
PS. Cele relatate in scrisoare confirma si ceea ce sustine permanent @Leonard..:)).

Gigi spunea...

Cine sã cerceteze astel de fapte care cnf.CP sunt infracţiuni fãrã drept de tãgadã?Asta nu era posibil,dacã nu aveau girul guv.a celor care s-au perindat la putere dupã asa zisa rev.în special dupã 2005 pâna în prezent.
Noi,pensionarii mil.beneficiari ai l 223, am fost loviţi cel mai rãu profitând de dezbinarea noastrã,de automulţumirea unora pt.cã le-a mai dat o coajã de ros sau va urma sã le mai dea la Paşte Cailor.
Vedem,ce satisfãcuţi sunt unii cã le mai dã ceva se îmbatã ca Ghitã,bucuroşi nevoie mare cã-i ..ute pe alţii etc.
Aştia de prin ministere,juristi,finantisti interpreteazã legile precum viseaza noaptea,instantele la fel,unii dau câştig de cauzã,alţii nu.Suntem o ţarã cu sute de legi care se bat cap în cap şi interpretate de toţi in toate felurile,în funcţie de interese meschine ale unora sau altora.
D'aia suntem vãzuţi de cei de afarã cum suntem vãzuţi,cã nu suntem serioşi şi fiecare cautã sã se înbogãteascâ prin metode bine stiute, ei,fam.lor etc.

ioan spunea...

Acum sunte-ti convinsi ca raul cel mai mare pentru pensionarii militari vine chiar din interiorul institutiei, care ar trebui sa le rezolve problemele si sa-i protejeze.Ce Olguta,ce partide ce guvern.Toate relele care s-au abatut asupra pensionarilor militari vin din MApN.

Leo spunea...

Poate nu apare deoarece nu avea funcție de conducere sau de control ori poate a fost pmc.
Oricum , omul a fost indulgent, Chipul LICHELELOR GULERATE este mult mai HIDOS. Cam tot ce este administrativ la nivel superior este cangrenat în MFA.
Au pus-o cei de la F&M pe filiera LOV , șefă pe moatmasel Petcu , doctorița de dezastre , că în tot MFA-ul nu exista un jurist sau economist competent. O fi zis LOV , că dacă a condus pluton de studente la ISE ( ASE ) știe și finațe/contabilitate /bănci sau informatică economică. Niște LICHELE INBUBATE care dacă le muți în viața economică reală mor de foame că nu le angajează nimeni.

liceu militar Mitica Tocilarul spunea...

Cred ca suntem prosti.Prostia e data de faptul ca-i suportam .Daca dai telefon la CPS pentru una sau alta si daca ai norocul sa ti se raspunda gasesti o voce de cucoana care nici nu se prezinta si iti da un raspuns la plesleala.Uitati-va la ultimul document primit de la CPS si veti vedea ca este semnat de o functie .Persoana in cauza nici nu are curajul sa se semneze cu mume si prenume.Numai din asta poti sa-ti dai seama cat isi asuma din ceeace scrie.Niste papagali.Sunt curios cati din cei inscrisi in audienta sunt primiti de ministru?Sigur ca niciunul.Nu e vorba de PSD sau PNL ci de respectul pe care ni-l atribuie fostii nostri colegi sau subordonati.Suntem de vina ca i-am inscaunat in funcitii nemeritate.Daca dupa pensionare am avea ceva functii politice sigur ar fi venit precum niste catelusi gudurandu-se.Avem ce am educat.Fiecare dintre noi cei pensionati avem particica noastra de vina.Asa ca ideie.Nu ar fi mai util ca in momentul in care constatam ceva pe langa lege a actelor emise de CSP sa chemam in judecata pe persoana fizica sefa CPS ?Sa vina si cucoana in fata completului de judecata,sa va si ea cum e sa-si ude chilotii ?Intreb ?Nu zic ca e ideal .Huhu Rezea stie mai bine .Dece sa nu simpta morcovul in cur cand interpreteaza legea dupa cum de bine a dormit?

Leon spunea...

Mai aflam ceva interesant: Casele de pensii sectoriale cunosc exact numarul beneficiarilor pensiilor peste 7.000 de lei si 10.000 de lei si au softul pregatit pentru Taxarea Suplimentara. Se astepta numai adoptarea proiectului in CD si promulgarea acestuia ( proiectul Orlando Teodorovici ).
Si inca ceva.., aflam ca sunt pensionari mai in varsta care avand OMM n-au trimis o copie si n-au solicitat Revizuirea pensiei militare cf.art.11 al Legii nr.80/1995..! Daca cunoastem asemenea cazuri hai sa-i invatam pe oameni ce sa faca !

brenda spunea...

DLE LEON,daca o sa faceti asta inseamna ca santeti un mare OM ,

brenda spunea...

dar pe astia nu ii cotroleaza nimeni?

Militar de la 14 ani spunea...

Sunt de acord că există probleme în interpretarea legii, în aplicarea ei și asta de multe ori din neclaritățile ei. Pentru asta există controlul auditului, controlul Curții de Conturi, controlul ministrului, controlul DPCIFC (fraude). Dacă și ăștia sunt incompetenți te adresezi justiției.
Nu sunt de acord cu scrisoarea acestui personaj, cu modul de a-și etala supărarea pe "spiritul de echipă". Eu cred că, mai degrabă, nu a obținut ceva "apreciere" din partea șefilor și cunoaștem tiparul. Un asemenea caracter nu are ce căuta într-o instituție a MApN. Cred că trebuia să își vadă lungul nasului.
Armata nu e condusă de referenți (excepție a făcut referentul Leș). Ai o problemă... "fă raport", nu veni cu scrisorele să arăți că tu ești deștept și ceilalți nu. Nu-ți convine, demisia frățioare.
Ca un spirit de glumă - nicio pierdere, dimpotrivă, un sprijin pentru Sică și Câțu pentru eliminarea celor 150000 de bugetari.

Don Pedro spunea...

Are dreptate semnatarul scrisorii chiar daca o face acum cand nu mai este in sistem dar sa vedem cine conduce CPS/MAPN!!!Director adj.colonel,arma logistica,fost sef serviciu alimente si absolvent de Facultate de inginerie și management agroturistic, Universitatea Bioterra– București(o fi fost coleg cu exprocurorul Negulescu de la DNA pl.)!!!!Celalalt adjunct:ofiter de radiolocatie,fost sef statie;lucrator la Directia personal si mobilizare si directia juridica,absolvent de drept la .......spiruuuuuuuuuuuuuuu Haret!!!!!Cum sa se zbata acesti ipochimeni pentru drpturile de pensie ale rezervistilor cand fetele lor nu exprima macar empatie la necazurile acestora si cu asemenea CV-uri sunt obedienti oricarui sef care bate cu pumnul in masa si spune sa se faca cum doreste el nu cum spune legea!!!!!!Banuesc ca si in comisia de contestatii sunt tot din astia deoarece in ultimul timp transmit niste raspunsuri la contestatii de mai mare rasul!!!!Acelasi continut,cu punct si virgula difera numai "andrisantul"!!!!

Viorel spunea...

Domnule Leon, domnul Rotaru Iulian, în calitatea sa de referent conform celor precizate în Scrisoare nu avea obligația de a complete Declarația de avere și Declarația de interese (Cu aprobarea Cdt., P.c.c., prin raport scris pot desfășura și alte activități în afara programului, fără a afecta programul unității) conform Legii nr. 144/2007, modificată și completată cu Legea nr. 176/2010 și 54/2019.
Declarația de avere se completează doar de personalul cu funcții de comandă (cadre militare / Comandant, Șefi de departamente, Șefi de compartimente, etc., sau chiar și personal civil contractual cu funcții de comandă/șef-șef birou).
Având în vedere mersul actual în politica românească dar în primul rând moralul populației la adresa actualului guvern, domnul ministru Ciucă dacă vrea să remedieze ceva din ilegalitățile produse la C.P.S. a M.Ap.N. (dacă cele afirmate sunt reale și eu cred că da având în vedere răspunsul primit de mine cât și procesele în instanță, etc.) în acest mandat cum susțineți dumneavoastră, ar trebui să se grăbească, pentru că sar putea la alegerile anticipate (dacă vor fi) să fie alt govern la putere și mandatul dânsului să înceteze. Dacă nu vor fi anticipate și vor fi la termen, continuând guvernarea ca și până acum, se va întâmpla același lucru.

Dan spunea...

Daca dai telefon si iti rapsunde cineva... inseamna ca esti norocosul anului.
Am un coleg caruia nu i-au virat pensia intr-o luna (ou uitat de el), timp de 2 saptmani a sunat zilnic sa vada care e problema si nu a raspuns nimeni, dupa 2 saptamani a trimis e-mail la Seful SMaP prin care solicita rezolvarea urgenta a situatiei altfel va apela la sprijinul presei pentru acesta, dupa inca o saptmana pensia a fost virata, fara scuze.... fara explicatii

Huhu Rezea spunea...

Câne eu scriu că politicienii vin și pleacă, problemele la Casele Sectoriale sunt aceleași, mă acuzai că dezinformez, că tin cu LOV și cu PSD. Voi chiar il vedeați pe Ciolos în stare să compună art.40 din OUG 57 sau pe LOV art.VII din OUG 59? Nu domnilor #rezist, veniți cu picioarele pe pământ! Drafturile erau făcute de finanțiștii si juristii din ministerele de apărare.

Alex spunea...

Ministrul.apararii nationale ar trebui informat cu.privire la situatia existenta la C.P.S.Daca vrea.sa indrepte.ceva o poate rezolva printr-o comisie de control.Scrisoarea chiar daca este anonima ,trebuie sa i se dea curs,pentru a vedea.daca.cele relatate sunt reale.Multi dintre cei care "plimba"aerul sai il imping prin minister indeplinesc probabil conditiile de pensionare.La pensie cu.ei !Uite asa ne vom bucura impreuna de tampeniile pe care le-au facut prin hartii.Cine a gresit sa fie destituit urgent.In locul "specialistilor" adusi.din viata civila ,cu studii pe la mama naibii sa fie numiti militari adevarati cu studii economice ,care stiu ce inseamna viata.de militar si pot aprecia la justa.valoare activitatea desfasurata de acestia.Asta in cazul in care politicul nu a fost amestecat.Dar,..aceasta posibilitate trebuie exclusa.Toate ordinele.si dispozitiile au.venit.de.sus.Ce naiba!La un asemenea nivel nu se poate.altfel.

Costel spunea...

Fiți mai explicit cu OMM .Ce cereri trebuie făcute?

nistortgv@yahoo.com spunea...

Cel care a sesizat atât șeful casei sectoriale cât și pe actualul ministru al apărării naționale nu este altul decât un bun ofițer superior specialist in finanțe care a activat în cadrul Comandamentului Logistic.Adevarul în general supără,dar cred că se impun măsuri drastice cu cei care își bat joc de cei care am activat în această carieră militare plina de privațiuni.Va doresc un an mai bun și să avem speranțe că vom fi respectați așa cum se cuvine.

Iulian Mareș spunea...

Leon,
Ia ibtereseaza-te unde lucra doamna in Craiova și o mare parte din timp la București, când se numea Hoară!
După ce afli îți vei da seama că toate cele atinse în scrisoare se cunoșteau de mult timp...,si inclusiv Ciucă o cunoaște de pe timpul când muncea la Craiova!
Atunci ți se va face multa lumină; kiar vei orbi! 😂👍👮

Gigi spunea...

Ne spunem pãsul,pe aici şi pe oriunde,de ani buni,ne-a luat cineva în seamã?Nimeni,absolut nimeni!Vorbe-n vânt!Cã,au încãlcat legea,este adevãrat,niciun politician nu a luat vreo mãsurã,de cei care sunt puşi pe bani grei sã vegheze la respecterea legilor,aşişderea(ce salarii au,e de înţeles!).Cred,cã nicãeri în lume,poate prin tãrile bananiere,nu se întâmplã aşa ceva,ca nişte funcţionari care sunt plãtiţi din bani publici sã nu respecte legea,sã o dribleze mai ceva cum o fãcea Dumitrache şi Dobrin pe vremuri.
Ãştia,se cred dumnezei pe pãmântul acesta,mai ceva,dumnezeii universullui!
Nu este posibil sã dai legi iar dupã sã nu le respecţi.Cred cã,rãul,s-a perpetuat în timp,accentuându-se dupã 2000 încoace,culminând din 2010.
Sã fie clar,o spun cu toatã convingerea,vinovaţi de aceasta este politicul si cei care trebuiau sã ia mãsuri de tragere la rãspundere penalã a acestor idioţi care au încãlcat cu bunã stiintã legile din domeniul pensiilor militare.
Vad critici,la adresa acestui om care are curajul sã spunã lucrurilor pe nume!De ce?El,nu a fãcut altceva decât sã ne întãreascã convingerea a ceea ce spunem noi de ani buni pe aici este adevãrat.

nistortgv@yahoo.com spunea...

Aceasta scrisoare adresată atât casei sectoriale cât și actualului ministru al apărării este un bun ofițer finantist care a lucrat în cadrul C.Logistic.Adevarul supără,dar cred că se impun măsuri urgente de a redresa credibilitatea casei sectoriale și să aducă un nou mod de a sprijini pe cei care au activat în această carieră militară .

Iulian Mareș spunea...

Eu zic că nu de empatie este vorba ci de faptul că ei, anonimi în ale milităriei, cu cele mai banale și controversate studii la facultăți de licențe pe banda ba reușit să ajungă pe anumite funcții nesperate cu încadrări super bănoase! Atunci ei se simt obligați să perie locul unde șeful va avea o scamă!

vasile iosif spunea...

Cine e idiotul care a zis ca vrea sa ne impuste cu un cartus pe toti?
Bai taca, desi sunt batran te asigur ca n-ai nici o sansa dupa cat de prost instruit esti, hahalera.
O adunatura de idioti, dupa cum bine ii califica autorul scrisorii.

Dan spunea...

@H
Aici sunt de acord 100%.... Gl. Jianu, pe care am avut ghininul sa il am coleg de unitate la inceputul carierei, este un ”finantist” care tot timpul a lucrat impotriva colegilor militari si in favoarea sistemului.

Unknown spunea...

Mai aveți speranțe de mai bine,eu nu.Nu ne mai salvează nimeni,mai ales cu ciuma galbena- portocalie!!!


Iulian Mareș spunea...

Ei, na!
Curtea de Conturi a stat aproape 3 ani la UNAP (pe timpul lui Mureșan), de au fost nevoiți să le de-a insigne de absolvire! 😂😜

Huhu Rezea spunea...

Cum să fie anonimă când omul spune și în care compartiment al CPS a lucrat, când s-a angajat și când a plecat.
Erorile pe care le-am menționat în topic, generate de arbitrariul despre care se vorbește că domnește în această instituție, sunt chiar adevărate și mii de pensionari se confruntă în instanțe cu ele.
Crezi că venea cineva de sus, de la politic, de la guvern, de la Cotroceni, să-i oblige să scrie tâmpeniile descalificabile din întâmpinările depuse la instanțe?

Huhu Rezea spunea...

Citește d-ta toate articolele de pe blog scrise despre OMM! Dâ click pe eticheta "OMM/SOSP" de pe prima pagină

Leon spunea...

In scrisoarea de mai sus este vorba de cei pensionati pana in anul 1995 cand a aparut Lg. 80/1995, si art.11 acorda o majorare a cuantumui pensiei pentru cei care aveau OMM cls 3, 2 sau 1..!
Pensionarii militari care tineau aceste Decrete in Vitrina fara folos material, au trimis la Casele de pensii militare copii dupa aceste Ordine si au cerut revizuirea pensiei !
Ma gandesc ca poate mai sunt pensionari mai varsta care nu cunosc aceste reglementari.
Se pare ca si CPS avea OBLIGATIA de a trimite pensionarului(pe cupon) aceasta informatie, numai pentru cei care nu aveau la Dosar acest Brevet..!

avianyc spunea...

Nu va faceti probleme.
Toate institutiile statului sunt grevate de astfel de probleme.
Asta-i epoca.
Sa vedeti cand vor ajunge la bjtoane ofiteri facuti pe filiera directa din sgv.
Ce este in politica se transfera in institutii.
Cat timp secretarii de stat pe diverse probleme functioneaza prin ministere nu se poate disocia politicul din decidentii din ministere.
Va aduceti aminte de dna Otilia Sava secretar de stat in guvernul Ciolos care negocia tot cu pensionarii .Si Les a fost secretar de stat la aparare sub Ciolos.
Pe traseul decidenti mapn -secretari de stat a ajuns OG 57 sub pixul lui Ciolos.
Asta dupa ce au constatat ca unele pensii ies peste asteptari.
Og 59 tot asa dupa ce au constatat ca sunt pensii mai mari la net ca netul in plata a activului similar.
Ca atare combinatia politic -decidenti ministere este legata ombilical.

liceu militar Mitica Tocilarul spunea...

Ciuma are culoarea specrului luminii.Am fost educati sa fim supusi si de asta se profita.Ma repet.Cand constatam ca este incalcata legea trebuie chemata in judecata pe persoana fizica persoana ce semneaza.Faceti plangere penala.Parchetul este obligat sa cerceteze.
Trebuie reclamata la presedintele tarii ,la Ministru Ap cat si la Comisiile apararii de la cele doua camere al Parlamentului in speranta ca poate unul din acestia vor interveni.Incercati fiindca nu aveti ce pierde.In ceeace ma priveste am facut.

Alex spunea...

Am spus.ca este anonima ,deoarece dl.Leon arata mai sus ca numele si.prenumele semnatarului nu este cel real.Toate hotararile arbitrare luate la nivel C.P.S.,nu arata nimic altceva decat faptul ca ,aceasta institutie nu este controlata.Oare cei din conducerea M.Ap.N.nu vad la televizor,nu citesc in presa ,nu vad macar din intamplare pe vreun site cum este al dvs.,ce se intampla cu pensiile militare?Arbitrariul nu are ce cauta intr-o institutie care este condusa prin legi si regulamente clare.Nu este permis ca tu ,personal sa vi cu o noua.viziune.de aplicare a legii si.sa spui ca albul este nrgru si invers.Sunt zeci de procese pe rol cu pensionarii militari si culmea ..pensionarii pierd in marea lor majoritate.Toate neregulile de la.C.P.S.se fac sub obladuirea cuiva.A cui?

Gigi spunea...

După nume,o fi rudă cu Iancu,cunoscutul haiduc de prin părțile Olteniei.Dar,după cum observăm,diferența dintre cei doi este că,ală ținea cu săracii,actualul,tine cu bogații.🏇🤴

BONIFATIE spunea...


D-le V.I., nu vă stresați, idiotul este conștient că la boala lui nu mai prinde pensia!

Iulian Mareș spunea...

Leon a verificat niște declarații de avere care nu sunt concludente in acest caz: referenții nu au IC!

ionel bardas spunea...

Domnilor daca tot postati ceva faceti-o corect si aici ma refer la la indexarea cu 5% a pensiilor pentru anul 2016.Este o aberatie sa postezi asa ceva si asta este una din cauzele care duc la pierderea proceselor.In 2016 pensile atit civile cit si militare au fost MAJORATE prin derogare de la lege conf.art.14 alin.1 pensile civile si art.14,alin.2 pensile militare ambele articole apartinind OUG nr.57/2015.Daca se merge pe indexare o luam de miner ei spunind ca nu pot fi cumulate actualizarea cu indexarea ci numai cea mai favorabila.Atentie la termini una e majorarea prin derogare de la lege si alta indexarea.Oseara placuta.

Huhu Rezea spunea...

D-ta ocupă-te de revista presei la Mapn, că in legislația privind pensiile militare esti analfabet functional.
Doua intrebări:
Ai auzit d-ta că majorarea pentru civili din OUG 57/2015 s-a aplicat numai in anul 2016?
Ai auzit d-ta despre vreo actualizare mai mare de 5% în anul 2016 care să justifice eliminarea indexării conform art. 60 alin 3.
Sintagma prin derogare din OUG 57 in-sem-nea-ză câ s-a fâcut în alt procent decât de cuvenea fata de cresterea infla'iei în anul 2014.

Iulian Mareș spunea...

Gigi,
Cu Iancu Jianu Zapciul, nu cu Haiducul!

Leon spunea...

Asa este !
Si am constatat ca la MApN in Declaratia de avere sunt trecute veniturile anuale..!
Se pare ca la MAI, nu prea sunt..!

Iulian Mareș spunea...

Nu vor supraimpozita nimic! Este ilegal și discriminatorie supraimpozitarea sub indemnizația/salariului
Președintelui /Premierului!

vasile iosif spunea...

Si eu.
Rezultat zero barat.

Iulian Mareș spunea...

Tu, pe persoana fizica pt speță pensii/venituri ai făcut-o?

Iulian Mareș spunea...

👍👮💪

Daniel Craciun spunea...

sa va ia dracu pe toti care aparati sistemul politic infect !!!!

Iulian Mareș spunea...

Numai cu unul? Eu am rezistat la 3 bucăți!
Kiar, cine a zis asta?

Iulian Mareș spunea...

Cine-i individul?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ce cereti sa faca Leon am facut-o eu la absolut toti politicienii grei si simplii, toata dupa masa, la guvern, presedintie, prim ministru, ministrul apararii, etc! De ce n-o faceti toti, sa fiu si sa fiti siguri ca ajunge unde trebuie? De ce si cine va este frica, bravi militari? Si o s-o mai trimit dupa un timp, dar daca o facem cu zecile de mii catre toate adresele ce le aveti la indemana si la gramada sa-i naucim, deblocam cumva sistemul mafiot, ca eu am scris si pagina de protest acolo sa detaliez! Fiti curajosi si trimiteti-o, stimati camarazi, da la orice adresa de politic si la toate compartimentele MApN SA VADA CA ESTE REVOLTA IN ARMATA, CA ASA AM PRIMIT ACESTA CAPODOPERA CA ESTE REVOTMARE IN ARMATA! Hai, curajosilor si bravilor camarazi!

Gigi spunea...

Corect,corect!Ăsta al nostru este Zapciu,acum.O deveni,cândva,haiduc?

Negritoiu spunea...

Alex,
Crezi ca ministrul nu cunoaste modul in care reprezentantii CPS actioneaza impotriva rezervistilor? Crezi ca va lua atitudine fata de cele semnalate in scrisoare? Cel mult va crea o alta comisie,sau comitet,din care sa faca parte.......si care sa faca propuneri privind......cu termen la Pastele cailor(atunci cand se vor actualiza pensiile militare)
Un lucru bine stiut:totdeauna sefii isi aleg si promoveaza subalterni mai slabi,profesional,decat ei. Asa a procedat si dna.Presedinte al CPS-MApN.,mare specialista in dezastre naturale. Dupa ce a fost numita,pe linia LOV,credeti ca era proasta sa nu respecte ordinele celor de care depinde mentinerea ei in functie? Din contra,impreuna cu subalternii ei credinciosi a gasit mijlocele si metodele de a-si bate joc in continuare de rezervisti.
De unde militari adevarati,cu studii de specialitate,cand s-a facut(si se face in continuare)tot posibilul ca acestia sa fie scosi din sistem!
Huhu Rezea,
Cei de sus,de la politic,de la guvern,de la Cotroceni nu i-a obligat sa scrie tampeniile descalificabile din intampinarile depuse la instante. Acestia au stabili doar rezultatul final si au lasat la latitudinea executantilor calea de urmat.In caz contrar.... .

avianyc spunea...

@ Viorel & all
Functionarii publici finantati din fonduri publice centrale sau locale care se incadreaza la art 2 (1) (3) au obligatia sa depuna declaratie de avere in care sa fie specificate veniturile salariale cf legii 153/ 2017 art 33 (1-4) .
In baza legii 153 art art 86 (4) (5) declaratiile de avere ale angajatilor din aparare ,ordine publica si siguranta nat. sunt confidentiale.
In baza acestui articol 86 nu veti gasi publicate la mai-politisti veniturile salariale in declaratiile de avere publicate pe site.-
Mapn-istii nu s-au prins si si-au publicat veniturile salariale.
L 176/ 2010 obliga la depunerea declaratiei de avere si interese la Agentia de transparenta decizionala doar demnitarii si functionarii care incadreaza functiile nominalizate de aceasta lege.
In rest toti functionarii care sunt platiti din fonduri publice depun cf legii 153/ 2017 art 33 declaratii cu veniturile realizate in declaratia de avere ,declaratii care se publica si se mentin pe site-ul institutiilor in cauza .
Og 1/ 2020 a completat art 33 cu pct 5 ( secretizarea veniturilor pentru angajatii institutiilor de forta) ,inutil, deoarece prevederea era cuprinsa la art 86 (4) (5) prevedere aplicata la mai - politie inca de la intrarea in vigoare a llegii 153.

@ Leon
In declaratiile de avere sunt trecute veniturile salariale anuale nete. Imparte la 12 si vezi media anuala la care trebuie sa fii actualizat pt functie similara.
La mai nu gasiti veniturile fiindca au aplicat art 86(4) (5) inca de la intrarea legii 253 in vigoare.


Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Bardas, esti chiar analfabet functional, se vede dupa scris si, oricum, nu dam doi bani nimeni dintre noi pe tine, ca si pe cei de teapa ta din cloaca si infectia care au distrus pensiile militare, demnitatea si onoarea militara si faima Armatei romane! Ati facut totul praf si pulbere la pensiile militare, si asa cretin de mici si insuficiente pentru toata suflarea rezervista si la valoarea fiecarui rezervist in parte, fosti specialisti de elita si faima si mandria Armatei romane, ati facut legile voastre pe genunchin si dupa cum trebuia sa va iasa gascarii la pensie sa-i umpleti de bani din furtul din drepturile celor cu pensii mici si medii, si acum sariti in sus ca va simtiti, chipurile, atinsi la coarda sensibila a cocalarismului fascistoid si retrograd! Mai bine v-ati gandi sa reparati, pentru ca vin vremuri grele pentru voi, cand veti plati sute de mii de euro despagubiri morale si materiale pentru pagubele produse, pentru ca dupa procesele ce le vom CASTIGA O SA INCEPEM PROCESE PENTRU A VA CERE SOCOTEALA SI SA NE PLATITI ACESTE PAGUBE DIN BUZUNARELE VOASTRE, ASA CUM CERE LEGEA, SI NU O SA MAI AVETI CHEF DE MISTOCARIT, MAI ALES CA ATI DISTRUS DESTINUL, LINISTEA, VIATA SI SANATATEA A ZECI DE MII DE BATRANI REZERVISTI, SARACI, LIPSITI DE APARARE, ADUCANDU-I INTR-UN DEZASTRU SOCIAL DE NEDESCRIS! Va aducem la bara chiar si pensionati, de o sa fiti obligati cu executorul sa platiti cu varf si indeast toate aceste pagube uriase, va promit solemn!

Viorel spunea...

Domnule tigri 2+(1 la pătrat), redau mai jos situația cu numele și prenumele persoanelor care sunt obligate să depună declarație de avere (chiar dacă nu sunt trecute datele solicitate) din cadrul CPS a M.Ap.N. pentru perioada 2013-2019.
Domnul Rotaru Iulian a specificat faptul că, a fost încadrat ca referent timp de 4 ani începând cu anul 2016.
Numele dânsului nu apare, nu pentru că este fictiv, ci pentru că nu era obligat de lege să depună această declarație.
În M.Ap.N. nu există funcționari publici, ci Personal civil contractual (medic, economist, contabil, muncitor calificat), cu regulament propriu M.-17/2012 „Regulamentul de ordine interioară aplicabil personalului civil din M.Ap.N.” (nu specifică-Funcționari publici).
Și în fond, pe dumneavoastră vă interesa numele și prenumele nu conținutul declarației pentru a vă lămuri dacă domnul Rotaru a lucrat sau nu în cadrul CPS. crown.vic.2019.limited.bdrip.x264-rovers

Sorina spunea...

Sa se ceara revizuirea tuturor lensiilor a celor care au de izii de lensie din 2016 carora pensia este neactualuzata cu procentul ce 15 % si nu au beneficiat de recalcularea cu sariul.minim pe economie si sae dea despagubiri

CEZAR spunea...

Asa ....

liceu militar Mitica Tocilarul spunea...

Compunerea nominala a comisiei de contestatii o fi secreta?Cereti MApN compunerea nominala a acesteia si faceti-le plangere penala la parchetul militar.
.Gasiti voi o chichita de care sa va legati.Parchetul militar este obligat sa cerceteze.Acelasi lucru pentru directorul CPS.Poate nu se intampla nimic deosebit dar vor fi mai atenti privind ceeace fac.

Leon spunea...

În prezent, în structurile M.Ap.N. sunt încadrați aproximativ 400 ⁹funcționari publici, numiți în funcții publice din structurile centrale și Casa de pensii sectorială a M.Ap.N. și 16.000 de persoane încadrate cu contract individual de muncă, acoperind întreaga gamă de profesii existentă pe plan național: cadre didactice, personal medico-sanitar și auxiliar sanitar, consilieri juridici, cercetători, artiști, referenți, muncitori calificați și necalificați etc.

Iulian Mareș spunea...

Cu el nu o scoți la lumină...

*Exista Înalți Funcționari Publici, însă numai în structurile centrale!

Militar de la 14 ani spunea...

Am scris că cel puțin 4 instituții de control al CPS-ului nu au dat gir aplicării legii în sensul în care ne-o dorim. Ca și ordonator de credite (comandant cu structură financiar-contabilă în subordine) ce măsuri poți să iei? Dai ordin (nu poți, abuz în funcție fără viza CFP sau îți asumi ordinul cu consecințele de rigoare), chemi auditul (nici ăia nu te lămuresc), chemi eșalonul superior (nici ăia nu-s mai breji), informezi Curtea de Conturi atunci când vin în UM (nimic nici aici).
Cine e de vină? Cine răspunde? În justiție se lămuresc problemele, dar și acolo cu decizii diferite, din păcate.
Fiți profesioniști, ce naiba, zicea Gheorghe Dinică.

Neacsu spunea...

Ministrul este informat cu tot ce apare in media, scrisa sau virtuala legat de structurile armatei. Se pune intrebarea cine si cum il informeaza. Doua structuri au aceasta atributiune oficial. El poate da ordin sa se verifice si depinde din nou, cine verifica si ce raporteaza. Dar nu este un secret ca doamna provine din structurile DIM, asa cum nu este nici un secret ca a lucrat in aceeasiunitate in care a lucrat si domnul Ciuca, nu stiu daca in acelasi timp si nu ma intereseaza. Insa personal nu cred ca pozitia doamnei acolo este urmare a interventiei domnului General,chiar si pentru simplul fapt ca aceasta a ajuns acolo pe vremea cat Ciuca nu era ministru, mi se pare ca era Fifor, tot craiovean deci mai degraba el a fost intervenientul, Ciuca nu ar fi intervenit si nici nu avea priza la PSD. Serviciile si Fifor au constituit rampa.

avianyc spunea...

@ Viorel
Cu respect si apreciere pentru comentariile d-voastra.
Specific doar ca precizarile mele sunt facute doar in ideea de a lamuri modul de delarare a veniturilor in institutiile publice centrala si locale.
Nu fac nicio referire la semnatarul acestei scrisori fiindca asa cum am afirmat mai sus fenomenul acesta este generalizat in toate institutiile bugetare. Nu-i ceva special la CSp a Mapn.
Eu doar am vrut sa specific cu referire stricta la institutiile de forta ca in baza Legii 153 /2017 art 33 toți angajatii ,functionari publici ,functionari publici cu statut special ,etc trebuie sa aiba pe site-urile institutiilor afisate veniturile salariale din anul respectiv.
Ca atare in baza legii 153 art 33 acestea se depun sub forma de ”LISTĂ” si cuprind veniturile tuturor angajatilor iar personalul din institutiile publice platiti din bani publici nominalizat in legea 176/2010 -actualizata ART 1 ,au obligatia sa depuna la AGENTIA TRANSPARENTEI DECIZIONALE(INTEGRITATE) declaratia de avere si interese conform modelului prezentat in articolele acestei legi cu posibilitatea anonimizarii unor date cerute de formularul declaratiei,respectiv ,adresa de domiciliu ,etc, inclusiv in mod special si pentru cei din institutiile de fortă.
In concluzie veniturile se delara prin ;
- lista cu veniturile angajatilor din institutii pe anul incheiat publicata pe site institutiei cf L153 art 33
-declaratie de venituri si interese depuse la ”Agentia Transparentei Decizionale ” de persoanele nominalizate in L176/ 2010, art 1

Fiindca in comentariile anterioare am facut referire la politisti parcurgeti cu mare atentie art 1 (31) din L 176/2010 si veti gasi printre altii ca ”functionarii publici cu statul special” depun cu totii declaratii de avere.
In acest sens am atras atentia ca in baza art 86(4)(5) (confidentialitatea veniturilor in institutiile de forta) din L 153/2017 desi au publicate pe site declaratiile de avere nu veti gasi completata rubrica ”venituri salariale”. ca atare ,dacă vă rog,nu-mi veti putea oferi un venit salarial din acest domeniu. In timp ce militarii care se incriu in art 1 din L176 /2017 au publicate veniturile salariale in declaratiile de avere.
In concluzie în a doua parte a comentariului am vrut sa scot in evidenta ca art 86 (4)(5) din L153/2017 intarit prin completarea art 33 din L153 cu pct 5 (secretizarea veniturilor din institutiile de fortă) prin OG 1/2020 ar cam contraveni prevederilor legii 176/2010 privind transparenta veniturilor platite din bani publici.
Atât si nimic mai mult.
Numai bine si respect !

avianyc spunea...

Domnilor stimati militari.
Nu mai faceti pe blog afirmatii care contravin normelor de drept.
NU EXISTA TERMENUL DE ”PLÂNGERE PENALĂ ”.
Faceti afirmatii corecte ;
- victima unei infracțiuni depune ” PLÂNGERE ”
Il rog pe domnul Huhurez să fie mai atent si să corecteze astfel de derapaje care denetă necunoastere.

DragomirescuG spunea...

Rotaru Iulian este unul dintre cei mai buni fosti ofiteri finantisti din Comandamentul Logistc,un om de mare onoare,care nu accepta sulfareala niciodata.

M spunea...

Ăștia sunt așa deștepți că o să spună că și indexarea de 4,6% de anul ăsta se aplică numai în 2020.
Mai era cineva pe aici care calcula indexările la valoarea pensiei din decizie.

Huhu Rezea spunea...

@Neacșu
Departe de mine gândul că ministrul Ciucă, fost Sef de Stat Major, nu ar fi informat despre situația de la CSP.
Pe mine mă interesează cauza erorilor în aplicarea legii pensiilor militare, erori pe care le-am criticat frecvent în ultimii 2 ani si le-am sintetizat în acest topic.
Departe de mine să cred că întreaga vină pentru aplicarea gresită a unor dispoziții din L 223 privind indexarea, actualizarea, introducerea sporului SOSP în cuantumul pensiei militare etc aparține doamnei colonel Andrițoiu. Dacă ar fi asa, erorile ar fi reparate de Comisia de Contestatii care nu este subordonată directorului CSP.
Dilentantismul juridic pornește de mai sus, de la Direcția Juridică, de la DFC. Râd si grefierele de Inttâmpinările pe care juriștii MApN le depun la instanțe.
Ce să mai spunem de răspunsurile a la gâgă semnate de adjuncții CSP!
Ca prieten al domnului Ciucă, nu ar fi rău dacă i-ai mai strecura printre lecturi si câte ceva din ce se discută pe aici despre pensii.

Anastasia spunea...

Numele semnatarului scrisorii este real.

Viorel spunea...

Mulțumesc domnule Leon pentru informare. Scurt, clar și la obiect.
Pentru domnul (cu el, poate fi și cu tine): Păstrați cu grijă lumina neagră care vă luminează mintea pentru că (,) capătul e aproape și ce ne facem fără aroganța și inteligența dumneavoastră jignitoare la adresa mea, a domnului Ifrim, Cezar, Pălăgeanu, etc. Dacă tot sunteți informat datorită „Studiilor Înalte ca Vârful Himalaya” învățați-i și pe cei neștiutori de carte.

BONIFATIE spunea...


Da, așa este d-le T2+!
Numai că oamenii formulează plângeri prealabile, plângeri în materie penală sau contravențională etc. și atunci, pentru „a scăpa” de termenul generic, le individualizează. Nu este o greșeală, vorba unui ministru, este doar o eroare.
Sunteți un T2 pozitiv.

Huhu Rezea spunea...

@M
Nu as vrea să te șochez dar, dacă ai fi înțeles cum se aplica fostul articol 60 din L 223 , nu făceai acest comentariu.
Păi... dacă se reintroduce actualizarea cu cresterile soldelor de funcție aferente anilor 2018-2020, este perfect legal ca actualizările să fie regularizate cu indexarile corespunzătoare anului de actualizare. Pentru fiecare an rămâne în cuantumul pensiei ...ori indexarea , ori actualizarea; care este mai mare. Nu pot rămâne amândouă. Asta înseamnă aplicarea corectă a dispoziției mai favorabile din art. 60 alin.(3)
In anul 2016 nu s-a pus problema comparării si regularizării indexarii de 5% , pentru ca nu a fost nicio crestere a soldei de functie a activilor, care sâ impună actualizarea.

Neacsu spunea...

@Huhu,
Cat a fost sef al SMG Ciuca nu a avut nici o atributiune si nici nu era informat prin natura serviciului, cu ce se intampla in structurile care nu ii erau subordonate. Nici neoficial nu era la curent cu prea multe, pentru ca nu avea timp sa isi vada nici de ale lui, ii considera pe toti corecti si nu se baga in ciorba altora. Asa a fost mereu. Acuma alta e problema, de cunoscut cunoaste, am spus mai sus, i se raporteaza sau este informat cu cam tot ce este de importanta pentru minister, iar aceasta situatie este importanta. Nu e nevoie sa il informez eu, cei de la presa au obligatia sa "scaneze" si sa informeze. Depinde cum o fac. S mai depinde si ce recomanda. El , din cate stiu eu, are aceasta " meteahna" acorda prezumtia de nevinovatie si are incredere in oameni. Pana cand i se probeaza contrariul. Atunci sa nu fii langa el. Nu stiu ce va urma si nici nu ma bag unde nu am nici eu atributiuni. Consider ca daca stie, stie si ce are de facut. Trebuie sa asteptam, poate deja s-au luat masuri de verificare. Partea proasta insa este ca are in fata nu o persoana, ci un sistem, o structura care controleaza cam tot.

cjipa spunea...

Sunt tare curios sa aflu daca autorul scrisorii deschise este aceeasi persoana care anul trecut a scris articolul postat pe site-ul:
https://financiari1983.wordpress.com/2019/03/19/ajutor-dezinteresat/,
sau atunci a primit ordin de la conducerea CPS sa scrie ceea ce a scris?!.
O zi placuta, tuturor!

Iulian Mareș spunea...

Marine,
Pt exactitate, doamna a activat în DCISM/DGIA, de aici neputând părăsi domeniul kiar dacă ai primit o alta însărcinare!
DPV al meu Ciucă știa, dar nu avea puterea, acum are și se codește!
Știi cum se face prea bine: decidentul politic are o cerință. Ex. Limitarea keltuielile pt pensii. Cineva vine cu soluția imorală și este și felicitat! În cazul de față, dna. Andrițoiu!
Fodor are vina lui majoră, că și ceilalți miniștri foști și actuali!

avianyc spunea...

@ Mareș
Ești ”varză” necomestibilă pentru bruxellezi !
Vezi dumneata aici ce inseamna ” Lista cu veniturile salariale”(transparenta salarială) obligatoriu de afisat in baza art 33 din L153 la nivelul tuturor institutiilor finantate din bani publici si ce inseamna depunere ”declaratie de avere si interese cf ”Legii transparentei decizionale 176/2010”(transparenta decizionala).
Apoi pune ”rata” pe varză ca să fie comestibilă.

Liste cu veniturile salariale din institutiile finantate din bani publici inca publice pana la aplicarea art 33 modificat recent cf OG 1 /2020 prin adaugarea pct 5 (secretizarea veniturilor din institutiile de forta).
Veniturile din ”liste” sunt nete.

https://www.mapn.ro/buget/2019/venituri_mai_2019.doc

Ceva ce am gasit pe la MAI

https://www.politiadefrontiera.ro/ro/timisoara/i-venituri-salariale-mai-2019-18411.html

Un ITM vecin cu domnul @ Viorel
mneamt.ro/ferestre/transparenta_v.htm

@ Huhurez @ Leon – special pentru dumneavoastra ! Un judet care da finantisti si respecta legea !!!


http://www.ithttp://www.otesani.ro/informatii-publice/comunicate-presa/184-veniturile-salariale-conform-art-33-din-legea-nr-153-2017-privind-salarizarea-personalului-platit-din-fonduri-publice.html

Adica in ”Liste” cu soferul ,referentul ,ingrijitorul , pcc ,etc

M spunea...

@Hu
Ma refeream STRICT la situatia actuala!

Orice modificari, remodificari ale legii le voi comenta la momentul respectiv.

M spunea...

@Hu
Ma refeream STRICT la situatia actuala!

Orice modificari, remodificari ale legii le voi comenta la momentul respectiv.

Don Pedro spunea...

Casa de pensii sect.a MAPN este in subordinea directa a ministrului apararrii,numai Comisia de contestatii a ramas la Directia calitatii vietii!!Asa ca ce afirma dl.Neacsu e adevarat, dl.Ciuca este informat de tot ce se intampla inclusiv pe blogurile noastre!!Ramane de vazut daca si ia masurile ce se cuvin!!!

raul spunea...

@Huhu Rezea Cu juristi dintre artileristi ,rd.lc -sti,infanteristi etc(toata stima pt arme!!!) la universitati ...paralele ce pretentii sa avem???Elocvent exemplul meu cu col Rosu ,pe cand era mare jurist la CSP ,cand am avut eu dreptate ,ca nespecialist ,in interpretarea legii si nu el ,cel cu patalamaua la mana!Pacat ca ministerul nu intelege ca in anumite domenii ,precum cel juridic ,nu te joci cu numiri dintre cei care au facultati la FF!Aduci oameni competenti ca nu o saraci ministerul!Mai ales cand e vorba de vietile oamenilor!

Leon spunea...

https://m.dcnews.ro/ministrii-ciuca-si-aurescu-invitati-in-senat-titus-corlatean-parlamentul-trebuie-informat-despre-situatia-din-orientul-mijlociu_722583.html

Leon spunea...

Decizie privind convocarea Senatului în sesiune extraordinară
Preşedintele Senatului convoacă Biroul permanent luni, 13 ianuarie 2020, ora 12,00.
În temeiul prevederilor articolului 66 alineatele (2) şi (3) și ale art.115 alin.(5) din Constituţia României, republicată, precum şi ale articolului 84 din Regulamentul Senatului, republicat, cu modificările ulterioare, se convoacă Senatul României în sesiune extraordinară, în ziua de luni, 13 ianuarie 2020.
Senatul, convocat în sesiune extraordinară, se va întruni în plen, luni, 13 ianuarie 2020, ora 13,00 la sediul din Palatul Parlamentului

GO spunea...

As provoca an astfel de specimen precum acel director adjunct al CPS care a afirmat ca i-ar impusca pe pensionarii militari cu un cartus, la un duel! El cu pistolul si cartusul, iar eu cu mainile goale! Cu sanse multiple sa il rezolv, mai ales ca specimenul are si o asa specialitate de ar fi in stare sa se impuste singur! Afirmatia este oricum halucinanta, iar specimenul este penal!

Huhu Rezea spunea...

Domnule Jipa, ca scriitor pe acel blog Finasnciar 1983, cred că stiti mai bine cine este domnul colonel Rotaru Iulică.
Articolul pe care-l semnalați nu este redactat de domnul Iulian Rotaru, de;i si dansul scrie pe acel blog.
In mod sigur domnul Rotaru a redactat comentariul nr. 2 de la articolul semnalat.
Este posibil ca redactorul acelui articol să fi redactat si scrisoarea deschisă catre doamna Andrițoiu.
Nu este nicio contradictie intre acel articol scris anul trecut si scrisoarea deschisa.
Sunt de acord că modelele de actiuni in justiție sunt dăunătoare, iar conform actualei Legi 223, oricum ai da-o, pensia suplimentara intra in cuantumul pensiei militare, calculate potrivit legii, spre deosebire de sporul SOSP, stabilit de altă lege.
Cer aprobarea adminului acelui blog de a prelua unele articole de acolo.

Nea Nicu spunea...

* Militar de la 14 ani - Pari mai degrabă a fi de pe la structurile de monitorizare, curios mod de abordare... Să îți spun cum e cu controalele; in octombrie 2017 a plecat fostul director Luca la audit, a venit actuală directoare. Nici nu s- a uscat cerneală pe actul de predare, că ...a venit Auditul. Adică a venit Luca să verifice pe Luca! Control care nu era în planul Direcției Audit... Cam ce constatări credeți că s- au consemnat ? Aud ?

Nea Nicu spunea...

*Neacșu: Domnule colonel, e foarte adevărat, actuală directoare a rămas cu zestrea lăsată de fostul director Luca. Inclusiv cu metodologia de actualizare a pensiilor, din care cauză sute sau- probabil- mii de pensionari își caută dreptatea în instanță. Niciodată Luca nu a spus de ce la MApN s- a procedat diferit de MAI, când există un ordin comun. De ce nu iese acum să spună: Uite, la noi e corect, ceilalți au greșit! Dar dacă greșeau ceilalți, cu siguranță erau imediat taxați. De acord și cu faptul că Ciucă nu a avut nicio contribuție la numirea actualei directoare. Ciucă ar putea face altceva: Ia vino tu, Luca, înapoi, lămurește cum e cu actualizarea, repune pe linie normală activitatea casei. Dacă e să fim corecți, pe mandatul lui Luca în casă a fost o atmosferă lucrativă, normală.

Nea Nicu spunea...

*G.Olescu, Vasile Iosif: Pistolarul cel neînfricat este directorul adjunct cel absolvent de ingineria și managementul agroturistic la Hyperion. Îl cunosc ca pe un cal breaz cei care au lucrat pe la Baza 90... Celălalt " director adjunct" e de fapt consilierul juridic..

Leon spunea...

"Va informez ca Biroul Permanent a depus urmatorul act normativ, proiectul de lege pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
In sedinta de astazi Biroul Permanent s-a stabilit ca termenul pentru transmiterea avizelor catre comisiile de specialitate sa fie data de 6 februarie 2020, iar raportul comisiei sesizate in fond sa fie depus la 11 februarie 2020. Ordinea de zi fiind epuizata, declar inchisa sedinta Senatului de astazi", a spus Melescanu.

liceu militar Mitica Tocilarul spunea...

Cine credeti ca lua o anonima persoana de prin Craiova sa o puna director al CSP a MApN fara un impins in spate sa faca mai multi pasi inainte?Fifor,LOV parca sunt din Craiova.Sunt convins ca promovarea are si componenta politica.Nu ar fi nimic deosebit daca persoana cu pricina nu ar face niste greseli impardonabile.Am putea in definitiv sa trecem si pentru asta daca ar repara eroarea.
Eu unul nu cred ca este de capul ei.Cred ca cineva o indruma.Mares ,pensionat mai in zilele noastre sper sa cunoasca mai mult din interior.
Personal nu cred ca este imposibil sa nu reusim sa fim ascultati.Totul este in a gasi solutia.
Cineva pe aici imi spune ca am folosit gresit expresia"plangere penala".Accept dar asta nu schimba sensul.

Viorel spunea...

Domnule tigri 2+(1 la pătrat), ca și la domnului Leon, mulțumesc pentru ambele precizări. De la dumneavoastră, de la unul, de la altul, ajungem să învățăm și noi ceea ce nu știm. Vorba lui Lenin, „Învățați, învățați, învățați”, că nici nu strică și nici nu dore.

ifrim spunea...

Penru Rambo de la CPS ce ne-ar impusca cu un glont pe toti ,chestia e reciproca dar noi mai omenoși din fire l-am impusca cu gloante ca la manelisti,fara numar,fara numar ce mare inginerie sa faci un P-V de scazamânt!

Gheorghita spunea...

Scuze d'lui admin. daca s-a mai amintit de aceasta postare si mie mi-a scapat. Sper sa nu scape iscoadelor cititoare-informatoare de pe bloguri.Poatre asa vor intelege si stapanii lor ca pensiile militare nu au nimic in comun cu ghiveciul national numit pensii speciale.

http://presamil.ro/tot-ce-trebuie-sa-stiti-despre-pensiile-militare/?fbclid=IwAR0hdviNE6vcXw8F7-DECO3ukWBjgYsh6OWQ1Aj-4zSl-JxxR4RYCD9EkVo

Răspundeți

Huhu Rezea spunea...

A mai fost semnalat acest articol.
Pentru a evita confuzia, eu folosesc expresia pensii reglementate de legi speciale.

Iulian Mareș spunea...

Și că șef al SMAp era în afara subiectului, kiar dacă nu avea responsabilitate decât să zicem tangențială, în ceea ce privește moralul trupelor?
Mă fac unii sa râd, dar râd amar!

Iulian Mareș spunea...

Banii necesari nu sunt bugetați!

Iulian Mareș spunea...

Este clar....un neîmplinit!

Militar de la 14 ani spunea...

Ok, nea Nicu. Păi pe timpul lui Luca era altfel la CPS? Eu am întrebat dacă nicio altă structură de control nu a sesizat nereguli.
Și da, ca pensionar monitorizez orice, că am timp nu-i așa?
E vorba de a găsi căi legale de a ne face dreptate și... abordarea e legală. Dacă știți, dacă nu... nu vă mai plângeți, veniți cu acțiuni concrete.

Leon spunea...

Iulica, astazi am trimis un Email dlui ministru Ciuca in care sugeram ca cel putin 3 nemultumiri ale pensionarilor militari, pot fi rezolvate de dansul personal fara a fi nevoie de modificari legislative ( sunt preluate de pe acest topic..) si sunt convins ca alocatia bugetara pentru pensiile militare din acest an poate rezolva si acordarea cuantumului cuvenit pentru majorarea cu 5% din anul 2016 ( ca la MAI..) dar si actualizarea pensiilor mici prin majorarea Soldei de Functie (compuse) la nivelul salariului minim pe economie din iunie 2017 ( de 1450 lei..) ; am mai scris zilele trecute, tot pe acest blog, ca dupa indezarea de 4,6%, ramane o rezerva de aproximativ 100 de milioane de lei (3%..) care acopera plata celor doua actualizari de mai sus..!

Sandu spunea...

Semnatarul scrisorii este o persoană reală, a lucrat o viață în domeniul financiar-contabil. Este o persoană care nu se vaietă și nu se descurajează ușor. Dacă a scris ceea ce a scris, înseamnă că situația este într-adevăr gravă !

Huhu Rezea spunea...

@Nea Nicu
Constat că si dvs. cunoasteți realitatea din interiorul Casei. :):):)
Poate, puteți să ne precizați cine a dat semnalul către ministrul Tuțuianu cu efortul bugetar exagerat pe care l-ar presupune actualizarea pensiilor militare, conform majorărilor soldelor de funcție prevăzute în articolul 38 din L 153/2017, în condițiile în care 60% din pensiile în plată nu primeau nimic prin actualizare în anii 2018-2019, păstrând în continuare cuantumul mai avantajos? Pe această dezinformare s-a fundamentat emiterea OUG 59/2017.
Abia se eliminase suspendarea actualizării din Legea 153, la intervenția lui Dragnea în comisia lui Solomon.
De asemenea, cine a stabilit procedura de actualizare din 2017 cu eliminarea indexării din anul 2016? Domnii din conducerea Casei sau au primit dispoziții de la conducerea Ministerului?

ifrim spunea...

Ioan Daniel Draganescu?

Neacsu spunea...

Cel, mai concludent lucru in ceea ce priveste intentiile conducerii CSP si modul in care vad ei problema pensiilor militarilor este faptul ca atunci cand au fost chemati cu proiectul Ordonantei si pusi sa lucreze sau sa colaboreze cu cei din asociatii, NU AU FOST IN STARE SA ADUCA NICI O SIMULARE, NU AU AVEUT NIMIC PREGATIT, NU AU FOST IN STARE(DE FAPT NU AU VRUT) SA SPRIJINE ACEST PROIECT, DAR UITE CA DEJA AU SOFTUL PREGATIT SI SUNT GATA SA IMPLEMENTEZE IMPOZAREA PROGRESIVA. Pentru asta sunt pregatiti, ca trebuie sa ia, nu sa dea bani.Asta spune totul despre intentiile conducerii CSP si DGFC si modul in care suntem .. "ajutati" sa supravietuim. Ei sunt colegii nostri. Ma refer la cei din conducerea CSP si DGFC, nu la toti lucratorii, pentru ca cei ca domnul colonel Rotaru nu au gandit la fel.

Neacsu spunea...

Posbil ca serviciile sa fi apelat la politic. Propunerea a plecat sigur de la DGIA.

Neacsu spunea...

Si nu ar fi exclus ca tot serviciile sa fi aruncat si sa fi sustinut, intretinut ideea ca a promovat-o Ciuca, pentru a-si acoperi urmele, bazandu-se pe faptul ca multa lume va crede ca daca au lucrat in aceeasi unitate, si-a bagatel coada.

Teofilos spunea...

Leon, informația privind convocarea senatului în ședință extraordinară și depunerea proiectului de lege este poantă?

Iulian Mareș spunea...

Cunoastem ca a lucrat putin timp cu Ciuca, mai mult cu altii!
Da, cred ca ideia legendarii "ca Ciuca a promovat-o" se sustine; aveau tot interesul!
Insa si Ciuca are ocazia si kiar obligatia sa rupa Nodul Gordian! De ce au facut baietii nostri asta? Nu pot sa-mi explic, insa ei pot raspunde pt dubla comanda! Stim si cine este individul, candva protejatul lui Gabi Oprea!
Posibil pt a arata cat de josnic lucreaza unii si cat de mult bine reparatoriu pot face altii, cand vin la butoane? ... seamana cu bancul cu camilele bagate si scoase din casa...

Iulian Mareș spunea...

Evident!

Sorina spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leon spunea...

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.ziare.com/teodor-melescanu/senator-prahova/senatul-a-fost-convocat-in-sesiune-extraordinara-de-5-minute-cu-20-de-alesi-in-sala-1593122&ved=2ahUKEwjTnL_jwYLnAhXS4KYKHSbwBkEQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw3tl9DsoC4VCv84vrFTh1DO&cshid=1578985108323

Huhu Rezea spunea...

Era mai simplu sa verificati cautand Senat pe Google.

Gigi spunea...

Nu înţeleg un lucru!Este evident faptul cã cei din DGF sunt contra noastrã,iar cei din CSP executã ordinelde lor,cã altfel nu vãd de ce atâta încrâncenare a acestora de tot trag de timp pt.a nu se trece la implementarea acestui proiect.E mare greutate sã faci câteva simulãri?
Asta îmi întãreste convingerea cã,ei,cele douã departamente sunt contra,cã voinţã politicã ar cam fi,sau sunt doar nişte tentative,în schimb se trage la greu de timp şi de fapt toţi sunt pe aceiaşi lungime de undã? Se joacã o piesã de teatru cu actori de mâna a 2-a! Impresia generalã este cã,aceste douã departamente care sunt în subordinea MAp.ar fi tocmai invers,adicã MAp.ar fi în subordinea lor si"joacã"cum le cântã aceştia!
Asta este pãrerea mea şi a prietenilor mei,cu care ne mai întâlnim şi mai discutãm pe aceastã temã.Nu e posibil sã amâni actualizarea pensiilor dupã 6 ani de la intrarea în vigoare a l.salarizãrii.Asta este curatã bãtaie de joc la adresa unor oameni care au suportat o viaţã rigorile serviciului şi care au în cotinuare obligaţii militare.
Cã,ei,ãştia,care ameninţã cu împuscarea rezerviştilor(aşa am vãzut ca se spune),se considerã stat în stat,nu mai e o noutate,problema este cât îi mai suportãm sã-şi batã joc pe banii noştri!

brenda spunea...

dl CIUCA POATE SA DISPUNA? SAU CHIAR DUMNEALUI A DISPUS?

Viorel spunea...

Deși vă spuneți Militar de la 14 ani, eu cred că ați lucrat în viața civilă sau dacă nu, atunci aveți o gândire de civil și nu de fost militar.
Domnul Iulian Rotaru a adresat această scrisoare pentru informarea noastră, a celor cu probleme privind pensile militare și cauzele care au dus și duc în continuare la aceste neajunsuri, nu a solicitat nimic prin acea scrisoare.
Despre ce echipă vorbiți dumneavoastră când știm cu toții că în fiecare unitate militară sau instituție publică există grupuri, grupulețe create de la interese personale sau de grup, până la afinități față de un partid politic sau o echipă de fotbal.
În calitatea dânsului de referent, ce facilități nu a putut obține, motiv pentru care a scris această scrisoare.
La pregătirea dumnealui, dacă ar fi avut vreo problemă personală fiți sigur că știa unde și cum trebuia să se adreseze.
Exprimarea cu, nu-ți convine „fă raport” sau „dăți demisia” este învechită, aduce a vătaf la adresa slugilor. Când o să fiți mare patron de nu știu ce societate, da, vă puteți adresa cu dăți demisia, dar într-o unitate militară nu comandantul l-a numit pe Of., M.M., Sof., etc. pe funcția respective ci Comisia de selecție. Când nu îți convine ceva și nu poți rezolva la nivel unitate te adresezi conform regulamentului din eșalon în eșalon până la nivel ministru dacă este cazul.
Dacă o problem poate fi rezolvată amiabil, pentru ce să mai faci raport ?

Viorel spunea...

Domnule Leon, dacă tot aveți posibilitatea de al informa pe domnul ministru Ciucă despre anumite probleme, în numele tuturor pensionarilor militari trecuți în rezervă în perioada 2011-30.06.2017, vă rog să-i transmiteți următoarele solicitări:
- Abrogarea art. 41 din O.U.G. nr. 114/2018 [ (1) În perioada 2019 - 2021 nu se acordă ajutoarele sau, după caz, indemnizaţiile la ieşirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă] sau limitarea acordării până la data de 31.12.2020 (reducerea cu 1 an);
- Restrângerea de la 5 la 3 ani a prevederilor art. 39 (1) Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2021, se va realiza astfel: [ a) 1 an=5%; b) 2 an=10%; c) 3 an=25%; d) 4 an=25%; e) 5 an=35%];
- Ca ordonator principal de credite, prin ordin de ministru (M în cazul M.Ap.N.) în baza O.U.G. dacă reușește să impună această solicitare, poate elabora norme metodologice de aplicare transmise către unitățile din care am trecut în rezervă, evitând astfel procesele în instanță care costă bani și timp din partea ambelor părți. Sursa financiară: Bugetele anilor 2021, 2022, 2023.
Ca bază (morală dacă nu legală): - 2011 până în 2021 = 11 ani + 5 ani plata eșalonată = câți pensionari mai sunt în viață după 16 ani de la ieșirea la pensie;
- pentru un drept stabilit de lege trebuie să aștepți 16, 15, 14, etc. ani ca să îl primești, dacă nu se poate, cel puțin să se dea un comunicat prin care să ni se spună că prevederile art. 20 pct.(1) și (2) din Legea nr. 284/2010 nu se mai acordă personalului trecut în rezervă în perioada 2011-30.06.2017.
Mulțumesc, sper ca domnul HUHU REZEA să nu se supere pe mine.


Neacsu spunea...

@Iulian Mares,
Se vede ca nu esti la curent cu legislatia. Citeste ca lumea art 12, din Legea 346/2006 actualizata cu L 167/2017 si vei vedea ce atributiuni are SMAp. Nu mai vorbi aiurea.

Neacsu spunea...

Da, e adevarat, culmea este ca imediat ce a fost promovat la Directia Audit, a fost trimis sa faca un audit la CSP, practic sa isi... controleze activitatea, si sa isi dea nota de trecere, pentru a nu mai veni altcineva sa o verifice. Foarte frumos.

Iulian Mareș spunea...

*Comisia de examinare recomandă și prezintă ierarhia la examen.
Sunt competente de numire funcție de gradul și funcția ce urmează a fi încadrate!
Nu Cdt Bg numește Cdt B.
Este ok? 🤔

Iulian Mareș spunea...

Avionyc,
Nu te bag in seama de mult pt că ai darul de a complica lucrurile...
Eu am scris despre cum se făcea până in 2019, unde a și căutat Leon. Că acum este o alta lege, este ok.
Pe viitor îți recomand să fii mai atent in exprimare și mai politicos....doar puțin!
Poți, știu eu asta!...

Huhu Rezea spunea...

@Mărine
repede uitași!
Ia consultă-ți arhiva și vezi ce scriai prin 2016, pe la începutul anului, despre desantul care venise la Craiova să vă prelucreeze despre binefacerile și înțelepciunea Guvernului Ciolos , cel care dăduse OUG 57/2015 și se vânzoleau rezerviștii în toată țara... că se plafonaseră pensiile militare la 85% din baza de calcul.
Ti-amintești din cine era compus desantul propagandistic?

Iulian Mareș spunea...

Eu nu am scris despre obligații legale ci despre "statul în cort" atâția ani! Adică că struțul cu capul in nisip!
Apreciez optimismul tău, însă între ușile birourilor celor doi sunt 10-15 m (ministru-șef SMG/SMAp)...
Dpv al meu scuza nu ține, mai ales când s-a ajuns in această situație!
Măcar sa o rezolve acum și tot ar fi ceva!

Leon spunea...

@Viorel, eu am trimis un Email la cabinetul ministrului Apararii Nationale. Poti face si dumneata la fel; sunt doua emailuri de contact afisate pe site-ul MApN..!

Neacsu spunea...

@ Huhu Bun, ce am uitat ?

Nea Nicu spunea...

*Huhu Rezea : Credeam că s- a înțeles dintr-un precedent comentariu in care spuneam că actuala directoare a rămas cu zestrea de la Luca: modul de actualizare a pensiilor a fost strict legat de persoana fostului director: el a croit macheta, el a formulat cerințele pentru structura de informatică , el a aprobat procedura operațională. E cunoscut acest lucru, doar că nimeni nu a întrebat oficial ...nu că ar fi vreun interes din partea casei să se știe.

Neacsu spunea...

@Iulian
Intre cele doua birouri de 30 de ani, sunt ani lumina. Abia acuma exista distanta de care spui tu.

Huhu Rezea spunea...

Ai uitat că din echipele dde propagandiști făceau parte și cei de la SMG!

Huhu Rezea spunea...

Mulțumesc, domnule Nicu!
Dar cu dezinformarea lui Tuțuianu, în 2017, cum a fost?

Leo spunea...

Luca sub îndrumarea lui Maciu. Maciu a fost creierul iar Luca pixul.
2 LICHELE de POVESTE !

Neacsu spunea...

Nu, nu am uitat, numai ca atunci a fost alta situatie. S-a format echipa comuna, la ordinul ministrului.

Viorel spunea...

Nu este ok (pentru că, prin ceea ce ați scris, denotă faptul că nu sunt informat sau „luminat”) și nu ar trebui să răspund la provocări, totuși Ordinul nr. M.69 din 28 iulie 2015 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi funcţionarea sistemului de ierarhizare şi selecţie în vederea evoluţiei în carieră a cadrelor militare se găsește pe internet și poate fi citit de cine vrea.
În comentariul meu nu scrie nicăieri că un Cdt. Bg. numește un Cdt. B.
În anexa nr. 1 la norme o să găsiți Componența comisiilor de selecție și structurile care asigură secretariatele tehnice.
Citiți cu atenție ce ați scris în comentariu și comparați cu ce scrie în Ordinul nr. M.69/2015 și atunci vedeți dacă mai este ok sa nu pentru dumneavoastră.

Iulian Mareș spunea...

Neacșu,
Folosind expresia lui pt cunoscuți o sa spun așa: Colegiile, în scurt timp vom vedea cine are dreptate!
Este prima dată când vreau sa pierd o dispută! 👍🤔

Ein Stein spunea...

Huhurez mi-a luat-o inainte, aceleasi lucruri voiam sa spun, repede s-a mai uitat Circul Globus, varianta apevista, trimisa prin garnizoane sa explice bunatatea legii. Sa fi plecat aia de capul lor? Ciuca stia si stie perfect care sunt problemele la pensii. Vad destui amatori sa-i tina palma la cur, vezi saracu nu stie, afla si el din ziare si bloguri. Aviz amatorilor, fetele naive raman gravide, alealalte ajung neveste.
Va asigur ca atat timp cat Ciuca ramane la conducerea ministerului sau intr-o functie din care nu poate decide dar poate inspira, nu exista nicio sansa ca lucrurile sa intre pe un fagas normal. Poate mai tineti minte ce spunea Ciuca ca nu poate sa trimita in Afganistan batalionul cu comandantul pentru ca e functie de colonel si doar in Romania se intampla si mai spunea ca o sa restructureze el dar nu acum ci peste vreo cinci ani. Pana cand armata nu va fi restructurata si reprofesionalizata nu se va schimba absolut nimic. Trebuie sa fii orb sa nu vezi ca deciziile in armata le iau clanurile de contopisti.

Ein Stein spunea...

Vreau sa mai adaug ca acel proiect de lege cu supraimpozitarea pensiilor mari .... e cea mai mare ticalosie care ni se poate intampla. Toate bandele de politruci se intrec in a arunca cu rahat in armata si in tot felul de masuri doar pentru a satisface si atrage la urne, de partea fiecaruia, poporul indignat, evident la sugestiile lor, uneori mai voalat alteori mai direct. Pe vechea tema a justitiei violate, unii au facut punctaj nesperat la alegeri dar tema nu mai e de actualitate, au inventat alta. Cum rezolva supraimpozitarea problemele pensionarilor militari? Ele vor fi aceleasi, perfect aceleasi, doar ca politrucii vor iesi cu pieptul bombat si vor spune natiei, "Gata am rezolvat problema. Ajunge? acum votati-ne pe noi ca noi i-am pus cu botul pe labe". Trebuie o noua lege pe principii corecte, calcule corecte astfel incat sa nu se mai ajunga la cuantumuri ametitoare pe care sa le impoziteze, ca masuri electorale. Trebuie doar aplicata legislatia unei tari NATO sa UE, o tara serioasa si cu traditie. Atat trebuie sa faca politrucul.

Dan spunea...

TOTAL de acord

Neacsu spunea...

@Ei Stein,
Legat de fetele, se mai spunea ca fetele cuminti, ajung neveste, cele rele ajung ce vor. In ceea ce priveste palmele, eu nu am spus ca va curge lapte si miere cu Ciuca, dar spun fara a gresi ca oricare alt civil pus in fruntea ministerului ar fi facut mult mai mult rau, si nici macar nu ar fi incercat ce incearca sa faca Ciuca. Nu stiu daca va reusi. Nu stiu daca si stie sau are ouale suficient de tari sa faca ce ar dori. Stiu insa ca va incerca sa ne fereasca de lovituri si intr-o oarecare masura va reusi. Cat despre comisii, am raspuns deja.

ifrim spunea...

De aceiași parerere cu d-ul Marin Neacsu,oricand un ministru al Ap.militar este mai bun decât unul civil ,iar daca nu a facut nici armata cum vin generatiile tinere din urma este crunt!In privinta ouălelor daca i le fierbem la 8 min. in loc de 6 devin tari!

Unknown spunea...

TRAIESC CU SPERANTA ca ADEVARUL intotdeauna DAR INTOTDEAUNA va iesi la suprafata sper ca si eu sa traiesc pana atunci

Ovidiu spunea...

Intrebarea d-lui cjipa este datorata faptului ca articolul respectiv este semnat de un anume I.R., de aceea cred ca e pertinenta...

Ein Stein spunea...

@Neacsu
Asa e, in tara asta am ajuns sa apreciem raul mai mic, ne este interzis sa speram ca am putea gandi si la bine.

Ein Stein spunea...

Oricum nu ai de ales

Neacsu spunea...

Nu, e o deosebire intre Ciuca si raul cel mai mic. Ciuca nu are intentie sa faca nici un rau, cat de mic. Nu stiu cat bine va putea face, dar stiu ca nu va face rau, nu cu stiinta. Ca ar putea fi dus de nas, pacalit de "specialistii" de la finante, juridic(adica cei care l-au... "aparat" in procesul cu ... ministerul lui Les) si da drumul unui proiect cu prevederi ascunse, interpretabile, da, ar fi posibil. Dar el personal nu are nici cea mai mica intentie sa faca asa ceva. Daca afirm asa ceva nu inseamna ca iipun palma, inseamna ca cred ceeace spun, bazandu-ma pe ceea ce stiu eu despre el. Ma pot insela ? Nimeni nu e perfect, nimeni nu le poate sti pe toate, deci si eu ma pot insela. Sper sa nu ma insel. Deci nu e vorba de raul cel mai mic, ci de varianta cea mai buna.

Dan spunea...

@Neacsu
E usor sa nu faci rau deloc când nu faci nimic, lasi pe altii sa faca raul.
Ce mult mi-as dori sa ma insel si Ciuca sa fie altfel acum ca ministru decat era ca Sef SMaP, sa fie altfel ca politician decat a fost ca militar. Din pacate politicenii romani sunt de un singur fel si toti la fel.

ifrim spunea...

Pentru cârcotașii ce nu sunt mulțumiti de activitatea d-ului ministru al Ap.și ca este așa și pe dincolo le recomand pentru satisfacție deplina sa strânga semnaturi pentru un memoriu la PM Orban in care sa solicite rocada Ciuca la MAI și Vela la noi!Apoi pe furiș cu coada ochiului să arunce o privire spre Anexa 2 daca va mai exista!

Dan spunea...

@Ifrim
Hai sa fim seriosi... cate propuneri lagislative favorabile au fost dupa septepmbrie 2017 doar pe hartie? Toate 4-5 au fost mai favorabile decat ce e acum, dar au ramas pe hartie... Concluzie... orice ce e doar pe hartie nu are valoare pana nu se pune in practica ...
As dori sa-mi schimb parerea despre ministru dupa ce se va pune in practica ceva favorabil... pana atunci e la fel ca toti ceilalti ministri, fac rau sau nu fac nimic.
Vom mai vb despre asta dupa alegeri, peste 10 luni, si il vom reevalua atunci. Am vaga impresie ca nu voi putea pune nimic in balanta care sa fie in favoarea lui. Si atat de tare imi doresc sa ma insel....
Sau poate trebuie sa fim multumiti ca nu face nimic, ca daca ar face ceva ar face rau???

Călugărul spunea...

Ciucă obedientul politic cu genunchii lui moi ar fi bine să nu faca nimic ca de obicei în ultimii ani că la asta se pricepe cel mai bine.