Un produs Blogger.

luni, martie 14, 2016

Amendamente proaste la OUG 57/2015 au fost adoptatei in Senat

139 comments

La orele 17,36,  L 665 a fost adoptata cu modificari tehnice la amendamente adoptate de Raportul Comisie de buget finante, cu votul a 96 de senatori din 100 voturi exprimate. Vedeti aici

De la orele 16,00 puteti urmari in direct aici
Amendamentele Comisiei raportoare le puteti citi AICI

Corecturile tehnice la amendamentele din Raportul Comisie de buget finante le puteti audia pe inregistrarea sedintei Senatului din 14 03 sau le puteti citi in documentul ce va fi publicat in zilele urmatoare in aceeasi caseta tehnica de la L665



Forma corectata a articolelor 29, 30 si 109 adoptata in Senat, redata din audierea inregistrarii.

Art. 29
lit a) militarii......beneficiaza....de pensie in cuantum de 80% din salariul calculat prevazut la articolul 28.

Art. 30
Pensia militara de stat stabilita , recalculata sau actualizata potrivit dispozitiilor legale in vigoare, inclusiv prin aplicarea prevederilor art 108 si ale art 11 alin.(3)  din Legea 80/1995..... nu poate sa depaseasaca 100% din baza de calcul prevazuta in art 28, utilizata la stabilirea, recalcularea, actualizarea pensiei.

Art. 109
in fraza finala s-a introdus o adaugare care pe unii ii  va bucura

... cu exceptia celor variabile specifice militarilor/politistilor/functionarilor publici pentru care nu se gasesc documente justificative in plata.

Puteti si voi audia aici



1L665/14.12.2015Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare.  prioritate legislativă a Guvernului 
(termen de adoptare tacită: 14.03.2016)
Comisie fond: Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
                        Raport de admitere cu amendamente admise
Caracterul legii: organică

139 de comentarii:

brenda spunea...

daca trece cu acelew amendamente proaste , in camera dl MIRCOVICI ar mai putea face ceva? ma gandesc ca mai taeziu inainte de legerile parlamenrare sa se reia subiectul, adugand la lege , timp de 2 ani se mai poate dace ceva , acum este important sa se aplice legea si vom mai vedea m vedeti ca legea 263 aq primit multe ajustari , deci ser poate si la aceasta ;ege ....in viitor

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Amendamentele satanice ale sătăniilor azi vor fi hămăite in Şparlament...Sună bine, dar sa iasa si mai bine! E an electoral, sa nu uitam. Acum, sau niciodata! Doamne, ajuta sa fie dupa muschii si vrerea noastra si sa le mai dam cu asta inca o palma peste obrazul ala cu sorici! M-am saturat de mutilarile lor legislative in detrimentul nostru!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Perciunatul de la Banca Romanistanului, super bogat, si care tine felina monetara in lesa, e bagat intr-un scandal de coruptie! Are cel mai mare salariu din acest trib balcanic latin si din Europa, ce dracul nu se mai satura, fratilor, de atata banaret? Ii vindeca cumva niste boli cativa bani din coruptie, sau ii prelungeste viata? Si unii se bucura de un leu, chiar gasit pe jos, sa-si ia o paine!

Lacomia a atins cote inimaginabile, iar rezultatul se reflecta in lupta noastra pentru pastrarea nealterata a cuantumurilor de drept ale pensiilor militare, facandu-se totul de catre guvernanti sa fie mutilate din lipsa banilor care sunt pierduti in marea coruptie, si pe care madam Koveshita chiar nu este in stare sa faca absolut nimic s-o combata si s-o elimine prin actiuni hotarate, impartiale si concrete, finalzate in instante datorita faptului ca actioneaza doar pe comanda politica si doar in favoarea politicului protejandu-l...

Ma contrazice cumva? Eu ii dau cu tifla in nas aratandu-i binomul care ne rade in nas, cu blonda in arestul de lux la domiciliu, alte lepre basaniste in mare lux la domiciliui, neaplicarea confiscarilor si sechestrelor pe averile praduite, cu dosirea dosarelor basanistilor, tergiversarea acestor dosare, axarea doar pe stanga politica cu dosare in lucru, cu scheletii din dulapurile DNA-ului. Ce masuri a luat impotriva celei care in Şparlament a falsificat voturile pentru hacuirea pensiilor si salariilor? Nu era fals si uz de fals in public? Asta ca un exemplu dintre zecile de mii care ne fac viata amara de revolta ca DNA nu-si face treaba cum trebuie, si se recurge mereu politic la amputari pecuniale din lipsa banilor care dispar in coruptia generalizata!

Azi, nu exista aceasta emotie generalizata din postura de milogi la mila guvernantilor, in loc de militari cu demnitate si respectati de societate si stat, pentru niste voturi nenorocite care pot decide moartea sau viata pensiilor militare si ale beneficiarilor acestora! Traim in cea mai nenorocita regiune europeana, rusinea si gunoiul de care si europenilor le este rusine si le repugna, si asta doar pentru ca o mana de politicieni sunt alesi in mod repetitiv doar de noi...

Mitica spunea...

Domnule...HUHUREZ....m-a intrebat azi cineva....eventual...... la cuantumul maxim de 100 % ...se adauga Meritul ..sau este inclus in 100% ??

Liviu PO spunea...

De dimineata figura legea 665 pe ordinea de zi a Senatului,dar acum nu mai figureaza.Probabil au luat decizia in Biroul permanent de a nu mai avea sedinta astazi.Prin urmare,legea trece tacit cu amendamentele din comisia de buget finante?

Nasul spunea...

Din greseala in greseala spre victoria finala.

CEZAR spunea...

Dar de ce sunt proaste ?
80..100 + CPS +MM,,nici asa nu-i bine ..??

Huhu Rezea spunea...

Acum se discuta

Huhu Rezea spunea...

Amendamentele chiar si reformulate tehnic au ramas tot proaste.Au fost aprobate toate si urmeaza votul final pe lege.

Huhu Rezea spunea...

Potrivit amendamentelor aprobate in Senat, pensia militara plus pensia suplimentara plus sporul pentru OMM, toate adunate, nu pot depasi 100% din solda lunara bruta.

CEZAR spunea...

Asa ii nasol ..normal ...!!

Unknown spunea...

Unii de pe aici gen CEZAR habar nu au nici de amendamente sau de ordonanta. Nici nu le citesc. Am vazut transmisia in direct. S-a dus OMM cum s-a dus si contributia la pensie. 100% din baza de calcul de la art. 28 cu cele doua incluse. Pun decoratiile in plic si le trimit.... Viitor pensionar peste scurt timp.

Viss spunea...

Am pierdut 2,5 procente. Mulțumim d-le Tariceanu, grasule de Serban Nicolae, d-le Oprea, Dobritoiu, Cati Andronescu etc...

Huhu Rezea spunea...

Votul final se va da la orele 17,25

Unknown spunea...

Huhurez dezinformeaza, 100% nu din solda lunara bruta ci din baza de calcul de la art. 28 plus omm si contributia. Fiti atenti la exprimari si actualizati-va flash playerul pentru a vedea in direct. VOTUL S-A DAT LA 17.10.

Unknown spunea...

Am trimis doua mesaje. Sunt pe lista neagra cumva ?

Mario spunea...

Deci .....cum a ramas?

iceparu spunea...

Gata.In senat am dat-o in bara.Dobritoiu asta e batut in cap.Cum naiba a ajuns prostalaul asta din comandant de batalion la studentii de la medicina militara ,ministrul apararii?Ultima speranta.Camera deputatilor.Astia de la Romania TV- este -prosti.O dau ca nu stiu ce realizare,chipurile ca am pagubi bugetul.Niste zdrente.

Huhu Rezea spunea...

L665 adoptata cu 96 de voturi pentru

Nasul spunea...

Dezastru ...

brenda spunea...

dar camera deputatilor mai poate sa faca ceva ,adica dl MIRCOVICI

Trofin spunea...

Constatand atitudinea senatorilor fata de amendamentele la art. 40 din OUG 57/2015 mai ca inclin sa-i dau dreptate generalui tenisman , Ilie Nastase , cand s-a referit la gubernia in care s-a nascut . As fi fost mai multumit daca amendamentele care privesc art. 29 si art. 30 din OUG 57/2015 ar fi fost respinse si Legea de aprobare ar fi promovat aceste articole asa cum le-a gandit Guvernul .Rezulta in acest fel un document coerent si aplicabil. Acum , trebuie sa asteptam ca erorile de tehnica legislativa sa fie indreptate la Camera Deputatilor. Daca nu vor fi indreptate atunci institutiile abilitate pentru aplicarea legii vor trebui sa solicite alte acte normative de corectare . S.a.m.d.

iceparu spunea...

Huhule@ REDACTEAZA UN SPICI CU CARE SA NE ADRESAM DEPUTATILOR.Calculele sunt de prisos.Expediez cu confirmare de primire brevetele OMM lui Iohannis si Ciolos sa le foloseasca drept hartie igenica.20% pentru lumanari.Si grupele devid de prisos.Pastele masii.

Bucataru Ciprian Paul spunea...

Sunt Bucataru Constantin,pensionar,Simbata am scris si au si am tras speranta sa avem,citiva pensionari militari competenti,care sa tina aproppe de Senatori,de Parlament,era chiar asa de greuy?Golanii astai,vazind ca nu i deranjeaza nimeni,au facut ce au vrut,nu?

Bucataru Ciprian Paul spunea...

Sunt Bucataru Constantin,pensionar,Simbata am scris si au si am tras speranta sa avem,citiva pensionari militari competenti,care sa tina aproppe de Senatori,de Parlament,era chiar asa de greuy?Golanii astai,vazind ca nu i deranjeaza nimeni,au facut ce au vrut,nu?

Iulian Mareș spunea...

Huhurez,
Revin cu o intrebare, pls!
Primele trimestriale si cea anuala se incadreaza cumva la categoria sporuri permanenente sau temporare, intrucat erau prevazute in legea 80 parca?
Aici este o miza, daca erau prevazute ca drepturi salariale, pot fi luate in calcul la media aritmetica a celor 6 luni?
Ok, stiu ca din 2010 nu s-au mai acordat, dar intreb totusi!

Unknown spunea...

Va rog sa ma credeti ca stau ca tampa in fata calculatorului si vreau sa scriu, dar nu pot, ma bufneste rasul. Pana la urma eu cu ce pensie ies? Nu se poate asa ceva o lege intrata in vigoare acum aproape 3 luni si inca nu este operationala, inca se mai modifica, inca mai sufera ajustari(in rau). Ma mai uit ce scrie si d-na Brenda este intr-o confuzie totala ca noi toti.....BAI GUVERN SI PARLAMENT DE TOT RAHATUL NEEE AUUUUUZIIIIIITI?

Nasul spunea...

Asta a fost o penetrare pe uscat a rozetei militarilor si politistilor .O sa-i ustura pe multi dupa ce vor retrage si cumulul avantajos.Sa vezi usturime atunci.Mai e putin.O veste buna e ca macar vor pleca de la 80%.

brenda spunea...

ce va spuneam .deja tipa civilii ,televiziunile dusmanoase , mai lasati sa treaca si asa ,oricum este mult mai bine ,dar cand va fii in camera deputatilor?

uber spunea...

S-a intamplat exact ce am scris ieri in penultimul comentariu. Art 108 nu are ce sa caute in L 223, pensia suplimetara este singura componenta a pensiei garantata ca si cuantum prin constitutie, procentele aplicate la baza de calcul necontributiva au transformat si pensia suplimentara intr-una necontributiva apoi adaugata unui fond comun si supusa plafonarii.
Cu procentele din OMM nu trebuie sa ne batem capul foarte mult, oricum se vor elimina in noul statut aflat pe teava.
Cel mai haios e ca la rubrica motivatie sustin ca au eliminat discriminarea la care erau supusi cei cu stagii indelungate de cotizare, stau si ma intreb daca nu urmareau eliminarea discriminarii oare ne limitau pensiile la 5% din baza de calcul?
Sa multumim din suflet celor care ne-au purtat de grija, chiar si celor condamnati la puscarie si fac in continuare legi.
Hai onoare si patrie.

Viss spunea...

Continuați să înjurați degeaba. Ăsta este trendul. Nici măcar cum se formula în OUG nu o să fie. Am înjurat tehnocrații. Acum pe cine înjurăm? Doar așa, să ne răcorim, bineînțeles, nu că am avea așteptări!

Militar de la 14 ani spunea...

Ce s-a votat azi e un proiect (ca un raport la cdt.). Hotărârea e la CD. E de rasu-plânsu. Conf. OuG ai 102% iar conf. ce s-a votat azi ai 100%. Voi despre ce vorbiți aici?

Viss spunea...

Brenda... Doamne ferește, femeie! Ce raționamente faci!!!!...

CEZAR spunea...

Una peste alta ..ATINGI 100% din solda omologului ?
Daca DA..CARE-I PROBLEMA ..??
EU CRED CA DE AIA SE BUCURAU ..POLITISTII..

Unknown spunea...

Eu nu stiu de ce unii zic ca este mai bine. Daca esti plafonat la 100% de ce este mai bine? Cu OUG 57 plafonul era de 102%. Pe cine ajuta?

Huhu Rezea spunea...

Corecturile tehnice la amendamentele din Raportul Comisie de buget finante le puteti audia pe inregistrarea sedintei Senatului din 14 03 sau in documentul ce va fi publicat in zilele urmatoare in aceeasi caseta tehnica de la L665.

Viss spunea...

Și încă ceva... D-nule Cezar, cam cât de proști ne crezi?

Vlad Tepes spunea...

Dar articolul 28,referitor la BAZA DE CALCUL, ce spune,in ce forma a fost adoptat?

Unknown spunea...

Poate cineva sa imi spuna de ce foarte multi din politie au depus rapoarte de pensionare cu data de azi ? au luat sau nu plasa ?

uber spunea...

Vad pe bloguri discutii despre OMM, baze de calcul, includeri, 80%, 100%, 102%, etc
Mai oameni buni, voi n-ati priceput ca baza de calcul nu mai e nici 65 nici 80%?
E 60% curat !!!!

uber spunea...

Imi vine in minte celebra sintagma inventata de basisti "crestere negativa"

Vlad Tepes spunea...

***cezar,nu prea atingi 100% din solda activului echivalent deoarece ,astia au atacat si baza de calcul ,unele sporuri,prime si alte venituri nu intra la calculul pensiei.Plus unele drepturi pe care activul le are iar pensionarulnu, Chiar daca ,pe hartie le-ar avea in realitate nu se respecta .Dintotdeauna pensionarii militari aveau pensia mai mare decat solda de baza a unui activ echivalent.

uber spunea...

@bugneru
Nu! Nu au luat teapa azi ci de la 1 ianuarie.

Huhu Rezea spunea...

Art. 109
in fraza finala s-a introdus o adaugare care pe unii ii va bucura

... cu exceptia celor variabile specifice militarilor/politistilor/functionarilor publici pentru care nu se gasesc documente justificative in plata.

Huhu Rezea spunea...

Sper ca acei care au postat interpretari fanteziste ale amendamentelor din Senat, pentru a fi pe placul celor fata de care au obligatii, se vor potoli

Unknown spunea...

D-le H
Puteau sa bage si 95% din baza de calcul, daca nu pot depasi 100%, cu ce ii incalzeste. Eu vorbesc despre cei care au vechime. Am dreptate?

AndreiPopa spunea...

dupa indelungi negocieri intre nu stiu cine si ceilalti, am pierdut min 2% fata de OUG 57. oare dintre acei rezervisti ce cica ne reprezinta isi da carev ademisia si sa ne lase draku in pace???

uber spunea...

Din Dictionarul Juridic
Confiscarea speciala
trecerea silita si gratuita in proprietatea statului a anumitor lucruri ce apartin persoanei care a savarsit o fapta prevazuta de legea penala, a caror detinerea de catre faptuitor, datorita naturii lor ori datorita legaturii acestora cu savarsirea faptei, prezinta pericolul savarsirii unor noi fapte prevazute de legea penala.

Asta se traduce asa: Daca te-a mancat in cur sa muncesti mai mult decat "trebuie" actiunea este considerata fapta penala, ca urmare bunurile care fac obiectul infractiunii se trec silit si gratuit in proprietatea statului.
Daca nu v-ati invatat lectia si continuati sirul faradelegilor se pot lua chiar masuri de recluziune. Deci stati pe locurile voastre.

Tara vesela cu oameni tristi.

Huhu Rezea spunea...

@Mocanu
Conteaza daca baza de calcul este mai mare. 100% din 2000 este mai mare decat 100% din 1800.

uber spunea...

Nu Monico, puteau sa bage baza de calcul 180% si sa o limiteze la 100%. Era mai OK asa, aratau macar ca au simtul umorului.

Unknown spunea...

Au aplicat ceva smechereste sa nu para afi discriminare.Se pleaca de la 80 dar de fapt este 50.Adica,50+20(1% ce trece peste 25ani)+20 Omm + 9% ps = 99%.Si se poate trece si peste % la % la cei care au peste 45 ani vechime cumulata.

Unknown spunea...

ATUNCI POATE NE INTERCEPTEAZA CINEVA SI PE NOI!

AndreiPopa spunea...

oare de ce unele comentarii nu sunt postate????

Huhu Rezea spunea...

@Gigi Gh
Excelenta constatarea dvs.
Iata cum au mascat, pentru o buna parte dintre militari, un procent de pensie real de cca 50%.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

FOAIE VERDE DE RAHAT!

Foaie verde matostat,
Boţul bun de ingropat
Care-i spunem alintat,
Rahat, sau mai pe direct CACAT,
L-au scremut si l-au fătat,
Ca pe un fetus avortat,
Dupa care l-au votat
Ca-i bun de lins si mancat
Chiar nefiert sau afumat,
Impanat ori parfumat...

Hălpăindu-l l-au crăpat
Hămesit si înfometat
Pana cand l-au vomitat!
Si din nou l-au remâncat
Hălpăind nemestecat,
Precum porcii la îngrăşat,
Si tot nu s-au saturat!
De aceea-i de asteptat
Iar sa-l screamă la fătat,
Supus iarasi la votat
Si iar lins si infulecat
Pana s-or fi saturat
Dracului de acest rahat
Tot mancat si avortat
Obsesiv si repetat
Pana-n celalalt veleat
Din trecut in prezentu-n-departat!

Lua-v-ar dracul cu ce-ati luat
Din ce altii ne-au dotat,
Inzestrat si decorat:
L-ati taiat si mutilat
Si-acum pensiile-s de cacat
Si supuse la votat
De paraca le-am castigat
Pe centura din regat,
Cu popul ridicat
Ori cersit si din furat!

Porcul ajuns azi imparat
DOAR DIN CE-A MANCAT CACAT,
Plin de bani, foarte bogat,
Ghiftuit si indestulat
Si cazat intr-un palat,
Pe roman il vrea bagat
In cocina de godac
Cand era purcel sarac...

Deie Domnul acel veac
Lumea s-o fi rasturnat,
Ca-n vorba aia desteaptă
Razbunatoare si dreaptă:
Fie roata si pătrată
Se intoarce ea o dată
La căţaua care latră
Sa dăm cu cuţâtu-n chiatră,
Fire-ai tu de viaţă acră!

Unknown spunea...

Pai asta spuneam si eu mai sus. Poti sa ai si 50 de ani vechime ca tot te limiteaza.

kostas spunea...

LEGEA nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, Actualizata 2014

ART. 11
(3)Pensionarii militari decorati cu ordinul "Meritul Militar" clasele a III-a, a II-a si I beneficiaza de un spor de 10%, 15% si, respectiv, 20% al cuantumului pensiei.

Deci, OMM-ul, SE ADAUGA la CUANTUMUL pensiei, nu se completeaza pensia cu el ca sa ajunga la 100%. Chiar alesii nostri nu au citit articolul din statut? Chiar atat de greu este sa se inteleaga acest articol? In statut scrie clar ca TOTI militarii beneficiaza de procentele de care au dreptul,adica de 10, 15, 20%,nu de 1%, 7%, etc, in functie de cat mai au nevoie pentru a ajunge la 100% din baza de calcul. Cum e posibil ca unii care au lucrat o viata in armata sa nu beneficieze deloc de acest OMM, deoarece acestia isi completeaza pensia de la 80% la 100% din vechime, cand OMM spune clar ca TOTI militarii beneficiaza, iar altii , de exemplu , care au muncit doar 15 ani in sistemul militar (politisti angajati din civilie) sa beneficieze din plin, adica 10% , mai are cativa ani lucrati in civilie si gata a facut 100%, cat unul care a lucrat o viata in armata. Cred ca alesii nostri chiar nu gandesc deloc. I-mi pare rau pentru ei daca nu inteleg niste lucruri atat de simple.

Iulian Mareș spunea...

Costas,
Unora...ora 19.39 le pare bine, ca ei nu au muncit 25 de ani, inclusiv scoala,...si acum au drepturi egale cu cei care au dus pana la capat cariera si contractul!
Argumentul lor este cel putin tamp, daca nu cinic....pentru activitate iei solda, acum doar pensie....si sa fim egali!
Este ok? Pensia nu reflecta solda, cota de participare si vechimea?
In nemintea unora nu!

Iosif spunea...

Domnule Huhurez,

Rog respectuos, pt.ca am ametit printre atatea supozitii si procente, dati-ne un exemplu concret de calcul pentru determinarea bazei de calcul si finalmente a pensiei, cu urmatoarele coordonate:
Vechime efectiva:35 de ani
Vechime cumulata, dupa reincadrarea in conditii: 60 de ani
OMM: 20%
Pensie suplimentara: 9%
Grad: colonel
Functie:5.8
Sporuri: 30%

Amestecati-le in jobenul OUG57 cu amendamentele trecute atat de superficial prin Senat si vedeti ce iese.

Sunt curios. Cu stima si multumiri pt. tot efortul d-voastra idealist.

Huhu Rezea spunea...

@iosif vasile
Este foarte simplu. Nu mai trebuie facut vreun calcul.
Pensia respectiva este egala cu baqza de calcul, adica cu media actualizata a soldelor brute lunare din cele 6 luni alese.
Amarâtul ala de pensionar a pierdut 15 ani din vechimea cumulata care trece de 45 ani, intregul spor de pensie suplimentara si intregul spor de 20% pentru omm

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cine poate sa-mi explice in detaliu fraza finala din Art. (9)? Nu-i ambiguu si fara inteles cum s-a formulat?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cand intra si in camera decizionala a deputatilor?

Iulian Mareș spunea...

Corneliu,
Cand intra?
Dar, cand iese?
Eu am auzit, ca-n toamna, cu un nou Parlament!
Ai prins smecheria?

maiag spunea...

CAPETE LUMINATE,toti vorbiti de toate ,fraereala e totala si niciunu nu ati sesizat,astfel
1]legea prevede actualizarea bazei de calcul la nivelul lui 1 ian 2016 a activil;or,deci sporurile nu pot depasii 30 la suta din solda de baza,deci sporul de dispozitiv care era in 2000 25 la suta ,adunat cu spor de vekime 42 la suta,se aplica numai 30 la suta
2]degeaba cautui HUUUUca prostu perioada incare ai avut sporuri mai mari ca tot 30 la suta se aplica,asa sopune legea,actualizata la nivelul activilor in ianuarie 2016,deci adio si un praz verde indemnizatie de comanda,de mare specialist de clasa,radiatii,spor de parasutism,zbor deasupra uni cuib de cuci,etc
3]asta este lovitiura cea mai amre,valoarea sectoriala a ramas 600 de lei,inmulteste cu coeficientul de functie avut,baga 30 la suta si nu mai face altae calcule ca asta e pensia
,suta la suta din care se scade impozitul 16 la suta,5,5 sanatatea si ramai la pozanar cu 85 la suta
ASTA ESTE ADEVARUL...nu mai faceti fantezii,cititi bine substratul legii,IU

Unknown spunea...

Cand intra in Camera deputatilor ?? Au iesit o gramada de fraieri la pensie din armata , politie , puscarii si nu vad cum o sa primeasca pensie mai devreme de octombrie 2016 ,pana cand , Camera deputatilor vor trece Legea , pana cand neamtul cel "iute " va promulga , pana cand va apare in MO...O TARA DE CERSETORI MILITARI VOM FI VARA ACEASTA

avianyc spunea...

@ ALL @ Huhurez
Acum cîteva zile am denumit aceasta lege ca fiind ”legea cămatariei jidanesti” . De ce? Fiecare poate singur trage concluzia ce se întîmpla in sistemul pensiilor militare.Cine pierde ,cine cîstigă?
Mai spuneam eu pe aici ca limita 100% ”All Inclusive” este cam batuta în cuie si explicam si de ce chiar prin textul de mai jos, insa lacomia si evidenta nelegalitate îi impinge pe unii sa nu se opreasca la 100%.
Mai spuneam ca introdu-se in intervalul 80-100% cu sporuri incluse marea majoritate a pensiilor depasesc nivelul pensiilor avute pe L 164-L241. Multi insa nu au crezut !!!!
Mai spuneam ca prin aglomerarea pensiilor în intervalul 80%-100% va fi ca la ”Turnul Babel” în sistemul de pensii.Acum cu documente in fata se dovedeste afirmatia?
Prin Constitutia Ro Statul are obligatia ”de a ne asigura un trai decent” dar nu si de a ne da pensii în foarte multe cazuri mai mari ca salariile.Iar cît de decente sunt aceste pensii depinde la ce sistem de referinta le raportam.Că modul cum s-a procedat este evident o ilegalitate,ramîne de vazut reparatia din C.Dep.:Se poate ”repara si in jos nu numai peste 100%!!!!Si atunci pentru unii ar deveni evident neplacut.
Fiecare ne-am dori ca legea sa iasa într-o forma cît mai favorabila si laudabile eforturile in acest sens.
Este o perioada în care parlamentarii vor fi foarte generosi cu alegatorii si probabil vor vota probabil tot ce se propune.
În comisia buget-finante dela C.Dep. cred ca vor fi mari ciocniri intre ce vor amendamentele si ce vor ministerele în cauză.
Din cîte se vede cei care împun baremul 100%”all inclusive” sunt ministeriabilii care platesc pensiile.
Se sustin o serie de idei precum ca anumite pensii prin recalculare -actualizare cu ps si OMM peste adaugate peste 100% ,ar depasi salariile activilor, lucru neacceptat.Ridicarea insa in grupe duce foarte multe pensii din zona de jos si cu vechime mica la sau in zona 100%.
În zona asta multi spun ca nu se întîmpla fenomenul insa se demonstreaza ca fenomenul se intîmpla mai ales la cuantumuri de pensii mari.
De asemenea unii nu tin cont ca la restructurarile efectuate mii de functii de ofiteri au fost date in jos cu cel putin un grad ,din col la lt.col.de la lt col la mr.,etc
Actualizarea insa se face la nivel 1.1.2016 la gradul si functia detinuta in activitate cu toate ca functia similara avuta in activitatea de cadru a fost data sub aceeasi denumire si cu aceleasi atributiuni functionale in jos cu cel putin un grad.Exemplu ;ati iesit la pensie de pe functie de col.La restructurare functia de col a fost transformata în functie de lt.col.Primul care a fost numit în functia vacanta a fost incadrat cu aceleasi atributiuni si sub aceeasi denumire a functiei pe functie de lt.col.
D-ta vei lua pensia recalculata la nivel de colonel la 1.1. 2016, pe cînd activul care duce functia cu aceeasi denumire si atributiuni functionale mai departe primeste salariul la nivel functie de lt col.,functia de col. detinuta de d-voastra nemaiexistînd in statul de organizare. Deci avantaj pensionar.

avianyc spunea...

PS.
Recalcularea -actualizarea la nivel 1.1.2016.se face de la similar la similar raportat la indicii de grad si functie cu actualizarea tuturor elementelor componente ale soldei lunare brute.
Apoi tinind cont de faptul ca pensiile sunt supuse pe viitor atit indexarii cu rata inflatiei cît si actualizarii cu % din cresterile salariale pe cind salariile activilor urmeaza doar fenomenul de crestere salariala se pune din nou atit problema sustenabilitatii pe termen lung cit si din nou cea a depasirii salarilor activilor.
Astea sunt cîteva probleme care pun mari probleme si unele din principalele cauze pentru care nu vor ceda si permite trecerea cu nimic peste 100% ”all inclusive”. Solutiile multumitoare sunt greu de gasit iar legea pe viitor sta pe nisipuri miscatoare chiar daca parlamentarii vor vota amendamente multumitoare pentru unii. Fiti sigur ca cei lezati precum pilotii,marinarii,pirotehnistii,parasutistii,scafandrii, cei cu vechime mare,etc nu se vor lasa cu una cu doua si atunci posibil ca legea sau va suferi modificari in urmatorii ani sau ,speram sa nu fie cazul,va lua calea L164.
Se speram in solutii bune ,benefice pentru toti si de cursă lungă.
PS.
Ma retrag de la comentarii pina cînd legea pleaca spre Monitorul Oficial.
Sa fie numai de bine si sa multumeasca pe toata lumea.

avianyc spunea...

@ Huhurez
Comentariul de la 08.18 este prelungirea unui coentariu anterior care nu apare!!
Poate le asezi in ordine.

Iulian Mareș spunea...

T3/Avyanic
Dar asta ai mai scris-o de 2X!
Expresia jidaneasca îi apartine lui Olescu!
Faci obiectul celor cu functie mare, care e fost data in jos?
A argumenta o ilegalitate in noua lege pe alte alte principii decat cele de drept, pare cel mult un sofism, in fapt argumentarea hotiei la care suntem supusi!
Asa proceda si BOC netradus din limba turca!

brenda spunea...

dle H cand stim daca este pusa pe ordinea de zi a camerei deputatilor, care este termenul ?

Cozma Mihai spunea...

Am o gluma proasta --calculul pensiei sa inceapa cu: Meritil militar, pensia suplimentara apoi procentul optim ptr ca cei cu vechime cumulata maxima obtinuta(45-55 ???)sa nu piarda nimic pana la 100% din salda activului,iar cei disponibilizati cu vechime mica cumulata (20-30ani) si functii mici cu chui cu vai sa ajunga la un procent din solda activului sa nu moara de foame.In felul acesta multumiti vor fi cei care au avut norocul sa aiba parcursul camplet in cariera militara iar cei aruncati afara prin desfiintarea U.M.fara nici o sansa de a continua cariera militara vezi Doamne intram in NATO vor duce un trai de boschetar.Lasand gluma deoparte trebue depusa presiune pe deputati ca Meriti M. si Pensia suplimentara sa fie separat de pensia calculata din salda de baza .Un risc mare chiar f f f foarte mare deputatii sa scada procentul la45--50%sau sa ridice vechimea de la 25 ani cumulat la 30 -35ani ceia ce ar fi catrastofal doar ptr ca pensia sa includa toate drepturile castigate(vechime ,medalii, pensie suplimentara).sper sa nu fiu balacarit aspru asa cum se obisnuieste de catre unii pe acest blog. Cu respect ptr toate cadrele militare pure Mr rz Mihai Cozma

Vlad Tepes spunea...

Daca este sa fie"all inclusiv" dupa cum spune varul T3 atunci sa fie macar "trei intr-una" adica "SOLDA BRUTA+PS si OMM+1%/AN"Toate acestea ,fara diminuarea sporurilor sau primelor(adica SOLDA BRUTA neciuntita) sa faca parte din BAZA DE CALCUL.
In acest caz sa dea doar 100% din BAZA DE CALCUL.
Vise dragi camarazi,vise,toate acestea s-ar produce in tarile adevarate ale lumii nu intr-o RRROMANIKA ,furata,vanduta si condusa de niste POLITIHOTI,in simbria unor puteri straine,carora nu le pasa de bunastarea poporului si care vor sa distruga si ultimul bastion al garantiei suveranitatii si integritatii teritoriale>>>ARMATA.

Huhu Rezea spunea...

@avianyk
Abordezi in mod gresit doua aspecte.
1. Am mai citit pe undeva ca pensionarii militari sunt avantajati fata de activi pentru ca primesc si incaxari si actualizari.
Cititi mai oamenilor cu atentie art 59 si 60 si veti vedea ca cele doua operatiuni se regularizeaza intre ele, pastrandu-se in plata, temporar, cuantumul mai avantajos.
Daca prin indexari succesive pensia militara este mai mare decat cuantumul actualizat, ramane in plata cuantumul mai mare.
Chiar si cuantumul recalculat prin actuala lege se va compara cu cuantumul indexat in vederea stabilirii cuantumului mai avantajos care ramane in plata pana la urmatoarea actualizare cu soldele activilor.
2.Cand s-a mai pomenit ca indemnizatiile veteranilor sau ale pensionarilor revolutionari se acorda doar conditionat, daca nu depasesc baza de calcul? Niciodata. De ce pentru militari in cazul omm. Indemnizatia revolutionarilor este 60% din cuantumul pensiei.
@paunescu
Dupa publicarea Hg de functionare a Caselor sectoriale, acum acestea sunt in drept sa emita decizii pentru cererile de pensionare in baza OUG 57.
@brenda
Luni vom afla termenele din CD, daca pana atunci ajunge acolo se sizarea Senatului.

Trofin spunea...

@HuHuRez
Am reaudiat dezbaterile cu privire la Legea 265/2015 de aprobare a OUG 57/2015. La amendamentul care priveste art. 30 din Legea223/2015 limitarea se rezuma la "..... nu poate sa depaseasaca 100% din baza de calcul prevazuta in art 28 , utilizata la stabilirea, recalcularea, actualizarea pensiei."
Dumneavoastra ati inteles art. 108

kostas spunea...

Mai oameni buni de ce nu intelegeti ca PENSIA este cea de 100% din baza de calcul care se formeaza din 80% +.1% pentru fiecare an ce depaseste 25 ani.Este in regula sa nu depaseasca 100% ca orice pensie. Dar OMM este un SPOR la pensie care nu este transmisibil, daca mori, dispare si el.Urmasii nu pot beneficia de el.Deci nu poate face parte din cuantumul pensiei de 100%.Chiar nu se gaseste nimeni, nici un sef de sindicat,nici un sef cu grade mari si functii sa le explice taunilor alora din Parlament acest lucru? Dar sa le explice amanuntit, babeste,sa inteleaga si ei.Dau inpresia ca acestia inteleg mai greu decat un copil sau o baba de la tara.

avianyc spunea...

@ Huhurez
Am mai adus in atentie fenomenul indexare-actualizare (sectiunea4,art 59,60).
Ce am spus mai sus se refera la viitor ,adica dupa emiterea deciziilor de pensie cu recalculare -actualizare la 01.10.2016. În acest context pe viitor trebuie sa retii ca in anii cînd salariile activilor nu se majoreaza ,asupra pensiilor se aplica indexarea cu rata inflatiei,iar cind salariile se majoreaza ,pensiile se majoreaza cu ce devine mai favorabil ditre indexare si % actualizare.
Iar in contextul in care daca se mentine procentul 80-100% si majoritatea ajung la 100%?
2. Asa poti sa faci referire si la indemnizatiile muzicienilor din fanfara militara( pensie +50% din pensie) Ti se pare corect?
Eu nu am spus ca ce se face acum cu OMM este legal.
Daca cine a spus ca ”scoala romăneasca scoate tîmpiti” ar fi completat că acestia ajung si în parlament si administrati centrala si locală era perfect !!! Acum cred ca intelegi mai bine spusele mele.
@ Mares
Oricît te stradui nu-ti iese.
Daca urmaresti comenturile pe Elita vei gasi ca am patentat formula afirmînd ca se face camatărie luind de la cei loviti de OG 57(piloti,etc) si dind camarilei de birou ridicata in grupe ,etc.Adica camatarie în sistem.
Olescu a preluat formula si a publicat-o in urmatorul lui titlu de material dar in acceptiunea lui ,adica a dat interpretarea ca magistratii, grefierii, av.civili, stewaredesele, C.Conturi ,etc au furat de la noi punînd la ei ,lucru fara legatură cu ce se petrece în interiorul pensiilor militare.Ideile lui!!!!
La fel cu ”all inclusive”.
La legatura cu Boc valabil ultima fraza din raspunsul de la 2.
Si nu uita ca oricînd se poate lua o hotarire care sa spuna ca iti acorda ca sa fie perfect legal intervalul 60-100%. Si atunci poti sa aplici legal si ps si cf L 80 ,OMM. Scrie undeva in constitutie ca trebuie sa-ti ofere OMM peste 100%?
Da momentan ”functia mea” din activitate a fost coborîta cu un grad după restructurare. Are aceeasi denumire ,aceleasi atributiuni functionale, dar este platita la un indice de grad si functie inferior si mai avea si sporurile restrictionate la 30%.Nu stiu deca la sporuri s-a revenit sau nu .Tu ar trebui sa stii mai bine.
Si ar trebui sa stii si ca” eu” voi fi recalculat-actualizat la indicii functiei avuta in activitate,actualizata la nivelul 1.1 2016 a aceleasi functii .
Daca nu pricepi fenomenul fă apel la d-l Huhurez.

ghurse spunea...

@maiag. De unde tot scoti valoarea asta sectoriala de 600 lei?! VS la 31.12.2015 este de 197,3387 lei. Aia de care vorbesti nu este pentru noi.

brenda spunea...

s-au publicat HG in monitor ,au trecut 5 zile de la aprobare guvern

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhureez: Bun! Deci luni aflam termenele din Cmera Deputatilor. Mai exista pericolul aprobarii tacite la ora actuala?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Tigrisor 3, bag seama ca iar ti-ai schimbat poza de profil cu fotografia mini stresului Apararii Romanistanului tinandu-se de ochi cand sta pe closet si se screme la elaborarea Ordinariei 57 privind hăcuirea, profanarea si batjocorirea pensiilor militare in stil de perciunati cu favoritii atarnandu-i pana pe sub boashe, sa faca economie la hartie igienica! Daca tot il ai in custodie, ma-i cara-i ceva dupaci dupa scafarlie sa-i vina mintea la cap, aia imbacsita cu varza murata de stres-Bruxelless! Da-i dupaci indesati pana trece de 100% din cuantumul pensiilor, cu tot cu OMM-uri si alte alea drepturi corecte! Baga-i si un blacheu de calcai pe deştele si ghearele de la plantare sa sara stacheta de 100% dintr-o miscare, fara propulsoare si rachete ajutatoare! Haida-ha cu ajutoare de mariri la pensioare!!!

Unknown spunea...

D-na Brenda, daca SNPPC-ul vrea sa faca miting pe 24 si 25 martie, inseamna ca mai dureaza pana cand amendamentele vor ajunde la CD

Unknown spunea...

Doua titluri care mi-au atras atentia

"SA SUSTINEM amendamentele deputatului Niculae Mircovici la OUG nr.57 in Camera Deputatilor"

si

"Amendamente PROASTE la OUG 57/2015 au fost adoptate in Senat".

Unknown spunea...

Ce legatura are mitingul cu mersul normal al oug in Cam.Dep.Daca am inteles bine pe 24 se voteaza oug-ul acolo,in camera.E un lucru bun mitingul.

Huhu Rezea spunea...

Forma corectata a articolelor 28, 29 si 108 adoptata in Senat, redata din audierea inregistrarii.

Art. 29
lit a) militarii......beneficiaza....de pensie in cuantum de 80% din salariul calculat prevazut la articolul 28.

Art. 30
Pensia militara de stat stabilita , recalculata sau actualizata potrivit dispozitiilor legale in vigoare, inclusiv prin aplicarea prevederilor art 108 si ale art 11 alin.(3) din Legea 80/1995..... nu poate sa depaseasaca 100% din baza de calcul prevazuta in art 28, utilizata la stabilirea, recalcularea, actualizarea pensiei.


Art. 109
in fraza finala s-a introdus o adaugare care pe unii ii va bucura

... cu exceptia celor variabile specifice militarilor/politistilor/functionarilor publici pentru care nu se gasesc documente justificative in plata.

Huhu Rezea spunea...

@@Trofin
Ai dreptate. A fost o greseala de transcriere. Corect este art. 28. Am facut rectificarea.

Nasul spunea...

Lovitura de teatru va fi abrogarea legii 263 . Astfel va ramane in vigoare doar legea 223 modificata cu legea 665 si va disparea si cumului avantajos.Va fi o lovitura dura pentru militari .Toate pensiile militare vor scadea dramatic.Stiu din surse absolut sigure ca e inevitabil.Si asta nu e tot vor introduce si impozitul progresiv . Asa ca pensiile de peste 5000 de lei vor fi doar o amintire.

Iulian Mareș spunea...

Monica,
De acord!
Sa SUStinem, dar cum? Dand un mail, un comentariu pe FB? Ei sa ne convinga....ca de nu dam cu ei pe la stampila si îi vad rapid pe la DNA, fostul CIT si nu cred ca vor sa piarda tipul ala de imunitate....care-i salveaza de arestare din prima!
E un fel de troc, dar asul e la noi! Legile se pot schimba, dar puscarie tot fac golanii astia euroatlantici!

brenda spunea...

pe 24 si 25 snppc face miting pentru rezolvarea problemelor pe care le au ei , initial se refereau si la legea pensiilor, erau speriati de faptul ca se zvonea ceva in legatura cu acel procent care ar fi fost redus la 45 in loc de 65 oug 57 ,dar asta a cazut,avand in vedere votul din senat , tot ei cer norme pentru aplicarea 223,otusi stie cineva daca incepand cu 3 martie au inceput casele de pensii sa emita decizii de pensie pentru noii pensionari 2016? asa ca trebuie neaparat presiune pe camera deputatilor pentru votul final ,.

Iulian Mareș spunea...

Brendo,
Ce presiune tot vrei?
Ai stat la tv la ambele mitinguri si acum chitai?.....sa-ti fie de bine!
Sa punem....sa facem....sa trimiteti...
Dar, de ce nu: am facut, am spus, am iesit.....etc?

Bucataru Ciprian Paul spunea...

Domnule H,doamnelor si domnilor,ce publicati pe acaesta adresa:Ma numesc Bucataru Constantin,Podu ILoaiei,Iasi,pensionar MAI,peste 30 ani vechime,fara scoala si ceva in civilie,aproape 49 cumulata,din ce am citit la dvs.insemna ca se alege praful si pulberea de sporurile de 9%-pensie suplimentara:20%-OMM si nu in ultimul rind-1%,pentru fiecare an ce depaseste 25 ani,adica,vreo 22,23%,(v am dat aceste date si anterior,acum vreo 2 saptamini,aratind si felul cum am calculat eu,dar nu am primit nici un raspuns,daca am facut corect sau nu,si cam ce pensie ar fi trebuit sa primesc); acum am o pensie,sub 3000 lei,desi colegi de ai au mult peste aceasta sumt cu o vechimne,intre 1-,2,3 ani mai mult ca mine( eu m am judecat cu CSP si MAI,dar nu prea am avut cistig de cauza,s.a).Am scris si eu,la citiva senatori,chiar importanti,dar vad ca i au durut undeva( ex,Tariceanu,S.Nicolae,Andronescu,s.a)Trebuie facut ceva la Camera deputatilor,trebuie miscate lucrurile din loc,ori sa venim la Bucuresti,din toata tara,daca ne am aduna citeva sute de mii,nu cred ca ar fi o problema si cred ca am rezolva mai multe probleme,si cu Minoritarul de la Cotroceni,si cu POarlamentul si cu Guvernul criminal si slugarnic ,fata de straini a lui Ciolos,nu?Asa ,daca stam sa ne pice PARA,?ce nu avem atita ambitie,cum au sirbii,grecii ,polonezii,ne am "BLEGIT"asa de tare??Ca bani sunt,se pot face,la cit este in economia subterana,la Jaful din Paduri si Energie,s.a?dar daca nu sunt puse la treaba Institutiile,platite cu bani grei,nu?,In afra de faptul ,ca sa trimitem persoane sigure si competente ,cind se hotaraste soarta la Camera,sa scriem,plingeri,la toate Institutiile statului,chiar si internationale,La cele mai importante Posturi de televiziune,de stiri,ProTV,Antene,Romania tv,etc. si explicat cum sta treaba,si ca Pensia suplimentara si OMM,sunt drepturi cistigate,ce nu poat intra,dea valma,in Baza de calcul,ca si sporul de 1%.Va multumesc.Raspundeti mi,in continuare pe adresa fiului,Bucataru Ciprian-Paul.Toate bune!Doamne ajuta!

brenda spunea...

mai termina cu abrogarea legii 263, se vor s oate doar articolele care privesc militarii ,de altfel legea oricum va trebui revizuita pentru civili . dar vedeti insa ca FMI nu este de acord cu majorarea salariului minim, cum sa fie de acord cand patronii staini scot banii din tara si ii platesc cu te miri ce pe romani ,asa ca vedeti ca indirect se loveste si in pensiile oamenilor asa ca..........

Huhu Rezea spunea...

@Bucataru
Daca ramân amendamentele Senatului vei avea aceeasi pensie cu similarii in functie si grad cu o vechime de numai 25 ani.
Cand scriem deputatilor sa ne asiguram ca nu scriem prostii. Nu vor lua nimic in seama daca vor constata lipsa de competenta in promovarea de amendamente.

brenda spunea...

da , dle MARES ,da asa este ,dar altfel cum ?pe ce baza se vor emite decizii de pensii , cu ce procentmin baza carei legi ,unde sant normele de aplicare pentru toata legea nu pt art 121 , ? sant ceva militari in rezerva care asteapta de 3 luni o decizie de pensie ,nu au din ce trai m nu se gandesc la nici un procent ci la o pensie , asta este draga dle

brenda spunea...

da dle h ,asa este sa nu stricam ce bruma s=a castigat , poate ca in CD se va rezolva si restul cu ajutorul dlui MIRCOVICI ,am zis presiune numai pentru a pune mai repede pe ordinea de zi , deoarece casele de pensii sa emita decizii de pensii in baza legii corecte , apropo ,care este parcursul ? pana se termina totul , mai trebuie si o promulgare a l665 s-au doar se insereaza in actula lege?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Si uitandu-ma aiurea pe blogurile militare, intru un pic si pe Buzau, unde e postata panarama lui Chiorbea insiruita cat o zi de prost, unde-i da cu frecareala pe lugu-lugu, laga-langa de se-n-doaie ranga, pentru ca la sfarsit sa-si exprime prostia cu talpa pe pedala de frana, hotarand brusc si criminal ca se pune stop pe 100%! Dar cate leorbaieli pana la aceasta idiotenie, de te doare capul, doar pentru un cuvant idiot ca nu se poate depasi 100%! Peste tot numai bloguri in putrefactie, croncane ciorile a pustiu, bate un vant rece si paianjenii si-au consolidat case trainice pana la adanci batraneti! Ceea ce denota ,,marele interes'' pentru pensiile militare, scopul suprem, dealtfel, al acestor asociatii si bloguri pentru care fraierestenii platesc parale cota parte...Si mai vorbiti de iesiri in strada pe 24 Martie! N-ar fi rau pentru niste baute cu strigaturi si depanat amintiri ce frumos era o data cand ne-o tineam, ca barbati, strunita cu centura lata cand pe strada insingurata trecea impetuos si cate-o fata, mai mult sau mai putin maritata, starnindu-ne interesul sa i-o punem, in numele Tatalui, cel putin macar o data! In rest, ramane cum au stabilit meapeneul, tehnoretardatii, Şparlamentul si Chiorbea...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Bucataru, pacat! Nu-i de ras, e de plans, ca s-ar putea ca unii care au vechime muncita cu sarg si sange sa aiba o pensie cat mine care am fost in invaliditate, daca mi se aplica contributivitaea, si atunci: Unde-i dreptatea? Toate sunt pe dos si aiurea de-ti vine sa dai cu cutitu-n chiatra!

maiag spunea...

HELLOO,repet,va strofociti degeaba in articole de lkege,am mai spous azi,cititi bine legea si fondul ei,deci
1]soledle se actualizeaza la nivelul celor activi la 01,ian 2016,ori activii au sporuri la solda de baza de max 30 la suta,in asta intra sporul de vekime,de dispozitiv,antemna etc...deci ADIO spor de vekime de 42 la suta,dispozitiv 25,antena 10,prima de comanda,de specialist si ce a mai avut fircare pina in 2000,toate la un loc se opresc la 30 la suta,deci,,,alta ciuntire
2]pensia e clara,,solda de functi,egrad,plus inca 30 la suta,,,majoritatea obtin sula la sula,din care se scade impozit pe profity de 16 la fiecare sula,5,5 contributie de inmormintyare,si ramine cam 85 la sula din solda de baza,asta e pensia neta
3]am vazut ca toti vb prostii,f?aceti calcule,etc,ce rost mai au sa alegi cele 6 luni?
4]ei au modificat legea 80 privind ommmalias rabdarea magarului prin aceiasi ordonantza,practic este neconstitutional cred eu sa interpretezi sau sa modifici un articol din alta lege unde soune clar ca omm se plateste ca procent din pensie,separat,nu ma leg de definitia pensiei suplimentare
SOLUTIA---curtea constuitutionala sua instanta in contecios administrativ
4]de ce nu vrea nimeni sa ma contrazICA
5]oricum am iesit mai prost decit daca raminea ordonantza nemodificata,deci nenea DAOGARU,mai mult a facut rau,nu are singe in coiae,aiureaza,galagie si atit,reger ca am fost in poiata la cele 2 mitinguri unde nu au fost ultima data mai mult de 1000-1500 de rataciti veniti la gargara pe grupuri afective
6]sa fim sanatosi,casa OPSNAS,NU ARE FONDURI DE NALIZE SI MEDICAMENTE DECIT PRIMELE 5-6 ZILE DIN LUNA,RESTUL PLATIM FRATE,la SANADOR,clinici particulare,etc
de ce nu pricepeti asta?asta este crunta realitate,iubiti va muklt,si daca va apuca foamea mincati va intre voi.

Unknown spunea...

D-na Brenda nu stiu in ce masura Casele sectoriale de pensii primesc dosare, dar ce pot sa va spun sigur este ca de la unitatea unde am lucrat nu a plecat niciun dosar. Financiarului ii trebuie nu stiu ce program, asa spun ei, bleah.....mi-e sila.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Monica, ti-a fost jena, draga, sa spui ca sfanta, binecuvabtata si inaltatoarea shpaga poate rezova dosarul mai ceva ca un ministru?! Baga, acolo, o damingeana de molan sau ţâghir di la Moldova de-ti lingi botul ca mâţa dupa lapte, cateva stacane de şpârlă de 60 de grade de la Maramureş, un tencşor de euroi in păpuşoi pentru aprige nevoi, in mod obligatoriu, iar pentru decor si impresie întru profunzimea in mâhnirea sufletului cocalarului sa fie tivul deasupra genunchilor, cam de fro doua palme, si alea si peste ocarine daca se intinde cu mânurile ca prastia spre azimul interzis, decolteul cam dedesubtul dealurilor Murtfatlarului ca sa i se vada coastele povarnisurilor abrupte, spre derutarea adversarului, si uite asa te trezesti si cu pensia prin posta in maxim o luna, ca de miere! Doamne, ajuta!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Carpe Diem: Sa atace, lua-i-ar cufureala si constipatia, dar guvernantii sunt constienti ca e pericol la granite, au averi imense, cacalau de banaret, au nevoie sa fie paziti, aici sunt si trupele speciale, politistii care le apara dosurile de multimile furioase de foame din strada, Arma e garantul sigur, iar cei activi sunt cateva izmene insiruite pe sarma din fata Garii Basarab! E nevoie ca de aer de noi, inca suntem baza muti ani de acum incolo, nu suntem neica nimeni, inca mai stapanim tehnica ce nu se uita nici in groapa! Vin alegerile, neica, suntem inca o forta cu tot cu familii, iar acei civili sunt scule basanisto-iohaniste, golanii din strada care l-au calarit si dat jos pe Ponta! Niste jeguri sa-i numeri pe degete, iar cine apleaca urechea sunt doar scursuri, urdori, gunoaie si putregaiuri ale societatii, fara influenta la public! La dracul cu ei toti! Fiti calmi ca e doar un foc de paie in gaoaza mutantilor de la Lebeunu TV, Irealitaea TV si alte scursuri pe facebuci si de aiurea, resturi dezumanizate!...

Militar de la 14 ani spunea...

1. OuG 57 era mai bună.
2. Intră toate sporurile cu caracter de regularitate (permanente).
3. 30% nu trebuie depășit pe total ordonator de credite (pe total unitate). Pe persoană poți să depășești. Ți se iau în calcul.

Unknown spunea...

D-le Corneliu
Nu, nu am nici o jena chiar asta-i adevarul. Nu am inteles eu prea bine de la un fost coleg, actual pensionar si el. Cred ca nu se grabeste Financiarul ptr. ca nu se misca nimic nici la casele sectoriale. Pai daca nu s-a reglementat inca cu legea 223, astia nici nu stiu in baza a ce sa-mi calculeze pensia. Le trebuie nu stiu ce program. Nici macar nu stiu cat va fi. Aveam cat de cat idee pe baza OUG 57, dar acum nu fac decat sa ma joc cu calculele. Cu OMM-ul cu PS-ul, ca intra ca nu intra, chiar ma doare capul. Cu Dumnezeu inainte, zarurile au fost aruncate. Cu spaga, la Casa de pensii, dar sa plece dosarul.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ehei, nu stiti, onor domniile voastre, ca azi baiatul i-a ras o racitura de sta mata-n coada beata de cap, si mi s-au prins in 2 oare orare GMT beton armat cu insertie metalica! Ieftin, bun si muuuuult, ca la mamuca acasa! 1 buture proaspat, cat capul meu la nastere (am fost capos si atunci, si acum, cu 60-62 la coifura!), doi adidasi pentru talpa unui neam prost, parlite, belite, razuite si fierte la foc palpait de iad, pana le-au cazut sireturile si blacheurile, 2 plicuri de gel antigel de dârdâială, fredonate bine pe Anotimpurile lui Vivaldi sa se egalizeze, tamponari de transpiratie urduroasa cu servetele sa iasa lacrima, usturoi cat sa usture pe gaura tunului ca chiparusul iute, iar vanturat ca pe semintele de dovleac, pus la castronele prin filtru fin sa nu gasesc acolo niscaiva carcalaci de usturoi si flenduri de osoase, nu inainte de a asezona farfuridele cu macrele si slanurile rafinate ca dupa Nekermann! Codoasca asta de racitura mi-a excitat vecinicile pana la adanci orgasme cu crampe, iar barbatii s-au grabit sa aiba poluţii in izmene de pofta-n cui, si maine-i rad o măligă de neam prost, cat ceasornicul CFR de pe peretele raposatului bunic, si cand oi crapa in mine, turcii vor fi un mizilic in batalia de la Rovine cand s-au scapătat pe vine! Iac-asa! Baieti, inca nu va bateti nevestele ca la Alimentara nu s-au terminat incaltarile de porcine, cu sau fara blacheuri, asa ca maine, de va va fi pofta, bagati de-un material sa n-aveti probleme cu mostenitorii si portahartul din budigai! N-am si-un ţâghir roş, ca pe unghie, cam fro doua, trei stacane cu bruma si oachese ca le-as fi razuit si p-alea, dar bine ca n-am ca mi-e doamna bolnava si am tabu la hartuire sexuala pe timp nelimitat, ca in rest sa auzim numai de bine sanatosi, frumosi si cu pensii pe spranceana, fratilor! Si iarasi: Iac-asa!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

O sa ma intrebati de Post...Pai, cate posturi de santinela am facut in armata si in scoala militara, imi mai trebuiesc mie acum posturi? Pai n-am avut post fiind bolnav destul? Popa sa-l tina pentru mine si eu ii tin de sase cand o traduce pe coana preoteasa! Abia azi am aflat ca deja s-a intrat in postul intunecat, ca habar n-aveam! Ce iese este important, nu ce intra in gura!...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Draga Monica, pe pariu ca ti-o traduce instant de cum a fost aprobata in Camera decizionala! Si inca ceva: Ea este deja comppletata in ciorna, si chiar imediat ce se aproba Ordonanta modificata s-au si pus pe treaba, ca n-au nevoie de plangeri si nemultumiri, stiind ca n-au oamenii de cheltuiala in timpul asta! Deie Domnul!

maiag spunea...

M am lamurit,toti sunteti niste plavragii cu pretentii de mistocari,aveti rankiune uni cu altii,am ridicat azi de 2 ori problema legi pensiei si anume cu sporurile si nimeni nu a preluat tema,a ajuns acest blog un fel de vendeta,piloti se iau la misto intre ei,se vde ca putini inteleg ce se intimola,asta e,am sa ma rezum sa va citesc palavrageala,pavat d tine huhurezule,nu ai ce sa le faci la natarii astea de 2 bani,nu ma refer la toti,ses tiu ei cine,aia care se ataca uni pe altii,rusine,aveti pretentii de telectuali cu grade m,ari,dar tare ma tem ca sunt luate pe la apelul de seara dupa limbaj si comportament

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Poveste de iubire...
Inainte de a ma lua cu doamna din dotarea actuala, am avut o amanta din Teculci, Galati unde nu gasesti carnati. Am cunoscut-o in spitalul militar, sotie de capitan elicopterist, plimbata pe la Alexeni, Bobocu cu fameleonul. Fusese oleaca parasutista cu brevet, dar in acel moment era o parasuta de nota zece, mintindu-ma ca era divortata de capitanashul ei, de fapt era un paharnic notoriu si umbla mai tot timpul zdreanta de beat.

Eu primeam telefon de le ea cand blondul cu ochi albastrii era Ofiter de serviiu pe Unitate, chiar vis a vis de blocul lor, ma puneam la tren si ajungeam intre asternuturile frumoasei parasutiste pana spre seara, dintre care nu mai ieseam pana a doua zi cand ma intersectam cu el pe scari: Eu praf de oboseala si munci la stinghia lavitei la nevasta lui, , el praf de bautura din timpul acelui serviciu sau pe unde dracul haladuia el! Ma saluta respectuos, eu ii raspundeam la fel, el o gasea proaspat multumita pe nevestica, iar eu ma taram pana acasa cracanat de obosit si incarcat de bunataturi culinare si alte alea de la amanta generoasa. Era la o Asocioatie de locatari, si pana la urma s-a dovedit ca ea praduia de acolo pe saturatelea pana a dat Asociatia faliment! Ca s-o scurtez, am harait-o asa cam vre-o doi ani, desi copiii ei stiau tot ce le fac mamuca lor, ca erau mari si la liceu, dar materna le cumparase tacerea cu telefoane mobile, serate dansante, alte mofturi si ii lasau sa-si faca de cap. Eu naveta la ea, ea naveta la mine, pana intr-o zi cand mi-a spus tot adevarul ca de fapt nu daduse divort, ca praduise visteria Asociatiei si se astepta sa fie arestata, de aceea m-a rugase sa-mi lase mie copiii in custodie, urmand ca ea sa fuga in Italia sa munceasca, sa acopere si gaura din gestiune si sa-mi trimita mie bani sa-i intretin pe zurbagii! Am refuzat categoric oferta, ne-am sarutat cu lacrimi in ochi in gara si a disparut definitiv din viata mea. Sincer ca am iubit-o si am regretat-o, dar inima o refuza ingandurata stiind ca e o poama...

La vre-o cateva zile, disparand ea de acasa si fugind in Italia, probabil, capitanul a buzunarit-o si i-a gasit numarul meu de telefon, copiii recunoscand pana la urma idila dintre mine si mami lor. La care el mi-a telefonat, cam intre doua betii si nu foarte afectat, daca nevasta lui e la mine sa se duca la potera ca o asteapta cu catusile. I-am explicat ca-mi terminasem cartusiera in privinta ei, iar pe el l-am compatimit! Voi completa spunand ca acelui capitan i s-a desfiintat UM de la Teculci, l-a detasat la Bacau cu tot cu cariciopter, era deja cu un picior in groapa si l-a salvat Elita 26.500, dupa care s-a dus la ma-sa la Botosani de pe unde era, saracul! Cand am intrebat-o pe ea de ce-l inseala, pe langa lugu-laga si măi-măi love pentru mine, mi-a zis ca a enervat-o un sex cu el cand s-a oprit din leganat s-o intrebe cat e kilu' de arpagic pe piata sa-i ia si ma-sii de la Moldova cateva kile, dupa care i-a l-a zbrancit pe podea si din ziua aia, cica, doar pe mine ( dar si un sfert din Teculci) ma mai primea intre zdrentele iatacului! De prisos sa va mai spun ca am ciocnit cu el un pahar de vin alb intr-un bar, dupa ce iesisem din patul nevesti-sii in urma cu vre-o zece minute? Eram doar un client dintr-atitia mii ce se perindau, el cheaun si cauta sa-mi faca cinste, dar i-am lasat paharul meu ca pierdeam trenul si eu eram atunci, ca si acum, abstinent...Ea, din Italia, nu a mai revenit niciodata, el a platit in rate pagubele ei, iar eu am ramas cu amintirea frumoasei parasutiste, iar copiii au acum un destin care mie imi este total necunoscut!

Pacat! Asta se intampa spre sfarsitul anilor '90. Prin cate experiente ciudate de viata am trecut si nu mi-au ramas oasele pe acolo, tot asa si de acum le voi trai din plin, daca mi se vor mai oferi! Viata ai ocazia doar o data s-o traiesti, si e pacat ocaziile sa i le risipesti!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Carpe Diem, imi scot palaria cu o plecaciune respectuoasa! Multumesc pentru aprecieri! Mi-am scris mai sus o aventura, ca am fosta mare amorez in viata, dar a trebuit sa reduc caracterele ca nu-mi dadea accept Google, fiind prea lung, de aceea n-o sa fie cu o finalizare asa buna, ca in patul parasutistei, sau parasutei, ma rog: Luati-o cum vreti! Ah, Marinela, Marinela cum iti merge in Italia manivela?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Maiag, te apreciez sincer ca pe un prieten! Hai sa asteptam ce zic astia la Camera decizionala, pe urma hotaram ce-o sa facem! Daca Dumnezeu va vrea sa fie ca noi? Fiul meu, Felix-Flavius, ma certa cand era mic, acum are vre-o 40 de ani, si imi zicea: Stai calm tati ca ti se consuma bateriile! Si acum il ascult cand sunt nervos, desi nu ne vedem cu anii...El e cetatean luxemburghez si ajuns, eu o taraie oghiala a Romanstanului, ca asa a vrut sa ma vada Armata! Cine-i de vina? Eu. Moi. Subsemnatul, nu altul! Dar stii ce buna-i pensia mea mica, decat pomana altuia, ca apoi sa-mi scoata ochii? Sarac si curat, si cu nevasta altuia in pat ca-i mai darnica la mana si legata la gura reprosuri sa-ti spuna!

Vlad Tepes spunea...

***Maiag,ce sa discuti si cu cine,ai dreptate firul discutiilor este perturbat in permanenta de vaicarelile lui Cornel de zici ca-i un vraci indian drogat ,apoi apare talambul de cezar cu mintea lui de pustan si debiteaza numai idiotenii plus idiotul de DC care are pretentii de "filozof" dar este o nulitate.Cei care ma stiu cate ceva se dau la o parte ,nu se amesteca in aceasta mocirla conversationala.

Iulian Mareș spunea...

All si mai ales Brenda
Ce crezi ca va face Mircovici singur?....nu-ti fa iluzii caci vei avea deziluzii!
Are un interes de grup partinic si unul electoral, de aburire! A venit lumina cin CMJ! Chiar asa?

Maiag-ai f multadreptate!

Monica, ce treaba are financiarul cu dosarul tau de pensie? El intocmeste o fisa cu soldele brute, cel de la resurse cu locurile de munca, functiile indeolinite si sporurile de vechime, plus celelaltesporuri!

Pensiile se calculeaza la CSP a MAI!.....cei nominalizati mai sus indeplinesc doar formalitati din fisa postului!
Ce program îi trebuie? Minte!....dupa 36 de ani de activitate iti spun f clar....la noi (toti) sunt cei mai slabi finantisti....si rai, dar cu altii!....si cam puturosi si mincinosi! Sunt calculatori de solde si ceva putin in plus! Protejatii sistemelor!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ha, ha,ha ce-am mai ras cu noaptea-n cap! A dat la TV cum o madam patroana de pensiune, din Brasov, s-a trezit cu mascatii la usa chiar de...8 Martie! Crezand ca fiu-su i-a facut o surpriza excitanta s+o fi udat, probabil, toata si i-a primit lasciv, zambitor si cu ochii dati peste cap aiuritor si ametita de cap ca lovită de leucă, precum o cocota de santier in lucru!...Va dati seama ce mama, si mai ales ce fiu, student la medicina in anul V, sa ofere si sa primeasca asa ceva erotic peste pragul casei! Dar, baietii i-au aratat tidula la mana cum ca ei cauta culturi de etno-folclorice, mai bine zis de cannabis, despre care erau informati ca odrasla cu bisturiu de cascaval avea grija prin podul pensiunii din dotare si, atunci, lucrurile au luat o alta intorsatura! Imi inchipui ce fleoscaita era ea intre capriorii sistemului de rulare cand a vazut ditai zdrahonii de taurasi clocotind de hormonei proaspeti, in ce inchipuiri erotice zbuciumate se visa si, dintr-o data, fleosc: stai cătinică intrucât e apa mică! Mai, ce baieti rai! dar si ce cucoana proasta si credula de a intrat in gura presei! Pacat si de risipa armatei de ovulaţii din bikini, care puteau fi valorificati in sistemul contributiv de pensii militare cu depasirea baremului impus, all inclusive, de 100%! Wooow!

brenda spunea...

in amendament spune -vechime pana la 25 ani asta inseamna ca si cei de la art 19 din legeb223 coloborat cu art 24 si vrchime in civilie inainte de incadrare in armata , se incadreaza in acest procent de 80? si inca ceva ,dle H poate tineti legatura cu dl MIRCOVICI ,ne spuneti si noua ce parere are despre ce se va petrece cu amendamentele astea aprobate in senat , mai pot ele sa fie completate mai clar si mai corect cand vin in camera decizitionala?

mosmartin16 spunea...

Cata batjocura ! Cum adica, un militar cu activitate de 42 de ani de privatiuni si restrictii sa poata avea aceeasi pensie cu unul care a fost 15 ani in armata iar restul in civilie ?!!!! Asa poate sa rezulte dupa capetele din Senat !!!

CEZAR spunea...

DOGARU ii cap de lista ....!!!

Iulian Mareș spunea...

Brenda,
Ma omori cu Mircovici asta!
Nu are partid in spate...el reprezinta o comunitate....asa a ajuns in C Deputatilor!
Tu iti pui toate sperantele in el! Sa fim lucizi macar!

brenda spunea...

mai mos martin ,esti dus cu capul , acela cu 15 ani vechime o fi lucrat in conditii in care poate tu nu ai fi fost in stare sa lucrezi , iar pensia aceluia ii va fi calculata in raport de anii din armata , nu cei din civilie m,aceia sant doar pentrunvechime . ce ai crea sa faca omul , acela a plecat din armata inainte de 2000 , poate ca nemaisuortand multe . dumneata o sa iti primesti pensia pe care o vei merita , si eu am vechime 50 de ani . dar nu inseamna ca cel cu 15 trebuie sa nu aiba pensie ,asta e si nu mai fii asa de ..........

brenda spunea...

poate din cauza privatiunilor o fi plecat acela din armata , nu mai numi batjocura, ca va mancati intre voi ,de aceea o sa va ia ALA CU COARNE DAR PANA ATUNCI SA ITI FIE RUSINE ca esti plin de venin ,vezi sa nu te inece

Unknown spunea...

D-le Mares pai are legatura, ptr. ca pe langa faptul ca le-am dat perioada pe care vreau sa o calculeze le-am mai cerut sa-mi calculeze si pe contributivitate toti anii de munca.Apoi toate datele le baga intr-un program, care cica nu merge, si in baza calculului facut cadrele imi trimit dosarul la casa de pensii. E treaba grea la lenea pe care o au. A si mai e ceva toate datele sunt cautate in arhiva.

kostas spunea...

Poate cineva sa-mi spuna care sunt sporurile variabile specifice care nu intra in baza de calcul? Daca sunt cele pentru manevra navelor si ambarcare pe timpul misiunilor, pentru zbor, pentru parasutari, sporul de noapte, etc.,inseamna ca sunt dezavantajati exact cei operativi, care muncesc si executa misiuni, pe cand cei neoperativi care au program de 8 ore, stau la caldurica si scot doar mana pe geamul de la birou sa vada daca mai ploua afara imbracati doar cu camasa pe timpul iernii fata de ceilalti in sube, acestia oricum nu au aceste sporuri.
Si vine dl. Coarna de la SNPPC si afirma peste tot ca amendamentele votate in Senat sant foarte bune, ca s-a marit pensia la 80% din baza de calcul si poate ajunge la 100%. Sa-ti fie rusine dl. Coarna daca sustineti acest lucru. Pentru cine sunt foarte bune amendamentele?
Sunt bune pentru politistii angajati din civilie la varsta de 40 ani care mai lucreaza 10-15ani in politie si gata ,ia pensie 100% completand pana la acest barem cu OMM-ul si cu cativa ani lucrati in viata civila
Sunt bune pentru toti cei neoperativi care plimba niste hartii prin birouri si bifeaza si se lauda si primesc felicitari pentru munca celor operativi, au grade grele pe umeri si umbla cocosati si burtosi de atata munca , care nu au grupe superioare si isi completeaza pensia cu OMM-ul, si ajung la 100% din baza de calcul care este enorm de mare fata de palmasii din sistem.
Dar pentru marea majoritate, cei de cariera, operativii, care executa misiuni au lucrat o viata in sistem, au vechime peste 45 de ani si ei isi completeaza 20% pana la 100% numai din vechime? Pentru ei este bine ca nu mai beneficiaza de pensii suplimentare si nici de OMM si nici de vechimea ce depaseste 45 de ani?
Inca o data sa va fie rusine ca ne credeti pe toti niste prosti. Sau dvs. nu va dati seama! E posibil. Atunci este explicabila opinia dvs. Din ce nu ai, nici Dumnezeu nu-ti cere!

Trofin spunea...

In atentia tuturor :
Pe siteul CPS s-a publicat HG 146/2016 cu privire la aplicarea art. 121 din Legea 223/2016 ( restituirea diferentelor banesti ) . In textul Normelor de aplicare a dispozitiei art. 121 din Legea 223/2015 la art. 3 a ramas valabila expresia"depunerea cererilor la CPS ". Va anunt ca m-am interesat la CPS , prin telverde, si mi s-a comunicat ca daca am trasmis cererea si are nr. de inregistrare , nu mai este nevoie sa depun inca odata cerere in baza HG 146/2016.

Anonim spunea...

Monitorul Oficial nr. 0193 din 2016
Actul nr. 146 din 10 Martie 2016
Emitent: Guvernul României
Hotărâre privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat


http://www.monitoruloficial.ro/emonitornew/emonviewmof.php?fid=MS43MzY4OTEyMzQyNTI5RSszMA==

Cozma Mihai spunea...

Aveti dreptate din pacate cu parere de rau o spun

brenda spunea...

oameni buni ,hai sa avem puyina rabdare , ca tot scormonind asa o sa revoltati pe civilii care tot dupa 40 de ani muncitii la uzina au pensie de vai de capul lor . daca aveti pensie ,bucurati-va ce ea si lasatii si pe altii sa o aiba , gata ,sa vedem ce se va hotari la CD

Huhu Rezea spunea...

@Mares
Nu ti-am publicat comentariul, chiar daca reflecta realitatea. Esti lipsit de tact.
Crezi ca ne foloseste la ceva ca sa ostlizezi un om care are intentii bune in privinta promovarii unor amendamente la oribila OUG 57?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Mos Martin, de aia n-are ursul coada! Pai, daca legea zice ca ala are drepturi, chiar daca a lucrat in civilie, cu ce incurca asta? Hi sa inversam locurile si sa fii tu in locul unui astfel de beneficiar, nu te bucurai? Fiecare treaba cu drepturile ei. Eu n-am o ora in civilie, ba am un an si 6 luni care s-au pierdut ca n-am luat adeverinta cand trebuia, dar nu trebuie sa fim carcotasi si invidiosi pe drepturile atora, daca asa au norocul, bafta si legea care le-o acorda! Aici e treaba cu capra vecinului si cu coada ursului, de care sufera si Vlad Tepes cel imbufnat ca altii scriu mai mult decat el, de parca pensia lui ar sta in scrisul sau ideile mele, sau isi pierde drepturile de pensie ca scriu eu pe aici! De aici se poate vedea si caracterul unui om, sau cat e de catranit pe restul lumii ca nu-i merge lui bine! Vlad Tepes, eu nu ma mai plang de mult, eu doar relatez sa ma refulez! Si daca ma plangeam, cu ce te incuram? Daca esti din ala care trece pe langa un cersetor si nu-i da un banut din zgarcenie, m-am lamurit, ca eu nu am la cati dau si as mai da din putinul meu, dar si parti din suflet o data cu micutul banut! Si nici nu-i judec...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Brenda, cand te-ai nascut, a fost Dumnezeu la capataiul tau sa-ti daruiasca intelepciune si sa te bucuri in viata cu ce ti-a dat, fara ca lacomia sa-ti ia mintile! Un om intelept si echilibrat gandeste ca tine! Sa-ti dea Dumnezeu sanatate sa te poti bucura pana la sfarsitul zilelor de pensia pentru care ai muncit si pe care o meriti cu prisosinta!

Gelu D spunea...

tot citesc si nu-mi mai revin!! sa va impuiesc si eu capul cu cate ceva:
- cei care au doar 15 ani cotizare in sistem ,vor beneficia de o scadere din 100%, de 10 % ( un procent pt fiecare an pana la cei 25 necesari pt cotizatia obligatorie !!)
- am citit intr-un articol al sindicatelor politiste , despre faptul ca pe 14.03.2016 , pe langa ce s-a adoptat in Senat, au mai aparut noi amendamente ale senatorilor Serban N, Andronesc E. si altii, din care rezulta neste modificari , precum: art. 28 se refera la 80% din media soldelor pe alea 6 luni, apoi bariera de suta la suta se pune peste adaugirea prev. art.108 din OG 57 ( adica C.P.) si art 11 din statutul militar privind OMM. Nu se face aici nicio referire la art 29 din OG 57 , care prevede adaugirea la cuantumul pensiei, a unui procent pentru vechimea unora mai mare sau mai mica, decat cei 25 de ani. Mie asta imi suna , ca si cum aceste procente se adauga la cuantumul de 100%.
Voi ce combateti?!
P.S. Eu fiind neavenit, am auzit un alt neavenit , ca OG 57 neaprobata tacit in 14.03. 2016, depasind termenul de 90 zile, presupune ca nu mai are aplicabilitate, deci ramane in vigoare legea 223/215 goala , goluta!! Triumffffff!
Stai, ca glumeam!

mosmartin16 spunea...

Pentru Brenda, un exemplu : doi ofiteri; primul a urmat studii militare superioare ( de la varsta - sa zicem - 18 ani pana la 22 ), iar ulterior activeaza in armata pana la varsta maxim permisa ( 60 de ani ). Are 42 de ani de privatiuni ? Al doilea, a lucrat in viata civila 27 de ani , iar 15 ani in armata, de unde -sa admitem - ca iese la pensie tot la 60 de ani. Daca cei doi ofiteri au lucrat in ultimii 5 ani de activitate in aceleasi conditii de munca, au avut aceeasi functie, grad, gradatie, nu rezulta faptul ca ajung ambii la 100% din aceieasi baza de calcul ? ( asta coform celor stabilite de indivizii din Senat ) ? Probabil tu esti cu probleme la mansarda, asta ca sa ma cobor la la limbajul tau ! Altfel nu se poate, ca nu intelegi !!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Klauss Johannis a primit-o pe ,,principesa'' Margareta Carpatilor mioritici! Daca era o delegatie a militarilor rezervisti, cate secole ne lua sa fim primiti? Ce prioritate de stat mai prezinta si babeta asta a coroanei virtuale sa aiba atata trecere la seful statului? De fapt, la competentele acestuia si gradul lui de pregatire, te astepti sa i se aduca papusi gonflabile la Cotroceni sa le legene pe picioare pana adoarme...

Vlad Tepes spunea...

***Brendea nu te erija tu in bunul samaritean sau in Maica Tereza, nu cred ca intra in atributiunile noastre sa facem "Falangsterul de la Scaieni".Nu ne-am distrus vietile si sanatatea intr-un stres continuu si fara nicio libertate pentru ca acuma sa avem o pensie egala cu unul care a fost liber,a muncit doar 8 ore si fara pic de stres si ,mai ales,noapte de noapte a strans ceva in brate pe cand noi oftam cine stie pe ce coclauri sau si mai grav ne adunam colegii morti,pe bucatele si-i aduceam la unitate intr-un cearceaf! Iar GUVERNANHOTII ,de acuma incearca sa ne pacaleasca si sa ne minta cu nerusinare.Noi le-am jurat credinta,am jurat credinta patriei si acuma ce sa culegem/Umilinta si pensii sulfanite?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Vlad Tepes si Kostas: Eu mereu am sustinut ca politistii sa fie tratati pe legi destinate lor, Armata separat de restul lumii, serviciile, penitenciarele cu specificul acestora sigradul de uzura! Politistii, da, au venit in politie tarziu, mare sau putina parte, pe o munca specifica lor, care nu e deloc usoara nici pentru ei, dar nu se compara cu cea a mlitarilor care este chiar plina de privatiuni de neimaginat, deplasari si detasari multiple, cu un specific de razboi sau pregatire pentru razboi! De aici frustarea pe peroadele din civilie asimilate celor din politie, respectiv cu drepturi militare! Cine a avut ideea de a amesteca borsul de peste cu prajitura n-a gandit elaborat. Uite ca apar discutii si se formuleaza pretentii, poate ca justificate pentru foarte multi, dar vina nu ne apartine nici unuia ditre noi, ci politicului analfabet, interventiilor de mafie frateasca si interesului pentru drepturi nemeritate pentru granguri care, pe langa ei, le au toti si de aici si supararile indreptatite ale unora!!

Iulian Mareș spunea...

Huhurez,
Este optiunea ta si o inteleg, dar ultimile luni mi-au picurat mai mult scepticism decat ar fi fost normal!
Eu nu cred ca se va rezolva ceva.....de asta s-a si aruncat in media expresia 80% si 100%! Ceva de genul....Ce mai vreti? Civilii nu cunosc realitate si in conditiile actuale, ale unei dezinformari sustinute va fi f greu!
Si eu as vrea sa se respecte prevederile legale, dar raul a fost produs din interior!.....poate peste 1 an!?

brenda spunea...

hai dle , devii caraghios , sa stii c a sant multi care au plecat din armata ,fara drept de pensie .inainte de 2000 ,au avut motive temeinice , nu iti va lua acela din drepturile dumitale , acela va primii atat cat o sa i se cuvina , stiu eu pe cineva care a lucrat in armataasa cum zici dumneata , noasptea ziua etc in loc de munca alte conditii , asta e ,b\nu te mai zbarli .sa iti dea dreptul .nu te impiedica acela cu 15 de munca , in rest sa te ierte al de sus ,ca tare mai esti .tepos

Vlad Tepes spunea...

***Corneliu,Johannis si-a exprimat public"afectiunea " fata de Armata,nu spunea el ca perioada de TR petrecuta la Lugoj,in armata , a fost o pierdere de timp? Asta-i atitudine de comandant suprem? Si daca ar fi fost asa nu trebuie sa te duci in public sa spui"ma da' ce copii retardati a fatat hoasca mea de mama"

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Vlad Tepes: Iohannis e un tradator ordinar si-l vad cat de curand demis si la puscarie pentru fals si uz de fals! Nu stiu cat de afectat e el de faptul ca l-a daramat pe Ponta si mai mult va avea de pierdut pe chestia asta, dar daca e sustinut de masoni si de sorosisti ne va rade in bot inca patru ani de acum incolo cu nonsalanta si chiar cu nesimtire!...

Unknown spunea...

Va rog sa imi explicati ce ati dorit sa scrieti:
"Forma corectata a articolelor 28 si 29 si 109 adoptata in Senat, redata din audierea inregistrarii.", iar mai jos prezentati art.29,30 si 109.
Deci, pe scurt, s-au modificat 28,29,si 109 sau 29,30 si 109? E foarte important. Eu nu vad nicaieri ca s-ar fi modificat art. 28.

Huhu Rezea spunea...

@Albu
A fost, evident o greseala de redactare, comisa atunci in contextul in care audiam in direct lucrarile senatului si redactam articolul.
Acum nu trebuie sa ai dubii, cand ai in postarile urmatoare documentul oficial al Senatului cu amendamentele aprobate.

Unknown spunea...

Ok. Multumesc! Nu am citit toate comentariile. Ma gandeam ca au umblat si la baza de calcul.