Un produs Blogger.

marți, decembrie 15, 2015

Pierderi si câstiguri la pensii militare, dupa cum cuantumul este calculat in baza Legii 223/2015, OUG nr.57/2015 sau Legii 164/2001

42 comments
In conditiile in care baza de calcul a unei pensii militare este cam aceeasi, solda lunara bruta fiscalizata, indiferent cum a fost denumita, sa vedem care ar fi cuantumul unei pensii militare calculat in sistemul Legii 223/2015, Legii 164/2001 si Ordonantei nr. 57/2015, raportat la constanta B=baza de calcul.

Sistemul de calcul in Legea 223/2015

Procentul de pensie pleaca din 80% si se adauga 1% pentru fiecare an peste 25 ani vechime cumulata, fara a depasi limita de 100% din B. La acest cuantum se adauga sporurile pentru pensia suplimentara si Ordinul Meritul Militar.
1. Misu, cadru militar cu 20 ani vechime in serviciu si 25 ani vechime cumulata,  20 ani contributie pentru pensie suplimentara si Ordinul Meritul Militare clasa a II-a.
80%.B + 6% x 80%B= 84,8% B ( procentul de pensie suplimentara se inmulteste cu procentul de vechime)
84,8%B x 15% x 84,8B= 84,8%B + 12, 72%B =97,52%B Procent FINAL
2. Bubu, cadru militar cu 26 ani vechime in serviciu, din care 20 in alte conditii si 45 ani vechime cumulata, 26 ani contributie la fondul de pensie/bugetul de stat, OMM clasa I.
80%.B +20%B=100%B procentul pentru vechime in munca
100%B +9 % x 100%B =109%B procentul de pensie, cu pensia suplimentara adaugata
109%B + 20% x 109%B =109%B+21,8%B= 130,8%B- Procent FINAL


Sistemul de calcul potrivit OUG 57/2015- Ciolos

Procentul de pensie pleaca din 65% din Baza de calcul,  se adauga 1% pentru fiecare an peste 25 ani si sporul pentru pensia suplimentara, astfel incât procentul de calcul al pensie sa nu depoaseasca 85% din B. La acest cuantum se adauga sporul pentru OMM.
Sa vedem ce procente finale de pensie obtin Misu si Bubu pentru aceleasi valori de calcul.
1. Misu
65% B procent vechime in serviciu
65%B + 6% B= 71%B procent dupa adaugarea sporului pentru pensie suplimentara
71%B + 15% x 71%B = 71%B + 10,65%B= 81,5% B Procent FINAL, pierdere 16,02B 
2. Bubu
65% + 20% +0.B PS= 85%B  procentul limita din baza de calcul, in care Bubu pierde total sporul pentru pensia suplimentara.
85%B + 20% x 85%B=  85%B+17% B= 102%B  Procentul FINAL, pierdere 28,8%B


Sistemul de calcul al Legii 164/2001

Ne raportam si la acest sistem pentru ca inca sunt mii de pensii in plata potrivit L 241/2013, al caror cuantum este calculat in baza acestei legi abrogate.
Aceste pensii se indexeaza in 2016 si probabil in 2017, dar din 2018 vor ramâne  din nou blocate la indexare si actualizare, pentru ca majoritatea vor avea un cuantum in plata mai mare decât cel calculat pe Ordonanta Ciolos, dupa cum vom vedea  la Misu si Bubu.
In acest sistem procentul de pensie pornea din 60%, 62% sau  64%, diferentiat de conditiile de munca, se adauga 2% pentru fiecare an
1.Misu
60% B procent pensie de serviciu in conditii normale
60%B + 6%B=66%B procent dupa adaugarea sporului pentru pensia suplimentara
66%B + 15% x 66%B =66%B+ 9,9%B = 75,9%B- Procent FINAL,una din putinele situatii in care cuantumul pe OG nr. 57 este mai mare decât cel pe Legea 164/2001
2.Bubu
64%B +4 2 % B + 9% B >100% limita ceruta de lege.
100% B + 20% x 100%B= 120%B Procent FINAL, pierdere 10,8 fata de  Legea 223/2015, câstig de 18% fata de Ordonanta Ciolos.


Pentru a le compara pe toate cu cuantumul pensiei militarilor, stabilit  in puncte de pensie, in baza Legii 263/2010, nu avem alt termen de comparatie decât acela ca numarul  pensiilor contributive este in proportie de  80% mai mare decât cel al pensiilor stabilite in baza Legii 164/2001.

Concluzia se impune de la sine, in conditiile in care majoritatea pensiilor stabilite in baza Legii 164/2001 sunt mai mari decât cele stabilite pe OUG Ciolos.



42 de comentarii:

Liviu PO spunea...

Astazi dupa explicatiile purtatorului de cuvant al Guvernului prin care a raspuns solicitarii presedintelui Senatului cum ca Guvernul nu poate modifica o lege care a fost la initiativa Parlamentului mi-am dat seamna ca s-ar putea sa avem un ajutor nesperat chiar din partea scormonitorilor legii 223.
Din cate am citit,am inteles ca legea 223 fost introdusa in Camera Deputatilor de 6 deputati si 2 senatori,iar Camera Deputatilor a trimis-o Senatului ca prima camera sesizata.
Ce spuneti ,in acest caz nu se considera ca legea fiind data din initiativa Parlamentului?
Daca da ,atunci poate fi sesizat si DNA-ul ,pentru abuz in serviciu si s-ar putea ca si cursul ordonantei in ceea ce priveste legea 223 sa fie oprit.
In acest caz legea intra in vigoare fara nici o modificare la 1 ianuarie si dusmanii nu se vor bucura prea tare.
Ce spuneti?
Oricum alocutiunea purtatorului de cuvant e o proba mai solida decat cea prin care Dan DIACONESCU a patit-o.
Oare le da Dumnezeu ce le trebuie?
Oare chiar au facut-o de oaie?
Daca da,poate sindicatul ciobanilor ii primeste cu bratele deschise sa le adune oile ca si asa nu au catei suficienti...

uber spunea...

Am scris si eu de mai multe ori, ordonanta asta e impotriva logicii si a bunului simt. Cu cat ai mai multa vechime si ai lucrat in conditii dificile cu atat mai mult esti penalizat. Cu cat ai mai putina vechime si ai frecat menta cu atat mai mult poti sa-ti valorifici toate drepturie.
Marfa!

Liviu PO spunea...

Totusi ati utitat ca pe legea 164,cel putin cand a fost conceputa in 2001,nu era prevazut impozit si cas,asa ca ,procentele rezultate pe oug si legea 223 trebuie sa le diminuati cu 0.215 si adaugati suma fixa de 208.7 lei.Veti obtine pensia neta care e varza.Diminuata o data cu bariera de 85%,a doua oara cu 65%la baza de calcul,a treia oara procentul de 15% nu va grabiti sa-l adaugati pentru ca se stipuleaza "pana la 15% din baza de calcul ,astfel el poate fi si de 0.1% din baza de calcul adica 0.001",iar a patra oara intervine impozitarea efectiva a pensiei brute cu impozitul curent,care oricand poate creste.Asa ca refaceti calculele va rog si veti vedea ca pensia neta e adevarata comedie... La cei disponibilizati care nu au vechimea completa e durere.De fapt intervine si a cincea taiere la anii de vechime .In legea 164 erau numai 20 de ani si acum 25,asta nemafiind vina lor,ci a celor care au redactat legea...Dupa parerea mea legea in ansamblu e imbunatatibila,dar urgenta cea mai mare este anularea acestei ordonante nemernice.Apoi introducerea normei de hrana in solda functiei de baza pentru ca raportul in comunism solda / norma de hrana la un absolvent era de 20/1 ,iar acum maiorul ajunge abia,abia la raportul 1922/960 ,adica 2/1.Astia de la Transgaz si Electrica rad de se prapadesc.Au niste salarii de va baga in sperieti.
Seful SMG daca tine la statutul lui vrea nu vrea trebuie sa se puna la dispozitia ministrului.Numai asa se mai poate face ceva.Daca tace ,devine complice cu o clica care oricum nu stau mult pe aici,pentru ca locurile lor nu sunt pe aici ci pe acolo.Astia nici nu mai gandesc romaneste,darmite sa simta.

Anonim spunea...

Esti naiv rau.Cine crezi tu ca supara guvernul nasonilor al lui Ciolanis controlat de Soros ?

Huhu Rezea spunea...

@Liviu
Te pierzi in maruntisuri.
Demonstratia de mai sus este facuta la venituri brute si pensii brute.

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

@equilibrium
mi se pare corect ce spui,cu o exceptie.....vechime putina/frecat menta.....eu am vechime putina dar toata este facuta in SLP.Te asigur ca n-am frecat menta in SLP

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

.....ce sa fac daca s-au desfiintat unitatile de RAA ?.Nu puteam sa merg nici la VM nici la oricare alta...

iceparu spunea...

INTREBARi PENTRU HUHU@1)cei din mapn sunt platiti pe legea 138/1999 sau pe legea 284/2010?
2)cand calculeaza au in vedere solda corespunzatoare gradului maxim,adica de colonel ,minim x,maxim y? Daca se descalcesc aceste intrebari chiar este simplu de calculat.

Huhu Rezea spunea...

@Eufrosina
Daca te referi la Ponta, dupa câti sicofanti a avut si printre rezervisti,vezi comentariile de pe bloguri, tot a facut destule pentru pensiile lor.
Daca legea destul de favorabila militarilor a cazut, nu-ti mai ramâne decât sa dai acatiste ca sa li se usuce mâinile, alora dintre noi, care l-au votat pe cel care si-a dorit „guvernul meu”.

CEZAR spunea...

CEZAR16 decembrie 2015, 09:38

Dupa cum se vede foarte ....clar Giolescu cu gasca de hamaitori ..trag din greu pe Taste ...
Oare sa aiba internet in fata Parlamentului ..sau ....
Papagalilor ....
RăspundețiȘtergere
CEZAR16 decembrie 2015, 09:40

Daar desigur ..ei au facut ...totul ..../,,R-2650015 decembrie 2015, 23:28

@ All. Felicitari, Elita! Sunt din ce in ce mai multe interventii, care conduc exact in directia justa!

Huhu Rezea spunea...

@Iceparu
Ceea ce stiu este ca Legea 284/2010 este suspendata la aplicare. Concluzia vine de la sine...
Valoarea de referinta sectoriala este tot cea din 2010, acum marita cu 10%.
Un finantist v-ar putea lamuri mai corect.

CEZAR spunea...

Huhurez Rez spunea...

Daca te referi la Ponta, dupa câti sicofanti a avut si printre rezervisti,vezi comentariile de pe bloguri, tot a facut destule pentru pensiile lor."
NB..Pentru mine sau altii ca mine NU A FACUT nimic ..
A facut pentru cei ca (B)Elita !!..redandu-le un cuantum cel putin ..dubios daca ne gandim la modul de calcul
Astia l-au injurat ..astia il injura si acum ....???
Oprea DA ..a facut pentru multi ...inclusiv belitii ....

avianyc spunea...

neata , măi
mai sunati din ”zurgălai”.

Aho, aho, copii ciudati ,
De la mapn-adunati,
Și pe ”Elita” cazati,
De-ai lui Cezar parcă frati,
Și de Lancea educați,
Pe la crîsma v-adunati ,
Ca sa fiti nedezbinati ,
Toata ziua turmentati,
Stati putin si ascultati,
În pahare nu turnati,
Ca veni cu binisoru,
Ciolos si Iohan cu sporu.
Îl dădură , îl luară ,
Și vă făcu viata-amara.
Și asa de supărati,
Cu ulei pe țeav-dădeati,
mos Alecu cînd bășea,
Pe la toti ca se simtea,
Și-a praf de pușcă mirosea.
Si-atunci nervosi sadea,
De ciobani că se-amintea,
Înc-o duscă se dadea,
Și sub masa ei cădea.
Crîșmărita-i supărata ,
Că pensia-i scăpărată.
Și bodega nedotată.
Mai urati mai flăcăi,
de la mapn-adunati ,
Și societații dati
hăi ,hăi

Unknown spunea...

Buna ziua, ce mai stiti despre ordinul comun de aplicare a legii ? s-a mai lucrat la el?

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

vedeti ca dna CRISTINA ANGHEL a tipat in gura mare ca nu e de accord cu ciuntirea pensiilor militarilor . asa ca poate fa e ea galagie si va provoca o discutie mai larga , vedeti video pe dgi 24

Huhu Rezea spunea...

@Lungu
Nu este clar ca Ordinul va fi dat dupa 01 01 2016? Acum este destul de simplu de redactat. Au scris in art. 28 din lege ceea ce trebuia sa scrie in Ordin.
@eufrosina
Vad ca n-ai curajul sa-i afurisesti pe rezervistii care l-au votat pe nemtalau.:):)
@Cezar
Nu s-ar zice ca militarii au fler in alegerea celor care ne conduc politic.

uber spunea...

@DC
Ai dreptate si imi cer scuze, au fost oameni care nu au avut de ales.
L-am rugat pe Huhurez sa faca o analiza si pentru categoria celor cu: "25 de ani vechime din care 15 ani ca militar", comentariul era de fapt indreptat catre ei si catre birocratii ridicati in grupe de munca fara nicio justificare logica.

Culmea e ca tocmai cei din urma ne poarta sambetele.

uber spunea...

@ Frosa
Cat esti de naiv, tu ai impresia ca pe Cristina Anghel o da altruismul si iubirea aproapelui afara din casa. Ea are anumite interese, sotul este pensionar militar(vezi declaratia de avere), cred ca a fost militian, iar ea ai vazut cum s-a comportat la intrebarile reporterilor legat de votul pensiilor si salariilor speciale ale vectorilor democratiei. Toti sunt pusi pe capatuiala, poti beneficia si tu doar in cazul in care si interesul lor coincide cu al tau, altfel....
Ca a tipat in gura mare si a facut galagie ai dreptate.

iceparu spunea...

Pe -in varful catarii-se vine cu propunerea alegerii unul lider suprem,in persoana gl.Chelaru Mircea.E o propunere pe care cu tot respectul,va sfatuiesc,sa o acceptati.Comparativ cu ce avem am parerea ca el corespunde.Nu stiu daca si vrea.

Unknown spunea...

eu nu cred ca au fost asa de cretini pensionarii military sa il fi votat pe MALAI MARE ASTA, ,,sase case;; daca e asa atunci sa le fie de cap . inseamna ca nu sant romani , ce sa zic , poate ca se va reveni si la amendarea un vreun fel a acestei ordonante facute cu rautate si cinism , sa le fie rusine deci ,alora care l-au votat pe malai mare ,.rusine ,,sa speram totusi ca se va gaSI CINEVA SA FACA CE TREBUIE

micutzul spunea...

Este atat de greu sa intelegeti ca suntem dusi de nas ? Nu o sa vedeti nimic in mana fiindca in nici o tara normala nu exista o lege normala care sa aiba termen de aplicare 24 de luni, cu termen de 6 luni de la 01.01.2016 pentru norme ( fiindca aveau termen suficient de la promulgarea legii)si acum osa ne multumim cu 65% din nimic avand incredere in sorosieni si functionari ai Inaltei Porti a FMI....Ne amagim si ei stiu foarte bine ca incearca sa ne duca de nas ...O LEGE ORGANICA NU SE MODIFICA CU O.U.G. Daca un guvern incearca inselarea cetatenilor prin abuz , violarea Constitutiei sau nerespectarea legilor in vigoare acel guvern trebuie demis si aruncat in puscarie.....Alo....DNA esti pe fir? AVEM O LEGE VOTATA DE PARLAMENT SI PROMULGATA DE PRESEDINTE ....ATAT SI NIMIC MAI MULT. CEREM RESPECTAREA EI.
Si inca ceva ...Nene Ciolos punem pariu ca Pastele nu te prinde la Guvernul Romaniei...?

Anonim spunea...

Stai usor ca in vara cand revine FMI se vor calcula si se vor taia la toti militarii ( tot prin OUG neconztitutionala ca de obicei) doar pensii militare diminuate pe OUG 57/2015.Mai e putin si va vine randul la toti.Nimeni nu scapa de batjocura .Dar atunci va fi deja prea tarzuu

uber spunea...

Nu mai tarziu de ieri alesii neamului si-au votat o lege a pensiilor speciale. Daca se va discuta astazi ordonanta care ne priveste, oare vectorii democratiei vor sesiza ca acea ordonanta contine restrictii, plafonari pe care legea lor nu le include?
Iar daca vor sesiza ce parerea au?
Daca sunt proaste le vor elimina?
Daca le considera bune, oare le vor include prin ordonanta de urgenta si in legea lor?
Alesii neamului trebuie sa beneficieze si ei de ce e mai bun, nu doar noi, pentru a le asigura o liniste si un confort care sa ne garanteze ca vor da legi bune.

tigri2 spunea...

Da-i in pula noastra de parlamnehoti,OUG 57 a trecut netulburata,am fost pacaliti. De ,daca au pe cine ,suntem niste mamaligi nu fosti militari!

Anonim spunea...

Oug 57 a trecut de sparlament.Game over pentru naivi.

Anonim spunea...

Vine si randul vostru in vara la urmatoarea vizita a fmi.

iceparu spunea...

Huhule@Multumesc dar ceace imi spui nu prea ma ajuta la calcule.In OUG nr.83/2014 ,valoarea de referinta era de 600 lei.Daca nu stim solda de functie la activi degeaba ne dam cu fundul de pamant.Am gasit declaratii de avere la activii din MApN,fara sa stiu gradele, dar trebuie sa o iau invers.Sigur stiu ca indemnizatia pt.alimente este de 730,egala de la opinca pana la vladica.

vio57 spunea...

Pricina a anuntat la RTv acum cateva momente ca maine pensionarii militari sunt in strada, stie careva ceva. Venim la Bucuresti....?. Maine se anunta proteste mari in capitala, transportatorii in piata universitatii.

vio57 spunea...

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE (SCMD)
Imagini pentru sigla scmdAdresa: Bucuresti, Str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152,
E-mail sindicatulmilitarilor@gmail.com Tel. 0736600961
Site http://sindicatulcmd.blogspot.com Fax 0314379581
Nr. 1181/16.12.2015



Catre,
PRIMARIA GENERALA A MUNICIPIULUI BUCURESTI

DOMNULE PRIMAR GENERAL,

Va aducem la cunostinta ca in perioada 28-30.12.2015, intre orele 11.00-24.00 se vor desfasura in Bucuresti - Piata Victoriei, manifestatii de protest, organizate de catre SCMD, la care vor participa circa 1.000 de rezervisti si delegati din sindicatele si ONG-urile partenere (CNSC).

Scopul actiunilor este:
(1) Retragerea de catre Guvern a Art. 40 privind modificarea Legii pensiilor militare de stat din OUG 57/2015;
(2) Reluarea in procedura parlamentara de urgenta a Legii sistemului unic de salarizare;
(3) Stabilirea prin HG a salariului minim pe economie la 1200 lei;
(4) Acordarea celei de a 13-a pensie pentru pensionarii cu venituri minime.

Din partea noastra sunt imputerniciti sa asigure si sa raspunda de masurile privind buna organizare, col. (r) dr. Mircea DOGARU – tel. 0736601.020 si col. (r) Mihail–Adrian STEFAN – tel. 0736600973, astfel incat actiunile sa se desfasoare in conditii pasnice, civilizate si sa nu degenereze in acte de violenta. Personalul desemnat de noi sa execute masuri de ordine pe parcursul desfasurarii adunarilor va purta insemnele distinctive ale SCMD.

Pentru asigurarea sonorizarii, organizatorii vor folosi urmatoarele mijloace tehnice proprii: autoturismul Dacia B-188-SCM, statie de amplificare mobila, boxe audio.

In sprijinul bunei desfasurari a actiunilor, solicitam din partea Primariei si a organelor de Politie si Jandarmerie sa ia urmatoarele masuri:

·aprobarea locului de desfasurare a actiunilor;
·asigurarea locului de desfasurare a actiunilor.

Cu stima si multumiri,
PRESEDINTE,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

iceparu spunea...

Viorica,Pricina nu a spus maine.O demonstratie cere timp pt.a fi organizata.

CEZAR spunea...

De acum puteti ..CALCULA...

Unknown spunea...

luai legatura cu dogaru .pentru protest

uber spunea...

@iceparu
Domnule sunt convins de buna-credinta cand vorbiti de alegerea unui leader in persoana dnu-lui Chelaru, dar in afara de buna-buna credinta avem nevoie de foarte multa intelepciune si bun-simt. Dnul Chelaru nu cumva este condamnt la 3 ani inchisoare? Am intrat si eu pe cuiul catarii si am vazut acolo un fluviu de cuvinte pe care nu am avut rabdarea sa-l citesc dar mi-a sarit in ochi ceva boldit "Vrem să schimbăm clasa politică, vrem să se schimbe conducerea ţării.....". Acum te intreb eu, cu cine? Daca ar fi sa-l alegem pe dnul Chelaru leader propun sa-l alegem pe Dobritoiu adjunct. Ce zici, e ok propunerea? Iar pentru consiliul director slava Domnului avem de unde alege.
Noi ca natie suntem renumiti ca avem un dar de neegalat si foarte original de a ne alege conducatorii dupa niste criterii pe care nicio alta natie nu poate sa le inteleaga.
Cand a fost ales Iohannis presedinte s-a sperat ca e un om nepatat care in sfarsit poate sa faca ceva si pentru tara. Si hooop, ce sa vezi, aceleasi probleme.
Te rog nu ne mai sfatui pe cine sa alegem leader, esti foarte aproape de a te transforma intr-un manipulator fara stiinta ta servind niste interese pe care nu le intelegi.
Te rog nu mi-o lua in nume de rau, daca te simti ofensat imi cer scuze anticipat.

iceparu spunea...

Nu l-am propus eu.Mi-am exprimat o parere .Este opinia mea si nu te obliga nimeni sa fii de acord cu mine.Multa sanatate.

CEZAR spunea...

iceparu
Mai ai ..?? Mai incearca ....asta-i condamnat !!

Filip spunea...

In februarie 2012 am primit o decizie prin care mi se modifica incadrarea din 20 de ani in conditii deosebite in 12 ani in conditii speciale si 8 ani in conditii deosebite . Dupa o perioada de aprox 1 an o alta decizie revenea la vechea incadrare . Cum pot sa interpretez aceasta situatie in conditiile aplicarii legii 223 /2015 . Va multumesc !

Nicu spunea...

Trebuie sa recunosc ca Legea 263/2010 - mult hulita "Lege a lui BOC". este mai avantajoasa pentru militarii cu stagiul complet decat Legea 223/2015, modificata de ordonata Guvernului tehnocrat.

avianyc spunea...

@ Nicolae Filip
In urma aplicarii ordinului 123/2015 -HG 1294 modificata cei 20 ani vor fi saltati in CS daca se inscriu ca activitati si locuri de munca la conditii specifice CS si veti avea un spor de punctaj grupă CS cu 25% mai mare fata de procentajul pe punctaj grupă CD. Deci calculati 25% din procentajul total obtinut pe pe L 263,L119 cu 25% si rezultatul il inmultiti cu 871,7 (val. actuala a punctului de pensie ) si vă rezulta cresterea de pensie pe L 263.La cel putin 3 puncte punctaj total rezulta 3x25%x 871,7= 635 lei + OMM.
Pe L 223 calculati d-voastra functie de veniturile din soda lunara bruta care trebuie sa fie aprope identice cu veniturile din adeverintele pe L 263,L119.Apoi le actualizati prin regula de trei simpla vizavi de valoarea primei si ultimei pensii platite pe L 164 plus indexarile pe L 263 sau L119 pina la zi . O sa obtineti val. aproximativa a pensiei pe L223.
Urmeaza functie de data pensionarii oferirea sau alegerea cuantumului mai avantajos .
Ce s-a intîmplat in anii 2011-2012 cu grupele nu are nicio relevanta asupra aplicarii ord.123.
Sa va para bine ca nu v-au fost luati banii inapoi. Ati ramas si veti ramîne cu ei.