Un produs Blogger.

luni, octombrie 23, 2017

Casa Sectoriala a MAI, obligată de Tribunal să actualizeze pensia militară

87 comments
Nu știu ca să se fi mărit valoarea de referință sectorială la MAI, începând cu 01 10 2016, dar văd că Tribunalul București a obligat Casa de Pensii Sectorială a MAI  să actualizeze pensia a 7 reclamanți care au formulat pe data de 19 06 2017 o acțiune în realizare a unui drept, având ca obiect obligația de a face
Dacă juriștii de la Casă au ridicat excepția prematurității, bănuiesc că în soluția de admitere a acțiunii s-a strecurat o greșeală materială și cauza se referă, totuși,  la un eveniment recent de majorare a soldei de funcție, nu la vrs, care necesita actualizarea pensiei militare... dar Casa nu a emis decizie.







TRIBUNALUL BUCURESTI

Informaţii generale

Nr. unic (nr. format vechi) :21844/3/2017
Data inregistrarii19.06.2017
Data ultimei modificari:04.10.2017
Sectie:Secţia a-VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale
Materie:Asigurări sociale
Obiect:obligaţie de a face
Stadiu procesual:Fond

Părţi

NumeCalitate parte
NICOLAESCU IONReclamant
CASA DE PENSII SECTORIALĂ A MINISTERULUI AFACERILOR INTERNEPârât
RUJOIU MARE DORINELReclamant
NICOARĂ IONELReclamant
ELISEI MIHAIReclamant
BUCUROIU CONSTANTINReclamant
STOIAN DANIELReclamant
DOSPINESCU IORDACHEReclamant

Şedinţe

28.09.2017
Ora estimata: 09:00
Complet: C23
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Respinge excepţia prematurităţii, ca neîntemeiată. Admite cererea de chemare în judecată. Obligă pârâta la actualizarea pensiilor militare de stat ca urmare a măririi valorii de referinţă sectorială începând cu data de 01.10.2016. Obligă pârâta la plata către fiecare reclamant a cheltuielilor de judecată în cuantum de 450 lei, reprezentând onorariul avocatului. Cu apel în 30 zile de la comunicare, ce se va depune la Tribunalul Bucureşti, Secţia a VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale. Pronunţată în şedinţă publică, azi 28.09.2017.
Document: Hotarâre  6557/2017  28.09.2017
22.09.2017
Ora estimata: 09:00
Complet: C23
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amână pronunţarea pentru data de 28.09.2017. Pronunţată în şedinţă publică, azi 22.09.2017.
Document: Încheiere - Amânare iniţială a pronunţării    22.09.2017
08.09.2017
Ora estimata: 09:00
Complet: C23
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt:
Document: Încheiere de şedinţă    08.09.2017

87 de comentarii:

Leo spunea...

Cert este ca juristii le la CPS MAI , au mers pe "o exceptie pe procedura" , care le-a fost respinsa. Mai stim , ca aceeasi juristi nu au reusit sa convinga "pe fond" instanta , ca cerererea reclamantilor nu este legala si nentemeiata.
Din formularea Hoatararii mai stim ca ;
VRS -ul s-a marit . Nu stim care este temeiul legal de marire al VRS-ului si la ce valoare a ajuns el de la 197,33. ( Eu l-am "EXASPERAT" pe H-ul cu intrebarile despre VRS , in urma cu cateva luni.) Se pare ca revine in actualitate.
Nu ami stim pt. ce actualizare a admis tribunalul cerererea . Pt. L 152/2017 sau pt. majorarea de 10% a politistilor , dar care este blocata de OUG 59/2017. Mai degraba este pt. L152/2017 deoarece nu imi imaginez sa fie atat de incompetenti juristii ca sa nu invoce OUG 59. Sunt multe enigme. Ma depaseste cazul...

Gigi spunea...

Cred că nu e nicio greșeală,bănuiesc că este vorba de La.284 care VRS era de 600 lei. Am spus,bănuiesc doar!Trebuie văzut ce a motivat instanța în Hotărâre.

Bejan Ghiorghe spunea...

Solutia instantei este ok deoarece la 01.10.2016, cind s-a cerut actualizarea nu era in vigoare OUG nr.59/2017 care a anulat art.din legea pensiilor militare referitor la actualizare,asa că era normal sa fie obligata Cqasa de Pensii sa faca o actualizarea cerură.În ce priveste respingerea cererii prematuritătii iarăsi e ok, deoarece Casa de Pensii a cerut, probabil, că cererea de actualizare nu poate fi valabilă pentru ca nu au fost, la acea data, cresterii a soldelor.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
luminita spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
tigri2 spunea...

Datorita faptului ca orgoliosul R-26s-un kk il pupa-n ...pe indisciplinatul de Gh.Alexandru si vrea sa-l canonizeze alaturi de Arsenie Boca si a afirmat ca un biet pilotas=alte jigniri nu se ridica la inaltimea acestui biet tanar(genunchiul broastei), i-am raspuns ,dar stiind ca nu va publica il retransmit aici:

"Ha ,ha , ha , stiu ca urasti aviatia, esti ca vulpea care n-ajunge la struguri, mi-ar fi convenit sa fiu la Av. utilitara , acuma as fi avut si eu cinci cifre... dar asa ,fiind incadrat intr-un regiment de lupta ...numai la aplicatia de la Mihai Bravu am lansat 98 de bombe si 384 de PRNDuri, plus ca am participat la experimentari de bombe pentru israelieni, noaptea de la 4000, BEM-250,BEM-500 , am participat la aplicatii cu trageri si atacuri asupra Tc, PC, coloane in miscare etc in marile poligoane, Cincu, Malina,Cartisoara, Stalpu ,m-am uitat in carnetele de zbor si am contabilizat272 de participari la aplicatii ,inclusiv cu trupele din care ai facut tu parte , zona C-lung Muscel_Furnicosi, Predeal, Lugoj, Cluj, harghita YGM , exsti un biet pistil invidios si orgolios, vai de tine infumuratule, mi-e sila!!!

tigri2 spunea...

@Luminita , scapam , dar raul a fost facut , cine ne mai spala onoarea si ne readuce unde am fost, cine anuleaza toate OUGurile impotriva pensiilor noastre?

ionel bardas spunea...

atentie toti reclamatii din respectivul dosar au fost ofiterii de politie judiciara detasati la dna ale caror salarii si sporuri cu exceptia soldei de grad si gradatiei sint platite de dna.da vrs este 600 lei si salariile au fost marite incepind cu octombrie 2016 deci instanta a procedat legal nefiind vorba de prematurism.la ce raspunsuri au comunicat in teritoriu acesti prostanaci de mai la solicitarile de acelasi gen adresate lor de toti ofiteri aflati in aceieasi situatie cred ca in cel mai scurt timp vor scrie penal pe ei.

Leo spunea...

yannis a raspuns pe o alta pagina , dar raspunsul lui pt. Iosif , pare a fi pertinent. Ii reproduc cu copy-pate pe yannis de pe pagina precedentei teme :
" Dl. Iosif V.
Raclamantii care au avut castig de cauza privind actualizarea pensiilor militare in dosarul nr.21844/3/2017 judecat la Tribunalul Bucuresti au fost detasati de la MAI la DNA si au invocat cresterile salariale de care au beneficiat magistratii in anii 2015 si 2016. Nici o legatura a cauzei cu majorarea soldelor din 30.06.2017. "

ionel bardas spunea...

incerc de mai bine de o ora sa explic cum stau lucrurile cu hotarirea tribunalului care este legala si temeinica deoarece:toti cei 7 reclamanti sint fosti ofiteri de politie judiciara detasati la dna si platiti de dna pe legea de salarizare a magistratilor.in luna octombrie 2016 a fost emis de catre dna un ordin care a marit salariile la toate categoriile de personal din cadrul dna respectiv:procurori,grefieri,specialisti,ofiteri si subofiteri de politie judiciara incepind cu august 2016.ca atare prezentindu-se cu respectivul ordin la tribunal s-a luat act de acesta si s-a dispus in consecinta adica legal.fiind venituri platite de dna nu are nici-o legatura cu maririle invocate de la mai si cu faptul invocarii situatiei de prematurism.

iceparu spunea...

Viorele,dupa cum te manifesti este normal ca R-26 sa te atinga la gioale.Tu preamaresti legea contributivitatii dar uiti ca unii au inregistrat pe acea lege pierderi.Buna cuviinta te obliga sa tii pt.tine.

Huhu Rezea spunea...

@Pălageanu
Introdu repede la Tribunal o cerere de îndreptare a erorii materiale cu privire la data de la care trebuie să-ți recalculeze pensia. Nu mai aștepta comunicarea deciziei.
Probabil că ai decizia de recalculare pensie cu nr...../2, cu aplicare din luna februarie 2016, pentru că ai depus și cerere pentru grupele de muncă .
Din greșeală în Minuta au scris februarie 2017.

Huhu Rezea spunea...

Cauza aceasta este instructivă pentru cei care nu au încredere în eficiența unei acțiuni în justiție având ca obiect obligația de a face.
Se cere instanţei să oblige Casa să acorde un drept acordat printr-un act normativ: lege, ordonanţă, HG, ordin de ministru.
Dreptul este exigibil de la data intrării în vigoare a actului normativ care-l acorda, iar Casa nu este în drept să ridice excepţia prematurităţii cererii dacă ea este introdusă după respectiva dată.
Casele Sectoriale nu au niciun temei legal să nu actualizeze pensiile militare imediat după intrarea în vigoare a L 152/2017.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Domnilor, daca ai BANI si un avocat BUN castigi, daca nu, pierzi un drept toata viata! Cum bani nu sunt, pentru ca cei ca mine, si avocati in legislatia pentru militari, atunci ramai cu pierderea...

Huhu Rezea spunea...

@Flavius
Polițiștii judiciariști detașați la DNA erau în mod sigur juriști. Nu prea aveau nevoie de avocați într-o cauză atât de simplă.
Dacă îi scoți din procedura contestațiilor la deciziile de pensii, nici juriștii caselor nu mai performează cu excepțiile lor procedurale.

Leo spunea...

1. M-am linistit ca VRS-ul este "inghetat" la 193,77. Am avut emotii cu el ca este mai mare , asa cum era in mintea mea ...
2. Nu cred ca este fezabil sa-i mai dam in judecata pe savanti pt. "a face" , pe motivul ca nu rspecta Legea 152/2017 si Legea 223/2015. Termenele sun lungi , incat pana se va pronunta ultima instanta , iti vor veni deja actualizarile pe card. Desigur , celor carora le vor veni. Unul e Flavius.
3. Multa dreptate ai in cele afirmate. Savantii de la 2505 si 2580 , prin juristii lor , in intampinarile lor ( ca acte procedurale juridice) , invoca toate EXCEPTIILE PE PROCEDURA POSIBILE. Daca nu ai avocat sau daca nu sti sa le combati aceste intampinari prin Rasounsul la Intampinare sau "la bara " , atunci pierzi procesul cu ei din prima. Asta a patit Flavius. Exceptiile pe procedura sunt instrumentele "forte" ale juristilor.

Ela Pop spunea...

Cornelius
" un avocat BUN cunoaste legile, un avocat FOARTE BUN cunoaste judecatorul!" Castigul e garantat doar in varianta a doua!

Huhu Rezea spunea...

@leonard
Nu credeam că ai mentalitate de delăsător. Eu vorbeam și de posibilitatea de a lega de această acțiune și un viitor prejudiciu prin OUG 59/2017 și cererea de sesizare a CCR.
Fie și numai obligația de a plăti cheltuieli de judecată și indexarea sumelor care trebuiau plătite din luna iunie ar trebui să sperie Casele sectoriale.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Leonard, daca aveam vechimea complecta de 15 ani castigam cu felicitari, caci onorabilul Huhu Rezea m-a sfatuit ca la carte sa deschid procesul, cat si procedurile legale, si aia de la Casa n-aveau nici o sansa, mai ales la Apel cand judecatorul din Tribunal din prima instanta a gresit verdictul considerand eronat ca eu contestasem decizia, nu ca eu ceream de fapt dreptul la revizuire, care se poate face si din oficiu!
Nesansa mea a fost pe vechimea neantrunita, altfel castigam la Apel. Dar, ca sa nu recunosc ,,dreptatea'' Casei, sa se bucure ei de o noua victorie asupra unei noi victime, m-am solidarizat cu prima instanta a Tribunalului teritorial, am cerut retragerea apelului in formulare pe termen, am afirmat ca nu ma prezint in instanta de Apel, am recunoscut verdictul Tribunalului, care era chiar in contradictie cu formularea apararii Casei, am laudat magistratul ca a dat un verdict corect, m-am cait de contestarea la Apel, ba chiar mi-am cerut scuze ca m-am indoit intr-un moment de ratacire de sentinta instantei Tribunalului, si am catalogat ca fiind o sentinta... ,,magistrala'' a unui magistrat foarte competent, si ca in Romania deciziile instantelor sunt ,,sfinte'' si trebuiesc respectate fara osebire de toata suflarea Romaniei, astfel lasand (curveste) loc de buna ziua pentru viitor, ca nu se stie cum ajung din nou la ei, ca o cerere de casare a unei sentinte nu ma lasa cu o imagine frumoasa in amintirile Tribunalului, asa ca am ramas cu ei la pace si in amicitie, iar judecatorul a ramas nestirbit! Valoarea a avut-o onorabilul Huhu Rezea ca m-a directionat perfect pe legislatie si m-a dirijat absolut pe partea buna, dar legea m-a dezavantajat pe o vechime neandeplinita! Acum am auzit clar de la Min. Muncii ca se merge pe noua lege a pensiilor tot pe minimum de 15 ani ca sa ai drepturi la invaliditate sa poti avea dreptul la perioadele asimilate la pensia de drept. Asa ca da, doar aceasta recalculare, de care reamintesti cu sperante, prietene, imi mai acorda o sansa timida, dar numai sa se dea, ca M-uri secrete se tot dau sa le creasca doar lor drepturi gomflate!...

Iulian Mareș spunea...

Leonardo...,
Concomitent cu noi akizitii trebuie revigorat și ceva din industria de apărare! Dacă nu produci și ai tăi nu-ți cumpăra, la export nu exiști!
Sa nu ne emoționăm că vom putea produce și țări! Lame de ras de ce nu facem?
Nu am înțeles ceva...de ce ai părăsit "MFA" așa tânăr? Acum muncești undeva?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Ela Pop: Asa-i! Foarte corecta afirmatia! Ei relationeaza si se cunosc interpersonal de ani de zile, nu pot afirma de partea leului impartit frateste caci trebuiesc dovezi, dar stiu cazuri la nivel ordinar de instante care au la baza relatiile inter-magistrati si avocati si treburile merg ca unse! Doar sa ai norocul sa intrii cu procesul intr-o astfel de ,,fratie!'' De fapt e o traditie mutuala peste tot, chiar si in lume!
@Leonard, dintre vestile foarte bune, garla, care ar fi cea mai ,,bomba,'' frate? Sau zi-le pe toate, sa nu mai fac paine de casa si mancare la ora 02, in crucea noptii, din cauza insomniilor pe chestii de depresie din necazuri! M-am scarbit de anti depresive si somnifere si mai bine fac treaba noaptea, decat sa stau cu ochii pe pereti pana-n ziua! Ziua, in trei ore de somn, ma refac cumva, in rest imi fac de lucru cu orice maruntis sa nu las creierii sa gandeasca negativ si sumbru...Nashpa!

Leo spunea...

Referitor la TEMA ,
"Casa Sectoriala a MAI, obligată de Tribunal să actualizeze pensia militară"
Daca Casa MAI , nu le-a acordat drepturile legale acelor oameni PROFESIONISTI in drept , care au ajuns sa dea in judecata CPS MAI pt. a-si dobandi drepturile , va dati seama cum procedeaza cu persoane simple , fara legatura cu dreptul. Asta da TUPEU , sa sti bine pe cine nedreptatesti si totusi sa o faci.
APS MFA , are mai mult noroc , deoarece specialistii in drept sunt mai rari. Dar TUPEUL e acelasi.
Da Flavius , este un altruist...A ajutat pe mai multi , fara sa stie...
SUS TUPEUL
PS
"Doi pescari trecură gârla
Şi vorbiră în tandem:
- Ce ai prins la Ciorogârla?
- Trei bibani...şi-un A.K.M. !"

Huhu Rezea spunea...

@flavius
Poate trăiești pe un meridian din Uniunea Sovietică Ailaltă și nu știi că ai transformat noaptea în zi şi invers.
Cum să mai dormi noaptea dacă dormi 3 ore ziua?

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Corneliunsson,
Referitor la insomnii...bine că poți dormi trei ore ziua!
Asta se keama că ești la CC!.... Ceilalți locatari ar trebui să-ți ajute sporul....

Iulian Mareș spunea...

Leonardo,
Malta scrie pe tine! Poate repari și șalupă....câștigi un bănuț!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Leonard, multumesc! Am 1064 lei, deci cu 200 lei in cap, sau poate o tzandra de bruma cu ceva maruntis in plus pot sa intru pe belfareala!
Cu somnul...Da, am luuungi perioade de insomnii. Ma chinuiam foindu-ma in pat si-o deranjam pe Ana. N-am acceptat sa intarzii pe TV sau calculator, dar stiind ca poate a doua zi am mancare de facut sau altele, le-am programat in momentele de insomnii si uimindu-i pe vecini cu indeletnicirile mele culinare, nocturne! Nu-i mereu asta, dar uneori o tin langa, atata timp cat sunt invins de depresie si insomnii! Mai sunt si altele de facut, precum lustruirea veselei, rearanjarea camarii, dulapurilor, unele reparatii usoare in zona folclorica a garsonierei, mestesugit diferite prostioare, astfel incat sa nu deranjez pe cei in somnul normal. Am o predilectie la migalit cu rabdare si ma pricem cam la toate. Doar liniste sa am, fara jandarm langa mine sau observatori ca-mi sare repede mustarul la cicaleli si sfaturi! Apoi, ostenit dimineata, nani! Daca trebuie sa ies in oras, aman pentru la amiaza somnul S.I.E. (statie incarcat baterii!) Trei ore, maxim, si ma reancarc la bateriile nocturne! Insa umblu beat de cap restul zilei, cred ca si cu tensiune si, desi am 3 stetoscoape si stiu sa-mi iau singur tensiunea, n-o fac sa-mi creez inca un rau in plus...In rest totul e OK! Cimitiru-i plin ca de-al de mine...

Leo spunea...

"Cimitirele sunt pline de indispensabili precum puscariile de nevinovati"..
Fa cat mai multa miscare ziua , plimbari in "pas viu" de cam 1/2 ore si vezi ca exista un supliment numit Pasiflora , dar numai de la Hofigal sa cumperi. Când ai insomnie iei 2 capsule inainte cu 1 ora de culcare .
In afara de cele 2 vesti bune , ar mai fi una cu semn de intrebare , deoarece "doctorita" de la CPS nu a avut nici o precizare in legatura cu transmiterea si la gradatii a majorarii soldei de functie , deja majorate las 1665 lei. De aceea am spus MINIM 230 lei. S-ar putea sa fie cam 280 lei daca doctorita aplica legea si nu fanteziile fostului savant...
PS
Se vorbeste prin cartier , ca H-ul ii colonel...
"Când s-au dus, la un bordel,
Un sergent şi-un colonel,
A aflat tot regimentul:
La comand-a fost sergentul."

Anonim spunea...

ifrim
Nu se poate sa ai pensia numai 1064 lei, undeva este o greseala. Ataseaza ultima decizie pentru a putea sa o analizam

Leon spunea...

Leonard,
Casa de Pensii Sect.a MApN cauta urgent un Auditor in Domeniul calitatii serviciilor prestate pensionarilor militari.Te bagi?:))

CEZAR spunea...

Pe (B)elita lu Potecaru ..continua glorificarea unui parlit de locotenent ..care se pare ca nici scoala de ofiteri nu are la baza !!
Zice unul ..care stie tot ..ca are un ..''Master la SRI" ....????
Garantez ca nu a comandat un pluton la viata lui ..companie nici nu cred ca stie ce-i aia ..caci la Campia Turzi..nu cred ca exista..!!
Cu toate astea locotenentul..era pe functie de ..MAIOR..??!!!!
Pupaturi in partile dorsale..acorda ..pe langa ,,Potecarul Cap mic si Trepanat"..marele m-Al..si micul..,,Micutzu...
Pentru ce baa..pentru ce ..??
Realizati cu cine am fost ..colegi ..ma rog asa ..generic vorbind ...
LISTA RAMANE DESCHISA....

Huhu Rezea spunea...

@Pălăgheanu
Cu sau fără revizuirea invalidității la 3 ani trebuia să ai decizie pentru pensie de invaliditate conform art. 40 încă de la 01 01 2016.
Eu zic să faci mai întâi cerere de îndreptare a deciziei cu privire la data de la care trebuie recalculată pensia pe art. 40. Această cerere de îndreptare prelungește termenul de apel până după soluționare.
Vezi articolele 443 și 444 din Codul de Procedură Civilă.

Anonim spunea...

Buna ziua domnule Palageanu, sunt maior in rezerva si sunt in aceeasi situatie ca dumneavoastra. Nici pe mine nu m-au incadrat la art. 40. Daca se poate sa imi dati un numar de telefon de al dumneavoastra sa va pot contacta pentru niste lamuriri. Adresa mea de email este nelutugogu1972@yahoo.com.
Va multumesc foarte mult !

avianyc spunea...

@ moși naivi
Asa-i dacă v-ati îmbulzit să cumpărați bilete la spectacolele de comedie prezentate de comediantii olteni.
Auzi logică la ei.
Gândirăm aproape juma de an o lege a pensiilor si când o dădurâm la dărăcit la finante rezultă că nu se poate aplica după cum scrisarăm noi acolo.
Noroc că nu au procedat așa si cu L 223 că mai iesea la lumina zilei la anul si la multi ani.
Măi deșteptilor ,nu era mai bine ca intâi să calculati necesarul si implicatiile noii legi a pensiilor ,dupa care sa scrieti legea ?
Și nu derutati nici multimea de popor așteptător, nevoie mare.
Probabil că vă duce capul să o puneti în aplicare în anul electoral 2020 ((((((( vezi tehnici psd ,pnl ,pdl etc.

Huhu Rezea spunea...

Gabriel Oprea a fost o nenorocire... ca politician.
Insă, peste 80% dintre rezerviști îi datorează respect pentru actualul cuantum al pensiei militare în plată.

CEZAR spunea...

Tot timpul ..adica in ultimii 5-6 ani am spus public..
Sa traiasca domnul ..HOOOOOPREA..!!

luminita spunea...

PARCA numai el este sau au i ost o nenorocire in plitica? sau mai bine zis se poate ca in politica sa fie altfel/ ? Aveti in parte dreptate , acele pensii obtinute pe legea263 , fiind calculate pe punct de pensii , militarii au avut salarii mari si multe conditii care condus chiar la dublarea lor , asa a fost sa fie .Eu va spun ca de fapt asa trebuia sa fie pensia .EX o pensie in 1987 care era de 7000 lei . dece acum la recalculare este de 2800 . ? CE INFLATIE A FOST IN 1993 , CUM AU FOST INDEXATE PENSIILE ? SAU INTREBAREA ESTE DECE NU S-AU INDEXAT LA INFLATIE/ ? multe altle cu bine

Dan B. spunea...

Pun si eu o intrebare:
Pentru care motiv si care-i baza legala a VRS diferit pe domenii profesionale?
Ceea ce vedeti mai jos sunt VRS pentru magistrati.

- pentru perioada 1.01.2005-20.09.2005 – la valoarea de referință sectorială de 264,7 lei, conform OG 9/2005;
- pentru perioada 1.10.2005 – 31.01.2006, la valoarea de referință sectorială de 297,4 lei, conform OG 9/2005;
- pentru perioada 1.02.2006 – 31.08.2006, la valoarea de referință sectorială de 312,3 lei, conform OG 3/2006;
- pentru perioada 1.09.2006-31.12.2006, la valoarea de referință sectorială de 331 lei, conform OG 3/2006;
- pentru perioada 1.01.2007-31.03.2007, la valoarea de referință sectorială de 358 lei, conform OG 10/2007;
- pentru perioada 1.04.2007-30.09.2007, la valoarea de referință sectorială de 365 lei, conform OG 10/2007;
- pentru perioada 1.10.2007-31.12.2007 la valoarea de referință sectorială de 405 lei, conform OG 10/2007;

Leo spunea...

Gabita a fost cel mai bun ministru MFA de dupa aglomeratia din decembrie.
Nu ar fi putut face nimic pt. armata si pt. MAI , daca nu era si un POLITICIAN.
Valaoarea si autoritatea de a putea face mult pt. armata si MAI i-au dat-o
imrejurarea ca a fost un politician "balama" .
A pus mult sufley sa ajute pe cadrele armatei. Numai faptul ca a el a infiintat roarmy cu cele 2 filiale , pt. a angaja rezervistii spune multe despre atitudinea lui.
Pomeniti-l pe Gabita !

Iulian Mareș spunea...

Dane,
Asta este forța statului de drept...și cu asta se cumpără tăceri...
Noi suntem statul!

Leo spunea...

Din "simularile" facute de mine , am ajuns la concluzia ca , daca pt. recalcularea si calcularea bazei de calcul al pensiilor s-ar fi utilizat VRS = 600 lei in loc de vrs-ul de 197,33 lei, atunci cu adevarat ar fi fost o ACTUALIZARE corecta , reala , rationala . Ar fi fost ACTUALIZARE .
Daca , daca , daca ...
PS
" Admirăm cu mare zel
Pensiunea din Constanţa,
Unde Doamna Colonel...
A ieşit cu „ordonanţa”."

Huhu Rezea spunea...

@Palageanu
In economia recalcularii contează dacă în nota de calcul au trecut bine coeficienții de ierarhizare din lunile alese pentru baza de calcul. Nu contează vrs de la pensionare cât VRS din 2009 cu care se actualizează soldele de funcție și soldele de funcție în cuantum compus din cele sase luni și din care se calculează baza de calcul actualizată la data de 01 01 2016.

Huhu Rezea spunea...

@Palagheanu
Baza de calcul stabilită pe L 164/2001 este diferită de baza de calcul din art. 28 al L 223/2015.
Nici pe Legea 164/2001 baza de calcul nu era egală cu solda lunară brută.

In anul 2006 intrau în baza de calcul al pensiei militare numai următoarele elemente salariale din solda lunară brută:
a) solda de functie corespunzatoare functiei maxime exercitate la data trecerii în rezerva;
b) solda de grad corespunzatoare ultimului grad militar avut la data trecerii în rezerva;
c) solda de merit;
d) indemnizatia de comanda;
e) gradatii;
f) indemnizatia de dispozitiv.

Nu mai contează cum ti-au calculat pensia în 2006 dacă nu ai contestat atunci.
Din cele expuse de d'ta nu e clar dacă suma de 1070 lei este solda lunară brută sau baza de calcul.

Iulian Mareș spunea...

Leonardo DiCaprio Capri,
Kiar o știi pe doamna de la pensiunea din Constanta?
Mă surprinzi dacă îmi mai dai un indiciu...
Incepi sa pari frate cu D. Paraskiv, deja celebru prin Cotidianul!
Sa nu minți că nu ai folosit pensiunea din Constanta...începând cu nr. de cameră 105 -220! :))

Leo spunea...

Omul a scris clar :
Solda lunara bruta = Baza de calcul = 1070lei.
Avand in vedere ca in sep. 2006 , salariul mediu brut pe economie era 1141 lei.
Mi se pare cam putin Sol.Lun. bruta raportata la Sal. med. brut.pe economie.
Oricum , baza de calcul "recalculata" dupa L223 este cam 1200 lei.

Anonim spunea...

Huhu,
In statele de incadrare cu functii apare denumirea functiei, gradul functiei si apoi coeficientul de ierarhizare. Cand spui ca se actualizeaza coeficientii nu inseamna ca ai actualizat functia; nu coeficientul da functia, ci invers. La fiecare grad al functiei sunt mai multi coeficienti de ierarhizare. Cu alte cuvinte, nu se poate actualiza o functie decat prin echivalare sau prin transpunere ( daca se pastreaza aceiasi denumire a functiei si acelasi grad al functiei). In momentul cand aceleasi denumiri ale functiei au grade ale functiei diferite, ar trebui sa se aleaga functia cu gradul functiei din statele valabile la 01.01.2016.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Universal 11, multumesc pentru bunele intentii! Eu am mai postat pe aici jegul ala de decizie, a vazut-o si onorabilul. N-are foarte multe, ca de pilda indemnizatia de dispozitiv, care se zice ca in 1989, cand m-am pensionat, o aveau numai ,,jmecherii,'' grupele de munca mi-au acordadt doar ani vechime, fiind toate speciale...Dar eu am facut asa: Am contestat-o pe toata, punct cu punct si in final le-am zis ca e un calcul fascisto-bolsevic si ca trebuie refacut absolut totul de la capat! Contestatia am facut-o imediat in Iunie, cand am primit-o, dar fiind zapaceala asta cu recalcularile vad ca intarzie! Nu le doresc sa-mi intre in mahalaua gurii, daca iar ma belesc la drepturi! Le fac o panarama de nu se vad la toate institutiile statului, cum de fapt le tot fac de fro doua luni de zile, de nu ma mai satur! De n-am sa-i zapacesc pe toti cu scrisori, in afara de instanta! Am un pic de treaba si am sa-mi fac timp s-o copiez la mana, poate rasare satanel din palarie, cu coarne si coada cu tot! 'i-ar viatza in flacari de satanel care-mi tot regul...arizeaza mereu penzia asta prapadita de 1067 lei! Ei baga M-uri la secret sa si le supergomfleze, iar un prapadit ca mine e trimis in instanta pentru dreptate la cate o marire cat lula de furnica! Jegosii!

avianyc spunea...

@ universal
pe principiile pe care le spui poti foarte usor avea surpriza sa fii actualizat la 01 01 2016 atât în sus căt si in jos tinând cont de faptul ca unele functii au fost trecute de la lt col la mr sau de la col la lt col ,etc etc.
Ca atare raportarea la coeficient ramâne mult mai plauzubila si realistă.
Functiile sunt relative si confectionate dupa 89 după ochi frumosi de foarte multe ori pe când raportarea la coeficientii corespondenti este mult mai obiectiva .

Huhu Rezea spunea...

@Pălăgeanu și @ Leonard
Întelegeți oamenilor că baza de calcul s-a stabilit din solda lunară brută și pe L 164/2001 și pe L 233/2017, dar nu a fost niciodată egală cu solda lunară brută. V-ați luat și voi după LOV?
Dacă în decizia de recalculare pe L 223 se păstrează coeficienții de ierarhizare din anul 2006 nu are rost o contestare pe motivul că în 2006 au corectat solda brută din care au stabilit baza de calcul de atunci.
@universal
Oricare cititor al blogului știe că solda de funcție a fost până în prezent un produs CIF x VRS.

tigri2 spunea...

Wey frati/DUSMANI, vad ca ceea ce va convine (doar) voua este legal si corect, daca va baga (doar)voua) tot ce-ati avut ,sporuri si alte medalii este OK , dar daca ii nedreptateste pe altii, va doare-n fix-pix...concluzionati voi!

Leo spunea...

***citez pe onorabilul Flavius,
"Ei baga M-uri la secret sa si le supergomfleze, ..."
Fratilor, delictul si ilegalitatea este ca aceste "M-uri" cum le numeste Flavius( mai corect spus "MS-uri" ca ele sunt secretizate ilegal), prin care oamenii au dreptul la INFORMATII DE INTERES PERSONAL , deoarece li se calculeaza si actualizeaza pensiile , INCALCA Legea 182/2002 Art. 24 Alin.(5)si Alin. 33. Aici este PENALUL lor , ca secretizând informatii de interse personal , incalca CU INTENTIE ( nu din culpa) aceasta L. 182/2002 cum am spus. Cata lume stie ca ei au actualizat bazele de calcul prin MS ? Deci deprinderea de a incalca legile este marea problema a savantilor . Iar politrucii sunt pacaliti sa semneze de acesti savanti , deoarece sunt incompetenti , habarnisti. BRAVO FLAVIUS , ai simt de observatie..
*** stelica , zi-ne te rog , cat este BAZA de CALCUL dupa recalcularea conf. L223/2015 ? Eu nu cred ca este mai mare de 1200 lei dupa aprecierea mea. Pt. recalculare s-a folosit VRS-ul de 197,33. Va rog frumos, nu va mai "jucati" cu VRS-ul ca cu punctul "G".
*** Bravo Leon , ca ne ti la curent cu evolutia OUG.
Maine e ziua regelui si a armatei . Doamne ajuta !

Iulian Mareș spunea...

Domnul G. Oprea, mult iubit de unii, să fi făcut asta?
Nu se poate!... așa ceva?
Căci era cu statul de drept și interesul național în gură mereu...

http://www.stiripesurse.ro/un-fost-ofi-er-de-contrainforma-ii-militare-zguduie-romania-armata-implicata-in-alegerile-din-2009-video_1227085.html

Huhu Rezea spunea...

@Mareș
E mult spus că Armata s-a implicat politic. Cel mult putem să acceptăm că DGIA a tras ceva sfori propagandistice. Ne-a confirmat-o acoperitul lor Turcescu. Nu el l-a lăsat pe Băse să jure strâmb pe Biblie?
Chestia cu softul de numărat voturi este o poveste de adormit naivii.
Putea fi răsturnată de numărătoarea paralelă. Procesele verbale de la secțiile de votare merg la toate partidele care au avut membri în acele secții.

Leo spunea...

Polonia investeste in APARARE nu in industria de aparare. APARAREA este o urgenta , pe când industria de aparare este un proiect de cam o generatie pana la primele rezultate notabile. Asta nu intelege filozoful. Nu de corvete are nevoie armata care sa fie gata in 4 , 6 ani ci de minim 5 baterii de rachete PATRIOT pt. tinte balistice si pt, tinte aeriene , precum si de 60 de F16. Asta eurgenta politicii de aparare. Dar daddy , i-a spus filosofului sa traga cat mai mult ca sa nu cheltuie banii , invocând tot felul de proiecte , pt. a utiliza acei bani la "proiectele" lor.
"Armata am subţiat-o,
Tehnica am demolat-o,
Pensia am micşorat-o...
Am rămas... "Trăsniţi în NATO"...
TAIASCA 25.10.2017 !

Anonim spunea...

tigri 3,
Am vrut sa spun , ca exemplu, un comandant de patrula, pe vechi, avea coef. 2,6 intr-o escadrila de elicoptere dintr-o anumita unitate, in alta unitate la aceiasi tip de escadrila, cu aceleasi elicoptere, coef a fost de 2.7. La primul, la actualizat pe coef 4 , la al doilea la actualizat pe 4,1. Astazi la o escadrila asemanatoare ,cu aceleasi elicoptere, coeficientul este 4.3. Ce vezi tu obiectiv in acesti coeficienti ?

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Nu am spus sau susținut eu asta..., cu toate că sunt câțiva pe aici, tari de cap, ce susțin că mai avem politruci in structurile de forță!
Kiar și un vesel care dirija softwar-ul de pe Marte sau sateliti!

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
Ești "muftangiul român!" :))
Noi vrem in industrie, pt că nu ne atacă rușii, pe unguri îi batem si cu ciorapii murdari, ...în plus avem f mulți ingineri!
Kiar și pe blog....:))

Dan B. spunea...


Intreb, nu dau cu parul!
Cine, cand si cum a stabilit VRS? Pe ce criterii? MApN de cine a fost reprezentat?
Daca magistratilolor le-a fost majorata VRS chiar si de 3 ori intr-un an, cum se face ca VRS lor era, la finele lui 2007, de 405 lei, in timp ce a noastra abia a ajuns in 2009 la 197 lei?
Daca pensionatii de la MAI au castigat recalcularea pensiilor in baza noi valori a VRS, in baza precedentului judiciar, se poate recalcula si la noi, insa nu cunosc noua valoare a VRS pentru militari.
Este cineva in masura a afla cam care-i noul VRS in cazul relatat de administrator?

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
Of din MAI erau detașați la DNA! De la MAI primeau o parte din solda, grosul fiind de la DNA!
Gen of MApN detașați pe la unele ministere..., asemănător magistraților militari!
De ce au avut 3 VARA într-un an?
Din 2 motive:
-pt că le-a fost totuși jena să treacă brusc la cel mai mare;
-pt că sunt reprezentanții unei puteri independente și nu au fost controlați!

Iulian Mareș spunea...

Huhu,

Citind linkul, ce parere ai?

https://www.dcnews.ro/mobile/generalul-iliescu-ef-spp-acuza-ii-grave-despre-dosarele-fabricate-de-sri_563043.html

Procurorii DNA nu prea erau pregatiti sa intocmesca dosarul de urmarire penala, fiind doar semnatari?
Crezi ca in ziua de salariu, livrau parte din el ofiterilor SRI?....asa ar fi fost corect!

Iulian Mareș spunea...

La multi ani Armatei Romaniei!
Multa sanatate MS Regale Mihai!

tigri2 spunea...

La multi ani tutror celor care au muncit si muncesc in Armata !
Rusine politicienilor pentru ca traiesc pe pamantul aparat de noi si de cate ori au priulejul. hulesc Armata!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

La multi ani bravei Armate romane, si ii urez sa fie curatata de uscaturile, lichelele si tradatorii militarilor activi si rezervisti, foarte greu pusi la incercare de catre acesti politicieni vicleni si lacomi ascunsi sub uniformele militare, ce sunt facute de rusine in dispretul tuturor! Sa dea Dumnezeu un viitor mai bun, glorios si plin de faima, ca si trecutul stralucitor pierdut in negura vremurilor trecute, bravei Armate romane! La multi ani, onorabili rezervisti si activi ai Armatei! Doamne, ajuta!

Dan B. spunea...


@tigri2:
Este corecta adaugirea „.....celor care au muncit si muncesc in Armata!”, caci cei care au „muncit” la dezonorarea Armatei si a rezervei sale merita un alt gen de „urari”!

Viss spunea...

Cinste militarilor români! Cinste poporului lor! Indiferent unde s-ar afla, și unii și ceilalți.

Dan B. spunea...


@Iulian Mares:

Sper ca derbedeul Mihai, cel care la sosirea in Romania a declarat ca nu doreste restituirea prprietatii sale, dar care azi detine zeci mii de ha si zeci de imobile din teritoriul tarii, sa fii crapat pana acum, caci renta de 10.000 $ (la puterea de cumparare din 1950) si semnatura sa pe declaratia de la Budapesta din 1989 devoaleaza un tradator ordinar al natiei noastre (nu a lui, cea greceasca, are ADN-ul cdt garzii regelui Constantin).
Iar mânaria lui Dragnea privind infiintarea ONG „Casa Regala”, de utilitate publica, va greva bugetul de stat cu 5 mil euro pe an pentru asa-zisele „printese” ale bastardului Mihai (in plus, si cu transfer de beneficii ale fostului seful de stat catre fiica).
Fa bine si scuteste-ma de oroarea asta, partizanatul tau neghiob pentru niste fute-vânt!

Iulian Mareș spunea...

Dane,
Orice om al anului 2017 știe să-și asume istoria cu bune și rele!
Când ești opusul te autoexcluzi...
Nimeni nu-și alege părinții, nici kiar cei mai critici copii!
În rest... fiecare cu opiniile lui, important este să o respecți pe a celuilalt!

Dan B. spunea...


@Iulian Mares:

Eu imi asum istoria, ca-i a mea si a concetatenilor mei, insa de unde pana unde chestia asta cu acordul meu vs malversatiunile unora sau altora? Nu-i destul ca accept ca s-a-ntamplat, trebuie sa fiu si in acord cu faptuitorii?
Sunt de acord ca nu-ti alegi parintii, asa cum a fost ales Carol al II-lea ca tata pentru Mihai, dar nici nu-i normal sa-mi fluturi esarfa regala, daca nasterea ta s-a intamplat a fi inafara regalitatii romane, dupa abdicare si in exilul ales de actualul mosulica.
Iar daca nu inveti nimic din istoria faptelor, luand de bun tot ce s-a-ntamplat, tu te autoexcluzi!
Asadar, nu te critic pentru opinia pro-regala, insa nu sunt de acord sa mi-o „fluturi pe sub nas”! Tine-o strict in anturajul tau!
Apropo, eu ti-am prezentat niscai argumente, tu nici macar „basme” nu ai pentru mine?

Dan B. spunea...


@All:

Rog sa nu uitati ca tema postarii este alta decat cea a postarii unor sabloane de prost gust!
In opinia mea, adevarata Armata, cu mici exceptii, nu mai exista, iar realii sai membri, asa-zisa „rezerva”, avand varste inaintate, este pe duca.
Asadar, omagiile si urarile dvs catre cine le indreptati, catre ministrul Fifor, secretarul de stat Dusa, gl Ciuca si altii? Sau spre „rezerva” G. Oprea, Iordanescu, Ontanu, Nastase, Turcescu, Kovesi, Dobritoiu (a acceptat F-16 in perspectiva de nicicand a F-35), Badalan, s.a.?

Iulian Mareș spunea...

Dane,
sper că nu ai devenit mujahedin, intre timp!
F 35?
Dar cu ce am susținut noi programul?
Daca F22 nu se vinde (nici Israelului), F35 crezi că se va vinde celor care nu au băgat bani in programul de cercetare-dezvoltare?
Mă tot întreb...

PS-Nu mai insista...pt mine monarhia înseamnă enorm vs comunism!
Înaintașii mei au jurat credință regelui! Ai tăi, nu?
Poate pt tine este altfel....

Leo spunea...

Dan Buzescu,
Mai intreaba-l te rog pe amabilul, ce este si ce voieste "VRS-ul" , deaorece mie nici acum , dupa 8 luni nu m-a lamurit , daca politistii ( nu militarii) , au VRS-ul = 600 lei. Vezi ca nu-ti raspunde nici tie ? Cred ca deja are "alergie" la cuvântul VRS.
"Suntem şi noi mai combatanţi
În Capitală, uneori,
Că-avem aici şi...”Dorobanţi”
Şi-un regiment de...”pocnitori”."
PS
"pocnitori" bune , erau mai ales prin Salajan in tineretea mea.....

Huhu Rezea spunea...

@Buzescu
Marți, 17 ianuarie 2017, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii recomandă ordonatorilor de credite, în raport de Decizia nr. 794/15.12.2016 a Curţii Constituţionale, ca în cadrul aceleiaşi categorii profesionale şi familiale ocupaţionale să nu existe o salarizare diferită, raportată la mai multe valori sectoriale, valoarea de referinţă sectorială fiind o constantă, astfel că, diferenţele de salarizare în cadrul familiei ocupaţionale „Justiţie” trebuie să rezulte exclusiv din coeficienţii de multiplicare specifici fiecărei funcţii şi grad, care se aplică valorii de referinţă sectorială maximă, aflată în plată, de 405 lei, la care se adaugă majorarea de 10% prevăzută de Legea nr. 293/2015.

luminita spunea...

a dat si comisia de aparare aviz la oug 59

Leon spunea...

Leonard, Legea nr.138/1999, Anexa 1,pct.D. Elementele sistemului de stabilire a soldelor personalului militar: 1.Valoarea de referinta universala 1.247.040 lei 2.Indicator de prioritate intersectoriala 0,55 3.Valoarea de referinta sectoriala 687.000 lei Nota: VRS rezulta prin aplicarea indicatorului de prioritate intersectoriala asupra VRU, rotunjita la 1.000 lei prin adaos. (1.247.040 x 0,55= 687.000 ).
VRU constituie baza unica pentru determinarea valorii de referinta PROPRIE fiecarui sector de activitate. Aceasta valoare se stabileste ANUAL prin Legea bugetului de stat sau se INDEXEAZA periodic prin HG sau OG. Deci Indicatorul de prioritate intersectoriala de 0,55 este constanta pentru SNAP si periodic a fost indexat VRS ajungandu-se in oct.2008 la valoarea de 197,3387 lei. Valoarea de 600 de lei nu a fost luata niciodata in calcul pentru Personalul militar.

Dan B. spunea...


@Huhu:

Pe mine nu ma intereseaza cum este aplicata VRS la Justitie, doar am intrebat pe ce baza au fost stabilite si cu consultarea cui din domeniul de referinta, respectiv la Aparare.
De ce 445 lei la Justitie (Legea 293/2015) si doar 217 lei la Aparare? Realizezi ca in baza unui VRS=600 lei si a existentei unui precedent judiciar, eventualele contestatii de la MAI se vor solutiona cu acea VRS? Si eu, adica noi, iar ramanem de caruta, ca de obicei?

@iulian Mares:

Argumentul asta, cu accesul la inalta tehnologie de lupta (F-35) mi-a fost aruncat in fata in momentul in care i-am reiterat ca a avut o optiune neghioaba (multe state europene, incl. Elvetia, Ungaria, Polonia, au achizitionat Gripen nou).
Cu ce au sustinut romanii programul pt F-35? Cu jertfele umane romanesti de pe teatrele de operatiuni militare in beneficiul exclusiv al USA, cu favorizarea firmelor americane in detrimentul celor neaose, cu cedarea resurselor, terane si subterane, mult cautate de catre industriile superior tehnologizate.

@Leonard:

Daca nu-ti expune date solicitate, ori nu le stie, ori are ADN de politist!

CEZAR spunea...

Iarasi se face m-Alul de kk-t....!!
Sa urez si eu un sincer ,,La multi ani RoArmy..si cat mai multa gheata ..pentru regele tradator ..!!

Leo spunea...

Leon ,
Multumesc pt. detalii. Stiam ca pt. militari este de 197,33 , dar nu stiu inca pt. politisti , deoarece in urma cu , cam 7 luni Valnei si Coarna cereau lui LOV ca VRS-ul sa fie majorat de la 600 lei la 1450 lei. Eu am dedus de aici , ca politistii ( nu militarii) au VRS-ul de 600 lei. Dupa acele afirmatii ale lui Valnei si Coarna , eu am crezut ca la tot MAI-ul este VRS-ul de 600 lei ( inclusiv la Jandarmi , pompieri ) si l-am exasperat pe H-ul cu intrebari , el pana la urma lamuindu-ma ca militarii toti au VRS-ul de 197,33. Nu m-a lamurit daca politistii au VRS-ul de 600 lei. ( De aceea ii mai spun eu "amabilul" , deoarece a rezistat cu stoicism si a raspuns la multele mele intrebari , legate de VRS.) VRS-ul = un cosmar.

Huhu Rezea spunea...

Prin Regulamentul de organizare a Parchetelor, completat de un Ordin al ministrului Justiţiei ăn august 2016, poliţiştii judiciarişti detaşaţi au fost integraţi in structurile parchetelor.
Ca atare au primit şi ei o VRS egală cu cea din Justiţie de 405 lei.
Tot SNAP-ul are VRS de 197,33 lei corespunzător indicatorului de importanţă intersestorială de 0,55....ne informează @leon

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Rusine, de mii de ori rusine! Avem sindicate militare ale rezervistilor care, in loc sa lupte pentru dezghetarea pensiilor militare, ei pactizeaza cu politicul pentru osanale mieroase si de slugareala, intrucat cersesc grade in rezerva sa si le puna pe crucile mormintelor, dupa moarte, mofturi de un egoism absurd, grotesc si artificial a la Turcescu & Comp, o mandrie de prost gust, ca si alte facilitati iluzorii si infantile, sau bilete preferentiale la tratamente in statiuni! Datorita acestor egoisme puerile s-a subrezit lupta sindicala si s-a ajuns sa fim cu totii comparati cu niste carpe inerte, caci noi bazandu-ne pe aceste sindicate, si avand incredere in ele, ne-am lasat prada iluziilor desarte si n-am stiut ca de fapt ele existau doar pentru niste mofturi personale si egoiste, doar de grup restrans, si nu pentru interesul tuturor! Cine mai are incredere intr-un sindicat militar, nu-i decat un sinucigas al propriilor sale interese!
Voi dispretui, de acum incolo, tot ceea ce inseamna adunaturi si gasti cu pretentii de sindicate, oricare ar fi ele, civile sau militare, pentru ca toti au aceleasi apucaturi si naravuri cu un scop precis: Doar avantaje egoiste si de grup restrans, in cardasie slugarnica cu politicul vremelnic, nu in numele tuturor muritorilor de rand! Rusine!

Leon spunea...

Leonard, se refereau la Salariul minim pe economie care in 2009 era de 600 lei iar in 2017 este de 1450 lei..!

Dan B. spunea...


@Huhu:
Dar Legea 293/2015 nu actioneaza si in Armata pentru majorarea cu 10 % a VRS?

Huhu Rezea spunea...

@Buzescu
Ba da, ia citește Anexa 1b a Ordinului M25 și vezi că se majorează la recalculare cu 10% toate elementele salariale de la a) la g).
Leon a greșit mai sus.
Legea 293/2015 nu a mărit VRS ci toate elementele componente ale bazei de calcul.

Dan B. spunea...


Vai, ce ma bucur, si mai dau si din coada, realizând ce purcoi de bani mi-o navali in casa!

luminita spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
marinarul spunea...

As dori sa intru in legatura cu cineva care poate sa-mi dea sfaturi in legatura cu recalcularea pensiei in urma alegerii celor 6 luni . l 223/2015

Huhu Rezea spunea...

@marinaru
Incă nu ai pus o întrebare concretă.
Citeşte articolele de pe blog de la eticheta Decizii de pensie pe OUG 57/2015