Un produs Blogger.

sâmbătă, decembrie 28, 2013

Pensiile se indexeaza in ianuarie 2014 potrivit Legii 340/2013

52 comments

  Legea 340/2013, Legea bugetului asigurarilor sociale de stat, prevede urmatoarele referitor la pensii: 

Art. 18.

În anul 2014 valoarea punctului de pensie este de 790,7 lei
Art. 19.
În anul 2014 indicele de corecţie prevăzut la art. 170 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, este de 1,07.  

Legea bugetului asigurarilor sociale pe anul 2014, fiind adoptata inainte de 31 12 2013,  produce efecte înca de la  01 01 2014 si nu mai este nevoie de OUG pentru indexarea valorii punctului de pensie pe luna ianuarie si aplicarea indicelui de corectie pentru cei care ies la pensie in anul 2014.
In anul 2013 a fost nevoie de emiterea unei ordonante de urgenta, OUG nr.1/12 01 2013, pentru ca bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale au fost adoptate de Parlament abia in luna februarie.   
Nota:
Pensiile militarilor puse in plata prin L. 241/2013 vor creste in luna ianuarie numai in masura in care cuantumul lor va fi depasit de pensia revizuita, majorata cu 3, 76%.

52 de comentarii:

sos spunea...

LA MULTI ANI !
Nu va bucurati ca inca este in vigoare og1/2011, cu toate taierile, magariile si jigodismul ei (si al autorilor ei).

Sa aveti ani sa apucati si o crestere reala !

mikidutza spunea...

Dupa un alt calcul preluat de pe un blog, punctul de pensie ar trebui sa aiba o alta valoare. Redau mai jos calculul preluat de pe acel blog :

" Pentru calculul punctului
de pensie in 2014, se iau ca date de baza: - 100% rata inflatiei din 2012, respectiv 3,33%; - 50% din diferenta dintre salariile medii brute pe economie din 2011 si 2012, respectiv
(2133,89-2029,66):2=104,166:2=52,08 lei
Mentionez ca datele luate in calcul sunt cele prevazute de L-263/2010, respectiv cele cunoscute cu certitudine din comunicatele INS (salariul mediu brut si inflatia din 2013 sunt incerte pana ce INS nu-si publica calculele sale).In baza acestor date, punctul de pensie ar trebui sa fie:
762,1 + (762,1 X 0,0333) + (2133,83 - 2029,66) : 2 = 787,478 + 52,08 = 839,56 lei.
In schimb, conf. intentiei guvernamentale, punctul de pensie ar ajunge la valoarea 762,1 X 0,0375 =790,68 lei.
Rezulta ca, la fiecare punct de pensie, statul plateste mai putin, adica
839,56 - 790,68 = 48,88 lei.
Mentionez ca valoarea salariului mediu brut pe economie, pentru anii in cauza, am preluat-o, prin calcul, de pe site-ul Casei de Pensii - Prahova (http://www.pensiiprahova.ro/salariile-medii-lunare-pe-economie-utilizate-la-calculul-pensiei/), iar rata medie a inflatiei in 2012 din Wall Street. "

Credeti ca se poate ataca L 340/2013 pentru ca nu respecta prevederile L 263/2010 ?La ce nivel al organelor legislative sau
juridice se pot face demersurile necesare si ce sanse de reusita ar fi?

Huhu Rez spunea...

Din pacate Guvernul nu lucreaza cu calculele de pe bloguri.
La anul indexarea va fi si mai mica pentru ca si inflatia pe 2013 este mica... mica.

bazil spunea...

La multi ani si la mai multi bani, mai ales celor care si-au smecherit pensiile ! Glorie deplina smecheriei ! Si atentie mare , se apropie votarile ! Nu cumva sa nu fiti prezenti la vot si sa votati cu hotii ! Traiasca si infloreasca smecheria !

Huhu Rez spunea...

.bazil
La mylti ani!
Care sunt hotii, cei care au luat sau cei care au dat la pensi?
Din cresterea de 3,76% eu beneficiez anul acesta de numai 1,35%

catalin spunea...

in primul rand . la multi ani , da ca daca nu sant ani , la ce bun pensii , sa vedem ce balamuc va fii cu noile legi ,fiindca toata guvernarea asta e subreda , vor fii mai mult lupltele pentru putere , alegeri . si vai de popor , ca nu le arde lor de noi.. de votat , eu cred ca nu mai avem ce ,, dar trebuie . indexarea e tot mai mica? ce inflatie e anul asta . ca nu stim . fiindca la asta se va referii la anull . la pensiile cu om se aduga procentiul

bazil spunea...

Hotzii sunt aia de si-au tras pensii de peste 10.000 lei, nejustificate, atat pe L164 cat si pe legea noua. Unii, mai influenti si mai destepti si-au tras chiar pensii de peste 30.000 lei, fiecare dupa cum s-a descurcat. Hotzii mai sunt si cei cu declaratii false care au luat case de la stat pe nimic si le-au revandut ori le-au dat odraslelor. Si mai sunt multe exemple, de hotzi nu ducem lipsa. Ne-ar trebui oameni corecti, cu demnitate si onoare militara. Din fericire, inca mai avem si din acestia, care nu-si vand voturile pe smecherii .Altfel, ar fi de rau.

Huhu Rez spunea...

Eu te intrebam care politicieni sunt hoti.

Huhu Rez spunea...

E preferabila o inflatie mai mica. Inseamna ca puterea de cumparare din pensie este mai mare.

bazil spunea...

Intrebarea domniei tale trebuia sa sune asa: care politicieni nu sunt hoti? Greu de ucis ! Greu de raspuns la ea !

iceparu spunea...

Primesc pensia la nivelul lui decembrie 2010. corespunzator L241/2013.Nu ar trebui sa imi emita casa de pensii decizie ori de cate ori pensia revizuita sufera modificari?Parerea mea este ca da.

Huhu Rez spunea...

Nu trebuie pentru ca nu se modifica punctajul.se modifica doar valoarea unui punct de pensie.

Huhu Rez spunea...

E greu de raspuns cNd esti fan ak celor care ay ciuntit pensiile. Pui egalitate intre ei si cei care au mai dat cate ceva

bazil spunea...

Onorabile domn, eu nu pun egalitate intre respectivii. Unii sunt hoti mari, altii foarte mari. Si nu sunt fanul celor care au ciuntit pensiile dar nici al celor care au dat cate ceva....adica pomeni.....Poate sunt fanul celor care au ciuntit pensiile alea de peste 100 bulioane( nemeritate, smecherite) si resuscitate de cei care au mai dat cate ceva. Cu gandirea asta de sluga..ii votam pe astia ca.....au mai dat cate ceva.....nu ajungem nicaieri. De fapt se cam vede spre ce ne indreptam....

Huhu Rez spunea...

In acest registru strâmb de a vedea lucrurile, ar trebui ca nici unii nici altii sa nu mai puna nimic la pensii, pentru ca d-alde d-ta sa nu zica, acuzator, ca sunt pomeni.

bazil spunea...

Stimate domn, a pune 3,76 % inseamna o pomana, o ciozvarta. Intr-o tara normala, europeana, pensiile militarilor ar trebui sa respecte niste criterii, sa fie pe grade si functii, pe importanta muncii depuse, pe rezultate, pe numarul de ani de slujire sub arme. Iar indexarea ar trebui sa reprezinte corelarea cu activii, procentual nu ca acum.Daca unii sunt de acord cu smecherii care si-au tras pensii de 300 de bulioane si mai mari( unii se bucura ca prostii cand vad luna plina auzind cati bogati are Romania !), mai exista si din cei care mai si gandesc nu numai muncesc. Ori, sa iesi la pensie pe la 45-50 de ani si sa-ti semcheresti pensioara la 100-300 bulioane e ceva , multi prostaci freaata de bucurie.....avem si noi bogatii nostri......ce bine o s-o ducem.....Munca de zeci de ani a unui ofiter de cariera, participant la alarme, aplicatii, exercitii demonstrative prin cele poligoane ale patriei sau prin cele strainatati trebuie rasplatita cu o pensie corespunzatoare nu cu pomeni ale celor care vremelnic au painea si cutitul. Iar faptul ca acel ofiter are o pensie =x iar un smecheras are cam 3-10 pensii ale lui , deci (3-10) x nu mi se pare ceva onorabil. Faptul ca multi prefera sa-si bage capul ca strutul in nisip si sa rumege in tacere ca Apis nu e o cinste .Nu neg faptul ca chiar o pensie smecherita de 300 de bulioane nu reprezinta mare lucru in comparatie cu jaful constant la care e supusa Romania actuala, in comparatie cu indemnizatiile uriase ale celor din AGA si Cons. De Administratie etc. Dar spiritul de dreptate, onoare militara si demnitate obliga, draga onorabile, macar sa aratam lucrurile asa cum sunt ele, nu sa le coclosim ori sa le gasim justificari absurde.

mos alecu spunea...

03.01.14 19.57
Spune cineva , pe-aici , ca : "E greu de raspuns cand esti fan al celor care au ciuntit pensiile. Pui egalitate intre ei si cei care au mai dat cate ceva." .

M-am frecat la ochi ... si nu-mi vine a crede !...

Pentru a nu gresi ... rog :
- definirea "celor care au ciuntit pensiile"
- definirea termenului de "ciuntire a pensiilor"
- definirea "pensiilor care au fost ciuntite" ...

Huhu Rez spunea...

Da, am inteles!
In logica d-tale strâmba este mai periculos sa votam cu cei care au indexat pensiile cu 4% si cu 3,76%, niste pomeni, nu?, decât cu cei care timp de trei ani nu au pus un leu la pensii.

bazil spunea...

Dragul meu, clasa politica actuala trebuie inlocuita in proportie de min. 95% cu o clasa meritocratica, cu niste oameni responsabili, patrioti care sa stie ce e acela interes national si sa-l respecte pe Maria Sa -Poporul Roman. Si cand ma refer la popor fii convins onorabile ca nu ma refer la cocalari, smenari, smecheri, interlopi, aurolaci, pomanagii, talhari etc ci la cei care au dus greul inainte de 89 si-l duc si acum, la cei care muncesc de le sar capacele ca sa sustina o clica de nemernici ajunsi in fruntea bucatelor si armate intregi de pomanagii.

Huhu Rez spunea...

Si...ma rog, cine stsbileste care este clasa politica meritocratica? Nu Maria Sa...Poporul a ales-p pe asta care conduce acum de la Cotroceni, din Victoriei sau din Casa lui Ceausescu?

Huhu Rez spunea...

La multi ani, mosule!
Nu e nevoie de definitii. Aminteste-ti doar cine n-a indexat pensiile, cine a lua CAS si din primil ldu din pensie, cine a ciuntit pensiile prin recalculare.

mos alecu spunea...

03.01.14 21.55
Ni se spune care va's'zica : "Nu e nevoie de definitii. Aminteste-ti doar cine ... a ciuntit pensiile
prin recalculare." .

Recalculare care a insemnat trecerea pensiilor militarilor din sistemul specific in sistemul "contributionist" !
Recalculare care , pina mai ieri , era considerata/preamarita si adulata ca fiind culmea-culmilor corectitudinii si dreptatii in stabilirea pensiilor militarilor ! ...
De catre acelasi care acum vorbeste despre "ciuntirea pensiilor prin recalculare" !

Intortocheate-s "caile Domnului" ! ...

Nu-s decit doua explicatii :
- ori a preluat (pe bune) altcineva blogul ... si , acum , raspunde folosindu-se de numele "apropitarului" anterior
- ori "i-a venit , românului , mintea cea de pe urma !"

Huhu Rez spunea...

Credeam ca dai raspunsul cu pesedistul Seitan de la Muncii.. de prin anul 2009.
Eu de prin luna sept, de când scriu pe acest blog, spun ca am pierdut ceva la pensie, nu mult, prin recalculare -revizuire. Pentru mine L 241 a venit cam târziu.

bazil spunea...

Aici ai dreptate, stimate domn ! Vorba lui Cosbuc: " eu nu mai am nimic de spus" .Noapte buna romani, oriunde v-ati afla! Iar pentru maine dimineata : Desteapta-te romane, oriunde te-ai afla !

mos alecu spunea...

Uite-asa se construiesc rationamente false ... pe baza carora se face ulterior propaganda ... Ni se vorbeste despre "pesedistul Seitan de la Muncii..." .

Mihai Constantin Seitan ... Este membru PD-L ...(://www.ziare.com/mihai-seitan/biografie#Activitate_politica) .


----------------------------------------------------------------


N-ar recunoaste , unii , nici sa-i pici cu ceara , ca abia acum incep sa inteleaga si ei ca_cum ii treaba cu_contributeala ...
Vezi , Doamne , ca eu Huhu' nu-s Lupu' ! ...

catalin spunea...

putere de cumparare ... eheeeeeeee . deci inflatie mai mica cand principalele . sa energia , carburantii . hrana e mai costisitoare , cum sa fie o inflatie asa cum o dau acesti guvernanti . dar bine , sa fie si asa , ce nu am inteles este ca indexarea nu s-a facut dela aparitia legii 263[2010 , adica 3 ani .. legea este activa deci trebuia sa dea ce nu s-a dat in anii precedenti cel putin adauga anul trecut si acum diferenta ,, si atunci cum e cu putera de cumparare ,, dar ce sa mai zicem vazand cum se bat pe putere si oamenii se uita ca la circ .. pacat .. sa se uite ca prostii atunci ca de vorbit tot vorbim adio .LEGI

Huhu Rez spunea...

La mine diferenta intre pensia militara si cea revizuita a fost de cca 7% .s-a

iceparu spunea...

Da-mi exemple concrete de militari care au pensii de 10000 lei.Nume,prenume,adresa.Daca nu o faci esti un mincinos.Datorita unuia ca tine ,ne mananca civilii de fund.Vezi tu ca magistratii fac lucrul acesta?Vezi tu un magistrat ca isi face publica pensia?La tine functioneaza din plin zicala cu capra vecinului.Tu in loc sa lupti pentru pensia ta ,lupti sa-i scada pensia colegului tau.

Huhu Rez spunea...

Iceparu
Daca vrei sa vezi câte pensii peste 100 de milioane au fost la MApN pe Legea 164 si câte mai sunt după recalculare-revizuire citeste aici:
http://www.huhurez.com/2013/06/textul-legii-reparatorii-asa-cum-fost.html

mos alecu spunea...

04.01.14 15.10
Caracteristic populimii : cind ia ceva in gura , n-ar recunoaste , nici mort , ca a luat un morcov si nu un patrunjel !

Seitan nu-i Sirbu ! Chiar daca ambii erau la fel de jigodii !

mos alecu spunea...

04.01.14 15.25
Tot de genul confuziei intre Seitan si Sirbu este si chestia cu "vezi câte pensii peste 100 de milioane" ...

S-a descoperit (apa calda) de mult timp ca :
- acele tabele sint "vechi si de demult" . Intre timp producindu-se (si continuind sa se produca) schimbari radicale
- acei "beneficiari" de pensii babane nu au fost militari-militari .
---- ca sa nu se supere cineva care nu intelege ce-s aceia "militari-militari" ... Sint militarii care au muncit in structuri militare de la un capat la altul al carierei lor . Cei care nu sint militari-militari sint niste purtatori de uniforma militara care au muncit o parte din cariera lor in alte institutii : justitie , ministere , regii , intreprinderi , administratie , etc. , etc .
- acele tabele nu prezentau realitatea nici la momentul difuzarii lor ... daramite acum !
---- acest fapt este dovedit de o zicere a Mareanei de la munca_care recunoaste ca NU STIE cite pensii (foste militare de stat) au crescut , si cite au scazut ...
-------- iar Mareana de la munca este "menestru" in curvernul Romanicai ... si nu se poate crede ca nu are acces la datele casei de pensii sectoriale pe care o indruma metodologic ... (://www.tvrplus.ro/editie-prim-plan-92512 minutul 16.54)

mos alecu spunea...

Si tot despre chestia cu populimea indobitocita ...

Se mentine atentia mass-media asupra pensiilor militarilor . "Ieste" niste "specialisti" intr-ale pensiilor (de genul individului M.Nitu) care-i tot dau cu "cresterea pensiilor militarilor" ca urmare a trecerii lor in sistemul contributionist ...
- trecerea individului in categoria "specialistilor" s-a facut pe sistemul :
--- si-a dat cu pre(su)putul de citeva ori in niste emisiuni , pe tema pensiilor . Habar n-avea despre ce-i vorba ... dar "gura nu-i mai tacea" ...
--- ulterior era (este) chemat in emisiuni ca "specialist" ... deoarece , n'aşa , se preocupa de mult timp de aceasta probleme
Un alt "specialist" cu o traiectorie ciudata a specializarii este madama Mareana de la munca ...
- pe motiv de "lipit afise" a fost numita sefa la casa de pensii
- pe motiv ca a fost sefa la casa de pensii este considerata "specializda" in domeniu ...
--- intr-adevar ... ca sefa la casa de pensii a mai aflat cite ceva despre acest domeniu . Dar , in nici un caz , la nivel de "specialist" !
-------- a se vedea raspunsurile ei cu privire la modificarea L.263 pentru a se acorda reducere de virsta si pentru cei care au lucrat in (fosta) gr. I de munca
-------- a se vedea raspunsurile ei cu privire la cauzele scaderii pensiilor militarilor in urma recalcularii ....

Astia ne sint "specialistii" !... Cu astia defilam !
Iar populimea ia de bune titulaturile lor de "specialisti" , si crede in spusele lor ca-n Sfinta Scriptura ! Fara sa observe "găunoşenia" spuselor lor !

mos alecu spunea...

04.01.14 16.15
Revenind ...

Ce i se spune populimii ?

Ca , prin trecerea pensiilor militarilor in sistemul contributionist , acestea (pensiile) au crescut .
Ce retine populimea ?

Ca sistemul contributionist este foarte bun pentru militari ! Chiar daca aceste pensii (crescute) sint (inca) tot mai mari decit (vestitele) indemnizatii sociale pentru pensionari ... Acelea de 350 de lei , care sint "scoase la inaintare" intotdeauna cind se vorbeste despre "nesimtirea" pensiilor militarilor ... Motiv de permanenta nemultumire a populimii fata de nesimtitii de militari ...



Hai sa vedem ce inseamna PRINCIPIUL CONTRIBUTIVITATII in stabilirea pensiilor :
- principiul este definit in lege , si este obligatoriu a fi aplicat tuturor impricinatilor

- suma punctajelor anuale se imparte la 30 si rezulta un punctaj mediu anual ... care genereaza marimea pensiei .
- punctajele anuale sint calculate pe baza veniturilor reale (inscrise in documente verificabile si verificate) ale impricinatilor



Ce s-a aplicat pensiilor militarilor ?
- suma punctajelor anuale s-a impartit la 20
- veniturile au fost STABILITE (nu ... GASITE)

---- realitatea acestor venituri este mai mult decit discutabila
---- pentru cei care "au meritat" de la partid ... s-au burtificat "la greu" acele venituri ... pen'ca nimeni n-are dreptul si nici nu poate sa verifice realitatea lor
- s-a aplicat prevederea L.80/1995 (aia cu majorarea pensiei) din cauza de OMM (SOSP) ...



S-atunci despre ce CONTRIBUTIVITATE vorbim ?

Poate despre o caricatura de CONTRIBUTIVITATE ... sau despre ceva care "seamana dar nu se-aduna" cu contributivitatea definita de lege ...


Nu veniti cu ziceri din L.263 !
Duceti-va la momentul aparitiei L.119 !

L.119 care spunea ca aplica prevederile L.19/2000 ... ş-acolo contributivitatea este altceva decit in L.263 (atentie la principiul egalitatii ... deosebit de L.263) .


Amintiti-va si despre vestitele pupincureli la adresa lui goprea ... care s-a zbatut pentru a nu scadea (prin contributivizare) toate pensiile militarilor ...

Huhu Rez spunea...

@mosu
Poate te injura domnul colonel, cel cu pensie de 14 000 lei pe L 164 si numai 6000 lei pe L 119, pentru ca nu-i recunosti calitatea de militar-militar.
Este unul care era pe aceeasi baricada cu d-ta, pe Blogul lui Lupus, in combaterea recalcularii pensiilor după veniturile din intreaga cariera. El avea, dupa cum vezi, pentru ce se zbate. După L 241 a recâstigat omul cele 8000 de lei la pensie. Nu-l mai intereseaza indexarile punctului de pensie.
Te inteleg doar daca esti si d-ta un astfel de militar.

Ce prostii poti sa spui!
In sinteza data in link pentru @bazil n-or fi ramas pensiile revizuite la aceeasi valoare, dar cele peste 60 de pensii care depaseau suta de miliooane dupa calculul pe L 164 in mod sigur nu li s-a mai schimbat cuantumul....decât daca cinstitii beneficiari au parasit definitiv sistemul.

Huhu Rez spunea...

Bszil ca si alti anti-uselisti incesrca sa puna egalitste intre basisti si uselisti

mos alecu spunea...

04.01.14 20.00
Legat de asa-zisele prostii pe care le spun eu...
Daca eu spun prostii , ce spune cel care vorbeste despre "cele peste 60
de pensii care depaseau suta de miliooane" ???... Si spune asta cu tabelul in fata ! ... Tabel care spune ca erau 43 pensii (mari si late) care "depaseau suta de milioooooane" ...

Dar nu-i nici o problema ... sintem invatati cu propagandistii de doi bani care cred ca toata lumea-i populime , si-nghite , pe nemestecate , toate "gurismele" lor ...

mos alecu spunea...

04.01.14 20.00
Venind la chestia cu acel colonel care ar fi avut pensie de 14.000 pe L.164 si ar fi ajuns la 6.000 dupa re...re...re...
Colonel care s-ar putea sa se supere pe mine pen'ca l-as fi inclus in categoria militarilor-NEmilitari ...
Nu stiu ce semnificatie are prezentarea lui sub numele de "domnul coloneg G" ...
Pe aici a fost sorana (Sorin Rabaea pe alte site-uri) care a lasat sa se inteleaga ca s-ar incadra in caracteristicile "14.000/6.000" .
Iar el a fost (o buna parte din cariera) militar-NEmilitar . Incadrindu-se perfect in categoria celor prezentati de mine : detasat la o "institutie" in afara "armăţii" , pe o functie super-babana , cu salarizare pe masura ...
Ia cititi aici-şa : ://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1999/1999%20-%200678.html

Nu va mai luati , fratilor , dupa impresii si umori personale !
Apelati , cu incredere , la domnul Goagăl ! Si o sa va mirati cite lucruri nu stiti ... sau le stiti de-a-n-pulea ...

Huhu Rez spunea...

Ca orice cârcotas te legi de nimicuri. Parca ar avea importanta ca sunt 43 sau 60 de pensii peste suta, potrivit Legii 164. Important era ca d-ta spuneai ca si acele cuantumuri din sinteza sunt inventate.
Nu e cazul sa dai nume concrete, mai ales ca eu m-am referit la un colonel nu la un comandor.

mos alecu spunea...

04.01.14 21.40
Caca-maca !...

Circotasi , nimicuri ...
Daca n-are importanta ca-s 60 sau 43 ... hai sa zicem (pentru populime) ca cele 43 erau 4.300 ... ca ce importanta are ?

Cele doua nume (sorana si Sorin Rabaea) nu sint nume concrete ! Sint nickname-urile sub care isi publica comentariile cineva . Pe acest blog (pe cind purta alte titluri) precum si pe Roarmy230 .
Iar adresa de la Romavia este publica , inclusiv cu numele personalului din conducere in anul 1999 ....

Huhu Rez spunea...

@mos alecu
Prin articolele pe care le propune, blogul acesta este un mijloc de informare, independent de orice influenta oficiala sau oficioasa, pentru pensionarii mai putin obisnuiti cu tainele legislatiei.Este adevarat ca materialele prezentate reprezinta si punctul de vedere al autorului, care, obiectiv, nu corespunde cu aprecierile si interesele tuturor cititorilor.
Prin comentarii cititorii exprima si alte puncte de vedere. Am fost receptiv la orice critica,dar de cca trei luni , de când administrez blogul, domnia ta încearca sa decredibilizeze blogul, banuind ca ar reprezenta o platforma de influentare a decidentilor, in domeniul de reglementare a pensiilor, intr-un sens care nu corespunde intereselor d-tale.
N-ar strica daca observatiile pe care le faci, unele indreptatite, ar respecta un mod mai camaraderesc de adresare.

mos alecu spunea...

05.01.14 15.30

Văleu !
Am bulit-o !
Mi-am f...t norocu' !

Sint acuzat ca vreau sa decredibilizez blogul !

Daca patronul incepea cu formula : "Statul (blogul) sint eu !" ... restul ziselor lui erau de inteles !
Ar fi fost o "gingasa" atentionare ca , pentru mine , urmeaza ghilotina ...

Poate ca ar fi fost potrivita si zicerea cu : "dai în mine, dai în tine, dai în fabrici şi uzine, în combine şi tractoare, dai în clasa muncitoare..." !
In acest fel se putea justifica si "prapadul" pe care l-as fi facut eu in rindurile "deschizatorilor de pagina" care mai viziteaza blogul ...
---- blogul avea , pe vechiul nume , in jur de 170 deschideri de pagina / ora . Pe actualul nume , blogul are in jur de 60 desch.pag. / ora ...



'Oi fi fiind eu vinovat de aceasta prabusire ???
-------- am "activat" pe-aici-şa si pe vremurile acelea
-------- si pe vremurile acelea eram tot "conflictual si circotas" (dupa categorisirea facuta de patron)
-------- comentariile mele au devenit critice la adresa UNORA din parerile PATRONULUI inca de pe vremea celuilalt nume al blogului
-------- "criticismul" comentariilor mele a fost generat de acuza , adusa de patron , cum ca eu nu as face decit simpla propaganda ... Asta in timp ce multe comentarii ale patronului erau si sint CHIAR simpla propaganda , fara a avea nici o baza in legi sau in martimetica ...
Fara a fi infatuat ... parca n-as spune ca eu sint vinovat de actuala situatie ... pen'ca la fel eram si pe vremea celuilalt nume al blogului ...



Astept rapaitul tobelor si huruitul caderii cutitului ghilotinei !


------------------------------------------
Despre un "mod mai camaraderesc" de adresare ...
- daca intelegem ADRESAREA ca pe o simpla APELARE a preopinentului ... o adresare mai camaradereasca decit una neutra (gri) nu vad ...

- daca intelegem ADRESAREA ca pe un mod de a purta o discutie ... eu merg pe ideea ca , intre persoane care se cunosc de multa vreme , cel mai camaradereste este sa-i spui celuilalt (verde-n fata) tot ceea ce crezi despre spusele/parerile lui ...

bazil spunea...

Chiar vrei exemple concrete? Evident, poate adresele nu se stiu exact, nu suntem ca inainte cand se stiau toate....Dar o simpla parcurgere a tabelelor publicate de MApN la vremea respectiva( acolo nu erau trecute , e adevarat, nume , adrese ci doar gradul si varsta pensionarii si nr. dosar pensie) ar fi edificatoare. Dar daca tot insisti stimate domn, le poti solicita la Casa de pensii sectoriala cu grad, nume , varsta pensionarii( fara adresa ca nu e relevanta). De altfel, s-a mai solicitat sa se faca publice astfel de informatii, in fond e vorba de bani publici deci nu vad ce mari secrete ar fi deconspirate. Privind magistratii , e cu totul alta problema care trebuie si ea clarificata. Discrepanta este uriasa, nejustificata .Si sa stii ca nu lupt sa-i scada pensia colegului meu. Singura conditie este sa nu fie smecherita. Iar o pensie de peste 10.000 lei este 100% smecherita in peste 90 % din cazuri ori calculata dupa legi speculative ceea ce nu e corect. Daca domnia ta accepta smecheria si invarteala- descurcareala e problema d-tale., poate esti beneficiarul unei astfel de pensii.Si probabil ca sunt si din cei cu pensii mici care se bucura ca avem pensionari cu pensii de peste 10.000 lei, unele mult mai mari, au si ei sperante ca li se va arunca o ciozvarta de catre cei cu invarteala.Nu toti sunt insa de aceeasi parere. Iar civilii nu ne mananca de fund din cauza expusa de d-ta. Tabelele publicate de MApN au fost publice si toti care au vrut le-au parcurs. Si civilii ne mai "mananca de fund"( te citez) ca urmare a tunurilor date de unii mari comandanti militari, expuse in presa, de afacerile cu case , de afacerile cu anvelope, de afacerile cu incadrarile prin concurs "de imprejurari" samd.......

sergiu spunea...

Nu am mai postat pe astfel de bloguri de pe vremea lui lupus.Nu-mi facea placere.Cel mai impartial moderator mi s-a parut a fi plano'10.Cel mai infatuat,conflictual si atotstiutor,lupus,iar acum observ ca, de ce trece timpul,huhu vrea sa-l ajunga pe lupus.Mai are,dar daca o tine asa s-ar putea sa-l si intreaca!

Huhu Rez spunea...

Depinde ce intelegi d-ta prin impartialitate. Eu zic ca asa sunt reglementarile pe care le comentam.
Pe vremea lui Plano10 toti militarii se aflau de aceeasi parte a baricadei, ingrijorati de noua legislatie introdusa de guvernul Boc si de aplicarea gresita a Legii 119 in ianuarie 2011.
Dupa revizuiri s-a asezat calmul pentru majoritatea militarilor pensionari si disperarea pentru cei care am pierdut prin revizuire.
Dupa atâta timp avem si proba veritatii pentru ce a sustinut fiecare.
De exemplu, peste câteva zile vom vedea care cuantum al pensiei revizuite se compara cu pensia pusa in plata conform L 241, pentru a vedea influenta indexarii asupra pensiei in plata. Unii au zis ca se compara numai suma rezultata din inmultirea punctajului cu valoarea punctului de pensie, nu si componenta OMM.
Daca d-ta te consideri mai competent, nu te retine nimeni să-ti exprimi vastele cunostinte in folosul camarazilor aflati in cautare de informatii.

bazil spunea...

Stimabile, sunt doar unul din milioanele de contribuabili romani care se intreaba, pe drept cuvant ce acte de maretie savarsit-au beneficiarii pensiilor masluite de peste 100 bulioane.Nu mai vorbesc de pensiile supermasluite de peste 300 bulioane, amintite de un domn senator acum ceva timp. Oare daca un smecheras si-a aranjat ultima luna de activitate cu toate sporurile posibile si restantele cumulate voit si a ajuns la niste venituri de peste 400 de bulioane asta inseamna ca merita pensia de 300 bulioane ? Un roman de rand, dupa 40 de ani de activitate iese cu o pensie de cca 13-15 bulioane, intr-un caz fericit. Si atunci, de unde diferenta enorma, stimate domn? Cat priveste cuantumul de 100 bulioane regula e de 3 simpla-la mintea cocosului ! La ora actuala, in situatia actuala, cea mai mare pensie militara ar trebui sa apartina celui mai mare in grad si functie din Armata si ma refer la cei cu o cariera completa adica min. 30 de ani slujiti sub arme. Cu alte cuvinte, seful Armiei ar trebui sa aiba cca 2500-3000 euro, la o cariera completa. Urmatorii-comandanti de armate, MU , participantii in teatre de operatiuni, detasatii pe la organismele militare din care facem parte , similarii acestora ar trebui sa aiba 2000-2500 euro, la o cariera completa si desigur functie de cat au fost in teatre ori detasati in cele strainataturi.. In ordine, comandantii de unitati, pilotii de pe supersonice, parasutistii, similarii -scafandri, vanatorii de munte-1500-2000 euro. Urmatorii -cei care au detinut functii de conducere, loctiitori de comandanti sau au avut functii de la lt colonel in sus mai mult de 10 ani din cariera completa -1000-1500 euro samd astfel incat la o cariera completa cea mai mica pensie militara sa fie de min. 500-600 euro, evident si in raport cu functiile detinute de-a lungul carierei si gradul avut la pensionare( se exclud gradele obtinute in ziua pensionarii ori dupa pensionare care trebuie sa fie onorifice). Esti lamurit amice? Ori acum, avem trepadusi iesiti la pensie la 45-50 ani -cariera incompleta cu pensii astronomice! Daca la nivelul societatii romanesti pensia minima ar fi de 1000 euro nu as avea nimic impotriva unor favoruri decente, stimabile ! Si ma refer si la pensiile civile la care e o harababura totala -pensii uriase la unii descurcareti....la magistrati etc . Situatia actuala trebuie corectata printr-o lege a pensiilor civile bine gandita si argumentata si printr-o lege a pensiilor militare-distincta de legea civila si care sa refere la cei ce au slujit efectiv sub drapel nu la cine se nimereste. Capisci?

iceparu spunea...

Ce ai zice daca cel pe care tot il invidiezi ar fi Coman ,Olteanu sau Dinca?Vezi ca pe timpul impuscatului cei ce doreau sa se pensioneze trebuiau sa dea spaga pe la spitalele militare altfel plecau din armata pe targa.Cauta data nasterii lui Coman si scade din 1990.Presupune ca respectivul a devenit militar pe la 22 de ani si ii vei gasi o vechime astronomica.La salariul lui ca inalt demnitar comunist probabil ca il avantajaza enorm principiul contributivitatii.Daca memoria nu m-a lasat Coman prin 1970 era deja general-maior.

theo spunea...

Am o pensie ,,nesimtita,, de cca 2500 brut , adica cat aveam si in 2010 cand lucram ca functionar public intr-o Primarie de sector si am fost nevoit sa-mi dau demisia in urma legii cumului.
Acum am primit o indexare de 8 LEI...
Intrebare pentru SCMMD: CUm a luptat pentru pastrarea puterii de cumparare a membrilor sai ?
INtrebare pentru specialistii politici care conduc sistemul militar:
DACa nu mai aveti nevoie de rezervistii militari decat pentru voturi , de ce ne mai amagiti cu niste grade care sunt de ras?LUati-le si pe astea...

un lt.col. rez

Huhu Rez spunea...

Lasati intrebarile politice! V-ati recalculat pensia pentru stagiul efectuat la primarie?

anonim spunea...

Pensii in PRIMA PERIOADA CAND A FOST D-UL ILESCU erau foarte mari pana si un paznic care avea 35 de ani de activitate avea pensie destul de frumoasa ,dupa ce a venit CONSTANTINESCU a a lasat inflatia si pensile au ramas de ras ,in schimb curentul ,gazul nu a ramas la nivelul pensiiei ,bataie de joc .Indiferent in ce domeniu ai lucrat dar ai contribuit ,ai muncit 35 de ani .Dar aici sistemul este de vina ,cei care lucreaza in aparatul de stat ,,,,JURISTI ,ECONOMISTI ,POLITICIENI ,M,A,.N AU AVUT GRIJA DE SUFLETELE LOR ,,,,ASTA ESTE OAMENI BUNI ,CINE ARE PAINEA SI CUTITUL IN MANA ISI FACE PARTE ,,,,MA INTREB CAT O SA MAI DUREZE ACEASTA ,,NESIMTIRE?????

Huhu Rez spunea...

Cel mai inflationist guvern a fost cel condus de Ciorbea in anul 1997.

andy spunea...

e bine zis,jos palaria

theo spunea...

Indexare s-a aplicat la Autoritatea de Supraveghere Financiara- salarii de 1000 euro/zi nu la pensionarii miltari de la care ati luat...prin neindexare din 2009...
Curat murdar...