Un produs Blogger.

marți, ianuarie 31, 2012

Decizie de recalculare si nota de calcul pentru stagiile ulterioare pensionarii

32 comments
Multumesc expeditorului!




Punctul 5 al notei de calcul

32 de comentarii:

Casper7 spunea...

Din partea mea mii de mulţumiri.
Nu am mai avut ocazia să văd un astfel de document, nici la civili, nici la militari.
Am să încerc să fac un program în Excel care să simuleze cât mai exact acest tip de decizie.
Deduc că domnul care a primit această decizie a depus actele cu stagiile ulterioare în luna iunie 2011, pentru că drepturile îi sunt stabilite începând cu 01.07.2011.
Dacă dânsul are bunăvoinţa, ar mai fi de clarificat următoarele:
1. Care a fost ultima lună din anul 2011 trecută în adeverinţă pentru anul 2011? Mie mi s-a spus la casa judeţeană de pensii să aştept luna februarie 2012 pentru a fi cuprins în adeverinţă tot anul 2011 (declaraţiile se depun de angajator pânâ la 25.01.2012);
2. Dacă lucrează în continuare, ţinând cont că acest lucru este posibil, pensia dânsului fiind mai mică decât salariul mediu brut pe economie;
3. Dacă decizia în care pensia i-a fost stabilită la 1996 lei este pe OUG 1/2011, deci revizuită, dacă după revizuire i-a scăzut pensia şi dacă a primit anterior această decizie revizuită.
De mare interes pentru mine este punctul E, ce priveşte stagiul complet de cotizare şi suma care s-a adăugat pentru mai bine de 11 ani lucraţi în civilie.
Eu am lucrat până acum doar 6 ani, pe salarii mici, deci nu cred că voi adăuga la pensia revizuită mai mult de 100 de lei, adică mai puţin de o treime din ce am pierdut după revizuire...
Încă o adată mulţumesc pentru gestul dânsului.
Cred că o să trimit şi eu adeverinţa cu stagiile ulterioare. Şi aşa voi face în fiecare an în luna februarie, pentru încă un an lucrat, asta dacă o să am norocul să lucrez în continuare.

Plano10 spunea...

@Casper
Nu stiu daca exp. o sa doreasca sa raspunda.

Singura problema care poate fi pusa in discutie pe aceasta decizie este neaplicarea art.99 din Legea 263/2010, respectiv majorarea punctajului cu 0,5% pentru perioada lucrata dupa implinirea limitei de varsta , in situatia in care nu mai obtine venituri de natura salariala.
Probabil ca s-au considerat implinita limita de varsta doar la intrarea in vigoare a L 119, potrivit art 2.

-Vezi sa nu depasesti venitul mediu pe economie prin adaugarea stagiilor ulterioare; te afecteaza la cumul.
-Este evident din punctul 5 al Notei de calcul ca stagiul complet de cotizare este tot 20 de ani si cuantumul calculat s-a adaugat la cuantumul din decizia de revizuire

Casper7 spunea...

@Plano10,31 ianuarie 2012, 15:28
- Până la 2.117 lei mai am mult şi bine ca să depăşesc limita de cumul, aşa cum mai am până la limita de vârstă (pentru majorarea punctajului).
- Pe mine metodologia efectivă de calcul mă interesa şi stagiul de 20 de ani per total.
- Gestul expeditorului (maior în rezervă ca şi mine) e aur pentru mine şi îi mulţumesc încă o dată, pe această cale.
- Pe roarmy230 este o discuţie similară, dar cum cel în cauză nu a publicat o copie după noua decizie, sunt încă multe nelămuriri.
- În limita timpului liber disponibil voi face o foaie excel care să simuleze acest tip de decizie, voi încerca să cer o verificare cu dl. Trofin, dacă obţin până atunci o adresă de mail validă de la dânsul.

Plano10 spunea...

@Casper
-Pai ai pensie de limita de varsta, nu din cauza asta nu poti face cumulul ci din cauza Legii speciale 329.
- Calculul se poate face direct pe actualul program Trofin in care nu mai treci valorile pentru conditii de munca si, pana in 2001, nu mai treci valorile pentru pensia suplimentara.

Trofin spunea...

pentru : Casper7 spunea...
31 ianuarie 2012, 20:32

Adresa de email comunicata anterior , vtrofin@k.ro , este valida dar serverul nu accepta documente atasate mai mari de 1MB.

Casper7 spunea...

@Plano10,31 ianuarie 2012, 20:39
- Ştiu.
- Ştiu şi că pot folosi în acest sens programul Trofin, dar numai pentru a afla cuantumul mărit. Am ambiţia personală de a face un program (impropriu zis, foi Excel), care să poată fi tipărit şi să reproducă cât mai fidel o decizie originală de pensie.
@Trofin, 31 ianuarie 2012, 20:47
- Mulţumesc, reţin asta, dacă şi după ce fac foile Excel, vă solicit o verificare.

Plano10 spunea...

Casper
Rectific!
Treci valorile pentru pensia suplimentara daca ai stagii dupa pensionare realizate pana in aprilie 2001. Dupa aceasta data nu se mai trec.

Bella spunea...

daca ti-ai cerut singur revizuirea pensiei nu stiu ce mai cauti prin tribunale.....inseamna ca accepti noile legi.....te-ai cam grabit cu aducerea anilor lucrati dupa iesirea la pensie...le poti trimite pana-n 2014 si primesti banii retroactiv de la 01.01.2011..vezi OG 1/ 2011.
Nu va mai grabitii..datii in judecata intai !!

Plano10 spunea...

@Bella
Prostia asta cu ti-ai cerut singur recalcularea/revizuirea n-am mai citit-o de doi ani, de cand era recomandata de CD al SCMD.
Poti sa ceri recalcularea pt stagiile ulterioare si sa contesti, totodata, revizuirea.
Nu mai da sfaturi juridice cand esti pe dinafara!

d.m. spunea...

Aveti stiinta daca M.A.I.-ul a reusit sa emita astfel de decizii?

nik ionita spunea...

@Bella
Nu aveti dreptate deloc, Plano cred ca te-a lamurit,iar eu iti spun sa citesti legislatia ref. la revizuirea pensiilor. Daca tu crezi ca o sa primesti retroactiv bani incepand cu 01.01.2011, te inseli amarnic. Citeste ordonanta, intentionat nu iti spun art.. Drepturile le primesti retroactiv incepand cu data de intai a luni urmatoare depunerii doc de recalculare !!!!!!!
Si eu am primit decizia ieri, am depus cererea de recalc, in 05.09.2011, iar drepturile sunt stabilite incapand cu 01.10.2011. !!!Vezi pct. B din decizie.
Problema mea este alta insa . Trebuie oare contestata si aceasta decizie, in cond. in care Decizia de revizuire emisa in Dec. 2011 a fost contestata in termen ( ian. 2012 ) ?
La baza dr. curente stabilite la 20.01.2012 stau dr. anterioare recalcularii, adica cele stab. in Decizia de revizuire din dec. 2011, la care se adauga normal cele aferente stagiilor noi.
Astept opiniile d-voastra .

Plano10 spunea...

@Ionita
Am mai precizat ca sunt doua decizii diferite: una de revizuire si una de recalculare.
Dupa cum vezi in Decizie de recalculare a stagiilor ulterioare, punctajul si cuantumul se adauga ,nu se confunda, cu cele ale revizuirii.
Daca ti-au recalculat bine stagiile ulterioare de ce sa contesti? Foarte bine ca ai contestat decizia de revizuire.

Bela se referea la revizuirea la cerere pana in 2014, prevazuta de art 2 din OUG nr.1/2011, nu la recalcularea pt stagiile ulterioare.

nik ionita spunea...

@Plano
Stagiile ulterioare de cotizare au fost adaugate corect la cuantumul pensiei revizuite .
Astept Hot. Com. de Contestatii M.Ap.N.
Sa vedem in aceasta luna daca se emit Deciziile de impunere ptr. sumele din pensii"incasate necuvenit" , ptr. perioada Ian. 2011 \ Dec. 2011.
In rest, sanatate la toti si nervi tari.
Raman alaturi de voi.

Plano10 spunea...

@Ionita
Nu astepti mai mult de 45 de zile, chiar daca nu ti-au comunicat hotararea Comisiei de contestatii.
A trecut termenul legal, procedura prealabila indepliniata si ai dreptul sa te adresezi tribunalului.

nik ionita spunea...

@Plano10

Asa este, stiu, oricum iti multumesc ptr atentia ta ptr . ca oamenii sa fie perfect lamuriti.
Puteti sa imi recomandati un avocat bun ptr. o actiune impotriva Hot. Com. de Contestatii ?
O seara buna, o sa va tin la curent cu evolutia situatiei.

Plano10 spunea...

Ionita
Daca esti loco ...DA!

koko48 spunea...

pensionarii angajati in SRL sau SC pot cumula pensia cu salariul realizat chiar daca pensia depaseste salariul mediu brut pe economie ?

Don Corleone spunea...

@koko
bineinteles intotdeauna a fost si va fi asa.Tu chiar nu stii,sau ti-a placut doar la bugetari
toti stiu acest lucru elementar.... parca acum ai venit de pe alte planete si nu te supara dar ai mai pus intrebari infantile.De aia esti "pretena" cu gourkha....amandoi sunteti "paralel" cu viata din jur???
PS Ca de aia ma cheama Don Corleone,nu ca sa ma fac placut cuiva si ca sa fiu nesuferit.Altfel imi spuneam "maica tereza"
Tu chiar esti varza???

Don Corleone spunea...

a se citi:"ci ca sa fiu nesuferit"

constantin spunea...

M-a rugat cineva sa va intreb, de aceasta recalculare beneficiaza si cei care lucreaza inca in viata civila dupa pensionarea din armata, sau numai cei care au cartea de munca incheiata ? Deci, daca inca lucreaza dar si-au trimis cartea de munca. Cum e ?

koko48 spunea...

Don Corleone
ce bine ca existi...Ce ne faceam frate daca nu erai tu? am mai pus intrebari infantile ca sa ma conving inca o data, nu ca as fi chiar paralela.
De unde stii ca nu incerc sa fac conversatie cu tine ?
Stiam ca o sa sari de cur in sus ca de fiecare data.
Daca nu sareai , imi puneam intrebari daca nu cumva ai parasit sistemul...Dar cine e Gourka?
Sunt varza ,praf sau cum vrei...gata baiatu'! linisteste-te si ia-ti medicamentul!

CEZAR spunea...

@ Koko invita-l la o cafea ,ca doar stati pe aceiasi scara !...atunci poti pune si soricioaica ..in loc de zahar!!

Alba ca Zapada spunea...

@CeZar
Gindac-ule,vad ca solutii pentru rozatoare mici ai.Vrei sa elimini concurenta ?

koko48 spunea...

nu cred sa stea cu mine pe aceiasi scara (... a valorilor). Vecinii mei par normali desi unii sunt pensionari militari. Dar cine e perfect in ziua de azi?

Plano10 spunea...

@koko
-Nu lua in seama impolitetea ajutorului meu de moderara! :)
-@Constantin
Pot cere recalcularea numai pensionarii pentru limita de varsta, efectiv sau prin efectul art 2 din Legea 119/2010.
Poti cere recalcularea chiar daca...continui sa lucrezi.
Recalcularea se poate cere de mai multe ori pentru stagii consecutive nerecalculate inca.

Vezi art 99 din Legea 263/2010.

CEZAR spunea...

@Alba ca Zapada -chiar... toti piticiii?? ma,mai ce javra ...esti!!

Don Corleone spunea...

Vai tuuuu "valoroaso"!!!!

Plano10 spunea...

@All
Daca nu aveti ceva de spus despre stagiile ulterioare, din respect pentru cititori, abtineti-va de la comentarii de doi bani...

mos alecu spunea...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

constantin spunea...

Daca in urma recalcularii-revizuirii, pensia mea NETA este de 1830 iar brutul de 2128, am dreptul sa ma duc la fostul meu loc de munca pe care l-am parasit in 9dec 2009(Primaria orasului) sa cer reangajarea ??? Nu trebuia intai sa se faca recalcularea pensiilor si apoi cumulul pensiilor cu salariu ???!!!

mos alecu spunea...

@constantin 5 februarie 2012, 11:40 :
La 09.12.09 pensia dvs. neta (inca "pensie militara de stat") probabil ca depasea salariul mediu brut pe economie valabil la acea data ...
"Recalcularea" pensiilor ... ("recalcularea" a fost o etapa ... care s-a dovedit a fi "depasita moralmente" ... In prezent se lucreaza cu un nou concept ... acela de "revizuire") ...
Deci ... recalcularea pensiilor inca nu "prinsese aripi" la data de 09.12.09 ... Acest concept (dus pe "cele mai inalte culmi ale progresului si civilizatiei" prin forma superioara a "revizuirii") s-a consolidat si pus in aplicare abia prin 2010 ...

Altfel spus : nu se putea face (in decembrie 2009) mai intii recalcularea ... atita timp cit atunci nici nu exista acest concept ...

constantin spunea...

@mos alecu
Asa e ! Dar eu ziceam cum era logic ! Dar la guvernul Boc, nimic nu a fost logic ! Bine ca s-a dus !