Powered by Blogger.

Tuesday, April 05, 2011

Veste buna pentru disponibilizati si nu numai...

89 comments

Comisia de apărare din Camera Deputaţilor a dat raport pozitiv, marţi, OUG 1/2011 privind revizuirea pensiilor militare, fiind adoptate şi două amendamente, dintre care unul prevede că, dacă după recalculare/revizuire pensia va avea un cuantum mai mic decât cel iniţial, atunci va rămâne neschimbată.

Acelasi amendament a fost propus si in Senat, dar n-a intrunit numarul de voturi necesar, OUG, in forma propusa de Guvern, fiind adoptata tacit.   

 Comisia raportoare in adoptarea OUG 1/2011 este Comisia de munca. Termenul de depunere a Raportului este 12 04 2010.

Pensiile militare care după recalculare au un cuantum mai mic rămân neschimbate.
Amendamentul prevede i
Amendamentul prevede introducerea unui nou alineat la u ali
Amendamentul prevede introducerea unui nou alineat la articolul 4 din OUG 1/2011, potrivit căruia căruia "dacă rezultă în cuantum mai mic, pensia să rămână cea avută în plată înaintea recalculării", a declarat pentru NewsIn deputatul George Scutaru, vicepreşedinte al Comisiei de Apărare.
Potrivit acestuia, al doilea amendament a vizat modificarea art 1 alineat 4 din OUG 1, deputaţii dorind să coreleze punctul mediu de pensie atât cu solda de grad, cât şi cu cea de funcţie.
Cele două amendamente au fost propuse de deputatul de la minorităţi Niculae Mircovici şi au fost susţinute de opoziţie, în timp ce reprezentanţii puterii s-au abţinut de la vot, mai puţin Eugen Bădălan, care a votat pentru adoptarea amendamentelor, potrivit lui Scutaru
neat la 

89 comments:

Puiac said...

Probabil OUG 1 va muri in camera,in drum spre,,spital",ori in instante.Cresterea bugetului pentru ,,nesimtiti" este inacceptabila in situatia in care sentintele celor din invatamint sunt supuse atacului cu ...,,mortiere".

Plano10 said...

@Puiac
Dupa balabanelile si improvizatiile proverbiale pentru guvernul Boc, nu cred ca isi vor mai permita sa declanseze o alta criza cu rezervistii. Le-a iesit pe nas cea din ianuarie.

ad said...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

Plano10 said...

@ad
Banii pt pensiile rezervistilor nu mai vin de la bugetul MApN ca sa fie afectate fondurile pt instructie.

Nikk said...

@ plano 10,
In principiu, amendamentele propuse de Mircovici si adoptate in comisia de aparare sunt ok.Nu sunt sigur daca cele doua amendamente, pentru a ajunge in dezbaterea finala din plenul camerei deputatilor e necesar sa treaca si de comisia de munca,comisie raportoare pe OUG 1/2011,cu termen de depunere a raportului pe 12.04.2011.Presupunand ca vor ajunge in plen si vizeaza modificari in cadrul unei legi organice ,care este procentul numarului de voturi necesar pentru a fi adoptate ?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
O zi buna,

Puiac said...

Precis ,,Le-a iesit pe nas cea din ianuarie" ?

wassy_g said...

Este interesant cum se va corela punctul mediu de pensie cu solda de grad si de functie.Principalul motiv pt. care au facut aceasta recalculare a fost sa ne desparta de activi.In concluzie nu cred in adoptarea acestui amendament.

CEZAR said...

EU NU CRED!!

mos alecu said...

@wassy_g 6 aprilie 2011, 14:10 :
Nicaieri , in amendamentele propuse de N.Mircovici , nu este vorba despre vreo 'corelare a punctul mediu de pensie cu solda de grad si de functie ' . In afara de propunerea ca , in plata , sa ramina pensia cu valoarea cea mai mare , mai este o propunere care suna asa : "(1) În cazul pensiilor prevăzute la alin. (1), pentru care, până cel târziu la data de 31 octombrie 2011, nu pot fi identificate veniturile realizate lunar pentru anumite perioade, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizează cuantumul soldei de grad şi al soldei funcţiei îndeplinite în perioada respectivă." . Deci este vorba despre recalcularea/revizuirea in functie de soldele de grad si functie reale din perioadele in care nu s-au gasit date in statele de plata a soldelor ... nu de vreo corelare cu acele solde ...

wassy_g said...

Asa rezulta din rezumatul facut de plano10.
Totusi,ce fel de amendament este cel pe care l-ati mentionat,avand in vedere ca mentiunea respectiva se gasea in ordonanta?

mos alecu said...

@wassy_g 6 aprilie 2011, 16:42 :
In ordonanta se spune : "(1) În cazul pensiilor prevăzute la alin. (1),
pentru care, până cel târziu la data de 31
octombrie 2011, nu pot fi identificate veniturile
realizate lunar pentru anumite perioade, la
stabilirea punctajului mediu anual se utilizează
cuantumul soldei de grad şi al soldei de
funcţie minime corespunzătoare gradului
militar deţinut, conform anexei 1, dar nu
mai puţin decât salariul mediu brut/net pe
economie, iar pentru perioada anterioară
anului 1952 se utilizează salariul mediu pe
economie." . Diferenta este intre 'functia minima' si 'functia detinuta' ...

wassy_g said...

mos alecu
Probabil ca modificarea consta in faptul ca in locul soldei de grad si functie la minim s-a propus solda de grad si functie indeplinite.Asa este corect

mos alecu said...

@wassy_g 6 aprilie 2011, 16:54 :
Asa !
Si , dupa cum se vede , nu este in nici un fel vorba despre corelarea pensiilor cu soldele de grad si functie ale militarilor in activitate

CEZAR said...

Cam mult-un reprezentant al min.bulgare sa-l puneti calare pe RO.

Plano10 said...

Nu l-am pus eu.Asa apare pe blogul sau, dl deputat Mircovici, reprezentant al minoritatii bulgare.

Avram Iancu said...

@mos alecu.De vreo 5 ani ne-au tot corelat cu soldele celor in activitate,ne-au umplut de respect ,in timp ce pensiile civile s-au marit de vreo doua ori noi am stat sa-i asteptam ,ca la un moment dat ,predam la un liceu [pana la apritia 263]si o fosta profesoara care preda si ea[buna la pat la varsta ei ]si eu cu 12 ani mai tanar bun la pat dar de spital;avea pensia mai mare ca mine de-mi radeau unii in nas "ei tov.pilot"ne vor mai da din drepturi ,chiar si cele referitoare la asistenta electorala dar trebuie sa stim ce cerem cand iesim la "gramada" nu numai jos base sau boc,sa vina si dracu' la conducere dar sa mearga tara sa duduie economia si sa avem cele necesare traiului si sanatatii.tigri2

Avram Iancu said...

PSasistenta sanitara nu electorala [m-a luat valul politichiei}.tigri2

wassy_g said...

Avram Iancu

Ne-am corelat cu solda de grad si de functie.Au avut grija ca pensionarii sa nu mai primeasca nimic si au adaugat unele sporuri sau au marit norma de hrana.Credeau ca vor ramane vesnic activi.Acum o sa-i loveasca din plin prevederile L.263/2010.Nu ma bucur pt.asta dar poate ca,in viitor,se vor mai gandi si la pensionari

akord75 said...

@wassy_g
super corect.am remarcat si eu
@tigri 2
A fost tare aia cu 'bun la pat'!!Ha,Ha.
Eu va doresc sanatate maxima

mos alecu said...

@Avram Iancu 7 aprilie 2011, 12:33 :
Am mai spus-o si cu alte ocazii/prin alte locuri :

In perioada 31.12.06-o1.01.10)

-pt pensionarii militari
-01.01.07-marire coeficienti de ierarhizare a functiilor (intre 55,0 si
27.9%;in medie 41,5%)
-01.01.07-marire valoare de referinta sectoriala (de la 180,87 la
189.6759)
-01.04.08-marire v.r.s. (de la 189,6759 la 193,4694)
-01.10.08-marire v.r.s (de la 193,4694 la 197,3387)
Rezulta o crestere a v.r.s. de 9,1%;cumulata cu cresterea coeficientilor de
ierahizare – rezulta o crestere a soldelor activilor (implicit a pensiilor) de
54,4%.
De tinut minte : aici nu am vorbit despre efectele L.90/2007 si L.14/2008 (voi reveni) .

-pt.pensionarii din sistemul de asigurari sociale de stat
-01.09.07- crestere valoare punct de pensie (v.p.p.) de la 406,8224 la
427,652 (5%)
-01.11.07-crestere v.p.p. de la 427,652 la 541,0 (26,6% ; alegeri
pt.parlamentul european)
-01.01.08-crestere v.p.p. de la 541,0 la 581,3 (7,4%)
-01.10.08-crestere v.p.p de la 581,3 la 697,5 (20% alegeri parlamentare in
tara)
-01.04.09-crestere v.p.p. de la 697,5 la 718,4 (3%)
-01.10.09-crestere v.p.p.de la 718,4 la 732,8 (2% alegeri prezidentiale)
Rezulta o crestere de 80,1% din care 48,6% pentru diferite feluri de alegeri.
Daca scadem cresterile aplicate ca stimulente pentru alegeri ramine o crestere
de 31,5% a v.p.p. Se va putea spune ca alegeri vor mai fi (si se vor mai da
stimulente)…nu se mai poate pt.ca noua lege prevede cresterea v.p.p. o singura
data pe an (cu procentul inflatiei si 1/2 din cresterea salariului mediu pe economie prognozata). Pentru anul 2012 (pastrind elementele de calcul din anii 2010-2011) cresterea v.p.p. ar fi de 12,5%

In viitor valoarea de referinta sectoriala pt.militari va fi de (cel putin)
670 lei (conform noii legi unice a salarizarii considerind ca salariul minim pe economie din 2011 se va transmite si in 2012) care ar trebui sa se reflecte si
in pensii(conform L.164);crestere de +239,5%… In citi ani credeti ca va creste
valoarea punctului de pensie cu 239,5%?? . Probabil in 239,5/12,5= 19,2 ani ... Incurajator !

Sau , daca vreti , de la 01.04.01 (data intrarii in vigoare a legilor 19 si 164 ) pensiile civile au crescut cu 225,9% iar cele militare cu 214,5% … cifre foarte putin defavorabile militarilor (daca stiti putina ‘martimetica’ veti vedea ca e vorba de vreo 5%)… dar daca scadem cadourile electorale (cum am facut mai sus)...

wassy_g said...

mos alecu

Nu mai retin ce prevede legea unica de salarizare dar un V.R.S. de 670 lei mi se pare,cu totul exagerat.Dupa aceste calcule soldele activilor ar trebui sa creasca f.mult.Ramane sa vedem care va fi realitatea.

Avram Iancu said...

Pe lista de bloguri apare "povestea sdoricelului"care de fapt este un apropos la noi sa sarim in apararea unor principii expuse de SCMD,acuma chiar asa de naivi nu suntem "sa punem botul'la orice mai ales ca SCMD incepe sa se contureze ca o grupare cu iz politic,deja unele organizatii au semnat un pact cu USLchestia ar fi buna daca s-ar urmari obtinerea de facilitati pentru toti pensionarii militari dar nu e asa in substrat se urmareste ca unii membri de "vaza"ai SCMD sa castige capital politic ,sa devina senatori si deputati si apoi sa puna mana pe milioane de euroi,dar pana cand?tigri2

mos alecu said...

@Avram Iancu 7 aprilie 2011, 12:33 :
In postarea anterioara spuneam (si nu am mai reusit sa termin datorita 'accidentului' cu blogul) ca , nu am luat in calcul majorarea pensiilor militare de stat (alea cu L/164/2001) datorate aplicarii L.90/2007 si L.14/2008 . Prin legile respective s-a micsorat vechimea in serviciu (pentru barbati) de la 30 la 25 ani . Ca urmare toate pensiile (barbatilor) au crescut cu cite 10% din bazele lor de calcul ; si s-a luat in calcul (si pentru cei iesiti la pensie inainte de 01.04.01) munca in conditii diferite fata de cele normale , cresterile fiind in functie de duratele si conditiile de munca ale fiecaruia in parte . Aici a aparut (din nefericire) situatia ca foarte multi nu au stiut si nu au cerut aplicarea acestor majorari (datorate conditiilor de munca)

Plano10 said...

@mos alecu
Si n-ai mai luat in consideratie ca in decembrie 2008 Guvernul Tariceanu a mai adaugat din oficiu cate un punct la valoarea de referinta sectoriala a soldei de grad si functie(parca asa se cheama) punct care s-a adaugat si in actualizarea pensiilor militare. E drept ca de atunci nu s-a mai pus vreun leu la pensiile militare desi la civili valoarea punctului de pensie a crescut. Culmea e ca prin contestata Legea 119/2010 au profitat si militarii de cresterea valorii punctului de pensie.

mos alecu said...

@wassy_g 8 aprilie 2011, 05:46 :
L.284/2010 (LEGE-CADRU privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice - Bucuresti, 28 decembrie 2010.Nr. 284.) spune :

Art. 10(3) Valoarea de referintă corespunzătoare coeficientului de ierarhizare 1,00 se stabileste anual prin legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati în cadrul fiscal-bugetar potrivit Legii responsabilitătii fiscal-bugetare nr. 69/2010, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si Ministerului Finantelor Publice.

(4) La data intrării în vigoare a prezentei legi, valoarea de referintă este de 600 lei.

O mica aberatie care le-a 'scapat' guvernantilor - au stabilit coeficientul 1 in valoare de 600 lei , ceea ce inseamna ca persoanele respective vor avea salarii mai mici decit salariul minim pe economie ( e drept ca salariul minim pentru 2011 - 670 lei - l-au stabilit ceva mai tirziu ... si au uitat ca in legea salarizarii prevazusera ceva care ar fi trebuit corectat...)

mos alecu said...

@Plano10 8 aprilie 2011, 16:09 :
Nu am cunostinta de vreun astfel de act normativ ... si nici in evidentele mele nu apare vreo 'fluctuatie' a pensiei ...

Plano10 said...

@mos alecu
A fost vorba de modificarea anexelor de salarizare a personalului militar. Prin Ordonanta s-a stipulat ca modificarea e valabila numai pentru MApN si apoi, in Parlament, s-a extins masura si la cei din Ordinea Publica si Siguranta Nationala.

mos alecu said...

@Plano10 8 aprilie 2011, 16:35 :
Probabil este vorba despre :

-01.01.07-marire coeficienti de ierarhizare a functiilor (intre 55,0 si
27.9%;in medie 41,5%)

Ionel N. said...

@tigri 2 08.04.2011/10.45
Cel mai mult ce te deranjaza : conducerea SCMD, Dogaru, Pricina, sau posibilitatea ca o parte din conducere poate fi aleasa in parlament si poate sa puna mana pe milionul de euroi?
Inca nu este timpul trecut; intra si tu in sindicat ,afirmate si poate apuci si tu o functie de deputat sau senator cu milionul de euroi cu tot....
Daca rezolva problemele sindicatului (respectiv ale rezervistilor militari ) jos cu palaria. Alesii de acum au luat milionul si rezolvarea problemelor noastre ,ioc.

Plano10 said...

@mos alecu

Era vorba de

Legea 477 din 12 decembrie 2006 (Legea 477/2006)
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 56/2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituti

Initial, OG 56/2006 fusese data doar pentru MApN.

mos alecu said...

@Plano10 8 aprilie 2011, 22:50 :
Deci nu "Si n-ai mai luat in consideratie ca in decembrie 2008 ..." ci " -01.01.07-marire coeficienti de ierarhizare a functiilor..."

Plano10 said...

@mos alecu

Da, am gresit anul. S-a aplicat din aprilie 2006 pt MApN, din oct. 2006 pt sig. nationala si din 01 01 2007 pentru Politisti

wassy_g said...

mos alecu
Vad ca stati foarte bine cu legislatia.Puteti sa-mi spuneti si mie de ce O.U.G.77 din 28.06.2007
s-a aplicat incepand cu aprilie 2008 cf.L.14/2008 si nu de la data aparitiei ordonantei? Cunoasteti ca pensionarii din M.I au primit retroactiv diferentele pe acele luni?
Doresc sa va mai intreb ceva:cum justifica M.Ap.faptul ca in aprilie 2008,prin aplicarea L.14 toti pensionarii militari au primit pensie suplimentara?Pana atunci n-am primit aceste drepturi,ca asa rezulta?

Plano10 said...

@wassy
Ordonanta 77/2007 este cea care a redus stagiul complet de cotizare pentru militari de la 30 la 25 ani.
Buna intrebare!
N-a fost aplicata de la emitere pentru ca Basescu n-a fost de acord, incepuse meciul cu Tariceanu, si a atacat-o la Curtea Constitutionala. Abia dupa ce CCR s-a pronuntat, Ordonanta a intrat in procedura normala de legiferare fiind adoptata prin L 14/19 02 2008.
Cresterile rezultate din reducerea stagiului de cotizare s-au acordat, retroactiv, pentru toate categoriile de militari, nu numai pentru MAI, de la data adoptarii OUG nr. 77/2007
Legea 14/2008 a mai introdus doua modificari esentiale:
-Una, la art 9 din Legea 164/2001, in care s-a prevazut ca si pensionarii existenti in plata in 2001 beneficiaza de sporurile pentru conditii de munca, drept pe care, pana in 2008, l-au avut doar activii care ieseau la pensie dupa aprilie 2001. E drept ca pensionarii MAI au primit aceste sporuri inca din 2004, ca urmare a faptului ca Asociatia lor a atacat si a avut castig de cauza in instanta, nu in contencios administarativ, Hg 1188/2001 de aplicare a L 164.
-A doua, s-a modificat art. 78 din Legea 164, astfel incat si militarii iesiti la pensie anterior anului 2001 sa beneficieze de cresterile corespunzatoare pentru pensia suplimentara.

wassy_g said...

mos alecu
Cresterile salariale pt. personalul militar,dupa aplicarea L.284/2010 nu sunt atat de mari pe cat lasati sa se inteleaga.De exemplu,un Lt.col.are coeficientul de ierarhizare,pt.functie intre 4,51-5,23 iar pt.grad,o suma fixa de 336 lei.La astea,se adauga vechimea si sporurile.Oricum,cresterile alea mari de care aminteati,nu se regasesc.

wassy_g said...

Plano 10

Adica, sa inteleg ca militarii iesiti la pensie
inainte de 2001 ,pana in 2008, nu au beneficiat de pensie suplimentara?

Plano10 said...

@wassy
Ba da, dar au avut pensia suplimentara stabilita pe legea anterioara legii 164, care se indexa anual cu indicele de inflatie.

Plano10 said...

@All
Si din comentariile anterioare se vede cat de inechitabila a fost Legea 164/2001. A durat mult, 7-8 ani, pana au fost inlaturate unele dintre ele.

mos alecu said...

@wassy_g 10 aprilie 2011, 11:44 :
La prima intrebare ati primit raspuns .
La a doua :
-dupa 01.04.01 si pina in prezent (de fapt si in viitor) nimeni nu a mai primit 'pensie suplimentara' (nici chiar cei din sistemul asigurarilor de stat) ... pur si simplu a disparut conceptul de 'pensie suplimentara .
- pentru pensionarii militari (de dupa 01.04.01) se acorda un 'spor' (procentual din baza de calcul apensiei) la pensia militara de stat (L.164/2001) calculat in functie de numarul de ani in care acestia au contribuit la fondul pentru pensie suplimentara (existent inainte de 01.04.2001 pentru toti pensionarii din Romania) ; pensionarii militari de dinainte de 01.04.01 nu beneficiau de acel spor .
-prin L.14/2008 s-a acordat acel spor si pentru pensionarii militari de dinainte de 01.04.01 .

mos alecu said...

@wassy_g 10 aprilie 2011, 13:09 :
Se pare ca aveti dreptate in privinta cuantumului cresterii ... Estimarea prezentata a fost facuta ca o prima etapa in recalcularea soldelor , fara a avea in vedere elementele de detaliu ale recalcularii soldelor militarilor in activitate (pe grade , functii , ...) ... Pentru acel lt.col , de care aduceti vorba , cresterea ar fi de numai aproape +100% ... Intr-adevar nu mai este vorba de triplare ci numai de dublare ...

mos alecu said...

@Plano10 10 aprilie 2011, 14:10 :
Din 2001 nu mai exista pensie suplimentara ... nu avea ce sa se indexeze ... pentru militari era 'pensia militara de stat' .

Plano10 said...

@mos alecu
Nu ai dreptate!
Probabil esti pensionar mai tanar. Oricare pensionar mai in varsta poate sa verifice pe cupon ca pana in august 2004 a primit pensie suplimentara, evidentiata separat pe cupon.

Iata si prevederile din L 164:
Art 79.
(2) Sumele rezultate ca diferenta intre pensiile in plata si pensiile recalculate prin aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a) se acorda esalonat incepand cu anul 2002, pana la incheierea procesului de recalculare a pensiilor din sistemul public de pensii, dupa cum urmeaza:
a) pentru anul 2002, 10% din cuantumul diferentei, incepand cu 1 ianuarie 2002, si 10% incepand cu 1 iulie 2002;
b) pentru anul 2003, 20% din cuantumul diferentei, incepand cu 1 ianuarie 2003, 20% incepand cu 1 iulie 2003 si 20% incepand cu luna noiembrie 2003;
c) pentru anul 2004, 20% din cuantumul diferentei, incepand cu 1 iulie 2004.

Art. 80. - La data incheierii procesului de recalculare a pensiilor, efectuata potrivit prevederilor art. 79, pensiile si pensiile suplimentare acordate pe baza legislatiei anterioare, aflate in plata, devin pensii militare de stat in intelesul prezentei legi.


Si dupa 2004 pensia suplimentara se adauga la pensia stabilita in conditiile art 21-24, in masura in care nu se depasea 100% din baza de calcul.

mos alecu said...

@Plano10 10 aprilie 2011, 18:49 :
Reluam:

@Plano10 1 martie 2011, 13:59 :
Iar trebuie sa o luam 'metodic'...

HG.1188/27.11.2001 ... baza de calcul (solda bruta) pentru RECALCULAREA pensiilor aflate in plata era compusa din : s.grad , s. functie maxima , gradatii (stabilite prin hg ... nu cele reale) , indemniz.de dispozitiv .

Isi dau seama 'baietii' ca nu au bani pentru a plati recalcularile ... si emit :

OUG.166/06.12.2001 ... prin care esaloneaza plata diferentelor pe 3 ani , incepind cu 01.01.02 .

Spre terminarea actiunii de recalculare , se gindesc 'baietii' sa completeze recalcularea cu alte elemente ale soldei (prevazute in L.138/1999) , elemente care erau avute in vedere la cei pensionati dupa o1 ( de fapt 10).04.01 si emit :

HG.691/05.05.04 prin care solda bruta , avuta in vedere la recalcularea pensiei , este compusa din : s.grad , s. functie (maxima) , s. de merit , indemniz.de comanda , gradatii (cele reale) , indemniz. de dispozitiv .

(va urma)
1 martie 2011, 17:32

mos alecu spunea...
---urmare---
Plata diferentelor (facuta LA CEREREA impricinatilor) se va face de la data HG ...

Apar nemultumiri ... si 'baietii' se hotarasc sa repare 'nedreptatea' , si emit :

HG.133/18.05.06 prin care diferentele generate de GRADATII (diferenta intre gradatiile prevazute de HG.1188/2001 si cele avute real de pensionar)se platesc de la data intrarii in vigoare a L.164/2001 ...

Dupa aceste 'miscari' au aparut L.90/2007 si L.14/2008 care au 'recunoscut' conditiile de munca , diferite de cele normale , si pentru cei pensionati inainte de 01.(10) 04.01 .
Plano10 spunea... 10 aprilie 2011, 18:49

wassy_g said...

plano10
Pentru cei pensionati inainte de apr 2001 pensia suplimentara era calculata si evidentiata distinct pana in anul 2004 , data la care s-a incheiat procesul de recalculare. Dupa acesata data, pensia suplimentara, a fost incglobata intr-un tot care se chema pensie miliatra de stat. In realitate, pensia sulpimentara a disparut in mod real si a fost acordata odata cu aparitia legii 14/2008. Pentru cei care au iesit la pensie dupa apr. 2001, pensia suplimentara nu a mai aparut distinct pe cuponul de pensie din apr.2001. Sunt multe motive sa credem ca acesta pensie suplimentara ne-a fost luata, fara nici un temei, motive pe care nu doresc sa le dezvolt.

wassy_g said...

mos alecu
Sunt pensionari militari care primesc debia acum restantele pe H.G.133.Datorita multitudinii de legi ,hotarari si ordonante nici nu stiu ce reprezinta.
Unii cred ca acea baza de calcul ar reprezenta recalcularea actuala.

mos alecu said...

@Plano10 10 aprilie 2011, 18:49 :

Spui : "Oricare pensionar mai in varsta poate sa verifice pe cupon ca pana in august 2004 a primit pensie suplimentara, evidentiata separat pe cupon."
Eh , ce sa fac (convins fiind ca memoria mai poate sa-mi joace feste)... am verificat si : valoarea pensiei suplimentare a fost inscrisa (ultima data) pe cuponul de pensie in luna APRILIE 2001 ( asta din cauza ca L.164/2001 a fost publicata in MO nr.299 din 10.04.2001 ... si nu avusesera timp sa modifice softul de tiparire a cupoanelor) . Din LUNA MAI 2001 pe cupoanele de pensie ale militarilor nu mai apare pensia suplimentara ...
Si , pentru ca m-ai stirnit , la civili formularea si valoarea aferenta a pensiei suplimentare au disparut de pe cupoane din APRILIE 2001 (L.19/2000 fiind aparuta mai de demult avusesera timp sa-si modifice softurile)

mos alecu said...

@Plano10 10 aprilie 2011, 18:49 :
In legatura cu acea esalonare , care nu are NICI O LEGATURA cu pensia suplimentara , este vorba de esalonarea stabilita de OUG.166/06.12.2001 pentru plata recalcularilor celor iesiti ininte de 01.04.2001 ... cum am spus si mai sus .

mos alecu said...

@wassy_g 10 aprilie 2011, 19:50 :
Pensia suplimentara a disparut (si conceptual si ca valoare) si pentru militari la 01.04.2001 . De acolo inainte calculul pensiilor (pentru cei nou pensionati) si recalcularea pensiilor (pentru cei mai vechi) s-a facut dupa principiile si metodologiile stabilite de L.164/2001 . Prin acea lege , pentru cei noi , se recunostea fosta contributie la fondul pentru pensia suplimentara ; aceasta 'recunoastere' materializindu-se in procente suplimentare din baza de calcul , acordate functie de perioada de contributie .
Pentru cei mai vechi recunoasterea contributiei s-a facut prin modificarile L.164 facute ulterior ... si dupa un numar de ani ...

mos alecu said...

@wassy_g 10 aprilie 2011, 19:50 :
Spuneti : "Sunt multe motive sa credem ca acesta pensie suplimentara ne-a fost luata, fara nici un temei, motive pe care nu doresc sa le dezvolt. "
Art.78 /L.164/2001 :
(1) Pentru cadrele militare care au contribuit la fondul de pensie suplimentară se acordă la
stabilirea sau la actualizarea pensiei, în condiŃiile art. 22 - 24 si ale art. 48 alin. (1), un spor
procentual de:
a) 3% pentru o vechime a contributiei între 5 - 15 ani;
b) 6% pentru o vechime a contributiei între 15 - 25 ani;
c) 9% pentru o vechime a contributiei peste 25 de ani.

Deci contributia a fost recunoscuta si materializata in calculul pensiei ...

wassy_g said...

mos alecu
In concluzie ,de la aparitia L.164 pana la L14/2008 am fost furati de pensiile suplimentare.

mos alecu said...

@wassy_g 10 aprilie 2011, 19:58 :
Depinde cind au trimis elementele necesare pentru aplicarea hg.133 (recunoasterea vechimii reale , nu cea ipotetica stabilita de hg.1188)... desi mi-e greu sa cred ca despre asa ceva este vorba ... Pentru punerea in plata a diferentelor generate de hg.133 Serviciul pensii trimitea , obligatoriu , un buletin de calcul ... asa ca nu se poate ca beneficiarul sa nu stie despre ce este vorba ...

Plano10 said...

@mos alecu
Mai citeste o data art. 80 din Legea 164, postat mai sus, modificat prin Ordonanta 166/2001 a lui Nastase si vezi ca pensia suplimentara ramane pana la sfarsitul perioadei de esalonare, cand, nu este desfiintata nici atunci, ci inglobata in totalul pensiei mlitare, chiar si dupa L 14/2008, numai in proportia in care nu se depasea limita bazei de calcul.
Unele Case Militare de Pensii, au evidentiat pensia suplimentara pe cupoane pana spre sfarsitul anului 2004. Cate bordeie atatea obiceiuri.

mos alecu said...

@wassy_g 10 aprilie 2011, 20:22 :
Spuneti : "am fost furati de pensiile suplimentare. " .
Nu puteam fi furati de ceva ce nu mai exista ...
Am fost discriminati , fata de cei iesiti la pensie dupa 01.04.2001 , prin nerecunoasterea (si neincluderea in pensie a valorii stabilite de lege) faptului ca si noi contribuiseram la fondul pentru pensia suplimentara ...

wassy_g said...

Plano10
Asa este.Pt.cei care au iesit la pensie inainte de aprilie 2001,pensia suplimentara s-a acordat si a fost evidentiata distinct pana in anul 2004,cand s-a incheiat procesul de recalculare.

wassy_g said...

mos alecu
Folositi o expresie eleganta, esenta problemei este aceiasi

wassy_g said...

mos alecu
Motivul pt. care se primesc si astazi buletine de calcul cu diferentele la H.G.133 sunt aceleasi pt. care se primesc si acum diferentele rezultate in urma aplicarii L.90/2008.Acest proces trebuia incheiat la sfarsitul anului 2008.Eu ,daca as fi in aceasta situatie i-as actiona in instanta.Multi nu cunosc stufarisul acesta legislativ.

wassy_g said...

mos alecu
Este vorba de sfarsitul anului 2010, nu 2008

mos alecu said...

@Plano10 10 aprilie 2011, 20:27 :
Sa-i zicem 'formulare nefericita' , deoarece L.19/2000 abrogase totul si despre pensii suplimentare .
La militari nu a fost "inglobata in totalul pensiei mlitare " ci , pentru perioada de contributie la fondul pentru pensia suplimentara se majora procentul din baza de calcul a pensiei ...
Case de pensii militare nu au existat , decit la MAI dupa transformarea politistilor in 'civili'...
Nu stiu cum , si in ce baza , au putut sa inscrie (calculeze) si sa mentina in plata 'pensia suplimentara (pina prin nov. , dec. 2001 - cind apar ordonantele de recalculare cu formularea aia bizara) , atita timp cit forma initiala a art.80 /L.164 era : "la data intrarii in vigoare a prezentei legi pensiile si pensiile suplimentare acordate in baza legislatiei anterioare , AFLATA IN PLATA , devin pensii militare de stat in intelesul prezentei legi ".

wassy_g said...

mos alecu
Forma finala a art.80 din L.164 spune ca ,la terminarea procesului de recalculare pensia si pensia suplimentara devine pensie militara de stat in interesul legii.In concluzie,cei iesiti la pensie inainte de aprilie 2001 au avut pensia suplimentara inscrisa pe cuponul de pensie(separat)
pana in anul 2004.

Plano10 said...

@wassy
Mos alecu are dreptate, cei de la MApN nu au scris separat pensia suplimentara pe cupon. Asta nu inseamna ca nu au introdus-o in cuantumul pensiei, dar nu in cotatiile prevazute, initial, pentru activi, in L 164, ci la valoare la care fusese calculata conform legislatiei anterioare.

mos alecu said...

@wassy_g 10 aprilie 2011, 22:21 :
Forma 'finala' a art.80 a aparut la 'finele' anului 2001 ... De la 01.04.01 pina la acea forma 'finala' a fost in vigoare forma initiala .
In 'concluzie' (pe verificate) de la cuponul din mai 2001 pensia suplimentara nu a mai fost inscrisa separat ...

@Plano10 10 aprilie 2011, 23:00 :
Da ... pensia suplimentara fusese adunata cu pensia (cea in baza L.3/77) si rezultase pensia militara de stat (conform definirii date de art.80/L.164 , valabil pina la finele anului 2001 ) . Ulterior , prin recalcularile stabilite de hg.1188 si oug.166 , pensia suplimentara se 'resoarbe' in pensia militara de stat , urmind ca , abia in 2008 , contributia pentru pensia suplimentara sa fie recunoscuta si pentru cei iesiti la pensie inainte de L.164...

Plano10 said...

@mos alecu
A mai fost
Ordonanta de urgenta 85 din 7 iunie 2001 (OUG 85/2001)

pentru suspendarea aplicarii prevederilor art. 79 din Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat

Publicat in Monitorul Oficial 325 din 18 iunie 2001 (M. Of. 325/2001)


In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Articol unic. - Prevederile art. 79 din Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 183 din 10 aprilie 2001, se suspenda pana la data de 1 ianuarie 2002.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

mos alecu said...

@Plano10 11 aprilie 2011, 08:30 :
Spuneam : "HG.1188/27.11.2001 ... baza de calcul (solda bruta)
Isi dau seama 'baietii' ca nu au bani pentru a plati recalcularile ... si emit :..." -aici ar fi trebuit sa spun "emit mai intii oug.85/2001 " ...

CEZAR said...

Nu mai socotiti si calculati ca-i tardiv. MOSU ar fi trebuit sa se evidentieze prin 2001.L-a durut in basca ca pe toti ceilalti.acum se dau de ceasul mortii sa ne arate ce si cum,dar au de fapt un singur obiectiv.SA IMPIEDICE aplicarea L119. Ei nu se gandesc ca cei 80-85-90% care aproba L119 daca stranuta catre ei raman fara..pene. o concluzie ii clara NE_AU FURAT ca-n codru!!

Avram Iancu said...

@cezar Adevarat graiesti ,colega.tigri2

CEZAR said...

ZBATERE INUTILA!!---VIN DECIZIILE__
Astazi vecinul meu a primit decizia. Totul complet,detaliata cu tot,tot......O crestere de aprox. 200.00 lei. Sa fie sanatos si pensie luunga caci nu-i prea batran. 50 si un picut Czar
11 aprilie 2011, 20:04

vertebrosul said...

@CZar
Deci sa lasat la vatra la freo 40 de...aniori.Abia ce invatase drumul.

CEZAR said...

@VERTEBROSUL(ce urat suna)
Ca sa te oftici de dimineata,afla ca nu la 40 a iesit si fix la 39 fortat de imprejurari desigur.
Problema-i ca de atunci omul lucreaza la ,,privat" si prin impozitul platit si-a platit practic singur pensia.Nu te asteptai NU? Cam asa-i si cu mine si cu multi altii,dar voi habar nu aveti.
In armata nu poti sa stai pana-ti albeste barba si mergi in baston(asta-i un secret pe care ti-l dau tie ca-mi 4esti simpatic desi ai un nume ca dracu.
In scaunul cu rotile poti merge la tabla si sa naucesti studentii(ex.Prof Stiveen H)in armata NU. Mai spune si la altii!!!!

Plano10 said...

@Cezar
Scaneaza-i decizia vecinului, protejeaza datele de identificare, si trimite-mi-o in atasament, pe adresa de mail a blogului, s-o public. Sa vada si cei care sunt Toma Necredinciosu`

CEZAR said...

Tot ce pot promite este ca-l voi ruga pe vecin.
Daca ma banuiesti de ,,soparle"-in situatia de fata voi putea zice cu regret ca :imi pare rau ca te-am cunoscut!

Plano10 said...

@Cezar
Nu pe mine trebuie sa ma convingi. Pe sceptici....
Soparlitele le faci pe Mehedinti

CEZAR said...

Na vaine Kak na baine!-gavarit pad polcovnik!!

akord75 said...

vertebrosu spunea
@CZar
Deci sa lasat la vatra la freo 40 de...aniori.Abia ce invatase drumul.
11 aprilie 2011, 21:09
greselile de ortografie de mai sus nu-mi apartin
@vertebrosu
Auzi sefuu'.si eu am iesit la 40 de ani si de atunci mai muncesc...chiar daca cu pauze, ca imi permit financiar
problema e ca prostia aia cu drumul abia invatat in armata la 40de ani e valabila pt. dumneata ca pricepi greu,inveti greu,si uiti repede.ceilalti marea majoritate, care se pregatesc, ajung profesionisti cu mult inainte de 40 de ani.dar daca la varsta de 40 de ani tu de-abia invatasei drumul,zii mersi ca n-ai mierlit-o din nepricepere si ai ajuns sa treci prin armata ca gasca prin apa

muschetele said...

@Cezar
La ce lucrezi cind lucrezi?,,Ca cind" nu lucrezi(pentru ca-ti permiti financiar sa nu lucrezi,zici tu)vad ca ai aceleasi performante ca in restul timpului.

Plano10 said...

@all
Cred ca au inceput sa soseasca deciziile de revizuire.
Observ ca din nou se deschid articollele Formula de recalculare a pensiei si Salariile medii pe economie.
Ii verifica baieti la greu pe cei de la Casele Sectoriale.

vertebrosul said...

@akord75
,,Auzi sefu", eu NU am iesit la 40 de ani si de atunci muncesc FARA INTRERUPERE.Drept este ca eu nu o fac pentru a-ti plati pensia!Si nici pe a vecinului lui Cezar. Si nu lucrez nici la primarie,nici la prefectura.

Plano10 said...

S-au acomodat anonimii!!!!!!
Si-au tras mai multe nikuri! :):):) Este un pas inainte dupa primirea unui sut in dos.

vertebrosul said...

?!

vertebrosul said...

@Plano10
Sigur ca stapinul este stapin!Dar cei proveniti din...premilitara nu au capatul celalalt al ,,tevii"la indemina.

Puiac said...

@Plano10
Deciziile de revizuire care soseasc,din auzite (99.98% cu siguranta),contin perioade cu venituri neidentificate,sau fara o parte din veniturile lunare.Vor tot fi revizuiri...

Plano10 said...

@Puiac
Dupa OUG nr.1, deciziile de revizuire care se emit pana la 31 oct ar trebui sa aiba perioada completa, fara lipsuri.
Abia dupa acea data se emit decizii si pentru cei care nu se identifica anumite perioade.
Dar, cu actualii guvernanti de astepti la orice.

Avram Iancu said...

In noile decizii ,perioadele care au fost neidentificate in tabelele de la CMJ ,acuma le-au "identificat"facand o medie a lunii lor interpuse si unde e vb de o luna treaca -mearga dar unde sunt mai multe ,acolo mai sunt mariri ,prime ,prime orare de zbor,clasificari,etc,toate acestea le face "tabula rasa".Cine stie cand s-a introdus al XIII-lea salariu,ca nu apare in decizie.tigri2

wassy_g said...

Pana acum, n-am auzit sa se fi primit o decizie de revizuire,fara sa fie introduse in calcul veniturile reale,pe toata perioada.Din cate stiu cei de la casa de pensii sectoriala,nu dau drumul la decizii ,la care lipseste chiar si o luna.

vertebrosul said...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

vertebrosul said...

Prietenii stiu de ce!

mos alecu said...

@wassy_g 13 aprilie 2011, 13:22 :
Cred ca mai corecta ar fi formularea "veniturile ASA-ZIS reale" ... Aveti cumva certitudinea ca veniturile inscrise in adeverintele/deciziile de pensii sint REALE ... si ca nu mai exista si alte venituri (din cele legal/obligatoriu a fi luate in calcul) care nu apar in respectivele documente ??

wassy_g said...

mos alecu
Se subantelege

wassy_g said...

Astazi am vazut doua decizii de pensii revizuite ,primite in luna martie.Erau substantial mai mari decat cele aflate in plata iar cei in cauza mi-au spus ca, odata cu pensia pe luna asta ,au primit si restantele pe ianuarie februarie si martie.

muschetele said...

Atentiune! Nu va mai luati de Parosu(Tigr2),ca este promotie cu Nicu Ceausescu.Sau nu?