Un produs Blogger.

miercuri, octombrie 26, 2011

Armistitiul prin care Romania a capitulat in fata URSS, RU si SUA la 12 sept 1944

111 comments
Lucretiu Patrascanu, PCR
Majestatea Sa Regala

CONVENTIE DE ARMISTITIU  din 12 09 1944

intre guvernul roman, pe de o parte, si guvernele Uniunii Sovietice, Regatul Unit si Statele Unite ale Americii, pe de alta parte

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: ARHIVELE DIPLOMATICE ROMANESTI

    Guvernul si Inaltul Comandament al Romaniei, recunoscind faptul infringerii Romaniei, in razboiul impotriva Uniunii Republicilor Socialiste Sovietice, Regatul Unit si Statele Unite ale Americii si celorlalte Natiuni Unite, accepta conditiunile armistitiului prezentate de catre Guvernele susmentionatelor trei Puteri Aliate, lucrind in interesele tuturor Natiunilor Unite.

    Pe baza celor de mai sus, reprezentantii Guvernului si Inaltului Comandament Roman, Ministru de Stat si Ministru de Justitie L. Patrascanu, Ministru Subsecretar de Stat al Afacerilor Interne, Adjutant al Majestatii Sale Regelui Romaniei, General D. Damaceanu, Princepele Stirbey si d-l G. Popp, avind depline puteri, pe de o parte, - si reprezentantul Inaltului Comandament Aliat (Sovietic), Maresal al Uniunii Sovietice R. I. Malinovski, deplin imputernicit pentru aceasta de catre Guvernele Uniunii Sovietice, Regatul Unit si Statelor Unite ale Americii, lucrind in interesul tuturor Natiunilor Unite, pe de alta parte, au semnat urmatoarele conditiuni:
    Cu incepere de la 24 August 1944, ora 4 a.m., Romania a incetat cu totul operatiunile militare impotriva Uniunii Republicilor Socialiste Sovietice, pe toate teatrele de razboi, a iesit din razboiul impotriva Natiunilor Unite, a rupt relatiunile cu Germania si satelitii sai, a intrat in razboi si va duce razboiul alaturi de Puterile Aliate impotriva Germaniei si Ungariei, cu scopul de a restaura independenta si suveranitatea Romaniei, pentru care scop va pune la dispozitie nu mai putin de 12 divizii de infanterie, impreuna cu serviciile tehnice auxiliare.
    Operatiunile militare din partea fortelor armate romane, cuprinzind fortele navale si aeriene, impotriva Germaniei si Ungariei, vor fi purtate sub conducerea generala a Inaltului Comandament Aliat (Sovietic).
    2. Guvernul si Inaltul Comandament al Romaniei se obliga sa ia masurile pentru dezarmarea si internarea fortelor armate ale Germaniei si Ungariei, aflate pe teritoriul Romaniei, ca si pentru internarea cetatenilor celor doua State mentionate, care isi au resedinta acolo (vezi anexa la art. 2).
    3. Guvernul si Inaltul Comandament al Romaniei vor asigura fortelor sovietice, si ale celorlalti Aliati, inlesniri pentru libera lor miscare pe teritoriul Romaniei, in orice directie, daca este cerut de catre situatia militara, Guvernul si Inaltul Comandament al Romaniei acordind orice concurs posibil pentru o astfel de miscare, prin mijloacele lor proprii de comunicatie si pe cheltuiala lor, pe pamint, pe apa si in aer (vezi anexa la art. 3).
    4. Se restabileste frontiera de stat intre Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice si Romania, stabilita prin acordul sovieto-roman, din 28 iunie 1940.
    5. Guvernul Roman si Inaltul Comandament al Romaniei vor preda imediat Inaltului Comandament Aliat (Sovietic), pentru inapoierea in tara lor, pe toti prizonierii de razboi sovietici si aliati, aflati in miinile lor, precum si pe toti cetatenii internati si pe cei adusi cu sila in Romania.
    Din momentul semnarii conditiunilor de armistitiu (pace) si pina la repatriere, Guvernul si Inaltul Comandament Roman se obliga sa asigure, pe socoteala sa, tuturor prizonierilor de razboi, sovietici si aliati, precum si cetatenilor internati sau adusi cu sila, persoanelor stramutate si refugiatilor, hrana potrivita, imbracaminte si asistenta medicala, conform cu cerintele sanitare, cum si mijloacele de transport pentru reintoarcerea acestor persoane in tara lor proprie.
    6. Guvernul Roman va elibera imediat, fara distinctie de cetatenie sau nationalitate, pe toate persoanele arestate din cauza activitatii lor in favoarea Natiunilor Unite, sau pentru simpatiile lor pentru cauza Natiunilor Unite, sau din cauza originei lor rasiale, si va desfiinta orice legislatie discriminatorie si restrictiunile impuse din aceasta cauza.
    7. Guvernul si Inaltul Comandament Roman se obliga sa remita ca trofee in miinile Inaltului Comandament Aliat (Sovietic) orice material de razboi al Germaniei si al satelitilor ei, aflat pe teritoriul roman, inclusiv vasele flotei germane si ale satelitilor ei, aflate in apele romanesti.
    8. Guvernul si Inaltul Comandament Roman se obliga sa nu permita exportul sau exproprierea a oricarei forme de propritate (inclusiv obiecte de valoare si bani) apartinand Germaniei, Ungariei sau nationalitatilor lor, sau persoanelor cu resedinta in teritoriile lor, sau in teritoriile ocupate de ele, - fara autorizatia Inaltului Comandament Aliat (Sovietic). Guvernul si Inaltul Comandament Roman vor pastra aceste bunuri in conditiile ce urmeaza a se stabili de Inaltul Comandament Aliat (Sovietic).
    9. Guvernul si Inaltul Comandament Roman se obliga sa remita Inaltului Comandament Aliat (Sovietic), pentru folosinta acestuia, pe intreaga perioada de razboi, impotriva Germaniei si Ungariei, si in interesul general al Aliatilor, toate vasele care apartin sau au apartinut Natiunilor Unite aflate in porturile romanesti, indiferent la dispozitia cui s-ar afla; ulterior aceste vase urmeaza sa fie restituite proprietarilor lor.
    Guvernul Roman poarta intreaga raspundere materiala pentru orice stricaciune sau distrugere a bunurilor susmentionate, pina in momentul predarii lor Inaltului Comandament Aliat (Sovietic).
    10. Guvernul Roman trebuie sa faca, in mod regulat, in moneda romaneasca, platile cerute de catre Inaltul Comandament Aliat (Sovietic), pentru indeplinirea functiilor sale, si in caz de necesitate va asigura folosinta, pe teritoriul romanesc, a intreprinderilor industriale si de transport a mijloacelor de comunicatie, statiunilor generatoare de energie, intreprinderilor si instalatiilor de utilitate publica, depozitelor de combustibili, petrol, alimente si alte materiale sau servicii, in acord cu instructiunile date de catre Inaltul Comandament Aliat (Sovietic).
    Vasele de comert romanesti, care se gasesc atit in apele romanesti, cit si in cele straine, vor fi supuse controlului operativ al Inaltului Comandament Aliat (Sovietic), pentru folosirea lor, in interesul general al aliatilor (vezi anexa la art. 10).
    11. Pierderile pricinuite Uniunii Sovietice prin operatiunile militare si prin ocuparea de catre Romania a teritoriului sovietic vor fi despagubite de catre Romania fata de Uniunea Sovietica, insa, luind in considerare ca Romania nu numai ca s-a retras din razboi, dar a si declarat razboi si in fapt duce razboi contra Germaniei si Ungariei, Partile sunt de acord ca compensatiile pentru pierderile mentionate sa nu fie platite in intregime de Romania, ci numai in parte, si anume in suma de 300 milioane dolari ai Statelor Unite, platibili in curs de 6 ani, in marfuri (produse petrolifere, cereale, materiale lemnoase, vase maritime si fluviale, diverse masini etc.)
    Romania va plati despagubiri pentru pierderile pricinuite in Romania proprietatilor celorlalte State Aliate si nationalitatilor lor, pe timpul razboiului, despagubiri a caror suma va fi fixata la o data ulterioara (vezi anexa la art. 11).
    12. Guvernul roman se obliga ca in termenele indicate de catre Inaltul Comandament Aliat (Sovietic) sa restituie Uniunii Sovietice, in desavarsita buna stare, toate valorile materiale luate de pe teritoriile ei, in timpul razboiului, apartinand Statului, organizatiilor publice si cooperative, intreprinderilor, institutiilor sau cetatenilor particulari, precum si utilajul fabricilor si uzinelor, locomotive, vagoane de cai ferate, tractoare, autovehicule, monumente istorice, valori de muzeu si orice alte bunuri.
    13. Guvernul Roman se obliga sa restabileasca toate drepturile legale si interesele Natiunilor Unite si ale nationalilor lor, pe teritoriul roman, asa cum existau inainte de razboi, si sa le restituie proprietatea in desavarsita buna stare.
    14. Guvernul si Inaltul Comandament Roman se obliga sa colaboreze cu Inaltul Comandament Aliat (Sovietic), la arestarea si judecarea persoanelor acuzate de crime de razboi.
    15. Guvernul Roman se obliga sa dizolve imediat toate organizatiile pro-hitleriste de tip fascist aflate pe teritoriul romanesc, atit cele politice, militare sau paramilitare, cit si orice alte organizatii care duc propaganda ostila Natiunilor Unite si in special Uniunii Sovietice, nepermitand in viitor existenta unor organizatii de acest fel.
    16. Tiparirea, importul si raspindirea in Romania a publicatiilor periodice si neperiodice, prezentarea spectacolelor de teatru si a filmelor, functionarea statiunilor de T.F.F., posta, telegraf si telefon vor fi efectuate in acord cu Inaltul Comandament Aliat (Sovietic). (Vezi anexa art. 16).
    17. Administratia civila romaneasca este restabilita pe intregul teritoriu al Romaniei, pina la o distanta de linia frontului, de minimum 50 - 100 km (depinzand de conditiile terenului), organele administrative romanesti obligindu-se sa aduca la indeplinire, in interesul restabilirii pacii si securitatii, instructiunile si ordinele Inaltului Comandament Aliat (Sovietic), lucrind in numele Puterilor Aliate (vezi anexa la art. 18).
    19. Guvernele Aliate socotesc hotarirea Arbitrajului de la Viena, cu privire la Transilvania, ca nula si neavenita si sunt de acord ca Transilvania (sau cea mai mare parte a ei) sa fie restituita Romaniei sub conditia confirmarii prin Tratatul de Pace, si Guvernul Sovietic este de acord ca fortele sovietice sa ia parte in acest scop, in operatiuni militare, conjugate cu Romania, contra Germaniei si Ungariei.
    20. Prezentele conditiuni intra in vigoare in momentul semnarii lor.
    Facut la Moscova, in patru exemplare, fiecare in limbile romana, rusa si engleza, textele rus si englez fiind autentice.

    Din insarcinarea Guvernului si Inaltului Comandament al Romaniei.

             (ss) LUCRETIU PATRASCANU
             (ss) G-RAL ADJ. DAMACEANU
             (ss) B. STIRBEY
             (ss) G. POPP

    Din insarcinarea Guvernelor Statelor Unite ale Americii, Uniunii Republicii Socialiste Sovietice si Regatului Unit.

             (ss) MALINOWSKI

111 comentarii:

Robert Horvath spunea...

DREPT LA REPLICA : TRAIASCA REGELE SI TARA !
Tovarasii de arme Basescu si Plano. Aceleasi argumente si aceasi legitimitate. Arama pe fata si pe la spate.
"Regele Mihai ne-a vandut Rusilor". Oare daca rezistau mai avea Romania Transilvania iar Moldova nu s-ar fi unit cu Basarabia sovietica ?
Romania nu ar fi fost distrusa de un razboi nimicitor.
Actul de la 23 August a fost facut de Rege cu americanii. 20 de avioane au zburat la minute de discursul regelui. Vrei documente.....Lasa sa le public

Plano10 spunea...

Robert
Justificari jalnice!
Ungaria si Germania au rezistat pana la capat, nu s-au umplut de rusinea tradarii, si n-au pierit. Din contra, sunt in fata noastra.

Art. 19 din actul de capitulare recunoaste, in fapt si in drept, instalarea administratiei sovietice in Transilvania.

Robert Horvath spunea...

CE NU VREA SA AUDA PLANO.

Regele Mihai a împlinit 90 de ani, tot ieri amurit Liviu Ciulei (la 88 de ani) – două legende, două figuri emblematice ale României. Fără Regele Mihai poate nu exista România postbelică (întoarcerea armelor în 23 august 1944 a făcut ca Armata Roșie să nu ocupe România și să o transforme în republică a URSS, asemenea Basarabiei; dar asta nu poate să înțeleagă un fost comunist de frunte, azi președinte al României, Traian Băsescu, care-l acuză pe Regele Mihai de trădare, și nu condamnă vânzarea de la Ialta, cele 90 de procente scrise de Winston Churchill, premier englez, pe un șervețel, la împărțirea lumii;.

Robert Horvath spunea...

DUPA RAZBOI MULTI VITEJI SE ARATA...UNUL DIN EI PE NUMELE DE PLANO !
In urma cu 67
de ani, Romania intorcea armele si se alatura Natiunilor Unite in lupta impotriva puterilor Axei. Pe 23 august 1944, Regele Mihai I anunta intr-o proclamatie catre tara iesirea din alianta cu Germania,. O zi care timp de peste patru decenii a fost Ziua Nationala a Romaniei.

Plano10 spunea...

@Robert
Eu nu ti-am pus in fata propaganda patriotarda, fie ea comunista sau regala; ti-am dat sa citesti actul care consfinteste consecintele loviturii de stat din 1944 pentru Romania.

Robert Horvath spunea...

PATRIOTISMUL PLANOID DE FACTURA BASECIANA !
Cu ani in urma am inceput sa lucrez la un scenariu despre evenimentele de la 23 August. Aceste evenimente au fost organizate de OSS American cu Regele Mihai, rusii fiind anuntati in ultimul moment. Cu ore inainte de discursul Regelui de la radio 9 avione cu agenti americani zboara spre Bucuresti survoland padurea Baneasa ocupata de trupe germane. Acestia sunt preludiul luptei la baioneta intre cei 900 de agenti sovietici ,buni cunoscatori de engleza si serviciul american . Pentru aceasta am luat legatura cu asociatia pensionarilor ai serviciului american. Supravietuitorii evenimentelor trebuiau impreuna cu Regele Mihai trebuiau sa relateza de la fata locului pentru CNN aceste intamplari dramatice deloc cunoscute . Cu biletele de avion luate am fost anuntat de…autoritatile ..... Comentariile sunt de prisos. Pregatind filmariile am petrecut zeci de zile, ore de neuitat cu acesti batrani ( the old boys ) care au pus bazele CIA si care si astazi au o influenta enorma. Pentru ei pierderea Romaniei a insemnat primul Vietnam si abia asteapta sa-si ia revansa. Ei sunt nu numai o sursa de informatii importanta ci si oameni care impletesc vorbele cu….faptele. Acelasi lucru il incerc si eu.

Robert Horvath spunea...

ERATA
DE LA ISTAMBUL SPRE BUCURESTI AU PLECAT 9 AVIONE IAR A DOUA ZI 11 !

Robert Horvath spunea...

Plano
Nu insulta inteligenta altora si in primul rand inteligenta proprie.
TRADAREA SA FACUT LA YALTA SI NU LA BUCURESTI !

Argus spunea...

Documentul intitulat "conventie", in realitate un veritabil DIKTAT de armistitiu,seamana, in continut, cu actul de capitulare neconditionata a Germaniei in fata Puterilor Aliante,semnat la 8 mai 1945.
Se spune, ca s-ar fi negociat,prin trimisi guvernamentali romani, in Suedia, in august 1944 un eventual armistitiu cu niste conditii mult mai avantajoase acceptate de sovietici, care insa nu s-a mai incheiat,intervenind lovitura din 23 august,la palatul regal din Bucuresti. Poate, se vor lamuri odata aceste enigme, odata cu desecretizarea documentelor vremii, din diversele arhive.

Plano10 spunea...

@Argus
Cei care au dat lovitura de stat n-au negociat nimic cu Puterile Aliate. Se vede din continutul Armistitiului.
Doar Lucretiu Patrascanu, participant la lovitura de stat, stia ce urmeaza.
Regele s-a refugiat pana s-au clarificat lucrurile la Tismana.

Robert Horvath spunea...

IN ATENTIA LUI PLANO !
ANTONESCU A INCERCAT SI EL SA FACA PACE CU ALIATII SI RUSII !

Negocierile Maresalului cu Aliatii relatate de un agent secret al Intelligence Service. Ivor Porter: Operation Autonomous

Operation Autonomous: With S.O.E. In Wartime Romania”, de editura Chatto & Windus si traduse ulterior si in limba romana. Fragmentele de mai jos demonstreaza faptul ca Maresalul Ion Antonescu se afla in negocieri finale atat cu anglo-americanii cat si cu rusii dar si, mai ales, dovedesc din nou predarea Romaniei de catre Marea Britanie in mainile URSS, fara nici cea mai mica remuscare, alta decat cea a agentilor secreti de pe teren care simpatizau romanii si lupta lor antibolsevica. Totodata, ni se releva si prietenia stransa a Maresalului Antonescu cu seful comunitatii evreiesti, dr Filderman, pe care il rugase sa intervina la randul sau pe langa Washington si Londra pentru a fi acceptate conditiile Bucurestilor

Don Corleone spunea...

Si intre 23 august-12(14 intrarea in vigoare) sept 1944 ce s-a intamplat??
Am fost tratati ca beligeranti,conform legilor razboiului.In aceste aproape 22 de zile sovieticii au facut "ce a vrut muschii lor"De aici si cei peste 160 000 de militari romani trimisi in siberia ca prizonieri de razboi si multe alte nelegiuiri
asa ca rh "Multumeste-i MS pustiul mihai I)El a "luat trenul" 2 ani mai tarziu si daca nu stii a fost decorat de catre Stalin cu "Victoria Socialismului " a doua decoratie ca importanta dupa cea de "Erou al URSS"Si nu pe gratis!!
Distinctia i-a adus pustiului mihai I si o pensie consistenta in dolari din partea URSS pe toata durata vietii,(luata tot de pe spinarea RO pana la urma)Probabil ca o mai incaseaza si acum chiar daca URSS nu mai exista,ca nu degeaba a fost el anul trecut la parada militara la Moscova pe9 mai 2010
Sau tot Antonescu e de vina??
Nu vezi ca habar nu ai pe ce lume traiesti(@RH)

Don Corleone spunea...

@rh
si trenul n-a fost chiar gol.Vrei amanunte??

Plano10 spunea...

@Robert
Se stie de negocierile purtate de Antonescu cu Aliatii.
Mai bine era lasat el sa incheie Armistitiul... ca doar el a declarat razboi Aliatilor.Ar fi obtinut conditii mai bune.

Robert Horvath spunea...

PENTRU PLANO CEL PLIN DE CURAJ SI PATRIOTISM !
Aliatii i-au promis Regelui o ocupatie gen Austria.
In fata palatului Regal trebuiau stationate trupe americane, britanice, franceze si rusesti.

Robert Horvath spunea...

PLANO A INTRAT IN DERIVA. CENZURAREA ULTIMEI MELE POSTARI
O DOVEDESTE DIN PLIN !

Robert Horvath spunea...

PLANO
ALIATII AU REFUZAT ORICE PACE CU ANTONESCU !
VREI DOCUMENTE ?

Don Corleone spunea...

Pana la urma mihai I a fost cel mai tanar pensionar din istorie!hi,hi e drept se numea indemnizatie dar este tot pretul tradarii.
Stalin nu decora chiar pe oricine ci doar pe cei 'merituosi'

Robert Horvath spunea...

@ MARESALUL ANTONESCU EROU ! HORVATH SI PLANO IN ACEIASI CELULA !

PETRU CLEJ REDACTORUL SEF REVISTA ACUM SPUNE: AM SEZIZAT PARCHETUL SA CERCETEZE PENAL PE NEGATIONISTUL ROBERT HORVATH PENTRU INCALCAREA LEGII 107/2006.
Ati incalcat repetat Legea 107/2006 si am contactat procuratura Romaniei ceran sa-si faca datoria si emita un mandat de arestare international impotriva dumneavoastra. Faptul ca PLANO a publicat pe blog acete materiale intra deasemenea sub incidenta legii..
Va dau doar exemplul lui David Irving, cetatean britanic, arestat, judecat si condamnat la inchisoare in Austria.

Si eu, domnule Horvath, sunt cetatean britanic, dar asta nu inseamna ca nu respect legile din Romania, tara in care pretindeti ca v-ati nascut. Sa nu credeti ca odata nu veti da socoteala pentru acest negationsim abject.
Maresalul Antonescu este un criminal de razboi si nu un erou cum sustineti dumneavoastra.

Robert Horvath spunea...

PURADELUL MILITAR COREOLONE ARE OPINII BINE DOCUMENTATE !

Robert Horvath spunea...

COREOLONE FARA EPOLETI SAU TOALETA !
Plano
Sugerez invitarea pe blogul dumneavoastra numai a celor care au toaleta si
dus in casa. Nu este vorba de discriminare ci de higena intelectuala.
Discutia despre rege a fost interesanta si documentata pana la reaparitia
luii Corelone.....militar de cariera fara cariera !

Robert Horvath spunea...

ANTONESCU A FOST MONARHIST.
IA SALVAT VIATA REGELUI PE FRONT !
CAND HITLER I-A CERUT DIZOLVAREA MONARHIEI PRINTR-UN GENERAL VENIT SPECIAL....LA TRIMES LA PLIMBARE !

Plano10 spunea...

Robert
Am incurcat-o!
Ce-ti pasa tie!
Tu ai patalama ca n-ai discernamantul faptelor.

Don Corleone spunea...

Si pustiul mihai cum si-a dovedit recunostinta??

Argus spunea...

@ Plano,
Ba, s-au purtat negocieri intense, atat de catre Casa Regala, cat si de Ion Antonescu, in vederea unui armistitiu cu Puterile Aliate. Casa Regala prin Barbu Stirbey la Cairo, iar Antonescu prin ministrul F.Nanu la Stockholm. La 23 august Antonescu se gasea in faza finala a negocierilor, dorea insa sa "joace cinstit" cu aliatul sau,urmarind o solutie compatibila cu regulile onoarei militare. Regele stia de faza finala a armistitiului negociat,iar refuzul maresalului de iesire intempestiva din alianta cu Germania a fost doar pretextul arestarii acestuia la Palat. Adevaratele resorturi ale loviturii la 23 august de la Palatul Regal constau intr-o conspiratie ale carei detalii le vom afla,poate, in viitor. Un lucru este cert,Regele Mihai nu degeaba a fost apoi decorat de Stalin cu Ordinul Victoria, dupa cum este cert si efectul loviturii din 1944 de la Bucuresti: rusii au ajuns sa ocupe inaintea aliatilor centrul Europei,sa ajunga la Berlin si sa se lase cortina de fier, pentru cateva decenii, in mijlocul Germaniei. Drept rezultat,am reusit sa ne stricam relatiile cu Germania, pe cateva secole.

Plano10 spunea...

@argus
Fara indoiala ca 23 august i-a ajutat pe rusi.
Una era sa lupte sa strapunga fortificatiile Focsani-Namoloasa si, mai ales, apararea pe aliniamentul Carpatilor si alta a fost sa treaca fara lupte de la Iasi pana la Tr Severin, Timisoara, Arad.
Asa au ajuns rusii inaintea Aliatilor sa ocupe Berlinul.
In perspectiva situatiei politice post-belice, debarcarea Aliatilor in Normandia fusese planificata astfel incat americanii si britanicii sa ocupe ei intreaga Germanie si cat mai mult din Centrul Europei.
Cu palitura sa de stat, Mihaita a incurcat planificarea aliatilor.

Robert Horvath spunea...

MARESALUL ANTONESCU SALVEAZA MONARHIA SI PREDAREA EVREILOR ROMANI CU PRETUL VIETII !
Se apropie sfarsitul razboiului . Hitler afla ca Antonescu si Horty au inceput tratative separate cu aliatii. Incepe operatiunea MARGARETA 1 . Horty este chemat in Germania unde este imobilizat. .Trupele germane intra in forta in Ungaria. Rezultatul este trimiterea spre moarte a tuturur evreilor din Ungaria si Ardealul de Nord. La cateva luni distanta incepe operatiunea similara cu prima numita MARGARETA 2. Antonescu este chemat in Germania. Refuza pretexand ca este bolnav. La insistentele lui Hitler pleaca spre Germania. Dupa ce i se i se arata „dosarul tradarii” (detailand contactele cu rusii si americanii) i se cere abolirea monarhiei si predarea tuturor evreilor. Antonescu cere cateva minute de gandire. REFUZA. Evenimentele de pe front se precipita si in ultimul moment Hitler renunta continuarea operatiunii. Antonescu se intoarce acasa si raporteaza sefului statului regele Mihai cele intamplate.”

Don Corleone spunea...

Acum privind poza postata de plano in cap de pagina a MS mihai I dincolo de mutrisoara cam speriata de copil imberb(iertat-mi jignirea de les-majestate)varsta o apreciez cam de ....pana in 20 de ani.poate totusi cineva sa-mi explice multitudinea de decoratii/cocoratii aflate pe pieptul MS in partea stanga si eventual si modul in care au fost obtinute,la asa varsta frageda ca sa mai invat si eu cate ceva despre faptele de vitejie care i-au umplut pieptul de decoratii
Raspunsul de fapt il stim cu totii!!
aproape ca recuzita de carnaval
scuzati deranjul si la revedere
P.S. sau e suficient sa te nasti din ....aia care trebuie si mai departe totul se rezolva de la sine.Buuuuna treaba :)

Robert Horvath spunea...

ANTONESCU EROU !
PLANO
Spui
Ce-ti pasa tie!
Tu ai patalama ca n-ai discernamantul faptelor.
La ce patalama te referi ? Poate la pasaportul meu american sau japonez.
Poate eu scap desi sunt pus in urmarire internationala.
Deci puscarie usoara !

Anonymous spunea...

Muuuuuuulti timpiti si paduchi pe lumea asta! Bai RH negativ, tu ai auzit de ambasadoarea urss la shtokolm, kolontay? Tu ai auzit (ca de altfel si alti semidocti de pe acest blog) ca in ziua de 23 august 1944, kolontay i-a transmis mareshalului ANTONESCU (cred ca vededi diferenta dintre voi-nishte viermi si maresal) ca URSS accepta armistitiul dintre Armata Ro si Ar. Sovietica (de fapt STALIN a dorit ca tratatativele dintre urss si RO sa se duca exclusiv cu mareshalul ANTONESCU)? Stiti oare voi bieti viermi ai istoriei ca Mocioni Stircea a ascuns acea telegrama a lui kolontay pina nea Mishu bil-bil nu a dat lovitura de palat? Stiti voi oare voi viermi ai istoriei ca asta ne-a costat inca aproape 300.000 de jertfe ale poporului roman si NERECUNOSTEREA STATUTULUI DE COBELIGERANT,+ daune platite invingatorilor? Daca nu stiti va spun io: PARTIDELE ISTORICE JEGOASE ale tarii-unele cu zvicniri si azi antiromanesti au vindut ceea ce militarii cistigasera cu pretul vietii si anume demnitatea acestui popor. Vedeti Finlanda si Mareshalul lor Mannerheim si cum a fost finalul acestui popor...si uitati-va la voi cit de jalnici sunteti! PlanoX nu-mi place ca esti un increzut si bagi fitile! Daca esti abonat la bani pe NET spune-mi si ti-i trimit prin cur-ierat rapid...nu-i cazul "ca cu istoria" natzionala sa facem mishto!
CHIFTIREL

Robert Horvath spunea...

@ Coreolone
Confunzi satra cu tancul. Confuzie majora pentru un militar.

Anonymous spunea...

RH-ule am vazut si io "galeria" aia a ta. E buna de mina, mina in care sa lucratzi tu si curleono+++altzi "sinpatizantzi" de-ai voshti!
Chiftirel
PS. Roberth dragul meu, nu te-am vazut pe Columna lui Nerva Traian sculptat nici pe tine nici pe curleonu...Ce sa-ntzeleg ca nu eratzi pe aceste plaiuri pe vremea aia?

Robert Horvath spunea...

@ Anonim
La Conferinţa de la Casablanca se stabileşte aplicarea principiului de “unconditional surender”, propus de Franklin D. Roosevelt şi se adoptă planul “Husky”propus de Winston Churchill .
Este asfel exclus o pace cu Antonescu care atacase alaturi de germani Uniunea Sovietica.

Robert Horvath spunea...

Anonim
Cu adanca durere nu inteleg continutul postarii dumneavoastra.
Se pare ca intrebuintati o limba latina cu puternice influente slave si rome.
Trimiteti un dictionar.

Plano10 spunea...

@Chiftirel
Tocmai cand vii cu informatii atat de interesante pentru cititori te dai anonim?

Cat despre euroi nu trebuie decat sa faci efortul de a-ti clati privirea pe publicitate. :):)

Robert Horvath spunea...

Maresalul a incercat inca din 1943 sa negocieze o pace separata cu aliati, trimitandu-si in doua randuri emisarii la Cairo si Istanbul, pentru a-i contacta pe anglo-americani.
Cert este ca raspunsul Aliatilor a fost dezamagitor: Romania trebuia sa faca mai intai pace cu Uniunea Sovietica pentru a putea negocia cu Statele Unite si Marea Britanie.
Antonescu a incercat sa trateze chiar cu rusii, pe canale secrete, prin reprezentantii sai de la Stockholm. Acestia ar fi intrat in legatura cu Alexandra Kolontay, agentul lui Stalin din capitala Suediei.
Cu alte cuvinte, Ion Antonescu era perfect constient ca Germania va pierde razboiul si ca, mai devreme sau mai tarziu, va fi obligat sa incheie o pace cu Moscova. Dorea sa o faca, insa, in termenii sai, in urma unor negocieri, nu sa capituleze neconditionat
Pentru asta avea nevoie, insa, de timp. Ori, la 22 august, trupele sovietice atacau deja linia Iasi-Chisinau-Cetatea Alba.
Jocurile erau facute. Singura si unica sansa pentru Romania era intoarcerea armelor infaptuita de regele american si OSS serviciul american,

Plano10 spunea...

@Robert
Antonescu trebuia sa stie inca de cand a declarat razboi Rusiei, SUA si Angliei ca va ajunge in situatia asta.
A estimat gresit ca puterile Centrale vor castiga razboiul.

Armatei trebuia sa i se ceara sa se opuna ocuparii Basarabiei si Ardealului, in 1940, nu sa cedeze teritorii fara lupta.
Nu ca ar fi reusit sa opreasca ocupatia sovietica in ESt si pe cea ungaro-germana din Vest, dar am fi avut alt statut dupa razboi si nu ne priveau nici nemtii ca pe niste tradatori.
A fost un act de sinucidere politica si militara, iresponsabil chiar, din partea lui Antonescu, de care se face responsabil si regele, sa declari concomitent razboi tu, Romania, la trei mari puteri militare.

Robert Horvath spunea...

PRECIZARE IMPORTANTA !
@ Anonim
Spui cu uimire ca eu si Corleone nu aparem pe Columna lui Traian.
Era si imposibil. Eu am venit din stepele mongole acum o mie de ani cu....calul. In timp ce actualul militar a venit taman din India cu ...satra.

Robert Horvath spunea...

PRECIZARE SI MAI IMPORTANTA !
Plano
Romania nu avea de ales. Sau se alia cu Germania sau era ocupata de Germania. Razboiul impotriva Uniunii Sovietice nu putea sa aiba loc fara petrolul romanesc.

Anonymous spunea...

RH-ule uite am in colectia personala celebrul creion de timp-lar al pretenarului tau Sir Winston Leonard Spencer Churchill, care impreuna cu Stalinskaia au "trasat" granitzele RO. Cred c-ar fi bun pt. tine sa-tzi curetzi HuMoroizii!!!
Plano "las-o jos ca macane"! Te stimez pt. munca pe care ai depus-o in folosul nostru, fostii militari cu pensiile-Nota 10! Pt. altele (si-mi place sa fiu un om corect-in masura care ma caracterizeaza), scuza-ma dar nu sunt de acord cu tine! Oricum continua...ceea ce este bun va ramine bun, ceea ce esta rau va ramine si mai rau!
Te felicit pt. munca depusa in folosul nostru, al fostilor apv-isti, iar de mai ai rabdare si "pasiune", continu-o!
Chiftirel
PS. RH-ule nu cunosti istorie...mai documenteaza-te!
Ca sa-ti dovedesc spune-mi care a fost prima unitate militara romaneasca din al 2-lea WW care a "intors armele" impotriva germanilor si unde s-a intimplat acest lucru?
....
Frumoase fotografii in galeria aia a ta...pacat ca blogg-ul are o prezentare proasta!

Robert Horvath spunea...

http://www.adevarul.ro/actualitate/social/VIDEO_Inregistrare_senzationala_cu_Hitler-_-Fara_petrolul_din_Romania_nu_as_fi_atacat_niciodata_URSS-ul_0_379162423.html
HITLER IMPOTRIVA LUI PLANO !
VIDEO Înregistrare senzaţională cu Hitler: "Fără petrolul din România nu aş fi atacat niciodată

Deosebit de interesante sunt referirile lui Hitler la adresa României. Fuhrer-ul recunoaşte tranşant faptul că nici măcar nu s-ar fi gândit să atace URSS-ul fără petrolul românesc. În lipsa celor cinci milioane de tone de petrol românesc, Wehrmachtul ar fi fost blocat. Coşmarul cel mai mare a lui Hitler era legat de o posibilă ocupare a României de către URSS în vara anului 1940. Insistenţele lui Molotov în legătură cu garanţia pe care o dăduse Germania statului român l-au făcut pe Hitler deosebit de suspicios în legătură cu posibilele intenţii agresive ale lui Stalin la adresa României.

Robert Horvath spunea...

@Chiftirel
Multumesc pentru complimentele la adresa galeriei mele.

In legatura cu cunostintele mele despre perioada ante si dupa 23 August trebue sa te dezamagesc. Am lucrat la un scenariu de film despre aceasta perioada si am batut bibliotecile si am citit toate documentele pertinente.
Trebuia sa vin cu martorii evenimentelor ( ASOCIATIA PENSIONATILOR CIA ) fostul OSS american la Bucuresti care trebuiau sa relateze cu regele Mihai dramaticele evenimente.......Am avut biletele luate.......
Sunt cel mai informat in materie.
Nu strica sa citesti
ROMANII CRIMINALI SAU EROI !
Scrisoare deschisa adresata Regelui Mihai
http://ro.altermedia.info/opinii/robert-horvath-romanii-criminali-sau-eroi_8626.html

Anonymous spunea...

Lasind gluma la o parte tzin sa va subliniez ca nu am nimic cu nimeni in sens "natzionalist"! M-am nascut intr-o urbe cu evrei, ruteni, maghiari,greci, tzigani, ruteni, rusi, lipoveni si desigur romani (fara curleoni) ,,,un adevarat turn al lui BABEL si ne-am impacat de minune de-a lungul timpului. Cine-a simtzit ca apartzine acestor locuri chiar straini fiind au ramas credinciosi tarii, cine nu (chiar romani) ..au ramas fara nici-un capatai!
Chiftirel/Firfirel

Anonymous spunea...

Hai raspundeti-mi la intrebarea pe care v-am pus-o:"care a fost prima unitate militara romaneasca din al 2-lea WW care a "intors armele" impotriva germanilor si unde s-a intimplat acest lucru?"
Pina la raspuns nu mai vorbesc cu voi!
Chiftirel

Plano10 spunea...

Situatia din 1940, ar trebui sa fie de invatatura pentru conducatorii Romaniei,astfel incat ea sa nu se mai repete.

Presedinte sau rege, sa nu-si mai permita niciodata sa submineze partidele politice si institutiile democrate ala tarii, entitati care pot decide soarta tarii in momente cruciale.

Carol al 2-lea redusese la tacere partidele si organele legiuitoare.

Niste pseudo organisme create de dictatura regala au decis ca Romania sa cedeze teritorii.

Sunt convins ca, daca Ion Antonescu era Ministru de Razboi, nu cu domiciliul obligatoriu fixat de Carol al 2 lea la Manastirea Bistrita-Valcea, acesta nu ceda teritorii din Romania Mare fara lupta.
Una e sa-ti aperi granitele cand esti atacat si alta este sa declari razboi pentru a recupera teritorii pierdute.

Care e diferenta intre cele doua situatii?

Diferenta dintre a fi erou sau criminal de razboi!
Invingatorii fac totdeauna legea.

Robert Horvath spunea...

REGELE MIHAI A SALVAT ROMANIA
Chiftirel
Ce importanta are intrbarea ta ? Important a fost intoarcerea armelor.
In caz contrar integrarea Romaniei in URSS era asigurata.
Integrarea Estoniei, Lituaniei si Estoniei este un exemplu concludent !
TRAIASCA MONARHIA SI REGELE MIHAI !

Robert Horvath spunea...

ION ANTONESCU UN EROU PENTRU ETERNITATE !

AL CONSIDERA PE MARESALUL ION ANTONESCU CRIMINAL DE RAZBOI
ESTE DE O MARSAVIE FARA SEAMAN. FAPTUL CA ESTI AMENINTAT CU PUSCARIA DE NISTE VANZATORI DE TARA TI-A LUAT MINTILE.
DECE TI-E FRICA TOT NU SCAPI.
INVINGATORII FAC INTODEAUNA LEGEA .. DAR A FI DE PARTEA LOR ESTE RUSINOS.
CU DEOSEBITA SINCERITATE SI FARA SCUZE !

Robert Horvath spunea...

Care lupta ?
Hitler a cucerit Europa in cateva saptamani. Si ar fi cucerit Romania intr-un
sfert de ora. Romania era intre doi giganti URSS si Germania si ca sa nu fie ocupata sa aliat cu Hitler. Razboiul nu se putea duce fara petrolul romanesc
Despre ce lupta vorbesti si cu cine ?
Vorbesti de finlandeji.....Hai sa fim seriosi....

Robert Horvath spunea...

ANTONESCU A SALVAT MONARHIA CU PRETUL VIETII !
Plano
TE DAI MARE SI CURAJOS. DECI ROMANIA TREBUIA SA MEARGA CU HITLER
PANA LA INFRANGEREA FINALA ? GRADINA LUI DUMNEZEU ESTE MARE...SI PLINA DE BLOGHERI.
DAI DE EXEMPLU ....UNGARIA !
Horty ca si Antonescu au incercat sa faca pace cu aliatii. A fost chemat in Germania si arestat.
Germanii au ocupat Ungaria si i-a trimes pe evreii in lagarele mortii.
Operatiunea Margareta 1 a insemnat sfarsitul Ungariei ca stat independent.
Trebuia sa inceapa operatiunea Margareta 2 impotriva Romaniei.......
Hitler la facut pe Antonecu tradator.....I-a cerut arestarea lui Regelui Mihai si deportarea evreilor.
Antonescu cu pretul vietii a refuzat .....

Anonymous spunea...

Roberth ai dreptate si tu si Plano...de fapt lucrurile sunt f.incurcate in legatura cu Ro in cel de-al 2-lea WW. Un lucru este sigur si anume acela ca maresalul ANTONESCU s-a sacrificat pt. aceasta tara si din pacate degeaba! Nu a fost singurul, nici inainte si nici dupa...
Nu mi-ati raspuns la intrebare!
Astept! Acu ma duc la culcare ca agricultura nu asteapta pina va faceti voi 2 un p/d/v/
NB!
Chiftirelu

Robert Horvath spunea...

PUSCARIE PENTRU PLANO !
PENTRU PUBLICAREA MATERIALELOR PRO ANTONESCU ALE FASCISTULUI
SI NATIONALISTULUI ROMAN ( DE ORIGINE MAGHIARA ) ROBERT HORVATH

[DOC]
Neo Nazis on the Internet: alternatives to public discourse in Romania
wapor.unl.edu/wp-content/uploads/2011/09/Macovei.doc

The research focuses on two case studies and aims to analyze the extremist .... The General Ion Antonescu came to power through a coup in 1940, amid a ..... The most diligent of them is Robert Horvath, who says that he is a filmmaker in New ...

Anonymous spunea...

Terminati amindoi cu prostiile si duceti-va la culcare ca sunteti oameni batrini...sau poate va caracterizeaza vorba aia a lui Ion Creanga:" Nici frumos la tineretze nici deshtept la batrinetze"!

Robert Horvath spunea...

LA PUSCARIE CU FASCISTUL , NEO NAZISTUL , LEGIONARUL ROBERT HORVATH .....NATONALIST ROMAN SI MANCATOR DE ROMANI !

DECI SUNT CONSIDERAT UN NEO NAZIST PERICULOS SI DAT IN URMARIRE INTERNATIONALA !
PARCHETUL CERCETEAZE PENAL PE NEGATIONISTUL ROBERT HORVATH PENTRU INCALCAREA LEGII 107/2006.
"Ati incalcat repetat Legea 107/2006 si am contactat procuratura Romaniei ceran sa-si faca datoria si emita un mandat de arestare international impotriva dumneavoastra.
Maresalul Antonescu este un criminal de razboi si nu un erou cum sustineti dumneavoastra."
ATENTIONARE : TOTI CETATENII ROMANIEI CARE SPUN ADEVARUL SI INCEARCA SA RECUPERAREA ADEVARULUI ISTORIC VOR FI ARESTATI SI VOR FI TRIMISI IN PUSCARII...CA PE VREMEA FASCISMULUI SI COMIUNISMULUI !

Robert Horvath spunea...

Revista ACUM este “anti-românească” și mă mândresc cu asta
de Petru CleJ.
Nu este o gluma ci o realitate periculoasa pentru libertatea de exprimare.
http://www.acum.tv/articol/22395/

"Parchetul ar trebui să se autosesiseze împotriva acestui negaționist al Holocaustului și adulator al criminalului genocidar Ion Antonescu, condamnat pentru crime împotriva omenirii. Alături de Robert Horvath, de încălcarea Legii 107/2006 se face vinovați și editorii acestui site care permit postarea unor astfel de minciuni și elucubrații care încalcă legea."


Reamintesc ca am fost acuzat se inalta tradare pentru transmiterea spre occident a unor materiale filmate despre Ceausescu ( vorbind de bomba atomica romaneasca ) si ca am fost salvat in ultimul moment de o scrisoare a presedintelui american Carter. Sunt mandru ca am contribuit prin actiunile mele la caderea lui Ceausescu. Pastrand proportiile sunt convins ca recuperarea istoriei si a demnitatii romanilor este un lucru pozitiv.

Robert Horvath spunea...

VLADIMIR TISMANEANU DA O REPLICA FASCISTULUI ANTONESCIAN ROBERT HORVATH !


Vladimir Tismăneanu dă o replică detractorilor săi

de Vladimir TISMANEANU (10-10-2010)

Distinsul politolog Vladimir Tismăneanu a fost, este și va fi ținta atacurilor murdare venite din toate direcțiile, de la antisemiți la nostalgici comuniști, de la invidioși și complexați la schizo-paranoici (cunosc cel puțin un caz – un individ de la New York – care a dezvoltat o psihoză împotriva lui Vladimir). Vladimir Tismăneanu este nu doar un intelectual de marcă, a cărui faimă depășește limitele destul de strâmte ale lumii românești, ci și un om de o mare onestitate. Eu mi-l aduc aminte din anii ’80 când îl auzeam la Radio Europa liberă și de atunci și până azi el a fost consecvent în efortul său singular de a scoate la lumină adevărata față a mișcării comuniste din România. El are și un angajament politic partizan în România, pe care-l respect deși nu îl împărtășesc. Dar orice s-ar întâmpla, îl voi apăra în paginile acestei reviste pe Vladimir, care mi-a adresat o scrisoare. Persoana adresantului este nesemnificativă, important e conținutul și îi rog pe detractorii marelui intelectual român Vladimir Tismăneanu să o citească cu bună credință (dacă sunt capabili de așa ceva) și să tragă concluziile de rigoare (Petru CLEJ).

Robert Horvath spunea...

Sandy Schindler:
“un individ de la New York – care a dezvoltat o psihoză împotriva lui Vladimir” M-ati facut curios. Va referiti cumva la reporterul de investigatii Robert Horvath-Deva, cel care sustinea in urma cu ceva timp pe bloguletzul lui ca o cunoaste pe fosta sotie a domnului Tismaneanu, Tamara (actuala Albu)?

Robert Horvath spunea...

CUM GANDESTE UN NEONAZIST ROMAN ADORATOR AL CRIMINALULUI DE RAZBOI ANTONESCU !
de Petru Clej (22-8-2010 )
fragment

În continuare, neo-nazistul și-a expus teoria evreilor “buni” și “răi”:

Te bazezi doar pe puterea mondiala a voastra, a evreilor, pe care unii dintre voi, cum esti si tu, o folositi murdar, afectandu-i pe toti evreii, inclusiv pe numerosii oameni seriosi, competenti, umani, care slujesc cauze drepte, inclusiv pe aceia dintre evrei care va condamna pe voi, chiar va desfid. Mi-e suficient la nivel mondial sa-i numesc pe savantul Roger Garaudy sau pe Norman Finkelstein, iar in Romania pe Wilhelm Filderman, sau mai recent pe Robert Horvath (Deva).


Mărturisesc că e prima oară când aud că Roger Garaudy (născut din părinți catolici și convertit la protestantism, apoi comunist înfocat și ulterior convertit catolicism și apoi la Islam, deci nicicum evreu) este “savant”, iar alăturarea unor nume ca Norman Finkelstein și Robert Horvath (?!) este absolut halucinantă.

Robert Horvath spunea...

DESCHIDETI PE PLANO BLOG LA
Related Posts
Robert Horvath si Holocaustul din Romania la ICRNY :Video

ROMANII NU I-AU TRIMIS PE EVREI LA HOLOCAUST CI I-AU SALVAT DE LA HOLOCAUST !

Robert Horvath spunea...

INCREDIBIL SI ULUITOR !
URMARITI CE AL APASA SI AL DOARE PE MILITARUL PURADEL CORLEONE............DECORATIILE REGELUI ROMANIEI.!

AL ANUNT PE ACEST BRONZAT OBRAZNIC CA REGELE MIHAI ARE GRADUL
DE MARESAL AL ARMATEI ROMANE SI NIMENI NU POATE SA-L DEGRADEZE
VREODATA.
TRAIASCA REGELE MIHAI !

Robert Horvath spunea...

ANUNT OFICIAL : CA URMARE....PATRIARHUL DANIEL VA FI RIDICAT SI EL
IN GRAD ! BISERICA SI-A FACUT DATORIA FATA DE INSTITUTIA PE CARE
O REPREZINTA FARA ONOARE ....DEPE VREMEA IMPUSCATULUI !

Anonymous spunea...

Păi draga RH, tu nu ştiai că cei din vîrful BOR îşi fac un titlu de nobleţe din a fi securişti, homosexuali şi "alte alea"?

Attila spunea...

@ Robert Horvath
Tu chiar nu ai simtul ridicolului ?
( Nincs egyeb dolgod, Robert ?)

Don Corleone spunea...

@rh pozitiv
Pai da, ca l-a facut ma-sa "MARESAL" la 18 anisori:)
sau poate la 6 anisori ca a fost rege si atunci pana a fost 'detronat' saracutul.
Vezi daca n-ai avut norocul sa iesi din'gaura care trebuia' esti doar un apatrid.Ghinionistule!!hi,hi
Cu restu' de jde mii de "cocoratii" cum ramane?? ca doar la Jukov am mai vazut atatea dar la ce varsta si cu ce merite??

Anonymous spunea...

CoorDeLeu da pe tine muma-ta cum de te-a facut mareshal direct la Hotelul Argesh din Piteshti? Stim, stim ca erai poleit tot in fireturi, ca doar deh erai sef peste portari...

Anonymous spunea...

Julia spune:
Plano, multumesc. Interesanta lectura.

Continui sa cred, desi nu sint ce ai numi "monarhista", ca o monarhie constitutionala ar fi fost cea mai buna alegere pentru poporul roman in 1990, proaspat iesit dintr-o dictatura singeroasa. Ar fi fost un contrast perfect cu viata dinaitne de '89, o revenire la normalitate, o redresare de mentalitati dar, mai ales o recuperare a demnitatii personale a romanilor. Pe atunci circotasii si negativistii au inflorit mai ceva ca ciupercile dupa ploaie, dar daca aveam un rege pe care nimeni nu-l putea contesta, s-ar fi gindit de doua ori inainte de a vorbi; si masiva cadere a Romaniei care a urmat Revolutiei datorata lui Iliescu si guvernului lui nu ar fi avut loc; plus tara nu ar fi intrat din nou in datorii; poporul ar fi fost mindru si ar fi protejat ce a realizat sub comunisti, nu le-ar fi lasat toate prada hotilor, escrocilor, borfasilor si tiganilor. Acum cred ca e prea tirziu. Mentalitatea paguboasa a romanilor care a urmat mentalitatii de sclav de pe timpul impuscatilor a facut si mai mult rau. Pacat.

CEZAR spunea...

Julia.... tara nu ar fi intrat din nou in datorii; poporul ar fi fost mindru si ar fi protejat ce a realizat sub comunisti, nu le-ar fi lasat toate prada hotilor, escrocilor, borfasilor si tiganilor. Acum cred ca e prea tirziu. Mentalitatea paguboasa a romanilor care a urmat mentalitatii de sclav de pe timpul impuscatilor a facut si mai mult rau. Pacat. ==== Uiti un singur lucru _ceea ce ar fii trebuit sa protejeze romanii ,acum se afla in mana Frantei ,Germaniei,Austriei,si ..alti capitalisti de treaba.!!! Datoriile tot la ei..Deci care SUNT HOTII AI MARI???

Robert Horvath spunea...

DISPARITIA ARMATEI REGALE SI NEREGALE !
Discursul Regelui
Am fost convins ca pe limga fetele bisericesti ale securitatii vor fi si
fetele militarilor cu pieptul de arama pline de decoratii...unele chiar inmanate de Rege.
Pilonii pe care statea aceasta tara , BISERICA, ARMATA.... au disparut.
A ramas Regele .
Traiasca Regele Mihai !

Robert Horvath spunea...

REPUBLICA LUI DEJ NU A AVUT LEGITIMITATE !
REBUBLICA CREATA DE ILIESCU SI MINERI NU ARE LEGITIMITATE !
PARERILE LUI PIANO NU AU LEGITIMITATE..........

Robert Horvath spunea...

IMPORTANT !
TREBUE SA RESPECTAM TOTUSI IDEILE REPUBLICANE A TREI PERSONALITATI
MARCANTE PENTRU ISTORIA NATIONALA .....DHEORGHIU DEJ.....PLANO...SI
BINEINTELES VISINSKY !

Robert Horvath spunea...

Don Coreolone
Nu inteleg limba manelista noua si nici cea veche ......
Trimite peste ocean de urgenta un DICTIONAR ROMAN-ROMM !

Robert Horvath spunea...

REPUBLICA COMUNISTA SI SECURISTA ROMANIA !
@Plano

Aici oamenii percep diferit.
Daca au fost in tabara celor ce au suferit de pe urma comunismului constientizeaza dezastrul. Cei ce inchid ochii sunt urmasii directi ai criminalilor comunisti.
Ei stiu foarte bine ca bunicii si parintii lor au fost oamenii regimului, slugi ascultatoare si profitoare.
Monarhia este o amentiare pentru ei, se tem de eventualele masuri reparatorii si automat de condamnarea faptelor savarsite de inaintasii lor.

Republica este un sistem hot, condus de hoti, perfect pentru copii celor ce au furat si distrus tara in ultimii 65 de ani.

Robert Horvath spunea...

JOS REPUBLICA PLANO !

In voivodatele romanesti monarhia electiva a fost o singura solutie aplicabila.
Familiile de os domnesc (Basarabii si Musatinii) erau stufoase, domnitorii aveau copii si de la amante/tiitoare, la moartea unui domn apareau de multe ori o gramada de pretendenti etc etc. Sistemul electiv a permis o oarecare stabilitate (e mult spus) in sensul ca dintre urmasii defunctului era ales cel care intrunea sustinerea marii boierimi si a puterii suzerane (de cele mai multe ori Imperiul Otoman).
Domni care sa nu fi fost Musatini sau Basarabi au fost doar cativa, in general rapid inlaturati.
Oricum situatia era neproductiva si generatoare de haos, instabilitate si lupte politice, drept pentru care turcii, ca sa aiba control, au impus sistemul fanariot.
Pentru a se intra insa in randul statelor europene a fost nevoie de monarhia constitutionala ereditara iar solutia a fost aducerea lui Carol I.
Pentru a scoate Romania din Europa si a distruge poporul roman a fost nevoie de republica ilegal instaurata in 1947 de ocupantii bolsevici, de abdicarea fortata si exilarea Regelui Mihai si de tot dezastrul care a urmat...

TRAIASCA REGELE MIHAI !

Robert Horvath spunea...

@ Plano cel legalist si plin de curaj in razboaiele neamului

In cadrul procesului de revizuire a Constitutiei, ar trebui pusa in discutie inclusiv forma de guvernamant a tarii, prin considerarea monarhiei constitutionale ca o alternativa la republica prezidentiala sau parlamentara.

Robert Horvath spunea...

JOS PLANO! TRAIASCA REGELE! ! VREM REFERENDUM !

Actul de abdicare de la 30 decembrie 1947 nu a fost niciodată validat printr-un referendum. Orice schimbare democratică a formei de guvernămînt trebuia să înceapă cu refacerea tradiţiei întrerupte la 30 decembrie 1947.
Nimeni nu ne-a intrebat in 1990 daca vrem republica, le-a fost chiar frica sa il lase pe Majestatea Sa sa intre in tara. Avem nevoie de monarhie, sa ne redea demnitatea care ni se cuvine si nobletea si eleganta care cu adevarat ii este proprie acestui popor! Traiasca Regele!

Anonymous spunea...

From Julia:
Cezar, nu e vina celui care da imprumut si a celui care cere.
In ce priveste capitalismul, imi pare rau dar tu ai o conceptie cam strimba: nu e nimic rau in investitii de capital din afara, mai ales cine esti o tara FARA DATORII dar foarte saraca si nimeni nu are bani de investit in sectorul particular. Tu mergi pe ideea aia strimba: "noi nu ne vindem tara!"....iti amintesti continuarea?

Anonymous spunea...

Julia corectare:
"....nu e vina celui care da, CI a celui care cere imprumut...."

Robert Horvath spunea...

SENZATIONAL
CITITI CU ATENTIE

http://casa-regala.blogspot.com/2009/03/printul-nicolae-viitorul-rege-al.html
CASA REGALA A ROMANIEI

Azi va propunem un material foarte interesant. Ati fi de acord cu inscaunarea printului Nicolae ca rege al Romaniei?
fragment
In primavara lui 1992, regele Mihai venea in Romania, pentru a doua oara dupa caderea comunismului, sa sarbatoreasca aici Sfintele Pasti. “Intr-o imagine devenita istorica, Maiestatea sa iesea in balconul hotelului Continental pentru a-l prezenta oamenilor pe nepotul sau, printul Nicolae, drept mostenitor al tronului. Simpaticul si elegantul baiat care a fascinat atunci multimea adunata pe strazile Bucurestiului - posturile de televiziune occidentale vorbeau de aproximativ un milion de participanti - avea doar 7 ani.Multi il priveau insa ca pe o speranta a Romaniei. Vedeau in el salvarea pentru o tara incapabila de a se dezmetici din cosmar.”
Sa vedem cine este acest print care vorbeste romaneste, are 23 ani, si traieste deocamdata la Londra.
Printul Nicolae de Romania, viitorul rege, este nascut in 1985 si este Varul Printului CHARLES si nepotul cel mai inantat in varsta a Majestatii Sale Mihai Regele Romaniei. El este descendent a Reginei Victoria si a monarhiilor Europene incluzand Tarii Rusiei. Pe linia maternala prin bunica, Printul Nicolae este deasemenea descendent al Printului Ieremia Movila, ctitorul minunatelor manastiri moldovenesti.
Regele Mihai este rege prin vointa natiei deci Legea Fundamentala nu poate suferii modificari. Monarhul constitutional nu are in prerogativele sale reviziurea constitutiei. Pentru ca urmasii tronului trebue sa fie pe linie masculina Printul Nicolae este singura persoana imaculata, demna de a ocupa tronul Romaniei, ca urmas al M.S Regelui.

Robert Horvath spunea...

PRINTUL CHARLES SPRIJINA PE VIITORUL REGE : PRINTUL NICOLAE !

ESTE NEVOIE DE UN NOU INCEPUT. NU VREAU SA CONVING PE NIMENI.
ROMANII AU DE ALES INTRE O RELATIVA PROSPERITATE SI CERTITUDINEA DE A MURI DE FOAME. SINGURA SPERANTA ESTE :
REVENIREA LA MONARHIE PRINTR-UN REGE TANAR PRINTUL NICOLAE.  
ACESTA AR PUTEA ASIGURA NEUTRALITATEA POLITICA SI SPRIJIN INTERNATIONAL. EL VA ALEGE UN PRIM MINISTRU COMPETENT IN IN ECONOMIE....... FARA LEGATURA CU MAFIA REPREZENTATA DE CLASA POLITICA ACTUALA. ESTE O ULTIMA SANSA SI O ULTIMA SPERANTA PENTRU ROMANIA !
Pentru a testa propunerea am adresat o scrisoare PRINTULUI CHARLES urmas la
coroana britanica. : In cursul acestei zile am primis urmatorul raspuns. "Propunerea de revenire la monarhie prin varul meu Nicolae este extrem de valoroasa si o studiem cu atentie. Chiar daca aceasta are sprijinul Curtilor Europene in ultima istanta totul depinde de optiunea si vointa cetatenilor Romaniei."

Plano10 spunea...

@Robert
Daca esti tu asa de curajos, doar esti cetatean american, de ce nu strigi tu JOS REPUBLICA in SUA si sa le recomanzi instaurarea monarhiei in America.
Ce treaba mai ai tu cu Romania, baiete?

Robert Horvath spunea...

PLANO
Sunt singurul artist din Romania care in toate orasele lumii arborez tricolorul romanesc.
La ultima expozitie personala majora numita DELA DEVA LA DALI care a inceput la NY si sa terminat in Figueras locul de nastere a lui Salvador Dali (un artist important despre care tu nu ai auzit )am pus in mijlocul galeriilor un urias portret al regelui Mihai inconjurat intodeauna de flori proaspete.
Deschide;
Deva Gallery
www.devagallery.com/ -
La Exhibition....la sfarsit
VEI VEDEA LUCRAREA PRINCIPALA ...UN STEAG ROSU GALBEN SI ALBASTRU si mentiunea
THIS SHOW IS DEDICATED..........................REGELUI MIHAI AL ROMANIEI
Desi nu este elegant este cazul sa intorc intrebarea
Ce treaba mai ai tu cu Romania, baiete?
Cu alte cuvinte eu reprezint Romania in jur de lume ca cineast, pictor, fotograf, grafician etc iar tu " BAIETE " doar ca blogher.
CAZ INCHEIAT. @ Robert monarhistul desfinteaza pe Plano cel republican.

Robert Horvath spunea...

ERATA
EXPOZITIA SA CHEMAT DE LA DALI LA DEVA
ADICA DELA
SALVADOR DALI LA ....ROBERT HORVATH DEVA
DALI ESTE UN ARTIST IMPORTANT .....................

Robert Horvath spunea...

Plano cel neinfricat
Ce am eu comun cu Romania ?
Aerul care ma format ca om si artist.

Plano10 spunea...

@Robert
Tu nu vezi cata aroganta ai fata de fosti tai concetateni numai pentru faptul ca ai devenit american?

Robert Horvath spunea...

Plano
Am devenit si japonez dar nu am uitat de unde am plecat si dece
am plecat.

Robert Horvath spunea...

Plano
Am inceput de la zero spaland vase si am ajuns undeva.
Tu ai pornit de la zero si ai ajuns tot...zero !

Plano10 spunea...

Ti se pare ca ai ajuns undeva sus daca scrii pe blogul meu, @Robert!
Mersi pentru compliment!

Robert Horvath spunea...

Plano
SUA aduna toata inteligenta din lume. Ma iintreb cum ai ramas pe dinafara.........

karadeniz spunea...

@ Robert Horvath
Atenţie la pana de vultur. Ai început să calci pe urmele lui Corleone. Insultele, injuriile şi aroganţa nu se pot substitui argumentelor. Păcat.

Robert Horvath spunea...

Kardeniz
Manipularea lui Plano a prins de minune. Ma dezamagesti.....

Robert Horvath spunea...

CUM AM AJUNS MONARHIST

Pentru trimiterea catre serviciul francez a unui material filmat cu Ceausescu am intrat in ancheta securitatii. Stiu ca o sa dezamagesc,,,, dar am fost tratat cu deferenta. Teroarea a fost psihologica dar niciodata fizica.
Securitatea in 77 era deja sparta in doua. Unii vroiau sa-mi salveze viata in timp ce ceilalti vroiau sa-mi puna streangul de gat.
Despre ancheta mea sa scris o carte bazata pe marturia martorilor oculari.
" Daca treci prin camera mortii" autor Victor Nicolae.
Nu am primit nici o palma si nimeni nu sa atins de parul meu pe care al purtam mare si carliontat. Cu o singura exceptie.
Discutam cu un anchetator formidabil...... un tip de rara cultura si inteligenta. Venise vorba de Regele Mihai si monarhie. Avand increde in el mi-am dat cu parerea despre posibila reintoarcere a monarhiei .....
Amicul nostru spre surprinderea mea sa facut rosu foc la fata si mi-a tras doua pame pe care nu le voi uita niciodata.
Atunci am inteles ca singurul lucru de care.le este frica este...... Regele Mihai.!
Asa am devenit monarhist.......

Robert Horvath spunea...

FRICA DE REGE !
LE MONDE " REGELE FACE SA TREMURE INTREAGA CLASA POLITICA "
PROPOZITIA ESTE ADANCA SI CU TALC .

Robert Horvath spunea...

MONARHIA INSEAMNA DEMOCRATIE.....IAR REPUBLICA DICTATURA !
Alex
Pledoaria mea pentru MONARHIA CONSTITUŢIONALĂ nu este una sentimentală, ci una pragmatica. Am calatorit mai mult decat altii si am vazut ţările astfel guvernate oamenii sunt mai civilizaţi, mai harnici, mai fericiţi. Se înţelege, nici acolo nu este totul perfect dar este mai bine.
Traiesc si am familie in Japonia si am jurat credinta imparatului....si este mult mai bine.
În ziua în care un Brătianu contemporan va hotărî împreună cu politicienii vremii că la noi se potriveşte mai bine monarhia decât republica, abia atunci România va deveni prosperă şi demnă.
Cu alte cuvinte, în 181 de ani de MONARHIE am avut peste cinci ani de DICTATURĂ, dacă socotim şi dictatura lui Antonescu, iar în 74 de ani de REPUBLICĂ n-am avut niciun an de DEMOCRAŢIE.

Plano10 spunea...

Care 181 ani de monarhie...mai, arogantule?
Armistitiul rusinos pe care Aliatii l-au impus Romaniei, ca urmare a infrangerii ei pe campul de lupta si ca urmare a loviturii de stat din 23 august 1944, este o pata neagra pe obrazul Monarhiei din Romania, dupa cum tot o pata neagra a fost si instaurarea, in sept 1940, a Guvernului militaro-legionar al Majestatii Sale Mihai I, condus de Ion Antonescu si Horia Sima.

Robert Horvath spunea...

PLANO REPREZINTA TIPOLOGIC OMUL NOU CREIAT DE COMUNISM

@Plano
Ultima ta postare scrisa in limba de lemn a comunismului primitiv lasa
cu gura cascata chiar un om trecut prin viata care a vazut multe.

Dincolo de încărcătura simbolică, momentul aniversării regale reprezintă şi un prilej pentru ca ca problema monarhică să fie pusă pe agenda publică,
Trebuie iniţiată o dezbatere publică privind regimul monarhic, pentru că oamenii ştiu foarte puţin despre rolul monarhiei în istoria României. Cărţile de istorie sunt cenzurate, iar astfel oamenii nu pot afla că în România tradiţia republicană s-a format aruncând asupra monarhiei hârdaie de lături, ca cele aruncate pe acest blog.... Există tot mai mulţi oameni care se gândesc că regimul republican nu e potrivit pentru România şi că monarhia ar fi mai potrivită,

Plano10 spunea...

Atentie
Comentariile care nu au legatura cu Armistitiul vor intra la spam

Robert Horvath spunea...

CE NU VREA SA STIE UN "OM NOU" CREATIE A PROPAGANDAI COMUNISTE.

Actul de la 23 August 1944 se estimează a fi scurtat Al Doilea Război Mondial cu șase luni, salvând sute de mii de vieți omenești. Totodată, aceasta a oferit armatei române posibilitatea de a elibera nordul Transilvaniei de sub ocupația ungară. La sfârșitul războiului, regele Mihai a fost decorat de președintele SUA Harry S. Truman cu Legiunea de Merit în cel mai înalt grad (Comandant Șef). Mihai a mai fost decorat și de Iosif V. Stalin cu Ordinul Victoria cu diamante, „pentru actul curajos al cotiturei hotărâte a politicei României spre ruptura cu Germania hitleristă și alierea cu Națiunile Unite, în clipa când încă nu se precizase clar înfrângerea Germaniei”, potrivit descrierii oficiale a decorației

Plano10 spunea...

Documentul prezentat dezvaluie consecintele dezastroase pentru Romania ale actului de la 23 august.
Fireste ca, el a fost benefic pentru Aliati(urss, uk si sua) care ne-au socotit invinsi, nu numai prin acest armistitiu de capitulare, ci si prn Tratatul de Pace de la Paris din 1947.
Restul e propaganda dupa cum bate vantul.

Robert Horvath spunea...

PRESEDINTELE SUA TRUMAN IMPOTRIVA LUI PLANO 10 !
ARMISTITIUL BENEFIC PENTRU ROMANIA !
Ambasada SUA reaminteşte că Truman a spus la decorarea Regelui Mihai cu Legiunea de Merit: “Majestatea Sa Regele Mihai I al României a dat dovadă de un comportament excepţional de merituos în exercitarea unui serviciu remarcabil pentru cauza Naţiunilor Aliate în lupta lor împotriva Germaniei hitleriste. În iulie şi august 1944, Naţiunea sa, aflată sub dominaţia unui regim dictatorial asupra căruia Regele nu avea niciun control, aliindu-se cu agresorii germani, el, Regele Mihai I, a reuşit să dea ţel, direcţie şi inspiraţie forţelor interne, necoordonate până atunci, care se opuneau conducerii dictatorului”.
“Deşi capitala era încă dominată de trupele germane, pe 23 august 1944, în culminarea eforturilor sale, el însuşi, din proprie iniţiativă şi fără a se gândi la siguranţa personală, a dat semnalul unei lovituri de stat ordonând gărzilor palatului său să-l aresteze pe dictator şi pe principalii lui miniştri. Imediat după, într-o inspirată proclamaţie către ţară, adresată la radio, el a informat Naţiunea despre decizia lui de a scoate România de sub jugul nazist şi a chemat Armata să se întoarcă împotriva trupelor germane şi să ucidă soldaţii, să-i ia prizonieri sau să-i alunge din ţară. Puşi în faţa acestui frontal şi puternic act din partea suveranului lor, răspunsul poporului român şi al Armatei Române a fost imediat şi din toată inima. Rezultatul: în doar câteva zile, cea mai mare parte a teritoriului României a fost eliberat de sub controlul nazist, şi principala linie a rezistenţei germane pe frontul de sud-est a fost retrasă cu cinci sute de kilometri spre nord-vest. Prin judecata lui superioară, prin îndrăzneala acţiunii sale şi prin înaltul caracter al conducerii sale, Regele Mihai I a avut o contribuţie extraordinară la cauza libertăţii şi democraţiei”, a mai menţionat Harry Truman, potrivit ambasadei SUA.

Robert Horvath spunea...

PLANO DE ACORD CU PRESEDINTELE CHIOR AL ROMANILOR TRAIAN
BASESCU : REGELE MIHAI A VANDUT TARA RUSILOR !
RUSINE PLANO RUSINE !

Robert Horvath spunea...

ROMANIA A PIERDUT RAZBOIUL !
Pai mai baiatule Romania condusa de seful statului Mihai si avand ca comandant pe maresalul Antonescu a atacat Uniunea Sovietica aliata ci Axa Nazista. Pai de aia am fost socotiti....invinsi.
Si daca Mihai nu intorcea armele Romania pierdea Transilvania.!

Mai deschide cate o carticica de istorie......

Plano10 spunea...

Bai pustiule

Nordul Transilvaniei, ca numai asta fusese ocupat in 1940 de unguri, nu se pierdea pentru ca era cotropit tot de o tara invinsa urmare a presiunilor statelor centrale, invinse si ele.

Robert Horvath spunea...

ANTONESCU SI REGELE MIHAI AU SALVAT JUMATE MILION DE OAMENI NEVINOVATI DE LA O MOARTE SIGURA.


MIZERABILUL DE BASESCU DECLARA
ROMANIA PRIN ANTONESCU ESTE VINOVATA DE HOLOCAUST !
CONTRAZICAND
PE
PRESEDINTELE ISRAELULUI SHIMON PERES MULTUMESTE ROMANIEI SI POPORULUI ROMAN PENTRU CA”a ajutat la salvarea a 400.000 de evrei”.
Nu vom uita niciodata ca, in perioada cea mai intunecata a istoriei – perioada nazista, Romania a ajutat la salvarea a 400.000 de evrei de aici, care au venit in Israel, au ajutat la construirea Israelului, dar, in acelasi timp, nu si-au uitat iubirea pentru Romania, si-au pastrat cultura romaneasca. Pentru aceasta, doresc sa multumesc poporului roman si sa ii spun ca aceasta este o prietenie care nu se va termina si care va continua multa vreme in viitor, nu doar in istorie”, a afirmat joi presedintele israelian, in timpul unei conferintei de presa la Palatul Cotroceni.

S-ar parea ca s-a ales praful de tot tam tam-ul facut de anumite cercuri antiromanesti in ultimii ani in legatura cu un asa zis”antisemitism”al romanilor

Robert Horvath spunea...

PLANO IMPOTRIVA LUI STALIN !

Bai piticut
ARMISTITIUL A FOST FACUT CU TARA OCUPATA DE TRUPELE SOVIETICE.
ROMANIA A ATACAT URSS SI ERA NORMAL SA SUFERE CONSECINTELE.
ALIATII NU L-AU INTREBAT PE REGE DACA VREA SA SEMNEZE

TRECI DE GRABA LA PENSII....ISTORIA A-TI INCURCA DOAR MINTEA !

Robert Horvath spunea...

IN FATA PLUTONULUI DE EXECUTIE SA STRIGAT
" TRAIASCA REGELE SI TARA " SI NU....REPUBLICA !

Robert Horvath spunea...

CITESTE
Cartea "De la armata regala la armata republicana "
Autor Florin Sperlea
Dupa 1945, o armata de consilieri sovietici, inlocuiti mai tarziu cu romani educati la Moscova, distrug sistematic armata regala, serviciul special de informatii si politia romana si construiesc “armata populara”, Securitatea si Militia .
Aceasta traditie antiregala este continuata in zilele noastre......

Robert Horvath spunea...

Nu am vazut nici un picior de militar la Discursul Regelui Mihai in Parlament. Probabil ca militarii armatei regale erau ocupati ....citand blogul lui Plano ....

Plano10 spunea...

@Robert
La 23 august rusii abia ocupasera ceva din nordul Moldovei.
Desi s-a incheiat armistitiu pe 12 sept 1944 si armata a luptat alaturi de Aliati pana in Cehoslovacia, Romania a platit despagubiri de razboi si pentru perioada pana la 09 mai 1945, cand a capitulat si Germania, aliatul Guvernului Majestatii Sale Mihai I.

Robert Horvath spunea...

@ Plano
Definitiv nu a fost vina Regelui. Romania era o tara ocupata de trupele sovietice. La postarea viitoare vei spune ca Mihai este vinovat de propria
abdicare cu pistol la cap.

emillian123 spunea...

...Pt. ca ..tot ati re-postat(...in scop manipulatoriu..)-acum-dupa 6 ani comentariile din 2011..e necesar sa re-precizam (re-CONSTATAM)-EVENIMENTELE TRAGICE in care ne-a VARAT Gl.Ion ANTONESCU=conducatorul statului roman=DE FACTO...IN ACEI ANI. 2 CRIMINALI si HOTI INTERNATIONALI -se inteleg -sa NE FURE teritorii(stalin-fura Basarabia- Romaniei,hitler fura O PARTE a Transilvaniei-pt. Ungaria=cu scopul de a ,MANIPULA- atat Ungaria,cat si ROMANIA-adica pe Antonescu-in a obtine SPRIJINUL in VIITORUL RAZBOI IMPOTRIVA URSS-ului,si ce sa vezi- Antonescu(...din prea-PLINUL sau - de EGO...!) MUSCA-aproape "impus"- "MOMEALA" de a se "asocia" cu UNUL dintre HOTI...care ...NEBUN... fiind, a CREZUT CA... POATE INVINGE... TOATA LUMEA, PE TOATE FRONTURILE DESCHISE...iar ..saracul Antonescu- mare "pocherist"..a MERS -LA MAREA CACEALMA...!Rezultatul=e istorie...! Ba -chiar mai mult...la PROCESUL din 1946-spune senin,intrebat-in ESENTA de ce a ramas cu hitler-PANA LA CAPAT, ca EL -cu ONOAREA LUI-in joc,nu PUTEA INFIGE PUMNALUL IN PIEPTUL (=BANDITULUI)=TOVARASULUI SAU...!!?...adica sa intelegem ca onoarea lui era mai presus decat VIETILE SI ONOAREA POPORULUI ROMAN, tarat intr-o AVENTURA FARA NICI UN SORT DE IZBANDA...!Sigur comunistii nostrii-VECHI SI NOI...!!Anti -ANTONESCIENI atunci-dupa razboi-sipana ceva mai tarziu, ACUM sunt PRO-Antonescu=pur si simplu dintr-un INTERES MESCHIN...!_atacandu-l pe regele MIHAI-care atunci-NU a avut nici o putere de a influenta cumva evenimentele...facand- la MOMENTUL POTRIVIT=ceea ce MAI EA DE FACUT-adica salvarea ROMANIEI SI A INTEGRITATII EI TERITORIALE...!

Huhu Rezea spunea...

@Emilian
Esti în eroare. Ai ajuns la acest articol datorită unei etichete de la Decretul lege pentru Grupul Etnic German.
Ai reușit performanța să nu yici nimic de FSN! :(

tigri2 spunea...

karadeniz16 februarie 2017, 19:10

La fel ca și Lazăr după 4 zile și ANCMRR se trezește din somnul cel de moarte după patru ani.
http://ancmrr.ro/informare-5/