Un produs Blogger.

luni, iunie 13, 2016

Kovesi dezinformeaza in legatura cu pretinsa dezincriminare a abuzului in serviciu

69 comments
UPDATE, 15 iunie
Valer Dorneanu, presedintele interimar al CCR, anuntând  ca definitia abuzului in serviciu este constitutionala daca sintagma "nu indeplineste un act sau il indeplineste in mod defectuos" este citita in sensul ca " nu indeplineste un act sau il indeplineste cu incalcarea legii". Modificarea art. 297 alin.(1)  va fi facuta in Parlament in termen de 45 de zile.

Mai sunt 2 zile si CCR se va pronunta pe exceptie de neconstitutionalitate  privind definirea gresita a infractiunii de abuz in serviciu, asociata infractiunilor de corptie. Nu se cere dezincriminarea infractiunii de abuz in serviciu, asa cum se tânguie si preseaza Kovesi, ci se  solicita reformularea definitiei, pentru ca infractiunea sa poata fi asociata infractiunilor de coruptie, potrivit dreptului international.  Sintagma "indeplinirea defectuoasa a obligatiilor de serviciu", din definitia data  abzului in serviciu in noul   Cod Penal, da posibilitatea procurorilor sa incadreaze in infractiuni de coruptie si fapte penale comise din culpa(neglijenta, eroare, incompetenta, prostie) de catre functionarii publici.Din definirea faptei care constituie abuz in serviciu lipseste sintagma.... savârsita cu intentie.Art. 297 Cod Penal
Abuzul în serviciu
(1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publica.

Art. 13/2 din Legea nr. 78/2000:"In cazul infractiunilor de abuz in serviciu sau de uzurpare a functiei, daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, limitele speciale ale pedepsei se majoreaza cu o treime"
Conventia ONU asupra coruptiei, din 09.12.2003, la care România a aderat prin Legea 365/2004, asociaza coruptiei doar faptele penale ale functionarilor publici savârsite cu intentie, asa cum vedeti in articolele de mai jos, extrase din Conventie.


ARTICOLUL 15Corupţia agenţilor publici naţionaliFiecare stat parte adoptă măsurile legislative şi alte măsuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracterul de infracţiune, în cazul în care actele au fost săvârşite cu intenţie:a) faptei de a promite, de a oferi ori de a da unui agent public, direct sau indirect, un folos necuvenit, pentru sine ori pentru altă persoană sau entitate, cu scopul de a îndeplini sau de a se abţine să îndeplinească un act în exerciţiul funcţiilor sale oficiale;b) faptei unui agent public de a solicita ori de a accepta, direct sau indirect, un folos necuvenit pentru sine ori pentru altă persoană sau entitate, cu scopul de a îndeplini sau de a se abţine să îndeplinească un act în exerciţiul funcţiilor sale oficialeARTICOLUL 16Corupţia agenţilor publici străini şi a funcţionarilor organizaţiilor publice internaţionale1. Fiecare stat parte adoptă măsurile legislative şi alte măsuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracterul de infracţiune, în cazul în care actele au fost săvârşite cu intenţie, în legătură cu fapta de a promite, de a oferi sau de a da unui agent public străin ori unui funcţionar al unei organizaţii publice internaţionale, direct sau indirect, un folos necuvenit, pentru sine ori pentru altă persoană sau entitate, cu scopul de a îndeplini ori de a se abţine să îndeplinească un act în exerciţiul funcţiilor sale oficiale, în vederea obţinerii sau păstrării unei pieţe ori a unui alt folos necuvenit în legătură cu activităţi de comerţ internaţional2. Fiecare stat parte are în vedere să adopte măsurile legislative şi alte măsuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracterul de infracţiune, în cazul în care actele au fost săvârşite cu intenţie, faptei unui agent public străin sau unui funcţionar al unei organizaţii publice internaţionale de a solicita ori de a accepta, direct sau indirect, un folos necuvenit pentru sine ori pentru altă persoană sau entitate, cu scopul de a îndeplini ori de a se abţine să îndeplinească un act în exerciţiul funcţiilor sale oficialeARTICOLUL 17Sustragerea, deturnarea sau altă folosire ilicită de bunuri de către un agent public Fiecare stat parte adoptă măsurile legislative şi alte măsuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracterul de infracţiune, în cazul în care actele au fost săvârşite cu intenţie, sustragerii, deturnării sau altei folosiri ilicite, de către un agent public, în folosul său ori în folosul altei persoane sau entităţi, a oricărui bun, a oricărui fond ori valoare publică sau privată ori a oricărui lucru de valoare, care i-a fost înmânat datorită funcţiei saleARTICOLUL 18Traficul de influenţa Ficare stat parte adoptă măsurile legislative şi alte măsuri care se dovedesc a fi necesare pentru atribuirea caracterului de infracţiune, în cazul în care actele au fost săvârşite cu intenţiea) faptei de a promite, de a oferi ori de a da unui agent public sau oricărei alte persoane, direct ori indirect, un folos necuvenit, cu scopul ca respectivul agent sau respectiva persoană să abuzeze de influenţa sa reală ori presupusă, în vederea obţinerii de la o autoritate administrativă sau de la o autoritate publică a statului parte a unui folos necuvenit pentru instigatorul iniţial al actului sau pentru oricare altă persoanăb) faptei unui agent public sau a unei alte persoane de a solicita ori de a accepta, direct sau indirect, un folos necuvenit pentru sine sau pentru o altă persoană, cu scopul de a abuza de influenţa sa reală ori presupusă, în vederea obţinerii unui folos necuvenit de la o autoritate administrativă sau de la o autoritate publică a statului parteARTICOLUL 19Abuzul de funcţieFiecare stat parte are în vedere să adopte măsurile legislative şi alte măsuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracterul de infracţiune, în cazul în care actele au fost săvârşite cu intenţie, faptei unui agent public de a abuza de funcţiile sau de postul său, adică de a îndeplini ori de a se abţine să îndeplinească, în exerciţiul funcţiilor sale, un act cu încălcarea legii, cu scopul de a obţine un folos necuvenit pentru sine sau pentru altă persoană sau entitate.

















69 de comentarii:

Soarele spunea...

Huhurez tu ce vrei sa scape Udrea de acuzatii?Nu o suport pe tripla agena Kovesy care face dosare la ordinul stapanilor coloniei dar aici are dreptate .

CEZAR spunea...

QED...si nu numai Hudrea....!!!

Huhu Rezea spunea...

Doamnna Kovesi se va ocupa de infractiunile de coruptie definite de Legea 78/2000, comise si prin abuzul in serviciu, redefinit astfel incât sa respecte art. 19 din Conventia ONU.
Prin abuzul in serviciu, adica prin indeplinirea sau neindeplinirea CU INTENTIE a obligatiilor, prin actiune sau prin inactiune,nu prin indemplinirea defectuoasa, se pot comite si alte infractiuni in afara celor de coruptie, infractiuni care nu sunt de competenta DNA ci a Parchetului General.Acesta este Oful doamnei Kovesi.
Deci, nu orice abuz in serviciu ii da dreptul DNA sa inhate functionarii publici.
Doamna Udrea nu ar avea cum sa scape, pentru ca, prin abuz in serviciu, chiar a savarsit infractiuni de competenta DNA,cum ar fi luarea de mita, trafic de influenta etc.

Huhu Rezea spunea...

Doamnna Kovesi se va ocupa de infractiunile de coruptie definite de Legea 78/2000, comise si prin abuzul in serviciu, redefinit astfel incât sa respecte art. 19 din Conventia ONU.
Prin abuzul in serviciu, adica prin indeplinirea sau neindeplinirea CU INTENTIE a obligatiilor, prin actiune sau prin inactiune,nu prin indemplinirea defectuoasa, se pot comite si alte infractiuni in afara celor de coruptie, infractiuni care nu sunt de competenta DNA ci a Parchetului General.Acesta este Oful doamnei Kovesi.
Deci, nu orice abuz in serviciu ii da dreptul DNA sa inhate functionarii publici.
Doamna Udrea nu ar avea cum sa scape, pentru ca, prin abuz in serviciu, chiar a savarsit infractiuni de competenta DNA,cum ar fi luarea de mita, trafic de influenta etc.
Se aude si la mânastire, @ calugare maxim?
Vezi cum ti-au sucit dracii mintile ?

emillian123 spunea...

Da,numai ca in acest cuvant (amanunt)=INTENTIE=se ascunde dracul; in justitie =e greu de probata "intentia"...!?

Unknown spunea...

Toate infractiunile trebuie savarsite cu intentie ca sa fie considerate infractiuni. Daca nu sunt savarsite cu intentie rezulta ca lipseste unul din elementele constitutive ale infractiunii si in consecinta nu sunt infractiuni.

Huhu Rezea spunea...

@Stoenescu
Gresesti grav.
Sunt o multime de infractiuni in codul penal care pot fi savârsite din culpa, nu cu intentie.
Vinovatia, latura subiectiva a oricarei infractiuni, poate fi intentia sau culpa.
Spre deosebire de abuzul in serviciu, neglijenta in serviciu, reglementata de articolul imediat urmator din Codul Penal, nu se comite cu intentie ci din culpa, adica din necunoastere, incompetenta,neatentie,delasare, naivitate, prostie etc.
Victimele accidentelor de circulatie sunt considerate omoruri din culpa

Unknown spunea...

@stoenescu
Pentru ca o fapta sa fie infr.trebuie sa indeplineasca cumulativ elementele constitutive ale unei infractiuni.Dintre aceste elemente se numara si "latura subiectiva" care la randul ei se compune in:vinovatie,scop si mobil.
vinovatia,este de 2 feluri-*vinovatie cu intentie directa si indirecta.
*vinovatie din culpa(greseala),cu usurinta si neglijenta.
#vinovatia cu intentie directa-este atunci cand,faptuitorul prevede rezultatul faptei si-l urmareste
#vinovatie cu intentie indirecta-este atunci cand faptuitorul prevede rez.faptei nu-l urmareste dar il accepta.
•vinovatie din culpa cu usurinta-este atunci cand faptuitorul prevede rez.faptei dar socoteste fara temei ca nu se va produce.
•vinovatie din culpa din neglijenta-este atunci cand faptuitorul nu prevede rez.faptei dar trebuia si putea sa-l prevada.Deci,ce rezulta de aici este ca orice infractiune este sav.cu vinovatie.Inca din definitia infractiunii se spune...este fapta care prezinta pericol social,este sav.cu vinovatie si..... .

Unknown spunea...

Completare.Toate infractiunile sunt comise(sav.)cu vinovatie,dar nu toate cu intentie.

Iulian Mareș spunea...

Codruta RCS&RDS uita sa ne spuna cand va trimite in instanta dosarul cu mult cantec privind contractul cu transmiterea televizata a meciurilor din liga lui Mitica,..... stie ea de ce, dar ne explica ca este in pericol recuperarea a 620 mil de €!
Dar, in ce baza legala, denuntatorii din Microsoft au ramas cu mormanele?

Intrebare!
Daca tii dosarul nefinalizat ani de zile nu se cheama cumva, cel putin abuz? Sau favorizare / tainuire, pactizare?

Huhu Rezea spunea...

@Mares
Chiar daca, sa zicem, abuzul in serviciu ar fi dezincriminat, raman, totusi, infractiunile comise prin abuz in serviciu, de delapidare, trafic de influenta, luare de mita etc, prin care s-au produs acele prejudicii. Este fals ca DNA ar fi lipsit de instrumentele juridice de recuperare.
Abuzul in serviciu pentru te miri ce, era cea mai facila posibilitate pentru DNA de a elimina, la comanda interna sau externa, politicienii incomozi sistemului.

Iulian Mareș spunea...

Huhurez
Multumesc, stiu asta!
Dar, cand tu, procuror tii dosarul ani, cum se numeste?

emillian123 spunea...

Domnilor si Doamnelor: -orice s-ar zice-cand un demnitar,o "autoritate publica" "comite o fapta"(emite documente cu efecte "ilegale",semneaza documente "neclare","dubioase"-cu efecte pernicioase,ilegale...etc....)ar trebui sa se prezume ca "o face..." -CU INTENTIE...!restul-e vorbarie goala si DIVERSIUNE...!-cu scopul de a ascunde,spala si-in final- a SALVA-pe... impricinati...!

Huhu Rezea spunea...

@Emilian
Din fericire pentru statul de drept, in penal exista prezumtia ne nevinovatie.
Cei care gândesc ca d_-ta sunt un pericol pentru statul de drept.

brenda spunea...

si trebuie sa mi se constate vinovatia de ei , nu sa o dovedesc eu ...cam asa ..si sa se lase de turnatorii

emillian123 spunea...

D- le Huhurez [mai nou-"procuror" (?...)=nu te supara..?!]-cred ca nu mai inteles; aici nu e vorba de penal,civil si nici chiar de prezumtia de nevinovatie; e vorba de ceva simplu: timpul,si experienta personala ma fac sa CONSTAT ca -mai ales personajele din categoria celor amintite in comentariul anterior (asta am vrut sa spun prin "ar trebui sa se prezume") IN GENERAL-NU FAC GESTURI NECONTROLATE,INCONSTIENTE,NEGLIJENTE,ba chiar mai rau=sau chiar mai nedefinit" din CULPA (...si altele de acest "tip"...)Ele au un SCOP... !Raspunzandu-mi in acest fel-si daca ar fi ADEVARAT-cred ca putem sa ne dam mana...!Cat priveste "statul de drept" pe care il invoci (si unii dintre noi-il invoca mult prea des...)-e o cale...atat de lunga....sa-ti dau un exeplu de actiune-in curs de desfasurare... a "statului de drept": dupa 3-4 ani de la vreo cateva contestatii-pe tema recalc. ,reviz. de pensie-prin care mi s-a TAIAT PENSIA(si aceasta ,furata inca de la stabilire,si chiar mai mult si soldele au fost FURATE din dec.1999 cand a intrat in vigoare lg.138 din 1999): atat prin EFECTUL LEGILOR RESPECTIVE, cat si "SUPLIMENTAR"....!- prin FURT-DIN VENITURILE PLATITE-atat cat sa se ajunga la un CUANTUM AL PENSIEI PRESTABILIT...!am primit de la comisia de contestatii a M.Ap.N.-ului "raspunsul mult asteptat"...:nu sunt intemeiate motivele de contestare-invocate de mine. Si ca sa inchei expunerea mea-daca-intr-adevar crezi ceea ce afirmi mai sus-de data asta- APLICA PREZUMTIA DE NEVINOVATIE- SI CREDE-MA (nu pe cuvant...!)ca cele afirmate-sunt chiar asa...!

Huhu Rezea spunea...

@Alin
Cum poti sa gresesti dupa ce s-au prezentat atatea calcule pe blog?
Conform Ordonantei cota procentuala maxima este 102% din baza de calcul iar potrivit variantei aprobate de Senat cotatia maxima este redusa la 100%.

Alin P spunea...

Mrs.H. Varianta Ciolos: max 85% X 1,2 (OMM) = 102% + indexarea de 5% = 107%. Varianta Senat: max 100% (unde e inclus totul) + indexarea de 5% = 105%.

Huhu Rezea spunea...

@Alin
Hai sa nu amestecam algoritmul de calcul stabilit prin legea pensiilor cu indexarea ulterioara a pensiei.Indexarea se aplica la Cuantumul pensiei, nu la baza de calcul.

Alin P spunea...

Exact. Am colegi care față de pensia calculată pe decizie cf. 223 li s-a adăugat la plată 5%...

tehnocrat spunea...

Pt Dl Huhurez:
1. OuG 57/2015 modifica legea 223/2015 prin 2 articole: 14 si 40
2. Art.40 stabileste un maxim de 102% din baza de calcul, conform art.28 din legea 223/2015
3. Art.14 (derogarea de la indexarea prevazuta de art.59 din legea 223/2015) indexeaza cu 5% cei 102% deci se obtine un maxim posibil din baza de calcul prevazuta la art.28 din legea 223/2015 in valoare de:
1,02*1,05=1,071=107,1%
din baza de calcul
4. Concluzie: Dl Alin a gresit cu 0,1% iar Dl Huhurez cu 5,1%
5. Indexarea de 5% se aplica si activilor care s-au pensionat in 2016 pana in prezent sau se vor pensiona in anul 2016.
6. Legea 223/2015 incrimineaza la art. 91 completarea cu intentie a formularelor tip, referitoare la stabilirea si plata pensiilor, cu date nereale, avand ca efect denaturarea evidentelor si datelor referitoare la pensionarii militari. Considera acest lucru infractiune de fals intelectual. Falsul intelectual se traduce ca fals in inscrisuri oficiale. Se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 5 ani. Tentativa se pedepseste. Dl Huhurez, falsificarea grupelor de munca la MApN numai ca sa dea cifra de 90% la cei care le-au crescut pensia prin aplicarea legii 119/2010 si OuG 1/2011 se poate incadra la fals intelectual ?

Huhu Rezea spunea...

@tehnocrat
Nu-mi plac comentariile infatuante, ?mai ales când sunt si gresite.
Indexarea cu 5% introdusa pe ultima suta de metri in art. 14 al OUG 57 s-a aplicat cuantumului pensiilor in plata la data de 01 01 2016 cât si pensiilor deschise in anul 2016, dar nu se va mai aplica si cuantumului recalculat potrivit legii pensiilor militare. La fel se va intâmpla si cu eventuala indexare a pensiilor in anul 2017.
Pentru pensiile care se vor recalcula in 2017, potrivit articolelor 109 si 110, cuantumul indexat se va compara cu cuantumul recalculat, pentru stabilirea cuantumului mai avantajos care va ramâne in plata.

Alin P spunea...

Indexarea de 5% se aplică atât celor pensionați în 2016, cât și la recalcularea pensiilor militare, deci celor aflați în plată la 31.12.2015, întrucât 223 intrând în vigoare în 01.01.2016 nu are nici o legătură cu plățile pensiilor civile și, pe cale de consecință, și pensiilor "recalculate" li se aplică același tratament ca și celor "calculate".

R-26500 spunea...

@ All. Alta este batalia, de fapt! Este lupta cetatenilor contra statului de NEDREPT! Si a mafiei institutionalizate contra cetatenilor! Procurorii. judecatorii (ca fiind puterea sulii in stat), la fel si magistratii CCR, fug ca dracu' te tamaie de responsabilitate fata de cetateni, justificandu-si abuzurile contra cetanilor ca "Asa scria in legea emisa de politic, noi am aplicat-o, ce vina avem?". Aceasta este lupta, de fapt!

Exemplific:
- puterea legislativa care este politica, a emis un act legislativ, L. 119/2010, prin care s-au desfiintat pensiile militare. Printre urmarile neasumate de legislativ, a facut partea si SUCOMBAREA unor militari in rezerva/retragere. Responsabilitatea puterii legislative criminale ... LULA!
- puterea judecatoreasca este perfect comunistoida in Romania. Astfel, in majoritatea covarsitoare a cazurilor legate de L. 119/2010 in urma careia au sucombat militari in rezerva/retragere, puterea judecatoreasca a acordat dreptate legislativului. Spalandu-se pe maini ""Asa scria in legea emisa de politic, noi am aplicat-o, ce vina avem?" Puterea judecatoreasca dovedind ca NU este putere in stat, din moment ce judeca dupa legi politice. Pe de alta parte, la fel ca si puterea legislativa, puterea judecatoreasca isi declina orice responsabilitate ca punand in aplicare legile politice, a fost complice la SUCOMBAREA unor cetateni. Cu alte cuvinte, responsabilitatea puterii judecatoresti este tot ... LULA, fiind complice prin aplicarea legilor politice care au produs sucombarea unor militare, la CRIMA politica!
- in ceea ce priveste CCR, magistratii CCR au dovedit ca sunt instrument de EXECUTIE a legilor politice. In Constitutia Romaniei NU scrie nicaieri ca statul are dreptul sa ucida oameni. Cu toate acestea, CCR a declarat CONSTITUTIONALA L. 119/2010 care a UCIS oameni! Ceea ce de demonstreaza NU numai completa iresponsabilitate a CCR, ci si completa subordanare fata de legislativ. CCR fiind o institutie care este partasa la multe CRIME contra romanilor, prin declararea constitutionalitatii unor legi politice care au avut ca efecte SUCOMBAREA unor cetateni romani!

Revenind la lupta in sine! Judecatorii, procurorii si membrii CCR, fug ca dracu' de tamaie ca NU cumva in Romania cetatenii sa poata ACUZA atat puterea legislativa, cat si pe cea judecatoreasca sau pe cea legislativa sau pe mebrii CCR, cu probele pe masa (adica cetateni romani sucombati/traumatizati etc) ca deciziile institutiilor in cauza au provocat victime umane printre romani! Si deciziile institutiilor in cauza au provocat MULTIPLE victime umane si alte traume printre romani! Iar responsabilitatea este LULA!

Aceasta este batalia dinapoia culiselor, de fapt si de drept! Nucleul mafiot format din cele 3 puteri in stat plus CCR, lupta contra statului de DREPT si NU vor sa raspunda in fata cetatenilor pentru propriile ABUZURI! O mostra de disperare fiind chiar afirmatia lui V. Dorneanu. Abuz in serviciu ar fi daca: magistratul/procurorul "nu indeplineste un act sau il indeplineste cu incalcarea legii". O LULA! Abuz in serviciu este si indeplinirea unui act cu respectarea legii, in conditiile in care legea in cauza are ca efect sucombarea si alte traume printre cetatenii romani!

Aici este batalia, de fapt! NU are lagatura cu coruptia. DNA a arestat oameni la 2 dimineata si i-a supus la interogatorii presante, rezultand DECESUL si ALTE TRAUME printre cetateni. ABUZUL IN SERVICIU fiind al DNA! La fel in cazul procurorilor Parchetului General - procedurile lor au produs CRIME si ALTE TRAUME! Similar in cazul judecatorilor care au pronunta sentinte in baza unor legi CRIMINALE! Idem legislativul!

Iar acum asistam doar la o mascarada in care cele 3 puteri in stat plus CCR, incearca SA FUGA de propriile lor decizii care au produs SUCOMBARI si ALTE traume printre romani! Circul este perfect!

Huhu Rezea spunea...

@Alin
Esti superficial când citesti art. 14 din OUG nr.57/2015.Astfel de comentarii deruteaza cititorii.
Daca ar fi spus ca indexarea de 5% se aplica pensiilor mlitare in plata la 01 01 2016,indexarea nu s-ar fi aplicat si drepturilor de pensie deschise in anul 2016.
Ordonanta foloseste formularea: pensiile militare se indxeaza in anul 2016 cu 5%.
Toate pensiile militare Nerecalculate au fost indexate deja cu 5%. Nu vor mai fi indexate si la recalculare.

Unknown spunea...

Vorbiti prostii, mai ales 'tehnonulitate", cand nu stii ceva , mai bine taci caci altfel te faci de ras.In loc sa faceti lobi pe langa 'alesii 'vostri ,va doare-n cot, asteptati"mila Domnului".Sa stiti ca daca sunteti impasibili si asta se vede , nimeni nu se va bate pentru drepturile voastre!

Iulian Mareș spunea...

Huhurez!

CCR s-a pronuntat!.....parca in unanimitate! Caz inchis!

Urmeaza pasii cu:
-raspunderea magistratilor pt actul de justitie?...ma refer la hotarari juridice, pe aceeasi cauza, decise diferit si pt solutiile finale, infirmate de CEDO, prin care despagubirea se plateste de la buget!
-scoaterea procurorilor din randul magistratilor?

Soarele spunea...

Fratele lui Basina voda a ramas cu banii ca asa a hotarat ''instanta '' .Puscarie foarte putina 4 ani din care face jumatate conf. legii si din care se mai scade 1 an in care a stat acasa( arest la domiciliul dar cu drept de iesire la firma lui).Deci puscarie (in camera separata) ca si Becali doar cateva luni . Daca are si cateva carti pregatite ( scrise de altii si cumparate) nu face nici o luna de bulau .Felicitari

tehnocrat spunea...

La Viorel Kis nu m-astept sa inteleaga aspectul indexarii pensiilor militare. In schimb, la Dl Huhurez care are suficiente cunostiinte juridice, am alte asteptari. Cand pensionarii militari care citesc acest blog au pareri diferite fata de dumneavoastra Dl Huhurez, nu-i faceti infatuati. Eu in locul dumneavoastra as cere lamuriri de la sursa : CPS MApN, SRI sau MAdI. Primele decizii de recalculare vor apare la SRI in luna iulie sau cel mult in august 2016. Cand veti vedea primele decizii de recalculare a pensiilor militare veti constata ca azi n-aveti elementele necesare si suficiente sa faceti o analiza corecta.
Pt linistea si informarea dumneavoastra si cititorilor dumneavoastra va informez ca problema indexarii pensiilor militare, in plata sau recalculate a fost explicata de specialisti ai Directiei financiare/MApN cu ocazia vizitelor in teritoriu al comisiilor din SMG pt explicarea modificarilor legii 223/2015 cu OuG 57/2015.
O lege trebuie inteleasa in spiritul si litera ei.

Unknown spunea...

PAS!tEHNOpauza.

Huhu Rezea spunea...

@tehnocrat
Daca d-ta te-ai uitat in gura functionarasilor cu cotiere care au luat la rând garnizoanele ca sa explice ei cât de buna este OUG 57, prin care s-au taiat cu pâna la 28% din drepturile stabilite prin L 223, este treaba d-tale, dar nu incerca sa atragi si cititorii acestui blog sa adere la astfel de naivitati.
Cei care in ultimii 15 ani am trecut prin 3-4 recalculari/revizuiri/intregiri de pensii militare stim ca, in cazul aplicarii principiului cuantumului cel mai avantajos la recalculare, cuantumul in plata nu se indexeaza/actualizeaza cât timp nu este depasit prin indexarile/actualizarile/majorarile ulterioare recalcularii ale cuantumului recaculat, inscris in decizia de recalculare.

brenda spunea...

dle KIS, ce ne mai spuneti in legatura cu data cand se reiau discutiile pe nenorocita aia de ordonanta, ca uite , poiltistii au rezolvat cu statutul lor , camera deputatilor a votat , nu va mai sauparati nici dvs ,nici dl H.pe acestia care sant in favoarea ordonantei lui CIOLANIS ,ca nu stiu ce zic , sa ii ierte al de sus , asa ca daca aveti cum .luptati-va pentru noi ,astoia mai neputinciosi . cu mii de scuze si multa sanatate

Unknown spunea...

@Huhurezule, lasa-l in pace ca are mintea odihnita,pacat ca se crede privighetoare si canta ca o cucuvea.Vorbeste ca sa nu-l ia somnul!

Alin P spunea...

@All
Speță: Doi ofițeri cu aceași vechime, funcții identice, grade egale și aceleași sporuri...unul iese la pensie în febr.2016 și celălalt a ieșit la pensie în sept.2015. Ambii au ales aceleași 6 luni pentru calcularea, respectiv recalcularea pensiei. Se sugerează pe aici că numai cel pensionat in 2016 va beneficia de indexarea pensiei cu 5%...INTREBARE: CARE ESTE RAȚIONAMENTUL PENTRU CARE PRIMULUI I SE VA INDEXA PENSIA REZULTATĂ CU 5%, IAR CELUI PENSIONAT ÎN 2015 NU I SE VA INDEXA PENSIA CU 5% ÎN CONDIȚIILE ÎN CARE TREBUIE SĂ AIBĂ ÎN FINAL PENSII EGALE??? Vorbim de pensii militare care nu au absolut nicio legătură cu L263 !!! Începând cu 01.01.2016 toți militarii beneficiază de pensie militară...și același tratament... Sunt jurist de 30 de ani și încă mai știu să citesc o lege. Convingerea mea este că indexarea de 5% se aplică ambilor ofițeri exemplificați mai sus...având în vedere că oricare militar beneficiază de pensie militară începând cu 2016, iar indexarea de 5% pentru cei pensionați înainte de 31.12.2015 practic se transferă pensiei militare.

brenda spunea...

lasati indexarea mdraga domnule , sa vedem ce facem culegea , avem sau nu lege a pensiilor militare?ce lege e aia pe care o cioparcesc inainye sa intre in vigoare , auzi, lege votata in parla,ENT .PROMULGATA DE PRESEDINTE , IAR UN SINGUR OM CA CIOLANIS O FACE BUCATI SI O APLIUCA ciuntita in batae de joc celor care aun pensia anul acesta, asta e , lasati alte tampenii , indexare ,auzi controversa/.....

karadeniz spunea...

@ tehnocrat
Cam alambicat și ezoteric ultimul comentariu. Unde sunt elementele necesare și suficiente pentru analiza corectă a recalculării? Există alte documente ascunse publicului, altele decât legea și metodologiile de aplicare ?
Falsificarea grupelor de muncă de pe vremea lui Oprea nu a dus la 9,8% pensii care au scăzut cum se declara atunci ci la minim 15,32%, după numărul de azi al cererilor adresate CSP a MApN și procentul va mai crește.
Multe se pedepsesc pe hârtia cu textul legii dar puține pe teren. Uite cazul cu contestațiile. Cei mai mulți dintre noi au făcut contestații după niște modele date de juriștii ori avocații SCMD cu niște fraze generice fără nimic concret. Răspunsul a fost prompt și scurt - se respinge contestația ca neîntemeiată.
Au fost și contestatari care dispunând de ceva date ori elemente au făcut contestații, mai ales pe partea exactității datelor din baza de calcul în amănunt nu generic, cu documente ori date concrete, fluturași de salariu , fișe fiscale, documente de pe la unități ori arhive etc.
În cazul lor nu prea mergea să spui că e neîntemeiată contestația. Atunci au încălcat termenul legal de răspuns la contestație și au așteptat să intre noua lege în funcțiune deci pensia pe legea 119/OuG 1 să nu mai aibă efect. Și astfel la 4 ani și trei luni de la contestație vine răspunsul comisiei.
” În ceea ce privește capătul exactitatea datelor din baza de calcul, Comisia face precizarea că potrivit art. 19 din anexa 3 metodologia de calcul privind revizuirea pensiilor în baza OuG1, documentele doveditoare ale veniturilor realizate lunar se transmit caselor sectoriale de pensii de către CMJ-uri. ”
Adică oi fi eu comisie de contestații a CPS dar vina e a CMJ așa că nu am ce-ți face și dacă vrei dreptate faci așa: ”În acest sens ,în vederea verificării exactității datelor din buletinul de calcul, contestatarul se poate adresa UM _____ care a emis situația veniturilor realizate lunar nr. CR ----/F din 04.05.2011. ”
Deci după ce mai bine de 4 ani comisia de contestații a ținut contestațiile în mapele DS mă trimite la CMZ. Să zicem ca ma duc, ăștia îmi arată exemplarul 2 cu ce au trimis la CSP și basta, nu pot să văd statele de plată fotografiate că-s secrete deși eu ma semnat pe ele, și chiar dacă le-aș vedea la ce mai folosește acum , îmi mai recalculează a pensia pe legea 119?
Și chestia asta nu o fac niște mafioți ori functionary puturoși și corupți din nu știu minister obscur ci militari de profesie, cu grade și funcții, cu care am fost poate coleg în anumite perioade din carieră.

Unknown spunea...

@Brenda , vad ca esti o luptatoare, atata cat poti, dar te zbati, pentru asta o sa-ti dau niste date si materiale care iti vor da sperante. Sunt mai multe variante in lucru dar nu vreau sa le prezint aici, stii de ce ? Din 'rautate" , prea m-au luat la "misto" niste neica nimeni care habar nu au cate prune au in straitza si care nu au nici cunostintele necesare si nici priceperea de a vedea pe Dracu' din cauza intunericului.Trimite-mi adresa ta de e mail la mine pe "kis.viorel@yahoo.ro" atentie "ro" nu "com".Te asigur ca "o parte " a dreptatii va invinge...

Huhu Rezea spunea...

@Alin
Nu a zis nimeni ca unul beneficiaza de indexarea de 5% din anul 2016 si celalalt nu. Numai ca vor beneficia in mod diferit.
Cel pensionat in 2015 are in plata, la 01 01 2016, potrivit art. 110, pensie militara nerecalculata, indexata cu 5%, potrivit art.14 din OUG nr.57/2015, articol care nu va face niciodata parte din Legea 223/2015, desi aplica art. 59 din aceasta lege. Pensia indexata a acestuia se va recalcula in 2017. Pensia recalculata in 2017 se cuvine sa fie platita, daca ar creste, de la 01 01 2016. Daca pensia recalculata nu creste, ramane in plata cuantumul indexat avut in plata inca de la 01 01 2016.
Cel pensionat in februarie 2016 va primi, la cuantumul calculat potrivit Legii 223, indexarea de 5% prevazuta de art. 14 din OUG nr. 57. Numai art. 40 din OUG 57/2015 este incorporat in Legea 223/2015.
Potrivit datelor din speta d-tale, pensia calculata a celui de-al doilea militar, fara indexare, ar trebui sa fie egala cu pensia recalculata in 2017 a primului militar.
In cazul in care pensia calculata sau recalculata potrivit Legii 223 este mai mica decât pensia indexata, in plata la 01 01 2016, a militarului pensionat in 2015, acesta ramane in avantaj cu cuantumul mai avantajos.Cel pensionat in 2016 recupereaza ceva din diferenta prin indexarea cu 5%.
In cazul in care pensia calculata(cu indexare)/recalculata(fara indexare) este mai mare comparativ cu pensia neracalculata, indexata la 01 01 2016 a celui pensionat in 2015, ambii militari ramân cu pensii in plata sensibil egale, chiar daca pensia recalculata nu cuprinde in ea si indexarea de 5%.
Rationamentul este greoi si ar putea slinti mintile unora.

Unknown spunea...

Alin p.Daca cunoasteti,ce intra in calculul pensiei,brutul realizat sau(si)brutul majorat.Sau,cum se procedeaza.Ma refer la anii 2011-2016.Pe fluturasii de salarii erau trecte aceste 2 bruturi.

Alin P spunea...

BRUT MAJORAT ACTUALIZAT

Huhu Rezea spunea...

@Gigi, @ Alin
Brutul, fara norma de hrana si celelalte elemente enumerate in art. 28, modificat de OUG 57/2015, intra in baza de calcul.
Elementele brutului se actualizeaza la data de 01 01 2016 si media lor pe sase luni formeaza baza de calcul.Se mai adauga majorarea soldelor din decembrie 2015 si compensatia pentru CAS.

Alin P spunea...

Evident că fără norma de hrană. Să nu uităm unde apare pe fluturaș...nici măcar aproape de brutul majorat... :)

avianyc spunea...

”Felicitari” libelulei ” tigri2 ”-V.Kiss atît cu ocazia Zilei Aviatiei cît si a împlinirii a 50 de ani de la infiintarea Regimentului de Aviatie de la Alexeni.
Cu certitudine in spusele ” libelulei” puteti avea tot atîta încredere cît si în spusele lui Basescu.
Se pare ca unii se mai si grabesc sa-i multumeasca pentru ”nepretuitele informatii ” furnizate dintr-o ceața abundenta in care bîjbîie.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Nediscutarea in plenul CD a raportului pe OG 57 pina la finele actualei sesiuni care coincide si cu termenul limita pentru depunerea cererii de recalculare -actualizare la CSP poate aduce grave prejudicii si distorsiuni in sistem in cazul in care in viitoarea sesiune parlamentul o sa aprobe o versiune diferita fata de cea actuala ,mai ales in privinta veniturilor care se vor lua in calcul.
Regretabila indiferenta parlamentarilor pentru acest subiect. Sau poate s-a pactizat cu guvernul si nu se va schimba nimic ,og 57 isi va produce in continuare efectele.
Oricum,desi tirziu, pîna la 30 iunie parlamentul trebuia neaparat sa se pronunte pe subiect.

brenda spunea...

despre asta e vorba , daca se pronunta in vren fel,cei la care a ramas blocat rapotyul . in gond in parlament este o hotarare ,cea de la senat, ce face cu acea hotarare ?data camerei trenuie sa faca ceva , dar asta e ,CE?

Unknown spunea...

Avyanuk, surubare, eu stiu ce se va intampla , am fost informat si sunt total de acord dar nu vreau sa spun datorita unora ca tine,cezar,serban si alti maxim oni.Tocmai de aceea o sa spun doar celor seriosi , ex. "brenda" dar in "particuler". Si stii de ce nu vreau sa fiu luat in zeflemea de niste nulitati!. Cand va apare forma definitiva se va observa ca cei ce nu merita nu vor beneficia de drepturile altora gen"merge si el cu valul".In tara asta mai sunt si oameni cu judecata dreapta.

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
hai ca se curata blogul de conserve si defectati!

http://www.dcnews.ro/mobile/decizie-privind-arhivele-sri-sie-si-mapn_508567.html

Unknown spunea...

Da,asa ar trebui sa fie!Dar,am vazut cum i-a introdus la un coleg cei de la financiar elementele salariale pt.anul 2011,lunile ian.-iun.Au actualizt,majorat,nu brutul majorat ci brutul realizat.Ca sa intelegeti mai bine in 2011 fluturasul cu salariul arata asa:
Total brut realizt(din 25% + crestere 15%)...1000 lei+
Compensare cas,conf.L.285 art.5 alin.1....83 lei
Total brut majorat....1083 lei.
Contributie individuala 10,5%...113 lei.
Am mers pe o alta suma fata de ce e real inscrisa in fluturas.Deci,conttibutia indiv.s-a retinut din brutul majorat,in scimb suma compensata in speta de de 83 lei nu s-a introdus in calculul pensiei cu actualizarile la nivelul anului 2016.Credetima,am vazut cu ochii mei acea fisa cu elementele salarale care urmeaza sa fie trimisa la cps pt.recalculare.Trebuie sa fim atenti ca astfel ne fac din nou.

petrug. spunea...

Solicit un sfat va rog, de la cine se pricepe.
Vreau sa aleg cele 6 luni pentru recalculare functie de suma primita ca "spor de radiatii". In statul de plata am avut spor de radiatii astfel:

- ianuarie = 0
- februarie = 1
- martie = 1
- aprilie = 1
- mai = 1
- iunie = 1
- iulie = 1
- august = 0
unde: 1= suma maxima si 0 = nimic
Cum aleg cele 6 luni tinand cont de faptul ca sumele primite in luna curenta erau calculate in functie de prezenta mea in luna anterioara?

Huhu Rezea spunea...

@Mares
Initiativa incompleta!
De ce nu si lista ofiterilor, subofiterilor, colaboratorilor, informatorilor DIA din perioada comunista, din Arhiva MApN. Dupa modelul acoperitului Turcescu, am putut constata ca si acolo se face politie politica.
Tot in aceasta arhiva este capturata si arhiva PCR.

emillian123 spunea...

Doamnelor si Domnilor: ..stati-sa vedeti alta "HORA" care va "incinge" -atunci cand vom vedea noile decizii--cum s-a aplicat re-evaluarea conditiilor de munca: daca subofiterul-de o anumita specialitate- POATE avea conditiile-de ex.- "SPECIALE=50%",iar seful sau(cam in aceeeasi zona de specialitate,evident cu niste treapte de calificare -superioara) sa aiba conditiile de munca "deosebite=25 %" ...?...!Pun aceasta intrebare pt. ca ESTE POSIBIL SA ASISTAM LA NOI ABUZURI (de PUTERE=cu incalcarea unor LEGI NECLARE PREMEDITAT (...!...)=despre ASTA este vorba cand vorbim de "ABUZ DE PUTERE", si nu despre infractiuni oarecare...!)

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Raspund cu o gluma! "Nici noi nu mai stim cati suntem!"
"DIA? .... operam afara! CI, erau in tara si punctual afara! Ne mai si roteam..... ca sa nu ruginim!"

emillian123 spunea...

Pt. Petrug.-Februarie-Iulie =pentru orice siguranta: inseamna ca in februarie ai luat sporul pt.prezenta (partiala sau integrala-e vorba de zile lucratoare-platite cu sporul respectiv) la serviciu in ianuarie; daca sunt ultimele luni de activitate-atunci nu prea ai ce face,intrucat casa de pensii "stabileste" exact algoritmul de recalculare-luandu-ti -cred- lunile: martie -august (in lege nu scrie ca ultima luna -eventual incompleta -nu s-ar lua in calcul la recalculare...!)

avianyc spunea...

@ Petrug
Alege lunile Februarie -Iulie deoarece raportarea-stabilirea bazei de calcul se face la suma inscrisa in statul de plata si nu la prezenta la program.
De evitat ultima luna de activitate deoarece sunt neclaritati pe aceasta tema. La unii care nu au avut ce prada ultima luna a fost cea prevazuta ca termen de trecere in rezerva in timp ce pentru anumite functii sunt prevazute anumite termene de predare(15-20)) zile termene care pot depasi termenul prevazut ca data de trecere in rezerva. Oricum termenul de predare care depaseste termenul de trecere in rezerva nu se considera nici vechime iar suma primita pentru acea perioada se cumuleaza la ultima sau penultima luna de activitate (data trecere in rezerva).
Deci de evitat ultima luna de activitate in alegerea celor 6 luni.

Unknown spunea...

D-lor,Alin P.si H.puteti verifica ce am aratat mai sus?

Unknown spunea...

SOARTA LEGII PENSIILOR MILITARE
Ce spun GUVERNANHOTII ?
"Ce ba, voi ce mai vreti? Nu v-ajunge?"
Noi suntem intre "ciocan" si "nicovala" adica suntem sub actiunea a doua forte, una din interior , ale grangurilor din MApN care-si vad periclitate interesele,adica si-au dat sporuri peste sporuri si daca ne-ar mai da si noua se goleste sacul, este vorba si de tziptzerii si scripcarii care si-au acordat ca nesimtitii 50%(cincizeci la suta , inca o juma de penzie) si o forta exterioara , GUVERNANHOTII care tot asa, in cardasie cu POLITIHOTII, si-au acordat, lor, facilitati grase si acuma daca ne-ar da si noua n-ar mai avea ei.
Dar , aici nu este vorba numai de actiunea celor doua forte(ostile noua,pulimii) ci si de interventia celei de-a treia "vox populii" care spune "da she maica , voi mancati cu doua guri, nu v-ajunge ?" si vin "tiliviziunili" de scandal cu "pensii nesimtite" pe cand ei au salarii de mii de euroi.
Atunci ce sa mai asteptam ? Din punct de vedere fizic , cand asupra unui corp(in speta Legea pensiilor militare) actioneaza mai multe forte acel corp ...se va deforma.La noi fiind vorba si de presiune interioara si exterioara "peretii"(baza de calcul) se vor SUBTZIA!(legile lui Arhimede si ale lui Newton)
Dar...sa fiti convinsi ca in acest caz actioneaza jocul orgoliilor, adica "sa nu aiba nimeni mai mult ca mine!

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

TACTICA PAMANTULUI PARJOLIT !
La Kremlin s-a discutat cum să se bombardeze România.
Pentru prima dată Putin se simte neputincios…
Putin cu Medvedev:
– Bombardăm România ?
– S-o bombardăm naibii, domnule președinte. Cu ce să-ncepem ?
– Păi, Mitea, eu zic să-ncepem cu infrastructura, să le belim fabricile. Uite, asta de tractoare din Brașov.
– S-a închis, și s-au închis toate, domnu’ președinte.
– Păi, obiective nevralgice – Institutul ăsta de vaccinuri, Cantacuzino.
– Închis de zece ani, domnu’ președinte.
– Spitalul de arși, că le-ar trebui în caz de război.
– Și-așa nu funcționează, domnu’ președinte.
– Spitalul de copii din Timișoara să-l bombardăm !
– Tocmai a fost restituit bulibașei Vișinel Cîrpaci.
– Parlamentul !
– O să se bucure tot poporul român că scapă de ei.
– Să le bombardăm cartierul Primăverii, Rahovei, Ferentari !
– În primul stau țeparii mari, parlamentarii, în ultimele două, hoții de buzunare. De ce să le rezolvăm problemele ?
– Rafinăriile de petrol !!!
– Domnu’ președinte, le-am cumpărat noi, sunt ale noastre, ale Rosneftului.
– Nu știu, Mitea, ții cu noi sau cu românii!! Vrei să-i bombardăm sau nu ?!?!?!
– Da, domnu’ președinte. Să-i bombardăm. Să le bombardăm autostrăzile.
– Alea-s autostrăzi ? Care se prăbușesc la o lună după darea în folosință sau la prima ploaie ?
– Nu știu. Pădurile. Codrii României. Să ardă ca un snop de paie.
– Le-au cam tăiat singuri. Nu prea au mai rămas.
– Moldova ! Să bombardăm toată Moldova.
– N-o să se observe, domnu’ președinte. Au avut anul ăsta niște alunecări de teren de n-a rămas piatră pe piatră.
– Vasluii !!! Orașul Vaslui !!
– Sînt toți la muncă în Italia. Mai sînt pompierii, primarul și fochistul de la primărie.
– Mitea, trebuie să bombardăm ceva. Ceva mic.
– Nu stiu ce, domnu’ președinte! De 27 de ani practică tactica pămîntului pîrjolit. Ne-au luat-o înainte, au prevăzut tot.

Huhu Rezea spunea...

Kiss
Cine sunteti voi?
Deocamdata i-ati ajutat sa gasasca motve de trergiversare.

Unknown spunea...

Pai ,mai Huhu, decat o masura pripita si proasta mai bine una gandita si mai ...deocheata!Se vor inlatura "profitorii" de la ciolan, ca sa ajunga la toata lumea ,indrituita!Cine suntem noi?(eu nu emit nicio pretentie ca as fi cineva)"Noi" suntem cei ce gandesc cu cinci minute mai "repede" decat acesti mediocri care incearca sa ne jecmaneasca si sa ne "prosteasca" in fata iar "multi dintre VOI", in naivitatea lor, "pun botul"( probabil ca unii dintre"voi" aveti interese, chestia ca nu aveti the brain.ul mai bun ca al nostru, sa nu uitati niciodata ca avem pregatire de inginer si agerime de vultur, fara ele eram de mult...tzarana!
Deunazi am avut o discutie cu cineva , big man, si se "racadea" la mine:"-Ce ba, voi vreti ca un pulica de maioras sa aiba o pensie mai mare ca un colonel sau general? I-am raspuns ca DA, din urmatoarele motive:
---maiorasul ala ,in timpul activitatii a desfasurat o munca cu grad de risc maxim si cu consum fizic si psihic pana la epuizare
---maiorasul ala a avut venituri mai mari decat colonelul sau generalul;
---m...a ramas precum bobul dupa cernere,cernerea mortii, cu sechele,cu psihicul si fizicul distruse in urma suprasarcinilor, trepidajelor si a numeroaselor accidente
---colonelul sau generalul vor trai cat Iliescu iar maiorasul cat Paunescu;
---toate tarile adevarate si respectabile(ca pe noi , pe presedintele nostru, il persifleaza chiar si un biet premier de la CEA MAI SLABA tara din Europ, iar el president nu are gandirea rapida-vorbele la el- sa-i dea o replica usturatoare), deci, in toate tarile, cuantumul pensiilor este dozat si in functie de risc;
...si apoi sa stea fiecare in sertarasul lui, cum a fost la munca sa fie si la"castig".
Mai este o categorie de 'guristi" care sustin sus si tare:"Cum bre, adica sa existe pensii mai mari decat soldele? Raspuns: DA, deoarece la pensie se adauga PS, OMM, punctaje la vechime, compensatii etc(acumulari si recunostinta dupa o viata chinuita si plina de stres provocat tocmai de aceia care ridica glasul ,aceia care ne-au facut viata amara si carora , acuma, le urla orgoliul in ei. Fute-i-ar dracu de nenorociti!

CEZAR spunea...

Ce frumos abereaza ..MaKis ..asta
Doar ca s-o dea pe spate pe ..Brenda ..!!!

Unknown spunea...

@Huhurez, de ce permiti acestui aurolac,cezar, sa-mi stalceasca, intr-un mod urat, numele ,ce-i aia "Makis"? Vrei sa ajunga si blogul tau ca al lui R-26500?

Huhu Rezea spunea...

@Mares
N-am realizat ca Turcescu a fost trimis in misiuni in strainatate...
El a facut politica sefilor lui miltari pe B1 tv.
Ma ingrozesc daca sefii lui au asmenea orientari politice.

brenda spunea...

dupa cum constat ,dle kis, santeti cam suparat , am vazut comentariul dvs , dar sa insemne ca nu mai este mnimic de facut?mai exact , nu se mai face nimoc cu acea ordonanta , ce se intampla cu ce a fost votat covarsitor in senat? cel putin plecarea de lsa 8o ar fi ceva si mai a[oi sa ne ;iptam inanul ce vine si pentru alte drepturi , asa s-a intam-lat intotdeauna , legile astea au fost mereu pocite , sau poate indreptate , deci care este soaeta acestui art 40 lial-ar dracu impreuna cu cine l-a infaptiut

avianyc spunea...

Alo ,catre ”Vulturul”Kis-”Drujba cu elice”.
Cred ca-i mai bine pentru tine sa colaborezi prin e-mail la articolele pline de zel si turbulente ale lui R 26500 decît cu brenda ,care a inteles si ea/el cam ”nimoc” din ce torni pe goarna drept ”adevaruri doar de tine stiute”.
R-26500 te va intelege perfect chiar te va completa cu succes prin ”adevarurile” inventate de el .Asa îi vei lua o povara de pe umeri si va mai uita si el de rusii care-i bat la poarta.

Unknown spunea...

Intrebati-l pe cezar si pe huhurez , unul care isi bate joc de numele meu si celalalt care ii permite sa faca acest lucru pe blogul lui.Nu am sa mai spun nimic, va las sa gresiti,o sa-mi informez colegii pe un blog al nostru ,unde nu avem de-a face cu zdrentarosi gen cezar.Adica eualerg imi cheltui banii ,nervii si timpul pentru a face lobi in favoarea tuturor si drept rasplata sunt luat "in balon" de niste prostanaci ,iar desteptii aplauda pe margine.Chiar azi vroiam sa fac un anunt interesant si crucial.Nu ma mai intereseaza! sa va informeze cine o vrea,daca o mai vrea vreunul.

brenda spunea...

dle KIS ,nu va luati dupa unii ca acela care altceva nu stie , tocmai de acea dvs lasati=l sa spuna vrute si nevrute , daca ce informatii dati si vor fi corecte , atunci sa vedem ce o sa mai zica

Unknown spunea...

@tigri3 ,mai tablagiule cu pretentii de pilot,chiar mi-ai dat o idee sa vin cu propunerea sa va mai taie din 'drepturile" obtinute pe nedrept, ati ajuns sa aveti pensii mai mari decat un colonel si in loc sa fiti respectuosi ,voi deveniti obraznici si vi se pare ca sunteti peste nivelul lor.Asa se intampla cand dai bani multi unor prostanaci.Trebuie neaparat sa va mai ia din "avant"ca sa dea cui trebuie.
Si nu mai da din coate ca sa fii bagat in seama(balegat de seama),luandu-te de mine. oricum in ochii mei esti un nenorocit,sperjur si pervers.

CEZAR spunea...

rică18 iunie 2016, 16:29


Din surse demne de dispreţ am aflat de ce întârzie modificarea OG 57 la camera deputaţilor. Vor să modifice legea 223 după chipul şi asemănarea legii 164, adică solda funcției de bază fără nici un spor dar se merge până la 120% cu OMM si suplimentara incluse. Astfel ne vor mulţumi pe toţi mai puţin cei care au avut sporuri de la 20% în sus. Şi când mă gândesc că VIOREL KISS abera pe toate blogurile că se zbate pentru prime şi tot felul de sporuri, numai minciuni.
=======
Ce zici Brenda ..imi faci placerea sa-l scuipi in gara pe MaKiss...??

CEZAR spunea...

Dacicus18 iunie 2016, 16:53

Pai pe kis il crezi tu? Ala minte cum respira ca orice minoritar cu cortul.
............................
Vezi Brenda ..il mai scuipa si altii asa ca nu avea retineri ....!!