Un produs Blogger.

marți, ianuarie 22, 2019

Orban, achitat de un complet constituit ilegal, potrivit deciziei CCR

61 comments
Va introduce DNA recurs in anulare?  Dacă da, Ludovic redevine penal condamnat în primă instanță.

 Liderul PNL, Ludovic Orban, striga alături de #rezist: 
Cine sare nu ia condamnare!


Decizia CCR,  dacă se va materializa, potrivit inițiativei ministrului Toader, într-o ordonanță de urgență, îi repune în situația anterioară pe toți cei care  au fost condamnați sau achitați de complete constituite nelegal, nu numai cei care se mai află în termenul  legal de formulare a unei contestații în anulare,
Așa cum cei condamnați de completele de 5 judecători, constituite ilegal după anul 2014 de președinșii ICCJ Livia Stanciu și Tarcea, pot beneficia de o cale de atac extraordinară, tot așa, pentru egalitate, pot beneficia și parchetele împotriva deciziilor de achitare. Condiția este ca respectivele părți ale procesului penal să uzeze de contestația în anulare.

 „Un lucru pe care nu prea l-ați subliniat, eu m-am referit la toate cauzele pronunțate de către complete nelegal constituite și nu doar la cauzele în care cei judecați au fost condamnați, toate! Condamnați sau achitați, procesele vor trebui să urmeze același regim. O anumită stare de așteptare pot avea cei condamnați, dar, în opinia mea, trebuie să fie preocupați și cei care au fost achitați de către complete nelegal constituite. În cazul acesta, va face contestația cel care l-a trimis în judecată, adică procurorul”, a afirmat ministrul Justiţiei, Tudorel Toader

61 de comentarii:

CEZAR spunea...

..acum se devoaleaza adevaratul motiv de lupta al ..opozitiei :
Cine saree ia cu ..condamnarte ! De la completul legal constituit..!

Patrascioiu spunea...

Huhu Rezea@imi amintesc de Stefanescu intr-o postura cam neonorabila.Niște gardieni publici îl scoteau în suturi pe el și pe unul Marinescu pe când erau la România Mare din Primaria-generala.
Dacă tu uiți e treaba ta dar eu nu uit când prin 2010 Nicolicea ne ataca spunând ca avem pensii nesimțite. Pentru mine rămâne o javra ordinara .

Gigi spunea...

Ziceți că specimenele ăștia sunt urmașii Brătienilor?
Păi, p'ăștea, nu-i angajau nici să le
Plimbe cîinele prin parc,dacă prin absurd erau contemporani.
Iar pe timpul lui Ceaușescu,erau incluși în programul ăla,"Țării,cât mai mult cărbune".
Ăștia,nu sunt în stare să-și conducă nici mașina proprie,dar alminteri să conducă o țară?
Valabil pt.toți!

Iulian Mareș spunea...

Cine sare, ia condamnare! 😂🤣

avianyc spunea...

Vise plăcute domnilor!
Se auziră pe ĺa domniile voastre de neretroactivitatea legii penale, de lucru judecat ,de faptul că deciziile KKR sunt doar pentru viitor.
Unde-i să vrei ,alta-i să poți!
Dar dacă doar TT o pune pe masă la Viorica iar va scapa de răspundere vanzandu-ne gogoși, precum că nu el .......

Huhu Rezea spunea...

@avianyk
Dacă ai gândi cu capul d-tale și nu te-ai lua după propagandă, ai înțelege că ordonanța
de aplicare a deciziei CCR se aplică doar cauzelor penale judecate de complete nelegale, cauze pe care legea le va repune în termenul de exercitare a căii de atac recursul în anulare. Deciziile respective sunt desființate și cauzele se rejudecă.

Principiul autorității lucrului judecat cade când este vorba de respectarea principiului legalității, respectarea drepturilor cetățeanului și nediscriminării.
A spune ca ordonanța pentru aplicarea deciziei CCR este retroactivă este ca și când ai spune că legea pensiilor militare este retroactivă pentru ca a prevăzut recalcularea pensiilor stabilite anterior în baza unor legi anterioare.
In plus, în penal e aplică legea cea mai favorabilă.

avianyc spunea...

@ Huhurez
Nu cred că-i chiar atât de simplu să desfiintezi printr-o ordonanță a "MJ" o decizie definitivă și irevocabilă .
Faptul că unul din cei cinci judecători din complet a fost numit nu tras la sorți nu înseamnă că automat și decizia a fost data greșit și neapărat trebuieste desființată.
De aici și multe probleme care trebuiesc clarificate în parcursul aplicării deciziei CCR.
Am o curiozitate,dece atâta graba și nu se așteaptă motivarea curții mai ales că în cazul protocoalelor doar unul din ele a fost declarat neconstitutional.

mega2005 spunea...

Legea se aplica pentru viitor..cu exceptia legii penale mai favorabile. De aceea in penal nu exista decizii definitive si IREVOCABILE ca in civil....ci numai definitive. Pentru cei care au studiat dreptul, se stie ca o asemenea greseala la examen te costa insusi ...examenul. Treaba cu neretroactivitatea este aruncata pe piata pentru oamenii care nu au studiat dreptul si care pot fi manipulati cu usurinta.

Huhu Rezea spunea...

@avianyk
Vorba lui @mega, parcă n-ai fi studiat dreptul!
Ordonanța lui Toader nu desființează nicio decizie penală ci doar creează cadrul legal ca tot instanțele să aibă posibilitatea să stabilescă în recursul în anulare dacă un complet de 5 judecători a fost legal constituit sau nu.
Dacă un complet a fost legal constituit sentintă rămâne valabilă. Dacă nu, instanța de recurs în anulare desființează decizia și rejudecă procesul.
Nu mai prostiți lumea că Toader desființează hotărârile judecătorești!

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
avianyc spunea...

@ mega2005
Am spus decizie definitivă și irevocabilă deorece se crează precedentul că printr-o ordonanță să se poată desființa orice lucru judecat în justiție.
Nu mi se pare normal ca reglementarea situației create de CCR să fie făcută prin OUG.
Mi se pare mult mai normal să se facă prin lege sau rezolvarea să fie declinata spre CSM.
Prin ordonanța exclus fiindcă creează precedente periculoase.

Cezar spunea...

T3...are pretenția că a studiat dreptul?
E fain rau
Eu care nu am studiat si cunosc toate aspectele expuse de mega
Ps.
Am fost președintele Consiliu

Cezar spunea...

Am fost președintele Consiliului de Onoare al subofiterilor..câțiva ani

avianyc spunea...

@ Huhurez
Aruncarea lui TT cu capul înainte în această chestiune prin emiterea unei OUG ma duce cu gândul la faptul că ar cunoaște deja motivarea curții.
Si daca motivarea curții va fi contrară prevederilor ordonanței ce ne facem.
Chiar să cunoască MJ motivarea curții?
Nu ti se pare ca ceva este suspect în procedură, chiar dacă motivarea în context poate fi anticipată.

Iulian Mareș spunea...

Am rămas uimit...dacă și KWI știe drept constituțional....este clar!
Vreau sa întreb ceva...hotărârile CCR sunt legi? Se executa de îndată?
Completul a fost legal? Decizia lui cum este?
Justiție nu fac procurorii, dar nici judecătorii cu skelete!
Cine credeți voi că va ieși f șifonat din afacerea asta? Grefierii?
Mai am ceva, ce nu mă surprinde...
Cum se face că în gurile unora sunt aceleași vorbe? Și ele ascund mereu adevărul! Și sprijină cea mai odioasă putere care înlănțuie cu tentacule democrația adevărată și spiritul acestui neam!
Și asta nu poate aduce decât un Erdogan român!
Și încep să cred că nici nu ar fi așa de rău, pentru 10-15 ani!

Huhu Rezea spunea...

@avianyk
Dacă tăceai....filosof rămâneai.
Ordonată se va da in respectarea Deciziei CCR privind ilegalitatea completelor de 5 judecători. Motivarea s-a publicat demult în MO.
Tu confunzi cu decizia data recent de CCR pe protocoale.
Pentru aceea se va da, probabil, altă ordonanță.

avianyc spunea...

@ Huhurez
TT a mai promovat prin reglementărrea unor art din cp,deși criticat, privind
dezincriminarea abuzului și neglijentei în serviciu.
Odată promovată reglementarea s-a aplicat ,procurorii s-au conformat instanțele au rejudecat contestațiile în spiritul reglementărilor lui TT.
Au scăpat de pedepse și plată prejudiciile o serie de condamnați.
Peste 6 luni CCR a decis ca reglementarea privind dezincriminarea abuzului și neglijentei în serviciu în serviciu este neconstituțională.
Cum decizia CCR se aplică pentru viitor, acei scăpați în intervalul acela de 6 luni ,scăpați au rămas.
Ca atare susțin că deși problema trebuie reglementată ea nu trebuie făcută prin OUG care produce efecte de la publicare în monitorul oficial, ci prin lege atacabila la CCR.

Ein Stein spunea...

Avem vreo sansa sa-l vedem pe Sica Mandolina la puscarie?

avianyc spunea...

@ Huhurez
Recunosc că nu am urmarit cazul și că nu știam de publicarea motivații.
Chiar și așa deși cazul trebuie pus în acord cu decizia CCR, procedura a ar trebui să excludă o OUG.

Patrascioiu spunea...

Cei doi mari ai Europei preconizează o armata europeana.

Constantin22 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Constantin22 spunea...

www.senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=L617&an_cls=2018 Buna seara! Va rog sa luati in discutii...! Numai de bine!

Iulian Mareș spunea...

Din Stein,
Afirmativ, căci se rejudeca toate!

M spunea...

Ați observat că toți fanii lui Klaus - Maus nu au habar de cele mai elementare noțiuni de drept?
Asta deși ei sunt cu statul de drept în gură toată ziua! 😁

Huhu Rezea spunea...

@avianyk
De ce ordonanță?
Ești și sadic!
Nu ai vrea sa fii d-ta în locul unui condamnat pe nedrept și să mai aștepți în pușcărie încă 3-4 luni până adoptă Parlamentul o lege și o mai trimite Iohannis de două ori la CCR?

Nu ai să-l auzi niciodată pe Toader spunându+i lui Iohannis că nu se pricepe la fizică!
Stii de ce?
Din decență, bun simț și cei 7 ani de acasă.

Huhu Rezea spunea...

@Cioclei
Proiectul Statutului cadrelor militare se află pe blog din 01 07 2016 cănd a fost publicat pentru dezbatere pe site0ul MApN.

https://www.huhurez.com/2016/07/proiectul-noului-statut-al-cadrelor.html

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
In exemplul dat mai sus scriai de sadism?
Mă opun cu 1/2 din gură; eu zic că mai corect este sado-masokism! Ei își fac rău singuri, separandu-se într-un sector foarte prost, de tip #stradal, gălăgios, arțăgos, impulsiv, până la autodistrugere și care înghit totul, nemestecat! Ca lupii din taiga!

avianyc spunea...

@ Huhurez
" Nu ai vrea sa fii d-ta în locul unui condamnat pe nedrept și să mai aștepți în pușcărie încă 3-4 luni până adoptă "

Nu vreau d-nule Huhurez. Cât timp sunt cinstit și respect legea nu-mi pun această problemă. Acolo este locul celor care nu respectă legea.

Eu aștept un răspuns din partea celor care cred ca stiu drept la întrebarea ; cine raspunde sau recuperează prejudiciile create de dezincriminarea abuzului și neglijentei în serviciu ,prevedere declarata ulterior neconstitutionala.

Ce nu stiu cei care se dau în stambă pe aci consta in faptul ca la data deciziilor definitive există un termen legal de contestare a deciziilor.
De ce nu s- au contestat deciziile în termen legal pe motiv de nelegalitate?
Nu știau avocații că acele complete sunt nelegale?

Aici CSM trebuie să- și spună cuvântul.
Doar CSM trebuie să devină în procedură de urmat iar instanțele să se conformeze.
Fara OUG politice.

Rămâne de văzut!!!

Iulian Mareș spunea...

Infantilism printr-un raspuns!
Exemplu elocvent!
*"Nu ai vrea sa fii d-ta în locul unui condamnat pe nedrept și să mai aștepți în pușcărie încă 3-4 luni până adoptă "

Nu vreau d-nule Huhurez. Cât timp sunt cinstit și respect legea nu-mi pun această problemă. Acolo este locul celor care nu respectă legea.*

Argument.....Nici nu-ti dai seama ce poti poti pati la un minor accident cu masina sau cand iti ceri niste bani dati imprumut cuiva! Stanciu, fosta sefa ICCJ si Lulutza stiu...., iar Rarinca a simtit adanc puterea injustitiei!
Tu faci parte din cei care vor sa fie interceptati ca "nu au nimic de ascuns?"
O prostie mai mare nu am citit pana acum!
Vorba cuiva: "Multa lume si putini oameni!".... nici nu-ti dai seama ce usor iti poate deveni viata un cosmar, la "o comanda pe butoane"!

Iulian Mareș spunea...

Afirmatie:
"Aici CSM trebuie să-și spună cuvântul.
Doar CSM trebuie să devină în procedură de urmat iar instanțele să se conformeze."

Raspuns:....pentru ca mambrii lui aveau dosare! De asta au tacut si judecatorii, si avocatii si CSM si barourile!

PS:
-Daca astepti un raspuns, mai ales de la sectia de procurori/CSM, este ca si cum te-ar lovi un cal cu copita in fata!...cred ca nu vrei exemple, le cunosti!

Iulian Mareș spunea...

Un panaceu numit Omul Nou! Unde am mai auzit asta? In RSR! Acum se reia, via ardeleana!
*Jurnalistul Victor Ciutacu a explicat, pentru DC News, că scandalul în care a intrat recent partidul lui Dacian Cioloș ar putea fi sfârșitul politic al noii formațiuni politice.
Jurnalistul consideră că și pentru cei care critică actuala putere, dezvăluirile recente ar trebui să conteze decisiv.

"Într-o lume normală la cap, chiar dacă nu îi placi pe oamenii de la putere, dar în care nu te întorci cu spatele la tâmpeniile celor care îți susțin cauza, situația în care se află partidul lui Cioloș acum ar trebui să însemne sfârșitul. Dincolo de nevoia de a cumpăra un partid, că până la urmă este vorba despre o tranzacție, și din toată piața asta care abundă de partide nou înființate și defilând cu sloganul "oameni noi în politică" să preiei fix construcția unor securiști... ar trebui să îți aducă sfârșitul.

Acest lucru ar trebui să se întâmple chiar în interacțiunea cu electoratul său, adică cel de dreapta și cel care, de obicei, nu merge la vot. Dacă acești oameni vor salvarea într-o construcție securistică patronată de unul care defilează cu sloganul de care vă spuneam... atunci avem o problemă ca țară", a declarat Ciutacu.

"Dacă securiștii sunt niște modele..."
"Poate că acesta este noul trend, noua salvare și, în eventualitatea în care Dacian Cioloș va avea câștig de cauză, să redăm securității atribuțiile de urmărire penală, să reinstituționalizăm Big Brother, să ne conducă ofițerii. Dacă securiștii sunt niște modele... Ar fi chiar peste ce a făcut Gabi Oprea. Ce mi se pare genial este că inițial partidul lui a fost înființat de oameni de toată nădejdea.

După dezvăluirile lui Marius Oprea, căutând simplu pe Google, descopereai accidentul fiului lui Iordache, afacerea Țigareta, faptul că tatăl era consilierul generalului Toma Zaharia. La un simplu click. Acum să nu îmi spună că Cioloș, care s-a lansat online și IT, nu avea pe unul care să dea o căutare pe Google".*

Iulian Mareș spunea...

"La Aachen, a avut loc un eveniment crucial pentru următoarele trei decenii. Cu vreo 29 de ani în urmă, după căderea comunismului în Europa de Est, François Mitterrand al Franței și președintele Helmut Kohl al Germaniei puneau la cale Uniunea Europeană de astăzi. Problema a fost întotdeauna înțelegerea franco-germană. Astăzi, fiindcă nici doamna Merkel nu va mai candida, nici domnul Macron, au hotărât să stabilească lucrurile pentru următorii 30 de ani. În orice caz, vom avea Statele Unite ale Europei. În acest moment extraordinar, care rămâne în istorie, având acest noroc formidabil ca România să dețină președinția Consilului Uniunii Europene, participă președintele României, domnul Klaus Iohannis. În loc să statuezi momentul, să dai consistență României, să spui ceva de genul, pentru noi cei din Est care am beneficiat de primul tratat, că eram în zona gri și acum suntem în Europa, pentru numele lui Dumnezeu, avem așteptări mari, dorim ca periferia să devină mai frumoasă și mai prosperă decât centrul, la fel cum se întâmplă în statele civilizate unde satele sunt mai bune de trăit decât marile orașe, te apuci și spui la Aachen despre procurori, despre justiție, despre pușcărie. Cine îl sfătuiește pe Klaus Iohannis, domnule?"
Discurs de forta al unui sef pe domeniul Politica externa! Halal om, halal discurs, halal actiune de politica externa! Mai si preda dreptul pe la TV, dar sunt destui care se uita in gura lui!

https://www.dcnews.ro/iohannis-atac-de-la-aachen-chirieac-nivelul-era-altul-e-aberant_633451.html

Dan spunea...

Irimia Georgica

Cand rezolvati situatia de DISCRIMINARE creata MILITARILOR VETERANI,mai exact fostilor militari angajati trecuti in rezerva la varsta de 40 de ani (conf.leg.384/2006.art.45), din motive neimputabile lor, care nu pot beneficia de scaderea grupei de munca din varsta standard de pensionare (conf.Lg.223/2015.art.21), cu toate ca au realizat vechimea in specialitate de 15 ani care se cere in legea pensiilor militare (Leg.223/2015.art16) si de ce oare sunt bagati la art.19 la fel cu cei cu o vechime in specialitate de doar 10 ani care, normal, neavand vechimea in specialitate de 15 ani, nu pot beneficia altfel. O sa spuneti ca nu am realizat vechimea efectiva de 25 de ani la data trecerii in rezerva asa cum prevede legea (vechime efectiva care face referire la vechimea civila care vine in completare la vechimea militara la data trecerii in rezerva), deaceea stau si ma intreb: ce rost mai are vechimea in specialitate in cazul nostru si de ce noua nu ni se adauga la vechimea efectiva cumulata (conf.art.25.din Leg223/2015), vechimea realizata anterior armatei (tinand cont ca am venit in armata prin transfer) la fel ca la cei in activitate, si vechimea realizata ulterior armatei cum ar fi somajul (de la trecerea in rezerva), vechimea realizata ulterior armatei asa cum li s-a adaugat cadrelor militare care dupa trecerea in rezerva au putut cumula la vechimea efectiva vechimea realizata in viata civila pana la intrarea in vigoare a Lg.223/2015 conf.art.25. De ce lor se poate si noua nu, tinand cont ca am fost dati afara din sistem dupa 19 ani de armata (fiind participanti in teatre de operatii externe ca Afganistan si Irak), avand la trecerea in rezerva, majoritatea dintre noi, o vechime efectiva de 23 ani? (30,33 vechime efectiva la ora actuala) si nici nu am beneficiat de ordonante asa cum au beneficiat cadrele militare inclusiv pana in 2010 si nici de salarii compensatorii, pensie anticipata , pensie anticipata partial asa cum beneficiaza cei in activitate conform Lg.223/2015 . Mai exact se acorda un tratament discriminatoriu fostilor militari angajati, trecuti in rezerva la varsta de 40 de ani din motive neimputabile lor conf.Leg.384/2006.art.45, fata de cei in activitate. cu privire la pensiile militare (Leg.223/2015.art.21),in care la vechimi egale in armata si in viata civila cei in activitate beneficiaza de scaderea grupei de munca, iar cei in rezerva nu. Pentru a beneficia de scaderea grupei de munca conf. art. 21. si totodata a art.16 din legea 223/2015 eu cred ca, ar trebui sa se tina cont doar de vechimea militara (vechimea in specialitate de minim 15 ani la data trecerii in rezerva ) si nu de vechimea efectiva care face referire la vechimea totala cumulata de 25 ani din care 15 ani armata (adica 15 ani minim vechime militara iar diferenta pana la 25 de ani vechime civila) deci, in concluzie, noi suntem conditionati de vechimea civila de la trecerea in rezerva si nu de vechimea militara cum ar fi normal si corect, de aceea cred ca e o situatie de NECONSTITUTIUNALITATE . Totodata, ar trebui sa beneficiem si noi de Art. 25. care spune asa: (1) Constituie vechime pentru stabilirea pensiei militare de stat în condițiile art. 16-18, art. 22 și art. 32 și perioadele recunoscute ca vechime în serviciu, vechime în muncă, stagiu de cotizare sau perioade asimilate în condițiile legii, până la data intrării în vigoare a prezentei legi CREDETI CA E NORMAL SA LUCREZI IN ROMANIA 32-35 ANI FARA A BENEFICIA DE SCADEREA GRUPEI DE MUNCA DIN VARSTA STANDARD DE PENSIONARE DIN ARMATA SAU DIN VIATA CIVILA DOAR PENTRU SIMPLUL FAPT CA 19 ANI DIN CEI 32 DE ANI IN CAMPUL MUNCII, AU FOST LUCRATI IN MApN CA MILITAR ANGAJAT IN GRUPE DE MUNCA (SI MISIUNI INTERNATIONALE) SI AI FOST DISPONIBILIZAT DIN MOTIVE NEIMPUTABILE CONF.LEGII 384/2006 ,FARA A PRIMI SALARII COMPENSATORII SAU ALTE DREPTURI.

Huhu Rezea spunea...

@Aldea
Beneficiezi de reducerea vârstei de pensionare pentru condițiile de muncă și în Legea 263/2010, art. 55, dacă ai realizat stagiul complet de cotizare.
Dacă îti deschizi drept de pensie mai întâi pe L 263, cu vârstă redusă, poți să iei și pensie militară în condițiile art. 26.

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Trebuia să începi cu bine-ai revenit dna. Aldea! 😂🤣🤗😎
Rău ai nimerit, domniță...!Viciu: prea argumentată postarea...lege, art., alin., paragraf,.... etc.

SorinDaniel spunea...

Toți o apa și un pământ, o adunătură pusa pe capatuiala, nu exista politicieni care sa pună interesul națiuni pe primul plan Presimt ca vom ajunge precum Grecia.dumnezeu sa ne aibă în paza. Ei vor pleca acolo unde e cald și bine și vor face afirmații precum cea făcută de Elena Udrea care la citat pe Tutea,, NU vreau sa fac pușcărie pentru un popor de prosti. '' Mai e ceva de comentat?

iceparu spunea...

M-alul,vorba lui Cezarica,ti-ai dat foc la valiza.Jupanul a fost securist.Pana la urma ce ai tu cu securistii?Au fost securisti si securisti.Ai ideie ce ar fi insemnat pt. Caracalul tau o avarie la abator sau un incendiu la o fabrica de ulei?

Iulian Mareș spunea...

Țuțea a spus cu totul altceva.... Și el a făcut pușcărie!

Ice,
Cred că ți-a explodat serpentina cazanelului in față! Te doare?

Huhu Rezea spunea...

@Sorin
Udrea crede că Tutea a făcut puscărie pentru ca a devalizat ca ea visteria Ministerului Economiei dat de mafiotul băse pe mâna ei, pentru a obține bani pentru partid.

Huhu Rezea spunea...

@mares
Aldea Dan, zis și Unknown, Călugărul Paisie, Pahomie etc, nu este doamnă, este un domnoi vechi pe acest blog, deseori trecut la spam.

avianyc spunea...

@ Huhurez
Dacă tot ești dta grijuliu nevoie mare cu cei condamnați pe completurile de 5 de la ICCJ poate ne spui cum va fi cu cei condamnati definitiv abuziv de CA si care nu au sansa contestatiei in anulare.
Si poate faci si o analiză pe noile coduri penale de unde reiese că s-a lucrat premeditat la ce s-a ajuns azi în primul rând prin reducerea drastică a pedepselor maxime și a timpilor de prescripție.
Nu mai vorbesc că în unele cazuri se merge doar pe amenda penală.
Nu cumva premeditarea ar consta in aplicarea principiului "mitior lex" potrivit căruia în astfel de situații ar trebui să se aplice legea a caror dispoziții sunt mai favorabile infractorului ,fie că acestea fac parte din legea nouă sau legea veche ?
De asta ne grăbim să o facem prin OUG?
Cred că știi destul de bine ca aplicarea legii penale mai favorabile în cazul pedepselor definitive presupune că dacă pedeapsa aplicată depășește maximul special prevăzut de legea nouă pentru infracțiunea respectivă, ea se va reduce la acest maxim.
Cu explicații mai pe îndelete poate pricepe și corul susținătorilor de pe aici a celor certați cu legea de ce atata tam tam și luptă pentru REDUCEREA MAXIMULUI PEDEPSELOR SI TERMENELOR DE PRESCRIPTIE prin noile coduri penale ale dnului TT.
Se lucreaza din greu,dle Huhurez ,exact sub privirea unui popor neștiutor.
Să vedem daca-i păcălesc și pe cei din UE.

SorinDaniel spunea...

Ai mare dreptate huhule,

Gigi spunea...

Dacă ar mai trăi,P.Țutea și ar vedea ce infractori
îl citează,ținând cont și de motivele pentru care a fost închis el și motivele care urmează să fie închiși bandiții ăștea,precis că le-ar arde două-trei perechi de palme de-ar vedea stele verzi.
Tupeul "bagabonților"
ăstora se pare că nu are
limite,au un tupeu maxim,de neamuri proaste!

Sunt de acord cu rejudecarea proceselor celor care au fost judecați și condamnați prin abuz,a celor nevinovați,dar dacă pe lângă 100 de astfel de cazuri scapă și 1000 de infractori vinovați de fapte de corupție,atunci,
Ba!
Să sperăm ca noile complete să judece corect,adică cei nevinovați să fie achitați,iar cei care sunt găsiți vinovați să-și primească pedeapsa cuvenită.Atunci,Da!

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Mai grav...., bagă "omul de drept" din dulcele targ al Făltișenilor la dubă, pardon la spam, la cărat de șpan!

daniel spunea...

Membrii completurilor constituite "nelegal" nu sunt tractoristi, au pregatirea necesara sa judece, si au judecat in baza probelor. Pai daca te consideri nevinovat mai conteaza cine te judeca? Mai fugi din tara? Stiti ce este cel mai dureros? De ieri pana azi am pierdut din valoarea pensiei suma cu care mi sa actualizat pensia in aceasta luna. Doar INTRO ZI!!!! DUREROS!!!!!! Si prabusirea leului nu s-a oprit.

Liviu PO spunea...

@Huhu
Marea problema a acestei ordonante este ca prin repunerea pe rol a unui proces intervine si institutia prescriptiei.Prin urmare multi,daca nu chiar toti politicienii de prim rang carora li se vor rejudeca dosarele,in cazul lor nu va mai exista vreun proces pentru ca la primul termen ,atunci cand este cazul,avocatii vor invoca indeplinirea termenului de prescriptie si sa nu uitam ca termenele noi de prescriptie au fost declarate constitutionale de CCR si sunt mult mai mici,iar prin decizia lui KWJ de a nu promulga respectivele termene,prescriptia speciala a fost efectiv eliminata,iar asta ca sa nu mai vorbim despre decizia CCR-ului din vara cu privire la intreruperea cursului termenelor de prescriptie.Ceea ce traim e o lucratura fina...Cineva i-a invatat tehnica de impletire a ciorapilor si i-a invatat bine de tot.Cine o fi acest manipulator,pentru ca e clar ca e manipulatorul sef...,eminenta cenusie si arhitectul din umbra...Doar cel cu tablourile prin pereti pica rau,the rest is silence...

M spunea...

Sa zicem ca politaii se strang intre ei si zic: nu mai avem nevoie de radare - aproximam noi din ochi! Apoi toarna cu amenzi! (adica asa cum au facut aia de la ICCJ - ia durut in dos de lege si si-au facut legea lor).

E simplu si pentru cel mai spalat pe creier rezistent: completul nu era LEGAL deci sentinta nu era legala! PUNCT!

In loc sa va intoraceti impotriva idiotilor care au constituit in mod ilegal completurile voi va bateti cu aia care respecta legea! Stupid!

Daca scapa Dragnea, Udrea, Mazare etc. este grav si aia care au facut completurile alea ilegale ar trebui sa plateasca!
Daca insa intra la puscarie Blaga, Orban si Videanu... parca incepe sa sune a anticoruptie!!!

Gigi spunea...

Am spus pe acest blog,în că de acum doi ani că vom ajunge rău de tot datorită puterii de cumpărare.
Am dat un termen de 2-3 ani,dar cum evoluează treburile,nu mai durează atât.
Pîinea,s-a scumpit deja cu 20-30%,că să dau numai un exemplu.
Aviz celor auto mulțumiți!

@Danuț
Vei/vom mai pierde,din pensie.Gândeste-te că cei 1,3% cu care a fost indexată pensia reprezintă inflația pe an 2017.
Iar inflația pe 2018,este de cca 4,5%,care o aplică în Ian.20-20.Deci,din start plecăm pe anul ăsta cu un handicap de 4,5% + cea de pe anul în curs.
Începând cu 2017,2018,2019,am primit doar 1,3%.
O fi bine,tov.Dragnea,
Dăncilă,LoV.& Comp.






Huhu Rezea spunea...

@daniel
Completele (așa e corect, că doar nu zice nimeni pamfleturi, vagoneturi) se stabilesc aleatoriu prin tragere la sorți, ca să nu li se poată aranja componența.
Stanciu și Tarcea, ca și întreaga componență a ICCJ, au adăugat nepermis la lege, stabilind ca procesele importante să fie conduse de sefi, fără tragre la sorți. Așa au fost mătrășiți penal mai toți adversarii matrozului.
@avi
Ai auzit pe cineva că la Curțile de Apel nu s-au constituit aleatoriu completele de judecată? De ce să se rejudece și acele procese? Chiar nu judeci, iei pe gratis de la propagandă?

avianyc spunea...

@Huhurez
Bine ar fi sa judeci ce spui si sa ni i-ai pe gratis de bază propaganda ieftina.
O decizie poate fi viciata atat de completul de la ICCJ cât si de la curtea de apel.
Nu modul de alcatuire a completului da si corectitudinea sau vicierea deciziei definitive ca principiu de drept penal.
Trebuia sa stii dta asta deoarearece este stiut că in dreptul penal "principiul legalitatii îmbracă doua aspecte principiale ;
- legalitatea incriminarii "nu exista infractiune fara lege"( nullum crimen sine lege)
- legalitatea pedepsei si a măsurilor ce se pot lua in cazul săvârșirii faptelor prevazute de legea penala ( nulla poena sine lege - nu exista pedeapsa fara lege)
- pedepsele aplicabile infractiunilor sunt stabilite dinainte de lege ,instanta avand posibilitatea sa aleaga o pedeapsa de o anumita natura si durată.

In baza acestor principii cazurile pot fi considerate judecate daca nu s-a facut in termen contestatii in anulare pe legalitate, Cedo si naiba sa-i ia de șmecheri.
Care principiu privind drepturile si libertatile cetatenesti s-au incalcat in aplicarea dreptului penal in speța.
Nici unul .Alcatuirea completelor de judecata nu este un principiu de legalitate in dreptul penal.
Este o invenție stipulata generic sub forma " conf legii " in Conventia din 1953 se pare si nu are a face cu principiile de legalitate din dreptul penal.

Huhu Rezea spunea...

E important ce spune @Liviu Po cu prescripția specială între timp a cauzelor care se rejudecă.
De ce n-o fi de acord Iohannis cu eliminarea prescripției speciale și nu promulgă proiectele de modificare a codurilor?
Speră că și dosarele care îl vor urmări din toamnă, după ce nu va mai fi președinte să intre în prescripția specială?

Iulian Mareș spunea...

Eu cred că lumea este făcută din 10% vârfuri, 80% normalitate și 10% proști!
Nu vă mai kinuiti...nu puteți reduce procentul proștilor, mai ales al celor spălați pe puținul creier!
Numai cei 80% îi știu și pe ceilalți, grupați în câte 10%!
#Ghinion!

M spunea...

Uite că ajungem undeva: "cazurile pot fi considerate judecate daca nu s-au facut in termen contestatii in anulare pe legalitate" zice tigri.
Majoritatea situațiilor ce pot sta la baza unei contestații sunt clare și definite în timp. Ex. Avocatul nu a fost prezent. E clar: a fost sau nu!

Dar "când instanţa nu a fost compusă potrivit legii ori a existat un caz de incompatibilitate" e mai complicat.

Normal termenul trebuie să curgă de la DOVEDIREA incompatibilității respectiv a stabilirii compunerii nelegale.
Faceți abstracție de ura domniilor voastre față de Dragnea!

Eu credeam că rezistenții o să exulte! Dragnea și ai lui au fost condamnați pe probe deci o să fie iar condamnați. Dar și probele celor achitați, acei șpăgari ce au scăpat, vor fi reanalizate. Corupții Blaga, Orban, Videanu - este posibil să se facă dreptate și să ajungă la pușcărie.

Dan spunea...

Iar fug miliardele de euro prin Madagascar,Brazilia și Costa Rica panâ in Dubai si Iordania ? Prietenii stiu de ce ....

Iulian Mareș spunea...

"…Nici eu nu ştiu ceva mai frumos şi mai onest decât să recunoşti că nu ştii! Aşa făcea chiar însuşi Socrate! Iar eu l-am auzit chiar şi pe Petre Ţuţea de câteva ori zicând că nu ştie.
.............
Sunt ei românii mulți, dar sunt și tare proști, Măria Ta! Nu tot timpul, ci doar o dată la 4 sau 5 ani!"
Ion Coja, 100%

Acum, sincer spun ca cei care nu stiu pot face parte din oricare cele 3 grupari, onorabile de altfel, dar sa stii si sa minti cu voluptate si inca sa nu fii original, ci sa dai cu texte elaborate in subterane, mie mi se pare nu numai marsav, ci si o mizerie abominabila si personalizata de cei in cauza! Cum se face ca acestia iau "lumina" doar din pantalonii doamnei Macovei? O fi lowe la prima vedere? ... sau dragostea nu are varsta, de-i sugeti cuvintele procurorului comunist, ce semna mandate pe banda si anketa protestatarii la Mineriada?

Iulian Mareș spunea...

Fără o lustrație se produce dezastrul
"Cel mai nemulțumit sunt din cauza faptului că, dacă tot se produce acest dezastru, nimeni nu îi ia de guler pe adevărații vinovați. Adică vorbesc despre cei care au intrat în justiție, au făcut teorie, doctrină. Ne amintim de sintagma "câmpul tactic". Ăștia stau cu pensii fabuloase și sunt încununați cu titluri științifice, culmea! Și dacă nu mă înșel, îi mai învață și pe alții, adică predau altora. Fară o lustrație drastică a vinovaților de acolo, din cotloane, nu doar a celor care au semnat de frica serviciilor secrete, dezastrul va fi și mai mare. Dar îmi e teamă că nu se va face. Ani de zile nu va mai fi dreptate nici pentru cetățean, nici siguranță pentru el și averea lui. Mă mir că mai rămân procurori să își mai facă meseria acum. O să se intre în Parchet cu mașina cum s-a intrat la Craiova acum câteva zile în serviciul de gardă, așa ca pe podurile londoneze"!
Sergiu Andon.

Iulian Mareș spunea...

ia priviti ce scrie unul dintr-una din categoriile de 10%! depinde de voi in care din ele il incadrati! ... sunt sigur ca numai 10% il vor incadra in prima categorie! Oare de ce?
Pentru ca ei fac parte din ultima!

„Ei ne-au gazat și călcat în picioare! Noi îi trimitem în cazărmi! Scrie-le și tu instituțiilor internaționale să-i retragă din misiunile externe.
La protestele din 10 august am văzut bătrâni, copii și gravide care nu au scăpat de furia jandarmilor dezlănțuiți. I-au lovit, i-au gazat, au tras cu tunurile de apă. Pentru ceea ce au făcut în 10 august, jandarmii trebuie să răspundă.
Misiunile internaționale nu le aduc doar prestigiu, ci și mii de euro pe lună. E timpul să fie retrași din aceste misiuni, să afle o lume întreagă cum s-au comportat cu cetățenii pașnici. Acum este momentul, când ei sunt cercetați de ONU și parchet”, a postat Oreste pe pagina de Facebook.

Iulian Mareș spunea...

Cineva, pe FB: Oreste, te intreb fiindcă te știu specialist. Care e mai eficient praful, țigarea sau seringa?
Raspuns corect: #, caci le poate include pe toate!

Stelian P. spunea...

@Iulian
Dupa ce terminati revista presei favorabile sper ca nu uitati sa onorati invitatia personalizata. As merge si eu dar nu am invitatie si nici nu mai am acces la acte in fals intelectual. Astept informatii. Multumesc anticipat.

Stelian P. spunea...

@Iulian
Apropo de #. La intrarea in moschea Al Zayed din Abu Dhabi scrie cu litere mari din marmura alba #TOLERANCE. Si ei ?

Iulian Mareș spunea...

Stelian,
În #Romania nu ai văzut așa ceva! Cred că știi sloganele #, ale voastre!
Când va învăța ceva și #Werner putem divaga, kiar și utopic!
Ce bine este pe pârtie, alaturi de Werner!