Un produs Blogger.

marți, decembrie 18, 2018

Ministrul Teodorovici anunță măsurile bugetar fiscale pentru 2019 A fost publicat proiectul ordonanței pe site-ul ministerului

65 comments
Astăzi, la orele 18,00, Teodorovici  va sustine o conferință de presă la Palatul Victoria în care va anunța masurile fiscale care se vor aplica începând cu 01 01 2019.

Proiectul Ordonanței poate fi citit AICI

-Vestea buna, după consultarea fugitiva a celor 100 de pagini,  este că modificarile aduse codului fiscal nu cuprind masurile de reintroducere a CASS pe pensiile de serviciu, așa cum era prevăzut în draftul apărut pe NET saptămâna trecută.

-In următorii 3 ani nu se acordă ajutoare și indemnizații la ieșirea la pensie.



Art. 41 -
 (1) În perioada 2019 - 2021 nu se acordă ajutoarele sau, după caz, indemnizațiile la ieșirea la pensie,
 retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă.

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în situația încetării raporturilor de muncă sau serviciu ca urmare a decesului angajatului.

65 de comentarii:

Iulian Mareș spunea...

Ne inviți indirect sa luăm preventiv distonocalm?
Bine faci!

Leon spunea...

Cine doreste poate urmari acum in direct,sedinta de plen a CD unde se dezbate pe articole Proiectul de lege privind sistemul public de pensii Pl x nr.725/2018..!

Huhu Rezea spunea...

Televiziunile au transmis numai fragmente din conferinţa de presă. Au băgat publicitate.
Nu am auzit ceva despre contribuţiile pe pensii.

De la orele 20,00 Teodorovici este în direct la A3.
Poate publică proiectul de ordonanţă în această seară pe site-ul ministerului

Militar de la 14 ani spunea...

Pentru CASS 10%, min. fin. a lăsat de înțeles, la sfârșit, că explicațiile vor fi date de ministerele inițiatoare. Deci, încă odată se dovedește, dacă mai era nevoie, că adevăratul dușman al celor în rezervă este... da, ați ghicit.

Huhu Rezea spunea...

@14 ani
Dacă a zis așa ceva, înseamnă că explicații trebuie să dea inițiatorul cotei CASS, adică ministerul sănătății, nu cine te gândești d-ta.

Leon spunea...

Au sosit si Cupoanele de pensii militare insotite si de cele 6 calatorii cfr cu reducere de 50%..!
PS. Cineva spunea ca nu este trecut Gradul pe Cupon. Este..!

Militar de la 14 ani spunea...

M-aș bucura să mă înșel. Chiar și așa, ar trebui să aibă un accept de la ministerele care plătesc aceste drepturi de pensie. Dar, din câte cunosc, MS (mai corect CNAS) este beneficiar al acestor fonduri neavând atribuții de modificări în codul fiscal. De fapt, tăcerea celor de la MApN la întâlnirea cu delegația rezerviștilor constituie un răspuns.
Poate au prognozat venituri din măsurile anunțate (bănci, energetic etc.) și nu mai au nevoie de această contribuție.
Încă odată, sper să nu fie așa, dar sunt șanse slabe. Doamne-ajută!

Leon spunea...

@militar, asa este..., vor aduce bani din alte (re)surse..!

Huhu Rezea spunea...

Nu se mai CASS -izează pensiile de serviciu

ifrim spunea...

Unii mai aduc si vesti bune,mulțămim!

Leon spunea...

S-a publicat proiectul de Ordonanta pe site ul Ministerului de Finante..!

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Ne dai in fiecare seara Greu de ucis 4? ....adică D (A, B, C, D)!
Într-o zi cineva o să-i bage degetele la tocătoare...

Militar de la 14 ani spunea...

Din draftul OUG se pare că am scăpat de CASS. Oricum, lupte se vor mai da. Trebuie să fim vigilenți. Problema a rămas în mintea unora.
Acum ne îndreptăm atenția spre cei 1,3 % (inflație) care ar trebui să - i primim.

Iulian Mareș spunea...

2X7 ani,
Din textele scrise până acum concluzionez că "bacșișul nu te onorează" ....! Mie îmi repugnă cert!
Dar, așa este viața! Ghinion!
Cum zicea Apostol, omul lui Boc?
.... "pentru 50000 € nici nu mă dau jos din pat!"

Leon spunea...

Se amana pana la 30.06.2019 si restituirea taxei de mediu pentru autoturisme..!
Deci guvernantii au tinut cont de comentariile critice de pe acest blog si n-au mai introdus retinerea de 10 % CASS si nici modificarile la OuG. nr.59/2017 !

Gigi spunea...

Consider,faptul că,este o rușine și o bătaie de joc
alin.2 al art.41!!!!!!!!
Amânarea cu 3 ani,acordarea unor drepturi care sunt DREPTURI,la ce drakku le-o mai numi drepturi,n-am reușit să înțeleg!
Mă opresc aici.Nu vreau să mai fiu acuzat că urmăresc interesul propriu.
Vor veni și deconturile în 2020 și nu numai!
În ceea ce privește CaSS,asta le mai trebuia să ne mai .ută și cu asta,că ieșea urât de tot!
Să fim sănătoși!

Huhu Rezea spunea...

@gigi
Ajutoarele și indemnizațiile prevăzute cu ocazia trecerii în rezervă nu sunt drepturi de asigurare acordate în baza legii pensiilor ci sunt recompense izvorâte din legea salarizării.

iceparu spunea...

Draghici ca sa stai linistit pe banca leaga-ti o caramida de bilute.
Glume,glume!

Iulian Mareș spunea...

Eu cred ca la sedinta CSAT, KWI va reusi eliminarea art.41!
Este prea legat de SNAOPSN ca sa il lase in OUG!
Nu stiu de ce nu va vine a crede?


PS- Teodorovici joaca tare si face rost de bani si pt plata ajutoarelor!
Ar mai fi o solutie....sa-ti faci rost de un certificat de deces temporar! :))


https://t.dcnews.ro/taxa-pe-lacomie-teodorovici-mesajul-zilei_629037.html

vasile spunea...

Domnul Mares are dreptate. Trebuie sa venim cu certificatele de deces poate ni se acorda drepturile. RUSINE!

Huhu Rezea spunea...

@vasile
Hai...sa nu-l mâniem pe D-zeu! Ajutoarele nu sunt drepturi.

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Sunt drepturi legale prevazute in legile de salarizare si in Legea 80 (organica) din SNAOPSN cat si la alte categorii socio-profesionale, adoptate prinntr-un fel de mimetism, dar lor li se akita mereu, inegral si la timp (BNR, magistrati....etc).
Concluzia pt "mercenari": tara te vrea mort!

Gigi spunea...

BA SUNT DREPTURI!Sânt prevăzute în legea salarizării,care este lege organică.
Cum își permit niște termite politice să nu respecte o lege?
Sau numai ei,aleșii,au drepturi în țara asta?
Iar noi,care am făcut sacrificii ani de zile,am suportat privațiuni de orice fel,nu aveam nici măcar voie să mai faci și tu ceva să-ți mărești veniturile că nu este deontologic,nu este compatibil cu serviciu
Erai,pur și simplu,legat de serviciu.
Cei care au frecat menta prin structurile ăstea de de SNAOPSN,sau civilesco,pot să afirme că nu sunt drepturi.
Oricum,cândva,cineva,le vor aminti de bătaia de joc care am fost supuși.
Aleșii,pe lângă salarii de neam prost,mai pot facă și altceva,o afacere etc.
Ajutoarele,nu sunt pomeni,sunt niște sume de bani pe care vin în sprijinul celor care au muncit o viață întragă,ore suplimentare neplătite,sâmbete,dumineci,sărbători legale nelătite,la dispoziția unității 24 din 24.
Ce ușor e să vorbești când nu ai trecut prin astfel de lucruri.
Acum,totul este plătit,foști noștri colegi lucrează în plus sunt plătiți și recompensați,cinste lor,mă bucur că și-au obținut aceste drepturile.
Cine afirmă că aceste ajutoare nu sunt drepturi,dacă le-a luat când au ieșit la pensie,să le restituie.
Repet,numai cine nu a lucrat în operativ poate să afirme așa ceva!Chiar dacă am să supăr pe mulți,nu pot să nu spun un adevăr.

Gigi spunea...

@I.Mareș
Tare de tot asta cu făcutul rost de"Certificat Medical".
Să facem rost de unul
în alb pt.orice eventualitate.



CEZAR spunea...

Hai ..jena...
Ajutoare dupa ce ai iesit cu o pensie pe calapod 1x.xxx ??

Iulian Mareș spunea...

Pleci din tara, faci rost de un certificat, îl trimiți, iei banii, revii după un an și nu le mai dai decât prin dinți!
Știu cazuri de pensionari, reactivați care și-au luat drepturile inclusiv cele oferite de OUG-7 si nu au returnat nimic!
Mori și învii, minune pe pământ!
ÎPS și BOR abia așteaptă o oportunitate financiară!
Devii și sfânt....
Să-l văd eu pe ăla din establishmentul ROU, ekipa decizională de guvernare, care renunță la acești bani!
Voi aprofunda drumul spre martirizare și sanctificare!
Intru în Opus Dei!

Iulian Mareș spunea...

Băi fraiere,
ai învățat nopțile cu mine?
Am avut responsabilități identice?
Ai avut responsabilități naționale?
Discutam de principii nu de Cdt.Cp.!
Știi ce înseamnă să muncești 10-12 ore zilnic?
După ce că ai beneficiat de tot mai au și tupeu!?
Nu înțelegi că eu nu te invidiezi ci doresc tratament legal?

vasile spunea...

Prevederile art 41 sunt in afara legii si neconstitutionale. Nu poti sa treci intr-o OUG ca nu acorzi ceva ce nu este prevazut in nici o lege. Ajutoarele la trecerea in rezerva nu mai sunt prevazute de Legea 153/2018. După cum se reține și în decizia nr. 23/2015 din 12 decembrie 2005 a Înaltei Curți de Casație și Justiție dată în recursul în interesul legii, efectele produse de actele normative de suspendare sau de amânare a punerii în aplicare a dispozițiilor legale referitoare la dreptul dobândit, în speță Legea nr 284/2010 anexa VII cap. 2 secțiunea 3 art. 20 alin. 2 trebuie limitată numai la perioada cât a fost în vigoare actul normativ care a prevăzut dreptul respectiv.
A reținut în decizia sus menționată Înalta Curte de Casație și Justiție că a considera altfel ar însemna să se prelungească valabilitatea dispoziției de suspendare a aplicării textului de lege și după aplicarea lui ceea ce ar fi de neconceput și inadmisibil.

Iosif spunea...

Dle H,

CCR chiar lucreaza si pt.noi.

Pe 22 ianuarie 2019 figureaza cu termen 2 dosare pe L223/2015.

Poate va fi o decizie favorabila cel putin vis-à-vis de pensia suplimentara si pensia civila, ambele bazate pe contributii, in present FURATE, adica mai eufemistic spus, "ascunse" in Bugetul Asigurarilor Sociale si "topite"in Bugetul de Stat, contrar jurisprudentei CEDO si CCR.

Ar mai fi de ridicat in fata CCR problemele legate de DISCRIMINARILE in interiorul aceleiasi categorii sociale, a militarilor,generate de modul de aplicare a L223/2015, lucru inandmisibil, in virtutea aceleiasi jurisprudente.

Rog verificati. Cu stima,

Gigi spunea...

Apropo,de acest proiect de ord.
Se preconizează că de la
01.01.2019 energia electrică de se va scumpi cu 40%.
Ce urmează după aceea?
Simplu.Reacții în lanț la toate cele necesare vieții.
Am avertizat,auto-
mulțumiții din SNAOPSN,încă de acum un an despre acest fapt.
Chiar daca reacția în lanț ,ca orice reacție,va produce o "căldură"de câteva mil.de grade,pensiile noastre vor rămâne înghețate,
bocnă!
Hai,că ne merităm soarta!

Iulian Mareș spunea...

Vasile,
Afirmativ! Ce tot o țin lângă cu prosteala asta...?
A inventat-o rahatul ăla din Cluj și din 2011 mănâncă toți același KK!
Până când?
Măcar să fi calculat la nivel național și vedeau că pt buget nu este o sumă mare, mai puțin decât acordă anual unui primar, pt pavele!
Faza cu decesul a fost introdusă de maimuțoiul ăla de Ponta!
Mare nedreptate!

Leon spunea...

In sedinta de astazi, plenul CD a aprobat proiectul de lege privind sistemul public se pensii..! In mod normal ar trebui sa mearga la promulgare, dar se pare ca partidele din opozitie vor contesta proiectul la CCR..!

Huhu Rezea spunea...

@mares
Nemulțumitului i se poate lua darul!
Banii pe pomana dată de ministrul Seitan în anul 2010, prin neaplicata L 284, o recuperezi cu vârf și îndesat prin renunșarea la contribuția CASS pe pensie începând cu februarie 2017. Fă o socoteală cât ai câștigat lună de lună... și cât o să mai câștigi dacă nu se reintroduce CASS.

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Esti printre puținii cititori care urmăresc cu asiduitate procesul de adoptare a legii pensiilor din sistemul public. Stii ceva?

CEZAR spunea...

@m-Aresal
Precizeaza ..CE FACEAI IN CELE 10-12 ore de munca !
Detaliaza ..cum se intarea capacitatea combativa a Armatei..dupa cele 12 H prestate de tine !
Eu si cei ca mine..dupa 8h-10 -12 3 zile .trei luni...stiam ca avem militari mai pregatiti pentru razboi..care apoi erau super pentru mobilizare !

CEZAR spunea...

NB.
Trebuie sa ai tupeu de ratan ca dupa iesirea normala la pensie (cu muschii fesieri bine batatoriti de atata frecat pe scaune)..cu o pensie astronomica pentru Romania sa mai pretinzi si ..ajutoare la pensionare..!

Leon spunea...

@Huhu Rezea, avem in familii si pensionari civili care trebuie informati despre aceste modificari ale legii pensiilor.
Dar ma gandesc si la "guleratii" din SNAOPSN carora le-ar conveni modul de calcul din aceasta lege si poate isi doresc acest calcul si pentru pensiile militare..!

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Si d-ta vrei să-i nenorocești pe anticipații care s-au grabit să iasă la pensie cu media ultimelor 6 solde?
Gulerații pot aștepta pe contributivă, să se pensioneze la 60 de ani, dar anticipații neterminați ca militari ce fac?

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Cumva numai noi, pensionarii militari beneficiem de neaplicarea CASS, nu toți?
Adică să fiu bucuros că nu mi se akita drepturi legale?
Pe calea asta eu nu pot merge...
Când din banii datorați mie este platit un director general la SNCFR sau CNADIR cu 35000/lună, că să-mi spună că nu a fost curățat spațiul tehnic de lângă CF sau că gropile pe autostrada provin de la TIR-uri, nu-ți vine vălul roșu?
Asta-i cinism pur și eu nu mă pot împăca cu gândul că țara mea mă execută financiar!

Huhu Rezea spunea...

@mares
Niciun salariat, civil sau militar, care se pensionează nu beneficiază de ajutoare sau indemnizații la încetarea raporturilor de muncă. Egalitate... deci.

Iulian Mareș spunea...

Mai, scuză-ne că nu toți am ales să aducem 32-34 de ani aceeași activitate, rutinată și repetitivă!
Uite că, au fost și unii care au dorit mai mult, au învățat, și-au sacrificat familii, ani, plăceri și au ales să se bată pt o poziție mai bună în carieră; nici macar nu mă miră răbufnirile din frustrări reprimare a unor neica nimeni!
Iar vrei să faci proba subțirilor cunoștințe teoretice și practice?
Cu satisfacție îți spun că nu eu te-am făcut "anticipat", nu am niciun amestec, dar la fel de bine trebuie sa recunoști că ți s-ar făcut 3 oferte, în contextul O-7…!
Ce ai ales, știi doar tu și ambalezi într-o formă fals comercială!
Nu vreau să-ți devoalez mai mult, căci am un fel de reținere..., dar ce legătură are pensia, calculată cf L 223 cu alte drepturi? Și de ce mi-ar fi rușine să le solicit? Pt că nu-s că tine? Urât, tare urât gândești, mai ales că eu am fost ca tine, doar cât timp a fost necesar și suficient, dar tu ca mine niciodată! Vezi, aici este diferența!
Ți-a plăcut să fii mințit la scară mare de către politicieni și ai ales ce ai dorit! Eu nu judec opțiunea ta, dar nu te erija in instanță morală, căci nu este cazul! Iar profesional nici nu ai avea cum!

Ein Stein spunea...

@huhurez
Cred ca e foarte interesanta numirea lui Mihai Chirica secretar de stat la MApN. I-am citit CV-ul si pot sa afirm fara niciun dubiu ca este un exemplu scoala de ce nu trebuie sa se intample in institutiile publice din Romania sau de oriunde. O facultate la Hyperion apoi niste cursuri complet inutile pe ici pe colo dar care suna bestial, cursurile zic, ajuns apoi agent de politie, ofiter de politie si apoi cariera continua cu tot felul de pozitii care mai de care inutile pentru societatea romaneasca. Ce vreau sa subliniez e faptul ca in perioada cat a fost agent si apoi ofiter, la apelul bocancilor evident, a "lucrat" la Directia Financiara si Casa de Pensii a MAI. Eu cred ca e interesant de urmarit ce se doreste cu numirea acestui militian nereusit la MApN. Foarte interesant.

Iulian Mareș spunea...

Huhu, cred că te înșeli....Extinde dincolo de SNAOPSN!
Daca O-7 s-a aplicat și-n magistratură....
Ca să fiu riguros și să spun că O-7, plătită la inceput de US militarilor armatei, a fost extinsă peste tot! Cred că nu vrei sa analizăm nr. structuri și număr personal în 89 cu cel din 2015, să vedem cum s-au restructurat prin umflarea numărului și a structurilor!
In definitiv a fost prinsă în lege atunci și va produce efecte, acum sau mai târziu!

Leon spunea...

@Huhu Rezea, DE DRAGUL DISCUTIEI, iti confirm ca si eu fac parte din ,,disponibilizatii,, din anul 2000, cu pensia RECALCULATA in anul 2004 cf.L.164/2001 (veniturile din ultima luna de activitate ) si facand o simulare de calcul dupa formula: Total puncte realizate x 75 lei(VPR) ar rezulta 75 puncte x 75 = 5625 x 1,20(OMM), ar rezulta o penie bruta de 6750 lei( in anul 2021), dubla fata de cuantumul aflat in plata in acest an. Sigur ca totalul punctelor realizate este influentat de : veniturile lunare, numarul de ani lucrati, grupele de munca, pensia suplimentara si procentul pentru OMM/SOSP. Dar sunt convins ca toata lumea ar fi multumita deoarece nu s-ar pierde nimic ci s-ar castiga totul: vechimea militara, vechimea civila, pensia suplimentara si OMM/SOSP, dar cel mai important ar fi respectat principiul ca la Functii, Grade, Vechimi si Conditii de munca EGALE si pensiile ar fi apropiate ca valoare !

Gigi spunea...

Cei care au beneficiat de ajutoare când au ieșit la pensie până în 2010 la limită de vârstă,exclus cei disponibilizați care ei nu au nicio vină,să le restituie!
Nu d'aia,dar să fim toți în aceiași situație.
Atunci,nici noi nu mai avem pretenții.
Nu știu și nu înțeleg de ce unii sunt așa porniți pe cei care încă nu au primit acele DREPTURI!!!!!
HALAL CAMARADERIE!

Romel spunea...

In fond cand se vor reactualiza pensiile militare , la 1 ianuarie 2021 sau 1 ianuarie 2022? Si cum sa creasca energia electrica cu 40% ..?A inebunit PSD in an electoral prezidential si de europarlamentare..Ma gandeam ca talambul de Iohanis va interveni pentru pensionarii militari acum in an centenar , dar e varza ...Dragnea ne-a dat promisiuni..Ponta e singurul care vede problema ca noi.

Huhu Rezea spunea...

@romel
Pensiile militare se actualizează, din oficiu, în cursul anului 2019, cu 1,3% cu aplicare din luna ianuarie.In 2020 se actualizează cu inflația care va fi comunicată pentru anul 2018.
De unde ai scos acele majorări de prețuri?

Romel spunea...

Pensiile se vor actualiza ori de cate ori se vor marii solda de grad/ functie a militarilor din activitate,NU..?)) De cand a hotarat betiziva Votcutza sa aplice aceasta norma a lui Cuza-Voda..? Huhu...this is the question..;)..ai intzeles dar o arzi cu PSD..OK. Scumpirile le-a anuntzat azi plavanu de Iohanis...iar pe surse cica e nashpa cu energia electrica..

Patrascioiu spunea...

@Leon daca tot te-ai apucat sa faci simulari fa-o ca la civili si vezi ce-ti iese.Adica vezi grupele de munca ca la civili si mai apoi calculeaza punctajul.Punctaj 75?Ma cam indoiesc dar tu stii mai bine.
@Huhu Rezea foarte multi din cei pensionati sunt "neterminati militar",adica s-au pensionat inainte de 55 ani.Unul face trimitere la Dogaru dar habar nu are cati s-au pensionat la 45 ani si chiar mai devreme.
@CEZAR observ ca nu-l ai pe Mares la suflet dar daca e dreptul lui,dece?Hai sa fim drepti cu noi.Statul ne cere sa respectam legile dar dece sa fie numai dintr-o directie?Si tu ai primit ajutoare.Inainte de a-si freca "muschii fesieri pe scaune" si-a tocit coatele pe banci mai mult decat tine si poate si decat mine.Cine e de vina ca tu nu ai reusit sau nu ai vrut sa urmezi UNAP?Fara suparare dar cam pui caruta inainea cailor.Hai sa fim cinstiti cu noi si sa facem abstractie de angoasa.

cjipa spunea...

Am trimis urmatoarea propunere de modificare a art. 41 (1) la urmatoarele adrese de email:
to: publicinfo@mfinante.gov.ro
cc: relatiipublice@just.ro,
dean@just.ro,
relatii.publice@clr.ro,
drp ,
pm@gov.ro,
ces@ces.ro,
avp@avp.ro



Cred ca ar fi bine ca aceasta propunere sa fie trimisa de cat mai multi dintre noi cei interesati de problema.
O seara buna!

Iulian Mareș spunea...

Legile sunt legi, nici strâmbe nici drepte! Drumul este lung, câinele este f bătrân, grija pt alții este evidentă!

cjipa spunea...

Aceasta este propunerea. Nu stiu de ce nu a fost preluata in comentariul precedent.

Referitor la art. 41 alin. (1) din proiectul de Ordonanta de urgenta a Guvernului privind unele masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, propun reformularea acestuia, astfel:
„Art. 41 alin. (1): „In perioda 2019 - 2021 nu se acorda indemnizatiile la iesirea la pensie, prevazute la art. 81 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.”
(daca e cazul, se va indica si alta baza legala in vigoare care stabileste drepturi similare)

Dupa cum se poate observa propun eliminarea notiunii de „ajutoare la iesirea la pensie, retragere, incetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea in rezerva”, intrucat acordarea aceastora a fost reglementata de art. 20 alin. (1) si alin. (2) din Anexa VII la Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, lege care a fost abrogata de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.
Fac aceasta propunere pentru ca reglementarea sa fie clara, precisa, fluenta, inteligibila, previzibila si sa respecte prevederile art. 41 si art. 53 din Costitutia Romaniei, precum si ale art. 66 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata.
Totodata, am avut in vedere si motivarea din Decizia nr. XXIII din 12 decembrie 2005 a ICCJ care prevede ca:
„Dar efectele produse de aceste acte normative, de suspendare sau de amanare a punerii în aplicare a dispozitiei legale referitoare la dreptul dobandit, trebuie limitate numai la perioada cat a fost in vigoare actul normativ care a prevazut dreptul respectiv.
A considera altfel ar insemna sa se prelungeasca valabilitatea dispozitiei de suspendare a aplicrii unui text de lege si după abrogarea lui, ceea ce ar fi de neconceput si inadmisibil.”

Leon spunea...

@Patrascioiu, pentru civili nu fac simulari, a prezentat destule Olguta !
La o vechime de cascheta de 31 de ani si functii numai de ofiter superior s-au strans 50 de puncte, plus 7 puncte pentru pensia suplimentara si inca 10 puncte pentru grupele de munca = 67 puncte ( atatea puncte apar in Decizia de revizuire din 2012 ). Dar la simulare mai adun inca 8 puncte pentru grupele de munca acordate cf.Ordinului M 123/2015, deci total= 75 puncte.
Majoritatea pensionarilor militari au Decizii de revizuire cf.OuG.nr.1/2011 unde apare rubrica Total puncte la care, dupa caz, se mai adauga punctele obtinute in plus la grupele de munca.

Huhu Rezea spunea...

@Romel
Reformulează comentariul
@jipa
Așa aflăm și noi că lucrezi cu două nume ;;;((((

Iulian Mareș spunea...

Republica asta nu e bunâ! Eu vreau o republică prezidențialâ!
Și bețivul național voia un consiliu al lui la PG București!
....., pai să-ți dea ma-ta alta! Dar parlamentară, ce are? Îți pute?
Așa se întâmplă când îi dai nas lui Ivan, adus dintr-un "cătun" și umflat de servicii!

Antonim spunea...

@Leon,
Vă dau o veste proastă. Punctele devs. nu mai au valoare de la intrarea in vigoare a L223/2015. Mai mult LOV ca să fie sigură că nu are probleme juridice cu invocarea de către militari a L263(şi deci şi modul favorabil de calcul a punctelor) a abrogat anul trecut prin OUG 103/2017 toate prevederile referitoare la militari din L263. Aşa că pe L263 nu mai sunt valabile şi nici varianta din recenta lege a pensiilor publice nu e favorabilă. Probabil din 75 dacă mai rămâneţi cu 30-35. Nu cred că e oportună o îndreptare către sistemul public decât dacă ar fi condiţii mai bune. Ori, în actualele formule şi văzînd obsesia politicului de a lua tocmai de la pensiile militare nu cred că va obţine cineva ceva mai bun pentru rezervişti.

Huhu Rezea spunea...

@Antonim
Hai să vedem ce pensie militară exprimată în puncte de pensie am avut în 31 12 2015 și cum ar fi evoluat ea dacă rămâneam pe Legea 263.
Să luăm o pensie calculată la valoareaq de 5 puncte de pensie.
2015; 5 x 830 lei = 4150 lei; 4150 + 20% OMM= 4890 lei
2018; 5 x 1000 lei = 5000 lei; 5000 + 20% OMM =6000 lei
2020; 5 x 1700 lei = 8500 lei; 8500 + 20% OMM = 10 200 lei
Or, pe Legea 223 valoarea din 2015 abia a crescut cu 10%, cu indexările din 2016 și 2017.
Decât ultimii în categoria pensiilor speciale, mai bine printre fruntași în categoria pensiilor din sistemul public.

Gigi spunea...

D-le H.
Dar un calcul pe L.223,fără OUG 57&59 nu faceți?
Faceți și puneți în oglindă.
Întreb,dacă aveți cunoștință dacă militarii care au ieșit la pensie odată cu intrarea în vigoare a legii pen.militare,au optat să li se calculeze pensia pe actuala lege 263.
Așa este,aveți dreptate,calculul este edificator,dar să fim corecți,toți am dorit o lege a pensiilor.militare fără a ne da seama că de fapt ne amăgesc cu o lege bună,iar după aceea o ciumpăvesc,o siluesc,golindo de conținut.
Puteam prevedea noi acest lucru?








Huhu Rezea spunea...

@Gigi
Pentru cei cu vechime efectivă de peste 30 ani, chiar și calculul pe L 223/2015 inițială dă o pensie mai mică cu 10-15% decât cea în plată la 31 12 2015.
Au câștigat doar anticipații care au spart ușile să treacă în rezervă.

Huhu Rezea spunea...

Sâmbătă seara, Dăncilă a anunțat că ordonanța a fost adoptată. Din rezumatul prezentat la tv nu a schimbat nimic din textul publicat pe site-ul MF.

IulianC spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ein Stein spunea...

Iohanis NU este presedintele Romaniei sau presedintele "tuturor romanilor", sau alte idiotenii propagate in societatea romaneasca. Iohanis sau oricine ocupa aceasta pozitie este "Presedintele Statului" ceea ce e cu totul si cu totul alta poveste. Statul roman este un consiliu de administratie plus institutiile subordonate al unei societati pe actiuni al carei actionari suntem noi cetatenii care, teoretic, ar trebui sa gestioneze problemele actionarilor adica ale noastre, cetatenii. Periodic actionarii, adica noi cetatenii, suntem chemati la urne sa votam atat membrii consiliului de administratie cat si al presedintele lui. Iohanis, momentan, este presedintele acestui consiliu de administratie, cu drepturi si obligatii reglementate in acte normative pe care el nu vrea sa le respecte, el nu este presedintele meu cum nici eu nu-i sunt subordonat in niciun fel. Calculele politrucilor, adica consiliul de administratie, ca daca l-ar suspenda, Iohanis ar avea un castig de popularitate si ar avea sanse sa mai castige un mandat, pe noi pe cetatenii de rand, actionarii, nu ne priveste si nici nu trebuie sa ne priveasca calculele lor meschine de castig electoral uitand scopul pentru care au fost investiti de noi.
Toti acesti indivizi imi produc scarba.

Ein Stein spunea...

Ciuca este nascut in '67 deci are 51 de ani, daca Iohanis nu si-ar fi facut un joc politic mizerabil tragand armata in jegul politicii romanesti, incepad din 1 ian 2019 era trecut in retragere, adica la pensie. Vad un imbecil pe aici care tot o tine cu "neterminati militar", sa-i explice cineva cum stau lucrurile acestui civilache care e treaba cu cariera militara.

Ein Stein spunea...

Meritam acest circ continuu si vom avea parte de el pana atunci cand se va intelege ca institutia numirilor pe functii nu este tocmai sanatoasa.

Leo spunea...

"Cumperi ani" cu minim 520 lei/luna. (6240 lei anul)
Persoanele asigurate facultativ în baza Contractului de asigurare socială încheiat conform Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare. Ca urmare a intrării în vigoare, începînd cu 1 ianuarie 2019 a prevederilor H.G nr.937/2018 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I,nr.1045/10.12.2018, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată este de 2.080 lei.
Prin urmare Începînd cu 1.01.2019, contribuţia individuală de asigurari socială pentru persoanele care sînt asigurate la venitul mimim, este de 520 lei.