Un produs Blogger.

marți, mai 14, 2019

La 01 01 2022 soldele/salariile de funcție în cuantum compus se vor confunda cu solda/salariul de funcție corespunzătoare gradației 0(zero), așa cum e definită de Legea 153/2017

74 comments

In acel moment se va încheia reconstrucția soldei/salariului de funcție, începută...tocmai în anul 2010, și va dispărea noțiunea de cuantum compus al soldei/salariului de funcție.

Soldele/salariile de functie vor avea valorile nominale din tabelul de mai jos...dar nu mai mici decât salariul minim garantat din anul 2022.

Pentru ca și pensiile militare să fie calculate din respectivele solde/salarii de funcție, este necesar să fie reintrodusă actualizarea pensiilor militare în Legea nr. 223/2015.

Aceasta este miza discuțiilor aflate în curs între asociațiile de rezerviști și factorii politici de decizie. 
Prima condiție este păstrarea factorilor politici decidenți.

Soldele de funcție/Salariile de funcție pentru personalul militar, polițiștii și funcționarii publici cu statut special din instituțiile publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională | Lege 153/2017


Nr. crt.FuncțiaNivelul studiilorSolde de funcție/salarii de funcție - leiCoeficient
Anul 2022
MinimMaximMinimMaxim
1Șeful Statului Major General, secretar de stat - șef al Departamentului Ordine și Siguranță Publică, prim-adjunctul directorului Serviciului Român de Informații, primul adjunct al directorului Serviciului de Informații Externe, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, directorul Serviciului de Protectie și PazăS-108804,35
2Adjuncții directorului Serviciului Român de Informații, adjuncții directorului Serviciului de Informații Externe, directorul general al Direcției Generale de Informații a Apărării, secretarii de stat și alte funcții asimilate funcției de secretar de stat din Ministerul Afacerilor InterneS-96513,86
3Prim-adjunctul și adjuncții directorului Serviciului de Telecomunicații Speciale, prim-adjunctul și adjunctul directorului Serviciului de Protecție și Pază, subsecretarii de stat din Ministerul Afacerilor InterneS-91253,65
4Funcții corespunzătoare gradului de general, amiral, chestor general de poliție, directorul general al Administrației Naționale a PenitenciarelorS824787743,303,51
5Funcții corespunzătoare gradului de general-locotenent, viceamiral, chestor-șef de poliție, directorii generali adjuncți din Administrația Națională a PenitenciarelorS807282473,233,30
6Funcții corespunzătoare gradului de general - maior, contraamiral, chestor principal de polițieS754680723,023,23
7Funcții corespunzătoare gradului de general de brigadă, general de flotilă aeriană, contraamiral de flotilă, chestor de poliție/penitenciareS684472822,742,91
8Funcții corespunzătoare gradului de colonel, comandor, comisar-șef de poliție/penitenciareS579168442,322,74
9Funcții corespunzătoare gradului de locotenent-colonel, căpitan-comandor, comisar de poliție/penitenciareS521255282,082,21
10Funcții corespunzătoare gradului de maior, locotenent-comandor, subcomisar de poliție/penitenciareS481951101,932,04
11Funcții corespunzătoare gradului de căpitan, inspector principal de poliție/penitenciareS456148191,821,93
12Funcții corespunzătoare gradului de locotenent, inspector de poliție/penitenciareS430245611,721,82
13Funcții corespunzătoare gradului de sublocotenent, aspirant, subinspector de poliție/penitenciareS408742591,631,70
14Funcții corespunzătoare gradului de subinspector de poliție/penitenciare debutantS-3950-1,58
15Funcții corespunzătoare gradului de maistru militar principal/plutonier adjutant principal/șefS425943451,701,74
PL408741731,631,67
M395041301,581,65
16Funcții corespunzătoare gradului de maistru militar cls. I/plutonier adjutantS417342591,671,70
PL395041301,581,65
M390040871,561,63
17Funcții corespunzătoare gradului de maistru militar cls. a II-a/plutonier majorS413042161,651,69
PL390040871,561,63
M385039501,541,58
18Funcții corespunzătoare gradului de maistru militar cls. a III-a/plutonierS408741731,631,67
PL385039501,541,58
M375039001,501,56
19Funcții corespunzătoare gradului de maistru militar cls. a IV-a/sergent majorS395041301,581,65
PL375039001,501,56
M361038501,441,54
20Funcții corespunzătoare gradului de agent-agent Șef principal de politie/penitenciare (șef formațiune*))S425943451,701,74
M395041301,581,65
21Funcții corespunzătoare gradului de agent-agent șef principal de poliție/penitenciareS417342591,671,70
M390040871,561,63
22Funcții corespunzătoare gradului de maistru militar cls. a V-a/sergent/agent de poliție/penitenciare debutantPL-37501,50
M36101,44
23Funcții corespunzătoare gradului de caporal clasa I-27801,11
24Funcții corespunzătoare gradului de caporal clasa a II-a-26751,07
25Funcții corespunzătoare gradului de caporal clasa a III-a-26051,04
26Funcții corespunzătoare gradului de fruntaș-25701,03
27Funcții corespunzătoare gradului de soldat-25001,00

74 de comentarii:

Huhu Rezea spunea...

@Mares
Mută glumele la.... Jegoșii!

ifrim spunea...

Faceti o prezenta azi si una in 20 22!

Huhu Rezea spunea...

Solda de funcție de astăzi, in cuantum compus, o are fiecare pensionar militar înscrisă în Nota de calcul a ultimei decizii de actualizare. Comparați cu soldele din tabel!

Leo spunea...

Solda de Functie este elementul component salarial precizat clar ca denumire și mod de calcul în rândul 1 și 2 din anexa la deciziile de recalculare / actualizare.
Alături de solda de grad şi de gradatii reprezintă elementele salariale componente DE BAZĂ , ale unei solde lunare. Celelalte elemente componente sunt elemente DERIVATE.( cuantum compus , etc...)
SOLDA DE FUNCȚIE este SOLDĂ DE FUNCȚIE definită clar de textul de lege și de anexa la decizii de recalculare/actualizare.

Leon spunea...

@Huhu Rezea, Seful DGFC din MApN, Col.Daniel Mitu, in Observatorul militar nr.4/2019 la pag.11, explica pe intelesul tuturor, evolutia soldei de functie din decembrie 2009 pana in anul 2022. Cei care nu sunteti convinsi de argumentele Adminului, cititi interviul cu col.Mitu, si poate veti intelege mai bine..!

M spunea...

Coeficientul maxim al unui om normal este deci de 2,74 (adica de colonel - peste asta sunt generali si alte functii cu legatura politica). Sigur la acestea se adauga si alti bani dar nu numai la militari (ca si cei din inavatamant au tot felul de sporuri, indemnizatii etc.) Sa mai zica cineva ca nu suntem la coada salarizarii!
Pana la PSD-Olguta salariul unui colonel era egal cu o norma de profesor universitar (avand doar 12 ore pe saptamana de predat acestia aveau deseori 2 norme). Acum un profesor universitar are 4,35 cat Seful Statului Major - functie UNICA in armata!!!
Sa vedeti ce pensii ce o sa aiba actualii "activi" daca se revine la contributivitate!

brenda spunea...

atunci cum va fi . mai avantajos sau ramanem cu ce avem acum in plata. va rugam faceti o apeciere ca sa stim v
daca pensile mai cresc sau ce

capitanu nemo spunea...

De vrei gustul fericirii,
Stampileaza trandafirii.
La ora actuala un gardian public are salariu mai mare decat un colonel.Pot sa spun ca sunt foarte fericit cand vad asta(sunt nefericit ca nu luam atitudine si unii din noi tot ii pupa in cur pe cei care ne-au adus in situatia asta).

Gigi spunea...

Până la 1.01.2022 e cale luuuungă!
Benzina,motorină și mai ales mâncarea au explodat!!!
Românul,că să trăiască în oraș,în cei 30,40,50 m2,să-i rămână bani să-și achite utilitățile,cumpăra și el niste cartofi, o ceapă,o pungă de fidea și punea de-o ciorbă.
Vedeți acum cât s-a făcut 1 kg.de cartofi,de 4 ori s-a scumpit.
Ori,nouă,am intrat în al 3-lea an iar pensia a crescut cu 1,3%.
Col.2,74!!??Bătaie de joc.
Și că să vedeți că am avut dreptate,am spus că până în 2022 când vom beneficia de această aliniere a soldelor de funcție,vor schimba legea și iar o luăm de la capăt.
Toți sunt croiți pe noi.Vedeți discursurile politicienilor.
Vom fi cea mai defavorizată
clasă socială.Să-i mulțumim lui lov.
În schimb cei care așteaptă de la cei care încă ne mai luptăm pt.drepturile militarilor,să doarmă în continuare! Somn ușor vă doresc!

un oscar = o pensie spunea...

in care tara civilizata militarii conteaza?
in SUA doar paria si nebunii(gen Rambo) intra in armata
acum razboaiele sunt pur economice la nivelul romanistanului
1000 euro pensie colonel si 500 euro pensie subofiter cam aici se va ajunge in viitor
eu sunt subofiter si am salariul cat o femeie de serv dintr-un spital
peste un timp voi fi cel mai slab salarizat bugetar
multumesc superiorilor mei care au salariul triplu decat al meu si isi apara doar dreptul lor

CEZAR spunea...

Gigi spunea..bla bla ..
----------------------------------
Ia analizeaza asa competent si vezi in ce situatie eram pe L-119..acum ??
Cere sfaturi si de la Hooo-olescu ..cu care trageai tare mai amu ceva vreme..!!
Si nu numai tu..
Poate veti intelege care au fost ..idiotiii....

Iulian Mareș spunea...

Nemo,
Când am scris că și pensiile rezerviștilor constituie o problemă ce ține de domeniul Cotrocenilor, ilustrul om de drept m-a contrat, mazcalibd idei skioape că Partizanul răspunde numai de activi și de mplicit și de solda lor!
Acuma, dumneata combați "juriștii de bucătărie"?
Cât despre polițiștii comunitari, ei sunt plătiți din banii de taxe și impozite, de către administrația locală!
Și dacă sunt bani multi este de bine și trebuie fidelizați!
Uită-te câtă eficientă are Cotroceniul după 23 zile de lectură: refuzul numirii a 3 miniștri prin 2 fraze tâmpe, trase copy/paste!
Deci...De ce nu a făcut scandal pt L153, privind salarizarea militarilor și ekivalenților!

mosmartin16 spunea...

Daaaa ... in 2022 soldele de functie - la gradatia zero - vor avea cuantumurile prevazute in anexa VI din Legea nr.153/ 2017 !!! DAR, ATENTIE ... pensia unui cadru militar trecut in rezerva in acel an si care a beneficiat in activitate - cu titlu de exemplu - de spor pentru conditii grele, spor pentru conditii vatamatoare, spor pentru periculozitate, eventual si spor pentru misiuni speciale ( n.n. - si exemplele pot continua ) este substantial diferita fata de cea a unui cadru militar trecut in rezerva cu ani in urma si care nu a beneficiat de astfel de sporuri deoarece - atunci, cand era in activitate - nu erau reglementate !!! Singura vina a acestuia din urma ( chiar daca a avut acelasi grad, functie, vechime, conditii de munca ) este aceea ca ......Doamne iarta-ma ..... s-a nascut mai devreme !!! In acest mod nu se vor elimina nicicand discriminarile dintre generatii !!! Revin la ceea ce am tot spus ...Varianta de rezolvare echitabila este luarea in calcul - in mod exclusiv - numai a celor 4 elemente salariale, actualizate, respectiv solda de functie, de grad, gradatia si solda de comanda !!! Pot rezulta nu numai pensii decente, dar aceasta este si singura modalitate de eliminare a inechitatilor ( pensii substantial diferite in functie de anul pensionarii, pensii ale subofiterilor mai mari decat ale ofiterilor, etc. ) !!! Numai bine !!! P.s. - si inca ceva ... 1) pensiile nu vor fi nicicum egale, dar nici cu aceste diferente astronomice din prezent !!! 2) nicio pensie nu ar scadea !!! 3) e necesara doar o modificare - nici macar de amploare - a legislatiei prezente in domeniul pensiilor, in acord cu legislatia salarizarii !!! Tot binele !!!

M spunea...

@cpt. NEMO - ok, te ascult, vino cu o alternativă!!!
PNL? Când au fost la putere a fost urgie!! Aseară unul de la PNL povestea cum militarii au salarii mari ("un subofițer e mai bine plătit decât un profesor") și "deși muncesc doar până la 40 de ani au pensii de zeci de mii de lei". "Când venim la putere o sa fie o prioritate să rezolvăm asta!"
USR? Niște animale violente. Deci?
@Gigi - nu scrie nicăieri ca ești obligat să stai în oraș dacă nu îți permiți! 😁 În rest ai dreptate!

vasile iosif spunea...

Dle H,
Dl.Leon ne-a trimis la interviul dlui col. Mitu, ceea ce am si facut.
In enumerarea facuta de domnia sa figureaza la loc de cinste "solda de functie stabilita cf.L 138/1999", ca element principal de salarizare, dupa care urmeaza celelalte elemente secundare, derivate din sf.
Insumarea care s a facut a avut ca scop numai mascarea diferentei enorme dintre sf si smbgp.
Chiar si asa Hg1 este atat de clara cand spune "fara sporuri si adaosuri" incat numai un orb nu poate vedea realitatea.
De altfel incadrarea noilor veniti in sistem cu sf cf Hg1, fara sp si adaosuri a produs mare deranj printre veterani care aveau in sf incluse si sumele compensatorii.
Este numai o opinie.
Cu stima,

capitanu nemo spunea...

D-le M.
Eu o sa votez Pro Romania,Ponta a fost singurul care a aparat pensiile militare si asta argumentat,riscand sa piarda capital politic.Majoritate conducerii filialelor si a membrilor sunt fosti militari sau fosti functionari publici cu statut special.Daca obtine un procent mare(10-20 la suta) ,atunci vom fi bagati si noi in seama.Asta nu inseamna ca ii voi vota neconditionat si ca le voi face ode.Nu sunt membru de partid si nici nu indemn pe cineva sa voteze ca mine,fiecare face cum vrea.

Leon spunea...

@mosmartin, de acord cu cele 4 elemente; eu as mai propune sa tinem cont si de conditiile de munca in care militarii si-au desfasurat activitatea, adica in baza de calcul sa intre si un spor de 10% pentru conditii deosebite, 20% pentru conditii speciale si 30% pentru "alte conditii"..!

Huhu Rezea spunea...

@Iosif
Militarii care au avut același Cif la 31 12 2009 nu au același cuantum compus al soldei de funcție, în perioada 2010-2022, pentru ca nu toți au avut pe stat, la 01 01 2010,toate elementele salariale introduse în solda de funcție prin OUG nr. 1/2010.
Soldele de functie corespunzătoare aceluiași Cif din L 138/1999 se vor egala din nou prin majorările succesive din anii 2017-2022, până ajung la valorile din tabelul de mai sus.
Altfel discutam acum dacă în locul Hg nr. 1/2017 era o lege sau o ordonanță.

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
Hai sa discutam despre egalitate, ceea ce presupune solde de grad și funcție egale, nu de egalitarism.
Cum să-mi bage mie în pensie sporuri pe care nu le-am avut și cum să-i elimine activului sporuri pentru care plătește 25% CIBS?

Iulian Mareș spunea...

Nemo,
Cum se spunea odată: parțial color și acum pt viitor, parțial adevărat!
Ponta are și el dreptatea lui, parțială, întrucât el dorește îmbunătățirea legislației privind pensiile numai pentru SIE și personalul underground în diplomație!
Victor știe de ce!

vasile iosif spunea...

Dle H,
Am mai reamintit faptul ca L80/1995,lege organica, abiliteaza Guvernul sa stabileasca prin hotarari solda lunara compusa din "solda de grad, solda de functie, gradatii si indemnizatii precum si la prime, premii, sporuri...", conform art.9 alin.a.

cjipa spunea...

Iată și o decizie favorabilă pentru acordarea ajutoarelor pronunțată de CA Cluj:
„Solutia pe scurt: Admite apelul declarat de reclamantul M.V.D. împotriva sentinţei civile nr. 2665 din 02.10.2018 a Tribunalului Cluj, pronunţată în dosar nr. 252/117/2018, pe care o anulează şi judecând cauza admite acţiunea modificată formulată de reclamantul M.V.D. în contradictoriu cu pârâtul S.R.I.-U.M.0603 Cluj. Constată că reclamantul este îndreptăţit la acordarea ajutorului în cuantum de 15 solde ale funcţiei de bază cuvenit la trecererea în rezervă pentru o vechime efectivă ca militar de peste 25 ani, în condiţiile art.20.alin.2 Anexa VII a Legii nr. 284/2010 după încetarea suspendării exerciţiului dreptului. Decizia este definitivă. Dată şi pronunţată în şedinţa publică din 14.05.2019.
Document: Hotarâre 719/2019 14.05.2019”
Problema e că dreptul va fi primit numai “după încetarea suspendării exerciţiului dreptului”, adică la încetarea aplicării art. 41 alin. (1) din OUG nr. 114/2018, respectiv 01.01.2022, dacă nu va fi dat un alt act normativ de suspendare a acordării acestui drept.
Și așa nu se pot pune în operă hotarări judecătorești definitive, iar Avocatul poporului, cu toate că a fost sesizat de nenumărate ori cu privire la neconstituționalitatea art. 41 alin. (1) din OUG nr. 114/2018, respinge petițiile pe bandă rulantă.
Halal Avocat al poporului!

M spunea...

Cpt. Nemo - OK! Multumesc! Da, nu ii luasem in seama! O sa ma informez in ceea ce ii priveste!

Cezar spunea...

Votați Pisicutul lu Basescu!

Huhu Rezea spunea...

@Iosif
Nu mai spune asta, mai ales și repetat.
Nu se poate modifica o lege sau o ordonanță prin HG! Poate să abiliteze și ONU! De ce n-a emis guvernul o ordonanță și nu o hotărâre de Guvern_

M spunea...

@cjipa - în obținerea drepturilor putem să luăm lecții de la cei din învățământ.
Au amenițat o dată că nu încheie situația școlară și au primit drepturile acordate de instanțe. Noi? Ce șanse Avem? Oricine o să fie la guvernare o să aibă grijă să proroge obținerea acestor drepturi.
@Cezar - aveți o variantă mai bună?

mosmartin16 spunea...

Huhu,eu nu vorbesc nicicum despre egalitarism !!! Uite - cu titlu de exemplu - prin prisma celor 4 elemente salariale ( grad, functie, gradatie, comanda ), aplicand prevederile din 153/2017 la timpul prezent...ar rezulta ...pentru functiile de colonel... pensii nete intre 6000 si 10000 lei !!! Nu sunt decente ? E egalitarism aici ? Nicicum !!! Egalitate ar trebui sa fie doar in situatia in care doua cadre militare au avut acelasi coeficient de functie, acelasi grad, aceeasi gradatie, acelasi procent pentru solda de comanda, aceeasi vechime cumulata si acelasi procent pentru Meritul Militar !!! Mai departe ....

mosmartin16 spunea...

...eu nu vorbesc nicicum de a introduce cuiva in baza de calcul a pensiei sporuri pe care nu le-a avut...deoarece nu erau reglementate la acea vreme !!! Asta ar fi ...curat anticonstitutional !!! Iar art.15 alin.2 din Constitutie e fara echivoc !!! Mai departe ...

mosmartin16 spunea...

...in ceea ce priveste pe cel aflat in activitate si care plateste....CIBS... adica, contributie individuala la bugetul de stat !!! In definitiv, leafa activului vine din bugetul statului ..iar o parte din ea ... se intoarce tot acolo !!! Si inca ceva !!! Pentru riscurile la care se expune ( ex. - pericol, radiatii, noxe etc.) activul primeste in contrapondere sume consistente de bani !!! Dupa ce aceste riscuri nu mai sunt si acesta devine pensionar...de ce sa mai iei in calcul aceste elemente salariale pentru care a primit dealtfel bani consistenti in timpul activitatii ?? Daca nu se renunta la aceste sporuri in ceea ce priveste pensiile ...nu se va elimina niciodata discriminarea si inechitatile majore din prezent !!! Numai bine !!!

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
Hai să nu fim cinici!
Una este să nu plătețti CIBS, cum am fost noi, și alta este să plătească....și încă 25%!Important este că acei 25% nu rămân în buzunarul activilor.
In soldele militarilor, de bază sunt solda de funcție și solda de grad. Restul elementelor salariale diferențiază soldele lunare ale militarilor de același grad și cu aceeași funcție. In diferențiere contează vechimea, condițiile de muncă, merite etc. Nu poti să spui că ar discrimina pe cei care nu le au.

ifrim spunea...

Militarii primesc solda pentru 24h din 24,dar eu ca virgula catana batrana am ore efective lucrate intr-o cariera mai multe decat activii prezenti caci saptamana de lucru avea 6 zile iar acum exceptand personalul de serviciu cf.OZU vineri se rup portile.

CEZAR spunea...

Raspuns pentru domnul ''M"

Poporul zice....:


Andrei Kraus
56 minute ·
👺Nu votați partidul lui TONTA!
Dacă i-am trecut cu vederea GOLĂNIILE, atâta timp cât a fost la PSD, NU ÎNSEAMNĂ CĂ NU LE-AM ȘTIUT!

DOAR LE-AM TOLERAT!
NU IROSIȚI VOTUL CU PARTIDUL TRĂDĂTORILOR SECURIȘTI!

capitanu nemo spunea...

mosmartin16
De acord cu acest mod de gandire,celor care a avut spor de radiatii,noxe ,pericol,etc sa le fie taiate aceste sporuri,cei care a stat in birou toata viata cu curu pe scaun si cu creionul chimic sa aiba aceeasi pensie ca primii,cu toate ca primii din cauza acestor radiatii si noxe se curata foarte repede.Frumos mod de gandire si camaraderesc ,mai conteaza ca primilor le-a fost afectata sanatatea.Acelasi principiu ,,sanatos,, il putem aplica si minerilor la calculul pensiei civile,lucratorilor din turnatorie,forja si altele.

mosmartin16 spunea...

...mai important nu e ca activii platesc 25 %...ci ...din ce suma o fac ...si cu ce raman !!! Iar cei activi in prezent ...parca raman cu ceva convingator mai mult decat activii de cu ani in urma !!! Nu sunt cinic...ci vreau sa reliefez ca ceea ce o tot spun ..e singura modalitate de inlaturare a inechitatillor majore existente-n prezent !!!

mosmartin16 spunea...

Capitan nemo !!! Ia spune mneata care e solutia ca marea majoritate a subofiterilor pensionati recent sa nu aiba pensia mai mare decat a ofiterilor trecuti in rezerva cu ceva timp in urma !!! Pentru ca trebuie sa recunosti ca e o anomalie !!! Ai vreo solutie pertinenta, concreta sau ....bla...bla...bla ...?

M spunea...

@Cezar - a îmi spune să NU votez cu cineva nu ma ajută prea mult. Cu cine ar fi bine să votez mi-ar fi mai de folos. În analiza dumneavoastră, pe care o respect, care partid are o ofertă bună pentru militari (activi, în rezervă sau în retragere)?
@Ifrim - sa nu uităm de camarazii de la pompieri cărora le-a făcut Arafat programul 24 cu 48 sau de cei de la penitenciare care au sute de mii de ore lucrate peste program.

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
Solutia înlăturării discrepantelor este actualizarea.
Dta nu vezi în tabel diferența dintre soldele ofițerilor și cele ale subofițerilor?

capitanu nemo spunea...

Ca si Huhurezea aceeasi solutie o vad si eu,cel care a lucrat pe aceeasi functie si care a avut aceeasi vechime sa fie adus la nivelul celui care a iesit recent la pensie.

Cezar spunea...

M....
Oferta trebuie să fie buna pentru SOCIETATE
Militarii sint o părticică a societății....
Deci..alta optiune in afara de PSD.ALDE...NU EXISTA
RAMANE SA ALEGEȚI..

Cezar spunea...

@/Huhu
Actualizarea..daa..dar concomitent cu eliminarea cuantumului mai avantajos!
În caz contrar...nu am facut nimic..real!%

capitanu nemo spunea...

Daca le taie pensia la unii ,neincluzad in pensie sporurile de periculozitate ,toxicitate ,radiatii si colonelul are pensia cat gardianul public ,dar mai mare ca subofiterului,ajuta cu ceva?

mosmartin16 spunea...

Huhu, eu stiu de acel tabel !!! Dar ce faci cu acel cadru militar trecut in rezerva cu ani in urma ...care nu a avut niciun spor ( pentru ca nu era atunci reglementat ) si care are o pensie actualizata, in cuantumul X .. si ...acel cadru militar trecut in rezerva recent ...care a avut in activitate o pleiada de sporuri si care are o pensie actualizata, in cuantumul Y ??? ...cuantum al doilea substantial mai mare decat primul !!! Iar cei doi au avut aceeasi functie, grad , vechime, conditii de munca !!! Cum inlaturi inechitatea evidenta ??? Sa nu spui ...asta e !!! ..sau ..asa a fost sa fie !!! Ca nu e drept !!! Numai bine !!!

Iulian Mareș spunea...

Nemo,
in primul rand constructia frazei ce incepe cu "daca le taie pensia" este gaunoasa; nu asa se fac ajustarile, taind unora si adaugand altora!
Tot vorbind de politia comunitara, uitam ca nu sunt toti agenti stradali, au si sefi care provin din SNAOPSN! Mai noua, in cadrul Academiei MAI, parca si-au asociat si ei o facultate, nu sunt asa sigur, dar sa zic ca asa-i!

kostas spunea...

Domnule urs batran mos Martin, te auzi ce zici? Cum sa poata sa aiba un colonel o pensie neta de 100 milioane cu cele 4 elemente? Te-ai uitat in tabel la functia maxima, adauga celelalte 3 elemente si din total calculeaza 55% cat e plafonata pensia neta. Iti da 100 milioane?

Cezar spunea...

Nemo...
Orice lege noua trebuie să înceapă asa
1.Se taie m.Alului 75%....apoi poa sa continuie cum vor 😂🤣😜😜😜

emillian123 spunea...

1.Doamnelor si Domnilor:Nu numai politicienii-de diverse ,,culori,, sunt ,,vinovati,, de ,,atmosfera,, OSTILA pensiilor militare, ci si (-poate mai ales...)-PRESA-care -din LENE si/ sau REA CREDINTA-nu se documenteaza temeinic asupra problematicii pensiilor militare- si- IN ACEST FEL- DEZINFORMEAZA opinia publica...! Oricine -poate calcula- cuantumul unei pensii militare -citind- cu creionul in mana-textele:1. legea pensiilor militare precum si 2. legea salarizarii militarilor(cu o aproximare oarecare,necunoscand exact procentul S.C-da si prezenta anumitor sporuri...in baza de calcul...!) 2.,,Cpt NEMO,,: are dreptate: guvernul Ponta -in oct. 2013- prin legea 241/2013 -asa cum am mai scris-a reparat-in totalitate -furturile din pensiile militare-din perioada /01/2012-09/2013-adaugand si diferentele furate la pensiile,,reparate,,!

Leon spunea...

@emilian, Ponta a reparat o parte din nedreptatile Legii 119/2010 si OuG.nr.1/2011; indexarile pana in anul 2015 s-au facut la cuantumul din decizii, nu la cel in plata si deasemenea la sumele restituite nu era adaugata si inflatia din anii 2010-2013..!

BONIFATIE spunea...


Corect, d-le LEON!
Reparaţia a fost doar parţială.
Am un coleg care s-a luptat prin instanţe pentru o reparaţie totală dar...
Singura soluţie este tot la politicieni, din păcate, respectiv să se emită o altă lege care să repare diferenţa, adică omisiunea de a adăuga inflaţia pentru perioada 2011-2013. Pentru 2010 nu se mai impune pentru că s-a revenit la cuantumul corect din luna decembrie 2010.
Cu respect ,

mosmartin16 spunea...

...KOSTAS..o sa iti explic ...sper sa intelegi...

Ionescu Claudiu spunea...

Din toti care comentati, nu a vazut nimeni ca la colonel, diferenta dintre minim si maxim e de 900 lei, iar la restul de doar 300 lei. Unde mama .... e egalitatea si camaraderia?
Oare cine o fi propus coeficientii astia?
Intreb si eu pentru un prieten....

corcodel 1 spunea...

Cind vulpea nu ajunge la struguri, spune ca sint acri!
Asa si militianul ajuns numai comisar care sare la gitul comisarului sef!
Diferenta de salariu de functie dintre comisar si comisar sef este de 1.053... nu de 900!
Iar la celelalte grade sint si diferente mai mari sau mai mici decit de 300! De exemplu la subinspectori nu exista minim si maxim.
In cazul functiilor prevazute cu gradul de comisar sef sint mult mai multe "trepte" fata de functiile prevazute cu alte grade. De vazut HG nr. 0610/2017!

mosmartin16 spunea...

Kostas ...hai sa facem calcule cu cele 4 elemente salariale actualizate...mergand pe prevederile din Legea 153/2017 si pe aplicarea impozitului de 10 % pentru ce depaseste 2000 de lei !!! Sa zicem ca aceasta ar fi o noua lege a pensiilor militare care sa se aplice in prezent!!! Si nici nu ar fi una complicat de adoptat !!! Asadar ...2,74 ( coeficient functie de colonel ) x 2350 ( salariul minim brut actual pentru studii superioare ) = 6439 lei ( solda de functie ) ! 6439 x 21% ( gradatia a 7-a ) = 1352 lei ! 6439 + 1352 = 7791 lei ( noua solda de functie ) ! 7791 x 7,5 % + 7791 = 8375 lei ( solda de functie finala ) ! 6439 x 25 % = 1610 lei ( solda de comanda ) ! ...pentru solda de grad se aplica regula de trei simple ( vezi anexa VI, art.7(3) )...adica 2080 lei ( salariul minim brut, nu pentru studii superioare pentru ca aici vorbim de solda de grad, nu de functie ) x 356 lei ( cat era solda de grad corespunzatoare salariului minim brut de 1450 lei ) impartit la 1450 lei = 510 lei ( solda de grad ) ! Calculam baza de calcul, adica 8375 + 1610 + 510 = 10495 lei ! Stabilim pensia bruta, adica 10495 x 85 % = 8921 lei ! Meritul Militar = 1784 lei ( 8921 x 20% ) ! Pensia bruta finala = 8921 + 1784 = 10705 lei ! Impozitul pentru ce depaseste 2000 lei = 871 lei ! Pensia neta = 10705 - 871 = 9834 lei !!! Aceasta ar fi pensia neta maxima pentru o functie de colonel, daca ar fi adoptata o noua legislatie a pensiilor militare, facuta pe un astfel de calapod !!!

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
Tot n-ai înțeles motivul pentru care am repostat pe blog tabelul cu valorile nominale și coeficienții soldelor de funcție în anul 2022. Repet, din anul 2022.
Până atunci se aplică CIF și VRS din 2009, cu reconstrucția soldei de funcție până în anul 2017 și majorările ei din perioada 2018-2022. Cît este în vigoare OUG 59/2017 aceste majorări operează numai pentru militarii în activitate.

mosmartin16 spunea...

Huhu, prin lege sau oug...se poate orice !!! Eu stiu ca acele valori sunt pentru 2022, dar ..printr-un nou act normativ privitor la pensii ...se poate !!!

Leon spunea...

Sindicatul politistilor ccondusi de Coarna, au solicitat ca grila privind salarizarea din tabel sa fie aplicata din anul 2020, asa ca de ce nu..?

Huhu Rezea spunea...

Sunt polițiști care încă din 2019 au atins valorile din grilă.

kostas spunea...

Pentru Mosmartin - Daca ar ramane cu impozitul de 10% e corect. Dar sa nu uitam ca acum, dupa oug 59/2017, cei care ies la pensie, iau net in jur de 55% din brut.Pot sa aiba brutul oricat, netul este tot 55%. Deci nu li se opresc 10% ci vreo 45%. La exemplul dat,pensia bruta este de 8921 lei, fara omm. Salariul net calculat la valoarea bruta de 8921 lei este, sa zic cu aprox. 55% restul de 45% sunt contributiile. Deci salariul net este de aprox.5000 lei.Conform oug 59 pensia neta va fi de 5000 lei, fiindca nu poate depasi salariul net. Poate sa aiba omm si 100%, sau oricat, ca il are degeaba, fiindca se adauga la brut, iar netul tot 5000 lei o sa fie.Toata treaba ar fi buna daca s-ar abroga prevederea cu limitarea la net sau daca ar da o noua lege in care sa sa nu se mai limiteze la net ci sa se ia numai 10%impozit din brut. Ceea ce nu cred.Exemplul pe care l-ai dat este un caz fericit, dar ganditiva ce pensii au cei care au si functia mai mica, care nu au 25% solda de comanda. Chestia cu luarea in calcul numai a celor 4 elemente, care de fapt sunt 3 pentru marea majoritate care nu au solda de comanda nu este buna, fiindca functiile sunt mici in grila. Trebuie gasita alta metoda de calcul. Limitarea la net este cea mai abjecta metoda de a micsora pensiile, care trebuie sa dispara. Si acum sa-mi raspundeti si mie fara suparare la urmatoarea chestie: Ati vrut sa fiti corect si sustineti cele 4 elemente pe care le are toata lumea, deci fara sporuri, pentru ca sunt sporuri pe care unii le au iar altii nu le au. Dar oare nu e la fel si cu solda de comanda? Unii au 25%, altii 10%,altii deloc, majoritatea. Asta e corect? Sau dvs. aveti 25%? Fara suparare.

mosmartin16 spunea...

Kostas ...amesteci lucrurile !!! Solda neta reprezinta 58,5 % din solda bruta !!! Iar pensia neta poate ajunge la nivelul soldei nete !!! In alta ordine de idei...hai sa iti arat si un exemplu tot pentru o functie de colonel, cu coeficient minim si fara solda de comanda !!! Asadar ... 2.32 x 2350 = 5452 lei ! Adaugam gradatia 7, adica 5452 x 21 % + 5452 = 6597 lei ! Adaugam acel 7,5 % si rezulta solde de functie finala de 7092 lei ! Rezulta o baza de calcul de 7602 lei ( 7092 + solda de grad actualizata de 510 lei ) ! Aplicam 85 % si rezulta pensia bruta de 6462 lei ! Adaugam OMM, pensia bruta rezultata fiind de 7754 lei ! Scadem impozitul si rezulta o pensie neta de 7179 lei !!! Nu e decenta ? Si e fara solda de comanda !!! In ceea ce priveste aceasta din urma - ca tot ati intrebat - cred ca ar trebui sa stiti ca subofiterii au functii de executie, iar ofiterii ( ca in orice armata din toata lumea asta )... unii au functie de executie , iar unii functie de conducere !!! De asta...solda de comanda !!!

VMarian spunea...

Solda de comanda este pana la 25% conform legii salarizării. Nu cred ca un colonel, de exemplu, poate avea solda de comanda a generalului - cu patru stele. In alta ordine de idei - potrivit legii salarizarii cele 7 gradatii fac apox. 23% nu 21%.

VMarian spunea...

Nu inteleg ce este acel 7.5% ce trebuie calculat la pensie. Eu nu l-am avut in activitate. Dar daca este sa adugam procente - propun sa adaugam si oscarul, de exemplu, la toate functiile unice din unitate.

Leon spunea...

@Marian, se pare ca procentul de 7,5%( prerogative constitutionale) inlocuieste Indemn.de dispozitiv de 25% din L.138/1999..!

Leo spunea...

Material didactic....
Ora estimata: 9:00
Complet: D 2 c.a.
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Admite acţiunea formulată de reclamantul M.C. în contradictoriu cu pârâtul Inspectoratul de Politie Judeţean Iaşi şi în consecinţă dispune : 1. Obligarea pârâtului să se conformeze prevederilor HG nr. 1/2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în sensul acordării de la 01.02.2017 a salariului minim brut în cuantum de 1450 tei, fără sporuri şi alte adaosuri incluse in acesta; 2. Echivalarea salariului de funcţie a reclamantului, fără sporuri şi alte adaosuri, cu salariul minim brut avut în vedere de HG 1/2017, prin analiza comparativă,conform directivelor Direcţiei Generale Financiare din cadrul Ministrului Afacerilor Interne; 3. Obligarea pârâtului, ca începând cu data de 01.02.2017 la calcularea salariului lunar al reclamantului să aibă în vedere ca salariul de funcţie să fie de 1450 lei, fără sporuri incluse în acesta conform HG 1/2017; 4. Recalcularea salariului reclamantului începând cu data 01.02.2017, avându-se în vedere salariul de funcţie minim 1450 lei, fără sporuri şi alte adaosuri incluse în acesta conform HG 1/2017 şi ulterior aplicarea sporurilor procentuale aferente. 5. Obligarea pârâtului să se conformeze prevederilor HG 846/2017pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată în sensul acordării de la 01.01.2018 a salariului minim brut pe ţară în cuantum de 1900 lei ,fără sporuri şi alte adaosuri incluse în acesta; 6. Echivalarea salariului de funcţie al reclamantului fără sporuri şi alte adaosuri, cu salariul minim brut avut în vedere de HG.846/2017, prin analiza comparativă conform directive/or Direcţiei Generale Financiare din cadrul Ministerului Afacerilor Interne; 7. Obligarea pârâtului , ca începând cu data de 01.01.2018 la calcularea salariului lunar al reclamantului să aibă în vedere ca salariul de funcţie să fie 1900 lei, fără sporuri incluse în acesta conform HG 846/2017; 8. Recalcularea salariului reclamantului începând cu data de 01.01.2018, avându-se în vedere salariul de funcţie minim 1900 lei, fără sporuri şi alte adaosuri incluse în acesta conform HG846/2017 şi ulterior aplicarea sporurilor procentuale aferente. 9. Obligă pârâtul la plata diferenţelor de drepturi salariate dintre sumele primite de reclamant şi sumele rezultate în urma recalculării, începând cu data de 01.02.2017 si pana la data trecerii in rezerva (01.06.2018), actualizate cu indicele de inflaţie şi cu dobânda legală aferentă, până la data plaţii efective; 10. Obligarea pârâtului ca în urma hotărârii pronunţate să comunice veniturile salariate a lunilor alese Casei de Pensii din cadrul Ministrului Afacerilor Interne în vederea recalculării pensiei reclamantului. Cu recurs în 15 zile de la comunicare . Recursul se depune la Tribunalul Iaşi . Pronunţată azi 27.03.2019 în condiţiile art. 396 al.2 C.p.civ. prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Hotarâre 451/2019 27.03.2019

kostas spunea...

Mosmartine, nu intelegi ca toti care au iesit dupa oug 59/2017, adica din septembrie 2017 au luat pensia neta cat luau ei salariul net, adica dupa ce au scazut toate contributiile din brut. Ce tot o dai intr-una cu impozitul de 10%? Poate sa-i adauge si mama omm ca tot pensia aia neta o ia, fiindca omm nu se adauga la net ci tot la brut.Impozit de 10% au numai cei care au iesit inainte de oug59. In cazul unei recalculari, in cazul unei noi legi, o sa ne calculeze si noua, cei iesiti pana la oug59, la fel. Si atunci sa vezi jale, mai ales daca or sa fie luate in considerare numai cele 4 elemente. E logic. La o baza bruta mai mica iese o pensie neta mai mica.

mosmartin16 spunea...

VMarian ..am zis 21 % pentru intelegere mai facila ( vorbesc de gradatii ) !!! Cat priveste acel 7,5 % ...uita-te dumneata in Legea salarizarii si o sa il gasesti !!! Ca nu se aplica in prezent, asta e o alta discutie !!! Iar daca doresti ironie ( apropo de ...Oscar ) ..eu iti pot da cata vrei !!! M-am gandit ca putem fi seriosi in analiza...ca la bascalie toti sunt buni !!!

mosmartin16 spunea...

...of..of... kostas !!! Da, dupa OUG 59, pensia neta nu poate fi mai mare decat salariul net, salariu net determinat dupa cele 3 retineri !!! Asta o stie toata lumea !!! Eu vorbesc de o noua lege a pensiilor militare in care, da, baza de calcul sa fie formata exclusiv din cele 4 elemente salariale, iar prevederea referitoare la pensia neta sa nu depaseasca salariul net..sa nu mai fie !!!

kostas spunea...

Asa da mosmartine. Pana acum nu ai fost clar.

VMarian spunea...

In legea salarizarii este specificat faptul ca solda de functie este prevazuta in anexa V cap. 1. Gradatiile sunt prevazute ca majorare a soldei de functie - asa cum se arata la art. 11 (4) din anexa V. Din solda de functie , care se calculeaza ca majorare a soldei de functie, fac parte si drepturile prevazute la art. 19 (privind prerogativele constitutionale 7.5%), la art. 23 (privind structurile centrale/NATO) 12.5%, art.. 28 (privind specialistul de clasa) pana la 7.5%, art 84 (privind sporul de control financiar preventiv/ audit) pana la 10%. In concluzie - solda de functie asa cum este prevazuta in legea salarizarii cuprinde mai multe elemente. Indiferent ce vreau eu sau altcineva - nu pot pune un element si altul nu - pe baza explicatiei ca asa cred eu de cuvinta. Ganditiva la faptul ca o lege a pensiilor este si pentru cei aflati la pensie acum cat si pentru viitorii pensionari. Ce va spune un militar care va iesi peste 1 an 2 la pensie si va constata ca solda de functie de pe statul de plata nu coincide cu solda de functie din fisa de pensie.

mosmartin16 spunea...

Domnule Marian ...le cam amestecati !!! Vedeti ca despre militari e vorba in ...anexa VI !!! Ca sa intelegeti ...solda de functie din anexa VI e pentru toti in ceea ce priveste cuantumul la gradatia zero ( vezi cap. I ),la care se adauga procentele pentru gradatie si acel 7,5 % !!! Ca se includ si alte elemente ( procent pentru structuri centrale, control financiar ) asta e alta mancare de peste ...iar asta ii vizeaaza numai pe cei in cauza !!!

VMarian spunea...

@mosmartin16. Va mulțumesc pentru răspunsul dat. Scopul postărilor mele era acela de a vedea daca cineva împărtășește concepția mea privind solda de funcție in ideea de fi astfel cuprinsa in calculul pensiei. Am constatat ca nimeni nu m-a contrazis, ba mai mult dumneavoastră v-ați exprimat acordul privind aceasta concepție. Eu ca si mulți alți pensionari, nu toți, fac obiectul a o parte din acele prevederi la care am făcut referire.

Huhu Rezea spunea...

@VMarian
Faci confuzie între solda/salariul de funcție din 2022 reglementat de L 153/2017 și solda /salariul lunar brut.
Solda/salariul de funcție corespunzător gradației Zero nu mai are un cuantum compus, în coeficienții exprimați în tabel nemaintrănd si alte elemente salariale ca în precedenta lege a salarizării, L 330/2009, cea care a generat confuzii timp de 10 ani.
Elementele salariale menționate în comentariul d tale vor face parte din solda lunara brută și se vor adauga din anul 2022.
Până atunci se merge cu solda/salariul de funcție în cuantum compus, majorat cu procentele din art. 38 din Legea 153/2017, completat de art. 34 din OUG 114/2018.

VMarian spunea...

Nu fac nici-o confuzie. Eu sunt convins ca se va face o lege a pensiilor care va intra in vigoare dupa 01.01.2022. In aceasta lege a pensiilor, care trebuie sa respecte legea salarizarii din acel moment, se va prevede ca la calculul pensiei sa conteze numai cele 3 elemente (functie, grad, ind. comanda). In solda de functie se vor include si majorarile soldei de functie enumerate anterior - gradatii, prerogative constitutionale, specialist de clasa, control preventiv/audit - in functie de situatia fiecaruia. La ora actuala nu vad nici-o solutie viabila care sa-i multumeasca pe toti pensionarii. In acest sens am purtat eu discutia. Ramane sa vedem daca se vor intampla cele spuse de mine.

Huhu Rezea spunea...

@VMarian
Continui confuzia. ÎN SOLDA DE FUNCȚIE DIN 2022 NU VA MAI ÎNTRA ALT ELEMENT SALARIAL. Alte elemente salariale se vor adăuga la Solda de functie pentru a compune solda lunara brută.

emillian123 spunea...

Leon: In partea cu inflatia-ai dreptate(ca nu a fost luata in considerare la reparatie...)Privind indexarile anuale -cel putin-in cazul meu: indexarile de 5%/2016 si 5,25%/2017 s-au aplicat la pensia mea bruta-IN PLATA -inca nerecalculata in peroada 2016-2017.(eu am primit-relativ tarziu- decizia de recalculare a pensiei- prin sept.2017)=ACEEASI PENSIE care care fusese ACTUALIZATA CORECT /LEGAL- in cele 2 actualizari- din aprilie 2008 si octombrie 2008,din timpul guvernului Tariceanu, Melescanu ,Vosganian (,, liberalii,, sustinuti SI ATUNCI de PSD...!)I-am amintit pe ministrii de atunci pt. ca... NU STIU DIN CE MOTIVE-de bine, de rau -au facut o REPARATIE, RECALCULAND ATUNCI- CORECT/LEGAL pensia (stabilita si platita anterior- ERONAT =..ca urmare a unei ,,erori,, INTENTIONATE, DE REA-CREDINTA -savarsita de cei din M.Ap.N.-incepand chiar cu stabilirea eronata si plata soldelor brute lunare eronate -inca din dec.1999-din timpul activitatii,si continuand cu pensiile stabilite si platite eronat in perioada 2004- 03/2008...!)-prin aplicarea -de aceasta data- CORECT/LEGAL-A legilor nr.: 138/1999 si 164/2001 (e adevarat= o reparatie partiala-intrucat nu au luat in calcul-nici de data asta inflatia si plata diferentelor ..FURATE...!).In prezent CPS/MApN-la recalcularea si actualizarea din 2017- 2018 -IARASI S-AU INTORS LA VECHIUL LOR ,, NARAV...,,=ACELA de a MICSORA CUANTUMUL CUVENIT AL PENSIEI-prin aplicarea INCORECTA=NELEGALA- a LEGII PENSIILOR SI LEGII SALARIZARII(138/1999=care sta la baza recalc./actualiz. pensiilor ),,operatiune ,, facuta probabil pe baza unor ordine de ministru SECRETE,ERONATE si/sau ABUZIVE...!

emillian123 spunea...

...Domnilor si Doamnelor: ...V-ati pus intrebarea ESENTIALA..ce se va intampla daca la alegerile parlamentare din 2020- NU- ,,iese,, PSD..? Se mai aplica vreo promisiune a PSD-ului ...?...mai ales ca-de ex.-cred ca Rowana PLUMB si/sau Olga VASILESCU au amenitat-in clar ca -daca nu iese PSD -NU se vor aplica anumite reforme -ca de ex. legea noua a pensiilor...!