Powered by Blogger.

Tuesday, December 17, 2019

Comisia de muncã propune plenului eliminarea tuturor pensiilor reglementate de legi speciale mai puțin cele militare

80 comments


 

Amendamentele aprobate/respinse 
pot fi găsite  pe site-ul CD AICI
Articolul 4 din proiect prin care se propuneau o serie de modificări ale L 223/2015 a fost eliminat 
A fost respinsa și propunerea de reformulare a art. 30 privind plafonul de 85% din baza de calcul 
Raportul urmează a fi dezbătut în CD în sesiuneau urmatoare care începe în februarie.
Sesiunea de astăzi s-a epuizat înainte de depunerea raportului.
*******""""*************
Proiectul de lege este pe Ordinea de zi a Camerei Deputaților din data  de 18 12 2019
Magistratii deja protesteazã
0.1px;">Conform votului de azi din Comisi dea de Muncă, au fost păstrate pensiile speciale pentru militari, polițiști și jandarmi și a celor care lucrează în penitenciare, conform unui amendament al PSD, relatează Realitatea Plus. Pensiile de serviciu pentru magistrați au fost eliminate cu unanimitate de voturi. La fel se va întâmpla și cu judecătorii de la Curtea Constituțională, care nu vor mai beneficia de pensii speciale.
Raportul din Comisia de Muncă a fost adoptat cu un singur vot împotrivă şi trei abţineri.
>Astfel, ar urma să fie eliminate pensiile de serviciu pentru deputaţi şi senatori, judecători şi procurori, personalul auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al Parchetelor, funcţionari publici cu statut special, funcţionari publici parlamentari, membri ai corpului diplomatic şi consular al României, membri ai Curţii Constituţionale şi personalul aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România.< De asemenea, în baza unui amendament propus de către deputatul independent Adrian Dohotaru au fost eliminate indemnizaţiile pentru aleşii locali Conform sursei citate, la nivelul Parlamentului există un consens între parlamentari, care sunt de acord ca aceste pensii speciale să fie abrogate. Urmează un raport, care va fi dat în această seară în Comisia de Muncă de la Camera Deputaților, iar mâine ar putea fi introdus pe agenda Camerei, care este for decizional, urmând ca legea să ajungă apoi pentru promulgare la președinție.

80 comments:

brenda said...

diversiune, in final vor supraimpozita toate felurile de pensii v


Leo said...

Mare greşeală. Acum era momentul pt. o contributivă cu pct de pensie majorat de la 01.09.
La mulţi ani , Radu cel Frumis !

Liviu PO said...

Pe 17 dec.s-a primit acest indicativ?

Leon said...

"Astfel, potrivit proiectului PNL, ar urma sa fie eliminate pensiile de serviciu pentru deputati si senatori, judecatori si procurori, personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al Parchetelor, functionari publici cu statut special, functionari publici parlamentari, membri ai corpului diplomatic si consular al Romaniei, membri ai Curtii Constitutionale si personalul aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila din Romania.
De asemenea, in baza unui amendament propus de catre deputatul independent Adrian Dohotaru au fost eliminate indemnizatiile pentru alesii locali, potrivit Agerpres.

Dezbaterile au avut loc pentru ambele initiative privind eliminarea pensiilor, atat a PNL, cat si a USR, insa raportul favorabil a fost dat pentru propunerea PNL."
Personal inteleg ca a fost votat Pl x nr.292/2019(PNL) cu amendamente iar proiectul Pl x nr.166/2018(USR) va avea un raport de respingere; ambele sunt programate in sedinta de maine, dar nu cred ca in 90' vor ajunge cu dezbaterile la poz.21 si poz.29 din ordinea de zi.
Trebuie vazute amendamentele aprobate, deoarece observ din aceste comunicate ca numai POLITISTII au scapat de Eliminare, NU si "functionarii publici cu statut special", sunt cei din Ministerul Justitiei( art.3.lit.c) din Legea nr.223/2015)..!
Ca o parere personala, daca se dezbate totusi maine, raportul va fi retrimis la comisie !

Unknown said...

Era buna pt.cei care au vechime completa(35-36)de ani,nu pt.cei care au acceptat ordonanța sau au beneficiat de sporuri nemeritate si salarii de excelență.

liceu militar Mitica Tocilarul said...

Nu ca doresc eu dar fostii magistratii vor ramane cu pensii speciale -pensii de neam prost-fiindca vor fi protejati de CCR.
PSD le o cocea drept represalii inca de cand era Dragnea la butoane .

Geo said...

Stie cineva cand este plen la CD pt abrogarea Oug 59?

Teo said...

Mâine 18.12.2019. în plen, se v-a da un vot favorabil și pentru abrogarea OUG nr. 59/2017 și art. ce ne privesc din OUG nr. 114/2019. Se revine la actualizare și modul de calcul de până la 15.09.2017.

mosmartin16 said...

Leonard, ce spui tu daca ... pentru acea contributiva de care vorbesti ....s-ar fi utilizat stagiul de cotizare complet de 35 de ani ( cum e in legea actuala - 127 / 2019 ) si nu cel de 20 ??! ...dat ...datorita cuiva.....candva....

Militar de la 14 ani said...

Dacă va exista o lege promulgată, aceasta va pica la CCR.
Ăștia sunt putere în stat nu ministerele de "forță" cum le place jurnaliștilor comunistoizi să zică.
Dacă e vreo lege care nu le convine magistraților, aceasta nu va trece.
Noi rămânem în continuare la mila lui Orban, Turcan, Ciolacu, Solomon etc.
Suntem forța p...i.

Cornelius Flavius Ifrim said...

Erata, Onorabile:
Judecatorii CCR au pensii speciale!

hankook said...

Forța fie cu noi, ca tot se lanseaza in Ro, pe 20 dec.,un nou episod din Star Wars!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@ Leonard, era buna pe contributiva cu stagiul minim de 20 de ani, ca in 2010 pe Lg 263, si aveam sa iau poate si dublarea cuantumului actual.

Geo said...

Teo daca ar fi asa e SUPER, numai sa se voteze sa nu amane sau alte motive.

Lenovi said...

Faci mișto?

mega2005 said...

Sa nu uitam ca magistratii s_au cocotat in spatele militarilor in 2010 eliminindu-i cu buna stiinta din motivarea deciziei prin care judecatorii CCR, care in treacat fie spus, nu sunt magistrati, au statuat ca din toate categoriile socioprofesionale NUMAI LOR si detinatorilor de pensii din sistemul public nu li se poate taia pensia, invocand exact motivele dintr-o decizie din anul 2000 si care care trata pensiile militare. Sa vedem ce urmeaza....

Gigi said...

Atunci ar fi jale,d.le Xpm.Le-ar închide gura celor pro contributivitate!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@ Leon, eram dator, de pe alt topic, cu un multumesc frumos pentru precizarea data ca salariile bugetarilor vor avea majorari pe 2020, inclusiv soldele si implicit pensiile militare, raportat la salariul minim pe economie. Deci este posibila si majorarea pensiei mele, in afara de puchinoasa asta de actualizare de 4,7%, care nu-mi este decat o manjeala de majun pe un coltuc de paine mucegaita. Carnea era anul trecut 12-14 lei, acum cu 25-28 lei si toate s-au scumpit. E groaznic sa ai o pensie de rahat si nemajorata de 10 ani!

raul said...

Adevarul e ca de-am fi actionat si noi un pic subversiv ,pt ca totusi avem o activitate ce puteam pune destule la secret,am fi castigat si noi mai multe dar ,ca romani veritabili ,am pierdut pt ca ne-am pus poalele in cap numai si numai pt interese marunte si ca sa iasa unii ca paduchele in frunte!Asta e ,mergem inainte,ca poate o rasari soarele si pe strada noastra ,dar ar trebui sa meditam ca desi suntem o forta prea am ajuns sa depindem de mila civililor !O FI CONTROL CIVIL ,DAR ASTA NU INSEAMNA CA ORICE NESPALAT POATE PUNE LA INDOIALA ONOAREA NOASTRA!Nu mi-am sacrificat copilaria(de la 14 ani) ,tineretea si viata pt ca orice nesimtit de hastagist,inscris acum intr-un partid efemer si care a supt tzatza de la ma-sa pana la 25 de ani si stie sa se joace un pic cu laptopul sa faca misto de noi!

Dan said...

Cine poate spune, pentru omul de rand, ce vrea sa insemne art. 9 din PLX-292/2019????

IulianC said...

Eu încerc sa privesc de la coada la cap. In proiectul de buget...ala cu deficit de 3.59%, fantezist, au prevazut praful de pe toba pentru cheltuielile cu pensiile militare, asa ca maine ce putem spera daca nu au prevazut bani pentru măriri, in plus suntem aproape de criza din 2009 care in Germania de exemplu se simte din plin. Nu vreau sa supăr camarazii dar nu cred ca vedem nimic palpabil maine....sau eventual o poveste frumoasa cu măriri de pensii începând cu 2023 când cine știe cate ordonanțe mai modifica legea pensiilor militare.

avianyc said...

Trageti tare domnilor si in toate directiile daca se poate.
Inca nu va este destul de clar ca Og 59 si 114 raman in vigoare?
Cu toata lupta de gherilă făcută de psd confirmarea este peste 50% facuta deja . Asteptati finalul.
Lafaiala bugetară batu-ar vina isi spune cuvantul.
Si mai sunt pa la MaI niste probleme care nu se pot spune public si care incurca foarte mult in ecuatia abrogarii.

liceu militar Mitica Tocilarul said...

Vor fi multe certuri in Parlament pe tema pensiilor speciale inclusiv a pensiilor militare.Sunt voci care se ridica impotriva noastra.Sunt prostii prostilor.Au mai luat plasa in 2011 cand 80% din pensiile militare s-au dublat.

liceu militar Mitica Tocilarul said...

Ia uita-te mai bine.Nu e de 25?Vezi legea 127/2019.

Dan said...

Deci... RATA NU IMPUNGE, EA MACANE SI FUGE... cam asta trebuie sa intelegem ca e rezultatul.
Pensia = 58,5% din solda lunara bruta, ca si pana acum.

IulianC said...

In 30 de zile de la aprobarea legii, guvernul este obligat sa emita ordine de aplicare are legii.

liceu militar Mitica Tocilarul said...

Pe legea 223 aproape toti iesiti la pensie inainte de 2010 au luat-o in barba.Norocul lor cu legea 164 si contributivitatea.Cat ramane cuantumul cel mai avantajos li se rupe iar cu indexarea mai ciugulesc ceva.Vorbeam cu un fost aviator si imi spunea ca lui ii este mai mult decat suficient.

IulianC said...

Astăzi ar trebui sa vedem negocierea lui Ciuca cu PNL-ul. Daca nu se întâmpla nimic ......speram degeaba. Doamne ajuta sa primim ceva, ceva ce este al nostru de fapt.

Cornelius Flavius Ifrim said...

In sfarsit, dupa ce Parchetului militar i-am facut numeroase plangeri, reclamatii si petitii la toate organele si organismele statului, Presedintie, Prim Ministru, Guvern, cele 2 camere parlamentare, CSAT, Ministrul de Justitie, Ministerului Public, Procurorul General, etc pentru ca si-au permis sa declare ca nu au probe ale existentei mafiei in clocarimea Casei de Pensii Militare si Ministerul Apararii, Procurorul Sef de pe langa Inata Curte de Casatie si Justitie m-a anuntat ca a fost sesizat ( de fapt resesizat) Parchetul militar ca sa inceapa cercetarile. Probele mele? Iata-le: Raportul pensia cea mai mare si mica, neactualizarea din anul 2010 a majoritatii pensiilor mici si medii, verificare la toate pensiile care depasesc de cateva ori salariile-soldele in plata ale activilor si pe ale beneficiarilor fata de soldele din ultimii 5 ani de activitate, actualizari anuale din 2010 plus actualizari de cate 5 ori pe an in ultimii 5 ani la unele pensii pe spranceana, APROAPPE TOATE M-URILE DE LA PENSIILE MILITARE SI TOT CE E LEGAT DE PENSIILE MILITARE SUNT TRECUTE PE SECRETIZARI, DESI SUNT CU CARACTER PUBLIC, intelegeri secrete intre mafiotii militari si politic, numiri pe functii cu sporuri mari inainte cu cateva luni de pensionare, etc, plus incuscriri, inrudiri, incumetriri, inasiri, nepotisme, famiglii, amantlacuri si tot felul de relatii mafiote intre angajatii MApN, CU INTERESE MAFIOTE, tratarea petitiilor cu indiferenta totala, numirea sefei Casei de pensii la modul politic si de prietenie cu Olguta Vasilescu sa se razbune pe militari din cauza unui amantlac ratat, adusa de la Craiova cu ordin ca toti militarii sa fie zdrobiti la pensii, supra aglomerarea si exagerarea cu un numar foarte mare de angajati ai Ministerului Apararii, risipindu-se cu ei, cu salarizarile, cu premierele si recompensarile reciproce de relatii de cumetrie si functiile lor aproape toti banii Armatei, uzarea de calcule secretizate si manarite la pensii, neefectuarea de audite si controale la Casa de Pensii si MApN de peste 30 de ani, etc, astfel incat procurorii militari au destule surse de cercetare, PENTRU CA SAPTAMANAL CER LA POLITC DESFIINTAREA TOTALA ASAU PARTIALA A VEGETATIVELOR SI MANCATOARELOR DE BANI CARE SUNT PUTORILE STATULUI ROMAN HALITOARE DE BANI,MAGISTRATURILE MILITARE, SI LIMITAREA LA CATIVA JUDECATORI SI PROCURORI PENTRU CA RESTUL NU AU ACTIVITATE SI SUSTIN METODIC MAFIILE DE LA PENSIILE MILITARE, FIIND BENEFICIARII ILEGALITATILOR SI ACTELOR MAFIOTE DE LA PENSIILE MILITARE, SI SAPTAMANAL O SA TRIMIT ACESTE PETITII LA PRIM MINISTRU, CSAT, PRESEDINTIE, PARLAMENTARI, GUVERN ETC PANA VOR FI RESTRUCTURATI LA SANGE! Procuratura Militara trebuie de urgenta desfiintata, altfel Armata va intra in disolutie, dat fiind ca ei au beneficiat de serviciile mafiote din Armata, le-au acoperit si incurajat la ilegalitati, avand la pensii si peste 1 miliard de lei vechi!

IulianC said...

@tehnocrat, ai dreptate. nu inteleg bucuria unuia sau altuia daca pierdem bani, suntem generatii diferite care am iesit fiecare din noi cu bani frumosi la iesirea la pensie (plati compesatorii, ordonante, iesit la pensie la 39 de ani, iesit cu pensie mult mai mare decat salariul sau cum a prins fiecare), bani pe care inflatia ia topit usor dar sigur.
Suntem in situatia de acum datorita noua si doar noua, datorita arogantei si micimii generalilor si coloneilor iesiti la pensie care au mai vrut sa simta PUTEREA ca atunci cand erau mari comandanti....au mai infiintat o asociatie de pensionari militari la ei in comuna. Suntem atat de fragmentati ,fiecare asociatie vrea ceva in functie de anul iesire la pensie, contributivitate pentru cei care au vechime intregrala si eventual ore de zbor, parasutari sau scufundari, procent mai mare de plecare de plecare pentru cei care nu au vechime integrala, durere in fund si nepasare pentru cei iesiti recent (care nu realizeaza ca in cativa ani or sa ajunga la fel ca predecesorii) ...si asa mai departe.
Pana nu lasam orgoliile si nu unim intro Asociatie Nationala a Pensionarilor Militari (numele nu ere importanta) nu o sa castigam nimic. Liderii nostri sa se adune si sa ajunga la o solutie acceptabila pentru toata lumea,
Eu asa vad solutia, nu asteptat mila de la jagul politic.

spiritul lui Haret said...

Nu plang dupa o lege a pensiilor militare in care nu este apreciata functia,gradul,vechimea etc. ci anul iesirii la pensie.Din punctul meu de vedere Parlamentul la unison nu au decat sa anuleze actuala lege.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Onorabile, magistratii deja protesteaza ca li s-au desfiintat pensiile speciale? Miram-as, cand pe banda rulanta resping litigiile la pensiile militare si sa vada si ei ce inseamna sa fii in pielea lor, tarati pentru drepturile amputate prin tribunale! Poate ca acum o sa dea verdictele corect si nu pe ordine politice, adica de la cei care acum i-au bulit! Merita si ma bucur, sincer! OCHI PENTRU OCHI SI DINTE PENTRU DINTE, SI O SA MAI FIE SURPRIZE PENTRU IMBUIBATI!

Leon said...

http://m.ziare.com/stiri/grefierii-fac-greva-nu-vor-sa-ramana-fara-pensiile-speciale-1590136

Huhu Rezea said...

@Flavius
Ți-am spus de atâtea ori că îți pierzi timpul cu nimicuri!
Faci afirmații grave despre existența unor infracțiuni acolo unde sunt simple erori de interpretare a legii.Acestea se corectează pe cale civilă, nu penală. Casele Sectoriale stabilesc drepturile de pensie în baza unor documente emise de structurile financiare și de personal.Eventualele falsuri acolo sunt comise, nu la CPS-.
Vei fi categorisit un reclamagiu și petițiile vor fi clasate că atare.
Ai grija de sănătate și nu-ți irosi vremea pe reclamații pe care nu ai competenta sa le și probezi

Leon said...

https://m.jurnalul.antena3.ro/stiri/politica/csm-se-opune-eliminarii-pensiilor-de-serviciu-ale-magistratilor-830512.html

Iosif said...

Dle H,
Erori de interpretare cu efecte in masa, producatoare de prejudicii in patrimoniul personal, foarte aproape de elementele constitutive ale abuzului in serviciu savarsit de functionarul public.
Erori de interpretare sau incalcari ale legii?
Consecinte: golirea Statului Major al Apararii de cadre militare experimentate, afectarea masiva a starii de spirit a Armatei in ansamblul ei, slabirea implicita a capacitatii de aparare a Tarii.
Nu numai Procuratura militara ar trebui sa actioneze dar si structurile abilitate sa combata actiunile subversive si asimetrice asupra sistemului national de aparare. Ce fac, dorm in bocanci?

Cu stima,

CEZAR said...

Tie nici ca-ti pasa..ai 15000! Faci joc de glezne doar cu Big-"litlle" m !!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@ Iulian C, avem cea mai mare Uniune a Militarilor so Politistilor, condusa de catre Generalul, Gabriel Oprea, in care sunt cuprinse numeroase sindicate ale militarilor si politistilor, nume foarte grele si influente, apoi toate sindicatele ceferistilor si intreaga Uniune este in alianta politica cu PSD, IAR SCOPUL ESTE DE A SE FACE DREPTATE CORECTA TOTALA LA TOATE PENSIILE MILITARE, ACTIVII SA AIBA DREPTUL LA UN SINDICAT, CA SI POLITISTII, CAT SI ALTE DREPTURI! ESTE SINGURA UNIUNE ASOCIATIVA CARE NE POATE REZOLVA PE TOTI, INSA DACA II IGNORAM, ASA O SA MURIM! Pe toate blogurile militare de pe fb se pot gasi adeziuni la Uniune si Statutul Uniunii, inclusiv pe grupul Corneliu Ifrim si prietenii care lupta pentru drepturile rezervistilor militari, iar eu, in limita starii de sanatate, reiau dupa 01.01.2020 lupta sindicala si politica, alaturi de Generalul, Gabriel Oprea si camarazi, asa cum am convenit de cateva zile cu domnia sa. Fiind ultima si cea mai buna solutie politica, este de dorit sa ne alaturam cu totii acesteia!
@ Onorabile, sper ca totusi se va face ceva din tot tambalaul care l-am creat, si nu de pomana, pentru ca nu se mai poate merge in Ministerul Apararii cu aceiasi oameni si aceleasi metode mafiote de pana acum, cu dezastrul total de la pensiile militare, cu metodele si desfraul care ne-au adus pe toti in sapa de lemn, cei cu pensiile mici si medii, dar mai ales ale invalidantilor, acolo trebuind sa se faca un audit foarte sever si competent, destructorari si inlocuiri din temelii, atragandu-i atentia Dlui Ministru Ciuca ca Armata,la ora actuala este un dezastru total si acolo conduce mafia si nu ministrul de resort! A venit timpul sa se stopeze tot si sa se reia totul de la capat cu oameni noi, competenti si solidari cu camarazii discriminati si batjocoriti in ultimii ani, altfel Ministerul Apararii va deveni o ruina fumeganda, in colaps!

CEZAR said...

@/ T2-Tehnokrak...se pare ca te-ai intors ..pe scut si cu biberonul in gura.....
NB
Fix atat facea ciokolata Mocca..si decolarile care musai trebuiau sa fie mai multe decat ....aterizarile...!!!
NB,
Acum era nimerita o revenire pe Contributeala cu si cu si cu.....!!
Avem nehalitii care vor intra in groapa visand la..legea lor (sic)..223 !

Leon said...

A inceput sedinta de plen a CD;
Pana la aceasta ora.(10.00) nu a fost depus raportul la Pl x nr.292/2019.
Sa urmarim in direct Sedinta !

Gigi said...

Iulianc@
Ai dreptate ,domnule!
Am spus asta,ci nu numai eu,pe aici,pe alte bloguri,că unirea face puterea!Cei care vor să mai fie șefi,să intre pe diferite jocuri pe calculator,să intre în pielea vreunui persoanaj de acolo și să conducă.
Nu este posibi că să meargă la negocieri(proiect Leș)cu miniștrii și să vorbească în numele tuturor rezerviștilor și să accepți ún proiect de lege care este avantajată numai o anumită categorie de pen.iar actualizare prin 2024,când vedem bine cum prețurile au luat-o razna,iar guv.vor să liberalizeze prețurile la energie.
În concluzie,atâta timp cât vom fi dispersați,nu vom rezerva nimic!

Alexcta said...

Eu cred că, haosul din Parlament, ne ajută!

Leo said...

Îi cam place scrisul......

Leon said...

"Stiu toti politicienii ca exista o solutie constitutionala, echitabila si acceptabila pentru problema acestor pensii ( propusa de ProRomania si acceptata de specialisti) - impozitarea suplimentara a tuturor pensiilor mari si plafonarea acestora pe o perioada rezonabila de timp ! pana la urma tot la acesta solutie o sa ajungem dupa o lege proasta, nedreapta, inaplicabila si care raspunde doar fricii populiste a celor din PSD si PNL de populismul inconstient al celor din USR

Eu cred ca guvernarea unei tari presupune atentie fata de fiecare cetatean ( nu doar sa dai satisfactie majoritatii in dauna unei minoritati) - si ca trebuie sa adopti masuri echitabile dupa ce ii consulti si ii convingi pe cei care sunt vizati / mai stiu ca am venit la Guvernare in 2012 ca USL ( adica PSD si PNL ) spunand ca noi nu taiem de la nimeni nimic , doar adaugam in mod echitabil si echilibrat / azi proiectul de lege care trebuie votat este doar un exercitiu jalnic de populism care ne face rau tuturor!”, a transmis Victor Ponta, pe pagina personală de Facebook.

totoiany48@gmail.com said...

Helvig ? Perfectioneaza softul tabletelor,99% pentru sasalan .

spiritul lui Haret said...

Ce negociere cu PNL visezi?Toti parlamentarii indiferent de partid vor hotara anularea pensiilor speciale .Cu toata implicarea lui Iohannis in favoarea pensiilor magistratilor si militarilor sunt voci in principal ale parlamentarilor mai tineri pentru anulare.PSD se razbuna pe magistrati obiectiv fixat inca de pe timpul lui Dragnea.Nu vor reusi.La noi parerile sunt impartite.Fosti aviatori prefera contributivitatea ei realizand punctaj de punctaj in virtutea faptului ca au avut venituri lunare duble comparativ cu terestri.Nu stiu daca Oscar s-a primit de catre unii pe timpul cat au fost activi.Daca au primit Oscar cu ocazia pensionarii acestia isi pierd chilotii.Sa speram ca astazi aflam cum dansam.Pe viitor suntem la mana ministrului oricare ar fi el.

Leon said...

http://www.cdep.ro/comisii/munca/pdf/2019/rp292.pdf

Viorel said...

Aveți dreptate domnule militar de la 14 ani, CCR este un fel de DGFC (direcția generală financiar contabilă) a M.Ap.N. care prin 2010 a spus că nu mai aprobă nici un stat de organizare până când funcția de contabil / Compartiment contabil de la cel mai mic nivel nu este de Lt.col. și uite așa domnul Slt. sau Lt. s-au trezit peste noapte cu funcția de Lt.col. (caz concret la fosta mea unitate, mare supărare la S.3 și S.4 / Mr., nu mai vorbesc de S.1 și S.6 / Cpt., făcute Mr. prin 2012). În 2017 s-a deșteptat cineva (nu cred că cei de la DGFC) și s-a revenit la normal.

GO said...

In privinta magistratilor, decizia de a le fi eliminate pensiile speciale, este pe cat de inutila, pe atat de populista. CCR a stabilit deja prin câteva decizii, ca justitia fiind putere in stat, nu poate să stabileascä celelalte 2 puteri (executiva si legislativa) ce pensii trebuie sa aiba magistratii. Intrucat s-ar incalca (cica) ... independenta justitiei. A incercat si Boc si a luat-o in freza de la CCR! Asta se datoreaza stupidului popor care de narod ce este cand a votat Constitutia, s-a autoexclus sa fie putere in stat! Toate statele autentic democrate au o singura putere in stat - poporul, iar executivul, legislativul si autoritatea judecatoreasca sunt doar instrumente ale exercitarii puterii poporului! Doar in Romania, executivul, legislativul si autoritatea judecatoreasca sunt puteri in stat, iar poporul a ramas pe afara! Asa ca magistratii vor avea in continuare cele mai barosane pensii, pana cand poporul se va trezi sa puna de o revolutie pt. faptul ca a fost pacalit sa nu fie putere in stat!

Leon said...
This comment has been removed by the author.
Leon said...
This comment has been removed by the author.
spiritul lui Haret said...

Esti glumet.Politicienii de la varf indiferent de culoarea politica trateaza elementul militar ca un consumator nedorit.La o adica astia vand si pe muma-sa sa le fie lor bine.La o adica astia trec si cu arme si cu bagaje la un musafir nepoftit.Astia ne trimit pe noi la inaintare in timp ce ei stau ascunsi ca sobolanii.Nu vezi ca fostii si actuali guvernanti si-au votat lege prin care ei sunt exonerati de obligatii militare in timp ce noi avem pana la 63 ani.Si daca ar mai fi numai asta.Au mancat banii si cei care au venit plang ca numai au ce manca.Ne trebuie un Tepes si tepuse.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@ Iosif, multumesc frumos pentru gandirea avangandista si de bun simt, in care se intelege clar ca trebuie sa se termine naibii cu parazitarea sistemului de pensii militare cu tot felul de ilegalitati si jmecherii care au distrus Armata aproape total, capacitatea de aparare a tarii, au compromis sistemul de pensii la modul cel mai barbar posibil cu tot felul de nedreptati, favoruri pe spranceana, discriminari si sincope care nu mai pot si tolerate intr-un stat de drept, altfel este un stat mafiot ca si sistemul de pensii militare, patronat de o gasca care, daca nu este inlaturata urgent, vom asista la prabusirea Armatei! TREBUIE SA FIE INLATURATI ABSOLUT TOTI ACEI CARE AU ADUS PREJUDICII FOARTE GRAVE LA PENSIILE MILITARE, ALTFEL NU SE VA FACE ABSOLUT NIMIC, NICeIODATA, ORICAT AR VREA SA NE AJUTE POLITICUL! COL. ROSU ESTE UN EXEMPLU CUM NU TREBUIE SA SE PROCEDEZE, FIIND SINGUR IMPOTRIVA MAJORITATII, SI ESTE MARE PACAT CA NU A FOST OBLIGAT SA-SI DEA DEMISIA DE ONOARE!

Ianton said...

Decizie de ultimă oră!
Proiectul prin care urmau să fie tăiate pensiile speciale pentru parlamentari, foști șefi de stat sau grefieri nu va fi discutat astăzi. Ședința de plen de la Camera Deputaților în cadrul căreia urma să fie discutat proiectul s-a încheiat fără ca proiectul să fie discutat. Parlamentarii vor veni din vacanță abia în februarie.

https://www.stiripesurse.ro/breaking-eliminarea-pensiilor-speciale-nu-va-fi-votata-astazi-totul-se-amana-pana-in-februarie_1414218.html

IulianC said...

Domnul meu, o uniune a pensionarilor militari nu a fripturistilor, stiu ca iti este drag Oprea, dar timpul lui a trecut, a fost doar un cui.. (pardon partid balama ), doar s-a folosit si catarat acolo unde ajuns pe necazurile noastre. Cat timp nu avem sindicate reprezentative asta ne este soarta.

Viorel said...

Domnule Iulian C, pensiile militare se plătesc din cei 2% din PIB alocați M.Ap.N., așa că domnul Ciucă va lua în anul 2020 banii plătiți în avans anul acesta pentru rachetele Ptriot cumpărate de la americani, dacă nu, vede dânsul la ce mai renunță din achiziții pentru că prea dansăm după cum ne cântă unul și altul și înainte de toate OMUL contează. Cum ani de zile nu s-au investit bani de către guverne în investiții, tot așa și armata să mai renunțe la unele vechituri iar după ce rezolvă problemele financiare ale militarilor activi și pensionari să treacă și la etapa înzestrare (dar nu torpile pentru braconierii turci din Marea Neagră)

Militar de la 14 ani said...

Dacă se dorește impozitare, ar trebui ca acel prag să fie pentru toate veniturile nu numai pentru pensii. Motiv de a pica la CCR.

Viorel said...

Nu Domnule Iulian C, nu ne trebuie nici o ligă, pentru că cei care vor conduce liga vor pupa din nou (am mai specificat și sper să înțelegeți sensul cuvintelor) mâna stângă din față și mâna dreaptă din spate a politrucilor indiferent de culoarea lor și în ce poziție s-ar afla aceștia / politrucii (pe verticală, orizontală, etc.).
Nouă ne trebuie un PARTID, PARTIDUL PENSIONARILOR DIN S.N.A.O.P.S.N. la care pot adera și pensionari din viața civilă care consideră că doleanțele lor se regăsesc în viitorul statut și program (părinți, frați, surori, rude, vecini). Un partid format numai din pensionari. Un PC (Partidul Conservator,), ALDE, DDD, PMP, UDMR, cum de au avut un cuvânt de spus cînd au intrat în parlament. Am avea o reprezentare procentuală mai mare decât unele partide aflate acum pe scena politică.

kostas said...

Unde e ordonanta de rezolvare a inechitatilor din legea pensiilor militare? A murit. Ministrul Ciuca facea valuri acum o luna, adunand asociatiile de rezervisti doua zile la rand pentru discutii, postand pe facebook si promitand ca se vor rezolva problema cat mai repede. Un fas. De atunci nu mai zice nimeni nimic. Pe facebook posteaza acum numai intalniri cu ambasadori, dar despre pensionarii militari tacere totala. Cum or zice ei? Dai in masa pe pensionari daca sunt fraieri si trogloditi si nu zic nimic. Le dam 4,6 % si gata, am terminat cu ei tot anul. In buget s-a prevazut cresterea cu 40%a pensiilor civile, alocatiile se dubleaza, salariile se maresc cu 1/4 la profesori chiar le dau salariile la maximum in septembrie, iar noua ne-o dau in gura cu 4,6% O sa ajungem sa luam pensii cat alocatiile pentru copii sau cat pensia minima garantate Sa le fie rusine guvernantilor in frunte cu primul ministru si ministrul apararii pentru bataia de joc la adresa noastra.

brenda said...

tehnocrat,draghe,ia sa vezi ca asa cum am zis toate pensiile vor fi impozitate ,azi sa facut special asa ca tipau magistratii A

IulianC said...

Da Cezare, asa dau astia pensie la subofiteri, pensie de 15000 lei. Putina cumpătare nu stica, mai ales ca nu știi situația fiecariu.

Iulian Mareș said...

Kiorul a găsit Brăila pt că acea și creier!
Tu?...
Doar kior de ură, însă fără creier!😂🤣

Iulian Mareș said...

Nu-i kiar așa...există o ierarhie...și competențe pt fiecare putere în stat.

IulianC said...

@Viorel, pragul electoral este de 5% din 18.000.000, adica 900.000 de votanti pentru a intra in parlament, cu cei 100.000 (plus minus) de pensionari din sistemul national de aparare si neamurile lor, presupunand ca voteaza toti nu ajungi nici la un sfert, in plus pe cine trimiti in parlament din liderii pensionarilor actuali? Schimbam o mizerie cu alta.

Leon said...

"Eliminarea pensiilor de serviciu pentru piloți nu rămâne fără urmări. Avertismentul este unul clar și a fost lansat de un mare pilot, Cezar Osiceanu, pilot Tarom!

Întrebat despre o grevă, în contextul eliminării pensiilor speciale pentru angajații din domeniul aeronautic, Cezar Osiceanu a spus că ”greva piloților de la British Airways a costat, pe zi, 150 de milioane de euro. Au făcut un calcul: dacă ar fi respectat cerințele sindicatului îi costa, per total, 100 de milioane de euro.” El a afirmat că, spre deosebire de România, mecanismul sindical în Anglia e foarte puternic.

”Spărgătorii de greve”, premiați


Pilotul de la TAROM amintește că, la grevele din trecut, au existat ”spărgătorii de greve chiar din interiorul TAROM”. ”A existat un echipaj de tristă amintire care a zburat în cele două zile de grevă, depășind toate limitele admise și s-au închis ochii, i-au felicitat, le-au dat și primă” a afirmat pilotul Osiceanu, în interviul DCNews.

În contextul actual, Cezar Osiceanu a subliniat că poate să se întâmple ceva minor, precum ”să se spargă un cauciuc, la orice companie din România, ca să se pună în cârca piloților, că e stresul dat de această problemă - tăierea pensiilor de serviciu, dar poate să aibă sau să n-aibă legătură.” ”În momentul respectiv se va pune problema dacă n-a fost cumva pilotul stresat din cauză că-i ia pensia” a subliniat pilotul TAROM.

Despre calendarul ”grevei”, Osiceanu a explicat că se va merge pe calea legală: ”Noi nu dorim răul, prăbușiri, scandal, dar avertizăm că se pot întâmpla, e datoria noastră. Ce măsură se va lua, sunt deciziile pe care fiecare pilot, că e membru de sindicat sau nu, că e membru într-o organizație aviatoricească sau nu, o va lua singur”.

avianyc said...

Imi pare rau de colegii de la civil că sunt pusi in aceasta situatie.
Opt ani am fost intre ei la firma privata concurenta, cu grupa de CS (copilot ing).
Pe Cezar îl știu din Scoala Militara si am ramas in relatii bune.
Nu as dori multora sa traiasca in stresul de la Tarom. Sunt piloti de exceptie dar cu aninimozitati vizibile intre ei. Pasionat de ”Ciobanescul mioritic ” pe care s-a luptat si la inregistrat ca brand romanesc. Un luptator si bun comunicator.
La fel de bine il stiu si pe Dobrov ....... cu care nu se prea are pe bune.
De la Dobro..... am primit cartea lansata recent ”Dark Cokpit ” , foarte relevanta pentru viata de aviatori.
Le urez succes.
La inceputul anilor 80 am fost prins intr-o comisie de admitere la sc militara. La piloti civili concurenta a fost de 8 pe loc si s-a intrat cu ultima medie 8.90 pe 30 locuri .
La militara au fost aproape 100 loc si s-a intrat si cu 6.
Intr-un an sef de promotie a iesit unul de la civili dar nu l-au trecut pe placa cu absolventi. Are remuscari pana in ziua de azi si mai rabufneste uneori.
Asta-i viata . Pacat!

Iulian Mareș said...

În februarie , da, așa este, numai că asta nu-i vacanta ci concediu de lehuziei!

Viorel said...

Domnule Iulian C, eu vorbesc despre un PARTID AL PENSIONARILOR DIN S.N.A.O.P.S.N. iar dumneavostră îmi spuneți despre UNPR (Uniunea Națională pentru Progresul României), ce legătură are una cu alta ca proiect și denumire ?
Da, comparativ cu alți miniștri aflați la conducerea M.Ap.N. [23.12.2009-07.05.2012) domnul Gl. Oprea a făcut ceva pentru armată și țineți cont, ministru al apărării ca ofițer intendant (intendant ca și mine) nu infanterist, artilerist, tanchist, etc., pregătiți pentru funcții de conducere]:
- Acordare contravaloare echipament în luna ianuarie maxim februarie pentru anul în curs, nu cum făceau ceilalți, luai banii pe anul 2007 în luna decembrie 2008;
- Modificarea Legii nr. 384/2006 privind Statutul soldaților și gradaților voluntari (mărirea vârstei ca S.G.V. de la 40 la 45 ani, încadrare în condiții deosebite, etc., plus încă 8 puncte de interes vital pentru ei și armata țării pentru că dintre ei provin generațiile de M.M., Sof. și Of. / citiți cele 8 puncte).
Sindicatele și asociațiile actuale domnule Iulian C sunt conduse de S.G.P., Sof., M.M., Of.inf., Of.sup., sau de cine, de baștani nu ? Dacă (,) considerați că sunteți competent, luați inițiativa și noi vă susținem.
Partide de balama v-am enumerat în comentariul anterior și în fond ce ar conta dacă ne realizăm obiectivele.
Luna trecută am vrut să-i propun domnului Ștefan Mandachi (Ștefan-Valentin Mandachi este un antreprenor și avocat român, fondatorul mai multor francize, printre care și cel mai mare lanț de restaurante cu specific grecesc de tip servire rapidă din România și estul Europei, „Spartan” / 1 km autostradă.) înființarea unui partid numit Partidul Moldovenilor din țară, de peste Prut și de pretutindeni. Săptămâna viitoare o să-i propun.

Geo said...

Foarte bun comentariul Kostas oricum nu vedem ABSOLUT nimic

Viorel said...

Ăsta este TAROM-ul despre care se vorbește ?
Tarom are pierderi de aproape 200 de milioane de lei în acest an. Avertismentul ministrului Transporturilor:„La Tarom lucrurile arată foarte rău” Tarom va închide cu pierderi de 190 de milioane de lei în 2019. Din acest motiv, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat pentru B1TV că va solicita un ajutor de salvare de 47 de milioane de euro și unul de restructurare de aproape 110 milioane de euro, relatează Agerpres.
Cine plătește aceste pierderi stimați colegi ? piloții, stuardesele, mecanicii de întreținere, sau proștii de români. Dacă an de an merge pe pierderi, pentru ce ne mai trebuie TAROM-ul ? Am uitat, să plimbăm parlamentari în toate țările lumii.

raul said...

Cine sa ne auda ,Kostas??Grefierii urla ,politistii urla ,alocatiile ,,urla'' etc etc !La noi ca in jungla ,urli mai ai parte de ceva ,daca esti civilizat esti ,,prost'' in ziua de azi!

IulianC said...

De partide noi avem nevoie, in rest avem e toate in tara asta....si de interesul national.

Stelian P. said...

Imi pare rau de Tarom care de 65 de ani reprezinta compania de stat a Romaniei. Cu toate ca au bilete mai scumpe decit concurenta zbor cu ei pentru politica de bagaje. Cred insa ca daca in 30 de ani nu au reusit sa iasa din vria pierderilor atunci e cazul sa se retraga de pe piata. Amenintarile facute de un pilot cu eventuale accidente din cauza pensiilor nu fac decit sa-si indeparteze si pasagerii pe care ii mai au. Ajutoarele se fac o data, de doua ori dar nu sunt un mijloc de supravietuire la infinit.

Iulian Mareș said...

T2 ...la cerc,
depinde si de subiecte.....nu?

avianyc said...

Domnule Mares,
Subiectele si disciplinele de concurs au fost comune ,la fel si probele medicale si sportive. Asisderea si pregatirea pe timpul scolarizarii. Cei de la civili erau absolventi de sc militara cu gradul de locotenent.
Nu-i cazul sa facem polemica pe tema asta.

Leon said...

https://www.stiripesurse.ro/situatie-stranie-in-justitie-magistratii-se-grabesc-sa-si-retraga-cererile-de-pensionare-de-teama-taierii-pensiilor-video_1414508.html

Leon said...

https://www.stiripesurse.ro/lovitura-de-teatru-eliminarea-pensiilor-speciale-ale-parlamentarilor-va-pica-la-ccr-in-forma-agreata-in-camera-deputatilor-surse_1414679.html

M said...
This comment has been removed by the author.
Sorina said...

Idiotii

Viorel said...

Când eram în Școala Militară, comandantul de pluton Lt.maj. MATEȘ Simion un ardelean, patriot dar și atlet adevărat (cu o condiție fizică deosebită) ne punea să cântăm până la poligonul Poplaca dus / întors „Iancule mare, bravule tare”, dar nu asta este problema, la pregătirea fizică, ca și comandant de pluton ne explica teoretic și practic „Vă arăt și vă explic, faceți ca mine” și noi trebuia să facem ca dânsul.
Domnul ministru Ciucă, din postura de ministru al Ap.N. probabil face tracțiuni la bară să-i scadă burta și mersul pe bandă ca să aibă antrenament la fugă când îl vor aborda ziariștii (vedeți cazul procurorului care la întrebările ziariștilor alerga ca un laș, fără demnitate, dar cu tupeu în sălile de judecată ca acuzator și câți mai sunt ca el și procurori și judecători). Ăsta o fi motivul pentru care nu mai apare în public.
Cică lucrează pe șustache să nu afle Mandolină sau Iohanis la lumina felinarului la modificările legii prin OU, asta ca să ne facă o surpriză plăcută de sărbători în anul 20 20.