Un produs Blogger.

luni, martie 19, 2018

Prima excepție de neconstituționalitate pe OUG nr. 59/2017 inregistrată la CCR

46 comments
236D/201819.02.2018O.U.G. nr.59/2017 art.VII pct.2Dosar in faza de raport

7.458/86/2017

Tribunalul Suceava

PASCARI EMANUEL CĂTĂLINReclamant
CASA DE PENSII SECTORIALĂ A MINISTERULUI AFACERILOR INTERNEPârât
 06.02.2018 Ora estimata: 9:00 Complet: C6F AS civil Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: În baza art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicată, dispune sesizarea Curţii Constituţionale cu soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. VII pct. 2 din OUG nr. 59 din data de 04.08.2017 privind modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul pensiilor de serviciu, excepţie invocată de contestatorul Pascari Emanuel Cătălin. Fără cale de atac. Cu privire la fondul cauzei, acordă termen de judecată la data de 20.03.2017. Dispune citarea părţilor. Pronunţată în şedinţă publică. Document: Încheiere de şedinţă 06.02.2018

46 de comentarii:

MisuS spunea...

Asta da stire ! Pune-o pe toate blogurile militare, ca trebuie sa se afle.

avianyc spunea...

În sfârșit.
Să fie intr-un ceas bun.
Vom vedea pentru cine lucreaza CCR !!!!!!((((((((((
Normalitatea legală spune ca trebuie sa dea dreptate militarilor in privinta cel putin indexarii cu rata inflatiei plus 50% din cresterea SMB.
Sper să nu invoce constitutionalitatea ordonantei inclusiv art VII pct 2 pe motive fiscal -bugetare justificate de guvern.
Nu exista justificare fiscal- bugetara prin discriminarea unei categorii sociale vizavi de corelarea la indicatori ai nivelului de trai ,reper pentru toate categoriile de pensii civile.
Sa speram ca nu vor judeca politic încă odata.

Leon spunea...

Punctul 2. Art.VII:
,,Articolul59 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Art.59- Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizeaza, din oficiu, in fiecare an, cu rata medie anuala a inflatiei, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecarui an in care se face actualizarea si comunicat de Institutul National de Statistica...,,
Probabil se doreste o punere in acord cu Art.102 din Legea nr.263/2010, modificat de OuG.nr.1 din 2013, aprobata prin Legea nr.3/2013, care introduce un nou alineat (2 prim), astfel:
,,(2 prim). Incepand cu anul 2013, indicatorii prevazuti la alin.(2), utilizati la stabilirea valorii punctului de pensie pentru anul urmator, sunt cei definitivi, cunoscuti in anul curent pentru anul calendaristic anterior, comunicati de INS.,,

luminita spunea...

SA VEDEM ce insamna aceata amanare , deci pe 20 martie vom stii , ne spuneti cum ar fi mai bine?

luminita spunea...

DECI dela ministerul de interne , dela MAPN cand?

Unknown spunea...

nu pricep un lucru,sa admitem ca se indexeaza pensiile,intrebarea este la care cuantum,la cel recalculat sau la cel in plata,mai concret,dupa recalculare mi a scazut pensia cu 9 milioane,dar primesc pe cea inainte de recalculare,care mi se indexeaza?cred ca multi pun aceasta intrebare,daca nu se indexeaza cea in plata,murim pina ce indexarea va ajunge la pensia in plata

Huhu Rezea spunea...

@hoară
Până acum s-a majorat prin indexare cuantumul în plată.
Să vedem cum li se năzare sa aplice această nouă majorare rebotezată ca actualizare.
După cum vedeți, vechea actualizare se aplică la cuantumul recalculat, nu la cel în plată.

luminita spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

Val de excepții de necontituționalitate pe art. 40 al OUG 57/2015 în luna martie.
Exceptiile pe Legea 223 sunt preponderent pe art. 30, modificat de OUG 57/2015.

Huhu Rezea spunea...

Luminito, după OUG 59 a dispărut indexarea din L 223/2015. Singura majorare care a mai rămas se cheamă actualizare.

Leo spunea...

Pe mine mai mult ma intereseaza sa apara prima SOLUTIE pt. exceptie de neconst. pe OUG 57/2015.
Fratilor , sta lumea in coda de asteptare de peste 14 luni ca cei in capoate visinii sa inceapa sa judece exceptiile pe OUG 57 si nimic. Despre titlul acestei teme , mai vorbim peste cel putin 14 luni daca nu mai mult. Cum se zice in termeni de drept , tema este "prematur formulata"....

luminita spunea...

OK, bine .

luminita spunea...

ASTA ,da veste, procese pe oug 57 art 40 , atunci sa ne dati posibilitatea sa le urmarim , ar fi grozav sa fie in favoarea noastra , sa speram

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Huhu Rezea, Veste buna, pentru unii: Proiectul de lege privind OG 103/2017 v-a fi retapetat la Parlament si vizeaza pensiile speciale: Daca va fi aprobata, toti cei care pot beneficia, pe langa pensia de baza, si de alte pensii si indemnizatii ale pensiei limita de varsta, se pot cumula, si deci sa le ia in portofel pe toate la un loc! Sursa mea e ,,Stiri pe surse.''

Leon spunea...

Cornele, OuG.nr.103/14.12.2017, este in vigoare, iar in sedinta de astazi plenul Senatului n-a reusit aprobarea ei si maine va merge la Camera Deputatilor pentru discutii la comisii..!
In principal se refera la Eliminarea din Legea nr.263/2010 a tuturor articolelor referitoare la militari. Prezinta interes art.192prim care se refera la militarii care in perioada 01.01.2011- 31.12.2015 au iesit la pensie prin Casele Teritoriale de pensii, POT sa solicite Recalcularea pensiei(civile), prin Excluderea perioadelor realizate in sistemul pensiilor militare de stat !
Trebuie gandita bine aceasta optiune deoarece prin eliminarea stagiilor militare, pensia civila scade si acordarea/recalcularea pensiei militare posibil sa nu acopere aceasta pierdere..!
Iar cumulul pensiilor militare cu alte venituri salariale( de la Buget ) este permisa in continuare deoarece Senatul a Respins un proiect de lege initiat de USR (L 541/2017) prin care solicita interzicerea acestui cumul; si acest proiect de lege va merge la Camera Deputatilor, care este Camera decizitionala.

Leo spunea...

Azi la ROTv ,pe la 20:15 LOV dubleaza pensiile.

ifrim spunea...

@Leonard."Aici ne referim doar la cele pe baza de contributivitate" incheiat citatul!

Liviu PO spunea...

@Leonard
Se pare ca cele 14 luni sunt vreo 25,pentru ca 6 februarie 2017 este prima zi de inregistrare a primului dosar pe art.40 in integralitatea sa...

Leo spunea...

@ Eu am retinut de pe blog , caci din 01.04. 2001 militarii contribuie. Cu atat mai mult contribuie dupa intrarea in vigoare a L 153/2017. De asemenea am retinut ca pana in 2001 , nimeni nu a contribuit in acceptiunea in care este calificata contributia începând cu 01.04.2001. Nu spun ca am dreptate , spun numai ce am inteles eu. Personal nu-mi fac probleme deoarece vevhimea mea este cam juma'/juma' in cele 2 sisteme dar este si bune si rau. Nu sunt nici cal nici magar...

Leon spunea...

Leonard, ai retinut foarte bine ! Art.78 din Legea nr.164/2001 prevede ca:
(2) De la data intrarii in vigoare a prezentei legi, contributia pentru pensia suplimentara va deveni contributie individuala la bugetul de stat, pentru prestatiile prevazute la art.4.
(3) Cota de contributie individuala este de 5%. Baza lunara de calcul pentru care se va determina contributia individuala o reprezinta SOLDA LUNARA BRUTA.
Din Ianuarie 2011 aceasta contributie este de 10,5%, iar din Ianuarie 2018 este de 25%.

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
mosmartin16 spunea...

De ce nu se intelege ca solutia nu este nicicum indexarea, ci actualizarea cu soldele activilor ! Dau un exemplu pentru edificare ! Doi ofiteri care au aceeasi pensie, dar au trecut in rezerva in ani diferiti, datorita indexarii nu vor mai avea aceeasi pensie , chiar daca in activitate au avut aceeasi functie, grad, vechime, conditii de munca, sporuri etc. !

luminita spunea...

Aveti dreptate ,dvs stiti ce pensie i s-a recalculat pe legea 223 . unui pensinar militar cu grad de colonel. trecut in rezerva in 1987 cu o pensie de 6700 , bani care erau atunci in 1987? la recalcuarea dupa legea 223 a ajuns la opensie de 2500 si ceva cu OM cu tot . Asi vrea sa stiu cu ce pensie la acceasi functie ,grad , sant azi la pensie in 2017-? In 2008 se facusera niste actualizari si pe drepturi castigate dupa 2001 , la recalcularea de acum au facut o idiotenie , cu toate ca a ramasin plata cea din legea 263 ,Aveti dreptate trebuie actualizat asa cum ati spus

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
De ce crezi că nu se înțelege?
Practic, prin OUG 59, șmechereștre și diabolic, indexarea din art. 59 al L 233/2015, fie ea și pe jumătate, a fost redenumită actualizare și art. 60 are alt conținut, care înlocuiește actualizarea veritabilă a pensiilor.
Se vede că la compartimentele juridice sunt câteva minți de-a dreptul diabolice.
Dacă se contestă pct. 3 al OUG 59 nu se obține neapărat revenirea la forma inițială a art. 60.
De aceea am spus aici...

https://www.huhurez.com/2017/08/oug-nr592017-produce-pagube-iminente.html

că este mai eficientă contestarea întregului art. VII din OUG nr.59 în contencios administrativ, potrivit art. 9 din Legea 554/2004. Nu este nevoie să așteptați primirea unei decizii de actualizare.
Prejudiciul deja s-a produs prin faptul că nu s-au actualizat pensiile militare cu 25% de la 01 01 2018, conform art. 38 al Legii 153/2017.

Leon spunea...

@avianyc, prea multa invidie(si ura) sa stii ca imbolnaveste, eu doresc sa fim sanatosi cand ne vom intalni spre sfarsitul acestui an..!
1. Olguta stie sa ,,minta,, frumos, are tot timpul vorbele la ea si chiar explica pe intelesul tuturor, desi ,,turuie,, cam repede ..nu stiu daca unii din Sibiu au timp s-o inteleaga..))
2. Daca in decembrie 2016, punctul de pensie era de 871,7 lei si in 2021 va fi 1775 lei ( eu nu prea cred), aritmetica ne arata ca este chiar mai mult decat dublu !
3. Poate refaci calculul privind raportarea punctului de pensie la Salariul mediu NET pe economie (asa va fi in noua lege a pensiilor civile..ca la pensiile de serviciu ! ) si observi ca valoarea PP va fi de aprox.50% din SMN pe economie.

Iulian Mareș spunea...

Pentru un ing-avocato-economist,
Daca subt ingrasati bugetarii este f bine!
Dar, faptul ca latronul retine 60% din beneficiu si distribuie angajatilor doar 40, cum este?
In lumea buna, kiar a celor cu motor economic-D, este cam invers, patronul retinand pt sine intre 40 si 30% din produsul valorificag al muncii angajatilor! Restul se distribuie angajatilor!
Cum o fi mai corect?

avianyc spunea...

@ Leon
Daca aproximativ 3 milioane de pensii actuale sunt sub un punct de pensie ai multă dreptate!
Prin 2022 la valoarea de un punct de pensie =1775 lei trei milioane de pensii nu vor beneficia de ajantajosul SMB impozitat sau neimpozitat la frontiera 2000 lei brut .
Iar daca salariile medii brute sunt grevate mai nou de taxe si impozite de peste 40% din brutul realizat este o mare realizare. Chiar de exceptie. Este extaz între beneficiari.
Numai ca baza de calcul a pensiilor pentru viitorii pensionari se calculeaza la nivel venituri brute realizate după noua L153.
Nu stiam ca LOV are agenti așa buni sustinători !!!!!

avianyc spunea...

PS
Si pe deasupra vorbeste repede dar negândit !(((((((((

mosmartin16 spunea...

...si inca ceva... cu totii stim faptul ca diversele sporuri introduse in decursul anilor au avut drept consecinta crearea unei anomalii in ceea ce priveste pensiile militare recalculate ! S-a ajuns astfel ca pentru aceeasi functie, grad, vechime, conditii de munca unii sa aiba pensii duble ori mai mult... decat altii ! Depinde doar de...cand te-ai nascut... Iar daca te-ai nascut mai recent ...chiar daca ai fost subofiter...iertare, nu am ceva cu corpul acestora ....poti avea pensia mai mare decat a multora dintre ofiterii rezervisti nascuti inaintea ta... Solutia ? E simpla ! Introducerea in baza de calcul a pensiilor militare numai a acelor elemente salariale comune tuturor, indiferent de anul pensionarii...doar asa se pot indrepta anomaliile anterior mentionate, chiar daca unii vor sari in sus...cu asa zisa manie proletara... Iar pensiile ar fi in parametrii a ceea ce se poate defini drept decenta...Am realizat destule simulari...

Ein Stein spunea...

@mosmartin
Solutia e atat de simpla incat am inteles mai nimic. Sa se introduca si subofiterului la calculul pensiei indemnizatia de comanda, oskarul, sporul de stampila, sporul de importanta, sporul de conducere de acasa in papuci si halat, etc? Sa se dea aceste sporuri si celor aflati deja in pensie chiar daca nu le-au avut in activitate? Sau sa se taie celor care le au?
Sau ce ai vrut sa spui?

Ein Stein spunea...

@avianyc
Am mai scris, i-ai politrucului uneltele care se numesc "procente", "medie" si "statistica" si l-ai terminat. Singurul indicator de bun simt si real, da real rau de tot, e cosul minim de consum, el trebuie sa fie criteriul in baza caruia trebuie sa se stabileasca atat punctul de pensie, salariul sau ajutorul social, restul e vrajeala ieftina de politruc. Sa luam un caz ipotetic, ne aflam in anul 2020, inflatia data de INS e de 1,22%, deci mica rau de tot si comunicata in procente cu mare precizie, pensia minima e de 2000 lei, daaaaar o paine e 100 lei. Cam cum ar fi?
Vreau sa-ti atrag atentia ca si tu folosesti procente pentru a demonstra ceva.
Daca vrei sa faci ceva util si sa-i pui la masa pe PSD-isti cei rai initiaza o petitie prin care INS-ul sa fie obligat sa calculeze inflatia cosului minim de consum iar guvernul sa foloseasca acest indicator pentru pensii, salarii, ajutoare sociale, etc.
Rata inflatiei de acum pe care o folosesc si o manipuleaza politrucii dupa interes prin balansarea preturilor si taxelor la yacht-uri, masini de lux, caviar, vita Kobe, hidrogen metalic, etc. sa o foloseasca pentru a se da mari la Bruxelles.

luminita spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
mosmartin16 spunea...

Ein Stein ...nu ai inteles... Eu ma refer numai la urmatoarele elemente salariale - 1.solda de functie 2.solda de grad 3.gradatiile 4.solda de comanda ( pentru cei cu functie de conducere ) ! Ai inteles ?

Iulian Mareș spunea...

Martin,
E gandesti sa dai in jos si nu sa urci? Waw!

luminita spunea...

au trecut cumva cele 15 zile de cand ROMIL a fost la dicutia cu SOLOMON . stie cineva ceva sau ne plimba asa cum au facut mereu ca cele 15 zile sant pentru 2019?

mosmartin16 spunea...

Mares, utilizand cele 4 elemente salariale aratate - prin raportare la prevederile Legii 153/2017 - nu numai ca s-ar realiza echilibrul in cadrul sistemului pensiilor militare, dar si cuantumul acestora s-ar situa in limitele rezonabilului ! Pot exemplifica concret ...

Niky spunea...

Ar trebui sa vina raspuns pt. simulările de actualizare si impactul asupra bugetului de stat.Sa vedem ce vor spune ,oricum prevederile OUG 59 cu privire la pensiile militare nu pot ramîne așa!

Neacsu spunea...

Huhule, pe pagina CCR dosarul nu poate fi gasit.

Huhu Rezea spunea...

@Mărine
Păi... eu cum l-am găsit?
Intri pe căutare pe site ccr, scrii în căsuța obiect al căutării ordonanța exact cum am scris eu în facsimil și dai căutare.

Dosarul de instanță îl cauți pe Portalul instanțelor scris fără punct.

Neacsu spunea...

Huhule, stiu si eu cum sa caut un dosar. Pana la urma l-am depistat, dupa cel putin 10 incercari l-a dat, dar am incercat si cu numar de dosar si cu oug si cu petitionar si imi raspundea ca nu a gasit nici un raspuns. Sa vedem cand va intra in discutie. Legea spune ca dupa cel putin 30 de zile de la data inregistrarii. Au trecut deja.

Ein Stein spunea...

@mosmartin
Ntz, tot n-am inteles, cred ca-s mai greu de cap. Pai daca spui "elemente salariale comune tuturor", eu bag seama ca toti beneficiaza de aceleasi elemente. Cum ramane cu "solda de comanda", de fapt indemnizatie de conducere adica element nepermanent, pe care unii il au altii ba. Zic eu ca daca tot facem o exceptie cu indemnizatia de conducere de la "elemente salariale comune tuturor" de ce sa nu facem exceptie si cu oskarul, sporul de stampila, ala de importanta si celelalte? In tarile sanatoase la cap pensia militarului se calculeaza folosind doar gradul si vechimea, nimic altceva. Bine, ca la ei gradul se confunda cu functia e alta poveste ca daca facem si noi la fel raman pe dinafara puzderie de contopisti si cadre de conducere bine pregatite ori asa ceva nu se poate. Eu zic sa nu mai purtam de grija bugetului ca se ocupa destul contopistii de el. Grija militarilor si nu numai a lor e sa cheltuiasca toti banii alocati ca d-aia s-au alocat nu sa se intoarca la bugetul de stat si apoi repatizati in ajutoare sociale pentru bietii oameni care la prima ploaie se refugiaza in carciuma ca nu cumva sa-i impiedice pe pompieri cand vin sa le dea apa afara din casa.
Calculul pensiei militarului trebuie sa se faca doar in baza gradului/functiei si vechimii, nimic altceva.
Celelate elemente ale soldei le-ai primit in activitate cand faceai ceva pentru ele, acum nu mai faci, de ce sa le primesti?
Ca in NATO !!!!

Huhu Rezea spunea...

@Neacsu
Numarul actului trebuie scris exact cum apare in tabelul Curții. Daca un punct sau un spațiu este scris greșit, căutarea este ratată
NUUUU așa de repede se judecă excepțiile formulate în instanțe. Pentru aceste excepții Legea 47.1992 nu prevede un termen de judecată. Pe baza documentelor primite, CCR stabilește termenul.
Se observă că, la actele normative la care este previzibil ca vor fi mai multe contestații, se așteaptă până se stabilizează cererile și apoi cauzele sunt grupate în sedințe având același act normativ.
După cum am mai prezentat pe blog excepțiile pe Legea 223/2015 și OUG nr. 57/2015, sunt sezizari înregistrate la CCR în decembrie 2016 și nici în prezent nu sunt judecate. S-au adunat între timp peste 130 de sesizari nejudecate.

luminita spunea...

Adica CCR asteapta ce? VREUN ORDIN DE LA CINE?

Huhu Rezea spunea...

Daca reclamantul nu a invocat vatamarea unui drept prin art. VII al OUG nr. 59/2017, ci a solicitat doar actualizarea pe obligația de a face, iată ce ușor a fost pentru Tribunal să respingă cererea, fără să mai aștepte judecarea excepției de către CCR.
Altfel stăteau lucrurile dacă vătămarea dreptului era invocată potrivit art. 9 din Legea 554/2004, a contenciosului administrativ, la Curtea de Apel.

27.03.2018
Ora estimata: 9:00
Complet: C6F AS civil
Tip solutie: Respinge cererea
Solutia pe scurt: Respinge cererea, ca nefondată. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare, apel ce se va depune la arhiva secţiei I civile a Tribunalului Suceava. Pronunţată în şedinţa publică din 27 martie 2018.
Document: Hotarâre 498/2018 27.03.2018

Leo spunea...

Daca , reclamantul ar fi citit blogul , ar sti macar pt. apel ce sa faca. Daca-l va pierde si pe acesta , mai poate sa incerce la Curtea de Apel sa invoce neconstitutionalitatea pe Art. 16 al dispozitivului Art. VII din OUG 59. Dar asta doar daca vrea actualizare pe L 153.
Nu am inteles ce fel de actualizare a dorit reclamantul. Pt. L 152 + OUG 56 +L 207 sau actualizare de la 01.01.2018 si urmatoarele , pe l 153.
Daca a mers la Tribunal , banuiesc ca voit actualizarea pe L 152 , care este blocata de clocari pt. ca nu au bani si pt. ca nu se inteleg cu serviciile ca sa le determine sa incalce legea.
Daca , Daca , Daca ,....... tuica de ghinda ar fi la fel de buna ca tuica de stevie...

Leon spunea...

Leonard, se pare ca pentru cei in activitate, cu Solda de Functie mai mica de 1450 lei, nu a fost majorata Functia, dar au primit o diferenta pana la acest nivel, ca element salarial distinct (Spor), iar cei care nu au beneficiat de acest spor in activitate nu beneficiaza de el nici la pensie..!