Un produs Blogger.

marți, februarie 26, 2019

„Marea” actualizare a pensiilor militare, promisă de ministrul Leş, se rezumă doar la solda de grad

108 comments
Comisia de apărare din Senat a emis un aviz pentru OUG nr. 114/2018 în care, printre altele,  propune modificarea art. 84 referitor la neactualizarea pensiilor militare.


108 comentarii:

Iosif spunea...



D-le H,

Fiti amabil, care ar fi impactul financiar concret, pe grade, la nivelul anului 2019?

Cu multumiri anticipate.

M spunea...

Eu nu am găsit un răspuns mulțumitor nici pentru prevederea inițială din L223: "Începând cu anul 2030, cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata inflației realizată pe anul precedent."

Leon spunea...

Deci ministrul Les se referea numai la actualizarea gradului, in emisiunea televizata din aceasta luna. Comisia pentru aparare din Senat incearca extragerea soldei de grad din cuprinsul art.59 modificat de art.84 al OuG nr.114/2018, si introduce art.59(prim), destul de alambicat si cam dificil de pus in practica, mai ales ca in acest an pensiile au fost indexate cu 1,3%(inclusiv solda de grad) in timp ce activii n-au beneficiat de majorarea soldei de grad.
Sa vedem totusi daca in raportul Comisiei de buget intocmit pentru aprobarea OuG.nr.114, vor ramane si amendamentele comisiei pentru aparare; Comisia pentru buget are programata astazi la ora 11.00, discutarea acestei Ordonante ( L 11/2019 ).

Pol spunea...

Un mare fassss
������
Nu se vrea mai mult
Asta este

Unknown spunea...

Cat sunt acuma soldele de grad ? Au mai crescut in acesti ani ? Eu sunt pensionar din 2016 !

Leo spunea...

Amabilule ,
Nu pot fi eliminate INECHITATILE , numai prin ce ne spui tu. Este alta tema.
De aceea eu cred ca Les s-a referit la altfel de actualizare care sa le elimine.
Era un destept care spunea ca de ce sa fie publice obiectivele ......
Uite de ce . Ca sa nu fie confuzii.

Huhu Rezea spunea...

Actualizarea cu creșterile soldelor de grad fată de valorile din Anexa VI a L 153/2017 se va aplica la valoarea calculată/recalculată/actualizată a pensiei militare, nu la cuantumul în plată.
Creșterea salariului minim în 2019 față de 2017 a fost de 1,43.
Astăzi s-a decis ca OUG 114/2018 să treacă tacit de Senat, amendamentele propuse fiind pasate către Camera Deputaților.

Unknown spunea...

La actualizarea pensiei datorita cresterii SF la activi cu 15% si ultima si singura actualizare , legea 223/2015 cu modificarile ulterioare prevedea folosirea soldei de grad la trecerea in rezerva, cu drep de pensie. Cunosc zeci de cazuri in care solda de grad la trecerea in rezerva este mai mare decat solda de grad din cele 6 luni alese pt BC si la nici un militar nu s-a respectat art. 60/legea 223/2015. Nu cunosc nici un caz in care s-a respectat acest lucru legal. Cunoasteti dumneavoastra un singur caz ?Ase ca psd nu respecta legea prin ministrul MApN si tot prin acest ministru ne aburesc si ne pacalesc ca ne vor binele. Nu poti sa actualizezi un drept de solda de grad cand tu ca psd ai furat acest grad.

Unknown spunea...

Nu acorzi un drept de pensie datorita unui grad legal , cel la trecerea in rezerva, pt mii de pensionari beneficiari ai legii 223/2015 si tu ca psd vii si spui ca actualizezi solda de grad la pensionarii militari ca si la activi ? Credeti ca fatuca de la CPS MApn care emite multe decizii de deschidere, recalculare, actualizare a drepturilor de pensie, nu respecta legea privind solda de grad, pt ca ase vrea muschii ei faciali, abdominali, etc ?
Nu, ase vrea esalonul ei ierarhic , ministrul MApN psd.
Credeti ca , comisiile de contestatii nu aplica legea privind solda de grad , la , actualizare ?
Nu, ase vrea esalonul superior ierarhic, ministrul MApN psd.
Credeti ca cmj si cmz nu aplica prevederile legale privind actualizarea soldei de grad, pt ca ase vor muschii lor ?
Nu asevrea seful SMAp, subordonat psd.

Iulian Mareș spunea...

domnul les,
eu vreau sa va multumesc pt necontenita grija pe care o manifestati fata de noi, pensionarii!
Va multumesc fierbinte!
Oare ce ne-am face fara gandirea si actiunea dvoastra proactiva!
Si luna trecuta ne-ati dat cate un peste in plus, de familie!
Si kiar daca noi ne-am facut studiile la timp nu ne-ati pedepsit ca betivul natiunii!
As fi fi dorit sa va mai intreb cate ceva, eventual despre o semnatura la Balotesti, sau ce intelegeti dintre contradictia pacifism si apararea de nivel operativ-strategic, dar stiu ca acestea sunt concepte asemanatoare septicului! N!u va faceti iluzii, noi stim cat de cunoscator este RT, kiar daca are blog.
In final, va multumim din adanul sufletului pt pasum mic, dar real, pt SNAOPSN!
Mic si discret sa nu deranjeze oule de om!
Si va mai multumesc ca ati adus toti oameni valorosi din MAI! Cred ca aveti buget pt Mercato, dar ce parere aveti daca sunt un fel de Alibec la FCSB?

Pasăre / de galben
Care-mi stai / în carpen
Nu vrei să asculţi muzikia?
Pasăre / vai ce pasăre!

Domnule / în negru,
Ca un cal funebru,
Nu vrei s-aculţi muzikia?
Domnule / eşti un zarzăre!

Zeule Apollo,
Care-mi taci / acolo,
Nici tu nu vrei s-asculţi, tată,
https://Versuri.ro/w/d4o1
Muzika / Eşti şi tu un domn!

Surdule / pe tine,
Să te-ntreb, / îmi vine,
Dacă nu vrei s-asculţi, tată,
Muzika... / Dar mi-e foarte somn...

Pa-să-re, zău,
Domnul e-al tău
Ze-ul e rău! Surdule!

Leon spunea...

Saptamana viitoare Ordonanta va fi repartizata comisiilor din CD; intre timp amendamentele din Senat vor fi "rumegate" si de Guvernul Romaniei..!

mosmartin16 spunea...

...daca s-ar aplica aceasta actualizare..iata ce ar putea rezulta !!! Se stabileste mai intai noua baza de calcul a pensiei ca medie a soldelor lunare brute din cele 6 luni alese din ultimii 5 ani de activitate !!! Pentru aceste solde lunare brute se pastreaza elementele salariale in cuantumurile actualizate la nivelul anului 2009, cu exceptia soldei de grad care e actualizata la prezent ( in functie de gradul avut la trecerea in rezerva ) !!! Ulterior, in vederea stabilirii pensiei actualizate se aplica procentele cunoscute ( 65 %, 1 % si cele pentru pensia suplimentara ) !!! In final, pensia actualizata nu poate fi mai mare de 85 % din baza de calcul rezultata !!! Se scade impozitul si rezulta netul !!! In acest mod pot rezulta pensii cu cuantumuri actualizate mai mici decat cele aflate in prezent in plata !!! Iar acum ...intrebarea !!! In care articol din legislatia care ne priveste e prevazut faptul ca se pastreaza cuantumul mai avantajos ...atentie, in urma actualizarii , nu a recalcularii !!! Eu nu l-am gasit !!! O zi buna tuturor !!!

Burebista spunea...

Foarte tare....Numai ca de la 01.01.2019 solda/salariul de grad a ramas la fel ca in 2018....deci nicio crestere la pensii...
Alta pacaleala !

Militar de la 14 ani spunea...

Câtă bătaie de joc la adresa militarilor : unii vor sa desființeze pensiile militare, alții nu știu cum să ne păcălească. Păi actuala SG e mai mare decât cea din tabelul prevăzut în L153/2017.
Te apucă râsul. Oricum, e mai bine decât contributivitatea. Go for it, PSD!

Leon spunea...

@Pompiliu, in amendamentele propuse de Comisia pentru aparare din Senat este propusa si majorarea Soldei de Grad pentru anul 2019, la art.34 alin.(2) din OuG 114/2018 aflata in dezbatere cu nr. L 11/2019..!

Cristian Dumitru spunea...

Va salut, se aude ca in martie, vor fi schimbari la modul de calcul al pensiei, oarecum in bine. Dvs stiti ceva? Ms

Gigi spunea...

Cei care mai urmăriți tembeleviziunile aservite politicului,o să vedeți cum vor anunța fătucile pe posturi cum că o să crească pensiile militarilor datorită soldei de grad,iar civilescoiții iar o să zică:nu să mai satură ăștia,tot lor le cresc pensiile,huoooo,nehaliților,bla bla bla.
De la întâi Martie curentul electric se va scumpi cu cca 3%,și de aici toate.Parcă ziceau că se îngheță până prin 2021!!!???
Când o da colțul ierbii să ieșim pe la niște plimbări.Puțină mișcare nu strică!

mosmartin16 spunea...

...solda de grad nu mai e cea din Legea 153/2017 !!! Ea a fost actualizata prin Hotarare de Guvern !!! ...daca s-ar aplica aceasta actualizare..iata ce ar putea rezulta !!! Se stabileste mai intai noua baza de calcul a pensiei ca medie a soldelor lunare brute din cele 6 luni alese din ultimii 5 ani de activitate !!! Pentru aceste solde lunare brute se pastreaza elementele salariale in cuantumurile actualizate la nivelul anului 2009, cu exceptia soldei de grad care e actualizata la prezent ( in functie de gradul avut la trecerea in rezerva ) !!! Ulterior, in vederea stabilirii pensiei actualizate se aplica procentele cunoscute ( 65 %, 1 % si cele pentru pensia suplimentara ) !!! In final, pensia actualizata nu poate fi mai mare de 85 % din baza de calcul rezultata !!! Se scade impozitul si rezulta netul !!! In acest mod pot rezulta pensii cu cuantumuri actualizate mai mici decat cele aflate in prezent in plata !!! Iar acum ...intrebarea !!! In care articol din legislatia care ne priveste e prevazut faptul ca se pastreaza cuantumul mai avantajos ...atentie, in urma actualizarii , nu a recalcularii !!! Eu nu l-am gasit !!! O zi buna tuturor !!!

M spunea...

Ehei, dacă era Ciucă la SMA și ministru unul de la PNL îi rupea!!!! 😁
Înțelegeți că banii ăștia sunt! Ori dau la medici și dascăli ori la militari.

Iulian Mareș spunea...

De la magistratii care fug de examene profesionale vreti voi dreptate?
”Magistrații nu au voie să facă grevă. Dl. Nicolicea are dreptate când spune acest lucru. Dar când spune că trebuie trași la răspundere penală pentru că atrag atenția asupra neregulilor care s-au produs prin această Ordonanță, nu mai are dreptate. Ei nu fac grevă, nu renunță să se prezinte la serviciu, sunt acolo. Nu s-a plâns nimeni că nu a fost arestat că judecătorii sunt în grevă. Ei doar atrag atenția asupra amestecului care se întâmplă în puterea judecătorească, de faptul că li se încalcă independența și cariera lor este făcută praf prin tot felul de ordonanțe adoptate la foc continuu”, a spus Augustin Zegrean.

”Ceea ce a spus domnul Nicolicea este o amenințare directă și nu este bine că se procedează în felul acesta. Nu poți să vii să ameninți toată clasa magistraților că o să-i bagi tu la închisoare pentru că încalcă legea. O dată, nu este adevărat că încalcă legea, în al doilea rând ca să-i bagi la închisoare... cine să-i judece?”, a întrebat ironic Zegrean, fost șef al CCR, într-o intervenție telefonică la Realitatea Tv.

PS: dar daca ar actiona asa toti militarii?
Handicapatul asta minte, deformeaza si exagereaza ca un #!

mosmartin16 spunea...

..solda de grad se actualizeaza conform Legii 153 / 2017 - anexa VI, art.7 alin.3 !!! Iata ce precizeaza ...Cuantumul soldei de grad/salariului gradului profesional deținut se actualizează proporțional cu evolutia salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, prin hotarare a Guvernului !!! Deja, soldele de grad ale celor in activitate au fost actualizate !!! Cu titlu de exemplu ...colonel = 520 de lei, lt.col.= 490 de lei, maior = 480 de lei ...samd !!! Problema e ...ce se intampla ...daca s-ar aplica aceasta actualizare pentru pensii, conform acelui nou articol, 59 indice 1 ...iata ce ar putea rezulta !!! Se stabileste mai intai noua baza de calcul a pensiei ca medie a soldelor lunare brute din cele 6 luni alese din ultimii 5 ani de activitate !!! Pentru aceste solde lunare brute se pastreaza elementele salariale in cuantumurile actualizate la nivelul anului 2009, cu exceptia soldei de grad care e actualizata la prezent ( in functie de gradul avut la trecerea in rezerva ) !!! Ulterior, in vederea stabilirii pensiei actualizate se aplica procentele cunoscute ( 65 %, 1 % si cele pentru pensia suplimentara ) !!! In final, pensia actualizata nu poate fi mai mare de 85 % din baza de calcul rezultata !!! Se scade impozitul si rezulta netul !!! In acest mod pot rezulta pensii cu cuantumuri actualizate mai mici decat cele aflate in prezent in plata !!! Iar acum ...intrebarea !!! In care articol din legislatia care ne priveste e prevazut faptul ca se pastreaza cuantumul mai avantajos ...atentie, in urma actualizarii , nu a recalcularii !!! Eu nu l-am gasit !!! O zi buna tuturor !!!

Dan B. spunea...

Iată că un „deștept de dă-n gropi”, un fel de Gică Contra dintre naivi, n-a priceput că obiectivele atât de blamatului consiliu consultativ, încă de dinainainte de inființare, nu pot fi făcute publice, deși ele au fost schițate, întrucât abia acum sunt supuse dezbaterilor din structurile asociative ale pensionarilor militari. Dacă individul în cauză își închipuie că respectivele obiective se stabilesc ca la el acasă, in jurul mesei cu fripturi, mici și bere, se înșeală amarnic.
Si cum FSAM include peste 80 de structuri asociative, .......

mosmartin16 spunea...

...ce tot spui Dane acolo ???

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ ONORABILE, SAU LEONARD, ATI PUTEA SA-MI EXPLICATI DACA MI S-AR MAI MAJORA IN ACEST CAZ PENSIA? VA MULTUMESC! E O PROBLEMA: TOATE PENSIILE SUB 2000 LEI N-AU MAI CRESCUT DIN 2010! E NORMAL, DLE MINISTRU POCAIT, IN CE? IN DUMNEZEU, SAU IN SATANA IADULUI?

Huhu Rezea spunea...

@Flavius
Actualizarea cu solda de grad se aplică la baza de calcul din care s-a stabilit cuantumul recalculat/actualizat, adică la cuantumul ăla de 600 lei si nu la cuantumul în plată pe care-l ai calculat pe pensia de invaliditate.

Leo spunea...

Tu dai in gropi vitelule, ca nici cel putin nu sti cum se defineste notiunea de "obiectiv".

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Multumesc onorabile! To in astia cu pensii mici sa loveasca porcii!

mosmartin16 spunea...

...sper sa revin ...maine ..cu argumente ...rationale !!! ..o seara frumoasa ... doar celor de bunacredinta !!!

Dan B. spunea...


@moșmartin16:

Este o postare mai veche, de săptămâna trecută, privind natura și consistența respectivului consiliu consultativ. Mâine voi afla detalii privind constituirea lui, termene aproximative de finalizare a dezbaterilor pe tema obiectivelor propuse de noi, structura lui și începerea efectivă a activității.
Este interesant faptul că mamelucul s-a simțit cu musca pe căciulă și a reacționat aiurea, ba chiar a înlocuit necesarul argument cu invectivul.

Huhu Rezea spunea...

@Radu
Da!

Patrascioiu spunea...

O picatura intr-un ocean.Nici nu ma asteptam la mai mult.Au grija guvernanții sa dea cu o mana și sa ia cu doua.Pe câți nu ia prostit!Când e vorba de interesul propriu își umplu sacul.Sa auzim de bine.

Iulian Mareș spunea...

Un glumet cu parul cret si vopsit ne minte!

Întrebat de reporterul (RTV) și dacă are vreo temere legată de posibilitatea ca ancheta să ajungă la el, procurorul general a întrebat la rândul său: ”Pentru ce motive?”

”Pentru că la un moment dat ați girat un comunicat de presă...” a continuat realizatoarea interviului, Ionela Arcanu.

”Nu există expresia girat! Credeți că a viza un comunicat de presă este vreo faptă ...? Să trecem mai departe, pentru că absurdul are și el limitele lui” a replicat Augustin Lazăr.

In afara faptului ca el aproba si nu avizeaza (avizarea se face pe flux, pana la ei) comunicate de presa, citit toate intelesurile, din dex:

https://dexonline.ro/definitie/aviz

Asta este justitia cea mare!

Iulian Mareș spunea...

Radu,
problema trebuie pusa total diferit, nu asa!
Ce ar trebui făcut ca un general pensionat mai înainte sa aiba o pensie cu mult mai mare decat un plutonier adjutant principal pensionat recent?
Ei da, asta este o intrebare f grea!
In afara unot pricipii duse in deradere nu prea s-a facut nimi, pana acum!
Atentie, vorbim de generali care au fost generali si in activitate!......
Daca decidentul vrea se poate..., daca si vrea cu adevarat!

Leon spunea...

@mosmartin, solda de grad,cred ca influenteaza si Gradatiile si Indemnizatia de dispozitiv.
Este foarte posibil ca aceasta actualizare, prin comparatie cu majorarile/indexarile anterioare de 10%, 5%, 5,25%, 1,3% (facute si la solda de grad), sa obtina valori mai mici decat cuantumul pensiei aflate in plata, asa cum s-a intamplat si cu majorarea de 15% a Soldei de Functie.

Huhu Rezea spunea...

@radu cătălin
Strict, pentru inlaturarea diferentierilor de pensie militară cauzate de perioada de timp a ieșirii la pensie, nu trebuie făcut altceva decât să se abroge OUG 59/2017 si sa se actualizeze pensiile militare cu cresterile soldelor de grad și funcție prevăzute în Legea 153/2017.
În 2022 soldele de functie din baza de calcul vor fi aproape egale pentru cei care au avut același grad.
Am subliniat de mai multe ori acest lucru, dar nu inteleg de ce nu se reține că aplicarea Legii 153/2017 rezolvă discriminarile intre generațiile de pensionari militari.

Cezar spunea...

A@ Huhu
Cred că mai este vorba si de ponderea sporurilor...diferită între diverse categorii...

Huhu Rezea spunea...

@cezar
Discutam despre nediferențieri majore între cei care au avut grade și funcții egale Nu discutam despre sporuri sau indemnizații pe care le-ai avut sau nu.
Lucrul cel mai important este că în 2022 dispare acel cuantum compus diferențiat al soldei de funcție

iceparu spunea...

Hopa!Au inceput sa se desumfle pesedistii.Atentie pensionari militari pesedisti!Daca cei de la varf va baga in seama demonstrati nu mai umblati cu gargara.

CEZAR spunea...

Da nu discutai DAR ACTUAL , MAREA DIFERENTIERE ESTE DATA TO
CMAI DE ACESTE DIFERENTIERI DE SPORURI.....!!

Gigi spunea...

Așa este!
Văd aici,în nemernicia noastră,a românilor în general,și mă refer la noi beneficiarii L.223,așa ciuntită,golită de conținut datorită criminalelor OUG,cum se fac comparații între diferitele categorii de militari,că generalul ar avea mai puțin ca plt.ca aia au avut sporuri,că nu știu ce și nu știu cum.
Tot vorbim aici de OUG 57 și 59 și altele,care au făcut în așa fel încât să fim discriminați față de cei care au ieșit după 2016 și față cei rămași în activitate.
Întrebările astea trebuie puse celor în drept nu aici.
Domnule H,scrieți mare cu roșu ca să vadă și cei care nu pricep cum stau lucrurile.
Nu d'aia,dar sunt vechi pe aici și ar fi trebuit să cunoască acest lucru.
***Guvernul,nu a vrut el că nouă cei în rezervă sa ne actualizeze pensiile odată cu creșterea soldei de funcție la cei activi ac,adică 1/4 pe fiecare an începând cu 2018 până în 2021 inclusiv.
Asta trebuie sa ne preocupe pe noi,nu uitatul printre ulucile vecinului cu grade diferite.
Oare,în 2022 se va reglementa situația în ceea ce privește solda de funcție și la noi care acum avem penșiile înghețate?Sau vin cu alte ordonanțe,sau schimbă legea și rămânem iar de căruță?
Vedeți d.lor,asta trebuie să ne preocupe pe noi,nu uitatul printre uluci!

Iulian Mareș spunea...

Acum am înțeles...
In UE, binomul DEU-RUS funcționează perfect și în plus ipocrizia și nonvaloarea primează!
Scârbos! L-au umilit pe reprezentantul DEU și celui al FRA i-au dat cu cărțile de drept în cap, pt că nu avea niciun plagiat în ele!
Ce vremuri trăim! Asemănătoare căderii și divizării Imperiului Roman!
Când ipocriții fac legi și proceduri doar Gazprom îi mai salvează!
Beam întors în timp, anii 33-39!

Huhu Rezea spunea...

@Cezar
Ce e greu de înțeles că în anul 2022 dispar elementele salariale care în prezent fac parte din cuantumul compus al soldei de funcție,indiferent că le=ai avut sau nu, ele topindu-se în cuantumul numeric corespunzător gradației ZERO al soldei de funcție.
Nu discutăm de sporurile pe care Legea 153 le prevede peste soldale de funcție și grad.
Vezi, de aceea este fenomenală Legea 153 și i-a enervat pe cei care poartă gulere albe și cotiere prin ministere ți au impus OUG 59/2017! Legea LOV Inlătură improvizațiile salariale discriminatorii de după anul 2009.

Cezar spunea...

@/Radu Cătălin
Bine punctat!
În ceea ce.l priveste pe G.C.el functioneaza dupa principiul
Io am mult...VREAU SI MAI MULT..nu ma intereseaza de altii
Urat foarte urat!

mosmartin16 spunea...

UN EXEMPLU DE ACTUALIZARE A PENSIILOR MILITARE !!!


Plecam de la perspectiva adoptarii unui nou articol pentru care Comisia de aparare din Senat a emis un aviz pentru OUG nr. 114 / 2018 !!!

Iata continutul articolului 59 indice 1... Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizeaza, din oficiu, in functie de gradul militar / profesional detinut la data trecerii in rezerva / incetarii raporturilor de serviciu ori de cate ori se majoreaza solda de grad / salariul gradului profesional al militarilor, politistilor si functionarilor publici cu statut special, potrivit bazei de calcul a pensiei prevazute la art.28, in procentele stabilite la art. 29, 30 si 108 si in functie de vechimea valorificata prin ultima decizie de pensie !!!

Luam ca exemplu un ofiter - cu grad de colonel - trecut in rezerva inaintea intrarii in vigoare a Legii nr. 223 / 2015, care si-a desfasurat activitatea ca militar mai mult de 25 de ani si care a avut o vechime cumulata de 40 de ani !!!

Odata cu intrarea in vigoare a legii mentionate, acestuia i s-a recalculat pensia ! Sa admitem faptul ca media soldelor lunare brute realizate la functia de baza, actualizate ( n.n. - fiecare poate vedea aceasta in propria decizie ) este - in cazul acestuia - de 6000 de lei !!!

Calculam pensia neta a ofiterului in anul prezent, respectiv 2019, utilizand urmatoarele elemente ...
- plafonul de 85 % din baza de calcul a pensiei ( art.30 din Legea nr.223 / 2015, modificat prin OUG nr.57 / 2015 ) !
- o majorare cu 20 % a pensiei ( pentru Meritul Militar ) !
- aplicarea procentelor de majorare a pensiei cu 5 %, 5,25 % si a indexarii cu rata inflatiei de 1,3 % !
- aplicarea impozitului pentru ceea ce depaseste 2000 de lei !
In final, rezulta pensia neta a ofiterului in cuantum de 6366 de lei !!!

Cuantumul soldei de grad - din decizia de pensie a ofiterului - este de 356 de lei ! In prezent, solda de grad pentru colonel in activitate( actualizata prin hotarare de Guvern ) este de 520 de lei !Sa admitem ca urmeaza a fi majorata - intr-un procent de 10 % - solda de grad a celor aflati in activitate ! Rezulta implicit o solda de grad majorata in cuantum de 572 de lei !!!

Actualizam pensia ofiterului in rezerva ca urmare a majorarii soldei de grad a celor aflati in activitate ! Pentru aceasta stabilim intai noua baza de calcul a pensiei ! Aceasta este de 6216 lei ( 6000 + 572- 356 ) !!!

Calculam pensia neta actualizata, aplicand plafonul de 85 %, procentul de 20 % pentru Meritul Militar si scazand impozitul ! Rezulta - in final - o pensie neta actualizata de 5907 lei !!!
Asadar, mai mica decat cea in plata cu 459 lei net !!!

Firesc, apare si intrebarea ....unde e prevazut in legislatia care ne priveste faptul ca se pastreaza cuantumul mai avantajos, rezultat ...atentie...in urma actualizarii, nu a recalcularii ?!!!

Tot ce-i mai bun, tuturor !!!



Cezar spunea...

@/ Huhu..am inteles..darr nu.mi place de loc...
Si daca vine tovarășa Pisulie si cu catelusul lu Klauss.. Pusoi la putere??

Gigi spunea...

@R
Eu nu bat câmpii,tocmai a explicat,admin H cu litere îngroșate,cum stă treaba cu solda de funcție din 2022.
Daca nu emiteau OUG 59,acum nu mai vorbeam de discriminări,de lege la militari pe contributivitate.
Și ca să vezi că nu bat câmpii,uită-te în tabelul publicat aici de @ H și vezi,tu,cu cât ți -ar fi crescut pensia,fără OUG 59 acum când vorbim.
***Cu uitatul printre uluci rămâne valabil,dar nu mai era valabil dacă ai înțeles ce a spus @ H sub comentariul tău.

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Cezar, tocmai ce si-a inregistrat la notar testamentul!
De mult timp sufera de acromegalie....si cu ce o mai rima... ..ostie!

https://www.bendo.ro/acromegalie-cauze-simptome-tratament/

Leo spunea...

Mieunica despre L 223
http://sindicatulcmd.blogspot.com/

Patrascioiu spunea...

Gigi ești miciman?Dacă da ,ce noroc pe tine .

Sorina spunea...

Deci daca murim adio inlaturarea porcariilor facute , e tare de tot , bravooooo

Cezar spunea...

Orice lege este buna..cu o singura conditie..
Sa.l baribereasca pe m.Al
Clar

Huhu Rezea spunea...

mos martin
Ai o mică-mare greşeală în actualizarea pensiei colonelului pensionat în anul 2015.
Limitarea cuantumului pensiei la valoarea mediei soldelor nete se aplică doar pensiilor stabilite după 15 septembrie 2017.
Reciteşte art. 60 modificat prin OUG 114/2018.

CEZAR spunea...

Curva-i tot curva...!

SCMD are relatii, nu numai cu reprezentantii USR care ne-au sprijinit, fosti militari, dar si cu reprezentanti PNL, PSD si ai altor partide care, individual, ne sprijina. Cu alte cuvinte, stimati camarazi, si aceasta este pozitia SCMD, oricine ne va sprijini prin gesturi si fapte concrete in sensul celor de mai sus, va beneficia, in teritoriu, de sprijinul nostru. Este ceea ce trebuie sa-i faceti sa inteleaga pe toti deputatii si senatorii din circumscriptiile dvs., indiferent de culoare politica! Pentru ca este vremea concretului, nu a plangerilor, declaratiilor belicoase si actiunilor care nu duc nicaieri!

mosmartin16 spunea...

Huhu, moment ! Stiu ca pensia neta nu poate depasi solda neta ...in cazul celor trecuti in rezerva dupa septembrie 2017 !!! Exemplul meu se refera insa la un ofiter trecut in rezerva, cum spui ...in 2015 !!! Am calculat atat pensia bruta in plata in 2019 ( implicit am aratat si pensia neta rezultata ) cat si pensia bruta actualizata ( implicit evidentiind si pensia neta rezultata ) !!! Ceea ce a reiesit nu are nicio legatura cu ce se aplica celor pensionati dupa seăptembrie 2017 !!!

mosmartin16 spunea...

Huhu....daca ai urmarit atent ...nu am facut nicio legatura - in exemplul luat - cu acele limitari ale pensiei nete la plafonul soldei nete, aspect aplicabil celor trecuti in rezerva dupa septembrie 2017 !!! Am evidentiat si pensiile nete ( puteam sa arat doar pe cele brute ) - atat in plata cat si actualizata - doar pentru o intelegere mai buna !!! Zi buna !!!

Leon spunea...

@Huhu Rezea, calculul este corect, cu observatia ca pensia actualizata neta obtinuta este mai mica cu 549 lei fata de pensia neta AFLATA IN PLATA..!
Mosul n-a mai luat in calcul niciuna din cele 3 indexari..!

Gigi spunea...

@pătrascu
Nu!Am rău de mare!

iceparu spunea...

Ma simt obligat sa-i dau dreptate lui Cezarica.Diferenta e data de procentele diferite la solda de comanda,indemnizatia de dispozitiv si sporurile batale vina.De aici s-a ajuns ca pensia subofiterului sa fie mai mare decat a ofiterului si in unele cazuri decat a generalului.Noroc cu cuantumul cel mai avantajos cat o mai tine si asta.Facand unele calcule am ajuns sa optez pt contributivitate.

mosmartin16 spunea...

Multumesc Leon !!! Dar ...sa stii ...ca pensia actualizata nu implica nicicum si cele 3 indexari !!! Pentru documentare...poti intreba ...pe cineva caruia ..inainte de septembrie 2017 i s-a majorat solda de functie cu 15 % si care-i acum rezervist !!!Seara faina !!!

mosmartin16 spunea...

Tot pentru Leon !!! Pensia actualizata este ca si cum ai fi iesit acum la pensie !!! Nu ii poti da celui pensionat acum ... niste indexari din urma... deoarece ...in urma ...el era ...in activitate !!! Tot binele !!!

Iulian Mareș spunea...

Ice,
Poate optezi pt "în natură"!...2 căruțe cu prune....😂
Vei ieși mai bine!

Huhu Rezea spunea...

"mos martin

Stii că eşti simpatic! Parcă te-au trimis cei de la casele sectoriale.
După teoria d-tale, primim 5 lei prin operaţiunea de actualizare şi pierdem sute de lei la pensie din indexările anterioare.

Cezar spunea...

🤣😂🤣😂😋😋😋😋😎😎

mosmartin16 spunea...

Huhu ...dupa exemplul dat ... pensia actualizata ...atentie, in urma majorarii soldei de grad, nu de functie ... este mai mica decat cea aflata in plata !!! Ai argumente concrete si scriptice sa ma contrazici pentru exemplul dat ??? Daca nu ...vorbim vorbe !!! ...si inca ceva ...poate si tu esti simpatic ...dar ..parca pe niciunul dintre noi nu l-a trimis casa sectoriala !!! Seara faina !!!

mosmartin16 spunea...

...de retinut !!! ...o pensie actualizata e ca si cum ai trece azi in rezerva si ... ti se stabileste cuantumul ei !!!...nu poti introduce in acest cuantum ... indexari sau majorari din ani anteriori ..pentru ca ..in anii anteriori ...erai ...cu ghilimele ... in activitate !!! Sper ca am fost inteles !!! Numai bine , tuturor !!!

Huhu Rezea spunea...

!mos martin
Nu te aventura in analize schioape ca şi când nu ar exista OUG 59!
Cel care se pensionează în anul 2019 a primit majorările de grad şi funcţie aferente anilor 2018 şi 2019 prevăzute în Legea nr. 153/2017 şi le are şi în baza de calcul, pe când cel pensionat în 2016 si anterior a primit doar indexări.
De ce să piardă indexările dacă în anul 2019 primeşte câţiva lei pentru grad.

mosmartin16 spunea...

Huhu ...nu ne intelegem !!! ...doar intreb...iarasi !!! ...ce e gresit - atentie doresc raspuns concret ...cifre - in ceaa ce am aratat in exemplul luat ??...putem discuta aplicat, la obiect ?...doar pe speta aratata ??? Numai bine !!!

mosmartin16 spunea...

...imi tot spui de ...pensionare in ...2019 ...de OUG 59 !!!..iar eu am dat un cu totul alt exemplu !!!.....eu iti vorbesc de mere ...iar tu imi raspunzi de ...pere !!! Hai sa analizam speta concreta pe care am expus-o !!! Ce e gresit acolo ??? ...fara divagari si aprecieri generale !!! Numai de bine !!!

Leo spunea...

Pt. anul 2019 ar mai trebui cam 4 luni de acum in acolo , ca sa fie cele 6 luni alese in care majorarile Soldei de Functie sa conteze total. Cred ca in primele 6 luni ale fiecarui an pana in 22-22 , nu este inghesuiala la iesit la pensie.
Vorba avocatului impotriva poporului ,care-l parafraza zilele trecute pe Trahanache:" aveti putintica rabdare .."

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Iar ai uitat art. 28 care reglementează că soldele din baza de calcul se actualizează la nivelul de la data ieșirii la pensie? Soldele din lunile din anul trecut se aduc la nivelul din luna deschiderii dreptului de pensie.

Art. 28
(1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate în calitate de militar/polițist/funcționar public cu statut special, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a)-c), în care nu se includ:

Leo spunea...

MAESTRE,
Ce bine ai spus.
Art. 28 a ramas un cosmar. Sa speram ca Art.VII va fi "un vis" (ca sa parafrazez pe cineva care l-a avut recent)

vasile iosif spunea...

Mosmartin,
Iar inginerii financiare ca la Radio Erevan:
"...Si nu i s-a dat, i s-a luat..."
Sa-i ia Dracu' pe toti.
Pana la urma corect ar fi ca solda de grad sa fie identica si pt. activ si pt. rezervist intrucat gradul este un drept de proprietate si valoarea sa este unica.
Asta daca vrem sa fim corecti.
Daca nu, facem inginerii financiare.
Cu stima,

mosmartin16 spunea...

...nu sunt inginerii !!!...cu scuze ...imi puteti spune concret ce e eronat in exemplul dat ? Numai bine !!!

Gigi spunea...

@moșmsrtin
Vă întreb:calculul de mai sus este făcut din gândirea d.voadtră sau aveți date și informații de la DFC că așa trebuie procedat?
Dacă este făcut de d.Voastră nu ar fi o problemă,așa considerați,dar dacă este preluat de la cei cu cotiere,gulere albe sau cum dracului se mai numesc,este grav!
Cum să nu se includă,d.le indexările anterioare actualizării Soldei de grad?
Este logic că se includ.
Păi,să presupunem că în 2010 se actualiza solda de grad,atunci în 2016,2017,când s-au indexat pen.actualizarea din 2010 nu se include în indexările din 2016,2017?
Dacă considerați să-mi dați un răspuns,vă mulțumesc!

Huhu Rezea spunea...

Trebuie reținut că nu întreaga majorare a soldei de grad se transferă în cuanumul pensiei militare ci numai în cota procentuală corespunzătoare vechimii din decizia de pensie, dar nu mai mare de 85%.
Introducerea actualizării cu solda de grad trebuie să reintroducă și dispozițiile din fostul art. 60 care reglementa raportul dintre această actualizare și indexarea din același an.
Cuantumul actualizat al pensiei militare poartă în el și indexările anuale, dar sunt indexări aplicate la pensia actualizată la nivelul anului anterior, nu la cuantumul în plată.
De exemplu, la 31 12 2018 pensia calculată/recalculată/actualizată era de 3100 lei și pensia în plată de de 5500 lei
Dacă în anul 2019 intervine o actualizare, cuantumul actualizat al pensie militare poartă în el să indexările de 5%,5,25% și 1,3% aplicate la cuantumul de 3100 lei sau la cuantumul recalculat/actualizat din anii anteriori, în niciun caz la cuantumul în plată de 5500 lei.Acesta din urmă va fi indexat anual si potrivit reglementărilor actuale nu va fi niciodată ajuns din urmă de cuantumul recalculat/actualizat.

Pol spunea...

Va pierdeti in detalii. Calculul este foarte simplu.
Baza de calcul la iesirea la pensie se actualizeaza cu nivelul noului grad.
Urmeaza plafonarea 85%
omm actualizat recalculat
Index pe ani raman neschimbate ca si cuantum
Dupa care la pensia ce da in plata se va indexa cu 4,6 in 2020 cu impozit 10 peste 2000 lei
Am vb de cei iesiti inainte de oug 59
La ceilalti vine calculul cu plafonare la net

Leo spunea...

Va spun sigur ca cel putin in intentia declarata a lui Les (dar si pe surse) , ca "Marea" actualizare are alta metodologie decat cea prezentata in acest topic.
Se cauta ca pt. grade egale intre generatiile de pensionari , diferentele dintre bazele de calcul sa fie cat mai mici si aceste diferente sa rezulte din cauza functiilor pe care le-au incadrat acele grade , indiferent de etapa istorica când au fost ocupate acele functii. De exemplu , pt. gradul de capitan , toate bazele de calcul sa fie apropiate si diferentiate de functiile indeplinite de acei capitani. Un capitan care a fost cdt. de companie va avea o baza de calcul ceva mai mica decat un capitan care a fost cdt. de batalion , sau sef ATAM etc... In acest sens se studiaza eliminarea inechitatilor. daca mai este cineva care are aceasta informatie din interior , sa ma infirme sau sa ma confirme....

mosmartin16 spunea...

Gigi ...voi reveni cu un exemplu edificator !!! Numai bine !!!

Huhu Rezea spunea...

@Pol
Obisnuiește să citești și ce scriu alții și să atenționezi când ai altă opinie.
De acord cu ce spui, dar abia am precizat mai sus, în exemplul dat, că nu totdeauna cuantumul actualizat poartă în el valorile indexărilor din anii anterior, indexări regularizate sau nu. Volorile integrale ale indexărilor din anii anteriori se păstrează în cuantumul actualizat doar în situațiile în care cuantumul în plată este egal cu cuantumul calculat/recalculat/actualizat.
Când cuantumul în plată este mai mare decât cel recalculat/actualizat, situație valabilă în peste 70% din pensiile militarilor în plată la data recalculării potrivit L 223/2015, în cuantumul actualizat rămâne valoarea rezultată din aplicarea procentului de indexare la cuantumul actualizat în anul anterior, nu la cuantumul în plată.
@Leonard
Ce o tot cotesc cu soluții complicate, când singura soluție pentru inlăturarea diferențierilor între pensiile militarilor cu grade și funcții egale este actualizarea pensiilor militare în plată cu creșterile soldei de funcție prevăzute în art. 38 și Anexa VI a Legii 153/2017, Cu alte cuvinte, abrogarea art.VII din OUG 59/2017 și reintroducerea articolului 60 în forma modificată de OUG 57/2015.

Leo spunea...

Foarte corect MAESTRE si ai spus-o de mai multe ori.
Problema este ca nu aceasta este calea pe care o are in vedere acea comisie despre care vorbea Les. De aceea eu sunt cam sceptic , dar aici sunt de acord cu desteptul care spunea ca sa fie lasat ceva timp astfel incat sa se decanteze solutiile pe care vor analiza. Eu v-am spus putin mai sus , ce am auzit despre una din solutii pe care se intentioneaza sa se mearga. Nu am informatia decat dintr-o sursa de aceea am spus daca ma poate confirma sau infirma cineva.
Pana atunci sa avem "putintica rabdare".

Bogdan-Adrian spunea...

Incerc mai jos sa ma lamuresc in privinta acestei atat de asteptate rezolvari promise in legatură cu actualizarea pensiei in functie de cresterea valorii gradului la cei activi ; Asadar domnule H va supun atentiei urmatoarele aspecte :
1.Cat reprezintă valoarea fiecarui grad din cuantumul sal minim brut ( Ce act normativ prevede aceste procente sau daca nu sunt cum se face actualizarea ?)
2.Ca să numai fie problema rapotului subunitar intre cuantumul pensiei actualizate si cuantumul pensiei in plată de ce nu se procedează in felul urmator : sa se actualizeze baza de calcul cu valoarea noua a gradului militar , sa se determine noul cuantum al pensiei brute dupa care - ptr ca s a plecat de la cuantumul pensiei calculate in decizie si nu de la cuantumul pensiei in plată-să se aplice toate indexarile pe care le a avut fiecare in functie de data pensionarii ! Atunci pensia actualizată nu va mai fi mai mică decat cea in plată ! Exemplul meu se refera la un pensionar care s a pensionat in anul 2016 !!!!! HG care prevad actualizarea gradului nu sunt publice ? Va rog d le H daca puteti adauga cateva la muriri in privinta celor de mai sus !!!! Cu multumiri !!!!

Cristian Dumitru spunea...

Diferenta la fiecare grad e de 30 lei. Dc atatea comentarii cum se va calcula? Oare nu este asa?

Leo spunea...

Am mai primit o info
fiecare grad militar va fi incadrat intr-o baza de calcul minima si maxima , in concordanta cu soldele lunare minime sau maxime existente pe statul de organizare al activilor. Pensia pt. fiecare grad , va fi procent dintr-o cifra aflata intre acem max si minim , in raport de functiile indeplinite pt. acel grad ale pensionarului.
De ex. pe statele de plata ale armatei exista un numar de "n" maiori. Din toti acesti mr. activi , vor exista solde lunare brute minime si maxime. Acestea vor fi referinta bazelor de calcul despre care v-am spus. Apoi , in mod recurent pt. fiecare grad militar in parte se va proceda in mod similar. Este ipoteza in lucru. Se cam leaga cu ce spunea Les despre actualizarea la gradele activilor....
Sa vedem zise orbul.....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Leonard, se pare ca ai dreptate, pentru ca a zis si la TV de niste reglaje care sa elimine inechitatile intre generatii, si asa va fi. Din discutiile cu camarazii de pe fb si ei au surse care confirma ca se lucreaza intens la eiminarea unor inechitati la pensiile mici si medii.

Cristian Dumitru spunea...

Dle Cornelius Flavius Ifrim, va referiti si la faptul ca se va acorda omm si la pensia neta? Ati spus ca se lucreaza la eliminarea inechitatilor.

Dan B. spunea...

Este supărător faptul că metodologia de calcul este tarată cu diferite normative clasificate, gen MS-60/2016 și MS-101/2018.
Oare, cei din DGJ chiar n-au habar că OG 8/20008, cea care consfințea VRS-197,33 lei, a fost respinsă în Parlament, pril Legea 49/2012? Știți că, intrebându-i asupra bazei legale privind uzitarea aceluiași VRS=197,33 lei în 2016, au refuzat să-mi răspundă? Oare de ce?
Știți că Legea 182/2002, la cap III, art 33 interzice clasificarea informațiilor de interes public, care pot afecta interesele persoanelor fizice și juridice, incl autoritățile statului și instanțele judiciare?
Cu toată oponența MApN, juriștii militari au fost obligați de instanțe să depună, la compartimentul DS, respectivele ordine secrete, astfel încât judecătorii care au spețe specifice să poată consulta documentul.

Huhu Rezea spunea...

@Radu Caatalin
Nu e posibil ca o pensie militară, calculată potrivit L 223 sau care are prin recalculare, potrivit aceleiați legi, un cuantum mai mare decât cel în plată pe legea contributivității, să îasă cu un cuantum mai mic după actualizarea cu 15% urmare a majorării soldelor de funcție cu 15% prin L 152/2017!
Dacă s-a întâmplat așa ceva, aceasta scoate cel mai mult în evidență prostia celor de la casele sectoriale care au eliminat indexarea din 2016 din cuantumul actualizaqt în anul 2017.
In cazul d-tale Cuantumul actualizat cu 15% în 30 septembrie 2017 trebuia să fie mai mare decât cuantumul calculat în 2016 și indexat cu 5% în 2016 și cu 5,25% în 2017.

Niky spunea...

Un coleg a fost sa întrebe la Casa Sectorială de Pensii a SRI,de ce exista situația asta, fiind pensionat in 2016. Si un funcționar l-a “lămurit”,spunându-i urmatoarele: Cei pensionați in 2016 ați avut indexări totale de 10,25%,si actualizarea a ieșit pe minus,iar cei pensionați in prima parte a lui 2017 au avut indexari de 5,25%(si noi sporuri care in 2016 nu existau-spor de confidențialitate,spor de încordare neuropsihica),si au ieșit pe plus cu circa 140 lei,sof.dar si cu cuantum mai mare datorat sporurilor!

Gigi spunea...

Corect,d-le H,dar cine să ne facă dreptate dacă cei care veghează la respectarea Constituției, a legilor,se fac că nu observă sau mai nou sunt în grevă?
Dacă asta numesc ei Democrație,Stat de Drept,apoi ce să mai credem?
Cum să te creadă dacă ei au burțile pline?
Dacă le arăți că aici pute al dracului de tare,a hoit,și ei spun că miroase a parfum?
Mai au și tupeu porcesc să ne ceară să-i votăm când de ani buni ne ..t pe unde ne prind!
Dacă asta este democrație,cum o văd ăștia,atunci,Ba!

mosmartin16 spunea...

Gresesti Huhu...voi reveni cu un material amplu !!! Numai bine !!!

emillian123 spunea...

...In toamna lui 2017 - mi s-a recalculat pensia- in baza legii 223/2015 , pensie care a fost indexata cu 5 % si 5,25 %-pt. anii 2016 si 2017. In sept.2018 pensia astfel recalculata a fost actualizata (-ca urmare a maririi soldei de functie la activi- cu 15 %)-astfel ca solda lunara bruta -baza de actualizare- a crescut cu vreo 300 de lei. Formula de actualizare-aplicata la aceasta baza =SLB x 85 %= pensie actualizata + 20 % OMM -I= pensie actualizata= MAI MICA cu vreo 1oo si ...CEVA de lei- in 2018= FARA INDEXARILE din 2016-2017, CUANTUMUL PLATIT fiind cel initial(cel recalculat si indexat-mai avantajos..!)

emillian123 spunea...

P.S.-in vara lui 2018 -dupa actualizarea pensiei mele, CPS/MApN mi-a trimis-prin posta romana- Decizia de actualizare -prin luna iulie, dar- ,,CIUDAT FAPT,,-posta din cartier A RETURNAT PLICUL(,,RECOMAMNDAT,,) CU DECIZIA DE ACTUALIZARE la CPS/MApN-vezi Doamne -sub motiv ca nu am fost gasit acasa de catre postas,dar fara ca acesta sa lase vreo instiintare de sosire a recomandatei.In luna urmatoare- CPS/MApN a retrimis decizia de actualizare a pensie, in plicul (format A5) introducand si plicul anterior.(..!?)Mentionez ca in toata perioada respectiva -nu am fost absent de la domiciliu..!

Huhu Rezea spunea...

Emilian
Termenul de contestare curge de la data primirii ultimului plic.
Sper că ai contestat decizia pentru că ți-au eliminat indexarea din 2016!

emillian123 spunea...

..Am contestat decizia,dar casa de pensii mi-a raspuns(printr- o ,,scrisoare,, si NU prin vreo HOTARARE a COMISIEI DE CONTESTATII...LEGALE...?) -invocand legea 223/2015(...cred ca art 59.)-ca in anii in care se aplica actualizare si indexare- practic- se aplica procedura mai avantajoasa-adica actualizarea functiei- asa cum am aratat mai sus-fara indexarile anterioare
aplicate la recalculare...!?

mosmartin16 spunea...

PE INTELESUL TUTUROR !!!

RECALCULARE, INDEXARE, ACTUALIZARE PENSII MILITARE !!!

In anul 2016 a inceput procesul de recalculare a pensiilor militare de stat.
In situatiile in care au fost constatate diferente intre cuantumul recalculat al pensiilor si cuantumul pensiilor aflate in plata a fost pastrat in plata cuantumul avantajos ( art.111 din Legea nr.223 / 2015, modificat prin OUG nr.57 / 2015 ).
La aceste pensii au fost adaugate doua elemente, respectiv suma corespunzatoare ordinului / semnului onorific ( art. 11 din Legea nr.80 / 1995 ) si majorarea cu 5 % a cuantumului rezultat ( a se vedea prima pagina a deciziei de recalculare si art. 14 alin.2 din OUG nr.57 / 2015 ).

In anul 2017 aceste pensii au fost majorate cu un procent de 5,25 % ( art.12 alin.2 din OUG nr.99 / 2016 ).
In decursul aceluiasi an au fost majorate soldele / salariile de functie ale celor aflati in activitate. Acest fapt a impus actualizarea pensiilor militare in conformitate cu prevederile art.60 alin.1 si 4 din Legea nr.223 / 2015 si anexei nr.2 din Ordinul pentru aprobarea procedurilor de recalculare si de actualizare a pensiilor militare de stat ( nr.M 25 / 15.02.2016 pentru MApN ).

Articolul 60 alin.3 din legea susmentionata preciza faptul ca in anul in care pot fi aplicate atat prevederile art.59 ( n.n. - indexarea pensiilor ) cat si cele ale aliniatului 1 ( n.n. - actualizarea pensiilor ), se aplica dispozitiile cele mai favorabile.
Cu alte cuvinte, au putut rezulta doua categorii de pensii, respectiv ...
a) cele carora li s-a adaugat suma corespunzatoare ordinului / semnului onorific ( n.n. - Meritul Militar ) si majorarile de 5 si 5,25 % !
b) cele actualizate, carora li s-a adaugat suma corespunzatoare ordinului / semnului onorific !
Intre aceste doua cuantumuri rezultate, s-a aplicat cel avantajos beneficiarului. Aceste aspecte pot fi confirmate de catre fiecare dintre noi ( eu personal ma regasesc la litera a) ) !

In anul curent, respectiv 2019, pensiile militare au fost indexate cu un procent de 1,3 % ( art.84 punctul 1 din OUG nr.114 / 2018 ).

mosmartin16 spunea...

Recent, Comisia de aparare din Senat a emis un aviz pentru OUG nr. 114 / 2018, propunand - printre altele - la art.84, introducerea unei prevederi in ceea ce priveste actualizarea pensiilor militare. Iata continutul acesteia ...
Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizeaza, din oficiu, in functie de gradul militar / profesional detinut la data trecerii in rezerva / incetarii raporturilor de serviciu ori de cate ori se majoreaza solda de grad / salariul gradului profesional al militarilor, politistilor si functionarilor publici cu statut special, potrivit bazei de calcul a pensiei prevazute la art.28, in procentele stabilite la art. 29, 30 si 108 si in functie de vechimea valorificata prin ultima decizie de pensie !!!

Sa admitem ca aceasta prevedere ar fi adoptata si pusa in practica.
Faptul ca, in continutul sau se face trimitere la art. 29, 30 si 108 ( n.n. - din Legea nr.223 / 2015 modificata prin OUG nr.57 / 2015 ) duce implicit la raportarea la o baza de calcul a pensiei al carei cuantum se modifica, urmare a majorarii soldei de grad. In prezent solda de grad ( n.n. - actualizata prin hotarare de Guvern ) are un cuantum de 520 de lei ( pentru colonel ). Sa admitem - cu titlu de exemplu - o majorare a acesteia cu ... 40 % !!! Rezulta un cuantum de 728 lei ( ( 520 x 40 % + 520 ).
Daca in cazul majorarii soldei de functie, influenta asupra elementelor salariale din baza de calcul era vizibila, din solda de functie majorata rezultand alte cuantumuri ale elementelor salariale, in ceea ce priveste solda de grad, aceasta influenta nu exista. Practic, pentru a stabili noua baza de calcul, se adauga la cea existenta suma de 372 de lei ( diferenta intre 728 lei si 356 lei ( n.n. - cuantumul soldei de grad - pentru colonel - inclus deja in baza de calcul ) ).
Celelalte elemente salariale din baza de calcul nu pot fi actualizate si pentru ca ...
- fie nu mai sunt prevazute in legislatia in vigoare ( Legea nr.153 / 2017 ) - exemplu...dispozitivul de lupta !
- fie se calculeaza in mod diferit - exemplu ...solda de functie se calcula inmultind coeficientul de functie cu valoarea de referinta sectoriala. Dupa legislatia prezenta, solda de functie se calculeaza inmultind coeficientul de functie ( care are cu totul alte valori ... intre 2,32 si 2,74 pentru colonel ) cu salariul minim brut pe economie garantat in plata, cuantumul final al acesteia concretizandu-se in anul 2022 !
- fie sunt alte procente aplicabile - exemplu ... 3 % pentru fiecare gradatie fata de 6 % anterior sau ...maxim 25 % din solda de functie pentru solda de comanda fata de 50 % anterior etc. !
Dealtfel si in anexa nr.2 din Ordinul pentru aprobarea procedurilor de recalculare si actualizare a pensiilor militare de stat se evidentia faptul ca actualizarea se realizeaza conform prevederilor legale in vigoare la data actualizarii pensiilor !!!

mosmartin16 spunea...

Sa luam un exemplu pentru o pensie care a fost recalculata dintr-o baza de calcul de 6000 de lei, pensie la care s-a adaugat suma corespunzatoare ordinului / semnului onorific, majorarile de 5 si 5,25 % si indexarea de 1,3 %. Aplicam direct - pentru simplificare - procentul de 85 % la baza de calcul de 6000 de lei, rezultand o pensie de 5100 lei. Acest procent mentionat rezulta din art.40 punctul 6 din OUG nr.57 / 2015 care precizeaza faptul ca pensia recalculata nu poate fi mai mare de 85 % din baza de calcul. Adaugam - tot ca exemplu - un procent de 20 % ( pentru Meritul Militar ), iar apoi majorarile de 5 %, 5,25 % si indexarea de 1,3 %. Rezulta in final o pensie de 6851 lei.

Stabilim cuantumul nou al bazei de calcul, urmare a majorarii soldei de grad, acesta fiind de 6372 lei ( 6000 + 372 ). Calculam pensia actualizata ( n.n. - foarte important a se revedea litera b) mai susmentionata ), aplicand acelasi procent de 85 % ( n.n. - plafon valabil si la pensia actualizata ). Rezulta o pensie actualizata de 5416 lei. La aceasta adaugam 20 % ( pentru Meritul Militar ), rezultand in final o pensie de 6499 lei.

Dar ...art.60 alin.3 din Legea nr.223 / 2016, in care se preciza faptul ca in anul in care pot fi aplicate atat prevederile art.59 ( n.n. - indexarea pensiilor ) cat si cele ale aliniatului 1 ( n.n. - actualizarea pensiilor ), se aplica dispozitiile cele mai favorabile ... a fost abrogat ( OUG nr.59 / 2017 - art.VII ).
In consecinta, se pune in practica ultima reglementare, adica cea din care rezulta pensia de 6499 lei. Aplicand impozitul de 10 % pentru ceea ce depaseste 2000 lei, rezulta o pensie neta de 6366 lei ( la pensia bruta de 6851 lei ) si o pensie neta de 6049 lei ( la pensia bruta de 6499 lei ).

Asadar ... o pensie mai mica cu ... 317 lei net !!!

Sa speram ca nu ramane asa !!! Numai bine tuturor !!!




Leon spunea...

@mosmartin, proiectul de lege privind OuG.nr.114, maine va fi trimis de la Senat(aprobare tacita) la Camera deputatilor, in forma initiala, fara amendamentele comisiilor..!
Deoarece am inteles ca si Guvernul doreste sa modifice unele prevederi al acestei Ordonante printr-o alta Ordonanta,sau in dezbatere in comisii, este posibil sa apara surprize si la art.84..!
Sa mai avem putintica rabdare..!
PS. Ati facut un calcul pentru un colonel care iese la pensie in acest an, ce pensie va avea, tinand cont de majorarile din 2018 si 2019..?

Huhu Rezea spunea...

@mosmartine
Vezi că ai pierdut pe drum art. 59 modificat de OUG 59/2017. OUG 114/2018chiar și după amendamentele de la Senat, nu modifica art 59
In exemplul d-tale, cuantumul brut actualizat după posibila actualizare cu solda de grad în anul 2019 este de 6449 lei plus indexarea de 5% din 2016, plus regularizarea din 2017(între indexarea de 5,25% a întregului brut cu majorarea de 15% a cuantumului compus al soldei de funcție) plus indexarea cu 1,3% a întregului brut din decizia de actualizare urmare a majorării din 30 06 2017.
In cazul dtale nu operează cuantumul mai avantajos,cuantumul pensiei actualizate cu solda de grad în 2019, indexată în anii 2016 și 2019, regularizată în anul 2017 va fi cu câteva zeci de lei mai mare decât cuantumul brut de 6851 lei calculat de d-ta.

mosmartin16 spunea...

Leon ...eu am vorbit de pensii recalculate...deci pentru cei trecuti in rezerva inainte de intrarea in vigoare a lui 223 !!! Seara faina !!! Revin... de e necesar si cu ce ai intrebat !!! Numai bine !!!

mosmartin16 spunea...

..Huhu ...esti prea alambicat ...o sa iti raspund ...seara faina !!!

mosmartin16 spunea...

...te rog mai analizeaza odata ... seara faina !!!...si emilian 123 a aratat ceea ce afirm eu ...numai de bine !!!

mosmartin16 spunea...

...revin ...concret !!!

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
Dacă revii, fă, rogu-te, si indexările potrivit art. 59. Casele au eliminat indexarea din 2016, dar d-ta ești mai drastic, le-ai eliminat pe toate.
Vezi că este pe prima paqgină un articol special despre neaplicarea de Casele Sectoriale a indexării cu 5% în anul 2016 și cum se aplică aceste indexari după actualizare, diferențiat între calculate, recalculate cu un cuantum mai mare, pe de-o parte, și cele recalculate cu un cuantum mai mic, pe de altă parte.

https://www.huhurez.com/2019/02/o-avea-studii-juridice-adjunctul-cps.html

Leon spunea...

@mosmartin, inclin sa cred ca pensiile stabilite in acest an, chiar cu limitarea "net la net", se apropie ca valoare de pensiile noastre din deciziile de actualizare...!
Poate confirmi acest lucru !

Leo spunea...

Din acest an incep sa le depaseasca . In 20 - 22 vor fi mai mari cu aprox 35% fata de promotia '73. Asta daca nu se va tine de promisiune Les.

mosmartin16 spunea...

...Leon ...e mult de analizat ....nu vreau sa gresesc ! Oricum, multumesc pentru incredere !!

Unknown spunea...

Mos Martin: ESti in eroare:actualizarea adică modificarea elementelor salariale ale SLB si indexarea adică modificare cuantumului _pensiei cu rata inflației -la pensiile anterioare legii 223/2015 se fac in baza legii de salarizare 138/1999. Toți pensionarii cu care am vorbit eu îmi spun ca-la actualizare-NU LI S-AU aplicat si indexările avute la recalculare,astfel ca-desi baza de calcul adică SLB actualizată a crescut cu câteva sute (2-3)de lei ,cuantumul actualizat a SCAZUT !,aplicandu-se art.60...!