Un produs Blogger.

luni, august 22, 2016

Casa de pariuri deschisa pe seama aplicarii OUG nr. 20/2016

87 comments






Marian Dunareanu spunea...
D-le admin, deschid o casa de pariuri, asta si din lipsa subiectelor cazone, pentru aplicarea completari OG 57/2015 (daca am nimerit baza legala) in ceea ce priveste aplicarea a 50% din salariu de merit din luna asta pentru aceeia ce n-au fost meritosi din martie 2009.
Pana acum la u-ti n-au sosit precizarile, motiv pentru care am rezerve seriase. E vorba aceea, daca am zis ca iau, voi lua, daca zica dau .... am zis. Scopul maret era, asa cum scrie in textul de lege, eliminarea acelor inechitati in randul militarilor, politisti etc. Pot fi optimist si pun intrebarea: cum o vor indrepta si pentru cei ce-au iesit dupa iun 2010 pana-n prezent cand s-a dus dracului echitatea?

Raspuns, Huhu Rez

Domnule Dunareanu,
De prevderile OUG nr. 20/2016 beneficiaza doar cei care se pensioneaza dupa 01 08 2016, cu conditia sa nu fi avut SM in 2009.
Cei pensionati anterior datei de 01 08 2016 vor beneficia de aceeasi prevedere abia dupa aplicarea urmatorului act normativ de majorare soldelor activilor, moment din care inceteaza si efectele alin.(9) al art.  3¹ al OUG 20/2016.
Iata un extras din ordonanta:

(5) Prin excepţie de la prevederile art. 1 alin. (1), începând cu luna august 2016, 
pentru personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor din aceeaşi instituţie sau autoritate publică, în soldele de funcţie/salariile de funcţie în care nu sunt cuprinse sumele compensatorii 
corespunzătoare soldei de merit/ salariului de merit în plată la nivelul anului 2009 se 
include 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzătoare soldei de merit/ 
salariului de merit în plată la nivelul anului 2009.,
(6) Începând cu luna august 2017, pentru personalul prevăzut la alin. (5), în 
soldele de funcţie/salariile de funcţie se include diferenţa de 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzătoare soldei de merit/ salariului de merit în plată la nivelul anului 2009.
 (7) Începând cu luna august 2016, pentru personalul militar, poliţiştii şi 
funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, 
indemnizaţiile, compensaţiile, primele, ajutoarele, plăţile compensatorii,
despăgubirile, compensaţiile lunare pentru chirie şi alte drepturi acordate potrivit 
actelor normative în vigoare, care nu fac parte din solda lunară brută/salariul lunar 
brut, rămân la nivelul lunii iulie 2016, dacă îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi 
condiţii.
(8) Începând cu luna august 2016, personalul care deţine titlul ştiinţific de 
doctor, îşi desfăşoară activitatea în domeniul în care a obţinut acest titlu şi nu 
beneficiază de suma compensatorie inclusă în anul 2010 în salariul de bază, 
solda/salariul de funcție, indemnizația lunară de încadrare, beneficiază de suma 
compensatorie aferentă titlului ştiinţific de doctor stabilită la nivelul similar în plată 
pentru aceeaşi funcţie, grad didactic, tranșă de vechime în învățământ și gradație 
corespunzătoare vechimii în muncă pentru personalul didactic din învățământ, 
respectiv grad/treaptă profesională şi gradaţie corespunzătoare vechimii în muncă sau, după caz, vechime în funcție în cazul celorlalte categorii de personal, din instituţia sauautoritatea publică respectivă sau, după caz, într-o instituţie sau autoritate publică similară.
(9) Drepturile prevăzute la alin. (5), (6) şi (8) nu constituie majorări ale soldelor 
de funcţie/salariilor de funcţie în sensul prevederilor art. 60 alin. (1) din Legea nr. 
223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, pe perioada aplicării prevederilor prezentei ordonanțe de urgență."

87 de comentarii:

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Domnule Huhurez, legea zice ca la marirea soldelor activilor, pensionarii vor beneficia si ei de marirea pensiilor! Cat adevar exista in aceasta? S-au marit soldele sa primim si noi ca milogii ceva? Sincer, habar nu am de nimic! Sa inteleaga si Eufrosina, dar si altii, printre care ma numar si eu si ,,astept o minune,'' cum zice cantecul! Care sunt sansele anula cesta, la anul si in viitor, si pana la moarte sa se intample asta?! Va multumesc anticipat! Doamne, ajuta!

Unknown spunea...

Se pare ca cei care se pensionează după 01.08.2016 și beneficiază incepand cu 01.08.2016 de cei 10 la suta din solda de merit, nu se va actualiza baza de calcul a celor 6 luni consecutive alese și pentru lunile anterioare lunii august cu cei 10 la suta așa cum prevede articolul 38 din Legea 223/2015. Exemplu: dacă ies la pensie începând cu 01.09.2016 și dacă aleg baza de calcul media sondelor brute pentru perioada 01.03-31.08.2016, solda de merit (10 la suta), NU se va va lua în calcul și pentru lunile anterioare lunii august. Ce trebuie făcut în aceste cazuri? Către cine se poate face contestație?

Andrei spunea...

" în soldele de funcţie/salariile de funcţie se include diferenţa de 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzătoare soldei de merit/ salariului de merit în plată la nivelul anului 2009. "

Din formulare rezulta foarte clar ca se modifica practic solda de functie, asa ca la actualizarea lunilor alese, va fi folosita solda de functie actualizata, adica marita cu 10%.
Daca pentru dvs nu se va proceda astfel, contestati decizia de pensionare si dati in judecata institutia, cu 100% sanse de castig

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
Deocamdata, potrivit Ordonantei 20/2016 au fost marite soldele de functie ale activilor, de la 01 08 2016, care in 2009 nu au avut Solda de Merit, cu 50% din valoarea SM care se cuvenea in 2009.
Cei care au avut SM in 2009, aceasta a fost inclusa ulterior in Solda functiei de baza si, ca atare, o au deja in solda bruta. Ei nu mai beneficiaza de OUG 20/2016.
Ca urmare, potrivit art. 28 din L 223/2015, soldele de functie ale celor care se pensioneaza dupa 01 08 2016 si n-au avut SM in 2009, se actualizeaza si cu valorile adaugate prin OUG 20/2016.
@bursuc

Art 28 din Legea 223 spune ca elementele componente ale soldei brute din cele 6 luni alese se actualizeaza la valorile de la data pensionarii, indiferent din ce perioada a ultimilor cinci ani de activitate provin.
De unde ati tras concluzia aia ca numai ultima luna ar beneficia de 50% din SM cuvenita in 2009, adica 50% din 10% a soldei de functie din 2009?
Daca va pensionati in luna septembrie solda dvs de functie cuprinde si 50% din SM care vi s-ar fi cuvenit in 2009.
Ca urmare, toate cele 6 solde de functie alese se actualizeaza la valoarea din august sau septembrie 2016.


Huhu Rezea spunea...

@Andrei
In luna august, solda de functie pentru activii care n-au avut SM in 2009 se majoreaza cu 50% din valoarea SM cuvenita in 2009, adica 50% din 10% din solda de functie din 2009.
Este altceva fata de ziceti dvs.

Unknown spunea...

Domnule Huhurez Rez, mie cei de la serviciul financiar al unitatii mi-au zis ca nu au cum sa-mi ia calcul cei 50 la suta din valoarea totala de 20 la suta a soldei de merit și pentru lunile anterioare lunii august, la baza de calcul a mediei celor 6 luni alese, deoarece, nu am primit bani în plus pentru lunile respective. Le-sm explicat ca e vorba despre actualizarea elementelor care compun soldele din perioada celor 6 luni alese, la data ieșirii la pensie, respectiv 01.09.2016, așa cum prevede articolul 28 din L 223. Mi-au zis ca nu au primit precizări în acest sens de la nimeni, au un program în calculator și nu au cum sa introducă datele altfel. Va rog sa-mi spuneți catre cine si când sa fac contestație? Către unitate în momentul când voi primi acel tabel cu toate datele despre soldele din perioada celor 6 luni alese, sau sa aștept decizia de pensionare de la CPS și dacă nici ei nu actualizează sa o fac împotriva CPS? Va rog mult, dacă se poate, un model de contestație pe aceasta speță, deoarece, eu cred ca vor fi mulți în situația mea. Am sunat la CPS MAPN și MAI, la fel mi-au spus ca nu se ia în calcul și pentru lunile anterioare lunii august, chiar dacă ies la pensie de la 01.09.2016.V-as ruga mult sa-mi mai spuneți dacă sporul de noapte intra la baza de calcul având în vedere ca lucrez în ture de 24 ore? Va mulțumesc anticipat!

Andrei spunea...

@Huhurez
La asta m-am referit si eu. @Constantin bursuc aprecia ca aceasta marire nu va fi luata in calcul decat pentru lunile de la agust 2016 in sus, inclusiv, ceea ce nu e corect, se va proceda asa cum ati spus si dvs.
Este vorba de 50% din 20%, deci 10% in august (atat era salariul de merit in 2009, 20% din solda de functie, care intra apoi in calculul intregii solde).

Unknown spunea...

In context, adresez si eu o întrebare, la care, daca este cineva amabil si bine informat, il rog sa imi răspundă. In prezent, sunt pensionar MApN incepand cu 01.02.2016. La data ieșirii la pensie am optat pentru o perioada de 6 luni din anul 2013. In perioada aleasa, deși dețineam titlul științific de doctor, nu beneficiam de sporul aferent. Totodata, am constatat ca, incepand cu luna august 2016, se reintroduce acest spor (de doctorat) pentru militarii activi si, in consecință, va fi parte integranta a viitoarei baze de calcul a pensiei militare pentru aceștia. Prin urmare, exista posibilitatea legală de a solicita recalcularea pensiei cu includerea sporului de doctorat de la acea vreme sau pur si simplu si la acest capitol se poate spune ca este o chestiune ce tine de hazardul soartei, asa cum multe lucruri s-au întâmplat in ultima vreme cu sistemul pensiilor militare. In așteptarea unui raspuns, va rog sa primiti sincerele mele multumiri.

Unknown spunea...

Corneliu asa de curiozitate cand ti se va calcula pensia pe legea 223 ti se vor pune la calcul si anii cat ai avut pensie pe caz de boala ? Normal asa ar trebui sa fie chiar daca atunci ai avut o pensie de mizerie.

Maria spunea...

Domnule Huhurez,eu am ieşit la pensie în noiembrie 2015 la limită de vârstă şi nu am beneficiat de salariu de merit în perioada 2010- 2015, din cele spuse de Dumneavoastră înţeleg că la recalcularea pensiei nu voi beneficia nici de l0 % care se acordă de la 01.08.2016 nici de 10 % care se va acorda de la 01.08.2017 celor care sunt in activitate si nu au primit salariu de merit în perioada 2010 - 2015. Cred că este o discriminare.

Huhu Rezea spunea...

@Maria
In mod cert, la recalcularea pensiei nu veti beneficia de cresterile acordate de OUG 20/2016, aplicabila doar celor aflati in activitate la data de 01 08 2016. Nici cei care s-au pensionat in perioada 01 01 2016-31 07 2016 nu beneficiaza de cresteri.
La prima actualizare a soldelor activilor, care va urma dupa OUG 20/2016, veti primi si drepturile prevazute in aceasta ordonanta.
@CVC
Din lectura alin.(9) ar rezulta ca doar cei care isi desfasoara activitatea in domeniul in care au primit titlul de doctor vor beneficia de acea indembizatie.

Unknown spunea...

http://www.argumentpress.ro/ce-ii-impiedica-pe-oameni-sa-vada-adevarul-de-ce-nu-inteleg-romanii-realitatea-din-jur/

flik spunea...

D-le H ,din cite am inteles pensiile in baza L263/2010,devin pensii militare de stat .In cazul in care recalcularea se va efectua in anul 2017,aceste pensii intra la recalculare in eventualitatea maririi punctului de pensie preconizat din ianuarie 2017?

Huhu Rezea spunea...

@flik
Nu.
Beneficiaza de cresterea valorii punctului de pensie doar cei care au optat pentru calculul pensiei in baza L 263/2010.

Unknown spunea...

dle CORNELIU .eu inteleg ff bine , de altfel pentru mine bu conteaza ,dar sant interesata pentru ub nepot pensuinat pe art 19 din 223 , caruia calculul pe oug 57 ia luat din calculul pensiei aproape 20% ,,a iesit la pensie in ian 2016 , acesta asteapta sa vada cand se va lamurii cu revenirea la 80 IN LOC DE 65 , adica daca se va reveni la legea promulgata 3
223 . Asta ar fi problema apoi si daca i se va applica si lui acel proceny din oug 20 ,dar sa spperam ca nu o sa mai tavaleasca mult in camera deputatilor acest nenorocit ,de oug 57 si consecintele lui.nu mai corectez greselile de ortografie scuze

Unknown spunea...

Stimate domn, va multumesc frumos pentru raspuns si va doresc, in continuare, mult succes in demersul dumneavoastra de informare. Cu respect,

CEZAR spunea...

Flik..desi nu m-ai intrebat pe mine ..voi incerca totusi un raspuns !
Si popa si hot si in fund cu doi nu poti !
Deci Nu..
Actualele pensii cu cupon kaky (sic)..nu au treaba cu punctul de pensie si nici cu eventualele indexari ..
Asteptam sa creasca solda la activi dar ,ghinion ...vor creste alte drepturi ...care nu intra la pensie ....s-a mai intamplat ...!!

tehnocrat spunea...

Pt Dl Constantin Bursuc
1) OuG 20/2016 s-a emis in primul rand pt activi, pt incadrarea acestora pe functiile libere si "temperarea " minima, ce-i drep, de iesirea din sistem. In perioada1 ian 2011 - iulie 2016 daca aveai salariul de merit obtinut in 2010 si erai mutat pe alta functie, pierdeai acest drept. In acest context,foarte multe cadre militare din MApN si nu numai, au refuzat incadrarea pe noi functii, chiar la esaloane superioare.
2) OuG 20/2016 afecteza si pe unii dintre cei ce se pensioneaza si-si aleg pt baza de calcul, luni incepand cu august 2016 daca n-au avut salariu de merit sau au avut doctorat dar nu beneficiau de spor de soda.
3) financiarul din um a dumneavoastra, are dreptate. El are o macheta de calcul,in cf cu Anexa 4 pct 7 din M 24/2016. Pt sporul prevazut de 50% din salariul de merit la nivelul lui 2009 (20%) la pct.e financiarul introduce un procent de 50%*20%=10%.
4) cum compensatiile s-au introdus incepandcu august 2016 este exclus ca prevederile OuG 20/2016 sa se aplice si lunilor anterioare lunii august 2016 pt ca s-au introdus elemente salariale, nu s-au aplicat procente la solda functiei de baza.

CEZAR spunea...

Apropo ...cand il comemoram pe T.2 Makish...luptatorul neinfricat pentru... pensia lui
..ca se duse hanimalul ....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Vasile Ion Valabil, dupa lege asa trebuia sa fie. In fapt, m-a invatat Dl. Huhu asta iarna, spre primavara, sa fac cerere de revizuire ca mi s-a gresit calcularea la timpul acela si mi s-a ignorat perioada asimilata, deci cea de boala. Ei au dat-o la scaldat si mi-au zis de ce n-am contestat decizia la timp, pe un raspuns stufos si derutant, dar erau obligati sa actioneze le cererea mea de revizuire si s-o faca acum, pe L 223/2015 daca atunci n-au facut-o si le-au scapat. Am inteles din raspunsul lor sa am rabdare sa vina recalcularile si acolo vor fi trecute toate neajunsurile. Uite ca mai e si cineva care sa gandeasca pozitiv si la mine! Multumesc, prietene! Ar fi criminal sa fiu din nou ignorat cu intreaga perioada de invaliditate si care se numeste la calcul perioada asimilata, deci considerata vechime ca o recunoastere a statului pentru perioada invalidanta, insa si astea penalizate cu 1% pe fiecare an! M-as bucura sa mi se indrepte greseala, deoarece am fost vaduvit de un drept legislativ, si de veniturile respective, avand asfel o pensie de mare mizerie!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Eufrosina, tocmai de aceea am apelat la amabilitatea D.lui Huhurez, stiind ca impreuna, ca si dumneata, ne leaga cam aceleasi probleme de asteptari si raspunsuri, dar si nerabdarea de a ne intra fiecare in drepturile legale, dar la care autoritatile se arata nu prea grabite si entuziasmate sa ne ajute, de parca le-am manca din averea si patulul cu papusoaie de acasa de la ei, si nu de la statul care e obligat sa ne faca dreptate prin ei si pe litera legii in vigoare! La porcoaiele lor de bani din tradarile si manevrele celor multi nu se grabsc, dar daca iar se mai pun pe eronari, ii chem in solidar pentru despagubiri, sa dea din buzunarul lor, nu al statului, financiare si morale!

Huhu Rezea spunea...

@tehnocrat
Faci ce faci si o dai in bara.
De prevederile acestei ordonante beneficiaza activii, incepand cu 01 01 2016. Nu a zis nimeni ca se aplica si pentru lunile anterioare.
Daca se intampla ca un activ sa se pensioneze dupa 01 08 2016, soldele lui de functie, alese din perioada ultimilor 5 ani, se actualizeaza, potrivit art. 28 din L 223, la nivelul soldei de functie de la data pensionari, solda care include si cresterea acordata de OUG 20/2016.
Ordonanta se aplica si pentru cei care se pensioneaza, chiar daca unitatile au primit programul de calcul anterior intrarii in vigoare a ordonantei.
Legea este mai tare decât machetele lor.

emillian123 spunea...

Pt. CV C :..ar fi fost ajutator sa ne spuneti formula de calcul a pensiei d-voastra-stabilita in feb. 2016,in baza a ce?: a legii 223/2015 sau a O.U.G. 57/2015 +/- modificari(?); va intreb -pt. ca in lg.223 se prevede baza de calcul: "venituri lunare brute"=adica formula de calcul a soldei brute(grad, functie,spor de responsabilitate medicala=10 %/S F.-la medici, eventual solda de merit si/sau indemnizatia de comanda, gradatii, indemnizatia de dispozitiv ) + eventuale sporuri permanente [radiatii, sporuri specifice armelor "periculoase":aviatori, scafandrii, manuitori de munitii, doctorii(atentie-nu medicii, cu exceptia situatiei - in care sunt si "doctori in medicina" )-in specialitatile pe care le practica,...s.a.m.d....In OUG. 57/2015=in art. 28- modificat(alin. 1)- baza de calcul a pensiei-"destul de confuz"- e constituita de -atentie: numai din "solda lunara realizata la functia de baza"=formula de calcul(grad,functie ind. de c-da, gradatii) -fara acele sporuri enumerate(=lit. a-p), si din care "lipsesc"(tactic ?) unele sporuri specifice platite-ca cele pe care le-am enumerat mai sus-si care -logic- ar fi sa fie incluse in baza de calcul a pensiei,s.a....!. Revenind la intrebarea d-voastra-daca NU ati incasat sporul pt. doctorat,(desi..?.. aveati dreptul la el...) eu nu cred ca va intra in calcul, decat in situatia ca il revendicati ministerului in care ati lucrat-si acesta-vi-l si plateste retroactiv(in termenul de prescriptie legal...).

Huhu Rezea spunea...

@emilian

In februarie 2016 s-au aplicat obligatoriu dispozitiile L 223/2015 asa cum au fost modificate de art. 40 al OUG 57/2015.
Nu exista alta posibilitate.

Unknown spunea...

asa este ,cum spune dl H , IDIOTII AU FACUT PE DRACU IN PATRU SA ;E IA CELOR PENSIONATI CU DATA DE 1 IAN 2016 APROPE 28 % din calculul de pensie , aplicand acel procent de 65 , daca se va reveni asa cum era in lege adica calcul cu 80 ,atunci de la data cand se va aproba se vor reca,cula ,dar nu retoactiv , ci cu data cu care se vapublica in mo . .sa ii ia dracu de nesimtiti , cu totu trag de timp casa foloseasca acele sume pentru pensiille apreobate paelaamentarilor .fiindca nulti nu vor mai pupa parlamentul.Eu cred ca asta se va duce catre 1 ian 2017 cand se va face bugetele noi la aparare etc....... dar ar trebuii ca acum la 1 septembrie sa se faca scandal de catre care pot sa o faca .,vad ca nimeni nu mai zice nimic ,oare dece? mai coc ceva?

tehnocrat spunea...

Pt Dl Huhurez
Nu pot fi de acord cu dumneavoastra.
Oug 20/2016 introduce in solda de functie , la toti care n-au avut, salariul de merit, in 2 transe: 50% incepand cu august 2016 si 50% incepand cu august 2017 din valoarea salariului de merit din 2009=20%, in plus si sporul pt titlu de doctor.
Pt salariul de merit:
- cititi ce scrie sub tabelul di anexa 4 pct 7 din M24/2016. Rezulta ca actualizarea bazei de calcul la data deschiderii drepturilor de pensie, se face prin actualizarea elementelor salariale cf M25/2016 unde se prevede ca la actualizarea salariului de merit se ia procentul avut in cele 6 luni consecutive alese ca baza de calcul, din ultimii 5 ani. Asa ca inainte de august 2016 beneficiarii OuG 20/2016 au avut procent egal cu 0% la salariul de merit, in ultimii 5 ani. Asa ca 0% trecut in baza de calcul, ramane tot ZERO %. In perioada august 2016-iulie 2016 salariul de merit este in procent de 10% iar incepand cu august este 20%.
- cei care au parasit sistemul inainte de august 2016 fara drept de pensie dar indeplinesc conditiile de pensionare stabilite de legea 223/2015 incepand cu august 2016 daca n-au avut salariu de merit in cele 6 luni consecutive alese pt baza de calcul nu sunt beneficiarii OuG 20/2016.
- in concluzie, OuG 20/2016 afecteaza baza de calcul stabilita la um/cmj prin introducerea unui procent de 10% incepand doar cu luna august 2016 nu si retroactiv.
- aici nu este vorba de machete, este vorba de legislatie, destul de clara si explicita.
Ramane de vazut cine "a dat-o in bara".

Huhu Rezea spunea...

@tehnocrat
Ca sa vezi dincolo de valul care ti-a cazut pe fata, incearca sa raspunzi la urmatoarea intrebare.
Ce inseamna prevederea din articolul 28 al Legii 223 ca soldele brute realizate la functia de baza, inclusiv solda de functie din cele 6 luni alese din ultimii 5 ani se actualizeaza la valoarea de la data pensionarii?
Are militarul activ la data pensionarii adaugat la solda de functie 50% din solda de merit ce i s-ar fi cuvenit in 2009? ARE! Daca are, inseamna ca toate cele 6 solde lunare se actualizeaza la valoarea de la data pensionarii.
Vezi ca vorbim de actualizarea soldei de functie si nu de actualizarea soldei de merit?
Ordonanta majoreaza solda de functie incepând cu luna august. Unitatile militare vor actualiza in vederea pensionarii, incepand cu luna aceasta, cele 6 solde de functie ale bazei de calcul la valoarea din statul luni august 2016.
O mica adaugare la macheta primita in vederea calcularii pensiei militare.

Gabriel spunea...

Buna ziua,
Am iesit la pensie cu data de 31.05.2016 si as dori sa va intreb daca noi cei iesiti din sistem anul acesta avem vreo sansa ,prin instanta ,sa beneficiem de solde compensatorii ?

Unknown spunea...

deci 10 %celor care se vor pensiona incepand cu luna aug 2016 , celore care sant pensionati in acest an dar pana in august ,nu ki se va aplica procentul? dece?nu?CXE LEGE MAI ESTE SI ASTA ?nu este discriminare? sau cum?

val3ros spunea...

din pacate cred ca domnul tehnocrat are dreptate...intrebarea asta am adresat-o unei case sectoriale de pensii...raspunsul a fost asta
"Avand in vedere ca data iesirii la pensie este 15.08, lunile alese de dumneavoastra nu contin nici o luna cu solda de merit, este logic ca media veniturilor va fi fara solda de merit. Daca ati observat legea spune foarte clar ca aceasta diferenta nu este considerata marire de salariu, pentru ca daca ar fi fost marire, trebuia umblat la toate pensiile. Asa ca au lasat acest lucru sa se intample peste cativa ani. Concluzia este ca fiecare luna aleasa are anumite elemente de salarizare, daca acel element nu exista, nu va aparea".

DEci legea spune ca nu e marire a soldei ,ci doar egalizare,valabila doar pt activi...

Anonim spunea...

@huhu si altii
si cu bosorogii cum ramane? Adica Pa?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Pe un blog vecin sunt ,,gratulat'' ca-l ,,tamaiez'' pe Ceausescu, in calitate de ,,tovaras,'' si ca merit sa mai intru disciplinar in mina ca nu pup in cur moastele monarhiei...Nu Ceausescu v-a dat gradele, mai adulatorilor de moaste? Vi le-a dat cumva molia impaiata si depasita istoric!? Ziceti bogdaproste ca pe legile lui Ceausescu aveti pensiile bune, ca daca ar fi fost monarhie se ducea dracului de tot si Armata! Adulatorul monarhiei, Iohannis, e cel care prin tehnoretardati ne-au dat lovitura de gratie cu OuG 57! Mai reflectati, tovarasi, mai reflectati, ca sunteti inca tineri, si pana la varsta de peste 100 de ani, pe care v-o doresc sincer si din inima, mai aveti timp sa reflectati si sa realizati ca in tot ce zic am dreptate! Si casele in care locuiti si sunteti fericiti, tot de la Ceausescu le aveti, ca daca era monarhie stateati pe chirie! Si pensia contributiva, tot Ceausescu v-a dat-o, precum Ordinul 50! Molia Mihai v-a dat ceva, tovarasi domni monarhisti? Doar kanci-kalaki! De ce acum scuipati cu obida mana care v-a ridicat si a facut oameni mari si importanti din voi? Doar ati fost si membrii de seama PCR!

Huhu Rezea spunea...

@eros
Ma indoiesc ca o Casa Sectoriala poate sa faca o asemenea gafa.
Daca da, trebuie sa-si concedieze juristii si directorul.
1. Actualizarea soldelor activilor care ies la pensie se face in baza art. 28, nu in baza art. 60 aplicabil drepturilor de pensie deja deschise.
Ordonanta spune ca majorarea nu este
O crestere in sendul art. 60, dar nu exclude o actualizare in sensul art. 28 aplicabil activilor care se pensioneaza.
2. Am mai precizat ca nu e votba de actualizares soldei de merit ci de actualizarea soldei de functie majorste conform ordonantei.

val3ros spunea...

ma rog sa aveti dreptate d-le Huhurez
la cum interpreteaza EI legea ramane de vazut...

Florin spunea...

Nu ar trebui sa se ia in calcul salariul de merit intregit la cei ce ies la pensie dupa 1 septembrie? Masura reparatorie se acorda esalonat la activi pentru ca nu sunt bani,dar la cei ce vor iesi la pensie ar trebui sa se calculeze integral asa cum si cei ce ies la pensie si au salariul de merit beneficiaza de calculul inegral.

Huhu Rezea spunea...

@serban
Randul bosorogilor vine dupa recalculare, la prima majorare de solde pentru activi.
@Florin
Daca spune in ordonanta ca se acorda numai 50% din cuvenita SM din 2009, atât se va acorda.

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Am zis bosorog referindu-ma strict la mine.....In rest: multumesc huhu!

tehnocrat spunea...

Pt Dl Corneliu:
Nu sunt, n-am fost si nu voi fi monarhist, dar ma surprinde neplacut atitudinea dumneavoastra total deplasata, privind rolul PCR in cariera militara, bunastarea cadrelor militare si bunastarea poporului roman.
Structurile de conducere PCR la varful societatii romanest si in marea majoritate a UM erau constituite din oameni slab pregatiti si fara coloana vertebrala, fa bun simt, fara nici o legatura cu statul PCR, caracterizati ca plante agatatoare si pupincuristi, indivizi foarte bine "hraniti" prin casele de comenzi si unitati de alimentatie publica speciale, oameni care au ridicat minciuna pe cele mai inalte culmi, entitati biologice care au sugrumat dezvoltarea societatii romanesti.
Una a fost structura de baza politica din armata si alta marea masa a militarilor, membrii de partid din armata.
Sustineti PCR si Ceausescu, pt ca au facut invalid din dumneavoastra, punandu-va sa lucrati ca militar la mina ?
Pt asta ati depus un juramant militar ?
Daca nu era PCR ,calitatile umane ale dumneavoastra nu va recomandau intrarea si evolutia in cariera dumneavoastra ?
Sa nu-mi spuneti ca-ti fost un element muncitoresc, ca nu va mai citesc nici un comentariu.
Sa stiti ca au fost si UM unde PCR n-a fost lasat de cdt UM sa se implice in evolutia normala a militarilor, in cariera.
Cea mai mare gresala care s-a facut dupa dec 1989 este faptul ca activistii de partid PCR incadrati pe functii politice, n-au fost dati afara din sistem.

tehnocrat spunea...

Spunea un director CPS MApN , ca dansul si institutia pe care o reprezinta, exista pt noi, pensionarii militari. Foarte frumos si foarte corect.
In primul rand, eu am inteles ca CPS aplica intocmai si la timp, prevederile legale cu privire la stabilirea si plata drepturilor de pensie pt militari.
Prin site-ul CPS MApN militarii si nu numai, sunt informati ca : "Pana in prezent, drepturile de pensie pt pensionarii care au trecut in rezerva dupa data de 01/01/2016 au fost stabilite si sunt platite la zi, neexistand restante sau intarzieri...".
Aceasta ar trebui sa fie starea de drept. Starea de fapt este cu totul alta: cei ce s-au pensionat cu data de 31 mai 2016, foarte multi, nici in prezent n-au primit decizia de pensionare, asta inseamna o intarziere , pana in prezent, cu 50% a termenului maxim legal, prevazut de legea 223/2015. O fi de vina politica PCR a Dl Corneliu ? Pe de alta parte exista pcr-istii (pile, cunostinte si relatii) la care decizia de pensionare s-a emis in cateva zile de la inregistrarea dosarului de pensionare la CPS.
Ar fi foarte interesant de facut si exploatat un grafic, bidimensional, pe axa Ox: CNP iar pe Oy: diferenta intre data emiterii deciziei de pensie la CPS si data inregistrarii dosarului de pensie la CPS pt cei ce s-au pensionat incepand cu 01/01/2016. Poate "structurile" care monitorizeaza acest blogg, informeaza pe cei ce-pot controla CPS si pot impune acestei structuri, respectarea prevederilor legale.

Unknown spunea...

val eros miercuri, 24 august 2016, 07:55:00 EEST
Data iesirii= 15 August ???? Luna august nu a fost luna intreaga, asa ca ultima luna luata in calcul a fost IULIE

Huhu Rezea spunea...

@Plesanu
Nu conteaza!
Baza de calcul este media elementelor componente din cele 6 solde lunare actualizate la data de 15 august, data la care solda de functie era deja majorata.

Unknown spunea...

Tehnocrat ce ai tu cu ’'elementele muncitoresti""?Tu crezi ''aristocratii'' tai inutili tin colonia asta in spate ? Tu mananci branza sau paine facuta de aristocratii tai cu obrazul subtire ?Mai era unul ( umeras) caruia ii ''puteau'' obiele soldatilor ……

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Tehnocrat, te-as ruga sa le citesti comentariile insidioase si pline de rautate ca nu ma raliez ideii de monarhie, de aici a pornit totul, facandu-ma si comunist sau adulator si al lui Ceausescu, probabil fiind mandrii cu Basescu, razuitorul, si Iohannis, inutilul risipitor, care acum i-a razuit cu OUG 57! Doar astia care voteaza panarame sunt si dusmanii mei, ii stiu din intunecata istorie a basismului! Cunosc racilele comunismului, e adevarat ca mina la care am fost trimis mi-a ratat cariera si destinul, dar societatea s-a mai ales cu cate ceva de pe urma acestui ,,rau!'' In schimb, inutila monarhie chiar n-a facut nimic pentru tara si popor, exact ca basismul si iohannismul! Acesta fiind subiectul la care m-am marginit, si nu sa adulez ceva, ci sa subliniez si partile bune care s-au facut de fapt de catre acest popor, iar ei ca fosti peceristi ar trebui sa aiba ciocul mic, sa nu posteze ca ipocritii in democrati monarhisti, asa peste noapte, ca la timpul orizonturilor rosii numai eu stiu cam cat i-au pupat in cur...peni si pe comunisti pentru grade si foloase personale, aha, sa fim noi sanatosi, si acum le pute! In comentariile lor ma gasesc atat de nociv, incat eu trebuie sa fiu scos cu forta si prin orice metode, ca-s ,,dobitoc'' pentru ca va stic pe toti! Asa gandesc basist-iohannistii convertiti la monarhism! Ca si cei doi ciobani din balada care nutreau la oile celui de-al treilea cu ghioga la cap! Cine ridica ghioaga, de ghioaga va muri!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Tehnocrat, si vorba lui Vasile, chiar ma surprinde la voi atitudinea asta brusca de aristrocrati, parca nascuti dintr-o data din familii fara contact cu comunismul imediat dupa 1989! Chiar nu se intelege ca facem parte integrantra dintr-o Istorie care nu poate fi negata si toti am fost, sub o foarma sau alta, comunisti? Ca pionieri, ca utecisi sau comunisti, cei cu o anumita varsta am trecut prin aceste furci mai mult sau mai putin caudine si ne-am supus regulilor jocului! Dar sa nu pozam in neo-democcrati desavarsiti ca devenim ilari si caraghiosi! Inca 100 de ani trebuie sa treaca sa ne deratizam de comunism, daca asta se vrea, dar nu se poate nega! Eu nu adulez chiar nimic, nici comunismul si chiar nimic, dar aduc o recunoastere oricarui lucru bun si ii critic pe aceia care acum nu numai ca ne fac rau votand metodic idioti care ne distrug sistematic, dar parca s-ar fi nascut dintr-o data in SUA si trebuie sa-i improaste pe toti cu noroi si invective! Au fost comunisti sadea, au adulat si pupat in cur ceausismul si acum se dau de ceasul mortii ca sunt o specie rara de aristrocrati si nu le mai ajungi cu prajina la nas! Toate beneficiile le au din comunism, majoritatea cu o varsta, nu ma refer la novicii tineri, si acum dau cu bata in mine ca le reprosez aceasta ipocrizie jenanta de a se da la beregatile mele cu insulte, desi sunteti martotori toti ca niciodata n-am jignit camarazi pe aici, decat ca am lovit in clasa politica ce ne afecteaza pe toti! Cand aduci critici, e bine sa analizezi cerebral si circumstantele! Vezi ca, in verticalitatea si moralitatea mea, nici macar nu am dat nume, pentru ca nu vreau sa lezez pe nimeni, doar ma apar cavalereste cu scrisul si demonstrez ca sunt o victima a unei gasti care sunt de fapt basisti si iohannisti cu vechi state si deghizati acum in monarhisti democrati, dar pute carnea pe ei de comunism din ala greu! Ma bucuram daca inteligenta si cultura le sfaraiau creierele, dar nu este cazul, bag seama! Ati vazut vreodata basisti si iohannisti inteligenti?!

hankook spunea...

eu am fost pensionat la 01.07.2016 si fix la o luna am primit prin posta decizia de pensionare....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Iceparu, daca esti un latrau complexat, fiind cel care singur ai recunoscut ca ai votat cu Basescu si cu Iohannis, te consider o nulitate absoluta in a mai putea sa mai fii si ipocrit! La nivelul de cultura, absolut nesatisfacatoare, insultele tale din senin ti se potrivesc ca o manusa pe caracter! Un latrau basist-iohannist, recte si monarhist, trebuie iertat pentru ca niciodata nu stie ce face!

Huhu Rezea spunea...

@hankook
Probabil esti pensionar al unei Case Sectoriale neaglomerate.
Daca te-ai grabit, n-ai prins cresterile de la 01 august. Sau ai avut SM in 2009?
Nu ne trimiti si noua o copie depersonalizata a Fisei de calcul?

karadeniz spunea...

@tehnocrat
Armata României de după război a fost extrem de heteroclită în privința cadrelor militare. Pe lângă o parte din profesioniștii de dinainte, care aveau și experiența războiului și care s-au tot redus până la eliminare, au apărut oameni noi la care formarea profesională conta mai puțin, importantă era originea și atașamentul față de partidul comunist. Așa au apărut oameni cu 5-8 clase primare care după trei ani de armată făceau 6 luni de școala militară și ieșeau ofițeri, unii din ei, care au rezistat mai mult prin armată, fiind nevoiți să facă ulterior liceul la seral și de multe ori îl terminau abia după ce făceau și academia militară. Mai târziu când, cel puțin la armele tehnice, trebuia ceva școală și s-a cam terminat cu transformarea broscuței în Făt Frumos kaki au mai rămas totuși anumite portițe prin așa numitele locuri pentru muncitori.
Cum cariera militară mi-am desfășurat-o în marină, cea mai mare parte ambarcat, nu prea am avut contact decât sporadic cu astfel de militari și credeam că sunt o minoritate extrem de redusă.
După 1990, mai ales după dezvoltarea massmedia și extinderea internetului, acești oameni, eliberați de constrângerile uniformei militare, destul de puțin vizibili anterior, multi din ei și conștienți de handicapul educațional, au început sa-și facă simțită prezența masiv parcă pentru a compensa tăcerea anterioara.
Restructurarea armatei și măsurile luate de clasa politică pentru a diminua efortul financiar produs de o masă de pensionari, inclusiv militari, mai mare numeric decât cei care munceau, au dus la proteste și dezbateri publice ăși in vizorul media au apărut inevitabil și acești foști militari, spre deliciul media de tip can-can care a început să-i promoveze mai ales pentru ratig și care au reușit în timp prin prestația lor să decredibilizeze întreaga armată în fața societății civile.
Acesta este și unul din motivele pentru care activii și conducerea MApN se distanțează de pensionari militari dar și și motivul pentru care mare parte din foștii militari preferă să nu se implice deși știu că au de pierdut în final.

avianyc spunea...

După cum văd si nu ma pot abtine cînd vad ca unii ”uitati de vreme ” pe meleagurile mioritice consideră ca daca la nevasta popii i se spune preoteasă atunci si la nevasta unui ex-rege trebuie ca neaparat sa i se spuna ”regină”.
Tot respectul pentru ”cultura protocolra” a zise-i ”Case regale”,dar totusi le-as cere socoteala in justitie pentru 1907 , 1929 , 1933 in primul rînd. Apoi le-aș cere socoteala pentru slaba dotare a armatei în primul si al doilea razboi mondial. Apoi le-as mai cere socoteala pentru saracia si traiul plin de neajunsuri a celor care formau ”talpa tarii” si care din cauza saraciei si traiului in bordeie se imbolnaveau de tuberculosa fara acces la medicatie si tot din cauza saraciei marea majoritate ramîneau analfabeti.Asta in timp ce ”camarila istorica” adunatoare de averi pe principii similare vremurilor noastre se desfata la Paris, Viena si in palatele cît o zi de vara.
S-apoi cu ”uitatii astia ai nostri de vreme” as forma un batalion separat si i-as pune sa bata pas de defilare cu onorul spre dreapta la ”printul” fost ospatar prin Austria adus ca mostenitor nereusit de tron, sau la poalele cui o urma mergînd pîna la plozii nascuti regi.
Comandant de batalion Mares, strateg si sef de stat major R 26500,tambul major la muzikia militara tehnocrat ,acesti uitati de timpuri care vor sa-mi ia dreptul democratic de a candida la presedentie. Si nu doar mie ci oricaruia dintre noi care se simte in stare. Asa s-a nascut si a ajuns unde a ajuns marea America.
Asa ca ”uitatilor de vreme” pe aici uitati de vremuri si rînduieli apuse cu toate ca se baga lemne in foc chiar de actuala stapînire pentru a va satisface orgoliile si incercati mai mult respect pentru constitutia votata majoritar si chiar spre exemplu pentru exilatul Cuza A.I. sau chiar si pentru unul împuscat.

hankook spunea...

va pot spune ce elemente au intrat in baza de calcul/elemente de calcul : solda de functie, solda de grad,gradatii, solda de comanda, solda de merit, indemnizatie de dispozitiv, spor confidentialitate, majorare pentru titlul de clasificare, spor pentru conditii deosebit de periculoase, indemnizatia de ambarcare pentru personal navigant de marina, prima pentru conditii periculoase de munca sau operatiuni foarte periculoase...si procent indexare/majorare aferent anului 2016...am avut OMM/SOSP-20 %, si vechime cumulata peste 50 ani !

Huhu Rezea spunea...

@hankook
Ai pierdut peste 5% pentru vechimea cumulata si intreg procentul de 9% pentru pensia suplimentara, comparativ cu ce pensie puteai primi pe Legea 223/2015 daca nu era modificata prin OUG 57/2015.

hankook spunea...

da,intr-adevar,am pierdut procente multe (exprimate in bani- aprox.1100 lei), dar sa speram ca se mai rezolva cate "ceva", in bine, in toamna asta !

Huhu Rezea spunea...

@hankook
Fara contestatii la decizii si actiuni in instanta care sa conduca la ridicarea de exceptii de neconstitutionalitate a art. 30, modificat de OUG 57, nu se rezolva nimic in toamna.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Avianyc, subscriu celor afirmate! Doresc un mare proces al monarhiei, cum au cerut ei impotriva comunismului! Sa fie judecati si condamnati monarhistii si monarhia pentru cei aproape, sau peste 50.000 de tarani ucisi cu bestialitate cu sabia, baionetele, tunurile, mitralierele si pustile, batai cumplite si schingiuiri in beciurile Sigurantei, in inchisori, lagare de concentrare si ocnele de sare, fiind doar slugi si sclavi la mosierime si monarhie doar pe burta goala si batai cu schingiuiri! Sa fie condamnati monarhistii si monarhia pentru grevele din Valea Jiului, izbucnite la Lupeni in 1929, unde au fost ucisi sute de mineri flamanzi si batjocoriti de chiaburime! Si pentru grevele generale declansate La Grivita in 1933 de catre sirena Lui Vasile Roaita, unde au murit impuscati si schingiuiti mii de muncitori romani, apoi deportati si ferecati in inchisori, ocne de sare si lagare, dar si pentru toate crimele monarhice savarsite in toata aceasta perioada, pentru averile estorcate si furate, pentru toate jafuriel, tradarile fata de popor si Romania! Crimele lor sunt mult mai numeroase si indentificate de Istorie, dar e suficient sa le amintim aici pe cele mai sangeroase si importate! Jos monarhia si oligarhia criminala a acestor aventurieri de duzina, fara nici un suport legal si constitutional! Afara cu calaii pretinsi monarhi ai Romaniei! Romania nu este azilul de binefacere al escrocior venetici de aiurea, dornici de trai in huzur de lux si cheltuieli risipitoare pe spatele bietilor romani! Jos fanatismul monarhic nejustificat si daunator democratiei constitutionale si republicane!

Unknown spunea...

Sa fie judecati si pentru zecile de mii de militari luati prizonieri deportati si omorati in Siberia( peste 90 000) dupa tradarea regelui bicisnic percinatul Mihai in 1944 .Genocidul asta facut impotriva armatei nu poate fi iertat decat de alti tradatori de tara.Hotiile lui pot fi iertate tradarea nu.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Vasile: Subscriu apasat! Nu s-au dus putorile ,,regale'' dupa 1990 la Cotul Donului sa puna o floare acolo unde tractoarele anual ara oasele celor peste 270.000 de ostasi romani cazuti pentru reantregirea neamului prin rapt rusesc si sa-si ceara iertare de la ei! Macar sa fi ridicat din porcoaiele de bani o cruce acolo din partea moliei tradatoare, sa-si mai spele pacatele! Acolo nici statul roman nu a ridicat un monument, pe cand toate natiunile au, inclusiv Germania, si cu flacara vesnica! Am o carte acasa unde arata doua betze legate cu un siret tricolor, sub forma de cruce, de un roman disperat de lipsa de respect! Monarhia urmareste numai domenii si averi, si nu sa cinsteasca eroii cazuti in cele doua razboaie, macar cu o floare! N-au respect pentru absolut nimic, sa se duca la un azil sa dea o paine, la un orfelinat, acasa la un pensionar prapadit sa-i dea un blid de mancare, asa cum facea printesa Diana si intreaga dinastie engleza in intreaga lume! Sunt pasari de prada, hiene, sacali flamanzi si avizi de putere, bani si averi, asta inseamna pentru moliile ,,regale,, Romania si monarhia! Cei care-i pupa in cur au jurat credinta pentru Republica si presedinte, conform Constitutiei, cu mana pe un drapel de lupta, indiferent de perioada si sistemul de guvernare, si primesc pensii militare in urma acestui juramant de credinta pe care acum il tradeaza, primindu-si pensiile republicane si sub presedintie, dar fiind fanatici tradatori ai sistemului! Sa le fie retrase pensiile militare si sa le acorde ,,monarhia'' si ,,monarhul'' lor, caci tradarea este prescrisa in Constitutie si legile Tarii! Mereu au existat tradari si tradatori, dar cele venite din interiorul Armatei sunt cele mai odioase si condamnabile! Eu am jurat cu mana stransa pe Drapelul de Lupta credinta Patriei, Presedintelui si Republicii constitutionale, asa voi muri, pentru ca al doilea juramant ca sa-l depui trebuie sa-l faci sub litera Legii si al Constututiei aprobate de Parlament, dar si un Referendum majoritar! Asa ceva nu exista si nici nu va mai exista, NICIODATA!

Huhu Rezea spunea...

De ce poluati discutia despre pensii cu comentarii dspre monarhie,cand aveti und sa le plasarti?

Unknown spunea...

totul se va clarifica cand se va porni lucrul in CD ,atunci vom vrdea ce vor hotara cu acea ordonanta din dec 2015 si cu ordonanta ca proroga la pensii militare pe data aplicarii acelei 2o\2016 cu ,corectarea salariilor.O alta porcarie nu am mai vazut . in loc sa FACA O LEGBE A SALARIZARII ASA CUM DEJA ERA FACUTA ,AU VENIT CU O TAMPENIE DE A BULVERSAT TOT SISTEMUL . Important daca acel aryicol 40 ppica sau daca nu cel putin sa aplice deocamdata ce a hotarat senatul si mai apoi sa se revina in noua legislatura cu alte modificari in interesul pensionarilor militari . Dar sa vedem cine va sta la usa CD ?

karadeniz spunea...

Observam că hankook, probabil de la politia de frontiera, are pe lângă elementele comune tuturor, soda de grad, funcţie, gradaţii, şi indemnizaţia de dispozitiv, încă 7 elemente salariale cuprinse in baza de calcul- indemnizatia de comandă, solda de merit, spor de confidenţialitate, spor pentru titlu de clasificare/specialist de clasa , spor pentru condiții periculoase (probabil sporul de radiații), prima pentru condiții periculoase de muncă sau operațiuni foarte periculoase și ambarcare cheu. Aceste 7 elemente in mod cert depășesc binişor valoarea primelor 4.
Cei mai mulți dintre cei pensionaţi, mai ales inainte de 1998 nu vor avea mai mult de 2-3 și foarte rar 4 elemente salariale faţă de solda de grad, funcţie, gradaţii şi dispozitiv.
Daca mai au şi ghinionul să fi avut unele din ele in procente mai mici decât cele actuale, gen IC care până la 01.12.1999 era în procent de 4-12% faţă de 10-50% după , indemnizația de dispozitiv de 18% înainte de 01.01.1997 în loc de 25% după și solda de merit de 15% înainte de 01.08.1998 in loc de 20% după, vor fi și mai dezavantajați iar pensiile acestora vor fi mult mai mici decât dacă ar fi ieșit la pensie în același condiții dar după 2007-2009.

tigri2 spunea...

Nu este cum credeti ci cum s-a hotarat ,cum este legal!
TOTI pensionarii vor avea aceleasi elemente de calcul(sporuri,solda de merit,indemnizatie de comanda) exact ca si cei in activitate. Toate functiile s-au marit cu un grad. Se vor introducde in calcul media veniturilor brute IMPOZABILE iar pensia se va situa in limitele a 85-100% din baza de calcul. PS si OMM inafara bazei de calcul. Se vor restitui soldele compensatorii la cei iesiti in anii din urma si diferentele la cei ce le-au scazut pensiile in 2011.Pentru a fi in linie trebuie sa ai 40 de ani vechime cumulata.Toti pensionarii din MApN si MAI vor primi 6 luni la an ,ca vechime.STOP si "ciocu mic".

Unknown spunea...

eheeeeeeeee unii dintre ei sant oale si ulcele ,sau acum sant pensiile vde urmasi lae unor babe nestiutoare asa ca pot sa faca ce vor cu ei ,ca multi si multe sant cu piciorul in groapa c,mai corect ar fii sa vada de cei de dupa 2000 pensionati care poate mai apuca sa o duca mai omeneste .,in trest sa le fie rusine si cei ce fac neghiobiile astea sa isi puna din ce ne ia din pensie ,bomboane pe coliva

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
karadeniz spunea...

@ tigri2
Eu discut despre ce spune legea și normele de aplicare la acest moment deci nu e ceea ce cred ci este certitudine matematică. Ca ulterior cândva se vor aduce posibil /probabil niște completări/modificări la lege e altă poveste și până când vor apărea sunt cert o poveste.
Nu au cum sa aibă toți pensionarii aceleași elemente de calcul ca activii pentru ca multe elemente sunt introduse ulterior lui 1998 dar si pentru faptul ca acestea diferă de la unii la alții. In mod cert nu o sa aibă Cezar ambarcare sau prima de zbor și nici tigri 2 spor pentru lucrări de excepție.
Apropo de Cezar mai dă-i câte un semn de viață din când în când că e profund îngrijorat.

tehnocrat spunea...

Pt eminenta sa, mult stimatul Tigri 2
Ati reaparut in mediul virtual, mult mai repede decat erati asteptat, la fel ca inainte, cu idei total deplasate dpv legal.
Detaliati va rog noile prevederi legale, care va sustin afirmatiile ?

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Te invit la consecventa si unitate de masura! :))
Astept!

Unknown spunea...

Observ cu stupoare ca cineva - hangcock sau cam asa ceva don't give a shit ca a pierdut fo' 1100 de lei la pensie !!!. Inseamna ca a transpirat la greu pentru pensia aia - vara, si I-au inghetzat si izmenele pe el , iarna !!!!!. Ce inseamna sa ai noroc cu democratzia asta - bunicu-su ar fi murit maior , ca ar fi fost militzian , granicer , aviator sau transmisionist [ rangu' 3 daca era marinar] !!!!. Da ' a venit democratzia si hopa - colonei , comandori , brigadieri, comisari, neaparat sefi , admirali cu 4 stele mai ceva ca Horty !!!!. Asa ca ,, ce-i pasa lumii di'nprejur / ca foot in piiizada sau in coor!!'' vorba Eminescului !!!. Ca daca el are 5500 pensie in loc de 6600 il doare fix la 2 metri in fatza poolii !!!!. Da' un adjutant sau plt. maj dac-ar pierde 1100 de lei la pensie ar mai ramane cu o pensie de CAP !!!. Oricum , nu va fi cu mult departe de-o pensie de CAP - CA DE UNDE SM , IC , IMBARCARE , SPORURI SI PRIME DE EXTREMA PERICULOZITATE [ FUCK OFF , COSMONAUTULE] !!!!!!!.

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
tigri2 spunea...

@karadeniz, tot ce am spus este adevarat.poate m-am exprimat gresit,in principiu,un fost cdt de cp de infanterie cu 30 de ani vechime va avea exact cat un cdt de cp de inf de acuma cu 30 de ani vechime(i se vor acorda-actualiza) aceleasi sporuri ,ind de c-da si solda de merit0 fiecare segment va avea la fel in domeniul lui .Bineinteles ca un porcar nu va avea cat un pilot.
@tehnocrat, eu de bastina sunt din Dej, la A4 am stat trei ani si m-am avut bine cu toti, cred ca tu, pe atunci erai un biet ofiteras pe acolo,am fosti colegi de LM/1975, vreau sa-ti spun ca "esti pe nicari"asa ca mucles!
@avianyc,iti spun doar atat,nu ma 'ating" mistocarelile tale,ieftine.Doar ,te previn, o sa faci o grimasa,in mai putin de o luna.Vorbim dupa.
@Eufrosina ,vestile sunt mai mult decat bune ,nici nu ne asteptam sa fie asa de OK.

avianyc spunea...

@tigri2
Chiar nu te înteleg .În primul rînd care ”mistocareli”? Grimasa ? Poate doar daca vin la putere niste eradicatori ai acestor tip de pensii.Si nici atunci nu ma miscă. Dar ma astept la orice după cum se schimba actorii pe scena politica. În rest toate cele bune. Fiecare cu drumul lui.

karadeniz spunea...

@ tigri2
Sunt sporuri diferite, ca număr ori valoare procentuală, acordate în diverse perioade de timp, multe din ele se acordau doar pentru un anumit procent din efective sau doar pentru anumite funcții, gen indemnizația de comanda/conducere, unele din ele presupun, pentru a fi dobândite, niște aptitudini ori cunoștințe pe care nu le au toți. Un colonel poate avea titlul de specialist de clasă I, retribuit cu 10% din SF iar altul II care e retribuit cu 8%.
Un scafandu rezista la scufundari peste 40 de matri si are un spor, altul identic cu primul nu rezistă si are un spor mai mic. Ba mai mult unele structuri de apărare au sporuri care nu se regăsesc la ceilalți.
Ce spui referitor la cei doi colonei ar fi valabil dacă in baza de calcul se iau doar elementele funcției de bază specifice ori alte elemente salariale comune tuturor și aproximativ identice la funcții și grade egale sau echivalente,(solda de grad, de funcție, gradațiile, solda de dispozitiv, radiațiile) dar asta ar înseamnă că în baza de calcul nu intră toate veniturile impozitate ale acestora.
Cum urmează alegeri parlamentare și situația internațională se deteriorează destul de mult prin zona din jurul nostrum este destul de posibil ca toamna asta să apară niște modificări la lege. Om trai și om vedea. Dar n-aș prea crede ca va fi cum spui, fără sa exclud definitiv, pentru că am văzut câteva decizii ale celor ce s-au pensionat anul acesta.
@Huhurez
Nu vreau sa par că mă amestec în politica blogului dar dacă citești atent unele comentarii care trec de moderare vei înțelege de ce nu prea vei găsi pe cineva dispus să-ți arate o decizie de pensie și confirmă ceea ce spuneam mai sus despre poziția activilor și a celor proaspăt pensionați față de noi.

tigri2 spunea...

@kara, sunt surprins ,dar cred ca te faci a nu intelege>>>Echivalentii vor fi echivalati!
Adica:"Grad,functie,arma,vechime egale=pensii egale indiferent de perioada" inafara unor indemnizatii pentru merite personale.
@avianyc,eu te-am rugat sa nu te mai legi de persoana mea cu tot felul de aluzii caustice,atat , in rest nu mai avem ce discuta, tu ai aruncat primul, piatra.

CEZAR spunea...

...a venit T2 MaKiss de la ..Viana ..
Ciorile din Hurzicati au facut un schimb de experienta cu cioarile din Haustro ungaria ..pe tema Coviltirilor ..ECO...
...ca doar acolo a fost ....plecat ..! Sper ca nu ati inteles altceva ....
Si daca tot a venit ...bate campii ca deobicei ...

avianyc spunea...

Controverse. Merita ascultat în special de cercul (acolitii) lui R 26500.
TREZESTE-TE GHEORGHE , TREZESTE-TE IOANE !
https://youtu.be/zVM3vwuoSk8

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Te rog sa muti postarea degringolatului de la 09.40 pe topicul specific, pentru unitate in masuri!
Te rog sa nu permiti comentarii de gust indoielnic, precum cel postat la ora 09.28!

Pentru toti!
Cine este Cezar/ Petre Padina?
Raspuns corect: .....? Un integru?!

karadeniz spunea...

@ tigri2
Eu înțeleg foarte bine. Și acum elementele principale ale soldei ce intră in baza de calcul se vor actualiza la recalculare la nivelul din 2016 cu excepția indemnizației de comandă, celei de dispozitiv și soldei de merit pentru care băieții șmecheri ai prevăzut că se actualizează dar cu procentele din lunile alese, care înainte de 1997/1998 erau mai mici. Bun să zicem ca se modifică treaba si se actualizează cu procentele actuale. Aceste elemente vor fi valoric la fel la cei aflați in condiții similare de grad și funcție.
Dar in baza de calcul intervin, la determinarea cuantumului pensiei, și acele elemente pe care le numești indemnizații personale, alții le zic sporuri. Cele care intră acum in baza de calcul sunt în jur de 10-12, iar unii, ca in cazul lui hankook, au în jur de 7, care prin procentele lor din solda de funcție sau solda funcției de bază pot dubla această sumă sau chiar mai mult iar dacă se vor introduce toate veniturile din solda impozabilă pot ajunge pentru unii la 200-300% la suta din solda funcției de bază.
Cum multe din aceste sporuri sunt introduce destul de recent, multi din pensionarii vechi nu le aveau in perioada in care-și aleg cele 6 luni. Deci cei pensionați cam după 2009 vor avea intre 5 și 7-8 sporuri iar cei pensionați înainte de 1998 vor avea doar 2-3. Pensia unui colonel de infanterie pensionat în 2016 va fi astfel dublă față de cea a unui colonel de infanterie pensionat in 1995 deși ambii au avut același grad, aceeași funcție și aceeași vechime.
Cum se respectă art. 2 b) din legea 223 ”principiul egalităţii, prin care se asigură tuturor participanţilor la sistemul de pensii militare de stat un tratament nediscriminatoriu între persoane aflate în aceiaşi situaţie juridică, în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile prevăzute de lege;”

avianyc spunea...

@Karadeniz
nici nu este recomandat ca proaspetii pensionari sa-si etaleze in public rezultatul buletinului de calcul. La ce rezulta se recomanda ”ciocu mic”. Altfel devenim iar subiect de campanie electorala, boc-îrnăii si bas-ălaii nu dorm si cauta teme de racolat votanti.
Parca vad si parlamentul in ultima sesiune cum va uita de art 40 si se va ocupa foarte intens de cresterea salariilor la maxim pentru alesii locali după incercarea neconstitutionala cu pensiile speciale . Asta o sa fie principala grija in sesiunea ultima si mai pe urma art.40.
Nu vor uita probabil la propunerea gv nici de gratularea palatlui Elisabeta cu niste fonduri din cotizatia la buget a impozitatilor,taxatilor,amendatilor,etc.

tigri2 spunea...

@kara, nu te banuiesc ca ai fi "incet in gandire" deoarece la marina am avut colegi ,numai unul si unul.;Guliman,Husdita Stefanescu(Astefanesei) care mi-a fost coleg de banca in LM si cu care sunt amic si acuma...o sa-ti dau exemplul meu ca sa intelegi.
Am avut functia de loctiitor comandant de escadrila, salariu de merit nu am avut si nici indemnizatie de comanda, sporuri ,doar 34%(trei sporuri) acuma mi se va adauga la calcul:
-salariu de merit;
-indemnizatie de comanda(deoarece s-au marit functiile cu un grad)
-sporuri de 96%, cat are un echivalent de-al meu
-coeficientul de cpt c-dor ,eu am fost Lt.c-dor
-procentele vor fi de 85-100% din baza de calcul, care va cuprinde TOATE VENITURILE BRUTE IMPOZABILE
-PS si OMM inafara acestor procente
Se mai propune:
---- PS sa fie in limitele 12,16,18% asa cum prevede decretul lui Nea Nicu(sa-i fie tarana usoara).
-----cei care au facut LMul sa aiba un spor de 20% intrucat am fost amagiti,exploatati si pacaliti de catre aceasta institutie a Armatei,ne-au furat cei mai frumosi ani ai adolescentei,nici-o tara din Europa (dezvoltata) nu are asa ceva.
DAAAA, pensia va fi mai mare decat solda impozabila!!! Asa este peste tot in tarile adevarate.

avianyc spunea...

Vise frumoase pe la Hurziceni !!!!!!!!
Eu am visat ca cei cu LM ar trebui sa incheie un contract cu statul cu durata de cel putin doi ani mai mult decît cei veniti in scoala militara sau academie din viata civilă. Cu LM v-ati furat-o singuri. După patru ani de LM nu-i normal sa inchei un contract cu statul egal ca durata cu cel care vine din viata civila în scoala militara.

tigri2 spunea...

@avianyc Baikonur...Uite un prost care vine cu preparatele (prostiile) originale. Cum consideri tu, mai Gaga, ca un copil de 14-15 ani poate "sa si-o fure singur"? Da ,am fost amagiti si cei cu situatie materiala precara, mai ales de la tara, n-ar fi putut urma un liceu, mai ales ca toti acestia aveau nivelul de inteligenta mai mare decat al tau ,un biet maistoras de Medias care a facut dupa aia niste 'studii muncitoresti" la ff si a ajuns ofiter. Dupa care conform principiului "prostul daca nu-i fudul, nu-i prost destul" , te-ai dat si cosmonaut. Macar taci dreaq' din fleanca.

karadeniz spunea...

@ tigri 2
Nu-i vorba de viteza gândirii ci de logica raționamentelor făcute.
Toata legislatia privind drepturile salariale la diferite structuri de apărare arată că elementele ce compun soldele diferă in timp ca număr, procent din solda de funcție, procent de acordare din efective, unele din ele find introduce abia acum 10-15 ani. Legea 223 stabilește care dintre acestea vor fi actualizate la nivelul momentul la care se va face recalcularea și cum vor fi actualizate. Chiar dacă vor apărea in modificări ulterioare la lege și baza de calcul va cuprinde toate elementele soldei impozabile iar aceste elemente se vor actualiza la procentele din momentul recalculării, in mod cert cei care nu au avut o parte din aceste elemente nu le vor ava nici la recalculare. Elemente salariale, altele decât solda funcției de bază ( grad, funcție, gradații, dispozitiv, IC ) reprezintă niște procente din solda de funcție și ele pot crește baza de calcul de la 30/40 %, in cazul a 2-3 elemente salariale in plus, pana la 200 chiar 300 sute la % în cazul a 6-10 elemente salariale în plus daca se extinde baza de calcul. Deci este clar ca la același grad, funcție, vechime efectivă, condiții de muncă unii vor avea pensii și de 2-3 ori mai mari ca alții. Să îți dea acum la recalcularea pensiei toate elemente salariale pe care nu le –ai avut atunci e cam ilegal și puțin posibil. O excepție ar fi salariu de merit care iată că, din august , la activi se extinde, in doi ani, la toți, cu IC am dubii, asta era și este pentru anumite funcții din stat indiferent cum s-ar fi modificat gradul ori funcția celor care le ocupă. Dar adăugirile, dacă se va confirma ceea ce spui, se cam opresc pe aici, iar activii au acum și alte sporuri care m-aș mira să fie extinse și la pensionari.
Introducerea tuturor veniturilor impozabile în baza de calcul presupune și actualizarea acestora la nivelul celor din data recalculării. Pentru unele elemente care acum nu mai există, e mai complicat să se facă actualizarea și mi-e greu să cred ca se vor înhăma luptătorii de la finanțe la asemenea corvoadă. Aducerea pensiei la procentul de 100% din baza de calcul, in care să fie incluse toate veniturile impozabile, presupune ca pensia brută să fie egală cu intreaga solda brută impozabilă. Cu pensia suplimentară, care oricum e pe cale de dispariție pensia brută in cazul bazei de calcul extinse la 100% din soldă va putea ajunge la 109% pentru cei care erau cadre militare din 1976. Iar cu OMM va ajunge la 130,8 %, care in valoare netă va fi mult mai mare ce procente din veniturile salariale nete ale celui în cauză. Dacaăacum, când doar la 102% din baza de calcul, pensia netă depășește la multi solda lunară impozabilă și la unii chiar și compensația pentru norma de hrană, când va fi 130% din soldă va acoperi pentru unii chiar și valoare chiriei.
In cei 6 ani in care nu s-au mai acordat ajutoarele la pensie (plățile compensatorii s-au acordat pe timpul ordonanței 7) vor fi ieșit din toate structurile de apărare vreo 30-40 de mii de militari, la o medie de 15 solde, in valoare de cam 3.000 lei face cam 1,8 miliarde lei.
De ce vor primi 6 luni la an toți pensionarii din MApN și MAI și în ce bază ( de ce nu și cei de la SRI, SIE, STS SPP SIE) ? Pentru ce perioade vor primi acest spor de vechime, că doar pentru condiții normale și deosebite s-ar justifica, ni și pentru cele speciale sau alte condiții.
La ce folosește o astfel de măsură când se face deja recalcularea grupelor de muncă la CMJ-uri? Poate doar pentru cei care din neștiință ori lehamite nu au făcut cereri.
PS- Cu unul dintre colegii tai de liceu militar, care a fost in marină am lucrat ceva vreme in aceeași unitate.

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
tigri2 spunea...

@avianyc,indiferent cati ani de studii ai pe multele diplome ce le detii, nimic nu-ti da dreptul sa fii arogant si sa aduci jigniri,chiar si mascate ,colegilor de discutii.Eu te-am respectat, pana la un anumit punct, cand ai inceput cu aprecieri si "mistocareli golanesti", credeam ca suntem pe aceiasi parte a baricadei in sustinerea unor drepturi(ce ni se cuvin conform legilor). numai ca tu ,in spatele anonimatului ai inceput sa"musti"...prostia nu tine cont de diplome, prostia si lipsa de bun simt!

avianyc spunea...

@ tigri 2
Sunt de acord cu tine si sunt pe aceeasi baricada cu tine in privinta drepturilor personalului aeronautic militar. Ca sa nu fiu doar eu vinovat in abordare iti amintesc ca am incasat de la tine in plin o înjuratura suprema gratuit peste care am trecut cu vederea evitînd contactul direct.
Discordia s-a adincit si-mi cer scuze atunci cînd am crezut ca te ascunzi sub ”maxim one” care m-a gratulat cu o injuratura de anul nou fara ca sa-l fi bagat in seama sau sa ma amestec in comentariile lui. Pe aceasta confuzie s-a deteriorat continutul mascat al comentariilor catre tine.
Daca nu ai fost ascuns sub ”maxim one” iti cer scuze mai ales ca ai fost fair play de acel an nou.
Sper sa fie doar un accident si sa nu se mai repete.
Lupta trebuie continuata cu cei care urasc albastrul si care in mod paradoxal nu sunt in acest caz nica fostul sef Danila si nici Fratila, ci ciracii lui R 26500 si mosi h_alecii,mereu contabilizatori ai productiei caprei vecinului.

Iulian Mareș spunea...

Avianyk,

Eu am inteles esenta postarii de mai sus si te asigur ca iubesc albastrii, de orice nuanta si in fapt pe toti militarii! Din f multe motive....inclusiv cei din afara MApN, cu unii lucrand, in anumite momente, avand la baza camaraderia si increderea reciproca!
Pt ca ai adus in discutie subiectul maxime one, nume sub care se ascunde o nulitate si multe alte nume, te intreb cum ai comenta postari ale lui sub numele meu?
Fapt descoperit si facut public de Adminii ambelor bloguri!...cu elemente tehnice, specifice fineturilor de IT....... si aceast om fara umbra posteaza inca, cu mult tupeu!.....
Retine ca eu postez cu nume si prenume real si fac asta nu numai ca imi iese curajul prin pori!
Îi invit si rog pe toti sa posteze cu nume real caci nu suntem nimeni in drum si nu ne temem de nimic, pe lumea asta! Numai de Dumnezeu si propria constiinta!
Si eu am mai comentat cu rautate, ca si tine!
Dar, scopul fiind comun, nu e naspa sa ne contram, in loc sa ne unim?

Unknown spunea...

Mares umeras iti mai repet a suta oara ca nu am postat eu sub numele tau infect.De altfel mi- ar fi greata sa fiu confundat cu tine .Dar tu ai un fix .Batman.. Batman.. De altfel vad ca paranoicul R de pe belita cum scrie cineva ceva ce nu-i convine jura ca sunt eu cu alt nick.Aveti boala vacii nebune e clar.

Unknown spunea...

Buna ziua!
Imi cer scuze, daca raspunsul la intrebarea mea deja se afla printre celelalte comentarii.
Dar am citit cu atentie si nu sunt lamurita.
Unde anume este specificat in lege (in care?) ceea ce afirma dnul Tigri:


tigri2joi, 25 august 2016, 15:31:00 EEST
"Se vor restitui soldele compensatorii la cei iesiti in anii din urma si diferentele la cei ce le-au scazut pensiile in 2011..."

Din cate stiu eu soldele compensatorii sunt SUSPENDATE.

Va multumesc anticipat.