Mulțumiți par a fi și unii din MApN cărora le-au venit deciziile. Ei se raportează la pensia calculată pe 263 si pensiile pe legea 223 sunt mai mari. E drept că cei cu care am discutat au avut funcții foarte bune vechime efectivă de peste 30 de ani ca ofițer și cam toate indemnizațiile și sporurile care intră în calculul pensiei. Ei spun că pensiile nete sunt cam cat soldele cu tot cu norma de hrana, e vorba de oameni care nu au sporuri si indemnizații nepermanente.
Situația nu va mai fi aceeași la recalculare pentru cei pensionați anterior legii. Nu vom avea o parte din actualele sporuri iar cele pe care le aveam și vor fi luate în calculul pensiei vor fi actualizate cu procentele de atunci nu cele de acum aș că pensiile vor fi mai mici. Tendința în viitor pare a fi cea de reducere a numărului și procentelor diferitelor indemnizații și sporuri ( inclusiv procentul gradaților era diminuat de la 6 la 3% parcă in proiectul de lege al salarizării) și de creștere a soldei de funcție și probabil și a celei de grad. Acest lucru poate afecta actualizările viitoare ale pensiilor, în timp inclusiv pentru cei care sunt pensionați direct pe această lege.
E clar ca au aparut noi functii la MApN .Ofiterii cu propaganda.
@karadeniz
Cam exagerate multumirile!
Norma de hrana, 35 lei/zi, se adauga la solda neta.
Pensia bruta poate fi 102% din solda bruta.
Cum ar putea fi pensia neta, deci redusa cu impozitul si contributia de sanatate, egala cu solda neta plus norma de hrana daca, potrivit oug 57, pensia bruta nu poate fi decat cu 2% mai mare ca solda bruta , fara norma de hrana si alte elemente prevazute de art. 28?
Pensia pe L 164 ar fi fost 120% din baza de calcul, de regula mai mica decat pensia calculata pe Legea 263/2010 pentru cei cu vechime peste 30 ani.
NEA COLONELU' !!!. AI FOST LA ,, DOI COLONEI'' SAU LA ,, PUFOAICA RUPTA'' SI DUPA 1 METRU CUB DE HALBE TE-AI APUCAT SA POSTEZI ????. AUZI LA EL - UN SUBOF. .............. CU UN SPOR DE 30%, VA AVEA FO' 5000 DE LEI ????????. DA, DA , PE LUNA NU PE PAMANT !!!!. DA' POATE CA-I ADEVARAT , O FI LA MAI , N-AR FI DE MIRARE !!!. DACA NE GANDIM CA PE VREMEA LU' AL BATRAN INTR-UN JUDET NU ERAU LA MILITZIE SI SECU MAI MULT DE 2,3 COLONEI PLINI SI ACU' NU AUZI DECAT DE COMISARI SEFI LA ORICE COLT DE STRADA , TOTU-I POSIBIL !!!.
@ Huhurez
Lor li se face calculul pensiei pe ambele legi și probabil de aici mulțumirea.
Referitor la chestia cu norma de hrană o explicație cred că e faptul acel 2% împreună cu diferența de impozit, pensia se impozitează de la 1050 lei parcă iar activii toată solda și contribuția la bugetul de stat echivalentă cu fosta contribuție pentru asigurările sociale pe care o plătesc activii iar noi nu acoperă, parțial sau total, norma de hrană. Ne vom lamuri când vom avea elemente concrete.
Se minte mult si se manipuleaza la greu Karadenitz tu citesti ce scri ? Nu reiau ce spune Huhutez dar ce spune e corect.
A reinviat Joseph Goebbels ? Atata propaganda mincinoasa cu noile pensii grase ale militarilor ( pentru a spala creierele militarilor) nu se face fara un scop.Inseamna ca se pregatesc alte taieri .O sa aflam in curand.
Personajul care constituie obiectul materialului, in afara de faptul ca face reclama mascata la OUG Ciolos, este si dus bine cu sorcova. Cica face calcule cu media VENITURILOR de vreo 4855 lei? Ati vazut "smecheria"? Tare! Numai ca OUG Ciolos la care ii face reclama subiectul materialului, ia in calcul media SOLDELOR/SALARIILOR, si NU a VENITURILOR! Asa dupa cum calculeaza protagonistul materialului. In conditiile in care VENITUL este una, iar solda/salariul este alta! De exemplu, la un SGP VENITUL este dublu fata de solda/salariu! Cu toate acestea, OUG Ciolos ii ia in calcul numai solda/salariul, NU intregul venit!
OUG 57/2015 Ciolos: "ART. 28 (1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media SOLDELOR/SALARIILOR lunare brute (...)". Deci, NU a VENITURILOR! Asa ca matematicianul lui Peste a comis o eroare fatala in simularile lui. Probabil ca a calculat bine, dar a citit aiurea sau deloc testul legii! In consecinta, toare calculele lui sunt ERONATE, fiind aplicate la o prevedere de lege INEXISTENTA in OUG 57/2015 Ciolos. Tot greu a ramas cu cititul la matematicienii astia de la militie!
dle H ieri a venit si decizia de pensie a nepotului meu , poate va amintiti ,ca v-am batut mult la cap cu asta , decozia este de la mapn , in baza art 19 din lregea ciuntita , o sa va spun ce calcul i s-a facut deoarece stiu ca avea si grupa speciala <daca o vrea sa imi spuna
Propaganda s-a pus in miscare pt.intoxicarea rezervistilor?
Eu nu iau de bun ce spune acet colonel,pentru ca sigur daca nu a fost in stare de ebrietate a fost sub influenta bauturilor alcoolice cu mintea tulburata rau,iar de propagandisti ce sa mai vorbim.Ca ordonanta lui Ciolos este o mizerie oricine are capul limpede si putina minte poate constata lucrul acesta nu ne trebuie propovaduitori care sa ne spuna ce fericiti o sa fim.Camera deputatilor trebuie sa modifice ordonanta in sensul legii 223/2015,lege votata covarsitor tot de ei si sa ne putem valorifiva fiecare procentual vechimea in munca la care sa se adauge C.P.S + O.M.M in functie de cat are fiecare.Doar asa este corect,legal si in sensul art.2,litera b din legea 223/2015.Nu avem nevoie de propagandisti care sa ne spuna ce bine ne va fii,ce destepti si frumosi sunt ei.SE AUDE DOMNILOR RESPONSABILI CU PROPAGANDA CIOLOSISTA?....
Nu pot decat sa zambesc (larg) apropo de cele scrise de colonelul (de la pompieri) in rezerva. Intamplator il stiu, pentru o treaba de cel mult 5 minute, te tinea de vorba de la o ora in sus. Trebuia neaparat sa (re)povesteasca cum s-a luptat el in august 2004 cu flacarile la incendiul de tren din gara Gugesti (au ars 4 vagoane din 34 ale unei garnituri, toate cu benzina, desi erau inscriptionate ca avand motorina). El era la continuitate in ziua respectiva, din pozitia de loctiitor pentru logistica (pe vremea aia). La pensie fiind, constat ca desi a imbatranit, a ramas "nelinistit", parafraza dupa titlul serialului "Tanar si nelinistit". Dovada ca vorbeste (tot) mult si fara rost este pensia preconizata (de 5.000 lei) pentru un subofiter de la interventie.
Oameni buni, aceasta lege noua, schimbata prin ordonanta de urgenta, nu a are niciun viitor. Nu va rezista mai mult de 2-3 ani, poate mai putin. De ce ? pentru ca prin introducerea in baza de calcul a sporurilor cu caracter nepermanent deja s-a ajuns la valori ale pensiilor ce graviteaza, cu plus sau minus, in jurul a 15 000 de ron !!! Realizati penibilul situatiei ? raportate la valorile celor care ies prin contributivitate ? Este o lege facuta de oprea, pe picior, cu dedicatie.....sa nu va mire ca civilii vor sari la g...l nostru si vor aparea partide care vor lua voturi pe treaba asta. Falimentul fondurilor de pensii bate la usa in toata Europa, se cauta noi solutii.........iar noi SUNTEM NEMULTUMITI DE FORMA LEGII, chiar asa modificata prin OUG......
La mai, ofițerii care ies acum la pensie vor avea cel puțin 6000 lei net cuantumul pensiei.La penitenciare ,pensiile vor fi mai mari.Coarna insistă pe plafonarea la 100% , deoarece pensiile lor ar fi enervant de mări.
@Traian - care este legea noua si cum introduce in pensie sporurile nepermanente? Ca Legea nr. 223/2015 nu face asta. Or sa citeasca si civilii apropo de enormitatea pensiei de 15.000 lei/luna. De unde este scoasa suma asta? Apreciez ca generalii cu functii mari vor ajunge pe la vreo 8.000 lei ca net, in rest sub ei, in ordinea functiilor si gradelor. Aici nu intra si ofiterii de justitie militara, care sunt platiti cu pensii ca magistrati, nu ca militari. Iar militarii din Romania nu sunt legati de fondul de pensii (Bugetul de asigurari sociale). In mod similar si un militar american, francez sau canadian are o pensie potrivit gradului, functiei si vechimii sale in armata tari respective. Ba mai este si sprijinit pentru a se incadra in functii civile, daca nu chiar in structuri care tin de armatele respective. Am gasit un locotenent colonel predand la cursuri diferite, la de cateva luni distanta, dar in tari diferite, la mii de km departare.
@Trofin
Sa nu spui ca domnii comisari au in prezent veniturile salariale, fara norma de hrana si alte sporuri, mai mari de 6000 lei ca...nu este credibil.
Cand spuneam eu ca exista diferente majore intre soldele MApN si SALARIILE din MAI unii faceau gargara.... Acum se demonstreaza ca ei au bani mult mai multi decat noi... Multumim don colonel si sa mancati pensie multi ani si sanatos.... Am totusi impresia ca este necesara o rupere a sistemului sau o generalizare in sensul echivalarii soldelor pe grade, functii si esaloane...
@traian
D-le,d-ta esti militar sau propagandist al vreunui partid?De unde scoti sumele astea astronomice?Noi,nu vrem altceva decat respectarea legilor.Adica,OMM si CPS,sa nu ramana neaplicate ci aplicate la cuantumul brut al pensiei recalculate.Prin Oug 57 art.28,s-au taiat sau nu mai intra in calcul,primele,premiile anuale,si multe alte sporuri la care noi am contribuit la buget.Plus acel procent de 15%aplicat la BC pt.grupe.Nu au taiat destul?Nu vre altceva decat sa respecte Constitutia,cate este legea legilor si sa nu fim discriminati fata de celelalte categorii de pensionari care le sunt aplcabile legi speciale.Adica,BC-pornire 80%,plafonare la100% cu acei 1% ce dep. 25 ani,iar la brutul obtinut sa se adauge ps si omm.Si asa pierdem in jur de 20-30 procente fata de legea 223.De ce se mai dau legi daca se incalca?Fata de acaesta propaganda ca sistemul de pensii va intra in claps,sunt povesti de adormit prostimea.Sa se stopeze furturile,sa se reduca evaziunea fiscala si crearea de locuri de munca si sa vedeti ce bani vor fi la pensii.Terminati odata cu propaganda asta de doi lei.Pentru unii sant bani,iar pentru altii ba.Sa va fie rusine!
dle H ,va rog mult sa vedeti urmatorul caz ; decizie pensie militara conf art 19 , se refera la art 25 pentru vechime cumulata , adica 12ani si 8 luni , deci au adaugat pana la 18 ani grupa , dar nu i s-a aplicat nici un procent asa cum trebuia conf art 24 , se refera la art 25 pentru vechimera aia cumulata , mai spune ceva de o optiune art 122 lege pensii , i s-a aplicat un procent de 47 % care sa fie motivul ca nu i s-a calcu;at pentru grupa nimic , in final pensia este de115 5 in care este si acel 3 % si indexarea . ce parete aveti . ce sa mai spun ca aceaste decizie este formulata pe o hartie ca vai de mama ei
dle H ce parere aveti , eu am zis sa asteptam sa vedem sfasitul acelei ordonante si atunci aceea fiind lege noua sa revina sa mai adauge vreun procent si saq vada dece nu i s-a calcul;at grupa decat ca vechime
GATA, Mihai Viteazul poate sa "doarma" linistit, colegul lui Valeriu Zgonea a fost eliberat de sarcini. Poate sa se duca linistit sa faca, vorba reclamei, "binging".
Mrs.H aveți dreptate. Sunt câțiva pe aici care nu știu pe ce lume trăiesc... Evident că între postaci sunt și prost informați ori rău intenționați. Un ofițer de poliție cu funcție de conducere (medie) cu tot cu norma de hrană ia în mână 5000-5500 lei. Mai sus am văzut că se dădea o pensie cuiva de 15000 de lei. Doamne...mă sperie dezinformarea asta. Total fals.
Cand v-am spus ca pensiile la MAI vor fi cu 50% mai mari ca la Mapn nu ma-ti crezut . Acum apar primele rezultate.
Sunt si matematicieni repetenti!Nu toti termina scoala.
Sporuri multe la M.A.I. Eu parcă îmi amintesc că în MApN când s-a introdus sporul de dispozitiv, s-au scos alea de antenă, ecran, radiaţii, etc. De spor de pericol spun drept că n-am auzit...
art 25 a fost modificat in ordonanta dar se refera la ari 16-18 din lege nu are nimic cu art 19 caruia i se aplica doar art 24 , dar in decizia despre care va vorbeam deci la art 19 i-a aplicat art 25 , ce parere aveti ?
@Denis
Suma d 150 era pe 2 luni.
dele H va rog mult sa i9mi spuneti dava la art 19 din lege este corect sa se aplice la vechime cumulata art 25, eu am vazut ca la art 19 se aplica art 24 ,deja a veni decizia cu acest art , sa fievo greseala?
@brenda
Se pare ca nu este numai o greseala de redactare ci si una de calcul.
Diferenta de la 12 ani vechime in serviciu la vechimea cumulata de 18 ani este chiar sporul pentru conditiile de munca prevazut de art. 24.
Nu are ce sa caute vreo referire la art. 25 intr-o decizie de ?pensie emisa in baza art. 19.
Cota procentuala pentru vechimea cumulata de 18 ani este, potrivit articolelor 19, 24, 29 si 108:
65%-13%+6%(sporul pt conditii de munca) +3% (sporul pt ps)=61%
deci este o greseala a celor de la casa de pensii , undeva in decizie scrie vechime cumulata conf art 25 , au dat 3 % si indexarea nu au dat nici un spor de conditii de munca total 47% nu 61 % ce sa faca sa faca contestatie?
ca sa vedeti si dvs cum lucreaza casa sectoriala a mapn ,ma gandesc cum o fii actualizat salariile avute de acest om fiind asa de demut prin 1994 cum asi putea sa LE VERIFICAM SI PE ACESTE? va multumesc din suflet
@brenda
Normal, urgent contestatii la Comisia de Contestatii a MApN.
@H - aiurea cu contestatia la decizia de pensionare... Nu o ia nimeni in seama, nici la MApN, nici la MAI, stiu din surse sigure. Au facute niste texte tip, schimba doar adresantul, in care mentioneaza ca totul a fost facut conform datelor din dosarul de pensionare si se incheie cu o fraza de genul "Daca nu-ti convine, da-ne in judecata!". Cat despre diferenta de pensii dintre militarii din MApN si MAI nu mai aruncati pe piata tot felul de presupuneri. Eu am iesit din MAI pe Legea nr. 263/2010 si am colegi de promotie din MApN care au iesit si ei, unul are pensia cu 8% mai mica decat a mea, dar nu avea indemnizatie de comanda, altul cu 7% mai mare, dar avea indemnizatie de comanda, ambii cu cate un an in plus ca prelungire.
"Aruncatul pe piata" se referea la @alpacin, care isi da cu parerea ca cei din MAI vor avea pensii cu 50% mai mari.
Chiar daca nu o ia in seama contestatia trebuie sa faca procedura astfel nu poate sa-i dea in judecata.Ii va respinge actiunea.
Domnule ,,perfectionist" este logic ca ofiterul sa aiba pensie mai mare decat subofiterul dar ca si in societatea civila NU ASEMENEA DISCREPANTA mai ales ca subofiterul lucreza ,,DOSARE" ca si ofiterul(logic avand studii) va intreb DE CE NU SE PUBLICA BAZA DE CALCUL?? Este omenesc sa gresesti un calcul,cine controleaza? SA VA FERESCA D-ZEU DE RAUL PE CARE IL FACETI SI ASA SA AVETI PARTE LA IESIREA LA PENSIE PT CA AVETI FUNCTIE DAR....NU COLOANA VERTREBALA SI O INTREBARE : ESTI MILITAR SAU TI CU ,,URSUL"?
Ai dreptate Denis....însă pe aici sunt fel de fel de postaci extratereștri care-și dau cu părerea doar din auzite ori bârfe de cartier. E clar...fiecare va lua o pensie după munca depusă și evident după structura din care provine...atâta vreme cât veniturile, deci clar și sporurile diferă de la caz la caz...chiar și în cadrul aceluiași minister.
S a spart o teava de propagandisti (mult abur) pe undeva pe la servicii ( vezi Traian) .Huhurez ar fi bine sa o astupi ori asta devine un blog SF .Cand vezi ca mai apare cate unul care arunca pe piata ca sa enerveze civilii pensii de 15 000 de lei dai blok.Nu de alta dar unii civili ar putea sa creada aberatia.
@Denis
Vezi ca pe acest blog te citesc oameni hârsiti in contestatii si procese pe Legea 119/2010 si OUG 1/2011, care stiu ce inseamna contestatia ca procedura prealabila inainte de a sesiza Tribunalul.
Este in interesul minsterelor ca greselile evidente de calcul al cuantumului pensiei sa fie indreptate inca din faza procedurii prealabile.
@Calugare Maxim, ai gasit lampa lui Aladin la mânastire?
Situatia inca nu este asa de tragica pentru ca noii pensionari nu au element de comparatie decât propria solda.
Sa vezi schelalaieli si regrete cand vor incepe recalcularile si se vor face comparatiile cu pensia pe Legea 164/2001 si pe Legea 263/2010!
Cine poate sa aiba rabdare pentru ...A INTELEGE !!! Sa o luam pe indelete : legislatia in vigoare ( in prezent) : 1.Legea 223/2015 ; 2.OUG 57/2015 ; 3.Ordinul comun ( MapN, MAI,SRI ). Asadar : a) SF (solda/salariul de functie )= CF ( coeficientul de functie ) x VRS ( valoarea de referinta sectoriala ). Pentru intelegere, un exemplu concret : In anul 2005 - luna iunie - colonelul Popescu avea CF = 4,10. VRS ( stabilita prin legislatie ), era atunci de 165,8 lei.Rezulta : SF = 680 lei ( 165,8 x 4,10 ).Pot continua, numai in masura in care : 1.sunt persoane interesate ; 2. nu sunt comentarii jignitoare ; 3.nu sunt argumente ( legale ) care ma pot opri. Maine seara, poate urma SG ( = solda de grad ). Cu acelasi exemplu concret. O noapte buna, tuturor !
@mosmartin
De ce nu actualizezi solda de functie la data de 01 01 2016?
Coeficientul de ierarhizare ar fi 5,10 si vrs 197,33 lei.
@H - din pacate am propria mea experienta in acest sens, 4 ani si ceva m-am luptat cu CPS in justitie. Am facut contestatie la decizia de pensionare initiala, pensia stabilita fiind cu 22% mai mica decat trebuia, am primit un raspuns in 2 peri, am urmat sfatul dat in Hotararea comisiei de contestatii de pe langa CPS a MAI si i-am dat in judecata, am castigat la fond, CPS a MAI a facut recurs, am castigat si la recurs, asa ca mi-am recuperat in instanta drepturile care nu mi-au fost acordate pe cale administrativa. Degeaba le-am scris in contestatie ca aveam un document trimis la ei prin posta militara pentru completarea dosarului de pensie aflat in asteptare, dand si numarul documentului in sine, precum si a borderoului cu care a fost predat de SRI la registratura lor, chiar si numele delegatului lor, iar 4 luni mai tarziu mi-au emis o decizie de pensionare fara sa tina cont de documentul respectiv. Iar in Hotararea Comisiei amintite nu s-a pomenit un cuvant despre argumentele aduse de mine, demonstrate cu copii xerox dupa documente. Asa ca nu-mi aduceti argumentul cu "interesul ministerelor de a corecta greselile evidente in faza procedurii prealabile", stiu despre ce este vorba, interesul lor este ZERO barat. Mai repede as zice ca se mizeaza pe lipsa de reactie a celui nedreptatit - un fost militar este obisnuit de peste 30 de ani sa "incaseze" tot felul de nedreptati de la sistem fara sa carteasca.
Pentru Denis
Nu trage concluzii pripite, daca faci comparatie intre niste pensii calculate cu legea 263, ai dreptate dar stai sa vezi recalcularea pe OUG 57 si atunci mai discutam, iar in legatura cu contestatiile la decizii , eu am facut nu mai putin de 5 , adica aprope la fiecare decizie si la toate mi-au dat dreptate ( comisia de contestatii intodeauna si-a facut treaba, numai ca a durat cam mult), numai ca atunci cand faci o contestatie trebuie sa fie bine documentata, nu ca un coleg pe care l-am avut si a contestat decizia pe motivul ca de ce altii au mai mult.
Pentru toti cei care nu stiu sa-si recalculeze pensia recomand softul ONLINE de calcul, prezentat pe site-ul ANCMRR Campia Turzii, este unul foarte exact, daca iti stii toate conditiile de pensionare.
Huhurez,
Nu trebuie actualizata la maximum, adica 5,5?
Pensii de 5000-15000 lei.... Vise. Mosmartin16 va aduce cu picioarele pe pamant. Cate si ce sporuri sa aibe COLONELUL sa ajunga la asemenea pensie? Pensiie de 15000 poate sa ia (poate)Seful Statului Major General. Si cred ca merita. Daca ar ajunge la pensie de 5000 lei un colonel, nu ar fi o problema. Sa ajunga sa ocupe o functie de colonel nu e la indemana oricui. Ofiterii reprezinta mai putin de 40% din totalul cadrelor militare, si doar 10% ajung la gradul de colonel. Daca excludem exceptiile (unelte politruce), existente in toate domeniile, observam ca eforturile si sacrificiile facute pentru a accede la o asemenea functie merita o asemenea pensie. Va rog sa ma intelegeti. O functiede colonel e importanta si nu poate fi incadrata de orice ofiter. Si aici e o problema. Trebuie sa-si dea cu parerea numai cei competenti. Oficial. Ca la fotbal, agricultura si alte domenii sunt multi "cunoscatori".
la ce data se platesc pensiile la mapn?
pentru depunerea contestatiei la decizia de pensii , 30 zile calendaristice? adica data de pe plicul cu stampila postei sau data deciziei ??
Denim Denis are dreptate in privinta contestatiilor la deciziile de pensionare. Efectiv nu le baga in seama si dau raspunsuri pt ca ii obliga legea Punct.
Gigi Gheorghe - O sa te convingi de faptul ca nu bat campii, am si nume si sume concrete, dar va dati sema ca nu pot spune asa ceva.
Haideti sa gandim logic. Un domn chiar apune de sporuri diferite intre MAN si MAI. Adica, cei de la mai au sporuri mai multe si mai mari. Ironia sortii face ca ei sunt introdusi in sistemul de pensii militare , desi au alt statut.
De fapt, se bat cap in cap solicitarile sindicatelor cu cele ale guvernului. Va rog sa imi datI voie sa ma explic. Au dreptate UNIPOL si SCMD cand spun ca sporul de pensie suplimentara si Ordinul Meritul Militar nu trebuie introduse in procentul de calcul al pensiei pana in 100 %. Dar si guvernul trebuie sa tina bugetul de pensii in limite rezonabile. Va dati seama ce ar insemna introducerea acestora peste 100 % la ACTUALA BAZA DE CALCUL !!!! S-ar ajunge la niste pensii...129 %....Pentru ca actuala BAZA DE CALCUL nu este ok, prin introducerea sporurilor cu caracter nepermanent, car sunt subiective (asa cum era la piloti cand au ajuns la pensii de 20 000 ron). Aceste sporururi nu erau introduse in vechea baza de calcul a legii 164. Baza de calcul pe 164 era : salariu de functie, de grad, spor de dispoztiv, gradatie de vechime, salariu de merit si indemnizatia de comanda Punct. Ei, aici este marea problema si de aici trebuie apucata problema !!! Ori noi, ca militari, avem cu siguranta interesul sa ramana actuala baza de calcul plus cele 2 elemente....Guvernul , NU. Va dati sema ca daca stiu ca beneficiez de toate sporurile in 6 luni nici nu mai plec acasa....iau toate sporurile posibile (ore suplimentare, antena...de noapte...de ..de...), ia aplicati 50 % pt lucrari de exceptie la tot salariu si vedeti ce salarii aveti....Apoi ies la pensie si stau linistit cu o pensie mai mare ca a unui activ. Este ok asa ?
Nicolae ai ''dreptate'' .Ca sa ajungi colonel in colobia Romanistan iti trebuie multe abilitati .Nu neaparat militare cat mai ales din PCR ( pile ,cunostinte relatii )Iar apoi saltul la gradul politic de general e floare la ureche daca ai limba jucausa.
@brenda
De la data comunicarii deciziei, adica stampila de sosire pusa de posta pe plic.
sa vedeti si dvs , decizia poarta data de 7 aprilie a ajuns acasa pe 25 aprile, unde o fi stat decizia asta? am sunat la telverde sa cer informatii ,in incheierea discutiilor l-a intrebat politicos cu cine am vorbit si nu a vrut nici in ruptul capului sa imi spuna , am spus ca vreau sa confirm in scris discutia purtata deoarece cei de la casa de pensii nu respun la nici un numar de telefon.Am sunat la mai si am primit atentia cuvenita in modul cel mai frumos , asa ca vedeti si dvs diferenta. DLE h stiti cumva data la care se pun pensiile pe card la mapn? dupa prima pensie o sa facem contestatie ,vreau un precedent , deci 25 aprilie data postei ,este timp
toata stima DLE H sa stiti ca m-ati ajutat enorm
Voi ajunge si la actualizare, dar mai intai evidentiez componentele soldei/salariului lunar brut realizat la functia de baza. Asadar, dupa SF( solda/salariul de functie ), continui cu SG ( solda/salariul de grad ): in iunie 2005, colonelul Popescu avea gradul de lt.col., dar ocupa o functie prevazuta cu gradul de colonel. Solda de grad a acestuia era : 1,70 ( coeficientul de grad pentru lt.col ) x 165,8 lei ( valoarea de referinta sectoriala din iunie 2005 ) = 282 lei. La aceasta se adauga 9 lei si rezulta in final 291 lei. De unde sunt cei 9 lei ?! Ei reprezinta 50% din diferenta soldei de colonel si cea de lt.col ( 1,80 x 165,8 - 1,70 x 165,8 ).A se vedea legislatia aferenta. Diseara voi continua cu solda de comanda. O zi buna tuturor.
Aligator - toate domeniile sunt "impanate" cu "valori" politice. Eu voi vorbii numai la adresa celor curati. Sa vorbim despre ceilalti numai cand e vorba de promovarea la "apelul bocancilor". Pensiile militare se cuvin militarilor. Ceilalti sunt profitori. Daca vom putea face ceva, sa facem sa nu mai poata intra. Sa le face publicitate pana le vine greata. Prima data sa le fie rusine "specialistilor" imbracati de Oprea si gasca. Sa nu uitam ca si Atanasiu a contribuit masiv la cresterea zestrei de grade superioare.
Traiane,
Pensiile militare de stat nu se platesc din bugetul Casei de pensii nationale!
Nu stiai?
Se platesc de catre ministerele/Serviciile de resort, prin capitol de buget specific si alocare bugetara!
Brenda,
La BCR pensia se incarca intre 8-12 ale lunii!
dle H am vorbit cu cel care a intocmit decizia de pensie de la ca sect a mapn , o tine langa ca nu e greseala , am spus ca nu are ce cauta art 25 la cei dela art 19 din lege , stiti ce mi-a spuis .ca nu putea sa ii calculeze de la procentul de 65, fiindca el nu avea vechime , eu am replicat ca de la 12 ani la 25 xe ni lipsesc doar 13 ani pentru care actioneaza art 29 care spune ca i se ia 1 procent adica asa cum ati spes dvs 13 din 65 , in consecinta asta i- luat 18 nu 13 adica ce era la vechimea cumulata , ajunand in felul aceste la 47 %pentru pensia amaratuui aluia > deci trebuie contestatie , dar si reclamatie am zis si ca la vechimea cumulatsa nu i s-a calculat acel 6 %, ci i-a dat doar 3%pensie suplimentara i-am spus ca abia la urma i se atribue indexarea .. sub nici o forma nu a inteles ca art 19 este aplicat cu art 24 .....va rog sa ma scuzati dar vreau sa vada si altii cum lucreaza unii de la casa sect a mapn.
si ultima rugaminte , acel individ de la casa de pensii a spus ca nu poate sa ii calculeze din 65 fiindca acest procent este numai pentru ce cu vechime de 25 , eu am replica ca se pleaca de la acest procent si in cazull ca nu are vechimea respectiva i scad cate 1 procent in raport de lipsa , l-am intrebat de unde a scos acet 47 pe care l-a aplicat a ocolit raspunsul , asa ca neputand sa obtin o revizuire , dupa data de 12 voi face cotestatia in toata regula , daca mai puteti sa imi dati un sfat , din suflet va rog ,sa mi-l dati , ii las sa trimita o pensie m am timp de contestatie ca decizia a venit pe 25 aprilie ......din suflet va rog sa nu va suparati pee mine ,de acum nu va mai necajesc
Domnule Mares:Traian la care va referiti nu stie multe,fiindca el nu este urmasul lui TRAIAN din imnul de stat al ROMANIEI,el si Elena Udrea sunt si vor ramane urmasii lui Traian Basalaul(Hahaila).In mintea lui a ramas ce propovaduiau Basescu,Boc,Udrea prin 2010 ca e criza,ca nu sunt bani,ca trebuie sa taie salarii,sa impoziteze pensii (si au facuto),perioada in care ei si acolitii lor furau de stingeau,au pus ROMANIA pe butuci.Eu cred ca daca un militar cu vechime mica poate sa-si valorifice toate procentele pentru vechime si cps+omm ajungand la un procent total de 100%,atunci cel cu vechime mare de ce sa nu poata valorifica nici macar toate procentele din vechime pana la 100%,cps+omm ramanand nevalorificate,asta este ratiunea pentru care trebuie eliminat un anume plafon si fiecare sa-si valorifice toate elementele,sa nu ne fie teama de venituri-cine a muncit mult primeste mai mult,nu e corect?.Altfel poate veni un BASIST-CIOLOSISTO-IOHANIST sa spuna:La o vechime cumulata de 50 si de ani cu cps 9%+omm 20% maxim 100% pensie si de aici in jos ierarhizare stabilind o baza de plecare de la 50%,omorandu-i astfel pe toti cei cu vechime mica si eu zic ca nu e bine domnule chestor TRAIAN sti tu bine cine te a numit si pentru cine faci propaganda pe aici.In rest numai de bine si Sarbatori pascale fericite pentru toti si in special domnului HUHUREZ pentru ca ne gazduieste pe aici,precum si pentru intelepcinea dumnealui.LA MULTI ANI!
@Mares
Actualzarea se face la functia avuta la data pensionarii, nu functia la maxim. Am spus coeficientul respectiv pentru ca @mosmartin nu-si mai aminteste ca in 2008 coeficientii de ierarhizare au fost mariti cu un punct de guvernul Tariceanu. 4,1 a devenit 5,1.
Huhurez, nu te grabi ! Ai rabdare ca o sa ajung si la etapa actualizarii !!
@brenda
Au dreptate cei de la Casa Sectoriala in privinta calculului.
OUG 57 a introdus la art. 29 alin 3 prin care se dispune expres ca in cazul pensiilor stabilite in baza art. 19 si 26 cuaantumul se calculeaza proportional din vechimea de 25 ani, nu prin scadere un procent din fiecare an lipsa din 25.
Iata modificarea
Art. 29
3) Cuantumul pensiilor militare de stat stabilite în baza prevederilor art. 19 şi 26 se determină proporţional cu numărul anilor de vechime în serviciu, la care se adaugă sporurile prevăzute la art. 24, în raport cu vechimea prevăzută la alin. (2)
Gresita este doar referirea la art. 25.
Pentru Brenda.
Pentru depunerea contestatiei la decizia de pensie, se ia in calcul data stampilei de primire de pe plic, Pentru aceasta , aveti la dispozitie 30 zile calendaristice (nu lucratoare) . Trebuie sa depuneti neapart contestatie la decizie , deoarece altfel nu ii puteti actiona in justitie.In functie de raspunsul primit de la comisie (legea spune 30 zile dar nu se respecta nciodata) , daca nu vi se rezolva problema , deabia atunci in baza raspunsului primit (acesta fiind actul in baza cauia puteti incepe demersul actiunii) demarati procesul.. Deasemenea cand depuneti contestatia la casa de pensii, depuneti si un xerox de pe plic in care sa se vada data primirii acestuia.Din cuprinsul contestatiei sa reiasa exact ceea ce doriti, nu va pierdeti in amanunte si referiti-va la articolele din lege pe care le contestati.Atentie , daca nu va pricepeti , mai bine rugati un jurist sa va ajute, intrucat cei de la casa de pensii sunt atat de versati in elaborarea raspunsurilor , incat cel mai bine ar fi sa le cereti sa va raspunda punctual, altfel veti primi un raspuns "in coada de peste"din care nu veti intelege mare lucru. In fine , daca ajungeti in instanta, aici lucrurile se schimba si desigur o sa va trebuiasca un avocat care sa va indrume si se priceap bine sa descalcesca vorbele judecatorilor.Aveti grija , toate actele la dosar se depun in copie,pentru a nu avea surpriza ca ecestea sa dispara .Va doresc succes.
@brenda
Calculul proportional pentru 18 ani din 25.
25 ani............65%
18 ani............x%
18 x 65. 1170
________ = ______ = 46,8%
25. 25
De cand a fost adoptata L223 si apoi OUG 57 am facut tot felul de calcule de m am saturat . De mai bine de 3 luni m am pensionat , iar decizia nu mi a fost comunicata inca, atunci cand o voi primi, am sa ma lamuresc asupra calculelor facute de mine, dar si de alti. Asa ca pentru aceasta saptamana multa pace si liniste in sufletele tuturor. Sarbatori fericite!
dar cum ramane cu art 24 care se refera la onditiile de munca adica se amesteca acest cuantum proportional fiindca vechimea era de 12 8 luni si 25 de zile la care se adauga vechimea cumulata asa a ajuns la 18 anicumulati . atunci cum ramane cu acel art 24 care l-am regasit si in ordonanta deci la axewsti 46.8 % nu arr trebui sa se adauge acel 6% PENTRU ONDITIILE DE MUNCA +3 %PENTRU PENSIA SUPLMENTARA si la urma indexarea? deci asa 46,8+6 ++3 ar rezulta procentul aplicat la baza de calcul? nu stiu ce sa mai zic ,
Nea Vasile pentru subofiterul tau cu pensie de 5000 lei, afla ca sporurile nu se dau bre la la solda bruta in care e inclusa norma de hrana, chirie, echipament, sporuri nepermanente, etc. Sporurile se calculeaza din solda functiei de baza: solda functie, grad, vechime, sau cam asa ceva. Deci aia 30% se vor aplica la o suma in jur de 1000 lei, rezultatul fiind cu totul dezamagitor pentru matale. In continuare dai dovada ca esti total pe dinafara, mai acum cateva luni habar n-aveai cum se calculeaza solda de functie dar o dadeai inainte cu abureala de "aplicatie" care face calcule minune. Mie mi-ai lasat impresia ca nu stapanesti nici macar notiunile elementare de aritmetica, asa ca las-o mai moale cu calculele astea de militian matematician.
Ia-te de mana cu alalalt de-si zice karadeniz si aburitiva unul pe celalalt, va potriviti de minune.
dle h am multa incredere in dvs .de aceea va mai intreb ceva ,daca se va reveni la legea adevarata si pica acel art 40 , credeti ca alta va fii si pentru amaratul asta?adica sa se aplice ace art 19 asa cumera enuntat inlegea adevarata?in cazul in care procentul va fi de 80 i se aplica la cerere si astuia?poate nu cu acest principiu al proportionalitatii ,lualar dracu de principiu asa ca astept sa vad ce ormeaza cu ordonanta care a dat legea peste cap ,voi asculta si celelalte sfaturi date aci , pentru care le multumesc mult
Vad ca multi va lasati angrenati in discutii fara rost pe niste calcule ipotetice facute de un pompier si uitati adevarata problema. Asta e o forma de manipulare. Am sa reiau ce consider ca ar fi adevaratele probleme cu aceasta mizerie de lege.
Limitarea cuantumului pensiei la 100% din baza de calcul este o confiscare a unor drepturi dobandite in urma perioadei de activitate. Confiscarea procentelor ce depasesc 100% din baza de calcul se face fara ca cel vizat sa fi dobandit acele drepturi in urma unor infractiuni si fara a exista o hotarare judecatoreasca in sensul de a dispune aceste confiscari.
Limitarea la 100% din baza de calcul creaza discriminari pentru persoane aflate in aceasi situatie juridica creand cel putin doua categori de persoana asupra carora legea actioneaza cu masuri diferite. Limitarea de 100% se aplica numai persoanelor cu vechime mare nu si celor cu vechime mica. Culmea e ca penalitatile se aplica tocmai celor cu vechime mare nu si celor cu vechime mica si toate acestea pe o lege care se numeste pompos "a pensiilor". Toate aceste lucruri sunt anticonstitutionale.
Apar situatii de-a dreptul ciudate, daca un militar dupa 25 ani activitate indeplinete criteriile de 100% din baza de calcul si va avea cuantumul pensiei de 1000 lei, acelasi militar dupa o vechime de 30 de ani va avea o pensie tot de 1000 lei, dupa 35 de ani tot 1000 lei, dupa 150 de ani tot 1000 lei. Si toate astea pe o lege a pensiilor fie ea si militara.
Cei care va considerati nedreptatiti de aceasta mizerie, rodul mintilor unor frustrati sunteti invitati sa va trimiteti opiniile catre comisiile juridice, aparare, munca, etc. parlamentare.
Abureli ca nu e corect ca pensia sa depaseasca solda nu stiu care, e doar o manipulare ticluita de frustratii apv-isti si colportata de un plutonier de militie. Presupunand la absurd ca pensia depaseste nu stiu ce solda nu are relevanta, daca din calcule asa iese, atunci asa sa fie. Daca ticluitorii de legi nu sunt multumiti de situatie sa creeze un algoritm corect care sa nu induca discriminari si tot felul de masuri arbitrare.
Nu va zbateti pentru drepturile voastre va garantez ca nu le veti primi.
A-ti cere drepturile legale este o masura de maturitate civica si impiedica tot felul de potlogari sa-si faca mendrele.
Hai onoare si patrie.
BIZDAC...
Vorbesti prostii.....
Dupa 150 de ani de activitate vei fi CEL PUTIN MARESAL ..
Deci baza de calcul Va fi cea de maresal si 100% va fi din aceasta ..care nu va fi egala cu cea de la 25 de ani ..cand cel mult vei fi un parlit de Lt .col.....
Mai Traiane, buna intrebare, aia cu :
"Va dati seama ce ar insemna introducerea acestora peste 100 % la ACTUALA BAZA DE CALCUL !!!! "
Dar ca se ne dam seama de gravitatea faptei explica ce ai scris mai departe:
"S-ar ajunge la niste pensii...129 %...."
Ca sa ma luminez, 129% din ce? Din puncte, puncte? Din lungimea metrului? Din adancimea Oceanului Atlantic?
E 129% din BAZA de CALCUL mai prietene, explica tu ce ar insemna ce ne intrebi pe noi, sa ne luminam dracu o data.
129% din BAZA de CALCUL sub nicio forma nu va depasi solda bruta a celui in activitate. Si apoi daca o depaseste care e problema? Daca asa iese din calcul atunci aia trebuie sa fie. Nu e corect algoritmul, sa faca altul corect insa fara sa confiste munca oamenilor.
Daca maine un idiot cu putere in stat hotaraste ca 2+2 nu mai fac patru ci trei, ce te faci?
Este OK asa?
Huhurez
Unde mi-e comentariul pentru militianul matematician?
Cititi cu mare atentie ce scrie byBz.byBz,are perfecta dreptate.Limitarea cuantumului pensiei creaza discriminare in sensul ca unora ni se ia din drepturi meritate.In plus constat ca (scuzati cacofonia)cu cat esti mai de curand pensionar cu atat cuantumul pensiei este mai mare deoarece in timp au crescut valoarea indemnizatiei de comanda,sporul de dispozitiv etc.Deci un colonel pensionat in 1997 ,aflat in aceeasi situatie juridica va avea o pensie mai mica decat a colonelului pensionat in 2005 .Cei care sunteti discriminati preluati textul apartinand byBz,aliniatul 2,3,4 si trimiteti catre comisiile juridice,,aparare,munca etc.parlamentare.Nu e cazul sa ne pierdem timpul in discutii sterile.Tacerea inseamna ca suntem multumiti de situatie.
@ Bine v-am regasit prieteni! Scrisoarea de mai sus trebuia redirectionata la OPC, nu pe aici. Acolo te plangi de legumele stricate si carnea infectata...Dar, asa cum ne flecarim si noi pe aici, fara ca ministresul Apararii sa ne balege de seama, asa si distinsul colonel, care s-a ratat in civilie pentru militarie, s-a deranjat sa-si piarda timpul cu o plangere-n vant fara argumente si probe pe cele afirmate.
Vine Pastele, pentru unii, pentru mine, NU! Dar, va urez tuturor un Paste fericit in sanatate! Sa petreceti frumos si cu placere Invierea Domnului si marele praznic care va tine trei zile si trei nopti de pomina! Pentru unii, care vor si au potenta veniturilor. Eu ma sui calare pe un tren alb si ma duc la tara, in Bolotesti, Vrancea, dupa sotie, iar dupa Pasti o aduc acasa. Se pare ca la fel de bolnava...O voi lua iar de la capat cu chinul si trasul la corvezi, dar se merita pentru ca viata, in esenta ei, este minunata si trebuie traita, oricum ar fi ea! Cu anticipatie, va adresez stramosescul si adevaratul salut crestin, Hristos a inviat! Dumnezeu sa va ajute pe toti!
Solda de comanda (SC). Conform legislatiei ea poate fi in procent de 10 - 50% din solda de functie. Pentru exemplul nostru, colonelul Popescu are un procent de 35% din SF. Rezulta : 35% din 680 = 238 de lei.Admitem si faptul ca acel ofiter a avut si solda de merit (SM) in luna si anul precizate.Aceasta a fost in procent de 20% din solda de functie si astfel rezulta 136 de lei ( 20% din 680 lei ). Pana acum avem - insumat - 1345 de lei ( 680 (SF) + 291 (SG) + 238 (SC) + 136 (SM).Continuam maine daca exista interes. Cu gradatia si dispozitivul de lupta. O seara frumoasa tuturor.
@brenda
Au aplicat art. 24, alfel nu crestea vechimea de la 12 la 18 ani.
Daca va creste cota procentuala reglementata de art. 29 de la 65% la 80% e sigur ca va creste si procentul de pensie la 57,6%, fara sporul pentru pensia suplimentara.
O parte dintre cei care s-au pensionat și se vor pensiona în acest an deschid după pensionare acțiuni în instanță pentru recuperarea ajutoarelor care trebuiau să se acorde la pensionare conform legii privind salarizarea. Se pare ca succesele înregistrate de cei din anii trecuți i-au motivat. SCMD se laudă că a câștigat de 5 ori in acest an ultima data în aprilie pentru un grup de 25 de militari din Craiova.
@ iceparu
Chestiile astea le găsești consemnate prin arhiva blogului de acum un an de când se discuta proiectul legii 223.
Pe vremea aia byBzdWdp, care avea alte nickname-uri, era încă activ și ceva mai manierat, pensionarea și politica se vede că i-au priit. E o plăcere nebună cred să discuți cu apelative gen ”Nea Vasile” și ”Mai Traiane” chiar dacă după aia spui și prostii. Cu vreo opt articole mai la vale e unul cu soldele funcției de bază actualizate la nivelul lunii ianuarie 2016. Un plutonier adjutant șef are, funcție de studii, între 1341-1433lei iar un plutonier adjutant între 1232 și 1325 lei, iar asta fără solda de merit. Deci suma aia in jur de 1000 lei e ceva mai măricică.
S-a menționat inclusiv pe aici ca vor fi deosebiri valorice ale pensiilor la situații juridice egale datorita faptului că unele elemente din baza de calcul au avut valori/procente diferite în timp iar actualizarea lor se face cu procentele din perioada aleasă pentru calculul pensiei nu in procentele actuale . Unele din sporurile/indemnizațiile actuale sunt introduse de putini ani și multi din cei pensionați ani în urmă nu le vor avea.
Nici în lege nici in ordonanța și ordinele comune nu se specifică clar care sunt elementele ce compun baza de calcul iar unul din motive pare a fi faptul că includerea sau excluderea unora dintre ele in/din drepturile de natură salarială sau asimilate acestora diferă între cele 6 structuri de apărare.
All,
Sporul pt "ecran/PC" - nu inseamna bani ci doar maximum 4 zile in plus ka CO....comisia stabileste
Sporul pentru lucrari de exceptie inseamna 50% din SF si se acorda la doar 5% din efectivul din statul de incadrare
Sporul de "pericol" inseamna maximum 30% si se plateste cf ordinului pt personalul care executa activitati permanente periculoase sau de paza/gardare/excorta......sunt structuri din MApN care-l primesc!
PS-intrucat Traian, si nu B...escu, constituie el insusi un pericol la purtator, sunt sigur ca il lua!
-sunt politisti detasati/incadrati la DNA/DIICOT care au iesit/vor iesi cu pensii mult mai mari, dar este posibil sa iasa pe legi de pensionare combinate, gen magistratii militari sau persobalul diplomatic al MApN/MAI, de la ambasade, care au iesit la pensie din aceste structuri!
Paste fericit alaturi de familiile dumneavoastra si multa sanatate!
Pt cei ce nu cred in comisii de rezolvarea contestatiilor!
La aproximativ 7 luni dupa iesirea la pensie, in urma unui control intern probabil, m-am trezit cu o noua decizie de pensie, mai mare si cu banii pe lunile anterioare!
Repet, nu facusem contestatie si am iesit la pensie in ian 2015!
Nu stiu nici acum care a fost cauza, nici nu am sunat, chiar daca cunosc persoanele din conducerea CSP!
ce sa mai zic asta este , si daca li se aplica si astora de la art 19 mprocentul si asa ca vai de capul lui de 65 , ce erea? li s-a parut ca li sa da o pensie mare , interventia pe art 19 ,cu oug 57 a distrus totul ,sa le fie de cap alora de au facut ordonanta asta , sa ii ia dracu.va multumesc si sa vedem ce e mai intamplava cer mii de scuze pentru toata perioada in care v-am plictisit cu fel de fel de intrebari
pentru Brenda
Nu stiu toate detaliile, dar pot sa intervin cu un alt sfat.Odata ce decizia nu este definitiva si daca se intrunesc si alte conditii persoana de care vorbiti ar fi putut sa iasa la pensie pe legea 263/2010 si nu in baza articolului 19 din legea 223/2015 ( OUG 57 , in acest caz se regaseste si in legea 223). o alta conditie care o impune legea 263 este conditia de vechime minima in serviciu care depinde de data nasterii conform anexei VI la legea 263. Asa ca odata ce decizia nu este definitiva si se incadreaza in legea 263 sa schimbe cererea de iesire la pensie din legea 223 in legea 263 dupa care se va recalcula cu OUG 57 si nu se va mai tine cont de procentajul anilor lucrati, iar formula de calcul va fi alta
Pentru Brenda.
Ca sa intelegi mai bine, vechime in serviciu inseamna vechimea de cadru militar pus scoala plus armata. Daca acestea depasesc 15 ani si daca depasesc vechimea minima impusa conform Anexei VI de la legea 263/2010,corespunzatoare datei nasterii , persoana respectiva poate iesi la pensie pe legea 263/2010. Dupa care se trece la recalcularea pensiei pe legea 223/2015, si atunci nu se mai plica restrictiile conform art .19.
la legea 263 a cerut pensie conf tabelului de varsta la vremea respectiva deci nu indeplinea conditiile ,avea 12ani 8 luni si 25 de zile vechime armata avea 11 ani lucrati in grupa 1 respectiv speciala mai avea si vreo 4 ani lucrati in civil inainte sa vina in armata ,total facea atunci 21 ani si 8 luni .au considerat vechimea in armata ,dar nu i s-au dat anii de grupa . stiti ca atunci la astia plecati fara drept de pensie nu li s-a aplicat hg cu grupa de munca , deci respinsa pentru lipsa contributie , Poate o sa ma intrebati dece are vechime asa de mica , a plecat din motive de sanatate locul de munca fiind in ture foarte grele ,starea de sanatate ll-a tinut multa vreme la pat ,acesta nu voia sa apeleze la alte forme medicale ,, noroc ca l-a putut sustine material mama lui,nu cred ca ar indeplini nici acum conditiile de la 263, normal cei de la casa sectoriala puteau sa faca o simulare daca ar fi fost acum asa cum trebuie , dar nu au facut asa ca asteptam sa vedem ce o mai fi ,,pentru dl cilanis eu ii doresc ca din procentele aste la legea pensiilor sa isi ia bomboane pe coliva la cine i-o fi mai drag . sper sa mai citeasca aci si aia din comisiile de la camera deputatilor va multumesc mult mult si dvs dvs si familiei dvs un paste cu belsug si sanatate
D-na Brenda, nepotul d-voastra a mai lucrat dupa ca a iesit in rezerva? Ca daca nu a lucrat, atunci se poate pensiona si pe baza L 263, ca militar; daca a mai lucrat (cum am facut eu spre ex.) se poate pensiona numai la 65 de ani pentru limita de varsta (in baza L263). Deci cine lucreaza este un fazan...
@Iulian Mares vineri, 29 aprilie 2016, 06:52:00 - ce legatura are modul de rezolvare a contestatiilor cu recalcularea din oficiu a pensiei si emiterea unei decizii de pensionare revizuite? La dumneavoastra s-au aplicat prevederile art. 107, alin. (1) din Legea nr. 263/2010 - "In situatia in care, ulterior stabilirii si/sau platii drepturilor de pensie, se constata diferente intre sumele stabilite si/sau platite si cele legal cuvenite, casa teritoriala de pensii, respectiv casa de pensii sectoriala opereaza, DIN OFICIU sau la solicitarea pensionarului, modificarile ce se impun, prin decizie de revizuire".
Pentru
joi, 28 aprilie 2016, 14:57:00 EEST Vladimirescu1821 Vladimir
Daca ma chema Tudor Vladimirescu si nu Traian era ok ? Daca ma cheama Traian inseamna ca sunt basist si fac propaganda !!! Nu vedeti ca nu suntem in stare sa purtam un dialog civilizat si cu argumente pro sau contra. Daca cineva nu este de acord cu dvs sau are alt punct de vedere este luat la ochi, facut cum ii trece fiecaruia prin cap.
Da domnule Mares aveti dreptate cu bugetul si stiam acest lucru. Dar banii la bugetul respectiv ii aloca tot guvernul Romaniei, nu vin din alta parte.....adica tot de la stat.
Imi cer scuze domnului byBzdWdp - probabil nu am explicat cum trebuie. Cand am spus 129 % am avut in vedere faptul ca prin valorificarea vechimii se poate ajunge la 100 %, peste care se adauga 9 % contributia la pensie suplimentara la vechime peste 25 de ani si cei 20 % conferiti prin Ordinul Militar...asa se ajunge la 129 %.
Postasem pe 15 aprilie situația cu cererile depuse la CSP a MApN. Iată care e situația astăzi după 2 săptămâni:
Situația cererilor către CPS MApN la 29.04.2016 :
Cereri pentru alegerea perioadei în vederea recalculării = 31.821 - plus 2456 cereri;
Cereri pentru restituire diferențe de pensie din perioada 2012 -2013 = 10.263 - plus 454, 15, 2% procent din total pensionari;
Cereri pentru fișele cu locurile de muncă conform M M123/2015 = 22.711 - plus 2093 cereri.
deci asta este ,nepotul nu a mai lucrat dupa trecerea in rezerva -prin demisie - asa incat vechimea in armata este cea de mai sus adica 12 ani 8 luni si 25 de zile efectiv 11 ani si vreo 4 luni in gerpa 1 , asta insainte de 2001 . deci neavand 15 ani efectivi nu i se putea da grupa de munca pe legea 263 , poate va amintiti ca se spunea ca cei in rezerva fara drept de pensie nu le da dreptul la hg 1294
2001 , ,numai daca in legea 263 ar fi introdus acel articol cu vechime cumulata , dar parca ny este asa ceva. dar asta este , are decizie de pensie militara asa ca poate se mai schimba ceva , sa fim sanatosi cu toti sa vedem ce manevre mai fac astia , daca nu era ordonanta era putin mai bine , va multumesc si dvs ca va bateti capul cu problemele altora , sanatate si paste fericit alaturi de familia dvs
Denis,
Asta si spuneam...ca s-au sesizat din oficiu si au actionat!
Puteau sa dea pas?
O parte din cei care postează sunt doar moși fără ocupație... o altă categorie o reprezintă moșii care au interes să stârnească și să monteze audiența într-un anumit fel, în conformitate cu necesități și rațiuni pe care toți le bănuim. Celor de pe urmă - hai marș, boșorogi murdari!
D+le Karademiz, aceste cifre sunt pe cite-ul CSP MApN, sunt utile, dar poate stiti cate cereri de pensie in baza L 223 au fost depuse si cam cate au fost solutionate... Daca stiti cate cereri au fost depuse cu art. 19, si au fost si solutionate, dau de baut...Chiar, oare de ce nu apar aceste date care chiar ar interesa poporul militar rezervist, dar desigur este o intrebare retorica...
Brenda , se pare ca nu ai citit ce am postat mai sus referitor la contestatia la CSP si pasii care urmeaza , ...... ma asteptam macar la un "multumesc". O zi buna.
interesant mod de calcul al procentului.Deci la vechimea cumulata la ultima decizie,36 ani, nu 36-25=11.11+65=76% 76+9+20=105% ci (36x65):25=93,6% 93,6+9+20=122,6%.Astept corectari.
Eu sunt mai nanac in creierele meu, am fost racit in copilarie am ramas traumatizat cu sechele, neamurile BUNE si neamurile sotiei ma sfatuiesc sa-l prind pe neamtul ce-mi ascunde lucrurile prin habitaclu, deci neavand incredere in ei solicit cu smerenie sfatul fostilor comandanti, subordonati unde nu ma pricep.Daca in livretul militar am specificat specialist cls. II-a ,la calculul pensiei are corespondent in portofel sau e doar de palmares ,de aratat nepotilor? Daca are cat din ce? Stie CPS de existenta lui? Figureaza in decizia de pensionare? Cu ocazia sarbatorilor pascale v-o doresc lunga si mare recalculata, atentie la colesterol ,trigliceride, glicemie,tensiune doar asa preventiv de a face-n ciuda basistilor!
Col. Popescu avea, atunci, in iunie 2005, gradatia 6. Rezulta : Gradatia (G) 6 = 6 x 6% x (SF + SG + SC + SM ), adica 36% x (680 + 291 + 238 + 136 ) = 484 lei. Dispozitivul de lupta (DL) = 25% x ( SF +SG + SC + SM + G6 ), adica 25% x ( 680 + 291 +238 + 136 + 484 ) = 457 lei. Adunam cele 6 elemente salariale, adica : 680 + 291 + 238 + 136 + 484 + 457 = 2286 lei. Aceasta ultima suma ( 2286 ) reprezinta solda functiei de baza a col.Popescu. Nu trebuie confundat solda functiei de baza cu solda lunara realizata la functia de baza. Aceasta din urma ( cum o defineste si OUG 57/2015 ) include si anumite sporuri. Asupra acestor sporuri, direct rezultate din SFB ( solda functiei de baza ) voi reveni. Paste fericit tuturor !
@ Zorin Bercea
Nu am aceste informaţii care nu există decât la CSP. Se afirma parcă pe la MI că ar fi vreo 4000 de cereri. La MApN probabil sunt mai puţine. Soluţionarea dosarelor a început abia după ce HG de înfiinţare a CSP-urilor a fost dată de guvern cu o lună şi jumatate mai târziu decât termenul prevăzut de lege.
Am cunoscuţi cu dosare aprobate în martie şi încă nu le-a venit decizia. Unii cu cereri in ianuarie au primit deciziile. Referitor la art.19 am doar un amic care umbla acum pe la CMZ pentru întocmirea dosarului si un altul care încă nu e in ţară. Singurul caz cunoscut pe aici e nepotul doamnei Brenda.
In mod cert există o evidenţă a celor trecuţi in rezervă cu ordonanţa 7 fără drept de pensie, Cel puţin la CMJ-uri.
O simulare a numărului celor care au dreptul să solicite pensie militară ar trebui să existe căci şi astea se iau în considerare la calcularea efortului bugetar pentru pensii pe acest an. Ce interes ar avea să publice astfel de date? Cei care nu ştiu nu cer.
36-25=11; 65+11=76; 76X1,09=82,84; 82,84X1,20=99,408...
dlui MARIO si tuturor pentru interventia la problema mea , nu mai este nimic de facut , nepotul nu indeplineste conditile pe 263, neavand vechime minima armata de 15 ani , dar acum este in posesia deciziei de pensie pe 223 art 19, daca nu era ordonanta era parca ceva mai bine , dar asa ,asta este si o sa se descurce cu ce e , deaceea va multumesc si va urez sanatate si sarbatori fericite
Cezare daca dupa 25 de ani ajungi deja maresal, dupa 150 de ani ce mai poti ajunge?
Traiane io tot n-am inteles, poate sunt mai greu de cap asa ca incearca sa mai faci un efort si explica mai pe-ndelete.
Acuratetea adunarii 100%+20%+9%=129% e de-a dreptul coplesitoare si am inteles pana si eu. Ce nu am inteles de la tine, ce reprezinta acel 129% ca vad ca il tii la fel de secret precum o face Google cu algoritmii de indexare.
Sa luam un exemplu generic, un militar care iese la pensie are o solda bruta de 2000 lei, baza de calcul care va fi folosita la calculul pensiei va reprezenta o valoare de 1000 lei. Te intreb acum, ca sa inteleg, 129% la care valoare gandesti tu ca se aplica, la 1000 lei sau la 2000 lei? Adica la baza de calcul de 1000 lei sau la solda bruta de 2000 lei?
Daca se aplica la baza de calcul de 1000 lei va rezulta o suma de 1290 lei. Tu te ingrozesti ca pensia respectivului caz generic va depasi cu 290 lei valoarea de 1000 lei si atunci consideri ca o confiscare a celor 290 lei este o masura cat se poate de logica si corecta.
Acum te intreb eu, ce infractiune a savarsit acel caz generic in dobandirea celor 290 lei si in baza carei hotarari judecatoresti i se confisca acea suma?
Consideri ca sunt pensionari care nu vor depasi 100% din baza de calcul?
Daca da, acestia nu sunt supusi unor confiscari si atunci apare alta situatie, aceea de discriminare, unii sunt supusi confiscarii si altii nu, in baza aceleiasi legi.
Ca o simpla curiozitate, daca pe tine nu te afecteaza aceasta problema ingrozitoare de depasire de 129%, ce anume te mana in lupta sa porti de grija celor care o depasesc?
Vezi ca pot exista si alte variante de a nu depasi 100% din ce vrei tu si nu cred ca o sa-ti convina.
Daca vrei pot sa le enumar.
Vrei?
Poate nu vrei sau poate o s-o fac oricum.
Io zic sa lupti pentru drepturile tale nu cum sa le piarda altii, asa ar fi corect.
mosmartine faci erori grave, confunzi solda lunara cu cu solda functiei de baza. Conform L 284/2010 solda functiei de baza se compune doar din 4 elemente:
1.solda de functie
2.solda de grad
3.gradatii adica vechimea
4.solda de comanda, dupa caz
Te rog nu mai continua, induci lumea in eroare.
@ ifrim
Dacă pentru acel titlu ( bănuiesc că de transmisionist) aţi primit bani în activitate , 8% pentru clasa a 2-a, veţi primi şi la pensia recalculată. Acest spor se calculează ca procent din solda funcţiei de bază ( grad ,funcţie, solda de merit, gradaţii, IC şi dispozitiv).
CPS nu cred că ştie decât dacă are fotocopii ale statelor de plată. Posibil să figureze în memoriile personale.
Sarbatori fericite, bucurii si sanatate voua si celor dragi...
D-le Karadeniz, Vă mulţumesc şi Vă doresc d-Voastră şi celorlalţi postaci Paşte Fericit, cu sănătate şi bucurii, cu linişte şi pace în suflet! Cristos a înviat!
Huhurez iar cenzurezi?
''Traiane'' tu ai un fix.Pensiile militare sa fie cat mai de mizerie ca alfel ''sufera bugetul''.Buget care nu sufera deloc la pensiile speciale uriase ale magistratilor, pilotilor civili, sparlamentarilor ,grefierilor , diplomatilor, stewardeselor si in viitor al primarilor mafioti.In schimb ''sufera'' doar la pensiile militarilor care sunt si de 3-4 ori mai mici decat a categoriilor mai sus mentionate .Ceva miroase urat.Sper ca sub pseudonimul ''Traian'' sa nu se ascunda tot Huhurez (ca sa agite lumea si sa faca trafic pe blog).Om vedea a zis orbul.
Alin nu se potriveste.studiaza cazul nepotului lui brenda.nu se poate intr-un fel la cei cu vechime sub 25 si in alt mod la cei cu vechime peste 25 ani.
Viss@esti idiot.batranetea este o boala de care nu scapa decat cei sanatosi.doreste-ti sa ajungi batran.
Multumesc pt. raspuns d-ului de la Marea Neagra. Am primit bani deoarece anual sustineam examen de reconfirmare si pastrare a titlului (Art. si Ra.)!
PASTE FERICIT!Tuturor celor care posteaza pe acest site si nu in ultimul rand d-lui H.LA MULTI ANI!
Nu stiu de ce toata lumea vrea mai mult decat ceilalti. toti cei care au vechime mai mare de 25 ani vor mai mult de 100%, vor 129 % ca ei au stat ( am zis bine au stat)pana la 55-60 de ani. Nu i-a obligat nimeni sa STEA atat, puteau foarte bine sa iasa la 40 ani , luau si compensatorii si poate ajungeau tot la 100%, dar nu, ei au vrut mai mult, si acum se vaita, asa vor patii si cei care asteapta noua lege a salariizarii, ei vor mai mult, nu le ajunge ca stau pe functii mari pe care cei tineri nu au acces, fiindca ei vor mai mult. Va tot luati de cei cu vechime incompleta si va este frica sa nu va ajunga acestia din urma cu pensiile , dar nu va ganditi ca cei cu vechime mica au avut si functii mici si gradatii putine si nu mai aceau loc de voi la solde de merit, pentru ca vroiati mai mult. Mai bine ganditi-va ce lasati in urma, ce a-ti facut pana acum, cine va respecta si pe urma uitati-va in gradina altora.
Acum in prag de sarbatoare urez militarilor activi, in rezerva , in retragere si nu numai, pace si liniste in suflet, precum si traditionala urare, Paste Fericit!
Pentru byBzdWdp : Nu crezi ca ar fi bine sa te si uiti la anexa 1b a ordinului comun privind recalcularea ?! Vei vedea acolo cele 6 elemente salariale, iar apoi... alte elemente !! E ok, nu se doreste nu mai continui ! Toate cele bune ! Sa ne ierte Dumnezeu cand gresim ! Paste fericit !
@alpacin
Mergând pe logica ta strâmba, s-ar putea pune si intrebarea:
Cu ce sunt vinovati cei cu stagii complete, care au servit sub arme pâna la limita de vârsta ceruta de lege, ca voi ati fost disponibilizati.
Institutiile militare nu au functionat tot timpul sub amenintarea disponibilizarilor.
Cei mai vechi vorbesc de drepturi de peste 100% din baza, drepturi pe care le-au avut cândva, potrivit legilor anterioare.
@mosmartin
Domnule m-ai inteles gresit, departe de mine gandul de a te face sa nu mai postezi, insa fa-o corect almintrelea induci oamenii in eroare si pana acum ai reusit cu varf si indesat. De ce sa ma uit in ordinul comun?
Exista o ierarhie a actelor normative iar ordinul comun este pe ultimul loc in aceasta ierarhie, de baza e ce spune legea iar ordinul trebuie sa se conformeze legii nu ce ii trece prin cap unuia sau altuia.
Paste fericit.
@alpacine
Chiar de ce vrea toata lumea mai mult? O intrebare filosofica.
Pentru ca e in firea omului sa vrea mai mult, singura problema care ramane de lamurit e daca dobandeste in mod legal au ba.
Io v-am mai averizat sa va vedeti de caprele voastre dar vaz ca nu pricepeti.
Ca sa-ti dau o problema de studiu cu care sa-ti ocupi timpul, sa vezi ca discutiile pot lua o turnura neplacuta pentru luptatorii pentru "corectitudine":
Presupun ca ai iesit la pensie pe la fo 40 de ani, deci nu ai cum sa indeplinesti conditiile de a primi pensie pe L 223 dar daca tot ti se recalculeaza pensia pe noua lege nu consideri ca ar fi de bun simt si corect fata de ceilalti pensionari si viitori pensionari, ca pentru fiecare an care-ti lipseste pana la 25 sa fi penalizat sa zicem cu 5%.
Eeee, ce zici, ti se pare corect?
Si mai pot fi propuneri "corecte". Sa mai continui?
Aveti grija de caprele voastre ca riscati sa ramaneti fara ele.
Sfintele Sărbători Pascale să vă însenineze sufletul să vă
lumineze casa, să vă aducă încredere, iubire și speranță!
Sărbători fericite alături de cei dragi !
HRISTOS A INVIAT !
@mosmartin16
Singurul în măsură să-ți impună ceva este Huhurez căci în ograda lui ne adunăm la taclale.
Cum se aplică legea 284/2010 se cunoaște din ordonanțele anuale care tot mențin elemente din legea 138/99 așa că această lege 284/2010 nu prea folosește la calcularea a soldelor din prezent ori la actualizarea celor din trecut.
Cele 4 elemente salariale din solda funcției de bază conțin și acum pentru cei care au avut înainte de 2010 solda de merit dacă nu au fost mutați pe altă funcție precum și indemnizația de dispozitiv.
Cum sa continui cand cineva nu cunoaste reglementarile existente ?!!! Imi spune ca am facut erori grave, imi zice de forta juridica a actelor normative, DAR NU IMI DA NICIUN EXEMPLU CONCRET !!!
Alpacin,
Categoric, confuzia s-a creat prin neaplicarea principiilor juste in stabilirea unor norme privind modul de calcul al pensiei, cum ar fi:
-gradul si functia
-vechimea
-sporurile
-indemnizatiile
-riscurile
-unicitatea actiunii
-etc...., nu detin adevarul absolut!
De cativa ani buni au IC si Cdt.Pl/Cp, ceea ce este un lucru corect si legal!
Nebunia sistemului consta in schimbarea regulilor in timpul jocului la un interval scurt de timp....parca in anii cu sot avem o lege, in anii fara sot alta!...si totul este repetitiv!
La noi unii se joaca cu legile si nu este bine, cum corect remarca BZD un ordin de ministru are valoarea juridica cea mai mica, dar o are! Esenta este ca acel ordin de ministru trebuie sa se incadreze in lege si sa explice cum se aplica aceasta, nu sa o nege!
Ca ex., va dau situatia militarilor care lucreaza in ture, prin insasi structura lor organizationala, adica exista maximum 5 ture! Acestia isi depasesc constant norma de lucru/luna, iar sefii lor nuau posibilitatea teroretica si practica sa-i asigure timpul liber cuvenit pt turele din S/D si sarbatorile legale! Ei, ministrul Dusa a emis odrinul prin care nu li se plateste dublu ci li se asigura recuperare! Cum? Nimeni nu stie! In concluzie, lucrurile sunt f încalcite si nu par ceea ce sunt, iar Adevarul este dincolo de noi!
mosmartin16
Revino la cazul col. Popescu, pls!
Sunt curios sa aflu pt ce a muncit o viata!
Eu va spun de cele 6 elemente salariale care rezulta din niste fluturasi de salariu !!! Ce doresc...unii, mai evident ?!!!!!!
Hristos a înviat.Am 21 de ani de militar si vîrstă 42 de ani în urma controlului medical periodic am ieșit inapt pot beneficia de pensie anticipata ?cîte procente pierd ,va rog un calcul.
@cris
Pensie anticipata partiala.
Nu pierzi nimic din procentul de 65%.
Va mulțumesc Paste Fericit
@Cris cris - nu era mai simplu sa citesti articolul nr. 39 din Legea nr. 223/2015? In functie de ce scrie in Decizia comisiei centrale de expertiza medico-militara din ministerul in care esti, vezi la ce te incadrezi. Pentru asa situatie nu se acorda pensie anticipata, fie ea si partiala, pentru ca exista Sectiunea 2 din legea amintita. Asa ca fata de cei 80% din baza de calcul prevazuta in lege iti poti calcula singur procentul la care ajungi. Daca prin aprobarea (sa nu) a OUG nr. 57/2015 se va ramane la 65%, procedezi in consecinta.
Pt bybzdwap,
Discriminarea nu apare la cele cateva procente care ne despart, ci la baza de calcul de unde sunt scoase primele . Aceste prime pentru o mare parte a personalului militar reprezinta recunoasterea specifica a riscurilor si pericolului la care au fost supusi.De ce din total venituri s-au scos doar primele ( pentru ca celelalte elemente salariale, diurne, norma de hrana si de echipament , oricum erau scoase).Daca tot suntem la ora propunerilor, propun si eu sa fie scoase din baza de calcul, solda fe functie ( sunt putini care o merita), sau solda de grad sau sporurile, daca tot este discriminare , barem sa fie pana la capat. Chiar credeti ca aceata lege va ramane in varianta aceasta. Daca dupa legea 263/2010 au fost 23000 de procese, cate credeti ca vor fi dupa legea 223/2015?
@Denis
Nu da sfaturi proaste!
Omul indeplineste conditiile de vechime pentru pensia anticipata partiala, in loc de pensie de invaliditate.Este deja clasat inapt militar.
Scapa de trecerea anuala prin comisia de expertiza medicala.
in primul rand , Hristos a Inviat !
pentru mosmartin16 ,
domnule , aveti perfecta dreptate . dar obisnuiti-va cu mizeriile aruncate de unii postaci de serviciu , care atunci cand cineva prezinta concret niste cifre , incep sa duca in derizoriu postarea , tocmai pentru a prosti lumea .
acelasi individ ar dori si penalizarea celor cu vechime mai mica . atunci cand faci trimitere la lege deranjeaza , oamenii ar putea intelege . nu vedeti , cel mai usor este sa iti bati joc de oameni aruncand procente , nu cifre concrete ?
este bine sa urmariti cu atentie "corectiile " acestui postac , ele reflecta ceea ce au in cap guvernantii .
Pentru Iulian Mares si pentru cei interesati : Ajunsesem la suma de 2286 lei, ceea ce reprezenta solda functiei de baza a col.Popescu din iunie 2005. Pentru a rezulta solda lunara realizata la functia de baza trebuie adaugate acele elemente salariale direct reiesite din SFB ( solda functiei de baza ). Atunci, col.Popescu a avut 3 sporuri si anume : spor de periculozitate, spor de conditii grele de munca si spor de conditii vatamatoare de munca. Sa vedem cuantumul pentru fiecare dintre acestea : Spor de periculozitate ( SP ) = 25% din SFB ( atat era procentul col.Popescu dintr-un maxim posibil de 30% )adica 25% din 2286 = 572 de lei. Modul de calcul al celorlalte doua sporuri ( conditii grele si vatamatoare ) in 2005 era :luna iunie = 30 de zile x 8 ore = 240 ore. Zile lucratoare : 22. 22 zile x 8 ore = 176 de ore. Cele doua sporuri erau acordate in cuantumurile rezultate din numarul de ore lucrate in astfel de conditii. Pentru simplificare admitem faptul ca, col.Popescu a lucrat toate cele 176 ore ( deci maximum ). Rezulta : pentru 240 ore = SFB ( = 2286 lei, pentru 176 ore = 1676 lei. Sporul pentru conditii grele de munca = 15% din 1676 = 251 de lei.Sporul pentru conditii vatamatoare de munca = 10% din 1676 = 168 de lei. Concluzie : solda lunii iunie 2005 a col.Popescu, realizata la functia de baza este de 3277 lei ( 2286 + 572 + 251 + 168 ). Voi reveni cu etapa urmatoare : actualizarea soldei. Paste fericit !
@alpacin
Am stat si m-am gandit daca sa-ti raspund sau nu, o fac din respect ca ai pierdut ceva timp sa scrii comentariul.
Nu e nicio discriminare ca au fost scoase din baza de calcul primele, ele au fost scoase pentru toti deci nu se formeaza grupuri separate unde pentru unii se includ iar pentru altii nu.
In schimb se creaza discriminare prin confiscarea unor drepturi doar pentru un anumit grup, a celor care au indeplinit sau depasit stagiul complet si au vechime cumulata mare pe cand celor cu vechime mica si care nu au indeplinit stagiul complet nu se aplica aceasi masura.
Mai mult, aceasta confiscare, ii zic ei limitare, se face fara a se demonstra ca acele procente in plus au fost dobandite in urma unor infractiuni si fara a exista o hotarare judecatoreasca in acest sens.
Cu alte cuvinte legiuitorul a hotarat din start ca perioadele indelungate de timp lucrate sunt considerate infractiuni si se impune confiscarea lor.
Nu acelasi lucru se intampla si cu cei care au vechime mica, ei fiind ascultatori au hotarat sa lucreze putin, nefiind banuiti ca au comis infractiuni, deci nu sunt supusi confiscarilor.
Aceste masuri se aplica arbitrar persoanelor aflate in aceasi situatie juridica rezultand cel putin doua categori, unii neascultatori care au lucrat perioade indelungate de timp si o alta categorie a celor ascultatori si cuminti care nu au lucrat foarte mult in respectul legii. Deci vezi, au aparut doua categori, asta inseamna discriminare. Sunt mai multe categori aici nu doar cele doua, spre exemplu mai apare categoria celor cu 10 ani vechime intrati pe usa din dos si care beneficiaza de pensie militara si iar nu sunt supusi confiscarilor. Dar cred ca cele doua categori amintite la inceput sunt suficiente pentru a intelege ce am vrut sa spun.
Daca il gasesti pe huhurez cu chef de vorba poate explica mai bine decat mine, el are limba juridica.
Ma tem insa ca nici explicatiile lui nu vor avea rezultat, aici e vorba de altceva mai profund, de latura umana si mai precis latura umana romaneasca.
Dar ca sa inchei comentariul, viata nu e intotdeauna dreapta cu noi si asta trebuie sa acceptam, karma, insa sa consfintesti prin lege o nedreptate e prea mult pana si pentru o tara inapoiata ca Romania.
Hai onoare si patrie.
Sistemul militar este unul ierarhizat.Militarii cu vechime,grad ,functie,solda mica executa ordinele celor cu vechime,grad, functie,solda mare.Daca din motive independente de vointa lor prima categorie nu a putut accede la nivelul celor din categoria a 2a legiuitorul incearca o regularizare in cadrul aceluias buget al respectivului minister.Daca la prima vedere pare o mica haiducie noul ministru al muncii o denumeste solidaritate intre generatii, iar daca mai este si articulat in textul legii!!!
Sa actualizam acum SFB ( solda functiei de baza ) a col.Popescu, adica cele 6 elemente salariale. Ulterior, voi reveni si cu actualizarea sporurilor. Asadar SFA (solda de functie actualizata ) = 5,10 ( coeficientul functiei din prezent, mai precis la 01.01.2016 ) x 197,3387 lei ( ultimul cuantum aplicabil al valorii de referinta sectoriala ) = 1006 lei. SGA (solda de grad actualizata ): a) pentru colonel = 1,80 ( coeficientul de grad ) x 197,3387 lei = 356 lei; b) pentru lt.col. = 1,70 x 197,3387 = 336 lei. Rezulta SGA a col.Popescu ( atunci , in 2005 era lt.col ) = 346 lei ( 336 + 50% din diferenta col-lt.col ).SCA ( solda de comanda actualizata ) = 35% din SFA, adica 35% din 1006 = 352 de lei. SMA ( solda de merit actualizata ) = 20% din SFA, adica 20% din 1006 = 201 lei. G6A ( gradatia 6 actualizata ; atat era gradatia col.Popescu in 2005, adica 6 ) = 6 x 6% x ( SFA + SGA + SCA + SMA ), adica 36% din ( 1006 + 346 + 352 + 201 ) = 686 lei. DLA ( dispozitivul de lupta actualizat ) = 25% din ( SFA + SGA + SCA + SMA + G6A ) = 421 lei. Rezulta solda functiei de baza actualizata = 3012 lei. Revin cu actualizarea celor 3 sporuri.
Mosmartin 16,
Prea ma tii incordat!
Baga totul odata, pls!
@byBzdWdp.
Este usor sa spuneti ca primele s-au scos pentru toti la fel, daca nu stiti despre ce este vorba.Confundati termenul de prima , cu bani luati pentru al XI-lea salariu sau primele trimestriale. Dumneavoastra a-ti perdut prima orara de zbor, prima de reparatii, prima de aterizare, prima de asanare, prima de scufundare,prima de parasutare ?. Aceste prime dublau salariul. Din ele se retinea impozit, contributie la pensie, contributie la sanatate, si ca urmare ar fi trebuit sa se regaseasca in pensie, dar din cauza unor oameni ca dumneavoastra care nu au stiut ce insemna riscul, doriti sa aveti pensie mai mare, doar ca a-ti stat mai mult in armata . Daca eu am contribuit la fondul de pensii mai mult ca dumneavoastra, de ce sa aveti pensia mai mare?. Care este ratiunea si nu partea juridica a legilor?
De ce nu te uiti si la civilii care au in proportie de 90 % pensii pana in 1000 de ron !!!!!
CEi la care faci referire sunt privilegiatii sistemului clientelar.....politic. In cel putin 5-7 ani, magistratii...pilotii...etc vor revni la contributivitate. Singurii care aveau alt sistem de pensii de la Cuza pana in zilele noastre au fost militarii si asa ar trebui sa fie si de acum incolo, pentru ca doar ei sunt cei care nua u munca normata si in caz de razboi sunt in prima linie....
Actualizare sporuri - col.Popescu. Conform ordinului comun acestea se actualizeaza in procentele existente in iunie 2005 ( n.n. - luna aleasa de col.Popescu )raportate la SFB (solda functiei de baza ). Asadar, le luam pe rand : a)spor conditii grele : 2286 lei ( solda functiei de baza in iunie 2005 ) = 100%, la 251 de lei ( cuantumul sporului din iunie 2005 ) = x. x = 251 x 100 : 2286 = 10,98%. Actualizam sporul in procentul rezultat : 10,98% din 3012 ( solda functiei de baza a col.Popescu, actualizata ) = 331 lei ; b) spor conditii vatamatoare : 2286 ( solda functiei de baza in iunie 2005 ) = 100%, la 168 de lei ( cuantumul sporului din iunie 2005 ) = y. y = 168 x 100 : 2286 = 7,35%. Actualizam sporul in procentul rezultat : 7,35% din 3012 ( solda functiei de baza a col.Popescu, actualizata ) =221 lei ; c) spor de periculozitate = 25% ( procentul existent in iunie 2005 in raport cu solda functiei de baza de atunci ) din 3012 ( solda functiei de baza a col.Popescu, actualizata ) = 753 de lei. Rezulta total sporuri actualizate = 1305 lei ( 331 + 221 + 753 ). Asadar, solda lunara bruta actualizata a col.Popescu este de 4317 lei ( 3012 ( solda functiei de baza actualizata ) + 1305 lei ( total sporuri actualizate )).Avand in vedere faptul ca, incepand cu luna decembrie 2015, s-au majorat salariile bugetarilor cu 10%, se mareste cu acelasi procent si solda lunara bruta actualizata a col.Popescu ( a se vedea ordinul comun ). Rezulta astfel, solda lunara bruta actualizata si majorata a col. Popescu de 4749 lei ( 4317 + 10% din 4317 ). Mai exista un element care trebuie adaugat la ultima suma rezultata ( 4749 lei ) si anume CCIB ( = compensarea contributiei individuale la buget). A se vedea ordinul comun. Vis-a -vis de modul de calcul al CCIB si implicit cuantumul care rezulta, voi reveni. O zi buna tuturor.
@ Traian
După datele institutului national de statistică în trimestrul 4 din 2015 în Romania erau 3.930.000 de pensionari pentru limită de vârstă cu o pensie medie de 1012 lei iar salariu mediu net era de 1918 lei.
Această medie este diminuată de cei 629.000 de oameni care primesc acea fostă pensie socială minim garantată/actuala indemnizație socială, adică oameni care nu au contribuit decât foarte puțin ori deloc la fondul de pensii iar printre ei sunt și 128 de mii de agricultori din fostele CAP-uri;
Pe lângă aceste pensii mai există până la totalul de 5.289.000 de pensionari și alte categorii de pensii care diminuează în final pensia medie până la suma de 894 lei:
588 de mii pensii de urmaș;
662 de mii de pensii de invaliditate, o cifră foarte mare raportat la numărul de pensionari care nu prea se mai întâlnește prin alte țări;
105 mii de pensii anticipate și parțial anticipate.
Pensia medie pe țară raportată la pensia militară medie este mai mică dar trebuie să ținem seama că majoritatea pensionarilor actuali sunt oameni cu pregătire și profesii mult sub cele ale militarilor deci comparația ar trebui făcută pe pregătire și profesii oarecum similare. Chiar și în acest caz trebuie să ținem seama că profesia militară nu încetează odată cu pensionarea ci obligațiile rămân până la trecerea în retragere.
La acest moment pensile militare sunt doar pentru cadrele militare abia acum încep să se acorde pensii și pentru militarii profesioniști. Când ponderea acestora în cadrul pensionarilor militari va fi cam la fel cu ponderea lor în armata activă pensia medie a militarilor va coborî foarte mult raportată la pensia medie pe țară.
Calculul CCIB ( = compensarea contributiei individuale la buget ) pentru col.Popescu. Fac precizarea ca formula utilizata a fost verificata pe fluturasi de solda/salariu ale activilor, sumele rezultate confirmand cuantumurile CCIB in fiecare caz in parte. Asadar : a) CAS = solda functiei de baza actualizata si majorata x 5%, adica 3012 lei + 301 lei ( 10% din 3012 ),totul x 5% = 166 lei ; b) CASS = solda lunara bruta actualizata si majorata x 5,5%, adica 4749 lei x 5,5% = 261 lei ; c) CCIB = (solda lunara bruta actualizata si majorata - CAS - CASS ) X 100 : 84 - solda lunara bruta actualizata si majorata, adica : (4749 - 166 - 261 ) x 100 : 84 - 4749 = 396 lei. Rezulta in final - pentru col.Popescu, pentru iunie 2005 - un total brut de 5145 lei ( 4749 + 396 ). Daca admitem faptul ca si celelalte 5 luni pana la necesarul de 6 sunt identice cu iunie 2005 ( aceasta pentru a simplifica situatia in vaderea unei intelegeri mai facile ) concluzionam ca baza de calcul ( media celor 6 luni consecutive) este de 5145 lei. Voi reveni cu calculul pensiei col.Popescu. Numai bine.
Karadeniz,
Pensiile sociale nu ar trebui sa se plateasca de la bugetul casei de pensii nationale, asa cum incorect se face acum, ci dintr-un fond asigurat de la bugetul de stat! Astfel banii de protocol si alte smecherii financiare nu ar mai fi asa de multi!
Cat despre pensia de urmas ea este 1/2 din pensia defunctului pensionar, care a contribuit si este pana la maximum 26 de ani pt copii sau pana la decesul sotului/sotiei in viata! In concluzie de la bugetul casei, dar mult redusa, in plus unul din soti renunta la pensia lui!
Gresesc?
am onoarea, sotia mea este pensionar pe caz de boala cu o vechime efectiva de 18 ani si 4 luni la care se adauga spor are 6 ani si 9 luni. in total cumulat 25 ani, o luna si 15 zile, avand in vedere cele arata-te,
poate beneficia de pensie anticipata partiala?
si daca da, ce trebuie facut?
@exor
Potrivit art. 17 si 18 din legea pensiilor militare numai cadrele in activitate pot beneficia de pensie anticipata si pensie anticipata partiala.
Sotia dvs. ramâne cu pensie de invaliditate pana la varsta standard de pensionare.
Peste 50 de miliarde de lei sunt necesare, în fiecare an, pentru plata celor peste 5 milioane de pensii din sistem. Contribuţiile sunt adunate în schimb de la numai 4,5 milioane de angajaţi, astfel că există un deficit de peste 15 miliarde de lei, acoperit de la buget.
În prezent, 10,5% din fiecare salariu se duce către plata pensiilor. Ceva mai mult de jumătate, 5,4 procente, ia statul. Restul - 5,1 la sută - sunt administraţi de fondurile private. Cine doreşte şi are suficiente resurse poate contribui şi la un al treilea sistem de pensii, cel facultativ.
„Potrivit estimărilor, în 2032, pensia publică şi contribuția la cea administrată privat vor acoperi doar 40% din ultimul salariu al celui care iese la pensie”.
Traian,
Ia si verifica ce mari comoanii nu-si platesc de ani buni CASS si de cati ani!
Si mai verifica si banii profit scosi ilegal din tara de multinationale si mai ales cat iau de fapt pe stat angajatii!.....restul este platit altfel!
Asa ca veriga slaba este Guvernul, ANAF si Parlamentul!......alaturi de toti ceilalti care doar tac!
@traian
Contributiile la fondul de pensii sunt urmatoarele
- 10,5 % de la angajat
- 15,8%, 20,8% si 25,8% , in functie de conditiile de munca- de catre angajator).
Daca luam o contributie medie de la angajator, adica 20.8% si 10,5% de la angajat ajungem la 31.3%. Pensia medie care este in jur de 850 lei raportata la salariul mediu brut care este undeva la 2690 lei duce la un procent in jur de 31,5%. Rezultatul este ca ce intra cam tot atat iese la pensii. Confuzia se face la faptul ca din bugetul de pensii nu se platesc numai pensii ci tot felul de indemnizatii ajutoare care duce la deficitele de care aminteati. Problema este la cei care administreaza fondul.
Traian 04 mai 2016 /10.07
Contributia pentru asigurari sociale este platita astfel:
- aproximativ 25,4 % de catre angajator
- 10,5 % de catre angajat.Din acest procent, maxim 6% vor fi transferate pilonului 2 de pensii.
In privinta estimarii evolutiei pensiilor, eu cred ca la orizontul 2032 vor fi pensii
de care vor benficia cei care sunt platiti,in prezent, cu salariul mimim pe economie
mai mici decat pensia minima de acum !
Cu deficit sau nu , statul are obligatia platii pensiilor indiferent de valoarea transferurilor de la bugetul de stat !
@ Iulian Mareș
Nu greșiți.
@ Traian
Cele mai multe state din lume au deficit la bugetul de pensii și acoperă acest deficit din bugetul de stat. Problema la noi este că excedentele periodice ale fondului de pensii se cheltuiesc aiurea, ca funcționarii ce încadrează acest sistem sunt foarte mulți și consumă un procent însemnat din acest fond, că ajutoarele sociale sunt amestecate nepermis cu pensiile și principala problemă o reprezintă gradul de colectare al acestor contribuții și munca la negru, în jur de 1,5 milioane de români lucrând la negru.
Diferenţa mare dintre numărul de pensionari şi persoanele active nu este rezultatul îmbătrânirii populaţiei ca în alte ţări ci exodul populaţiei active în afara ţării. Cea mai mare parte a milioanelor de români care trăiesc şi muncesc peste hotare va rămâne acolo, marea majoritate sunt oameni tineri şi copii acestora vor contribui la sporul demografic al altor ţări astfel că România va întra rapid în rândul ţărilor cu populaţia îmbătrânită. Soluţia adoptată de alţii aflaţi în aceaşi situaţie este completarea deficitului de populaţie activă prin migraţie.
Din păcate Romania nu este o ţară atractivă şi viitorii imigranţi vor fi cei din ţări mult mai sărace ori instabile social şi politic decât noi, oameni fără o educaţie corespunzătoare şi pregătire profesională.
Plecand de la baza de calcul de 5145 de lei, calculam pensia col.Popescu. Avand in vedere faptul ca fiecare caz in parte are particularitatea sa, vom lua in calcul urmatoarele elemente in ceea ce il priveste pe col.Popescu : a) ofiter = 22 de ani ; b) scoala militara = 3 ani ; c) militar in termen = 1 an si jumatate ; d) civil = 2 ani ; e) cat a fost ofiter a lucrat in conditii deosebite. Asadar : 1) 5145 x 65% = 3344 lei ; 2) 1% = 5145 x 1% x 9 = 463 de lei. 9 reprezinta diferenta dintre vechimea cumulata si 25. Vechimea cumulata a col.Popescu = 22 ani ( ofiter ) + 3 ani ( scoala militara ) + 1 an si jumatate ( militar in termen ) + 2 ani ( civil ) + 5 ani si jumatate ( sporul pentru conditii deesebite de munca ). Rezulta 34. 34 - 25 = 9 ; 3) procentul pentru pensia suplimentara = 6% ( col.Popescu a contribuit 24 de ani, adica 22 ca ofiter si 2 ca civil ). Rezulta: 5145 x 6% = 309 lei ; 4) total = 4116 lei ( 3344 + 463 + 309 ) ; 5) Ordinul Militar pentru cei 22 de ani ca ofiter a col.Popescu este de 15%. Rezulta : 4116 x 15% = 617 lei ; 6) pensia bruta = 4733 lei ( 4116 + 617 ) ; 7) retineri din pensia bruta : CASS ( sanatate ) si impozit ; 8) CASS = 212 lei, adica 4733 ( pensia bruta ) - 871,7 lei ( valoarea punctului de pensie ), rezultatul inmultit cu 5,5% ; 9) impozitul = 523 de lei ( 4733 ( pensia bruta ) - 212 ( CASS ) - 1250 lei ( salariul mimim de la 1 mai 2016 ), rezultatul inmultit cu 16% ) ; 10) total retineri = 735 de lei ( CASS + impozit ) ; 11) Pensia neta a col. Popescu = 3998 lei ( 4733 - 735 ). A se retine si faptul ca, col.Popescu a beneficiat atat de solda de comanda cat si de solda de merit. Sper ca am fost util celor interesati ! O zi buna tuturor !
mosmartin16
Multumesc pentru ajutor si rabdare!
Sa fiti sanatos si sa aveti pensie lunga si mare ! Numai bine !
Daca am gresit undeva in ceea ce am prezentat ( cazul col.Popescu ), rog sa mi se spuna argumentat ! Numai bine !
Cand peste 30 de ani se vor modifica legi, coeficienti,VRS-uri vom apela iarasi la bunavointa d-stra pt. a ne lumina iar in marinimia dumitale nu ne vei lasa prada sortii de izbeliste si ne vei ajuta din nou! Respect Mos Martin sau !!!!.
Dle'H',cu respect,va rog sa supuneti spre analiza si studiu urmatoarele;
-Anexa nr.1b,din metodologia de calcul ,prevede in titlu-Situatia soldelor lunare brute actualizate- tabel ce se completeaza de Unitati si se trimite la casa sect.pensii.-si constituiein final baza de calcul
La subsol tabel ,observam ca 1.- la *)-se inscriu elementele actualizate prin raportare la parametrii functiei similare la data de 31.12.2009,indiferent de anul iesirii la pensie.(Ex=Deci,atunci VRS=197,3387 X 3,80-un coeficient de functie luat aleatoriu- =750,oLei)
2.- la **) - se inscriu elementele cerute
3.- la ***)- se inscrie CUNANTUMUL TOTAL ACTUALZAT 'MAJORAT'
AICI intervine problema ...din 31.12.2009 si pana la 31.12.2015 , pentru militari - din ceea ce am gasit- au fost 2 majorari salariale..
- prima majorare , prin L285/2010 privind salarizarea pentru 2011 unde la art.1 si 2 - avem o majorare cu 15% a tuturor elem.inclusiv sporuri,indemnizatii,gradatii .Deci acel 750,o Lei x 15% = 113,o lei. Vom avea 750+113 =863 lei
- a doua majorare,prin L293/2015 - avem o majorare de 10%. Vom avea,
863,o Lei x 10% = 87,o Lei . TOTAL cuantum majorat 863 + 87 = 950,o Lei
Aici , am avut un singur element.Tabelul, poate fi completat de fiecare dintre noi.
Cred si sunt convins ca prima majorare in 2011 a avut loc-Daca NU , D-zeu cu mila pentru noi si cu ceea ce vrea el ptr.'alesii neamului'!...
Apoi, dupa ce se completeaza TABELUL urmeaza , la ?% din baza de calcul(65 sau 80 si cat peste....) se adaoga ,vechime , pensie supl.,OMM - In final , ptr.2016 - pensiile militare se majoreaza cu 5% . Rog , pe cei documentati sa confirme/infirme majorarea din 2011. Va multumesc.Sanatate tuturor.
Ce poate fi mai frumos decat recunostinta semenilor ! Sa va dea Dumnezeu sanatate, pensie mare ( pe masura eforturilor si riscurilor ) si ...luuunga ! Tot binele !
Dle 'H',Revin si doresc sa vedem ce se intampla cu un alt element din functia de baza - soda de grad.(anterior,am facut referire la functia de Mr-minim)
A.)Pentru grad-Mr, in Legea330/2009-(ce pastreaza in vigoare doar anumite prevederi)anexa privind coef.grad/1,65 = 326,o Lei.Majorarile de care am facut vorbire anterior se refera si la val.grad,fara a tine cont de VRS.Deci, vom avea ;
326,o Lei x 15%=49,o Lei,adica 326+49=375,oLei
375,o Lei x 10%=38,o Lei,adica 375+38=413,oLei
B.)Pentru gradatii . Mr(rz)in cauza,beneficiaza de 5 gradatii.Deci,5x6%=30%din
valorile de functie +grad/Majorate.
-functie = 950,o Lei x 30% = 285,o Lei
-grad = 413,o Lei x 30% = 130,o Lei
Total valoare ptr. gradatii = 285+130=415,o lei
NU ARE SOLDA DE COMANDA + MERIT
C.) Valoare actualizata la functia de baza
950,o + 413,o + 415,o = 1778,o Lei
D.)La val.obtinuta , se adaoga indemnizatii,sporurile,dispozitivul/Actualizate,
care in final vor constitui Baza de calcul
Va rog , sa comentati ....sa ne mai treaca usor timpul,ca ne omoara altii !...
Buna ziua!
Ma numesc Cristian si am o rugaminte nare la dumneavoastra.....Sunt ofiter MAI, in varsta de 44 ani, 21 ani vechime in serviciu din care 20 de ani grupa 1 de munca, brevetul militar 20 ani, apt limitat medical...Pot iesi la pensie anticipat partial? Care ar fi cuantumul pensiei (cu aproximatie) daca media salariilor brute, realizate pe ultimele 6 luni, este de 5600 lei?
@Cristian
Daca esti inca activ, poti obtine pensie anticipata partiala, cu un procent de cca 65+ 6+3 + 15 din medie, daca dinea ai scazut norma de hrana.
Multumesc!
Decât pensii militare neactualizate de 7 ani, mai bine pensii pentru militari în sistemul public.
Cu excepția cazului în care este menționat expres altfel, conținutul original al acestui site poate fi folosit liber, cu citarea sursei, sub o licență Atribuire 4.0 Internațional (CC BY 4.0) - huhurez.com