Un produs Blogger.

duminică, ianuarie 09, 2011

Recalcularea pensiilor militare dupa suspendarea irevocabila de ICCJ a HG 735/2010.

33 comments
-Recalcularile efectuate de Casele Sectoriale de Pensii, incepand cu 01 ianuarie, in baza Legii 119/2010, daca in calcul au fost luate veniturile reale ale militarilor, indiferent daca acestia au depus sau nu cerere de recalculare, sunt legale si dupa suspendarea sau anularea partiala a HG 735/2010. O astfel de recalculare evita aplicarea dispozitiilor anulate de instante din HG 735. Spun legale, daca ne raportam la dispozitiile legii 119.
-Recalcularile efectuate numai in baza art. 5 alin (4), care, in fapt,  o exceptie de la regula de recalculare stabilita in alineatele precedente ale art. 5, sunt abuzive si dau dreptul pensionarilor sa conteste decizia, daca le-a fost comunicata, sau sa se planga direct la Tribunal, conform art 153 lit g) din Legea 263/2010.
-Casele de pensii ar fi trebuit ca sa mentina cuantumul pensiei din luna decembrie 2010 pana intrau in posesia datelor cu veniturile reale si numai dupa aceea sa emita Decizia de recalculare, data platii pensiei recalculate, incepand pentru toti pensionarii la 01 01 2011, cu regularizari de plus sau minus in lunile urmatoare, pana la implinirea termenului de prescriptie.
-Cei care au perioade lipsa in Adeverintele de venituri trebuie sa-si puna problema reconstituirii lor pe cale judecatoreasca, daca autoritatile evita sa reglementeze prin lege o situatie devenita aproape generalizata, pentru majoritatea pensionarilor militari. Aplicarea extinsa a art.5 alin (4) nu e o solutie. Ar fi o sanctiune pentru o situatie fata de care pensionarii militari nu sunt vinovati.

33 de comentarii:

Anonymous spunea...

dl plano10 ce parere aveti despre faptul ca de acuma inainte se vor prevela de faptul ca avand in vedere suspendarea definitiva si irevocabila a HG 735, nu vor mai proceda la recalcularea pensiilor pe baza venituriilor reale pana la apartia unui nou HG, fapt ce va fi inatarziat cat mai mult cu putinta de Guvern, astfel facandu-se economii. Eu am depus cererea impreuna cu adverenintele, chiar am primit pt toti anii, am depus-o in termenul prevazut de L119 pana la 28 dec 2010, si ei acum imi spun ca cerere mea de recalculare se transforma automat in cerere de revizuire pt simplu fapt ca nu au avut timp sa recalculeze, deci in loc sa imi restabileasca drepturiile pe baza venituriilor reale inca de luna acesta, imi vor da pe baza salariului mediu, si ceea reala undeva intr-o perioada de 3 ani cand vor ei, deoarece ART 10 revizuire nu ii obliga sa recalculeze in termen de 30 de zile, deci cel mai probabil la sf lui 2014 pe baza venituriilor reala, iar diferentele esalonat 2014-2017, eu chiar trec prin asa ceva cu soldele de trecere in rezerva, am iesit de aproape 2 ani , si am primit aproximativ 60% din ele pana in acest moment.
dvs ce parere aveti?

Plano10 spunea...

@Anonim
Am mai spus cum trebuie sa procedati daca va recalculeaza intreaga pensie numai pe art.5 alin(4) sau daca nici nu va comunica Decizia.

Filip spunea...

Plano10
Daca la contestarea deciziei de pensie, comisia de contestatii va da o hotarare prin care imi raspunde ca da am dreptate, casa de pensii a gresit si se va repara gresala conform L.263 art. 107 alin 2.
In acest fel imi voi recupera prejudiciu cum vor ei in termenul general de prescriptie.
Va accepta instanta cerea de judecata asupra unei astfel de hotarari a Comisiei de contestatii? ce motive sa invoc in acest caz?, tinand cont ca in contestatie am arata motivele prin care nu sunt de acord cu decizia de pensie.

Plano10 spunea...

@ Filip
In cazul ipotetic Hotararea Comisiei se comunica Case de pensii care emite o noua Decizie.
La instanta poti sa te plangi sau sa contesti cat si cum vrei! Nu e obligatoriu ca printr-o hotarare sa-ti si admita cererile.

CEZAR spunea...

Cu multumiri ,pentru ca ne deschideti ochi ,cu bunavointa si absolut dezinteresat.PS.am pierdut berea sau mai am sanse?

CEZAR spunea...

erata; ochii

Plano10 spunea...

@Cezar
Ca sa nu fie chiar "dezinteresate" lecturile pe acest blog, mai da si tu cate un clik pe reclame ca sa-ti mai clatesti ochii... sau ca sa-ti creasca paru`.
Or... care era miza pariului, Cezar?

CEZAR spunea...

oK M-AM CONFORMAT! imi place ca sunteti sincer si corect nu ca altii care tac, ca porcul in papusoi! Cu stima si multumiri

CEZAR spunea...

@PLANO-Confectiile ale super se vand cu ...fetele care prezinta cu tot la pachet si pretul afisat?!

Anonymous spunea...

Domnule Plano10, imi place echilibrul si lipsa de Manie proletara" (intalnita la greu la altii care au abordat aceasta problematica). As vrea sa fac o mica observatie, legat de un comentariu/raspuns aL dvs, mai vechi: "Importanta muncii pe care ati desfasurat-o este reflectata de soldele pe care le-ati primit de-a lungul intregii cariere militare si care ar trebui sa se regaseasca in adeverintele de venituri". Aia e un alt bai, mare de tot zic eu, ca tot la noi in Romanica, au facut cariera formulari de genul "In boul care trage, tot in ala dai", "daca unul e prost, promoveaza-l pe o functie de pe care poate face cat mai mic rau", "Inainte de a da intr-un caine, uita-te cine il tine in lant", " O fi el prost, da' e prostul nostru", "O fi el bou, da' e pe linie" si multe altele din acelasi film. Cu stima.

Anonymous spunea...

Mie mi-a venit decizia ,noua si imi creste pensia cu 60%,acum s-au trezit niste "rahati"care au contestat-o
,dar cat la %dintre militari reprezinta acestia ?10-12%.Si atunci?Asa orice "smecher"[zice el,hai ca-i imbarlig pe astia ca-s fraieri]da statul in judecata si obtine legea care o doreste el ,dar marea masa care doreste altceva?tine cineva conbt de ea
? Pai daca peste 80% dintre pensionarii militari au facut cereri de recalculare de ce sa se anuleze si de ce sa nu luam pensiile reale ,pentru care am platit ,nu pensiile conform L164 de care beneficiaza numai unii si care este o mare HOTIE.CEI CARE AM IESIT INAINTE DE 2001 SUNTEM NEDREPTATITI.

Anonymous spunea...

NO CUM RAMANE CUM VREA ,,BOK (CACAT INTURCA)SAU SE APLICA ABROGAREA PTR TOATA ARMATA DE PENSIONARII?

BATANUL POPIKA spunea...

CAN DRACU O SA STIM CE SI CUM CU PENSIILE ASTEA ??EU NU AM DEPUS INCA CEREREA CA ABIA PE 24 NI-O VENIT FISA SI II PLINA DE LIPSURII CE DRACU SA MAI FAK??

Anonymous spunea...

Am primit dja decizia de recalculare care a fost eliberata de DFC a MApN,pierdere la pensie de la 3230BRUT la 2266BRUT deci o scadere de 29,85%.Pe decizie apare 14 dec. 2010 data intocmirii,si este intocmita in baza art.13 aln.(1)din HG 735/2010.Determinarea punctajului a fost facuta in functie de salarul pe care l-am avut dea lungul anilor.Calculele sunt facute exact dupa metodologia care enuntata de DL. PLANO 10.Recalcularea am cerut-o eu,din adeverinta de la CMJ cu salariile realizate imi lipsesc 2 luni,unde au folosit la calcule SALARUL MEDIU BRUT PE ECONOMIE.Eu cu scoala militara am in total 24ANI,7LUNI,10ZILE.Sporul aferent conditiilor de munca este de 16ANI,2LUNI,17ZILE.Punctajul este calculat doar pentru anii efectivi lucrati si pentru scoala militara.Pe aici apareau tot felul de pareri despre ceva PERIOADE SUPLIMENTARE peste stagiul complet de cotizare.Nici vorba de asa ceva.

Anonymous spunea...

si ne pare ca realizai foo 41 ani vechime !???varsta ta probabila de fo39 de ani??? acum cam cat ai vrea cu 21ani vechime +3ani sc. militarai

mos alecu spunea...

@Anonim 11 ianuarie 2011, 11:29 :
Sinteti sigur ca pe 'desfasuratorul' pe care l-ati primit , pentru tura de 'postac' de astazi , scria chiar : "imi creste pensia cu 60%," ... Poate era , totusi , mai mic procentul ala ... ca este cam mare pentru dorinta sefilor dvs. de a face rost de bani prin orice mijloace ...

Anonymous spunea...

eu tot n-am inteles exact, dupa 1 aprilie 2001, daca ai fost in conditii speciale, cele 6 luni la 1 an, nu se regasesc in noul algoritm de calcul al pensie?? sunt doar pt palmares?

Anonymous spunea...

pt. anonim din 11 ianuarie 2011, 16:27

Nu ai spus ce fel de conditii aveai in vechea decizie si care sunt in recenta decizie.
Daca inainte aveai 100% iar recalcularea s-a facut la 50%, noul cuantum (conf.vechimii) este corect.

Anonymous spunea...

Unii sunt asa de hapsani ,sunt in stare sa "calce pe cadavre"numai pentru a obtine'[nemeritata]" mai mult decat colegul lui.Pai mai oameni buni este corect ce a facut Legea 164 ca" unora le-a dat cu carul iara mie cu paharul"?La aceleasi conditii[identice chiar] colegul meu are si a avut timp de 9[noua]ani pensia mai mare cu 50%???Unii mai nesimtiti vor spune "ghiseftul"meu iar unii ca mine vor raspunde "ba ghiseftul matii"ca la fel ne-am rupt oasele si sanatatea .Aviz lui mos alecu[mos carici].noi ne-am mai intalnit pe net ...vad ca tot javra ai ramas...dar acum gataaaa!

Plano10 spunea...

@Anonimul ...cel caruia i s-a lungit cu 60%....

Hai, nu ne lua drept naivi!
Nu-ti fie teama!
De anulat nu se mai poate anula L 119! I se pot aduce unele ajustari pentru pensionarii cei mai defavorizati.

Anonymous spunea...

ANONIM 11 01 2011 16:27.Pe decizia conf.legii 164/2001 am avut 15 ani alte conditii(spor100) si 6 ani conditii deosebite (spor 25%).Pe noua decizie,pentru aia 15 ani primesc marirea punctajului cu 50%la fiecare an,iar pentru aia 6 anicu 25% pt fiecare an,in total 13,11684 puncte.Deasemenea mai primesc 3,69366 puncte pentru contributia la pensia suplimentara timp de 16 ani si ceva luni,iar punctele anuale adunate pentru toata perioada,respectiv sept.1981-23.08 1984=scoala militara ofiteri,23.08 1984-30.04 2006 ofiter,maior din 1998,ultimii 5 ani sef stat major divizion artilerie cu salar merit 20% si indemnizatie de comanda 30%,spor radiatii 10%,specialist clasa 10%,spor vechime 42% in ultimile 4 luni=36,93699 puncte.TOTAL=53,74750:20=2,68737.Am OMM CL2,DECI 15%.Pensie bruta=2266.Vechea pensie bruta era 3230.Actualul punctaj nu se va imbunatati semnificativ,mie lipsindu-mi doar 2 luni unde astia au calculat punctajul lunar folosind salarul mediu brut pe economie din acele luni.Deci avand o scadere de aproximativ 777 lei net(in mana),nu-mi ramane decat sa aduc multumiri acestui guvern,parlamentului,presedentiei in fruntea careia se afla inestimabilul si mult iubitul nostru presedinte TRAIAN BASESCU,care cu drag si pricepere ne conduce,dar care in acelasi timp este foarte apreciat si peste hotare,vad ca tote statele mari ale lumii se inghesuie sa-i intoarca spatele,iar aprecierile pentru scumpul nostru conducator sunt sigur ca nu se vor opri aici,vor urma si alte aprecieri...etc.Sper ca cei de pe la CMJ-ul care ma au in evidenta la mobilizare sa nu puna baza pe prezenta mea daca va fi nevoie ,intrucat va trebui sa plec la munca in alta tara.

Plano10 spunea...

@Anonim
Dupa cate inteleg, dvs aveti calculul definitiv, pe baza veniturilor din cei 21 de ani efectivi... cu un punctaj mediu anual ,fara sporuri, de ~ 1,7.
-50% spor pt alte conditii este reglementat de legea 119.

mos alecu spunea...

@Lucian 11 Ianuarie 2011 la 9:20 pm :
Cezare (si tot neamul tau...) ... nu mai ai curaj , sau ce s-a intimplat de nu te mai 'semnezi' ??

Anonymous spunea...

ANONIM DIN 11 01 2011 21:13.D-le anonim de la 21:47.Da am aproape calculul definitiv,mai putin pe 2 luni unde au mers pe salarul mediu brut .Dar va rog sa aveti un pic de rabdare,si o sa primiti si dv decizia de recalculare,o sa vedeti pe viu modul lor de recalculare.Decizia are niste anexe,in total 7 file.Sper sa faceti mai multe puncte decat mine si sa nu fiti donator la stat cum sunt eu.Sa auzim numai se bine,si sa fim pregatiti sa le dam la astia in bot.

Anonymous spunea...

dl plano, deci sa intelegem ca in perioada dupa 1 aprilie 2001, in care esti in conditii speciale, se acorda 50%?, exact ca pt perioada dinainte de 1 aprilie 2001, cand esti in gr 1 de munca?
cel putin asa reiese de la cel care spune ca a primit decizia de pensie cu 2266ron?
e corecta afirmatia mea?/

Plano10 spunea...

@Anonim
Asa zice in art 11 din Legea 119.

Anonymous spunea...

ok multumesc pt informatii, asa este aveti dreptate, am citit mai atent siacum mi-am dat seama ca se refera si la conditiile speciale pt 2001.

A-s vrea sa discut cu dvs un aspect, avand in vedere ca ne-au calculat dupa legea 19.2000, dupa 1 aprilie 2001 ei nu pun in algoritm acele procente suplimentare 13, 14, 21, 17 OK?

citind legea 19/2001, la final unde scrie ce se abroga apare acest decret:
Decretul nr.232/1986 pentru modificarea unor dispoziţii legale cu privire la pensia suplimentară, cu excepţia articolului II, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 40 din 30 iunie 1986
EXCEPTIA ARTICOLUL 2 se refera exact la contributia suplimentara pt militari.
si iata ce zice acest articol 2:

Art. 2
Decretul Consiliului de Stat nr. 214/1977 privind pensiile militare de stat se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 60 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 60. - (1) Pensia suplimentara se bazeaza pe principiul mutualitatii intre militarii din cadrele permanente, care contribuie, in acest scop, cu 3 la suta din retributia lor tarifara lunara.
(2) Contributia pentru pensia suplimentara se retine de unitati si se vireaza de catre acestea prin Directia financiara a Ministerului Apararii Nationale, respectiv a Ministerului de Interne, intr-un cont special la Casa de Economii si Consemnatiuni, pentru care se acorda o dobanda de 3 la suta anual."

Anonymous spunea...

2. Articolul 61 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 61. - (1) Militarii care au contribuit la constituirea fondului pentru pensia suplimentara beneficiaza de aceasta pensie de la data iesirii lor din cadrele permanente ca urmare a pensionarii.
(2) Pensia suplimentara se stabileste in procente din retributia tarifara folosita la calcularea pensiei militare, dupa anii de contributie, astfel:
------------------------------------------------------------------------------
Timpul cat s-a contribuit %
din retributie
------------------------------------------------------------------------------
5-10 ani inclusiv 7
10-15 ani inclusiv 10
15-20 ani inclusiv 13
20-25 ani inclusiv 15
peste 25 ani 16
------------------------------------------------------------------------------

Plano10 spunea...

Din aprilie 2001 nu a mai platit nimeni contributia de PS.
Procentele respective de PS au fost valabile pentru cei care au iesit la pensie pana in Legea 164/2001.

Anonymous spunea...

Mult respect d-l PLANO 10, va urmaresc permanent siva multumesc pentru tot ceea ce faceti pentru informarea corecta a noastra. Rog sa-mi spuneti si mie daca Decretul Consiliului de Stat nr. 214/1977 privind pensiile militare, se aplica si politistilor. pentru ca nu stiu daca contributia pentru pensia suplimentara a fost retinuta si in cazul politistilor.
Multumesc.

Plano10 spunea...

Anonim
Decretul acela se aplica tuturor militarilor, inclusiv militienilor.
Atentie! La recalcularea aceasta nu se aplica procentele din acel decret ci cele prevazute in Legea 19/2000

Anonymous spunea...

Buna ziua,
m-am pensionat in 1998 fiind disponibilizat. De atunci si pana acum nu am cerut nici o recalculare de pensie. Luna aceasta(ianuarie) mi-a venit pensia micsorata iar la 3 zile dupa, a venit si o instiintare. Intrebare: se mai poate face ceva? Mai pot cere adeverinte de la comisariat?

Mihai spunea...

DECIZIA ICCJ 38/2011 - MOTIVAREA

http://www.scj.ro/SCA%20dec%2038%20ianuarie%202011.pdf